Het is denk ik ook moeilijk je beste spel te laten zien tegen een zwakke tegenstander.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:47 schreef koffieleuk het volgende:
Het is niet dat Ronnie nu zo goed aan het scoren is, maar hij doet meer dan genoeg hier.
Ze liggen er wel goed voorquote:Op zaterdag 22 april 2023 17:06 schreef wdn het volgende:
oh een Dennis Taylor jinx!
Na 1 rode al hinten op een 147
Nou een 147 van Ronnie is natuurlijk altijd mogelijkquote:Op zaterdag 22 april 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, laat dit maar gewoon 13-2 of 13-3 worden, hier hoef ik niet nog een sessie van.
Het is een erg mooie dag vandaagquote:Op zaterdag 22 april 2023 17:26 schreef Faraday01 het volgende:
Robertson gaat er ondertussen ook keihard af, dat is een grote verrassing
Dat had ik niet verwachtquote:Op zaterdag 22 april 2023 17:26 schreef Faraday01 het volgende:
Robertson gaat er ondertussen ook keihard af, dat is een grote verrassing
Ik gok op O'Sullivan - Allenquote:Op zaterdag 22 april 2023 17:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht
Er zijn er echt al een hoop uitgevlogen waar ik het niet verwachtte -maar- het was allemaal terecht
Ronnie wordt het niet lastig gemaakt aan zijn kant van de loting
O'Sullivan - Higgins?zou leuk zijn.
Hij doet het weer leuk kan ik je meldenquote:Op zaterdag 22 april 2023 20:15 schreef Zorro het volgende:
Eurosport en BBC zenden allebei Selby uit en niet Si
Ik kijk wel voetbal
Ik hoop dat je Si bedoelt en niet Selbyquote:Op zaterdag 22 april 2023 21:01 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Hij doet het weer leuk kan ik je melden
Uiteraardquote:Op zaterdag 22 april 2023 21:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik hoop dat je Si bedoelt en niet Selby
Selby Ronniequote:Op zaterdag 22 april 2023 21:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik hoop dat je Si bedoelt en niet Selby
Zeker niet.quote:Op zaterdag 22 april 2023 21:09 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Selby Ronnie
Prachtige finale toch
Ach gun die depressieve man ook watquote:Op zaterdag 22 april 2023 21:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zeker niet.
Hoe eerder zonder Selby, hoe beter.
Bovendien gaat in die helft Allen de finale halen.
Dat is nu eenmaal het standaard strijdplan van Selby. Hoe langer een frame duurt, hoe groter de kans dat Selby het wint.quote:
Klopt en hij is behoorlijk schadelijk voor de sport.quote:Op zaterdag 22 april 2023 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nu eenmaal het standaard strijdplan van Selby. Hoe langer een frame duurt, hoe groter de kans dat Selby het wint.
Zit zeker een kern van waarheid in, die lege voorste rij is vrij tekenend.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:41 schreef nomina het volgende:
[..]
Klopt en hij is behoorlijk schadelijk voor de sport.
Adverteerders zijn er niet blij mee, kijkers haken af en hij is eigenlijk het tegenovergestelde wat snooker uitmaakt. Hij is onsportief, zeker geen gentleman en gewoon vals en slecht.
Mijn stijl is het niet, en dat het voor kijkers en adverteerders niet prettig is ben ik zeker met je eens, maar ik zie niet in wat er onsportief aan is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:41 schreef nomina het volgende:
[..]
Adverteerders zijn er niet blij mee, kijkers haken af en hij is eigenlijk het tegenovergestelde wat snooker uitmaakt. Hij is onsportief, zeker geen gentleman en gewoon vals en slecht.
Nee, die zal er nog wel een poar neem'n.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:55 schreef EP3 het volgende:
[..]
Maar Milkins zal voorlopig niet slapen.
UFC heeft live zendtijd gekocht dus moeten ze uitzendenquote:
Inderdaad. Ben zelf ook geen fan van hem, want traag en 0 emotie. Weinig actie, al heeft hij soms wel geniale shots overigens. En toch begrijp ik best dat hij gewoon zo blijft spelen. Hij denkt dat dit voor hem de beste manier is om (veel) geld te verdienen. Lange en slopende frames, dat kan hij goed. En hij zal er zelf ook vast wel plezier in hebben. Denk dat hij het voor lief neemt dat hij niet zo geliefd is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn stijl is het niet, en dat het voor kijkers en adverteerders niet prettig is ben ik zeker met je eens, maar ik zie niet in wat er onsportief aan is.
Selby drukte zowaar het gaspedaal iets in gelukkig.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze in dit tempo doorgaan dan zijn we trouwens om 01:01 klaar.
Wat een onzinquote:Op zaterdag 22 april 2023 22:41 schreef nomina het volgende:
[..]
Ho ho, dit frame is nog niet afgelopenquote:
Oh ik zag 56-1 en nog 56 op de tafel of zoietsquote:Op zondag 23 april 2023 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, dit frame is nog niet afgelopen
Ja, ik dacht op basis van de livescore ook even dat Selby snookers nodig had, maar dat komt omdat 'available' niet klopt als een speler een rode heeft gepot en nog geen kleur. Maar dan nog, met Selby is een frame pas afgelopen als de scheidsrechter het zegtquote:Op zondag 23 april 2023 17:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh ik zag 56-1 en nog 56 op de tafel of zoiets
Sorry, 6-5 Selby.
En weer allebei dezelfde wedstrijd. Erg jammer.quote:
Shaun Murphy tegen Luo Hongha: 10-0 is het slechtste wat ik me heinnerquote:
Nope, is nog nooit gebeurd hier.quote:
Er zijn wel een aantal 13-1'en geweest in de geschiedenis, maar een whitewash in een best of 25 volgens mij niet.quote:
Morgenmiddag een vrije middag voor de Crucible medewerkers als het zo doorgaat.quote:
Dan laten ze een aantal legends een exhibitie spelenquote:Op zondag 23 april 2023 21:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Morgenmiddag een vrije middag voor de Crucible medewerkers als het zo doorgaat.
Zouden ze een avondpartij naar voren halen als dat gebeurt? Ik kan me niet herinneren het ooit te hebben meegemaakt.
Nu je het zegt, dat heb ik vaker gezien.quote:Op zondag 23 april 2023 21:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan laten ze een aantal legends een exhibitie spelen
Si mag morgen nog terugkomen voor de laatste twee frames, ja.quote:Op zondag 23 april 2023 22:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat heb ik vaker gezien.
Maar het ziet er naar uit dat er ook nog wat wedstrijd is miorgenmiddag
quote:WK snooker in de ban van “ridicuul” grote gaten na enkele bizarre ballen: “Hoe is dit in godsnaam mogelijk?”
Op het WK snooker zijn ze intussen aan de kwartfinales toe, met dinsdag de clash tussen Ronnie O’Sullivan en Luca Brecel. Tussendoor woedt er een stevig debat over… de pockets.
Jawel. Er is al dagen heisa over de breedte van de gaten waar de snookerballen in moeten. Er werden op sociale media tal van voorbeelden gedeeld van ballen die uit de pocket leken te blijven, maar tot ieders verbazing alsnog in het netje vielen.
De bal ging pas echt aan het rollen na een pot van John Higgins. De viervoudige wereldkampioen liep al richting zijn stoel na een zwarte bal langs het kantje, maar zag die tot z’n eigen verbazing in de pocket verdwijnen.
“Hoe is dit in godsnaam mogelijk?”, vroeg ex-prof en commentator Neal Foulds zich openlijk af. “Dit is gewoon ridicuul. Ik moet hier een statement maken, ook al wil ik niks afdoen van het briljante niveau tot nu toe op dit WK. Maar deze tafels zijn echt makkelijk, héél makkelijk, bespeelbaar tot dusver. De spelers zijn fantastisch, maar zo’n bal zou eigenlijk niet binnen mogen vallen. John weet goed genoeg dat de omstandigheden zo zijn, anders had hij nooit voor die bal gegaan. Wat een vrijheid. Op andere tafels denken ze er niet aan om deze bal te proberen.”
Ook in de partij tussen Robert Milkins en de verrassende Si Jiahui was er opnieuw een zwarte bal die verrassend genoeg in het netje verdween.
“Het voelt aan alsof de hoekpockets iets ruimer zijn dan de voorbije jaren”, aldus Luca Brecel over kwestie. De middenpockets zijn dan weer super tight. Het scheelt vaker van toernooi tot toernooi. Op het UK Championship zijn ze bijvoorbeeld altijd heel klein.”
Waar dan de oorzaak ligt? Een nieuw laken zorgt er altijd voor dat er makkelijker gescoord wordt. De opzet van de snookertafels op het WK is identiek, maar elke tafel moet nog wel ‘gefit’ worden en daarbij hoort ook het monteren van de banden. Daar kan altijd een verschil op zitten.
Het lijkt me meer dat niet de pockets breder zijn maar de gaten groter. Dus een bal die in de "jaws of the pocket" wiebelt krijgt eerder te maken met die gravity, want waar hij eerder op tafel bleef, ja nou, is er nu dus geen tafel, die is dan al op.quote:Op maandag 24 april 2023 16:51 schreef wdn het volgende:
"“Hoe is dit in godsnaam mogelijk?”, vroeg ex-prof en commentator Neal Foulds zich openlijk af."
Gravity
toen ik snooker speelde elke framequote:Op maandag 24 april 2023 20:47 schreef Adrie072 het volgende:
Daar zie je de bruine bal ook niet vaak.
De middenpockets zie je dat nog beter maar is vrij gebruikelijk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:10 schreef nomina het volgende:
[..]
Lijkt wel of die pockets bergaf lopen.
quote:
echt hequote:
Snookerchessquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:55 schreef koffieleuk het volgende:
Respotted black in het eerste frame, ik hoop dat het zo close blijft.
Nou, van mij mag Higgins met 13-0 winnenquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:55 schreef koffieleuk het volgende:
Respotted black in het eerste frame, ik hoop dat het zo close blijft.
Okequote:Op dinsdag 25 april 2023 16:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou, van mij mag Higgins met 13-0 winnen
Uiteraard. Vanochtend kon ik niet kijken dus ik wil nu spektakel zien.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:09 schreef Faraday01 het volgende:
Zitten we klaar voor Brecel tegen de Rocket?
Hier vanochtend ook gemist, werken is zo vervelend deze dagenquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Uiteraard. Vanochtend kon ik niet kijken dus ik wil nu spektakel zien.
Ik vond hem te aggresief.quote:
Vreemde missers dit frame van beide kantenquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik vond hem te aggresief.
Leuk als je 100% in vorm bent. Dodelijk tegen Ronnie als je dat niet ben.
Over zijn hit and hope voor de mid session en deze snooker mag hij niet klagen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:37 schreef Zorro het volgende:
Brecel heeft niet echt te klagen over the run of the ball vanavond
Met het potten ook nietquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:11 schreef Szura het volgende:
Brecel is niet stabiel genoeg op het safety spel
Ik heb het angstzweet op mijn voorhoofd en hou geen hap van mijn boterham meer binnen.quote:
Beter ben je meteen van die druk af, volgende ronde kan er een pak slaag volgenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb het angstzweet op mijn voorhoofd en hou geen hap van mijn boterham meer binnen.
Mij voorspelling van Allen in de finale staat op het spel!
Je moet toch een sessie pauze hebben na de 8 framesquote:Op woensdag 26 april 2023 12:43 schreef Starflyer het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Allen - Jones nu is en Higgins - Selby vanmiddag en vanavond. Draai die twee dan om. Higgins - Selby nu en vanavond en Allen - Jones vanmiddag.
Higgins en Selby hebben dus geen pauze nuquote:Op woensdag 26 april 2023 12:46 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Je moet toch een sessie pauze hebben na de 8 frames
Dat vond ik ook al erg bijzonderquote:Op woensdag 26 april 2023 12:43 schreef Starflyer het volgende:
Ik snap sowieso niet dat Allen - Jones nu is en Higgins - Selby vanmiddag en vanavond. Draai die twee dan om. Higgins - Selby nu en vanavond en Allen - Jones vanmiddag.
Ze willen in iedere sessie van de dag (minstens) een wedstrijd die eindigt. Is al jaren zo.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:43 schreef Starflyer het volgende:
Ik vermoed een dringende toiletbreakquote:Op woensdag 26 april 2023 13:21 schreef GwaiLow het volgende:
Waarom liep Allen midden in het frame weg en ging Jones achter hem aan? Gek zo midden in het frame een pauze...
Dat hoort volgens mij een beetje bij zijn spel, nu nog althansquote:Op woensdag 26 april 2023 15:42 schreef Jane het volgende:
Brecel leek weer even goed te beginnen, maar mist daarna gelijk een 'simpele' blauwe.
Ronnie heeft volgens mij binnen 1 uurtje die 10-6 voorsprong helemaal weggegeven. Dat is ook niet te filmen hoor....quote:
Was het gisteren ook wel, maar Brecel weet het een stuk beter te benutten nu.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ronnie heeft volgens mij binnen 1 uurtje die 10-6 voorsprong helemaal weggegeven. Dat is ook niet te filmen hoor..... Het is lui....het is een slappe hap.
Waar gaat het mis?quote:Op woensdag 26 april 2023 16:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ronnie heeft volgens mij binnen 1 uurtje die 10-6 voorsprong helemaal weggegeven. Dat is ook niet te filmen hoor..... Het is lui....het is een slappe hap.
Hij zei na de sessie gisteren dat hij Brecel graag ziet spelen in ieder gevalquote:Op woensdag 26 april 2023 16:56 schreef vrijgevochten het volgende:
Of wellicht zijn evenknie gevonden
Hopelijk komt Ronnie weer met zijn voetjes op de grond want dit hele toernooi is een wanvertoningquote:Op woensdag 26 april 2023 17:02 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Hij zei na de sessie gisteren dat hij Brecel graag ziet spelen in ieder geval
Geen zienerquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:24 schreef wdn het volgende:
Brecel gaat geen 10 frames winnen. Ik zie O'Sullivan dit gat van 4 te houden of groter te maken. Zpnder centuries breaks win je zelden van O'Sullivan. Een 40, 50 break is zeer zeker niet goed genoeg
Kyronquote:Op woensdag 26 april 2023 17:23 schreef Zorro het volgende:
Jammer. Ik hoop wel dat Ronnie nog een keer de 8e binnenhaalt om die vervelende Hendry definitief voorbij te gaan.
Daarna mogen mensen als Trump, Allen, de Chinezen. Kyren Wilson en zulks de titels pakken. Maar eerst een 8e.
Ja of de volgende ronde tegen Si eruit liggen. Wat dat betreft is ie totaal onberekenbaar.quote:
Jammerquote:Op woensdag 26 april 2023 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, die is niet bepaald ondersteboven van zijn verlies, getuige zijn interview bij de BBC.
Daar is niets aan gelogen want zijn safety spel is voor dit niveau niet zo goed.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, Brecel. "Als ik frames speel zoals Selby, dan win ik ze nooit"
Higgins en Williams mogen ook nog steeds wel.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:23 schreef Zorro het volgende:
Jammer. Ik hoop wel dat Ronnie nog een keer de 8e binnenhaalt om die vervelende Hendry definitief voorbij te gaan.
Daarna mogen mensen als Trump, Allen, de Chinezen. Kyren Wilson en zulks de titels pakken. Maar eerst een 8e.
O dat zeker. Ik ging alleen uit van spelers die nog wat jaren te gaan hebben en meerdere titles kunnen pakken. Ik zie Higgins niet meer van 4 naar 7 of 8 gaanquote:Op woensdag 26 april 2023 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Higgins en Williams mogen ook nog steeds wel.
Brecel en Hossein mogen van mij ook wel. Goed voor het internationale karakter van de sport, en ik heb ook niet het idee dat bij hun de groei er al helemaal uit is. Daar zit nog wel wat in.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:23 schreef Zorro het volgende:
Wellicht kan je zijn socials in de gaten houden, want hij gaat leuke dingen doen!quote:Op woensdag 26 april 2023 18:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wou juist het met de halve finales weer gaan oppikken, heeft ook weinig nut zonder Ronny.
Ronnie eruit en Selby door zou anders wel een dramatische snookerdag zijn.quote:
Ok. Doei.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wou juist het met de halve finales weer gaan oppikken, heeft ook weinig nut zonder Ronny.
Selbyquote:Op woensdag 26 april 2023 19:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ronnie eruit en Selby door zou anders wel een dramatische snookerdag zijn.
Hup Higgins
Eens.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:42 schreef vivelafete het volgende:
Snap de haat jegens Selby eigenlijk nooit zo goed. Is toch een fantastische speler
Ik kijk eurosport en daar wordt gezegd dat hij elke bal raaktquote:Op woensdag 26 april 2023 20:39 schreef Zorro het volgende:
Ik hoor in het commentaar naar mijn zin veel te vaak het woord "lucky" als Selby aan de beurt is.
Ik kijk BBC en baal nu al vreselijk omdat dat om 21:00 stopt. Met wat jij zegt weet ik al meteen dat het die vreselijke Nederlandse commentator is daar. Die Belgen zijn prima naar de Nederlander...vreselijk. Doods, saai, gemaakt. Slaapt met een Selby poster boven zijn bed volgens mij.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:50 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Ik kijk eurosport en daar wordt gezegd dat hij elke bal raakt
Hij is heel goed in wat ie doet, maar het is gewoon niet zo spectaculair om naar te kijken.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:42 schreef vivelafete het volgende:
Snap de haat jegens Selby eigenlijk nooit zo goed. Is toch een fantastische speler
Geen ideequote:Op woensdag 26 april 2023 20:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik kijk BBC en baal nu al vreselijk omdat dat om 21:00 stopt. Met wat jij zegt weet ik al meteen dat het die vreselijke Nederlandse commentator is daar. Die Belgen zijn prima naar de Nederlander...vreselijk. Doods, saai, gemaakt. Slaapt met een Selby poster boven zijn bed volgens mij.
Ik vind het anders best spectaculair hoe hij anderen zijn wil op kan leggen en het snooker zo lekker klinisch bekijkt.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is heel goed in wat ie doet, maar het is gewoon niet zo spectaculair om naar te kijken.
Beter kweekt ronnie een ruggengraatquote:Op woensdag 26 april 2023 21:11 schreef Zorro het volgende:
Ronnie gaf met 3 snookers de wedstrijd op. Selby speelt met 12 snookers nog door. Vervelend mannetje.
Aaargghh,,, nee!quote:
Beetje mierenneuken dat eerste, en dat laatste is een open deur.quote:Op woensdag 26 april 2023 23:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aaargghh,,, nee!
Ik kan daar altijd zo slecht tegen.
Het is best of 25 (wat ik sowieso een kutmanier vind om iets aan te duiden, zeg gewoon "first to 13") en het staat nmiddels 11-11
Met zo'n "best of 3" opmerking haal je heel de spanning weg en doe je da afgelopen 22 frames af als niks waard.
Vind ik dan.
quote:Op woensdag 26 april 2023 23:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aaargghh,,, nee!
Ik kan daar altijd zo slecht tegen.
Het is best of 25 (wat ik sowieso een kutmanier vind om iets aan te duiden, zeg gewoon "first to 13") en het staat nmiddels 11-11
Met zo'n "best of 3" opmerking haal je heel de spanning weg en doe je da afgelopen 22 frames af als niks waard.
Vind ik dan.
Ik relax al teveel. Ik hou mijn ogen nauwelijks open.quote:
quote:
Cider? Hier heb je ciderquote:
Beetje treurig altijd om door te spelen met zoveel snookers nodig.quote:
quote:
Chineesje omkopen?quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:36 schreef Faraday01 het volgende:
Brecel zal snel iets moeten bedenken om in de wedstrijd te blijven
Je kon er de klok op gelijkzettenquote:
Zeker, Si speelt fantastisch.quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
Luca laat het een en ander liggen, maar Si staat hier wel fantastisch te spelen hoor. Een goeie Luca had denk ik ook achter gestaan.
Dat verwacht ik niet, dit zijn alleen te veel foutenquote:Op vrijdag 28 april 2023 13:26 schreef vrijgevochten het volgende:
Laten we nou niet van Brecel verwachten dat hij alles goed gaat doen
En dat doen ze dus ook niet. Sessie van 5 framesquote:Op vrijdag 28 april 2023 18:47 schreef Faraday01 het volgende:
Ze kunnen hierna eigenlijk ook geen frame meer starten wat je loopt het risico dat het volgende frame ook weer een uur duurt
Die was er helemaal klaar mee inderdaadquote:Op vrijdag 28 april 2023 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat doen ze dus ook niet. Sessie van 5 framesZelfs Hendry trekt dit slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |