Oneens, meneer heeft wel degelijk een lagere huurprijs betaald, dan leeftijdsgenoten met een nieuw contact.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over 50-20 jaar geleden, als hij toen ingeschreven stond als woningzoekende had hij een woning toegewezen gekregen, weigeren omdat hij nog voor zijn ouders moest zorgen had weer einde inschrijving betekend.
Deze man had hoe dan ook al 20-50 jaar geleden vrij probleemloos een woning toegewezen kunnen krijgen, dus ook in die zin is het niet werkelijk wachtrij skippen.
Hij heeft jarenlang geen extra woning bezet gehouden, en de zorg voor zijn ouders niet volledig op de maatschappij afgewenteld.
In principe is er eigenlijk niets waardoor deze man "voordeel" heeft door de situatie.
Ik denk gezien zijn achternaam dat hij eerder van Molukse afkomst is.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:11 schreef ZanneG het volgende:
Ik zie nu de foto van het artikel en Eric is een Indonesische man.
Wellicht had hij dan geen idee hoe het juridisch allemaal werkt?
We hebben t over 20 jaar geleden in Limburg. Was vast wel iets te regelen geweest.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:29 schreef Confetti het volgende:
Normaal verwerpelijk omdat de man ergens anders kan wonen.
In werkelijkheid was het of dit of onder een brug slapen omdat Rutte het land vol met asielmigranten heeft gestopt.
Stel je voor je zorgt voor je ouders...quote:Op maandag 1 mei 2023 15:12 schreef Noek het volgende:
Hm, iets is niet helemaal ok aan Erik. Niet dat hij al 20 jaren in een huis woont wat niet op zn naam staat maar omdat het een volwassen man is die nooit uit huis is gegaan. Dat klinkt gewoon niet heel zelfredzaam of sociaal ok.
Gelukkig welquote:Op maandag 1 mei 2023 14:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag je iemand eigenlijk wel op straat gooien als hij gewoon zijn huur betaalt?
Ik heb ook bij mijn ouders gewoond totdat ze overleden waren.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:12 schreef Noek het volgende:
Hm, iets is niet helemaal ok aan Erik. Niet dat hij al 20 jaren in een huis woont wat niet op zn naam staat maar omdat het een volwassen man is die nooit uit huis is gegaan. Dat klinkt gewoon niet heel zelfredzaam of sociaal ok. Om hem nu als een heel berekenend en sluw mannetje neer te zetten wat velen hier doen, lijkt me niet terecht.
Denk dat Erik net zo slim als dat hij sluw is.
Dat was >20 jaar geleden!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stel je voor je zorgt voor je ouders...
Ja dus? Dan is hij nu toch op zichzelf, en zorgt voor zichzelf.quote:
Je gaat toch niet aan de deur van: "Gecondoleerd maarreh heb je je moeder wel als dood opgegeven bij de woningstichting? Want anders bel ik ze hoor want dat mag niet!"quote:Op maandag 1 mei 2023 09:14 schreef ZanneG het volgende:
Officieel mag dit niet en dat wist meneer ook wel, anders had hij de dood van mama wel gemeld.
Maar die man woont er al praktisch zijn hele leven, laat hem nu maar lekker zitten,
Zolang de huur netjes wordt betaald who cares.
Je gaat een man van in de 70 er ook niet uit zetten.
Dat de buurtjes nooit hebben opgemerkt dat mama niet meer in leven is en dat zoon daar is blijven wonen is wel opmerkelijk of ze wisten dat wel maar hebben hem nooit verlinkt.
Gelukkig maar.
Dat doet ie dus niet want hij krijgt al 19 jaar post op naam van zijn overleden moeder en heeft al 19 jaar geweigerd dit aan te passen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dus? Dan is hij nu toch op zichzelf, en zorgt voor zichzelf.
Doe ik al jaren.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stel je voor je zorgt voor je ouders...
Als het een normale, rustige vent is ben je allang blij. Voordat je het weet heb je Ethiopisch gezin met 12 kinderen naast je wonen die binnen gaat barbecuen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je gaat toch niet aan de deur van: "Gecondoleerd maarreh heb je je moeder wel als dood opgegeven bij de woningstichting? Want anders bel ik ze hoor want dat mag niet!"
Je registreert als buren gewoon dat de buurvrouw overleden is en dat de zoon blijft wonen zonder bijgedachte.
Maar waarom moet het perse uit huis zijn?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Doe ik al jaren.
Uit huis.
Maar goed, ik begrijp dat het voor veel FOKkers compleet normaal is om op de zolderkamer te blijven. 52 jaar lang.
Dus jij vind dat ze Erik gewoon op straat kunnen gooien?quote:
Ja, dat zie je hier wel, ze komen er pas na 20 jaar achter. Dus eigenlijk heeft-ie gelijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ohja, toen mijn moeder overleed heb ik ook advies gevraagd aan mensen wat ik moest doen om toch in de woning te kunnen blijven.. een persoon die zich in de gemeenteraad bezig hield met wonen vertelde mij dat ik zolang mogelijk mijn mond moest houden tegen woningbouw
Ha ha, enig idee hoeveel misbruik daar dan van gemaakt gaat worden?quote:Op maandag 1 mei 2023 12:36 schreef D. het volgende:
Hoeveel kinderen zijn er nou echt medehuurder?
Er zou best iets in de wet mogen komen dat medebewoners bij overlijden (mede)huurder worden
Vooral nu met al die wachtlijsten.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ha ha, enig idee hoeveel misbruik daar dan van gemaakt gaat worden?
Ja dat lijkt mij heel normaal!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je gaat toch niet aan de deur van: "Gecondoleerd maarreh heb je je moeder wel als dood opgegeven bij de woningstichting? Want anders bel ik ze hoor want dat mag niet!"
Je registreert als buren gewoon dat de buurvrouw overleden is en dat de zoon blijft wonen zonder bijgedachte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |