Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Soms vraag ik me toch echt af waar dat allemaal heen gaat en hoe het eindigt. Het is toch duidelijk dat er gewoon veel te veel mensen zijn. Op de hele aardbol, in Nederland, overal. Dat moet stoppen. En of dat nou immigranten, asielzoekers of broedse Fok!kers zijn dat maakt me verder niet uit. De rem er op.
Want al die Syriers en Eritreers gaan onze billen afvegen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?
Het is ook niet alsof we in Nederland een hoog geboortecijfer hebben.
Veel baantjes zijn ook overbodig. Teveel ambtenaren, kantoormensen, ondersteunende bedrijven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?
provincies die willen geen woningbouw, dus het gaat echt niet gebeurenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:05 schreef galantis het volgende:
Het steeds groter wordende aandeel van eenpersoonshuishoudens komt de woningnood ook niet bepaald ten goede. Een deel daarvan is te wijten aan zaken als vergrijzing maar ook aan individualisering of hoe je het ook wilt noemen. Als je een trend als deze in stand houdt zul je als een bezetene ertegenaan moeten gaan bouwen.
Lees gewoon eens wat er staat, dan kom je minder dom over.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want al die Syriers en Eritreers gaan onze billen afvegen?
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Veel baantjes zijn ook overbodig. Teveel ambtenaren, kantoormensen, ondersteunende bedrijven.
Dat kan veel efficiënter, daarbij komt er werkvolk vrij die in branches kunnen werken waar steeds tekort is aan werknemers.
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.
Een scheidingspercentage van 50% werkt ook niet echt mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:05 schreef galantis het volgende:
Het steeds groter wordende aandeel van eenpersoonshuishoudens komt de woningnood ook niet bepaald ten goede. Een deel daarvan is te wijten aan zaken als vergrijzing maar ook aan individualisering of hoe je het ook wilt noemen. Als je een trend als deze in stand houdt zul je als een bezetene ertegenaan moeten gaan bouwen.
wonen grootouders daar niet gewoon bij de kinderen in huisquote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.
Hoe doet men dit dan in Japan waar de vergrijzing al volop aan de gang is en men zo goed als geen immigranten heeft.
Gen probleem , komt doordat men gestopt is met rokenquote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.
Komen genoeg kinderen bij. Als ik in mijn dorp van 900 mensen zie hoeveel kinderen er geboren zijn de laatste 2/3 jaar...quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de cijfers van het cbs over geboortes niet kloppen..denk je ook dat er stiekem al 100 miljoen miljard mensen in Nederland wonen?quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Toine51 het volgende:
Want dat kunnen ze ook goed, ons zaken wijsmaken om andere zaken goed te praten.
De tering zeg! Is het anti immigratie zijn zo primair bij jou geworden dat je niet meer kan zien dat ik het helemaal niet heb over immigratie, maar over het geboortecijfer?quote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.
Hoe doet men dit dan in Japan waar de vergrijzing al volop aan de gang is en men zo goed als geen immigranten heeft.
Nee. Te laag geboortecijfer.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gen probleem , komt doordat men gestopt is met roken
Ik hou gewoon de cijfers van het CBS aan. No offence.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Komen genoeg kinderen bij. Als ik in mijn dorp van 900 mensen zie hoeveel kinderen er geboren zijn de laatste 2/3 jaar...
Nou hoeft dat niet representatief te zijn voor heel NL, maar geeft een ander beeld dan wat ze ons wijsmaken.
Want dat kunnen ze ook goed, ons zaken wijsmaken om andere zaken goed te praten.
doorzichtige goedkope rechtse retoriek, leg de discussiepartner woorden in de mond die hij niet zegt en en negeer vooral de kritiek op je vergrijzingsriedeltje. En geef vooral geen antwoord op hoe het nu met Japan en de vergrijzing gaat.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De tering zeg! Is het anti immigratie zijn zo primair bij jou geworden dat je niet meer kan zien dat ik het helemaal niet heb over immigratie, maar over het geboortecijfer?
De zorgbehoefte in Japan is veel kleiner. In Nederland werkt op dit moment ongeveer 1 op de 6 werkenden in de zorg en in Japan is dat 1 op de 10. Japanners nemen veel mantelzorg op zich terwijl de Nederlander minder voor de ouders zorgt en dus de benodigde zorg inkoopt. Ouderen lijken in Japan ook gezonder te zijnquote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je jonge mensen uit een ander land haalt, vererger je de vergrijzing daar. Is dat sociaal?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die volwassen syriers en eritreanen die hier komen vergrijzen zelf niet? Wonderlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees gewoon eens wat er staat, dan kom je minder dom over.
Bij het CBS hebben ze wel vaker cijfers die niet kloppen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de cijfers van het cbs over geboortes niet kloppen..denk je ook dat er stiekem al 100 miljoen miljard mensen in Nederland wonen?
Goed verhaalquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bij het CBS hebben ze wel vaker cijfers die niet kloppen.
CBS voert voornamelijk overheidstaken uit he?
Wat ik tegenkom is dat juist de gemeenschap in japan de zorg op zich neemt en niet de kinderen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De zorgbehoefte in Japan is veel kleiner. In Nederland werkt op dit moment ongeveer 1 op de 6 werkenden in de zorg en in Japan is dat 1 op de 10. Japanners nemen veel mantelzorg op zich terwijl de Nederlander minder voor de ouders zorgt en dus de benodigde zorg inkoopt. Ouderen lijken in Japan ook gezonder te zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |