abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 mei 2023 @ 13:05:02 #101
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208966354
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:01 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de woningstichtingen automatisch de volwassen kinderen mede huurder laat worden.
Dan moet je bij de aanvraag wel met hele goede argumenten komen waarom dit perse noodzakelijk is, lijkt mij.

Er zijn duizenden volwassen thuiswonende kinderen, wat als die allemaal mede huurder zouden worden, dan komt er dus nooit meer een huis vrij.
Dat is toch niet waar de sociale huurwoningen voor bedoeld zijn..
De meeste mensen blijven niet thuiswonen tot hun ouders dood gaan. Wat dat betreft kun je makkelijk een onderscheid maken tussen kids die thuis wonen, en al uitgevlogen zijn.
(amper volwassen) kinderen uit huis zetten die net hun ouders zijn verloren is echt erbarmelijk...
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:05:05 #102
18653 crew  D.
pi_208966355
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoop dat die nooit komt. Hopelijk is dit ook tegen een bestaande wet.
Dus als jij onverhoopt wees was geworden toen je nog thuiswonend was had je graag gezien dat ze je op straat zouden zetten?
pi_208966513
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:53 schreef D. het volgende:

[..]
Dat kan prima? Je hebt studiootjes over?

En misschien heeft ie wel een partner, en een kinderwens?
Eric is een volwassen man en woont in een huis wat niet op zijn naam staat.

Is al ruim 50 jaar volwassen en verantwoordelijk voor zijn keuzes.

Ik lees dit bericht meer als "Eric was naief en heeft 19 jaar mazzel gehad".
pi_208966572
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:05 schreef Saboo het volgende:

[..]
De meeste mensen blijven niet thuiswonen tot hun ouders dood gaan. Wat dat betreft kun je makkelijk een onderscheid maken tussen kids die thuis wonen, en al uitgevlogen zijn.
(amper volwassen) kinderen uit huis zetten die net hun ouders zijn verloren is echt erbarmelijk...
Vind met amper volwassen kinderen de situatie net ff anders als dit geval.

Die zou je ff wat tijd moeten geven om wat anders te vinden. Maar die hoeven niet in een rijtjeswoning te blijven. Die kunnen prima op kamers / studio.

Of die vervanging de verantwoordelijkheid is van de woningstichting lijkt me niet. Wel dat ze wat tijd moeten hebben om het verlies te verwerken en wat anders te vinden.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:25:33 #105
18653 crew  D.
pi_208966663
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:21 schreef descon het volgende:

[..]

Die zou je ff wat tijd moeten geven om wat anders te vinden. Maar die hoeven niet in een rijtjeswoning te blijven. Die kunnen prima op kamers / studio.

Of die vervanging de verantwoordelijkheid is van de woningstichting lijkt me niet. Wel dat ze wat tijd moeten hebben om het verlies te verwerken en wat anders te vinden.
Waarom wil jij iedereen die rijtjeswoning uit? Is het soms iets persoonlijks? Laat ze dat zelf beslissen :Y
pi_208966715
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:25 schreef D. het volgende:

[..]
Waarom wil jij iedereen die rijtjeswoning uit? Is het soms iets persoonlijks? Laat ze dat zelf beslissen :Y
Als hun naam op het contract staat kunnen ze dat prima zelf beslissen.

Maar dat staat het niet. Dus hebben ze geen enkel recht op die woning. Die ze wel denken te hebben als ze er lang genoeg wonen.

Dan begin je vanzelf weer onderaan met een passende woning. Dan valt een rijtjeswoning daar niet onder voor een vrijgezel (tenzij er een overschot is natuurlijk)
pi_208966761
https://www.rijksoverheid(...)ng%20blijven%20wonen.

Mag ik als meerderjarige wees in het huurhuis van mijn ouder(s) blijven wonen bij overlijden van mijn ouder(s)?
U mag als meerderjarige inwonende wees (18 t/m 27 jaar) in de huurwoning van uw overleden ouder(s) blijven wonen. Voorwaarde is dat de woning bij de grootte van uw huishouden en inkomen moet passen. Is de woning bijvoorbeeld te groot of te duur? Dan mag u maximaal 2 jaar in uw ouderlijke woning blijven wonen. U krijgt daarna een passende woning aangeboden van de verhuurder.

Aha er is toch wel enige bescherming voor jongere thuiswonende kinderen, mits het betaalbaar en passend is..
Dit gaat niet op voor bejaarde Eric maar jongeren hebben dus gelukkig wel enige bescherming en de verhuurder moet voor ene passende oplossing zorgen wat beter betaalbaar en minder groot is.
  maandag 1 mei 2023 @ 13:31:59 #108
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208966777
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:21 schreef descon het volgende:

[..]

Maar wat voor termijn ga je ze geven? Het idee dat je een termijn hebt om een woning te regelen omdat je anders dakloos bent wordt door mensen als extreem stressvol (bijna ondragelijk) ervaren... En dat is precies de reden waarom huurders zo goed beschermd worden en anti-kraak zo goedkoop is.

Dat het niet ideaal is snap ik ook wel, maar zet dan eerst eens in op het stimuleren van oudjes en alleenstaanden uit hun huis krijgen (door eenpersoonswoningen aantrekkelijker, goedkoper, en leuker (op een vakantiepark of in een groep ofzo) te maken) in plaats van aan mensen hun bestaanzekerheid te torren en uit hun huis te trekken.
pi_208966983
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:31 schreef Saboo het volgende:

[..]
Maar wat voor termijn ga je ze geven? Het idee dat je een termijn hebt om een woning te regelen omdat je anders dakloos bent wordt door mensen als extreem stressvol (bijna ondragelijk) ervaren... En dat is precies de reden waarom huurders zo goed beschermd worden en anti-kraak zo goedkoop is.

Dat het niet ideaal is snap ik ook wel, maar zet dan eerst eens in op het stimuleren van oudjes en alleenstaanden uit hun huis krijgen (door eenpersoonswoningen aantrekkelijker, goedkoper, en leuker (op een vakantiepark of in een groep ofzo) te maken) in plaats van aan mensen hun bestaanzekerheid te torren en uit hun huis te trekken.
Denk dat voor jongeren het wel prima geregeld is op basis van die link die hier boven gegeven is.

Types zoals Eric...ik zie dat meer als een probleem van Eric en niet van de woning stichting. Als je al ruim 20 jaar post van je overleden moeder binnen krijgt zou je toch eens moeten gaan nadenken.

Dan is een half jaar meer als zat naar mijn mening. Volgens mij is dat ook wettelijk geregeld voor medebewoners.

Inwonende kinderen worden niet gezien als een duurzame relatie omdat verwacht word dat die het huis verlaten en niet eeuwig bij de ouders blijven wonen.
pi_208967244
Ik zie nu de foto van het artikel en Eric is een Indonesische man.
Wellicht had hij dan geen idee hoe het juridisch allemaal werkt?
  maandag 1 mei 2023 @ 14:17:16 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208967305
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:10 schreef roos94 het volgende:
Dit was ook een aflevering uit Kees en co van Sonja en haar moeder :o
Dat was anders. Ze moest het huis uit omdat het huis niet van haar moeder was. Ze was opgevoed door haar tante. Anders hadden ze het huis op haar naam kunnen zetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208967333
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:11 schreef ZanneG het volgende:
Ik zie nu de foto van het artikel en Eric is een Indonesische man.
Wellicht had hij dan geen idee hoe het juridisch allemaal werkt?
19 jaar geleden hadden we nog 2.5 miljoen mensen minder en deden corporaties vaak helemaal niet moeilijk en hadden veel corporaties hun eigen wachtlijsten en was de overheid zich die woningen nog niet aan het toeeigenen. Anders hadden ze hem waarschijnlijk met urgentie een andere woning moeten/willen toewijzen en dan heb je voor een netto negatief resultaat een boel administratieve handelingen te verrichten terwijl je je huurder ook alleen maar belast. Ik schat dat dit destijds bewust zo gelaten is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:20:21 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208967353
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh absoluut, maar als hij de huur van zijn eigen rekening is gaan betalen kan ik me zomaar voorstellen dat je in een overgereguleerd land als NL aanneemt dat de woningstichting ook gewoon inzage heeft in het BPR.

Dat het allemaal niet handig is snap ik, maar dat er vreselijk kwade opzet achter zou zitten is wat anders, wellicht heeft hij zelfs huurtoeslag gehad, of zelfs nog huursubsidie (aanpassing huursubsidie -> huurtoeslag was per 01.01.2006), dan is het helemaal niet vreemd dat iemand aanneemt dat de systemen het wel met elkaar communiceren, want huursubsidie ging rechtstreeks naar de verhuurder.
Dan zal je zien dat de belastingdienst straks ook langskomt om 20 jaar huursubsidie op te eisen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208967414
quote:
84s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan zal je zien dat de belastingdienst straks ook langskomt om 20 jaar huursubsidie op te eisen :')
En terecht als je er na zoveel jaar nog niet achter bent is gewoon nalatigheid
  maandag 1 mei 2023 @ 14:37:33 #115
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_208967658
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef Saboo het volgende:

[..]
Joh, menig gepensioneerd huizenbezitter woont in een veels te groot huis. Die ga je er ook niet uitzetten toch.
Mensen zijn gehecht aan de plek waar ze wonen.

Doorstroom moet wel gestimuleerd worden, maar je kunt mensen niet dwingen hun hele hebben en houden achter te laten(behalve bij een geval als dit waarbij iemand de regels omzeilt).
Ziehier het verschil.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:39:05 #116
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_208967684
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef D. het volgende:

[..]
Jij hebt het over Eric, ik over in het algemeen.

En als ie wel officieel medehuurder was geweest had ie nu in zijn eentje mogen blijven zitten, dus dan gaat jouw verhaal sowieso niet op.

Volgens mij wil je Eric gewoon graag zien vertrekken :Y
Nee. Ik ben vooral benieuwd naar hoe Eric dit zo uit de hand heeft kunnen laten lopen.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:41:56 #117
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208967722
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:37 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Ziehier het verschil.
Wat is je punt? Het probleem is hetzelfde.

De huizenbezitter heeft meer rechten, maar is net zulke aids voor onze maatschappij als een huurder die in een te groot huis zit. Oftewel, door huurders die een te groot huis bezet houden eruit te gooien ga je geen maatschappij-breed probleem oplossen hoor.

Kun je toch beter aan een ander masterplan werken. Die huizenbezitter kan zn overwaarde ten minste nog inzetten om iets anders te kopen. Als je nu particulier moet gaan huren ben je gewoon de pineut.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:44:28 #118
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_208967752
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:17 schreef Rostrup het volgende:
Eric (72) moet zijn huis uit: woningcorporatie ontdekt dat zijn moeder (die het huis huurt) al 20 jaar dood is

Al 56 jaar woont Eric L. (72) in hetzelfde rijtjeshuis in Maarssen. Zijn broers en zussen vlogen uit, maar hij bleef en zorgde al die jaren voor zijn ouders, die in zwakke gezondheid verkeerden. Nu dreigt hij door woningcorporatie Portaal zijn huis uit te worden gezet, want de woning staat op naam van zijn moeder - maar die is 19 jaar geleden al overleden.

Bron: https://www.ad.nl/stichts(...)ar-dood-is~a599b1f1/
(rest achter betaalmuur)
Oh, dat is ook snel dat ze daar na 20 jaar al achter komen.

Ik heb echt zwaar medelijden met iemand die nu op een wachtlijst staat, als dat allemaal zo snel gaat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:50:24 #119
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_208967809
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:41 schreef Saboo het volgende:

[..]
Wat is je punt? Het probleem is hetzelfde.

De huizenbezitter heeft meer rechten, maar is net zulke aids voor onze maatschappij als een huurder die in een te groot huis zit. Oftewel, door huurders die een te groot huis bezet houden eruit te gooien ga je geen maatschappij-breed probleem oplossen hoor.

Kun je toch beter aan een ander masterplan werken. Die huizenbezitter kan zn overwaarde ten minste nog inzetten om iets anders te kopen. Als je nu particulier moet gaan huren ben je gewoon de pineut.
Het verschil is dat die huizenbezitter flink gespaard heeft om op zijn/haar oude dag fijn te kunnen wonen.
Het is zijn/haar huis, i.t.t. een sociale huurwoning die zo goed mogelijk toegewezen dienen te worden. Deze actie van Eric droeg daar niet aan bij.
(wat niet wil zeggen dat de hypotheekrente niet al veel eerder afgebouwd had moeten worden).
  maandag 1 mei 2023 @ 14:53:51 #120
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208967838
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Het verschil is dat die huizenbezitter flink gespaard heeft om op zijn/haar oude dag fijn te kunnen wonen.
Het is zijn/haar huis, i.t.t. een sociale huurwoning die zo goed mogelijk toegewezen dienen te worden. Deze actie van Eric droeg daar niet aan bij.
(wat niet wil zeggen dat de hypotheekrente niet al veel eerder afgebouwd had moeten worden).
Neehoor. Nooit gespaard voor een huis. Dikke moela's van mijn ouders gekregen (o.a. afkomstig van de overwaarde van hun eigen huizen), net als vele andere huizenbezitters...

Die gelukkige positie had Eric wsl niet, omdat zijn ouders een huurhuis hadden. Dus dan kunnen we hem wel gewoon op straat tyfen (met nog een extra achterstand omdat 'ie nooit een huis heeft kunnen kopen.)

Dat idee van volslagen maakbaarheid ook altijd bij sommige (rechtse) mensen.....
  maandag 1 mei 2023 @ 14:54:48 #121
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_208967850
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:53 schreef Saboo het volgende:

[..]
Neehoor. Nooit gespaard voor een huis.
Hoezo niet? De meeste mensen hebben toch gewoon netjes afgelost op de hypotheek van hun koopwoning.
quote:
Dikke moela's van mijn ouders gekregen (o.a. afkomstig van de overwaarde van hun eigen huizen), net als vele andere huizenbezitters...
Dat geldt lang niet voor iedereen. Als dat je dwars zit moet je pleiten voor hogere erfbelasting i.p.v. dit gedrag van huurders te vergoeilijken.
quote:
Die gelukkige positie had Eric wsl niet, omdat zijn ouders een huurhuis hadden. Dus dan kunnen we hem wel gewoon op straat tyfen (met nog een extra achterstand omdat 'ie nooit een huis heeft kunnen kopen.)

Dat idee van volslagen maakbaarheid ook altijd bij sommige (rechtse) mensen.....
Eerlijk zijn en niet dingen verdoezelen heeft niets met maakbaarheid te maken.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:54:59 #122
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_208967854
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:53 schreef Saboo het volgende:

[..]
Neehoor. Nooit gespaard voor een huis. Dikke moela's van mijn ouders gekregen (o.a. afkomstig van de overwaarde van hun eigen huizen), net als vele andere huizenbezitters...

Mag je iemand eigenlijk wel op straat gooien als hij gewoon zijn huur betaalt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:56:13 #123
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208967866
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:54 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Eerlijk zijn en niet dingen verdoezelen heeft niets met maakbaarheid te maken.
Welnee, als hij eerlijk was geweest dan was 'ie 19 jaar geleden al op straat geflikkerd.
pi_208967955
Al die jaren dat hij onterecht in haar woning is verbleven zonder dat te melden dient hij voor beboet te worden en zsm eruit zetten zodat iemand anders die wel recht heeft op die woning het krijgt toegewezen. Mbt sociale huurwoningen is niets zoiets als "erfrecht". En gelukkig maar.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208967963
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:56 schreef Saboo het volgende:

[..]
Welnee, als hij eerlijk was geweest dan was 'ie 19 jaar geleden al op straat geflikkerd.
Of gewoon naief/lui zie ik ook nog wel als logische reden voor deze situatie.

Moeders is al 19 jaar overleden. Toen waren ze nog niet zo strikt als nu.

Als de rekeningen gewoon betaald worden gelooft de woningstichting het wel.

Veranderd aan de uitkomst weinig. Eric moet wat anders zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')