SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je het punt een beetje mist.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:57 schreef 3rr0r het volgende:
Item met Oekrainse helicopterpiloten
https://nos.nl/l/2474470
En andere mensen die snel even 5000 roebels wilde scoren. Als ze tenminste een slavisch uiterlijk hadden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het waren voornamelijk cadetten die daar marcheerden.
Jammer dat ze geen vrijwilligers als tank konden verkleden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
En andere mensen die snel even 5000 roebels wilde scoren. Als ze tenminste een slavisch uiterlijk hadden.
[ twitter ]
Het fundamentele probleem is, dat dit russische leger absoluut niet hetzelfde is als het leger een jaar geleden. Veel goed getrainde mannen zijn gesneuveld of gewond, en vervangen door mobiks.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik betwijfel of dat lukt. Kharkiv Oblast en Kherson vielen ook en brak de Russen niet. Ik denk dat het "nu snappen jullie wel dat het over is" -moment pas komt zodra de Krim in gevaar komt.
Het materieel wat ze krijgen wordt met de maand nieuwer en nieuwer. We begonnen met het leveren van bijv. stokoude M113's, en we zitten inmiddels al op de Leopard 2 A6 en Patriot PAC-3.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
En Oekrane krijgt veelal oudere meuk om terug te kunnen vechten.
Die zijn gevlucht voor Stalin , net als mijn ex schoonmoeder , gevlucht voor Stalin naar Kirgizie, Bishkekequote:
lukashenko ook al thee gedronken ??quote:
Hopelijk gaan ze alle 2 doodquote:
Veeg ze dan meteen van de kaart en neem NK ook mee.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik denk dat je het punt een beetje mist.
Rusland heeft het 2 na grootste leger ter wereld.
Althans op papier, en dit laat gewoon zien dat het in feite geen fuck meer voorstelt.
Want de rest is aan het front of kaduk.
Ze bedreigen iedereen met hun op papier leger.
En nu zien we gewoon wat het is een oude T-34 tank en geen luchtmacht.
En Oekrane krijgt veelal oudere meuk om terug te kunnen vechten.
En je kan piepen over deze helicopters maar holy shitballs wat die piloten er mee doen is gewoon nais.
https://youtube.com/shorts/1evDqWfwKTA?feature=share
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:57 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen vrijwilligers als tank konden verkleden.
Het probleem als ik het zo lees is dat de man denkt dat de Oekraners 6-8 panzerdivisies gereedmaken voor het offensief terwijl het gaat om brigades.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:56 schreef oheng het volgende:
Lekkere thread ook weer van Theiner over de hoeveelheden die rusland nodig heeft om te verdedigen.
https://twitter.com/noclador/status/1655630066577989645
Tldr;
rusland heeft 1.440.000 man nodig om 800km frontlinie te verdedigen. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid zware wapens en logistiek die er nodig is.
Nee, die zijn daar expres neergezet door de Russen na ww2 Voorheen niet echt een probleem maar in b.v. Letland en Estland ligt dit nu wel veel gevoeliger (logisch ook).quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn gevlucht voor Stalin , net als mijn ex schoonmoeder , gevlucht voor Stalin naar Kirgizie, Bishkeke
beter gevlucht dan dood
Om vervolgens opgepakt te worden voor de draft?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
En andere mensen die snel even 5000 roebels wilde scoren. Als ze tenminste een slavisch uiterlijk hadden.
[ twitter ]
nou voorzover ik weet was mijn schoonmoeder zelf gegaan, Stalin gooide iedere mens met een opleiding het land uit of naar de Gulagquote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:27 schreef TyVole het volgende:
[..]
Nee, die zijn daar expres neergezet door de Russen na ww2
quote:When Stalin launched his infamous purges in 1936, millions of so-called political prisoners were arrested and transported to the gulags without trial.
The first wave of prisoners were military and government officials; later, ordinary citizens--especially intellectuals, doctors, writers, artists, and scientists--were arrested ex nihilo.
At the camps, many prisoners were executed or died from overwork and malnutrition.
The death rate often hovered around 5 percent, although in years of widespread famine, the mortality rate could be as high as 25 percent. Historians estimate that as part of the gulag, Soviet authorities imprisoned or executed about 25 million people.
De zo gevreesde Hindenburg linie in 1918....quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Het fundamentele probleem is, dat dit russische leger absoluut niet hetzelfde is als het leger een jaar geleden. Veel goed getrainde mannen zijn gesneuveld of gewond, en vervangen door mobiks.
Materiaal was al niet goed, en is na een jaar in actie nog veel meer verslechterd.
Moreel is beneden alle peil, dat zie je duidelijk aan een ultra nationalist zoals Strelkov, en de dagelijkse stroom verklaringen van russische soldaten zelf.
Bedenk dit: We zien vrijwel iedere dag aanwijzingen dat bijv de tanks op zijn, of dat de munitie op is, of dat er niet genoeg manschappen zijn. Vandaag was het de parade met 1 T-34, gisteren was het een ruzie over munitie, en eergisteren was het aanvallen diep in het russische hinterland.
En bedenk ook dat de Maginot linie, de Atlantik wall, de Irakese verdedigings linies, de verdedigingslinies in de Isrealische oorlogen in luttele uren werden geslecht.
En ik zeg het nog maar eens: iedereen met een aansteker kan een verzetstrijder worden in rusland.
Saldo is ineens ook van retoriek veranderd.
Nog niet gepost dacht ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik weet niet of hij al gepost is, maar er is wederom een steunpakket voor Oekrane vanuit de VS met 1,2 miljard aan middelen:
[ twitter ]458
Voor zover de informatie beschikbaar is, heeft Oekraine ongeveer 30 brigades beschikbaar.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem als ik het zo lees is dat de man denkt dat de Oekraners 6-8 panzerdivisies gereedmaken voor het offensief terwijl het gaat om brigades.
Dat is nogal een verschil, bovendien is het gezien het aantal rondvliegende drones niet erg waarschijnlijk dat het gaat om een volledige verassingsaanval, daar is een formatie als deze te groot voor.
Ik had m gisteren al gepostquote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik weet niet of hij al gepost is, maar er is wederom een steunpakket voor Oekrane vanuit de VS met 1,2 miljard aan middelen:
[ twitter ]458
Hmm, eerst ging het om 30.000 tot 40.000 man, maar ik denk dat dat dan gaat om de nieuw gevormde brigades.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Voor zover de informatie beschikbaar is, heeft Oekraine ongeveer 30 brigades beschikbaar.
Plusminus 100.000 man.
En de frontlinie is toch echt 800km. Kherson telt ook mee he. En rusland heeft ook verdediging nodig in de Belgorod regio.
Denk dat je het wel wat lager moet inschatten. Het Oekranse leger is ook al aardig uitgedund h. 30-40k lijkt me realistischer.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm, eerst ging het om 30.000 tot 40.000 man, maar ik denk dat dat dan gaat om de nieuw gevormde brigades.
Bij Kherson zijn er natuurlijk minder verdedigers nodig, de rivier daar is voldoende om een offensief daar niet mogelijk te maken.
Verzin wat..quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
458, geen idee. De code was eerst incorrect.
Als Wagner een rune veroverde in Bakhmut was dat een teken van het falen van het Oekraense verzet. Dus wat is dit dan?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-bakhmut/ar-AA1aXYW2
The Armed Forces of Ukraine have confirmed the statement of Yevgeny Prigozhin, the head of the Wagner Group, that the 72nd Separate Motorized Rifle Brigade of the Russian Armed Forces fled Bakhmut.
Source: 3rd Separate Assault Brigade on Telegram
Quote: "Prigozhin's report about the escape of the 72nd Separate Motorized Rifle Brigade of the Russian Armed Forces from the vicinities of Bakhmut and the "500 corpses" of Russians who remained there is true. The 3rd Assault Brigade is grateful for the publicity of our success at the front."
Details: The military personnel reported that within two days, on the southwestern vicinities of the city, attack aircraft of the 3rd Separate Assault Battalion, which belongs to the Azov eliminated 64 invaders; data on the elimination of another 87 is being clarified. The brigade notes there are Wagnerites among these fighters.
In addition, the defenders captured five Russians and destroyed several warehouses of the Russian ammunition storage, mortars and "more than one infantry fighting vehicle".
Background:
・On 9 May, Yevgeny Prigozhin, the founder of the Wagner Group, said that one of the units of the Russian Armed Forces had left its positions in the Bakhmut area of Donetsk Oblast.
・Prigozhin claimed: "Everyone ran away and exposed a front almost two kilometres wide and 500 metres deep."
Volgens mij is het goed voor Rusland dat ze weinig wapens naar Wagner hebben gestuurd in Bakhmut. Want dat spul zou enkel opgeblazen worden door Ukraine.quote:The defenders captured five Russians and destroyed several warehouses of the Russian ammunition storage, mortars and "more than one infantry fighting vehicle".
Die 30-40 duizend, dat zijn de 12 gemechaniseerde brigades. Maar daarbij komt de Offensive Guard met 9 brigades, en 3 artillerie brigades. En dan de rest van de brigades die nu nog in reserve worden gehouden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm, eerst ging het om 30.000 tot 40.000 man, maar ik denk dat dat dan gaat om de nieuw gevormde brigades.
Bij Kherson zijn er natuurlijk minder verdedigers nodig, de rivier daar is voldoende om een offensief daar niet mogelijk te maken.
Het komt op mij over als onzekerheid van de verschillende partijen omdat de resultaten na zo'n lange tijd nog steeds uitblijven. En de verwachtingen worden steeds ongunstiger omdat het komende offensief met steeds meer materieel wordt aangevuld.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef Neezoistniet het volgende:
Ik vind die sobere parade op het rode plein, de verhalen over het terugtrekken van Russische troepen bij Bakhmut en de dreigingen aan de Wagner groep wel erg toevallig, kan een grote misleidingscampagne zijn. Just my thoughts
Dat lijkt inderdaad allemaal nepnieuws te zijn geweest. Op de laatste kaarten lijkt enkel het postkantoor van Bakhmut nu ingenomen te zijn. Er is nog 1 volledige wijk en wat omliggende straten in Oekraense handen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef Neezoistniet het volgende:
Ik vind die sobere parade op het rode plein, de verhalen over het terugtrekken van Russische troepen bij Bakhmut en de dreigingen aan de Wagner groep dat als ze zich terugtrekken als verraders beschouwd zullen worden wel erg toevallig, kan een grote misleidingscampagne zijn. Just my thoughts
Vreemd verhaal, het 3e zit bij Kromove in het noordwesten, niet in het zuidwesten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-bakhmut/ar-AA1aXYW2
The Armed Forces of Ukraine have confirmed the statement of Yevgeny Prigozhin, the head of the Wagner Group, that the 72nd Separate Motorized Rifle Brigade of the Russian Armed Forces fled Bakhmut.
Source: 3rd Separate Assault Brigade on Telegram
Quote: "Prigozhin's report about the escape of the 72nd Separate Motorized Rifle Brigade of the Russian Armed Forces from the vicinities of Bakhmut and the "500 corpses" of Russians who remained there is true. The 3rd Assault Brigade is grateful for the publicity of our success at the front."
Details: The military personnel reported that within two days, on the southwestern vicinities of the city, attack aircraft of the 3rd Separate Assault Battalion, which belongs to the Azov eliminated 64 invaders; data on the elimination of another 87 is being clarified. The brigade notes there are Wagnerites among these fighters.
In addition, the defenders captured five Russians and destroyed several warehouses of the Russian ammunition storage, mortars and "more than one infantry fighting vehicle".
Background:
・On 9 May, Yevgeny Prigozhin, the founder of the Wagner Group, said that one of the units of the Russian Armed Forces had left its positions in the Bakhmut area of Donetsk Oblast.
・Prigozhin claimed: "Everyone ran away and exposed a front almost two kilometres wide and 500 metres deep."
Ik hoop dat je gelijk hebt, de geschiedenis heeft al bewezen dat de Russen ( de leiders) niet geven om mensenlevens en ze hebben veel mensen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het komt op mij over als onzekerheid van de verschillende partijen omdat de resultaten na zo'n lange tijd nog steeds uitblijven. En de verwachtingen worden steeds ongunstiger omdat het komende offensief met steeds meer materieel wordt aangevuld.
Die onzekerheid wordt afgereageerd naar elkaar; leiders geven elkaar de schuld omdat dat de enige manier is om niet als oorzaak van het falen uit deze strijd te komen. Je ziet het hele kaartenhuis gewoon in elkaar storten.
Ik heb hierboven een video gepost waarin russische burgers zelf ook al aangeven dat ze gewoon weten dat ze niet van Oekraine kunnen winnen en dat ze dit gaan afleggen.
Wellicht is het een voorbode van het terugtrekken uit Bagmoet? Een volledige brigade (~3000 man) zal het zeker niet zien, wellicht een bataljon van die brigade die daar actief is geweest?quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, het 3e zit bij Kromove in het noordwesten, niet in het zuidwesten.
Ik zie ook niets op de russische Telegram kanalen zoals Veterans, Rusich, Grey Zone, etc?
Bovendien zal het niet om een hele brigade gaan, maar eerder een compagnie, 100-200 man.
Aan de andere kant is het wel te verwachten dat de frontlinies zwakker beginnen te worden.
Ik verwacht dat ze op termijn met een bizar statement gaan komen waarom ze er mee stoppen en waarom dat de schuld van het westen is. Zelf verantwoordelijkheid nemen voor dit debacle gaan ze waarschijnlijk niet doen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:13 schreef Neezoistniet het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt, de geschiedenis heeft al bewezen dat de Russen ( de leiders) niet geven om mensenlevens en ze hebben veel mensen.
The death of one man is a tragedy. The death of a million is a statistic volgens Stalin
quote:Russian Foreign Minister Lavrov links peace in Ukraine to a 'new world order
Lavrov made the comment while on a trip to Ankara to discuss the Turkey-mediated grain deal from July.
Peace negotiations on Ukraine are possible only if they aim at establishing a "new world order" without US domination, said Russian Foreign Minister Sergei Lavrov during a trip to Turkey on Friday.
"What should be discussed are what the principles of the new world order, which we all need, will be based on," he said.
Lavrov added that instead of a one-sided world order, this should be based "on the principles of the UN Charter, which, I emphasise once again, are directly violated by the collective West."
https://www.euronews.com/(...)to-a-new-world-order
Enige wat ik heb gevonden is deze Azov bron, die het over 2 vernietigde compagnien heeft. (edit: Starhopper was me voor. Ik kan geen russische bron vinden, zoals milblogger of warmappers.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht is het een voorbode van het terugtrekken uit Bagmoet? Een volledige brigade (~3000 man) zal het zeker niet zien, wellicht een bataljon van die brigade die daar actief is geweest?
Of het is een brigade die daar al lang actief is waardoor er nog slechts enkele honderden actieve troepen over zijn. Zeg 500 doden, 2200 gewonden, dan zijn er nog 300 man over.
Heb toch het idee dat die Russische bronnen even slikken moeten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Enige wat ik heb gevonden is deze Azov bron, die het over 2 vernietigde compagnien heeft. (edit: Starhopper was me voor. Ik kan geen russische bron vinden, zoals milblogger of warmappers.
De video's zouden moeten volgen, dus hier is alvast hun Youtube kanaal, aangezien niet veel mensen Telegram zullen hebben.
Gezien de berichten en de video zal het wel gaan om een lap grond richting Orikhovo of Dubovo.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Enige wat ik heb gevonden is deze Azov bron, die het over 2 vernietigde compagnien heeft. (edit: Starhopper was me voor. Ik kan geen russische bron vinden, zoals milblogger of warmappers.
De video's zouden moeten volgen, dus hier is alvast hun Youtube kanaal, aangezien niet veel mensen Telegram zullen hebben.
Misleiding van wie. Tenzij je echt gelooft dat oekraine militaire beslingen af laat hangen van wat ze op internet lezen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef Neezoistniet het volgende:
Ik vind die sobere parade op het rode plein, de verhalen over het terugtrekken van Russische troepen bij Bakhmut en de dreigingen aan de Wagner groep dat als ze zich terugtrekken als verraders beschouwd zullen worden wel erg toevallig, kan een grote misleidingscampagne zijn. Just my thoughts
72e van Rusland was 1 van de brigades die compleet de vernieling in getrapt werd bij Vuhledar, samen met 155e.quote:Op woensdag 10 mei 2023 01:18 schreef skysherrif het volgende:
Wel interessant dat regimenten van het 72e (van Rusland) daar zijn, die horen daar niet te zijn. En dat ze dus ook zijn verslagen.
Nu inderdaad daarvoor kregen ze veelal oudere meuk, en dat is wat aan het front staat.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Het materieel wat ze krijgen wordt met de maand nieuwer en nieuwer. We begonnen met het leveren van bijv. stokoude M113's, en we zitten inmiddels al op de Leopard 2 A6 en Patriot PAC-3.
Hetzelfde als dat onze koning naast deze oorlogsmisdadigers liep.quote:
Probleem is dat Rusland een enorm nucleair arsenaal heeft.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Veeg ze dan meteen van de kaart en neem NK ook mee.
Zou het ze zien willen proberen. Zeker als Lukashenko dood is. Het Wit Russische leger zou waarschijnlijk oorlog voeren met Rusland.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:16 schreef quirina het volgende:
Interessante theorie.
Lukashenko langzaam vergiftigen zodat Rusland Belarus kan annexeren en de Belarussen naar Oekrane sturen om daar te vechten.
Heeft Putin weer een land extra.
Maar hopen dat Loekie blijft leven dus?… misschien wel .
Ja, de 72e "Alga" brigade uit Tartarstan is een van de zogenaamde "vrijwilligers battalions", die iedere russische oblast moest recruteren in de zomer van 2022.quote:Op woensdag 10 mei 2023 01:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
72e van Rusland was 1 van de brigades die compleet de vernieling in getrapt werd bij Vuhledar, samen met 155e.
Bijna hetzelfde!quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat onze koning naast deze oorlogsmisdadigers liep.
[ afbeelding ]
Want Loekasjenko is de persoon die Belarus onafhankelijk houdt? Als Rusland Belarus probeert te annexeren is het enige wat ze krijgen een nieuwe oorlog erbij. De mensen daar gaan dat nooit accepteren, met of zonder Loekasjenko.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:16 schreef quirina het volgende:
Interessante theorie.
Lukashenko langzaam vergiftigen zodat Rusland Belarus kan annexeren en de Belarussen naar Oekrane sturen om daar te vechten.
Heeft Putin weer een land extra.
Maar hopen dat Loekie blijft leven dus?… misschien wel .
Ja, tegen Rusland lijd je minder verliezen dan tegen Oekrane. En ook beter voor de toekomst van je land.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou het ze zien willen proberen. Zeker als Lukashenko dood is. Het Wit Russische leger zou waarschijnlijk oorlog voeren met Rusland.
quote:You might ask, why does a dictator like Putin feel he needs a disguise? Can’t he make his people believe whatever he wants?
Artikel:quote:It’s impossible to get into Putin’s head and predict his next move, but color me worried. Because what we do know, from Putin’s actions, is that he knows his Plan A has failed. And he will now do anything to produce a Plan B to justify the terrible losses that he has piled up in the name of a country where everybody talks and where defeated leaders don’t retire peacefully.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nytimes.com/2023/05/09/opinion/putin-ukraine-war.htmlHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Komt omdat gross van de professionele troepen ingezet werden bij Kiev begin vorig jaar en daar een behoorlijk pak slaag kreeg.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, de 72e "Alga" brigade uit Tartarstan is een van de zogenaamde "vrijwilligers battalions", die iedere russische oblast moest recruteren in de zomer van 2022.
Google linkje
Lekker om zo'n gaar battalion op de flanken van het zwaartepunt van de hele frontlinie te hebben.
Weer een teken aan de wand dat het russische leger zwaar in de problemen zit. Dit battalion had daar nooit mogen wezen.
Ironisch dat die Russische mevrouw hoopt dat Letland als democratisch land de Russen die weigerden Lets te leren niet zal uitzetten. De Russen hadden voor het uiteenvallen van de Sovjetunie aanzienlijk minder moeite met het organiseren van complete volksverhuizingen, en het feit dat zij nu in Letland woont is daar een direct gevolg van.quote:
Niks van gezien.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:
Wat vonden jullie van al die stealth tanks op de parade?
Dat heb ik zelfs al niet. Tenzij je het over Mia Khalifa en Dion Graus hebt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:41 schreef TLC het volgende:
Zou putin ooit gehoord hebben van Mia en Dion ?
okee, die combinatie krijg ik niet meer ui m'n hoofdquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs al niet. Tenzij je het over Mia Khalifa en Dion Graus hebt.
Man, ga toch kokenquote:Lula tegen Rutte: tijd voor diplomatie in Oekrane
De Braziliaanse president Luiz Incio Lula da Silva heeft tijdens een ontmoeting met premier Mark Rutte benadrukt dat de oorlog in Oekrane moet stoppen. "IK geloof dat het NU tijd is voor diplomatie. Het is geen tijd voor oorlog."(Ga dat lekker in Rusland vertellen LULA
)
Lula zei een speciale gezant naar de Oekraense president Volodymyr Zelensky te hebben gestuurd (pardonmoet je niet een deur verder zijn?) om te horen wat er nodig is om over vrede te gaan praten. Brazili hoopt een middenweg te vinden naar vrede, zei de president op een gezamenlijke persconferentie.
Rutte heeft in het gesprek uitgelegd dat de veiligheid en vrijheid van Europa op het spel komen te staan als Rusland zou winnen in Oekrane. Als we geen wapens hadden gestuurd, was Kyiv in de eerste dagen al gevallen, zei de premier. Nederland zal Oekrane blijven steunen.
Brazili gaat door met de zoektocht naar vrede, liet Lula weten. Hij zal het onderwerp volgende week ook ter sprake brengen tijdens een top van de G7 in de Japanse hoofdstad Tokio. Brazili heeft de inval van Rusland in Oekrane wel veroordeeld, maar doet niet mee aan sancties tegen Rusland.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)n-op-militaire-basis
De verboden crossoverquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs al niet. Tenzij je het over Mia Khalifa en Dion Graus hebt.
Stond een mooi artikel over Lula in het NRC afgelopen weekend:quote:
Kortom, Lula is een windvaan die altijd wat anders zegt.quote:„Lula wil zich in feite niet mengen in de oorlog. En wil iedereen te vriend houden”, zegt politiek analist en socioloog Celso Rocha de Barros. „Dat past bij de Braziliaanse politieke traditie om zoveel mogelijk een neutrale opstelling te hebben als het gaat om buitenlandse conflicten.”
Het hangt daarom vaak af van het publiek dat hij voor zich heeft en welk land hij bezoekt, welke mening Lula verkondigt. Lula zaait daarbij de meeste verwarring met zijn uiteenlopende uitspraken over de oorlog in Oekrane.
Prima. Zolang hij het bij af en toe loos blaten houdt..quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Stond een mooi artikel over Lula in het NRC afgelopen weekend:
President Lula laat zijn mening over de oorlog in Oekrane afhangen van zijn publiek
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ereldtoneel-a4164074
[..]
Kortom, Lula is een windvaan die altijd wat anders zegt.
Geloof best dat er meer mogelijk was qua tanks. Aan de andere kant hadden ze zich vast niet ingehouden als ze bezig waren met winnen.quote:
Yes daar werd een aardig groepje in de pan gehakt door een T-72 tank een Bradley en een klein groep grondtroepen..quote:
Wel bijzonder dat een Bradley mee doet. Dan lijkt me bijna dat HET offensief ook bij Bakhmut plaats gaat vinden.quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nu inderdaad daarvoor kregen ze veelal oudere meuk, en dat is wat aan het front staat.
Nu krijgen ze inderdaad nieuwer spul.
Gisteren nog hakte een Bradley ten zuid westen van bakhmut nog een aantal Russische apc's in de pan.
Volgens mij is dat geen Bradley hoor, eerder een gewone M-113.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Yes daar werd een aardig groepje in de pan gehakt door een T-72 tank een Bradley en een klein groep grondtroepen..
Ik zie het ook niet. Betekent niet dat het er geen is, maar dat het er een is, vind ik alles behalve duidelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat een Bradley mee doet.
En de drone aanval op het kremlinquote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef Neezoistniet het volgende:
quote:Alarm over evacuatie personeel kerncentrale Zaporizja
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69266390
Het Oekraense energiebedrijf Energoatom zegt dat Rusland de meer dan 2500 werknemers van de kerncentrale in de regio Zaporizja en hun gezinnen naar Rusland wil evacueren. Dat heeft tot gevolg dat er een "catastrofaal tekort" aan medewerkers ontstaat, aldus Energoatom. "Het nu al urgente probleem van voldoende personeel om de centrale veilig te draaien, zal verergeren."
Gezien de comments en het feit dat je je leeftijd moet bevestigen zal dit wel weer een of andere goreplaatje zijn?quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1656018027220017172
A Russian cosmonaut has been spotted in Bakhmut...
Die leeftijdsrestrictie zit op het hele kanaal, niet specifiek deze video. Je ziet een Rus door de lucht vliegen en daarna een val van 50m maken.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gezien de comments en het feit dat je je leeftijd moet bevestigen zal dit wel weer een of andere goreplaatje zijn?
Zou ook kunnen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen Bradley hoor, eerder een gewone M-113.
Even wat lichter nieuws: hier een russische soldaat die zich overgeeft aan een drone.
Stuk verstandiger dan zijn collega's.
En hier de opening van een russich monument met wel hele bekende muziek.
Oekrane trekt op die manier terug ze plaatsten een heel gebouw vol explosieven en trekken dan terug, zodra de Russen het gebouw bezetten doen ze boem.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1656018027220017172
A Russian cosmonaut has been spotted in Bakhmut...
Over gore gesproken, Rus legt een handgranaat naast z'n hoofd nadat hij door een drone is geraaktquote:Op woensdag 10 mei 2023 14:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gezien de comments en het feit dat je je leeftijd moet bevestigen zal dit wel weer een of andere goreplaatje zijn?
quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Over gore gesproken, Rus legt een handgranaat naast z'n hoofd nadat hij door een drone is geraakt
https://old.reddit.com/r/(...)oops_in_trench_line/
Ik denk dat ze iedereen laten gissen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat het merendeel van het tegenoffensief leger doet terwijl ze aan het wachten zijn op beter weer. Zitten ze verdeeld over het 800km lange front? Zitten ze bij Bakhmut de Russen in te maken?
Zag net op reddit ook nog een Rus voorbij komen die voor Suicide by rifle gaat nadat hij eerst probeerde een drone neer te schieten die op zijn beurt vervolgens weer een bommetje bij de rus in de buurt dropte.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Over gore gesproken, Rus legt een handgranaat naast z'n hoofd nadat hij door een drone is geraakt
https://old.reddit.com/r/(...)oops_in_trench_line/
Lijkt wel een plaatje uit de Jerry Springer showquote:
Kwam deze vandaag tegen ook geen vrolijk beeld.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag net op reddit ook nog een Rus voorbij komen die voor Suicide by rifle gaat nadat hij eerst probeerde een drone neer te schieten die op zijn beurt vervolgens weer een bommetje bij de rus in de buurt dropte.
Ik zou het meteen doen. En dan die dingen naar het front sturen. En daarna Lula uitlachen.quote:
quote:
Ook gezien inderdaad.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag net op reddit ook nog een Rus voorbij komen die voor Suicide by rifle gaat nadat hij eerst probeerde een drone neer te schieten die op zijn beurt vervolgens weer een bommetje bij de rus in de buurt dropte.
Grappige diplomatie, ze kunnen dit soort voertuigen ongetwijfeld van veel leveranciers kopen, ik vermoed dat ze het expres doen bij Brazili om dit land te dwingen iets van kleur te bekennen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: hierboven al gedeeltelijk gepost, maar dit is langer en het origineel. Dit account is een bron van informatie.
2 miljoen, maar het wordt gebruikt om een Russische raket van een soortgelijk bedrag uit te schakelenquote:Op woensdag 10 mei 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
En ik schrok ook wel een beetje toen ik hoorde wat zo'n Patriot raket nou eigenlijk kost
Waarom zijn die dingen dan zo tering duur eigenlijk? want dat kon ik niet vinden.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
2 miljoen, maar het wordt gebruikt om een Russische raket van een soortgelijk bedrag uit te schakelen
Was al gepost tochquote:Op woensdag 10 mei 2023 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Duuuuude! Ik was net het filmpje aan het kijken!
Gokje: Er worden er geen duizenden per dag gemaakt, het materiaal niet het goedkoopste en de technologie is niet de simpelste. Plus dat de ontwikkelkosten zich ook terug moeten verdienen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom zijn die dingen dan zo tering duur eigenlijk? want dat kon ik niet vinden.
Deze zie ik wel vaker langskomen en het is een van de meeste merkwaardige voorspellingen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
Waarbij Rusland dan gokt dat met die lange adem de financiele en militaire steun vanuit het Westen dan onderweg wel ergens gaat opdrogen.
Nou maar hopen dat Trump niet aan de macht komt.....![]()
quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:14 schreef oheng het volgende:
Leesvoer. Anastasia, russische hoernalist, geeft een gedetailleerde analyse van het front en ook specifiek de situatie met de 72e Brigade gisteren.
Vertaling:What an absolute clusterfuck...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: hierboven al gedeeltelijk gepost, maar dit is langer en het origineel. Dit account is een bron van informatie.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Maar de VS 'schenkt' al die systemen toch aan Oekraine of moet dat allemaal nog een keer terugbetaald worden dan?quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:45 schreef oheng het volgende:
Deze zie ik wel vaker langskomen en het is een van de meeste merkwaardige voorspellingen.
Oekraine wordt gesteund door 50 verschillende landen. En in de VS is de steun blijvend, want het is goed voor de economie en de wapenindustrie.
En Wagner PMC is ook niet de enige die daar zit.quote:
De Sovjet Unie was pas deze eeuw klaar met terugbetalen van het originele lend-lease program van WOII. Dus: ja.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar de VS 'schenkt' al die systemen toch aan Oekraine of moet dat allemaal nog een keer terugbetaald worden dan?
quote:Kremlin noemt Pools voornemen om Kaliningrad te hernoemen 'vijandige daad'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69270803
Het Kremlin reageert woedend op het advies van een Pools overheidsorgaan om de Russische exclave Kaliningrad een andere naam te geven.
Het Poolse orgaan, dat de overheid advies geeft over het gebruik van geografische namen buiten Polen, vindt dat de stad en het gebied eromheen Krlewiec zou moeten heten. De overheid lijkt hierin mee te willen gaan. Volgens Rusland is het een "vijandige daad" en een voornemen dat "grenst aan waanzin".
Lendlease toch? Afschrijven over 80 jaar ofzo. Alleen al door inflatie moet dat geen probleem zijn.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar de VS 'schenkt' al die systemen toch aan Oekraine of moet dat allemaal nog een keer terugbetaald worden dan?
Helemaal de weg kwijt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
We hadden al bijna het n-woord een dag niet gehoord.
[ twitter ]
Moet je je voorstellen dat SBS6 elke avond zo'n programma had over Rusland...quote:
Bizar inderdaad. Linda de Mol die zegt dat we Rusland moeten nuken.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat SBS6 elke avond zo'n programma had over Rusland...
Ja ook op papier zeker.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Probleem is dat Rusland een enorm nucleair arsenaal heeft.
Om het spul dat jarenlang in dure opslag stond en men niet kwijt kon is men ook niet rouwig dat het weg is.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lendlease toch? Afschrijven over 80 jaar ofzo. Alleen al door inflatie moet dat geen probleem zijn.
En dan stelt Rusland dat ze bezig zijn met een vredesmissie in Oekrane.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
"Order! Order!"quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:52 schreef Grishenko_ het volgende:
En dan stelt Rusland dat ze bezig zijn met een vredesmissie in Oekrane.
Wat zijn dan die nucleaire raketten waarmee ze dreigen? Liefdesvliegtuigjes?
Wat een ongelofelijke clowns zijn die Russen toch.
quote:25-04-23 Russia's Lavrov hosts UN meeting on 'international peace'
https://edition.cnn.com/2(...)ting-intl/index.html
Stel je voor dat Humberto Tan, elke dag niet zo vrolijk dronken van de wodka, dit op de Nederlandse tv zou verkondigen. Wat een waanzinquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ik ga er vanuit dat het er 2 zijn aangezien er van de grond 1 filmt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:55 schreef marelpoer het volgende:
Russian soldier surrenders to Ukrainian drone
Putin linksquote:Op woensdag 10 mei 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe wordt putin bashen door linkse mensen eigenlijk ervaren? Toch een beetje kut zou ik denken omdat putin best wel een linkse rakker is.
Veel militaire uitgaven, overheidspropoganda, moordenaar, past prima in het plaatje van links.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Putin linksFucking oligarch die met liefde z'n eigen land naar de tyfus helpt terwijl hij miljarden binnenharkt links noemen, dan heb je wel echt een klap van de molen gehad omdat je volledig van het padje af bent geraakt hoor
Voor sommige mensen geldt de logica: links = stom, Poetin = stom; ergo, Poetin = links.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Putin linksFucking oligarch die met liefde z'n eigen land naar de tyfus helpt terwijl hij miljarden binnenharkt links noemen, dan heb je wel echt een klap van de molen gehad omdat je volledig van het padje af bent geraakt hoor
Matige trol actie, 3/10quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel militaire uitgaven, overheidspropoganda, moordenaar, past prima in het plaatje van links.
Nare socialist dat het is.
Ik denk dat de links-rechts discussie vaak een doodlopend eind is, omdat de stelling uitgaat van slechts 2 dimensies.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe wordt putin bashen door linkse mensen eigenlijk ervaren? Toch een beetje kut zou ik denken omdat putin best wel een linkse rakker is.
That's a first. Deze meme template met de oorlog.quote:
Nee, dat zijn kenmerken van fascisme, een (extreem-)rechtse uitwas.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel militaire uitgaven, overheidspropoganda, moordenaar, past prima in het plaatje van links.
Grappig, dat klinkt ook erg rechts.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan heeft men wel echt het intellect van een pantoffeldiertje hoorquote:Op woensdag 10 mei 2023 18:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Voor sommige mensen geldt de logica: links = stom, Poetin = stom; ergo, Poetin = links.
Day ie probeert te staan op die gebroken beenquote:Op woensdag 10 mei 2023 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_shoot_down_a_drone/
russian soldier is trying to shoot down a drone of the Code 9.2 unit of the 92nd OMBr, it is attacked. Follows grenade drop, followed by suicide by rifle Not for the faint of heart
Dit gebeurt van beide kanten regelmatig. Het ging hier ook om een positie die niet erg relevant is voor de flank maar wel een gevaar was voor toekomstige expansie van het bezette gebied. Het was een stukje net over het kanaal, wat nu weer de frontlinie is.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Yes daar werd een aardig groepje in de pan gehakt door een T-72 tank een Bradley en een klein groep grondtroepen..
Rusland verloor daar heel wat man plus een 3 tal npcs.
Dit soort situaties zie je wel geregeld Rusland bezet een stukje.
Oekrane pleurt er een lading granaten op en jaagt ze er niet veel later uit of wacht dat er versterking komt en flikt het zelfde nog eens.
Geen andere naam, eerder de oude naam teruggeven, Krlewiec is niet meer dan Koningsberg in het Pools.quote:
Het blijven speculaties natuurlijk. Maar het is zeker niet ondenkbaar natuurlijk dat er in 2024 nog steeds gevochten wordt. Sterker nog ik moet nog de analyse tegenkomen die verwacht dat dit jaar de oorlog afloopt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat vanuit Oekraine en het Westen wordt uitgegaan dat heel 2023 maar wss ook 2024 men nog volop aan de bak is. Een gebeuren met een hele lange adem dus. Waarbij Rusland dan gokt dat met die lange adem de financiele en militaire steun vanuit het Westen dan onderweg wel ergens gaat opdrogen.
En ik schrok ook wel een beetje toen ik hoorde wat zo'n Patriot raket nou eigenlijk kost
Nou maar hopen dat Trump niet aan de macht komt.....![]()
In 2025 gaat het een beetje op gang komen denk ik.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het blijven speculaties natuurlijk. Maar het is zeker niet ondenkbaar natuurlijk dat er in 2024 nog steeds gevochten wordt. Sterker nog ik moet nog de analyse tegenkomen die verwacht dat dit jaar de oorlog afloopt.
Ik denk dat het voor de Oekraeners een mooie resultaat is als het hen lukt om via zaporizhna door te stoten naar de azov zee waardoor het Krim afgesloten is van Rusland. Dan is het gewoon een kwestie van dood laten bloeden. Net zoals is gebeurd bij kherson stad.
Ik denk dat je beter niet kan reageren op figuren die hun edgelord laten buitenspelen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat de links-rechts discussie vaak een doodlopend eind is, omdat de stelling uitgaat van slechts 2 dimensies.
Ik denk dat je beter het politieke compas met 4 dimensies kunt nemen.
Ik persoonlijk gooi nazi's, commies, ISIS, etc, etc allemaal op 1 hoop: extremisten.
Zelfs de 4 dimensies zijn problematisch als je extremisten als ISIS of Nazi's wil plaatsen. Iets als een rassentheorie met vele lagen, waarbij de lagere rassen uitgemoord dienen worden terwijl dierenbescherming wel belangrijk geacht wordt, is lastig bij conservatief of progressief te plaatsen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat de links-rechts discussie vaak een doodlopend eind is, omdat de stelling uitgaat van slechts 2 dimensies.
Ik persoonlijk gooi nazi's, commies, ISIS, etc, etc allemaal op 1 hoop: extremisten.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:09 schreef Slayage het volgende:
Prigozhin is de nieuwe girkin met goed nieuws tegenwoordig
[ twitter ]
CNNquote:Two Russian servicemen have been sentenced to 2.5 years for refusing to serve in Ukraine, according to the independent human rights monitor OVD-Info.
Both men — from the Kamchatka area in Russia’s Far East — were found guilty under the article on refusal to participate in hostilities, which carries a maximum penalty of up to three years in prison, according to OVD-Info.
Afhankelijk van hoe het er aan toe gaat in de gevangenis daar, maar in ieder geval minder kans om te sterven.quote:
beter 2.5 jaar zitten dan mezelf dood laten schieten in Bachmoet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een andere tweet staat ook leider van Azov movement:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://knowyourmeme.com/memes/woman-yelling-at-a-catquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:25 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Nu we het er toch over hebben, ik zie die hysterische vrouw vaker tegen die kat schreeuwen. Weet je waar dat vandaan komt? Is het uit een film o.i.d?
Thanks m8quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://knowyourmeme.com/memes/woman-yelling-at-a-cat
Duuuuude! Ik had m'n post weer verwijdert omdat jij degene was die het filmpje had gepost... Dus die van mij was dubbelquote:Op woensdag 10 mei 2023 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Duuuuude! Ik was net het filmpje aan het kijken!
Dan zal het offensief een beetje gaan opstarten is mijn inschatting.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
In 2025 gaat het een beetje op gang komen denk ik.
quote:"Voor grote dingen neemt men de tijd." Tengano
Sommige dingen verdienen het om meerdere keren geplaatst te wordenquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duuuuude! Ik had m'n post weer verwijdert omdat jij degene was die het filmpje had gepost... Dus die van mij was dubbel
quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:54 schreef Slayage het volgende:
Sommige dingen verdienen het om meerdere keren geplaatst te worden
Die polen hebben nog een onbetaalde rekening in t Kremlin, die denken laat de Russen maar komen nu ze zwak zijn.quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:00 schreef Tengano het volgende:
Die polen kun je wel een beetje als oorlogshitsers zien. Die kicken er gewoon op om die russen te tergen.
Ik vraag me af of dat handig is, maar zij kennen ze misschien beter dan wij.
Dat zal wel. Maar dat stamt wss nog uit een periode toen er nog niet zo veel kerngranatenquote:Op woensdag 10 mei 2023 20:04 schreef Walterwhite64 het volgende:
Die polen hebben nog een onbetaalde rekening in t Kremlin, die denken laat de Russen maar komen nu ze zwak zijn.
Juist.quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:04 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Die polen hebben nog een onbetaalde rekening in t Kremlin, die denken laat de Russen maar komen nu ze zwak zijn.
En honderdduizenden verkrachtingen en plunderingen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Al was het alleen voor het bloedbad van Katyn.
Zou je denken ja?quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:00 schreef Tengano het volgende:
Die polen kun je wel een beetje als oorlogshitsers zien. Die kicken er gewoon op om die russen te tergen.
De Polen hebben natuurlijk wel een paar jaartjes ervaring met hun buren, dus die weten precies hoe ze met de Russen om moeten gaan.quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:00 schreef Tengano het volgende:
Ja, dat is wat ik bedoel; dat je weet wat voor tegenreaktie je met je eigen gedrag (of provocatie) kunt verwachten en waar precies de grenzen liggen van wat je nog kunt maken, zonder dat het 'uit de hand'quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:22 schreef spicymchaggis het volgende:
De Polen hebben natuurlijk wel een paar jaartjes ervaring met hun buren, dus die weten precies hoe ze met de Russen om moeten gaan.
Dat is de enige reden waarom de NATO niet verder bemoeit dan wapens leveren.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
"This is already a long war, and it is likely to become protracted. History is an imperfect guide, but it suggests wars that endure for more than a year are likely to go on for at least several more and are exceedingly difficult to end."quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
Ik heb inmiddels begrepen dat vanuit Oekraine en het Westen wordt uitgegaan dat heel 2023 maar wss ook 2024 men nog volop aan de bak is.
Dat is de enige reden waarom de NATO niet verder bemoeit dan wapens leveren.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Juist.quote:
Ik ben het met je eens, maar je bedoelt respectievelijk 1 en 2 dimensies.quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Voelt als een val die opgezet wordt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Een brigade van 5000 man ofzo is op de vlucht geslagen, gaat goed
En straks zeker dezelfde truc uithalen als de Oekraieners gedaan hebben. Iedereen erin en dan de boel opblazen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Een brigade van 5000 man ofzo is op de vlucht geslagen, gaat goed 👍
Ik zit nog steeds te wachten op een grote Ukrainse omsingeling van Bahkmut.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
En straks zeker dezelfde truc uithalen als de Oekraieners gedaan hebben. Iedereen erin en dan de boel opblazen.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel kan zien dat wat ze laten zien iig geen Kinzhal is...
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze bijna door hun munitie heen zijn, zoals iedere keer de berichten luiden, dan moeten ze wel terug.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:17 schreef AchJa het volgende:
En straks zeker dezelfde truc uithalen als de Oekraieners gedaan hebben. Iedereen erin en dan de boel opblazen.
Als het zo makkelijk te ontkrachten was dat het er eentje was zouden ze het niet zeggen lijkt me.quote:
De beelden die nu rondgaan laten iig geen Kinzhal zien, zoveel is wel duidelijk. En op je radarscherm kun je echt niet aflezen wat er vliegt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:24 schreef 3rr0r het volgende:
Als het zo makkelijk te ontkrachten was dat het er eentje was zouden ze het niet zeggen lijkt me.
Het ding wat ze laten zien heeft wel een erg stompe punt vergeleken met de plaatjes van Kinzhal's die je tegenkomt. Weet niet of er meerdere varianten zijn, maar bij hypersonisch verwacht je (ik althansquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
De beelden die nu rondgaan laten iig geen Kinzhal zien, zoveel is wel duidelijk. En op je radarscherm kun je echt niet aflezen wat er vliegt.
En dat niet alleen, je ziet ook gaten in die kop die ze tonen, dat moet je vooral doen als je MAG5+ snelheid wil gaan doen...quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:32 schreef 3rr0r het volgende:
Het ding wat ze laten zien heeft wel een erg stompe punt vergeleken met de plaatjes van Kinzhal's die je tegenkomt. Weet niet of er meerdere varianten zijn, maar bij hypersonisch verwacht je (ik althans) inderdaad wat agressiever gestroomlijnde punt.
Mbt de Turkse raket lees ik In de comments, dat het vooral speculaties zijn. De Britten zouden het van de Turken moeten kopen, hebben die het op voorraad? Willen die het verkopen en toestemming geven aan de Britten om te leveren aan oekrine? Klinkt niet echt dat het iets is dat spoedig zal gebeuren.quote:
Denk dat hij dit meer uithaal bedoelt naar nummer laatst; Shoigu. Maar Poetin gaat hem nooit laten vallen publiekelijk zolang de oorlog nog voortduurt.quote:
Pffff... blijkt de oplossing heel simpel te zijn.quote:
Wel tof dat ze het filmpje afsluiten met dat het goed met hem gaat 👍quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:51 schreef 3rr0r het volgende:
Med evac Oekrainer
https://old.reddit.com/r/(...)er_roman_trokhymets/
Mogelijk dat prigozhin zich untouchable waant omdat Putin achter hem staat maar de status van Putin is ook niet meer wat het was.quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Denk dat hij dit meer uithaal bedoelt naar nummer laatst; Shoigu. Maar Poetin gaat hem nooit laten vallen publiekelijk zolang de oorlog nog voortduurt.
Nu we wat meer weten over hoe disfunctioneel het Russische leger is met onderdelen die elkaar haten, niet met elkaar communiceren, iedereen die egoistisch enkel aan zichzelf denkt en Ukraine die al de hele oorlog hun wapendepots aan het himarsen is denk ik niet dat het een val isquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Voelt als een val die opgezet wordt.
Lol, dat grapje waar de video mee begintquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het Russische geblunder wordt goed uitgelegd in deze video.
Jij moet echt stoppen met elke tekst letterlijk te nemen. Net alsof hij echt 5000 man bedoelt als hij brigade zegt.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Een brigade van 5000 man ofzo is op de vlucht geslagen, gaat goed 👍
https://www.nu.nl/spannin(...)uden-vertrekken.html
Oekrane herovert terrein in Bakhmut, Russische eenheden zouden vertrekken
Oekrane zegt terrein op Russische troepen te hebben gewonnen in het zwaarbevochten Bakhmut. Ook bevestigt een bron binnen het Oekraense leger het gerucht dat Russische eenheden de Oost-Oekraense stad zouden verlaten. Dat meldde Wagner-baas Yevgeny Prigozhin dinsdag al en wordt nu dus door Oekrane bevestigd.
Prigozhin meldde dat een Russische infanteriebrigade op de vlucht was geslagen. Zo'n brigade bestaat doorgaans uit enkele duizenden militairen, meldt persbureau Reuters. Prigozhin lag de afgelopen weken overhoop met het Kremlin, omdat hij vond dat Moskou zijn huurlingenleger te weinig munitie gaf.
Oekrane meldt woensdag dat het inderdaad is opgeschoven in Bakhmut. Het Azovbataljon zou namens de Oekraners een belangrijke terreinwinst van 6 vierkante kilometer hebben geboekt. Dat hele gebied zou nu nagenoeg vrij zijn van Russische soldaten. Daarnaast zouden krijgsgevangenen zijn gemaakt en zeker vijfhonderd Russische lijken zijn gevonden.
Daarmee zou de schade voor Rusland in Bakhmut aanzienlijk zijn opgelopen. Maar Oekraense bronnen melden dat Rusland nog steeds van plan is de stad helemaal in te nemen.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Jij moet echt stoppen met elke tekst letterlijk te nemen. Net alsof hij echt 5000 man bedoelt als hij brigade zegt.
Dat is erg lastig aangezien de frontlinie vanuit Bagmoet naar het zuiden langs het kanaal ligt. Komt er een grote tegenaanval dan gaat dat richting Soledar.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op een grote Ukrainse omsingeling van Bahkmut.
Nog even voor het formaat:quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:02 schreef 3rr0r het volgende:
Klitschko poseert ook even met de 'Kinzhal'
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik ben niet zo’n master strategist als Putin darth vader.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op een grote Ukrainse omsingeling van Bahkmut.
Ik weet er niet veel van af, maar bij mijn weten is zo’n ding ruim een meter in doorsnee en meer dan 5 meter lang, dus erg overtuigend is het allemaal niet.quote:
Klitschko ookquote:Op woensdag 10 mei 2023 23:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik weet er niet veel van af, maar bij mijn weten is zo’n ding ruim een meter in doorsnee en meer dan 5 meter lang, dus erg overtuigend is het allemaal niet.
Of die foto legit is? Geen idee. Maar het pentagon heeft gewoon op beeld bevestigd dat er een kinzhal is neergehaald door een patriot in UA.quote:
Had ik al gezien, leuk dat het Pentagon dat zegt het is prima reclame voor de Patriot natuurlijk maar de Amerikanen waren daar ook niet bij, die moeten het ook van de info van de Oekraieners hebben. We kunnen iig vaststellen dat waar ze mee pronken geen Kinzhal is, zoveel is wel duidelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of die foto legit is? Geen idee. Maar het pentagon heeft gewoon op beeld bevestigd dat er een kinzhal is neergehaald door een patriot in UA.
Dan moeten we daar, behoudens tegenbewijs, ook gewoon op vertrouwen denk ik. Anders wordt het ondoenlijk.
Plaatje bij praatje: [ twitter ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kh-47M2_Kinzhalquote:Length
7.2 m (23 ft 7 in) (estimated)
Diameter
1,200 mm (47 in) (estimated)
quote:Claude-Instant AI:
There is not enough context or information provided to determine an exact price for the Kinzhal hypersonic missile. However, here are some points to consider regarding its likely cost:
• Hypersonic weapons in general tend to be very expensive due to the advanced technologies involved. They cost millions of dollars per unit.
• The exact cost of the Kinzhal missile has not been publicly disclosed by Russia. Most estimates place it in the range of several million dollars per missile.
• For comparison, the U.S. Army's hypersonic missile, the Common Hypersonic Glide Body, is estimated to cost between $20 million and $30 million per unit.
• Russia's defense budget is relatively modest compared to countries like the U.S. and China, so its missiles are likely somewhat cheaper to produce. However, hypersonic technology is still very advanced.
• Costs will come down as production scales up and technology matures. The Kinzhal is a relatively new system, so initial production runs are likely more expensive.
• The MiG-31 jet that carries the Kinzhal also factored into development costs. The MiG-31K variant specifically modified to carry the missile would have involved additional expenditures.
• Important foreign components and technologies incorporated into the Kinzhal could impact its price tag. Some reports indicate Russia had to import graphite from China for the missile nozzles.
So in summary, while an exact price per Kinzhal missile is not publicly known, based on comparisons to similar U.S. hypersonic weapons and the advanced technology involved, estimates of several million dollars per unit seem reasonable. The higher costs of initial production runs may mean the price was even higher for the first missiles produced.
==============
The Patriot air defense system used by the U.S. and its allies is an expensive missile defense system, with cost estimates ranging widely depending on the specific configuration:
o A basic Patriot fire unit, consisting of an AN/MPQ-53 or AN/MPQ-65 radar set and an AN/MSQ-104 Engagement Control Station, costs around $500 million. This does not include missiles.
o Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3) missiles, the newest and most capable Patriot interceptors, cost around $3 million to $5 million per missile.
o A typical Patriot battery, consisting of several fire units and over 100 PAC-3 missiles, would likely cost over $1 billion.
o The full cost of establishing and operating a Patriot battery for a year, including maintenance, training, support personnel and security, would be significantly higher - possibly several billion dollars.
o The U.S. has spent well over $30 billion to develop, produce and sustain the Patriot air defense system since the 1980s.
o For foreign military sales, the initial purchase cost of a Patriot fire unit and 100 PAC-3 missiles could be as high as $2 billion to $3 billion for some U.S. allies.
o Lifetime operation and sustainment costs over the 30-40 year lifespan of a Patriot battery are estimated to be two to three times the initial purchase price.
So while estimates vary widely, it's clear that Patriot batteries represent a significant expenditure for any military, costing billions of dollars for both initial acquisition and long-term sustainment. This high cost is due to several factors:
o Sophisticated radar, interceptor and command & control systems
o Advanced hit-to-kill interceptor technology
o High reliability requirements
o Expensive components like missile propellants and electronics
o Rigorous testing and certification processes
o Complex logistics, training and support needs
In summary, the Patriot air defense system - while very capable - comes at an extremely high price tag, making it an investment that military leaders weigh very carefully.
Eigen schuld gewoon.quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:51 schreef TLC het volgende:
https://twitter.com/ArmanSoldin/status/1653078349877592070?s=20
en een week later komt deze Franse journalist om
Dat kan het Pentagon wel zeggen maar mensen doen tegenwoordig zelf onderzoek met plaatjes van Facebookquote:Op woensdag 10 mei 2023 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of die foto legit is? Geen idee. Maar het pentagon heeft gewoon op beeld bevestigd dat er een kinzhal is neergehaald door een patriot in UA.
Dan moeten we daar, behoudens tegenbewijs, ook gewoon op vertrouwen denk ik. Anders wordt het ondoenlijk.
Plaatje bij praatje: [ twitter ]
Euhm een kinzal is een opgepompte iskander.quote:Op donderdag 11 mei 2023 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het was geen supersonische khinzal maar een opgepimte iskander. Niet bijzonder nieuws dus.
Nee juist niet untouchable, veel minder dan voorheen. Kijk Poetin heeft altijd voor Shoigu en Gerasimov gekozen maar de schijn opgehouden dat niet te doen…tot recent. Gerasimov is nu direct bevelhebber sinds 6/8 weken over het leger. Zij knijpen Wagner sindsdien af met beperktere leveringen van wapens en hebben ook het leger in bijv Bakhmoet stellingen in laten nemen sinds dat Gerasimov officieel de legerleiding overnam (aangesteld door Poetin nadat hij die “slager van Syri” al na paar maandjes weer eruit trapte).quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:45 schreef Slayage het volgende:
Mogelijk dat prigozhin zich untouchable waant omdat Putin achter hem staat maar de status van Putin is ook niet meer wat het was.
Dat ding waarmee Klitschko poseert is alleen de neuskegel met een warhead eraan vast. Daaromheen zit normaal een fairing. In een plaatje van vorig jaar van een gecrashte Khinzal in Rusland is hetzelfde onderdeel te zien:quote:
Tegen de tijd dat het counteroffensive start zit Ukraine op 2000 voertuigen. Dat gaat echt een grote mechanized warfare worden waarmee ze Rusland gaan blitzkriegen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 00:15 schreef Slayage het volgende:
Iets van een maand tussen gespot onderweg naar gespot in het veld. Nieuwe Turkse pantsers
[ twitter ]
Tja, er zijn foto's van een crash van een Kinzhal in Rusland te vinden op internet en daarin is hetzelfde onderdeel te vinden als op de foto met de burgemeester van Kyiv. Dat is toch geen welles niets spelletje?quote:Op donderdag 11 mei 2023 00:48 schreef AchJa het volgende:
Joh, wat jullie wel of niet geloven moeten jullie zelf maar weten verder. Ik ga niet het zoveelste welles nietes spelletje spelen hier.
En waar heb je die foto van de andere gecrashte Kinzhal vandaan? Paar bronnen zouden handig zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2023 00:55 schreef Recce het volgende:
[..]
Tja, er zijn foto's van een crash van een Khinzal in Rusland te vinden op internet en daarin is hetzelfde onderdeel te vinden als op de foto met de burgemeester van Kyiv. Dat is toch geen welles niets spelletje?
quote:Op donderdag 11 mei 2023 01:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En waar heb je die foto van de andere gecrashte Kinzhal vandaan? Paar bronnen zouden handig zijn.
Bron staat in de link die ik heb gepost, @Andrei . Heb geen mening over wat wel of niet is, ik zie het niet.quote:Op donderdag 11 mei 2023 01:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En waar heb je die foto van de andere gecrashte Kinzhal vandaan? Paar bronnen zouden handig zijn.
Boven dat 3000 zie je de warhead zitten. Het kan natuurlijk dat er een Iskander is neergehaald en ze daar dat onderdeel van laten zien samen met brokstukken van een Kinzhal.quote:
Je bron stelt "een paar", 10~30 miljoen is niet een paar. Normaal worden dit soort raketten als 4 miljoen per stuk gegeven.quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Is best een goede ruil geweest, een Patriot van 3~5 miljoen die een Kinzhal van 10~30 miljoen neerhaalt.
[..]
quote:• The exact cost of the Kinzhal missile has not been publicly disclosed by Russia. Most estimates place it in the range of several million dollars per missile.
Whahahaha ik had m gemist toen ik het filmpje de eerste keer had gezien..quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, dat grapje waar de video mee begint
Kan vanalles zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2023 03:10 schreef BlaZ het volgende:
Liveuamap meldde overigens vandaag dat er gevochten wordt bij de Grens tussen Shebekino en Vovtsjansk.
Klinkt niet echt als wervende propaganda.. Wie wil er onder dat soort omstandigheden piloot worden?quote:
Ziet er allemaal plausibel uit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 01:29 schreef Recce het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier een tweet van 14 september 2022 over die gecrashte Kinzhal in Rusland:
[ twitter ]
Je ziet op de foto rechtsonder dat de foto in de eerste tweet met het onderdeel waar we het over hebben op dezelfde plek is genomen.
Mee eens. Mooi dat het gelukt is, maar kan ook bewust doelgericht maar toch een willekeurige toevalstreffer zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2023 08:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ziet er allemaal plausibel uit.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit.
Al is het er 1, als het de Oekraners niet lukt er meer neer te halen zal dit die ene zwaluw blijken die geen zomer heeft gemaakt.
Het is opvallend, langs die grens is er al maanden geen dergelijke actie gerapporteerd.quote:
Misschien hangt de mogelijkheid tot neerschieten ook af van hoe de Kinzhal wordt afgeschoten (vlakke baan, hogere baan etc.). In ieder geval is de PAC-3 versie van de Patriot ontworpen voor het kunnen raken van tactische ballistische raketten, dus het is ook weer geen enorme verrassing dat ze een Kinzhal kunnen raken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 08:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ziet er allemaal plausibel uit.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit.
Al is het er 1, als het de Oekraners niet lukt er meer neer te halen zal dit die ene zwaluw blijken die geen zomer heeft gemaakt.
Tevens begrijp ik, van twitter, dus misschien we niet veel, dat het zomaar zou kunnen dat die raket ietwat minder rap gaat, dan dat de Russen opgeven.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:00 schreef Recce het volgende:
[..]
Misschien hangt de mogelijkheid tot neerschieten ook af van hoe de Kinzhal wordt afgeschoten (vlakke baan, hogere baan etc.). In ieder geval is de PAC-3 versie van de Patriot ontworpen voor het kunnen raken van tactische ballistische raketten, dus het is ook weer geen enorme verrassing dat ze een Kinzhal kunnen raken.
Het is ook bijna een week na zijn dood dat je dit nog post?quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:51 schreef TLC het volgende:
https://twitter.com/ArmanSoldin/status/1653078349877592070?s=20
en een week later komt deze Franse journalist om
Dat is waar, maar een grens met aan beide kanten gewapende strijdkrachten ligt zoiets natuurlijk altijd op de loer.quote:Op donderdag 11 mei 2023 09:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is opvallend, langs die grens is er al maanden geen dergelijke actie gerapporteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |