Kan hij straks weer even een fapje plegen terwijl hij door de reacties scrolltquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.
Je opent maar gewoon topics om het topics openen.
- financieel vangnetquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:45 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je aan zoiets beginnen ipv iets te gaan doen waar je ook daadwerkelijk iets mee hebt?
Maar als iedereen dit had gedacht dan zou er geen enkel restaurant o.i.d. bestaan toch ?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee zonder ervaring en met weinig geld kun je hier beter niet aan beginnen.
Laten we het hier even on topic houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:56 schreef boskameel het volgende:
Je zoekt dus gewoon een easy fix voor je werkeloosheid. De functie die je had krijg je niet meer omdat je overbetaald kreeg, je wordt nergens aangenomen omdat je eigenlijk niet goed genoeg bent, maar omdat je overbetaald werd denk je dat je dit wel bent.
Nu zoek je manieren om geld mee te verdienen waarvan je denkt dat het relatief makkelijk verdienen is, maar je verdiept je er totaal niet in dus open je topics.
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Hoe trek je klanten aan ? Je geeft al aan dat de zaak niet in de looproutes van particuliere klanten ligt, dus je moet klanten trekken met advertenties via verschillende media. Dat kost geld, veel geld.
40k is niet veel, want een bedrijf als dit heeft gigantische energiekosten, een slager hier is er vorig jaar mee gestopt omdat zijn energierekening van 3k naar 10k schoot. Denk jij dat je dat bedrijf ruim winstgevend hebt gekregen voordat je energierekening het geld heeft opgevreten dat over was na de overname-kosten ?
En een lening bij de banken kun je het vergeten omdat je noch als ondernemer, noch in de horeca ervaring hebt (dat heeft de beoogde opvolger van mijn slager mogen ervaren).
Ofwel : doe niet zo dom.
Als je serieus bent, maar dan ben je natuurlijk niet, maar stel: doe een relevante opleiding en ga in die branche werken om wat ervaring op te doen. Dan weet je hoe het eraan toegaat voordat je al je geld uitgeeft aan een tent die gedoemd is te falen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.
Oh echt een koksopleiding ?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je serieus bent, maar dan ben je natuurlijk niet, maar stel: doe een relevante opleiding en ga in die branche werken om wat ervaring op te doen. Dan weet je hoe het eraan toegaat voordat je al je geld uitgeeft aan een tent die gedoemd is te falen.
Nou ben ik zelf toevallig "ondernemer", dus ik kan je vertellen hoe ik zelf begonnen ben: ik had als kind al interesse in m'n vakgebied, ben het gaan studeren, heb een paar jaar in loondienst bij verschillende bedrijven gewerkt, ben daarna part-time gaan werken om in de overige tijd zelfstandig klussen aan te nemen en naarmate dat laatste meer en meer werd heb ik uiteindelijk m'n baan opgezegd en ben ik full-time voor mezelf gaan werken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
Ik ben mij inderdaad aan het oriënteren op de mogelijkheden en mijn conclusie is dat een huis kopen ook in het buitenland niet gaat met 40 duizend euro. Als ik een ton had ja dan wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.
Het helpt wanneer je enige achtergrond en kennis van zaken hebt in plaats van dat je één of andere exportzeeuw bent die in z'n leven letterlijk geen enkele noemenswaardige prestatie geleverd heeft.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh echt een koksopleiding ?
Ik zou dat best willen doen hoor maar ik denk dat zo'n opleiding wel meer kost dan mijn 40 duizend euro . Tijdens die opleiding wordt het namelijk ook lastig om te werken. In ieder geval niet fulltime.
Je vergeet het rijbewijsverhaalquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Er is hier een toko die failliet is. Ze leverden Nederlands eten aan bedrijven , catering en ook aan normale klanten hier. De NL populatie is niet zo heel groot maar ik ben nou ook weer niet de enige Nederlander hierzo hoor. Ik kan me zo voorstellen dat sinds de corona de bedrijfsetentjes minder zijn geworden en daarnaast zit de toko helaas op een half uur lopen van het centrum dus van dronken passanten moet je het niet hebben. Mensen moeten ofwel bestellen ofwel echt specifiek daarheen gaan met de auto. Ik ben er zelf nog nooit geweest ondanks dat het hier vlakbij zit want waarom zou ik. Nu zag ik dus dat ze te koop staan. Ik vind hun aanbod nogal beperkt ik zou zelf veel meer soorten eten aanbieden.
Is het verantwoord om zo een zaak over te nemen als je verder geen financieel vangnet hebt want ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd. Ik ben nog nooit ondernemer geweest en heb geen horeca ervaring.
Ik heb 40 duizend euro ongeveer en daarna is het geld opperdepop dus dat is ook niet zo'n heel erg groot budget helaas.
Maar ja ze noemen dat toch voc mentaliteit ? Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?
Want ik weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen maar ja iedere ondernemer is ooit ergens beginnen he
Wat moet de toko kosten?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Er is hier een toko die failliet is. Ze leverden Nederlands eten aan bedrijven , catering en ook aan normale klanten hier. De NL populatie is niet zo heel groot maar ik ben nou ook weer niet de enige Nederlander hierzo hoor. Ik kan me zo voorstellen dat sinds de corona de bedrijfsetentjes minder zijn geworden en daarnaast zit de toko helaas op een half uur lopen van het centrum dus van dronken passanten moet je het niet hebben. Mensen moeten ofwel bestellen ofwel echt specifiek daarheen gaan met de auto. Ik ben er zelf nog nooit geweest ondanks dat het hier vlakbij zit want waarom zou ik. Nu zag ik dus dat ze te koop staan. Ik vind hun aanbod nogal beperkt ik zou zelf veel meer soorten eten aanbieden.
Is het verantwoord om zo een zaak over te nemen als je verder geen financieel vangnet hebt want ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd. Ik ben nog nooit ondernemer geweest en heb geen horeca ervaring.
Ik heb 40 duizend euro ongeveer en daarna is het geld opperdepop dus dat is ook niet zo'n heel erg groot budget helaas.
Maar ja ze noemen dat toch voc mentaliteit ? Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?
Want ik weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen maar ja iedere ondernemer is ooit ergens beginnen he
De kosten om in temple bar iets te huren zijn dusdanig hoog dat dat broodje frikandel 6 euro gaat kosten. Kan nooit uit.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Het helpt wanneer je enige achtergrond en kennis van zaken hebt in plaats van dat je één of andere exportzeeuw bent die in z'n leven letterlijk geen enkele noemenswaardige prestatie geleverd heeft.
Begin gewoon eerst eens lekker broodjes frikandel verkopen in Temple Bar joh.
Ik weet niet wat dit is heeft dit te maken met mijn topic ? Ik ga het niet googlen straks is het iets vies.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:11 schreef NaarMensje het volgende:
Ik zou die 40k gebruiken voor een Ateca en een 1000SX, heb je veel meer plezier van.
Dus? 7,50 prima prijs voor een internationaal broodje toch?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De kosten om in temple bar iets te huren zijn dusdanig hoog dat dat broodje frikandel 6 euro gaat kosten. Kan nooit uit.
Ik heb ze gemaild en ze willen erover in gesprek ik wilde me eerst even oriënteren . Dus op dit moment weet ik de prijs nog niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat moet de toko kosten?
Van welk geld ga je voorraden betalen? Personeel?
Vind je ?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus? 7,50 prima prijs voor een internationaal broodje toch?
Toch is er ooit in de geschiedenis iemand geweest due dacht van ik ga eten maken voor andere mensen. Anders had het hele concept van een restaurant niet bestaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:20 schreef Cupfighter het volgende:
De Horeca lijkt me geen branche waar je zo onervaren in kan stappen, ik zou het niet doen
Je hebt dan wel behoorlijk wat krediet nodig. De bank zal je minstens om een ondernemingsplan vragen waarin je hebt doorgerekend hoe je de toko winstgevend kan maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb ze gemaild en ze willen erover in gesprek ik wilde me eerst even oriënteren . Dus op dit moment weet ik de prijs nog niet.
Ik neem aan dat ik toch ergens geld vandaan zou moeten halen bijvoorbeeld bij de lokale Credit Union.
Qua personeel : bezorgen kan via just eat of deliveroo. Frieten bakken en kroketten draaien moet ik in het begin maar zelf doen. Daarna kan ik zwart een arbeidsmigrant betalen om e e a te doen (zwart werk is hier eerder regel dan uitzondering ).
Waar ik dan ook tegenaan loop is mijn gebrek aan een rijbewijs. Ik hoop maar dat de groothandel bezorgt want anders wordt dat ook lastig natuurlijk. Op de fiets boodschappen halen voor 1000 kroketten gaat niet lukken
Die hadden waarschijnlijk meer verstand van zaken en meer ervaring.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch is er ooit in de geschiedenis iemand geweest due dacht van ik ga eten maken voor andere mensen. Anders had het hele concept van een restaurant niet bestaan.
Hygiëne regels is gewoon nationaal bepaald en daar moet ik dan een protocol voor volgen. Als je die regels niet opvolgt sluit lokale voedsel en waren Autoriteit je toko.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:19 schreef Leandra het volgende:
Je hebt geen horeca-ervaring en de toko liep zo goed dat ze failliet gingen, hoe ga jij het zonder ervaring dan zo goed doen dat je ervan zou kunnen leven?
En dat voor een toko waar je zelfs nog nooit geweest bent, je kunt niet eens beoordelen of ze het goed of fout deden.
Plus dat ik bij een horeca-ondernemer een wat betere hygiëne verwacht dan wat ik van jou gezien heb, alleen dat maakt al dat ik om zou draaien en weg zou lopen als ik binnenkwam.
Ik kook zelf ook hoor. Kijk maar in CUL.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die hadden waarschijnlijk meer verstand van zaken en meer ervaring.
Nou dan zal ik daarmee aan de slag moeten inderdaad .quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt dan wel behoorlijk wat krediet nodig. De bank zal je minstens om een ondernemingsplan vragen waarin je hebt doorgerekend hoe je de toko winstgevend kan maken.
Mogelijk, al hebben er veel dus wel ervaring in de horeca als bedrijfsleider oid.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar als iedereen dit had gedacht dan zou er geen enkel restaurant o.i.d. bestaan toch ?
Met het runnen van een toko.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kook zelf ook hoor. Kijk maar in CUL.
Kun je nagaan hoe weinig verstand jij er van hebt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dan zal ik daarmee aan de slag moeten inderdaad .
Ik vind jouw reacties tot nu toe het meeste bijdragen aan het topic !
Denk dat er wel meer frieten verkocht worden in Dublin centrum..quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze verkochten alleen poffertjes en stroopwafels. Dat aanbod is te beperkt. Ik zou ook kroketten en frieten verkopen. Dus dat is al iets waar ik mij zou onderscheiden van de voorganger.
Ik denk dat je dan beter een baantje kan zoeken als (hulp)kok in een bestaand restaurant. Een restaurant runnen behelst heel wat meer dan alleen koken en dat is makkelijk uit te besteden. Maar dan nog, werken als kok behelst ook heel wat meer dan alleen een smakelijke maaltijd kunnen bereiden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kook zelf ook hoor. Kijk maar in CUL.
Als hulpkok gaat hij dadelijk werkweken van 60 uur draaien en moeten we op fok dan de wilde fantasieën van hem missen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan beter een baantje kan zoeken als (hulp)kok in een bestaand restaurant. Een restaurant runnen behelst heel wat meer dan alleen koken en dat is makkelijk uit te besteden. Maar dan nog, werken als kok behelst ook heel wat meer dan alleen een smakelijke maaltijd kunnen bereiden.
Dat zou misschien een relevant argument zijn als je in Mesopotamië zou leven rond 4000 voor Christus.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch is er ooit in de geschiedenis iemand geweest due dacht van ik ga eten maken voor andere mensen. Anders had het hele concept van een restaurant niet bestaan.
Als ik wacht tot mijn rijbewijs er is, vrees ik dat de toko in kwestie foetsie is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:29 schreef golfer het volgende:
Ik zou voor die 40k. eerst een rijbewijs kopen.
Waarom denk je dat deze toko op de fles is gegaan? Dat heeft een reden hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik wacht tot mijn rijbewijs er is, vrees ik dat de toko in kwestie foetsie is.
Ik ben eigenlijk nergens echt zo van. Houd niet van mensen , vind de meeste hobbys niet leuk, vind de meeste werkzaamheden niet leuk. Je moet wat doen he. Koken is dan net een van de weinige dingen die ik leuk vind.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:36 schreef herverwijderd het volgende:
Jij bent niet zo'n mensenmens, toch? Een beetje een misantroop misschien?
Dan zou ik zeker niet aan zoiets beginnen. Nog even afgezien van de rest.
Ik zal het ze vragen maar ik kan jou nou al vertellen dat het sinds de corona gedaan is met bedrijfs etentjes en catering en dat was hun voornaamste business.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat deze toko op de fles is gegaan? Dat heeft een reden hoor.
Als je die slappe Ierse chips met azijn frieten wil noemen .....quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat er wel meer frieten verkocht worden in Dublin centrum..
Nou en? Begin je toch wat anders? Waarom specifieke deze tent overnemen?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik wacht tot mijn rijbewijs er is, vrees ik dat de toko in kwestie foetsie is.
Ik had het in ONZ geplaatst.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:48 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit nou eigenlijk te denken had ik dit niet beter in CUL kunnen plaatsen.
Het is een bestaande naam die bijvoorbeeld aan klm levert.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou en? Begin je toch wat anders? Waarom specifieke deze tent overnemen?
"op FOK! zeiden ze dat het best kon"quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt dan wel behoorlijk wat krediet nodig. De bank zal je minstens om een ondernemingsplan vragen waarin je hebt doorgerekend hoe je de toko winstgevend kan maken.
Alles wordt hier al duurder elke dag. Laat deze steuntrekker maar blijven in Ierland...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
"op FOK! zeiden ze dat het best kon"
Vorige week wilde TS nog een huis kopen in the middle of fucking nowhere met z'n 40k
Terwijl TS eigenlijk gewoon het beste die 40k kan gebruiken om naar NL te verhuizen met zijn progressieve ziektebeeld en uitkering.
Dan lapt ie maar aan DUO zijn schuld af de komende jaren, met een uitkering zit dat bedrag toch op nagenoeg 0.
Het zorgstelsel hier en uitzicht op werk is wel tig keer beter dan daar iig.
Het is of je rijbewijs of die toko kopen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En jij denkt dat als je dit kan overnemen, je kroketten kan gaan bakken voor KLM?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is een bestaande naam die bijvoorbeeld aan klm levert.
Zelf hier wel ondernemer maar niet in de horeca, en het is idd mijn indruk dat verreweg de meesten die het in de horeca echt goed doen al gelauwerd in die branche waren voordat ze zelf gingen ondernemen. Ze hadden ervaring in de keuken, waren gastheer/vrouw, etc. Als je echt een doorwrocht plan hebt om de zaken beter aan te pakken is het niet perse af te raden om een failliete tent over te nemen, maar daarvoor is die ervaring en kennis nodig. Als je echter zonder ervaring in die branche wilt beginnen zou ik het veel laagdrempeliger aanpakken. Ga eerst maar eens in je eentje ergens staan met een karretje ofzo.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogelijk, al hebben er veel dus wel ervaring in de horeca als bedrijfsleider oid.
Maar je hebt dus geen vangnet bij mislukking. Dus dat maakt het voor jou een onverantwoord risico.
Goede analyse. Die indruk heb ik dus ook. Als je succesvol wilt zijn met een failliet bedrijf in de horeca, moet je speciale klasse en kunde nodig hebben. Het enige wat TS kan, is mopperen. Daar redt hij het echt niet mee. Daarbij komt dat hij nog steeds werkloos is. In deze tijden liggen de banen voor het opscheppen op straat. Als je nu werkloos bent, is er echt iets met jezelf aan de knikker.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zelf hier wel ondernemer maar niet in de horeca, en het is idd mijn indruk dat verreweg de meesten die het in de horeca echt goed doen al gelauwerd in die branche waren voordat ze zelf gingen ondernemen. Ze hadden ervaring in de keuken, waren gastheer/vrouw, etc. Als je echt een doorwrocht plan hebt om de zaken beter aan te pakken is het niet perse af te raden om een failliete tent over te nemen, maar daarvoor is die ervaring en kennis nodig. Als je echter zonder ervaring in die branche wilt beginnen zou ik het veel laagdrempeliger aanpakken. Ga eerst maar eens in je eentje ergens staan met een karretje ofzo.
Maar dit is een algemeen advies. In het geval van TS zijn er nog wat extra drempels (hij heeft geen rijbewijs, toont zich hier op het forum weinig vaardig in doorzettingsvermogen en communicatievaardigheden, wat je als ondernemer in de horeca allebei wel nodig hebt) waardoor hij er beter niet aan begint.
Ik zou het doen, want dit is exact de instelling die iedere horeca tijger heeftquote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nergens echt zo van. Houd niet van mensen , vind de meeste hobbys niet leuk, vind de meeste werkzaamheden niet leuk. Je moet wat doen he. Koken is dan net een van de weinige dingen die ik leuk vind.
Ga je dan ook bezorgen, met een rijbewijs dat je niet hebt?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Een goede gastheer is vriendelijk en gastvrij.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.
Ja via postduif.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ga je dan ook bezorgen, met een rijbewijs dat je niet hebt?
Dat is leuk als je IT consultant bent maar bij een restaurant is het wat meer een alles of niets verhaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik zelf toevallig "ondernemer", dus ik kan je vertellen hoe ik zelf begonnen ben: ik had als kind al interesse in m'n vakgebied, ben het gaan studeren, heb een paar jaar in loondienst bij verschillende bedrijven gewerkt, ben daarna part-time gaan werken om in de overige tijd zelfstandig klussen aan te nemen en naarmate dat laatste meer en meer werd heb ik uiteindelijk m'n baan opgezegd en ben ik full-time voor mezelf gaan werken.
Dus ik dacht niet op een willekeurig moment in m'n leven: goh laat ik eens een failliete toko overnemen en kijken wat ik ervan terecht breng.
Dit kun je uitbesteden aan Deliveroo bijvoorbeeld. Of ik betaal een Braziliaan 15 euro per uur contant (zwart dus ).quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ga je dan ook bezorgen, met een rijbewijs dat je niet hebt?
Nou ja, dat geldt natuurlijk niet enkel voor de horecabranche natuurlijk. Als een bedrijf failliet is, heeft dat een of meerdere oorzaken. Meestal zijn het er meerdere. Als je een doorstart wilt maken moet je in staat zijn om die oorzaken te kunnen identificeren, en er een realistische koerswijziging voor kunnen verzinnen: Is het product/dienst te duur of juist te goedkoop, is de kwaliteit in orde, is de marktpositionering juist, is de locatie geschikt, is de markt te verzadigd, is je product/dienst wel bekend genoeg, indien van toepassing is het personeel bekwaam en is er onder- of bovenbezetting, enzovoort, enzovoort.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:59 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Goede analyse. Die indruk heb ik dus ook. Als je succesvol wilt zijn met een failliet bedrijf in de horeca, moet je speciale klasse en kunde nodig hebben. Het enige wat TS kan, is mopperen. Daar redt hij het echt niet mee. Daarbij komt dat hij nog steeds werkloos is. In deze tijden liggen de banen voor het opscheppen op straat. Als je nu werkloos bent, is er echt iets met jezelf aan de knikker.
Gaat je marge flink naar beneden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit kun je uitbesteden aan Deliveroo bijvoorbeeld. Of ik betaal een Braziliaan 15 euro per uur contant (zwart dus ).
Dat wil niet zeggen dat je gelijk met een restaurant hoeft te beginnen. Ga eerst eens stroopwafels op de markt maken ofzo.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is leuk als je IT consultant bent maar bij een restaurant is het wat meer een alles of niets verhaal natuurlijk.
Net als dat topic waarin je een huis voor 40k wilde kopen wil je wederom allerhande werk aan anderen uitbesteden waardoor je er per saldo weinig aan zult verdienen. Je moet wel een beetje een koers in gedachten hebben hoor, ik zie je eerder in dit topic ook wat roepen over leveren aan de KLM maar b2b is een compleet andere tak van sport.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit kun je uitbesteden aan Deliveroo bijvoorbeeld. Of ik betaal een Braziliaan 15 euro per uur contant (zwart dus ).
Ik moet de beste man nog bellen maar ik kan al het volgende bedenken :quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ja, dat geldt natuurlijk niet enkel voor de horecabranche natuurlijk. Als een bedrijf failliet is, heeft dat een of meerdere oorzaken. Meestal zijn het er meerdere. Als je een doorstart wilt maken moet je in staat zijn om die oorzaken te kunnen identificeren, en er een realistische koerswijziging voor kunnen verzinnen: Is het product/dienst te duur of juist te goedkoop, is de kwaliteit in orde, is de marktpositionering juist, is de locatie geschikt, is de markt te verzadigd, is je product/dienst wel bekend genoeg, indien van toepassing is het personeel bekwaam en is er onder- of bovenbezetting, enzovoort, enzovoort.
Ik zie TS eerder in dit topic de aanname maken dat ze maar een paar producten verkopen en dat je meer omzet kunt genereren door gewoon meer verschillende soorten aan te bieden, maar dat is veel te kort voor de bocht. Het is zo voor de hand liggend dat de vorige uitbater hier waarschijnlijk ook wel aan gedacht heeft.
Dat doen we niet in WGR he.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is de Chinezen ook gelukt om jou aan de Babi pangang te krijgen tochquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:49 schreef Basp1 het volgende:
Dus de klanten zijn weg en jij denkt de Ieren aan de kroket te krijgen.
Een proces dat zo'n 100 jaar geleden is gestart, klein verschilletjequote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is de Chinezen ook gelukt om jou aan de Babi pangang te krijgen toch
Ben ik het niet mee eens maar jij bent de baas dus je doet maar al zet je het in het sex subforum joh.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat doen we niet in WGR he.
Daarnaast, laten we eerlijk zijn, gaat dit hele topic he-le-maal nergens over. Het is gewoon de zoveelste brainfart die je op internet gooit, maar dit heeft met WGR echt 0,0 van doen. WGR is een serieus subforum, en met serieus heeft dit topic niets van doen. En dan ook nog beginnen over 'een Braziliaan zwart betalen'.
Edit; ik doe je een plezier en gooi het naar VER.
Toch was er ooit een eerste Chinees die met die babi pangang begon.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een proces dat zo'n 100 jaar geleden is gestart, klein verschilletje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |