abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 13 mei 2023 @ 08:50:54 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209128533

quote:
Jaloersmakende loonsverhogingen, fors lagere energieprijzen en gratis reizen met de trein. Het is slechts een greep uit de beloftes die de Turken om de oren vliegen aan de vooravond van de presidentsverkiezingen. Het wordt een nek-aan-nek-race. En dus trekken Erdoğan en zijn uitdager alles uit de kast.

Volgens betrouwbare peilingen van het Turkse onderzoeksbureau Konda is ruim 43 procent van de Turken van plan om op de huidige president Recep Tayyip Erdoğan te stemmen. Hij ligt achter op zijn belangrijkste uitdager. 49 procent steunt Kemal Kılıdaroğlu, die zes oppositiepartijen vertegenwoordigt. Zij ruiken een kans om Erdoğan eindelijk eens te verslaan. Hij is al twintig jaar president van Turkije.

Erdoğan
Maar dat laat Erdoğan niet zomaar gebeuren. In de laatste dagen voor de verkiezingen voert hij volop campagne en deelt hij allerlei cadeautjes uit. Letterlijk: "Erdoğan speelt in aanloop naar de verkiezingen altijd voor Sinterklaas. Hij rijdt in zijn bus door het land en deelt in dorpen en steden zakken rijst uit of speelgoed voor de kinderen", zegt correspondent Olaf Koens.

En daar blijft het niet bij. Erdoğan verlaagt de prijzen voor gas en energie en geeft ambtenaren een extra loonsverhoging van 45 procent. Ook belooft hij dat reizen met de trein gratis wordt. Koens: "Erdogan moet wel. Door zijn conservatieve beleid is de economie gecrasht en bereikt de inflatie recordniveaus. Het geld van de Turken wordt in rap tempo minder waard. En daarom is economie het belangrijkste thema."

Ook gaat de campagne van Erdoğan over het bouwen van huizen. Na de allesverwoestende aardbevingen zijn miljoenen mensen nog altijd dakloos. Ze wonen in tentjes. Erdoğan belooft hun huizen te herbouwen. Zijn aanhangers zijn optimistisch, zo is te zien in deze video:

Maar niet iedereen krijgt cadeautjes. De oppositie moet het vooral ontgelden. Zij strijden onder meer voor betere rechten voor lhbti’ers. Erdoğan herhaalt in zijn toespraken dat er voor die groep geen plek is in Turkije.

Ook schildert hij de oppositie af als alcoholiste, en verwijst hij naar valse video's waarin het lijkt of de oppositiepartijen aan tafel zitten met terreurgroepen.
Het is allemaal gewoon te zien op de Turkse tv; de overheid heeft namelijk 90 procent van de zenders in handen. "Van persvrijheid is geen sprake in Turkije. Bijna alle kritische media zijn monddood. Er zijn weinig landen waar zoveel journalisten in de gevangenis zitten als in Turkije. Dus kan Erdoğan op tv moeiteloos zijn eigen plannen ventileren."

Op verschillende manieren wordt de oppositie in Turkije gedwarsboomd. Zo zou de oppositie in de stad Erzurum een verkiezingsbijeenkomst houden op een plein. De burgemeester van de stad steunt Erdoğan en zette het plein vol met touringcars. Tot boosheid van de burgemeester van Istanbul, die de oppositie steunt.

Het houdt de oppositie niet tegen. Erdoğan’s grootste tegenstander Kılıdaroğlu voert ook volop campagne met veel beloftes: reizen naar Europese landen zonder visum, een loonsverhoging van 100 procent voor ambtenaren en het terugsturen van Syrirs.

Kılıdaroğlu
Deze plannen lijken deels haalbaar, zegt Koens: "Kılıdaroğlu is van plan de economie te hervormen. Die staat er nu, onder Erdoğan, heel slecht voor. Als dat lukt, dan zal er weer meer geld zijn voor de Turken. Ook wil Kılıdaroğlu de banden met het westen aanhalen en bijvoorbeeld zijn best doen om Turkije toe te laten treden tot de Europese Unie."

Kılıdaroğlu scoort punten met zijn belofte om gevluchte Syrirs binnen twee jaar terug te sturen naar hun eigen land. Die belofte herhaalt hij de laatste dagen vaak. "Erdoğan ziet Syrirs als islamtische broeders en daarom zijn ze de afgelopen jaren welkom geweest. Kılıdaroğlu wil ze wegsturen, want: 'eigen volk eerst'. Zeker met de economische malaise waarin veel Turken zitten."

Al is het maar de vraag of dat haalbaar is. "Het terugsturen van vluchtelingen, zoals Syrirs, mag niet. Dat is tegen alle mensenrechtenverdragen in. En ook Europa zal dat niet accepteren."

In deze wirwar van laatste verkiezingsbeloften hebben de Turken nog een dag om hun keuze te maken. Komende zondag mogen ze naar de stembus. Als tijdens deze ronde geen van de kandidaten een meerderheid van meer dan de helft van de stemmen haalt, dan volgt er een tweede ronde aan het einde van de maand.

Veel gevluchte slachtoffers van de aardbevingen moeten hun stem uitbrengen in het rampgebied, waar ze vandaan komen. Ze schrikken van de puinhoop die ze daar tegenkomen. Meer zie je in de video hieronder:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erdogan-kilicdaroglu
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:06:53 #2
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209128631
Hopelijk is het klaar met Erdogan en komt er weer eens een pro Europese president aan het roer na Ataturk.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209128738
Wacht ff hoor, ik probeer te reageren maar er zit zo’n GIGANTISCHE staatsloterij banner in de weg.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:53:46 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209129973
twitter

twitter
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_209143240
Een aanloop naar een voorgaande verkiezing nog gevolgd in het kantoor van een oud presidentskandidaat van de CHP. Deze verkiezingen volg ik van afstand. Ik zie het allemaal wel.

Erdogan lijkt wat uitgeblust maar als de gepasseerde aardbeving en de toekomstige in Istanbul centraal staan in politieke afrekeningen die nog moeten komen, dan kan er beter helemaal niemand president worden.
  zondag 14 mei 2023 @ 03:28:38 #6
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209146028
Kemal Kılıdaroğlu wil de 'vluchtelingendeal' die Erdogan in 2016 had gemaakt met Europa opzeggen.

Dat zou betekenen dat Turkije de vluchtelingen niet meer tegen houd, en Turkije geen 'veilig 3'e land is'.

Men herbergt 4 miljoen asielzoekers, 3,5 miljoen Syrirs, en de overige uit Afghanistan.

Voor Europa is het dus van levensbelang dat Erdogan de verkiezingen wint.
pi_209146799
Kan altijd moeilijk geloven dat die verkiezingen eerlijk verlopen. Als Erdogan per se wil winnen, dan is fraude toch een fluitje van een cent? Of onderschat ik de democratie in Turkije
٩๏̯͡๏)۶
pi_209146838
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 03:28 schreef BMW1993 het volgende:
Kemal Kılıdaroğlu wil de 'vluchtelingendeal' die Erdogan in 2016 had gemaakt met Europa opzeggen.

Dat zou betekenen dat Turkije de vluchtelingen niet meer tegen houd, en Turkije geen 'veilig 3'e land is'.

Men herbergt 4 miljoen asielzoekers, 3,5 miljoen Syrirs, en de overige uit Afghanistan.

Erdogan dreigde dit ook al te doen, dus het geeft geen gegarandeerde zekerheid.

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:34 schreef Ronald het volgende:
Kan altijd moeilijk geloven dat die verkiezingen eerlijk verlopen. Als Erdogan per se wil winnen, dan is fraude toch een fluitje van een cent? Of onderschat ik de democratie in Turkije
Nou ja, men zou net als voorgaande keren een soort 'stemadviseurs' bij stemlokalen neer kunnen zetten en in principe zou men kunnen frauderen (om vervolgens jarenlange onderzoeken en procedures uit te stellen). Maar Erdogan wordt ouder en de aardbevingen en de economische problemen hebben draagvlak weggenomen bij groepen in de aardbevingsgebieden die normaliter op hem zouden stemmen. Ook in Istanbul, waar een grote beving wordt verwacht is de nationale illegale bouwwoede zonder deugdelijk bestendig fundament (onder toeziend oog van de staat) een doorn in het oog geworden. Dit maakt dat aggressief campagne voeren niet mogelijk is. Frauderen zou hier averechts gaan werken. Dan zou men bijna letterlijk over lijken gaan.

Gevalletje metaalmoeheid is wel de beste bescbrijving van de huidige situatie.

Met Kilicdaroglu aangedragen door maar liefst 6 partijen die nu tegen een redelijk vleuggellamme zittende president strijdt zou het dan moeten gebeuren. Maar Erdogan is nog steeds erg sterk in de polls dus poets 'm niet weg.

[ Bericht 22% gewijzigd door Beathoven op 14-05-2023 10:05:42 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 09:42:22 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209146849
Hup Kilicdaroglu
pi_209147501
#TeamErdogan *O*

Mijn voorspelling: Erdoğan haalt 49 tot 52% van de stemmen. Ik hoop dat we geen tweede ronde nodig zullen hebben.
pi_209147534
Laten we hopen dat Erdolf flink verliest vandaag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 14 mei 2023 @ 10:59:36 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209147556
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:54 schreef Bilge het volgende:
#TeamErdogan *O*

Mijn voorspelling: Erdoğan haalt 49 tot 52% van de stemmen. Ik hoop dat we geen tweede ronde nodig zullen hebben.
Hoe kan je in godsnaam voor Erdogan zijn?
pi_209147589
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Te veel om op te noemen!

Lees je ff in waarom hij sinds 1994 keer op keer steeds de verkiezingen wint.
pi_209147635
quote:
#TeamErdogan *O*

Met de economie alleen was hij nog wel weggekomen maar ook Akp stemmers maken zich zorgen over de illegale bouw welke hoogtij vierde onder zijn supervisie. Als hij met de hakken over de sloot zou winnen zou hem dat niet het momentum geven dat hij na de voorgaande verkiezingen had om van alles te doen. Dan zou hij een soort sitting duck worden en als je dan nog een aardbeving in Istanbul krijgt dan is dat de nagel. Ook Kilicdaroglu mag zich daar klaar voor maken maar die is niet deel van het probleem.

Voor Erdogan zou een afloop door de achterdeur via wegstemmen eigenlijk de allerbeste zijn wil hij niet meer gezichtsverlies krijgen. Ik denk dat iemand die dichtbij de man staat dit ook als het beste scenario ziet.

De AKP had beter met een nieuwe kandidaat kunnen komen tegen Kilicdaroglu maar dat gaat helaas niet.
pi_209147676
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Met de economie alleen was hij nog wel weggekomen maar ook Akp stemmers maken zich zorgen over de illegale bouw welke hoogtij vierde onder zijn supervisie. Als hij met de hakken over de sloot zou winnen zou hem dat niet het momentum geven dat hij na de voorgaande verkiezingen had om van alles te doen. Dan zou hij een soort sitting duck worden en als je dan nog een aardbeving in Istanbul krijgt dan is dat de nagel. Ook Kilicdaroglu mag zich daar klaar voor maken maar die is niet deel van het probleem.

Voor Erdogan zou een afloop door de achterdeur via wegstemmen eigenlijk de allerbeste zijn wil hij niet meer gezichtsverlies krijgen. Ik denk dat iemand die dichtbij de man staat dit ook als het beste scenario ziet.

De AKP had beter met een nieuwe kandidaat kunnen komen tegen Kilicdaroglu maar dat gaat helaas niet.
Ik denk dat jij ongefundeerde speculaties met veel fantasie aan elkaar verbindt.
pi_209147692

Een voor Nederlandse begrippen tamelijk objectieve analyse! Had ik niet verwacht. :@
  zondag 14 mei 2023 @ 11:14:42 #17
396550 Richestorags
pi_209147705
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:02 schreef Bilge het volgende:

[..]
Te veel om op te noemen!

Hij wint ze in ieder geval niet omdat de seculiere, hoogopgeleide Turken zo blij met hem zijn. Die heb ik nog nooit wat positiefs over die vent horen zeggen.
pi_209147848
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij wint ze in ieder geval niet omdat de seculiere, hoogopgeleide Turken zo blij met hem zijn. Die heb ik nog nooit wat positiefs over die vent horen zeggen.
Dan wil ik je voorstellen aan een seculiere en hoogopgeleide Turk die zich gezegend voelt met Erdogan: ik :7

Is RTE feilloos? Beslist niet! Zijn rente-obsessie is zelfs volgens Erdogan-gezindte economen die ook vinden dat Turkije zoals China met een lage munt de interne productie moet aanjagen te radicaal, schadelijk en irrationeel. Zijn buitenlands beleid is soms emotioneel/ populistisch, terwijl je daar extreem berekenend moet zijn. Maar daar staan zoveel positieve punten tegenover, dat ik zijn gebreken door de vingers zie. En als ik zie wat de alternatieve keuzemogelijkheden zijn, is de keuze gauw gemaakt.
pi_209147880
Lijkt mij keileuk om nog langer geregeerd te worden door Erdolf door 4e generatie Turken in het buitenland.
pi_209147938
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Lijkt mij keileuk om nog langer geregeerd te worden door Erdolf door 4e generatie Turken in het buitenland.
https://www.rijksoverheid(...)and-bij-verkiezingen
pi_209147982
quote:
Met als miniem verschilletje dat je de Nederlandse nationaliteit verliest als je die van een ander land aanneemt en dus de hoeveelheid 4e generatie Nederlanders in het buitenland met stemrecht niet zo groot is.
pi_209148049
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Met als miniem verschilletje dat je de Nederlandse nationaliteit verliest als je die van een ander land aanneemt en dus de hoeveelheid 4e generatie Nederlanders in het buitenland met stemrecht niet zo groot is.
Het aantal Nederlanders in het buitenland is relatief gezien ongeveer gelijk aan het aantal Turken in het buitenland. 1 op de 17 vs 5 op de 85 miljoen.

Bovendien was jouw verwijt principieel (als je buiten een land leeft, zou je niet mogen meestemmen) dus het aantal in het buitenland wonende stemgerechtigden zou sowieso niet relevant moeten zijn.

Jouw probleem is dat je eerst op basis van je onderbuik een mening vormt en daarna feiten bijelkaar sprokkelt om die mening te staven, i.p.v. andersom.
pi_209148056
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]
Dan wil ik je voorstellen aan een seculiere en hoogopgeleide Turk die zich gezegend voelt met Erdogan: ik :7

Is RTE feilloos? Beslist niet! Zijn rente-obsessie is zelfs volgens Erdogan-gezindte economen die ook vinden dat Turkije zoals China met een lage munt de interne productie moet aanjagen te radicaal, schadelijk en irrationeel. Zijn buitenlands beleid is soms emotioneel/ populistisch, terwijl je daar extreem berekenend moet zijn. Maar daar staan zoveel positieve punten tegenover, dat ik zijn gebreken door de vingers zie. En als ik zie wat de alternatieve keuzemogelijkheden zijn, is de keuze gauw gemaakt.
Waarom woon je dan niet in Turkije als het daar onder Erdo zo fantastisch is? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 14 mei 2023 @ 12:03:28 #24
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209148058
Erdogan gaat toch wel winnen. Turkije is al lang geen democratie meer.
  zondag 14 mei 2023 @ 12:04:30 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209148098
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja het is echt niet alsof Erdogan 40 miljoen stemmen uit Turkije zelf krijgt.
Het zijn de buitenlandse stemmen die het grote verschil van 0,x% maken die het beslissen 8)7
pi_209148110
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom woon je dan niet in Turkije als het daar onder Erdo zo fantastisch is? :')
Ik ben geboren en getogen in Nederland, mijn diploma's zouden daarginds van weinig betekenis zijn en ik zou me ook eventjes moeten aanpassen aan de mores van het land, maar als plan B, voor als racistische lui in NL nog invloedrijker worden, is het fijn om te weten dat ik een alternatief heb dat momenteel goed geregeerd wordt!
pi_209148156
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:01 schreef Bilge het volgende:

[..]
Het aantal Nederlanders in het buitenland is relatief gezien ongeveer gelijk aan het aantal Turken in het buitenland. 1 op de 17 vs 5 op de 85 miljoen.

Bovendien was jouw verwijt principieel (als je buiten een land leeft, zou je niet mogen meestemmen) dus het aantal in het buitenland wonende stemgerechtigden zou sowieso niet relevant moeten zijn.

Jouw probleem is dat je eerst op basis van je onderbuik een mening vormt en daarna feiten bijelkaar sprokkelt om die mening te staven, i.p.v. andersom.
Hier gaan een aantal dingen zo fout met je post.

1 Je gebruikt een website als bron, die is vernoemd naar de groep die gestart is met de Armeense genocide.
2 Ik heb helemaal nooit gezegd dat Nederlanders in het buitenland niet zouden mogen stemmen. M'n ouders hebben het ook gedaan. 4e generatie Turken in Nederland die Turkije enkel kennen van vakantie en never nooit niet daar gaan wonen, die ervoor zorgen dat deze fascistische freak aan de macht blijft, vindt ik daarentegen om te kotsen. Waarom noem ik hem een fascistische freak? Massaal opsluiten van journalisten al lang voor de coup poging en sindsdien systematisch opsluiten van mensen met de verkeerde geloofsovertuiging.
pi_209148164
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja het is echt niet alsof Erdogan 40 miljoen stemmen uit Turkije zelf krijgt.
Het zijn de buitenlandse stemmen die het grote verschil van 0,x% maken die het beslissen 8)7
Amerikaanse verkiezingen zijn beslist met een paar honderd stemmen.
pi_209148194
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Amerikaanse verkiezingen zijn beslist met een paar honderd stemmen.
De Turkse niet
pi_209148218
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:18 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
De Turkse niet
En jij kan in de toekomst kijken en uitsluiten dat het ooit gaat gebeuren.
pi_209148221
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij kan in de toekomst kijken en uitsluiten dat het ooit gaat gebeuren.
Ja

Bij deze
pi_209148274
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hier gaan een aantal dingen zo fout met je post.

1 Je gebruikt een website als bron, die is vernoemd naar de groep die gestart is met de Armeense genocide.

Prima dat je die bron onbetrouwbaar vindt maar komt het dan niet in je op om zelf met een alternatieve aantal/ bron te komen, meneer de glazenmaker?
quote:
2 Ik heb helemaal nooit gezegd dat Nederlanders in het buitenland niet zouden mogen stemmen. M'n ouders hebben het ook gedaan. 4e generatie Turken in Nederland die Turkije enkel kennen van vakantie en never nooit niet daar gaan wonen, die ervoor zorgen dat deze fascistische freak aan de macht blijft, vindt ik daarentegen om te kotsen. Waarom noem ik hem een fascistische freak? Massaal opsluiten van journalisten al lang voor de coup poging en sindsdien systematisch opsluiten van mensen met de verkeerde geloofsovertuiging.
Je verandert tussen neus en lip door van stelling, wat ik zie als een erkenning van de ondeugdelijkheid van je 1e stelling.

Om op je nieuwe stelling in te gaan: jij bent niet in de positie om Turkse Nederlanders de les te lezen over hun keuze. Je spreekt geen Turks, je kent de Turkse geschiedenis niet, de demografie niet, de politieke partijen en hun programma's, de geopolitiek verhoudingen, de historische rivaliteiten, de kansen en bedreigen, etc allemaal niet. Van Turkse Nederlanders, ongeacht op wie ze stemmen, kan jij alleen leren. Dit is alsof een groep 3 leerling die nog maar net heeft kennis gemaakt met het alfabet de wijsneus uithangt tegenover zijn lerares. Ken je plaats, snotjoch!
  zondag 14 mei 2023 @ 12:31:25 #34
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_209148313
quote:
#TeamErdogan *O*

Verbaast me wel dat de partij van Erbakan (of iig die gebaseerd is op zijn filosofie/ideen) en die van Davutoglu zich scharen achter een CHP kandidaat. Dat ze het niet eens zijn met bepaalde zaken van AKP/Erdogan begrijp ik, maar om dan achter CHP te gaan staan? Is dat niet het ergste van twee kwaden kiezen ipv het minste van twee kwaden (gezien vanuit de geschiedenis, ideologie, etc.)? Of is de rancune zo groot bij deze partijen?
Niet meer actief op het forum.
pi_209148339
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:27 schreef Bilge het volgende:

[..]
Prima dat je die bron onbetrouwbaar vindt maar komt het dan niet in je op om zelf met een alternatieve aantal/ bron te komen, meneer de glazenmaker?
[..]
Je verandert tussen neus en lip door van stelling, wat ik zie als een erkenning van de ondeugdelijkheid van je 1e stelling.

Om op je nieuwe stelling in te gaan: jij bent niet in de positie om Turkse Nederlanders de les te lezen over hun keuze. Je spreekt geen Turks, je kent de Turkse geschiedenis niet, de demografie niet, de politieke partijen en hun programma's, de geopolitiek verhoudingen, de historische rivaliteiten, de kansen en bedreigen, etc allemaal niet. Van Turkse Nederlanders, ongeacht op wie ze stemmen, kan jij alleen leren. Dit is alsof een groep 3 leerling die nog maar net heeft kennis gemaakt met het alfabet de wijsneus uithangt tegenover zijn lerares. Ken je plaats, snotjoch!
Ik zeg niet dat die bron onbetrouwbaar is. Ik zeg dat jij nogal dubieus bent om het als bron te gebruiken. Alsof de Duitse diaspora zijn nieuws van hitlerjugend.de zou halen.

Jij hebt moeite met begrijpend lezen.

Juist als buitenlander kun je beter een oordeel vormen. Turken zijn als kikkers in de warmer wordende pan en als er toch een kikker wat zegt dan wordt diegene opgesloten.
pi_209148445
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:31 schreef .Gringo. het volgende:

[..]
Verbaast me wel dat de partij van Erbakan (of iig die gebaseerd is op zijn filosofie/ideen) en die van Davutoglu zich scharen achter een CHP kandidaat. Dat ze het niet eens zijn met bepaalde zaken van AKP/Erdogan begrijp ik, maar om dan achter CHP te gaan staan? Is dat niet het ergste van twee kwaden kiezen ipv het minste van twee kwaden (gezien vanuit de geschiedenis, ideologie, etc.)? Of is de rancune zo groot bij deze partijen?
Ja ik deel je verbazing. Ze hadden beter als onafhankelijke partij de verkiezingen in kunnen gaan, zoals Sinan Ogan. Het presidentschap zul je niet winnen, maar je kunt wel parlementsleden krijgen en in een eventuele 2e ronde concessies krijgen van de grootste 2 partijen.

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Juist als buitenlander kun je beter een oordeel vormen. Turken zijn als kikkers in de warmer wordende pan en als er toch een kikker wat zegt dan wordt diegene opgesloten.
Juist, en daarom is het zo goed dat Turkse Nederlanders massal stemmen. Zij zien het allemaal beter dan de Turken in Turkije!
pi_209148491
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:47 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]
Juist, en daarom is het zo goed dat Turkse Nederlanders massal stemmen. Zij zien het allemaal beter dan de Turken in Turkije!
^O^ Vooral de introspectie van Turkse Nederlanders doet mij goed.
pi_209148497

Alleen in Uruguay stemmen relatief meer mensen dan in Turkije. Turken houden echt van de democratie. Dat zag je ook bij die couppoging, toen het volk massaal de straat op ging en met blote handen tanks en dergelijke tegenhield.
pi_209148855
quote:
17s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:51 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen in Uruguay stemmen relatief meer mensen dan in Turkije. Turken houden echt van de democratie. Dat zag je ook bij die couppoging, toen het volk massaal de straat op ging en met blote handen tanks en dergelijke tegenhield.
Helaas denken velen dat 51% stemmen betekent dat je de andere 49% democratisch mag vermorzelen.
  zondag 14 mei 2023 @ 13:27:47 #40
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_209148859
Altijd weer lachwekkend hoe de grijze wolven zich hier weer massaal melden. :') wat een kutvolk is het ook. Erdopuppets :'). Ik dacht altijd dat turken het nog wel aardig deden hier. Maar dat beeld is bij mij wel volledig omgedraaid nadat ze massaal met turkse vlaggen over de erasmusbrug heen waggelden. En maar janken dat jullie gediscrimineerd worden en dat mensen jullie niet als Nederlanders zien. NEWSFLASH: jullie zijn ook geen Nederlanders, jullie zijn turken die in Nederland wonen. En meer zullen jullie ook nooit worden. Met jullie ziekelijke hang naar turkije. :')
pi_209148987
twitter

Ik zou die jack nooit meer wassen :@
pi_209149091
quote:
17s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:51 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]

Dat er een stemplicht is zal er ook wat invloed op hebben.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209149157
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:58 schreef marsan het volgende:

[..]
Dat er een stemplicht is zal er ook wat invloed op hebben.
Ik denk niet dat dat meespeelt, want er geldt een gedoogbeleid. Ik heb in mijn hele leven niet gezien of gehoord dat iemand een boete kreeg voor niet stemmen.
pi_209149232
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:09 schreef Bilge het volgende:

[..]
Ik ben geboren en getogen in Nederland, mijn diploma's zouden daarginds van weinig betekenis zijn en ik zou me ook eventjes moeten aanpassen aan de mores van het land, maar als plan B, voor als racistische lui in NL nog invloedrijker worden, is het fijn om te weten dat ik een alternatief heb dat momenteel goed geregeerd wordt!
Dit. Voor mij het meer als het te woke wordt in dit land. Ik hou wel van een lappie vlees, autorijden op benzine, op vliegvakanties gaan en met cash kunnen betalen. Aan de hand van ontwikkelingen door de wetgever kan ik niets anders concluderen dat het hier niet zo best gaat. Maar hey, prima leven hier als loonslaaf en linkse deuger.
  zondag 14 mei 2023 @ 14:15:07 #45
396550 Richestorags
pi_209149237
quote:

[..]

Niet om je te beledigen, maar ik heb het over echte Turken woonachtig in Turkije of juist weggegaan uit Turkije en niet over Europese afstammelingen van Turken. Turken in Turkije moeten namelijk leven onder hem.

Daarom ben jij ook geen Turk. Je stamt af van Turken. Jij hebt niet je hele leven in Turkije gewoond. Sterker nog: je bent in Nederland geboren. Iemand van jouw leeftijd in Turkije geboren spreekt alleen Turks en misschien Engels, maar zeker geen Nederlands. Je weet meer van Turkije dan andere Nederlanders qua taal, cultuur, geschiedenis en hoe vaak je er geweest bent maar veel minder dan Turken die er hun hele leven hebben gewoond.

Persoonlijk vind ik dat mensen die niet in het land zijn geboren ook geen stemrecht zouden moeten hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Richestorags op 14-05-2023 14:22:52 ]
pi_209149347
Elon liet zich wel snel weer buigen voor Erdogans dictatuur zeg. Veelzeggend weer over beide personen
pi_209149475
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben ook voor Erdogan, mag er jammer genoeg niet op stemmen als autochtone nederlander maar dat hij tot minstens 2200 aan de macht blijft in Turkije is in ons voordeel mijnsinziens. Niet echt voor de turken maar Erdogan zij hen gegund.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_209149630
twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 15:09:58 #49
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209149923
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 03:28 schreef BMW1993 het volgende:

Vind ik niet. Kilicdaroglu moet winnen. De Turken gaan gebukt onder de ellende die de zogenaamde vluchtelingen met zich meebrengen. Ik ken meerdere mensen uit Istanbul, waar ik zelf ook ben geweest in 2019. Allen zeggen zij dat de situatie onhoudbaar is en de stad enorm onveilig onveilig is geworden. Vrouwen kunnen niet meer overstraat zonder lastig te worden gevallen door die zogenaamde Afghaanse, Pakistaanse en Syrische vluchtelingen.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:10:33 #50
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209149928
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Hup Kilicdaroglu
Je bent eindelijk een keer verstandig
  zondag 14 mei 2023 @ 15:12:00 #51
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209149949
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:02 schreef Bilge het volgende:

[..]
Te veel om op te noemen!

Die man heeft Turkije uit het slop gehaald, dus die verdiend zeker wat krediet. Helaas is het de laatste 10 jaar hard achteruit gegaan en vertoont hij steeds meer megalomane trekjes. Dat zie je trouwens vaker bij volksvertegenwoordigers die al voor langere tijd de leiding heeft. Menselijk iets denk
  zondag 14 mei 2023 @ 15:49:31 #52
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_209150340
De achteruitgang van de afgelopen 10 jaar is alsnog 10x beter dan vr de AKP tijdperk.
Niet meer actief op het forum.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:52:00 #53
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209150360
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:49 schreef .Gringo. het volgende:
De achteruitgang van de afgelopen 10 jaar is alsnog 10x beter dan vr de AKP tijdperk.
Dat is zeker waar. Maar als het al 10 jaar aan de gang is en er wordt niet ingegrepen, is het tijd voor een nieuwe wind
  zondag 14 mei 2023 @ 16:26:55 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209150714
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:34 schreef Ronald het volgende:
Kan altijd moeilijk geloven dat die verkiezingen eerlijk verlopen. Als Erdogan per se wil winnen, dan is fraude toch een fluitje van een cent?
Dit denk ik dus ook. Reken maar dat Erdogan echt niet opstapt en daar allang maatregelen voor heeft getroffen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 14 mei 2023 @ 16:31:20 #55
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209150759
Kleine vraag.. Stel, Erdogan wint de verkiezingen.

Verwachten jullie dan dat er in de grote steden, zoals hier in Rotterdam, Turken in auto's gaan stappen en rondgaan rijden toeterend met Turkse vlaggen, zoals dat wel vaker gebeurd bij hun feestjes?

Ik heb sowieso het idee dat Turken zelfs nationalistischer zijn dan Marokkanen..
De 2'e generatie Marokkanen spreekt meestal Nederlands zoals ik altijd hoor hier in R'Dam Zuid.. Terwijl Turkse jongeren vaak nog Turks met elkaar spreken.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:41:03 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209150908
Een land krijgt de leiders die het verdient en Turken verdienen nu eenmaal niet veel. Dus het zal Erdogan wel weer worden :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 14 mei 2023 @ 16:46:57 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209150974
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:31 schreef BMW1993 het volgende:

Verwachten jullie dan dat er in de grote steden, zoals hier in Rotterdam, Turken in auto's gaan stappen en rondgaan rijden toeterend met Turkse vlaggen, zoals dat wel vaker gebeurd bij hun feestjes?

Ik heb sowieso het idee dat Turken zelfs nationalistischer zijn dan Marokkanen..
De 2'e generatie Marokkanen spreekt meestal Nederlands zoals ik altijd hoor hier in R'Dam Zuid.. Terwijl Turkse jongeren vaak nog Turks met elkaar spreken.
En nog belangrijker : als hij niet wint gaan we dan rellen krijgen ? :D
Dat zullen we helaas nooit weten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209151208
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet om je te beledigen, maar ik heb het over echte Turken woonachtig in Turkije of juist weggegaan uit Turkije en niet over Europese afstammelingen van Turken. Turken in Turkije moeten namelijk leven onder hem.

Daarom ben jij ook geen Turk. Je stamt af van Turken. Jij hebt niet je hele leven in Turkije gewoond. Sterker nog: je bent in Nederland geboren. Iemand van jouw leeftijd in Turkije geboren spreekt alleen Turks en misschien Engels, maar zeker geen Nederlands. Je weet meer van Turkije dan andere Nederlanders qua taal, cultuur, geschiedenis en hoe vaak je er geweest bent maar veel minder dan Turken die er hun hele leven hebben gewoond.

Persoonlijk vind ik dat mensen die niet in het land zijn geboren ook geen stemrecht zouden moeten hebben.
Ik vind jouw standpunt nogal zwart-wit. Gelukkig biedt de Turkse wet ruimte voor grijstinten.

-------
Volg https://twitter.com/hulusiabii voor de laatste tellingen. Ik weet niet wie deze persoon is, maar ik denk dat hij op een centraal stemtelpunt werkt, want tijdens voorgaande verkiezingen volgde ik hem ook en had hij de tussentijdse resultaten nog voor deze op tv kwamen, en ook nu weer is hij begonnen met publiceren:

twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 17:05:09 #59
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209151261
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:02 schreef Bilge het volgende:

[..]
Ik vind jouw standpunt nogal zwart-wit. Gelukkig biedt de Turkse wet ruimte voor grijstinten.

-------
Volg https://twitter.com/hulusiabii/status/1657761506405089282 voor de laatste tellingen. Ik weet niet wie deze persoon is, maar ik denk dat hij op een centraal stemtelpunt werkt, want tijdens voorgaande verkiezingen volgde ik hem ook en had hij de tussentijdse resultaten nog voor deze op tv kwamen, en ook nu weer is hij begonnen met publiceren:

[ twitter ]
Hij heeft wel een bazensnor
Ik ben inmiddels overleden
pi_209151279
quote:
15s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:05 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Hij heeft wel een bazensnor
Zoals iedere Turkse man betaamt. Geen snor = geen eckte Turk = geen stemrecht
  zondag 14 mei 2023 @ 17:08:27 #61
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209151318
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:06 schreef Bilge het volgende:

[..]
Zoals iedere Turkse man betaamt. Geen snor = geen eckte Turk = geen stemrecht
Kleermaker Gumus had geen snor

leeft hij nog ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_209151391
quote:
15s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:08 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Kleermaker Gumus had geen snor

[ afbeelding ]

leeft hij nog ?
Ik ken hem niet?

3.09% geteld:
twitter
pi_209151392
Zijn er geen prognoses na t sluiten?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209151404
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:13 schreef marsan het volgende:
Zijn er geen prognoses na t sluiten?
Nope

twitter
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:36:07 #65
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209151626
Mediaban is opgeheven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:36:31 #66
416575 crew  Evenstar
pi_209151633
Na 1.1% RTE op 49% KK op 45% (bron: Anka)
pi_209151639
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:36 schreef Evenstar het volgende:
Na 1.1% RTE op 49% KK op 45% (bron: Anka)
Wie is RTE en wie is KK?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:38:43 #68
416575 crew  Evenstar
pi_209151657
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wie is RTE en wie is KK?
Oh sorry, RTE = Recep Tayyip Erdogan, KK = Kemal Kilicdaroglu.

Makkelijk voor mij om af te korten.

Ik kijk nu Halk TV. Zij vinden het heel raar/apart dat Anadolu Ajans geen informatie geeft op dit moment. Schijnt normaal meteen te gebeuren.
pi_209151669
9,1% geopend.

59,5 voor Erdogan. 34,8 voor KK.

Dit is gespeeld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:41:11 #70
416575 crew  Evenstar
pi_209151672
Anadolu Ajansi zegt bijna 60% Erdogan na 9% van stemmen.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:41:36 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209151679
quote:

[..]
Waar woon jij
pi_209151697
Vroege tellingen zeggen helemaal niks. Denk dat je pas over een paar uur (misschien tegen middernacht) een goed beeld krijgt. Erdogan gaat niet met gemak 10% uitlopen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:46:36 #73
416575 crew  Evenstar
pi_209151713
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
Vroege tellingen zeggen helemaal niks. Denk dat je pas over een paar uur (misschien tegen middernacht) een goed beeld krijgt. Erdogan gaat niet met gemak 10% uitlopen.
De kleine gemeenten die al geteld zijn zijn meestal op de hand van RTE.

Volgens HalkTV haalt Erdogan bij geen enkele gemeente meer stemmen dan in 2018 (op dit moment). Dat is wel een goed teken voor KK.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:49:14 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209151738
quote:

[..]

een president mag geen 20 jaar op de stoel blijven zitten . punt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 17:59:21 #75
416575 crew  Evenstar
pi_209151838
Anadolu Ajans laat weer mooie cijfers voor Erdogan zien, maar veel bronnen zeggen dat KK voor staat.
pi_209151854
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een president mag geen 20 jaar op de stoel blijven zitten . punt
Erdogan zit er ook nog maar sinds 2014/2018 (afhankelijk van hoe je het bekijkt :')) als president
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:05:49 #77
416575 crew  Evenstar
pi_209151896
15% geteld

RTE: 46.66
KK:: 47.49

Bron: Halk TV
  zondag 14 mei 2023 @ 18:06:36 #78
323876 michaelmoore
pi_209151904
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Erdogan zit er ook nog maar sinds 2014/2018 (afhankelijk van hoe je het bekijkt :')) als president
hoe bekijk je dat

net als Poetin die was ook een poos premier en toen weer president
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209151916
Ik zie twee topics over de verkiezingen. Samenvoegen dus, ik maak even een TR.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:08:54 #80
416575 crew  Evenstar
pi_209151934
Haha AKP schijnt al protest te hebben ingediend in Rize. Telling in Rize blijkt nog niet eens begonnen _O-
pi_209151940
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:03 schreef Breekfast het volgende:
Erdogan gaat toch wel winnen. Turkije is al lang geen democratie meer.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik vrees dat de verkiezingen puur een formaliteit zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:09:20 #82
416575 crew  Evenstar
pi_209151943
17%
Erdogan: 46.66%
Kilicdaroglu: 47.50%
  zondag 14 mei 2023 @ 18:09:47 #83
323876 michaelmoore
pi_209151948
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat vermoeden heb ik ook. Ik vrees dat de verkiezingen puur een formaliteit zijn.
Dat denk ik ook

Poetin gaat hem steunen , net als Luka
pi_209151951
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:09 schreef Bilge het volgende:

[..]
Maar wat maakt dat die andere kandidaten veel slechter zijn? Als ze nooit hebben geregeerd weet je toch ook niet hoe ze het zouden gaan doen?
pi_209151952
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:09 schreef Evenstar het volgende:
17%
Erdogan: 46.66%
Kilicdaroglu: 47.50%
Ergens anders lees ik dan weer 19% geteld, en Erdogan op 55,5% :')

Snap er niets van.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:11:51 #86
416575 crew  Evenstar
pi_209151964
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:10 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ergens anders lees ik dan weer 19% geteld, en Erdogan op 55,5% :')
Die cijfers zijn van AA (Anadolu Ajans) die hebben bij iedere verkiezing AKP en Erdogan veel hoger ingeschat in het begin en daarna bijgesteld. Gaat nu weer gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:15:40 #87
416575 crew  Evenstar
pi_209152002
18%
RTE: 46.53%
KK: 47.63%
pi_209152025
Gaat de goede kant op voor KK, alleen die Ogan kan er wellicht voor zorgen dat er een 2e ronde moet komen.
pi_209152039
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Die cijfers zijn van AA (Anadolu Ajans) die hebben bij iedere verkiezing AKP en Erdogan veel hoger ingeschat in het begin en daarna bijgesteld. Gaat nu weer gebeuren.
twitter

Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:18:57 #90
416575 crew  Evenstar
pi_209152048
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Yup, iets wat ze iedere verkiezing hebben gedaan. Dat geeft AKP en hun achterban dan meteen een reden om mee te slaan.

"Wij stonden voor, maar zij hebben vals gespeeld, en toch gewonnen".
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:23:46 #91
416575 crew  Evenstar
pi_209152100
46.59%
47.60%

107k stemmen verschil in voordeel van KK
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:26:32 #92
416575 crew  Evenstar
pi_209152135
Nog steeds geen enkele gemeente met meer stemmen voor Erdogan dan in 2018.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:30:41 #93
416575 crew  Evenstar
pi_209152186
24%
RTE: 46.50%
KK: 47.69%
pi_209152273
Dat wordt opnieuw stemmen over 2 weken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209152274
quote:

Er wordt vanavond in Rotterdam zeker aardig wat getoeterd denk ik
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:36:49 #96
416575 crew  Evenstar
pi_209152284
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat wordt opnieuw stemmen over 2 weken.
Kans is zeker aanwezig dat het vandaag al beslist wordt.
pi_209152300
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kans is zeker aanwezig dat het vandaag al beslist wordt.
Hoe dan? Ik zie alleen maar onder de 50%.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:38:00 #98
416575 crew  Evenstar
pi_209152313
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe dan? Ik zie alleen maar onder de 50%.
Kan nog flink veranderen als de grote steden hogere % halen.

Imamoglu nu op TV, geeft af op Anadolu Ajansi.
pi_209152338
quote:

Ja.
pi_209152361
Doen ze in Turkije nog iets met kiesmannen of is het gewoon popular vote?
pi_209152374
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Doen ze in Turkije nog iets met kiesmannen of is het gewoon popular vote?
Franse variant toch? Direct verkozen bij 50% + 1 en anders nog een ronde tussen de top 2.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:42:17 #102
416575 crew  Evenstar
pi_209152387
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Franse variant toch? Direct verkozen bij 50% + 1 en anders nog een ronde tussen de top 2.
Yup
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:42:37 #103
416575 crew  Evenstar
pi_209152393
AA nu ook van 57% naar 53% gezakt voor Erdogan.
pi_209152407
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:42 schreef Evenstar het volgende:
AA nu ook van 57% naar 53% gezakt voor Erdogan.
Wat zijn die twee bureaus die de stemmen tellen?
  zondag 14 mei 2023 @ 18:44:03 #105
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209152410
Is erdopapoea al weg?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:45:29 #106
416575 crew  Evenstar
pi_209152424
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:43 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wat zijn die twee bureaus die de stemmen tellen?
ANKA en Anadolu Ajans zijn de twee grootste mediagiganten die de cijfers uitbrengen. ANKA is meer oppositie gezind, AA is AKP bolwerk.

ANKA is kleiner en trager. AA telt gewoon alleen waar ze zin in hebben. Vorige verkiezingen meestal wel 15-25% verschuiving in nadeel van AKP bij hun.
pi_209152435
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]
ANKA en Anadolu Ajans zijn de twee grootste mediagiganten die de cijfers uitbrengen. ANKA is meer oppositie gezind, AA is AKP bolwerk.

ANKA is kleiner en trager. AA telt gewoon alleen waar ze zin in hebben. Vorige verkiezingen meestal wel 15-25% verschuiving in nadeel van AKP bij hun.
Waarom klaagt chp nu over AA als het maar media is dan.
  zondag 14 mei 2023 @ 18:47:49 #108
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209152457
quote:

Er gaat hier al vuurwerk af :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:47:52 #109
416575 crew  Evenstar
pi_209152459
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Omdat ze niet aan eerlijke berichtgeving doen?

Het is een beetje alsof ANP zou roepen dat PVV 60% van de stemmen heeft om uiteindelijk naar 20% te zakken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:48:32 #110
416575 crew  Evenstar
pi_209152467
25%
RTE: 46.40%
KK: 47.81

Voorsprong van ongeveer 220k stemmen.
pi_209152472
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Omdat er geen verschil is tussen de AKP en de oppositie

Same shit, different bag. De dingen die Erdogan tegen de oppositie doet gaat de oppositie straks tegen de AKP etc doen _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:50:09 #112
416575 crew  Evenstar
pi_209152482
30%
RTE: 46.42%
KK: 47.80%
pi_209152497
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:47 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Ook in Rotterdam? hier ook
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 18:51:54 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_209152505
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:50 schreef Evenstar het volgende:
30%
RTE: 46.42%
KK: 47.80%
Er wordt elektrisch gestemd lijkt me gezien dit tempo? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209152511
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Omdat er geen verschil is tussen de AKP en de oppositie

Same shit, different bag. De dingen die Erdogan tegen de oppositie doet gaat de oppositie straks tegen de AKP etc doen _O-
Op basis van wat concludeer je dat?
pi_209152517
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Er wordt elektrisch gestemd lijkt me gezien dit tempo? :o
In anderhalf uur kun je prima een stembiljet met drie kandidaten tellen hoor :D
zie email 27 oktober
pi_209152520
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Op basis van wat concludeer je dat?
De Turkse politieke historie
pi_209152525
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:53 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
De Turkse politieke historie
De chp is al jaren oppositie.
  zondag 14 mei 2023 @ 18:55:47 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209152540
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:47 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dat is vanwege voetbal :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209152552
Als er bij ons 4 mensen zijn gekandideerd voor de presidentverkiezingen, wie zouden dat dan wezen?
iemand van BBB, iemand van VVD, iemand van PvdA en PVV?
pi_209152558
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:54 schreef Rupibma het volgende:

[..]
De chp is al jaren oppositie.
Gelukkig is er ook een historie voor de AKP
pi_209152559
quote:
84s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is vanwege voetbal :')
Jij blijft er zo ver mogelijk vandaan? ;)
pi_209152574
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als er bij ons 4 mensen zijn gekandideerd voor de presidentverkiezingen, wie zouden dat dan wezen?
iemand van BBB, iemand van VVD, iemand van PvdA en PVV?
Ik denk dat 4 te weinig is voor Nederland

PVDA-GL met steun van SP
BBB
VVD
PVV
FvD
D66

Ja21 geeft dan steun aan VVD oid?

En dan een 2e ronde met BBB vs VVD denk ik
pi_209152584
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:59 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat 4 te weinig is voor Nederland

PVDA-GL met steun van SP
BBB
VVD
PVV
FvD
D66

Ja21 geeft dan steun aan VVD oid?

En dan een 2e ronde met BBB vs VVD denk ik
Waarom zou FvD geen steun aan PVV geven? D66 zou dan grootdeeltelijks steun geven aan PvdA
pi_209152586
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Gelukkig is er ook een historie voor de AKP
CHP had toen de leiding?
pi_209152591
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom zou FvD geen steun aan PVV geven? D66 zou dan grootdeeltelijks steun geven aan PvdA
Baudet en Wilders hebben een veel te grote ego om elkaar te steunen in een eerste ronde.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:01:23 #127
416575 crew  Evenstar
pi_209152595
33.4%
RTE: 46.51%
KK: 47.71%
pi_209152598
Het AD komt al met een grote winst van Erdogan.

VERKIEZINGENPresident Recep Tayyip Erdogan leidt volgens de eerste officile resultaten bij de presidentsverkiezingen in Turkije. Volgens de staatsomroep TRT Haber krijgt Erdogan op dit moment 55,03 procent van de stemmen, tegenover 39,00 procent voor zijn uitdager Kemal Kilicdaroglu. De oppositie zegt echter cijfers te hebben waaruit blijkt dat Kilicdaroglu de absolute meerderheid haalt.

Buitenlandredactie 14-05-23, 07:44 Laatste update: 18:58
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:03:08 #129
416575 crew  Evenstar
pi_209152622
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:01 schreef -Sigaartje het volgende:

VERKIEZINGENPresident Recep Tayyip Erdogan leidt volgens de eerste officile resultaten bij de presidentsverkiezingen in Turkije. Volgens de staatsomroep TRT Haber krijgt Erdogan op dit moment 55,03 procent van de stemmen, tegenover 39,00 procent voor zijn uitdager Kemal Kilicdaroglu. De oppositie zegt echter cijfers te hebben waaruit blijkt dat Kilicdaroglu de absolute meerderheid haalt.

... en dit is dus reden waarom AA dit doet.
pi_209152626
Dat is voorbarig, als het zo dicht zit kan het nog kantelen.
pi_209152629
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:01 schreef -Sigaartje het volgende:

Het AD heeft hun bericht alweer aangepast.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:07:58 #132
416575 crew  Evenstar
pi_209152682
36.8%
RTE: 46.58%
KK: 47.65%
pi_209152692
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:07 schreef Evenstar het volgende:
36.8%
RTE: 46.58%
KK: 47.65%
Dit klopt niet. Ik hoor heel andere cijfers via de radio.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:09:25 #134
284411 crew  heywoodu
pi_209152699
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:08 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zie hierboven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:09:30 #135
416575 crew  Evenstar
pi_209152702
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:08 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe vaak moet ik het nog uitleggen? :D

Dit zijn de echte cijfers, van een bron die het altijd goed heeft gehad.

AA begon met 58% voor Erdogan, ondertussen al gezakt naar 52%.
pi_209152713
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hoe vaak moet ik het nog uitleggen? :D

Dit zijn de echte cijfers, van een bron die het altijd goed heeft gehad.
Ik mag van Nederlandse nieuwsbronnen verwachten dat ze het bij het juiste eind hebben. Die praten over ruime winst van Erdogan.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:10:55 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209152719
Als die Turken weer voor Erdogan kiezen mogen ze ook gewoon lekker in de stront zakken daar. Je krijgt wat je verdient.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:11:30 #138
284411 crew  heywoodu
pi_209152727
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:10 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik mag van Nederlandse nieuwsbronnen verwachten dat ze het bij het juiste eind hebben.
Nou ja, vaak niet over buitenlandse zaken. Dat zag je bij de Braziliaanse verkiezingen ook.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:11:56 #139
416575 crew  Evenstar
pi_209152731
quote:

[..]
Ik mag van Nederlandse nieuwsbronnen verwachten dat ze het bij het juiste eind hebben. Die praten over ruime winst van Erdogan.
Die baseren het op Anadolu Ajansi (TRT Haber). Ik leg net uit dat dat niet klopt. Lekker koppig doen :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:12:24 #140
284411 crew  heywoodu
pi_209152735
@Evenstar Waar kunnen we die resultaten precies volgen? Niet dat dat echt nodig is als je ze hier zo vaak blijft posten (waarvoor dank!), maar toch even uit nieuwsgierigheid :P
pi_209152737
quote:

[..]
Op basis van wat 😄
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:13:00 #142
416575 crew  Evenstar
pi_209152744
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:12 schreef heywoodu het volgende:
@:Evenstar Waar kunnen we die resultaten precies volgen? Niet dat dat echt nodig is als je ze hier zo vaak blijft posten (waarvoor dank!), maar toch even uit nieuwsgierigheid :P

HalkTV, maar ze roepen vaak de updates en komen relatief laat op tv :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:13:29 #143
284411 crew  heywoodu
pi_209152747
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Die baseren het op Anadolu Ajansi (TRT Haber). Ik leg net uit dat dat niet klopt. Lekker koppig doen :D
Anadolu is opgericht door Atatrk zie ik, wat is in het (heel) kort eigenlijk de positie van Erdogan ten opzichte van Atatrk tegenwoordig? Ik heb het nul komma nul gevolgd, vandaar de vraag natuurlijk, maar volgt Erdogan nou Atatrk's richting of juist precies het tegenovergestelde?
pi_209152749
https://www.cnnturk.com/ geeft ze ook.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:14:47 #145
416575 crew  Evenstar
pi_209152770
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Anadolu is opgericht door Atatrk zie ik, wat is in het (heel) kort eigenlijk de positie van Erdogan ten opzichte van Atatrk tegenwoordig? Ik heb het nul komma nul gevolgd, vandaar de vraag natuurlijk, maar volgt Erdogan nou Atatrk's richting of juist precies het tegenovergestelde?
Heel kort: tegenovergestelde.

Seculiere is redelijk de deur uit.
pi_209152771
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:13 schreef Rupibma het volgende:
https://www.cnnturk.com/ geeft ze ook.
CNN zou ik wel willen vertrouwen in een landschap als deze eigenlijk maar die hebben ook de AA cijfers.

Lijkt wel alsof er 2 verschillende verkiezingen zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:15:25 #147
284411 crew  heywoodu
pi_209152779
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heel kort: tegenovergestelde.

Seculiere is redelijk de deur uit.
En is er met KK hoop dat het seculiere deels terug komt, of staat het wel/niet seculiere helemaal los van de strijd die tegenwoordig wordt gevoerd?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:15:32 #148
416575 crew  Evenstar
pi_209152781
ANKA trekt nu ook bij en Kemal ligt daar voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:16:53 #149
416575 crew  Evenstar
pi_209152797
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En is er met KK hoop dat het seculiere deels terug komt, of staat het wel/niet seculiere helemaal los van de strijd die tegenwoordig wordt gevoerd?
CHP is opgericht door Atatrk. Ik heb geen idee hoe ze het voor elkaar gaan krijgen om minder seculier te worden. Bevolking is echt 50% verdeeld. CHP volgt nog wel (in een lichtere vorm) gedachten goed van Atatrk natuurlijk.
pi_209152802
Resultaten zijn ook hier (met de trage Anka):
https://www.gazeteduvar.com.tr/

Anadolu zal de Erdogan-stemmen moeilijker vinden want de voorsprong van de president slinkt al naar 52% met volgens hen 47% geteld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:18:07 #151
416575 crew  Evenstar
pi_209152810
Heb werkelijk geen idee waar die 5% van Ogan naartoe gaan straks bij een volgende ronde.
pi_209152824
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Alsof dat fantastisch was
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:19:49 #153
416575 crew  Evenstar
pi_209152834
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:19 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ook niet, en daarom moet er een middenweg gekozen worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:20:05 #154
284411 crew  heywoodu
pi_209152839
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:19 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Seculier is sowieso beter dan niet-seculier. Godsdienst heeft geen enkele plek in politiek/het leiden van een modern land (of beter gezegd, zou dat niet moeten hebben).

Niks is perfect natuurlijk, maar goed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:20:53 #155
416575 crew  Evenstar
pi_209152852
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Seculier is sowieso beter dan niet-seculier. Godsdienst heeft geen enkele plek in politiek/het leiden van een modern land (of beter gezegd, zou dat niet moeten hebben).

Je ziet wel hoe snel een land af kan glijden als je het seculiere weghaalt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:21:35 #156
416575 crew  Evenstar
pi_209152862
Bij HalkTV hebben ze het nog steeds over dat KK het kan winnen in eerste ronde. Ik snap dat nog niet helemaal, maar die verwachten dat Ogan nog ver onder de 5 gaat dalen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:24:24 #157
416575 crew  Evenstar
pi_209152888
42.1%
RTE: 46.72%
KK: 47.50%
pi_209152904
Ik snap er echt helemaal niks meer van...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:27:14 #159
284411 crew  heywoodu
pi_209152914
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik snap er echt helemaal niks meer van...
Gewoon die getalletjes die Evenstar post blijven volgen en dan komt het goed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:29:44 #160
416575 crew  Evenstar
pi_209152934
44.2%
RTE: 46.74%
KK: 47.48%

RTE kruipt dichterbij.

AA cijfers kruipen omlaag, ondertussen nog maar 51% voor RTE.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:37:25 #161
416575 crew  Evenstar
pi_209152996
Ankara, Izmir, Istanbul, allemaal een flinke voorsprong voor KK.

62.91% KK voor Izmir _O_ goden stad.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:38:04 #162
416575 crew  Evenstar
pi_209153003
47%
RTE: 46.08%
KK: 47.42%
pi_209153010
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:37 schreef Evenstar het volgende:
Ankara, Izmir, Istanbul, allemaal een flinke voorsprong voor KK.

62.91% KK voor Izmir _O_ goden stad.
Wordt alles op een hoop gegooid zoals hier of is er nog een gaar districtenstelsel?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:39:15 #164
416575 crew  Evenstar
pi_209153015
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:38 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Wordt alles op een hoop gegooid zoals hier of is er nog een gaar districtenstelsel?
Nope, dit is het, maar je moet wel 50% van de stemmen halen om in eerste ronde te winnen.
pi_209153036
En dan komen alle stemmen van de Nederturken en dan wint Erdogan alsnog?
pi_209153037
Ze tellen wel erg snel. Daar kan Nederland nog wat van leren.
pi_209153040
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het punt in TR is dat alles doorschiet.
pi_209153041
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:41 schreef TheJanitor het volgende:
En Duitsland. Daar zitten een paar miljoen, allemaal Erdofans.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:42:35 #169
416575 crew  Evenstar
pi_209153048
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:41 schreef TheJanitor het volgende:
Zelfs daar lijkt het mee te vallen en CHP meer uit te halen dan anders volgens de eerste berichten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:44:54 #170
284411 crew  heywoodu
pi_209153066
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Ze tellen wel erg snel. Daar kan Nederland nog wat van leren.
Zoals @trein2000 terecht opmerkte toen ik daar ook al wat over zei: het is een stuk makkelijker tellen als er drie (?) namen op het biljet staan ipv 88 partijen met 100 namen eronder zoals in Nederland :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:45:44 #171
416575 crew  Evenstar
pi_209153081
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zoals @:trein2000 terecht opmerkte toen ik daar ook al wat over zei: het is een stuk makkelijker tellen als er drie (?) namen op het biljet staan ipv 88 partijen met 100 namen eronder zoals in Nederland :+
Kamerverkiezingen staan nog maar op 27%, terwijl de telling voor de president al op bijna 50% staat, dus inderdaad een stuk makkelijker.
pi_209153085
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zoals @:trein2000 terecht opmerkte toen ik daar ook al wat over zei: het is een stuk makkelijker tellen als er drie (?) namen op het biljet staan ipv 88 partijen met 100 namen eronder zoals in Nederland :+
Ah, dat is het. Dus in Turkije kun je niet op kandidaten stemmen, alleen op partijen? Apart.
pi_209153098
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kamerverkiezingen staan nog maar op 27%, terwijl de telling voor de president al op bijna 50% staat, dus inderdaad een stuk makkelijker.
Dat gaat hard. Die zijn straks klaar voordat ik mijn avondgebedje heb gedaan. :)
Nou, ik ben benieuwd.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 19:46:45 #174
284411 crew  heywoodu
pi_209153099
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ah, dat is het. Dus in Turkije kun je niet op kandidaten stemmen, alleen op partijen? Apart.
Dit is een presidentile verkiezing he, dus je stemt - neem ik aan - op een persoon. Net als in de VS. En het aantal kandidaten zal vrij beperkt zijn, net als in de VS.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:47:19 #175
416575 crew  Evenstar
pi_209153105
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, er zijn twee verkiezingen tegelijk.

1 - Voor de president. Biljet met vier kandidaten, waarvan zich er n heeft teruggetrokken, maar wel op biljet staat, omdat hij het een paar dagen voor de verkiezingen deed en er niet meer af kon worden gehaald.

2 - Kamerverkiezing met een biljet van ruim een meter breed _O-

Ondertussen ...

55%
RTE: 47.69%
KK: 46.55%

RTE staat opeens voor.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:50:00 #176
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_209153137
Ik kom overal verschillende uitslagen tegen...
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:51:52 #177
416575 crew  Evenstar
pi_209153169
Wel een interessant detail.

AKP wint nog steeds flink en in sommige plekken krijgen ze meer stemmen dan bij de vorige verkiezingen. Erdogan daarentegen verliest overal en heeft in geen enkele gemeente/provincie meer stemmen dan bij de vorige verkiezingen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:54:08 #178
416575 crew  Evenstar
pi_209153200
(weet even niet hoeveel %, zeiden ze niet)

RTE: 47.75%
KK: 46.49%
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 19:57:46 #179
416575 crew  Evenstar
pi_209153232
Imamoglu: Bij veel stembussen waar wij winnen blijven ze protesten indienden en hertellingen aanvragen, waardoor er een flinke vertraging optreedt.
pi_209153247
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:54 schreef Evenstar het volgende:
(weet even niet hoeveel %, zeiden ze niet)

RTE: 47.75%
KK: 46.49%
46.8%
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:00:14 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153255
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:47 schreef Evenstar het volgende:
2 - Kamerverkiezing met een biljet van ruim een meter breed
Kinderspel joh, doen wij hier beter 8-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:02:10 #182
416575 crew  Evenstar
pi_209153280
Yavas (burgemeester van Ankara, CHP): Als de grote steden binnenkomen denken wij dat het in de eerste ronde al gespeeld kan zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:03:33 #184
416575 crew  Evenstar
pi_209153293
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:02 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
AA cijfers die niet kloppen met de huidige situatie.
pi_209153313
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:03 schreef Evenstar het volgende:

De man volgt alle zenders tegelijk, maar de NOS weet het beter?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:05:07 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153319
Ik wil ook een stream deck ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:05:34 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153325
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat klopt dan wel, ik snap er de ballen van _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:05:45 #188
284411 crew  heywoodu
pi_209153326
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat klopt dan wel, ik snap er de ballen van _O-
Wat hij post. Gewoon even lezen :+
  zondag 14 mei 2023 @ 20:06:16 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209153333
Hoeveel % moet Erdogan halen? Of is een meerderheid voldoende?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:06:29 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153336
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat hij post. Gewoon even lezen :+
Het was laat vannacht :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:06:45 #191
284411 crew  heywoodu
pi_209153338
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het was laat vannacht :@
En vroeg vanmorgen, boeiend :+
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 14 mei 2023 @ 20:09:44 #192
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209153366
Bij 20 uur journaal NOS zeggen ze dat Kilicdaroglu voor staat in de peilingen :B
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 14 mei 2023 @ 20:11:54 #193
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209153399
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:02 schreef Evenstar het volgende:
Yavas (burgemeester van Ankara, CHP): Als de grote steden binnenkomen denken wij dat het in de eerste ronde al gespeeld kan zijn.
Zeg Evenstar, heb jij eigenlijk gestemd? ;)
Protge moi de mes dsirs.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:12:41 #194
416575 crew  Evenstar
pi_209153405
65% van de stembussen
RTE: 48.02%
KK: 46.21%
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:14:12 #195
416575 crew  Evenstar
pi_209153422
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:04 schreef Za het volgende:

[..]
De man volgt alle zenders tegelijk, maar de NOS weet het beter?
Nee, niet NOS.

Ik leg toch uit wat ik bedoel? Die cijfers van hem komen van AA en die zijn iedere verkiezing weer het zelfde spelletjes aan het spelen. Beginnen minstens 10% te hoog. Nu begonnen ze ook op 59% terwijl ANKA op 49% begon.

Echte cijfers post ik constant hier en dat zijn alle getelde stembussen die nu in de systemen staan, zonder een Anadolu Ajans filter.
pi_209153426
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:09 schreef Paul het volgende:
Bij 20 uur journaal NOS zeggen ze dat Kilicdaroglu voor staat in de peilingen :B
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:09 schreef Paul het volgende:
Euhm, ik lees dit:
65% van de stembussen
RTE: 48.02%
KK: 46.21%
pi_209153445
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, niet NOS.

Ik leg toch uit wat ik bedoel? Die cijfers van hem komen van AA en die zijn iedere verkiezing weer het zelfde spelletjes aan het spelen. Beginnen minstens 10% te hoog. Nu begonnen ze ook op 59% terwijl ANKA op 49% begon.

Echte cijfers post ik constant hier en dat zijn alle getelde stembussen die nu in de systemen staan, zonder een Anadolu Ajans filter.
De berichten van mensen die niet eens met je zijn kan je als moderator verwijderen ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:15:38 #198
416575 crew  Evenstar
pi_209153449
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
De berichten van mensen die niet eens met je zijn kan je als moderator verwijderen ;)
Zo werkt het niet he, ben geen Erdo :D
pi_209153464
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, niet NOS.

OK.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:17:13 #200
416575 crew  Evenstar
pi_209153469
Trouwens, even voor de duidelijkheid. Percentage van stemmen die ik geef is het percentage van de stembussen, niet van alle stemmen.

35% van de stembussen moeten nog geteld worden, maar daar zit een heel groot deel van Istanbul, Ankara en Izmir nog bij en daar zitten dus heel veel stemmen bij die het heel makkelijk kan laten omslaan.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:18:43 #201
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209153489
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:17 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, even voor de duidelijkheid. Percentage van stemmen die ik geef is het percentage van de stembussen, niet van alle stemmen.

35% van de stembussen moeten nog geteld worden, maar daar zit een heel groot deel van Istanbul, Ankara en Izmir nog bij en daar zitten dus heel veel stemmen bij die het heel makkelijk kan laten omslaan.
Die steden hebben bij elkaar zo'n 30m inwoners
  zondag 14 mei 2023 @ 20:19:07 #202
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_209153496
quote:

En grote steden zijn voornamelijk KK stemmers, lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:19:34 #203
416575 crew  Evenstar
pi_209153502
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Die steden hebben bij elkaar zo'n 30m inwoners
Daarom, dus 65% klinkt veel, maar uiteindelijk is nog niet eens 50% van de stemmen geteld en die komen dan ook nog eens uit de grote steden waar Kilicdaroglu aan het winnen is. Vandaar dat CHP blijft volhouden dat ze vandaag nog kunnen winnen.
pi_209153505
quote:

Ah dat verklaart een hoop. Snapte het optimisme al niet zo goed
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:19:48 #205
416575 crew  Evenstar
pi_209153507
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:19 schreef EP3 het volgende:

[..]
Ja Izmir staat hij bijna op 70% _O-
pi_209153524
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daarom, dus 65% klinkt veel, maar uiteindelijk is nog niet eens 50% van de stemmen geteld en die komen dan ook nog eens uit de grote steden waar Kilicdaroglu aan het winnen is. Vandaar dat CHP blijft volhouden dat ze vandaag nog kunnen winnen.
Ohhhhh dus die 65% geteld zijn dus stemgebieden die zijn geteld, niet van het totaal aantal electoraat??
  zondag 14 mei 2023 @ 20:21:49 #207
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209153539
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:19 schreef EP3 het volgende:

[..]
Jep, Izmir zelfs voor 75%
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:22:00 #208
416575 crew  Evenstar
pi_209153542
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ohhhhh dus die 65% geteld zijn dus stemgebieden die zijn geteld, niet van het totaal aantal electoraat??
Precies!

Volgens "geruchten" hebben er ongeveer 60 miljoen mensen gestemd.

De cijfers laten nu ongeveer 30 miljoen stemmen zien, dus net wel/niet 50% van electoraat.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:22:44 #209
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209153554
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:22 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies!

Volgens "geruchten" hebben er ongeveer 60 miljoen mensen gestemd.

De cijfers laten nu ongeveer 30 miljoen stemmen zien, dus net wel/niet 50% van electoraat.
De Australische Turken stemmen vooral CHP.
pi_209153567
twitter

De wedkantoren geven hem aan Erdo
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:23:27 #211
416575 crew  Evenstar
pi_209153568
Nog steeds geen provincie waar Erdogan meer stemmen haalt dan bij de vorige verkiezingen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:23:51 #212
416575 crew  Evenstar
pi_209153578
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De wedkantoren geven hem aan Erdo
Staat maar een paar tientjes op zo te zien, zegt niks :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:24:33 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153588
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Nog steeds geen provincie waar Erdogan meer stemmen haalt dan bij de vorige verkiezingen.
Als ie overal hetzelfde scoort, wint ie toch nog steeds? Of mis ik wat? :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209153598
Als Erdogan het in de eerste ronde zou binnenhalen zou dat echt ontzettend knap zijn en mag de oppositie zich echt diep gaan schamen
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:25:06 #215
416575 crew  Evenstar
pi_209153599
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ie overal hetzelfde scoort, wint ie toch nog steeds? Of mis ik wat? :P
Yup, maar hij is overal aan het verliezen t.o.v. vorige keer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:25:55 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153608
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
Als Erdogan het in de eerste ronde zou binnenhalen zou dat echt ontzettend knap zijn en mag de oppositie zich echt diep gaan schamen
Die propaganda en censuur uitstekend ingezet ja :')

Het is daar nog erger dan in Hongarije.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:26:09 #217
416575 crew  Evenstar
pi_209153611
Ik ben benieuwd wat tactiek van Erdogan nou precies is. Zij blijven protesten indienen en hertellingen aanvragen in gebieden waar KK aan het winnen is. Wat willen ze daar mee bereiken?

Straks een keer roepen dat je hebt gewonnen? Zeggen dat CHP dat doet?
pi_209153629
quote:
Erdogan en haar stemmers mogen zich nu al schamen voor de belachelijke manier waarop ze met deze verkiezingen omgaan.
pi_209153632
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die propaganda en censuur uitstekend ingezet ja :')

Het is daar nog erger dan in Hongarije.
Als na het in de vernieling helpen van de economie en de manier waarop er is omgegaan met de recente aardebeving de oppositie nog niet kan winnen moet men intern even gaan reflecteren en zich afvragen waarom men kiest voor iemand die al 10-15 jaar verkiezingen verliest van Erdogan :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:28:42 #220
416575 crew  Evenstar
pi_209153646
quote:
Eerder andersom.

Als de oppositie wint dan is het pas knap.

Constant haat zaaien, constant verdeeldheid veroorzaken, zeggen dat KK een terrorist is, een alcoholist is. Oppositie kreeg geen of nauwelijks zendtijd. Grote media negeerde KK voor een groot deel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:28:56 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153651
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:27 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als na het in de vernieling helpen van de economie en de manier waarop er is omgegaan met de recente aardebeving de oppositie nog niet kan winnen moet men intern even gaan reflecteren en zich afvragen waarom men kiest voor iemand die al 10-15 jaar verkiezingen verliest van Erdogan :')
Je hebt echt geen idee hoe krachtig propaganda is h?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:29:27 #222
416575 crew  Evenstar
pi_209153661
73.5% van alle stembussen

RTE: 48.26%
KK: 45.96%

Flink voordeel van RTE nu.

800.000 stemmen voordeel voor RTE.
pi_209153680
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eerder andersom.

Als de oppositie wint dan is het pas knap.

Constant haat zaaien, constant verdeeldheid veroorzaken, zeggen dat KK een terrorist is, een alcoholist is. Oppositie kreeg geen of nauwelijks zendtijd. Grote media negeerde KK voor een groot deel.
Als je aan het volk niet kan duidelijk maken dat je dat niet bent ligt het echt aan jezelf
pi_209153681
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:29 schreef Evenstar het volgende:

Ik durf hem wel te callen: run off
zie email 27 oktober
pi_209153691
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:27 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Omdat Erdogan zo ongeveer de complete media beheerst, dat is nogal een voordeel.
pi_209153693
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als je aan het volk niet kan duidelijk maken dat je dat niet bent ligt het echt aan jezelf
Inderdaad. Is ook heel eenvoudig als (nagenoeg) alle media onder controle staat van de vijand. Twitter geblokkeerd wordt. Je willekeurig opgepakt kunt worden. Etc, :')
zie email 27 oktober
  zondag 14 mei 2023 @ 20:32:38 #227
396550 Richestorags
pi_209153699
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:29 schreef Evenstar het volgende:

Laat die gek niet winnen :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:33:08 #228
416575 crew  Evenstar
pi_209153705
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Hoe moet hij dat doen als hij niet op TV mag verschijnen? Hij kreeg een paar minuten tijd op TRT _O-

Hoe moet hij dat doen als hij door de president op iedere straathoek met de grond gelijk wordt gemaakt?

Hoe moet hij dat doen dat als hij ook maar n woord verkeerd zegt over Erdogan een rechtszaak aan zijn broek krijgt? Kijk wat er met Imamoglu gebeurt, terwijl hij niks verkeerd heeft gedaan.

Ondertussen strooit Erdogan met 50% loonstijgingen, gratis gas, gratis eten, gratis vervoer .....

Je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt. Zo simpel is het niet.
pi_209153719
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:31 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Omdat Erdogan zo ongeveer de complete media beheerst, dat is nogal een voordeel.
Onzin, de main stream media danst naar de pijpen van Erdogan maar daaromheen zijn er een hoop mediabedrijven die naar de pijpen van de oppositie dansen. De mensen in Turkije kijken naar de kanalen die zeggen wat ze willen horen. Het is echt niet alsof kranten in het geheim worden verspreid.
pi_209153732
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hoe moet hij dat doen als hij niet op TV mag verschijnen? Hij kreeg een paar minuten tijd op TRT _O-

Hoe moet hij dat doen als hij door de president op iedere straathoek met de grond gelijk wordt gemaakt?

Hoe moet hij dat doen dat als hij ook maar n woord verkeerd zegt over Erdogan een rechtszaak aan zijn broek krijgt? Kijk wat er met Imamoglu gebeurt, terwijl hij niks verkeerd heeft gedaan.

Ondertussen strooit Erdogan met 50% loonstijgingen, gratis gas, gratis eten, gratis vervoer .....

Je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt. Zo simpel is het niet.
De oppositiegezinden kijken niet naar TRT. Die kijken naar HalkTV
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:37:36 #231
416575 crew  Evenstar
pi_209153756
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:35 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
De oppositiegezinden kijken niet naar TRT. Die kijken naar HalkTV
Wat is dit voor een onzin beredenering?

Oppositiegezinden hoef je niet over te halen. Die stemmen wel op jou hoor. Je moet juist de andere kant bereiken. Je moet juist de andere kant duidelijk maken waarom ze op jou moeten stemmen, dus heb je de media nodig, zoals TRT (staatsomroep) of een Hurriyet/Sabah grootste kranten in Turkije.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:38:42 #232
416575 crew  Evenstar
pi_209153769
Ondertussen is AA gezakt naar 50% voor RTE.
pi_209153801
De Turkse Nederlanders hebben weer (vooralsnog) zo'n 70% op Erdogan gestemd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209153809
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:41 schreef Slayage het volgende:
:r
pi_209153820
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat is dit voor een onzin beredenering?

Oppositiegezinden hoef je niet over te halen. Die stemmen wel op jou hoor. Je moet juist de andere kant bereiken. Je moet juist de andere kant duidelijk maken waarom ze op jou moeten stemmen, dus heb je de media nodig, zoals TRT (staatsomroep) of een Hurriyet/Sabah grootste kranten in Turkije.
Je kan de pro-akp mensen niet bereiken want die hebben geen behoefte aan oppositiemedia (dat zijn terroristen). De oppositiemensen hebben geen behoefte aan pro-akp media (dat zijn islamisten). Als je niet snapt dat het land ontzettend verdeeld is kan ik je niet helpen.

Pro-oppositie mensen kijken geen ATV/TRT en lezen geen Sabah/Hurriyet.
Pro-akp mensen kijken geen HalkTV en lezen geen Cumhuriyet

Hurriyet/Sabah zijn de grootste kranten juist omdat ze schrijven wat 50% van de mensen willen lezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:43:47 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209153825
quote:
Ach, het zijn precies de meest <hier had een slecht bijvoegelijk voornaamwoord kunnen staan> Turken die hierheen gehaald zijn, dus weinig verrassend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:46:21 #237
416575 crew  Evenstar
pi_209153842
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:43 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Je kan de pro-akp mensen niet bereiken want die hebben geen behoefte aan oppositiemedia (dat zijn terroristen). De oppositiemensen hebben geen behoefte aan pro-akp media (dat zijn islamisten). Als je niet snapt dat het land ontzettend verdeeld is kan ik je niet helpen.

Pro-oppositie mensen kijken geen ATV/TRT en lezen geen Sabah/Hurriyet.
Pro-akp mensen kijken geen HalkTV en lezen geen Cumhuriyet

Hurriyet/Sabah zijn de grootste kranten juist omdat ze schrijven wat 50% van de mensen willen lezen.
Zo zwart/wit is het niet, want dan zou iedere verkiezingen precies een zelfde uitslag geven.

Stel 75% van de AKP-stemmers doen dat blind en zouden nooit switchen.
Stel 75% van de CHP-stemmers doen dat blind en zouden noot switchen.

Je moet dan toch die andere 25% bereiken en daar krijg je als oppositie de kans niet voor, terwijl je als Erdogan/AKP zijn dat wel kan. Het is allemaal niet zo zwart wit.

En zelfs als het waar is wat je hier zegt dan is je eerste statement over dat het knap zou zijn van Erdogan nog steeds onzin natuurlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:47:22 #238
284411 crew  heywoodu
pi_209153857
quote:
Sowieso is stemmen voor verkiezingen in een land waar je al jaren niet meer woont (als je er berhaupt gewoond hebt) en waarschijnlijk ook nooit (meer) gaat wonen ietwat dubieus..
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:47:38 #239
416575 crew  Evenstar
pi_209153860
Gaat wel trager nu. Rest van de stemmen worden gegijzeld door het aanvragen van hertellingen lijkt het.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:47:52 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209153864
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:43 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

En de andere 50%?
Protge moi de mes dsirs.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:48:15 #241
416575 crew  Evenstar
pi_209153868
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Sowieso is stemmen voor verkiezingen in een land waar je al jaren niet meer woont (als je er berhaupt gewoond hebt) en waarschijnlijk ook nooit (meer) gaat wonen ietwat dubieus..
Lekker vrijheid blijheid in Nederland en ondertussen stemmen op Erdogan _O_
pi_209153872
Volgens Betfair is het bijna beslist.

-gn blogabet, bvd-
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:49:08 #243
416575 crew  Evenstar
pi_209153880
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
En de andere 50%?
Die moeten in duistere hoeken zoeken naar zenders zoals HalkTV. Dat je in een groot deel van Turkije geen HalkTV kant ontvangen doet er dan even niet toe.
pi_209153883
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zo zwart/wit is het niet, want dan zou iedere verkiezingen precies een zelfde uitslag geven.

Stel 75% van de AKP-stemmers doen dat blind en zouden nooit switchen.
Stel 75% van de CHP-stemmers doen dat blind en zouden noot switchen.

Je moet dan toch die andere 25% bereiken en daar krijg je als oppositie de kans niet voor, terwijl je als Erdogan/AKP zijn dat wel kan. Het is allemaal niet zo zwart wit.

En zelfs als het waar is wat je hier zegt dan is je eerste statement over dat het knap zou zijn van Erdogan nog steeds onzin natuurlijk.
Zo zwart wit is het wel want de verschillen zijn iedere keer ontzettend klein :')

Het is overigens knap dat Erdogan ondanks alles (economie, aardbeving, de algehele staat van het land :')) die mensen aan zich heeft weten te binden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:49:35 #245
284411 crew  heywoodu
pi_209153885
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:48 schreef MagicIsland1 het volgende:
Volgens Betfair is het bijna beslist.

[ afbeelding ]
Betfair is ook echt het ultieme waanvanhetmomentding.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:49:48 #246
416575 crew  Evenstar
pi_209153886
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Zo zwart wit is het wel want de verschillen zijn iedere keer ontzettend klein :')

Het is overigens knap dat Erdogan ondanks alles (economie, aardbeving, de algehele staat van het land :')) die mensen aan zich heeft weten te binden.
Geloof maakt blind.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:51:15 #247
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209153894
quote:

[..]

Ik vind dat niet knap. Het is weer een bevestiging van het gemiddelde IQ n EQ van 50% van de bevolking.
Protge moi de mes dsirs.
pi_209153897
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
En de andere 50%?
Ik heb het even voor je opgezocht, de 3e krant van Turkije, Sozcu, zijn Ataturk/Kemalism pijpers

Nummer 1, 2 en 4 zijn Erdoganpijpers.
Nr 5 is (naar mijn idee) redelijk neutraal
pi_209153898
quote:

[..]

Het platteland in Turkije is vrij achterlijk, dus dat verklaart een hoop.
pi_209153906
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik vind dat niet knap. Het is weer een bevestiging van het gemiddelde IQ n EQ van 50% van de bevolking.
Dat de mensen conservatief en laag opgeleid zijn zal ik nooit ontkennen _O-

Omatjes in aardbeving gebied rondlopen waar alles verwoest is en alsnog roepen dat ze op ome Erdo gaan stemmen _O-
pi_209153921
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het platteland in Turkije is vrij achterlijk, dus dat verklaart een hoop.
Tegenwoordig is vrijwel het gehele land achterlijk, mensen die slim zijn maken hun uni af aan een prestigieuze uni en vertrekken naar het buitenland, braindrain is een groot probleem in Turkije
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:53:52 #252
416575 crew  Evenstar
pi_209153929
Nog 40.000 stembussen die niet geteld zijn :o (of wel geteld maar niet vrijgegeven worden).
pi_209153931
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Geloof maakt blind.
The power of political islam *)
  zondag 14 mei 2023 @ 20:55:03 #254
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209153941
De Turkse Putin, alles doen om maar aan de macht te blijven, dom volk als je die nu niet wegstemt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209153946
Ben meerdere Turkse kanalen afgegaan. Erdogan media als oppositie media als onafhankelijk (Habertrk) .

Erdoğan Media zegt "het ziet er naar uit dat wij hebben gewonnen". Oppositie media zegt "het ziet ernaar uit dat wij hebben gewonnen".

Onafhankelijke nieuwszender Habertrk zegt "het ziet ernaar uit dat er een tweede ronde zal komen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209153950
https://www.reuters.com/w(...)ear-rule-2023-05-13/
quote:
Sources from both camps said that based on partial results, the presidential election is likely heading for a runoff vote on May 28, with neither of the two main candidates reaching the 50% threshold needed for an outright win.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:56:31 #257
416575 crew  Evenstar
pi_209153961
Het is wel duidelijk wat Erdogan probeert te doen.

Doen alsof je met 60% aan kop ging, telling zo lang mogelijk laten uitstellen en vertragen en dan roepen dat oppositie vals heeft gespeeld.

Zou mij niet verbazen.
pi_209153962
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ach, het zijn precies de meest <hier had een slecht bijvoegelijk voornaamwoord kunnen staan> Turken die hierheen gehaald zijn, dus weinig verrassend.
*Deal with it*
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:57:09 #259
284411 crew  heywoodu
pi_209153967
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:56 schreef Evenstar het volgende:
Het is wel duidelijk wat Erdogan probeert te doen.

Doen alsof je met 60% aan kop ging, telling zo lang mogelijk laten uitstellen en vertragen en dan roepen dat oppositie vals heeft gespeeld.

Zou mij niet verbazen.
Past wel mooi in het rijtje van Trump ("hij stond voor en toen ineens niet meer, wtf fraude!!!!") en Bolsonaro ("hij stond voor en toen ineens niet meer, wtf fraude!!!!").
  zondag 14 mei 2023 @ 20:57:17 #260
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_209153971
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:55 schreef Slayage het volgende:
Ben meerdere Turkse kanalen afgegaan. Erdogan media als oppositie media als onafhankelijk (Habertrk) .

Erdoğan Media zegt "het ziet er naar uit dat wij hebben gewonnen". Oppositie media zegt "het ziet ernaar uit dat wij hebben gewonnen".

Onafhankelijke nieuwszender Habertrk zegt "het ziet ernaar uit dat er een tweede ronde zal komen"
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 20:58:03 #261
416575 crew  Evenstar
pi_209153982
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Past wel mooi in het rijtje van Trump ("hij stond voor en toen ineens niet meer, wtf fraude!!!!") en Bolsonaro ("hij stond voor en tien ineens niet meer, wtf fraude!!!!").
Yup, allemaal zelfde handboek _O-

In Wit-Rusland doen ze het dan beter, gewoon zeggen dat je 99% van de stemmen hebt. Eindbaas _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 20:59:33 #262
284411 crew  heywoodu
pi_209154001
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yup, allemaal zelfde handboek _O-

In Wit-Rusland doen ze het dan beter, gewoon zeggen dat je 99% van de stemmen hebt. Eindbaas _O_
Lukashenko: 45%

Pief paf poef 99% en gewonnen jaaa *O*
  zondag 14 mei 2023 @ 21:01:51 #263
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:04:07 #265
416575 crew  Evenstar
pi_209154049
Nog ruim 13 miljoen stemmen die geteld moeten worden en een heel groot deel van die stemmen komen uit CHP bolwerken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:04:33 #266
416575 crew  Evenstar
pi_209154068
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 mei 2023 @ 21:05:42 #268
284411 crew  heywoodu
pi_209154075
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:04 schreef Evenstar het volgende:
Nog ruim 13 miljoen stemmen die geteld moeten worden en een heel groot deel van die stemmen komen uit CHP bolwerken.
Maar daar zal dan denk ik zo'n 70% CHP van moeten zijn om het nu nog te beslissen, of meer zelfs, dus dat zal 'm wel niet worden :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:06:41 #269
416575 crew  Evenstar
pi_209154083
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar daar zal dan denk ik zo'n 70% CHP van moeten zijn om het nu nog te beslissen, of meer zelfs, dus dat zal 'm wel niet worden :+
Zitten gebieden bij waar 80% op CHP stemt. Grote wijken in Istanbul, Ankara en grote steden in het oosten waar ze nu op KK stemmen. Ik zie het sowieso naar een tweede ronde gaan, maar KK kan dit nog wel "winnen" als in meer stemmen halen dan ome Erdo.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:06:46 #270
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209154085
Komt er een generaal pardon voor die tienduizenden die zonder vorm van proces in de bak zitten?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 14 mei 2023 @ 21:07:36 #271
396550 Richestorags
pi_209154098
quote:
Ik heb voor 70 procent geen hoop voor deze groep dan.
pi_209154104
Erdogan heel mild in zijn recente tweet. Men becommentarieerd dat hij waarschijnlijk verwacht dat er een tweede ronde komt.

"Dat de verkiezingen van 14 mei plaatsvonden in de vorm van een groot feest van democratie met rust en stilte, is een uitdrukking van de democratische volwassenheid van ons Turkije.

Terwijl de verkiezingen in zo'n positieve en democratische sfeer werden gehouden en het tellen van de stemmen nog steeds aan de gang is, betekent het haastig bekendmaken van de resultaten dat men zich de nationale wil toe-eigent.

We zijn blij dat de gunst van onze natie wordt weerspiegeld in de voortdurende telling van de stemmen.

Ik vraag al mijn rechtzoekenden en collega's om hoe dan ook bij de stembussen te blijven tot de resultaten officieel definitief zijn.

Ik feliciteer al mijn burgers die in naam van de democratie hebben gestemd en hebben deelgenomen aan het verkiezingswerk, en ik spreek mijn dank uit aan ieder van hen."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209154108
Die Erdogans zal wel winnen. Geloof er niks van dat het er daar nog eerlijk aan toe gaat.
pi_209154111
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb voor 70 procent geen hoop voor deze groep dan.
70% klinkt best optimistisch
-Rabia Al-Basri
pi_209154118
quote:
18.000 mensen in totaal hebben gestemd. Hoeveel stemgerechtigden zijn er in Nederland?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:10:43 #276
416575 crew  Evenstar
pi_209154127
78% van stembussen (nog 12 miljoen+ te gaan)

RTE: 48.62%
KK: 45.62%
pi_209154132
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
18.000 mensen in totaal hebben gestemd. Hoeveel stemgerechtigden zijn er in Nederland?
Toen ik keek hadden ze iets van 10% geopend. Reken maar uit :P
-Rabia Al-Basri
pi_209154142
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:11 schreef Slayage het volgende:

[..]
Toen ik keek hadden ze iets van 10% geopend. Reken maar uit :P
Oh ze zijn nog aan het tellen? Dacht dat die al geteld waren _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:12:17 #279
416575 crew  Evenstar
pi_209154154
Ben benieuwd wie Sinan Ogan gaat steunen.
pi_209154156
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:
Erdogan heel mild in zijn recente tweet. Men becommentarieerd dat hij waarschijnlijk verwacht dat er een tweede ronde komt.

"Dat de verkiezingen van 14 mei plaatsvonden in de vorm van een groot feest van democratie met rust en stilte, is een uitdrukking van de democratische volwassenheid van ons Turkije.

Terwijl de verkiezingen in zo'n positieve en democratische sfeer werden gehouden en het tellen van de stemmen nog steeds aan de gang is, betekent het haastig bekendmaken van de resultaten dat men zich de nationale wil toe-eigent.

We zijn blij dat de gunst van onze natie wordt weerspiegeld in de voortdurende telling van de stemmen.

Ik vraag al mijn rechtzoekenden en collega's om hoe dan ook bij de stembussen te blijven tot de resultaten officieel definitief zijn.

Ik feliciteer al mijn burgers die in naam van de democratie hebben gestemd en hebben deelgenomen aan het verkiezingswerk, en ik spreek mijn dank uit aan ieder van hen."

[ twitter ]
Hij probeert dit gedrocht dat voor verkiezingen moeten doorgaan nog enigszins te legitimeren. De internationale conclusie zal weer zijn dat het vrij maar niet eerlijk was.
pi_209154178
Overigens ziet het naar uit dat in het parlement het pro Erdogan blok waarschijnlijk de meerderheid van de stemmen binnen zal krijgen. Als de oppositie vervolgens wel de president gaat leveren wordt het pas echt interessant
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:14:51 #282
416575 crew  Evenstar
pi_209154182
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Hij probeert dit gedrocht dat voor verkiezingen moeten doorgaan nog enigszins te legitimeren. De internationale conclusie zal weer zijn dat het vrij maar niet eerlijk was.
Het is in principe een prima tweet, maar ....

Het is hier wel duidelijk wat ze aan het doen zijn. Zijn mannetjes zijn de tellingen aan het vertragen, vooral in gebieden waar CHP wint. CHP geeft dit aan en dan komt Erdogan met een tweet dat ze niet zo'n haast moeten hebben en als ze dat wel hebben ze geen respect hebben voor democratie en ze gewoon de winst willen toe eigenen (staat er niet letterlijk, maar dat is precies wat hij bedoelt).

Alles tot in de puntjes geregeld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:15:18 #283
416575 crew  Evenstar
pi_209154191
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:14 schreef Slayage het volgende:
Overigens ziet het naar uit dat in het parlement het pro Erdogan blok waarschijnlijk de meerderheid van de stemmen binnen zal krijgen. Als de oppositie vervolgens wel de president gaat leveren wordt het pas echt interessant
Dat wordt echt VS stijl _O-
pi_209154214
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zeker. Deels vrij, deels eerlijk. Blijft een gek land. Met of zonder eerdoagn
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:16:46 #285
416575 crew  Evenstar
pi_209154216
Even iets anders doen, over uurtje ofzo wel terug :D
pi_209154238
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:12 schreef Evenstar het volgende:
Je zou zeggen KK. Aan de andere kant, als inderdaad het parlement van het Erdogan blok wordt wat gaat dan bij mensen de overweging worden?
-Rabia Al-Basri
pi_209154336
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:12 schreef Evenstar het volgende:
Ben meer benieuwd wie die stemmers in de 2e ronde gaan steunen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 21:27:52 #288
416575 crew  Evenstar
pi_209154388
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ben meer benieuwd wie die stemmers in de 2e ronde gaan steunen.
Zal weinig verschuiven dus daarom is die 5% van Sinan zo belangrijk.

Nu op HalkTV, honderd meter of meer rij voor kiescommissie kantoor in Diyarbakir. Ze laten de mensen met de resultaten van de kiesdistricten niet binnen en de stemmen worden dus nog niet officieel meegerekend (KK wint daar met 75%).
pi_209154445
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Je zou zeggen KK. Aan de andere kant, als inderdaad het parlement van het Erdogan blok wordt wat gaat dan bij mensen de overweging worden?
twitter

🤔
pi_209154494
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:08 schreef Cockwhale het volgende:
Die Erdogans zal wel winnen. Geloof er niks van dat het er daar nog eerlijk aan toe gaat.
Het lijkt mij ook dat die Erdogans door kan. De afgelopen week gaf hij elke inwoner van Turkije een leuk cadeautje: gratis gas. Buiten het aardbevingsgebied zal er vermoedelijk wel op Erdogan gestemd zijn.

btw; waar is die goede oude tijd gebleven waar iemand die geen stem voor Erdogan uitbracht werd vastgezet?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209154506
twitter
translate:
quote:
De fictie, die begon met 60 procent, is nu gezakt tot onder de 50. Waarnemers van stembiljetten en functionarissen van de verkiezingscommissie mogen hun plaats nooit verlaten. We zullen vannacht niet slapen, mijn volk. Ik waarschuw de YSK, je moet gegevens invoeren in de provincies.
Het begint gezellig te worden.
zie email 27 oktober
pi_209154633
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Het lijkt mij ook dat die Erdogans door kan. De afgelopen week gaf hij elke inwoner van Turkije een leuk cadeautje: gratis gas. Buiten het aardbevingsgebied zal er vermoedelijk wel op Erdogan gestemd zijn.

btw; waar is die goede oude tijd gebleven waar iemand die geen stem voor Erdogan uitbracht werd vastgezet?
In het aardbevingsgebied krijgt Erdogan gewoon netjes 70% :')

https://www.haberturk.com(...)hir/kahramanmaras-46
  zondag 14 mei 2023 @ 21:45:27 #293
323876 michaelmoore
pi_209154686
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:42 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

doet Gulen niet meer mee ??
  zondag 14 mei 2023 @ 21:46:48 #294
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209154709
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:42 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Het masochisme is daar nog springlevend.
pi_209154735
Een dame van CHP kondigt aan dat KK 51.5% heeft gehaald:
twitter

We wachten geduldig af tot een officile verklaring.
pi_209154812
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]translate:
[..]
Het begint gezellig te worden.
Hij klinkt bitter. Omdat hij had verwacht/gehoopt dat het in de eerste ronde klaar zou zijn.
-Rabia Al-Basri
pi_209154835
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:49 schreef zipcon het volgende:
Een dame van CHP kondigt aan dat KK 51.5% heeft gehaald:
[ twitter ]
We wachten geduldig af tot een officile verklaring.
Wij van wc eend adviseren wc eend.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin zondag 14 mei 2023 @ 21:56:20 #298
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209154843
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:14 schreef Slayage het volgende:
Is dat eerder voorgekomen? Nu ken ik het bestel van Turkije niet, hoeveel macht heeft een president dan nog?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209154890
wtf, zelfs in het aardbevingsgebied krijgt Erdo een meerderheid van de stemmen 8)7 |:(
Goed. dan is dat duidelijk, Erdogan kan door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 14 mei 2023 @ 21:59:41 #300
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209154891
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is dat eerder voorgekomen? Nu ken ik het bestel van Turkije niet, hoeveel macht heeft een president dan nog?
Sinds dat referendum van Erdolf in 2017 aardig wat dacht ik.
pi_209154919
twitter

@Evenstar klopt dit?
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')