abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:49:30 #1
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:49:50 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209026070
Und weiter...

Laatste post:

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Blijkbaar vechten ze niet voor het geld.
Voor Volk en Vaderland? O-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:49:51 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209026071
quote:

[..]
nee kennelijk niet
zullen weinig keus hebben als ze aan de deur komen met een aankondiging, gaat zelfs per mail tegenwoordig
melden of problemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:50:11 #4
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209026075
quote:

[..]
Dat schijnen ze dus wel te doen. Er zijn er vast die op de voorgrond treden met een dikke vette loonstrook.
pi_209026128
komt de derde wereldoorlog nog
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:55:16 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209026147
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat schijnen ze dus wel te doen. Er zijn er vast die op de voorgrond treden met een dikke vette loonstrook.
De verhalen van: ja, het is geen oorlog, dus je krijgt niet de premie die je dan normaal zou krijgen, soldaten die bewust als standplaats een of ander shithole in rus krijgen, zodat ze in de byzantijnse bureaucratie ook geen deelnemen aan, soldaten die zodra ze gewond en afgevoerd zijn, meteen administratief uit het leger gegooid worden etc, zijn zo ontzettend veel voorkomend.

En als het je om de knaken gaat, ga je naar wagner, die betalen beter.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:55:54 #7
323876 michaelmoore
pi_209026152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:54 schreef Tjacka het volgende:
komt de derde wereldoorlog nog
hangt van Poetin af

als ie met nuclear gaat dan wel , dan gaat Kim il Un ook zijn raketjess wegschieten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:57:04 #8
323876 michaelmoore
pi_209026166
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:55 schreef ExTec het volgende:

of het prive leger van Gazprom of een andere gekke oligarch rus, ik zie ervan komen dat er straks 10 privelegers vechten om een deeltje van rusland

dan worden de oligarchen allemaal president
pi_209026185
quote:
Alleen zijn daar de secundaire arbeidsvoorwaarden (munitie van de zaak :7 ) weer minder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:59:03 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209026197
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alleen zijn daar de secundaire arbeidsvoorwaarden (munitie van de zaak :7 ) weer minder.
In afrika speelt dat probleem niet zo.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 12:03:18 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209026263
quote:

[..]
De laatste kogel is wel van de zaak. Als het even tegenzit.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 12:51:25 #12
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209027152
quote:

[..]
De verhalen van: ja, het is geen oorlog, dus je krijgt niet de premie die je dan normaal zou krijgen, soldaten die bewust als standplaats een of ander shithole in rus krijgen, zodat ze in de byzantijnse bureaucratie ook geen deelnemen aan, soldaten die zodra ze gewond en afgevoerd zijn, meteen administratief uit het leger gegooid worden etc, zijn zo ontzettend veel voorkomend.

Er zitten zo’n 400k aan Russen?

Ik denk dat voor de meesten het helemaal nog niet zo erg is aan dat front. De helft ziet nauwelijks actie of een beetje over en weer vuren. Ik denk dat alles wat een beetje regulier in het leger zit wel betaald krijgt. Misschien later, maar dat heb je niet door aan het front.

Natuurlijk zijn er andere verhalen, maar dat zullen meer het lowrank wagner volk zijn of de gemobiliseerden uit verre oorden of zij die slecht in het gareel te houden zijn.

Ik schat dit in, het zijn geen feiten, het kan best anders zijn. Maar ik geloof niet dat 400k man, in de modder ligt, tussen de lijken, terwijl ze geen centen krijgen.

En vergeet de propaganda niet. Zodra er wat Oekraďners neer worden geschoten gelooft de helft van de westerlingen het niet of plaatst men vraagtekens. Ook de Russen zullen het nieuws liever horen dat alles goed gaat.

Belangrijk om naast de linies straks het moraal te breken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 13:06:01 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209027466
twitter

Lijkt me een complexe operatie om daar van positie te wisselen. Als dat maar goed gaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:06:14 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209027471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 12:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk dat alles wat een beetje regulier in het leger zit wel betaald krijgt. Misschien later, maar dat heb je niet door aan het front.

Ja, en misschien ook niet.

quote:
Russian soldiers fighting in Ukraine and their families have increasingly been complaining of delayed salary payments, independent news outlet Verstka reported on Wednesday.

Residents of 52 Russian regions as well as the annexed Crimean peninsula have said their family members currently fighting in Ukraine have been receiving delayed or partial salary payments, while some haven’t been paid at all, according to the report.

Verstka identified the trend by examining an array of thematic pages and chats on the VKontakte social media website, where complaints about salary payments began to appear earlier this month.

“Are we going to start fighting for free?” one VKontakte user asked.
En bron hiervan is dus rus facebook, vkontakte.

quote:
Source: Vyorstka, a Russian news outlet

Details: According to the calculations of the news outlet, since the beginning of March 2023, the salaries of the servicemen have been delayed or not paid at all in 52 regions of Russia and in occupied Crimea.
Bron is een rus publicatie. En als de orcs zelf aan het janken zijn, denk ik dat je propaganda uit kan sluiten.

En ik denk dat je af kan vragen wat er dan "regulier" in het leger zit. Carriere soldaten? Zijn die er nog dan in rus?

Zwaar onverstandige acties, zoals je hele trainingskader in de gehaktmolen gooien, zijn ook al de revue gepasseerd. Wat bekend stonden als elite eenheden, spetsnaz, vdv, naval infantry, is dermate uitgeput dat die alleen nog elite in name only zijn.

Net als jij weet ik het niet hé, want we kunnen alleen lezen, maar ik sluit niet uit dat rus alleen nog beroeps officieren over heeft. Onderofficieren hebben ze nooit gehad, dus je hebt officieren, kanonnen voer, en her en der nog wat beroeps wat een meatgrinder heeft overleeft.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:12:04 #15
323876 michaelmoore
pi_209027584
zo Wagner groep heeft hun ontslag brief ontvangen
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:12:51 #16
323876 michaelmoore
pi_209027598
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
[..]
Bron is een rus publicatie. En als de orcs zelf aan het janken zijn, denk ik dat je propaganda uit kan sluiten.

En ik denk dat je af kan vragen wat er dan "regulier" in het leger zit. Carriere soldaten? Zijn die er nog dan in rus?

Zwaar onverstandige acties, zoals je hele trainingskader in de gehaktmolen gooien, zijn ook al de revue gepasseerd. Wat bekend stonden als elite eenheden, spetsnaz, vdv, naval infantry, is dermate uitgeput dat die alleen nog elite in name only zijn.

Net als jij weet ik het niet hé, want we kunnen alleen lezen, maar ik sluit niet uit dat rus alleen nog beroeps officieren over heeft. Onderofficieren hebben ze nooit gehad, dus je hebt officieren, kanonnen voer, en her en der nog wat beroeps wat een meatgrinder heeft overleeft.
Russen zijn het spuugzat , wagner groep ook
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:14:38 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209027638
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Uh huh.

Er moeten er gewoon nog meer dood. Nog veel meer, zo simpel.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:20:20 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209027754
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:47 schreef ExTec het volgende:
Interessant. Neem hij ook mee in z'n verhaal dat duitse soldaten stijf stonden van de amfetamine? Want het is waar, je reactie vermogen gaat daarvan door het dak. Alsook de bereidheid tot het nemen van risicos.
Euh, dat kan ik me niet meer expliciet herinneren -er wordt wel iets over gezegd met betrekking tot beide kanten geloof ik. Maar die verklaren niet het succes van de Wehrmacht. Dat zat hem volgens van Creveld vooral in de manier waarop en de mate waarin verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de operationele eenheden werd gelegd, icm superieure ondersteunde faciliteiten zoals regionale samenstelling van de eenheden, training, herstelmogelijkheden en vervanging.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:23:34 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_209027813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 09:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet je hoevel erussisch sprekende mensne er in Bulgarije wonen , zelfs in voormaalig joegoslavie

Nar de oorlog is de sovjet unie heeeel erg druk geweest met russificeren , iederenen kereeg voornmaleijk les in het russisch op de scholen en zelfs nu nog is putin druk met het uitdelen van russische paspoorten in Bulgarije
met voordelen als vrij reizen binnen de russische landen
Ja, dat weet ik, maar dat schijnt die halfgare kolonel niet helemaal te beseffen, volgens zijn redenering is een gebied waar veel Russen wonen automatisch een gebied waar Rusland aanspraak op kan maken. Of althans zo doet hij het overkomen. Hij schijnt een redelijk indrukwekkende carriere achter de rug te hebben, alleen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij ergens onderweg de realiteit een beetje uit het oog verloren is, ik heb zelden een Amerikaanse ex officier gezien die zo de loftrompet afsteekt over de Russen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209027860
quote:

[..]
[..]
[..]

Of niet. En zit het heel anders.
Man wat luln onnie. _O-
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:26:47 #21
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209027866
quote:

[..]
[..]
[..]

Geen idee nee.
Sowieso zal men aan het front misschien minder van die zaken meekrijgen.

Ik kan me ook voorstellen dat soldaten in een dure tank, of met een betere opleiding eerder knaken krijgen als Jan voetsoldaat die morgen sterven kan zodat zijn loon weggepist geld is.

Ik wil alleen maar zeggen dat 400k een hoop is, en als 300k enigszins loon krijgt en/of het niet zwaar heeft aan het front kun je best 100k sukkelaars verwaarlozen.
pi_209027911
Toch wel dus
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:31:12 #23
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209027922
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Waar blijkt dat massaal spuugzat zijn uit?

Wagner zal bestaan uit kanonnenvlees en die makkers die nadien, met de wagnervlag en topuitrusting, tussen de ruďnes staan te poseren.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:51:15 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028189
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of niet. En zit het heel anders.
Man wat luln onnie. _O-
Als je met een plausibel argument komt, is dat het overwegen waard.

Maar bij jou is iets pas zo, als rob de wijk het zegt, want je engels is dermate slecht dat al die bronnen over je hoofd gaan, is het niet? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_209028222
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je met een plausibel argument komt, is dat het overwegen waard.

Maar bij jou is iets pas zo, als rob de wijk het zegt, want je engels is dermate slecht dat al die bronnen over je hoofd gaan, is het niet? :)
Mijn Engels is uitmuntend.

Ik zet hier vaak een vertaling neer omdat ik merk dat dat beter wordt opgepikt (en het leest voor velen gewoon sneller)
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:56:09 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028255
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Sowieso zal men aan het front misschien minder van die zaken meekrijgen.

Dat argument geef je eerder, maar dan neem je blijkbaar niet mee dat die mensen wellicht thuis een gezin hebben, en als daar een maand geen roebel binnenkomt, en er is gelegenheid voor de soldaat om contact op te nemen met het thuisfront, dan krijgen ze dat dus prima mee.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:56:47 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028263
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn Google Translate's Engels is uitmuntend
Gefixed voor je.
&lt;signature here&gt;.
pi_209028278
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gefixed voor je.
Zie mijn toevoeging. ;)
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 13:59:52 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028298
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zie mijn toevoeging. ;)
Uh huh. Alleen jammer dat we je meermaals betrapt hebben op hier EN teksten neerplempen waar je volstrekt verkeerde conclusies uit trok, blijkbaar omdat je het gewoon niet snapt.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:03:19 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209028347
Als je hieraan gaat toegeven dan bevestig je dat nuclear blackmail werkt en is het einde zoek

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/05/6/7400949/
Some Western politicians are urging Ukraine not to liberate Crimea

Tamila Tasheva, the President’s Permanent Representative in the Autonomic Republic of Crimea, has reported that several Western politicians are cautioning Ukraine against its plans to liberate Crimea, saying that this could lead to a "nuclear war".

Tasheva says that some "politicians, not countries", fearing Russian retaliation, are calling on the Ukrainian side to abandon plans to regain the peninsula.

Quote from Tasheva: "They argue that Crimea can indeed be retaken, but the potential consequences will be enormous, both for the inhabitants of the peninsula and for Ukraine as a whole. They believe that we should completely abandon attempts to reclaim it.

I do not think Russia will use tactical nuclear weapons, because Putin understands that this is the point of no return for him and [would entail] the destruction of the entire system he has been criminally building in the occupied territories.

We liberated Kherson six months ago and nothing happened, even though according to Moscow it was a so-called violation of Russia's territorial integrity. According to Putin's nuclear doctrine, they should have used tactical nuclear weapons immediately."

The permanent representative does not wish to reveal the names of the politicians she is referring to.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 14:07:14 #31
3928 Ulx
pi_209028392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je hieraan gaat toegeven dan bevestig je dat nuclear blackmail werkt en is het einde zoek

Tamila Tasheva, the President’s Permanent Representative in the Autonomic Republic of Crimea, has reported that several Western politicians are cautioning Ukraine against its plans to liberate Crimea, saying that this could lead to a "nuclear war".

Tasheva says that some "politicians, not countries", fearing Russian retaliation, are calling on the Ukrainian side to abandon plans to regain the peninsula.

Quote from Tasheva: "They argue that Crimea can indeed be retaken, but the potential consequences will be enormous, both for the inhabitants of the peninsula and for Ukraine as a whole. They believe that we should completely abandon attempts to reclaim it.

I do not think Russia will use tactical nuclear weapons, because Putin understands that this is the point of no return for him and [would entail] the destruction of the entire system he has been criminally building in the occupied territories.

We liberated Kherson six months ago and nothing happened, even though according to Moscow it was a so-called violation of Russia's territorial integrity. According to Putin's nuclear doctrine, they should have used tactical nuclear weapons immediately."

The permanent representative does not wish to reveal the names of the politicians she is referring to.
In Nederland lijkt er vanuit de FVD hoek nogal snel naar de *O* noeks *O* te worden gewezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209028424
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh. Alleen jammer dat we je meermaals betrapt hebben op hier EN teksten neerplempen waar je volstrekt verkeerde conclusies uit trok, blijkbaar omdat je het gewoon niet snapt.
Praat voor jezelf, jij denkt dat te zien. Maar ik ben nou eenmaal altijd 3 denkstappen vooruit. En volg niet altijd de conclusies van een media bericht.
Iets wat jij niet zult snappen.

Onbewust onbekwaam noemen WE dat.
WE (allemaal hier) vinden jou onbewust onbekwaam. Want zo werkt dat toch volgens jou; je zegt gewoon WE en dan heb je weer iemand gecanceld met je woke tactieken.

Trouwens mensen die trots zijn dat ze Engels kunnen lezen; en dan denken dat een ander het niet kan. :') :') :')
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 14:11:47 #33
3928 Ulx
pi_209028458
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]En [ik] volg niet altijd de conclusies van een media bericht.

Ik ook niet. Ik denk dat deze man een sigaret liet vallen.

twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:13:39 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028471
quote:
Praat voor jezelf, jij denkt dat te zien.
Ik was niet de enige.
&lt;signature here&gt;.
pi_209028472
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat lijkt me een goede move van de Oekrainse speciale dienst. Maar ieder verbind er zijn eigen conclusies aan. ;)
Vakman pur sang
pi_209028473
quote:

[..]
Praat voor jezelf, jij denkt dat te zien. Maar ik ben nou eenmaal altijd 3 denkstappen vooruit. En volg niet altijd de conclusies van een media bericht.

WE (allemaal hier) vinden jou onbewust onbekwaam. Want zo werkt dat toch volgens jou; je zegt gewoon WE en dan heb je weer iemand gecanceld met je woke tactieken.

Trouwens mensen die trots zijn dat ze Engels kunnen lezen; en dan denken dat een ander het niet kan. :') :') :')
Ben je dronken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:16:46 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209028511
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209028519
quote:

[..]

[ twitter ]
Zijn auto ontplofte, hij zal wel in een Lada gereden hebben.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:19:03 #39
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209028540
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat argument geef je eerder, maar dan neem je blijkbaar niet mee dat die mensen wellicht thuis een gezin hebben, en als daar een maand geen roebel binnenkomt, en er is gelegenheid voor de soldaat om contact op te nemen met het thuisfront, dan krijgen ze dat dus prima mee.
Vast wel, maar over het algemeen zullen ze niet 400k geen ene bal kunnen geven.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:19:03 #40
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028541
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zeg “dat lijkt” dus dan kun je dit niet zeggen. ;)
Maar ik zei net zo goed niet dat het zo moest zijn. En dat weerhield je ook niet.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:20:07 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_209028554
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt me een goede move van de Oekrainse speciale dienst. Maar ieder verbind er zijn eigen conclusies aan. ;)
Oorlogshitser,dus prima move, daar kunnen ze er niet genoeg van opruimen. Op de dag dat Solovyov in zijn auto stapt en kaboem gaat maak ik een vreugdedansje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:20:30 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209028559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:03 schreef slashdotter3 het volgende:

Het is waanzin een nucleaire oorlog te riskeren voor een gebied waarvan het juridische eigendom volstrekt arbitrair is. Toevallig in de jaren 60 administratief ondergebracht bij Oekraďne en daar nu WO3 voor riskeren ? Waanzin.

Rusland blijft toch bestaan, er zal altijd een verdrag gesloten moeten worden. Blijkbaar moeten er nog enkele honderdduizenden doden vallen voordat de geesten daar rijp voor zijn, goed.. maar de Krim is echt een ander verhaal dan Bachmut bijvoorbeeld.
The End Times are wild
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:20:56 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028562
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Vast wel, maar over het algemeen zullen ze niet 400k geen ene bal kunnen geven.
Hoeveel er dan niet of te laat betaald worden weten we niet, nee ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_209028584
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is waanzin een nucleaire oorlog te riskeren voor een gebied waarvan het juridische eigendom volstrekt arbitrair is. Toevallig in de jaren 60 administratief ondergebracht bij Oekraďne en daar nu WO3 voor riskeren ? Waanzin.

Rusland blijft toch bestaan, er zal altijd een verdrag gesloten moeten worden. Blijkbaar moeten er nog enkele honderdduizenden doden vallen voordat de geesten daar rijp voor zijn, goed.. maar de Krim is echt een ander verhaal dan Bachmut bijvoorbeeld.
Denk je echt dat Poetin atoomwapens gaat gebruiken als hij weet dat dit het einde van Rusland betekent? Dan is er helemaal niets meer. Dit gedreigd van hem duurt nu al meer dan een jaar. Er is tenminste 8 keer openlijk gedreigd met kernwapens. Ook met voorwaarden die ondertussen geschonden zijn, zoals aanvallen op Russisch grondgebied. Ik geloof er niet in.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_209028625
quote:
Het is waanzin een nucleaire oorlog te riskeren voor een gebied waarvan het juridische eigendom volstrekt arbitrair is.
Niets arbitrairs aan. De Krim hoort al bijna 70 jaar bij Oekraďne.

quote:
Toevallig in de jaren 60 administratief ondergebracht bij Oekraďne en daar nu WO3 voor riskeren ? Waanzin.
Lees je geschiedenisboekje nog eens na, de Krim werd in de jaren '50 ondergebracht bij Oekraďne, niet de jaren '60.
pi_209028655
Ik ben de kroning aan het kijken dus hou eens op met op elkaar reageren.
pi_209028687
quote:

[..]

Zal wel slecht vallen maar ben dit grotendeels met je eens.
Het is en blijft een lokale oud Sovjet oorlog. Dit zal niet mogen leiden tot WW3 of nucleaire escalatie.

Het is ook niet zo dat Rusland Polen is binnengevallen of een ander navo land.
Die kans is bovendien nihil.

Het is ook niet zo dat Rusland aansterkt hierdoor en die kans groter wordt.

Oekraďne had met de oostelijke gebieden ook behoorlijk gefaalt, de gebieden behoren tot de armste op het hele continenent.

Ik denk dat Oekraďne helemaal geen slechte deal heeft met de huidige grenzen + kandidaat EU en NAVO lid + een bak wederopbouw geld

Rusland zal de Donbas zelf moeten herbouwen en dat kost de EU dan niks.

Van mijn part zsm naar de onderhandelingstafel en ophouden met dit achterlijke escalerende bloedvergieten. Om een paar boeren gebieden in zuid oost Oekraďne
Vakman pur sang
pi_209028690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
i seen officiele overeenkomst oveeengekomen in Yalta
[ afbeelding ]

stalin kreeg zeggenschap over oostduitsland en oekraine kreeg de Krim
maar rusland (Sovjet Unie) had voor 1991 ook zeggenschap over oekraine

Van wikipedia:

Tijdens het bewind van Stalins opvolger Chroesjtsjov, zelf Oekraďner, werd de Krim in 1954 aan de Oekraďense Socialistische Sovjetrepubliek overgedragen, bij wijze van gebaar van vriendschap tussen het Russische en het Oekraďense volk.
pi_209028705
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat Oekraďne helemaal geen slechte deal heeft met de huidige grenzen + kandidaat EU en NAVO lid + een bak wederopbouw geld

Rusland zal de Donbas zelf moeten herbouwen en dat kost de EU dan niks.

Van mijn part zsm naar de onderhandelingstafel en ophouden met dit achterlijke escalerende bloedvergieten. Om een paar boeren gebieden in zuid oost Oekraďne
Ik denk dat het een heel slechte deal is. Rusland wordt dan beloond voor het grootschalig schenden van de soevereiniteit van een buurland.

Bovendien is ''een bak wederopbouw geld'' verwachten buitengewoon naďef.
pi_209028715
Rusland moet gewoon de grenzen van Oekraďne erkennen volgens de overeenkomsten die ze zelf ondertekend heeft. Zo moeilijk is het allemaal niet. Opdonderen uit de Donbass en Krim en andere bezette gebieden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209028724
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[modbreak] Wegens de kroning even een middag een break, van daaruit verder svp
Jij begrijpt het.

Om 15.15 is de balkonscene. Geen idee hoe lang dat gaat duren.

Maar tot die tijd: gewoon niet op elkaar reageren :7
pi_209028730
[pauze tot 17:00]
Vakman pur sang
pi_209028745
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:37 schreef Barbusse het volgende:
Rusland moet gewoon de grenzen van Oekraďne erkennen volgens de overeenkomsten die ze zelf ondertekend heeft. Zo moeilijk is het allemaal niet. Opdonderen uit de Donbass en Krim en andere bezette gebieden.
Daarbij dan wederopbouwgeld en het terugbrengen van de gevangengenomen Oekraďners en gestolen kinderen.

En aangezien Rusland voorlopig niets wil betalen of vergoeden, moet het Russische tuig hard aangepakt worden door sancties en de ruimhartige steun van Oekraďne.
pi_209028755
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Op pseudomodden staat een ban :s)
Stel je aan. Er mogen best grapjes gemaakt worden.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:42:24 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209028757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Niets arbitrairs aan. De Krim hoort al bijna 70 jaar bij Oekraďne.
[..]
Lees je geschiedenisboekje nog eens na, de Krim werd in de jaren '50 ondergebracht bij Oekraďne, niet de jaren '60.
Dat neemt niet weg dat het erg arbitrair is..
The End Times are wild
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:43:01 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Er mogen best grapjes gemaakt worden.
Dat doe ik ook :D
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:43:31 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209028766
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Op pseudomodden staat een ban :s)
Pas maar op dan :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:45:49 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209028785
quote:

[..]

[ twitter ]
Sow! Dat moet een grote sigaret geweest zijn :o
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209028786
twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:47:15 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209028799
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:45 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
En het wordt nog vol trots gebracht ook.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:49:12 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209028819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben de kroning aan het kijken dus hou eens op met op elkaar reageren.
Oekraďense kleurtjes O+ O+ O+ O+ O+ O+

Finnegan en Jill Biden :Y
pi_209028827
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat doe ik ook :D
Kak!

Maar ik ben dus echt met serieuze dingen bezig.

Zouden jullie ook moeten doen. Even wat luchtigers ipv elkaar om elke scheet rapporteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2023 14:50:28 ]
pi_209028833
quote:

[..]

Ben je ook voorstander van dieven de helft van de buit laten houden, omdat ze boos maken mogelijk gevaarlijk is?
pi_209028881
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oekraďense kleurtjes O+ O+ O+ O+ O+ O+

[ afbeelding ]

Finnegan en Jill Biden :Y
Mooi hč als statement. En zij zitten ook nog naast mw. Zelenska.👍🏼
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:58:21 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209028920
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mooi hč als statement. En zij zitten ook nog naast mw. Zelenska.👍🏼
Ja! Heel cool :D
  zaterdag 6 mei 2023 @ 15:03:13 #66
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209028965
Voor diegenen die ooit Rusland en Poetin hebben gesteund/begrepen/hand boven het hoofd hebben gehouden, tijdens de illegale invasie van diens naburige broedervolk:

Schaam jullie diep! We zijn inmiddels een dik jaar verder en we kunnen toch gezamenlijk constateren dat Rusland allerlei schandalige troeven heeft proberen te gebruiken om het Oekraďense volk te demotiveren. Denk maar aan raketaanvallen op woonwijken en energievoorzieningen. Wat mij betreft is dit al reden genoeg om Poetin te veroordelen in Den Haag voor oorlogsmisdaden. Dan hebben we het niet eens over de massale deportaties van jonge kinderen die van hun ouderlijke huis weggetrokken zijn, en ook niet over de grootschalige verkrachtingen van Russen op jonge meisjes en vrouwen. Karadzic en Mladic zouden jaloers zijn geweest!

Ook wil ik een punt maken over de users die vergelijkingen hebben gemaakt met de inval van Irak door Amerika. Alhoewel ik die invasie ook ten zeerste afkeur, ben ik toch voornemens om te benadrukken dat Amerika in een hele andere positie bevond dan Rusland: laatstgenoemde droomt van een hereniging van het oude USSR, en deze invasie getuigt van een nostalgische droom die nimmer terug zal keren, vanwege de afkeer die hun voormalige kolonies hebben aan Rusland. Amerika was “gewoon” (nogmaals, ik keurde deze actie ook af) opportunistisch aan het denken om daar grondstoffen te halen voor een appel en een ei, onder een totaal andere noemer (brengen van democratie). Amerika hoefde niet per se de bevolking van Irak te vernederen op de schaal die Rusland wel doet met Oekraďne. Het is de gekrenkte trots van Poetin die hier de oorlogsmisdaden begaat. De Oekraďeners moeten het maar ontgelden, omdat ze niet wilden luisteren naar de Rode Fuhrer, aldus Poetin. Ook de dreiging van hem om kernwapens te gebruiken is zeer verwerpelijk.

Echt waar, schaam jullie diep!
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209029724
quote:

Ik begrijp dit soort reacties nooit zo goed. Rusland heeft laten zien zich niets aan te trekken van welk verdrag dan ook. Ik zie bij dat land geen enkele wil om keiharde garanties te geven.
Incelfrikandel
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:05:06 #68
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209029826
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 15:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik begrijp dit soort reacties nooit zo goed. Rusland heeft laten zien zich niets aan te trekken van welk verdrag dan ook. Ik zie bij dat land geen enkele wil om keiharde garanties te geven.
Lospedrosa heeft waarschijnlijk ook nog nooit gehoord van de Minsk-verdragen die zijn verscheurd door Poetin.

Het lijkt me heerlijk om zo simpel te zijn: als eencellige gewoon maar wat roepen zonder verdere diepgang en dan ook nog denken dat je een punt aan het maken bent.
pi_209029982
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2023 16:23:50 ]
pi_209030083
quote:

[..]
Het is gewoon heel naďef om te denken dat de Russen stoppen als ze hun zin nu krijgen.. Het is zo belangrijk om nu keihard het signaal van "Nope!" te geven.

Ergens snap ik het wel want het lijkt een mooie oplossing om voor nu het acute gevaar te dempen.. Maar in dit geval moeten we toch echt ook denken over de toekomst.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 mei 2023 @ 16:31:38 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209030094
quote:

[..]
En dan nog. Ga maar onderhandelen over het een en ander, maar wel ná het vertrek van de allerlaatste Rus uit Oekraďne. En dat is inclusief de Krim en dergelijken. Wegwezen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209030097
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het is gewoon heel naďef om te denken dat de Russen stoppen als ze hun zin nu krijgen.. Het is zo belangrijk om nu keihard het signaal van "Nope!" te geven.

Ergens snap ik het wel want het lijkt een mooie oplossing om voor nu het acute gevaar te dempen.. Maar in dit geval moeten we toch echt ook denken over de toekomst.
Het is allemaal heel nobel, die vredesduifjes die het hebben over die vreselijke oorlog en honderdduizenden jonge jongens die de dood in gestuurd worden.

Dat kan zo zijn, maar het staat in geen verhouding tot de genocide en etnische zuivering die zal plaatsvinden als Rusland z’n gang kan gaan in UA.
pi_209030121
Leuk he ff rellen. Maar nu is het tijd om weer ontopic te gaan hoor.

Hier is een mooie video die het strategischedilemma voor het komende offensief uitlegt:

En zoals Ulx hierboven al aangeeft, is Prigozhin bereid om te worden vervangen door Kadyrov in Bakhmut, Wat feitelijk Rosgvardia troepen zijn.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:34:33 #74
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209030126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik twijfel even om deze post te verwijderen....Lospedrosa weet dondersgoed wat er allemaal gaande is

Dat hij reageert zoals jullie (en ik) niet oké vinden, dat is een ander verhaal.
Ik ga inhoudelijk in op zijn post dat “Oekraďne maar gewoon om de tafel moet gaan met Rusland”. Terwijl Oekraďne al eerder om de tafel is geweest (meerdere malen zelfs, na herhaaldelijk schenden vanuit Rusland), waarna Rusland alsnog overgaat tot algehele annexatie. Rusland trekt zich 0,0 aan van die onderhandelingen. Is al meerdere malen bewezen.

Nee, dan weet je inderdaad wat er zich inderdaad allemaal afspeelt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 16:35:10 #75
3928 Ulx
pi_209030135
quote:

Hoho.....De Russen hadden 24% van Oekraďne in handen eind maart vorig jaar. Daarna is het alleen maar gede-escaleerd, want nu hebben ze nog 15%, en de kans dat het dit jaar nog een keer gehalveerd gaat worden acht ik groot. Daarmee wordt de oorlog toch kleiner? Dat is geen escalatie.
pi_209030149
quote:

[..]

_O-
pi_209030157
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is allemaal heel nobel, die vredesduifjes die het hebben over die vreselijke oorlog en honderdduizenden jonge jongens die de dood in gestuurd worden.

Dat kan zo zijn, maar het staat in geen verhouding tot de genocide en etnische zuivering die zal plaatsvinden als Rusland z’n gang kan gaan in UA.
Ook dat is idd iets wat we niet moeten willen.. En ik blijf erbij, die gasten vechten daar ook voor onze vrijheid.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_209030166
Wat mij steekt is dat het altijd Oekraďne is dat maar concessies moet doen. Het is Rusland die hier de agressor is, maar daar hoor je die chamberlaintjes nooit over.
pi_209030186
quote:

[..]
Ik ook niet. Afspraken maken heeft geen enkele zin. Gewoon maximale steun voor Oekraďne en onderhandelen heeft alleen zin over de schadevergoeding. Daarna Oekraďne opnemen in de NAVO.

De Russen begrijpen kennelijk alleen harde militaire macht.
pi_209030205
Anyway vandaag met andere zaken bezig geweest, o.a. met één of andere knakker die een hoedje op kreeg. Hoe zit het met die evacuaties/terug trekkingen die gisteren gemeld werden.

Ja ik kan zelf zoeken, maar ben ff lui ;-)
pi_209030213
quote:

[..]

De oorlog in Oekraďne gaat niet tot een nucleaire oorlog of WO 3 leiden, ook niet wanneer de Oekraďners de Russen van de Krim weten te schoppen.
pi_209030239
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ook niet. Afspraken maken heeft geen enkele zin. Gewoon maximale steun voor Oekraďne en onderhandelen heeft alleen zin over de schadevergoeding. Daarna Oekraďne opnemen in de NAVO.

Deze quote vat perfect samen waarom men kiest voor de oplossing die hun NU het best uitkomt:

quote:
All around you the coal mine canaries are dropping dead and you won't take the hint! In every moment there's the possibility of a better future, but you people won't believe it. And because you won't believe it you won't do what is necessary to make it a reality. So, you dwell on this terrible future. You resign yourselves to it for one reason, because *that* future does not ask anything of you today.
pi_209030240
quote:

[..]

Er is geen andere optie dan Rusland militair verslaan. De meerderheid van de bevolking staat achter de invasie dus hopen op een opstand of paleisrevolutie is wensdenken een kansloze zaak.

Gelukkig heeft Oekraďne dat helder op het netvlies.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 16:43:57 #84
3928 Ulx
pi_209030243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat mij steekt is dat het altijd Oekraďne is dat maar concessies moet doen. Het is Rusland die hier de agressor is, maar daar hoor je die chamberlaintjes nooit over.
Je hoorde ze ook niet toen Zelenskyy direct na de inval en het er slecht voor hem uitzag aanbood te onderhandelen. Pas nu Rusland alles lijkt te gaan verliezen moet men naar de onderhandelingstafel. Heel raar.
pi_209030285
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je hoorde ze ook niet toen Zelenskyy direct na de inval en het er slecht voor hem uitzag aanbood te onderhandelen. Pas nu Rusland alles lijkt te gaan verliezen moet men naar de onderhandelingstafel. Heel raar.
Bucha is achteraf een kardinale fout geweest. Als de Russen daar niet zo beestachtig hadden huisgehouden dan was de kans niet onaanzienlijk geweest dat Oekraďne de Krim en de Donbass zou hebben opgegeven.

Dat zit er nu natuurlijk niet meer in.
pi_209030316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Chamberlain deed aan appeasement om tijd te kopen om de Britse krijgsmacht op oorlogssterkte te kunnen brengen, niet om het de nazi's naar de zin te maken. Pro-Russen met Chamberlain vergelijken doet laatstgenoemde dan ook echt tekort.
pi_209030346
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:48 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Chamberlain deed aan appeasement om tijd te kopen om de Britse krijgsmacht op oorlogssterkte te kunnen brengen, niet om het de nazi's naar de zin te maken. Pro-Russen met Chamberlain vergelijken doet laatstgenoemde dan ook echt tekort.
Ik weet niet beter dan dat Chamberlain voorstelde om territoriale concessies te doen om een Wereldoorlog af te wenden. “Peace for our time”. Want na Sudetenland zou Hitler wel inbinden. De rest is geschiedenis.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:50:46 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:52:03 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209030368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Bucha is achteraf een kardinale fout geweest. Als de Russen daar niet zo beestachtig hadden huisgehouden dan was de kans niet onaanzienlijk geweest dat Oekraďne de Krim en de Donbass zou hebben opgegeven.

Dat zit er nu natuurlijk niet meer in.
Maar er zijn in alle terugveroverde gebieden Bucha toestanden ontdekt
pi_209030391
Inmiddels kunnen we denk ik wel stellen dat de grootste manco van Rusland hun totale zelfoverschatting is, in combinatie met altijd het onderste uit de kan willen. Het is my way or the highway, nul concessies willen doen en iedereen belachelijk maken en schofferen.

Er zijn zo veel momenten geweest dat ze zonder al te veel gezichtsverlies hadden kunnen uitstappen, maar ze zijn en weg ingeslagen die slechts kan eindigen bij een totale afgang en vernedering van Rusland.
pi_209030401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Bucha is wel een belangrijk keerpunt geweest, vanaf dat moment ging het Westen er ook veel harder in.

Rusland heeft daar het allerlaatste snippertje goodwill door de plee gespoeld.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:56:41 #92
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209030413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Precies. Het is niet, ook al verwerpelijk, een oorlog gericht op expansie maar een oorlog gericht op vernietiging.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_209030483
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is geen andere optie dan Rusland militair verslaan. De meerderheid van de bevolking staat achter de invasie dus hopen op een opstand of paleisrevolutie is wensdenken een kansloze zaak.

Gelukkig heeft Oekraďne dat helder op het netvlies.
Maar das ook helemaal prima hoor, ik had als Oekrainer ook elke Rus het land uit willen schoppen aldan niet begraven.
Maar tis Oekraďne die het moet doen.
Zolang het niet escaleert naar een WW3 is dat oké.
Vakman pur sang
pi_209030507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:54 schreef Spablauw214 het volgende:

Er zijn zo veel momenten geweest dat ze zonder al te veel gezichtsverlies hadden kunnen uitstappen, maar ze zijn en weg ingeslagen die slechts kan eindigen bij een totale afgang en vernedering van Rusland.
Hoezo? Het kan ook eindigen in een patstelling, twee legers die allebei nauwelijks meer verder komen en een wereld die langzaam de aandacht verliest.
pi_209030510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:05 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Lospedrosa heeft waarschijnlijk ook nog nooit gehoord van de Minsk-verdragen die zijn verscheurd door Poetin.

Het lijkt me heerlijk om zo simpel te zijn: als eencellige gewoon maar wat roepen zonder verdere diepgang en dan ook nog denken dat je een punt aan het maken bent.
Mwha, ik vind het naďef maar @Lospedrosa ken ik als een integere user.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Als Oekraďne de wil om te vechten verliest vind ik het prima om te onderhandelen, het is hun land dus zij bepalen wmb. Echter denk ik dat ze nu het verstandige doen en ze zoveel mogelijk uit Oekraďne vegen.
Incelfrikandel
pi_209030554
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoezo? Het kan ook eindigen in een patstelling, twee legers die allebei nauwelijks meer verder komen en een wereld die langzaam de aandacht verliest.
Ik zie dat in dit stadium niet meer gebeuren. Dan had Rusland na de slag om Kyiv moeten stoppen.
pi_209030556
quote:

[..]

Russen zullen altijd proberen je in een onderdanige positie te brengen en de onderhandelde voorwaarden te omzeilen of in hun voordeel uit te leggen en van daaruit ook te handelen.

Je moet hen - eventueel met intimidatie en geweld - dwingen zich aan de vastgelegde voorwaarden te houden, want anders zal de onbetrouwbare en leugenachtige volksaard van de Russen al snel de kop opsteken. Dat is hoe hun cultuur en samenleving in elkaar steken en daar zul je in hun omgang met hen dus ook rekening mee moeten houden.
pi_209030565
quote:

Oneens, met de volgende argumenten

- Het is, nadat Oekraďne een pro westerse regering koos, een verdrag met de EU sloot, NAVO lidmaatschap zocht ondertussen een geopolitiek strategisch conflict tussen twee stromingen (oost-west)
- Het is het zoveelste conflict van Poetin in de regio, waarbij de grens steeds verder opschuift.
- Het is nu misschien nog boerengebied, maar Oekraďne zit vol met stoffen die in de toekomst van strategisch belang zijn. Als dit in handen van Rusland komt heeft het blok Rusland - China ons bij de ballen
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_209030604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:09 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Oneens, met de volgende argumenten

- Het is een geopolitiek strategisch conflict tussen twee stromingen (oost-west)
- Het is het zoveelste conflict waarbij de grens steeds verder opschuift.
- Het is nu misschien nog boerengebied, maar Oekraďne zit vol met stoffen die in de toekomst van strategisch belang zijn. Als dit in handen van Rusland komt heeft het blok Rusland - China ons bij de ballen
Dat laatste lijkt me nogal overdreven. Er zit wel best wat om te ontginnen. Maar waarom heeft Oekraďne dat dan zolang laten liggen en dat gebied tot het armste van Europa gelaten?
Tis niet voor niks dat Donbas inwoners zelf meer voor Rusland zouden kiezen (de Rus sprekenden)
Of ze daar uiteindelijk beter af zijn…

De Krim is een ander verhaal en hoort bij Oekraďne maar dat heeft Obama laten liggen.
Vakman pur sang
pi_209030633
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tis niet voor niks dat Donbas inwoners zelf meer voor Rusland zouden kiezen (de Rus sprekenden)
Ik zie graag een bron voor deze bewering.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 17:17:46 #101
3928 Ulx
pi_209030644
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Precies. Het is niet, ook al verwerpelijk, een oorlog gericht op expansie maar een oorlog gericht op vernietiging.
Dat roept Medvedev, de nummer twee in het Kremlin, ook al een tijdje. Als ze het zelf al aangeven dat te gaan doen, en er zijn bewijzen dat ze dit soort geintjes al eerder hebben geflikt, dan moet je echt enorm naďef zijn om te denken dat ze er na een gesprekje met een kopje thee wel mee ophouden.
pi_209030645
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 10:59 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze Delhi street food invliegen voor de troepen...
Lijkt me een prima idee, zal de vruchtbaarheid van de Oekraďense bodem ongetwijfeld ten goede komen. :M
pi_209030646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Russen zullen altijd proberen je in een onderdanige positie te brengen en de onderhandelde voorwaarden te omzeilen of in hun voordeel uit te leggen en van daaruit ook te handelen.

Je moet hen - eventueel met intimidatie en geweld - dwingen zich aan de vastgelegde voorwaarden te houden, want anders zal de onbetrouwbare en leugenachtige volksaard van de Russen al snel de kop opsteken. Dat is hoe hun cultuur en samenleving in elkaar steken en daar zul je in hun omgang met hen dus ook rekening mee moeten houden.
De kern is in ieder geval dat het Westen bereid moet zijn het gesloten akkoord desnoods militair te handhaven. Anders begint Rusland over een paar jaar weer opnieuw met nukes te dreigen.

Dat kan dus betekenen dat we vroeg of laat alsnog in oorlog geraken met Rusland. Maar Rusland moet terug in z’n hok. Dit is geen houdbare situatie zo.
pi_209030660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie dat in dit stadium niet meer gebeuren. Dan had Rusland na de slag om Kyiv moeten stoppen.
Ik zie het niet gebeuren dat Oekraďne haar eigen grondgebied volledig gaat terugveroveren.

Ik hoop dat wel voor de duidelijkheid (want je moet in dit topic altijd érg op je woorden letten), maar ik zie het realistisch gezien niet gebeuren.
pi_209030665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat roept Medvedev, de nummer twee in het Kremlin, ook al een tijdje. Als ze het zelf al aangeven dat te gaan doen, en er zijn bewijzen dat ze dit soort geintjes al eerder hebben geflikt, dan moet je echt enorm naďef zijn om te denken dat ze er na een gesprekje met een kopje thee wel mee ophouden.
Rusland wil geen concessies doen. Ze houden vast aan hun doelen en die zijn niet onderhandelbaar. Dan hou je dus geen andere optie over dan ze eruit vegen.

Precies dat was dan ook wat Zelensky donderdag heeft gezegd.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 17:20:37 #106
3928 Ulx
pi_209030668
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:

De Krim is een ander verhaal en hoort bij Oekraďne maar dat heeft Obama laten liggen.
Had Obama toen moeten escaleren?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:20:58 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:21:20 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209030674
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:22 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Denk je echt dat Poetin atoomwapens gaat gebruiken als hij weet dat dit het einde van Rusland betekent? Dan is er helemaal niets meer. Dit gedreigd van hem duurt nu al meer dan een jaar. Er is tenminste 8 keer openlijk gedreigd met kernwapens. Ook met voorwaarden die ondertussen geschonden zijn, zoals aanvallen op Russisch grondgebied. Ik geloof er niet in.
Standaard tactiek van angst inboezemen van pro-russische trollen.

Doelpalen worden ook elke keer verzet:

- Rusland zou kernwapens gebruiken als het tegengewerkt wordt in de invasie
- Rusland zou kernwapens gebruiken als het westen wapens levert
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men het 'geannexeerde' deel van Oekraine zou aanvallen.
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men raketten op Russisch grondgebied gooit
- Rusland zou kernwapens gebruiken als de krimbrug beschadigd raakt
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men het Kremlin aanvalt < waren we eerder deze week toen twitter los ging.

Nu is het:

- Rusland zou kernwapens gebruiken als Oek de krim terug pakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209030686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik weet niet beter dan dat Chamberlain voorstelde om territoriale concessies te doen om een Wereldoorlog af te wenden. “Peace for our time”. Want na Sudetenland zou Hitler wel inbinden. De rest is geschiedenis.
De Britten wisten echt wel dat een oorlog met Duitsland niet meer te vermijden was, maar waren van mening dat er meer tijd nodig was om de Britse krijgsmacht te herbewapenen en op de onafwendbare oorlog voor te bereiden.
pi_209030687
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik zie het niet gebeuren dat Oekraďne haar eigen grondgebied volledig gaat terugveroveren.

Ik hoop dat wel voor de duidelijkheid (want je moet in dit topic altijd érg op je woorden letten), maar ik zie het realistisch gezien niet gebeuren.
Time will tell. Maar ik acht het waarschijnlijker dat er uiteindelijk een akkoord komt en een nieuwe grens, dan dat het eindigt in een frozen conflict.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:24:26 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209030702
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Standaard tactiek van angst inboezemen van pro-russische trollen.

Doelpalen worden ook elke keer verzet:

- Rusland zou kernwapens gebruiken als het tegengewerkt wordt in de invasie
- Rusland zou kernwapens gebruiken als het westen wapens levert
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men het 'geannexeerde' deel van Oekraine zou aanvallen.
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men raketten op Russisch grondgebied gooit
- Rusland zou kernwapens gebruiken als de krimbrug beschadigd raakt
- Rusland zou kernwapens gebruiken als men het Kremlin aanvalt

Nu is het:

- Rusland zou kernwapens gebruiken als Oek de krim terug pakt.
Maar Rusland wilde ook daadwerkelijk kernwapens inzetten maar werd constant eraan herinnert wat er dan zou gebeuren: Russische leger in Ukraine weggevaagd door NATO, China en India die duidelijk maken dat er dan een rode lijn overschreden zou worden en ze hun steun dan kwijt zijn.
pi_209030705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Achteraf gezien hadden we al veel eerder moeten ingrijpen ja. Maar dat hebben we niet aangedurfd vanwege economische redenen en angst voor kernwapens. Rusland is veel te lang weggekomen met hun walgelijke gedrag.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 17:25:47 #113
3928 Ulx
pi_209030713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Time will tell. Maar ik acht het waarschijnlijker dat er uiteindelijk een akkoord komt en een nieuwe grens, dan dat het eindigt in een frozen conflict.
Dat betwijfel ik. Rusland heeft een frozen conflict nodig om Oekraďne buiten de NAVO te houden. Ze zullen dus aanwezig moeten blijven. Komt er vrede zit Oekraďne in NAVO.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:26:20 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209030717
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:19 schreef Heph844 het volgende:

Ik zie het gebeuren dat ze het Zuiden terugveroveren en daarna met tijd aan hun zijde Crimea rustig gaan een paar jaar gaan uitroken.

Rusland heeft de tijd tegen zich werken en weet dat ze Crimea ooit moeten opgeven en dat hun economie ondertussen steeds verder kapot gaat.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:26:45 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209030722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar Rusland wilde ook daadwerkelijk kernwapens inzetten maar werd constant eraan herinnert wat er dan zou gebeuren: Russische leger in Ukraine weggevaagd door NATO, China en India die duidelijk maken dat er dan een rode lijn overschreden zou worden en ze hun steun dan kwijt zijn.
Hebben ze nooit gewild. Poetin heeft sowieso zelf een no-first-strike policy opgesteld. Lees de geschiedenis boeken er ook op na om te zien hoe voorzichtig ze zijn. Zelfs in de Cuba crisis gingen ze niet naar de hoogste alarmfase (het op scherp zetten van de bommen) en toen vlogen er dus bommenwerpers met nukes van de VS rond.

Er zijn ook 100 escalatiestappen die nog genomen kunnen worden door Rusland voordat je bij nukes bent.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:26:58 #116
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209030724
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Mwha, ik vind het naďef maar @:lospedrosa ken ik als een integere user.
[..]
Hij zal wel integer zijn, daar ga ik niet over.

Maar ik verwijs nogmaals naar zijn eerste opmerking: Oekraďne moet maar om de onderhandelingstafel gaan zitten met Rusland. Naast dat Rusland momenteel energievoorzieningen en woonwijken aan het bombarderen zijn met raketaanvallen in Oekraďne (al een goede reden om niet aan onderhandelingen te beginnen, want dan beloon je dat terreur), heeft Rusland ook aangetoond zich onbetrouwbaar op te stellen tijdens de onderhandelingen.

Dan vind ik zijn opmerking getuigen van een hele lage intelligentie tijdens die post. En dat heb ik ook met argumenten bewezen.

En nu wil ik ook niet allerlei andere users erbij betrekken, maar het enige weerwoord wat ik heb gekregen is “Ach, Lospedrosa is zo’n fijne user!” Wat maakt dat uit als hij uit zijn nek aan het lullen is? Kom dan met argumenten dat het niet zo’n domme opmerking is als eerst wordt aangenomen?
pi_209030734
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Rusland heeft een frozen conflict nodig om Oekraďne buiten de NAVO te houden. Ze zullen dus aanwezig moeten blijven. Komt er vrede zit Oekraďne in NAVO.
Met een frozen conflict eindigt Oekraďne als een failed state zonder toekomst. Zoals Moldavië.

Dan zullen ze uiteindelijk vermoedelijk toch grondgebied opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 17:30:27 #118
3928 Ulx
pi_209030763
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met een frozen conflict eindigt Oekraďne als een failed state zonder toekomst. Zoals Moldavië.

Dan zullen ze uiteindelijk vermoedelijk toch grondgebied opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO.
Dat laatste gaat Rusland niet accepteren. Die willen dan weer wat anders en dan laait de strijd weer op.
pi_209030775
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja tuurlijk.

De Krim is vooral een heel tactische plaats voor de zwarte zee vloot, dus een directe aanleiding tot actie.
Vakman pur sang
pi_209030785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat laatste gaat Rusland niet accepteren. Die willen dan weer wat anders en dan laait de strijd weer op.
Dus gaat Oekraďne door tot een punt waarop Rusland niets meer te willen heeft. Anders blijven ze ad infinitum gegijzeld door Poetin en z’n maten.
pi_209030795
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hebben ze nooit gewild. Poetin heeft sowieso zelf een no-first-strike policy opgesteld. Lees de geschiedenis boeken er ook op na om te zien hoe voorzichtig ze zijn. Zelfs in de Cuba crisis gingen ze niet naar de hoogste alarmfase (het op scherp zetten van de bommen) en toen vlogen er dus bommenwerpers met nukes van de VS rond.

Er zijn ook 100 escalatiestappen die nog genomen kunnen worden door Rusland voordat je bij nukes bent.
De tv presentatoren daarentegen ;(
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:35:03 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209030814
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Zolang het niet escaleert naar een WW3 is dat oké.
En ik denk dat de meesten alhier er zo dus aanzitten.

En zij die er anders inzitten, moeten zich eens aanleren om niet in paniek te raken, en eens ophouden met als het weer dun door je broek loopt omdat iemand in het kremlin 'NOEKS' roept, te gaan smijten met woorden zoals "onderhandelen" en "escaleren".
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 17:36:24 #123
3928 Ulx
pi_209030824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja tuurlijk.

De Krim is vooral een heel tactische plaats voor de zwarte zee vloot, dus een directe aanleiding tot actie.
Weet je wat ook zo grappig is? Net nadat in 2008 Oekraďne zei de lease van de haven van Sebastopel niet meer te verlengen begon men in de Donbas moeilijk te doen. Wat een toeval. Zo toevallig.
pi_209030833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De kern is in ieder geval dat het Westen bereid moet zijn het gesloten akkoord desnoods militair te handhaven. Anders begint Rusland over een paar jaar weer opnieuw met nukes te dreigen.

Dat kan dus betekenen dat we vroeg of laat alsnog in oorlog geraken met Rusland. Maar Rusland moet terug in z’n hok. Dit is geen houdbare situatie zo.
De kern is dat het westen de sancties tegen Rusland in stand blijft houden, ook na een eventuele Russische terugtrekking uit Oekraďne, overlijden van Poetin of wat dan ook.

We zullen als westen er zelf voor moeten zorgen dat de Russen demografisch, economisch en militair niet meer in staat zijn hun koloniale expansiedrang op hun buurlanden te botvieren en hun invloed in Europa uit te oefenen middels een derde colonne en desinformatie- en propagandacampagnes.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:38:41 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209030843
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is BS.

Dit waren de stemmen mbt onafhankelijkheid van Oekraine.

&lt;signature here&gt;.
pi_209030861
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
2021

quote:
. In contrast, in the breakaway territory controlled by the DPR/LNR and funded by Russia, over half of the respondents want to join Russia, either with or without some autonomous status. Less than one-tenth want independence and only 12 percent want to be reintegrated into Ukraine.
https://www.washingtonpos(...)ested-donbas-region/

Ga je kijken na de inval dan worden de verhoudingen natuurlijk weer anders want van de originele 6,3 mlj inwoners zijn er 3 mlj gevlucht.

Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:42:13 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209030891
quote:
2021. Dat is dus nadat de oorspronkelijke bevolking is vervangen door Russen en de niet-Russischsprekenden zijn gevangengezet, vermoord, gedeporteerd of vertrokken :')
pi_209030911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
2021. Dat is dus nadat de oorspronkelijke bevolking is vervangen door Russen en de niet-Russischsprekenden zijn gevangengezet, vermoord, gedeporteerd of vertrokken :')
Klopt.
Vakman pur sang
pi_209030939
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt.
Dus het zegt geen donder. Die volksrepublieken hebben geen enkele legitieme basis en geen bestaansrecht. Rusland moet lekker opkrassen en wat anders gaan doen.
pi_209030960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dus het zegt geen donder. Die volksrepublieken hebben geen enkele legitieme basis en geen bestaansrecht. Rusland moet lekker opkrassen en wat anders gaan doen.
Mee eens. Maar denk niet dat dat nog een haalbare zaak is.
Misschien met een enorm tegenoffensief.
Als het een beetje meezit.
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:51:11 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_209030981
quote:

[..]

Ik denk dat Rusland kapot gaat en dat onderhandelingen alleen gaan over herstelbetalingen en veiligheidsgaranties voor Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209030983
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De tv presentatoren daarentegen ;(
Een paar autobommen en de Russen kunnen naar knikker-, zing- en dansshows kijken.
pi_209031107
This is the way
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:09:38 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209031175
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:02 schreef Slayage het volgende:
This is the way [ twitter ]
Nice!!
pi_209031219
quote:

[..]
nucleaire arbeidsvoorwaarden :') :')
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:14:19 #137
38496 Perrin
pi_209031223
Weet niet of al gemeld, maar nice. Kinzhal dus neer te halen en die Oekrainers zijn handig met nieuwe wapens.
twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:18:40 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209031273
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
In Nederland lijkt er vanuit de FVD hoek nogal snel naar de *O* noeks *O* te worden gewezen.
Ook uit de hoek vam de nieuwe wereld of een de wijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:30:56 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209031393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:14 schreef Perrin het volgende:
Weet niet of al gemeld, maar nice. Kinzhal dus neer te halen en die Oekrainers zijn handig met nieuwe wapens.
[ twitter ]
Dat bericht zingt sinds gisteren ongeveer rond maar ik ben niet direct overtuigd. En dat heeft meer te maken met de staat waarin die Kinzahl is gevonden, als het al een Kinzahl is... Ik weet nl prima wat de uitwerking van een PAC-3 is en dan blijft er wel wat minder van over.

Daarbij: Ukraine's Air Force denies ballistic missile shot down over Kyiv on May 4.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 18:36:08 #140
3928 Ulx
pi_209031454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mee eens. Maar denk niet dat dat nog een haalbare zaak is.
Misschien met een enorm tegenoffensief.
Als het een beetje meezit.
Vooral een gericht offensief op de zwakke en kwetsbare plekken in het Russische front. Voorlopig loopt Rusland vooral zelf te kutten rond Bakhmoet en andere plaatsen, en het is nooit een slecht idee om je tegenstander de tijd te geven enorme problemen over zichzelf af te roepen. Hinder de vijand niet als je ziet dat hij gaat blunderen, Het geeft zelfs meer mogelijkheden waar ze te pakken zijn omdat ze zichzelf verzwakken.

In de tussentijd stromen de tanks het land in. Over een week of twee-drie komen de eerste Leopard1A5's. Het is geen slecht idee om langer voor te bereiden. De Russen worden er niet sterker van.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 18:37:34 #141
3928 Ulx
pi_209031479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat bericht zingt sinds gisteren ongeveer rond maar ik ben niet direct overtuigd. En dat heeft meer te maken met de staat waarin die Kinzahl is gevonden, als het al een Kinzahl is... Ik weet nl prima wat de uitwerking van een PAC-3 is en dan blijft er wel wat minder van over.

Daarbij: Ukraine's Air Force denies ballistic missile shot down over Kyiv on May 4.
Dat was gisteren. Vandaag kwam er een bevestiging vanuit het leger.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:41:21 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209031574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:02 schreef Slayage het volgende:
This is the way [ twitter ]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar Russische symbolen kunnen wat mij betreft gelijk worden gesteld aan nazisymbolen. Prima zaak.
pi_209031594
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:13 schreef Klik het volgende:

[..]
nucleaire arbeidsvoorwaarden :') :')
:D
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:48:04 #145
323876 michaelmoore
pi_209031645
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland kapot gaat en dat onderhandelingen alleen gaan over herstelbetalingen en veiligheidsgaranties voor Ukraine.
wat we nu en al eerder zien , zijn de kleine prive legers , als dat doorgaat , gaan ze een eigen staat pakken , en ik denk dat de USA dat blij zal maken

Gazprom blijkt nu ook al een eigen leger te formeren

https://www.forbes.com/si(...)rmy/?sh=15c7b60842e9
quote:
Russia has a dizzying array of PMCs, militias, paramilitaries, and other ambiguously classified armed groups. Ironically, PMCs are technically illegal in Russia, but this does not matter much in a country which has a glorious tradition of flaunting the rule of law.
The now-sanctioned Night Wolves (A Hells-Angel-esque motorcycle gang) played a major role in seizing the Crimea in 2014, and has morphed into a Kremlin-backed militia.
The infamous Wagner Group has made headlines for its recruitment of prisoners to fight in Ukraine while its mercenary work in Sub-Saharan Africa and Syria.
Russia has armed groups for every occasion, but it may become its poisoned chalice and the country's undoing.
.

quote:
Gazprom's move is likely about control over valuable energy resources inside of Russia, but more generally, a scramble for power.

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 06-05-2023 19:03:59 ]
pi_209031821
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een paar autobommen en de Russen kunnen naar knikker-, zing- en dansshows kijken.
Je hebt zo’n hekel aan ze dat je ze NLse SBS6 shows gunt? ;(
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 18:58:51 #147
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209031866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Serieuze vraag: wat gebeurt er in geval van uiteenvallen Rusland met de noeks?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209031925
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hebt zo’n hekel aan ze dat je ze NLse SBS6 shows gunt? ;(
De Russen straffen door BN-ers naar het land te deporteren; win-win.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 19:04:31 #149
323876 michaelmoore
pi_209032002
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russen straffen door BN-ers naar het land te deporteren; win-win.
stuur goordon maar daarheen
  zaterdag 6 mei 2023 @ 19:07:09 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209032067
  zaterdag 6 mei 2023 @ 19:30:28 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209032593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:58 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Serieuze vraag: wat gebeurt er in geval van uiteenvallen Rusland met de noeks?
Die zullen dan in handen vallen van degenen die de desbetreffende regio's in handen hebben, waar ze staan.

Heb je straks een aantal corrupte warlords met noeks.
A murky, forgotten land.
pi_209032644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vooral een gericht offensief op de zwakke en kwetsbare plekken in het Russische front. Voorlopig loopt Rusland vooral zelf te kutten rond Bakhmoet en andere plaatsen, en het is nooit een slecht idee om je tegenstander de tijd te geven enorme problemen over zichzelf af te roepen. Hinder de vijand niet als je ziet dat hij gaat blunderen, Het geeft zelfs meer mogelijkheden waar ze te pakken zijn omdat ze zichzelf verzwakken.

In de tussentijd stromen de tanks het land in. Over een week of twee-drie komen de eerste Leopard1A5's. Het is geen slecht idee om langer voor te bereiden. De Russen worden er niet sterker van.
Mooi zo een Napoleon quote erbij, verdeel en heersch!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:01:42 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209033016
quote:

[..]

NYT is toch bijna zeker dat het verhaal klopt. Afwachten voor meer zekerheid, maar weer eens. :)
quote:
Ukraine Claims It Shot Down Russia’s Most Sophisticated Missile for First Time
The air force said it intercepted the hypersonic missile with a newly delivered U.S.-made Patriot air-defense battery. U.S. officials confirmed the strike.

The downing of a Russian hypersonic Kinzhal missile by a Patriot missile, confirmed by three senior U.S. officials, appeared to offer the first proof that Russia’s hypersonic missiles — presented as invulnerable by President Vladimir V. Putin — could be defeated by current Western missile defense systems.
...
The U.S. officials said that they had received information about the strike from the Ukrainian military through classified channels. One official added that U.S. military analysts were able to verify the claim using technical means. Nevertheless, independent analysts were reluctant to confirm the interception until more information was available about the type of missile Russia fired and whether it was hit by a Patriot.
https://nyti.ms/3phMH38
pi_209033093
twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:09:51 #156
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209033154
quote:

[..]

Ik begreep dat zo’n ding uit de lucht halen een big deal is voor de vs, ze zullen dus sowieso een keer eerlijk moeten zijn.

Kan het niet zijn dat je onderscheppingsraket op grotere afstand van het doelwit explodeerde waardoor er slechts een paar delen raak waren?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:13:14 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209033216
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
NYT is toch bijna zeker dat het verhaal klopt. Afwachten voor meer zekerheid, maar weer eens. :)
[..]
https://nyti.ms/3phMH38
Dat gaatje wat je ziet in die kop is alvast ruim te klein voor de PAC-3.... Daarbij heeft de PAC-3 ook nog een HE lading aan boord.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:21:28 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209033417
Wat vervelend nou.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:28:08 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209033519
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik begreep dat zo’n ding uit de lucht halen een big deal is voor de vs, ze zullen dus sowieso een keer eerlijk moeten zijn.
Uiteraard zou dit een big deal zijn want dat zegt iets over de capaciteit van de Patriot.

quote:
Kan het niet zijn dat je onderscheppingsraket op grotere afstand van het doelwit explodeerde waardoor er slechts een paar delen raak waren?
Nee, de PAC-3 werkt kinetisch (hit to kill). Dus deze zal het doel moeten raken.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:32:40 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209033612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat gaatje wat je ziet in die kop is alvast ruim te klein voor de PAC-3.... Daarbij heeft de PAC-3 ook nog een HE lading aan boord.
Waar staan die foto's ook alweer? Kan ze even niet terugvinden. :)

Volgens wiki kan je de PAC-3 ook als kinetisch wapen gebruiken, dus zonder explosieven. Als een kogel, dus? :P

quote:
The PAC-3 missile is accurate enough to select, target, and home in on the warhead portion of an inbound ballistic missile. The active radar gives the warhead a "hit-to-kill" (kinetic kill vehicle) capability that completely eliminates the need for a traditional proximity-fused warhead. The missile still has a small explosive warhead, called Lethality Enhancer, a warhead which launches 24 low-speed tungsten fragments in radial direction to make the missile cross-section greater and enhance the kill probability.
Diameter 10 Inch/255mm staat ook ergens.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_weapon

Ingehaald door AchJa. :( :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 20:33:32 #161
3928 Ulx
pi_209033633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat snap ik, zou ik ook zeggen als ik Oekraiene was natuurlijk. ;)
Met het risico te worden ontmaskerd als leugenaar door Rusland?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:34:18 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209033667
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:21 schreef ExTec het volgende:
Wat vervelend nou.

[ twitter ]
Les 1 qua Kermis, ga alleen in Nederland in zulke shit zitten..
pi_209033714
RIA meldt dat de russen 2 HRIM-2 raketten hebben neergeschoten. Maximaal bereik van deze raketten: 500km volgens wiki.
pi_209033751
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Waar staan die foto's ook alweer? Kan ze even niet terugvinden. :)

Volgens wiki kan je de PAC-3 ook als kinetisch wapen gebruiken, dus zonder explosieven. Als een kogel, dus? :P
[..]
Diameter 10 Inch/255mm staat ook ergens.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_weapon

Ingehaald door AchJa. :( :D
twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:41:23 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209033768
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ twitter ]
Thnx ^O^
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:46:38 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:50:15 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209033906
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:38 schreef oheng het volgende:
RIA meldt dat de russen 2 HRIM-2 raketten hebben neergeschoten. Maximaal bereik van deze raketten: 500km volgens wiki.
Goeie timing.
pi_209033918
Prig claimt dat de geitenneukers van Kadyrov de posities van Wagner in Bakhmut gaat overnemen. Wat een bende daar man.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:56:23 #170
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209033968
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:51 schreef Nielsch het volgende:
Prig claimt dat de geitenneukers van Kadyrov de posities van Wagner in Bakhmut gaat overnemen. Wat een bende daar man.
En dat is al inclusief filmpjes dat de neuqer zegt dat hij het ook gaat doen.

twitter

Het is mij een raadsel waar ze allemaal mee bezig zijn. Misleiding lijkt me het meest onwaarschijnlijk, want je hoeft niet de illusie te hebben dat oekraine zich ook maar een beetje laat leiden door wat er op sociale media allemaal gebeurt. De hebben mensen op de grond.
&lt;signature here&gt;.
pi_209034008
quote:
Ze jammen ze ook heel gemakkelijk. HIMARS zijn op dit moment vrij waardeloos is gebleken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209034054
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Goeie timing.
Ja, dat zie je bij de russen wel vaker.

Oekraine doet X

Paar dagen later: rusland doet óók X
pi_209034077
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze jammen ze ook heel gemakkelijk. HIMARS zijn op dit moment vrij waardeloos is gebleken.
Onzin. Was ook over gepost

twitter
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:04:17 #174
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209034081
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard zou dit een big deal zijn want dat zegt iets over de capaciteit van de Patriot.
[..]
Nee, de PAC-3 werkt kinetisch (hit to kill). Dus deze zal het doel moeten raken.
Right dank !

Voor deze oorlog zal het denk ik niet heel veel uitmaken.

Mocht de Patriot wel tot dingen in staat zijn zullen we het wel gaan vernemen.
pi_209034117
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Onzin. Was ook over gepost

[ twitter ]
https://www.telegraph.co.(...)-rockets-russia-jam/

Zoek het voortaan zelf op joh. Zo gigantisch snel antwoorden terwijl je nog geen drol gegoogled hebt.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:07:23 #176
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209034140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zoek het voortaan zelf op joh. Zo gigantisch snel antwoorden terwijl je nog geen drol gegoogled hebt.
Wat staat daar dan? Dat ze gewoon helemaal niet meer werken ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_209034162
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat staat daar dan? Dat ze gewoon helemaal niet meer werken ofzo?
Dat ze veel minder effectief zijn geworden dan we eerst dachten.
pi_209034163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Lees jij die twitter thread nou eerst.
pi_209034187
Dit is wel fijn om te lezen. Thread
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209034196
Van vrij waardeloos naar minder effectief B-)
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:10:48 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034221
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat ze veel minder effectief zijn geworden dan we eerst dachten.
Hmmmm..... Ik quote jezelf:

"HIMARS zijn op dit moment vrij waardeloos is gebleken. "

Het is maar waar je op hoopt he.
pi_209034264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Hmmmm..... Ik quote jezelf:

"HIMARS zijn op dit moment vrij waardeloos is gebleken. "

Het is maar waar je op hoopt he.
Goh, wat kun je weer vallen over wat woordjes. Het borrelt weer op in je hoofdje.

"Niet zo effectief meer" dan.

Mensen gebruiken zelf evengoed te sterke termen in discussies hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2023 08:12:35 ]
pi_209034268
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat de Russen GPS de moeder jammen is al een tijdje aan de gang natuurlijk.
Kijk maar of je het eens bent met die david in z'n draadje op Twitter die ik net postte.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:17:03 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034319
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

Right dank !

Voor deze oorlog zal het denk ik niet heel veel uitmaken.

Mocht de Patriot wel tot dingen in staat zijn zullen we het wel gaan vernemen.
Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat ook de hypersonic missiles op een gegeven ogenblik ook gewoon vertragen.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:17:44 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209034338
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Kijk maar of je het eens bent met die david in z'n draadje op Twitter die ik net postte.
Ik wil ff weten wat theiner er over denkt ;)

Die heeft eerder een uitgebreidde draad over welke onderdelen er in zitten.

Je kan allicht GPS jammen, maar inertial guiding niet. Dus dan heeft zo'n raket de laatste 2 seconden van z'n reis geen GPS meer en moet die het alleen met die andere doen.

Ik weet nog of dat zo'n groot probleem is.
&lt;signature here&gt;.
pi_209034369
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik wil ff weten wat theiner er over denkt ;)

Die heeft eerder een uitgebreidde draad over welke onderdelen er in zitten.

Je kan allicht GPS jammen, maar inertial guiding niet. Dus dan heeft zo'n raket de laatste 2 seconden van z'n reis geen GPS meer en moet die het alleen met die andere doen.

Ik weet nog of dat zo'n groot probleem is.
Ja zoiets staat er in dat draadje toch. Die david is meen ik iemand uit het leger die op of met Bradley's werkte toch, niet zomaar iemand die uit z'n nek lult.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:22:20 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034417
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:13 schreef 3rr0r het volgende:
Het is niet heel moeilijk om het hele GPS frequentiespectrum dicht te drukken, daar is niet heel veel vermogen voor nodig aangezien het GPS signaal te vergelijken is met een kaars op de maan ongeveer. Dan kun je wel zeggen dat militaire GPS beter is dat klopt maar dat is beter vanwege de crypto dus spoofing is niet mogelijk maar als je het frequentiegebied dichtdrukt dan heb je niks aan je crypto natuurlijk.

INS is natuurlijk niet te jammen maar om heel accuraat te zijn gaat een missile wat INS gebruikt om de zoveel tijd zijn positie syncen met de GPS gegevens, is er geen GPS dan zal de precisie enorm afnemen.
pi_209034470
quote:
Erg geloofwaardig weer. De Oekraďners hebben een raket neergehaald dus dan meten de Russen dat uiteraard ook :')
zie email 27 oktober
pi_209034492
quote:
can you jam a GPS signal and mess with a GPS guided munition..
YES
BUT
1. it has to be a large unit to be any good,
and in doing so it will put out a huge EM signature.. thats easy to find and kill.
2. it has to be big, for it to cover a large area it cant be a hand held.
3. the gps jammer would probably have to be truck mounted and in this world would be tracked and killed.

4. any place that has a GPS jammer is jamming for a reason. instant high value target.
5. jamming a incoming missile is great, but its a GPS jammer, not an inertia or gravity jammer. it will continue to the target area. gravity is still a thing.

6. military grade GPS are far better than a little hand held device or a tracker in a uber.
7. with a HIMARS moving at mock 5-8 ish how long do you think it will be in range of a jammer. 1-2 sec? how far off will the rockets be? 50m? 100m?.. whats the blast radius for a GLMRS rocket??? 300M ish... just send more rockets and get the target and the jammer.
8. with the EM field up, you are slightly protected against a HIMARS rocket... meet my friend mr HARM....

9. no HARMS? how about 2.75in rockets or 155MM arty.. no gps in them.
10. so in closing yes they can jam the signal. they can degrade the accuracy of the rocket. but they will just draw more attention to the target and other systems will be used.
pi_209034498
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Goh, wat kun je weer vallen over wat woordjes. Het autisme borrelt weer op in je hoofdje.

"Niet zo effectief meer" dan.

Mensen gebruiken zelf evengoed te sterke termen in discussies hier.
Is een wereld van verschil natuurlijk. Gewoon kat-en-muis.
zie email 27 oktober
pi_209034515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is niet heel moeilijk om het hele GPS frequentiespectrum dicht te drukken, daar is niet heel veel vermogen voor nodig aangezien het GPS signaal te vergelijken is met een kaars op de maan ongeveer. Dan kun je wel zeggen dat militaire GPS beter is dat klopt maar dat is beter vanwege de crypto dus spoofing is niet mogelijk maar als je het frequentiegebied dichtdrukt dan heb je niks aan je crypto natuurlijk.

INS is natuurlijk niet te jammen maar om heel accuraat te zijn gaat een missile wat INS gebruikt om de zoveel tijd zijn positie syncen met de GPS gegevens, is er geen GPS dan zal de precisie enorm afnemen.
Tegelijkertijd begrijp ik dat het technisch ook niet zo heel ingewikkeld is om een raketje te bouwen die juist op die stoorzenders af gaat. Blijft gewoon een kat-en-muis spelletje zo.
zie email 27 oktober
pi_209034522
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:28:17 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209034524
quote:
Als je INS genoeg is om alleen koers aan te houden zit je goed. Want de effectieve tijd van storing is <3s.

Denk ik ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:35:04 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:27 schreef trein2000 het volgende:

Tegelijkertijd begrijp ik dat het technisch ook niet zo heel ingewikkeld is om een raketje te bouwen die juist op die stoorzenders af gaat. Blijft gewoon een kat-en-muis spelletje zo.
Zo werken de ARM missiles. ;)

Maar goed, moet je wel mussiles hebben die gebouwd zijn voor die frequentie, de meesten zijn gebouwd voor fire control radars, lees de 3 cm band.

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 06-05-2023 21:43:37 ]
pi_209034689
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:28 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Die gevechten in 1 en dezelfde loopgraaf zijn wel echt zo dat je je stalen ballen moet activeren en maar niet denken aan hoeveel risico je wel niet loopt...
pi_209034739
Je zou eigenlijk zo'n schild als een SWAT team heeft bij invallen nodig hebben in zo'n loopgraafgevecht. Of zit dat je teveel in de weg en dus de bescherming niet waard? :7
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:40:16 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034801
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:28 schreef ExTec het volgende:

Als je INS genoeg is om alleen koers aan te houden zit je goed. Want de effectieve tijd van storing is <3s.

Denk ik ;)
GPS jamming is continu aanwezig, dat is al sinds het begin van dit conflict.

En INS werkt verder prima maar dan ga je toch meer richting een CEP van een paar honderd meter over de langere afstand.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:42:32 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209034843
twitter

quote:
Pavel Szurmiej, a 46-year-old former Olympic rower who fights for Ukraine. “And it worked!” laughs a 25-year-old volunteer from the Szurmiej unit.

Szurmiej represented Belarus in the rowing doubles at the 2008 Beijing Games. For a year, Szurmiej has been one of the soldiers of the Belarusian volunteer unit who fights on the side of the Ukrainians.
https://poland.postsen.co(...)red-to-get-hurt.html

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 06-05-2023 21:50:07 ]
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:45:33 #200
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209034912
quote:

[..]

Hoe ik David zijn verhaal las, is het voor een doel wat dichterbij waarbij je meerdere raketten er aan kan wagen een minder probleem, dan bij een doel als de kerchbrug waar je weinig raketten voor hebt liggen.

David heeft verder zijn ervaring uit de praktijk. Jarenlang op een Bradley gereden en volgens mij ook bij de luchtverdediging. Grootste verschil tussen jullie is dat hij doorgaans verrekte positief is waar jij verrekte kritisch om de hoek kan komen.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:46:53 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209034953
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:40 schreef AchJa het volgende:
En INS werkt verder prima maar dan ga je toch meer richting een CEP van een paar honderd meter over de langere afstand.
Helder, maar bouwt die GMLRs echt in de laatste <3s ineens die afwijking op?

We hebben het er niet over dat die GMLRS vanaf lancering gejammed wordt. ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:47:05 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034962
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:42 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me sterk. Ook de Russen zullen een apart vuursteunnet hebben waar bepaalde procedures aan vast hangen mbt de vuuraanvragen... Dit zijn echt van die kroegverhalen.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:48:49 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209034988
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ook de Russen zullen een apart vuursteunnet hebben waar bepaalde procedures aan vast hangen mbt de vuuraanvragen... Dit zijn echt van die kroegverhalen.
Dit leek mij ook. Meer iets voor een film.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:48:50 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209034989
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:

Helder, maar bouwt die GMLRs echt in de laatste <3s ineens die afwijking op?

We hebben het er niet over dat die GMLRS vanaf lancering gejammed wordt. ;)
GPS is tijdens de hele vlucht, niet alleen in de terminal fase.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:59:28 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209035241
Hier zitten wel wat ongemakkelijke momenten tussen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_209035263
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:59 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Zie post 193
Vakman pur sang
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:03:49 #207
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209035376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit ging dan ook meer om het recht om zelfbeschikking van Duitse regio's binnen het latere Tjechië na de Ostsiedlung. Dat ging in grote mate ook om gebieden waar 90% of meer van de bevolking Duits was en waar de wens duidelijk bestond om zich bij een Groot-Duitsland of Oostenrijk te voegen.
Na de opkomst van de Nazi's in Duitsland werd een soortgelijke partij ook populair in het Sudetenland waardoor er steeds meer conflict ontstond met de centrale overheid in Praag.

De verdere afhandeling en overgave van de gebieden aan Duitsland kwam na het Runciman rapport:
quote:
Czech officials and Czech police, speaking little or no German, were appointed in large numbers to purely German districts; Czech agricultural colonists were encouraged to settle on land confiscated under the Land Reform in the middle of German populations; for the children of these Czech invaders Czech schools were built on a large scale; there is a very general belief that Czech firms were favoured as against German firms in the allocation of State contracts and that the State provided work and relief for Czechs more readily than for Germans. I believe these complaints to be in the main justified. Even as late as the time of my Mission, I could find no readiness on the part of the Czechoslovak Government to remedy them on anything like an adequate scale... the feeling among the Sudeten Germans until about three or four years ago was one of hopelessness. But the rise of Nazi Germany gave them new hope. I regard their turning for help towards their kinsmen and their eventual desire to join the Reich as a natural development in the circumstances.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 mei 2023 @ 22:03:50 #208
3928 Ulx
pi_209035378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De m30a1 variant valt binnenkort wel weer te gebruiken om snel vierkante kilometers front rusvrij te maken. Met 182000 wolfraam kogels doet de nauwkeurigheid er minder toe.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:15:17 #209
pi_209035734
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
GPS is tijdens de hele vlucht, niet alleen in de terminal fase.
Maar het jammen wel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:31:02 #210
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209036211
Je hebt toch geen GPS nodig om je raket richting Amsterdam te sturen? Om de middenstip in de Ziggidome te raken lijkt mij GPS wel handig.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:36:23 #211
pi_209036345
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik wil eerst bewijs voor Russische competentie voor ik die tweet in twijfel trek.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:41:27 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209036518
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het jammen wel.
Nee, jamming is continu aanwezig.

INS kent nl geen geografische locaties. Die moet gesynced worden met de GPS locatie. INS heeft een nulpunt als start wat dan met een GPS coordinaat overeen moet komen, anders weten ze van elkaar niet waar ze zijn.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:42:42 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209036556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
De m30a1 variant valt binnenkort wel weer te gebruiken om snel vierkante kilometers front rusvrij te maken. Met 182000 wolfraam kogels doet de nauwkeurigheid er minder toe.
Yup, net zoals wij vroeger met de MLRS.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:44:31 #214
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209036610
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:41 schreef AchJa het volgende:

Eh, dat kan, maar hoeft niet?

EW installaties hebben een radius. Als jij lanceert buiten die radius, heb je geen last van verstoring.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:44:44 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209036623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoe ik David zijn verhaal las, is het voor een doel wat dichterbij waarbij je meerdere raketten er aan kan wagen een minder probleem, dan bij een doel als de kerchbrug waar je weinig raketten voor hebt liggen.

David heeft verder zijn ervaring uit de praktijk. Jarenlang op een Bradley gereden en volgens mij ook bij de luchtverdediging. Grootste verschil tussen jullie is dat hij doorgaans verrekte positief is waar jij verrekte kritisch om de hoek kan komen.
:D
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:46:16 #216
pi_209036668
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus er staat een Russische jammer naast een HiMARS launcher? Of GPS word over heel Ukraine en omgeving gejammed?
quote:
INS kent nl geen geografische locaties. Die moet gesynced worden met de GPS locatie. INS heeft een nulpunt als start wat dan met een GPS coordinaat overeen moet komen, anders weten ze van elkaar niet waar ze zijn.
Dat is prima, maar ik ga er van uit dat GPS alleen gejammed word in de buurt van het doel.
pi_209036709
Rusland is wel degelijk vrij goed in electronic warfare zegt IoSoW.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:51:50 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209036824
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:44 schreef ExTec het volgende:

Eh, dat kan, maar hoeft niet?

EW installaties hebben een radius. Als jij lanceert buiten die radius, heb je geen last van verstoring.
Dat snap ik maar het GPS signaal is bijzonder zwak. Met slechts 2 watt stoorvermogen (27mc is legaal tot 4 watt te gebruiken als vergelijking) haal je al iets van 15km. Dan kun je je wel een beetje een voorstelling maken van wat er gebeurt als je tientallen kilowatts in gaat zetten.

https://www.researchgate.(...)_in_real_environment
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:55:09 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:07:24 #220
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209037425
quote:
Ukraine has been forced to update the software on its Himars rockets because Russian forces have learned to jam their GPS guidance systems
Of we hebben het eigenlijk misschien over een kinderziekte van de GMLRS raketten.

Want als die raketten niet geprogrammeerd zijn, om hun GPS positie bepaling te negeren, als die ineens radicaal afwijkt van een seconde geleden, en die raketten wanhopig gaan proberen te corrigeren waardoor je astronomische afwijkingen krijgt, ja, dan heb je een probleem.

Terwijl iedereen met half a brain dan al snel denkt: als GPS ineens een locatie begint aan te geven die radicaal afwijkt van een seconde geleden, en inertial guiding = dan vanaf dat punt GPS negeren.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:10:11 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209037523
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Of we hebben het eigenlijk misschien over een kinderziekte van de GMLRS raketten.

Want als die raketten niet geprogrammeerd zijn, om hun GPS positie bepaling te negeren, als die ineens radicaal afwijkt van een seconde geleden, en die raketten wanhopig gaan proberen te corrigeren waardoor je astronomische afwijkingen krijgt, ja, dan heb je een probleem.

Terwijl iedereen met half a brain dan al snel denkt: als GPS ineens een locatie begint aan te geven die radicaal afwijkt van een seconde geleden, en inertial guiding = dan vanaf dat punt GPS negeren.
Het gaat niet om een afwijking (spoofing) maar om het totaal ontbreken van een signaal.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:10:28 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:11:11 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209037558
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat niet om een afwijking (spoofing) maar om het totaal ontbreken van een signaal.
Duidelijk, maar: same difference ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_209037673
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het zal inderdaad eerder een kinderziekte zijn, dan dat de Russen opeens experts geworden zijn in moderne elektronische oorlogsvoering.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:22:01 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:22:24 #226
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209037898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zal inderdaad eerder een kinderziekte zijn, dan dat de Russen opeens experts geworden zijn in moderne elektronische oorlogsvoering.
Met de leeftijd van dat hele gps zou het raar zijn als de Russen niets zouden hebben uitgevonden.
pi_209037944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Met de leeftijd van dat hele gps zou het raar zijn als de Russen niets zouden hebben uitgevonden.
Wat dan weer raar zou zijn als de Amerikanen zulke dure raketten op zo'n achterhaalde manier zouden gebruiken.
pi_209038360
quote:
Paracetamolletje tegen de hoofdpijn zal vast niet werken in dit geval ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:50:00 #229
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209038420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat dan weer raar zou zijn als de Amerikanen zulke dure raketten op zo'n achterhaalde manier zouden gebruiken.
GPS is nu 1 maal een kwetsbaar gebeuren. En zo’n raket is verder slim zat enigszins in de buurt te komen alleen mist hij op een gegeven moment zijn correcties.

Die 500km raketten die ze hebben neergehaald, had dat nog wat te maken met het dichtgooien van DE brug?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:59:12 #230
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209038578
twitter

En dat zal nog wel even duren zeker?
pi_209038692
Als dat GPS jammen zo standaard is, waarom deden ze dat dan niet vanaf het moment dat HIMARS werden aangekondigd? Dat heeft de ht lang geduurd voordat ze er dan wat aam deden.
  zondag 7 mei 2023 @ 00:09:29 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209038751
quote:

[ twitter ]
Goed filmpje, die Russen worden van 2 kanten aangevallen. Een vuurgevecht met Ukrainers buiten beeld en daarnaast Ukrainers in dezelfde trench. Vraag me wel af of er contact is tussen de drone operator en de mensen op de grond zodat ze kunnen zeggen, ja nu is het juiste moment want XYZ
pi_209038780
twitter

Zit misschien wel iets in.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf zondag 7 mei 2023 @ 00:15:03 #234
364681 over_hedge
pi_209038822
quote:
Slimme actie wel _O_ waar kan ik de film rechten kopen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 7 mei 2023 @ 00:16:21 #235
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209038836
quote:

[..]

https://kyivindependent.c(...)-over-kyiv-on-may-4/

Die airforce staat ook ondertussen hevig te knikken en naar hun Patriot te wijzen !

Edit:
twitter

Jaja, David zei het ! :6 :D

[ Bericht 29% gewijzigd door Nebelwerfer op 07-05-2023 00:41:29 ]
  zondag 7 mei 2023 @ 00:26:40 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209038954
Nadat Rusland verloren heeft is Belarus aan de beurt :Y

https://poland.postsen.co(...)red-to-get-hurt.html
Why are they risking their lives? Oleh Dashkevich repeats the official motto of the Kalinowski regiment: “First Ukraine, then Belarus.” He says: — Russia is our common problem. Belarus is in the captivity of Russia, Moscow controls Belarus and its inhabitants. So we have to fight Russia, which will also help Belarus. That’s why we stand together.
pi_209038985
Ik denk dat de VS op dit moment druk bezig is met het aanpassen van hun HARM raketten, zodat ze naar sterke zenders in de GPS frequenties zoeken.

Starlink had ook last van jammers, maar hebben dat ook weten op te lossen. En natuurlijk is het ook zo dat de russen zelf ook last hebben van GPS jamming.

Edit: Ah gevonden. De VS is er al mee bezig. En waar kun je beter GPS HARM raketten uittesten dan in Oekraine. Nu de tijdsduur nog verkorten.

Edit2: Waarom passen ze niet gewoon de zoekfrequentie aan. Dikke vette kans dat dit softwarematig kan worden opgelost, tenzij er een beperking is van de detectoren.

[ Bericht 22% gewijzigd door oheng op 07-05-2023 00:52:16 ]
  zondag 7 mei 2023 @ 00:38:49 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209039092
quote:

[ twitter ]
Interessante reddit discussie over dit gevecht:
https://www.reddit.com/r/(...)s_clearing_a_trench/
https://www.reddit.com/r/(...)or_observed_how_the/

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 07-05-2023 01:42:11 ]
pi_209039189
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Interessante reddit discussie over dit gevecht:
https://www.reddit.com/r/(...)s_clearing_a_trench/
Dit loopgraaf gevecht liegt er ook niet om. Wat een ellende.
  zondag 7 mei 2023 @ 00:46:21 #240
38496 Perrin
pi_209039194
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
https://kyivindependent.c(...)-over-kyiv-on-may-4/

Die airforce staat ook ondertussen hevig te knikken en naar hun Patriot te wijzen !

Edit: [ twitter ]
Jaja, David zei het ! :6 :D
Goed voor de verkoopcijfers.
  zondag 7 mei 2023 @ 01:07:45 #241
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209039381
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Goed voor de verkoopcijfers.
Als ze afdoende zijn zeker ja !
Wordt al dat doneren nog eens rendabel voor de vs ook.
  zondag 7 mei 2023 @ 01:19:41 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209039463
Offtopic maar wel super interessant.
2006 Israel vs Hezbollah Libanon oorlog
De Spike NLOS missile die van 20km afstand afgeschoten wordt en dan precies door het raam van een gebouw gaat.

Dit spul werkt tegen alles. Tanks, artillery, mannetjes in een trench, snipers in een gebouw, etc...

zondag 7 mei 2023 @ 01:40:24 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209039583
https://www.reddit.com/r/(...)92_unit_of_the_92nd/
video from the CODE 9.2 unit of the 92nd Mechanized Brigade showing them targeting/hitting multiple russian soldiers with drone drop munitions/grenades.
  zondag 7 mei 2023 @ 02:12:24 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209040166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat was voor de geallieerden overigens niet anders. Martin van Creveld heeft daar een mooi onderzoek naar gedaan: fighting power. De Duitsers waren dermate effectief dat ze onder vrijwel alle omstandigheden altijd een gunstige winst / verlies ratio hadden - tegen zowel de westelijke geallieerden, maar inderdaad zeker tegen de Russen.

Vandaar dat alle moderne westerse handboeken over oorlog- en commandovoering voor wat betreft landstrijdkrachten anno nu een evolutie zijn van de Duitse uit WOII.
Ik denk dat je ietwat overdrijft over de cijfers tegen de Geallieerden (zeker in 44 en 45 leden de Duitsers natuurlijk ook grote nederlagen zoals Falaise) maar over het algemeen heb je helemaal gelijk ja.

Het is altijd vrij pijnlijk als je er een veldslag uit 1941 of 1942 bijpakt en ziet dat de Sovjets de meest belachelijke nederlagen leden. Paar voorbeelden:

1. Tweede slag om Charkov. 277000 man Russische verliezen.
2. Slag om Kiev. 700000 man Russische verliezen.
3. Slag bij Briansk. 700000 man verliezen.

Dat zijn zulke absurde cijfers dat het een mirakel is dat ze uiteindelijk gewonnen hebben.
  zondag 7 mei 2023 @ 07:51:42 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209040296
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:29 schreef oheng het volgende:

Edit2: Waarom passen ze niet gewoon de zoekfrequentie aan. Dikke vette kans dat dit softwarematig kan worden opgelost, tenzij er een beperking is van de detectoren.
Heeft met de ontvangstantenne te maken. Die moet fysiek matchen met de golflengte van de frequentie. Het mooiste is de helft van de golflengte maar dat is op de lagere frequenties niet haalbaar natuurlijk. Daarom zijn die 27mc basisantennes die je wel eens ziet ook 5.5 meter lang (27mc werkt in de 11 meter band).

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 07-05-2023 08:07:11 ]
  zondag 7 mei 2023 @ 07:56:18 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209040316
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:05 schreef BEFEM het volgende:
Als dat GPS jammen zo standaard is, waarom deden ze dat dan niet vanaf het moment dat HIMARS werden aangekondigd? Dat heeft de ht lang geduurd voordat ze er dan wat aam deden.
Alleen de successen worden natuurlijk gemeld.
  zondag 7 mei 2023 @ 08:20:54 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209040362
quote:
Is het voordeel van de himars ook niet dat hij makkelijk kan herladen door zijn eigen kraan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 7 mei 2023 @ 08:52:08 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209040520
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209041750
Interessant artikel in de Washington Post over de verwachtingen rondom het tegenoffensief
quote:
Senior Ukrainian officials fear counterattack may not live up to hype

KYIV, Ukraine — The Ukrainian military has spent nearly 15 months exceeding the world’s expectations. Now, senior leaders are trying to lower those hopes, fearing that the outcome of an imminent counteroffensive aimed at turning the tide of the war with Russia may not live up to the hype.

“The expectation from our counteroffensive campaign is overestimated in the world,” Ukrainian Defense Minister Oleksii Reznikov said in an interview this past week. “Most people are … waiting for something huge,” he added, which he fears may lead to “emotional disappointment.”
The planned counterattack — made possible by donated Western weapons and training — could mark the most consequential phase of the war, as Ukraine seeks to snatch back significant territory and prove it is worthy of continued support.

Offensive military operations typically require overwhelming advantage, and with Russian forces dug into heavily fortified defenses all across the 900-mile-long front, it is hard to gauge how far Ukraine will get.

The buildup ahead of the assault — the details of which remain secret — has left Ukrainian officials grappling with a difficult question: What outcome will be enough to impress the West, especially Washington?

Some fear that if the Ukrainians fall short, Kyiv may lose international military assistance or face new pressure to engage with Moscow at a negotiating table — not on the battlefield. Such talks would almost certainly involve Russian demands for a negotiated surrender of sovereign territory, which Ukraine has called unacceptable

Hele artikel: https://www.washingtonpos(...)tations-hype-russia/
pi_209041762
Poolse grenswacht: Pools vliegtuig gehinderd door Russisch vliegtuig
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69198689

Vrijdag heeft de piloot van een Pools vliegtuig van de grenswacht tijdelijk de controle over het toestel verloren, nadat het boven de Zwarte Zee door een Russisch gevechtsvliegtuig werd gehinderd meldt de Poolse grenswacht. Het Poolse vliegtuig stond onder bevel van Roemenië.

Volgens de Poolse grenswacht maakte het Russische vliegtuig "agressieve en gevaarlijke manoeuvres" zonder radiocontact te maken. Zo zou het toestel 5 meter voor de neus van het Poolse vliegtuig zijn gevlogen.

Ondanks turbulentie wist de Poolse bemanning het vliegtuig veilig te laten landen in Roemenië.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209042196
quote:

[..]

Hoe groot is de radius van het verstoringsgebied van zo'n GPS jammer eigenlijk? En zijn er ook al wapens tegen die jammer ontwikkeld, zoiets als HARM raketten tegen de radarinstallaties van luchtafweer systemen?
pi_209042204
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209042363
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 11:13 schreef Heph844 het volgende:
Interessant artikel in de Washington Post over de verwachtingen rondom het tegenoffensief
[..]
Hele artikel: https://www.washingtonpos(...)tations-hype-russia/
Echt eerlijk is het dan ook niet om de Oekraďners een handjevol afgeschreven westerse wapensystemen te geven en dan verwachten dat ze de Russische krijgsmacht gaan decimeren. Met andere woorden: lever meer wapens!
  zondag 7 mei 2023 @ 12:15:22 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209042495
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 11:51 schreef spicymchaggis het volgende:
Hoe groot is de radius van het verstoringsgebied van zo'n GPS jammer eigenlijk?
Dat gaat best ver, als je deze map pakt (Oekraine wordt logischerwijs niet in kaart gebracht) en je kijkt naar de interferentie in Turkije dan weet je ongeveer over wat voor gebieden je praat.

GPS Jam map

quote:
En zijn er ook al wapens tegen die jammer ontwikkeld, zoiets als HARM raketten tegen de radarinstallaties van luchtafweer systemen?
@oheng kwam daar al mee:

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 00:29 schreef oheng het volgende:
Edit: Ah gevonden. De VS is er al mee bezig. En waar kun je beter GPS HARM raketten uittesten dan in Oekraine. Nu de tijdsduur nog verkorten.
Waarschijnlijk operationeel in 2026.
pi_209042547
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:06 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Echt eerlijk is het dan ook niet om de Oekraďners een handjevol afgeschreven westerse wapensystemen te geven en dan verwachten dat ze de Russische krijgsmacht gaan decimeren. Met andere woorden: lever meer wapens!
Tegenover die paar roestige tanks en falende manschappen?
Vakman pur sang
  zondag 7 mei 2023 @ 12:21:58 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209042580
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 11:52 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel goed nieuws, ze hebben er zelf ook geen vertrouwen in dat ze Melitopol kunnen behouden en smeren m alvast.
pi_209042617
_O-
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 7 mei 2023 @ 12:35:25 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209042766
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:06 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik weet nog dat er in het begin 4 Himars werden gegeven. En we nu een jaar later nog steeds op 20 zitten. Wtf...
Ze hadden gelijk met 20 stuks moeten beginnen en het opschalen naar 50
  zondag 7 mei 2023 @ 12:38:12 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 7 mei 2023 @ 12:43:10 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209042889
https://www.reddit.com/r/(...)_of_its_entire_tank/
Something people don't really get is that most of the people lost aren't what they consider valuable people. They're semi-educated rural people living much as they did here in the turn of the century. Hired guns with no other way to earn cash money. The ruling class doesn't care if they all die. Also the 'insult' of Ukraine succeeding must be punished at all costs. Losing simply isn't an option for putin. Loss of face is everything.
pi_209043074
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209043179
https://www.nu.nl/buitenl(...)hten-in-bakhmut.html

quote:
. De baas van het Russische huurlingenleger Wagner Group Yevgeny Prigozhin zegt dat Rusland hem plotseling toch meer munitie en wapens heeft beloofd om door te vechten in de Oost-Oekraďense stad Bakhmut.
Reactie
quote:
. Propaganda en desinformatie, de moeite van het lezen niet waard. Alles om nog een beetje fatsoenlijk op hun feestdag te voorschijn te kunnen komen.
Vakman pur sang
  zondag 7 mei 2023 @ 13:05:10 #265
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209043186
twitter

In het Oosten worden de rijen ook langzaam gesloten.
  zondag 7 mei 2023 @ 13:15:58 #266
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209043297
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik weet nog dat er in het begin 4 Himars werden gegeven. En we nu een jaar later nog steeds op 20 zitten. Wtf...
Ze hadden gelijk met 20 stuks moeten beginnen en het opschalen naar 50
Maar dan is wel de vraag of GMLRS productie daar gelijke tred mee kan houden. Vind het op zich al knap dat we nooit gehoord hebben van tekorten van die dingen. Doctrinaal was het nooit de bedoeling van de VS dat die dingen zo massaal ingezet zouden worden, deze oorlog begon dus ook met een productie capaciteit die volstrekt niet ingericht was voor zo massaal verbruik.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 7 mei 2023 @ 13:21:12 #267
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209043352
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij moet niet piepen. Jij hebt geen tegenvallende prestaties nodig om om de dag te gaan roepen dat er "onderhandeld moet worden" en ze maar eens "op moeten houden met escaleren".
&lt;signature here&gt;.
pi_209043371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Hij zal wel integer zijn, daar ga ik niet over.

Maar ik verwijs nogmaals naar zijn eerste opmerking: Oekraďne moet maar om de onderhandelingstafel gaan zitten met Rusland. Naast dat Rusland momenteel energievoorzieningen en woonwijken aan het bombarderen zijn met raketaanvallen in Oekraďne (al een goede reden om niet aan onderhandelingen te beginnen, want dan beloon je dat terreur), heeft Rusland ook aangetoond zich onbetrouwbaar op te stellen tijdens de onderhandelingen.

Dan vind ik zijn opmerking getuigen van een hele lage intelligentie tijdens die post. En dat heb ik ook met argumenten bewezen.

En nu wil ik ook niet allerlei andere users erbij betrekken, maar het enige weerwoord wat ik heb gekregen is “Ach, Lospedrosa is zo’n fijne user!” Wat maakt dat uit als hij uit zijn nek aan het lullen is? Kom dan met argumenten dat het niet zo’n domme opmerking is als eerst wordt aangenomen?
Nee, mee eens hoor.

Desondanks zie ik de roep om te onderhandelen vrij vaak voorbijgekomen, zowel in de media als veelal drive-by posts hier. Deze mensen kunnen/willen nooit de lastige vraagstukken beantwoorden. Rusland heeft de afgelopen jaren het Boedapest memorandum, het verdrag van 1997 en de Minsk-verdragen aan hun laars gelapt. En dat is alleen maar Oekraďne. Rusland heeft met talloze andere verdragen de reet afgeveegd. Hoe gaat men ervoor zorgen dat Rusland dat niet gewoon weer doet? Hoe ga je ervoor zorgen dat Rusland zich niet beloond voelt voor deze agressie? Wat ga je doen met de Oekraďense bevolking die nu nog onder Russische bezetting leeft? Hoe garandeer je dat het verdrag nageleefd zal worden? Hoe ga je ervoor zorgen dat Rusland nu niet de ogen richt op landen als Moldavië, Kazachstan, Georgië, Belarus of, op het moment dat de kans zich voordoet, de Baltische Staten of de rest van Oekraďne?

Dit zijn namelijk wel de vraagstukken waar je een waterdicht langetermijnplan voor nodig hebt. Die roep om onderhandelingen komt naar mijn mening vooral van naďeve mensen die terugverlangen naar het makkelijkere leventje voor de invasie. Of van mensen met kwaadaardige bedoelingen.
Incelfrikandel
pi_209043438
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij moet niet piepen. Jij hebt geen tegenvallende prestaties nodig om om de dag te gaan roepen dat er "onderhandeld moet worden" en ze maar eens "op moeten houden met escaleren".
Het is soms zo maf dat de reacties over de toe te rekenen sterkte van beide partijen steeds alle kanten opgaan.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 13:29:17 #270
3928 Ulx
pi_209043439
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat snap ik maar het GPS signaal is bijzonder zwak. Met slechts 2 watt stoorvermogen (27mc is legaal tot 4 watt te gebruiken als vergelijking) haal je al iets van 15km. Dan kun je je wel een beetje een voorstelling maken van wat er gebeurt als je tientallen kilowatts in gaat zetten.

https://www.researchgate.(...)_in_real_environment
Daar storen ze natuurlijk ook zichzelf mee. We zagen allemaal de beelden van commerciële GPS ontvangers in Russisch vliegtuigen.
Verder: Ze hebben die jammers niet sinds vorige week. Waarom worden ze nu pas ingezet als ze half Oekraďne daarmee kunnen bestrijken? Dat lijkt me zelfs voor Russen een enorme blunder.
  zondag 7 mei 2023 @ 13:42:24 #271
104963 ETA
European Travel Author
pi_209043584
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nee, mee eens hoor.

Desondanks zie ik de roep om te onderhandelen vrij vaak voorbijgekomen, zowel in de media als veelal drive-by posts hier. Deze mensen kunnen/willen nooit de lastige vraagstukken beantwoorden. Rusland heeft de afgelopen jaren het Boedapest memorandum, het verdrag van 1997 en de Minsk-verdragen aan hun laars gelapt. En dat is alleen maar Oekraďne. Rusland heeft met talloze andere verdragen de reet afgeveegd. Hoe gaat men ervoor zorgen dat Rusland dat niet gewoon weer doet? Hoe ga je ervoor zorgen dat Rusland zich niet beloond voelt voor deze agressie? Wat ga je doen met de Oekraďense bevolking die nu nog onder Russische bezetting leeft? Hoe garandeer je dat het verdrag nageleefd zal worden? Hoe ga je ervoor zorgen dat Rusland nu niet de ogen richt op landen als Moldavië, Kazachstan, Georgië, Belarus of, op het moment dat de kans zich voordoet, de Baltische Staten of de rest van Oekraďne?

Dit zijn namelijk wel de vraagstukken waar je een waterdicht langetermijnplan voor nodig hebt. Die roep om onderhandelingen komt naar mijn mening vooral van naďeve mensen die terugverlangen naar het makkelijkere leventje voor de invasie. Of van mensen met kwaadaardige bedoelingen.
als er mensen komen met een simpele oplossing van een complex probleem, dan is het een van beide:

• Die persoon is geniaal en verdient een Nobelprijs omdat niemand anders op het simpele idee was gekomen.
• Die persoon begrijpt onvoldoende de complexiteit van het probleem en snapt niet dat het een "eenvoudige" oplossing complex kan zijn om uit te voeren.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 7 mei 2023 @ 13:44:38 #272
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209043626
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is soms zo maf dat de reacties over de toe te rekenen sterkte van beide partijen steeds alle kanten opgaan.
Het zou zeer slecht zijn als oekrainse mindef zich nu rijk zou rekenen.

Beroemde quote:

quote:
No plan survives first contact with the enemy.
&lt;signature here&gt;.
pi_209043742
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 7 mei 2023 @ 13:56:17 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209043758
&lt;signature here&gt;.
  zondag 7 mei 2023 @ 14:00:37 #275
323876 michaelmoore
pi_209043812
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nee, mee eens hoor.

zet daar maar Turkije bij, als Poetin de Erdogan in het zadel gaat houden , en daarmee NATO uit elkaar trekt
pi_209043945
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209044105
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 14:20:23 #278
3928 Ulx
pi_209044116
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 07:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alleen de successen worden natuurlijk gemeld.
Hoe bepalen de drones de coördinaten van een doelwit voor artillerie eigenlijk? Welke techniek gebruikt men daarvoor als GPS geen optie is?
  zondag 7 mei 2023 @ 14:21:21 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209044134
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar storen ze natuurlijk ook zichzelf mee. We zagen allemaal de beelden van commerciële GPS ontvangers in Russisch vliegtuigen.
Verder: Ze hebben die jammers niet sinds vorige week. Waarom worden ze nu pas ingezet als ze half Oekraďne daarmee kunnen bestrijken? Dat lijkt me zelfs voor Russen een enorme blunder.
Gps jamming gebeurt al sinds het begin van het conflict en de Russen gebruiken zelf vnl Glonass dat op een iets andere frequentie werkt. Als je gericht smalbandig stoort kun je Glonass nog wel gebruiken.
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 14:23:36 #280
3928 Ulx
pi_209044161
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, zelfs met een musket uit 1600 kan een Rus iemand doodschieten. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Je wilt tenslotte dat het doden van Oekraďners stopt.
  zondag 7 mei 2023 @ 14:23:53 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209044167
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:20 schreef Ulx het volgende:

Hoe bepalen de drones de coördinaten van een doelwit voor artillerie eigenlijk? Welke techniek gebruikt men daarvoor als GPS geen optie is?
Je ziet toch waar je zit?
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 14:26:41 #282
3928 Ulx
pi_209044210
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je ziet toch waar je zit?
Kijken op het beeldscherm, dan naar de kaart zoeken naar landmarks, dan schatten wat de afstanden zijn, dat omzetten naar coördinaten en die doorgeven aan de Pzh2000 crew?
  zondag 7 mei 2023 @ 14:30:30 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209044261
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kijken op het beeldscherm, dan naar de kaart zoeken naar landmarks, dan schatten wat de afstanden zijn, dat omzetten naar coördinaten en die doorgeven aan de Pzh2000 crew?
Zo ingewikkeld is dat niet hoor.

Zo wordt het al tientallen jaren gedaan als mensen op de grond een vuuraanvraag doen.
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 14:43:39 #284
3928 Ulx
pi_209044496
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo ingewikkeld is dat niet hoor.

Zo wordt het al tientallen jaren gedaan als mensen op de grond een vuuraanvraag doen.
Met drones?
pi_209044876
twitter
  zondag 7 mei 2023 @ 15:19:08 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209045084
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met drones?
Kan het makkelijker maken. Sommige populaire DJI drones hebben laser rangefinders. Dan kan je op de display uitlezen hoeveel m/km een doel van de drone afzit, en de GPS coördinaten van de drone heb je. Als de interface je niet al gewoon die coördinaten geeft.

Ik vind het opzich ook vrij vreemd dat die type drones, die 4 cijfers kosten niet gewoon als wapens geclassificeerd zijn. De civiele toepassingen voor drones met rangefinders of zelfs thermal vision lijken mij vrij beperkt. Maar deze status quo is voorlopig natuurlijk prima.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 15:32:57 #287
3928 Ulx
pi_209045333
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan het makkelijker maken. Sommige populaire DJI drones hebben laser rangefinders. Dan kan je op de display uitlezen hoeveel m/km een doel van de drone afzit, en de GPS coördinaten van de drone heb je. Als de interface je niet al gewoon die coördinaten geeft.

Ik vind het opzich ook vrij vreemd dat die type drones, die 4 cijfers kosten niet gewoon als wapens geclassificeerd zijn. De civiele toepassingen voor drones met rangefinders of zelfs thermal vision lijken mij vrij beperkt. Maar deze status quo is voorlopig natuurlijk prima.
De GPS werkt niet. Stoorzenders weet je nog. Daar waren we toch al uit?
  zondag 7 mei 2023 @ 15:36:48 #288
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209045419
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 06:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat je ietwat overdrijft over de cijfers tegen de Geallieerden (zeker in 44 en 45 leden de Duitsers natuurlijk ook grote nederlagen zoals Falaise) maar over het algemeen heb je helemaal gelijk ja.

Het is altijd vrij pijnlijk als je er een veldslag uit 1941 of 1942 bijpakt en ziet dat de Sovjets de meest belachelijke nederlagen leden. Paar voorbeelden:

Dat zijn zulke absurde cijfers dat het een mirakel is dat ze uiteindelijk gewonnen hebben.
Ze hebben gewonnen omdat ze tonnen aan materiaal en materieel doorgescheept kregen van de geallieerden, via dezelfde regeling die Zelenski nu ook heeft - ironisch genoeg.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 7 mei 2023 @ 15:38:57 #289
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209045447
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
De GPS werkt niet. Stoorzenders weet je nog. Daar waren we toch al uit?
Ik bedoelde meer: coördinaten , dan GPS coördinaten , excuses ;)

Met je laser rangefinder zie je op het scherm simpel waar iets zit. Geen noodzaak om een kaart te raadplegen, of zelf te moeten schatten, nav objecten die je ziet. Waar iets precies zit, staat gewoon op je scherm. Strikt genomen komt GPS daar niet bij om de hoek kijken.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 15:45:28 #290
3928 Ulx
pi_209045538
quote:
12s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer: coördinaten , dan GPS coördinaten , excuses ;)

Met je laser rangefinder zie je op het scherm simpel waar iets zit. Geen noodzaak om een kaart te raadplegen, of zelf te moeten schatten, nav objecten die je ziet. Waar iets precies zit, staat gewoon op je scherm. Strikt genomen komt GPS daar niet bij om de hoek kijken.
Het lijkt me alleen nogal gezocht, als GPS totaal niet zou werken zou artillerie ook niet meer van tientallen kilometers afstand iets met precisie weten te raken. En dat lukt ze nog wel. Enige verschil lijkt te zijn dat dat meestal kleinere doelen zijn. Vooruitgeschoven munitiedumps en dergelijke. Ik ben daarom niet overtuigd dat heel GPS niet meer werkt. Ik had dan ook wel meer berichten verwacht op twitter. Toen Musk wat dingen afsloot om Poetin een plezier te doen werd dat ook meteen bekend.
pi_209046139
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209046176
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het lijkt me alleen nogal gezocht, als GPS totaal niet zou werken zou artillerie ook niet meer van tientallen kilometers afstand iets met precisie weten te raken. En dat lukt ze nog wel. Enige verschil lijkt te zijn dat dat meestal kleinere doelen zijn. Vooruitgeschoven munitiedumps en dergelijke. Ik ben daarom niet overtuigd dat heel GPS niet meer werkt. Ik had dan ook wel meer berichten verwacht op twitter. Toen Musk wat dingen afsloot om Poetin een plezier te doen werd dat ook meteen bekend.
Ik lees ook hier (https://www.army-technology.com/projects/himars/) dat de GMLRS raket een inertial navigatie systeem heeft (dus ter aanvulling op gps). Dus dit werkt onafhankelijk van GPS. Op basis van sensory input eventueel in relatie met externe observaties/objecten kun je theoretisch gezien vrij accaratuur je trajectory bewaken (zoals ook bijvoorbeeld satellieten kunnen navigeren aan de hand van haar positie tov hemellichamen). Kan mij voorstellen dat als je ook over een relatief korte afstand spreekt (70-100 km) het ook accaratuur genoeg is.
  zondag 7 mei 2023 @ 16:31:03 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209046209
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:45 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me alleen nogal gezocht, als GPS totaal niet zou werken zou artillerie ook niet meer van tientallen kilometers afstand iets met precisie weten te raken. En dat lukt ze nog wel.
Het is ook te simpel om te redeneren dat rus EW altijd op het juiste moment de "rock" is, als antwoord op oekraine's "scissors".

Oorlog is geen turn based game. Het is realtime. Orc kan z'n EW installatie te snel aanzetten, waardoor het een doel wordt voor wat anders, te laat zodat een Excaliber/GMRLS niet genoeg afwijking opbouwt om te missen.

Dus beide zijn waar in deze. Ja, rus heeft EW die prima z'n werk lijkt te doen. Nee, het betekent niet dat Excalibur/GMLRS waardeloos zijn geworden.

Interessante factor is dat EW spul 1 brok informatie technologie is. Met waarschijnlijk meer dan zat "single purpose" onderdelen uit het westen. Zo'n ding nu verliezen betekent dat het weg is, en niet op korte of middellange termijn vervangen kan worden.
&lt;signature here&gt;.
pi_209046227
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:36 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze hebben gewonnen omdat ze tonnen aan materiaal en materieel doorgescheept kregen van de geallieerden, via dezelfde regeling die Zelenski nu ook heeft - ironisch genoeg.
En omdat ze massaal nieuw kanonnenvoer lieten aanrukken - net als nu.
pi_209046423
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 06:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

En bij de overwinningen

Slag om Stalingrad: 750 000
Slag om Kursk: 863,303
Tweede slag om de Donbas: 273,522
Operatie Bagration; 770,888
Oost-Pruisen: 234,360
Boedapest: 320,082
Wenen: 167,940
Slag om Berlijn: 361.367
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209046601
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2023 16:25 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat hij gelijk heeft: als Rusland verliest zal de kop van Poetin eraf gaan. Omdat er geen duidelijke opvolger is zal het land vermoedelijk vervallen in totale anarchie en een burgeroorlog, terwijl de georganiseerde misdaad de dienst uit maakt.
  zondag 7 mei 2023 @ 17:08:42 #297
323876 michaelmoore
pi_209046666
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 17:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat hij gelijk heeft: als Rusland verliest zal de kop van Poetin eraf gaan. Omdat er geen duidelijke opvolger is zal het land vermoedelijk vervallen in totale anarchie en een burgeroorlog, terwijl de georganiseerde misdaad de dienst uit maakt.
Dan gaat iedere Gazprom , oligarch , progozijin , raspoetin en kadyrov zijn eigen landje maken
  zondag 7 mei 2023 @ 17:13:38 #298
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209046727
quote:

[..]
Misschien is er dan wel hoop dat Kaliningrad en het gebied rond Sint-Petersburg zich los kunnen maken van Rusland en een meer Europese koers kunnen gaan volgen. Een onafhankelijk Moskou zie ik niet snel gebeuren.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_209046913
quote:

[..]
Dat lijkt me ook overtrokken.
Vakman pur sang
  zondag 7 mei 2023 @ 17:26:06 #300
33189 RM-rf
1/998001
pi_209046925
quote:

[..]
Ik verwacht dat china dan ingrijpt en uiteindelijk een bepaalde fractie gaat steunen;
Die er dan zorg voor moet dragen dat rusland iig een stabiele speler blijft en china verder zich economisch kan uitbreiden in Kaukasus en centraal-Azie.

Rusland zou dan praktisch bijna een chinese vazalstaat worden.
En China mogelijk dé grootste winnaar van het Oekraďne-conflict
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 zondag 7 mei 2023 @ 17:30:30 #301
3928 Ulx
pi_209047021
quote:
12s.gif Op zondag 7 mei 2023 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
En omdat ze massaal nieuw kanonnenvoer lieten aanrukken - net als nu.
Alleen hebben ze nu geen topmaterieel meer. De wapenfabrieken draaien slecht wegens gebrek aan onderdelen. Dan gaan banzaď-charges ook niet echt helpen. Kijk naar de aanvallen die ze afgelopen maanden hebben gedaan. Het equivalent van hele divisies kwijtraken om een stadje ter grootte van Ede voor de helft te veroveren is niet vol te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')