abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2023 @ 21:22:08 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_209125023
Iedereen geniet!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209125187
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
Ik wilde graag wat terugbrengen/ruilen bij Hornbach maar de bon was al weg maar nou had @:Lucky_Strike laatst gepost dat ze iets zonder bon naar Hornbach had teruggebracht en dat dat kon want ze kunnen de bon in hun computer vinden en dus heb ik het maar gewoon gevraagd en toen mocht ik het ruilen voor de (duurdere) variant die ik bij nader inzien wou hebben dus nu heb ik 12 meter cortenstaal borderrandjes die ik morgen op hun plek kan tikken.
Van je ajajjippiejippiejeeee *O*
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:22:45 #3
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209125864
@Tele6, is je huidige werkgever er een waar je echt nog lang wilt blijven? Het klinkt niet altijd als een heel prettige werkplek. Is dat alleen op de afdeling waar je nu werkt?
Spoilers!
pi_209127546
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, is je huidige werkgever er een waar je echt nog lang wilt blijven? Het klinkt niet altijd als een heel prettige werkplek. Is dat alleen op de afdeling waar je nu werkt?
Het huidige team wil ik niet in blijven. (Het team van allemaal mensen die een andere functie hebben dan ik en dan taart gaan eten, je kent het verhaal)

Ik zou dus ook niet echt zeggen dat het de afdeling is die een onprettige werkplek is. Vooral het team. En dan weer vooral een paar moeizame mensen met een incapabele teamleider. Een van die moeizame mensen -- de moeizaamste -- is volgend jaar met pensioen. Vandaag zat ik alleen maar met mensen die ik vaak help en waar ik vaak grapjes mee maak want moppercollega werkt op vrijdag niet. Was een lekker dagje :D

Het werk wat we er doen is zo'n mooie mix van mensen helpen, innoveren, nieuwe wetenschap, samenwerking tussen vakgebieden. Beter dan de stages die ik in m'n studie gedaan heb. De juiste mix van toegepast en theoretisch -- ik wil ook niet té toegepast want dan zou ik in het lab moeten staan en dat vind ik niks. _O-

Maar ik wil wel nog rondvragen en uitzoeken waar je nog meer terecht kunt nadat je zo'n PhD hebt, anders dan alleen onze afdeling. Wat voor andere banen mensen in terechtkomen en of ze die niet ook hadden kunnen doen zonder PhD.
pi_209127982
Promovendi hebben hun eigen salarisschaal met vier treden, een per jaar. Werkervaring is irrelevant dus er valt niets te onderhandelen, vrees ik. Soms wordt er wat gegoocheld met deeltijdaanstellingen waar je nog een onderwijscontract bovenop kunt krijgen, maar dat verschilt nogal per universiteit en faculteit. (Ik vond het trouwens een prima salaris voor wat het was: veel reizen op kosten van de baas, en veel vrijheid - maar wat dat laatste betreft moet je geluk hebben met je begeleider(s), ik ben blij dat ik de mijne al goed kende.)
pi_209128352
Goedemorgen!

Vandaag ga ik eindelijk maar weer eens naar de sportschool, ik was ergens na oktober m'n routine verloren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 mei 2023 @ 08:11:42 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209128358
Mogge :W

We gaan vandaag congresseren in de RAI. :+
Eindelijk weer eens een congres dichtbij
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209128367
Mogge
Ik ga een stapel wasgoed wegwerken en daarna het balkon verder zomerklaar maken
We have far more in common than that which devides us..
pi_209128389
Ook goeiemorgen op een onbewolkte dag.
Na ontbijt en koffie ga ik de schuur weer eens in om …ja, fotoalbums uit te zoeken.
Nog twee verhuisdozen. w/

Kan rustig aan het werk, want mn.X doet een foto excursie naar de Marker wadden.
Bootje is stuk. Overtocht duurt nu een uur met de vervangende boot. 8)7

Succes allemaal met de voornemens. B-)
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:37:18 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209128472
MIjn arme hond, heeft ontstoken anaalklieren. Gisteren bij de dierenarts al een een vinger in zijn reet gekregen en uitgeknepen, aan de antibiotica en nu ook nog een lampenkap omdat ie aan het likken was.
De siel.
Vindt ie helemaal niet leuk. Zit nu naast me mij aan te staren en te jammeren.
pi_209128483
Goedemorgen :O
Voor het eerst in lange tijd alleen geslapen, manlief is een weekendje weg. Jammer dat de buren een feestje hadden, maar verder goed geslapen.
pi_209128489
Een korenbloem én een klaproos.
Eindelijk *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:43:55 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209128500
mogguh allen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 08:55:42 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209128556
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:
Een korenbloem én een klaproos.
Eindelijk *O*
Die hebben dezelfde kleurstof, echter omdat een klaproos zuur is en een korenbloem basisch is de kleur anders :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209128578
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die hebben dezelfde kleurstof, echter omdat een klaproos zuur is en een korenbloem basisch is de kleur anders :)
😳 oooh!?
pi_209128643
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MIjn arme hond, heeft ontstoken anaalklieren. Gisteren bij de dierenarts al een een vinger in zijn reet gekregen en uitgeknepen, aan de antibiotica en nu ook nog een lampenkap omdat ie aan het likken was.
De siel.
Och, dat is altijd zo sneu…
pi_209128702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De siel.
Ah gossie
pi_209128839
Oh, ik heb precies net een nieuwe lampenkap besteld: deze

https://www.dierapotheker.nl/comfy-cone-hondenkraag

Omdat niet-krul (uiteraard) likt aan z'n gezwel. En de gezwel gaat gezellig bij hem blijven tot z'n dood, dus dat moet zo min mogelijk vies nat stinkend en necrotiserend worden.
Ik had eerst gehoopt om met zo'n opblaasbare kraag te kunnen werken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat werkt niet als de plek waar ' ie niet mag komen voorbij de helft ligt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209129592
De man zoekt de antihysterectemie pillen :'D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209129606
Kat en eigenaar kwamen even aanbellen om nog even te verontschuldigen voor het naar binnen rennen / planten vernielen. Ze heeft een ding gebouwd om hem op haar verdieping te houden (waarvan ik me eigenlijk wel afvraag of het mag, want je barricadeert de brandtrap ermee).

Ze zegt "als hij van het balkon af flikkert is het z'n eigen verantwoordelijkheid" :') en dat er meerdere mensen in de flat 'm naar binnen halen en snoepjes geven dus dat hij daarom zo graag naar binnen wil. Nou lekker handig dan :')
pi_209129611
En nou ga ik een bakfiets huren en een boel bloempotten kopen. :D
pi_209129935
iew anaalklieren ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 00:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het huidige team wil ik niet in blijven. (Het team van allemaal mensen die een andere functie hebben dan ik en dan taart gaan eten, je kent het verhaal)

Ik zou dus ook niet echt zeggen dat het de afdeling is die een onprettige werkplek is. Vooral het team. En dan weer vooral een paar moeizame mensen met een incapabele teamleider. Een van die moeizame mensen -- de moeizaamste -- is volgend jaar met pensioen. Vandaag zat ik alleen maar met mensen die ik vaak help en waar ik vaak grapjes mee maak want moppercollega werkt op vrijdag niet. Was een lekker dagje :D

Het werk wat we er doen is zo'n mooie mix van mensen helpen, innoveren, nieuwe wetenschap, samenwerking tussen vakgebieden. Beter dan de stages die ik in m'n studie gedaan heb. De juiste mix van toegepast en theoretisch -- ik wil ook niet té toegepast want dan zou ik in het lab moeten staan en dat vind ik niks. _O-

Maar ik wil wel nog rondvragen en uitzoeken waar je nog meer terecht kunt nadat je zo'n PhD hebt, anders dan alleen onze afdeling. Wat voor andere banen mensen in terechtkomen en of ze die niet ook hadden kunnen doen zonder PhD.
Bij een nieuw team is de kans groot dat er mindere collega's bij zitten om uitéénlopende redenen. Ik weet niet beter.

Mooi werk :Y
pi_209129948
Ik heb blote voeten in slippers *G*
En we gaan zo lekkere dingen kopen voor de BBQ. Zalig, bijna de hele dag in de tuin vertoeven O+
Nog een week werken en dan een week naar Luxemburg *G* En als wij aankomen is het daar 23 graadjes Oh Yeah Baby *G*
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:52:38 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209129954
Oh ja BBQ kan ik ook wel doen vanavond idd _O_ Even vlees ontdooien.
pi_209130021
Parasolleke weer op het gras.
Mmmmm de zomer viel op 13 mei O+
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:59:35 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209130024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 11:58 schreef Blues het volgende:
Parasolleke weer op het gras.
Mmmmm de zomer viel op 13 mei O+
Ja morgen weer herfst ja? :?
pi_209130035
De parasol wacht ik nog even mee, er worden deze week nog wat buien verwacht.
Wel 2 nieuwe balkonkleden gekocht. Nu eens niet bij intratuin (die zijn in 3 jaar van 11 naar 19 euro gegaan en gaan ook maar een jaar mee) maar nu wat steviger materiaal. Moet nu alleen even oppassen, het krult nogal om. ;)
Moet nog een paar plantjes en dan is het klaar. Maar die haal ik wel na moederdag
pi_209130061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
De parasol wacht ik nog even mee, er worden deze week nog wat buien verwacht.
Wel 2 nieuwe balkonkleden gekocht. Nu eens niet bij intratuin (die zijn in 3 jaar van 11 naar 19 euro gegaan en gaan ook maar een jaar mee) maar nu wat steviger materiaal. Moet nu alleen even oppassen, het krult nogal om. ;)
Moet nog een paar plantjes en dan is het klaar. Maar die haal ik wel na moederdag
Leuk balkonkleden. Kan hier niet, want t ligt geregeld vol met vogelskait }:|
pi_209130087
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Leuk balkonkleden. Kan hier niet, want t ligt geregeld vol met vogelskait }:|
Ben nu gestopt met voeren dus dan komen ze niet meer.
pi_209130245
Dat je wakker wordt… en je halve schutting eruit ligt. En twee mannen door je tuin lopen :D

Gepland, ik had de wekker al gezet (niet vroeg genoeg dus… :@ ).
Buurman regelt in overleg onze nieuwe schutting, heeft de sleutel van mijn tuinpoortje (ik ben degene met directe toegang tot de straat) en vroeg gisteren of ik het kattenluik dicht wilde zetten zodat hij de delen vandaag kon ophalen en in onze tuinen kon opslaan. Zonder ontsnappende katten.

Maar als die man aan de slag gaat gaat hij DOOR. Dus ik heb opeens twee keer zoveel tuin (en de buren ook) want hij heeft de nieuwe schutting voor het gemak maar in zijn tuin gezet, en een oud deel eruit slopen geeft de gemakkelijkste toegang _O-
Ik hoefde niet te helpen, mocht nog net koffie zetten. En had vanmorgen al wat geplande boodschappen staan en vanmiddag een feestje. Dus nu doe ik een snelle lunch terwijl ik beneden in de tuin hoor graven en kloppen. Buurman doet vast grondwerk.

Deze week maar ergens tijd vinden om het oerwoud aan klimop aan mijn kant weg te slopen. Lang leve Hemelvaart, mijn enige vrije dag deze week.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 13 mei 2023 @ 12:36:31 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209130284
En als je weer thuiskomt is het *O* KLAAR *O*

Betere werk _O_
pi_209130538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ben nu gestopt met voeren dus dan komen ze niet meer.
Ze vliegen over en balkon hier heeft geen overkapping bedoelde ik.
Maar met dit weer zitten we nooit op balkon, altijd in de tuin.
Soms ff een bakkie op balkon.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 13:20:21 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209130562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:17 schreef Blues het volgende:

[..]
ik woon op het balkon met dit weer O+ Scheelt ook dat ik niet echt een tuin heb natuurlijk. Maar hoog zomer slaap ik zelfs weleens op het balkon :D Gewoon luchtbedje slaapzak en kamperen maar :D en als het om 5 uur licht wordt verkassen naar de slaapkamer natuurlijk :P
pi_209130588
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Wel een overkapping hier, maar de vogels pakken het voer, eten het op de balustrade en gaan daarna op de balkonbank zitten. Wanneer het kussen daar niet ligt is het prima, maar nu vind ik het wat minder.
pi_209130811
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ik woon op het balkon met dit weer O+ Scheelt ook dat ik niet echt een tuin heb natuurlijk. Maar hoog zomer slaap ik zelfs weleens op het balkon :D Gewoon luchtbedje slaapzak en kamperen maar :D en als het om 5 uur licht wordt verkassen naar de slaapkamer natuurlijk :P
Slapen onder de sterren ⭐🌟🤩
pi_209130941
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hoogzomer is het hier warmer op het balkon dan in huis. Wel een keer een poging tot slapen op het balkon gedaan, lekgeprikt door de muggen, dat doe ik niet weer 😂
pi_209131800
Nou ik was wel naar Intratuin. Voor de eerste keer in m'n leven. Het is ook niet echt in de buurt, dus ik had lang en diep na zitten denken over de logistiek van alles. Een tuincentrum dichterbij is er hier helaas niet echt (en ik snap nog steeds niet waarom).

Dus: naar het station gefietst, elektrische bakfiets gehuurd, naar de Hema gefietst voor de "mooie" potten die ik daar had gezien die ik wilde, die potten in de bakfiets geladen en naar huis gebracht, naar de Intratuin gefietst (een km of 8 enkele reis), nog meer potten (minder mooie, voor op het balkon vooral) gekocht en 2 grote zakken potgrond, dit thuis afgeleverd, bakfiets ingeleverd, nog een keer naar de Hema want de tuinschepjes waren bij de Intratuin uitverkocht, en toen nog langs de AH voor boodschappen voor Songfestival kijken vanavond.

En nu ben ik er wel weer klaar mee voor vandaag en ik heb de planten nog niet eens verpot :')

Het fietste wel makkelijker dan met 70 liter voorstrijk en verf in een bakfiets. 80 liter potgrond is helemaal niet zo heel zwaar en gelukkig kon ik de potten redelijk stevig erin stouwen. ^O^
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:30:36 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209131816
Druk genoeg geweest voor vandaag _O_
pi_209131916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:28 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik was wel naar Intratuin. Voor de eerste keer in m'n leven. Het is ook niet echt in de buurt, dus ik had lang en diep na zitten denken over de logistiek van alles. Een tuincentrum dichterbij is er hier helaas niet echt (en ik snap nog steeds niet waarom).

Dus: naar het station gefietst, elektrische bakfiets gehuurd, naar de Hema gefietst voor de "mooie" potten die ik daar had gezien die ik wilde, die potten in de bakfiets geladen en naar huis gebracht, naar de Intratuin gefietst (een km of 8 enkele reis), nog meer potten (minder mooie, voor op het balkon vooral) gekocht en 2 grote zakken potgrond, dit thuis afgeleverd, bakfiets ingeleverd, nog een keer naar de Hema want de tuinschepjes waren bij de Intratuin uitverkocht, en toen nog langs de AH voor boodschappen voor Songfestival kijken vanavond.

En nu ben ik er wel weer klaar mee voor vandaag en ik heb de planten nog niet eens verpot :')

Het fietste wel makkelijker dan met 70 liter voorstrijk en verf in een bakfiets. 80 liter potgrond is helemaal niet zo heel zwaar en gelukkig kon ik de potten redelijk stevig erin stouwen. ^O^
Wel slim om dat zo te doen. En gewoon morgen (of een andere dag) de planten verpotten. Ik doe het ook niet alles op 1 dag.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:43:45 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_209131945
Heerlijk weer voor een bierfestival :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209131996
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:43 schreef Troel het volgende:
Heerlijk weer voor een bierfestival :+
Bij welke van de vele ben je? :D
Ik kijk nog een beetje op tegen dit soort weer tijdens de komende festivals :')
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:49:25 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209132010
Ik zag dat er behalve 20 mei ook op 10-11 juni weer een bierfestival in Deventer is :o
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:49:48 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209132013
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:50:26 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_209132024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Bij welke van de vele ben je? :D
Ik kijk nog een beetje op tegen dit soort weer tijdens de komende festivals :')
Enschede :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209132029
Hier is eind van de maand een Moutbier festival @Tele6 weet de weg in dat park :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:51:15 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_209132033
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag dat er behalve 20 mei ook op 10-11 juni weer een bierfestival in Deventer is :o
quote:
Maar dan ben ik elders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209132035
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Enschede :P
Dat had in kunnen raden :D veel plezier!
Al iets lekkers gedronken?

quote:
:Y En in de herfst weer een bokbierfestival
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:51:44 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209132044
Ik heb gisteren een doos machtig interessante barrel aged biertjes binnen gekregen. Maar ik "moet" om half zes nog even naar het station want er komt een bijzondere trein door. Dus ja ik moet nog even wachten en de tijd door zien te komen met Grolsch 0,0 :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:52:06 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209132048
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Nee dat is in Zutphen toch :?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:52:54 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_209132059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Ja, iets met rabarber en een lekker sourtje van Oekraïense brouwer. Zit nu met een biertje wat de eerste slokken lekker was en daarna niet meer ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209132067
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren een doos machtig interessante barrel aged biertjes binnen gekregen. Maar ik "moet" om half zes nog even naar het station want er komt een bijzondere trein door. Dus ja ik moet nog even wachten en de tijd door zien te komen met Grolsch 0,0 :D
Ik zit hier aan alcoholvrij bier van 't Ij :D de avond duurt nog lang genoeg met het Songfestival

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee dat is in Zutphen toch :?
Ook :) Zutphen is een van de bekendste volgens mij. Maar in Deventer is er ook een, in de kerk.
pi_209132078
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, iets met rabarber en een lekker sourtje van Oekraïense brouwer. Zit nu met een biertje wat de eerste slokken lekker was en daarna niet meer ;(
Sours zijn altijd goed O+

Is weggooien/ niet een optie dan? :@ er valt zo veel te proeven op zo'n dag.
Of aan een ander laten proeven :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:55:02 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209132081
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Linkje naar rabarberbier?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:57:26 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209132112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zit hier aan alcoholvrij bier van 't Ij :D de avond duurt nog lang genoeg met het Songfestival
[..]
Ook :) Zutphen is een van de bekendste volgens mij. Maar in Deventer is er ook een, in de kerk.
WAAROM ga ik dan steeds naar Zutphen :( 8)7
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 16:07:51 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209132237
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Rabarberbarbarabarbarenbier? :o
pi_209132365
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
WAAROM ga ik dan steeds naar Zutphen :( 8)7
:D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:25:51 #58
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209132411
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Rabarberbarbarabarbarenbier? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren ja?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_209132421
Bier!
Deze kende ik niet, lekkerrrr
pi_209132516
Goeie logistiek Tele ^O^
pi_209133332
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:27 schreef Blues het volgende:
Bier!
Deze kende ik niet, lekkerrrr[ afbeelding ]
Inlezen voor de vakantie. Spreekt men nog steeds Nederlands daar?

De meneer uit Sneek is net weg met een hf doos vol met een stuk 15 B-) albums.
En trok ook nog zijn portefeuille en wilde ervoor betalen. _O-
Hij was er blij mee. Wist nu al happy klanten voor sommige foto’s van straten en gebouwen.
Wat ik met de 5893 dia’s kan doen :? Wat de gek ervoor geeft op mp: “bieden”
Ook nog een foto gered voor golfer, van Caprera dd. april 1970.

Oh ja, wat leuk was, dat meneer complimenten maakte voor de skills van de fotograaf, mijn vader. En dat er heel vaak data en plaats staat vermeld.
Mijn hoofd (en hart) zit nu stampvol met beelden, namen en oude verhalen, die erbij horen.

[ Bericht 11% gewijzigd door AnneX op 13-05-2023 17:50:05 ]
pi_209133417
Rabarber :9~

Goede logistiek @Tele6 Foto van je balkon als alles gepoot is O+

Feestje was onverwacht gezellig want ik ging er in mijn eentje naartoe en kende bijna niemand dus dat vind ik dan wel een dingetje. Maar ik trof een tafel met buitengewoon hilarische mensen. En er waren lekkere hapjes en goede drankjes. Avondeten hoeft niet meer.

Bij tussenkomst bleek mijn schutting nog een extra gat te hebben. Maar nadat ik de was had opgeruimd en zomer- en winterkleren had omgeruild zaten beide gaten dicht. Kunnen de katten nog de avondzon in.

En ligt mijn tuin vol oude schuttingdelen en klimop. Buurman is zowat op de helft O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209133475
Ben nog niet toegekomen aan de Grote Kledingruil.
Wel de schone wintertruien apart gehouden. Ook al een bergje.

Wat fijn, dat buurman jullie schutting fikste. Doet hij ook nog de rommel bij jou opruimen? Zou helemaal mooi zijn.

En inderdaad de planning van Tele6 👍🏼
pi_209133527
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:54 schreef AnneX het volgende:
Ben nog niet toegekomen aan de Grote Kledingruil.
Wel de schone wintertruien apart gehouden. Ook al een bergje.

Wat fijn, dat buurman jullie schutting fikste. Doet hij ook nog de rommel bij jou opruimen? Zou helemaal mooi zijn.

En inderdaad de planning van Tele6 👍🏼
Jij met je hoofd vol herinneringen O+ Heeft je vader je maar mooi nagelaten.
Toevallig trof ik vanmiddag op het feestje iemand die uitbater was van een café. En nu ook jaren aan dozen met foto’s aan het uitzoeken is en die foto’s uitdeelt aan de mensen die erop staan. Ze verwachtte vandaag weer wat ‘klanten’ en had haar envelopjes bij zich ‘want als ik dood ben gooien ze die dozen sowieso weg, nu hebben mensen er nog even lol van en ben ik er vast vanaf’.

Ik verwacht niet van buurman dat hij mijn rotzooi opruimt :D Mijn idee is nu dat ik alle klimop eruit sloop en dat we dan als alles klaar is samen met een aanhanger vol groen en oude schutting en andere zooi richting milieustraat gaan.
Maar het kan best zo zijn dat, als ik een keer niet thuis ben en buurman krijgt weer de geest… mijn tuin opeens leeg is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 mei 2023 @ 18:20:27 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209133777
Dat was een fijn D66congres.
De monarchisten hebben democratisch toch gewonnen van de republikeinen :+.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:31:47 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209133911
Was vanmiddag op een feestje van een vriendin met wie ik gestudeerd heb. Heerlijk buiten gezeten in een prachtige biertuin. Boscafe Merlijn, live muziek, bosrand, publiek en bediening van ouwe punk tot kak.
Jammer dat ik niet langer kon blijven, maar wilde de beesten niet zolang alleen laten. Toen ik thuis kwam waren ze blij, maar werden me ook de livieten gelezen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:32:08 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209133919
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Pffff uur staan wachten op het station maar ik heb hem hoor :P Nu in het zonnetje :P
pi_209134006
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:20 schreef borisz het volgende:
Dat was een fijn D66congres.
De monarchisten hebben democratisch toch gewonnen van de republikeinen :+.
}:|
pi_209134014
Livieten?
pi_209134027
Ik schrok me kapot net hier in de tuin. Er viel iets met een bons op het gras uit de lucht.
Bleek een door vogels half uitgekloven appel te zijn _O-
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:45:39 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209134108
Kijk hier deze trein was het :P

zaterdag 13 mei 2023 @ 18:50:11 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209134185
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:39 schreef Blues het volgende:
Livieten?
Levieten
pi_209134193
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Levieten
Snap t nog niet dan :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:50:59 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209134199
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Die ken ik in Diesel, reden lang geleden naar Apeldoorn
pi_209134213
quote:

[ afbeelding ]
Leuk oudje! 🚞
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:51:46 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209134216
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Snap t nog niet dan :D
Iemand de levieten lezen

Iemand streng berispen, iemand precies wijzen op wat hij wel en niet mag doen.

https://www.ensie.nl/betekenis/iemand-de-levieten-lezen

Kortom, de teef in mijn avatar stond voor me, kwispelend, maar een 2-3 minuten lang verontwaardigd te blaffen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:51:55 #77
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209134221
Ik had een succesvolle markt. Gezellige mensen en heerlijk weer O+

Nu uitgeteld op de bank. Libanees eten is onderweg :9
Spoilers!
pi_209134410
Ik dacht dat je met de bijzondere trein mee zou rijden @Dr_Flash

Ja, jullie hadden schitterend weer @Lucky_Strike Hier was het ook heerlijk maar wel af en toe vervelende wolken en dan merk je meteen dat nog niet veel warmte in de lucht zit. Maar het was heerlijk lezen op het balkon

Grote strijk is ook weggewerkt. Van de week maar eens de kasten van winter naar zomer ompakken

Zit nu achter een bordje "zomer". Buffelmozzarella, tomaatjes, kruidenbrood en verse pesto
  zaterdag 13 mei 2023 @ 19:05:04 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209134444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht dat je met de bijzondere trein mee zou rijden @:Dr_Flash
Nee dit was een rit zonder reizigers. Soms heb je dat wel hoor, maar dat heb ik echt al heel lang niet meer gedaan.

zaterdag 13 mei 2023 @ 19:06:23 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209134460
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Leuk oudje! 🚞
Je bent zelf :P
pi_209134598
quote:

[ afbeelding ]
Mwhihihi, trein doet :6
  zaterdag 13 mei 2023 @ 19:22:00 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209134670
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mwhihihi, trein doet :6
Huh wat :D

Die kap over de koppeling wordt trouwens "beha" genoemd in spoorjargon, maar dat terzijde :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-05-2023 19:28:45 ]
pi_209135063
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Huh wat :D

Die kap over de koppeling wordt trouwens "beha" genoemd in spoorjargon, maar dat terzijde :D
Koplampen als ogen en dat rode ding is de tong.

Cannot be unseen….
  zaterdag 13 mei 2023 @ 19:58:05 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209135125
Maar de koplampen zijn uit. Dat heet frontseinen trouwens. Deze heeft sluitwerken, de twee rode lampjes bovenaan :)
pi_209135191
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de koplampen zijn uit. Dat heet frontseinen trouwens. Deze heeft sluitwerken, de twee rode lampjes bovenaan :)
Maar ze zitten er toch wel? _O-
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:14:56 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209135353
Ja, ze zitten er wel :Y
pi_209135629
Er lag nog een bossche bol :o :X _O- :9
pi_209135971
Dit was lekker van het foto geld 😉
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk Lucky van een goeie marktdag💪 Ging het je goed af na zo’n dag als gister?
Had je hulp?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:56:36 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209136043
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:52 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Had je hulp?
Kaas-gember :9

Het ging goed vandaag. Gisteren is het uiteindelijk ook nog goedgekomen. Ik was door mijn slakkentempo pas om 21.30 klaar maar ik werd steeds helderder gelukkig.

Jij vroeg me gisteren ofzo nog ergens naar. Ik weet alleen niet meer wat het was. Jij nog?
Spoilers!
pi_209136089
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hij was er blij mee. Wist nu al happy klanten voor sommige foto’s van straten en gebouwen.

Oh ja, wat leuk was, dat meneer complimenten maakte voor de skills van de fotograaf, mijn vader. En dat er heel vaak data en plaats staat vermeld.
Mijn hoofd (en hart) zit nu stampvol met beelden, namen en oude verhalen, die erbij horen.
Wat super dat hij er zo blij mee is.
Incl complimenten voor de fotograaf.
Zal best lastig zijn al die memories :*

Ik lees in t boekje vooral Duits en Frans op school en onderling Lëtzebuergesch.
Vanaf 1984 een officiële taal.
pi_209136151
ESF kijken nu, ik verhuis naar andere topic :W :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:03:46 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209136200
Ik moet beide halve finales van het ESF nog zien. Dat lukte deze week niet wegens te veel chaos en geflits. Maandag probeer ik het weer *O*
Spoilers!
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 21:08:46 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209136340
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oude foto's zijn zeker liefhebbers voor. Op het analoogfotoforum wel eens foto's gezien uit de jaren 30 ofzo, een hoogleraar op expeditie naar Egypte of Myanmar om maar eens wat te noemen. Of van een reisleider uit de vijftiger jaren die eerst overal zelf naar toe ging om bijvoorbeeld Sardinië of Athene te verkennen/een reis voor te bereiden.

Ik vind lang niet alles interessant, maar sommige mensen vinden het prachtig om zo van alles over mensen te weten te komen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:14:58 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209136604
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:01 schreef Blues het volgende:
ESF kijken nu, ik verhuis naar andere topic :W :D
Oh ja, stil op straat idd
pi_209136632
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oude foto's zijn zeker liefhebbers voor. Op het analoogfotoforum wel eens foto's gezien uit de jaren 30 ofzo, een hoogleraar op expeditie naar Egypte of Myanmar om maar eens wat te noemen. Of van een reisleider uit de vijftiger jaren die eerst overal zelf naar toe ging om bijvoorbeeld Sardinië of Athene te verkennen/een reis voor te bereiden.

Ik vind lang niet alles interessant, maar sommige mensen vinden het prachtig om zo van alles over mensen te weten te komen.
Jammer dan dat we nog maar weinig glazen negatieven over hebben
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:24:47 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_209136942
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:55 schreef Molo het volgende:

[..]
https://untp.beer/E92xv
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209136946
ESF, BBC, vriendin op bezoek, cupcakes, kat op schoot. Gouden combinatie.
pi_209137061
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kaas-gember :9

Het ging goed vandaag. Gisteren is het uiteindelijk ook nog goedgekomen. Ik was door mijn slakkentempo pas om 21.30 klaar maar ik werd steeds helderder gelukkig.

Jij vroeg me gisteren ofzo nog ergens naar. Ik weet alleen niet meer wat het was. Jij nog?
Eh…nee…weet ik niet meer.

Oh ja toch! Wat heb jij gedaan met dozen herinneringen, die alsnog werden gedropt? Ben je alle dozen door?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:30:37 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_209137154
Vandaag was een goede dag. @Lonaa kwam ook nog even buurten bij het festival en nu met beentjes omhoog op een zachte bank ipv harde gras :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 21:33:22 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209137278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jammer dan dat we nog maar weinig glazen negatieven over hebben
Waar van heb of had je die dan?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:40:00 #101
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209137546
quote:

[..]

Ohh dat lijkt me tof om zulke foto's te zien O+
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:41:14 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209137598
Graham Norton, BBC, ESF, Pija Colada, snurkende hond, ik ben blij
pi_209137767
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waar van heb of had je die dan?
Mijn opa was fotograaf. Ik heb nog 1 doosje met glazen negatieven.
pi_209137797
quote:

[..]

Mn. Was eigenlijk vooral van onbeschadigde ansichtkaarten van voor 1960.
Sommige straatbeelden waren interessant, omdat die van straten buiten het centrum zijn. Die zijn er niet zo vaak.
Een vriendinnetje en ik aan het hoelahoepen op straat in een nieuwbouwwijk en geen auto te zien. *) Of een oude autobus van de vakantie van opa en oma naar Zwitserland. Zoiets.

Overigens: de oude klik klak Agfa boxje …zou jij daarvoor belangstelling hebben? O-)
(Als mn.X er afstand van kan doen 😢 Het komt van mijn kant. )
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 21:47:26 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209137809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ohh dat lijkt me tof om zulke foto's te zien O+
Dit vindt ik zelf wel een interessant draadje.

https://www.analoogfotoforum.nl/index.php/topic,24379.0.html

Tegenwoordig wordt film gecoat op een drager van acetaat of polyester, vroeger op nitrocellulose, hetgeen in dat topic ook te lezen is. Dat is niet zonder hebben best gevaarlijk spul. Volgens mij is het dezelfde persoon als @t4600c
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 21:48:50 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209137864
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mn. Was eigenlijk vooral van onbeschadigde ansichtkaarten van voor 1960.
Sommige straatbeelden waren interessant, omdat die van straten buiten het centrum zijn. Die zijn er niet zo vaak.
Een vriendinnetje en ik aan het hoelahoepen op straat in een nieuwbouwwijk en geen auto te zien. *) Of een oude autobus van de vakantie van opa en oma naar Zwitserland. Zoiets.

Overigens: de oude klik klak Agfa boxje …zou jij daarvoor belangstelling hebben? O-)
(Als mn.X er afstand van kan doen 😢 Het komt van mijn kant. )
Nee. Dat spul heb ik helemaal niets mee :@
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 21:50:50 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209137946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn opa was fotograaf. Ik heb nog 1 doosje met glazen negatieven.
Aha, ja dat is erg jammer dan. Dat zijn ondanks 100 jaar oud ofzo vaak kwalitatief erg goede beelden.

Heb je ze wel digitaal?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 21:52:05 #108
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209137987
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eh…nee…weet ik niet meer.

Oh ja toch! Wat heb jij gedaan met dozen herinneringen, die alsnog werden gedropt? Ben je alle dozen door?
Dat was het inderdaad! Ik heb alle dozen uitgespit. Een klein stapeltje heb ik bewaard. Alle kindertekeningen heb ik gefotografeerd. Eentje wil ik inlijsten want die is briljant. Een stilleven van potjes Hak O+

Ik heb nog wel wat doosjes dia's en postzegels uit te zoeken. Dat doe ik wel als ik met pensioen ben ofzo.
Spoilers!
pi_209138146
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aha, ja dat is erg jammer dan. Dat zijn ondanks 100 jaar oud ofzo vaak kwalitatief erg goede beelden.

Heb je ze wel digitaal?
Nee, geen idee ook wat er op staat. Zijn vast foto's van klanten.
In mijn gang hangt een foto van mijn overgrootouders en mijn oma en oudoom (toen ze nog jong waren). Het verhaal gaat dat mijn grootouders elkaar hebben leren kennen toen het gezin bij opa die foto liet maken.
Geen idee of het zo is, maar vind dat best een romantisch verhaal.
Grappige is, dat mijn opa en oma getrouwd zijn uit dezelfde straat als waar @Lonaa nu woont.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 22:00:03 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209138311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, geen idee ook wat er op staat. Zijn vast foto's van klanten.
In mijn gang hangt een foto van mijn overgrootouders en mijn oma en oudoom (toen ze nog jong waren). Het verhaal gaat dat mijn grootouders elkaar hebben leren kennen toen het gezin bij opa die foto liet maken.
Geen idee of het zo is, maar vind dat best een romantisch verhaal.
Grappige is, dat mijn opa en oma getrouwd zijn uit dezelfde straat als waar @:Lonaa nu woont.
Ah okay, wat al redelijk werkt is de glasplaten op een tablet leggen met een wit scherm en dan een foto maken. Er zijn wel apps die een positief maken van een negatief beeld.
pi_209138394
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ah okay, wat al redelijk werkt is de glasplaten op een tablet leggen met een wit scherm en dan een foto maken. Er zijn wel apps die een positief maken van een negatief beeld.
Ik ben bang dat wanneer ik het doosje waar ze inzitten open maak, het helemaal uit elkaar valt. Het ligt op een plankje en ik stof het heel voorzichtig af.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 22:03:29 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209138467
Ik vind dia's prachtig, maar ze zijn veel lastiger, bij een negatief is de belichting niet zo kritisch en maakt het niet zoveel uit als je dubbel zo lang belichtelte. Bij dia heb je die speelruimte niet en moet je sowieso niet overbelichten.

Desondanks heb ik mezelf voorgenomen dit jaar meer dia's te schieten.
pi_209138888
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind dia's prachtig, maar ze zijn veel lastiger, bij een negatief is de belichting niet zo kritisch en maakt het niet zoveel uit als je dubbel zo lang belichtelte. Bij dia heb je die speelruimte niet en moet je sowieso niet overbelichten.

Desondanks heb ik mezelf voorgenomen dit jaar meer dia's te schieten.
Op het plankje onderin het naaitafeltje (is weer van mijn oma) zie je het doosje
SPOILER
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:15:37 #114
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209138907
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt film gecoat op een drager van acetaat of polyester, vroeger op nitrocellulose, hetgeen in dat topic ook te lezen is. Dat is niet zonder hebben best gevaarlijk spul. Volgens mij is het dezelfde persoon als @:t4600c
Thanks, morgen eens rustig bekijken O+
pi_209139157
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat was het inderdaad! Ik heb alle dozen uitgespit. Een klein stapeltje heb ik bewaard. Alle kindertekeningen heb ik gefotografeerd. Eentje wil ik inlijsten want die is briljant. Een stilleven van potjes Hak O+

Ik heb nog wel wat doosjes dia's en postzegels uit te zoeken. Dat doe ik wel als ik met pensioen ben ofzo.
Mogen wij het stilleven ook eens zien :D O+
pi_209140412
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja zeg *) Doet het leuk in de keuken! als je nog een muur vrij hebt.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:54:43 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209140451
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ga ik binnenkort regelen :)
Spoilers!
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 23:06:43 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209140889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Op het plankje onderin het naaitafeltje (is weer van mijn oma) zie je het doosje
SPOILER
Mooi tafeltje :)
pi_209141161
Vrijwel alle inhoud is nog van mijn oma. Mijn moeder heeft er ook wat dingen ingedaan. En ik hoef voor de rest van mijn leven geen drukknopen te kopen. Da's het enige dat nog bruikbaar is (en de 10 miljoen knopen die er in zitten)

SPOILER
pi_209141883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrijwel alle inhoud is nog van mijn oma. Mijn moeder heeft er ook wat dingen ingedaan. En ik hoef voor de rest van mijn leven geen drukknopen te kopen. Da's het enige dat nog bruikbaar is (en de 10 miljoen knopen die er in zitten)

SPOILER
Wat gaaf O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209141997
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat gaaf O+!!
Ja, ik vind het ook heel leuk om te hebben. Tafeltje staat gewoon in de gang, voor mijn sleutels. Maar ook de trouwbijbel van mijn ouders ligt erop. Heb ook nog een theekastje van mijn grootouders, met geslepen raampjes.
pi_209142687
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:52 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Had je hulp?
Die pannenkoek ziet er zo goed gelukt uit _O_

En iedereen was zo te lezen druk vandaag met genieten van het weer en leuke dingen doen O+ ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 00:24:52 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209143265
Ik zou vroeg gaan slapen.
Morgen met moeders aan de wandel. 7.30 op Haarlem CS, maar ja toch de uitslag kijken he :+.
pi_209143279
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef borisz het volgende:
Morgen met moeders aan de wandel. 7.30 op Haarlem CS, maar ja toch de uitslag kijken he :+.
Jammer dat het in Engeland is, anders was het al klaar geweest :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 mei 2023 @ 00:25:35 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209143281
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef borisz het volgende:
gekkigheid
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 00:44:49 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209143896
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jammer dat het in Engeland is, anders was het al klaar geweest :7
:7
Morgen op Pelgrimage (Pelgrimspad). Schoonhoven pontje en afzakken naar de N214 voor 22km in totaal. OV technisch heb ik wel wat aangepast met de etappes die Wandelnet heeft voorgeschreven. :s)
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 01:02:47 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209144565
Finland had moeten wnnen. :{
pi_209144597
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef borisz het volgende:
Ja, daar hoopte ik ook op. Stomme jury.
pi_209145113
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef borisz het volgende:
Ja dat hoopte ik ook
  zondag 14 mei 2023 @ 08:23:03 #130
217702 Lonaa
Honger!
pi_209146412
*zucht

Moe. Dora nog steeds buikpijn. Ben er al 2x uitgeweest met d'r. Ik vind het zo sneu voor haar maar ook voor mezelf. Kan me de laatste nacht fatsoenlijke slaap niet herinneren.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209146736
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:23 schreef Lonaa het volgende:
*zucht

Moe. Dora nog steeds buikpijn. Ben er al 2x uitgeweest met d'r. Ik vind het zo sneu voor haar maar ook voor mezelf. Kan me de laatste nacht fatsoenlijke slaap niet herinneren.
Ik heb het even gemist of niet onthouden, maar heeft je DA een vermoeden wat er speelt?
  zondag 14 mei 2023 @ 09:24:53 #132
217702 Lonaa
Honger!
pi_209146751
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb het even gemist of niet onthouden, maar heeft je DA een vermoeden wat er speelt?
Nee. Giardia hebben we getest en dat was negatief. Ze is ook niet ziek-ziek en dat maakt het lastig. Het duurt nu inmiddels wel meer dan 2 weken. :{

Ze eet, drinkt, wil (meestal) wel dingen, wel onrustige darmen en gekke ontlasting. Soms kan ik aan haar houding/loop wel zien dat ze ook pijn/ongemak heeft.
  zondag 14 mei 2023 @ 09:42:57 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209146854
Het weer is heerlijk, net een dik uur met de honden in het bos hier gelopen. Prachtig om te zien dat alles groen is en veel planten in bloei staan.
  zondag 14 mei 2023 @ 09:50:52 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209146937
Ik ga lekker de tuin in. Beetje onkruid trekken en plantjes planten.
Spoilers!
  zondag 14 mei 2023 @ 09:52:56 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_209146957
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:23 schreef Lonaa het volgende:
*zucht

Dat is sinds jullie terug zijn toch. Zou ze toch heel erg gestresst zijn geweest en dat het er nu uitkomt?

Hier even een flink baalmoment. Eigenlijk gisteravond al. Maar al jankend een koelkast schoonboenen op zondagochtend kan prima. Ik gok dat ik vanavond pas laat naar huis ga.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 mei 2023 @ 10:02:03 #136
217702 Lonaa
Honger!
pi_209147075
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is sinds jullie terug zijn toch. Zou ze toch heel erg gestresst zijn geweest en dat het er nu uitkomt?

Hier even een flink baalmoment. Eigenlijk gisteravond al. Maar al jankend een koelkast schoonboenen op zondagochtend kan prima. Ik gok dat ik vanavond pas laat naar huis ga.
Ik geloof niet dat dit gerelateerd is aan dat we weg waren. Het is niet heel anders ook dan voor we weg gingen. :)
  zondag 14 mei 2023 @ 10:05:15 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_209147109
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dit gerelateerd is aan dat we weg waren. Het is niet heel anders ook dan voor we weg gingen. :)
Dat is ook wel weer waar. :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 mei 2023 @ 10:16:28 #138
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209147190
Overal in het bos hier staan Hyacinten in bloei, vermoed dat het de Spaanse Hyacint is, of een hybride met de wilde Hyacint, verbazingwekkend hoe ver ze zich verspreiden.

zondag 14 mei 2023 @ 10:55:21 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209147514
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overal in het bos hier staan Hyacinten in bloei, vermoed dat het de Spaanse Hyacint is, of een hybride met de wilde Hyacint, verbazingwekkend hoe ver ze zich verspreiden.

[ afbeelding ]
Die heb ik ook veel in de tuin tot mijn vreugde. Afgelopen jaar is er 30 centimeter aarde op hun standplaats gestort en dit jaar zijn ze gewoon weer terug. Zelfs nog meer dan vorig jaar.

Ik heb ze leren kennen in Engeland. We werden door vrienden meegenomen naar een bos waar zo ver als je kon zien de bodem dicht begroeid was met bluebells O+
Spoilers!
pi_209147671
Wij hebben ze ook :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 14 mei 2023 @ 11:13:27 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209147689
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die heb ik ook veel in de tuin tot mijn vreugde. Afgelopen jaar is er 30 centimeter aarde op hun standplaats gestort en dit jaar zijn ze gewoon weer terug. Zelfs nog meer dan vorig jaar.

Ik heb ze leren kennen in Engeland. We werden door vrienden meegenomen naar een bos waar zo ver als je kon zien de bodem dicht begroeid was met bluebells O+
De Spaanse is geïntroduceerd (uit Spanje) en kruist zich met de boshyacint, die hybride heeft erg sterk zaad lees ik, en wordt als invasief gezien. Wat ik me wel afvraag is hoe het zaad zich zo verspreid, want ze groeien hier door het hele bos.

Kom net dit boek tegen

Grappig dat op de coverfoto de Spaanse staat, en niet de wilde/britse
  zondag 14 mei 2023 @ 11:16:24 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209147721
Staat hier verder ook nogal wat Daslook, hoop dat het niet geplunderd wordt door plukkers.
pi_209148130
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Staat hier verder ook nogal wat Daslook, hoop dat het niet geplunderd wordt door plukkers.
Sterft toch niet uit vanwege een paar plukkers? Woekert gewoon verder.

Dus…beschermhoesje van het touggie ( utregs voor touwtje) van de gasveer van de verstelbare aupingbodem is gebroken.
“Sowieso is handmatig verstelbaar niet meer leverbaar mevrouw” :R
Bij uitzondering is éen model hoesje (van de twee) wèl na te leveren.
Maandag verder bellen naar auping zelf.

#klein leed
pi_209148153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:14 schreef Kaatje1 het volgende:

SPOILER
Wat bijzonder O+

Ik krijg van mijn oudste zus vaak kaarten gemaakt met alles wat ze van onze moeder heeft gewaard.
Garen, uitgeknipte plaatjes enz enz. Ook altijd zo O+ om te krijgen (wel vaak lelijk _O- )
  zondag 14 mei 2023 @ 12:47:17 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209148447
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Sterft toch niet uit vanwege een paar plukkers? Woekert gewoon verder.

Duitsers plukken erg veel, niet alleen daslook, ook paddestoelen bijvoorbeeld.
pi_209148618
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
touggie

Touggie O+

Als ik met de hond wandel, gaat hij altijd even gedag zeggen tegen iedereen die op een bankje zit. Vaak zijn dat oudere Utrechters. Die dan ook heel vaak 'dag ouchie' tegen hem zeggen O+

Verder was ik lekker bezig in de tuin vanmorgen. Op blote voeten. Zo fijn.

Even een crosspost uit het tuinen-topic zodat jullie hier ook even aan Maarten van Roozendaal denken vandaag.

Varens in deze tijd van het jaar doen me altijd denken aan Maarten van Roozendaal. De varen rolt haar blaren als een leguanentong. Alweer 10 jaar dood... maar degenen die dit lezen zijn goddank dus nog een keer een jonge lente waard.

pi_209148879
Die varens staan hier voor mijn oog ook te ‘ontrollen’.
Fascinerend hè.

En terwijl ik luisterde naar Martin, zie ik minstens 10 ooievaars boven mij zweven. O+
Er wonen er twee hierachter. Filmpje in de grote buurt app gezet.
pi_209149118
Oh ja…@Blues elders las ik nog eens, dat jij mij bent voorgegaan met dia dozen.
Je hebt ze zelfs doorgespit. Dat ga ik niet doen.
Wat heb je vervolgens ermee gedaan?
(Jaren geleden heb ik wel vader’s werkreportages overgedragen aan zijn werkgever.
Was erg Philip Bloemendaal like 😂)
pi_209149601
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:29 schreef AnneX het volgende:
Die varens staan hier voor mijn oog ook te ‘ontrollen’.
Fascinerend hè.

En terwijl ik luisterde naar Martin, zie ik minstens 10 ooievaars boven mij zweven. O+
Er wonen er twee hierachter. Filmpje in de grote buurt app gezet.
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:01 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…@:Blues elders las ik nog eens, dat jij mij bent voorgegaan met dia dozen.
Je hebt ze zelfs doorgespit. Dat ga ik niet doen.
Wat heb je vervolgens ermee gedaan?
(Jaren geleden heb ik wel vader’s werkreportages overgedragen aan zijn werkgever.
Was erg Philip Bloemendaal like 😂)
Ik wil dat ooievaar filmpje ook heel graag zien O+

Ik heb een aantal zondagmiddagen alle dia sledes (nu heb ik ineens de term te pakken die mijn ouders gebruikten :D ) doorgeworsteld.
Veel van hetzelfde... duizend bloemen in vazen.. en ze waren goed voorzien van stickers op de deksels wat er in zat.

Alles uitgezocht en in verschillende stapeltjes: voor 1 broer, oudste zus, dochter van overleden zus en mezelf.
Toen online op zoek naar iemand die ze tegen betaling op cd wilde zetten en ze weggebracht. Was in Haarlem ergens.

Toen de cd's terugkwamen zelf mappen gemaakt en alle foto's naar de juiste personen gemaild.
(Die waren erg verrast en heel blij! O+ )

Rest inclusief projector op laten halen door oudste dochter van oudste broer waar ik geen contact mee heb.
Zij was er heel blij mee. Want de restanten gingen echt over haar gezin toe zij klein waren.

Was een heel project maar heel fijn om te doen.
pi_209149637
Ik ben ook nog regelmatig op zoek gegaan naar de super8 filmpjes en projector en ik weet bijna zeker dat die bij oudstebroerinduitslandgeencontactmee is, die dat via zijn dochter ontkent.

Want verder heeft niemand die of al jaren niet gezien.
Onbegrijpelijk en heel jammer.
pi_209149907
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Ik wil dat ooievaar filmpje ook heel graag zien O+

Ik heb een aantal zondagmiddagen alle dia sledes (nu heb ik ineens de term te pakken die mijn ouders gebruikten :D ) doorgeworsteld.
Veel van hetzelfde... duizend bloemen in vazen.. en ze waren goed voorzien van stickers op de deksels wat er in zat.

Alles uitgezocht en in verschillende stapeltjes: voor 1 broer, oudste zus, dochter van overleden zus en mezelf.
Toen online op zoek naar iemand die ze tegen betaling op cd wilde zetten en ze weggebracht. Was in Haarlem ergens.

Toen de cd's terugkwamen zelf mappen gemaakt en alle foto's naar de juiste personen gemaild.
(Die waren erg verrast en heel blij! O+ )

Rest inclusief projector op laten halen door oudste dochter van oudste broer waar ik geen contact mee heb.
Zij was er heel blij mee. Want de restanten gingen echt over haar gezin toe zij klein waren.

Was een heel project maar heel fijn om te doen.
Check.

Oh jee, wat een werk heb je ervan gemaakt. Was ik niet van plan.
Alhoewel vaders het minitieus heeft genummerd en beschreven in bijhorende schriften.
Zo ook van Alle Toonbanden met muziek en films super 8. _O_

Sinds 5 jaar geen neven en nichten gesproken van moeders kant.
En van vaders kant al veel langer niet. Van een achterneef, die ik alleen zou herkennen omdat hij SH is, krijg ik trouw een kerstkaart. En hij wilde iets weten over familie. Natuurlijk antwoord ik dan.
Al die toen al ouwe mensen als tantes en ooms uit die tijd gaan op elkaar lijken.
Foto’s of dia’s daarvan bewaren. Voor wie dan?
pi_209149981
Dat schrijven en bijhouden heb ik dus niet van de melkboer 😂

Zelfs zijn Vergeetschrift was er nog. Met allerlei levensgebeurtenissen en data en ziekenhuisbezoeken.
En met geboortedata van broers en zussen.
Twee tante Lenie’s een jaar achter elkaar. De eerste is dus overleden.
Gebeurde vaak in die tijd.
pi_209150005
Buurman heeft de Feijenoordvlag buiten hangen.
Als zij het redden in de champions league, kan dan van die 30 miljoen euro de Coolsingel hersteld worden tzt. O-)
pi_209150533
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Daar zijn ze nu te laat mee, is al veel minder lekker als de daslook bloeit. Hier in het park een enorm stuk met daslook en veel plukkers: maar je ziet dat amper tot niet.

En die bluebells rukken inderdaad veel op momenteel. Het staat wel prachtig hoor, hele stukken met lila en paarse bloemen.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:11:29 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209150567
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Daar zijn ze nu te laat mee, is al veel minder lekker als de daslook bloeit. Hier in het park een enorm stuk met daslook en veel plukkers: maar je ziet dat amper tot niet.

En die bluebells rukken inderdaad veel op momenteel. Het staat wel prachtig hoor, hele stukken met lila en paarse bloemen.
Paar jaar geleden stond er hier overal vingerhoedskruid, ben benieuwd of dat dit jaar terug komt. Zouden bloemen net als sommige bomen mastjaren hebben?
pi_209150577
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Paar jaar geleden stond er hier overal vingerhoedskruid, ben benieuwd of dat dit jaar terug komt. Zouden bloemen net als sommige bomen mastjaren hebben?
Zou dat nu ook moeten bloeien, want ik heb dat nog nergens gezien en soms heb je een jaar met heel veel vingerhoedskruid.

edit: mei-oktober lees ik online
  zondag 14 mei 2023 @ 16:14:34 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209150589
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zou dat nu ook moeten bloeien, want ik heb dat nog nergens gezien en soms heb je een jaar met heel veel vingerhoedskruid.
Volgens mij later in het jaar want het was een koud voorjaar
pi_209150597
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Volgens mij later in het jaar want het was een koud voorjaar
Dat zou goed kunnen :Y

Ik zag gisteren wel aardig wat Gevlekte Moerasorchis bij het water *O* (edit: vorig jaar zag ik er 2, nu zeker 6)
pi_209150666
Sowieso buiten een feest voor het oog en neus.
Hatsjoe, dat wel :D
pi_209150721
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:21 schreef Blues het volgende:
Sowieso buiten een feest voor het oog en neus.
Hatsjoe, dat wel :D
Oh ja _O_ (feest voor het oog, het niezen is wat minder) Er is een pad door een wijk met bungalows waar ik altijd zo heerlijk geniet en vrolijk van binnen word. Altijd vol bloeiers passend bij het seizoen. Dat begint in het voorjaar al met krokussen, bosanemoon en narcissen en nu staat het helemaal vol met prachtige bloemen (heel veel fluitenkruid, bluebells, koekoeksbloemen).
pi_209150977
O+
Ons dorp doet ook de naam eer aan :D
  zondag 14 mei 2023 @ 16:50:06 #162
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209151025
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:47 schreef Blues het volgende:
O+
Ons dorp doet ook de naam eer aan :D
Dit deel van de wijk heet De Groene Kamer., klopt ook als een bus.
pi_209152404
:W

:O
  zondag 14 mei 2023 @ 18:47:18 #164
217702 Lonaa
Honger!
pi_209152444
Jongens ik ben zo moe.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 18:53:15 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209152516
Met moeders aan de wandel tussen Schoonhoven en Bleskensgraaf. Zat een stuk van 5km langs het water in halfhoog gras. Dat was wel even pittig :+.
Verder net niet verbrand. Had me natuurlijk moeten insmeren.

Verder was het duidelijk zondag. We liepen net voor tien uur langs een kerk. Grote gezinnen in vol ornaat naar de kerk toe :+.
pi_209152549
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt? Ik vind juist die bloemen leuk en lekker.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:04:25 #167
63722 z80
I fink you freaky
pi_209152641
Vandaag was er rommelmarkt in het dorp. Geen vaste tafels en tenten op een parkeerplaats maar bij de mensen in de tuin of op de stoep. Daar een vaude rugzak voor weinig gekocht. Iets kleiner dan ik had, maar van veel beter. Zowel de stof als het draag systeem.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_209152868
Zo dat was een rare en vermoeiende week :O
Manlief is ondertussen weer thuis O+

Morgen nog even 1000 liter tripel brouwen en dan 2 dagen rust, voordat de festivals weer beginnen.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:24:19 #169
43653 sigme
Veraan
pi_209152887
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:22 schreef Sarabi het volgende:
Manlief is ondertussen weer thuis O+

Morgen nog even 1000 liter tripel brouwen en dan 2 dagen rust, voordat de festivals weer beginnen.
De honing-quadruppel viel ook in de smaak!
Heel knap, om een biertje een honingsmaak te geven terwijl het *niet* zoet is ^O^
pi_209153113
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Heel knap, om een biertje een honingsmaak te geven terwijl het *niet* zoet is ^O^
Dat is toch niet zo heel bijzonder, als de honing gebruikt wordt om een andere smaak te neutraliseren of zachter te maken? ;)
  zondag 14 mei 2023 @ 19:49:26 #171
43653 sigme
Veraan
pi_209153133
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo heel bijzonder, als de honing gebruikt wordt om een andere smaak te neutraliseren of zachter te maken? ;)
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
pi_209153166
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
Proost! :7
  zondag 14 mei 2023 @ 19:51:47 #173
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_209153167
Experimentje gedaan, caponata in de IP het is nu nog te heet om te proeven maar op het ook zit het er goed uit en ‘t ruikt ook goed
  zondag 14 mei 2023 @ 19:58:15 #174
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_209153235
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt film gecoat op een drager van acetaat of polyester, vroeger op nitrocellulose, hetgeen in dat topic ook te lezen is. Dat is niet zonder hebben best gevaarlijk spul. Volgens mij is het dezelfde persoon als @:t4600c
Hoi hoi

Ja dat ben ik (-:

Was leuk om te scannen.

Ook twee nabestaanden gevonden op facebook. laatst nog een bericht van ontvangen en ze toonde intresse om meer foto's te zien naar aanleiding van mijn chatbericht.

Moet ik nog verder achteraan gaan. Lijkt mij wel leuk om er iets van te maken een boek of zo iets. Vooral de aan elkaar geplakte beelden zijn erg imposant.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 20:00:50 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209153260
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:58 schreef t4600c het volgende:

[..]
Hoi hoi

Ja dat ben ik (-:

Was leuk om te scannen.

Ook twee nabestaanden gevonden op facebook. laatst nog een bericht van ontvangen en ze toonde intresse om meer foto's te zien naar aanleiding van mijn chatbericht.

Moet ik nog verder achteraan gaan. Lijkt mij wel leuk om er iets van te maken een boek of zo iets. Vooral de aan elkaar geplakte beelden zijn erg imposant.
Ha, ik wist het niet meer 100% zeker.
Wat heb je uiteindelijk met de nitrocellulose film gedaan?
pi_209153322
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Fijn om te horen :) quadruppels kunnen sowieso al snel te zoet zijn, vinden wij.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:08:47 #177
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_209153354
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ha, ik wist het niet meer 100% zeker.
Wat heb je uiteindelijk met de nitrocellulose film gedaan?
Ik heb ze nog steeds, controleer af en toe en nog in goede conditie.

Geloof eigenlijk niet dat het Ni is, denk nog steeds kopieën, misschien wel contact afdrukken op acetate van daar de afdruk van nummers en text ook.

Moet nog eens een klein stukje zonder beeld in de brand steken om er achter te komen, als het Ni is schiet zo de steekvlam er in en brand het onder water. Buiten natuurlijk.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 14 mei 2023 @ 20:39:59 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209153784
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:08 schreef t4600c het volgende:

[..]
Ik heb ze nog steeds, controleer af en toe en nog in goede conditie.

Geloof eigenlijk niet dat het Ni is, denk nog steeds kopieën, misschien wel contact afdrukken op acetate van daar de afdruk van nummers en text ook.

Moet nog eens een klein stukje zonder beeld in de brand steken om er achter te komen, als het Ni is schiet zo de steekvlam er in en brand het onder water. Buiten natuurlijk.
Waren mooie foto's om te bekijken :D
pi_209154664
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:56 schreef Vanyel het volgende:

Echt? Ik vind juist die bloemen leuk en lekker.
Zijn ook lekker :Y Maar het blad is het lekkerst voor de bloei, dan zijn ze echt heel mals en smaakvol.
pi_209155697
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209156592
quote:
Smakelijk staat er bij hoor :P
pi_209156646
Goedemorgen c_/
Weer behoorlijk raar gedroomd.
  maandag 15 mei 2023 @ 07:32:52 #183
217702 Lonaa
Honger!
pi_209156785
Moe. Vroeg. Trainen.
pi_209156874
Laatste werkweek *G*
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 mei 2023 @ 07:59:24 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209156889
Driedaagse werkweek *O*
pi_209156965
Mogge! Nu nog vakantie *O*
Vrolijk zonnetje buiten, het leven is goed
pi_209156988
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:59 schreef borisz het volgende:
Driedaagse werkweek *O*
*O* Dit *O*
pi_209156992
Extra werken deze week *O*
  maandag 15 mei 2023 @ 08:35:06 #189
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209157014
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:26 schreef Tuindier het volgende:

[..]
*O* Dit *O*
+1
en dan lekker kamperen in de ardennen *O*
  maandag 15 mei 2023 @ 08:43:18 #190
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209157056
Tweedaagse werkweek *O*

Woensdag al lekker kamperen in Frankrijk
pi_209157141
Even 20 zakken van 25 kilo tillen :%
  maandag 15 mei 2023 @ 09:01:16 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_209157185
Drie dagen werken en dan tot begin juni vrij *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209157617
Nog 6 diensten werken en dan vakantie *O*
  maandag 15 mei 2023 @ 10:42:58 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209158310
Goedemorgen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 11:04:37 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209158568
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:01 schreef Troel het volgende:
Drie dagen werken en dan tot begin juni vrij *O*
Zo lang duurt begin juni ook niet meer >:)
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 11:06:51 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209158593
Die automatische ondertitels bij YT, dat die er niet zijn ligt dat aan degene die upload of aan het feit dat een taal niet ondersteund wordt? :)

De Litouwse was op TV geweest, maar m'n Litouws is niet best :+
  maandag 15 mei 2023 @ 11:38:22 #197
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209159038
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:06 schreef derLudolf het volgende:
Die automatische ondertitels bij YT, dat die er niet zijn ligt dat aan degene die upload of aan het feit dat een taal niet ondersteund wordt? :)

De Litouwse was op TV geweest, maar m'n Litouws is niet best :+
Automatic captions are available in Arabic, Dutch, English, French, German, Hindi, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Thai, Turkish, Ukrainian, and Vietnamese. If there are multiple language audio tracks on a video, the automatic captions will be in the default language.

Helaas ;( Al ben ik, als projectmanager bij een ondertitelbureau, uiteraard geen voorstander van automatische ondertitels :P
  maandag 15 mei 2023 @ 11:50:35 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_209159202
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:38 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Automatic captions are available in Arabic, Dutch, English, French, German, Hindi, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Thai, Turkish, Ukrainian, and Vietnamese. If there are multiple language audio tracks on a video, the automatic captions will be in the default language.

Helaas ;( Al ben ik, als projectmanager bij een ondertitelbureau, uiteraard geen voorstander van automatische ondertitels :P
Wat zal jij dan soms TENENKROMMEND televisie kijken })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 mei 2023 @ 11:53:26 #199
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209159235
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat zal jij dan soms TENENKROMMEND televisie kijken })
:Y :'(
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 11:54:06 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209159246
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:38 schreef Morgane89 het volgende:

[..]

Snap ik, meestal zet ik ze voor Engels en Duits sowieso uit. Maar onlangs kwam ik wat tegen uit Japan en dan is het best handig.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:56:12 #201
217702 Lonaa
Honger!
pi_209160495
Rehab-training viel niet tegen na een week niet wat doen. :+
pi_209160609
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:56 schreef Lonaa het volgende:
Rehab-training viel niet tegen na een week niet wat doen. :+
Maar je hebt het wel gedaan.
Ben ook benieuwd hoe ik er donderdag aan toe ben. Woensdag voor het eerst in maanden weer een fysiofitness training.

Als het goed is komt mijn laptoptafeltje vandaag al, kreeg er tenminste bericht over. Planning was donderdag.
  maandag 15 mei 2023 @ 13:21:13 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209160864
Goedemiddag!

Hoe zat het ook al weer met het CulSC reisbureau?
Iemand tips voor hotel in Hamburg, ergens tussen de oude stad en het hauptbahnhoff?
pi_209161609
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 13:21 schreef Barreltje het volgende:
Goedemiddag!

Iemand tips voor hotel in Hamburg, ergens tussen de oude stad en het hauptbahnhoff?
Ik vond het Adina hotel erg fijn, maar was met de auto dus trein weet ik niet. In ieder geval zo in het centrum, een zwembadje en klein eigen keukentje.
pi_209161833
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:47 schreef Lonaa het volgende:
Jongens ik ben zo moe.
Dit.

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:22 schreef Sarabi het volgende:
En dit.

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:59 schreef borisz het volgende:
Driedaagse werkweek *O*
En dit. Maar dan werkt mijn hoofd niet zoals andere mensen, want eigenlijk werk ik 4 dagen deze week. Maar het voelt als een driedaagse werkweek, een dag weekend en dan een werkweek van 1 dag en weer weekend.

En ik moet ook vakantieplannen gaan maken. Maar tegelijkertijd voelt het alsof ik m'n vakantiedagen moet sparen vanwege het nieuwe huis en het ziekenhuisgebeuren. Dus ik ben nog teveel aan het twijfelen of ik wel weg ga dit jaar.
  maandag 15 mei 2023 @ 14:37:31 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_209162210
Godsamme. Zo.veel.mieren.
pi_209162268
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:37 schreef Lonaa het volgende:
Daar las ik laatst iets over dat werkte als een tierelier. Nu bedenken waar ik het las
pi_209162297
quote:
Dit. En dan met vliegen. :X
pi_209162328
quote:
https://binnenstebuiten.k(...)g-C4j-4X5YDpSrs2jBRA

Dit was het niet, maar veel bekende tips (die je vast allemaal zult kennen)
pi_209162954
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:55 schreef Sarabi het volgende:
Even 20 zakken van 25 kilo tillen :%
Daar kwamen nog 3 zakken suiker van 25 kilo bij :D
pi_209162968
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar kwamen nog 3 zakken suiker van 25 kilo bij :D
Da's een workout a la @Lonaa
pi_209162975
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's een workout a la @:lonaa
Ik vind er alleen echt niets aan _O-
  maandag 15 mei 2023 @ 15:47:05 #213
217702 Lonaa
Honger!
pi_209163045
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://binnenstebuiten.k(...)g-C4j-4X5YDpSrs2jBRA

Dit was het niet, maar veel bekende tips (die je vast allemaal zult kennen)
Ik heb echt alles geprobeerd en nu weer een ander gif maar er lijken vooral steeds meer nesten te komen op onbereikbare plekken. In mijn niet tilbare bloempotten, scheuren in de muur...
pi_209163199
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb echt alles geprobeerd en nu weer een ander gif maar er lijken vooral steeds meer nesten te komen op onbereikbare plekken. In mijn niet tilbare bloempotten, scheuren in de muur...
zodra ik dat stuk weer tegenkom stuur ik het je. Maar kan het nu nergens vinden
  maandag 15 mei 2023 @ 16:16:32 #215
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209163433
quote:
Goedemiddag!

Helaas, ik heb geen tips voor je
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 16:29:11 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209163602
quote:
Goedemiddag!

Meer richting het Rathaus of meer richting Speicherstadt/haven?

Hamburg O+
pi_209163874
Hier ook mieren :'( in mn keukenla ook voor het eerst :r en ik had deze week al gedweild met sop om geurspoor weg te halen en vuilniszak verwisseld etc en kokend water in en om waar ik denk nesten te zien op mn terras, en dan is het een dag of een paar uur redelijk oke en daarna zitten ze er toch weer :'(
  maandag 15 mei 2023 @ 16:54:09 #218
217702 Lonaa
Honger!
pi_209163926
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier ook mieren :'( in mn keukenla ook voor het eerst :r en ik had deze week al gedweild met sop om geurspoor weg te halen en vuilniszak verwisseld etc en kokend water in en om waar ik denk nesten te zien op mn terras, en dan is het een dag of een paar uur redelijk oke en daarna zitten ze er toch weer :'(
Ja, succes. Hier is de oorlog al ruim een jaar gaande met paar maanden rust in de winter.
pi_209163970
Ehrmager ik woon dus op de fucking 4e en ik zag een fucking mier in mn toilet vorige week :D Mn toilet is ook nog eens midden in mn huis. Op de vierde :D
pi_209164048
Jaren geleden liepen hier ook mieren in huis, gewoon in een rij achter elkaar. Allemaal doodgemaakt, mierendoosjes gezet en gekeken waar ze vandaan kwamen. Bleek van de laurier van de benedenbuurvrouw die halverwege mijn balkon kwam. Tig keer de buurvrouw aangesproken en eindelijk, na weken overlast heeft ze dat ding gekortwiekt. Twee weken later hing haar overlijdensadvertentie op het prikbord. Bleek dat ze terminaal ziek was (wist maar 1 ander in het gebouw). Ergens voelde ik me wel schuldig, aan de andere kant, dan was dat ding na de verkoop (2 jaar later) helemaal niet geknipt en was die m'n balkon ingegroeid.
pi_209164056
En ineens is het zomaar 5 uur :?
pi_209164080
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
En ineens is het zomaar 5 uur :?
Ik wilde al brood maken voor lunch morgen _O-
pi_209164262
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, succes. Hier is de oorlog al ruim een jaar gaande met paar maanden rust in de winter.
Ja, hier ook - al kan ik me niet herinneren dat het vorig jaar al zo vroeg zo veel was..
pi_209164316
@Tele6 wat ik over je werkspoiler van voor t weekend wil zeggen is eigenlijk al behoorlijk gezegd door Club en Jagär. Als het je helpt in de richting door te groeien waar je heen wil, en het is een onderwerp wat je echt interesseert en waar je gemotiveerd voor bent, dan zou ik het doen. Het loon zou ik zeker over proberen te onderhandelen, kijken of je kan instromen op je huidige loon. Arts-assistenten krijgen bv ook niet in de PhD schalen betaald (als het goed is iig). Nou is dat niet 100% hetzelfde natuurlijk, maar nooit geschoten is altijd mis, dus zeker proberen.

Youp was vrijdag erg leuk, erna wel compleet afgedraaid. Zaterdag in de middag babyshower, ook erg leuk, zonder stomme spelletjes maar met een door haar zus gemaakte escape room met puzzels en allemaal lekkere hapjes. Wel ook compleet afgedraaid erna. Gister hockey, veeeel te heet om te rennen, maar wel gewonnen van de nr3 terwijl wij 8e stonden ofzo dus dat was top. En nu is het ineens half zes en vloog mijn werkdag voorbij met telefonische overleggen en mails met domme vragen van collega's en studenten en zonder aan mijn eigenlijke to do lijst toe te komen }:| morgen hopelijk beter!
pi_209164411
De brouwdagen gaan de laatste paar keer echt soepel *O* Nu al onderweg naar huis.
pi_209164543
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:33 schreef Sarabi het volgende:
De brouwdagen gaan de laatste paar keer echt soepel *O* Nu al onderweg naar huis.
En de eerste keren, hoe lang waren jullie toen bezig?
pi_209164607
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En de eerste keren, hoe lang waren jullie toen bezig?
De eerste keer waren we lekker vroeg thuis, nouja bij de huisarts :+ toen ik met mijn brandwonden zat heeft iemand anders het overgenomen.

Maar de normale keren waren we ergens tussen half 8 en 9u thuis.
pi_209164649
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
De eerste keer waren we lekker vroeg thuis, nouja bij de huisarts :+ toen ik met mijn brandwonden zat heeft iemand anders het overgenomen.

Maar de normale keren waren we ergens tussen half 8 en 9u thuis.
Dat eerste was minder fijn inderdaad. Maar da's nu best een verschil. Lekker vroeg (en lang) met de beentjes op de bank
pi_209164721
Wij hadden in de bijkeuken ook mieren nootmuskaat gestrooid en geen mier meer gezien *O*
pi_209164751
Maandje geleden marcheerden hier weer mieren. Niets gedaan. Nu zijn ze weer onzichtbaar.
  maandag 15 mei 2023 @ 18:03:08 #231
217702 Lonaa
Honger!
pi_209164785
Ik begin te geloven dat ze zich een ubernest hebben gemaakt onder de gehele keuken en bijkeukenmuur. Dat is los van de nesten die ik vond in 5 bloembakken/potten op het terras. En de -minimaal- 3 nesten in de border. En die naast de poort.
  maandag 15 mei 2023 @ 18:08:51 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209164850
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:57 schreef Memento-Mori het volgende:
Wij hadden in de bijkeuken ook mieren nootmuskaat gestrooid en geen mier meer gezien *O*
koffiepoeder is goedkoper denk ik :P
  maandag 15 mei 2023 @ 18:11:00 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209164892
Zo pffff ben alweer een tijdje terug van de dubbele behandeling bij de parodontoloog. Blij dat ik de rest van de middag vrijaf genomen had zeg. Wou net aan de bieries gaan maar dat sla ik maar even een dagje over. Te veel last nog.

En half augustus gaan we chirurgisch aan de gang. Tandvlees openklappen en direct het kaakbot schoonschrapen. Nou al zin an.
pi_209165014
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik begin te geloven dat ze zich een ubernest hebben gemaakt onder de gehele keuken en bijkeukenmuur. Dat is los van de nesten die ik vond in 5 bloembakken/potten op het terras. En de -minimaal- 3 nesten in de border. En die naast de poort.
Heb je van die Aziatische die je niet laten verdelgen?
pi_209165026
quote:
15s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo pffff ben alweer een tijdje terug van de dubbele behandeling bij de parodontoloog. Blij dat ik de rest van de middag vrijaf genomen had zeg. Wou net aan de bieries gaan maar dat sla ik maar even een dagje over. Te veel last nog.

En half augustus gaan we chirurgisch aan de gang. Tandvlees openklappen en direct het kaakbot schoonschrapen. Nou al zin an.
Brrr, sterkte
  maandag 15 mei 2023 @ 18:21:47 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209165077
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Brrr, sterkte
Dank je :) Nou ja het is voor The Greater Good zullen we maar zeggen :) En het is onder plaatselijke verdoving dus ik verwacht er niet al te veel van. EN het is pas over 3 maanden dus ik ga me er niet nu druk om maken.
  maandag 15 mei 2023 @ 18:27:08 #237
217702 Lonaa
Honger!
pi_209165148
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je van die Aziatische die je niet laten verdelgen?
Oh er zijn ook Aziatische. Ik dacht alleen mediterrane. Die lijken het niet te zijn.
  maandag 15 mei 2023 @ 18:30:58 #238
217702 Lonaa
Honger!
pi_209165184
Ging googlen naar mieren. Overal jeuk nu.
pi_209165212
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat eerste was minder fijn inderdaad. Maar da's nu best een verschil. Lekker vroeg (en lang) met de beentjes op de bank
Ja heerlijk O+ Maar nu eerst nog even een warm bad
pi_209165263
Ik moest nog aan de brandwonden denken, maar wilde het niet jinxen door ze te noemen vlak voor je weer aan de bak moest :D
pi_209165496
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moest nog aan de brandwonden denken, maar wilde het niet jinxen door ze te noemen vlak voor je weer aan de bak moest :D
Ik moet er elke brouwdag ook nog wel aan denken. En het Hop toevoegen laat is sindsdien sowieso aan anderen over.
  maandag 15 mei 2023 @ 19:34:10 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_209166114
Hoi. Ik ben trots. Op mezelf. En dat wilde ik even kwijt in de hoop dat ik het zelf ga geloven :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209166131
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 18:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik moet er elke brouwdag ook nog wel aan denken. En het Hop toevoegen laat is sindsdien sowieso aan anderen over.
Slim!
pi_209166143
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:34 schreef Troel het volgende:
Hoi. Ik ben trots. Op mezelf. En dat wilde ik even kwijt in de hoop dat ik het zelf ga geloven :{
Ik ben ook trots op je *O*
pi_209166144
quote:
Wat fijn!
  maandag 15 mei 2023 @ 19:36:09 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209166149
quote:
*O*

Wat is er aan de hand precies? :)
  maandag 15 mei 2023 @ 19:40:54 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_209166215
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
*O*

Wat is er aan de hand precies? :)

[ Bericht 34% gewijzigd door Troel op 16-05-2023 06:33:12 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 mei 2023 @ 19:41:11 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_209166221
O. En niet kopiëren aub :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209166241
Voor jezelf en je kinderen opkomen is altijd goed _O_ _O_ Ja, ik ben trots op je. Nog steeds :7
pi_209166290
Wat goed van je @Troel
  maandag 15 mei 2023 @ 19:51:15 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_209166375
Da's drastich :o Maar ja als je het lek boven hebt moet je doen wat goed is ^O^
  maandag 15 mei 2023 @ 19:53:42 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_209166414
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's drastich :o Maar ja als je het lek boven hebt moet je doen wat goed is ^O^
Nouja, uiteraard hoop ik dat iemand hulp gaat zoeken. Maar tja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 mei 2023 @ 20:20:28 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209166883
quote:

Huuuh. J laat dat sinds een aantal jaar ook 4-5 keer per jaar doen. Wat een horror man. Sterkte.
Spoilers!
  maandag 15 mei 2023 @ 20:20:54 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209166893
Grote stap Troel. Goed van je.
Spoilers!
pi_209166948
@Troel wat een lastige dit en ik vind het wat cryptisch maar ik wens je alle sterktes die je hierbij nodig hebt :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 15-05-2023 20:30:18 ]
pi_209166989
Vierde broek af in 1,5 maand tijd *O* Nu maar even wat dingen maken die er op gedragen kunnen worden.
pi_209167033
quote:

:X :*
pi_209167036
Ennnnn
Nog 2 dagen *O*
pi_209167724
Even doorbijten, @Dr_Flash
Even doorbijten, @Troel
En alle anderen die ook even door een zure appel moeten bijten: :*
  maandag 15 mei 2023 @ 21:22:26 #260
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209167749
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:20 schreef sigme het volgende:

En alle anderen die ook even door een zure appel moeten bijten: :*
Appelbeignets. Met poedersuiker. Is mijn associatie bij zure appels..
pi_209167764
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik denk meteen aan hete bliksem :D
pi_209167773
quote:

[..]
Hoe is't met de voorpoot?
  maandag 15 mei 2023 @ 21:25:34 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209167795
quote:
5s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoe is't met de voorpoot?
Functioneel aardig bruikbaar, maar nog wel gevoelig, en toen ik dit weekend een sneetje opliep eraan wel even een soort van paniek.
Weird.

Thnx for asking.
pi_209167816
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk meteen aan hete bliksem :D
Terwijl daarvan dus het speciale is dat er *zoete* appels in gaan. Vrijwel nergens meer te krijg (ja, bij mij, ik heb een boom vol, en je kan er weinig mee).
Crisp schijnt ze af en toe te hebben.

Ik heb ontdekt dat je er wel lekker appel-gevuld brood mee kan bakken. En gedroogde plakjes, na een jaar of drie in sterke drank, zijn ook wel smakelijk.
  maandag 15 mei 2023 @ 21:27:42 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_209167829
quote:

[..]
En bedankt. Nu wil ik dat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 mei 2023 @ 21:28:17 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209167844
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:27 schreef Troel het volgende:

[..]
En bedankt. Nu wil ik dat.
Volgens mij bezorgde ik ze bij Loon. Misschien heeft ze er een aantal ingevroren?
pi_209167849
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:25 schreef fietsie het volgende:

[..]
Functioneel aardig bruikbaar, maar nog wel gevoelig, en toen ik dit weekend een sneetje opliep eraan wel even een soort van paniek.
Weird.

Thnx for asking.

Tsja, het is ook gewoon *eng* als je lichaam zomaar op eigen houtje debiel doet. En nog steeds gevoelig - dat gaat dan ook niks te vlot hè?

Is de vrouw al weer wat beter te pas? Vorige poging om de draad weer op te pakken ging nog niet heel florissant meen ik me te herinneren.
  maandag 15 mei 2023 @ 21:29:46 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209167855
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Tsja, het is ook gewoon *eng* als je lichaam zomaar op eigen houtje debiel doet. En nog steeds gevoelig - dat gaat dan ook niks te vlot hè?

Is de vrouw al weer wat beter te pas? Vorige poging om de draad weer op te pakken ging nog niet heel florissant meen ik me te herinneren.
Dit helpt ook niet: https://www.ad.nl/doetinc(...)-zwart-oor~a70defb6/

Eega kan nog vrijwel niets met armen; de LEGO bouwdoos van een bos bloemen was twee dagen werk.
Maar gaat wel vooruit.
pi_209167866
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Terwijl daarvan dus het speciale is dat er *zoete* appels in gaan. Vrijwel nergens meer te krijg (ja, bij mij, ik heb een boom vol, en je kan er weinig mee).
Crisp schijnt ze af en toe te hebben.

Ik heb ontdekt dat je er wel lekker appel-gevuld brood mee kan bakken. En gedroogde plakjes, na een jaar of drie in sterke drank, zijn ook wel smakelijk.
Weet niet meer welke het waren, maar ik heb het vorig jaar gevraagd (en gekocht) op de markt. Zoete en zure appeltjes. Was heerlijk.
  maandag 15 mei 2023 @ 21:32:58 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_209167894
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Volgens mij bezorgde ik ze bij Loon. Misschien heeft ze er een aantal ingevroren?
En dan kom je niet hier even zwaaien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 mei 2023 @ 21:35:40 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209167930
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:32 schreef Troel het volgende:

[..]
En dan kom je niet hier even zwaaien?
Als ze er nog zijn liggen ze al even in de vriezer.
  maandag 15 mei 2023 @ 21:52:55 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_209168116
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als ze er nog zijn liggen ze al even in de vriezer.
Shit, had ik die toch verder open moeten doen dan alleen voor het huisdierenvoer >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209168495
Tandgedoe van Fles :X

Fijn dat de arm van Fietsie beter gaat ^O^

Spannende stappen voor Troel :D

Ik reed vandaag van oost naar west naar oost door het land. Ruim 400 km. Plus daarna feestje en de zaak opruimen. Nu een tikje afgedraaid.

Gisteren scoorde ik nog op het voetbalveld. Meewarige blikken van de familie dan, ‘want dit hoort bij het spel en maak je niet zo druk’. Ja, sorry dat ik er wat van vind als twee spelers keihard met de hoofden tegen elkaar aanknallen, beiden tegen de grond gaan en eentje een paar seconden buiten bewustzijn is. Natuurlijk werd de bewusteloze meteen op zijn rug gelegd, ook al moet je daar gewoon vanaf blijven als de adem weg vrij is (werd ook geroepen vanuit het publiek). Gelukkig deed alles het nog.

Maja, zowel de stoere met adrenaline gevulde mannen als de verzorgers vonden het geen reden beiden er voor de laatste 20 minuten uit te halen. Vertraagde reactie, chronische hoofd(pijn)klachten, anyone? :X
Dus ik zat daar wat over te mopperen en vond een medestander in een andere dame in het publiek. Die zich ook wat eenzaam en onbegrepen voelde ‘maar ik werk in de zorg, dan kijk je er toch anders tegenaan’. IK OOK *;
Zij bleek ook de ‘laten liggen’ instructie geroepen te hebben, we hebben samen nog wat nageprutteld en waren beiden ‘blij’ te zien dat een van de twee na vijf minuten toch maar van het veld af ging. Niet degene die bewusteloos lag, die rende door en deed nog wat kopballen :|W

Echt, sporters :') En de ‘professionals’ in hun omgeving….
pi_209168701
Wat een rotgezicht moet dat zijn geweest. Wel fijn voor jou dat je een bevestiging kreeg dat je niet de enige was die dit raar vond
  dinsdag 16 mei 2023 @ 07:47:20 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_209169856
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
I did not.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 07:48:26 #276
217702 Lonaa
Honger!
pi_209169861
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Shit, had ik die toch verder open moeten doen dan alleen voor het huisdierenvoer >:)
Er lag nog wel wat baklava. :7
pi_209169884
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik reed vandaag van oost naar west naar oost door het land. Ruim 400 km. Plus daarna feestje en de zaak opruimen. Nu een tikje afgedraaid.

Gisteren scoorde ik nog op het voetbalveld. Meewarige blikken van de familie dan, ‘want dit hoort bij het spel en maak je niet zo druk’. Ja, sorry dat ik er wat van vind als twee spelers keihard met de hoofden tegen elkaar aanknallen, beiden tegen de grond gaan en eentje een paar seconden buiten bewustzijn is. Natuurlijk werd de bewusteloze meteen op zijn rug gelegd, ook al moet je daar gewoon vanaf blijven als de adem weg vrij is (werd ook geroepen vanuit het publiek). Gelukkig deed alles het nog.

Maja, zowel de stoere met adrenaline gevulde mannen als de verzorgers vonden het geen reden beiden er voor de laatste 20 minuten uit te halen. Vertraagde reactie, chronische hoofd(pijn)klachten, anyone? :X
Dus ik zat daar wat over te mopperen en vond een medestander in een andere dame in het publiek. Die zich ook wat eenzaam en onbegrepen voelde ‘maar ik werk in de zorg, dan kijk je er toch anders tegenaan’. IK OOK *;
Zij bleek ook de ‘laten liggen’ instructie geroepen te hebben, we hebben samen nog wat nageprutteld en waren beiden ‘blij’ te zien dat een van de twee na vijf minuten toch maar van het veld af ging. Niet degene die bewusteloos lag, die rende door en deed nog wat kopballen :|W

Werkverschaffing *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 08:19:48 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_209170046
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 07:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Er lag nog wel wat baklava. :7
Shit :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 mei 2023 @ 08:31:21 #279
217702 Lonaa
Honger!
pi_209170131
Jongens, Dora had bijna normale ontlasting.
  Moderator dinsdag 16 mei 2023 @ 08:36:39 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209170161
Soms stelt de domheid van Google me wel gerust :D

Als ik HVV zoek, zoek ik het Hamburger Verkehrsverbund en géén Haagse amateurclub :D

HVV schijnt de makkelijkste manier te zijn om een Deutschlandticket te nemen. Via de app van DB lukte mij het in elk geval niet.
pi_209170172
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:31 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, Dora had bijna normale ontlasting.
Klinkt goed. Doet Dora ook normaal?
Trouwens van mij wisselt het ook weleens…afhankelijk van wat ik heb gegeten.

Goedemorgen trouwens. Heerlijk geslapen iedereen? Ik wel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 mei 2023 @ 08:41:04 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209170198
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:36 schreef derLudolf het volgende:

Als ik HVV zoek, zoek ik het Hamburger Verkehrsverbund en géén Haagse amateurclub :D

En terecht dat Googel er mee komt. HVV is tienvoudig landskampioen.
SPOILER
Taxi Oom geregeld voor donderdag *O*. Scheelt weer +5km en een vaartocht. Er staan er al 27 op de planning :+. Werkendam en OV is geen combo :s)

[ Bericht 14% gewijzigd door borisz op 16-05-2023 08:57:27 ]
pi_209170337
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Wat een stoere mannen. Not.

Herinner mij een verhaal van iemand met een gescheurde wervel - bleek later - en ‘gewoon’ de campervakantie in Canada afmaakte. 8)7
pi_209170410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 07:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Werkverschaffing *O*
:o Had ik toch bijna wat business bij je weggekaapt :o
pi_209170468
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:36 schreef derLudolf het volgende:

HVV schijnt de makkelijkste manier te zijn om een Deutschlandticket te nemen. Via de app van DB lukte mij het in elk geval niet.
"Nederland" uitvinken in je Google.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 09:42:02 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209170642
Damdamdamdedamdamdaaaaamdam *O* Eindelijk tijd voor de ESF finale *O*

Wonder boven wonder ben ik nog niet gespoilerd. Gisteren heb ik de halve finales gezien.
Spoilers!
pi_209170883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wonder boven wonder ben ik nog niet gespoilerd. Gisteren heb ik de halve finales gezien.
Wat knap dat je nog niets weet. Have fun!
pi_209170889
quote:

Nederland heeft niet gewonnen maar dat had je inmiddels wel door toch? :P
pi_209170972
Mogge!

Eerste sollicitatieafwijzing al weer binnen -O-

Wakker geappt door een medebewoner met foto’s van de achterkant van het gebouw. “Kunstenaars “ hebben zich uitgeleefd met graffiti spuitbussen :(
  dinsdag 16 mei 2023 @ 10:22:49 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209171025
En weer een competente collega die vertrekt....
pi_209171078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:22 schreef fietsie het volgende:
Oeh, da’s niet best
pi_209171243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:22 schreef fietsie het volgende:
Ben jij de enige die achterblijft?
Gaat men commercieel dan? Sterkte. :*

Tada…de loodgieter kan 5 juno as. w/ voor een rooktest van het riool.
Gelukkig is de put achter het huis, onder het grint een halve meter opgehoogd.
Dat scheelt grint afgraven.
#stank
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:18:10 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209171605
Mjah het was de enige niet aan IT gebonden echt senior projectmanager, die dus ook strategische belangen kon behartigen buiten mijn ' reach ', en dat in overleg deed.
pi_209171629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Eerste sollicitatieafwijzing al weer binnen -O-

Wakker geappt door een medebewoner met foto’s van de achterkant van het gebouw. “Kunstenaars “ hebben zich uitgeleefd met graffiti spuitbussen :(
2x :(
pi_209171631
quote:

Wow lees jij geen nieuws :D
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:23:05 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209171648
quote:

Finland en Duitsland vond ik het leukste *O*
pi_209171658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 11:18 schreef fietsie het volgende:
Mjah het was de enige niet aan IT gebonden echt senior projectmanager, die dus ook strategische belangen kon behartigen buiten mijn ' reach ', en dat in overleg deed.
Triest.
Weet je ook of het behoefte is aan verandering, werkdruk, werksfeer of geld?
Even zo goed, jammer voor jou.
pi_209171676
Wij hebben na 6 sollicitanten en 12 brieven of zo 2 nieuwe medewerkers aangenomen gister *G*
Allebei zonder poli-ervaring maar toch kwamen deze als beste uit de bus.
Eentje komt 1/6 ander 1/7

1 langdurig zieke coll heeft nog 4 maanden om wat anders te zoeken binnen het zkh of anders exit w.s. WIA. Zo sneu, zo jong maar het gaat echt niet -O-
Andere langdurig zieke coll heeft 2x een kopje koffie gedronken maar die zie ik ook niet heel binnenkort aan de opbouw beginnen.

Maar het goede nieuws is dat er versterking op komst is. EINDELIJK! En dan ook nog o.a. op de kneldagen wo en vrij zodat we het rooster ook wat gevulder krijgen.

*G* LUCHT krijgen we *O*
pi_209171697
Afgelopen tijd heb ik een heel mooi inwerkprogramma gemaakt (dat was er helemaal niet) met elke keer een hapje.
Zodat je als nieuwert niet een hele bak info over je heen krijgt gestort terwijl je sowieso enorm moet wennen aan alles en iedereen, want het is best een hele drukke werkomgeving omdat we met 3 spec bij elkaar zitten fysiek.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:45:10 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209171823
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 11:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Triest.
Weet je ook of het behoefte is aan verandering, werkdruk, werksfeer of geld?
Even zo goed, jammer voor jou.
De behoefte was: meer invloed.

En die wordt juist minder door de (goede) organisatorische veranderingen.
Dus ja dan kiezen sommigen voor wat anders.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:45:22 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209171827
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')