Kan hij straks weer even een fapje plegen terwijl hij door de reacties scrolltquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.
Je opent maar gewoon topics om het topics openen.
- financieel vangnetquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
Waar moet ik allemaal zoal aan denken bij het overnemen van een failliete horeca toko ?
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:45 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je aan zoiets beginnen ipv iets te gaan doen waar je ook daadwerkelijk iets mee hebt?
Maar als iedereen dit had gedacht dan zou er geen enkel restaurant o.i.d. bestaan toch ?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee zonder ervaring en met weinig geld kun je hier beter niet aan beginnen.
Laten we het hier even on topic houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:56 schreef boskameel het volgende:
Je zoekt dus gewoon een easy fix voor je werkeloosheid. De functie die je had krijg je niet meer omdat je overbetaald kreeg, je wordt nergens aangenomen omdat je eigenlijk niet goed genoeg bent, maar omdat je overbetaald werd denk je dat je dit wel bent.
Nu zoek je manieren om geld mee te verdienen waarvan je denkt dat het relatief makkelijk verdienen is, maar je verdiept je er totaal niet in dus open je topics.
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Hoe trek je klanten aan ? Je geeft al aan dat de zaak niet in de looproutes van particuliere klanten ligt, dus je moet klanten trekken met advertenties via verschillende media. Dat kost geld, veel geld.
40k is niet veel, want een bedrijf als dit heeft gigantische energiekosten, een slager hier is er vorig jaar mee gestopt omdat zijn energierekening van 3k naar 10k schoot. Denk jij dat je dat bedrijf ruim winstgevend hebt gekregen voordat je energierekening het geld heeft opgevreten dat over was na de overname-kosten ?
En een lening bij de banken kun je het vergeten omdat je noch als ondernemer, noch in de horeca ervaring hebt (dat heeft de beoogde opvolger van mijn slager mogen ervaren).
Ofwel : doe niet zo dom.
Als je serieus bent, maar dan ben je natuurlijk niet, maar stel: doe een relevante opleiding en ga in die branche werken om wat ervaring op te doen. Dan weet je hoe het eraan toegaat voordat je al je geld uitgeeft aan een tent die gedoemd is te falen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb zeker wat met eten en drinken. Ik heb altijd al als droom om een restaurant te openen.
Oh echt een koksopleiding ?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je serieus bent, maar dan ben je natuurlijk niet, maar stel: doe een relevante opleiding en ga in die branche werken om wat ervaring op te doen. Dan weet je hoe het eraan toegaat voordat je al je geld uitgeeft aan een tent die gedoemd is te falen.
Nou ben ik zelf toevallig "ondernemer", dus ik kan je vertellen hoe ik zelf begonnen ben: ik had als kind al interesse in m'n vakgebied, ben het gaan studeren, heb een paar jaar in loondienst bij verschillende bedrijven gewerkt, ben daarna part-time gaan werken om in de overige tijd zelfstandig klussen aan te nemen en naarmate dat laatste meer en meer werd heb ik uiteindelijk m'n baan opgezegd en ben ik full-time voor mezelf gaan werken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
Ik ben mij inderdaad aan het oriënteren op de mogelijkheden en mijn conclusie is dat een huis kopen ook in het buitenland niet gaat met 40 duizend euro. Als ik een ton had ja dan wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wilde van de week nog 'ergens' een huis op de kop tikken voor 40k, maar nu wil je diezelfde 40k weer uitgeven aan een restaurant maar je hebt er 0,0 ervaring en als het ook maar 1000 euro meer kost dan die 40k ga je al nat.
Je opent maar gewoon topics om het topics openen.
Het helpt wanneer je enige achtergrond en kennis van zaken hebt in plaats van dat je één of andere exportzeeuw bent die in z'n leven letterlijk geen enkele noemenswaardige prestatie geleverd heeft.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |