Het zou kunnen dat er ook nog iets is als recent gepost...quote:Op zondag 23 april 2023 20:37 schreef Bami het volgende:
[..]
Thanks! 23k aan posts en geregistreerd in mei 2011, dus dat gaat ergens mis dan denk ik.
@exodequote:Op maandag 24 april 2023 07:16 schreef Ynske het volgende:
Was er hier nog iemand die dit jaar naar Legoland Billund en met name naar Lego House gaat?
Huhhhh?quote:Op maandag 24 april 2023 07:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had eigenlijk 2 weken vakantie maar heb een gedeelte ingetrokken. Mijn gezin wilde niet op vakantie naar warmere oorden en om nou 2 weken thuis te gaan zitten met dit trieste weer leek me ook geen aanrader.
Dan moet je wel naar Billund, zit niets anders op.quote:Op maandag 24 april 2023 08:16 schreef Ynske het volgende:
lego 40504![]()
Op legobeurs gister 100 euro meer als verkoopprijs
Op Marktplaats meer dan 70 euro extra
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eensquote:Op maandag 24 april 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
Hier ook geen vakantie, maar alle regen die nu valt, valt donderdag niet
Jij bent lekker optimistischquote:Op maandag 24 april 2023 09:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eens
Volgens de verwachtingen nietquote:Op maandag 24 april 2023 09:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eens
Het paard heette Vrijdag?quote:Op maandag 24 april 2023 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En oh, moet straks naar fysio. Raad eens?![]()
quote:
Ik hoop met je mee.quote:Op maandag 24 april 2023 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ach, het helpt wel. Geen arm tintelingen meer, nu tintelt alleen nog mijn hand. Zou fijn zijn als het blijft zakken
Hoe ist met jouw vingers?
Ja écht. Zelfs de kinderen waren niet voor mijn geplande rondreis door Kroatië te porren. Het is ergens goed misgegaan in de opvoeding.quote:
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurtquote:Op maandag 24 april 2023 11:33 schreef Roosje84 het volgende:
@:Leandra misschien mosterd na de maaltijd maar denk ook aan het uittreksel van de GBA en gezagsregister.
Voor die laatste kun je gewoon de rechtbank bellen of mailen en dan sturen ze het kosteloos op.
Voor het GBA uittreksel kan ik hier ook online een aanvraag doen bij de gemeente maar is langsgaan vele malen sneller al weet ik niet of dat nu voor jou en optie is.
Als wij als ouders met de kinderen anar het buitenland gaan, gebruiken we gewoon zo'n kant en klaar formulier. Wij hebben nog NOOIT het uittreksel van de rechtbank mee hoeven sturen, omdat we inderdaad gewoon elkaar toestemming geven. Dat formulier kun je gewoon overal vinden. Nou is jouw vader natuurlijk geen gezaghebbende ouder en dergelijke, maar dat formulier is wel geschikt voot jullie situatie.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurt
Er is uiteraard sowieso geen sprake van gezag, dat heeft mijn vader niet.
Ik snap dat je vader het gezag niet heeft maar het is juist om jouw gezag aan te tonen.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurt
Er is uiteraard sowieso geen sprake van gezag, dat heeft mijn vader niet.
Ik ga niet mee... hij reist zonder beide gezaghebbende ouders.quote:Op maandag 24 april 2023 11:54 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Ik snap dat je vader het gezag niet heeft maar het is juist om jouw gezag aan te tonen.
Op het formulier dat ik de laatste keren heb ingevuld, half jaar geleden voor het laatst, werd daarom ook om een uittreksel van het gezagsregister gevraagd zodat ze kunnen zien dat de ouder(S) die toestemming hebben gegeven ook wel het gezag hebben om die toestemming te geven.
Het kopie van jouw paspoort zit bijgevoegd als bewijs. Zonder bewijs van gezag zou dat een willekeurig paspoort kunnen zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga niet mee... hij reist zonder beide gezaghebbende ouders.
quote:Op maandag 24 april 2023 12:29 schreef amaranta het volgende:
Als iemand dr shit goed regelt is het wel leandra.
Ja, behalve dat daar ook e/v naam man in staat.quote:Op maandag 24 april 2023 12:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het kopie van jouw paspoort zit bijgevoegd als bewijs. Zonder bewijs van gezag zou dat een willekeurig paspoort kunnen zijn.
Ze kunnen toch ook gewoon zien wie het gezag heeft? In het systeem bedoel ik.quote:Op maandag 24 april 2023 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, behalve dat daar ook e/v naam man in staat.
Kopie van het paspoort van N zit erbij, kopie mijn paspoort met e/v N, Soneal heeft dezelfde achternaam als N en ik heb dezelfde achternaam als mijn vader, verder wonen Soneal, N en ik alledrie op hetzelfde adres, ik verwacht niet dat daar spannende zaken uit komen, of dat het gezien wordt als een situatie waarbij een uitdraai van het gezagsregister nodig is.
Daarbij: 12 en redelijk mondig, zowel in het NL als Engels...
Ik heb geen flauw idee wat ze wel en niet kunnen zien, maar ik denk dat toestanden met een gezagsregister in een simpele zaak als deze alleen maar verwarring zouden opleveren.quote:Op maandag 24 april 2023 12:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook gewoon zien wie het gezag heeft? In het systeem bedoel ik.
Maar goed, voor mij is het alweer 3 jaar geleden dat ik het opgezocht heb.
In mijne staat geen "echtgenoot van" meer door stom vinkje bij de gemeente. Geen plannen om naar het buitenland te gaan dus komt de volgende keer wel weer.quote:Op maandag 24 april 2023 12:38 schreef exode het volgende:
Wel een belangrijke note is dat onze gemeente er een zooitje van had gemaakt omdat ik B pas na 6 weken kon erkennen. Iets met een vergeten vinkje.
Als je 'gewoon' in een (hetero)relatie een kind hebt gekregen en door die relatie automatisch gezag is, staat er sowieso niets in dat register.quote:Op maandag 24 april 2023 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat ze wel en niet kunnen zien, maar ik denk dat toestanden met een gezagsregister in een simpele zaak als deze alleen maar verwarring zouden opleveren.
Of verdenkingen.
Ik realiseer me dat ik afgelopen zomer 2 keer alleen met Soneal naar Keulen ben geweest, niets mee, alleen zijn ID-kaart en mijn paspoortquote:Op maandag 24 april 2023 12:29 schreef amaranta het volgende:
Als iemand dr shit goed regelt is het wel leandra. Geloof wel dat het goed komt met alle formulieren.
Niet helemaal, want wij zijn pas getrouwd toen Soneal bijna 3 was, dus vanaf zijn geboorte had ik alleen het gezag, maar N had hem tijdens de zwangerschap al erkend en een paar weken/maanden na de geboorte heeft hij ook het gezag gekregen nadat ik dat toestemmingsformulier had ingevuld.quote:Op maandag 24 april 2023 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Als je 'gewoon' in een (hetero)relatie een kind hebt gekregen en door die relatie automatisch gezag is, staat er sowieso niets in dat register.
Alleen bij bijzondere situaties, tenminste dat was waarom ik eruit werd gepikt.
En eens met amaranta, klinkt als goed geregeld en voorbereid.
Dat wordt echt een toptripje
Zo verdacht, een alleenreizende vrouw?quote:Op maandag 24 april 2023 14:09 schreef exode het volgende:
Een vriendin is een jaar geleden naar Londen gegaan met haar neefje. Dat was de eerste keer in jaren dat ze niet uit een rij werd gehaald. Zij is altijd de sjaak op vliegvelden. Dus nu wil ze alleen nog met een minderjarig kind reizen
Ik ben er zelf dus ook tussenuit gehaald, ook toen ik nog alleen reisde, zowel op Schiphol als in het buitenland. Ik zie er onbetrouwbaar uit denk ik.![]()
Overigens stelde die keer met B niet zoveel voor, ze wilden gewoon de formulieren zien. Daarna mocht ik door. Andere keren mocht ik kamertjes in
1 x toen ik naar Egypte vloog om een vriendin te bezoeken, bij aankomst in Egypte mocht ik ook weer mee komen en terug hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 24 april 2023 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo verdacht, een alleenreizende vrouw?
Ik heb het nog nooit meegemaakt trouwens, niet als ik alleen naar het buitenland vloog, niet als ik met mijn oudste naar het buitenland ging (en dat was ook altijd alleen), maar goed, toen was er sowieso nog weinig controle op de identiteit van de volwassene die met het kind reisde, hoewel er in mijn geval ook geen gezag/voogdij bij een ander lag, na 01-01-1998 iig, tot die datum was mijn vader toeziend voogd.
Odd... ik ben nog nooit uit een rij gehaald, alleen bij het (alleen) naar de VS reizen toen ik jong was (18-22) wel wat vragen gehad, maar gewoon in de rij en volgens mij ook redelijk standaard.quote:Op maandag 24 april 2023 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
1 x toen ik naar Egypte vloog om een vriendin te bezoeken, bij aankomst in Egypte mocht ik ook weer mee komen en terug hetzelfde verhaal.
1 x toen ik terug kwam uit Thailand, na een reis van 2,5 maand, mijn hele koffer is toen ook ondersteboven gehaald.
Amerika toen we met zijn 2en waren, ook een heel kruisverhoor apart van elkaar.
Pfoeh even denken, oh ja, Madrid met groep vrienden. Zelfs vlucht gemist daardoor. Ik en een vriendin waren de sjaak.
Vroeger, toen ik nog andere vakanties deed dan in een Landal park zitten![]()
'Are you smuggling gold?'quote:Op maandag 24 april 2023 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Odd... ik ben nog nooit uit een rij gehaald, alleen bij het (alleen) naar de VS reizen toen ik jong was (18-22) wel wat vragen gehad, maar gewoon in de rij en volgens mij ook redelijk standaard.
En terug naar NL al helemaal niet
Ik werd er vroeger ook altijd uitgepikt toen ik alleen reisde naar Turkije. Áltijd extra vragen bij de douane en áltijd m’n koffer moeten openen. Sinds ik als gezin reis gebeurt dat ook niet meer idd.quote:Op maandag 24 april 2023 14:09 schreef exode het volgende:
Een vriendin is een jaar geleden naar Londen gegaan met haar neefje. Dat was de eerste keer in jaren dat ze niet uit een rij werd gehaald. Zij is altijd de sjaak op vliegvelden. Dus nu wil ze alleen nog met een minderjarig kind reizen
Ik ben er zelf dus ook tussenuit gehaald, ook toen ik nog alleen reisde, zowel op Schiphol als in het buitenland. Ik zie er onbetrouwbaar uit denk ik.![]()
Overigens stelde die keer met B niet zoveel voor, ze wilden gewoon de formulieren zien. Daarna mocht ik door. Andere keren mocht ik kamertjes in
Goeie dekmantel, die koters.quote:Op maandag 24 april 2023 16:37 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik werd er vroeger ook altijd uitgepikt toen ik alleen reisde naar Turkije. Áltijd extra vragen bij de douane en áltijd m’n koffer moeten openen. Sinds ik als gezin reis gebeurt dat ook niet meer idd.
Worden ook regelmatig zo gebruikt, dat is de jammere kant van het verhaal.quote:
Dat zal toch niet? Wij doen dat ook niet en aan mijn paspoort en die van de jongens is ook niet af te lezen dat ik hun moeder benquote:Op maandag 24 april 2023 18:56 schreef Vanyel het volgende:
Hum. Door jullie vraag ik me opeens af of ik nu voor onze volgende vakantie ook papieren mee moet nemen. Mijn kind reist dan wel met beide ouders, maar dat is niet aan het paspoort van moeder 2 af te lezen.
Wij reizen alleen wel met 2 vrouwen en niet met een normaal gezin. En de echte moeder heeft niet zijn naam.quote:Op maandag 24 april 2023 19:05 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zal toch niet? Wij doen dat ook niet en aan mijn paspoort en die van de jongens is ook niet af te lezen dat ik hun moeder benen dan is er ook nog eens eentje hartstikke blond
Ah ja, ik snap je. Hoewel ik het zelf flauw vind als dat een reden is om jullie er uit te pikken, maar ik werk helaas niet bij de douanequote:Op maandag 24 april 2023 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij reizen alleen wel met 2 vrouwen en niet met een normaal gezin. En de echte moeder heeft niet zijn naam.
We kwamen net bij een snelle scan al de adoptiepagina van het uittreksel uit het geboorteregister tegen. Nog even denken of dat meegaat of een scan/fotoquote:Op maandag 24 april 2023 19:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah ja, ik snap je. Hoewel ik het zelf flauw vind als dat een reden is om jullie er uit te pikken, maar ik werk helaas niet bij de douaneMaar goed, misschien kleine moeite om het voor de zekerheid mee te nemen dan?
Waar gaan jullie heen? Dat maakt ook verschil natuurlijk.quote:Op maandag 24 april 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We kwamen net bij een snelle scan al de adoptiepagina van het uittreksel uit het geboorteregister tegen. Nog even denken of dat meegaat of een scan/foto
Nee de onze zijn wel geadopteerd. En we blijven gewoon in Europa maar ik heb geen zin in conservatieve sjappies die moeilijk gaan doen.quote:Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef exode het volgende:
[..]
Waar gaan jullie heen? Dat maakt ook verschil natuurlijk.
Zo gaan wij naar een hoop landen niet omdat ik de kinderen niet geadopteerd maar erkend heb.
Goed zoquote:Op maandag 24 april 2023 20:49 schreef Donna het volgende:
Had ik vanmiddag vrij en was ik kindloos? Yes.
Heb ik nog iets gedaan? No.
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.quote:
Ponduren bedoel je? Dat zei mijn dochter vroeger.quote:Op maandag 24 april 2023 21:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.
Awww haha schattig.quote:Op maandag 24 april 2023 21:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ponduren bedoel je? Dat zei mijn dochter vroeger.
Nog leuke TikToks gezien?
Maar ook dat is toch gewoon heerlijk soms. Helemaal niets.quote:Op maandag 24 april 2023 21:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.
Soms zeker wel. Maar het voelde nu niet zo fijn. Maar had er even de kracht niet voor om echt iets te gaan doen.quote:Op maandag 24 april 2023 22:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar ook dat is toch gewoon heerlijk soms. Helemaal niets.
Jakkes wat engquote:Op maandag 24 april 2023 20:41 schreef Loj het volgende:
Ik kreeg hier in Engeland wel de vraag of de kinderen van mij waren. Daarna de vraag of we getrouwd waren en of we “bewijs” daarvan bij ons hadden. Toen ik zie van niet, maar dat ik wel de foto’s had mochten we door. We waren erg streng bij de grens dit keer, misschien door de kroning ofzo..
Het engste wat wij hebben meegemaakt is dat we op Phnom Penh in Cambodja aankwamen. Alle niet Cambodjanen (en wij dus ook) werden in een hal gezet en moesten onze paspoorten afgeven. Die paspoorten gingen vervolgens zo’n tien paspoort controleurs langs, die ze allemaal controleerden. In de tussentijd stonden er 6 mannen met geweren in hun hand om de groep (van +/- 40 man) heen. Mijn vriend (nu man) kreeg heel snel zijn paspoort terug, maar mijn paspoort, die tegelijk was gegeven, kwam maar niet terug. Manlief moest weglopen, dus ik stond daar ook alleen. Op een gegeven moment stond ik daar met nog 4 mannen en die bewakers om ons heen en kwamen er nog 2 bewakers aan. Als allerlaatste kreeg ik mijn paspoort terug en mocht ik doorlopen, die andere 4 mannen moesten allemaal met 2 bewakers mee. Dat was echt even spannend..
Hahahahquote:Op maandag 24 april 2023 22:17 schreef Aure het volgende:
Verdorie Donna, dat was je kans om spekkoek te bakken
Spekkoekquote:Op maandag 24 april 2023 22:17 schreef Aure het volgende:
Verdorie Donna, dat was je kans om spekkoek te bakken
Ik had spekkoek op Insta. Zei dat ik het misschien wel eens zelf wilde bakken op een regenachtige middag. Dat had dus gisteren wel gekund haha.quote:
quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:42 schreef Leandra het volgende:
Update toestemmingsformulier:
Ik, toen ik gezien had dat ze door de douane waren:
Moesten ze het toestemmingsformulier nog zien?
Soneal:
Ja, maar we konden het niet vinden en lieten ons er wel gwn door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 26-04-2023 09:40:36 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ach jaquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:42 schreef Leandra het volgende:
Update toestemmingsformulier:
Ik, toen ik gezien had dat ze door de douane waren:
Moesten ze het toestemmingsformulier nog zien?
Soneal:
Ja, maar we konden het niet vinden en lieten ons er wel gwn door
Ook echt hè, alles wat ze nodig hadden keurig bij elkaar in een vak in zijn rugtas (maar een ander vak dan zijn paspoort)...
Nou ja, als het een issue was geweest dan hadden ze me gewoon kunnen bellen, ik was nog in de buurt zeg maar
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:46 schreef Mushanga71 het volgende:
@:BE mooie kleuren idd, dat muurtje ook
![]()
Och, beterschap voor Simon @:TolstoiFan Dat hij maar gauw beter is zodat jullie naar zuid Limburg kunnen![]()
Veel plezier @:exode !
Zoon en ik gaan morgen shoppen.
Sorry, spoiler want gaat niet over mij en ik haal het straks weer weg![]()
![]()
Dat is dan idd mazzel.quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ach ja![]()
Schoonzus ging toen alleen met kind naar Pakistan maar mooi niet dat ze erdoor kwamen. Gelukkig was zwager nog op Schiphol
Dankquote:
Jup, had geen toestemmingsformulier. Vandaar dat ik nogal huiverig was toen ik alleen met de kids die kant op ging en man daar al zat. Toen álles voor die tijd geregeld.quote:
Aaahh super! ze zijn geweldig he? Ik vind het zo'n mooie podcast en zo goed om dit perspectief te belichten. Ben helemaal fan en zelfs betalend lid geworden van hun podcast om ook de extra afleveringen te kunnen horen (en om ze te steunen in hun belangrijke strijd!).quote:Op maandag 24 april 2023 21:37 schreef BE het volgende:
Ik heb van de week uren doorgebracht met een podcast op mijn hoofd ( @:trui De Kwak Kwaakt. Interessant om te luisteren idd! ) en dan sudoku's op mijn telefoon. Zalig!
quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:46 schreef Mushanga71 het volgende:
@:BE mooie kleuren idd, dat muurtje ook
![]()
Och, beterschap voor Simon @:TolstoiFan Dat hij maar gauw beter is zodat jullie naar zuid Limburg kunnen![]()
Veel plezier @:exode !
Zoon en ik gaan morgen shoppen.
Sorry, spoiler want gaat niet over mij en ik haal het straks weer weg![]()
Leuk, gefeliciteerd en lekker snel al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
Ja, ik vind het heel interessant om te beluisteren. Hoewel ik een keertje wel even mijn wenkbrauwen optrok toen zij spraken over iemand waarbij het na het krijgen van een donorkind alsnog per ongeluk gebeurd was om zelf zwanger te raken. En dat zij toen begonnen over dat het makkelijker zou zijn als de druk er een beetje af etc. etc. en dat vond ik best een beetje opmerkelijk want de aflevering daarvoor hadden ze zelf gesproken over de bingokaart van de standaardopmerkingen rond het zijn van een donor kind en deze opmerking was er echt eentje van de bingokaart van de mensen die proberen een kind te krijgen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:24 schreef trui het volgende:
[..]
Aaahh super! ze zijn geweldig he? Ik vind het zo'n mooie podcast en zo goed om dit perspectief te belichten. Ben helemaal fan en zelfs betalend lid geworden van hun podcast om ook de extra afleveringen te kunnen horen (en om ze te steunen in hun belangrijke strijd!).
Oeh, spannend geweest dus. Maar gelukt dus heel veel plezier samen en geniet ervanquote:Op dinsdag 25 april 2023 13:29 schreef trui het volgende:
Ik ga komende week ook reizen met onze jongste, helemaal naar de VS zelfs (Disney World). Was nog spannend omdat diens ESTA (soort visum) lang op zich liet wachten, maar gelukkig is ie binnen hoor.
(Nog) niet opzetten hèquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:43 schreef -Spring het volgende:
Ik was bij een ijskinderboerderij en ging per ongeluk naar huis met twee kuikens in m'n zak.
[ afbeelding ]
Sowieso niet.quote:
quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:43 schreef -Spring het volgende:
Ik was bij een ijskinderboerderij en ging per ongeluk naar huis met twee kuikens in m'n zak.
[ afbeelding ]
Quooker staat ook nog op het lijstje om over te dubbenquote:Op woensdag 26 april 2023 09:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Nijna er is ook zoveel keuze als het om keukens gaat en altijd kom je achteraf nog dingen tegen die je toch net anders handiger had gevonden e.d. succes met sparen en keuzes maken.
Over keukens gesproken, ik kocht vorige week een Quooker en als het goed is wordt hij vandaag bezorgd. Ik kan niet wachten om 'm te installeren. Nu drink ik wel graag thee, maar tussen meetings door heb ik vaak geen tijd om de waterkoker aan te zetten, te wachten en dan thee te maken, dus nu ik straks instant kokend water heb hoop ik dat ik ook meer thee kan drinken.
Leuk nieuws las ik, gefeliciteerd! Veel plezier met shoppenquote:Op woensdag 26 april 2023 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan zo shoppen, kijken voor een iets nettere broek dan een jeans![]()
Brunchen we daar, al valt er niet veel te brunchen of sowieso te eten. De paar zaakjes waar we kwamen, zijn foetsie![]()
Anders maar de mcD want dies er nog wel
Het is ook wel lastig inderdaad. Zit je qua vorm vast omdat de indeling van het huis zich niet leent voor een andere opstelling of omdat je zelf gewoon niet zo goed bent om het anders te 'zien' dan het nu is? Dat laatste heb ik ook heel erg namelijk, en dan kan het heel helpend zijn als iemand van de keukenwinkel met je meekijkt voor ideeën. Wij hadden een paar dingen van tevoren al helder. Groot fornuis, 6 pitten waaronder een wokbrander, dubbele ovens en een kookschiereiland met krukjes/barretje. Geen bovenkastjes om het niet te dicht/donker te maken. En daarmee zijn we gaan puzzelen bij de keukenwinkel. Ik had wel graag een mooi houten aanrechtblad gewild, maar dat vergt toch wat meer onderhoud en leek ons uiteindelijk niet verstandigquote:Op woensdag 26 april 2023 08:55 schreef Nijna het volgende:
Wij gingen naar een keukenwinkel... om maar eens een idee te krijgen van prijzen enzo.
Maar nog best heel ingewikkeld, we wisten een aantal dingen die we sowieso wilden en een aantal die we absoluut niet wilden. Maar kleur enzo... echt geen idee...We kregen het advies om maar eens rond te gaan struinen op het internet om meer een idee van de kleuren te krijgen.
Ik dacht dat een heel andere indeling misschien wel wat zou zijn, maar eigenlijk zitten we best wel "vast" qua vorm.
Dit ei is voorlopig nog niet gelegd, ik denk dat we ook nog even moeten doorsparen gezien alle andere dingen die we eigenlijk in 1x zouden willen laten doen zeg maar.
Ik had geen Quooker maar een Flow en die mis ik dus echt in mijn huidige huisquote:Op woensdag 26 april 2023 09:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Nijna er is ook zoveel keuze als het om keukens gaat en altijd kom je achteraf nog dingen tegen die je toch net anders handiger had gevonden e.d. succes met sparen en keuzes maken.
Over keukens gesproken, ik kocht vorige week een Quooker en als het goed is wordt hij vandaag bezorgd. Ik kan niet wachten om 'm te installeren. Nu drink ik wel graag thee, maar tussen meetings door heb ik vaak geen tijd om de waterkoker aan te zetten, te wachten en dan thee te maken, dus nu ik straks instant kokend water heb hoop ik dat ik ook meer thee kan drinken.
Een kokendwaterkraan is de investering zeker waard!quote:Op woensdag 26 april 2023 09:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Quooker staat ook nog op het lijstje om over te dubben.
Vogelfobiequote:Op woensdag 26 april 2023 06:50 schreef Tink89 het volgende:
Aaah, heel cute. Ik vind ze alleen niet meer cute als ze groter zijn.
Ik heb voor het eerst ooit een quooker en het is echt voor iedereen hier thuis handig. Thee (pakken de kinderen nu ook veel vaker), noodles, koken, soepje. Ideaal.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nieuws is leuk jah, shoppen minderquote:Op woensdag 26 april 2023 09:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk nieuws las ik, gefeliciteerd! Veel plezier met shoppen.
[..]
Wij hebben destijds een keukenbouwer gebeld. Die komt bij je thuis en kan dan ook mee kijken qua vorm of indeling. Wat wij daar ook erg fijn aan vonden is dat je niet vast zit qua maat van de kastjes en je evt een passtuk krijgt. Dan worden de kastjes bijvoorbeeld allemaal 1 cm breder.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:55 schreef Nijna het volgende:
Wij gingen naar een keukenwinkel... om maar eens een idee te krijgen van prijzen enzo.
Maar nog best heel ingewikkeld, we wisten een aantal dingen die we sowieso wilden en een aantal die we absoluut niet wilden. Maar kleur enzo... echt geen idee...We kregen het advies om maar eens rond te gaan struinen op het internet om meer een idee van de kleuren te krijgen.
Ik dacht dat een heel andere indeling misschien wel wat zou zijn, maar eigenlijk zitten we best wel "vast" qua vorm.
Dit ei is voorlopig nog niet gelegd, ik denk dat we ook nog even moeten doorsparen gezien alle andere dingen die we eigenlijk in 1x zouden willen laten doen zeg maar.
Heerlijk, je keuken lekker opgefrist! Goed idee van de greepjes. Klein klusje, grote verandering.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef BE het volgende:
Quooker!Beste beslissing ooit!
Ik dacht om zelf te gaan installeren, maar door een heleboel onwillige knelkoppelingen moest ik uit eindelijk toch mijn lieftallige te hulp roepen.
Gisteren mooie zwarte handgrepen besteld voor de keuken en meteen ook maar een zwarte klink voor de deur zodat alles een beetje in eenheid is. Ik heb het tweede muurtje kamer inmiddels ook afgenomen met StMarc, zo eerst even werken en dan aan het eind van de dag ook die maar eens in de camelkleur zetten.
Ik heb net alweer bijna 10 km gelopen, dus ik ben lekker helemaal hieperdepiep van de energie!
Het is lastig om het anders te zien, maar we hebben 2 deuren waardoor we enigszins vast zitten aan een bepaalde indeling. We hebben nu een kookeiland, ik zou wel een schiereiland willen, de man niet. Ook bedacht dat het helemaal weg kan dat eiland. Maar dan missen we wel veel opbergruimte.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk nieuws las ik, gefeliciteerd! Veel plezier met shoppen.
[..]
Het is ook wel lastig inderdaad. Zit je qua vorm vast omdat de indeling van het huis zich niet leent voor een andere opstelling of omdat je zelf gewoon niet zo goed bent om het anders te 'zien' dan het nu is? Dat laatste heb ik ook heel erg namelijk, en dan kan het heel helpend zijn als iemand van de keukenwinkel met je meekijkt voor ideeën. Wij hadden een paar dingen van tevoren al helder. Groot fornuis, 6 pitten waaronder een wokbrander, dubbele ovens en een kookschiereiland met krukjes/barretje. Geen bovenkastjes om het niet te dicht/donker te maken. En daarmee zijn we gaan puzzelen bij de keukenwinkel. Ik had wel graag een mooi houten aanrechtblad gewild, maar dat vergt toch wat meer onderhoud en leek ons uiteindelijk niet verstandig. Daarom gekozen voor comosiet, nog steeds heel blij mee na 12,5 jaar! In een nieuwe keuken wil ik een geïntegreerde afzuiger ipv zo'n plafondunit. We stappen dan ook over op inductie ipv gas (dat zal wel wennen worden).
Bij die kranen zit een filter in, dus mogelijk heb je helemaal geen last van de kalk. En anders zou ik zeggen: ga naar een waterontharder kijken, dat scheelt zoveel!quote:Op woensdag 26 april 2023 10:54 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het is lastig om het anders te zien, maar we hebben 2 deuren waardoor we enigszins vast zitten aan een bepaalde indeling. We hebben nu een kookeiland, ik zou wel een schiereiland willen, de man niet. Ook bedacht dat het helemaal weg kan dat eiland. Maar dan missen we wel veel opbergruimte.
De keukenman had een opzetje gemaakt, maar dat lijkt dan toch erg op wat het nu is en dan is een nieuwe keuken wel een heleboel geld zeg maar.
Ik had al even zelf geprobeerd in zo'n keukenplanner, maar ik ben ook niet zo heel bedreven met kleuren enzo, ik heb gewoon geen idee.
Ik weet alleen dat ik het anders wil(en de oven is aan vervanging toe, zit nu op de meest onhandige plek die je kunt bedenken, ik moet bijna op een krukje staan als ik er veilig iets uit wil halen, ik ben 1.72m).
We zijn het er wel over eens dat we zo'n ding in het plafond willen ipv afzuigkap. Dus zo zijn we al een stap verder.
@:amaranta, ik denk dat het ook handig zou zijn gezien de hoeveelheid thee die ik drink en waar ik steeds de waterkoker voor aanzet. Maar ook omdat onze ketel op zolder hangt en het lang duurt voor je warm water hebt als je wat wilt afwassen. Met een kokenwaterkraan gaat dat een stuk sneller en ik denk energiezuiniger.
Ik vraag me wel af hoe het zit met kalkaanslag, want als ik zie hoe snel de waterkoker verkalkt...
Overigens ook al verschillende keren in mijn omgeving ellende met kokendwaterkraan gehoord (lekkage).
@:LeSage![]()
@:exode, hyperbowl ze, geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar veel plezier!
@:hilliebillie, iemand die bij je thuis komt? Dat klinkt ook wel fijn.
Wij hebben een paar jaar geleden de badkamer laten doen, daar kwamen we wat boven het budget uit, ben ik met de keuken ook wel een beetje huiverig voor.
Ik heb geen idee of dat via zo'n kokendwaterkraan kan.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:33 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook geen kalk.
Ik heb een vraag. En ik weet niet hoe ik hem moet verwoorden. Maar bij onze kraan duurt echt een uur voordat je warm water hebt, moet van zolder komen immers.
Volgens man moet dat via het reservoir van de kokendwaterkraan kunnen met een koppeling. Maar toen onze ketelman hier was, zei hij dat zoiets helemaal niet mogelijk is.
Heb ik het verkeerd uitgelegd aan de ketelman? Of heeft mijn man gewoon ongelijk?
Nee hoor, dat moet kunnen. Maar ik snap wel dat de ketelman zegt dat dat niet kanquote:Op woensdag 26 april 2023 11:33 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een vraag. En ik weet niet hoe ik hem moet verwoorden. Maar bij onze kraan duurt echt een uur voordat je warm water hebt, moet van zolder komen immers.
Volgens man moet dat via het reservoir van de kokendwaterkraan kunnen met een koppeling. Maar toen onze ketelman hier was, zei hij dat zoiets helemaal niet mogelijk is.
Heb ik het verkeerd uitgelegd aan de ketelman? Of heeft mijn man gewoon ongelijk?
Dat bestaat gewoon: https://www.quooker.nl/reservoirsquote:Op woensdag 26 april 2023 11:33 schreef amaranta het volgende:
Al het water komt uit dezelfde kraan.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet kunnen. Maar ik snap wel dat de ketelman zegt dat dat niet kanDe leiding vanaf de ketel moet dan afgesloten en afgedopt worden en vanaf de boiler (van de kokendwaterkraan) kan een korte leiding gemaakt worden, vaak van dat beweeglijke slangspul
(https://www.bosta.com/nl-(...)q1dWudxoCd84QAvD_BwE)
(Maar bij mij was er maar 1 kraan, waar alles uitkwam, heb jij twee kranen?)
Dan kan dat gewoonquote:Op woensdag 26 april 2023 11:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Al het water komt uit dezelfde kraan.
Hadden wij ook in de keuken van ons huis in NL.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:10 schreef SQ het volgende:
Hier komt warm water uit de quooker boiler tot de ketel het overneemt. Kan dus gewoon.
Dit idd! Wij hebben de Combi+, zo chill om vrijwel instant warm water te hebben.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat bestaat gewoon: https://www.quooker.nl/reservoirs
De combi voor 15 liter warm water of de combi+ voor onbeperkt water. Andere merken hebben vast ook zoiets maar daarvoor heb ik mij er nog niet genoeg in verdiept. Bij ons komt warm water vanaf zolder dus ooit als we zonnepanelen hebben en de keuken een upgrade krijgt komt er zoiets.
Dan mogen ze bij de buurt in de ren ♡quote:Op woensdag 26 april 2023 06:50 schreef Tink89 het volgende:
Aaah, heel cute. Ik vind ze alleen niet meer cute als ze groter zijn.
Wat enorm sneuquote:Op woensdag 26 april 2023 14:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Uitgeshopt en wat spulletjes voor baby, uiteraard![]()
En brunch bij mcD![]()
Ik was zó boos en ook wel verdrietig.
We lopen naar de parkeerautomaat en daar is een opstootje.
Staat een straatkrantenverkoper, klein mannetje, beetje gebogen. Staat er een ongelooflijke tyfushufter tekeer te gaan tegen hem. Dat ie nóóit kranten leest (had ie dat maar es gedaan) ,dat 80% leugens zijn en nog meer van zulks en dat mannetje stond daar maar
Staan wat mensen bij en niemand greep in. Dus zoon en ik lopen er op af, ik pak mijn portemonnee en geef die man 2 euro. Begint luldebehanger tegen míj. Dat ik hem rijk maak en blaaaaat
Heb hem gezegd wat ik ervan vond en toen trok zoon zn portemonnee en gaf dat mannetje ook een euro
![]()
Ik snap dit niet. Hij stond daar gewoon, viel niemand lastig en dan zó afgeblaft worden? Dat mannetje bleef zo rustig, kwam geen woord uit.
Blijkbaar is de parkeerautomaat veranderd want alleen nog pin en waar eerst het wisselgeld uitkwam, komt nu het kaartje. Wist ik veel, stond te wachten. Zegt het mannetje, kaartje komt dáár uit. Dus ik bedankte hem, zegt ie: ik sta hier óók om mensen te helpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Claudia_x op 27-04-2023 07:58:02 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op woensdag 26 april 2023 15:43 schreef Leandra het volgende:
Lastig Claudia
Overigens zou ik voor mijn kind dezelfde keuze maken, tenzij een van ons ook mee kan, maar zoiets ongevraagd en zonder overleg regelen is een dikke no-go (letterlijk).
[ Bericht 30% gewijzigd door Claudia_x op 27-04-2023 07:58:19 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wij zijn vanmorgen nog even op pad geweest, bij een van die ketens binnen gelopen. Nou die toko ga ik nooit meer heen, hij wilde denk ik niet graag iets verkopen, bleef een beetje met zn handen in zijn zakken staan en leek bijna te wachten tot we weer weg gingen.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:19 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hebben een grohe heetwaterkraan. Ook daar kan het mee. Ik weet wel dat een gedoe was om het aan te sluiten door de loodgieter. Maar heb me er verder niet mee bemoeid dus ik weet er het fijne niet van verder.
@:nijna als je iemand hebt in de buurt die dat doet en je spreekt je wensen en budget goed uit dan kom je er vanzelf achter of het haalbaar is of niet. Hier was de tekening met offerte ook gewoon vrijblijvend. We hadden hem eigenlijk gevraagd om een tekening te maken (betaald) zodat een bekende de keuken zou maken. Hij gaf toen aan niets te vragen voor z’n tekenwerk maar wilde ook zelf een prijs aan bieden.
Wij waren zo te spreken over z’n snelheid, z’n eerlijkheid en het ontwerp dat we het hem ook hebben laten maken (en de prijs was ook prima). Het zal vast goedkoper geweest zijn als we het de ander hadden laten maken, maar die werkt alleen op zaterdag maar aan z’n keukens, andere dagen voor een baas. Maar denk dat we een goede keuze gemaakt hebben.
(En wat ik fijn vond is dat hij ook lette op details, de nerven die in de deurtjes zitten lopen mooi verder in de kastjes er boven bijvoorbeeld).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Misschien als tussenoplossing: ik heb een thermoskan van Blokker waar ongeveer 1,5e liter in past. Blijft heel lang warm.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:54 schreef Nijna het volgende:
[..]
@:amaranta, ik denk dat het ook handig zou zijn gezien de hoeveelheid thee die ik drink en waar ik steeds de waterkoker voor aanzet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik had bij de action een tefal thermoskan gekocht. Maar er zit een kunststof luchtje in en die krijg ik er niet uit.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien als tussenoplossing: ik heb een thermoskan van Blokker waar ongeveer 1,5e liter in past. Blijft heel lang warm.
Ja dat schiet niet op. Wat een slechte service, de verzendkosten zelf moeten betalen.quote:Op donderdag 27 april 2023 07:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had bij de action een tefal thermoskan gekocht. Maar er zit een kunststof luchtje in en die krijg ik er niet uit.
Want het leek me ideaal namelijk.
Tefal gemaild met de vraag of zij een idee hadden om die geur eruit te krijgen, hadden ze niet. Ik kon de kan opsturen dan zouden ze ernaar kijken, maar de verzendkosten zijn voor eigen rekening, dat is net zoveel als die thermoskan gekost heeft, vond ik zonde.
Ik zal wanneer ik bij de Hema ben eens even snuffelen in hun kannenquote:Op donderdag 27 april 2023 09:26 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja dat schiet niet op. Wat een slechte service, de verzendkosten zelf moeten betalen.
Die van Blokker ruikt nergens naar.
Rectificatie: oh, hij is van HEMA![]()
Donna! Foei!quote:
Het is toch al jaren zo? Toen Bea nog koningin was, was het al overal queensday.quote:Op donderdag 27 april 2023 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Donna! Foei!
Laten we dit nou niet ook verengelsen![]()
Als er een Nederlands woord voor bestaat. Gebruik het dan ook.
Ja, ook dat is stom.quote:Op donderdag 27 april 2023 09:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is toch al jaren zo? Toen Bea nog koningin was, was het al overal queensday.
Zoals je ziet heb ik daar geen moeite mee.
Pokemon kaarten lagen er hier ook veel. Ik snap de hype niet zo en Simon is er (nog) niet mee bezig.quote:Op donderdag 27 april 2023 17:16 schreef Hupje het volgende:
Hier -gelukkig- alleen wat Pokemon kaarten. We hebben rommel genoeg
Was wel een goede deal.
@:TolstoiFan Dat besef komt nog wel, deze fase is ook leuk.
Wij hebben dan juist weer kleding en speelgoed voor de baby gekocht op de vrijmarkt.quote:Op donderdag 27 april 2023 17:24 schreef Clubsoda het volgende:
Groot kind is op vakantie en baby heeft nog geen vrijmarkt-wensen, dus dit was een rustig en meukvrij jaar
Zoon is in deze fase blijven stekenquote:Op donderdag 27 april 2023 17:16 schreef Hupje het volgende:
Hier -gelukkig- alleen wat Pokemon kaarten. We hebben rommel genoeg
Was wel een goede deal.
@:TolstoiFan Dat besef komt nog wel, deze fase is ook leuk.
Babies zijn inderdaad een uitstekende vrijmarktdoekgroepquote:Op donderdag 27 april 2023 18:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij hebben dan juist weer kleding en speelgoed voor de baby gekocht op de vrijmarkt.
Hahaha, hier ongeveer ‘We kregen chips en fristi in het park, moesten koptelefoons op als we bij de kroeg stonden en aten kebab en kregen een ijsje. En alle volwassenen waren dronken.’quote:Op donderdag 27 april 2023 20:59 schreef Aure het volgende:
Mijn kinderen over 20 jaar terugdenkend aan koningsdag in hun kindertijd "Ohh, die dag waarop papa en mama bier drinken met hun vrienden en waar wij zoet werden gehouden met dino's, stoepkrijt en de tablet?"Maar het is weer gelukt. Van 10.00 tot 17.00 met ze buiten geweest en vanaf 11.00 uur aan een biertafel gezeten
. Mega trots wel dat ze het zo lang uitgehouden hebben
Oh jee, en nu? Muis wel gehavend?quote:Op vrijdag 28 april 2023 08:40 schreef Vicky het volgende:
Arghhhhhhhhhh Kitty komt net binnen met een muis in haar bek.. laat ze m los in huis.. hij leefde nog 🤢🥵🤮🤐😭
Hij liep mank, dook onder de kast.. nu zijn we m kwijtquote:
Yikesquote:Op vrijdag 28 april 2023 08:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hij liep mank, dook onder de kast.. nu zijn we m kwijt
De dames zijn buiten.. ze hebben geen zin meer in muizenjachtquote:Op vrijdag 28 april 2023 08:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ieuw @:Vicky nu maar hopen dat de kat de muis alsnog snel te pakken heeft.
Ik wil een keer komen aaien!quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik krijg zo 4/5 nieuwe muizenvangers in spéNet gebeld door het asiel, moederpoes met pasgeboren kittens gevonden, we halen ze om 13.00 op.
Als ze dit keer langer blijven dan 2 dagen mag je je komen uitlevenquote:
Zo cute. Mag je wel foto's daarvan plaatsen?quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Als ze dit keer langer blijven dan 2 dagen mag je je komen uitleven
Ik weet verder van niks, ze zijn echt pasgeboren en nog met de ambu onderweg. Het zijn er 4 of 5..
Tuurlijk! Ga ik vanmiddag ook doenquote:Op vrijdag 28 april 2023 11:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo cute. Mag je wel foto's daarvan plaatsen?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Vicky het volgende:
De muis is gevangen... lang leve de stofzuiger
quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik krijg zo 4/5 nieuwe muizenvangers in spéNet gebeld door het asiel, moederpoes met pasgeboren kittens gevonden, we halen ze om 13.00 op.
Zo kan het ook jahquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Vicky het volgende:
Ja. Hij zat achter de kast, ik hoorde m bewegenquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hoe dan?Heb je hem levend opgezogen?
Dat zou ik niet kunnenquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja. Hij zat achter de kast, ik hoorde m bewegen
Oh nee dat heb ik echt niet.. brrr ik haat muizen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:23 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat zou ik niet kunnenLeeft hij nog? Hoor je hem bewegen in je stofzuiger?
Vragen vragen
Ja maar... leeft hij nog in je stofzuigerzak?quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh nee dat heb ik echt niet.. brrr ik haat muizen.
Toen ik nog thuis woonde zat ik tv te kijken en toen zat er een muis op mijn radiator... trauma 🤣
Geen idee, denk het niet. Er zat aarde en tuinafval inquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja maar... leeft hij nog in je stofzuigerzak?
Ja 🤣🤣quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:32 schreef Donna het volgende:
Wait. Tuinafval in de stofzuiger? Stofzuig jij buiten?
quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Geen idee, denk het niet. Er zat aarde en tuinafval in
Dat wordt stampen Vickyquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:32 schreef Donna het volgende:
Haha, die loopt straks zo die stofzuiger weer uit.
De zak ligt al in de container 😅quote:
RIP muisquote:
Muis in de tuin, prima, muis in huis.. no way.. vangen ging niet, hij was veel te snel. Dus dan helaas maar zoquote:
heb je nu geen sedumdak meer? jammer!quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja 🤣🤣
Er lagen heel veel van die kleine blaadjes en steentjes en aarde en rommel nadat de zonnepanelen geplaatst waren. We hadden een sedumdak op de uitbouw, dat moest eraf voor de panelen, dat gaf zoveel rommel in de tuin.
Ik heb een Karcher stofzuiger.
[ afbeelding ]
aaah zielig!quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Vicky het volgende:
We hebben de sedum cassettes verplaatst naar het dak aan de voorkant.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was al gehavend door poesquote:
[ Bericht 19% gewijzigd door Vicky op 28-04-2023 13:03:25 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
🥰🥰🥰quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
Even snel een fotootje gemaakt. Mama zit achter de kast
1 dag oud, ze schatten 2 poesjes en 2 katertjes
[ link | afbeelding ]
De methode is wel erg wreed. Maar ik snap dat daar laten liggen ook zielig is hoor.quote:
quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aaahhhwww!quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn kinderen vonden het nog wel leuk toen. Maar het is al wel lang geleden. De fonteinen waren wel de grootste attractie voor hen, dus mooi weer is wel meegenomen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Is https://www.sprookjesbos.nl/ leuk met een 5,5 jarige?
Hij is iemand, die weinig durft qua attracties (net als zijn moeder). Maar spelen en klimmen en klauteren vindt ie des te leuker.
Dat is wel echt goed, zeg! Ik vraag me altijd af of zo'n attractie een noodknop heeft, als je halverwege toch écht niet meer durft en supermisselijk bent.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:11 schreef livelink het volgende:
Het schommelschip bleek voor mijn zoon echt veel te eng te zijn (misvatting van onze kant) en het personeel had dat meteen door en heeft het schip stil gezet zodat ik er met hem af kon. Dat vond ik toen wel top!
quote:
Ze zal wel moetenquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:55 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Gelukkig is ze onder de kast vandaan gekomen.
Ik vind die sets niet heel lekker lopen op verkoopgroepenquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Vicky fijn dat je van de muis af bent.
@:Poesindoos wat schattig die kleine poesjes, zo triest dat iemand ze gewoon achtergelaten heeft.
Ik heb net de hele middag Legosets compleet gemaakt zodat we (dochter) het kunnen verkopen. Allemaal Lego Friends sets, daar heb ik zelf niets mee dus die mogen op Marktplaats.
Moeder liep al een tijdje bij melder rond, ze was niet vangbaar. Gisteren is ze bevallen en vanochtend liet ze zich wél pakken door de dierenambulance. Dus er is een kans dat het baasje zich meldt..quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Vicky fijn dat je van de muis af bent.
@:Poesindoos wat schattig die kleine poesjes, zo triest dat iemand ze gewoon achtergelaten heeft.
Ik heb net de hele middag Legosets compleet gemaakt zodat we (dochter) het kunnen verkopen. Allemaal Lego Friends sets, daar heb ik zelf niets mee dus die mogen op Marktplaats.
Lief dat je het vraagt. Wel ok. Nieuwe medicatie met als bijwerking oa duizeligheid en vocht vasthouden, ik heb het allebei.quote:Op donderdag 27 april 2023 19:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon is in deze fase blijven steken
Hij heeft met zn foonlampje de Pokémon kaarten bekeken op echtheid want er zitten wat neppers tussen. Hij had er 2 maar dat was mijn schuld. Hij zag al dat ze nep waren maar ik vond dat weer sneu voor het verkopertje dus 2 euro naar de filistijnen
@:_Ingrid_ hoe is het?
Wat een nare buren, zegquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Wel ok. Nieuwe medicatie met als bijwerking oa duizeligheid en vocht vasthouden, ik heb het allebei.Dan de migraine met uitval nog erbij. (hemiplegische migraine) Wat gelukkig wel minder vaak is nu.
De buurvrouw van op de hoek vond het erg leuk om koeiengeluiden te maken naar mij. Dag erna riep de overbuurvrouw terwijl ik terug liep van de container dag dikkertje dap.
Ik weet dat ik te dik ben, is ook niks veranderd aan mijn gewicht of uiterlijk, dus waar dit nou weer vandaan komt.Echt zo stom dat de onzekerheid/ faalangst dan direct weer opspeelt.
Met de kinderen gaat het goed. Kim doet het goed op school en stage en Tyler is begonnen aan stage bij de kringloop en zit niet meer bij de zorgboerderij. Hopelijk kan hij na de zomervakantie volledig naar school.
Met koningsdag hebben ze nog aardig wat kunnen verkopen. Kim heeft nog boeken en suske en wiskes gekocht en Tyler een wekkerradio en een ketting.
Pardon?! Al was je 100 kilo aangekomen, welk ook maar enigszins weldenkend mens krijgt dit nou uit zn strotquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Wel ok. Nieuwe medicatie met als bijwerking oa duizeligheid en vocht vasthouden, ik heb het allebei.Dan de migraine met uitval nog erbij. (hemiplegische migraine) Wat gelukkig wel minder vaak is nu.
De buurvrouw van op de hoek vond het erg leuk om koeiengeluiden te maken naar mij. Dag erna riep de overbuurvrouw terwijl ik terug liep van de container dag dikkertje dap.
Ik weet dat ik te dik ben, is ook niks veranderd aan mijn gewicht of uiterlijk, dus waar dit nou weer vandaan komt.Echt zo stom dat de onzekerheid/ faalangst dan direct weer opspeelt.
Met de kinderen gaat het goed. Kim doet het goed op school en stage en Tyler is begonnen aan stage bij de kringloop en zit niet meer bij de zorgboerderij. Hopelijk kan hij na de zomervakantie volledig naar school.
Met koningsdag hebben ze nog aardig wat kunnen verkopen. Kim heeft nog boeken en suske en wiskes gekocht en Tyler een wekkerradio en een ketting.
Nee ik dacht dat ook al te zien op Marktplaats. We proberen het gewoon en zien wel wat het wordt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind die sets niet heel lekker lopen op verkoopgroepen
Mijn dochter is er anderhalf jaar geleden geweest (4j2m) met haar even oude neefje en ze hebben zich toen prima vermaakt. De ooms en tantes die mee waren vonden het vooral erg verouderd allemaal.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Is https://www.sprookjesbos.nl/ leuk met een 5,5 jarige?
Hij is iemand, die weinig durft qua attracties (net als zijn moeder). Maar spelen en klimmen en klauteren vindt ie des te leuker.
Die buren. Waar bemoeien ze zich meequote:Op vrijdag 28 april 2023 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Omgggg weer te vroegquote:Op vrijdag 28 april 2023 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bedankt iedereen!quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die buren. Waar bemoeien ze zich meeLaat ze de rambam krijgen
![]()
Ben blij dat het met Kim en Tyler iig goed gaat! Vindt hij de kringloop wel leuk? Tis heel iets anders dan de zorgboerderij.
En Kim met haar boeken![]()
Gaat lekker met de medicatieHopelijk doet het wel wat het moet doen.
Knuffel voor jullie
Fijn dat het zo goed gaat met Tyler en Kim! En wat leuk dat ze zoveel van lezen houdt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bedankt iedereen!Mijn vriend was er ook goed pissig over. De buurman en buurvrouw waar we goed mee bevriend zijn ook. Als ze het zelf merken/horen, dan laten ze wel weten hoe ze erover denken.
Tyler was na een paar jaar wel zat van de zorgboerderij. De kringloop vind hij heel leuk, veel verschillende dingen te doen, het magazijn is het leukste. Maar hij heeft 1 doel en dat is terug naar school en dan volledig. Nu nog steeds maar 2 dagen en dan maar 1 uurtje per dag.
Kim is boeken verslaafd, gaat ook kringloopwinkels af om goedkoop boeken te scoren. Met kerst heeft ze van het fok kerstpakket de volledige Harry Potter reeks gekregen. Die zijn ondertussen al een paar keer gelezen, dus moest er wat nieuws komen.
Dat klinkt ook erg leuk, Nolita! Die gaat ook op het lijstje!quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:18 schreef Nolita het volgende:
[..]
Mijn dochter is er anderhalf jaar geleden geweest (4j2m) met haar even oude neefje en ze hebben zich toen prima vermaakt. De ooms en tantes die mee waren vonden het vooral erg verouderd allemaal.
We waren deze week naar kasteel Hoensbroek en dat heeft mij best verrast. Bij de ingang kregen de kinderen een stempelkaart en konden ze op de route 10 stempels verzamelen. Aan het einde kregen ze dan een muntje van het kasteel. Op zolder konden ze een wapenschild kleuren en digitaal projecteren en werden er boekjes voorgelezen. In de kelder stonden diverse spellen die mijn 5,5 jarige leuk vond om te doen. Buiten een springkasteel en ook nog wat spellen. Was dus leuk voor jong en oud. Alles kwam je afwisselend op de route tegen, wat maakte dat de kinderen niet verveeld raakten.
Wtf? Wat zijn dat voor mensen? Begrijpelijk dat je er onzeker van wordt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Echt geen gekraak is een boxspringquote:Op zaterdag 29 april 2023 07:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb voor de verandering een luchtigere vraag: heeft iemand een tip voor een goed eenpersoonsbed? Het bed van zoon (van Woood) is in de loop der jaren als een gek gaan kraken. Dat is dan meteen de belangrijkste eis: heel stevig, geen gekraak. Het zou leuk zijn als we er ook een tweede matras in kunnen opbergen.
Ahquote:Op vrijdag 28 april 2023 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet eens! Een rood poesje en een cypers katertje. Maar dat checken we over een paar weken nog eensquote:Op zaterdag 29 april 2023 18:32 schreef F_r het volgende:
[..]
Ahik zie een poes ik gok dat de rode idd katers zijn.
Komt toch steeds vaker voor dan rode poezen. De 3 kleur is sowieso een poes.quote:Op zaterdag 29 april 2023 21:08 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Niet eens! Een rood poesje en een cypers katertje. Maar dat checken we over een paar weken nog eens
Ik had begin april immers 3 rode poezenquote:Op zaterdag 29 april 2023 21:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Komt toch steeds vaker voor dan rode poezen. De 3 kleur is sowieso een poes.
Ik ben echt fan van deze.quote:Op zaterdag 29 april 2023 07:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb voor de verandering een luchtigere vraag: heeft iemand een tip voor een goed eenpersoonsbed? Het bed van zoon (van Woood) is in de loop der jaren als een gek gaan kraken. Dat is dan meteen de belangrijkste eis: heel stevig, geen gekraak. Het zou leuk zijn als we er ook een tweede matras in kunnen opbergen.
SPOILER: uitleg waarom ik De Kus aan de muur heb hangenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Je weet het toch niet met het weer, helaas. Wij gingen afgelopen week op vakantie en ik had nav de weersverwachting de zomerjassen óók ingepakt, maar ik had meer gehad aan handschoenenquote:Op zondag 30 april 2023 15:49 schreef exode het volgende:
Laatste wassen gedraaid?![]()
Erachter komen dat je zelf nog maar 3 shirtjes hebt en het meer dan 20 graden wordt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |