abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 mei 2023 @ 16:54:39 #151
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_208969213
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja dat lijkt mij heel normaal!
Welk stuk van de post vind je normaal? Het eerste of het tweede?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208969250
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Welk stuk van de post vind je normaal? Het eerste of het tweede?
Het tweede uiteraard... Rare vraag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208969656
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef ZanneG het volgende:
Alleen inschrijven bij een woningcorperatie is nutteloos als je niet jaarlijks een aantal keer reageert op woningen om je account actief te houden.
Althans zo werkte dat hier toen ik zelf nog huurde, dat is al wel 10 jaar geleden maar ik hoor van anderen dat het nog steeds zo werkt.
Als je nooit je account actief houdt dan kan je zo uit de wacht lijst geschrapt worden of je verliest je wachtduur.
Dat is per gemeente anders. Hier hoef je niet te reageren, maar moet je alleen maar de jaarlijkse kosten betalen. Al zal over enkele jaren de inschrijfduur voor iedereen vervallen. We gaan dan op een lotingssysteem over. Op dit ogenblik worden er al geen punten meer opgespaard voor de woonduur door nieuwe ingeschrevenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 02-05-2023 01:25:48 ]
pi_208969665
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dus jij vind dat ze Erik gewoon op straat kunnen gooien?

Ik ben gewoon benieuwd, ieder zijn of haar mening.
rare conclusie, waar daar ging mijn reactie niet om :O
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208969894
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:39 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Nee. Ik ben vooral benieuwd naar hoe Eric dit zo uit de hand heeft kunnen laten lopen.
Waarschijnlijk is het een eenvoudige man die gewoon de huur heeft doorbetaald bij het overlijden van zijn moeder en daar simpelweg is blijven wonen zonder al te veel stil te staan bij de administratieve afhandeling of de gevolgen.

20 jaar geleden toen die vrouw overleed behoorden de nabestaanden dit te melden aan de corporatie. De automatische melding van overlijden van huurders via de gemeentelijke basisadministratie bestaat nog niet zolang. De eventuele aow-uitkeringen en (huur)toeslagen die de moeder kreeg zijn bij overlijden uiteraard wel stopgezet omdat die via overheidsinstanties lopen.

Het hele probleem had natuurlijk voorkomen kunnen worden als het een zelfredzame mondige burger was geweest die een samenlevingscontract met de ouders bij een notaris had laten opstellen en daarmee een duurzaam gemeenschappelijk huishouden had kunnen aantonen. Dan kun je verdere bewoning via de rechter afdwingen. Ben je helemaal handig dan laat je je uitbetalen voor mantelzorg aan je ouders via het pgb, en laat je alle verbeteringen, onderhoud, tuinaanleg e.d. via je eigen rekening lopen, zodat je corporatie je een vergoeding moet betalen voor je bezit bij einde huurcontract.
  maandag 1 mei 2023 @ 18:22:47 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208969964
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Vooral nu met al die wachtlijsten.

Als Erik uit zijn moeder's huis gaat dan kan hij gemiddeld 15 jaar op een ander huis wachten, denk ik.

Is wel een ruwe schatting.
dan is ie 87 , kan ie beter een caravan kopen , o wacht dat mag niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 mei 2023 @ 18:23:14 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208969970
quote:
16s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:
In de straat waar ik hiervoor woonde meegemaakt, een gezin met kinderen van rond de 16 t/m halverwege de 20 die nog thuis woonden. Beide ouders in enkele jaren verloren aan kanker, die konden gewoon vertrekken.
Gelukkig maar, stel je voor dat ze zomaar zouden mogen blijven. Hadden ze maar gezondere ouders moeten uitkiezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208970001
Hij kan gewoon zeggen dat hij geen actieve herinnering heeft aan het overlijden van zijn moeder. Daar kom je in Nederland gewoon mee weg.
Doei
pi_208970095
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ongekend wat die Eric hier geflikt heeft! Hier had een compleet Afrikaans dorp kunnen wonen :(

Nou Eric, bedankt he :(
Ik ken nog wel een Erik die ook met alle liefde allemaal asielzoekers wil huisvesten. Want deze Erik heeft een groot hart O+
Bejaarde Eric kan daar ook met gemak bij. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door GwanGwaa op 01-05-2023 20:00:07 ]
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_208970208
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:14 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is het een eenvoudige man die gewoon de huur heeft doorbetaald bij het overlijden van zijn moeder en daar simpelweg is blijven wonen zonder al te veel stil te staan bij de administratieve afhandeling of de gevolgen.

20 jaar geleden toen die vrouw overleed behoorden de nabestaanden dit te melden aan de corporatie. De automatische melding van overlijden van huurders via de gemeentelijke basisadministratie bestaat nog niet zolang. De eventuele aow-uitkeringen en (huur)toeslagen die de moeder kreeg zijn bij overlijden uiteraard wel stopgezet omdat die via overheidsinstanties lopen.

Het hele probleem had natuurlijk voorkomen kunnen worden als het een zelfredzame mondige burger was geweest die een samenlevingscontract met de ouders bij een notaris had laten opstellen en daarmee een duurzaam gemeenschappelijk huishouden had kunnen aantonen. Dan kun je verdere bewoning via de rechter afdwingen. Ben je helemaal handig dan laat je je uitbetalen voor mantelzorg aan je ouders via het pgb, en laat je alle verbeteringen, onderhoud, tuinaanleg e.d. via je eigen rekening lopen, zodat je corporatie je een vergoeding moet betalen voor je bezit bij einde huurcontract.
Tegenwoordig moet overlijden minimaal drie maanden van te voren worden gemeld aan de betreffende instanties. Anders gaat het mooi niet door.
pi_208970342
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ga jij nou maar gewoon lekker mensen persoonlijk aanvallen omdat je inhoudelijk niks te melden hebt.
Kunnen we ook weer door.
Hahaha, mocht je willen.

“Omvolken” _O- _O- _O- _O- is nog minder inhoudelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 01-05-2023 18:56:45 ]
  maandag 1 mei 2023 @ 18:57:42 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208970361
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:46 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Tegenwoordig moet overlijden minimaal drie maanden van te voren worden gemeld aan de betreffende instanties. Anders gaat het mooi niet door.
3 maanden voor het overlijden doorgeven dat iemand gaat overlijden?
pi_208970386
quote:
11s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]
3 maanden voor het overlijden doorgeven dat iemand gaat overlijden?
Klopt, nieuwe regelgeving
  maandag 1 mei 2023 @ 19:00:42 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208970405
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:59 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Maar dat kun je toch niet zo voorspellen? Nouja we gaan allemaal een keer, maar of dat binnen 3 maanden gebeurd dan, zelfs met kanker of spierziekte...
  maandag 1 mei 2023 @ 19:01:12 #165
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_208970412
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:59 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Dan zal Erik dat wel vergeten zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 mei 2023 @ 19:02:05 #166
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_208970426
Het is een harde regel in deze, maar toch volkomen legaal en onder toepasselijke voorwaarden vallend. Er zal voor die arme Eric vast een behapbaar alternatief zijn na het gedrongen vertrek.

En heb daar best enig vertrouwen in.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 1 mei 2023 @ 20:00:44 #167
323876 michaelmoore
pi_208971335
quote:
15s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:02 schreef Scjvb het volgende:
Het is een harde regel in deze, maar toch volkomen legaal en onder toepasselijke voorwaarden vallend. Er zal voor die arme Eric vast een behapbaar alternatief zijn na het gedrongen vertrek.

ik ben bang van niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208971339
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat kun je toch niet zo voorspellen? Nouja we gaan allemaal een keer, maar of dat binnen 3 maanden gebeurd dan, zelfs met kanker of spierziekte...
Tjees, is dit de dag van autisme of zo?

Het was gewoon een grapje..
  maandag 1 mei 2023 @ 20:01:39 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208971352
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:00 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Tjees, is dit de dag van autisme of zo?

Het was gewoon een grapje..
Op fok weet je dat dus niet, lees wel gekkere reacties :)
  maandag 1 mei 2023 @ 20:03:07 #170
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208971386
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:58 schreef Lurf het volgende:
Zou hij ook nog 20 jaar AOW gevangen hebben voor zijn moeder? Of wist de SVB wél dat ze overleden was?
SVB heeft een direct lijntje met de BRP. Als de uitvaartondernemer aangifte van overlijden heeft gedaan bij de gemeente, dan weten pensioeninstanties, SVB en de belastingdienst dat.

Banken, verzekeraars, verhuurders, telecom, gas/licht, andere abonnementen etc zal toch echt door de nabestaande zelf moeten worden ingelicht als er een overlijden plaats heeft gevonden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 1 mei 2023 @ 21:15:41 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_208972755
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:44 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk ook/vooral zelf de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je zaakjes goed geregeld zijn.
Mij verbaasd vooral de extreme passiviteit van sommige mensen (niet specifiek deze persoon, maar in het algemeen).
Als klant ben je hier niet actief mee bezig, dat is ook een van de redenen dat je betaald. Ontzorgen.

Dit bedrijf heeft als kerntaak dit soort dingen op orde te hebben en hebben daar allerlei personeel voor rondlopen en pakken in de tussentijd ongetwijfeld flinke winsten. Zie dan ook niet in waarom de blaam 'vooral' bij de klant zou moeten liggen.
Robert Moog died for our synths
  maandag 1 mei 2023 @ 22:18:55 #172
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_208973651
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 21:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Als klant ben je hier niet actief mee bezig, dat is ook een van de redenen dat je betaald. Ontzorgen.

Dit bedrijf heeft als kerntaak dit soort dingen op orde te hebben en hebben daar allerlei personeel voor rondlopen en pakken in de tussentijd ongetwijfeld flinke winsten. Zie dan ook niet in waarom de blaam 'vooral' bij de klant zou moeten liggen.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Als je 19 jaar lang (!) verkeerd geadresseerde post krijgt, gericht aan je overleden moeder, dan onderneem je toch zelf eindelijk een keer actie?

Dat ontzorgen geldt voor het onderhoud, niet voor je persoonlijke administratie.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_208974000
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:58 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Er is een wachtlijst. En waarom zou die wachtlijst niet gelden voor deze persoon?
Als je zogenaamd uit een AZC wordt gezet krijg je ook urgentie. Waarom zou dat niet gelden als je uit je huurhuis wordt gezet omdat je moeder is overleden?

quote:
Een woningbouwcooperatie hoeft geen rekening te houden met mogelijke wensen van kinderen van huurders die 19 jaar "vergeten" door te geven dat de huurder overleden is. Anders kan iedereen wel blijven wonen in een huis met 10 slaapkamers want, ja: misschien wil ik ooit wel 10 kinderen.
Een woningbouwcorporatie moet wel rekening houden met hoe ze zich in 19 jaar hebben opgesteld. Je maakt mij niet wijs dat er nooit een moment is geweest dat iemand bij de woningcorporatie op de hoogte was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208974030
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je zogenaamd uit een AZC wordt gezet krijg je ook urgentie. Waarom zou dat niet gelden als je uit je huurhuis wordt gezet omdat je moeder is overleden?
[..]
Een woningbouwcorporatie moet wel rekening houden met hoe ze zich in 19 jaar hebben opgesteld. Je maakt mij niet wijs dat er nooit een moment is geweest dat iemand bij de woningcorporatie op de hoogte was.
Alsof woningbouwcorporaties de administratie goed op orde hebben. Toen ik mijn sociale huurwoning verliet ben ik in het jaar daarna nog 3 keer door ze opgebeld :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_208974096
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Alsof woningbouwcorporaties de administratie goed op orde hebben. Toen ik mijn sociale huurwoning verliet ben ik in het jaar daarna nog 3 keer door ze opgebeld :')
Een vriend van me heeft zijn hele studententijd in het corporatiehok van zijn broer gewoond. Eerst stiekem, toen gedoogd, en daarna op contract. Er was toen nog geen overheid die de woningen kwam opeisen voor hun bevolkingsgroeiplannen of om te bepalen waar precies bij welk inkomen precies je mag wonen, het was veel meer iets tussen bewoner en verhuurder.

Je had toen ook nog
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 mei 2023 @ 23:06:15 #176
323876 michaelmoore
pi_208974351
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
vroeger was het niet eenvoudig om alle woningen te verhuren , en veel woningbouwverenigingen namen onmiddelijk het kind aan als huurder als er een inkomensverklaring was , echt onmiddliejk , gewoon een adminsitratieve wijziging

Vergeet niet dat het lastig is om een andere huurder te installeren , veel werk, waarborgsom terug betalen inspectie , contracten ,

Maar tegenwoordig is er voor iedere woning van de gemeente uit al een kandidaat ,de gemeente zit gewoon te wachten en flikkerd de bewoner er gewoon uit
  dinsdag 2 mei 2023 @ 03:24:35 #177
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208975120
Dus moeders is al 20 jaar dood. 20 jaar geleden was het 2003. Volgens mij was het toen nog niet zo streng met de regels en kon je redelijk makkelijk een andere woning krijgen. Er was toen geen sprake van een crisis als in 2008. Daarbij was Eric 20 jaar geleden 52. Wellicht is Eric geen genie, maar het is niet zo moeilijk om te bedenken dat je in een huurwoning eea moet regelen qua contract. Wellicht dat het slim was geweest dat hij op het huurcontract was bijgeschreven voordat moeders overleed, dan had hij nu niet deze problematiek gehad. En sowieso had Eric toen makkelijker een (huur) woning kunnen krijgen dan nu. Ik kan me ergens niet voorstellen dat niemand er wat van gezegd heeft, al is het maar een familielid wat aangaf hier eens over te bellen met de verhuurder.

Nu is het 2023, is er een woningtekort en is hij ineens zielig omdat hij gedwongen het huis uit moet. Je hoort altijd het varhaal vanuit één kant en de waarheid ligt in het midden. Ik vind niet dat verhuurder hier schuld aan heeft: ja ze hadden dat overlijden eerder moeten traceren maar als er niemand aan de bel trekt is dat moeilijk. Nu zijn zij én kennelijk Mark Rutte (die in 2003 niet eens premier was) de grote boosdoeners terwijl de verantwoordelijkheid grotendeels bij Eric zelf ligt. In die 20 jaar zijn er in 2008 en 2020 grote crisis' geweest en had Eric al lang even een belletje kunnen doen.

Ik vind dit een nogal raar verhaal.
With love :*
pi_208975223
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:03 schreef monkyyy het volgende:

[..]
SVB heeft een direct lijntje met de BRP. Als de uitvaartondernemer aangifte van overlijden heeft gedaan bij de gemeente, dan weten pensioeninstanties, SVB en de belastingdienst dat.

Banken, verzekeraars, verhuurders, telecom, gas/licht, andere abonnementen etc zal toch echt door de nabestaande zelf moeten worden ingelicht als er een overlijden plaats heeft gevonden.
Die krijgen ook een melding, en dan krijg je een kek infopakketje thuis over dat de erfgenamen moeten kiezen wat er met de rekeningen moeten gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208976015
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jammer voor deze man, maar hij heeft 20 jaar lang in zijn eentje een eengezinswoning bezet gehouden terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn. Daar zijn scheefhuurders niets bij.
Good boy. Braaf luisteren naar vadertje staat. Ten alle tijden.
pi_208976020
Dat dit een serieuze discussie kan worden op een forum als fok, zegt weer zoveel.

Want natuurlijk zet je deze man niet uit zijn huis. Doe normaal.
pi_208976542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:55 schreef theunderdog het volgende:

Want natuurlijk zet je deze man niet uit zijn huis. Doe normaal.
Mee eens, dit lijkt me verjaard en kun je er dus niks meer aan doen. De gemeente heeft gewoon zitten slapen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208976585
Het lijkt mij dat als hij al twintig jaar en mogelijk langer de huur betaald, er nota bene zesenvijftig jaar woont dat er dan weinig aan uit te zetten valt. Vooropgesteld dat hij zich normaal gedraagt. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat een woningbouwvereniging daar moeilijk over gaat doen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 10:31:34 #183
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_208976847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, dit lijkt me verjaard en kun je er dus niks meer aan doen. De gemeente heeft gewoon zitten slapen.
Wat heeft de gemeente hier mee van doen?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 10:43:20 #184
39333 Zelva
pi_208976921
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Juist dit verhaaltje van deze ouwe treinkapert riekt heel erg.

Ik hoor graag de andere kant. Iemand meer informatie?
De andere kant staat toch gewoon in het artikel in de OP?

quote:
Hoe het kan dat Portaal niet van haar overlijden wist, weet Latumahina niet.
Ja, eh, omdat jij dat niet hebt doorgegeven, duh.

quote:
,,Ik kan me niet meer herinneren hoe dat toen is gegaan, maar ik heb dat natuurlijk niet expres gedaan.
Nee, vast niet. En dat al 20 jaar de brieven met huurverhoging aan zijn moeder zijn gericht viel natuurlijk ook helemáál niet op uiteraard.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 10:54:44 #185
39333 Zelva
pi_208976996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 05:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Die krijgen ook een melding, en dan krijg je een kek infopakketje thuis over dat de erfgenamen moeten kiezen wat er met de rekeningen moeten gebeuren.
Ja, vast, vandaar dat echt elke bank een speciale pagina heeft waar je zélf het overlijden moet melden.

Hier staat welke organisaties toegang hebben tot de BRP en in welke gevallen. Succes met het vinden van dat banken geautomatiseerd overlijdensdata krijgen of dat ze die naar eigen believen mogen opvragen.
pi_208977034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:31 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wat heeft de gemeente hier mee van doen?
Gemeente/instanties you name it, je snapt wat ik bedoel..
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:00:31 #187
39333 Zelva
pi_208977040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gemeente/instanties you name it, je snapt wat ik bedoel..
Nee.

Welke instanties hadden hier dan moeten ingrijpen, waarom en hoe dan?
pi_208977086
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:00 schreef Zelva het volgende:

[..]
Nee.

Welke instanties hadden hier dan moeten ingrijpen, waarom en hoe dan?
De Rijdende Rechter
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:44:35 #189
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208977445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:43 schreef Zelva het volgende:

[..]
De andere kant staat toch gewoon in het artikel in de OP?
[..]
Ja, eh, omdat jij dat niet hebt doorgegeven, duh.
[..]
Nee, vast niet. En dat al 20 jaar de brieven met huurverhoging aan zijn moeder zijn gericht viel natuurlijk ook helemáál niet op uiteraard.
Is premium dus kan ik niet lezen. ziemand suggesties hoe het wel kan? zincognito modus werkt niet
With love :*
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:39:45 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208977996
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:43 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ha ha, enig idee hoeveel misbruik daar dan van gemaakt gaat worden?
Is het nog misbruik als dit nog de enige manier is om een fatsoenlijk dak boven je hoofd te krijgen/houden? Net als "scheefwonen" ook geen misdadige keuze is maar een term die is uitgevonden om het eigen falen van de overheid over de schutting te gooien bij de burgers.

Het is een feit dat je 10-15 jaar mag wachten op een sociale huurwoning. Het is een feit dat particulier huren te duur is voor de doelgroep. Het is een feit dat een eigen woning al helemaal geen optie is.

Het is dan niet heel gek dat je als (al dan niet) volwassen kind probeert dit eruit te slepen. In veel grote steden is het al schering en inslag dat ouders "hun kinderen eruit gooien" zodat ze officieel dakloos zijn en na een paar maanden een eigen woning hebben in plaats van dat ze nog een decennium of meer vast zitten bij hun ouders.

Al dit gedoe is niet ontstaan omdat mensen zin hebben om de boel te flessen. Mensen willen gewoon (blijven) wonen.
pi_208978358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is het nog misbruik als dit nog de enige manier is om een fatsoenlijk dak boven je hoofd te krijgen/houden? Net als "scheefwonen" ook geen misdadige keuze is maar een term die is uitgevonden om het eigen falen van de overheid over de schutting te gooien bij de burgers.

Het is een feit dat je 10-15 jaar mag wachten op een sociale huurwoning. Het is een feit dat particulier huren te duur is voor de doelgroep. Het is een feit dat een eigen woning al helemaal geen optie is.

Het is dan niet heel gek dat je als (al dan niet) volwassen kind probeert dit eruit te slepen. In veel grote steden is het al schering en inslag dat ouders "hun kinderen eruit gooien" zodat ze officieel dakloos zijn en na een paar maanden een eigen woning hebben in plaats van dat ze nog een decennium of meer vast zitten bij hun ouders.

Al dit gedoe is niet ontstaan omdat mensen zin hebben om de boel te flessen. Mensen willen gewoon (blijven) wonen.
Is dat zo?
Ik heb dat nog niet eerder gehoord.
Krijgen dan die jongeren urgentie omdat zij ' dakloos' zijn?
Zo makkelijk krijg je geen urgentie voor een huurwoning.
Ik vraag mij af of je urgentie krijgt omdat je er uit bent gegooid bij je ouders of dat nu waar is of niet.
Zeker omdat een jongere ook ergens een zolderkamertje kan huren, in dat geval.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:18:08 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208978436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:10 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Is dat zo?
Ik heb dat nog niet eerder gehoord.
Krijgen dan die jongeren urgentie omdat zij ' dakloos' zijn?
Zo makkelijk krijg je geen urgentie voor een huurwoning.
Ik vraag mij af of je urgentie krijgt omdat je er uit bent gegooid bij je ouders of dat nu waar is of niet.
Zeker omdat een jongere ook ergens een zolderkamertje kan huren, in dat geval.
https://indebuurt.nl/rott(...)ng-te-krijgen~85987/

Bijvoorbeeld
pi_208978480
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:44 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Is premium dus kan ik niet lezen. ziemand suggesties hoe het wel kan? zincognito modus werkt niet
Gewoon een abbonement op een van de kranten van dpg nemen ipv hier naar illegale wegen vragen. Altijd opvallend dat de mensen met de meeste niet onderbouwde kritiek op van alles en nog wat dat deze zelf dan geen cent aan de media zelf willen uitgeven maar hier dan wel als kip zonder kop van de hoogste toren blazen. :')
pi_208978493
Het is makkelijker ergens een kamer te gaan huren, zeker in de grote stad zijn er heus wel kamers te vinden.
Als duizenden anderen ook urgentie krijgen, dan wordt het alsnog heel moeilijk om net in aanmerking te komen voor dat ene huisje.

Ik heb ook eens urgentie gekregen, omdat mijn flat gesloopt werd en ik kreeg ook een oprotpremie van 7500K euro.
De wachttijd was toen maar een paar maanden, vanaf het moment dat de urgentie verklaring kwam.
Maar dat waren echt andere tijden, waar de wachtlijst voor een huurwoning maar 2 jaar of zo was.
pi_208978523
In hoeverre heeft een woningbouwcorporatie onderzoeksplicht? Als die er is, begint het falen ook officieel aan hun kant
pi_208978531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:25 schreef ZanneG het volgende:
Het is makkelijker ergens een kamer te gaan huren, zeker in de grote stad zijn er heus wel kamers te vinden.
Als duizenden anderen ook urgentie krijgen, dan wordt het alsnog heel moeilijk om net in aanmerking te komen voor dat ene huisje.

Ik heb ook eens urgentie gekregen, omdat mijn flat gesloopt werd en ik kreeg ook een oprotpremie van 7500K euro.
De wachttijd was toen maar een paar maanden, vanaf het moment dat de urgentie verklaring kwam.
Maar dat waren echt andere tijden, waar de wachtlijst voor een huurwoning maar 2 jaar of zo was.
7500K nice. Kon je meteen wat kopen
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:29:58 #197
39333 Zelva
pi_208978541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef stalybridge het volgende:
In hoeverre heeft een woningbouwcorporatie onderzoeksplicht? Als die er is, begint het falen ook officieel aan hun kant
Die hebben ze niet, want ze kunnen en mogen niet onderzoeken.
pi_208978557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:27 schreef stalybridge het volgende:
Aan de andere kant hebben we tegenwoordig ook strenge privacywetgeving en AVG, waardoor een woningcorporatie dus juist geen informatie krijgt. Dan valt er ook weinig te onderzoeeken...
Of moeten ze elke week maar door de overlijdensadvertentie in de krant om te zien of er misschien een huurder overleden is?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:37:30 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208978615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:29 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Voor 7,5 miljoen kun je de rest van je leven goed leven *O* _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208978652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:29 schreef stalybridge het volgende:

[..]
het was geen miljoenen helaas haha foutje

Ik ben toen eerst nog 5 jaar gaan huren met de urgentie had ik een heel leuk appartementje maar de huur werd elk jaar duurder en duurder dus na 5 jaar ben ik gaan kopen, dankzij de crisis was het toen allemaal goed betaalbaar en kon je nog een rijtjeshuis kopen voor 155K
Hoe dan ook als je huurt en je flat wordt in de toekomst gesloopt dan loont het om daar op te wachten ivm de urgentie en oprotpremie.
Althans dat was toen zo, ik weet niet of dat nu nog zo werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')