abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208938122
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208938257
twitter
pi_208938274
De. Irak-oorlog was min of meer een gevolg van de Twin Towers aanslagen, het gaf George W Bush het excuus om Irak binnen te vallen.
Sadam Hussein was een dictator die ook andere landen binnennviel.

Oekraïene daarentegen heeft geen buurland kwaad gedaan.
Joe Biden heeft Poetin gewaarschuwd om Oekraïne niet binnen te vallen en daar plukt Poetin nu de. wrange vruchten van.
pi_208938289
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig mogen de Russen, op hetzelfde moment dat ze hun buurland "coventrieren" wel een maand lang voorzittertje van de VN veiligheidsraad spelen. :')
pi_208938295
twitter
pi_208938313
twitter
pi_208938418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Netjes. Weet je meteen dat je centen goed terecht zijn gekomen.
pi_208938423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Doet me denken aan de spider mines van SC2 https://starcraft.fandom.com/wiki/Spider_mine
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 april 2023 @ 22:56:03 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208938629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:24 schreef grrrrg het volgende:
De. Irak-oorlog was min of meer een gevolg van de Twin Towers aanslagen, het gaf George W Bush het excuus om Irak binnen te vallen.
Nee, De Irakinval was een grof schandaal en de VS was toen wat Rusland nu is. Saddam had niets met de Twin tower aanslagen te maken. Ook had Irak al tijden geen andere staten meer aangevallen en of Saddam een dictator was is niet relevant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:02:30 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208938679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, De Irakinval was een grof schandaal en de VS was toen wat Rusland nu is. Saddam had niets met de Twin tower aanslagen te maken. Ook had Irak al tijden geen andere staten meer aangevallen en of Saddam een dictator was is niet relevant.
Niet relevant, deze hond heeft in het noorden etnische minderheden uitgemoord waar Hitler jaloers op zou zijn.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_208938686
quote:

[..]
Met het verschil dat de VS niet uit was op genocide van het Iraakse volk hè.
pi_208938699
quote:

[..]
Dat Saddam Hussein als een beest tekeer ging tegen zijn eigen onderdanen lijkt me wel degelijk relevant.

Ik vind de inval in Irak ook een van de grootste fouten van de Westerse wereld hoor, maar een 1 op 1 vergelijking met Rusland nu klopt van geen kanten.
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:11:53 #14
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208938739
Nou, gelukkig hebben we het vooral over Irak en niet over die zoveelste laffe Russische aanval. Pfew.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208938743
quote:

[..]
Wat een onzin :')

VS is absoluut geen lieverdje en is een ontzettend raar land.

Maar de inval en alle misdaden van Rusland vergelijken met de actie van VS in Irak is appels en peren vergelijken.

VS haters weten echt niets beters te verzinnen.
pi_208938776
quote:

[..]
Nee, de VS was toen niet wat Rusland nu is. De Amerikaanse inval in Irak was een regelrechte fout en het is dan ook niet voor niets dat er zowel in de VS als in de rest van de westerse wereld enorme kritiek op die inval was. Maar hoe fout die inval ook was, het was geen koloniale veroveringsoorlog, laat staan dat het doel er van genocide op de Irakese bevolking was.

De vergelijking van de Russische vernietigingsoorlog in en tegen Oekraïne met de Amerikaanse inval in Irak gaat volledig mank.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:11 schreef GrumpyFish het volgende:
Nou, gelukkig hebben we het vooral over Irak en niet over die zoveelste laffe Russische aanval. Pfew.
En dit dus.
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:19:07 #17
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208938783
Wat een onzin discussie toch.

Wat is het nut van de vergelijkingen? Als elk land dat ooit heeft lopen klootzakken alle recht op opnieuw betrokken bij een oorlog ontnemen zou er overal vrede zijn en hoeven we alleen maar bang te zijn voor wat eskimo’s. (Tenzij je huilerknuppelen meetelt)

Dit is een vuile oorlog, zoals je meeste oorlogen vuil zijn. De slachtoffers zijn niet gebaat bij discussies over andere oorlogen, los van deze.
pi_208938803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

Wat is het nut van de vergelijkingen? Als elk land dat ooit heeft lopen klootzakken alle recht op opnieuw betrokken bij een oorlog ontnemen zou er overal vrede zijn en hoeven we alleen maar bang te zijn voor wat eskimo’s. (Tenzij je huilerknuppelen meetelt)

Dit is een vuile oorlog, zoals je meeste oorlogen vuil zijn. De slachtoffers zijn niet gebaat bij discussies over andere oorlogen, los van deze.
In het woke tijdperk kan 'eskimo' echt niet meer ; het is Inuit o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:23:17 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208938805
Tyfus Russen.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:29:29 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208938831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Gta1!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:32:31 #21
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208938839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:22 schreef TLC het volgende:

[..]
Vooruit.. om politiek correct te blijven..
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:43:15 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208938888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

Niemand zegt dat de VS of wij geen oordeel mogen hebben over Rusland omdat wij ons in het verleden ook misdragen hebben, maar het kan geen kwaad om te beseffen dat men in de rest van de wereld anders aankijkt tegen de Westerse moraal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:46:19 #23
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208938901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niemand zegt dat de VS of wij geen oordeel mogen hebben over Rusland omdat wij ons in het verleden ook misdragen hebben, maar het kan geen kwaad om te beseffen dat men in de rest van de wereld anders aankijkt tegen de Westerse moraal.
Natuurlijk. Maar dan zijn er voorbeelden zat te noemen. En hoeven we niet ellenlange pagina’s in een discussie te verzeilen over 2 Oorlogen die niets met elkaar te maken hebben.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 april 2023 @ 23:53:45 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208938921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:22 schreef TLC het volgende:

[..]
Laat de Aleut en de Yupik het maar niet horen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208938926
quote:

[..]
Onjuist, het doel was nooit om de Iraakse identiteit te vernietigen, zoals Rusland nu probeert met Oekraïne.
Irak had Koeweit aangevallen, dat was dus helemaal niet lang geleden, zoals je beweert.. Integendeel
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:57:42 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208938940
Oorlogen mogen feitelijk dan weinig met elkaar te maken hebben en de rol van Rusland is kwalijker dan die van Amerika en Saddam was een beest en Zelensky niet maar dat maakt niet uit voor de beeldvorming. Er zijn genoeg mensen en landen die vinden dat Amerika geen recht van spreken heeft.
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:03:58 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208938970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:54 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Onjuist, het doel was nooit om de Iraakse identiteit te vernietigen, zoals Rusland nu probeert met Oekraïne.
Irak had Koeweit aangevallen, dat was dus helemaal niet lang geleden, zoals je beweert.. Integendeel
Die Koeweitoorlog was heel lang geleden en was dan ook geen casus belli.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208938973
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:57 schreef Richestorags het volgende:
Oorlogen mogen feitelijk dan weinig met elkaar te maken hebben en de rol van Rusland is kwalijker dan die van Amerika en Saddam was een beest en Zelensky niet maar dat maakt niet uit voor de beeldvorming. Er zijn genoeg mensen en landen die vinden dat Amerika geen recht van spreken heeft.
Geloof ik wel. Ik denk wel dat de meeste mensen en landen het geen ene zak boeit wie wat en waarom in Oekraïne. Net zoals wij dat hebben met zoveel conflicten op deze aardkloot. Heel menselijk.

Uiteindelijk hebben we een geluk dat deze oorlog vrij simpel is wat beweegredenen betreft. Daarbij scheelt het ook nog eens dat de kwaadwillende partij aan de andere kant staat.
Waarom zaken dan lastiger maken dan dat ze zijn?
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:11:43 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208939008
quote:
En daarom moet je begrijpen dat in veel landen het argument "het binnenvallen van een soevereine natie zonder VN-mandaat mag niet getolereerd worden" in landen waar de VS vooral haar eigen belangetjes altijd heeft proberen veilig te stellen wat lachwekkend overkomt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:21:40 #30
396550 Richestorags
pi_208939035
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En daarom moet je begrijpen dat in veel landen het argument "het binnenvallen van een soevereine natie zonder VN-mandaat mag niet getolereerd worden" in landen waar de VS vooral haar eigen belangetjes altijd heeft proberen veilig te stellen wat lachwekkend overkomt.
Zeker. Het is ook lachwekkend. Laat Amerika zoveel wapens leveren als ze willen aan Oekraïne, zoveel geld sturen als ze willen etc. Maar laat ze verder gewoon hun mond houden. Dat morele geneuzel van Amerika is altijd doorspekt met hypocrisie.
pi_208939053
Tis geen wedstrijdje he? Wie en wie scoren hoger qua hypocrisie en/of kwaadwillendheid?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:31:09 #32
396550 Richestorags
pi_208939069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:26 schreef Barbusse het volgende:
Tis geen wedstrijdje he? Wie en wie scoren hoger qua hypocrisie en/of kwaadwillendheid?
Het is ook geen wedstrijd. Daarom moeten we überhaupt ons van moreel geneuzel op het internationale toneel onttrekken. Alsof Rusland niet zelf al duidelijk maakt dat het een beestachtig land is. Show, don't tell.
pi_208939101
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is ook geen wedstrijd. Daarom moeten we überhaupt ons van moreel geneuzel op het internationale toneel onttrekken. Alsof Rusland niet zelf al duidelijk maakt dat het een beestachtig land is. Show, don't tell.
Precies 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208939155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bedoelt die rest van de wereld die naar dat vermaledijde westen vlucht wegens (burger)oorlogen, dictaturen enz. of van dat westen humanitaire hulp eist na een (natuur)ramp?

Ondanks al onze fouten en tekortkomingen zijn wij, als westerse wereld, nog altijd het hoogtepunt en summum der menselijke beschaving.
pi_208939164
quote:
Het boeit niet wat men in andere landen ervan meent te moeten vinden. Als ze er problemen mee hebben moeten ze er maar wat wapenleveringen tegenover zetten of sancties ofzo. Uiteindelijk bepaald de machtigste in de wereld en je kan beter zorgen dat je zelf bovenaan staat ipv gedomineerd door anderen te worden.

En de doorslaggevende reden dat wij Oekraïne steunen is dat Poetin in onze ogen direct aan onze nationale veiligheid tornt met deze inval en aangezien hij een recidivist is wat dit betreft en dus onbetrouwbaar meent Europa dat deze inval de druppel is en hij moet worden gestopt voordat het nog erger wordt in de toekomst. Had Oekraïne in de Kaukasus gelegen hadden we het enkel bij sancties gelaten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208939176
Ah, een klassieke taktiek:

M-m-m-m-m-maar Amerika!!!! :'( :'( :'( :'( :'(
  zaterdag 29 april 2023 @ 01:21:13 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208939271
Nouja, punt is en ijft dat wat de US doet en gedaan heeft, geen vrijbrief is om daar factor 2 overheen te denderen onder het mom van "ja, maar, hunnie doen het ook". Dat is een bijzonder zwakke aso (kamp) mentaliteit.

Kijk eerst naar jezelf en wijs dan naar anderen. Wat wereldwijd voor iedereen geld trouwens. Een btere wereld, begint bij jezelf. Een classic die actueel blijft (helaas).
pi_208939478
quote:

[..]
Als het daarbij zou blijven zouden ze nog best een punt hebben, maar Rusland is bezig met het plegen van een genocide op de Oekraïense bevolking. De Amerikanen hebben zat tekortkomingen, maar van dergelijke misdaden tegen de menselijkheid kan je ze echt niet beschuldigen. Het is niet voor niks dat Poetin een arrestatiebevel van een VN rechtbank aan z'n broek heeft hangen en dat Amerikaans presidenten dat tot dusver gespaard is gebleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 02:55:36 ]
  zaterdag 29 april 2023 @ 03:37:24 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208939633
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 april 2023 @ 07:55:19 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208939713

Kaboom
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:14:49 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208940027
Poah! Das een dikke fik _O_ _O_
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:18:09 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208940045
quote:
84s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:14 schreef Starhopper het volgende:
Poah! Das een dikke fik _O_ _O_
-hou op-

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 10:11:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208940067
Toch is mijn aanname dat zo'n vuur echt weinig invloed heeft. Ik zal meteen zeggen dat ik geen kennis heb hiervan,maar er er is zoveel olie in de wereld dat 1 depot meer of minder niet zoveel uitmaakt toch?

-verwijderde quote weg-

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 10:12:50 ]
pi_208940077
quote:
Volgens mij een mooie conclusie van deze discussie.

Wat voor mij een essentieel punt is, is dat die invasie onder valse voorwendselen in Irak achteraf voor diepe politieke crises heeft gezorgd in verschillende landen die bij de coalitie waren aangesloten. Dat zegt iets over het moreel besef enerzijds en zorgt er anderzijds voor dat de rol van de VS iets genuanceerder wordt bekeken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_208940151
-reactie op verwijderde quote-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 10:16:23 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:44:00 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208940223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:23 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Toch is mijn aanname dat zo'n vuur echt weinig invloed heeft. Ik zal meteen zeggen dat ik geen kennis heb hiervan,maar er er is zoveel olie in de wereld dat 1 depot meer of minder niet zoveel uitmaakt toch?
Officieel nog steeds hoofdkwartier van de Russische Zwarte Zee vloot. Maar meeste is al afgetaaid naar Novorossiysk,

https://www.google.nl/map(...)1e3?hl=nl&authuser=0
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:49:03 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:52:38 #50
323876 michaelmoore
pi_208940283
quote:
is een parody , is niet echt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:52:56 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:59:51 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:01:22 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:28:13 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208940517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:23 schreef Mansjester het volgende:

-verwijderde quote weg-
De logistiek naar de Krim en ook op de Krim is natuurlijk niet zo heel makkelijk meer. Als je daar lokaal de beschikbare brandstoffen kunt beperken, beperk je het tempo van de Russische operaties.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208940853
quote:

[..]
Nee, De Irakinval was een grof schandaal en de VS was toen wat Rusland nu is.
Ik hoop dat je nu inziet dat je vergelijking idioot is. Poetins inval is te vergelijken met de Duitse inval van Polen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:02:17 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208940887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik hoop dat je nu inziet dat je vergelijking idioot is. Poetins inval is te vergelijken met de Duitse inval van Polen.
Nee, ik heb nergens geschreven dat de Irakinval van de VS 'even erg' zou zijn als de Russische inval.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:04:47 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208940932
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, ik heb nergens geschreven dat de Irakinval van de VS 'even erg' zou zijn als de Russische inval.
Jij schrijft dat de VS was wat Rusland nu is. Dat is ronduit belachelijk. De Amerikanen voerden geen etnisch-nationalistische oorlog.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:24:07 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jij schrijft dat de VS was wat Rusland nu is. Dat is ronduit belachelijk. De Amerikanen voerden geen etnisch-nationalistische oorlog.
De Amerikanen vielen evengoed een soevereine staat binnen zonder VN-mandaat en met leugens, dat ontkennen is geschiedsvervalsing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:24:52 #60
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208941118
Een paar usual suspects gooien een whataboutism-granaatje in dit topic en vertrekken weer, en daarna gaat het weer vele pagina's lang over die whataboutism.

Die afleiding van de hoofdzaak, de overduidelijke Russische agressie, is precies hun doel. Goed in de kaart gespeeld, allemaal.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:27:16 #61
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208941143
Hoe we er sinds 2000 al ingenaaid worden door Poetin: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dubbelspel-a4163125
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208941186
"kut sniper"

-Russians probably

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208941251
quote:

[..]
De enige reden waarom men hier accepteert wat de VS allemaal doen is omdat zij onze bondgenoot zijn. Hypocrisie ten top.
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:40:51 #64
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208941271
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Amerikanen vielen evengoed een soevereine staat binnen zonder VN-mandaat en met leugens, dat ontkennen is geschiedsvervalsing.
Maar de ironie van je opmerking is dat de resp golfoorlogen een standaard hebben gezet, mbt hoe "schoon" oorlogen gevoerd dienen te worden.

De weerzin tegen de genocidale praktijken van rus zijn juist zo groot, omdat die oorlogen de mensheid hebben geleerd dat je sec militaire doelen aanvalt, en behoorlijk wat moeite steekt in te voorkomen dat je dom complete steden met de grond gelijk maakt.

Ondanks je oudbakken gehamer op, net alsof het nog 2003 is, is de lijst verschillen tussen wat de VS toen flikte, en rus nu, vele malen groter dan de lijst met parallellen.
pi_208941302
quote:

[..]
De vergelijking lijkt gewoon nergens op. En dit ontkennen is je menszijn ontkennen..

Heeft Amerika stukjes Irak toegeëigend? Door valse referenda in te voeren?
Heeft Amerika oorlogsmisdaden gepleegd tegen de bevolking en die goedgekeurd van hogerhand?

Tevens is het schandalig hoe slecht mensen ingelicht lijken. Dat Irak al jaren de medewerking weigerde van de instanties om te kijken of ze kernwapens konden maken bijvoorbeeld. En dat dit een van de redenen was om militair in te grijpen. Net als het feit dat Saddam een dictator was die mensen doodde of gevangen zette die tegen hem waren. In die tijd had ik Irakese vrienden die gevlucht waren uit Irak en die blij waren met de actie van de USA. Dat later een dictator van de andere partij ervoor zorgde dat ISIS kon ontstaan konden we toen niet weten.

Mensen die zeggen "maar hunnie ware net zo slecht" snappen gewoon vrij weinig van de wereld is mijn idee.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:47:19 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941314
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef ExTec het volgende:
De weerzin tegen de genocidale praktijken van rus zijn juist zo groot, omdat die oorlogen de mensheid hebben geleerd dat je sec militaire doelen aanvalt, en behoorlijk wat moeite steekt in te voorkomen dat je dom complete steden met de grond gelijk maakt.
Een deel van de mensheid leerde dat je alles kunt flikken en er mee weg kunt komen zolang je de macht hebt, dat is precies het probleem en een belangrijke reden waarom veel derdewereldlanden zich niet blind achter het Westen scharen. De Irakoorlog heeft zo godvergeten veel morele schade veroorzaakt.

Met die gezette standaarden valt het nogal mee, de boodschap die de VS uitzond was vooral: wij mogen doen wat we willen en als jullie ons erop aan durven te spreken vallen we jullie binnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:45 schreef BjG956 het volgende:

Mensen die zeggen "maar hunnie ware net zo slecht" snappen gewoon vrij weinig van de wereld is mijn idee.
Mensen die dit uit mijn teksten halen moeten beter leren lezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208941321
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:23 schreef Mansjester het volgende:

-verwijderde quote weg-
Logistieke sabotage zodat de Russen in het Krim er last van hebben, that's it.l
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:25 schreef Multatilu het volgende:

Wat voor mij een essentieel punt is, is dat die invasie onder valse voorwendselen in Irak achteraf voor diepe politieke crises heeft gezorgd in verschillende landen die bij de coalitie waren aangesloten. Dat zegt iets over het moreel besef enerzijds en zorgt er anderzijds voor dat de rol van de VS iets genuanceerder wordt bekeken.
Hear, hear
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:51:30 #68
6484 ExTec
pi_208941351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een deel van de mensheid leerde dat je alles kunt flikken en er mee weg kunt komen zolang je de macht hebt, dat is precies het probleem en een belangrijke reden waarom veel derdewereldlanden zich niet blind achter het Westen scharen. De Irakoorlog heeft zo godvergeten veel morele schade veroorzaakt.
En hier ga je straight down the propaganda rabbit hole.

Alsof de imperialisten die in het kremlin zitten, of het nu een tsaar is, een voorzitter van de opperste sovjet, of een president, een excuus nodig hebben om te doen, wat ze letterlijk al eeuwen doen.

De stupide, kinderlijke redenering dat als het westen maar braaf is, ze in het kremlin vanzelf wel ook braaf gaan zijn.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:10 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941354
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hier ga je straight down the propaganda rabbit hole.

Alsof de imperialisten die in het kremlin zitten, of het nu een tsaar is, een voorzitter van de opperste sovjet, of een president, een excuus nodig hebben om te doen, wat ze letterlijk al eeuwen doen.

De stupide, kinderlijke redenering dat als het westen maar braaf is, ze in het kremlin vanzelf wel ook braaf gaan zijn.
Dat zeg ik helemaal niet, le-zen!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:53:08 #70
6484 ExTec
pi_208941359
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet.
Wat zeg je dan?

Het leek er namelijk verdomd veel op:

quote:
Een deel van de mensheid leerde dat je alles kunt flikken en er mee weg kunt komen zolang je de macht hebt,
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:55:43 #71
6484 ExTec
pi_208941375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet, le-zen!
Of zeg je eigenlijk gewoon:

Het militair avonturisme van de VS heeft 0, noppes, niets, te maken met de huidige oorlog?

Dan is de vervolgvraag, waarom kom je er mee, anders dan dat die jeuk van 2003 blijkbaar nog niet weg is?

Voor ongebreideld moraalridderen zijn er allicht betere topics dan deze ;)
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:58:36 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941409
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat zeg je dan?

Het leek er namelijk verdomd veel op:
[..]

Ik schreef dat door die oorlog het veel moeilijker is geworden aan derdewereldlanden om uit te leggen dat een land dat met leugens een ander soeverein land binnenvalt zonder VN-mandaat an sich een schending van internationaal recht begaat en dat doordat de VS zich als een schurkenstaat altijd tegen het ICC is blijven verzetten en dat zwart is blijven maken een land als Zuid-Afrika zich daar ook makkelijker van afwendt.

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:55 schreef ExTec het volgende:
Voor ongebreideld moraalridderen zijn er allicht betere topics dan deze
Daar ben ik het op zich dan wel mee eens dus laten we maar stoppen met het hebben over de Irak-oorlog, er gebeurt momenteel genoeg op de slagvelden om over te berichten (waarbij ik dan wegens mijn gebrek aan militair-technische kennis vooral een geinteresseerd meelezer ben)

[ Bericht 15% gewijzigd door -XOR- op 29-04-2023 12:04:43 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:05:49 #73
6484 ExTec
pi_208941448
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:58 schreef -XOR- het volgende:
Ik schreef dat door die oorlog het veel moeilijker is geworden aan derdewereldlanden
Eh, nou en?

Waar precies in welk specifiek relevant conflict spelen die landen een rol....?

Je "white mans burden" :') is nogal off topic.

Misschien moet je je eigen omgekeerde racisme waar het blijkbaar aan het westen is om de 3de wereld moreel op te voeden eens onderzoeken.

Maar in de meer dan 20 jaar dat ik hier zit, weet ik dat moreel verheven vogels altijd als gestoken door een wesp reageren als je ze dermate pijnlijk een spiegel voorhoud.
pi_208941450
quote:

[..]
en rusland heeft dat in de gechiedenis vaker gedaan dan de amerikanen. Dat ontkennen is geschiedsvervalsing
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:09:12 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:06 schreef Bensel het volgende:

[..]
en rusland heeft dat in de gechiedenis vaker gedaan dan de amerikanen. Dat ontkennen is geschiedsvervalsing
Zeker, Rusland heeft met name de afgelopen eeuw constant expansionistische neigingen gehad richting Europa. De Finse winteroorlog, Polen (waar ze misdaden begingen die zelfs de nazi's schokten),Hongarije, de Praagse lente, en nu Oekraine zijn daarvan de belangrijkste voorbeelden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:17:25 #76
6484 ExTec
pi_208941520
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:09 schreef -XOR- het volgende:
Zeker,
Toch zien we je geen hallucinante verhalen ophangen over hoe het hun schuld is dat we nu de arme hongernegerts in afrika niet uit kunnen leggen dat might doesn't make right. Nee, dat is alleen de schuld van de "JOE ESS EE".

Westen-hater much?
pi_208941542
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:29:44 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941610
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Toch zien we je geen hallucinante verhalen ophangen over hoe het hun schuld is dat we nu de arme hongernegerts in afrika niet uit kunnen leggen dat might doesn't make right. Nee, dat is alleen de schuld van de "JOE ESS EE".

Westen-hater much?
Integendeel, als zeer in de grondvesten van de liberale democratietheorie ingelezen sociaal-democraat ben ik juist een torenwachter van de progressief-Westerse waarden. Ik heb altijd geschreven dat Rusland de agressor in dit conflict is en Moskou het verdient om met de grond gelijkgemaakt te worden. Wij hebben echter geen controle over wat de Russen doen, maar wel over onze eigen daden en onze reflectie daarop. Het introspectieve vermogen om de eigen fouten in te kunnen zien, daarmee in het reine te komen en er lering uit te trekken vloeit voort uit een Westers-democratische mindset.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208941644
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:20 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wel apart, een enorme vuurzee, bizarre temperaturen, 3 tanks volledig uitgebrand, maar die 6 ernaast staan er nog gewoon.
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:33:43 #81
6484 ExTec
pi_208941648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Integendeel, als zeer in de grondvesten van de liberale democratietheorie ingelezen sociaal-democraat ben ik juist een torenwachter van de progressief-Westerse waarden. Ik heb altijd geschreven dat Rusland de agressor in dit conflict is en Moskou het verdient om met de grond gelijkgemaakt te worden. Wij hebben echter geen controle over wat de Russen doen, maar wel over onze eigen daden en onze reflectie daarop. Het introspectieve vermogen om de eigen fouten in te kunnen zien, daarmee in het reine te komen en er lering uit te trekken vloeit voort uit een Westers-democratische mindset.
En dat is idd een mooi excuus om louter te zeiken op de een, en feitelijk de andere kant te negeren.

"Torenwachter", uh huh.

Gelukkig ben je voor de rest ook niet vol van jezelf.
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:40:12 #82
6484 ExTec
pi_208941701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:29 schreef -XOR- het volgende:
liberale democratietheorie
En als je dat zo belangrijk vind, zou je je aandacht dat niet focussen op die plek waar dat het schrijnents is?

Beetje als een brandweerman, die een woud wat in de fik staat maar negeert, maar wel snel een bermbrandje gaat blussen ;)

Nee, dat woud, daar hebben we het maar niet over. Dat bermbrandje! Dat is belangrijk!

:')
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:51:58 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208941780
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als je dat zo belangrijk vind, zou je je aandacht dat niet focussen op die plek waar dat het schrijnents is?

Beetje als een brandweerman, die een woud wat in de fik staat maar negeert, maar wel snel een bermbrandje gaat blussen ;)

Nee, dat woud, daar hebben we het maar niet over. Dat bermbrandje! Dat is belangrijk!

Over de Russen valt weinig meer te zeggen dan dat ze trollen en onzin uitkramen maar ik neem aan dat ieder verstandig mens in het Westen dat wel inziet, dat neem ik als gegeven. Dat neemt echter niet weg dat er een nieuwe wereldorde aan het onstaan is en dat het interessant is hoe wij ons (ook qua narratief) daarin positioneren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:57:47 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208941831
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:20 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik tel 16 op de foto waarvan er 2 verwoest zijn en een 3e beschadigd. Oftewel het valt helaas mee de schade
pi_208941838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik tel 15 op de foto waarvan er 2 verwoest zijn en een 3e beschadigd. Oftewel het valt helaas mee de schade
Valt wel mee toch? Drie tanks slopen met één drone lijkt me nochtans een prima score.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 13:03:14 ]
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:00:18 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208941851
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wel apart, een enorme vuurzee, bizarre temperaturen, 3 tanks volledig uitgebrand, maar die 6 ernaast staan er nog gewoon.
Dat soort tanks worden dan ook gemaakt om niet in de fik te vliegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:00:46 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208941868
Het kan aan mijn beperkte militaire bagage liggen, maar ergens heb ik het idee dat een brandstofdepot bombarderen meer zin heeft dan een flat.
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:03:51 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:05:34 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208941891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Het kan aan mijn beperkte militaire bagage liggen, maar ergens heb ik het idee dat een brandstofdepot bombarderen meer zin heeft dan een flat.
Maar de Russen weten niet waar de vitale Ukrainse militaire infrastructuur zit en tevens hebben ze geen precisie wapens om het te raken.

Met schieten op een stad hebben ze altijd raak.
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:09:36 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208941951
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar de Russen weten niet waar de vitale Ukrainse militaire infrastructuur zit en tevens hebben ze geen precisie wapens om het te raken.

Met schieten op een stad hebben ze altijd raak.
Dan begrijp ik niet waarom ze maar een paar raketten afschieten. Spaar dan een tijdje en schiet gelijk een halve stad plat. Dan kan ik de logica nog enigszins volgen. Nu is het een verspilling van munitie.
pi_208942053
quote:
Nog steeds benieuwd naar de leo1’s. Als die goed presteren tegen het gros van wat de Russen brengen heb je maar mooi een goedkope oplossing.
pi_208942080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:11 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dan begrijp ik niet waarom ze maar een paar raketten afschieten. Spaar dan een tijdje en schiet gelijk een halve stad plat. Dan kan ik de logica nog enigszins volgen. Nu is het een verspilling van munitie.
Rusland wil terreur zaaien. Het idee dat je nergens veilig bent, en dat je op elk moment geraakt kunt worden hebben niet veel raketten nodig.

En misschien hebben ze ook maar een beperkte capaciteit om die dingen af te schieten
pi_208942103
quote:
Het dodental in Oekraïne door de Russische luchtaanvallen vanochtend is opgelopen tot 25
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:32:37 #96
6484 ExTec
pi_208942131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:25 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Rusland wil terreur zaaien. Het idee dat je nergens veilig bent, en dat je op elk moment geraakt kunt worden hebben niet veel raketten nodig.

En misschien hebben ze ook maar een beperkte capaciteit om die dingen af te schieten
Het is, op meer dan 1 manier, niet slim om te doen. Ze zorgen er alleen maar voor dat de steun hoog blijft, zie oa:

twitter
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:37:36 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208942167
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat soort tanks worden dan ook gemaakt om niet in de fik te vliegen.
De tanks zelf zijn niet eens zo sterk, ze staan opgesteld met veilige afstanden ertussen, containment en drainage. Overdruk ventielen erop. Vaak ook nog ingebouwde waterspray systemen. Wat zo’n tank echt helpt is dat de inhoud maar heel langzaam opwarmt en als het aan de kook raakt is het heel effectief om warmte af te voeren van de wand. Daardoor houdt het staal zijn sterkte.

Als je een vuilniszak over de vacuüm bescherming ventielen trekt dan klapt zo’n tank trouwens gewoon in elkaar als ie bijv gedeeltelijk leeggepompt wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:47:26 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208942273
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik tel 16 op de foto waarvan er 2 verwoest zijn en een 3e beschadigd. Oftewel het valt helaas mee de schade
Dat zullen de Russen zeggen ja. Wedden dat dit complex voorlopig niet meer bruikbaar is.
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:48:38 #99
323876 michaelmoore
pi_208942286
pi_208942399
CivDiv heeft weer wat beelden gekregen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:04:19 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208942499
quote:
ChatGPT:
Yes, there is a quote attributed to Golda Meir, the former Prime Minister of Israel, which goes: "Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us." She is also often quoted as saying, "We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children. We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us."

While there is no record of Meir saying specifically that "you cannot negotiate peace with someone coming to kill you," the sentiment expressed in these quotes reflects her belief that peace with Israel's Arab neighbors would only be possible if they were willing to abandon their hostility and desire to destroy Israel. This view was shaped by the experiences of the early years of the state of Israel, when it faced numerous attacks and threats from its Arab neighbors, and remains a commonly held belief among many Israelis today.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:04:47 #102
6484 ExTec
pi_208942504
Maar we horen de tankies, zuigers en trollen niet meer over nordstream, hé?

twitter
pi_208942508
quote:

[..]
En toch is een illegale poging tot regimechange niet hetzelfde als een genocidale oorlog met als doel de vernietiging van een staat.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:09:36 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208942573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nog steeds benieuwd naar de leo1’s. Als die goed presteren tegen het gros van wat de Russen brengen heb je maar mooi een goedkope oplossing.
F-16 is de Leo 1,5 onder de vliegtuigjes. Hier overtallig. Daar mogelijk superieur.
Nu nog voldoende vliegers opleiden. Of 50 USAF-piratenpensionados de vrije hand geven.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:13:06 #105
6484 ExTec
pi_208942613
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
F-16 is de Leo 1,5 onder de vliegtuigjes. Hier overtallig. Daar mogelijk superieur.
Nu nog voldoende vliegers opleiden. Of 50 USAF-piratenpensionados de vrije hand geven.
Eerder hebben oekrainers die op oefening waren in de VS, de stuurknuppel over mogen nemen van een F-16, de uitkomst was dat ze weinig moeite hadden met het ding vliegen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:33:49 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:40:55 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_208942926
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eerder hebben oekrainers die op oefening waren in de VS, de stuurknuppel over mogen nemen van een F-16, de uitkomst was dat ze weinig moeite hadden met het ding vliegen.
Ik heb ook gelezen dat menigeen helemaal niet zo onder de indruk waren van de prestaties van de F16.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:45:43 #108
6484 ExTec
pi_208942963
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb ook gelezen dat menigeen helemaal niet zo onder de indruk waren van de prestaties van de F16.
Dat zou zomaar kunnen, maar de USP van de F-16 is natuurlijk wat je er onder kan hangen, en de wereldwijde voorraden daarvan.
  zaterdag 29 april 2023 @ 15:29:39 #109
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208943351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoho leo1 was ik benieuwd naar. :P

Wat de f16 betreft is het grootste voordeel de westerse meuk die ze kunnen schieten natuurlijk.

Wat dogfights betreft zullen ze als het goed is minder in actie hoeven komen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 15:40:29 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208944381
quote:

[..]

Met die gezette standaarden valt het nogal mee, de boodschap die de VS uitzond was vooral: wij mogen doen wat we willen en als jullie ons erop aan durven te spreken vallen we jullie binnen.
[..]
Mensen die dit uit mijn teksten halen moeten beter leren lezen.
Wat heb jij een aparte kijk op geschiedenis zeg _O-

Amerika viel helemaal Irak niet binnen omdat Irak de VS erop aansprak dat zij deden wat ze wilden.. Irak is al die tijd de kwade genius geweest totdat men zei "en nu is het klaar".
Amerika valt wel vaker landen binnen als er een kwade dictator zit. Of eerder gezegd "stuurt er militairen heen". Saddam weigerde lange tijd de instanties die Irak in de gaten hielden qua kernwapens. Pas met veel dreiging mochten die instanties weer eens komen. En toen hadden de Irakezen natuurlijk alle tijd om de wapens en alles wat ermee te maken had weg te moffelen. Dat was ook de reden om die instanties te weigeren. Tijd kopen.

Gewoon een paar goede boeken lezen over die tijd XOR en je praat geen onzin meer. Maar goed "de VS is het kwaad" is voor sommige mensen makkelijker dan nuance.
pi_208944427
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou zomaar kunnen, maar de USP van de F-16 is natuurlijk wat je er onder kan hangen, en de wereldwijde voorraden daarvan.
Hier een heel lang artikel wat over F-16, Oekraine, training, inzet gaat

https://www.thedrive.com/(...)-to-convert-to-f-16s

En de site heeft ook uitgrbreide interview artikelen met Oekrainse piloot

https://www.thedrive.com/(...)air-war-over-ukraine

https://www.thedrive.com/(...)air-war-over-ukraine

Voor degenen die er verder in geinteresseerd zijn en er dieper over willen lezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door 3rr0r op 29-04-2023 16:46:45 ]
  zaterdag 29 april 2023 @ 16:45:44 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208944468
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:35 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Amerika viel helemaal Irak niet binnen omdat Irak de VS erop aansprak dat zij deden wat ze wilden.. Irak is al die tijd de kwade genius geweest totdat men zei "en nu is het klaar".
Amerika valt wel vaker landen binnen als er een kwade dictator zit. Of eerder gezegd "stuurt er militairen heen". Saddam weigerde lange tijd de instanties die Irak in de gaten hielden qua kernwapens. Pas met veel dreiging mochten die instanties weer eens komen. En toen hadden de Irakezen natuurlijk alle tijd om de wapens en alles wat ermee te maken had weg te moffelen. Dat was ook de reden om die instanties te weigeren. Tijd kopen.

Gewoon een paar goede boeken lezen over die tijd XOR en je praat geen onzin meer. Maar goed "de VS is het kwaad" is voor sommige mensen makkelijker dan nuance.

Groetjens, Hans Blix en Mohammed El Barradei.

Als je nu de Amerikaanse jihad in Irak nog verdedigt ben je niet goed bij je hoofd. "Nu is het klaar" is aan de VN, niet aan de VS.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208944516
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Groetjens, Hans Blix en Mohammed El Barradei.

Als je nu de Amerikaanse jihad in Irak nog verdedigt ben je niet goed bij je hoofd. "Nu is het klaar" is aan de VN, niet aan de VS.
Jihad nog wel, je bent niet goed bij je paasei.
  zaterdag 29 april 2023 @ 16:54:32 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208944531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:52 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Jihad nog wel, je bent niet goed bij je paasei.
Bush viel Irak binnen omdat zijn God het hem had ingefluisterd.

https://www.tijd.be/algem(...)anistan/5416397.html

Maar goed, jij noemt mij 'niet goed bij mijn paasei' terwijl je zelf heilig gelooft in de rechtmatigheid van de Irakinval hoewe de commissie Davids, de Verenigde Naties en nota bene het Chilcot report (het Britse onderzoek naar de inval) je tegenspreken.

[ Bericht 11% gewijzigd door -XOR- op 29-04-2023 17:17:09 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208944837
twitter
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 17:49:09 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208944840
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:35 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Nee Saddam mocht na dessert storm onder bepaalde voorwaarden blijven zitten, niet omdat hij een kwade genius speelt ofzo, gewoon tastbare zaken zoals het onderdrukken van Koerden en gooien met gifgas enzo

Daar heeft hij vervolgens al die tijd zijn kont mee afgeveegd en op een gegeven moment waren de VS daar idd klaar mee en zijn ze de boel af komen maken

Of dat terecht (was) of niet kun je over twisten (in een ander topic :') ) maar het maakt de situatie wel wezenlijk anders dan de huidige oorlog in Oekraïne want het begint en eindigt (tot vandaag de dag aan toe) bij Saddam die Kuweit binnenvalt en vervolgens niet door de bondgenoten is verwijderd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_208944890
Hou eens op met dat goedpraten van Amerikaanse oorlogsmisdaden... Het is gewoon niet goed, net zoals Rusland in Oekraïne. Man, hoe gekleurd is je perspectief wel niet omdat je in het Westen woont.

En ga die discussie maar ergens anders voeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208944900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bush viel Irak binnen omdat zijn God het hem had ingefluisterd.

https://www.tijd.be/algem(...)anistan/5416397.html

Maar goed, jij noemt mij 'niet goed bij mijn paasei' terwijl je zelf heilig gelooft in de rechtmatigheid van de Irakinval hoewe de commissie Davids, de Verenigde Naties en nota bene het Chilcot report (het Britse onderzoek naar de inval) je tegenspreken.
Niemand heeft het over rechtmatig. Alleen een genocidale veroveringsoorlog waarin alle regels van het oorlogsrecht of basale menselijkheid verdwenen lijken vergelijken met wat de VS in Irak deden is het andere uiterste en wat mij betreft knettergek.
zie email 27 oktober
pi_208944905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hou eens op met dat goedpraten van Amerikaanse oorlogsmisdaden... Het is gewoon niet goed, net zoals Rusland in Oekraïne. Man, hoe gekleurd is je perspectief wel niet omdat je in het Westen woont.

Niemand praat het goed. Alleen er is wel een gigantisch verschil in schaal, intensiteit en niveau… En dat is dusdanig dat elke vergelijking mank loopt.
zie email 27 oktober
pi_208944936
twitter

Go Rob ;) overigens vrij te lezen, niet best maar dat weten we nu wel een tijdje....
  zaterdag 29 april 2023 @ 18:07:21 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208944943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand praat het goed. Alleen er is wel een gigantisch verschil in schaal, intensiteit en niveau… En dat is dusdanig dat elke vergelijking mank loopt.
Dat gebeurde dus wel en daar reageerde ik op, wat weer een shitstorm aan reacties triggerde.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208944996
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:48 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
twitter

Tsja, ik weet het ook niet..
  zaterdag 29 april 2023 @ 18:17:46 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208945021
quote:

Saddam viel Kuweit binnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 29 april 2023 @ 18:18:25 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208945027
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand heeft het over rechtmatig. Alleen een genocidale veroveringsoorlog waarin alle regels van het oorlogsrecht of basale menselijkheid verdwenen lijken vergelijken met wat de VS in Irak deden is het andere uiterste en wat mij betreft knettergek.
Dat deed ik dan ook niet maar mensen lezen slecht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208945187
quote:

Lees gewoon eens waar het topic over gaat. Er zijn juist mensen die Ruslands daden goedpraten omdat U S of A....

Tevens is het grappig dat je zelf bezig gaat met een discussie die "we elders moeten voeren". Hoe hypocriet.
  zaterdag 29 april 2023 @ 18:31:40 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208945192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:31 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Lees gewoon eens waar het topic over gaat. Er zijn juist mensen die Ruslands daden goedpraten omdat U S of A....

Dat doet echt niemand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 29 april 2023 @ 18:37:54 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208945257

Beetje weinig vliegtuigen :(
pi_208945273
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:39 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De enige reden waarom men hier accepteert wat de VS allemaal doen is omdat zij onze bondgenoot zijn. Hypocrisie ten top.
Boehoehoooeeee!!! Murrica bad! Niemand vind mijn favoriete clubje leuheeuuuk!!! :'(
pi_208945335
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker, Rusland heeft met name de afgelopen eeuw constant expansionistische neigingen gehad richting Europa. De Finse winteroorlog, Polen (waar ze misdaden begingen die zelfs de nazi's schokten),Hongarije, de Praagse lente, en nu Oekraine zijn daarvan de belangrijkste voorbeelden.
De oostwaartse uitbreiding van het Russische rijk kenmerkte zich ook door de uitroeiing van en genocide op het ene na het andere volk. De verslagen en onderdrukte volkeren worden door het Russische herrenvolk anno 2023 bovendien nog altijd als Untermenschen gezien. Iedere keer wanneer de etnische Russen zichzelf weer eens in de nesten gewerkt hebben gooien ze enorme aantallen etnische minderheden in de gehaktmolen om het probleem op te lossen.
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 18:45:57 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208945336
quote:

stellen dat de twee situaties niet hetzelfde zijn praat nog niet direct iets goed
pi_208945401
quote:

Komt nog een tankie uit zijn hol gekropen... :')
pi_208945432
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208945752
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:14 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Tsja, ik weet het ook niet..
Wat die Russen hebben neergezet is wel iets groter van formaat meen ik, maar zou alsnog geen echte belemmering moeten zijn.
  zaterdag 29 april 2023 @ 19:25:09 #135
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208945753
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:54 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Komt nog een tankie uit zijn hol gekropen... :')
Dat strondvervelende whataboutisme vertroebelt inmiddels al een jaar lang de ziel van dit topic.
Dit soort discussies zijn per definitie off topic, en zouden verwijderd moeten worden.
pi_208945788
Tien zeggen ze.

quote:
Een officier van de Oekraïense geheime dienst meldt dat meer dan tien brandstoftanks zijn verwoest na de explosie in de havenstad Sevastopol vanmorgen.
NOS
pi_208945871
twitter
pi_208945887
twitter
pi_208945911
quote:

Ok :')
pi_208945920
twitter
  zaterdag 29 april 2023 @ 21:56:08 #142
323876 michaelmoore
pi_208947567
quote:

klopt , GW bush had opgeknoopt moeten worden en Balkenende ernaast

weapons of Mass destruction -O-
vuile rotsmoes

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Saddam viel Kuweit binnen.
dat was een terechte oorlog . van Bush senior

Er was geen enkele reden om 5 jaar later weer een oorlog te beginnen anders dan het stelen van de Iraakse olie
Weapons of Massdestruction was een rotleugen

quote:
88s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee Saddam mocht na dessert storm onder bepaalde voorwaarden blijven zitten,
Daar heeft hij vervolgens al die tijd zijn kont mee afgeveegd en op een gegeven moment waren de VS daar idd klaar mee en zijn ze de boel af komen maken
nee je verhaal lijn klopt niet, maar goed

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2023 22:10:12 ]
pi_208947587
twitter
  zaterdag 29 april 2023 @ 22:01:33 #144
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208947664
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:25 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat strondvervelende whataboutisme vertroebelt inmiddels al een jaar lang de ziel van dit topic.
Dit soort discussies zijn per definitie off topic, en zouden verwijderd moeten worden.
Eens ! Een keer een uurtje discussie met daarna enigszins een uitkomst is 1 ding, maar dit zaagt maar door..
pi_208947802
twitter
pi_208947953
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 22:11 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Sluit mooi aan bij de longread die vandaag in de Volkskrant stond. Waarvan de afdronk is dat Rusland weer een politiestaat is waar de opvolgers van de KGB de boel gedigitaliseerd hebben. Het beetje democratie is de nek omgedraaid en verder is alles bij het oude.

Met de kanttekening dat lieden als Brezjnev en Chroesjtsjov nog verantwoording aflegden aan de rest van het bestuur maar Poetin gewoon z’n gang kan gaan zonder noemenswaardige tegenspraak.
pi_208948008
twitter
  zaterdag 29 april 2023 @ 22:30:21 #148
323876 michaelmoore
pi_208948037
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 22:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sluit mooi aan bij de longread die vandaag in de Volkskrant stond. Waarvan de afdronk is dat Rusland weer een politiestaat is waar de opvolgers van de KGB de boel gedigitaliseerd hebben. Het beetje democratie is de nek omgedraaid en verder is alles bij het oude.

Met de kanttekening dat lieden als Brezjnev en Chroesjtsjov nog verantwoording aflegden aan de rest van het bestuur maar Poetin gewoon z’n gang kan gaan zonder noemenswaardige tegenspraak.
ik denk dat China ook niet blij is met deze onberekenbare dictator , die toch kennelijk zijn regime totaal niet in de hand heeft , mede doordat Putin geen enkel probleem heeft met het bestaan van corruptie van zijn vrienden

Door deze enorme corruptie is het superleger van Rusland niet meer dan een facade
pi_208948072
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat gebeurde dus wel en daar reageerde ik op, wat weer een shitstorm aan reacties triggerde.
quote:

Hou eens op met je blinde VS-haat die echt nergens op slaat.
Zoals anderen ook al zeggen is dat geen invasie te noemen en totaal niet te vergelijken met wat Rusland doet.

Maakt de VS fouten? Sure. Is de VS een raar land? Sure.
Komen ze ook maar ergens in de buurt van wat Rusland uitspookt? Nee.... VS heeft nog zulke walgelijkheden uitgespookt, nog nooit een land bezet. Nog nooit vrije landen overgenomen.
Om over de andere walgelijkheden van Rusland nog maar niet gesproken.
pi_208948147
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 21:29 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is een aardig eind weg van Oekraine.
Zal dus wel een insider job zijn, Russische opstandelingen lijkt mij.
  zaterdag 29 april 2023 @ 22:45:42 #152
323876 michaelmoore
pi_208948245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 22:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Hou eens op met je blinde VS-haat die echt nergens op slaat.
Zoals anderen ook al zeggen is dat geen invasie te noemen en totaal niet te vergelijken met wat Rusland doet.

Maakt de VS fouten? Sure. Is de VS een raar land? Sure.
Komen ze ook maar ergens in de buurt van wat Rusland uitspookt? Nee.... VS heeft nog zulke walgelijkheden uitgespookt, nog nooit een land bezet. Nog nooit vrije landen overgenomen.
Om over de andere walgelijkheden van Rusland nog maar niet gesproken.
nou ik acht de Hr Trump of zijn zoon wel degelijk tot hele rare dingen in staat , op termijn
Trump is gek met zijn overval op het capitool . maar die zoon van hem is nog veel gekker

pi_208948260
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik acht de Hr Trump of zijn zoon wel degelijk tot hele rare dingen in staat , op termijn
Ja, maar dan is het wel goed. Want Trump anti WEF.
pi_208948592
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 april 2023 @ 23:19:13 #155
323876 michaelmoore
pi_208948640
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:13 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
ik proef bij dit counteroffensive wel een heleboel US planning and intelligence

Dit ziet eruit als een zeer zorgvuldig gepland scenario

de depots gaan de lucht in, de fabrieken waar munitie wordt gemaakt , een paar legereenheden worden flink angst aangejaagd

en nu ??
F16 om de boel af te maken ?/
gelijk doorstoten naar de Krim ?
pi_208948690
:W
twitter
pi_208948713
twitter
pi_208948796
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:27 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ik vrees dat deze man zich nog kandidaat gaat stellen ook voor volgend jaar.
  zaterdag 29 april 2023 @ 23:38:10 #159
36431 bleiblei
pi_208948798
Was die Carlson niet die knakker die achter de schermen Trump verfoeide? Als dat zo is, dan verkoopt die kerel nog zijn kinderen op een bijeenkomst van Martijn :') . Die man gaat echt serieus over enorme stapels lijken puur voor eigen gewin.
pi_208948838
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:38 schreef bleiblei het volgende:
Was die Carlson niet die knakker die achter de schermen Trump verfoeide?
Jup. That's him
-Rabia Al-Basri
pi_208948840
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 april 2023 @ 23:44:37 #162
36431 bleiblei
pi_208948846
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jup. That's him
Ongelooflijk. Die man is toch wel het school voorbeeld van de door en door rotte mindset van een Amerikaanse kapitalist. Past mooi in het rijtje van Trump. Bezit nul komma nul aan ethiek.
pi_208948855
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ongelooflijk. Die man is toch wel het school voorbeeld van de door en door rotte mindset van een Amerikaanse kapitalist.
Is het kapitalisme? Of gewoon fascisme.
  zaterdag 29 april 2023 @ 23:46:54 #164
36431 bleiblei
pi_208948874
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:45 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Is het kapitalisme? Of gewoon fascisme.
Die gast gaat puur voor de euro's/dollars/roebels. Die zijn belangrijker dan zijn eigen mening, normen en waarden.
Nee, dat is de meeste rotte versie van kapitalisme :P . Zeg maar de versie van de gemiddelde Rus die as we speak ergens in het oosten van de middellandse zee dobbert op een megayacht.
pi_208948917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de depots gaan de lucht in, de fabrieken waar munitie wordt gemaakt , een paar legereenheden worden flink angst aangejaagd

en nu ??
Begint wel zo langzamerhand een D-day sfeertje te krijgen ja. Alles of niets operatie. Maar wel maanden in voorbereiding.

https://edition.cnn.com/2(...)sive-intl/index.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Simmertje op 29-04-2023 23:59:47 ]
  zondag 30 april 2023 @ 00:29:04 #166
323876 michaelmoore
pi_208949199
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die gast gaat puur voor de euro's/dollars/roebels. Die zijn belangrijker dan zijn eigen mening, normen en waarden.
Nee, dat is de meeste rotte versie van kapitalisme :P . Zeg maar de versie van de gemiddelde Rus die as we speak ergens in het oosten van de middellandse zee dobbert op een megayacht.
maar als je zelfs bij Fox weggejaagd wordt en murdoch niets meer van je wilt, waar moet ie dan nog wat gaan verdienen??

Alleen trump zal hem kunnen gebruiken
pi_208949542
Kan iemand mij de Afrikaanse overwegingen uitleggen? In een poging om het 'Westerse neo-kolonialisme' de voet dwars ze zetten leveren ze zich over aan het roof-kolonialisme van Wagner?
pi_208949641
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 01:32 schreef HiZ het volgende:
Kan iemand mij de Afrikaanse overwegingen uitleggen? In een poging om het 'Westerse neo-kolonialisme' de voet dwars ze zetten leveren ze zich over aan het roof-kolonialisme van Wagner?
Afrika en Zuid-Amerika hebben nogal een wantrouwen naar het westen of voelen zich nog steeds gekleineerd door hun voormalige overheersers. Rusland en China maken daar allemaal graag gebruik van door schimmige constructies (letterlijk en figuurlijk). Echt lange termijn denken doen ze daar geloof ik niet.
  zondag 30 april 2023 @ 02:21:19 #169
117098 Hathor
Effe niet
pi_208949701
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 01:52 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Afrika en Zuid-Amerika hebben nogal een wantrouwen naar het westen of voelen zich nog steeds gekleineerd door hun voormalige overheersers. Rusland en China maken daar allemaal graag gebruik van door schimmige constructies (letterlijk en figuurlijk). Echt lange termijn denken doen ze daar geloof ik niet.
Nee, want honger.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208949776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Koeweitoorlog was heel lang geleden en was dan ook geen casus belli.
Ja, nu is het lang geleden, toen niet. En zeker was het wel een casus belli.
  zondag 30 april 2023 @ 07:48:55 #171
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208950094
quote:
Onwetendheid en korte termijn denken.
Plus dat niemand iets om Afrika geeft, ook de Afrikanen niet.

Zie hoe de Fransen weggejaagd en Wagner onthaald werden tot de eerste halve genocide plaats vond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 30 april 2023 @ 08:37:56 #172
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208950453
quote:
Afrika is eigenlijk het wappie-continent van de wereld. Onderontwikkeld en dus makkelijk manipuleerbaar. Dat geldt ook voor de politici. Je ziet dat mensen in de derdewereld de Russische propaganda voor zoete koek slikken terwijl juist zij lijden onder de gevolgen van de oorlog.
  zondag 30 april 2023 @ 09:45:08 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208950778
quote:
Waarom ook.
Rot op met ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 30 april 2023 @ 09:47:07 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208950800
quote:
Het is veel makkelijker handelen voor Afrikaanse leiders met China, Rusland en bijvoorbeeld India dan met de westerse machten aangezien de westerse machten voorwaarden stellen op het gebied van democratie en mensenrechten, bij de andere landen is het puur geld verdelen en klaar.

Daarnaast zijn de Europese landen natuurlijk de voormalige colonisatoren, dan sta je eigenlijk bij aanvang al met 3-0 achter.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 30 april 2023 @ 09:53:09 #176
56749 BlaZ
pi_208950861
quote:

[..]
Zuid-Amerika (of beter gezegd Iberoamerika - Latijns Amerika plus Brazilië) heeft geenszins een wantrouwen naar Europa, maar des te meer een wantrouwen ten opzichte van de VS vanwege de interventies in o.a. Cuba, Panama, Nicaragua, El Salvador, Guatemala en anderen.
pi_208950890
quote:

[..]
Het is, zeker in het geval van Zuid-Afrika, onverhuld racisme jegens blanken.
pi_208951049
quote:

[..]
Een grote groep wappies handelt ook alleen maar uit eigenbelang. als de oorlog geen (financiële) impact op ons had , waren er een stuk minder lui pro Putin.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_208951180
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ongelooflijk. Die man is toch wel het school voorbeeld van de door en door rotte mindset van een Amerikaanse kapitalist. Past mooi in het rijtje van Trump. Bezit nul komma nul aan ethiek.
Carlson is echt zo'n clichématige, in en in slechte "bad-guy" zoals je die in de jaren '80 in Amerikaanse aktiefilms zag, hopelijk eindigt 'ie ook op dezelfde manier als de bad guys in zulke films. >:)
  zondag 30 april 2023 @ 10:21:41 #180
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208951468
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het feit dat de regering de plaasmoorde nooit heeft veroordeeld zegt eigenlijk al wel voldoende.
  Overall beste user 2022 zondag 30 april 2023 @ 11:30:06 #182
3928 Ulx
pi_208951735
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ze vertrouwen de zwarte Russen meer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208951858
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 11:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze vertrouwen de zwarte Russen meer?
Blijkbaar weten de Russen de Afrikanen een verhaaltje in hapklare brokken voor te schotelen waarin zij ook slachtoffer zijn van de West-Europese en Amerikaanse blanke duivels.
  zondag 30 april 2023 @ 11:47:28 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_208951879
Wat maakt iedereen het moeilijk, Zuid Afrika is onderdeel van de BRICS, niet meer en niet minder. Die hebben (hadden) strategische plannen om in samenwerking een economisch tegenwicht tegen de westerse economische hegemonie te creëren. Sinds die doelstelling in de jaren 90 heeft alleen China echt een grote groei doorgemaakt (alhoewel India en Rusland militair veel samengewerkt hebben), en de rest zijn een beetje treurige has-beens. De Russische diplomaten is het schijnbaar goed gelukt op de andere BRICS leden het gevoel in te prenten dat als Rusland valt dat de gezamenlijke droom op een voortrekkersrol (en daarmee groeipotentieel van individuele BRICS landen) definitief van de baan is. Het westen heeft natuurlijk geen enkele interesse deze landen een begunstigde positie te geven. We spelen ze veel liever uit elkaar tegen andere Afrikaanse, Aziatische en Zuid Amerikaanse landen, om onze hegemonie te behouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 zondag 30 april 2023 @ 12:07:14 #185
3928 Ulx
pi_208952020
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 11:47 schreef speknek het volgende:
Wat maakt iedereen het moeilijk, Zuid Afrika is onderdeel van de BRICS, niet meer en niet minder. Die hebben (hadden) strategische plannen om in samenwerking een economisch tegenwicht tegen de westerse economische hegemonie te creëren. Sinds die doelstelling in de jaren 90 heeft alleen China echt een grote groei doorgemaakt (alhoewel India en Rusland militair veel samengewerkt hebben), en de rest zijn een beetje treurige has-beens. De Russische diplomaten is het schijnbaar goed gelukt op de andere BRICS leden het gevoel in te prenten dat als Rusland valt dat de gezamenlijke droom op een voortrekkersrol (en daarmee groeipotentieel van individuele BRICS landen) definitief van de baan is. Het westen heeft natuurlijk geen enkele interesse deze landen een begunstigde positie te geven. We spelen ze veel liever uit elkaar tegen andere Afrikaanse, Aziatische en Zuid Amerikaanse landen, om onze hegemonie te behouden.
Dat hoeft het westen echt niet te doen. Die BRICS landen verschillen zo van politieke systemen, zijn soms ronduit wantrouwend (India-China) naar elkaar en ook zijn ze economisch amper met elkaar geïntegreerd en verschillen daar ook behoorlijk wat betreft filosofie. Het klapt vanzelf wel uit elkaar.
  zondag 30 april 2023 @ 12:54:37 #186
396550 Richestorags
pi_208952401
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 12:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat hoeft het westen echt niet te doen. Die BRICS landen verschillen zo van politieke systemen, zijn soms ronduit wantrouwend (India-China) naar elkaar en ook zijn ze economisch amper met elkaar geïntegreerd en verschillen daar ook behoorlijk wat betreft filosofie. Het klapt vanzelf wel uit elkaar.
Het is een "best of the rest" clubje dat zonder enige visie gewoon besloot om het maar even met elkaar te gaan doen. Gedoemd om te falen inderdaad.
  zondag 30 april 2023 @ 13:53:11 #187
323876 michaelmoore
pi_208953495
pi_208953798
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 14:20:41 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208953830
Lekker trommeln
pi_208953866
twitter
pi_208953978
quote:
Dat soort groepen werden tijdens de Koude Oorlog opgericht en betaald door de Soviet Unie
pi_208954442
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 14:24 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Als Rusland geen kernwapens had gehad dan was het vorig jaar voor de zomer al schluss geweest.
pi_208954511
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 14:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat soort groepen werden tijdens de Koude Oorlog opgericht en betaald door de Soviet Unie
Als ze echt helden willen zijn; dan deden ze deze demo in Moskou..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zondag 30 april 2023 @ 15:29:08 #194
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208954545
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 14:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Beetje salty reactie.

Er bestaan ook gewoon mensen die tegen oorlog, dood en verderf zijn.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208954592
Russian forces suffer radiation sickness after digging trenches and fishing in Chernobyl
https://www.independent.c(...)rnobyl-b2329690.html
pi_208954754
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Beetje salty reactie.

Ik denk niet dat deze groep geld krijgt van Rusland. Er zullen sowieso maar weinig partijen geld krijgen van Rusland (op sociale media na).
pi_208954801
quote:
11s.gif Op zondag 30 april 2023 15:36 schreef Aether het volgende:
Russian forces suffer radiation sickness after digging trenches and fishing in Chernobyl
https://www.independent.c(...)rnobyl-b2329690.html
Beetje raar artikel dit hoor. Er staat niet wie dit nou bevestigd zou hebben en stralingziekte is niet zo heel waarschijnlijk in Chernobyl meer. Mensen maken tegenwoordig selfies in de reactorkern en de dieren die ze daar hebben opgegeten hadden ook geen stralingziekte.

Niet dat ik zou aanraden daar te gaan graven en jagen, maar kanker op de langere termijn is wat anders dan stralingziekte.
pi_208954836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en nu ??
Nee Rusland zelf, ander blijft het gezwel maar etteren.
  zondag 30 april 2023 @ 16:14:51 #199
323876 michaelmoore
pi_208954951
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 16:01 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nee Rusland zelf, ander blijft het gezwel maar etteren.
Dat zal van binnenuit moeten gebeuren vrees ik
pi_208954960
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zal van binnenuit moeten gebeuren vrees ik
Kansloos, Medvedev is de 2e man en die is nog zieker.
pi_208954986
  zondag 30 april 2023 @ 16:36:24 #202
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208955209
quote:
Schei toch uit met die kinderachtige spelletjes die geen zoden aan de dijk zetten, net als met die sancties :') Aanvallen die zooi.
pi_208955221
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 02:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, want honger.
Ik geloof niet dat de mensen die het voor het zeggen hebben in die landen honger hebben.
  zondag 30 april 2023 @ 16:48:24 #205
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208955241
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beetje raar artikel dit hoor. Er staat niet wie dit nou bevestigd zou hebben en stralingziekte is niet zo heel waarschijnlijk in Chernobyl meer. Mensen maken tegenwoordig selfies in de reactorkern en de dieren die ze daar hebben opgegeten hadden ook geen stralingziekte.

Niet dat ik zou aanraden daar te gaan graven en jagen, maar kanker op de langere termijn is wat anders dan stralingziekte.
Het is dan ook niet de meest betrouwbare bron, daarnaast is dit natuurlijk het ideale materiaal voor sappige en enge verhalen, want straling.
pi_208955248
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 11:47 schreef speknek het volgende:
BRICS niet overschatten hè.
  zondag 30 april 2023 @ 16:54:54 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208955296
Nederlandse Diemaco naar Oekraïne.

Iets minder dan 10.000 stuks wordt er gezegd.
Les voor toekomst: ouwe meuk goed opslaan loont.
  zondag 30 april 2023 @ 17:15:14 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 30 april 2023 @ 17:17:23 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208955495
quote:
80s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:25 schreef Aether het volgende:
:W
[ twitter ]
Maar hij zeikte Shoigu de hele tijd af. Dan verwacht hij toch niet dat hij nog iets van hem gedaan gaat krijgen? 🤔
  zondag 30 april 2023 @ 17:19:49 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208955516
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:27 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
quote:
Ik las dat hij 35 miljoen per jaar kreeg bij Fox, hij moet ondertussen honderden miljoenen dollars bezitten. Kan hij niet gewoon pensioeneren met al dat geld dat hij nooit meer opkrijgt?
  zondag 30 april 2023 @ 17:25:10 #211
323876 michaelmoore
pi_208955562
  zondag 30 april 2023 @ 17:34:52 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208955661
https://www.reddit.com/r/(...)shed_throughout_his/
Zelensky says guns were stashed throughout his office, he was determined not to be taken prisoner/captured, was prepared to personally shoot back
  zondag 30 april 2023 @ 17:47:42 #213
6484 ExTec
pi_208955813
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mensen die daar rondlopen, doen dat meestal met een stralingsmeter, en je moet daar gewoon niet te lang blijven.

En die reactorkern is waar die immense betonnen sarcofaag omheen is opgetrokken. Straling is dermate hoog dat je als mens binnen een minuut zo'n dosis voor je kiezen krijgt dat je exit bent. Dus ik denk dat je wat anders bedoeld.

Overigens is dit niet de eerste keer ook:

https://www.reuters.com/w(...)d-forest-2022-03-28/

Dat Chernobyl "DANGER DANGER WILL ROBINSON" is, is voor enigszins geïnformeerde westerlingen duidelijk. Maar laten russen nou niet geïnformeerd zijn.
  zondag 30 april 2023 @ 17:56:43 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208955911
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 16:45 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Schei toch uit met die kinderachtige spelletjes die geen zoden aan de dijk zetten, net als met die sancties :') Aanvallen die zooi.
Niks mis mee, een IT'er is niet geschikt voor het slagveld (over het algemeen..) dus mooi dat ze zo hun bijdrage kunnen leveren.
pi_208956155
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 17:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mensen die daar rondlopen, doen dat meestal met een stralingsmeter, en je moet daar gewoon niet te lang blijven.

En die reactorkern is waar die immense betonnen sarcofaag omheen is opgetrokken. Straling is dermate hoog dat je als mens binnen een minuut zo'n dosis voor je kiezen krijgt dat je exit bent. Dus ik denk dat je wat anders bedoeld.

Dat Chernobyl "DANGER DANGER WILL ROBINSON" is, is voor enigszins geïnformeerde westerlingen duidelijk. Maar laten russen nou niet geïnformeerd zijn.
Ben op de mobiel en fotos toevoegen gaat wat kut, maar als je elephants foot Chernobyl googled zie je mensen in het hart van de reactor staan.
pi_208956217
quote:
Was kennelijk in februari toegezegd , 10 stuks van de Zweedse versie van de leo2a5 https://www.armyrecogniti(...)defense_systems.html
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 april 2023 @ 18:36:31 #218
6484 ExTec
pi_208956520
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben op de mobiel en fotos toevoegen gaat wat kut, maar als je elephants foot Chernobyl googled zie je mensen in het hart van de reactor staan.
Ja, en die mensen mogen daar niet langer dan x minuten zijn, en hebben dan gegarandeerd een paar weken later lichte gezondheidsklachten. Die elephants foot aanraken is gewoon dodelijk.

Ik denk dat je er nogal lichtzinnig naar kijkt. Die hele regio is niet voor niets een deadzone; blijft daar nog ongeschikt voor bewoning voor minimaal 100 jaar.

quote:
Can you go in the room with the elephants foot?
Two minutes of exposure would cause your cells to hemorrhage, and four full minutes of exposure would induce vomiting, diarrhea, and fever. If you were to be exposed for just 300 seconds, you would have approximately two days to live. This makes the Elephant's Foot the most dangerous piece of waste in the world.
  zondag 30 april 2023 @ 18:38:02 #219
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208956555
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 16:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
BRICS niet overschatten hè.
Het is de keukenkampioen divisie van de wereldeconomie.
Lekker laten gaan, :')
pi_208956669
Russen ...
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208957196
quote:
Putin sockpuppets in actie.
pi_208957460
Wappies
pi_208957478
Politie houdt man aan met vervalst Oekraïens rijbewijs van 'Boris Johnson'
https://nos.nl/l/2473396

zondag 30 april 2023 @ 19:22:09 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208957547
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:43 schreef Slayage het volgende:
Russen ...[ twitter ]
De windmolen kwam van stuurboord. :')
pi_208957651
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 17:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is trouwens een mooi dagtripje vanuit Kiev. Ff rondhangen bij Chernobyl, vrienden van me waren onder de indruk.
pi_208957861
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 18:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en die mensen mogen daar niet langer dan x minuten zijn, en hebben dan gegarandeerd een paar weken later lichte gezondheidsklachten. Die elephants foot aanraken is gewoon dodelijk.

Ik denk dat je er nogal lichtzinnig naar kijkt. Die hele regio is niet voor niets een deadzone; blijft daar nog ongeschikt voor bewoning voor minimaal 100 jaar.
[..]

Er wonen mensen :?
  zondag 30 april 2023 @ 19:37:03 #227
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208957865
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:04 schreef HiZ het volgende:

[..]
Putin sockpuppets in actie.
Trommeln.

Ze kunnen niet eens het woord trommelen spellen. Wat een zwakbegaafden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208957928
quote:

[..]
Beetje salty reactie.

Het is gewoon algemeen bekend dat de organisatoren van een vergelijkbare grote "vredesdemonstratie" in Berlijn - de AfD en Die Linke - niets meer dan pro-Russische collaborateurs en landverraders zijn hoor. Die zijn juist groot voorstander van door de Russen gevoerde oorlogen en door hen gezaaid dood en verderf.
pi_208957954
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 april 2023 @ 19:54:11 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208958238
50 Puma's voor 1,5 miljard.
Dus 30 miljoen per stuk?
Dat zijn nog eens prijzige voertuigen...

Maar het zal wel een totaalprijs zijn met ammo, reserve onderdelen en training voor de komende 20 jaar inbegrepen zijn?

twitter
pi_208958369
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus 30 miljoen per stuk?

Maar het zal wel een totaalprijs zijn met ammo, reserve onderdelen en training voor de komende 20 jaar inbegrepen zijn?

[ twitter ]
Ze komen wel van de heer, dus ze zijn gezegend.
pi_208958480
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen wel van de heer, dus ze zijn gezegend.
Praise the lord 🙏
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208958554
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus 30 miljoen per stuk?

[ twitter ]
50 stuks zetten toch geen zoden aan de dijk...
  zondag 30 april 2023 @ 20:12:51 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208958643
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:08 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is optie om naar 200 stuks te gaan. Maar idd, in vergelijking met Polen die 1500 tanks koopt, 1000 IFV, 800 artillery voertuigen, dan is zelfs 200 stuks best wel peanuts.

Maar misschien moet het allemaal nog op gang komen en komt er elke 3 jaar zo'n order. Polen was jaren bezig met de Korea deal dus daarna kon het allemaal heel snel gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 30-04-2023 20:49:48 ]
pi_208958753
twitter
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 20:20:54 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208958783
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:08 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan hoe je ze inzet
pi_208958801
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:19 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of ik moet happen maar Rusland krijgt minder geld van India dan het van Europa zou krijgen. Dan werken de sancties gewoon :?
pi_208958911
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is gewoon algemeen bekend dat de organisatoren van een vergelijkbare grote "vredesdemonstratie" in Berlijn - de AfD en Die Linke - niets meer dan pro-Russische collaborateurs en landverraders zijn hoor. Die zijn juist groot voorstander van door de Russen gevoerde oorlogen en door hen gezaaid dood en verderf.
Precies, vooral Rusland profiteert van de afzijgheid van derden. Ukraine wint met vrede op Russische voorwaarden alleen volledige uitwissing.

Maar uit de wereldgeschiedenis weten we dat elke rattenvanger wel gevolgd wordt.
pi_208959257
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 april 2023 @ 21:01:57 #240
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208959876
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:44 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
De toegepaste logo’s zullen nooit eens op hartjes lijken hé. :X
  zondag 30 april 2023 @ 21:04:07 #241
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208959954
Het is weer zover
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208959967
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
;(
-Rabia Al-Basri
pi_208960014
If true *O*
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 april 2023 @ 21:10:55 #245
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208960051
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2023 21:09 schreef Slayage het volgende:
If true *O* [ twitter ]
If true heeft al eerder bij die raketten gestaan niet?
  zondag 30 april 2023 @ 21:14:43 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208960127
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2023 21:09 schreef Slayage het volgende:
If true *O* [ twitter ]
450km, oof. Meer dan genoeg om de Kerch brug te bereiken. Maar die zal wel heel goed beveiligd zijn tegen raketten dus misschien kunnen ze beter gebouwen met hoge leger piefen op Crimea ermee bestoken.
  zondag 30 april 2023 @ 21:19:31 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208960227
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ja oke.

Die mensen bedoel ik niet.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:25:33 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208960329
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Is het een logo of is het zo'n kruis om in konvooi te rijden in het donker?
  zondag 30 april 2023 @ 21:31:48 #249
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208960444
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is het een logo of is het zo'n kruis om in konvooi te rijden in het donker?
Geen idee, maar zo’n kruis zou ik minder wehrmacht maken als ik beschuldigd werd van nazisme..
pi_208960456
quote:
18s.gif Op zondag 30 april 2023 21:05 schreef Slayage het volgende:
Het is weer zover [ twitter ]
10 inmiddels... Maar lees ook een tweet over explosies in Berdyansk en Sevastopol. Benieuwd of we daar beeldmateriaal van zullen zien.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:35:06 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208960488
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen idee, maar zo’n kruis zou ik minder wehrmacht maken als ik beschuldigd werd van nazisme..
Of meer als de tegenstander helemaal van de leg raakt
  zondag 30 april 2023 @ 21:41:09 #252
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208960573
twitter

?
  zondag 30 april 2023 @ 21:41:44 #253
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208960587
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die raken van de leg van regenbogen.
  zondag 30 april 2023 @ 21:42:54 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208960604
Ukraine heeft 8 brugvoertuigen gekregen waarmee ze Russische chokepoints kunnen omzeilen. Gaat wel humor worden als al die chokepoints helemaal volgemijnd zijn met alle artillery predialed en tig trenches gegraven en dan valt Ukraine op een heel ander punt dankzij die brugvoertuigen binnen. Al die moeite van de Russen voor niets :P

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 30-04-2023 22:28:14 ]
  zondag 30 april 2023 @ 21:45:30 #255
56749 BlaZ
pi_208960655
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik moet happen maar Rusland krijgt minder geld van India dan het van Europa zou krijgen. Dan werken de sancties gewoon :?
De sancties werken, maar lijken wat minder effectief te zijn dan in 2022, de marge tussen Brent Crude en Urals is de laatste maanden wat teruggelopen naar momenteel ~25%.
Het nadeel van de sancties is wel dat de landen die neutraal blijven hier met name profijt van hebben.
pi_208960777
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208961125
twitter
pi_208961548
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja oke.

Die mensen bedoel ik niet.
Die mensen organiseren echter wel dergelijke "vredesdemos" en/of lopen er rond, pure genocidehitsers.
pi_208961553
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er wonen mensen :?
Woonden.
pi_208961613
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
En - behoudens een handjevol pro-Russische wappies - interesseert dit niemand in het westen.
pi_208961615
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Woonden.
Gaat dit over tjernobyl?
Vakman pur sang
pi_208961635
Maar er zijn dus Tupolevs opgestegen? Kun je die tracken met Flight Radar?
pi_208961636
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gaat dit over tjernobyl?
:Y
pi_208961652
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
:Y
Wonen nog wel ouderen en gezond nog wel
https://www.newsweek.com/(...)n-will-1414489?amp=1
Vakman pur sang
  zondag 30 april 2023 @ 22:51:10 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208961668
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:47 schreef Discombobulate het volgende:
  zondag 30 april 2023 @ 22:51:34 #267
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208961672
quote:
Ik zie ze niet.
Maar aangezien ze blijkbaar helemaal vanuit Murmansk moeten komen gaat het wel even duren en zullen ze vast op satelliet gevolgd worden.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208961700
Zou mooi zijn als er een paar van die TU-95s uit de lucht worden geschoten.
pi_208961723
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wonen nog wel ouderen en gezond nog wel
https://www.newsweek.com/(...)n-will-1414489?amp=1
Triest dat stukje over de Belarussen -O-
  zondag 30 april 2023 @ 22:56:17 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208961725
Op 5428KHz is communicatie te horen. Geen idee of dat de TU-95's zijn. Is iig een militaire frequentie.

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
pi_208961763
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De sancties werken, maar lijken wat minder effectief te zijn dan in 2022, de marge tussen Brent Crude en Urals is de laatste maanden wat teruggelopen naar momenteel ~25%.
Het nadeel van de sancties is wel dat de landen die neutraal blijven hier met name profijt van hebben.
Olie tegen een gereduceerd tarief verkopen is een makkie. Meer verdienen dan winning kost is een stukje lastiger. En laten we niet vergeten dat de Russen in de situatie kunnen komen dat ze olie weggeven om hun bronnen niet voorgoed naar de knoppen te helpen :)
pi_208961770
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:51 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Ik zie ze niet.
Maar aangezien ze blijkbaar helemaal vanuit Murmansk moeten komen gaat het wel even duren en zullen ze vast op satelliet gevolgd worden.
|:( |:( |:(
  zondag 30 april 2023 @ 23:00:24 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208961781
Klinkt als 'kunnen jullie ff ophouden, vrede sluiten en gebied opgeven'

https://www.reddit.com/r/(...)an_people_paid_high/
Budapest to Zelenskyy: Hungarian people paid high price for this war already

==================
i think there plan was that if all of ukraine gets annexed by russia , the transcapatia region will be given to hungary, and the hungarians dream of the Nagymagyar (great hungary) is one step closer.

Rusland geeft Hongarije dus een deel van Ukraine wat veel verklaart.

[ Bericht 29% gewijzigd door slashdotter3 op 01-05-2023 00:02:54 ]
  zondag 30 april 2023 @ 23:05:20 #274
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208961834
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die mensen organiseren echter wel dergelijke "vredesdemos" en/of lopen er rond, pure genocidehitsers.
Echte genocidehitsers. Want welke idioot wil er nu vrede?
pi_208961839
quote:
Kijk ook gelijk even of je de submarines op marine traffic kunt vinden :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208961842
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:54 schreef Gehrman het volgende:
Zou mooi zijn als er een paar van die TU-95s uit de lucht worden geschoten.
Die ratten laten hun tu-95's boven Russisch grondgebied en buiten bereik van de Oekraïense luchtafweer vliegen.
  zondag 30 april 2023 @ 23:06:27 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208961847
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Kijk ook gelijk even of je de submarines op marine traffic kunt vinden :')
SPOILER
_O-
pi_208961896
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Echte genocidehitsers. Want welke idioot wil er nu vrede?
"Vrede" betekent in dit geval de Russen vrij spel geven om de Oekraïense bevolking uit te roeien, dus inderdaad alleen idiote genocidehitsers stellen op dit moment "vrede" voor.
  zondag 30 april 2023 @ 23:09:35 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208961900
Dat gaat een horrornacht worden dus. Zet luchtalarm maar alvast aan.
  zondag 30 april 2023 @ 23:13:48 #280
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208961955
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 23:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
"Vrede" betekent in dit geval de Russen vrij spel geven om de Oekraïense bevolking uit te roeien, dus inderdaad alleen idiote genocidehitsers stellen op dit moment "vrede" voor.
Vrede is ook van belang voor Oekraïners 8 hoog in Kiev.
  zondag 30 april 2023 @ 23:18:29 #281
56749 BlaZ
pi_208962016
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:58 schreef HiZ het volgende:

[..]
Olie tegen een gereduceerd tarief verkopen is een makkie. Meer verdienen dan winning kost is een stukje lastiger. En laten we niet vergeten dat de Russen in de situatie kunnen komen dat ze olie weggeven om hun bronnen niet voorgoed naar de knoppen te helpen :)
Nee, dat geef je niet weg dat wordt gewoon verbrand en is niet van toepassing op olie, maar wel degelijk op gas.
Vorig jaar brandde Rusland zo'n 10 miljoen per dag aan gas af. Afbranden is ook interessanter om de prijzen hoog te houden.
Qua olie zijn dit geen problemen is er voldoende afname in met name Azië, daarnaast is olie makkelijker te verplaatsen dan gas.
De Russische oliewinning is ook een van de goedkoopste op aarde, dus wat dat betreft is het ondanks de 25% korting niet een van de eerste landen die qua prijzen - indien ze zakken - in de problemen komen. De productieprijs (2016) was 19 dollar per vat, de huidige verkoopprijzen zitten rond de 60 dollar per vat.

Zie: http://graphics.wsj.com/oil-barrel-breakdown/
pi_208962025
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Vrede is ook van belang voor Oekraïners 8 hoog in Kiev.
Laat de Oekraïners zelf maar bepalen wanneer en onder welke voorwaarden ze vrede willen.
pi_208962126
quote:
84s.gif Op zondag 30 april 2023 22:56 schreef Starhopper het volgende:
Op 5428KHz is communicatie te horen. Geen idee of dat de TU-95's zijn. Is iig een militaire frequentie.

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
Ik hoor niks op de frequentie?
pi_208962132
quote:
84s.gif Op zondag 30 april 2023 22:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Forte kan je toch ook tracken. Ook sommig ander militair spul. Waarom is dat zo'n rare vraag.
pi_208962151
-ho maar weer-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2023 23:32:24 ]
  zondag 30 april 2023 @ 23:33:54 #286
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208962192
quote:

[..]
Beetje salty reactie.

Die demonstreren tegen Rusland.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208962195
-Reactie op verwijderde post-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2023 23:34:57 ]
  zondag 30 april 2023 @ 23:36:15 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208962211
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Forte kan je toch ook tracken. Ook sommig ander militair spul. Waarom is dat zo'n rare vraag.
Omdat je in een oorlog niet de data van je bommenwerpers op internet gaat zetten.
Russische militaire vliegtuigen zijn volgens mij nooit te volgen.
pi_208962220
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 23:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Laat de Oekraïners zelf maar bepalen wanneer en onder welke voorwaarden ze vrede willen.
Ook geen geld/wapens sturen dan?
Plaats hier uw advertentie
  zondag 30 april 2023 @ 23:38:45 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208962230
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Als ze daar om vragen, waarom niet?
pi_208962296
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Hoe meer wapens en geld, des te beter de Oekraïners hun voorwaarden af kunnen dwingen.
  zondag 30 april 2023 @ 23:47:51 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208962299
Hopelijk gaat Oekraïne het 9 mei feestje verpesten. Wat raketten op de parade ofzo. Russen zijn vuile ratten.

twitter
pi_208962337
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat geef je niet weg dat wordt gewoon verbrand en is niet van toepassing op olie, maar wel degelijk op gas.
Vorig jaar brandde Rusland zo'n 10 miljoen per dag aan gas af. Afbranden is ook interessanter om de prijzen hoog te houden.
Qua olie zijn dit geen problemen is er voldoende afname in met name Azië, daarnaast is olie makkelijker te verplaatsen dan gas.
De Russische oliewinning is ook een van de goedkoopste op aarde, dus wat dat betreft is het ondanks de 25% korting niet een van de eerste landen die qua prijzen - indien ze zakken - in de problemen komen. De productieprijs (2016) was 19 dollar per vat, de huidige verkoopprijzen zitten rond de 60 dollar per vat.

Zie: http://graphics.wsj.com/oil-barrel-breakdown/
Rusland maakt nog steeds winst op de verkoop van olie. Maar het prijsplafond wat ingesteld is, doet Rusland wel echt pijn. En India en China gaan nu natuurlijk ook niet de hoofdprijs betalen, die krijgen ook kortingen omdat de westerse markt weggevallen is.

RTL Nieuws:
Minder geld voor Poetin: prijsplafond voor Russische olie wordt 60 dollar

Dagelijkse Standaard:
Olie-embargo doet Russische staatskas pijn
De Russische staatskas begint de gevolgen van de ban op olie en afgewerkte producten te voelen.
  maandag 1 mei 2023 @ 00:02:41 #294
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208962393
Dat gaat dus een helse nacht worden voor Oekraïne. ;(
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208962487
Nou ik ben benieuwd morgenochtend.
  maandag 1 mei 2023 @ 00:29:50 #296
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208962562
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 23:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Oekraïners bepalen helemaal niets. Wie betaalt, bepaalt.
pi_208962589
Stond nog een interessant artikel over Russische spionage in Nederland en over de beperkte mate waarin daar jarenlang tegen is opgetreden:

Hoe Balkenende en Rutte de deuren openzetten voor Russische spionage
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dubbelspel-a4163125
pi_208962590
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 00:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En gelukkig heeft de westerse wereld terecht bepaalt dat de Oekraïners financieel en militair gesteund dienen te worden om zich te kunnen verdedigen tegen hun barbaarse buurvolk. ^O^
pi_208962593
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 00:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oekraïne betaalt met het bloed van z'n bevolking, of telt dat soms niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')