abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208977419
Er is hier een toko die failliet is. Ze leverden Nederlands eten aan bedrijven , catering en ook aan normale klanten hier. De NL populatie is niet zo heel groot maar ik ben nou ook weer niet de enige Nederlander hierzo hoor. Ik kan me zo voorstellen dat sinds de corona de bedrijfsetentjes minder zijn geworden en daarnaast zit de toko helaas op een half uur lopen van het centrum dus van dronken passanten moet je het niet hebben. Mensen moeten ofwel bestellen ofwel echt specifiek daarheen gaan met de auto. Ik ben er zelf nog nooit geweest ondanks dat het hier vlakbij zit want waarom zou ik. Nu zag ik dus dat ze te koop staan. Ik vind hun aanbod nogal beperkt ik zou zelf veel meer soorten eten aanbieden.

Is het verantwoord om zo een zaak over te nemen als je verder geen financieel vangnet hebt want ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd. Ik ben nog nooit ondernemer geweest en heb geen horeca ervaring.

Ik heb 40 duizend euro ongeveer en daarna is het geld opperdepop dus dat is ook niet zo'n heel erg groot budget helaas.

Maar ja ze noemen dat toch voc mentaliteit ? Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?

Want ik weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen maar ja iedere ondernemer is ooit ergens beginnen he
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:44:15 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208977442
Goed verhaal weer
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208977452
Ik heb je post gelezen en vervolgens daarmee je capaciteit bepaald. Niet doen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:45:36 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208977455
Waarom zou je aan zoiets beginnen ipv iets te gaan doen waar je ook daadwerkelijk iets mee hebt?
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:48:33 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208977480
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.

Je opent maar gewoon topics om het topics openen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208977485
Geheel objectief bekeken heeft dit totaal geen kans van slagen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:51:55 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208977506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.

Je opent maar gewoon topics om het topics openen.
Kan hij straks weer even een fapje plegen terwijl hij door de reacties scrollt _O_ Iedere gek z'n gebrek en fetisj.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208977512
Gast, wat denk je zelf.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:54:29 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208977525
Hoe trek je klanten aan ? Je geeft al aan dat de zaak niet in de looproutes van particuliere klanten ligt, dus je moet klanten trekken met advertenties via verschillende media. Dat kost geld, veel geld.

40k is niet veel, want een bedrijf als dit heeft gigantische energiekosten, een slager hier is er vorig jaar mee gestopt omdat zijn energierekening van 3k naar 10k schoot. Denk jij dat je dat bedrijf ruim winstgevend hebt gekregen voordat je energierekening het geld heeft opgevreten dat over was na de overname-kosten ?

En een lening bij de banken kun je het vergeten omdat je noch als ondernemer, noch in de horeca ervaring hebt (dat heeft de beoogde opvolger van mijn slager mogen ervaren).

Ofwel : doe niet zo dom.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208977549
Je zoekt dus gewoon een easy fix voor je werkeloosheid. De functie die je had krijg je niet meer omdat je overbetaald kreeg, je wordt nergens aangenomen omdat je eigenlijk niet goed genoeg bent, maar omdat je overbetaald werd denk je dat je dit wel bent.

Nu zoek je manieren om geld mee te verdienen waarvan je denkt dat het relatief makkelijk verdienen is, maar je verdiept je er totaal niet in dus open je topics.
pi_208977563
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?
- financieel vangnet
- ervaring met horeca
- ervaring met ondernemen

[ ] geschikt
[X] ongeschikt
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:57:54 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208977565
Nou nee zonder ervaring en met weinig geld kun je hier beter niet aan beginnen.
pi_208977566
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:45 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je aan zoiets beginnen ipv iets te gaan doen waar je ook daadwerkelijk iets mee hebt?
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208977568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee zonder ervaring en met weinig geld kun je hier beter niet aan beginnen.
Maar als iedereen dit had gedacht dan zou er geen enkel restaurant o.i.d. bestaan toch ?
pi_208977578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:44 schreef Dven het volgende:
Goed verhaal weer
bedankt hans
Plaats hier uw advertentie
pi_208977580
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:56 schreef boskameel het volgende:
Je zoekt dus gewoon een easy fix voor je werkeloosheid. De functie die je had krijg je niet meer omdat je overbetaald kreeg, je wordt nergens aangenomen omdat je eigenlijk niet goed genoeg bent, maar omdat je overbetaald werd denk je dat je dit wel bent.

Nu zoek je manieren om geld mee te verdienen waarvan je denkt dat het relatief makkelijk verdienen is, maar je verdiept je er totaal niet in dus open je topics.
Laten we het hier even on topic houden.

Ondernemen kost in eerste instantie geld en je krijgt er pas later een inkomen voor terug uit je winst. Dit is geen easy Fix dus.
pi_208977585
....Of je kan dat geld gebruiken om te beginnen je studieschuld terug te betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:00:29 #18
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_208977587
Gwn doen yolo
pi_208977588
TS, luister niet naar ons, doe het gewoon! En hou ons op de hoogte.

Maar dat doe je toch niet, want volgende week kom je weer met een ander raar kutplan dat je ook niet gaat uitvoeren.
pi_208977599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Hoe trek je klanten aan ? Je geeft al aan dat de zaak niet in de looproutes van particuliere klanten ligt, dus je moet klanten trekken met advertenties via verschillende media. Dat kost geld, veel geld.

40k is niet veel, want een bedrijf als dit heeft gigantische energiekosten, een slager hier is er vorig jaar mee gestopt omdat zijn energierekening van 3k naar 10k schoot. Denk jij dat je dat bedrijf ruim winstgevend hebt gekregen voordat je energierekening het geld heeft opgevreten dat over was na de overname-kosten ?

En een lening bij de banken kun je het vergeten omdat je noch als ondernemer, noch in de horeca ervaring hebt (dat heeft de beoogde opvolger van mijn slager mogen ervaren).

Ofwel : doe niet zo dom.
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:03:32 #21
12221 Tijn