abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209015785
.. en daar vervolgens incassokosten over berekenen en doorsturen naar een deurwaarder bij niet betaling. Kan een bedrijf dat legaal doen?

Heb maand terug een factuur ontvangen. Opgemaakt inmiddels 3 maanden terug waarop werkzaamheden worden gemeld die tot op heden niet verricht zijn. Buitensporig hoog. Ik heb ze betwist. Vandaag zo'n automatisch telefoontje, dat ze waarschijnlijk overgaan tot inschakeling van een deurwaarder als het niet heel rap betaald wordt. (Heb het niet afgeluisterd, wil terugbellen en het gesprek opnemen)

Maar, kan dat legaal? Dat een bedrijf een factuur stuurt voor werkzaamheden die nog niet eens verricht zijn?
pi_209015827
Is dat toevallig een factuur van B. Eunhaas B.V.?
pi_209015913
Dat ligt eraan wat er is afgesproken. Het is zeker niet ongebruikelijk om voor bepaalde diensten vooraf te betalen, al dan niet een deel (bijv de helft), en de rest na afronding/oplevering.

Maar hoe kun je al een maand geleden een factuur ontvangen hebben en die nu pas betwisten? Waarom zijn de werkzaamheden niet verricht?
pi_209015919
wat zeiden ze toen je de boel betwiste?

Heb je bewijs van wat er wel verricht is? En heb je bewijs van dat bepaalde vermelde werkzaamheden niet zijn uitgevoerd, terwijl er wel opdracht voor was?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:38:31 #5
33189 RM-rf
1/998001
pi_209015998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:21 schreef Inbox het volgende:
Dat een bedrijf een factuur stuurt voor werkzaamheden die nog niet eens verricht zijn?
Dat kan best, als daarover afspraken gemaakt zijn (bv een aanbetaling, betaling vooraf) en dit in de leveringsvoorwaarden staat.
Tot 50% van het totaalbedrag mag dat wettelijk bij consumenten uitmaken.
tevens kan een leverancier bv de dienstverlening aan een klant stopzetten als een afgesproken betaling niet voldaan is

een deurwaarder inschakelen zal moeilijk zijn (en hierbij zal je eerst ook officieel in gebreke gesteld moeten worden), maar als ze daarmee dreigen is dat ook niet gedaan.. en is het nog en moment om met een leverancier/dienstenaanbieder te onderhandelen.

je noemt overigens ook "buitensporing hoog"... wat bedoel je daarmee? is de prijs ook hoger dan afgesproken, wat is er vastgelegd hierover?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209016061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:21 schreef Inbox het volgende:
.. en daar vervolgens incassokosten over berekenen en doorsturen naar een deurwaarder bij niet betaling. Kan een bedrijf dat legaal doen?

Heb maand terug een factuur ontvangen. Opgemaakt inmiddels 3 maanden terug waarop werkzaamheden worden gemeld die tot op heden niet verricht zijn. Buitensporig hoog. Ik heb ze betwist. Vandaag zo'n automatisch telefoontje, dat ze waarschijnlijk overgaan tot inschakeling van een deurwaarder als het niet heel rap betaald wordt. (Heb het niet afgeluisterd, wil terugbellen en het gesprek opnemen)

Maar, kan dat legaal? Dat een bedrijf een factuur stuurt voor werkzaamheden die nog niet eens verricht zijn?
Dat kan legaal ja.
Heb zovaak gezeik gehad met bedrijven als Ziggo en/of verzekeraars die zomaar deurwaarder stuurden omdat ik niet betalen wil.

Maar ik betaal ook alleen niet als ik zeker weten gelijk heb, op een gegeven moment komt het voor en dan win ik en claim ik gemaakte onkosten. Die andere partijen komen niet eens opdagen.
Als het systeem van grote bedrijven niet werkt door een of andere faal, is het onmogelijk om daar contact over te hebben. Dus gewoon laten voorkomen.
pi_209016063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat kan best, als daarover afspraken gemaakt zijn (bv een aanbetaling, betaling vooraf) en dit in de leveringsvoorwaarden staat.
Tot 50% van het totaalbedrag mag dat wettelijk bij consumenten uitmaken.
tevens kan een leverancier bv de dienstverlening aan een klant stopzetten als een afgesproken betaling niet voldaan is

een deurwaarder inschakelen zal moeilijk zijn (en hierbij zal je eerst ook officieel in gebreke gesteld moeten worden), maar als ze daarmee dreigen is dat ook niet gedaan.. en is het nog en moment om met een leverancier/dienstenaanbieder te onderhandelen.

je noemt overigens ook "buitensporing hoog"... wat bedoel je daarmee? is de prijs ook hoger dan af
gesproken, wat is er vastgelegd hierover?
Verhaal is hier toch al bekend, dus zal het wel verklaren. Ben mn huis uitgezet met toestemming van de rechter en deze factuur betreft de 'eindinspectie'. Daarop onder andere vermeld: raamfolie op de ramen. Per vertrek rekenen ze daar iets van 120 euro voor. Maal 2 dus.. Die ontruiming is al bijna 4 maanden geleden. Woning is nog niet verhuurd, raamfolie zit nog steeds op de ramen.. Dat trek je er met een ruk af: mespunt onder een hoekje zetten en je trekt het eraf. Het is niet gelijmd, maar zit statisch vast.

Voorinspectie is er nooit geweest.Hier geweldig advies (ahum..) over gehad, maar dat was allemaal onderbuikgevoelens, want als er normaal gesproken een voorinspectie is zou ik de kans moeten hebben gehad zelf een en ander te doen. Die kans heb ik nimmer gehad.. En voor zover ik van een jurist heb begrepen zouden ze me dus niet eens meer mogen berekenen dan de kosten die ik zelf zou hebben moeten maken, maar dat terzijde.. Iets met jurisprudentie..

Maar gaat me nu even meer om het geheel. Voor zover ik weet heb ik nooit enige informatie ontvangen wat zo'n verhuurder (woningstichting) rekent ervoor, laat staan dat ik in het huurcontract daar iets over gelezen heb,
pi_209016090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Verhaal is hier toch al bekend, dus zal het wel verklaren. Ben mn huis uitgezet met toestemming van de rechter en deze factuur betreft de 'eindinspectie'. Daarop onder andere vermeld: raamfolie op de ramen. Per vertrek rekenen ze daar iets van 120 euro voor. Maal 2 dus.. Die ontruiming is al bijna 4 maanden geleden. Woning is nog niet verhuurd, raamfolie zit nog steeds op de ramen.. Dat trek je er met een ruk af: mespunt onder een hoekje zetten en je trekt het eraf. Het is niet gelijmd, maar zit statisch vast.

Voorinspectie is er nooit geweest. Hier geweldig advies over gehad, maar dat was allemaal onderbuikgevoelens, want als er normaal gesproken een voorinspectie is zou ik de kans moeten hebben gehad zelf een en ander te doen. Die kans heb ik nimmer gehad..
Dat zou ik niet voor laten komen. Dat ga je verliezen.
Gewoon betalen in dit geval.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:49:02 #9
33189 RM-rf
1/998001
pi_209016108
quote:

[..]

Voorinspectie is er nooit geweest. Hier geweldig advies over gehad, maar dat was allemaal onderbuikgevoelens, want als er normaal gesproken een voorinspectie is zou ik de kans moeten hebben gehad zelf een en ander te doen. Die kans heb ik nimmer gehad..
lijkt me inderdaad gewoon een rekening die je moet voldoen... je bent je huis uitgezet en er zal gewoon een vaste prijs zijn die de verhuurder kan rekenen voor de eindinspectie als iemand uit een woning gezet (Wat verder ook geen 'dienst' aan jou is; je woont immers niet meer in die woning, maar aan de verhuurder, jij bent enkel verplicht deze kosten te betalen ) is en bv het plaatsen van raamfolie op de ramen (waarvoor het dus niet uitmaakt of die naderhand al verwijderd is en of de woning nu al doorverhuurd is)...

kun je volop gaan bokken en weigeren dit te betalen, maarde kans is idd groot dat het dan naar een deurwaarder gaat en je alsnog de rekening samen met extra kosten moet voldoen; dus vervolgens meer betaald.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209016141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:47 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dat zou ik niet voor laten komen. Dat ga je verliezen.
Gewoon betalen in dit geval.
Het gaat mij erom dat er dus een factuur is voor werkzaamheden die niet verricht zijn. En daar hebben ze al bijna 4 maanden de tijd voor gehad. Bovendien ook nog eens bedragen die totaal absurd zijn.

Totaalkosten zo rond de 900 euro. Staat iets van 3-400 euro van open. De rest is de borg voor gebruikt.
pi_209016205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het gaat mij erom dat er dus een factuur is voor werkzaamheden die niet verricht zijn. En daar hebben ze al bijna 4 maanden de tijd voor gehad. Bovendien ook nog eens bedragen die totaal absurd zijn.

Totaalkosten zo rond de 900 euro. Staat iets van 3-400 euro van open. De rest is de borg voor gebruikt.
Het gaat zo te lezen niet om werkzaamheden, maar om bevindingen. Dat is wel een verschil.
pi_209016219
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:57 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat zo te lezen niet om werkzaamheden, maar om bevindingen. Dat is wel een verschil.
Dit dus, je hebt je huis niet in de staat achtergelaten zoals van je verwacht werd.
Je had die hoekjes van de folie even moeten vastpakken toen ze je hun huis uitgooiden
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:00:16 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209016227
quote:
die niet verricht zijn
die nog niet verricht zijn ...

Folie moet er nog steeds af, en daar moet jij nog steeds voor betalen ...

Bij een rechter gaat dit alleen maar veel duurder worden voor je.
Dum de dum
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:08:53 #14
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_209016346
quote:

[..]
Het gaat mij erom dat er dus een factuur is voor werkzaamheden die niet verricht zijn.
Maakt de daadwerkelijke uitvoering van die werkzaamheden dan uit? Wat stond in je huurcontract en bijhorende algemene huurvoorwaarden?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 16:19:01 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209016472
Dit is 'hoe maak ik de problemen die ik al heb nóg erger doordat ik denk dat ik in mijn recht sta terwijl dat niet zo is' 101.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209016512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:00 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
die nog niet verricht zijn ...

Folie moet er nog steeds af, en daar moet jij nog steeds voor betalen ...

Bij een rechter gaat dit alleen maar veel duurder worden voor je.
Moet er idd nog steeds af. Wil ik best zelf even lostrekken.
Normaalgesproken is er ook een voorinspectie eerst en krijg je de mogelijkheid om dat zelf te doen. Dat is niet gebeurd, en als ik de jurisprudentie daarop nalees mogen ze dan enkel de kosten in rekening brengen die ik zou hebben als ik het zelf zou doen. Ergo: nul euro (uit mn hoofd, moet ik even nalezen en opzoeken dat arrest)

Ik heb gevraagd om een gespecificeerde rekening van het verwijderen. Uiteraard geen reactie, want elke mail wordt genegeerd. Ook de mails waarin ik vraag om mn hele dossier van alle aan mij verzonden brieven, enz. Iets met verplicht volgens AVG.

Van de kosten voor een rechtszaak lig ik niet wakker: schuldsanering is aanstaande. Maar daar gaat het me nu even niet om.

Maar het is er nog steeds niet af, terwijl ze al maanden in die woning bezig kunnen zijn en ik heb die kosten dus al betwist sowieso.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:26:18 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209016539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:23 schreef Inbox het volgende:
Normaalgesproken is er ook een voorinspectie eerst en krijg je de mogelijkheid om dat zelf te doen.
Als je op de normale manier vertrekt wel, ja. Dat is hier allemaal niet van toepassing.

Dit moet je gewoon betalen, daar is echt niks aan te doen. Aftikken, ervan leren en dan verder met je leven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:31:25 #18
33189 RM-rf
1/998001
pi_209016588
quote:
Ik heb gevraagd om een gespecificeerde rekening van het verwijderen.
misschien begrijp je het niet zo goed, maar alle kosten rondom je uitzetting (de rapportage van de eindinspectie van de woning waar je uitgezet bent) is geen dienst aan jou, maar aan de verhuurder.
Jij moet die kosten betalen (de tijdens de eindinspectie vastgestelde gebreken of eventueel zelf aangebrachte voorzieningen verwijderen) omdat je ze veroorzaakt hebt, maar je kunt verder niet mekkeren als ze wel of niet dat alles goed gedaan hebben.

Oik al denk je dat je de kosten niet hoeft te betalen omdat je 'sowieso de schuldsanering ingaat' .. maar zelfs dan kan het heel veel uitmaken of je enige bereidheid toont goed samen te werken.. bepaald gedrag, het onnodig maken van nieuwe schulden en/of het niet nakomen van afspraken kan ertoe leiden dat je heel snel wer de schuldsanering uitgegooid wordt en gewoon weer op jezelf moet staan.

Dan zit je eigenlijk vooral jezelf te pesten, en jezelf verder de nesten in te werken waarbij het steeds moeilijk wordt hier weer uit te komen en je leven op orde te krijgen.
pi_209016619
Je kan het proberen het nog veel verder te escaleren, maar kan je ergens aantonen dat je überhaupt ergens wel constructief bent? Volgens betwist jij een deel van de factuur, heb je het andere onbetwiste gedeelte dan wel betaald?

Je gaat het verliezen en als je je op manier opstelt en het gevecht aangaat ga je het zeker te weten verliezen.

Het gaat om de laatste 400? Ga al die ellende alleen aan als je er voldoening uit haalt
pi_209016831
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:19 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is 'hoe maak ik de problemen die ik al heb nóg erger doordat ik denk dat ik in mijn recht sta terwijl dat niet zo is' 101.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBZWB:2022:8489
ALs ik dat zo lees,heb ik weldegelijke rechten.

En dan is die 2x 120 euro (uit mn hoofd) opeens iets dat ze niet in rekening zouden mogen brengen.

En dan rijst tegelijkertijd ook de vraag: waar is die 120 euro op gebaseerd per vertrek en waarom is dat niet 500 euro per vertrek of 25 euro? De woonkamer heeft meerdere ramen. De doucheruimte maar 1. Zelfde bedrag..

Naast natuurlijk de vraag: waarom is die folie niet gewoon losgetrokken bij de inspectie om te kijken of dat geplakt is met lijm of gewoon statisch is aangebracht? Ik heb zo het idee dat dat bedrag is gebaseerd op folie met lijm aangebracht, dat lekker scheurt op het moment dat je het eraf wilt trekken.

Plus de vraag: hoe vaak brengen verhuurders kosten in rekening die betaald worden, maar die helemaal niet uitgevoerd worden? Ik noem bijv. dat verwijderen van de raamfolie, terwijl dat gewoon blijft zitten en de nieuwe huurder ook niet vraagt voor verwijdering. Of een gordijnroede bijvoorbeeld?

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 05-05-2023 17:01:04 ]
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 17:05:30 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_209016926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
ALs ik dat zo lees,heb ik weldegelijke rechten.

En dan is die 2x 120 euro (uit mn hoofd) opeens iets dat ze niet in rekening zouden mogen brengen.

En dan rijst tegelijkertijd ook de vraag: waar is die 120 euro op gebaseerd per vertrek en waarom is dat niet 500 euro per vertrek of 25 euro? De woonkamer heeft meerdere ramen. De doucheruimte maar 1. Zelfde bedrag..

Naast natuurlijk de vraag: waarom is die folie niet gewoon losgetrokken bij de inspectie om te kijken of dat geplakt is met lijm of gewoon statisch is aangebracht? Ik heb zo het idee dat dat bedrag is gebaseerd op folie met lijm aangebracht, dat lekker scheurt op het moment dat je het eraf wilt trekken.

Plus de vraag: hoe vaak brengen verhuurders kosten in rekening die betaald worden, maar die helemaal niet uitgevoerd worden? Ik noem bijv. dat verwijderen van de raamfolie, terwijl dat gewoon blijft zitten en de nieuwe huurder ook niet vraagt voor verwijdering. Of een gordijnroede bijvoorbeeld?
Joh ik vind het allemaal wel best verder, maar je zit moeilijk te doen om het moeilijk doen. Dat resulteerde de vorige keer er in dat je uit huis bent gezet.
pi_209016953
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
misschien begrijp je het niet zo goed, maar alle kosten rondom je uitzetting (de rapportage van de eindinspectie van de woning waar je uitgezet bent) is geen dienst aan jou, maar aan de verhuurder.
Jij moet die kosten betalen (de tijdens de eindinspectie vastgestelde gebreken of eventueel zelf aangebrachte voorzieningen verwijderen) omdat je ze veroorzaakt hebt, maar je kunt verder niet mekkeren als ze wel of niet dat alles goed gedaan hebben.

Oik al denk je dat je de kosten niet hoeft te betalen omdat je 'sowieso de schuldsanering ingaat' .. maar zelfs dan kan het heel veel uitmaken of je enige bereidheid toont goed samen te werken.. bepaald gedrag, het onnodig maken van nieuwe schulden en/of het niet nakomen van afspraken kan ertoe leiden dat je heel snel wer de schuldsanering uitgegooid wordt en gewoon weer op jezelf moet staan.

Dan zit je eigenlijk vooral jezelf te pesten, en jezelf verder de nesten in te werken waarbij het steeds moeilijk wordt hier weer uit te komen en je leven op orde te krijgen.
De verhuurder stelt zn eigen factuur op en doet zelf de inspectie. Daar zit 'm het venijn ook een beetje. Die kan dus voor alles een bedrag neerzetten waarvan ie dat zelf een mooi bedrag vind. Dus 120 euro voor het lostrekken van een raamfolietje bijvoorbeeld, of 60 euro voor het in de container deponeren 20m verderop van wat achtergebleven spullen.
pi_209016970
Natuurlijk moet je de rekening gewoon betalen. Echte fatsoensrakkers zouden dat wel doen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209017039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Joh ik vind het allemaal wel best verder, maar je zit moeilijk te doen om het moeilijk doen. Dat resulteerde de vorige keer er in dat je uit huis bent gezet.
Toch is het een behoorlijk interessant stukje jurisprudentie dat compleet ingaat tegen al het advies dat Fok! me opleverde en aantoont da tik weldegelijk rechten heb.

Maar goed, jij hebt makkelijk lullen natuurlijk, JIj bent een grootverdiener, hebt zelfs tijd voor moderatie hier op Fok! naast je werk. Ik niet ;) en ik betaal graag enkel waar ik toe verplicht ben en niet graag omdat een ander vind dat ik dat moet doen.
pi_209017196
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:57 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ook dat ja.

De werkzaamheden zijn niet uitgevoerd, dus de bedragen zijn alleen om die reden al betwistbaar naar mijn idee.
Daarnaast is er dus ook geen factuur, noch een bedrijf ingeschakeld voor die werkzaamheden. Naar mij idee dus een soort gebakken lucht.
pi_209017300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:31 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ook dat ja.

De werkzaamheden zijn niet uitgevoerd, dus de bedragen zijn alleen om die reden al betwistbaar naar mijn idee.
Daarnaast is er dus ook geen factuur, noch een bedrijf ingeschakeld voor die werkzaamheden. Naar mij idee dus een soort gebakken lucht.
Die werkzaamheden voeren ze niet voor jou uit, maar voor de verhurende partij, maar ze mogen het jou in rekening brengen.
Boeit helemaal niemand of het uberhaupt uitgevoerd wordt of niet. Is gewoon cashen op je nalatigheid. En terecht.

Dit verlies je sowieso.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:44:23 #27
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_209017356
In de door jou je gelinkte uitspraak gaat het over een totaalbedrag van ¤21.500,-. Dan loont het wel om naar de kantonrechter te stappen. Waarbij specifiek in die zaak is aangedragen dat de verhuurder zelf een en ander in zijn voorwaarden had opgenomen inzake een voorinspectie. Vraag is of jouw situatie wel vergelijkbaar is.

Kan best zijn dat jouw casus - los van het bedrag - soortgelijk is. En je dus gelijk hebt en een deel van de kosten exorbitant zijn. Maar ik verwacht eerder dat je aan het kortste eind gaat trekken. En je zoals @RM-rf terecht opmerkt alleen maar meer schulden maakt in plaats van de schade te beperken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:45:51 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_209017370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:
Toch is het een behoorlijk interessant stukje jurisprudentie dat compleet ingaat tegen al het advies dat Fok! me opleverde en aantoont da tik weldegelijk rechten heb.
én hoe ver heeft het je al gebracht dat je denkt in je recht te staan...
als ik uit het vorige topic haal ben je uit je woning gezet, nadat je met een knuppel je 'recht' ging halen bij je huurbaas, die na meerdere malen je gewaarschuwd had wegens het stallen van meerdere fietsen in de doorgang naar je kelderbox (deze stond volgens jou te vol doordat je hem zelf niet kon opruimen) en uiteindelijk een van je fietsen verwijderd had.

Over je huur-uitzetting zijn al meerdere zittingen voor de rechter geweest.

in de rechtzaak die je aanhaalde is het enige belangrijke punt dat er daar én nooit een voor-inspectie plaatsgevonden had én de verhuurder in haar huurvoorwaarden dat wél expliciet aangaf las vaste procedure bij huurbeeindiging...
Omdat de voorinspectie nooit plaatsgevonden heeft maar de huurder er volgens voorwaarden wel een recht op kan claimen, bepaald de rechter dat hierdoor de vergoedings-verplichting voor gemaakte kosten voor de verhuurder beperkt wordt tot eventuele kosten die ook de huurder gemaakt zou hebben als er wel een voorinspectie plaatsgevonden heeft én hij hierna dit zelf aangepast had.

In jouw geval geef je verder geen enkele informatie dat dat je probleem zou zijn maar begin je erover of de kosten voor in oorspronkelijke staat opleveren van de woning niet betaald zouden hoeven worden, omdat deze handeling nog niet uitgevoerd is (en dat is verder jouw zaak niet, je moet an sich betalen voor de vaststelling dat bij oplevering van de woning deze dingen nog gedaan moeten worden ).

Heel misschien zou je een zekere kans hebben in een bezwaar tegen de hoogte van de kosten ...
maar dan zal je dus moeten aantonen dat er nooit een voorinspectie plaatsgevonden heeft, de verhuurder daartoe nooit gelegenheid geboden heeft, maar dat wél in de voorwaarden staat en niet expliciet is uitgesloten bij een gedwongen uitzetting.

in dat geval zou je inderdaad vermoedelijk de hoge kosten van 220 euro voor die folies niet geheel hoeven betalen, maar als ik lees dat de totale rekening voor uitzetting meer dan 400 euro is en hierbij ook bepaalde kosten zijn wegens een sleutel die niet teruggegeven is, blijft het an sich een rekening die verder terecht is en die je moet betalen.

Wat je eventueel kunt proberen is constructief in gespek te gaan met de verhuurder, je kunt aangeven dat je sowieso binnenkort in de schuldsanering gaat, en ze daarna achteraan en lange rij moeten aanslutien, maar bv aanbieden wel een deel gelijk te betalen... vermoedelijk kiezen ze eerder graag daarvoor...
Maar in dat geval zal je je knuppel wel moeten thuislaten en het proberen juist in de minne te schikken

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 05-05-2023 17:59:26 ]
pi_209017373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:39 schreef hangtime het volgende:

[..]
Die werkzaamheden voeren ze niet voor jou uit, maar voor de verhurende partij, maar ze mogen het jou in rekening brengen.
Boeit helemaal niemand of het uberhaupt uitgevoerd wordt of niet. Is gewoon cashen op je nalatigheid. En terecht.

Dit verlies je sowieso.
pi_209017384
quote:

[..]
Moet er idd nog steeds af. Wil ik best zelf even lostrekken.
Normaalgesproken is er ook een voorinspectie eerst en krijg je de mogelijkheid om dat zelf te doen. Dat is niet gebeurd, en als ik de jurisprudentie daarop nalees mogen ze dan enkel de kosten in rekening brengen die ik zou hebben als ik het zelf zou doen. Ergo: nul euro (uit mn hoofd, moet ik even nalezen en opzoeken dat arrest)

Ik heb gevraagd om een gespecificeerde rekening van het verwijderen. Uiteraard geen reactie, want elke mail wordt genegeerd. Ook de mails waarin ik vraag om mn hele dossier van alle aan mij verzonden brieven, enz. Iets met verplicht volgens AVG.

Van de kosten voor een rechtszaak lig ik niet wakker: schuldsanering is aanstaande. Maar daar gaat het me nu even niet om.

Maar het is er nog steeds niet af, terwijl ze al maanden in die woning bezig kunnen zijn en ik heb die kosten dus al betwist sowieso.
Schuldsanering gaat moeilijk worden als je geen woonadres hebt. Heb je ondertussen al wat gevonden?
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 17:49:10 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_209017398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:16 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar goed, jij hebt makkelijk lullen natuurlijk, JIj bent een grootverdiener, hebt zelfs tijd voor moderatie hier op Fok! naast je werk. Ik niet ;) en ik betaal graag enkel waar ik toe verplicht ben en niet graag omdat een ander vind dat ik dat moet doen.
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Prima dat je iets kunt winnen. De vraag is echter, wat is als je verliest, dan ben je verder van huis.

De vraag wordt dan, weegt dat risico op tegen het eventuele voordeel? Gezien je voorgeschiedenis gok ik dat jij dat vindt, en dus moet je gewoon doen wat je wil doen, en ik gun je ook nog dat je wint, maar als dat niét zo eindigt dan ben je verder van huis, en dat zou zonde zijn, want als een paar 100 euro al een probleem zijn is nóg meer ook een nog groter probleem.

Dat maak jij er van, maar ik moet ook gewoon werken voor mijn geld.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:51:45 #32
33189 RM-rf
1/998001
pi_209017431
quote:
Ook in die zaak bevestigd de rechter dat an sich een verhuurder een recht heeft hogere kosten voor een professionele service te rekenen bij een eind-inspectie als de verhuurder de woning oplevert in een staat die niet overeenkomt met de initieel vastgetselde staat..
Wél stelt de rechter dat de verhuurder hierover voorheen met een huurder in overleg moet gaan, en deze in staat stelt gebreken zelf op te lossen, (voor beeindiging van de huur).

Dat betekent dat, als je zelf weigert dat zelf eerder in oorspronkelijke staat te brengen, an sich bv een kostenpost van 110 euro per kamer waarin er raamfolie verwijderd moet worden, vermoedelijk terecht kan zijn, als een professioneel bedrijf zoiets rekent (en dat is niet eens zo ondenkbaar, zulke bedrijven rekenen wel vaker een bepald standaardtarief dat zeker niet laag is, en zelfs weinig werk kan dan initieel erg hoog worden)

je enige kans is _als_ er dus géén voor-inspectie plaatsgevonden heeft, daartoe nooit een aanbod was (als jij bv een aanbod tot voor-inspectie weigerde is dat verder jouw verantwoordelijkheid), én dit expliciet wél in de huurvoorwaarden staat en niet bv uitgesloten is in een uitzettings-clausule.

daarover heb je verder geen informatie gegeven .. dus de vraag is of er nooit een aanbod tot voor-inspectie was..
en of daarover wél wat in je huurcontract en huurvoorwaarden stond.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 05-05-2023 17:58:22 ]
pi_209017987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:47 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Schuldsanering gaat moeilijk worden als je geen woonadres hebt. Heb je ondertussen al wat gevonden?
Ik heb een briefadres en onderdak.
pi_209018076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:31 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ook dat ja.

Dus als jij een schade van 500 euro aan mijn auto maakt en ik beslis om de 500 euro die ik krijg van jou of je verzekering in mijn zak te steken ipv de schade te laten repareren vind je ook dat je mij blijkbaar niets schuldig bent ondanks dat mijn auto 500 euro in waarde is gedaald?
pi_209018163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Dus als jij een schade van 500 euro aan mijn auto maakt en ik beslis om de 500 euro die ik krijg van jou of je verzekering in mijn zak te steken ipv de schade te laten repareren vind je ook dat je mij blijkbaar niets schuldig bent ondanks dat mijn auto 500 euro in waarde is gedaald?
Leuk voorbeeld, maar totaal niet vergelijkbaar.

Of denk jij dat die woning 250 euro minder waard is met raamfolie op de ruiten dat je met een paar tellen eraf trekt?
Van waardeverlies valt hier niet te spreken.
pi_209018165
quote:

[..]

Het is geen factuur voor werkzaamheden.

Het is een factuur voor het feit dat de woning nadat het contract met jou beëindigd is niet in dezelfde staat is (minus normale slijtage) als toen jij de woning betrok. De verhuurder rekent die schade je aan. En daarvoor is het niet nodig dat de zaken al hersteld zijn en zelfs niet nodig dat de zaken überhaupt hersteld worden. De schade is er en de hoogte van het schadebedrag wordt bepaald op basis van wat de herstelkosten zijn wanneer deze door een professionele partij worden uitgevoerd.
En met 60 euro ex btw per uur + voorrijkosten gaat het hard.

Dus betaal maar snel. De partij die geld eist is immers kennelijk niet te beroerd om daadwerkelijk een deurwaarder in te schakelen en je te dagvaarden, want dat hebben ze al eerder gedaan. En ja, 99% kans dat jij de zaak gaat verliezen.
pi_209018175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Leuk voorbeeld, maar totaal niet vergelijkbaar.

Of denk jij dat die woning 250 euro minder waard is met raamfolie op de ruiten dat je met een paar tellen eraf trekt?
Van waardeverlies valt hier niet te spreken.
Wat jij wilt joh.
pi_209018203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:50 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Wat jij wilt joh.
Ik zal je vraag toch even beantwoorden: als ik jou 500 euro schade aanricht in de vorm van waardeverlies, vind ik dat jij die 500 euro moet krijgen. Op het moment dat je 500 euro wilt hebben, terwijl iedere Jan Lul die schade voor 100 euro kan repareren, dan gun ik je die 100 euro niet eens meer. Dan ben je gewoon een smerige parasiet die 400 euro meer wilt dan de schade is.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 19:10:59 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_209018464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik zal je vraag toch even beantwoorden: als ik jou 500 euro schade aanricht in de vorm van waardeverlies, vind ik dat jij die 500 euro moet krijgen. Op het moment dat je 500 euro wilt hebben, terwijl iedere Jan Lul die schade voor 100 euro kan repareren, dan gun ik je die 100 euro niet eens meer. Dan ben je gewoon een smerige parasiet die 400 euro meer wilt dan de schade is.
Maar die bedragen komen niet uit de lucht vallen. Ik gok dat die bedragen ook in het contract staan, en daar ben je mee akkoord gegaan toen je dat contract tekende.

Dat je nu achteraf moeilijk gaat doen is een beetje...nou ja...sneu.
pi_209019009
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
pi_209019089
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar die bedragen komen niet uit de lucht vallen. Ik gok dat die bedragen ook in het contract staan, en daar ben je mee akkoord gegaan toen je dat contract tekende.

Dat je nu achteraf moeilijk gaat doen is een beetje...nou ja...sneu.
Het zullen standaardbedragen zijn inderdaad, maar ik denk niet dat die in het huurcontract staan opgenomen.
Ingeval van een voorinspectie zou je eenzelfde rapport krijgen, maar heb je de keuze: akkoord of zelf oplossen. Dat zelf oplossen van gebreken is mij nimmer geboden voor zover ik weet.

Wat is er sneu aan? Mij zijn die bedragen nooit genoemd. Pas een maand of twee na de ontruiming kwam die factuur. Na de ontruiming heb ik geen brief meer van ze gehad. Noch een reactie op mn vragen, gesteld per mail. Ook op de betwisting geen reactie terug gehad terwijl dat dus wel gericht was aan iemand die de incasso's regelt namens de verhuurder.

Heb nalv van de factuur wel de hoogtes betwist en vandaag dus een automatisch telefoontje van een herinneringsservice dat het waarschijnlijk incassokosten gaan berekenen en dat het overgaaat naar de deurwaarder. Twijfel of ik die laatste al bij voorbaat zal waarschuwen dat ik de rekeningen heb betwist. Die heeft al beslag gelegd om de kosten van de ontruiming te innen overigens, dus ik kan me wel voorstellen dat die de verhuurder zal adviseren het er maar bij te laten en het niet voor het gerecht te brengen. Dat is ook het meest verstandige, want het beslag is tientjeswerk per maand. De enige die erop vooruit gaat is de deurwaarder die als eerste zn kosten vergoed ziet.

Bel ze morgen wel, eerst een app regelen om het gesprek op te nemen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Inbox op 05-05-2023 19:56:15 ]
pi_209019252
Ne
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Nee, die heb ik niet. Was nooit lonend voor me. Zo vaak ben ik niet betrokken in conflicten.
pi_209019406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:57 schreef Inbox het volgende:
Ne
[..]
Nee, die heb ik niet. Was nooit lonend voor me. Zo vaak ben ik niet betrokken in conflicten.
Nu dus wel. Als je huis ontruimd is sta je direct al met 1-0 achter. Waarom zat er trouwens folie op de ramen?
pi_209019492
quote:
deze factuur betreft de 'eindinspectie'. Daarop onder andere vermeld: raamfolie op de ramen. Per vertrek rekenen ze daar iets van 120 euro voor. Maal 2 dus..
240 euro voor eindinspectie? Dat is niet uitzonderlijk hoor. Dat is nog een koopje als je er een zootje van hebt gemaakt.
pi_209019503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:04 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nu dus wel. Als je huis ontruimd is sta je direct al met 1-0 achter. Waarom zat er trouwens folie op de ramen?
Die folie zat er om inkijk te voorkomen. Zowel in de woonkamer als badkamer had ik inkijk door omliggende woningen.
pi_209019517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:09 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die folie zat er om inkijk te voorkomen. Zowel in de woonkamer als badkamer had ik inkijk door omliggende woningen.
Waarom is je huis ontruimd? Wietplantage?
pi_209019557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Stoer man, met zo'n instelling kom je er wel in het leven 👍

[ Bericht 0% gewijzigd door Dunnevandale op 05-05-2023 20:13:37 (Tikfout) ]
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 20:17:11 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_209019618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het zullen standaardbedragen zijn inderdaad, maar ik denk niet dat die in het huurcontract staan opgenomen.
Ingeval van een voorinspectie zou je eenzelfde rapport krijgen, maar heb je de keuze: akkoord of zelf oplossen. Dat zelf oplossen van gebreken is mij nimmer geboden voor zover ik weet.

Wat is er sneu aan? Mij zijn die bedragen nooit genoemd. Pas een maand of twee na de ontruiming kwam die factuur. Na de ontruiming heb ik geen brief meer van ze gehad. Noch een reactie op mn vragen, gesteld per mail. Ook op de betwisting geen reactie terug gehad terwijl dat dus wel gericht was aan iemand die de incasso's regelt namens de verhuurder.

Heb nalv van de factuur wel de hoogtes betwist en vandaag dus een automatisch telefoontje van een herinneringsservice dat het waarschijnlijk incassokosten gaan berekenen en dat het overgaaat naar de deurwaarder. Twijfel of ik die laatste al bij voorbaat zal waarschuwen dat ik de rekeningen heb betwist. Die heeft al beslag gelegd om de kosten van de ontruiming te innen overigens, dus ik kan me wel voorstellen dat die de verhuurder zal adviseren het er maar bij te laten en het niet voor het gerecht te brengen. Dat is ook het meest verstandige, want het beslag is tientjeswerk per maand. De enige die erop vooruit gaat is de deurwaarder die als eerste zn kosten vergoed ziet.

Bel ze morgen wel, eerst een app regelen om het gesprek op te nemen.
Wat er sneu aan is? Je kunt beter vragen wat er niét sneu aan is. De reden waarom het zo ver moest komen, de belachelijk overtrokken reactie door met een knuppel verhaal te gaan halen, het niet 'kunnen' opruimen van je kelderbox wat bullshit is, dat je nog steeds niet snapt dat je dit jezelf aangedaan hebt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu ben je weer moeilijk aan het doen over kosten die voortkomen uit een situatie die er niet had hoeven te zijn, als je in beginsel gewoon normaal had gedaan. Dan kun jij wel denken dat je in je recht staat, en niemand die zegt dat je dat niet mag denken, maar de realiteit is dat je steeds verder weg zakt in een situatie die je jezelf aan doet.
pi_209019637
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:13 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Stoer man, met zo'n instelling kom je er wel in het leven 👍
Jij bent veel stoerder dan mij met je reactie.

Ik gun jouw naar aanleiding van je reactie dan ook een malafide claim zoals hierboven als voorbeeld werd gesteld, waarbij er 500 euro geclaimd wordt voor een reparatie die 100 euro kost. Gewoon 400 euro meer betalen dan nodig is voor jou geen probleem toch?

Want nogmaals; die raamfolie veroorzaakt geen schade aan de woning en is in 5 minuten verwijderd.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:18:34 #50
33189 RM-rf
1/998001
pi_209019646
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:10 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Waarom is je huis ontruimd? Wietplantage?
Hij was met een knupppel naar het kantoor van de verhuurder gegaan om verhaal te halen nadat deze één van zijn fietsen verwijderd had die hij voortdurend in de doorgang naar zn kelderbox plaatste (omdat in zn kelderbox teveel rotzooi stond die hij 'niet kon opruimen' ).
De verhuurder had hem meermaals gewaarschuwd dat dit niet mocht.
pi_209019679
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Hij was met een knupppel naar het kantoor van de verhuurder gegaan om verhaal te halen nadat deze één van zijn fietsen verwijderd had die hij voortdurend in de doorgang naar zn kelderbox plaatste (omdat in zn kelderbox teveel rotzooi stond die hij 'niet kon opruimen' ).
Tja, dat is het dus. Ik snap dat de verhuurder er zijn buik vol van had. Ontruimen gebeurt niet zomaar, je moet dan echt een aso zijn. Hier in de buurt ook meegemaakt. Iemand die altijd midden in de nacht stomdronken stond te schreeuwen op straat. Na een aantal waarschuwingen is gewoon de maat vol en is het over en uit.
pi_209019696
250 euro is trouwens peanuts. Dat heb ik los in mijn zak zitten. Om daar nou zo'n probleem van te maken.
pi_209019750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:22 schreef -Sigaartje het volgende:
250 euro is trouwens peanuts. Dat heb ik los in mijn zak zitten. Om daar nou zo'n probleem van te maken.
Dit ja.

En als het kutfolie is, dan zijn ze wel ff bezig met krabben. Voor ¤250,- mag dat wel. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209019789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:25 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja.

En als het kutfolie is, dan zijn ze wel ff bezig met krabben. Voor ¤250,- mag dat wel. :D
Als ik als verhuurder zoiets had met zo'n aso, zou ik als verhuurder denken, joh, zoek het lekker zelf uit, je hebt er zelf om gevraagd. En had ik er nog 250 euro bovenop getikt. Een mafkees die folie plakt op de ramen van je huis.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 20:28:41 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_209019809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Jij bent veel stoerder dan mij met je reactie.

Ik gun jouw naar aanleiding van je reactie dan ook een malafide claim zoals hierboven als voorbeeld werd gesteld, waarbij er 500 euro geclaimd wordt voor een reparatie die 100 euro kost. Gewoon 400 euro meer betalen dan nodig is voor jou geen probleem toch?

Want nogmaals; die raamfolie veroorzaakt geen schade aan de woning en is in 5 minuten verwijderd.
Als jij wat minder de stoere jongen had uitgehangen dan had je daar nog gewoond en dan had je én deze kosten niet gehad én je had dit hele gezeik niet gehad.
pi_209019837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als jij wat minder de stoere jongen had uitgehangen dan had je daar nog gewoond en dan had je én deze kosten niet gehad én je had dit hele gezeik niet gehad.
Dit dus.
pi_209019988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:27 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Als ik als verhuurder zoiets had met zo'n aso, zou ik als verhuurder denken, joh, zoek het lekker zelf uit, je hebt er zelf om gevraagd. En had ik er nog 250 euro bovenop getikt. Een mafkees die folie plakt op de ramen van je huis.
Nou...soms is raamfolie toch wel wenselijk/toelaatbaar? Maar inderdaad: als je er uit moet/gaat.... weghalen dan. Doe je dat niet? ¤¤¤ :W

Krijgt TS dan wel z'n borg terug? :o
pi_209020066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:38 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou...soms is raamfolie toch wel wenselijk/toelaatbaar? Maar inderdaad: als je er uit moet/gaat.... weghalen dan. Doe je dat niet? ¤¤¤ :W

Nooit van gordijnen gehoord, of vitrages?
Die borg: was al op aan 8.000 euro ontruimingskosten. Dat was dus geen verhuizinkje. De laatste verhuisrekening die ik had was onder de 1.000 euro. Dan komen een paar sterke mannen alles uit je huis halen. Het enige wat je hoeft te doen is in dozen te pakken, stickers erop en koffie te zetten voor die mannen.
pi_209020175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:38 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

De borg is reeds ingehouden. Van het totaalbedrag voor de mutatiekosten staat nog een paar honderd open.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 20:55:26 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_209020233
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:43 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nooit van gordijnen gehoord, of vitrages?
Die borg: was al op aan 8.000 euro ontruimingskosten. Dat was dus geen verhuizinkje. De laatste verhuisrekening die ik had was onder de 1.000 euro. Dan komen een paar sterke mannen alles uit je huis halen. Het enige wat je hoeft te doen is in dozen te pakken, stickers erop en koffie te zetten voor die mannen.
8000 euro? Ik denk dat er dan wel wat meer aan de hand is dan een fietsje.
pi_209020278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Staat in een vorig topic van hem.
pi_209020338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die 8k zijn de kosten tot nu toe van de rechtszaak en de ontruiming en de mutatiekosten en beslagen/deurwaarderskosten.

Ontruiming kostte net iets minder dan de dagwaarde van de fietsen, als ik puur naar de kosten die dag kijk.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 21:02:20 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_209020372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:00 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die 8k zijn de kosten tot nu toe van de rechtszaak en de ontruiming en de mutatiekosten en beslagen/deurwaarderskosten.

Ontruiming kostte net iets minder dan de dagwaarde van de fietsen, als ik puur naar de kosten die dag kijk.
Precies. Dus als je gewoon een paar aftandse fietsen aan de kant had gezet/opgeruimd had en je had gewoon je box uitgeruimd, dan zat je nu niet tegen 8k + wat er nog bij komt te kijken.
pi_209020393
Ook acht ik het mogelijk dat deze schuld helemaal niet saneerbaar is. Omdat deze ontstaan is door je eigen verwijtbaar gedrag. Ben je hier ook strafrechtelijk voor vervolgd? Of ben je alleen maar je huis uit gezet? (al kan het uit huis zetten ook strafrechtelijk zijn natuurlijk, maar daarvan is volgens mij geen sprake in dit geval.)
pi_209020679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Het is geen factuur voor werkzaamheden.

Het is een factuur voor het feit dat de woning nadat het contract met jou beëindigd is niet in dezelfde staat is (minus normale slijtage) als toen jij de woning betrok. De verhuurder rekent die schade je aan. En daarvoor is het niet nodig dat de zaken al hersteld zijn en zelfs niet nodig dat de zaken überhaupt hersteld worden. De schade is er en de hoogte van het schadebedrag wordt bepaald op basis van wat de herstelkosten zijn wanneer deze door een professionele partij worden uitgevoerd.
En met 60 euro ex btw per uur + voorrijkosten gaat het hard.

Dus betaal maar snel. De partij die geld eist is immers kennelijk niet te beroerd om daadwerkelijk een deurwaarder in te schakelen en je te dagvaarden, want dat hebben ze al eerder gedaan. En ja, 99% kans dat jij de zaak gaat verliezen.
Dit. Of de werkzaamheden wel/niet uitgevoerd zijn maakt hier geen reet uit.
pi_209021241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies. Dus als je gewoon een paar aftandse fietsen aan de kant had gezet/opgeruimd had en je had gewoon je box uitgeruimd, dan zat je nu niet tegen 8k + wat er nog bij komt te kijken.
Als..als..

Ze wilden me er gewoon kostte wat kost uit hebben. Ze hadden het vonnis ook als stok achter de deur kunnen houden en pas tot ontruiming overgaan als er wederom bijv. fietsen geplaatst zouden worden. Wilden ze niet. Hebben we uiteraard geprobeerd.

Het is de knuppel die het probleem was. Tja.. mijn fout, had anders gemoeten maar op zo'n moment denk je niet helder als je voor 7k aan fietsen afgevoerd ziet worden. Die wil je gewoon kostte wat kost terug hebben.

Overigens, de feiten werden wel een beetje verdraaid in de dagvaarding. Ik heb geen seconde met die knuppel lopen zwaaien en evenmin ben ik scheldend naar beneden gerend. De dagvaarding meldt dat ik dat wel heb gedaan. Daar zou ik eigenlijk nog steeds een aangifte wegens laster voor moeten doen, want dat is pertinent gelogen.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 21:54:44 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_209021270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als..als..

Ze wilden me er gewoon kostte wat kost uit hebben. Ze hadden het vonnis ook als stok achter de deur kunnen houden en pas tot ontruiming overgaan als er wederom bijv. fietsen geplaatst zouden worden. Wilden ze niet. Hebben we uiteraard geprobeerd.
Ja, gewoon zomaar. Want jij was een voorbeeld huurder en de verhuurder had gewoon de pik op je. Er zat helemaal 0,0 bij wat aan jou lag. Die verhuurder had gewoon ienemienemutte gedaan voor wie hij ging kutten en het lot bepaalde Inbox.
pi_209021407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als..als..

Het is de knuppel die het probleem was. Tja.. mijn fout, had anders gemoeten maar op zo'n moment denk je niet helder als je voor 7k aan fietsen afgevoerd ziet worden. Die wil je gewoon kostte wat kost terug hebben.

Overigens, de feiten werden wel een beetje verdraaid in de dagvaarding. Ik heb geen seconde met die knuppel lopen zwaaien en evenmin ben ik scheldend naar beneden gerend. De dagvaarding meldt dat ik dat wel heb gedaan. Daar zou ik eigenlijk nog steeds een aangifte wegens laster voor moeten doen, want dat is pertinent gelogen.
Als ik iemand met een knuppel op me af zie lopen, bel ik de politie.
pi_209021479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, gewoon zomaar. Want jij was een voorbeeld huurder en de verhuurder had gewoon de pik op je. Er zat helemaal 0,0 bij wat aan jou lag. Die verhuurder had gewoon ienemienemutte gedaan voor wie hij ging kutten en het lot bepaalde Inbox.
Jij was erbij, lijkt het wel. Je lijkt alles beter te weten dan mij.

Ik was geen voorbeeldhuurder. Zeker niet, want ik plaatste idd mn fietsen daar waar dat niet mocht en heb brieven genegeerd. Verschrikkelijk natuurlijk, maar niemand in het portiek heeft ooit overlast ondervonden van mij of de fietsen en daar ooit over geklaagd De enige overlast die de term overlast mag hebben, is wateroverlast geweest door een aquarium 10 jaar terug.

De klachten van overlast door mn onderburen, die dingen hoorden die er niet zijn. Daar is toen buurtbemiddeling voor ingeschakeld, zijn brieven verstuurd. De buurman is vanwege die overlast ook eens midden in de nacht binnengevallen met een kapstok door de voordeur. Is nier nog ergens een topic over. Dat mag de term overlast niet eens dragen. Deels onjuist, ander deel valt onder kopje leefgeluiden.

Als je dan 10 jaar later leest wat die overlast inhoudt, dan heb je echt zoiets van WTF!? Een aquariumpomp die ze snachts horen, gesmijt met deuren. We zouden ruzies hebben gehad s nachts, voetstappen, met deuren hebben gegooid. Boren, stofzuigen.. En een brief aan de verhuurder van ze, waarin ze aangeeft dat de 'politie zegt dat we dingen horen die er niet zijn'.. En ze hoorden inderdaad dingen die er niet zijn, want ze hebben een keer een hele nacht op het plafond lopen bonken terwijl er niemand die nacht thuis was. De bovenburen spraken ons toen aan wat er die nacht aan de hand was, want ze hadden de hele nacht gebonkt. We wisten het niet, want we waren er niet die nacht.

Later, nalv het binnenvallen van de onderbuurman door de voordeur en de rechtszaak die er volgde, bleek dat hij reeds bij de reclassering liep, schizofreen was en zn pillen niet slikte. Dan hoor je idd dingen die er niet zijn,

Ruzies: kan me niet herinneren die gehad te hebben.
Stofzuigen: 1x gebeurd, snachts ja. Er was een glas omgevallen. 2m2 stofzuigen, zal halve minuut geweest zijn.
Voetstappen? Leefgeluiden
Deuren gooien? Ik was te lui om de deur uberhaupt achter me dicht te doen.
Aquariumpomp? Sure.. Je zal de airco van de huisartsen bedoelen 10m verderop.

Maar dat wist jij als alwetende allang natuurlijk :)

Van overlast is nooit sprake geweest. Geen van de medehuurder in het portiek staat aan de zijde van de verhuurder in deze. Ik heb van allemaal een verklaring op papier dat zij nooit overlast van mij hebben ondervonden. Nouja, van 5 van de 7 buren. De andere 2 geven het aan, maar willen geen bemoeienis ermee en willen het dus ook niet op papier zetten
pi_209021679
Het lijkt net alsof ik een post van @kree lees van voordat hij aan zichzelf ging werken. Je kan je wel blijven vastbijten in hoe onrechtvaardig het allemaal voor jou is en dat jou eigenlijk geen blaam treft ondanks een uitspraak van de rechter, maar daarmee werk je jezelf alleen maar tegen.
pi_209021838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 22:24 schreef Stepperoller het volgende:
Het lijkt net alsof ik een post van @:kree lees van voordat hij aan zichzelf ging werken. Je kan je wel blijven vastbijten in hoe onrechtvaardig het allemaal voor jou is en dat jou eigenlijk geen blaam treft ondanks een uitspraak van de rechter, maar daarmee werk je jezelf alleen maar tegen.
Rechters hebben altijd gelijk, is dat wat je wilt zeggen?

Voor nu hoef ik niet aan mezelf te werken. Daar gaat het draadje ook niet om. Het ging primair om de vraag, of ze uberhaupt wel rechtsgeldig een factuur kunnen/mogen sturen en incassokosten mogen berekenen, voor werkzaamheden die niet verricht zijn.

Voor mij is het simpel; die achterlijke kosten moeten van de factuur af als dat kan. En in extra kosten, daar heb ik ook geen zin in.
Zal ze morgen bellen, als ik een recording app gedownload heb en vragen of ik het er zelf even mag aftrekken.
Zullen ze wel negatief op antwoorden natuurlijk, want ze willen gewoon geld vangen omdat het kan.

Dat hele ontruimingsverhaal had van mij niet gehoeven in dit topic.
pi_209022197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
De verhuurder stelt zn eigen factuur op en doet zelf de inspectie. Daar zit 'm het venijn ook een beetje. Die kan dus voor alles een bedrag neerzetten waarvan ie dat zelf een mooi bedrag vind. Dus 120 euro voor het lostrekken van een raamfolietje bijvoorbeeld, of 60 euro voor het in de container deponeren 20m verderop van wat achtergebleven spullen.
120 euro is overigens echt niet duur ofzo.

Als mijn bedrijf een monteur stuurt voor een klus gaat de offerte al snel zo:

Wij rekenen per uur.
1 uur = 80 euro
Reistijd en voorrijkosten = 50 euro
Planning en werkvoorbereiding = 20 euro

Bij mij was je minimaal 150 euro kwijt geweest.
pi_209022599
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 22:57 schreef hangtime het volgende:

[..]
120 euro is overigens echt niet duur ofzo.

Als mijn bedrijf een monteur stuurt voor een klus gaat de offerte al snel zo:

Wij rekenen per uur.
1 uur = 80 euro
Reistijd en voorrijkosten = 50 euro
Planning en werkvoorbereiding = 20 euro

Bij mij was je minimaal 150 euro kwijt geweest.
Jouw bedrijf is dus al 100 euro goedkoper dan wat mij nu aangerekend wordt.

Voor het rechthangen van een deurtje, daar wordt daarentegen weer slechts 15 euro gerekend. Diezelfde persoon die dat dus goedkoop kan doen, die kan ook dat folie verwijderen in dezelfde klus. Maar ja,daar ontvangen ze geen 250 euro extra mee.

Moet je natuurlijk wel de sleutel hebben van de woning, dat dan weer wel. Maar da's geen probleem.want die halen ze voor de hele dag tegelijk op want ze gaan van woning tot woning van een en dezelfde verhuurder.

[ Bericht 16% gewijzigd door Inbox op 06-05-2023 00:30:10 ]
  zaterdag 6 mei 2023 @ 00:24:16 #74
33189 RM-rf
1/998001
pi_209023039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:41 schreef Inbox het volgende:

[..].

Alles ruim binnen het half uur, met materiaalkosten van 5 euro?

(..)

Moet je natuurlijk wel de sleutel hebben van de woning, dat dan weer wel.
Wat idd een belangrijke vraag is, waarom heb jij dat toen niet gelijk zélf gedaan?

Was er een aanbod voor een voorinspectie vanuit de verhuurder en heb je de kans gehad dit zelf voor veel minder kosten op te lossen?
pi_209023126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 00:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat idd een belangrijke vraag is, waarom heb jij dat toen niet gelijk zélf gedaan?

Was er een aanbod voor een voorinspectie vanuit de verhuurder en heb je de kans gehad dit zelf voor veel minder kosten op te lossen?
Nee, er is geen aanbod van voorinspectie geweest voor zover ik weet. Contact met ze werd me sowieso onmogelijk gemaakt. Toen ik ze belde, kreeg ik de mededeling 'we hebben de dienstverlening aan u gestaakt'. Contact opnemen zou dus geen zin hebben, want de antwoorden kwamen toch niet. Daarom zeg ik ook: ze wilde me opzettelijk dakloos maken, want woningruil werd al bij voorbaat afgewezen, zelfs zonder vonnis. Dat terwijl dat voor beide partijen een oplossing zou zijn: ik niet dakloos en niet langer een huurder van hun, zij zonder gezeik een nieuwe huurder en geen inkomstenverlies aan huurpenningen.

Omdat ik nimmer zou hebben vermoed,dat de raamfolie verwijderen met 250 euro zou besparen?
En ik er ook vanuit ben gegaan dat dat bij de ontruiming wel gedaan zou worden. Als ik daarop google, zie ik veelal bezemschoon opgeleverd en dat alles uit handen wordt genomen. Alles is gedaan door de ontruimers: van lamellen/gordijnen verwijderen tot laminaat en ondervloer verwijderen. Ook rails zijn van de muur gehaald. Daarbij is ook de schade aan de muur ontstaan, omdat ze gewoon de rails met geweld hebben losgehaald waarschijnlijk.
pi_209028131
ik ga me er toch mee bemoeien.
je gooit zoveel door elkaar;
die 8K waar je telkens mee smijt zijn, ook in je eigen woorden, NIET de ontruimingskosten, maar zijn, zoals je zelf ook al aangeeft

1Die 8k zijn de kosten tot nu toe van de rechtszaak en de ontruiming en de mutatiekosten en beslagen/deurwaarderskosten.

verder zijn er gewoon standaard bedragen gerekend tijdens die ontruiming. en dat is niet voor het werk wat gedaan wordt, maar een modelbedrag voor "schade"
dat zijn bedragen die de woningbouw vast heeft gesteld en simpelweg worden berekend bij constatering. die bedragen zijn vast ergens op te vragen maar die moeite zul je wel niet hebben gedaan.

beetje stof in een kamer? veegkosten.
folie op de ramen? verwijderkosten
zooi uit het huis ruimen? verwijderkosten

die bedragen zijn gewoon standaard bedragen en staan voor feiten die je niet volgens afspraak hebt achtergelaten. de bedragen zoals ik ze nu hoor zijn prima.

en om je stokpaardje maar meteen te adresseren;
er is je 120 euro in rekening gebracht voor die raamfolie. raamfolie waarvoor jij zelf te lamlendig bent geweest het te verwijderen als middelvinger naar je huurbaas.
die huurbaas cq woningcorporatie lacht zich de ballen uit de broek met mongolen zoals jij. want die gaat simpelweg met een turflijst door het huis heen, vinkt alles aan wat niet volgens afspraak is, en stuurt je de rekening. die 120 euro is niet voor het even in 4 seconden weg te halen, maar voor
-het niet achterlaten volgens afspraak
-het inschakelen van het bedrijf cq persoon die het gaat weghalen
-het heen en weer rijden van die persoon
-de administratieve rompslomp die hij er van heeft
al met al is 120 euro een prima bedrag.

samengevat, ik vermoed dat de ontruimingskosten rond de 2500 a 3000 euro zullen uitkomen. en dat is gewoon een redelijk bedrag. kun je lekker lopen procederen, maar de rechter lacht je geheel terecht in je gezicht uit en zal je een lamlendige klaploper noemen die schijt heeft aan anderen als hij het hardop zou mogen zeggen.

nogmaals, aangezien je begrijpend lezen lastig vind;
het bedrag wat ze je rekenen voor het verwijderne van die raamfolie is niet voor de activiteit van het verwijderen, maar is het modelbedrag omdat jij het niet hebt verwijderd en dat bedrag moet al het gezeik eromheen coveren.
juist om tegen te gaan dat mensen asociaal gedrag kunnen vertonen als ze uit huis worden gezet en dan lekker nog even de huisbaas een dikke vinger kunnen geven.
en die zaak waar je aan linkt? gaat over heel andere bedragen. en zelfs daar krijg de verhuurder niet eens echt ongelijk.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209028804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:47 schreef freak1 het volgende:
ik ga me er toch mee bemoeien.
je gooit zoveel door elkaar;
die 8K waar je telkens mee smijt zijn, ook in je eigen woorden, NIET de ontruimingskosten, maar zijn, zoals je zelf ook al aangeeft
[ code verwijderd ]

verder zijn er gewoon standaard bedragen gerekend tijdens die ontruiming. en dat is niet voor het werk wat gedaan wordt, maar een modelbedrag voor "schade"
dat zijn bedragen die de woningbouw vast heeft gesteld en simpelweg worden berekend bij constatering. die bedragen zijn vast ergens op te vragen maar die moeite zul je wel niet hebben gedaan.

beetje stof in een kamer? veegkosten.
folie op de ramen? verwijderkosten
zooi uit het huis ruimen? verwijderkosten

die bedragen zijn gewoon standaard bedragen en staan voor feiten die je niet volgens afspraak hebt achtergelaten. de bedragen zoals ik ze nu hoor zijn prima.

en om je stokpaardje maar meteen te adresseren;
er is je 120 euro in rekening gebracht voor die raamfolie. raamfolie waarvoor jij zelf te lamlendig bent geweest het te verwijderen als middelvinger naar je huurbaas.
die huurbaas cq woningcorporatie lacht zich de ballen uit de broek met mongolen zoals jij. want die gaat simpelweg met een turflijst door het huis heen, vinkt alles aan wat niet volgens afspraak is, en stuurt je de rekening. die 120 euro is niet voor het even in 4 seconden weg te halen, maar voor
-het niet achterlaten volgens afspraak
-het inschakelen van het bedrijf cq persoon die het gaat weghalen
-het heen en weer rijden van die persoon
-de administratieve rompslomp die hij er van heeft
al met al is 120 euro een prima bedrag.

samengevat, ik vermoed dat de ontruimingskosten rond de 2500 a 3000 euro zullen uitkomen. en dat is gewoon een redelijk bedrag. kun je lekker lopen procederen, maar de rechter lacht je geheel terecht in je gezicht uit en zal je een lamlendige klaploper noemen die schijt heeft aan anderen als hij het hardop zou mogen zeggen.

nogmaals, aangezien je begrijpend lezen lastig vind;
het bedrag wat ze je rekenen voor het verwijderne van die raamfolie is niet voor de activiteit van het verwijderen, maar is het modelbedrag omdat jij het niet hebt verwijderd en dat bedrag moet al het gezeik eromheen coveren.
juist om tegen te gaan dat mensen asociaal gedrag kunnen vertonen als ze uit huis worden gezet en dan lekker nog even de huisbaas een dikke vinger kunnen geven.
en die zaak waar je aan linkt? gaat over heel andere bedragen. en zelfs daar krijg de verhuurder niet eens echt ongelijk.
Alleen is het niet 120 euro, maar 2x 120 euro, want het ene raam bevond zich in een ander vertrek. Dan zit je op 240 euro voor 5 minuten werk. Wat een poster hierboven dus voor 150 euro doet, omdat ie 1uur arbeid rekent

Ontruimingskosten komen uit op ca 5500-6000 euro. Dat ene dagje dus enkel.

Rechtszaak 1100 euro. Mutatiekosten:900 euro.

Ik hoef niet te procederen. Wellicht de verhuurder als die factuur open blijft staan. Is niet verstandig, want zo goed als oninbaar.

De aangehaalde jurisprudentie geeft aan dat indien voor inspectie niet plaats heeft gevonden met wat voorwaarden- niet alle kosten berekend mogen worden zoals zij aangeven. Gaat niet om het totaalbedrag.

Ach, we zien het wel allemaal ;)
Maandag bel ik ze wel. Kijken of ze me nu wel te woord willen staan.

Maar Freak, leg me even uit waarom er slechts 15 euro gerekend wordt om een deurtje recht te hangen en waarom raamfolie verwijderen 15x zoveel moet kosten? Of een roostertje voor de afzuiging in de keuken incl vastzetten slechts 25 euro kost.

Had dat ook niet op zn minst 120 euro per klusje moeten zijn?
pi_209028822
Gewoon betalen lambal
Vakman pur sang
pi_209028851
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon betalen lambal
Jij mag het ook voor me doen als je die bedragen redelijk vind?
pi_209028931
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Jij mag het ook voor me doen als je die bedragen redelijk vind?
Jij hebt je toch zelf in de nesten gewerkt?

Die bedragen zijn normaal, gelden voor iedereen die het zo bont maakt dat die wordt uitgezet.

Accepteer dat het niet goed met je ding, verbeter je gedrag. Zoek 2 banen het liefst eentje zwart.
En werk je uit de naad.
Betaal eerst alles af.
En werk dan door en koop een mooie auto en koophuis.
Denk
Nooit meer aan deze tijd.

OF BLIJF JANKEN JANKBAL!
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 15:05:33 #81
5428 crew  miss_sly
pi_209028993
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
Alleen is het niet 120 euro, maar 2x 120 euro, want het ene raam bevond zich in een ander vertrek. Dan zit je op 240 euro voor 5 minuten werk. Wat een poster hierboven dus voor 150 euro doet, omdat ie 1uur arbeid rekent

Ik hoef niet te procederen. Wellicht de verhuurder als die factuur open blijft staan. Is niet verstandig, want zo goed als oninbaar.

De aangehaalde jurisprudentie geeft aan dat indien voor inspectie niet plaats heeft gevonden met wat voorwaarden- niet alle kosten berekend mogen worden zoals zij aangeven. Gaat niet om het totaalbedrag.

Maar Freak, leg me even uit waarom er slechts 15 euro gerekend wordt om een deurtje recht te hangen en waarom raamfolie verwijderen 15x zoveel moet kosten? Of een roostertje voor de afzuiging in de keuken incl vastzetten slechts 25 euro kost.

Er heeft geen voorinspectie plaatsgevonden omdat er een uithuiszetting was gepland en dan is dat niet meer aan de orde. Dus dat argument kun je gewoon niet gebruiken. Maar ga vooral door met de plaat voor je kop steeds hetzelfde herhalen. Je hebt jezelf in deze situatie gemanouvreerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209029002
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij hebt je toch zelf in de nesten gewerkt?

Die bedragen zijn normaal, gelden voor iedereen die het zo bont maakt dat die wordt uitgezet.

Accepteer dat het niet goed met je ding, verbeter je gedrag. Zoek 2 banen het liefst eentje zwart.
En werk je uit de naad.
Betaal eerst alles af.
En werk dan door en koop een mooie auto en koophuis.
Denk
Nooit meer aan deze tijd.

OF BLIJF JANKEN JANKBAL!
Het ging prima met me, tot er een poging werd gedaan mn fietsen af te nemen.
Zwart werken klinkt goed. Ben ik een voorstander van; werken doe je voor jezelf, niet voor de belastingdienst.
Ik heb ook nog andere schulden af te lossen.
Geen behoefte aan een auto of koophuis. Die laatste is sowieso moeilijk realiseerbaar momenteel in je eentje.
Ik zit teveel met haat als ik hieraan denk. Voel me gewoon gigantisch genaaid door deze 'goede verhuurder', zoals ze op de verhuurdersverklaring schreven. Een goede verhuurder, die personeel in dienst heeft die spullen toeeeigend en naast de container zet. Die mensen op straat zet en weigert informatie te verstrekken mbt evt woningruil. Die keihard liegt in de dagvaarding. Die.. nouja, genoeg redenen om te zeggen dat ze geen goede verhuurder zijn als ze willen doen geloven. Net als dat ik geen goede huurder was , omdat ik een fiets daar plaatste waar dat niet mocht maar die verder niemand tot last was.
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 15:08:24 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_209029027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 15:06 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zwart werken klinkt goed. Ben ik een voorstander van; werken doe je voor jezelf, niet voor de belastingdienst.
Geen behoefte aan een auto of koophuis. Die laatste is sowieso moeilijk realiseerbaar momenteel in je eentje.
Ik zit teveel met haat als ik hieraan denk. Voel me gewoon gigantisch genaaid door deze 'goede verhuurder', zoals ze op de verhuurdersverklaring schreven. Een goede verhuurder, die personeel in dienst heeft die spullen toeeeigend en naast de container zet. Die mensen op straat zet en weigert informatie te verstrekken mbt evt woningruil. Die keihard liegt in de dagvaarding. Die.. nouja, genoeg redenen om te zeggen dat ze geen goede verhuurder zijn als ze willen doen geloven. Net als dat ik geen goede huurder was , omdat ik een fiets daar plaatste waar dat niet mocht maar die verder niemand tot last was.
Het ging helemaal niet prima met je, want 'je fietsen afnemen' werd pas gedaan nadat je meerdere keren was verzocht je shit op te ruimen, maar dat 'kon' je niet en je berghok opruimen 'kon' je ook niet.

En toen werd een fiets weg gezet en toen ging jij met een knuppel verhaal halen. Dus nee, het ging niet goed met je, dat gaat het nog steeds niet, en je kunt tot in de eeuwigheid hier op een forum gelijk proberen te krijgen, maar ondertussen, terug in de realiteit in de echte wereld, heb je dikke problemen. Los die maar op in plaats van hier gelijk proberen te krijgen.
pi_209029043
quote:

[..]
Let op, 1 baan waar je netjes belasting betaalt en 1 ding voor de extra’s
Wat kun je? Kun je bv tegelzetten, verbeter je skills, daar zit heel veel werk in als je wil.
En dan pak je elke avond 200-400euro erbij en op zaterdag 600-800 euro.

MAAR JE JANKT LIEVER WEER ALS EEN KLEIN MEISJE.
Vakman pur sang
pi_209029233
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 15:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat kun je? Kun je bv tegelzetten, verbeter je skills, daar zit heel veel werk in als je wil.

Goede tips :Y

LIjkt me ideaal om zo een leuk bedrag op te bouwen naast de witte werkzaamheden. Zou ervoor tekenen als ik zo handig zou zijn
quote:

[..]

quote:

[..]

Klinkt goed. Een werkwijze waar ik volledig achter sta. Ben helaas -denk ik- niet zo handig, maar als ik in die branche werkzaam zou zijn, zou ik exact zo handelen. Deels wit, deel zwart ernaast en creatief boekhouden :Y

Ik jank idd graag als klein meisje, want kleine meisjes zijn liev en schattig ;)

Zo, en nu ben ik weer even pleite! FIjn weekend iedereen :W
pi_209029483
Zelf doen is altijd goedkoper…
De woningbouw doet het ook niet zelf maar besteed dit uit.
Voorrijkosten en uurtje werk is ¤120 per vertrek nog laag.
pi_209029620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 15:40 schreef klipper het volgende:
Zelf doen is altijd goedkoper…
De woningbouw doet het ook niet zelf maar besteed dit uit.
Voorrijkosten en uurtje werk is ¤120 per vertrek nog laag.
Maar het is niet eens 5 miniuten werk.

Als ik even simpel kijk dan vind ik 15 euro redelijk, want voor dat bedrag kan een kastdeurtje ook rechtgehangen worden. En kan er een ventilatierooster vervangen worden. Dat kan allemaal door dezelfde klusser gedaan worden.
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 16:00:34 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_209029750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 15:51 schreef Inbox het volgende:

[..]
Maar het is niet eens 5 miniuten werk.

Als ik even simpel kijk dan vind ik 15 euro redelijk, want voor dat bedrag kan een kastdeurtje ook rechtgehangen worden. En kan er een ventilatierooster vervangen worden. Dat kan allemaal door dezelfde klusser gedaan worden.
Je snapt het nog steeds niet. Het gaat niet om wat jij redelijk vindt, want als dat zo was had je nog steeds in dat huis gewoond. Tijd om de realiteit te gaan accepteren.
pi_209029896
Ga werken, verdien dat geld terug.
Maandag beginnen.
pi_209029952
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je snapt het nog steeds niet. Het gaat niet om wat jij redelijk vindt, want als dat zo was had je nog steeds in dat huis gewoond. Tijd om de realiteit te gaan accepteren.
Deze realiteit zal ik nimmer accepteren.
Verder is het beter als je je conclusies voor je houdt.

Ook jij mag uitleggen waarom 120 euro voor een folie eraf trekken voor jou acceptabel is en waarom dat per vertrek moet gaan. Zijn die 20 stappen naar een ander vertrek het verschil? Als datzelfde stuk folie in mn woonkamer hing, scheelde dat 120 euro.

Vraag is ook aan jou: waarom kost dat rooster vervangen 15 euro en een stuk folie losrukken 8x zoveel?
pi_209029960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:10 schreef Dementor het volgende:
Ga werken, verdien dat geld terug.
Maandag beginnen.
Peins er niet over Tommy.
Niet daarvoor.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:18:42 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209029987
Hoe vaak ga je deze plaat nog draaien, want hij wordt al aardig grijs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209029988
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
Peins er niet over Tommy.
Niet daarvoor.
Ik begrijp je wel hoor. Wij hebben veel gemeen, jij en ik.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209030032
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 14:48 schreef Inbox het volgende:

[..]

oh fuck me. je wilt het niet lezen he.

probeer het eens:
-de kosten zijn NIET voor de arbeid. dus oprotten met je 5 minuten voor 240 euro. het bedrag is een bedrag wat staat voor het niet weghalen van de folie. waarschijnlijk zal het ergens geformuleerd staan als het niet in orginele staat achterlaten van ramen en raambekleding ofzo. verder blijf je het werk bagataliseren maar was je te lamlendig om het zelf te doen om nu te gaan janken over de kosten. de reden dat je klacht 100 procent kansloos is is omdat ze een standaard afvinklijstje afgaan met "ramen niet in orginele staat? check 120 euro". en dat is een prima werkwijze. het heeft NIETS te maken met arbeids uren wat dan ook. het zijn de kosten die staan voor het incorrect achterlaten. punt. einde discussie. als je nu weer begint over uren en onterecht dan heb je het echt niet begrepen en vind ik het nog meer terecht dat je er uitgeflikkerd bent want als je in het echt ook zo onmogelijk bent en niet in staat bent zinnen te lezen.. god oh god.

-de ontruimingskosten zijn dus voor ontruiming en voor alle punten die je incorrect hebt achtergelaten. 5500 a 6000 euro vind ik niet eens een gek bedrag. je blijft het koppelen aan arbeidsuren maar dat klopt niet. de verhuurder is door jou gedwongen tot een actie en laat dingen uitvoeren voor een vooraf vastgesteld bedrag. verder komen daar ook alle punten bij die jij incorrect hebt achtergelaten dus dat bedrag zal vast vlot oplopen.
nogmaals, kansloos om hier tegenin te gaan

-de verhuurder zal 100 procent zeker er een incassobureau opzetten. die gaan een punt maken. kijk jij nooit de deurwaarders? die gaan gewoon jarenlang desnoods een paar tientjes per maand incasseren.
wat jij niet lijkt te begrijpen is dat jij gewoon een nummertje bent en een insignificant zaakje. of zoals ze dat zo mooi zeggen in het engels.. a cockroach waiting to be squashed. jij hebt je misdragen, bent je huis uit gegooid, en voor alles wat ze tegenkomen gebruiken ze standaard bedragen. daar hebben ze een vast incasso bureau voor en die vinden het prima om voor een paar tientjes per maand jou op de huid te zitten. dat doen ze bij 100en tegelijk en daarmee is die ene FTE prima betaald. wat maar niet doordringt in die grijze massa van je is dat jouw zaakje totaal irrelevant is voor die verhuurder en voor het incassobureau en dat ze je gewoon door de molen heen duwen.○maar door je recalcitrante gedrag je er wel op kan rekenen dat ze jarenlang loonbeslag kunnen leggen, elke carriere\baankans voor je om zeep kunnen helpen en je in een failliesement of schuldhulpverleningstraject kunnen duwen cq saneringstraject. de enige die hier als verliezer uitkomt ben jij.

en als je nu gewoon eens leest dan waren die kosten al 100 maal verklaard. er is gewoon een standaard lijstje met kosten per ding. roostertje hangen? 25 euro. deurtje? 15 euro. raam verneukt? 120 euro. hoe dat raam verneukt is, en hoe dat hersteld gaat worden is totaal niet relevant voor die kosten. de ene keer hebben ze geluk, dan is het een folietje waarvan de eigenaar te lamlendig is geweest om t weg te halen, de andere keer hebben ze pech en moeten ze een complete ruit met glaslatten vervangen. dat zal heus zo berekend zijn dat ze onderaan de streep zwart uitkomen. jouw redeneer fout is dat je denkt dat je heel uniek bent en dat ieder wissewasje van jou precies berekend moet worden wat het echt kost. en dat hoeft helemaal niet. zie het maar als "boetes" .

voorinspectie is irrelevant als jij je huis wordt uitgezet. dan is de huisuitzetting de inspectie.
en dank u meneer Dood,
pi_209030055
quote:

[..]
rot nou eens op met dat zelfmedelijden.
en dat van die fietsen;
-jij plaats een fiets op andermans terrein. daar gelden gewoon regels
-je wordt erop geattendeerd dat wat je doet niet juist is
-jij kijkt er naar en zegt, fuck die kutregels, ik zit niemand in de weg, dat hij de tyfus krijgt want ik weet het beter
-de verhuurder handhaaft zijn regels na meerdere waarschuwing die jij negeerde
-jij voelt je een uniek benadeeld sneeuwvlokje dat de verhuurder datgene heeft gedaan wat hij zei. "boehoe de verhuurder zei dat ik iets deed wat niet mocht en ik deed het toch en het is allemaal de schuld van de verhuurder"
heb ik wat gemist?
en dank u meneer Dood,
pi_209030093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:15 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ook jij mag uitleggen waarom 120 euro voor een folie eraf trekken voor jou acceptabel is en waarom dat per vertrek moet gaan. Zijn die 20 stappen naar een ander vertrek het verschil? Als datzelfde stuk folie in mn woonkamer hing, scheelde dat 120 euro.

Vraag is ook aan jou: waarom kost dat rooster vervangen 15 euro en een stuk folie losrukken 8x zoveel?
ik moet echt weten aan welke drugs jij zit want dit is goeie shit.

laatste keer. en dan heb ik het 4 keer gezegd, iets met de kracht van herhaling.
even los van als het feit dat jij oprecht te lamlendig was zelf iets fatsoenlijk achter te laten en gewoon de boel de boel hebt gelaten en nu jankt omdat je op de blaren moet zitten;

het bedrag is NIET voor jouw specifieke situatie want jouw specifieke situatie zal die verhuurder aan zijn reet roesten. het bedrag wat in rekening wordt gebracht voor al die kleine zooidingen zoals jij ze hebt achtergelaten zijn de bedragen die staan voor standaard situaties zoals "ramen niet in orginele staat achterlaten" of "deurtjes niet in orginele staat achterlaten".
dat raamfolie verwijderen in kamer 1 120 euro kost en in kamer 2 gratis is is nieuwe informatie die je nu ineens over de schutting gooit en lijkt mij verder sterk.
succes verder met je trip! hopelijk kom je er iets minder para uit en met iets meer zelfreflectie. ik hoor goede verhalen over zweethutten.
en dank u meneer Dood,
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 17:02:04 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_209030476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:15 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nou, aangezien je gewoon bent gegaan toen je verteld werd dat je het huis uit moest, lijkt het er anders sterk op dat je die realiteit toch wel écht accepteert, hoe flink je hier ook roeptoetert. Verder is het vooral beter als jij mij niet verteld wat ik moet doen.

Ik hoef niks uit te leggen. Dát is hoe zij het doen. Het doet er niet toe wat jij, of ik, of Henk van op de hoek, of de slager, of wie dan ook daar van vindt. Feit is dat dat de bedragen zijn die ze rekenen en als je daar niks mee van doen wil hebben, dan moet je het niet zo ver laten komen dat je daarmee te maken krijgt. Ze hadden ook kunnen zeggen 1000 euro per raam. Ik vind het prima acceptabel want als je je als een pauper gedraagt, dan mag je daar ook de consequenties van voelen.
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 17:05:15 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_209030511
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:31 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik moet echt weten aan welke drugs jij zit want dit is goeie shit.

laatste keer. en dan heb ik het 4 keer gezegd, iets met de kracht van herhaling.
even los van als het feit dat jij oprecht te lamlendig was zelf iets fatsoenlijk achter te laten en gewoon de boel de boel hebt gelaten en nu jankt omdat je op de blaren moet zitten;

het bedrag is NIET voor jouw specifieke situatie want jouw specifieke situatie zal die verhuurder aan zijn reet roesten. het bedrag wat in rekening wordt gebracht voor al die kleine zooidingen zoals jij ze hebt achtergelaten zijn de bedragen die staan voor standaard situaties zoals "ramen niet in orginele staat achterlaten" of "deurtjes niet in orginele staat achterlaten".
dat raamfolie verwijderen in kamer 1 120 euro kost en in kamer 2 gratis is is nieuwe informatie die je nu ineens over de schutting gooit en lijkt mij verder sterk.
succes verder met je trip! hopelijk kom je er iets minder para uit en met iets meer zelfreflectie. ik hoor goede verhalen over zweethutten.
Dat leest én snapt hij echt wel, maar als ie dat toe moet geven dan heeft hij geen punt meer, want dit hele verhaaltje drijft op dat de kosten 'oneerlijk hoog zijn', terwijl het niet gaat om de kosten voor de arbeid. Maar als hij snapt dat dat is wat het is, dan valt zijn enige argument 'het is te duur voor de tijd die het kost' weg, en dan blijven er geen argumenten over, dús kiest hij ervoor deze weg te bewandelen.

Soortgelijke redenatie hing ie ook aan toen hij nog niét uit huis moest, en kijk wat er gebeurde.
pi_209030544
TS is gewoon een poepvervelende werkweigeraar.
De reden dat er zoveel belasting gaat naar de zwakkeren in de maatschappij.
Hij kan gewoon werken en die rekening betalen.
En zich een beetje aanpassen volgende keer.
Vakman pur sang
pi_209030852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat leest én snapt hij echt wel, maar als ie dat toe moet geven dan heeft hij geen punt meer, want dit hele verhaaltje drijft op dat de kosten 'oneerlijk hoog zijn', terwijl het niet gaat om de kosten voor de arbeid. Maar als hij snapt dat dat is wat het is, dan valt zijn enige argument 'het is te duur voor de tijd die het kost' weg, en dan blijven er geen argumenten over, dús kiest hij ervoor deze weg te bewandelen.

Soortgelijke redenatie hing ie ook aan toen hij nog niét uit huis moest, en kijk wat er gebeurde.
soms kijk ik wel eens de deurwaarders op tv..
en dan vraag je je af, hoe krijg je jezelf in zoveel shit?
en dan lees ik het verhaal van TS en dan denk ik.
TS is de reden dat deurwaarders bestaan. en terecht.
en dank u meneer Dood,
pi_209031119
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:08 schreef Lospedrosa het volgende:
TS is gewoon een poepvervelende werkweigeraar.
De reden dat er zoveel belasting gaat naar de zwakkeren in de maatschappij.
Hij kan gewoon werken en die rekening betalen.
En zich een beetje aanpassen volgende keer.
TS voelt zich gedwongen een zwartwerker te worden.
TS zal nimmer links stemmen omdat er inderdaad teveel gaat naar zwakkeren in de maatschappij
TS zal echt wel weer keer wit gaan werken om rekeningen te betalen.
TS was niemand tot last en wil ook niemand tot last zijn.
TS is gewoon een botte lul op zn tijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
soms kijk ik wel eens de deurwaarders op tv..
en dan vraag je je af, hoe krijg je jezelf in zoveel shit?
en dan lees ik het verhaal van TS en dan denk ik.
TS is de reden dat deurwaarders bestaan. en terecht.
Doe ik ook weleens, ondanks dat ik een teringhekel heb aan ze omdat het parasieten eersteklas zijn.
Maar deze deurwaarder gunde ik zn boterham van harte. Sympathieke vent, heeft me eerlijk het advies gegeven de waardevolle spullen uit huis te halen. Een beetje mijn held in deze, want hij had ook de bui al kunnen zien aankomen dat dit een kostenpost zou gaan worden voor de opdrachtgever en had conservatoir beslag kunnen leggen. Heeft ie niet gedaan. Wel heeft ie beslag gelegd op mn daklozenuitkering. Maandelijks gaan er dus al euro's naar hem toe, maar dat gun ik 'm want daar heeft ie eerlijk voor gewerkt :Y

TS wordt dieper in de schulden gedwongen door een verhuurder die zeikt om te zeiken en beter gewoon lekker weg had kunnen blijven. NIemand had last van die fietsen immers. In de 15 jaar dat ik er heb gewoond, heeft er niemand over geklaagd. Heb ook altijd keurig mn huur betaald en daar heb ik nu achteraf wel beetje spijt van dat ik de laatste maand niet met mn borg heb verrekend.

Deurwaarder boft maar met mij. Straks weer extra inkomsten met nieuwe dagvaarding betekenen voor vonnis omtrent de mutatiekosten ;)

Maar ondanks alles, baal ik dr wel van en lig ik er ook wel wakker van :(
pi_209032059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:48 schreef Inbox het volgende:

Twijfel of ik die laatste al bij voorbaat zal waarschuwen dat ik de rekeningen heb betwist. Die heeft al beslag gelegd om de kosten van de ontruiming te innen overigens, dus ik kan me wel voorstellen dat die de verhuurder zal adviseren het er maar bij te laten en het niet voor het gerecht te brengen. Dat is ook het meest verstandige, want het beslag is tientjeswerk per maand. De enige die erop vooruit gaat is de deurwaarder die als eerste zn kosten vergoed ziet.

Zo werkt het natuurlijk niet he. Jij kan betwisten wat je wil, maar de verhuurder staat in zijn recht om die kosten te berekenen. En de deurwaarder zal helemaal niet gaan adviseren om het er maar bij te laten. De kans is groot dat de verhuurder er gewoon een zaak van maakt.

Dat betekent voor jou weer dat er duizenden euro's bij gaan komen en dat als jij ooit in aanmerking gaat komen voor een schuldsanering, dat die dan veel langer gaat duren, slechtere voorwaarden zal hebben of de kosten van die rechtszaak er buiten gehouden worden. En dat betekent inderdaad 10+ jaren tientjeswerk voor jou.

Dus ongeacht wat jij rechtvaardig vind of niet is het in jouw belang om nu die 240 Euro te voldoen nu dat nog kan zonder wederom allerlei gigantische verhogingen voor je jezelf nog veel verder in de nesten werkt en over 10 jaar nog steeds nadenkt en betaald voor die fout in het verre verleden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 19:10:29 #103
5428 crew  miss_sly
pi_209032140
Er zijn gewoon regels omtrent geen spullen in de gemeenschappelijke ruimten stallen, zoals trappenhuizen, gezamenlijke bergingen, etc. Die regels zijn er onder andere omdat het vanuit de brandweer vanwege veiligheid leeg moet zijn. Punt. Kun jij wel vinden dat niemand er last van had, maar je overtrad willens en wetens regels die er niet voor niets zijn. Als je dan niet adequaat reageert als je gesommeerd wordt dit in orde te maken, dan ben je gewoon in overtreding en staat de verhuurder in zijn recht.

Wat een flauwekul.
pi_209032251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet he. Jij kan betwisten wat je wil, maar de verhuurder staat in zijn recht om die kosten te berekenen. En de deurwaarder zal helemaal niet gaan adviseren om het er maar bij te laten. De kans is groot dat de verhuurder er gewoon een zaak van maakt.

Zal dezelfde deurwaarder zijn. Die zal echt wel kunnen adviseren dat het de moeite niet waard is gezien de huidige factuur al niet of nauwelijks geind kan worden. Ook een deurwaarder kan advies uitbrengen en die weet meer over mn financiele situatie dan de verhuurder.

Als ik die deurwaarder zou zijn, zou ik niet honderden euro's uitgeven aan een rechtsgang waarbij het maar de vraag is of al deze kosten uiteindelijk verhaald kunnen worden.

quote:
Dat betekent voor jou weer dat er duizenden euro's bij gaan komen en dat als jij ooit in aanmerking gaat komen voor een schuldsanering, dat die dan veel langer gaat duren, slechtere voorwaarden zal hebben of de kosten van die rechtszaak er buiten gehouden worden.
Geen idee. Soms is het beter om dingen gewoon af te schrijven. Zullen ze met de meeste schulden wel doen, denk ik die onbetaald blijven. Maar is allemaal aan hun.

quote:
Dus ongeacht wat jij rechtvaardig vind of niet is het in jouw belang om nu die 24{0 Euro te voldaan nu dat nog kan zonder wederom allerlei gigantische verhogingen voor je jezelf nog veel verder in de nesten werkt en over 10 jaar nog steeds nadenkt en betaald voor die fout in het verre verleden.
Ligt bij de bewindvoerder. We zien het wel allemaal. Schuldhulp is aangevraagd.
pi_209032602
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:10 schreef miss_sly het volgende:
Er zijn gewoon regels omtrent geen spullen in de gemeenschappelijke ruimten stallen, zoals trappenhuizen, gezamenlijke bergingen, etc. Die regels zijn er onder andere omdat het vanuit de brandweer vanwege veiligheid leeg moet zijn. Punt. Kun jij wel vinden dat niemand er last van had, maar je overtrad willens en wetens regels die er niet voor niets zijn. Als je dan niet adequaat reageert als je gesommeerd wordt dit in orde te maken, dan ben je gewoon in overtreding en staat de verhuurder in zijn recht.

Wat een flauwekul.
Dat weet ik lieve schat. Dat argument voerden ze ook aan. Maar de fiets stond niet in de wat ik de vluchtweg noem.

En mijn goede verhuurder is zo bezig met brandgevaar, dat ze overal in de woningen en in de portieken -verplicht- brandmelders hebben aangebracht, maar dat er wel een tientje bespaard moest worden op een brandmelder op de kelderverdieping. Als er dus brand zou uitbreken achter de toegangsdeur naar de bergingen, heeft de brand dus alle tijd om uit te breiden zonder dat de alarmen in het hele portiek in de alarmstand springen.

Ga ik jou een eerlijke vraag stellen, dus ik verwacht ook een eerlijk antwoord. Waar staat een e-bike veiliger met het oog op brandveiligheid In een kelderbox met 2 sloten op de deur vol met potentieel brandbare spullen of buiten de kelderbox waar je met 2 deuren openen bent en de fiets naar buiten kan rijden en waar enkel beton aanwezig is?

Fietsen blokkeerden nimmer de vluchtweg. Je kon er immer makkelijk langs. Bovendien stonden ze op een doodlopend stukje. Daar moet je niet heen als je vanuit de kelderboxen naar buiten moet.

Tevens, waarom staat de verhuurder deurmatten toe in het portiek. Kunnen in brand gestoken worden. Waarom wordt het geaccepteerd dat er schilderijen hangen. Kan eveneens in brand gestoken worden. Op die deurmatten kun je bovendien uitglijden als er paniek is.

Dus ja, ik snap dat argument. Werd echter niet genoemd in de dagvaarding als reden om vonnis uitvoerbaar bij voorraad te vragen. Dat was de overlast die ik zou veroorzaken. Overlast, wat elke buur ontkent te ervaren. Op een buur na, 10 jaar terug, die zelfs meent mn Eheim professional aquariumpomp te horen! En waarvan de politie aangaf dat ze dingen hoort die er niet waren.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 19:48:04 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209032822
En. Schiet het al een beetje op met je leven weer een beetje op de rit krijgen? Al zicht op een nieuwe stek?
pi_209032897
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:48 schreef Lienekien het volgende:
En. Schiet het al een beetje op met je leven weer een beetje op de rit krijgen? Al zicht op een nieuwe stek?
Kan in principe binnen 2 weken andere woning hebben.
2 actieve inschrijvingen van ruim 19 jaar.

Mijn tip voor iedereen: schrijf je in den lande overal in waar het gratis kan. Ook als je dr geen gebruik van denkt te gaan maken. Relaties kunnen overgaan, verhuurder kunnen je eruit willen zetten, werkgevers kunnen van locatie wisselen. Het is mijn redding geweest anders zou ik jaren dakloos zijn waarschijnlijk want als geboren Nederlander ben je 2e rangsburger als het gaat om huisvesting nu.

Zit nu even gaan haast achter. Ga die inschrijftermijn niet zomaar weggooien voor de eerste de beste woning. Wil er wel op vooruit gaan. Dus, even kijken wat ik wil en waar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 06-05-2023 20:03:19 ]
  zaterdag 6 mei 2023 @ 19:56:38 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209032939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:53 schreef Inbox het volgende:

[..]

[b]Mijn tip voor iedereen: schrijf je in den lande overal in waar het gratis kan. Ook als je dr geen gebruik van wilt maken! Het is mijn redding geweest anders zou ik jaren dakloos zijn waarschijnlijk want als geboren Nederlander ben je 2e rangsburger als het gaat om huisvesting./b]

Zit nu even gaan haast achter. Ga die inschrijftermijn niet zomaar weggooien voor de eerste de beste woning. Wil er wel op vooruit gaan. Dus, even kijken wat ik wil en waar.
Krijg je wel een contract als deze rekening je nog boven het hoofd hangt? Als je de schuldhulpverlening in moet?
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 20:01:11 #109
5428 crew  miss_sly
pi_209033010
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Krijg je wel een contract als deze rekening je nog boven het hoofd hangt? Als je de schuldhulpverlening in moet?
Hij krijgt in ieder geval geen verhuurdersverklaring.
pi_209033034
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zal geen probleem opleveren.
Verhuurdersverklaring is groter probleem. Daar is al een woning op afgewezen :(
Of, eignelijk omdat ik zelf het woord 'ontruiming' liet vallen in telefoongesprek :(
Een beter huis heb ik in de afgelopen 4 maanden niet gezien. Qua alles :(

Er wordt gedaan alsof ik een enorme tokkie ben. Absolute onzin. Ik zit totaal niet op gezeik van wie dan ook te wachten en er werd genoeg een beroep op me gedaan door buren wat nimmer een probleem was. Ben keurig opgevoed verder, gedraag me. Ken alleen niet tegen onzinregels en er speelde iets mee wat ik hier niet heb benoemd wat een hele grote rol heeft gespeeld in dit gezeik.
pi_209033100
Nouja, je bent nu wel van die waarschijnlijk schandalig hoge huur af ^O^
pi_209033146
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:06 schreef Het_Bokje het volgende:
Nouja, je bent nu wel van die waarschijnlijk schandalig hoge huur af ^O^
Met huurtoeslag zat ik zo'n beetje op de helft van wat een kamer kost in een studentenstad. Ex g/w/l, dat dan weer wel.
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij krijgt in ieder geval geen verhuurdersverklaring.
Die heb ik al. Negatief.
Kan er nu niet via de website een aanvragen. Dat klopt.

Dr zal dus een briefje naar de directie moeten gaan waarschijnlijk met wat argumenten waarom ze ǵeen goede verhuurder zijn. Dat schreven die hypocriete tyfysleiers nog even op de verhuurdersverklaring.

[ Bericht 6% gewijzigd door noodgang op 06-05-2023 20:32:55 (geen fraude) ]
pi_209033491
Hardop gelachen vanuit m’n bad om dit topic. Bedankt ts ^O^
pi_209033526
Oh, en gefeliciteerd
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:29:18 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209033545
Maak het jezelf nou niet vooral nog moeilijker TS
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209033697
chapeau TS je hebt gewonnen.

ik en anderen hier hebben geloofd dat je verhaal echt was.
niemand kan zo'n groot bord voor zijn kop hebben. onmogelijk.

er is je hier nu tientallen malen verteld dat je complete verhaal kansloos is en je een tokkie bent die het er zelf keihard op heeft laten aankomen. niet alleen dat, je bent een bloedzuiger van de maatschappij. wie denk je dat er namelijk moet gaan betalen voor al je domme acties? de maatschappij, dat ben jij. of in dit geval, vind je dat de maatschappij zich maar aan jou moet aanpassen.

niemand geeft ene fuck om jouw mening. je verhuurder verzocht je om je aan te passen. neeeeee dat hoefde je niet te doen want jij wist toch wel alles beter. ook hier weet je alles beter.
die factuur is terecht, je hebt het over werkzaamheden die niet hebben plaatsgevonden terwijl de factuur helemaal niet over werkzaamheden gaat, je hebt een of andere psychose die je boven de waarheid zet.
ik zeg, je hebt ons allemaal tuk. niemand kan zover van de waarheid afstaan en zichzelf serieus nemen.

chapeau, nogmaals, je had ons allemaal tuk. zeer benieuwd wat je volgende prachtparel van een topic gaat zijn.
wellicht "ik heb met mijn ebike 3 mensen doodgereden maar ze sprongen ervoor dus het was hun schuld"
en dank u meneer Dood,
pi_209033737
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:04 schreef Inbox het volgende:

TS zal nimmer links stemmen omdat er inderdaad teveel gaat naar zwakkeren in de maatschappij

Niet doorhebben dat je zelf tot de zwakkelingen behoort :')
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 20:48:08 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209033879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Succes dan met de schuldsanering.

Joejoe
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_209034029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:32 schreef Inbox het volgende:
Ga ik jou een eerlijke vraag stellen, dus ik verwacht ook een eerlijk antwoord. Waar staat een e-bike veiliger met het oog op brandveiligheid In een kelderbox met 2 sloten op de deur vol met potentieel brandbare spullen of buiten de kelderbox waar je met 2 deuren openen bent en de fiets naar buiten kan rijden en waar enkel beton aanwezig is?
Wat is er 'eerlijk' aan de vraag die je stelt?

Los daarvan: het eerlijke antwoord is dat je je hebt te voegen naar de regels die er gelden. Het boeit niemand ene bips wat jij van die regels vindt. Je houdt je eraan, of je jankt niet als je geconfronteerd wordt met de consequenties. Je scheldt op iedereen & z'n moeder, maar je hebt dit allemaal helemaal aan jezelf te danken.
pi_209034047
Ow, wat de rest van de mensen zegt dus _O-
pi_209039884
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:53 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mijn tip voor iedereen: schrijf je in den lande overal in waar het gratis kan. Ook als je dr geen gebruik van denkt te gaan maken. Relaties kunnen overgaan, verhuurder kunnen je eruit willen zetten, werkgevers kunnen van locatie wisselen. Het is mijn redding geweest anders zou ik jaren dakloos zijn waarschijnlijk want als geboren Nederlander ben je 2e rangsburger als het gaat om huisvesting nu.

Ik hoop dat het zo gemakkelijk zal zijn. Maar waarschijnlijk kom je nu wel op een zwarte lijst te staan van verhuurders. En krijg je waarschijnlijk ook geen verklaring van goed huurderschap meer. Die tegenwoordig nodig is bij de meeste verhuurders.

Ook, zou het kunnen dat indien je naar een nieuwe gemeente gaat verhuizen je weer opnieuw moet beginnen met de aanvraag schuldhulpverlening . Daar dit per gemeente gaat. Tenzij het hele traject al gestart is (niet de aanvraag maar de schuldsanering zelf) natuurlijk. Oh, en met alleen maar een daklozen uitkering en geen woning kun je sowieso niet de schuldhulpverlening in (behalve misschien budget beheer natuurlijk). Je situatie moet eerst stabiel zijn. Al beginnen ze eerst met een minnelijke regeling voordat ze de schuldsanering gaan doen. Dit hele voortraject kan al gemakkelijk een jaar duren.

En zoals ik al eerder zei. Deze schuld kan waarschijnlijk helemaal niet meegenomen worden in de schuldsanering.

Wat voor schulden heb je nog meer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 07-05-2023 03:25:44 ]
pi_209040242
TS had al makkelijk wat geld kunnen verdienen.
pi_209040299
Zo te zien gaat er nog een heel verhaal aan vooraf.

WGR / Betwisten mutatiekosten verhuurder
pi_209040305
Vraag aan TS, hoe kom je in godsnaam in zo’n situatie terecht?
  zondag 7 mei 2023 @ 08:46:12 #125
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209040445
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat een mongool. En dat ook nog bij een woningstichting doen die vaak soft en conform de letter van de wet opereren omdat ze anders gezeik krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209040471
quote:
Dit is een vals dilemma. En he dan gaan brengen als eerlijke vraag :'), huichelaar.
  zondag 7 mei 2023 @ 08:55:06 #127
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209040479
quote:

[..]
Dat weet ik lieve schat. Dat argument voerden ze ook aan. Maar de fiets stond niet in de wat ik de vluchtweg noem.

En mijn goede verhuurder is zo bezig met brandgevaar, dat ze overal in de woningen en in de portieken -verplicht- brandmelders hebben aangebracht, maar dat er wel een tientje bespaard moest worden op een brandmelder op de kelderverdieping. Als er dus brand zou uitbreken achter de toegangsdeur naar de bergingen, heeft de brand dus alle tijd om uit te breiden zonder dat de alarmen in het hele portiek in de alarmstand springen.

Fietsen blokkeerden nimmer de vluchtweg. Je kon er immer makkelijk langs. Bovendien stonden ze op een doodlopend stukje. Daar moet je niet heen als je vanuit de kelderboxen naar buiten moet.

Tevens, waarom staat de verhuurder deurmatten toe in het portiek. Kunnen in brand gestoken worden. Waarom wordt het geaccepteerd dat er schilderijen hangen. Kan eveneens in brand gestoken worden. Op die deurmatten kun je bovendien uitglijden als er paniek is.

Dus ja, ik snap dat argument. Werd echter niet genoemd in de dagvaarding als reden om vonnis uitvoerbaar bij voorraad te vragen. Dat was de overlast die ik zou veroorzaken. Overlast, wat elke buur ontkent te ervaren. Op een buur na, 10 jaar terug, die zelfs meent mn Eheim professional aquariumpomp te horen! En waarvan de politie aangaf dat ze dingen hoort die er niet waren.
Echt gooi je weg. Accu's scoot mobiele en andere brandbare zaken mogen niet in gangen en vluchtwegen staan ook al kun je er langs. Die moeten in een afgesloten brandcompartiment opgeslagen worden.

Probeer maar eens zo'n mat in de fik te steken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209041125
Ik heb met je te doen, TS. Je doet me denken aan iemand die ik ken, die gedurende zijn leven in allerlei gevechten verwikkeld is geraakt. Steeds vond hij dat hem groot onrecht was aangedaan en het deed er niet toe wat anderen zeiden of vonden. Hij is zijn eerste gezin kwijtgeraakt en daarna zijn baan, zijn tweede gezin en tot slot zijn huis. Nog steeds is hij boos en vindt hij dat hij gelijk heeft. Dit belemmert hem om een vriendschap met zijn tweede ex te hebben en een relatie met zijn aangenomen kleinkinderen te onderhouden.

Het is zo verschrikkelijk sneu als je er van een afstandje naar kijkt. Het is een aardige man met een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar door z'n voortdurende strijd (soms om grote dingen, vaak om onbenulligheden) verliest hij zicht op wat het belangrijkst is in het leven.

Zelf heb ik ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ik maak niet overal een strijd van. Toen m'n moeder overleed, heb ik bijvoorbeeld geld betaald aan een bedrijfje om haar woning te ontruimen en goed achter te laten. Later kreeg ik van de verhuurder te horen dat de borg werd verrekend omdat de woning niet goed was achtergelaten. Ik vond dat pijnlijk, zeker als je in ogenschouw neemt dat ik mijn moeder heel plotseling en op relatief jonge leeftijd verloor en desalniettemin alles goed heb gedaan. Ik heb er geen strijd van gemaakt omdat ik belangrijkere dingen aan m'n hoofd had: mezelf staande houden en er voor m'n gezin zijn.

Mijn advies aan jou zou zijn om op z'n minst in overweging te nemen dat je niet altijd gelijk hebt en om je strijd niet boven je geluk te stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209042550
blijkbaar heeft TS een ban aan zijn broek dus hij kan nog wel PMs sturen met reacties maar niet hier reageren :')
en dank u meneer Dood,
pi_209043054
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb met je te doen, TS. Je doet me denken aan iemand die ik ken, die gedurende zijn leven in allerlei gevechten verwikkeld is geraakt. Steeds vond hij dat hem groot onrecht was aangedaan en het deed er niet toe wat anderen zeiden of vonden. Hij is zijn eerste gezin kwijtgeraakt en daarna zijn baan, zijn tweede gezin en tot slot zijn huis. Nog steeds is hij boos en vindt hij dat hij gelijk heeft. Dit belemmert hem om een vriendschap met zijn tweede ex te hebben en een relatie met zijn aangenomen kleinkinderen te onderhouden.

Het is zo verschrikkelijk sneu als je er van een afstandje naar kijkt. Het is een aardige man met een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar door z'n voortdurende strijd (soms om grote dingen, vaak om onbenulligheden) verliest hij zicht op wat het belangrijkst is in het leven.

Zelf heb ik ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ik maak niet overal een strijd van. Toen m'n moeder overleed, heb ik bijvoorbeeld geld betaald aan een bedrijfje om haar woning te ontruimen en goed achter te laten. Later kreeg ik van de verhuurder te horen dat de borg werd verrekend omdat de woning niet goed was achtergelaten. Ik vond dat pijnlijk, zeker als je in ogenschouw neemt dat ik mijn moeder heel plotseling en op relatief jonge leeftijd verloor en desalniettemin alles goed heb gedaan. Ik heb er geen strijd van gemaakt omdat ik belangrijkere dingen aan m'n hoofd had: mezelf staande houden en er voor m'n gezin zijn.

Mijn advies aan jou zou zijn om op z'n minst in overweging te nemen dat je niet altijd gelijk hebt en om je strijd niet boven je geluk te stellen.
Echt precies dit. Een heel wijs advies.
Ik ken ook zo iemand, slimme leuke vrouw maar voelt zich altijd onrechtvaardig behandeld en slachtoffer. Ze kan geen baan houden, relaties lopen er telkens op stuk evenals vriendschappen. En nog ziet ze niet in dat zij dit zelf veroorzaakt.
Alius aliud dicit
pi_209043261
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef freak1 het volgende:
blijkbaar heeft TS een ban aan zijn broek dus hij kan nog wel PMs sturen met reacties maar niet hier reageren :')
Jij ook een van de gelukkigen? :D :'( :D
pi_209043282
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

En als je eraan toe bent: zoek met een goede psych uit waarom je steeds in deze kramp schiet. Ooit was het een nuttige reactie wellicht, maar blijkbaar allang niet meer. Je komt er alleen maar door in de problemen en verliest de grip op hoe je leven zich vormt.
pi_209043780
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 13:13 schreef Queller het volgende:

[..]
Jij ook een van de gelukkigen? :D :'( :D
yup.
TS heeft elke binding met werkelijkheid verloren.
wel benieuwd waarom hij een ban heeft eigenlijk
en dank u meneer Dood,
pi_209100160
ik vind het wel spannend dat het topic op d achtergrond nog een beetje doorloopt via PM's die TS aan het sturen is..

aangezien ik PM's niet mag plakken, samenvatting is dat wij het allemaal fout hebben, dat het super onredelijk is, en als het onder een kloon account gepost was waren de reacties hier heel anders geweest. alsof ik iemand zijn post historie ga bekijken?

anyway ik ben de PM's wel een beetje beu, mijn punt blijft staan..
TS zwelgt in het zelfmedelijden, alles is de schuld van anderen en de bedragen zijn onrealistisch, dat is het issue.
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')