SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nieuwe Noord-West China provincie, met gouverneur Pu Tin.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:39 schreef StateOfMind het volgende:
Maar als Rusland een vazalstaat van China wordt, dan wordt het Lusland
Tering! Dikke fikquote:
Zo lang de Russen blijven hangen in hun calimerocomplex zie ik dat niet gebeuren.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Misschien is er dan wel hoop dat Kaliningrad en het gebied rond Sint-Petersburg zich los kunnen maken van Rusland en een meer Europese koers kunnen gaan volgen. Een onafhankelijk Moskou zie ik niet snel gebeuren.
Kaliningrad en (de omgeving van) Sint-Petersburg zouden, net als bijv. Berlijn tijdens de koude oorlog, prima in bezettingszones opgedeeld kunnen worden met een Pools deel, een Baltisch deel, een Oekrans deel enz. Het is dan wel van cruciaal om de lokale bevolking in heropvoedingskampen te stoppen om hen te derussificeren en hen door niet-Russische bewoners te vervangen in de bezettingszones.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Misschien is er dan wel hoop dat Kaliningrad en het gebied rond Sint-Petersburg zich los kunnen maken van Rusland en een meer Europese koers kunnen gaan volgen. Een onafhankelijk Moskou zie ik niet snel gebeuren.
Met meer wapentuig kan grondiger en efficinter gederussificeert worden.quote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tegenover die paar roestige tanks en falende manschappen?
Hehe, jij denkt nog steeds dat ze binnen een week aan de azovzee staan jij.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat hij geen ongelijk heeft, beelden uit Melitopol en de Krim wijzen er ook op.
Hou hier eens mee opquote:Op zondag 7 mei 2023 18:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Kaliningrad en (de omgeving van) Sint-Petersburg zouden, net als bijv. Berlijn tijdens de koude oorlog, prima in bezettingszones opgedeeld kunnen worden met een Pools deel, een Baltisch deel, een Oekrans deel enz. Het is dan wel van cruciaal om de lokale bevolking in heropvoedingskampen te stoppen om hen te derussificeren en hen door niet-Russische bewoners te vervangen in de bezettingszones.
Niet om het n of ander, maar met zo’n instelling ben je geen haar beter dan de Russen.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Kaliningrad en (de omgeving van) Sint-Petersburg zouden, net als bijv. Berlijn tijdens de koude oorlog, prima in bezettingszones opgedeeld kunnen worden met een Pools deel, een Baltisch deel, een Oekrans deel enz. Het is dan wel van cruciaal om de lokale bevolking in heropvoedingskampen te stoppen om hen te derussificeren en hen door niet-Russische bewoners te vervangen in de bezettingszones.
Je saracsme detector is stuk. En je historische kennis ook.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Niet om het n of ander, maar met zo’n instelling ben je geen haar beter dan de Russen.
Binnen een weekje niet. Binnen een maand moet lukken. Het is maar iets van 100 kilometer van het front. Tenzij ze ergens anders aanvallen natuurlijk.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, jij denkt nog steeds dat ze binnen een week aan de azovzee staan jij.
Hij heeft in zekere zin wel een punt. De drang om iedereen met bruut geweld je wil door de strot te drukken lijkt gewoon onderdeel te zijn van de Russische volksaard. Alleen kunnen we ons daar beter gewoon fatsoenlijk tegen bewapenen denk ik.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Niet om het n of ander, maar met zo’n instelling ben je geen haar beter dan de Russen.
als de russen tegen elkaar gaan vechten dan is het klaarquote:Op zondag 7 mei 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, jij denkt nog steeds dat ze binnen een week aan de azovzee staan jij.
Klopt, maar dit is niet de eerste keer dat zulke dingen van deze user af komen, het is niet grappig.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Je saracsme detector is stuk. En je historische kennis ook.
Het is overduidelijk dat dit gebaseerd is op het typische russische/soviet draaiboek.
quote:
Iedereen kan deze zomer een partisan zijn in rusland.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:04 schreef ExTec het volgende:
Maar wel een hele gezellige, sociale bezigheid, zo met z'n allen op een zondag emmertjes doorgeven, om de brand te blussen.
[ afbeelding ]
Wat maakt een GPS precies voor verschil als het om een locatiebepaling gaat vwb het doel? Als ik een reguliere 1:50.000 stafkaart heb en ik zie/weet mijn doel dan kan ik met analoge middelen (kaarthoekmeter) tot op 10 meter nauwkeurig (8 cijfer coordinaat) de locatie van het doel bepalen en doorgeven. Daar heb ik nog geen 15 seconden voor nodig, mijn eigen locatie is daarbij totaal irrelevant.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:45 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me alleen nogal gezocht, als GPS totaal niet zou werken zou artillerie ook niet meer van tientallen kilometers afstand iets met precisie weten te raken. En dat lukt ze nog wel.
GPS is dan ook helemaal geen voorwaarde om artillerie op het doel te krijgen. GPS geleide munitie is natuurlijk mooi om met zo weinig mogelijk munitie en nevenschade een puntdoel uit te schakelen.quote:Enige verschil lijkt te zijn dat dat meestal kleinere doelen zijn. Vooruitgeschoven munitiedumps en dergelijke. Ik ben daarom niet overtuigd dat heel GPS niet meer werkt. Ik had dan ook wel meer berichten verwacht op twitter. Toen Musk wat dingen afsloot om Poetin een plezier te doen werd dat ook meteen bekend.
Volgens het nieuws gaat het om een appartementencomplex. Waar is dat complex van gebouwd, autobanden?quote:
Zeker niet net als nu. Toen was de Russische economie volledig in oorlogsmodus, elke Rus van fighting age werd gemobiliseerd, zelfs vrouwen. Nu wordt er alles aan gedaan om het conflict uit de grote steden in het westen van Rusland te houden o.a. de economie zo normaal mogelijk door te laten draaien. Er wordt met veel pijn en moeite een verkapte tweede mobilisatie net niet vormgegeven uit angst voor de gevolgen. Om nog maar te zwijgen van die honderdduizenden Russen die bij ronde 1 al het land uit gevlucht zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 16:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
En omdat ze massaal nieuw kanonnenvoer lieten aanrukken - net als nu.
De Admiraal Kuznetsov is ondergedoken op de 17e verdieping omdat Finland nu bij de NAVO hoort.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hebben ze een olie raffinaderij in die appartementen verstopt?
"Een haar beter zijn dan de Russen" is een naeve instelling die uiteindelijk mede tot deze en voorgaande door de Russen gevoerde veroveringsoorlogen geleid heeft.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Kandidaat: isolatiemateriaal? Maar dan nog krijg ik zo het idee dat brandwerend niet echt een ding is in rus bouwsels.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens het nieuws gaat het om een appartementencomplex. Waar is dat complex van gebouwd, autobanden?
quote:Op zondag 7 mei 2023 20:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kandidaat: isolatiemateriaal? Maar dan nog krijg ik zo het idee dat brandwerend niet echt een ding is in rus bouwsels.
Gezien de prutserij die de Russische marine is acht ik dit scenario acceptabelquote:Op zondag 7 mei 2023 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De Admiraal Kuznetsov is ondergedoken op de 17e verdieping omdat Finland nu bij de NAVO hoort.![]()
[ afbeelding ]
Staan nog wel opvallend veel mannen tussen. Die hebben de oproep gemist?quote:Op zondag 7 mei 2023 19:04 schreef ExTec het volgende:
Maar wel een hele gezellige, sociale bezigheid, zo met z'n allen op een zondag emmertjes doorgeven, om de brand te blussen.
[ afbeelding ]
Waren we er bijna in getrapt.quote:Op zondag 7 mei 2023 20:28 schreef oheng het volgende:
Prigozhin meldt dat Wagner nu toch wel weer wapens en munitie krijgt.
Op wat voor termijn gaat dit eigenlijk gestalte krijgen? Duitsland heeft na de Russische inval in Oekranie belooft om 100 miljard extra te steken in hun eigen defensie, is daar inmiddels ook maar iets van terecht gekomen? Worden er op dit moment in Europa mr wapens en munitie geproduceerd dan voor de inval? Ik heb het idee dat de realiteit in de EU bij de meeste lidstaten nog steeds moet indalen, en men nog steeds in de babbelfase zit qua plannen/aanbestedingen. Neemt Europa deze oorlog wel serieus genoeg?quote:
Je moet alles met een flinke korrel zout nemen, en zeker nu.quote:
De prioriteiten bepalen de agenda. Op dit moment zou het niet logisch zijn om een volledige productiecapaciteit op oorlogsvoering te leggen.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:29 schreef Terecht het volgende:
[..]
Op wat voor termijn gaat dit eigenlijk gestalte krijgen? Duitsland heeft na de Russische inval in Oekranie belooft om 100 miljard extra te steken in hun eigen defensie, is daar inmiddels ook maar iets van terecht gekomen? Worden er op dit moment in Europa mr wapens en munitie geproduceerd dan voor de inval? Ik heb het idee dat de realiteit in de EU bij de meeste lidstaten nog steeds moet indalen, en men nog steeds in de babbelfase zit qua plannen/aanbestedingen. Neemt Europa deze oorlog wel serieus genoeg?
Volgens een rapport van Duitsland zelf een paar maanden geleden zitten ze met de huidige snelheid over 50 jaar op ongeveer de helft van het gestelde doel om 100miljard in defensie te steken….dus over 100 jaar hebben ze dat bereikt. Duurt even maar dan heb je ook wel wat natuurlijk.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:29 schreef Terecht het volgende:
Op wat voor termijn gaat dit eigenlijk gestalte krijgen? Duitsland heeft na de Russische inval in Oekranie belooft om 100 miljard extra te steken in hun eigen defensie, is daar inmiddels ook maar iets van terecht gekomen?
Ik zie vooral een hoop onzin en sensatie als ik dat kanaal even snel doorblader.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zet een YouTube filmpje te kijken van us military central. En zie dat ze in de eemshaven ongeveer een kwart van het leger aan het inladen zijn voor Oekrane. Ik zie cv90 en boxer voertuigen plus nog sloot bruggenleggers en andere ondersteuningsvoertuigen.
Klopt dat wel of wordt er verscheept voor een oefening?
Het verschepen is echt maar waar naartoe?quote:Op zondag 7 mei 2023 22:32 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ik zie vooral een hoop onzin en sensatie als ik dat kanaal even snel doorblader.
Ik meen een post van Achja te hebben gezien dat dat filmpje van een oefening uit 2018 is. Als het dan om dit filmpje gaat tenminste.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het verschepen is echt maar waar naartoe?
Zal het dan beginnen?quote:Op zondag 7 mei 2023 20:44 schreef Simmertje het volgende:
Zijn we klaar voor het offensief over twee dagen?
https://www.ad.nl/buitenl(...)loopgraven~a5edbfd4/quote:
quote:Op zondag 7 mei 2023 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)loopgraven~a5edbfd4/
Volgens Mart, eerst wat weken van schijnaanvallen dan een echt offensief en dan zijn we maanden verder.
Tegen de winter weten we meer
lekkker in de loopgraven laten zakken , voedsel aanvoer blokkerenquote:Nog geen tekenen van Oekraense tegenaanval: ‘Elke dag dat Kyiv wacht, graven de Russen diepere loopgraven’
MET VIDEOHet langverwachte voorjaarsoffensief van Oekrane is nog steeds niet begonnen.
Wat is er aan de hand? Wat zou het beste scenario zijn? Wat is er nog nodig?
En wat doen de Russen intussen?
Mark van Assen 7 mei 2023 Laatste update: 18:29
Ah die Obama die niks deed toen Poetin de Krim paktequote:Op zondag 7 mei 2023 23:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel leuk. Obama toen ie nog president was die Trump die in de zaal zit aan het roasten is.
Wel een beetje op blijven letten he.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zet een YouTube filmpje te kijken van us military central. En zie dat ze in de eemshaven ongeveer een kwart van het leger aan het inladen zijn voor Oekrane. Ik zie cv90 en boxer voertuigen plus nog sloot bruggenleggers en andere ondersteuningsvoertuigen.
Klopt dat wel of wordt er verscheept voor een oefening?
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:42 schreef AchJa het volgende:
Weer stoere filmpjes op de Youtubes:
Oh wacht, zijn beelden van Trident Juncture 2018...
quote:Op zondag 7 mei 2023 22:58 schreef RegularOrange het volgende:
Ik meen een post van Achja te hebben gezien dat dat filmpje van een oefening uit 2018 is.
Wat deed Europa? Nog wat extra gas afnemen van Rusland?quote:Op zondag 7 mei 2023 23:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah die Obama die niks deed toen Poetin de Krim pakte
In June 2015, an agreement to build Nord Stream 2 was signed between Gazprom, Royal Dutch Shell, E.ON, OMV, and Engie.quote:Op maandag 8 mei 2023 00:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat deed Europa? Nog wat extra gas afnemen van Rusland?
Maar…maar… stonden die niet met lege handen?quote:Op maandag 8 mei 2023 00:32 schreef MaxMark het volgende:
[ twitter ]
Komen berichten van meerdere kanalen nu.
Rappe logistiek... Of supply runs ofzo...quote:Op maandag 8 mei 2023 00:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar…maar… stonden die niet met lege handen?
quote:Op maandag 8 mei 2023 00:45 schreef SoldMayor het volgende:
Als ik Twitter mag geloven zijn er door het hele land in Oekrane weer raket en drone aanvallen. Odessa en Kiev zijn zeker getroffen.
Lekker in de underdog rol kruipen, dan valt het nooit tegen.quote:
De parade was toch geschrapt?quote:Op maandag 8 mei 2023 07:03 schreef TLC het volgende:
Ben benieuwd of er morgen een drone'tje een leuke lading kan afleveren boven Moskou, of dat iemand putin eindelijk in het vizier van zn sniper geweer krijgt
Inderdaad!quote:Op maandag 8 mei 2023 00:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat deed Europa? Nog wat extra gas afnemen van Rusland?
Ah, dit kon dan wel eens interessant worden.quote:
Die van Moskou gaat door. In een aantal andere steden is de parade geschraptquote:
Putin is er niet lijfelijk bij.quote:Op maandag 8 mei 2023 07:03 schreef TLC het volgende:
Ben benieuwd of er morgen een drone'tje een leuke lading kan afleveren boven Moskou, of dat iemand putin eindelijk in het vizier van zn sniper geweer krijgt
Wat erg dit! Alsof er bloemen worden gelegd voor de Duitsers terwijl ze Nederland binnenvallen.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:27 schreef Aether het volgende:
Russische tank bij Vrijheidsmuseum leidt tot spanning
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69217733
De Russische T72-tank die nu al een paar maanden bij het Vrijheidsmuseum in Groesbeek te zien is, leidt tot discussies onder bezoekers. Dat zegt Gerard Boink, die de tank voor het museum naar Nederland haalde in het NOS Radio 1 journaal. Meerdere keren per week komen volgens hem bezoekers bloemen neerleggen ter nagedachtenis aan de Russische soldaten die omkwamen, toen de tank bij de mislukte aanval op Kyiv op een landmijn reed. Volgens museummedewerkers gaat het om "nationalistische steunbetuigingen voor de oorlog".
Soms leiden de uitingen tot spanning tussen bezoekers, die op verschillende manier naar het Rusland-Oekrane conflict kijken. "Niet alleen Oekraners, maar ook de meeste Nederlanders zijn toch wel op de Oekraense hand. Die gaan dan in discussie met sympathisanten en als dat minder netjes gaat, wordt het af en toe een schreeuwpartij", zegt Boink.
Kut fvd-tokkiesquote:Op maandag 8 mei 2023 08:27 schreef Aether het volgende:
Russische tank bij Vrijheidsmuseum leidt tot spanning
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69217733
De Russische T72-tank die nu al een paar maanden bij het Vrijheidsmuseum in Groesbeek te zien is, leidt tot discussies onder bezoekers. Dat zegt Gerard Boink, die de tank voor het museum naar Nederland haalde in het NOS Radio 1 journaal. Meerdere keren per week komen volgens hem bezoekers bloemen neerleggen ter nagedachtenis aan de Russische soldaten die omkwamen, toen de tank bij de mislukte aanval op Kyiv op een landmijn reed. Volgens museummedewerkers gaat het om "nationalistische steunbetuigingen voor de oorlog".
Soms leiden de uitingen tot spanning tussen bezoekers, die op verschillende manier naar het Rusland-Oekrane conflict kijken. "Niet alleen Oekraners, maar ook de meeste Nederlanders zijn toch wel op de Oekraense hand. Die gaan dan in discussie met sympathisanten en als dat minder netjes gaat, wordt het af en toe een schreeuwpartij", zegt Boink.
Zet er gewoon een AIVD'er naast om namen te noteren.quote:
Ook gewoon exact dezelfde lui als toen. Opvallend hoe de "nationalisten" altijd als eerste hun land verraden. En de linkse arbeiders maar omkomen door verzet te plegen.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:48 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat erg dit! Alsof er bloemen worden gelegd voor de Duitsers terwijl ze Nederland binnenvallen.
Dat lijkt me sterkquote:
En als het geen Nederlandse burgers zijn, lekker deporteren.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zet er gewoon een AIVD'er naast om namen te noteren.
Underpromise and overdeliverquote:Op maandag 8 mei 2023 06:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lekker in de underdog rol kruipen, dan valt het nooit tegen.
Mis nog een gaas op die tafel.quote:
Hopen dat die varkenskop van een Kyadrov daar ook nog eens sneuvelt.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:25 schreef Slayage het volgende:
Kadyrov stuurt prigozhin terug zijn hok in [ twitter ]
Tevens, zo las ik gister, is die vent met die vlag een Oekraner.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Medvedev vergeet er even bij te vermelden dat de Sovjets aanvankelijk een niet-aanvalspact hadden gesloten met de nazi's, waarna ze samen buurland Polen binnen zijn gevallen. Duizenden Poolse officieren zijn na de overwinning gexecuteerd door de Sovjets, in opdracht van Stalin.
Daar komt bij dat de bevrijding gevolgd werd door een decennialange bezetting van heel Oost-Europa door de Sovjet-Unie.
Prima om Rusland credits te geven voor hun strijd tegen Nazi-Duitsland, maar laten we dan vooral ook het hele verhaal vertellen.
Huh? Oekraners zijn toch nazi's volgens hem?quote:Op maandag 8 mei 2023 10:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tevens, zo las ik gister, is die vent met die vlag een Oekraner.
Bovendien is de S-U niet Rusland. Sterker nog, Rusland is nu ook oorlog aan het voeren tegen een voormalige S-U staat. Beetje boter op z'n hoofd.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Medvedev vergeet er even bij te vermelden dat de Sovjets aanvankelijk een niet-aanvalspact hadden gesloten met de nazi's, waarna ze samen buurland Polen binnen zijn gevallen. Duizenden Poolse officieren zijn na de overwinning gexecuteerd door de Sovjets, in opdracht van Stalin.
Daar komt bij dat de bevrijding gevolgd werd door een decennialange bezetting van heel Oost-Europa door de Sovjet-Unie.
Prima om Rusland credits te geven voor hun strijd tegen Nazi-Duitsland, maar laten we dan vooral ook het hele verhaal vertellen.
Dat is ook een van de argumenten van de pro Poetin figuren. "Het is een binnenlands conflict dus we moeten ons er niet mee bemoeien."quote:Op maandag 8 mei 2023 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien is de S-U niet Rusland. Sterker nog, Rusland is nu ook oorlog aan het voeren tegen een voormalige S-U staat. Beetje boter op z'n hoofd.
Ook dat. Sowieso is Medvedev nogal het spoor bijster sinds de Russen Oekrane binnen zijn gevallen.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien is de S-U niet Rusland. Sterker nog, Rusland is nu ook oorlog aan het voeren tegen een voormalige S-U staat. Beetje boter op z'n hoofd.
Jij denkt dat hij dit argument maakt om volledig terug te trekken, alles op te geven? Hij maakt het argument om juist alles in de strijd te gooien; alles of niets. Hij zou zijn hand er niet voor omdraaien om heel Oekraine of Kiev van de map te vegen met nucleaire wapens als hij ermee weg kon komen; "jullie eigen schuld, moeten jullie maar stoppen Oekraine". Even in hun mindset duiken he; "het is onderworpen worden of zelf onderwerpen; daarom meoten wij de Oekrainers (en het Westen) onderwerpen in deze oorlog, by all means".quote:Op maandag 8 mei 2023 10:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Hm, die man klinkt wel redelijk. Zou wat zijn als de gemiddelde Rus “hey, verrek, alles is niet zo fijn als hoe we dachten dat het fijn zou zijn!” door het hoofd heeft schieten.
Dan nog hoeft de gemiddelde Rus het niet zo op te vatten natuurlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:58 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij dit argument maakt om volledig terug te trekken, alles op te geven? Hij maakt het argument om juist alles in de strijd te gooien; alles of niets. Hij zou zijn hand er niet voor omdraaien om heel Oekraine of Kiev van de map te vegen met nucleaire wapens als hij ermee weg kon komen; "jullie eigen schuld, moeten jullie maar stoppen Oekraine". Even in hun mindset duiken he; "het is onderworpen worden of zelf onderwerpen; daarom meoten wij de Oekrainers (en het Westen) onderwerpen in deze oorlog, by all means".
Hoe ik dit weet? Subtiele zaken die hij zegt als "ze haten ons tot de dood", "ze gaan ons allemaal afmaken, of je nou voor de oorlog of tegen was".
Die oligarch lult gewoon in het straatje van het Kremlin wat het volk aan het voorbereiden is voor de volgende fase, vandaar die inside job waarin zogenaamd het kremlin was aangevallen. De volgende fase betekent nog meer van het volk vragen waaronder mobilisatie, etc etc. Dus ja dan ga je niet zeggen dat alles perfect gaat en het wel over is over een jaartje.
Ik zeg niet dat alle Russen zo denken. Maar in de situatie nu is dat totaaaaaaaaal irrelevant. Aangezien hun mening helemaal niet ertoe doet in Rusland. Zodra dat wel het geval is en die mening somehow de situatie veranderd ten voordele van Oekraine en het Westen....dan valt er wat te praten en moet men dat toejuichen en omarmen.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
En nog hoeft de gemiddelde Rus het niet zo op te vatten natuurlijk.
En je moet natuurlijk wel mijn sarcasme zien druipen
Gezien wat ze bij de hoofdstad van Polen hebben geflikt?quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
quote:Deense omroep ontdekt Russische nep-protesten in Europa, ook in Nederland
De Russische regering organiseert nep-protesten in een aantal Europese steden, onder andere in Nederland. Dat meldt onder meer de Deense publieke omroep DR. De nep-protesten moeten verdeeldheid in Europa veroorzaken over de oorlog in Oekrane, zou blijken uit gelekte documenten van Russische inlichtingendiensten.
Bij protesten in tien Europese steden zijn steeds dezelfde Russische mannen te zien met dezelfde protestborden. Zo stond er bij het klimaatprotest in Den Haag in januari een man die een bord vasthield met een oproep om te stoppen met het sturen van wapens naar Oekrane. Diezelfde man stond ook bij een protest in Brussel.
DR heeft in samenwerking met een aantal andere Europese omroepen tien van zulke nep-protesten achterhaald, in de periode van december vorig jaar tot maart dit jaar. De mannen met protestborden zijn gezien in Den Haag, Parijs, Brussel en Madrid.
'Massaal bezocht'
De nep-demonstranten werden telkens gefotografeerd met andere demonstraties op de achtergrond, zoals een demonstratie van zorgpersoneel in Brussel, en een protest in Parijs tegen de Franse pensioenhervormingen.
De foto's van de 'demonstraties' moesten het doen lijken alsof de neppe pro-Rusland demonstraties massaal werden bezocht. Ze werden vervolgens verspreid op sociale media, onder meer in Facebook-groepen en op YouTube.
De omroep heeft met een paar mannen die meededen aan de nep-demonstraties contact opgenomen, maar ze wilden niet reageren op vragen.
https://nos.nl/artikel/24(...)opa-ook-in-nederland
Ook dat nog inderdaad. Warschau kwam in verzet tegen de Duitse bezetter en het Rode Leger liet de inwoners gewoon afgeslacht worden.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien wat ze bij de hoofdstad van Polen hebben geflikt?
Lekker achter de Wisla blijven zitten....
Exact.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat nog inderdaad. Warschau kwam in verzet tegen de Duitse bezetter en het Rode Leger liet de inwoners gewoon afgeslacht worden.
Ik zie niets redelijks aan deze man. Hij is teleurgesteld dat het niet lukt en nu gaat Rusland kapot en iedere Rus dood.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Hm, die man klinkt wel redelijk. Zou wat zijn als de gemiddelde Rus “hey, verrek, alles is niet zo fijn als hoe we dachten dat het fijn zou zijn!” door het hoofd heeft schieten.
Alsof de massaproductie van fake news nog niet genoeg is zetten ze ook nog wat clowns in om nepprotesten te organiserenquote:Op maandag 8 mei 2023 11:20 schreef Starhopper het volgende:
Ze weten dus wie het zijn? Beter gaat de Deense omroep ook de banden met het Kremlin onderzoeken.
[..]
Oh en vergeet niet dat de VS en GB ,Rusland 50000 vrachtwagens en duizenden tanks en vliegtuigen stuurden. Plus 3 fronten moesten starten in West Europa om de druk op Rusland te verminderen.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Ook een leuke is dat de bizarre aantal doden altijd snel opgevoerd wordt door rus als teken hoe heldhaftig ze wel niet waren.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Op die foto staat zelfs geen eens een Rus. De man met vlag is een Oekraner, de 2 man die hem helpen kwamen uit Dagestan. De fotograaf was trouwens ook een Oekraner.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
De gemiddelde rus is opgevoed met de "Grote Patriotische Oorlog", die begon met de inval door Nazi Duitsland.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh en vergeet niet dat de VS en GB ,Rusland 50000 vrachtwagens en duizenden tanks en vliegtuigen stuurden. Plus 3 fronten moesten starten in West Europa om de druk op Rusland te verminderen.
3 ja , Itali west Frankrijk (Normandi) en Zuid Frankrijk nabij Nice en Marseille.
Probeer het allemaal maar niet uit te leggen aan pro Russen of Russen want die hebben dat echter nooit gehoord.
Jawohl Herr Kommandant!quote:
Ik weet zeker dat een Nederlandse unit ook liever Duits schreeuwt in zo’n ding.quote:
Uhu, ik werd dus gisteren uit de telegram gegooid dat terwijl ik me behoorlijk gedeisd hield.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De gemiddelde rus is opgevoed met de "Grote Patriotische Oorlog", die begon met de inval door Nazi Duitsland.
Het is feitelijk het enige wat russen nog verbindt met elkaar.
De 2e Wereld Oorlog is voor hun iets anders, en relatief onbekend. Daarom weten de meeste russen ook niets van de samenwerking met nazi Duitsland.
De jaartallen op wo2 monumenten zijn ook altijd 1941-1945. Terwijl Polen toch echt in 1939 onder de voet werd gelopen door het Rode Leger.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh en vergeet niet dat de VS en GB ,Rusland 50000 vrachtwagens en duizenden tanks en vliegtuigen stuurden. Plus 3 fronten moesten starten in West Europa om de druk op Rusland te verminderen.
3 ja , Itali west Frankrijk (Normandi) en Zuid Frankrijk nabij Nice en Marseille.
Probeer het allemaal maar niet uit te leggen aan pro Russen of Russen want die hebben dat echter nooit gehoord.
Heb je die groepen nodig om het van 2 kanten te zien, of klinken de Russen echt zoals wij horen dat ze veelal klinken?quote:Op maandag 8 mei 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Uhu, ik werd dus gisteren uit de telegram gegooid dat terwijl ik me behoorlijk gedeisd hield.
Ik had de opmerking geplaatst.
Na de zoveelste fik en opgeblazen auto..
Misschien zijn niet alle Russen positief over deze oorlog.
Was genoeg om uit dat telegram groepjes te worden gegooid.
Ik zoek nu linkjes naar andere Russische groepjes..
Gewoon puur om verhaal van 2 kanten te kunnen zien.
Als je wegens zoiets uit een groep wordt gesmeten lijkt het antwoord me duidelijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heb je die groepen nodig om het van 2 kanten te zien, of klinken de Russen echt zoals wij horen dat ze veelal klinken?
Wij hebben het ook altijd over 40-45.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
De jaartallen op wo2 monumenten zijn ook altijd 1941-1945. Terwijl Polen toch echt in 1939 onder de voet werd gelopen door het Rode Leger.
De meeste Russen die er in zitten hebben inderdaad een bord voor de kop.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heb je die groepen nodig om het van 2 kanten te zien, of klinken de Russen echt zoals wij horen dat ze veelal klinken?
Ja plus in 1939/40 kregen ze behoorlijk billenkoek van Finland.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
De jaartallen op wo2 monumenten zijn ook altijd 1941-1945. Terwijl Polen toch echt in 1939 onder de voet werd gelopen door het Rode Leger.
De bersiap en de rest van de kolonisatie zit gewoon in het curriculum.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wij hebben het ook altijd over 40-45.
We beginnen niet vroeger, maar we hebben het ook niet over het gekloot nadien in Nederlands Indi.
Yeah, je moet alleen niet te hard lachen want die borden zijn hier in Nederland ook genoeg uitgedeeld aangaande bepaalde zaken.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
De meeste Russen die er in zitten hebben inderdaad een bord voor de kop.
Als je Oekrane steunt ben je ook een nazi.
Ze denken dat we hier ratten eten en dat bijna iedereen hier transgender of homo is.
En alles maar dan echt alles is de schuld van het westen.
Het is grappig en zielig tegelijk.
Alle leuzen zijn door n persoon geschreven, waarschijnlijk degene met het beste handschrift (eerlijk is eerlijk: ziet er netjes uit).quote:Op maandag 8 mei 2023 11:20 schreef Starhopper het volgende:
Ze weten dus wie het zijn? Beter gaat de Deense omroep ook de banden met het Kremlin onderzoeken.
[..]
Maar niet om de monumenten en denk ook niet in het collectieve geheugen.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
De bersiap en de rest van de kolonisatie zit gewoon in het curriculum.
Daarom ben ik even tijdelijk uit bnw weg.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, je moet alleen niet te hard lachen want die borden zijn hier in Nederland ook genoeg uitgedeeld aangaande bepaalde zaken.
Het is spijtig dat je de kanalen met een ander geluid vast niet vinden kan..
quote:Nederlander trots op omgebouwde 'legerporsche' voor Oekraense commandant
https://nos.nl/artikel/24(...)ekraiense-commandantquote:De commandant van de 24ste gemechaniseerde brigade van het Oekraense leger stuurt sinds kort zijn troepen aan vanuit een bijzondere auto. Het is een omgebouwde Porsche Cayenne. "We wisten dat hij legergroen werd gespoten, maar niet dat hij z zou worden gemodificeerd", zegt Nederlander Joshua Jannink.
Dat is dan ook geen onderdeel van de tweede Wereldoorlog. Wel een gevolg ervan.. maar logisch dat wij 40-45 herdenken. 39 is voor ons ook niet logisch, toen was er hier nog niets aan de gang.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar niet om de monumenten en denk ook niet in het collectieve geheugen.
Ik wil ons ook niet vergelijken met de Russen, maar een land kiest altijd wel wat hij wil herdenken.
Zaken ontkennen en willens en wetens weglaten is natuurlijk van een hele andere orde en daar houden de meesten van ons gelukkig ook verre van.
ja, maar in 1939 hadden ze gewoon Polen overgenomen. Pas vanaf 1941 waren ze echt "in oorlog" met Duitsland.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja precies.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen onderdeel van de tweede Wereldoorlog. Wel een gevolg ervan.. maar logisch dat wij 40-45 herdenken. 39 is voor ons ook niet logisch, toen was er hier nog niets aan de gang.
Voor Rusland zou 39 wel logisch zijn, maar politiek ongewenst.
Klopt, zo zijn ze rond 1920 eerst Oekraine en Polen uitgeslagen. En Tsetsjenie natuurlijk in de jaren 90. Japan in 1905 natuurlijk met de hilarische Zeeslag bij Tsushima....quote:Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja plus in 1939/40 kregen ze behoorlijk billenkoek van Finland.
Eigenlijk elk land wat ze proberen binnen te vallen krijgen ze vaak eerst behoorlijk pak slaag.
De samenwerking met de nazi's is nagenoeg onbekend in rusland. Het enige wat de gemiddelde rus weet is dat de oorlog begon toen het onschuldige rusland plotseling en uit het niets werd aangevallen door de nazi's.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:41 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, maar in 1939 hadden ze gewoon Polen overgenomen. Pas vanaf 1941 waren ze echt "in oorlog" met Duitsland.
Moesten ze voor het spuiten eerst al die kutstickers eraf krabben.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ekraiense-commandant
(arme kindertjes wiens kunstwerk legergroen is gemaakt)
[ afbeelding ]
4 dan: Noord-Afrikaquote:Op maandag 8 mei 2023 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Plus 3 fronten moesten starten in West Europa om de druk op Rusland te verminderen.
5 dan: pacificquote:
Dat was toch niet tegen de Duitsers om de druk op de Russen te verlichten?quote:
Noord afrika ook niet. Was eerder dat de duitsers daar vochten om italie te helpen.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat was toch niet tegen de Duitsers om de druk op de Russen te verlichten?
Tja, commandanten spul en het gebruik van vredetekens ed..quote:Op maandag 8 mei 2023 13:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ekraiense-commandant
(arme kindertjes wiens kunstwerk legergroen is gemaakt)
[ afbeelding ]
Hij kan maar beter niet te dicht bij een raam gaan zitten.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Is dat niet van hetzelfde bezoekje toen hij bijna een granaat op zn bakkes kreegquote:
Mad Max.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
A-team is ook in Rusland gearriveerd?
En Oostenrijk werd zonder slag of stoot al ingelijfd in 1938, dat had alle alarmbellen al moeten doen afgaan.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat trouwens met de Nrnberg processen naar voren kwam was dat Duitsland en USSR de staten in de regio gewoon verdeeld hadden onderling.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Klopt, zo zijn ze rond 1920 eerst Oekraine en Polen uitgeslagen. En Tsetsjenie natuurlijk in de jaren 90. Japan in 1905 natuurlijk met de hilarische Zeeslag bij Tsushima....
En dat is het probleem van iedereen die een bovenmatige kennis van de geschiedenis heeft; de russen komen vaak weer terug, en zeker in het geval met Oekraine, ongeacht de verliezen. Daarom is een vredes overeenkomst met rusland ook zinloos.
De enige kans op vrede voor Oekraine is een totale overwinning, en daarna bij de NAVO.
[..]
De samenwerking met de nazi's is nagenoeg onbekend in rusland. Het enige wat de gemiddelde rus weet is dat de oorlog begon toen het onschuldige rusland plotseling en uit het niets werd aangevallen door de nazi's.
Hitler veegde in 1936 zijn reet af met het Verdrag van Locarno, toen hadden de alarmbellen al af moeten gaan.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
En Oostenrijk werd zonder slag of stoot al ingelijfd in 1938, dat had alle alarmbellen al moeten doen afgaan.
Ze heeft het lang vol kunnen houden.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:23 schreef TLC het volgende:
Iris gaat niet meer naar Rusland, te gevaarlijk, groot gelijk en heel verstandig
https://nos.nl/artikel/24(...)r-terug-naar-rusland
De andere correspondent, Geert Groot Koerkamp, blijft wel in Rusland, ik zou het niet kunnen, iedere dag kan er iemand bij je voor de deur staan en je vervolgens voor jaren opsluiten ergens in n werkkamp.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze heeft het lang vol kunnen houden.
Yeah. Ze zat pas bij op1 en toen klonk ze al alsof terug gaan niet verstandig zou zijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze heeft het lang vol kunnen houden.
Ergens snap ik het wel. Je woont daar, hebt daar je sociale leven, etc. Dat moet je allemaal achterlaten.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:31 schreef TLC het volgende:
[..]
De andere correspondent, Geert Groot Koerkamp, blijft wel in Rusland, ik zou het niet kunnen, iedere dag kan er iemand bij je voor de deur staan en je vervolgens voor jaren opsluiten ergens in n werkkamp.
quote:Op maandag 8 mei 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, commandanten spul en het gebruik van vredetekens ed..
Las net een stukje in de krant over een Belg die nu al een tijd vastgehouden wordt in Iran, als ruilmiddel tegen een Iraanse diplomaat/terrorist.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:31 schreef TLC het volgende:
[..]
De andere correspondent, Geert Groot Koerkamp, blijft wel in Rusland, ik zou het niet kunnen, iedere dag kan er iemand bij je voor de deur staan en je vervolgens voor jaren opsluiten ergens in n werkkamp.
Is het ooit anders geweest?quote:Op maandag 8 mei 2023 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat. Sowieso is Medvedev nogal het spoor bijster sinds de Russen Oekrane binnen zijn gevallen.
Voor de Russen staat een rood kruis gelijk aan een mikpunt.. bastardsquote:
Dat vergeet die helemaal niet.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Klopt. Hij verzwijgt het heel bewust.quote:
Idd. Daarom snap ik ook niet steeds alle reacties op hem hier op het forum. Elke dag is het zo.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Hij verzwijgt het heel bewust.
Eerst schieten ze je hele stad en tienduizenden stadsgenoten aan puin. En dan mag je nog even als menselijk schild dienen. Wat een teringhonden zijn het.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Enige reden die ik kan verzinnen is om die mensen als menselijk schild in te zetten.
Prima beslissing van de Letten.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.msn.com/en-us(...)xpulsion/vi-AA1aU4W0
Latvia's Russian diaspora face tests or expulsion
In Latvia’s capital Riga, dozens of elderly Russians wait to take a basic Latvian language test, as a proof of loyalty to a country where they have lived for decades - and should they fail, they may face expulsion. Fiona Jones has more.
Activisme en baldadigheid zoek ik eerder in de linkse hoek.quote:
Socialisten onder mekaar die ruzie hebben.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is ook een van de argumenten van de pro Poetin figuren. "Het is een binnenlands conflict dus we moeten ons er niet mee bemoeien."
Nah die waren al aan het matten daar voor de inval van Rusland.quote:
Kun je gewoon kopen. Google (of AliExpress) ‘DJI drop system’quote:Op maandag 8 mei 2023 18:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Welk mechanisme wordt er nu gebruikt om die bommen te droppen? Hoe worden die touwtjes of zipties doorgesneden zodat dat spul valt?
A Ukrainian soldier loads dummy grenades on a drone for target practice in the region of Dnipro, Ukraine, on April 18, 2023.
[ afbeelding ]
Asjemenou! Je hebt gelijk!quote:Op maandag 8 mei 2023 18:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kun je gewoon kopen. Google (of AliExpress) ‘DJI drop system’
Ik weet niet of dat in jou voorbeeld gebruikt wordt, maar waarom moeilijk doen als je het voor 3 knaken kunt kopen
Ligt er maar net aan welke gek dan aan de macht komtquote:Op maandag 8 mei 2023 19:21 schreef TLC het volgende:
Stel - Inshallah- putin valt morgen dood neer (om welke reden dan ook, misschien een broodje frikandel dat verkeerd is gevallen) hoe verloopt de 'speciale militaire operatie' dan ? is ie dan gelijk voorbij ?
Volgens mij wilt iedereen in Rusland dat het stopt maar niemand durft in het huidige klimaat dat te bekennen.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:21 schreef TLC het volgende:
Stel - Inshallah- putin valt morgen dood neer (om welke reden dan ook, misschien een broodje frikandel dat verkeerd is gevallen) hoe verloopt de 'speciale militaire operatie' dan ? is ie dan gelijk voorbij ?
En ze zijn zelf ontworpen door handige harry's. Als je op twitter kijkt zie je heel veel verschillende systemen.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kun je gewoon kopen. Google (of AliExpress) ‘DJI drop system’
Ik weet niet of dat in jou voorbeeld gebruikt wordt, maar waarom moeilijk doen als je het voor 3 knaken kunt kopen
In een hoop drone video's zie je dat het laten vallen van een granaat wordt gestart door de verlichting aan te doen.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Welk mechanisme wordt er nu gebruikt om die bommen te droppen? Hoe worden die touwtjes of zipties doorgesneden zodat dat spul valt?
A Ukrainian soldier loads dummy grenades on a drone for target practice in the region of Dnipro, Ukraine, on April 18, 2023.
[ afbeelding ]
Bestaan er geen Stardroppers?quote:Op maandag 8 mei 2023 19:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Asjemenou! Je hebt gelijk!
https://www.aliexpress.com/item/1005004890256304.html
[ afbeelding ]
Nou, mensen als Medvedev en Dugin willen denk ik niet dat het stopt, waarschijnlijk zien ze dat als enorm gezichtsverlies, en bij Gerasimov en Shoigu heb ik ook mijn twijfels, en een Prighozin zal ik niet eens noemen.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Volgens mij wilt iedereen in Rusland dat het stopt maar niemand durft in het huidige klimaat dat te bekennen.
CNNquote:China's foreign ministry said it opposes any measures against trade, based on its relationship with Russia. This comes in response to reports of proposed sanctions by the European Union on Chinese companies over their alleged involvement in supporting Russia's war machine. The latest round of sanctions against Russia will focus on how to effectively cut off ways for Moscow to bypass any existing European sanctions, the EU Commission announced Monday.
Precies. Voortaan geen bami meer. Dat zal ze leren!quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Bepaald gedrag heeft nu eenmaal consequenties meneer de Chinees.
CNNquote:Ukraine says Russians are exporting stolen grain: The so-called Donetsk People’s Republic (DPR) announced its first grain export from the port of Mariupol. Ukrainian authorities said the grain being exported from Mariupol was “stolen” from the country, but added that the move is mostly for the purposes of propaganda, as the port is not fully operational. Mariupol was leveled by Russian forces in the early months of the war, and became a symbol of the Kremlin’s indiscriminate use of firepower in Ukraine.
Kroepoek bij de Indo toko, bami bij de Surinamer, zo.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Voortaan geen bami meer. Dat zal ze leren!
Tuurlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Bepaald gedrag heeft nu eenmaal consequenties meneer de Chinees.
Is nog lekkerder ook die bami van de Suritoko.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Kroepoek bij de Indo toko, bami bij de Surinamer, zo.
Die met de Wagner pet mag linearecta weer terug naar huis.quote:
Die 2390 knaken gaan zij natuurlijk ook nooit krijgen.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nog even voor 2390 USD vodka en hoeren en dan rotten in de modder.
Of, hier is je sign up bonus. En hier is je uniform en geweer a 2390 eigen bijdrage, bedankt, succes.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die 2390 knaken gaan zij natuurlijk ook nooit krijgen.
Ik vraag me af hoe imbeciel je moet zijn om in dit verhaaltje te trappen en vrijwillig te tekenen voor die shit
En dit is waarom in West-Europa levende Russen teruggeschopt dienen te worden naar hun eigen land...quote:Op maandag 8 mei 2023 21:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Die met de Wagner pet mag linearecta weer terug naar huis.
De rest, zolang ze verder alleen maar dansen. Prima maar als ze hier beetje oorlog gaan verheerlijken stuur ze dan door front weer terug aub.
Hebben we hier niet, wel een Suritariaquote:Op maandag 8 mei 2023 20:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is nog lekkerder ook die bami van de Suritoko.
Die noclador is altijd erg optimistisch ja.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Offensief gaat een makje zijn jongens.
Altijd optimistisch zeker, maar bij is niet de enige. Daarnaast zegt hij in de thread die ik eerder postte dat het "bloody and brutal zal worden"quote:Op maandag 8 mei 2023 22:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die noclador is altijd erg optimistisch ja.
Maak je maar geen zorgen; je favoriete clubje zal nog de nodige smerige overtredingen maken voordat de wedstrijd afgelopen is.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Natuurlijk niet. Het gaat heel veel bloed, zweet en tranen kosten. En materieel.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Leven tussen hoop en vrees.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi toch. Lees hier allerlei tweets. Met ene kant die de kansen van Oekraine juist laag inschat en niet zoveel terreinwinst verwacht met aan andere kant beetje bombarie met ge-wel-di-ge materieel van Oekraine nu.
Kans is klein hoorquote:Op maandag 8 mei 2023 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het gaat heel veel bloed, zweet en tranen kosten. En materieel.
Maar ik deel wel de analyse dat als UA de zee van Azov bereikt en dat weet te consolideren dat de strategische gamechanger is van deze oorlog.
Maar doe je nou echt je best, om alle vakjes te vullen, of heb je het zelf niet door?quote:Op maandag 8 mei 2023 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen die militair expert is ineens.
En paar jaar terug viroloog.
Op ww3quote:Op maandag 8 mei 2023 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kans waarop? Waar baseer je dat op?
Je inlezen is niet zo moeilijk hoor. Maar goed. Ik zie mensen hier vooral praten over politiek-strategische aspecten of over humanitaire verontwaardiging. Daar hoef je niet voor naar de KMA.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen die militair expert is ineens.
En paar jaar terug viroloog.
Volgens hem is bijna alles wat het westen doet gerelateerd aan de komende ww3.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En hoe is dat precies gerelateerd aan mijn post?
Juist niet. Wil je ze pakken? Trap de navo erin.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens hem is bijna alles wat het westen doet gerelateerd aan de komende ww3.
Ik mis altijd de bronnen die dit bevestigen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben niet voor Rusland. Van mij part trap ze eruit.
Maar das wensdenken. Rusland zal deze gebieden nooit meer loslaten.
Zitten te diep erin.
Offensief duurt veels te lang.
De VS begint nu een spel te spelen,
De EU levert (veel) te laat.
Maar we hebben het geprobeerd
Bron: Los.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik mis altijd de bronnen die dit bevestigen.
Zolang Oekrane niet op hun bek gaat is de beste optie gaan voor een totale overwinning.
Vergeet ook niet dat Oekrane vanaf dag 1 praktisch iedereen heeft verbaasd.
Wat gebeuren?quote:Op maandag 8 mei 2023 23:56 schreef Starhopper het volgende:
Morgen gaat het gebeuren jongons!
Hoop ik![]()
M31/M31A1 of M30A1.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Geen zak verstand van, maar ik vroeg me dit ook af.
Misschien tijd voor een nieuwe “welk wapen is dit?!”;
Wat zijn dit voor een raketten?
Da's de 30A. De 31 doet gewoon boem.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zit daar verschil in of zijn dat beide van die knapen met enorm veel metalen knikkers?
Wikipedia heeft het nog over PrSM, die vuren ze uit een pod van 2?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's de 30A. De 31 doet gewoon boem.
Maar de clou, of vraag was: is dit een pod waar er maar 2, of 4? in kunnen in totaal, ipv 6.
[ afbeelding ]
Er lijkt op het plaatje een soort bezel in het midden te zitten. Met wat lijkt 4 slots. Dit is een onbekende configuratie.
Ik vind onderstaande toch een stuk overtuigenderquote:Op maandag 8 mei 2023 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben niet voor Rusland. Van mij part trap ze eruit.
Maar das wensdenken. Rusland zal deze gebieden nooit meer loslaten.
Zitten te diep erin.
Offensief duurt veels te lang.
De VS begint nu een spel te spelen,
De EU levert (veel) te laat.
Maar we hebben het geprobeerd
Nice!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wikipedia heeft het nog over PrSM, die vuren ze uit een pod van 2?
Maar geen idee, dank voor de kennis
Edit : [ twitter ]
Ik zie nu ook zelf !![]()
Wikipediaquote:Maximum firing range in excess of 310 mi (500 km)
Dat had nu al klaar moeten zijn. Rusland moet de overwinning op Bakhmut vieren vandaag.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:56 schreef Starhopper het volgende:
Morgen gaat het gebeuren jongons!
Hoop ik![]()
Putin gaat wel een toespraak houden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 03:35 schreef theguyver het volgende:
Wat ik heb begrepen is dat de parade door gaat maar dat Poetin zelf niet aanwezig is.
Met de zogenaamde opmerking dat hij druk is.
Ja onze bunker boy zit gewoon veilig in zijn bunker.
Hij speecht maar een eind weg, de Russische verbale diarree is al lang niet meer relevant of van waarde.quote:
hij schijt peuken voor zijn eigen bevolkingquote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:23 schreef heywoodu het volgende:
Parade om 10.00u in Moskou, dus 09.00u hier zo te zien?
Hij zou zijn dubbelganger kunnen laten playbacken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij schijt peuken voor zijn eigen bevolking
Hij gaat de bevolking van Kirgizie bedanken voor hun bijdrage in Ukraine
Jaaa en dan afgetrapt met het prachtige Russische volkslied.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:23 schreef heywoodu het volgende:
Parade om 10.00u in Moskou, dus 09.00u hier zo te zien?
Dat lukt niemand, dat is wel een paar keer geprobeerd maar zijn beveiliging is top.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:46 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die een poging gaat wagen om Poetin neer te leggen?
Tot iemand hem wel kan rakenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat lukt niemand, dat is wel een paar keer geprobeerd maar zijn beveiliging is top.
De beveiliging zelf....quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat lukt niemand, dat is wel een paar keer geprobeerd maar zijn beveiliging is top.
Dat kunnen dictaturen dan inderdaad wel weer: mooie volksliederen laten schrijven. Het volkslied van de DDR was ook schitterend.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Jaaa en dan afgetrapt met het prachtige Russische volkslied.
quote:
Wat is dit voor Amerikaanse shit? Die gekke stemmetjes als nasynchronisatiequote:
Indisch nieuwkanaal. Ik denk dat er straks ook wel een Engelse stream online komt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:09 schreef kibo het volgende:
Iemand nog een livestream van het feestelijk gebeuren vandaag?
Ik weet het niet hoor - 15 brigades NAVO getrainde en gequipeerde troepen die we nog nergens in grote getale aan het front gezien hebben - ergo: die achtergehouden worden. Daar gaat echt niet niets mee gebeuren. De shaping operaties de UA nu al een paar weken uitvoeren wijzen daar ook op.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee, op “het” offensief.
Denk nog steeds dat het niet gaat gebeuren.
Tenminste niet serieus. Dit is wel ongeveer de grens.
Tenzij de navo binnen valt. En het overneemt.
Een kind kan nog zien dat Oekrane op de Max zit, ze kunnen niet op tegen Rusland in deze conditie.
Dit is niet eens livequote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:33 schreef marelpoer het volgende:
[..]
Indisch nieuwkanaal. Ik denk dat er straks ook wel een Engelse stream online komt.
Dat is wel live maar gaat niet over de parade.quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:42 schreef Starhopper het volgende:
Ik kijk hier: https://smotrim.ru/live/63251
Dan zet ik in op scholen.....quote:Op dinsdag 9 mei 2023 02:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken wat ze vandaag weer willen raken, voor inzetten op speeltuintjes, woontorens of rode kruis loodsen moet u geld bijleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |