Dit is een vals dilemma. En he dan gaan brengen als eerlijke vraagquote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:32 schreef Inbox het volgende:
Ga ik jou een eerlijke vraag stellen, dus ik verwacht ook een eerlijk antwoord. Waar staat een e-bike veiliger met het oog op brandveiligheid In een kelderbox met 2 sloten op de deur vol met potentieel brandbare spullen of buiten de kelderbox waar je met 2 deuren openen bent en de fiets naar buiten kan rijden en waar enkel beton aanwezig is?
Echt gooi je weg. Accu's scoot mobiele en andere brandbare zaken mogen niet in gangen en vluchtwegen staan ook al kun je er langs. Die moeten in een afgesloten brandcompartiment opgeslagen worden.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:32 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat weet ik lieve schat. Dat argument voerden ze ook aan. Maar de fiets stond niet in de wat ik de vluchtweg noem.
En mijn goede verhuurder is zo bezig met brandgevaar, dat ze overal in de woningen en in de portieken -verplicht- brandmelders hebben aangebracht, maar dat er wel een tientje bespaard moest worden op een brandmelder op de kelderverdieping. Als er dus brand zou uitbreken achter de toegangsdeur naar de bergingen, heeft de brand dus alle tijd om uit te breiden zonder dat de alarmen in het hele portiek in de alarmstand springen.
Ga ik jou een eerlijke vraag stellen, dus ik verwacht ook een eerlijk antwoord. Waar staat een e-bike veiliger met het oog op brandveiligheid In een kelderbox met 2 sloten op de deur vol met potentieel brandbare spullen of buiten de kelderbox waar je met 2 deuren openen bent en de fiets naar buiten kan rijden en waar enkel beton aanwezig is?
Fietsen blokkeerden nimmer de vluchtweg. Je kon er immer makkelijk langs. Bovendien stonden ze op een doodlopend stukje. Daar moet je niet heen als je vanuit de kelderboxen naar buiten moet.
Tevens, waarom staat de verhuurder deurmatten toe in het portiek. Kunnen in brand gestoken worden. Waarom wordt het geaccepteerd dat er schilderijen hangen. Kan eveneens in brand gestoken worden. Op die deurmatten kun je bovendien uitglijden als er paniek is.
Dus ja, ik snap dat argument. Werd echter niet genoemd in de dagvaarding als reden om vonnis uitvoerbaar bij voorraad te vragen. Dat was de overlast die ik zou veroorzaken. Overlast, wat elke buur ontkent te ervaren. Op een buur na, 10 jaar terug, die zelfs meent mn Eheim professional aquariumpomp te horen! En waarvan de politie aangaf dat ze dingen hoort die er niet waren.
Echt precies dit. Een heel wijs advies.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb met je te doen, TS. Je doet me denken aan iemand die ik ken, die gedurende zijn leven in allerlei gevechten verwikkeld is geraakt. Steeds vond hij dat hem groot onrecht was aangedaan en het deed er niet toe wat anderen zeiden of vonden. Hij is zijn eerste gezin kwijtgeraakt en daarna zijn baan, zijn tweede gezin en tot slot zijn huis. Nog steeds is hij boos en vindt hij dat hij gelijk heeft. Dit belemmert hem om een vriendschap met zijn tweede ex te hebben en een relatie met zijn aangenomen kleinkinderen te onderhouden.
Het is zo verschrikkelijk sneu als je er van een afstandje naar kijkt. Het is een aardige man met een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar door z'n voortdurende strijd (soms om grote dingen, vaak om onbenulligheden) verliest hij zicht op wat het belangrijkst is in het leven.
Zelf heb ik ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ik maak niet overal een strijd van. Toen m'n moeder overleed, heb ik bijvoorbeeld geld betaald aan een bedrijfje om haar woning te ontruimen en goed achter te laten. Later kreeg ik van de verhuurder te horen dat de borg werd verrekend omdat de woning niet goed was achtergelaten. Ik vond dat pijnlijk, zeker als je in ogenschouw neemt dat ik mijn moeder heel plotseling en op relatief jonge leeftijd verloor en desalniettemin alles goed heb gedaan. Ik heb er geen strijd van gemaakt omdat ik belangrijkere dingen aan m'n hoofd had: mezelf staande houden en er voor m'n gezin zijn.
Mijn advies aan jou zou zijn om op z'n minst in overweging te nemen dat je niet altijd gelijk hebt en om je strijd niet boven je geluk te stellen.
Jij ook een van de gelukkigen?quote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef freak1 het volgende:
blijkbaar heeft TS een ban aan zijn broek dus hij kan nog wel PMs sturen met reacties maar niet hier reageren
En als je eraan toe bent: zoek met een goede psych uit waarom je steeds in deze kramp schiet. Ooit was het een nuttige reactie wellicht, maar blijkbaar allang niet meer. Je komt er alleen maar door in de problemen en verliest de grip op hoe je leven zich vormt.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn advies aan jou zou zijn om op z'n minst in overweging te nemen dat je niet altijd gelijk hebt en om je strijd niet boven je geluk te stellen.
yup.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |