SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De show is live te bekijken op NPO1 vanaf 21:00 met commentaar van Cornald Maas en Jan Smit, om 20:30 is er al een voorbeschouwing te zien. Je kunt ook kijken bij de Belg op één of naar de Britten op BBC1.
De show is ook live op Youtube. Het zou om 23:15 afgelopen moeten zijn.
Veel kijkplezier! Verzoekje zoals elk jaar: deze topics gaan vaak razendsnel, dus hou het voor iedereen een beetje leesbaar en gezellig.
Hoezo dat?quote:
Dan wint Israel hahahaquote:
Frankrijk lijkt me dan.quote:
Die decorbouwers kunnen dan meteen aan het infuusquote:
Sergey kon het sowieso wel vergetenquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:02 schreef molloot200 het volgende:
Doet me denken aan 2019 toen Rusland, Zweden en Nederland alledrie 1e helft trokken.
Nee hoor! Groot fan hierquote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:58 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die Israel leuk vindt
Oh god jaquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En Spanje en Italië er ook nog ergens tussen.
Werd anders gewoon derde.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Sergey kon het sowieso wel vergeten
Moest helaas aan mezelf toegeven dat dat wel zo was ja.quote:
Ik zou Zweden en Zweden omwisselenquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef Fred_B het volgende:
9. Zweden
10. Italië
11. ~Polen
12. Frankrijk
13. Zweden
Zweden mag 2 keer, de EBU doet er ook alles aan om ze te laten winnen...quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef Fred_B het volgende:
9. Zweden
10. Italië
11. ~Polen
12. Frankrijk
13. Zweden
Nachtkaarsquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef TheVulture het volgende:
Krijgen we weer hetzelfde als vorig jaar, dat die 2e helft niet om doorheen te komen is. Het grootste gedeelte van die line-up zal dus uit de halve finale van donderdag komen
Daar ging iets mis. Waar ik de tweede Zweden zei Finland. Stop de tijd.quote:
Finland een Malta 2021, de eerste halve finale winnen vanaf de laatste plaats en dan een slechte running order in de finalequote:
Nee, maar zou beeld ik me z'n hersenkronkel wel in als de eerste helft zo propvol zit.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Want Martin heeft Finland eerste helft laten trekken?
Mwoah dit lijkt me nog redelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef Fred_B het volgende:
9. Zweden
10. Italië
11. ~Polen
12. Frankrijk
13. Finland
Startplek 2 zou wel geniaal zijn. Het is niet dat ze vergeten gaat worden.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:07 schreef molloot200 het volgende:
Ben wel benieuwd of ze Loreen ook echt 11-13 zetten of ook een plekje 8 of zo aandurven
Die zit daar écht beroerd. Valt allemaal al niet mee met zijn nummer/optreden, maar denk dat het geen beste score wordt zo.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd wel dat Marco Mengoni rond een plek 5-7 wel een beetje vaststaat zo
Loreen wint van elke startpositie. Dus 7-8-9 zou best kunnen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:07 schreef molloot200 het volgende:
Ben wel benieuwd of ze Loreen ook echt 11-13 zetten of ook een plekje 8 of zo aandurven
En Frankrijk dan?quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:09 schreef Funhouse het volgende:
Finland -> Zwitserland -> Zweden in de running order misschien? Een soort Chanel -> S10 -> Kalush
Op zich valt het wel mee. Komt nog veel kuts uit semi #2.quote:
Zwitserlandquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Momo het volgende:
Wie is de nummer 10 denken jullie van de avond?
Dat kan al niet qua props achter elkaar.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Op zich valt het wel mee. Komt nog veel kuts uit semi #2.
Portugal kan prima openen. Servië, Zwitserland, Spanje, Italië en nog wat andere landen uit semi #2 kunnen eerste deel opvullen en dan als laatste drie landen Finland, Frankrijk, Zweden.
propsvolquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat kan al niet qua props achter elkaar.
Servië sluit ik niet uit eigenlijk. Zwitserland zou ook nog kunnen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Momo het volgende:
Ik zou bijna zeggen voor Finland (op de Brividi plek zeg maar), maar dat zou natuurlijk qua props nooit lukkenquote:
Ow kut, dat is waar ookquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat kan al niet qua props achter elkaar.
Dan weet je wel zeker dat ze bij de laatste 5 eindigen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:13 schreef Evenstar het volgende:
Oostenrijk kan ook een prima opener zijn als die in in eerste helft komen.
Ik gok op Gustaphquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:13 schreef Evenstar het volgende:
Oostenrijk kan ook een prima opener zijn als die in in eerste helft komen.
Sowieso dat iemand gek wordt bij EBU, Finland met grote kist, Zweden met LED doos, Servië met Lotusbloem ding met rookmachines, Frankrijk met grote toren, Spanje met die grote gordijnen die aan plafond moeten, Italië met springkussens.quote:
Australie met een autoquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso dat iemand gek wordt bij EBU, Finland met grote kist, Zweden met LED doos, Servië met Lotusbloem ding met rookmachines, Frankrijk met grote toren, Spanje met die grote gordijnen die aan plafond moeten, Italië met springkussens.
Ja, die liedjes kan je wel achter elkaar zetten verder. Maar even een kletsmomentje tussen de favorieten kan op zich wel.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:13 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen voor Finland (op de Brividi plek zeg maar), maar dat zou natuurlijk qua props nooit lukken
Als je dit zo allemaal leest dan denk je ook wel van, het loopt uit de klauwen met de stagingsquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso dat iemand gek wordt bij EBU, Finland met grote kist, Zweden met LED doos, Servië met Lotusbloem ding met rookmachines, Frankrijk met grote toren, Spanje met die grote gordijnen die aan plafond moeten, Italië met springkussens.
Oh sorry. Het is al laatquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die zijn nog niet door en zitten niet in de eerste helft nog
Schijnbaar dat het team dit jaar uit 40 mensen bestaat die dingen van en op het podium zetten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Paar extra roadies van grote rockbands inhuren, komt alles goed
Blijft indrukwekkend. Ik vond dat echt één van de mooiste dingen om live te zien in Rotterdam. De snelheid en coördinatie waarmee ze dat doe, echt respectquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar dat het team dit jaar uit 40 mensen bestaat die dingen van en op het podium zetten.
Kan niet, dan valt alles daarna alleen maar zwaar tegen. Loreen is gewoon topniveau waar de rest enkel amateurs zijn.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:09 schreef NailQueen het volgende:
EBU, toon eens lef en zet Loreen als de opener
Jij hebt duidelijk Finland en Frankrijk nog niet gezien.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:21 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Kan niet, dan valt alles daarna alleen maar zwaar tegen. Loreen is gewoon topniveau waar de rest enkel amateurs zijn.
Zou ik ook zeggenquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:27 schreef NailQueen het volgende:
Wie denken jullie dat de finale nèt niet gehaald heeft en dus 11de is geworden? Ik gok op Malta.
Finland is qua zang maar matig en Frankrijk was in de preview kneitervals. Sterker nog, Remo Ferrer vind ik nog iets stabieler dan Loreen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk Finland en Frankrijk nog niet gezien.
Dat zou goed kunnen. Die hadden het met jurystemmen in elk geval wel gehaald (quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:27 schreef NailQueen het volgende:
Wie denken jullie dat de finale nèt niet gehaald heeft en dus 11de is geworden? Ik gok op Malta.
Jawel. Niet mijn smaak. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vond het wel opvallend dat veel mensen Finland geweldig vonden. Frankrijk vond ik maar meh. slapjes.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk Finland en Frankrijk nog niet gezien.
Maneskin is geen bandje hoor, die verkopen stadions uit. Hoe is het nummer van Finland politiek dan?quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Jawel. Niet mijn smaak. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vond het wel opvallend dat veel mensen Finland geweldig vonden. Frankrijk vond ik maar meh. slapjes.
Tja, als een bandje als maneskin kan winnen, moet je niet raar opkijken als finland wint natuurlijk. Maar dan heeft de uitslag geen reet meer met kwaliteit te maken natuurlijk, maar met andere factoren zoals politiek. En dat was nu juist datgene waarvan men altijd zei dat dat noooooit invloed zou gaan hebben. Yeah right.
Ook een Nederlandse die dat regeltquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zwitserland? Moldavië?quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Momo het volgende:
Dat denk ik ook, die liepen bij de bookies ook ineens heel erg hard in op de Top 10.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:27 schreef NailQueen het volgende:
Ik zet m'n geld op Servie, die zijn er denk ik alleen met wat burenpunten en diaspora doorheen gepieft.quote:
het nummer hoeft niet politiek te zijn natuurlijk. Maar finland ligt nu onder vuur van de kant van rusland, dus kan men besluiten om finland te laten winnen als morele boost bijvoorbeeld. dit is uiteraard maar een simpel voorbeeld.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maneskin is geen bandje hoor, die verkopen stadions uit. Hoe is het nummer van Finland politiek dan?
Huh, heb ik nieuws gemist ofzoquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:34 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
het nummer hoeft niet politiek te zijn natuurlijk. Maar finland ligt nu onder vuur van de kant van rusland, dus kan men besluiten om finland te laten winnen als morele boost bijvoorbeeld. dit is uiteraard maar een simpel voorbeeld.
Ik geloof niet dat dat aan de orde is hierquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:34 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
het nummer hoeft niet politiek te zijn natuurlijk. Maar finland ligt nu onder vuur van de kant van rusland, dus kan men besluiten om finland te laten winnen als morele boost bijvoorbeeld. dit is uiteraard maar een simpel voorbeeld.
Of Kazachstan als die volgend jaar meedoen. Zoveel landgrens delen met Rusland, pain in the ass.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:38 schreef Cyan9 het volgende:
Met die redenering krijgen we eerder een Moldavische winst.
Kazachstan zullen we voorlopig niet zien, die gaan dit jaar niet live uitzenden en dat is al een voorwaarde om mee te mogen doen in 2024.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Of Kazachstan als die volgend jaar meedoen. Zoveel landgrens delen met Rusland, pain in the ass.
Volgens mij is dat al een tijdje geen voorwaarde meerquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kazachstan zullen we voorlopig niet zien, die gaan dit jaar niet live uitzenden en dat is al een voorwaarde om mee te mogen doen in 2024.
Wow, dan heb je ook echt geen zelfkennis. Hoort dat er trouwens bij als je voor Ierland faalt? De hoeveelste is dit nu al die dit zegtquote:
Is sinds vorig jaar geen eis meer.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kazachstan zullen we voorlopig niet zien, die gaan dit jaar niet live uitzenden en dat is al een voorwaarde om mee te mogen doen in 2024.
In de laatste 10 edities zijn ze 1 keer naar de finale gegaan...quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wow, dan heb je ook echt geen zelfkennis. Hoort dat er trouwens bij als je voor Ierland faalt? De hoeveelste is dit nu al die dit zegt
Ik denk Zweden. Die hebben een blauw-gele vlag, net als Oekraïne. Dat is een signaal naar het Kremlin.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Of Kazachstan als die volgend jaar meedoen. Zoveel landgrens delen met Rusland, pain in the ass.
2018quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:45 schreef Momo het volgende:
[..]
In de laatste 10 edities zijn ze 1 keer naar de finale gegaan...
Ja, met zo'n instelling kun je beter maar gewoon niet meedoen.quote:
Best problematisch om mee te doen aan een zangwedstrijd terwijl je niet kunt zingen. Duncan heeft ons een hoop ellende bezorgd, niet te geloven.quote:
Tsja er zijn minimaal 3 acts waarvoor dat ook geldt en die zijn wel door en ik vond Noorwegen vocaal ook heel zwak, misschien ligt het ook wel aan het liedje.quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Best problematisch om mee te doen aan een zangwedstrijd terwijl je niet kunt zingen. Duncan heeft ons een hoop ellende bezorgd, niet te geloven.
"bandje als Maneskin"quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Jawel. Niet mijn smaak. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vond het wel opvallend dat veel mensen Finland geweldig vonden. Frankrijk vond ik maar meh. slapjes.
Tja, als een bandje als maneskin kan winnen, moet je niet raar opkijken als finland wint natuurlijk. Maar dan heeft de uitslag geen reet meer met kwaliteit te maken natuurlijk, maar met andere factoren zoals politiek. En dat was nu juist datgene waarvan men altijd zei dat dat noooooit invloed zou gaan hebben. Yeah right.
Mwah, zij hebben best minstens net zo'n goede nummers op hun eerdere albums staan. Wat daarna is uitgebracht is wel, voor mij, teveel pop.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar moet wel bij gezegd worden dat Maneskin hun beste liedje heeft ingezet op het ESF, dat scheelt natuurlijk
Nouja van voor 2021 ken ik eerlijk gezegd alleen die covers. Ik vond Gossip met Tom wel leuk trouwens, de rest, tsja.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah, zij hebben best minstens net zo'n goede nummers op hun eerdere albums staan. Wat daarna is uitgebracht is wel, voor mij, teveel pop.
Ik weet nog steeds niet waarom jij niet voor een carrière als schrijfster bent gegaan, maar à la.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:08 schreef Cee het volgende:
Genoten gisteren, ondanks de uitslag. Blij dat Portugal door is. Vind het vooral jammer voor Letland, een van m’n favorieten. Verrast dat Servië toch genoeg in de smaak viel. Leuk dat Kroatië door is. Licht ziedend om het wanhopige zooitje van Israël dat ten koste van betere inzendingen nog een keer over het podium mag spagaten.
Dat kiezen ze al tijdens de repetities welke secondes. Maar als je dan net vals zingt tijdens de show zelf... Volgens mij grijpen ze dan niet in.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:24 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vond het korte fragment, om te mogen stemmen, voor Finland niet perfect gekozen. (Ik zou voor een beginstuk gaan, al scoort het melodieuze vast beter bij de meeste mensen. Dus dan heb ik niks gezegd.) Iemand schreef hier dat kandidaten dit zelf mogen kiezen. Kan iemand dit confirmen?
@:Coco
Thanks!quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat kiezen ze al tijdens de repetities welke secondes. Maar als je dan net vals zingt tijdens de show zelf... Volgens mij grijpen ze dan niet in.
Same same, but different. Echt een bijna kopie van Euphoria.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:22 schreef Nexum het volgende:
Zweden aan kop in alle streaming servicesze gaat dik winnen zaterdag
https://twitter.com/vodim(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Dat liedje van Maneskin hoor je verder nooit meer. Geen herkenbaar refrein, niets dat het gedenkwaardig maakt. Over een aantal jaartjes als de songfestivalterugblikjes worden afgespeeld is het van 'wie won er ook alweer toen?'.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maneskin is geen bandje hoor, die verkopen stadions uit. Hoe is het nummer van Finland politiek dan?
Blijkt maar weer dat mainstream eurodance na 10 jaar nog steeds hetzelfde klinkt en uiteindelijk weinig evolutie doormaaktquote:Op woensdag 10 mei 2023 09:45 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Same same, but different. Echt een bijna kopie van Euphoria.
Ik merk dat ik ook niet perse pissig ben dat Nederland niet door is, ik had het Malta oprecht meer gegund eigenlijk. Het feit dat Kroatie erdoor is komt echt doordat de jury's zijn gesneuveld.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:55 schreef vencodark het volgende:
Dat Servië en Kroatië door zijn is wel echt belabberd.![]()
Nederland had het ook niet verdiend hoor, daar niet van.
De clip van Moldavië vind ik leuk maar live viel het nogal tegen. Staging is toch wel een ding natuurlijk.
Tsjechië heeft een leuk refrein maar de rest was rommelig.
Verder niets wat mij echt aantrekt. Zweden overrated eigenlijk.
Ik hoop dat de 2e halve finale meer biedt.
Hoewel de jury misschien Kroatië en Moldavië niet in hun Top 10 had, betwijfel ik met name bij Kroatië of het gecombineerde resultaat onvoldoende zou zijn geweest. Ze starten toch met 24 punten startpremie uit Servië, nog 15-20 punten van de overige jury’s, en dan ligt het pad naar de kwalificatie met zo’n 100 punten wel redelijk open.quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook niet perse pissig ben dat Nederland niet door is, ik had het Malta oprecht meer gegund eigenlijk. Het feit dat Kroatie erdoor is komt echt doordat de jury's zijn gesneuveld.
Maakt voor Kroatië denk ik ook nog wel uit dat deze band al meer dan 20 jaar bekend is in alle ex-Joegoslavische landen. Die hebben dus al een fanbase in bijvoorbeeld een Servië. Dit is geen stelletje jolige Ome Henken die voor 1 keer iets in elkaar hebben geflanst voor enkel eurovisie.quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel de jury misschien Kroatië en Moldavië niet in hun Top 10 had, betwijfel ik met name bij Kroatië of het gecombineerde resultaat onvoldoende zou zijn geweest. Ze starten toch met 24 punten startpremie uit Servië, nog 15-20 punten van de overige jury’s, en dan ligt het pad naar de kwalificatie met zo’n 100 punten wel redelijk open.
Zo’n liedje heb je er af en toe nou eenmaal tussen. Leuk om even te lachen, vervelend voor de uitstraling van het ESF, maar de tijd dat zulke meuk meedeed voor een goede uitslag ligt gelukkig ver achter ons.
Israël is gewoon minimaal top 5.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:08 schreef Cee het volgende:
Licht ziedend om het wanhopige zooitje van Israël
Ik weet nog niet helemaal wat de jury's er van gaan maken. Ik moet wel zeggen dat ik de stukken die ze zong nog niet eens zo slecht vond, maar het lied zelf is natuurlijk een puinhoop en die laatste 30 seconden gaan helemaal nergens over. "Do you wanna see me dance"? Nee kut, het is een zangwedstrijd en geen Eurovision Dance Contest.quote:
of ze krijgt de zonnebank i.p.v. de deksel op d'r neusquote:Op woensdag 10 mei 2023 09:22 schreef Nexum het volgende:
Zweden aan kop in alle streaming servicesze gaat dik winnen zaterdag
https://twitter.com/vodim(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |