Het zou kunnen dat er ook nog iets is als recent gepost...quote:Op zondag 23 april 2023 20:37 schreef Bami het volgende:
[..]
Thanks! 23k aan posts en geregistreerd in mei 2011, dus dat gaat ergens mis dan denk ik.
@exodequote:Op maandag 24 april 2023 07:16 schreef Ynske het volgende:
Was er hier nog iemand die dit jaar naar Legoland Billund en met name naar Lego House gaat?
Huhhhh?quote:Op maandag 24 april 2023 07:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had eigenlijk 2 weken vakantie maar heb een gedeelte ingetrokken. Mijn gezin wilde niet op vakantie naar warmere oorden en om nou 2 weken thuis te gaan zitten met dit trieste weer leek me ook geen aanrader.
Dan moet je wel naar Billund, zit niets anders op.quote:Op maandag 24 april 2023 08:16 schreef Ynske het volgende:
lego 40504![]()
Op legobeurs gister 100 euro meer als verkoopprijs
Op Marktplaats meer dan 70 euro extra
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eensquote:Op maandag 24 april 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
Hier ook geen vakantie, maar alle regen die nu valt, valt donderdag niet
Jij bent lekker optimistischquote:Op maandag 24 april 2023 09:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eens
Volgens de verwachtingen nietquote:Op maandag 24 april 2023 09:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je pech hebt wordt het tussen nu en donderdag nog even warmer en verdampt de regen die nu valt tot wolk en valt de regen die nu valt donderdag gewoon nog eens
Het paard heette Vrijdag?quote:Op maandag 24 april 2023 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En oh, moet straks naar fysio. Raad eens?![]()
quote:
Ik hoop met je mee.quote:Op maandag 24 april 2023 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ach, het helpt wel. Geen arm tintelingen meer, nu tintelt alleen nog mijn hand. Zou fijn zijn als het blijft zakken
Hoe ist met jouw vingers?
Ja écht. Zelfs de kinderen waren niet voor mijn geplande rondreis door Kroatië te porren. Het is ergens goed misgegaan in de opvoeding.quote:
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurtquote:Op maandag 24 april 2023 11:33 schreef Roosje84 het volgende:
@:Leandra misschien mosterd na de maaltijd maar denk ook aan het uittreksel van de GBA en gezagsregister.
Voor die laatste kun je gewoon de rechtbank bellen of mailen en dan sturen ze het kosteloos op.
Voor het GBA uittreksel kan ik hier ook online een aanvraag doen bij de gemeente maar is langsgaan vele malen sneller al weet ik niet of dat nu voor jou en optie is.
Als wij als ouders met de kinderen anar het buitenland gaan, gebruiken we gewoon zo'n kant en klaar formulier. Wij hebben nog NOOIT het uittreksel van de rechtbank mee hoeven sturen, omdat we inderdaad gewoon elkaar toestemming geven. Dat formulier kun je gewoon overal vinden. Nou is jouw vader natuurlijk geen gezaghebbende ouder en dergelijke, maar dat formulier is wel geschikt voot jullie situatie.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurt
Er is uiteraard sowieso geen sprake van gezag, dat heeft mijn vader niet.
Ik snap dat je vader het gezag niet heeft maar het is juist om jouw gezag aan te tonen.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het formulier stond kopie van paspoorten ouders, een eventueel probleem zal het vooral zijn als ze uit NL vertrekken, maar dan ben ik nog in de buurt
Er is uiteraard sowieso geen sprake van gezag, dat heeft mijn vader niet.
Ik ga niet mee... hij reist zonder beide gezaghebbende ouders.quote:Op maandag 24 april 2023 11:54 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Ik snap dat je vader het gezag niet heeft maar het is juist om jouw gezag aan te tonen.
Op het formulier dat ik de laatste keren heb ingevuld, half jaar geleden voor het laatst, werd daarom ook om een uittreksel van het gezagsregister gevraagd zodat ze kunnen zien dat de ouder(S) die toestemming hebben gegeven ook wel het gezag hebben om die toestemming te geven.
Het kopie van jouw paspoort zit bijgevoegd als bewijs. Zonder bewijs van gezag zou dat een willekeurig paspoort kunnen zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga niet mee... hij reist zonder beide gezaghebbende ouders.
quote:Op maandag 24 april 2023 12:29 schreef amaranta het volgende:
Als iemand dr shit goed regelt is het wel leandra.
Ja, behalve dat daar ook e/v naam man in staat.quote:Op maandag 24 april 2023 12:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het kopie van jouw paspoort zit bijgevoegd als bewijs. Zonder bewijs van gezag zou dat een willekeurig paspoort kunnen zijn.
Ze kunnen toch ook gewoon zien wie het gezag heeft? In het systeem bedoel ik.quote:Op maandag 24 april 2023 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, behalve dat daar ook e/v naam man in staat.
Kopie van het paspoort van N zit erbij, kopie mijn paspoort met e/v N, Soneal heeft dezelfde achternaam als N en ik heb dezelfde achternaam als mijn vader, verder wonen Soneal, N en ik alledrie op hetzelfde adres, ik verwacht niet dat daar spannende zaken uit komen, of dat het gezien wordt als een situatie waarbij een uitdraai van het gezagsregister nodig is.
Daarbij: 12 en redelijk mondig, zowel in het NL als Engels...
Ik heb geen flauw idee wat ze wel en niet kunnen zien, maar ik denk dat toestanden met een gezagsregister in een simpele zaak als deze alleen maar verwarring zouden opleveren.quote:Op maandag 24 april 2023 12:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook gewoon zien wie het gezag heeft? In het systeem bedoel ik.
Maar goed, voor mij is het alweer 3 jaar geleden dat ik het opgezocht heb.
In mijne staat geen "echtgenoot van" meer door stom vinkje bij de gemeente. Geen plannen om naar het buitenland te gaan dus komt de volgende keer wel weer.quote:Op maandag 24 april 2023 12:38 schreef exode het volgende:
Wel een belangrijke note is dat onze gemeente er een zooitje van had gemaakt omdat ik B pas na 6 weken kon erkennen. Iets met een vergeten vinkje.
Als je 'gewoon' in een (hetero)relatie een kind hebt gekregen en door die relatie automatisch gezag is, staat er sowieso niets in dat register.quote:Op maandag 24 april 2023 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat ze wel en niet kunnen zien, maar ik denk dat toestanden met een gezagsregister in een simpele zaak als deze alleen maar verwarring zouden opleveren.
Of verdenkingen.
Ik realiseer me dat ik afgelopen zomer 2 keer alleen met Soneal naar Keulen ben geweest, niets mee, alleen zijn ID-kaart en mijn paspoortquote:Op maandag 24 april 2023 12:29 schreef amaranta het volgende:
Als iemand dr shit goed regelt is het wel leandra. Geloof wel dat het goed komt met alle formulieren.
Niet helemaal, want wij zijn pas getrouwd toen Soneal bijna 3 was, dus vanaf zijn geboorte had ik alleen het gezag, maar N had hem tijdens de zwangerschap al erkend en een paar weken/maanden na de geboorte heeft hij ook het gezag gekregen nadat ik dat toestemmingsformulier had ingevuld.quote:Op maandag 24 april 2023 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Als je 'gewoon' in een (hetero)relatie een kind hebt gekregen en door die relatie automatisch gezag is, staat er sowieso niets in dat register.
Alleen bij bijzondere situaties, tenminste dat was waarom ik eruit werd gepikt.
En eens met amaranta, klinkt als goed geregeld en voorbereid.
Dat wordt echt een toptripje
Zo verdacht, een alleenreizende vrouw?quote:Op maandag 24 april 2023 14:09 schreef exode het volgende:
Een vriendin is een jaar geleden naar Londen gegaan met haar neefje. Dat was de eerste keer in jaren dat ze niet uit een rij werd gehaald. Zij is altijd de sjaak op vliegvelden. Dus nu wil ze alleen nog met een minderjarig kind reizen
Ik ben er zelf dus ook tussenuit gehaald, ook toen ik nog alleen reisde, zowel op Schiphol als in het buitenland. Ik zie er onbetrouwbaar uit denk ik.![]()
Overigens stelde die keer met B niet zoveel voor, ze wilden gewoon de formulieren zien. Daarna mocht ik door. Andere keren mocht ik kamertjes in
1 x toen ik naar Egypte vloog om een vriendin te bezoeken, bij aankomst in Egypte mocht ik ook weer mee komen en terug hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 24 april 2023 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo verdacht, een alleenreizende vrouw?
Ik heb het nog nooit meegemaakt trouwens, niet als ik alleen naar het buitenland vloog, niet als ik met mijn oudste naar het buitenland ging (en dat was ook altijd alleen), maar goed, toen was er sowieso nog weinig controle op de identiteit van de volwassene die met het kind reisde, hoewel er in mijn geval ook geen gezag/voogdij bij een ander lag, na 01-01-1998 iig, tot die datum was mijn vader toeziend voogd.
Odd... ik ben nog nooit uit een rij gehaald, alleen bij het (alleen) naar de VS reizen toen ik jong was (18-22) wel wat vragen gehad, maar gewoon in de rij en volgens mij ook redelijk standaard.quote:Op maandag 24 april 2023 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
1 x toen ik naar Egypte vloog om een vriendin te bezoeken, bij aankomst in Egypte mocht ik ook weer mee komen en terug hetzelfde verhaal.
1 x toen ik terug kwam uit Thailand, na een reis van 2,5 maand, mijn hele koffer is toen ook ondersteboven gehaald.
Amerika toen we met zijn 2en waren, ook een heel kruisverhoor apart van elkaar.
Pfoeh even denken, oh ja, Madrid met groep vrienden. Zelfs vlucht gemist daardoor. Ik en een vriendin waren de sjaak.
Vroeger, toen ik nog andere vakanties deed dan in een Landal park zitten![]()
'Are you smuggling gold?'quote:Op maandag 24 april 2023 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Odd... ik ben nog nooit uit een rij gehaald, alleen bij het (alleen) naar de VS reizen toen ik jong was (18-22) wel wat vragen gehad, maar gewoon in de rij en volgens mij ook redelijk standaard.
En terug naar NL al helemaal niet
Ik werd er vroeger ook altijd uitgepikt toen ik alleen reisde naar Turkije. Áltijd extra vragen bij de douane en áltijd m’n koffer moeten openen. Sinds ik als gezin reis gebeurt dat ook niet meer idd.quote:Op maandag 24 april 2023 14:09 schreef exode het volgende:
Een vriendin is een jaar geleden naar Londen gegaan met haar neefje. Dat was de eerste keer in jaren dat ze niet uit een rij werd gehaald. Zij is altijd de sjaak op vliegvelden. Dus nu wil ze alleen nog met een minderjarig kind reizen
Ik ben er zelf dus ook tussenuit gehaald, ook toen ik nog alleen reisde, zowel op Schiphol als in het buitenland. Ik zie er onbetrouwbaar uit denk ik.![]()
Overigens stelde die keer met B niet zoveel voor, ze wilden gewoon de formulieren zien. Daarna mocht ik door. Andere keren mocht ik kamertjes in
Goeie dekmantel, die koters.quote:Op maandag 24 april 2023 16:37 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik werd er vroeger ook altijd uitgepikt toen ik alleen reisde naar Turkije. Áltijd extra vragen bij de douane en áltijd m’n koffer moeten openen. Sinds ik als gezin reis gebeurt dat ook niet meer idd.
Worden ook regelmatig zo gebruikt, dat is de jammere kant van het verhaal.quote:
Dat zal toch niet? Wij doen dat ook niet en aan mijn paspoort en die van de jongens is ook niet af te lezen dat ik hun moeder benquote:Op maandag 24 april 2023 18:56 schreef Vanyel het volgende:
Hum. Door jullie vraag ik me opeens af of ik nu voor onze volgende vakantie ook papieren mee moet nemen. Mijn kind reist dan wel met beide ouders, maar dat is niet aan het paspoort van moeder 2 af te lezen.
Wij reizen alleen wel met 2 vrouwen en niet met een normaal gezin. En de echte moeder heeft niet zijn naam.quote:Op maandag 24 april 2023 19:05 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zal toch niet? Wij doen dat ook niet en aan mijn paspoort en die van de jongens is ook niet af te lezen dat ik hun moeder benen dan is er ook nog eens eentje hartstikke blond
Ah ja, ik snap je. Hoewel ik het zelf flauw vind als dat een reden is om jullie er uit te pikken, maar ik werk helaas niet bij de douanequote:Op maandag 24 april 2023 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij reizen alleen wel met 2 vrouwen en niet met een normaal gezin. En de echte moeder heeft niet zijn naam.
We kwamen net bij een snelle scan al de adoptiepagina van het uittreksel uit het geboorteregister tegen. Nog even denken of dat meegaat of een scan/fotoquote:Op maandag 24 april 2023 19:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah ja, ik snap je. Hoewel ik het zelf flauw vind als dat een reden is om jullie er uit te pikken, maar ik werk helaas niet bij de douaneMaar goed, misschien kleine moeite om het voor de zekerheid mee te nemen dan?
Waar gaan jullie heen? Dat maakt ook verschil natuurlijk.quote:Op maandag 24 april 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We kwamen net bij een snelle scan al de adoptiepagina van het uittreksel uit het geboorteregister tegen. Nog even denken of dat meegaat of een scan/foto
Nee de onze zijn wel geadopteerd. En we blijven gewoon in Europa maar ik heb geen zin in conservatieve sjappies die moeilijk gaan doen.quote:Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef exode het volgende:
[..]
Waar gaan jullie heen? Dat maakt ook verschil natuurlijk.
Zo gaan wij naar een hoop landen niet omdat ik de kinderen niet geadopteerd maar erkend heb.
Goed zoquote:Op maandag 24 april 2023 20:49 schreef Donna het volgende:
Had ik vanmiddag vrij en was ik kindloos? Yes.
Heb ik nog iets gedaan? No.
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.quote:
Ponduren bedoel je? Dat zei mijn dochter vroeger.quote:Op maandag 24 april 2023 21:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.
Awww haha schattig.quote:Op maandag 24 april 2023 21:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ponduren bedoel je? Dat zei mijn dochter vroeger.
Nog leuke TikToks gezien?
Maar ook dat is toch gewoon heerlijk soms. Helemaal niets.quote:Op maandag 24 april 2023 21:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee helaas, het was een negatieve 'niks gedaan'. Ik wilde borduren, maar heb dom op de bank zitten scrollen. Morgen nog een kans, haha.
Soms zeker wel. Maar het voelde nu niet zo fijn. Maar had er even de kracht niet voor om echt iets te gaan doen.quote:Op maandag 24 april 2023 22:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar ook dat is toch gewoon heerlijk soms. Helemaal niets.
Jakkes wat engquote:Op maandag 24 april 2023 20:41 schreef Loj het volgende:
Ik kreeg hier in Engeland wel de vraag of de kinderen van mij waren. Daarna de vraag of we getrouwd waren en of we “bewijs” daarvan bij ons hadden. Toen ik zie van niet, maar dat ik wel de foto’s had mochten we door. We waren erg streng bij de grens dit keer, misschien door de kroning ofzo..
Het engste wat wij hebben meegemaakt is dat we op Phnom Penh in Cambodja aankwamen. Alle niet Cambodjanen (en wij dus ook) werden in een hal gezet en moesten onze paspoorten afgeven. Die paspoorten gingen vervolgens zo’n tien paspoort controleurs langs, die ze allemaal controleerden. In de tussentijd stonden er 6 mannen met geweren in hun hand om de groep (van +/- 40 man) heen. Mijn vriend (nu man) kreeg heel snel zijn paspoort terug, maar mijn paspoort, die tegelijk was gegeven, kwam maar niet terug. Manlief moest weglopen, dus ik stond daar ook alleen. Op een gegeven moment stond ik daar met nog 4 mannen en die bewakers om ons heen en kwamen er nog 2 bewakers aan. Als allerlaatste kreeg ik mijn paspoort terug en mocht ik doorlopen, die andere 4 mannen moesten allemaal met 2 bewakers mee. Dat was echt even spannend..
Hahahahquote:Op maandag 24 april 2023 22:17 schreef Aure het volgende:
Verdorie Donna, dat was je kans om spekkoek te bakken
Spekkoekquote:Op maandag 24 april 2023 22:17 schreef Aure het volgende:
Verdorie Donna, dat was je kans om spekkoek te bakken
Ik had spekkoek op Insta. Zei dat ik het misschien wel eens zelf wilde bakken op een regenachtige middag. Dat had dus gisteren wel gekund haha.quote:
quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:42 schreef Leandra het volgende:
Update toestemmingsformulier:
Ik, toen ik gezien had dat ze door de douane waren:
Moesten ze het toestemmingsformulier nog zien?
Soneal:
Ja, maar we konden het niet vinden en lieten ons er wel gwn door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 26-04-2023 09:40:36 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ach jaquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:42 schreef Leandra het volgende:
Update toestemmingsformulier:
Ik, toen ik gezien had dat ze door de douane waren:
Moesten ze het toestemmingsformulier nog zien?
Soneal:
Ja, maar we konden het niet vinden en lieten ons er wel gwn door
Ook echt hè, alles wat ze nodig hadden keurig bij elkaar in een vak in zijn rugtas (maar een ander vak dan zijn paspoort)...
Nou ja, als het een issue was geweest dan hadden ze me gewoon kunnen bellen, ik was nog in de buurt zeg maar
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:46 schreef Mushanga71 het volgende:
@:BE mooie kleuren idd, dat muurtje ook
![]()
Och, beterschap voor Simon @:TolstoiFan Dat hij maar gauw beter is zodat jullie naar zuid Limburg kunnen![]()
Veel plezier @:exode !
Zoon en ik gaan morgen shoppen.
Sorry, spoiler want gaat niet over mij en ik haal het straks weer weg![]()
![]()
Dat is dan idd mazzel.quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ach ja![]()
Schoonzus ging toen alleen met kind naar Pakistan maar mooi niet dat ze erdoor kwamen. Gelukkig was zwager nog op Schiphol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |