Welk stuk van de post vind je normaal? Het eerste of het tweede?quote:
Het tweede uiteraard... Rare vraagquote:Op maandag 1 mei 2023 16:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Welk stuk van de post vind je normaal? Het eerste of het tweede?
Dat is per gemeente anders. Hier hoef je niet te reageren, maar moet je alleen maar de jaarlijkse kosten betalen. Al zal over enkele jaren de inschrijfduur voor iedereen vervallen. We gaan dan op een lotingssysteem over. Op dit ogenblik worden er al geen punten meer opgespaard voor de woonduur door nieuwe ingeschrevenen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef ZanneG het volgende:
Alleen inschrijven bij een woningcorperatie is nutteloos als je niet jaarlijks een aantal keer reageert op woningen om je account actief te houden.
Althans zo werkte dat hier toen ik zelf nog huurde, dat is al wel 10 jaar geleden maar ik hoor van anderen dat het nog steeds zo werkt.
Als je nooit je account actief houdt dan kan je zo uit de wacht lijst geschrapt worden of je verliest je wachtduur.
rare conclusie, waar daar ging mijn reactie niet omquote:Op maandag 1 mei 2023 16:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij vind dat ze Erik gewoon op straat kunnen gooien?
Ik ben gewoon benieuwd, ieder zijn of haar mening.
Waarschijnlijk is het een eenvoudige man die gewoon de huur heeft doorbetaald bij het overlijden van zijn moeder en daar simpelweg is blijven wonen zonder al te veel stil te staan bij de administratieve afhandeling of de gevolgen.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:39 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Nee. Ik ben vooral benieuwd naar hoe Eric dit zo uit de hand heeft kunnen laten lopen.
dan is ie 87 , kan ie beter een caravan kopen , o wacht dat mag nietquote:Op maandag 1 mei 2023 16:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vooral nu met al die wachtlijsten.
Als Erik uit zijn moeder's huis gaat dan kan hij gemiddeld 15 jaar op een ander huis wachten, denk ik.
Is wel een ruwe schatting.
Gelukkig maar, stel je voor dat ze zomaar zouden mogen blijven. Hadden ze maar gezondere ouders moeten uitkiezen.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:
In de straat waar ik hiervoor woonde meegemaakt, een gezin met kinderen van rond de 16 t/m halverwege de 20 die nog thuis woonden. Beide ouders in enkele jaren verloren aan kanker, die konden gewoon vertrekken.
Ik ken nog wel een Erik die ook met alle liefde allemaal asielzoekers wil huisvesten. Want deze Erik heeft een groot hartquote:Op maandag 1 mei 2023 09:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ongekend wat die Eric hier geflikt heeft! Hier had een compleet Afrikaans dorp kunnen wonen
Nou Eric, bedankt he![]()
Tegenwoordig moet overlijden minimaal drie maanden van te voren worden gemeld aan de betreffende instanties. Anders gaat het mooi niet door.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:14 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het een eenvoudige man die gewoon de huur heeft doorbetaald bij het overlijden van zijn moeder en daar simpelweg is blijven wonen zonder al te veel stil te staan bij de administratieve afhandeling of de gevolgen.
20 jaar geleden toen die vrouw overleed behoorden de nabestaanden dit te melden aan de corporatie. De automatische melding van overlijden van huurders via de gemeentelijke basisadministratie bestaat nog niet zolang. De eventuele aow-uitkeringen en (huur)toeslagen die de moeder kreeg zijn bij overlijden uiteraard wel stopgezet omdat die via overheidsinstanties lopen.
Het hele probleem had natuurlijk voorkomen kunnen worden als het een zelfredzame mondige burger was geweest die een samenlevingscontract met de ouders bij een notaris had laten opstellen en daarmee een duurzaam gemeenschappelijk huishouden had kunnen aantonen. Dan kun je verdere bewoning via de rechter afdwingen. Ben je helemaal handig dan laat je je uitbetalen voor mantelzorg aan je ouders via het pgb, en laat je alle verbeteringen, onderhoud, tuinaanleg e.d. via je eigen rekening lopen, zodat je corporatie je een vergoeding moet betalen voor je bezit bij einde huurcontract.
Hahaha, mocht je willen.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ga jij nou maar gewoon lekker mensen persoonlijk aanvallen omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.
Kunnen we ook weer door.
3 maanden voor het overlijden doorgeven dat iemand gaat overlijden?quote:Op maandag 1 mei 2023 18:46 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet overlijden minimaal drie maanden van te voren worden gemeld aan de betreffende instanties. Anders gaat het mooi niet door.
Klopt, nieuwe regelgevingquote:Op maandag 1 mei 2023 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
3 maanden voor het overlijden doorgeven dat iemand gaat overlijden?
Maar dat kun je toch niet zo voorspellen? Nouja we gaan allemaal een keer, maar of dat binnen 3 maanden gebeurd dan, zelfs met kanker of spierziekte...quote:
ik ben bang van nietquote:Op maandag 1 mei 2023 19:02 schreef Scjvb het volgende:
Het is een harde regel in deze, maar toch volkomen legaal en onder toepasselijke voorwaarden vallend. Er zal voor die arme Eric vast een behapbaar alternatief zijn na het gedrongen vertrek.
Tjees, is dit de dag van autisme of zo?quote:Op maandag 1 mei 2023 19:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch niet zo voorspellen? Nouja we gaan allemaal een keer, maar of dat binnen 3 maanden gebeurd dan, zelfs met kanker of spierziekte...
Op fok weet je dat dus niet, lees wel gekkere reactiesquote:Op maandag 1 mei 2023 20:00 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Tjees, is dit de dag van autisme of zo?
Het was gewoon een grapje..
SVB heeft een direct lijntje met de BRP. Als de uitvaartondernemer aangifte van overlijden heeft gedaan bij de gemeente, dan weten pensioeninstanties, SVB en de belastingdienst dat.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:58 schreef Lurf het volgende:
Zou hij ook nog 20 jaar AOW gevangen hebben voor zijn moeder? Of wist de SVB wél dat ze overleden was?
Als klant ben je hier niet actief mee bezig, dat is ook een van de redenen dat je betaald. Ontzorgen.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:44 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook/vooral zelf de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je zaakjes goed geregeld zijn.
Mij verbaasd vooral de extreme passiviteit van sommige mensen (niet specifiek deze persoon, maar in het algemeen).
Dit is dus precies wat ik bedoel. Als je 19 jaar lang (!) verkeerd geadresseerde post krijgt, gericht aan je overleden moeder, dan onderneem je toch zelf eindelijk een keer actie?quote:Op maandag 1 mei 2023 21:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Als klant ben je hier niet actief mee bezig, dat is ook een van de redenen dat je betaald. Ontzorgen.
Dit bedrijf heeft als kerntaak dit soort dingen op orde te hebben en hebben daar allerlei personeel voor rondlopen en pakken in de tussentijd ongetwijfeld flinke winsten. Zie dan ook niet in waarom de blaam 'vooral' bij de klant zou moeten liggen.
Als je zogenaamd uit een AZC wordt gezet krijg je ook urgentie. Waarom zou dat niet gelden als je uit je huurhuis wordt gezet omdat je moeder is overleden?quote:Op maandag 1 mei 2023 12:58 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er is een wachtlijst. En waarom zou die wachtlijst niet gelden voor deze persoon?
Een woningbouwcorporatie moet wel rekening houden met hoe ze zich in 19 jaar hebben opgesteld. Je maakt mij niet wijs dat er nooit een moment is geweest dat iemand bij de woningcorporatie op de hoogte was.quote:Een woningbouwcooperatie hoeft geen rekening te houden met mogelijke wensen van kinderen van huurders die 19 jaar "vergeten" door te geven dat de huurder overleden is. Anders kan iedereen wel blijven wonen in een huis met 10 slaapkamers want, ja: misschien wil ik ooit wel 10 kinderen.
Alsof woningbouwcorporaties de administratie goed op orde hebben. Toen ik mijn sociale huurwoning verliet ben ik in het jaar daarna nog 3 keer door ze opgebeldquote:Op maandag 1 mei 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zogenaamd uit een AZC wordt gezet krijg je ook urgentie. Waarom zou dat niet gelden als je uit je huurhuis wordt gezet omdat je moeder is overleden?
[..]
Een woningbouwcorporatie moet wel rekening houden met hoe ze zich in 19 jaar hebben opgesteld. Je maakt mij niet wijs dat er nooit een moment is geweest dat iemand bij de woningcorporatie op de hoogte was.
Een vriend van me heeft zijn hele studententijd in het corporatiehok van zijn broer gewoond. Eerst stiekem, toen gedoogd, en daarna op contract. Er was toen nog geen overheid die de woningen kwam opeisen voor hun bevolkingsgroeiplannen of om te bepalen waar precies bij welk inkomen precies je mag wonen, het was veel meer iets tussen bewoner en verhuurder.quote:Op maandag 1 mei 2023 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alsof woningbouwcorporaties de administratie goed op orde hebben. Toen ik mijn sociale huurwoning verliet ben ik in het jaar daarna nog 3 keer door ze opgebeld
vroeger was het niet eenvoudig om alle woningen te verhuren , en veel woningbouwverenigingen namen onmiddelijk het kind aan als huurder als er een inkomensverklaring was , echt onmiddliejk , gewoon een adminsitratieve wijzigingquote:Op maandag 1 mei 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zogenaamd uit een AZC wordt gezet krijg je ook urgentie. Waarom zou dat niet gelden als je uit je huurhuis wordt gezet omdat je moeder is overleden?
[..]
Een woningbouwcorporatie moet wel rekening houden met hoe ze zich in 19 jaar hebben opgesteld. Je maakt mij niet wijs dat er nooit een moment is geweest dat iemand bij de woningcorporatie op de hoogte was.
Die krijgen ook een melding, en dan krijg je een kek infopakketje thuis over dat de erfgenamen moeten kiezen wat er met de rekeningen moeten gebeuren.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:03 schreef monkyyy het volgende:
[..]
SVB heeft een direct lijntje met de BRP. Als de uitvaartondernemer aangifte van overlijden heeft gedaan bij de gemeente, dan weten pensioeninstanties, SVB en de belastingdienst dat.
Banken, verzekeraars, verhuurders, telecom, gas/licht, andere abonnementen etc zal toch echt door de nabestaande zelf moeten worden ingelicht als er een overlijden plaats heeft gevonden.
Good boy. Braaf luisteren naar vadertje staat. Ten alle tijden.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jammer voor deze man, maar hij heeft 20 jaar lang in zijn eentje een eengezinswoning bezet gehouden terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn. Daar zijn scheefhuurders niets bij.
Mee eens, dit lijkt me verjaard en kun je er dus niks meer aan doen. De gemeente heeft gewoon zitten slapen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:55 schreef theunderdog het volgende:
Want natuurlijk zet je deze man niet uit zijn huis. Doe normaal.
Wat heeft de gemeente hier mee van doen?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, dit lijkt me verjaard en kun je er dus niks meer aan doen. De gemeente heeft gewoon zitten slapen.
De andere kant staat toch gewoon in het artikel in de OP?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist dit verhaaltje van deze ouwe treinkapert riekt heel erg.
Ik hoor graag de andere kant. Iemand meer informatie?
Ja, eh, omdat jij dat niet hebt doorgegeven, duh.quote:Hoe het kan dat Portaal niet van haar overlijden wist, weet Latumahina niet.
Nee, vast niet. En dat al 20 jaar de brieven met huurverhoging aan zijn moeder zijn gericht viel natuurlijk ook helemáál niet op uiteraard.quote:,,Ik kan me niet meer herinneren hoe dat toen is gegaan, maar ik heb dat natuurlijk niet expres gedaan.
Ja, vast, vandaar dat echt elke bank een speciale pagina heeft waar je zélf het overlijden moet melden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 05:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die krijgen ook een melding, en dan krijg je een kek infopakketje thuis over dat de erfgenamen moeten kiezen wat er met de rekeningen moeten gebeuren.
Gemeente/instanties you name it, je snapt wat ik bedoel..quote:
Nee.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gemeente/instanties you name it, je snapt wat ik bedoel..
De Rijdende Rechterquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee.
Welke instanties hadden hier dan moeten ingrijpen, waarom en hoe dan?
Is premium dus kan ik niet lezen. ziemand suggesties hoe het wel kan? zincognito modus werkt nietquote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
De andere kant staat toch gewoon in het artikel in de OP?
[..]
Ja, eh, omdat jij dat niet hebt doorgegeven, duh.
[..]
Nee, vast niet. En dat al 20 jaar de brieven met huurverhoging aan zijn moeder zijn gericht viel natuurlijk ook helemáál niet op uiteraard.
Is het nog misbruik als dit nog de enige manier is om een fatsoenlijk dak boven je hoofd te krijgen/houden? Net als "scheefwonen" ook geen misdadige keuze is maar een term die is uitgevonden om het eigen falen van de overheid over de schutting te gooien bij de burgers.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ha ha, enig idee hoeveel misbruik daar dan van gemaakt gaat worden?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is het nog misbruik als dit nog de enige manier is om een fatsoenlijk dak boven je hoofd te krijgen/houden? Net als "scheefwonen" ook geen misdadige keuze is maar een term die is uitgevonden om het eigen falen van de overheid over de schutting te gooien bij de burgers.
Het is een feit dat je 10-15 jaar mag wachten op een sociale huurwoning. Het is een feit dat particulier huren te duur is voor de doelgroep. Het is een feit dat een eigen woning al helemaal geen optie is.
Het is dan niet heel gek dat je als (al dan niet) volwassen kind probeert dit eruit te slepen. In veel grote steden is het al schering en inslag dat ouders "hun kinderen eruit gooien" zodat ze officieel dakloos zijn en na een paar maanden een eigen woning hebben in plaats van dat ze nog een decennium of meer vast zitten bij hun ouders.
Al dit gedoe is niet ontstaan omdat mensen zin hebben om de boel te flessen. Mensen willen gewoon (blijven) wonen.
https://indebuurt.nl/rott(...)ng-te-krijgen~85987/quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:10 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik heb dat nog niet eerder gehoord.
Krijgen dan die jongeren urgentie omdat zij ' dakloos' zijn?
Zo makkelijk krijg je geen urgentie voor een huurwoning.
Ik vraag mij af of je urgentie krijgt omdat je er uit bent gegooid bij je ouders of dat nu waar is of niet.
Zeker omdat een jongere ook ergens een zolderkamertje kan huren, in dat geval.
Gewoon een abbonement op een van de kranten van dpg nemen ipv hier naar illegale wegen vragen. Altijd opvallend dat de mensen met de meeste niet onderbouwde kritiek op van alles en nog wat dat deze zelf dan geen cent aan de media zelf willen uitgeven maar hier dan wel als kip zonder kop van de hoogste toren blazen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:44 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Is premium dus kan ik niet lezen. ziemand suggesties hoe het wel kan? zincognito modus werkt niet
7500K nice. Kon je meteen wat kopenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:25 schreef ZanneG het volgende:
Het is makkelijker ergens een kamer te gaan huren, zeker in de grote stad zijn er heus wel kamers te vinden.
Als duizenden anderen ook urgentie krijgen, dan wordt het alsnog heel moeilijk om net in aanmerking te komen voor dat ene huisje.
Ik heb ook eens urgentie gekregen, omdat mijn flat gesloopt werd en ik kreeg ook een oprotpremie van 7500K euro.
De wachttijd was toen maar een paar maanden, vanaf het moment dat de urgentie verklaring kwam.
Maar dat waren echt andere tijden, waar de wachtlijst voor een huurwoning maar 2 jaar of zo was.
Die hebben ze niet, want ze kunnen en mogen niet onderzoeken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef stalybridge het volgende:
In hoeverre heeft een woningbouwcorporatie onderzoeksplicht? Als die er is, begint het falen ook officieel aan hun kant
Aan de andere kant hebben we tegenwoordig ook strenge privacywetgeving en AVG, waardoor een woningcorporatie dus juist geen informatie krijgt. Dan valt er ook weinig te onderzoeeken...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef stalybridge het volgende:
In hoeverre heeft een woningbouwcorporatie onderzoeksplicht? Als die er is, begint het falen ook officieel aan hun kant
Voor 7,5 miljoen kun je de rest van je leven goed levenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:29 schreef stalybridge het volgende:
[..]
7500K nice. Kon je meteen wat kopen
het was geen miljoenen helaas haha foutjequote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:29 schreef stalybridge het volgende:
[..]
7500K nice. Kon je meteen wat kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |