Nederland had ook wat aan dat geboortecijfer kunnen doen i.p.v. hele boten vol met kansloze figuren importeren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?
Het is ook niet alsof we in Nederland een hoog geboortecijfer hebben.
Zolang Nederland een open-deuren beleid blijft voeren ten aanzien van zo'n beetje alles en iedereen zal er inderdaad gewoon een tekort aan (betaalbare) woningen blijven.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ook van dit plan zal weinig terechtkomen. Je ziet nu alweer de bezwaren, regelgeving die niet meewerkt, personeelstekort, stikstof problemen etc.
Ik roep het al een tijd. Deze woningnood gaat tijdens ons leven niet opgelost worden. Het wordt alleen maar erger, door onkunde en bewust beleid.
De vergrijzing wordt juist verergerd door ons immigratie beleid.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland had ook wat aan dat geboortecijfer kunnen doen i.p.v. hele boten vol met kansloze figuren importeren.
Maar ja, dan hadden de D66, VVD en GL-miepjes kinderen op moeten gaan voeden.
Dat klopt als een bus. Uiteindelijk zal de wal het schip keren, helaas is het dan te laat.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang Nederland een open-deuren beleid blijft voeren ten aanzien van zo'n beetje alles en iedereen zal er inderdaad gewoon een tekort aan (betaalbare) woningen blijven.
Verder zullen ook de voorzieningen steeds verder uitgehold worden. Een sociale verzorgingsstaat is in deze vorm niet houdbaar.
Ja en tel daarbij op dat veel van die immigranten helemaal niet komen om de reet van bejaarden af te vegen, maar juist drukken op de sociale voorzieningen. I.p.v. te verlichten, gaan ze drukken op die voorzieningen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
De vergrijzing wordt juist verergerd door ons immigratie beleid.
Immers, je ziet vrijwel alleen volwassen mensen de grenzen overlopen. Soms zelfs ouderen. Die vergrijzen evengoed. Het is een pyramidespel.
Een anti-vergrijzing immigratiebeleid zou betekenen dat alleen kleine kinderen hier naar toe zouden moeten komen, maar dat zie je natuurlijk niet.
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt als een bus. Uiteindelijk zal de wal het schip keren, helaas is het dan te laat.
Je maakt mij ook niet meer wijs dat het geen bewust beleid is. Niemand is zó incompetent.
Ik geloof dat wel. Want zoals ik zei is niemand zó incompetent. En dat hij weigert op te stappen is ook een keuze. Hij houdt het land bewust in gijzeling.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.
Denk wel dat je met iemand anders daar precies hetzelfde probleem hebt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel. Want zoals ik zei is niemand zó incompetent. En dat hij weigert op te stappen is ook een keuze. Hij houdt het land bewust in gijzeling.
En met het weggeven van bevoegdheden, daar waren ze zelf bij.
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat je met iemand anders daar precies hetzelfde probleem hebt.
Nee dat geloof ik ook niet. Maar ik geloof wel dat een groot deel van het beleid gebaseerd is op eigenbelang. Om later mooie internationale baantjes te krijgen al dan niet bij de EU. Dat er dan collaterale schade wordt veroorzaak, soit.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.
Dan maak je Nederland dus wel bewust kapot want dan ga je voor eigen belang terwijl hij betaald wordt om het belang van Nederland te dienen. Die 2 liggen niet in elkaars verlengde.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik ook niet. Maar ik geloof wel dat een groot deel van het beleid gebaseerd is op eigenbelang. Om later mooie internationale baantjes te krijgen al dan niet bij de EU. Dat er dan collaterale schade wordt veroorzaak, soit.
Dat is inderdaad wel een dingetje, ja. Bepaalde figuren hadden er al lang niet meer moeten zitten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.
Wat mij vooral ergert is dat deze kabinetten nergens echte keuzes maken en daardoor modderen we op vrijwel elk dossier maar wat door.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is ook al een paar keer aangetoond dat Rutte in Brussel een compleet ander verhaal verteld dan hier in de kamer.
Dat kan maar 1 ding betekenen in mijn ogen: hij is niet eerlijk over zijn doelen.
Iemand die niet eerlijk is over zijn doelen, en een kabinet voorzit dat op bepaalde dossiers onnavolgbare, onuitlegbare en door deskundigen gekraakte oplossingen stug doordrukt, geholpen door een kamer zonder ballen, onderwijl alleen problemen creëert en NIKS aan problemen oplost, echt oplost. Dat is gewoon bewust Nederland kapot maken.
Denk dat je Rutte overschat. Ook de volgende wil vooral zichzelf handhaven, een leuk baantje bij de EU versieren, lieden bij de EU niet voor de schenen schoppen, moet dezelfde partijsponsors tevreden houden, etc.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.
Omdat je niet als politie een deur in kan beuken en bij iemand een asielzoeker naar binnen kan gooien?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een overheid dat niet kunnen afdwingen?
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Immigranten werken niet tegen vergrijzing, ze maken het probleem alleen erger. Dit is uitvoerig belicht en doorgerekend door Dr.Jan van de Beek.
Immigratie voor vergrijzing werkt alleen wanneer de immigranten beter presteren dan de huidige bevolking omdat met immigratie ook kosten meekomen, en die kosten moeten worden gecompenseerd dus moet de immigrerende groep per persoon meer opleveren dan de huidige beroepsbevolking. In de praktijk zien we echter precies het tegenovergestelde. Immigranten hebben een lagere arbeidsparticipatie, als ze werk hebben in lager betaalde banen. Dat maakt het probleem dus alleen maar erger want de groep die afhankelijk is van de overheidstiet wordt groter en groter.
Nou nee, Rutte is wat onfatsoen, liegen en bedriegen wel echt next level hoor.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat je Rutte overschat. Ook de volgende wil vooral zichzelf handhaven, een leuk baantje bij de EU versieren, lieden bij de EU niet voor de schenen schoppen, moet dezelfde partijsponsors tevreden houden, etc.
Op dat niveau levert hij ook gewoon wat hij moet leveren.
Je kunt ook zorgen dat je met minder mensen efficiënter gaat werken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.
Het werkt zolang je bevolking kan blijven groeien.
Ik denk dat je vergrijzing gewoon moet accepteren, ook de nadelen daarvan.
Door de massa-immigratie, de replacement migration, de demografische transitie, de bijvolking, zullen er natuurlijk ook meer mensen vroegtijdig komen te overlijden. Het mes snijdt aan twee kanten dus.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.
Het werkt zolang je bevolking kan blijven groeien.
Ik denk dat je vergrijzing gewoon moet accepteren, ook de nadelen daarvan.
In Europa, bij het WEF, bij de NAVO, bij Biden op de koffie is het gewoon iemand die z'n afspraken nakomt. Anders zou hij ook allang gewipt zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou nee, Rutte is wat onfatsoen, liegen en bedriegen wel echt next level hoor.
De systeemfouten in onze democratie waren er altijd al (geen termijn limieten, geen toetsing Grondwet, etcetera), maar het is Rutte die dat allemaal schaamteloos uitbuit voor eigen gewin. Niet zijn voorgangers. Niet dat die bepaald perfect waren, maar wel heel anders dan Rutte.
En....we weten niet hoe lang Rutte nog aan de macht blijft. Zometeen zit ie er doodleuk 20 jaar. Er zijn dictators in de wereld die daarvoor tekenen.
Klopt. Als beloning mag hij in Nederland op zijn post blijven zitten. Denk niet dat het WEF, de NAVO, de EU blij zullen zijn als Rutte wordt vervangen door v/d Plas.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Europa, bij het WEF, bij de NAVO, bij Biden op de koffie is het gewoon iemand die z'n afspraken nakomt. Anders zou hij ook allang gewipt zijn.
Nee, maar dat gaat ook niet zomaar gebeuren. Je zult toch overal meerderheden moeten hebben en dat gaat niet zomaar gebeuren. En ze hebben partijen als CDA, D66, CU, PvdA, GL ook aardig in de zak. Dus wordt het snel lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt. Als beloning mag hij in Nederland op zijn post blijven zitten. Denk niet dat het WEF, de NAVO, de EU blij zullen zijn als Rutte wordt vervangen door v/d Plas.
Daarvoor bedenken ze wel iets.
De oude truc is simpelweg 24/7 demoniseren. Dat werkte bij goed bij Fortuyn. Zodra v/d Plas het label racist op zich krijgt geplakt, zullen toch veel stemmers terughoudend zijn met op haar stemmen, want dan sta je 'aan de foute kant van de geschiedenis'. Daar zijn Nederlanders bijzonder gevoelig voor hoe onwaar die stempel ook is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |