Ja snap je, heeeerlijk vind ik datquote:Op donderdag 20 april 2023 22:43 schreef arvensis het volgende:
8:45 beginnen?Wat een luxe, haha.
Hier is het iedere dag van 8:30 tot 14:00, de jongsten zijn tot ze 5 worden op de woensdagen vrij.
Ik kijk ook en heb extra geluid van de buren.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:55 schreef Aure het volgende:
Beetje intens billenknijpen hier op de bank vanavond trouwensen laat naar bed
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakkenquote:
Voor het opstaan zou ik het fantastisch vinden, maar voor werk is nog een kwartier later je kinderen kwijt wel vet lastig zeg.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Dit dus. Ik zou echt hopeloos in de knel komen met werkquote:Op donderdag 20 april 2023 23:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakken
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Went allemaal toch. In Zuid Afrika begonnen de meiden om 7.40 en moesten we bijna een half uur rijden. Ik werkte toen niet, dus heel andere situatie.quote:
Opsom van de opsom.quote:
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?quote:
Dat lag een paar maanden geleden hier ook op tafel als mogelijk keuze maar toen verdween de directeur en nu konden we alleen kiezen tussen het huidige rooster en 5 gelijke dagen. Er hebben zover ik hoorde veel mensen tegen het nieuwe rooster gestemd omdat ze niet 5 gelijke dagen willen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:29 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:59 schreef amaranta het volgende:
Nou, de school hier in de wijk heeft dus middagpauze, en daardoor zijn die kinderen pas om 15:30! uit.
Als ik naar mezelf kijk als leerkracht. Een werkdag is van 8:00-16:30
Dat zou dus betekenen dat ik dagelijks zou moeten overwerken of maar een uur de tijd heb na het lesgeven elke dag om alles te doen.
Lekker!quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?
Baby was maar 2x wakker vannacht en ging na beide voedingen gewoon weer slapen.
Ja ik zou een groot deel van zijn tas in de avond kunnen doen inderdaad. Het douchen van de kinderen verplaatsen naar de avond zou eigenlijk al voldoende zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?
Dat scheelt mij een hele hoop.
Wij hebben nu 1,5 jaar een continurooster en ik ben geen fan. Met het werk zijn we drie middagen in de knel gekomen. Dochter mist bovendien haar vrije middag en geniet niet echt van de iets langere vrije tijd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Mogelijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?
Lesuren blijven hetzelfde, de tijd wordt alleen anders verdeeld.
Het hangt natuurlijk ook erg van je situatie af. Als we nog buitenschoolse opvang hadden gehad, was het geen punt geweest. Als we dichter bij school hadden gewoond, zouden de kinderen gewoon zelf naar huis zijn gegaan. Als mijn schoonmoeder geen gezondheidsproblemen had gekregen, hadden we een beter vangnet gehad.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:24 schreef Leandra het volgende:
Hier vanaf het begin een continuerooster maar wel op woensdagmiddag vrij (kleuters ook op vrijdagmiddag)
Ik vind het ideaal.
Ik weet niet of ik 5 dezelfde dagen ook zo handig had gevonden.
Uiteindelijk is het verschil op de andere dagen geloof ik een half uur.
Dat stamt nog uit de tijd dat moeders hele dagen thuis waren. De jaren 20 van de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:34 schreef pinquit het volgende:
Dat er nog scholen bestaan met tussen de middag naar huis! Is toch bijna niet meer haalbaar.
Dat is bij ons ook zo - de kleuters hebben elke dag tot 12.45 les, groep 3 en 4 ook nog op elke dagen. Pas vanaf groep 5 hetzelfde rooster als bij jullie. Dus als je een jonger en een ouder kind hebt, moet je een keer extra heen en weer fietsen (of je jongste kind 2 uur naar de BSO sturen).quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:43 schreef pinquit het volgende:
Roosteropsom;
Ma - 8:30 - 14:45
Di- 8:30 - 14:45, maar kleuters tot 12:30
Wo - 8:30 - 12:30
Do - 8:30 - 14:45, maar kleuters en middenbouw tot 12:30
Vrij - 8:30 - 14:45
Om t allemaal nog wat lastiger te maken 🫠
Ja dat vind ik wel onhandig. Logistiek is het een hele puzzel: schoolgaande kinderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo - de kleuters hebben elke dag tot 12.45 les, groep 3 en 4 ook nog op elke dagen. Pas vanaf groep 5 hetzelfde rooster als bij jullie. Dus als je een jonger en een ouder kind hebt, moet je een keer extra heen en weer fietsen (of je jongste kind 2 uur naar de BSO sturen).
Jij doucht je kinderen in de ochtend?quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:13 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ik zou een groot deel van zijn tas in de avond kunnen doen inderdaad. Het douchen van de kinderen verplaatsen naar de avond zou eigenlijk al voldoende zijn.
Ja nouja, in dit rooster gaat dat dus prima en zonder stressquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij doucht je kinderen in de ochtend?
Ja nee dan snap ik dat je stress krijgt
Hier zou ik zo ongelukkig van worden, korte dagen op twee van de drie gegarandeerde werkdagen. Vast bedoeld om het overzichtelijk te houden voor de kleintjes, maar erin resulterend dat ze de hele middag op de bso zitten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:43 schreef pinquit het volgende:
Roosteropsom;
Ma - 8:30 - 14:45
Di- 8:30 - 14:45, maar kleuters tot 12:30
Wo - 8:30 - 12:30
Do - 8:30 - 14:45, maar kleuters en middenbouw tot 12:30
Vrij - 8:30 - 14:45
Om t allemaal nog wat lastiger te maken 🫠
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
H
[..]
Hier zou ik zo ongelukkig van worden, korte dagen op twee van de drie gegarandeerde werkdagen. Vast bedoeld om het overzichtelijk te houden voor de kleintjes, maar erin resulterend dat ze de hele middag op de bso zitten.
'Parttime werkende moeders'quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersdus dan is het geen probleem. Ik werk zelf ook alleen tijdens schooltijden (maar als zzp'er kan ik makkelijker mijn eigen werktijden bepalen).
Ja dat mag niet meer tegenwoordig ofzoquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'Parttime werkende moeders'Ik werk ook parttime, maar dus wel op dinsdag en donderdag.
Lol ja dit. Ik werk parttime, maar op madidovr word ik wel geacht van 9 tot 5 aanwezig te zijnquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'Parttime werkende moeders'Ik werk ook parttime, maar dus wel op dinsdag en donderdag.
Ook als je parttime werkt, is het onhandig om niet op dinsdag- en donderdagmiddag te kunnen werken. Dat zijn de dagen waarop tegenwoordig de meeste vergaderingen plaatsvinden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersdus dan is het geen probleem. Ik werk zelf ook alleen tijdens schooltijden (maar als zzp'er kan ik makkelijker mijn eigen werktijden bepalen).
Tja zo werkt het nou eenmaal bij bedrijvenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik geloof dat er bij ons veel parttime werkende moeders zijn die een eigen bedrijf hebben (zoals ik dus), dus dan is het wel handiger met de schooltijden. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe een 9 tot 5 baan is - dan ben je misschien 6 uur thuis, dan moet je nog koken, eten enz... dan ben je toch totaal afgedraaid daarna??
Ik overweeg dat steeds en doe het dan toch niet, omdat ze nu om kwart voor 6 vaak al een van de laatste is. Dan voel ik me toch schuldig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Lekker!
Toen mijn oudste echt nog een baby was bracht ik haar wel eens van half acht tot half zeven zodat ik na mijn werk een uur in stilte op de bank kon zitten
Zodra ze met de pot mee gaan eten werd dat wel lastiger.
naar wie? Ze is nog een baby he. Dit kun je nog een paar maanden doen. Pak het. Daarna kan het 10 jaar niet meer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik overweeg dat steeds en doe het dan toch niet, omdat ze nu om kwart voor 6 vaak al een van de laatste is. Dan voel ik me toch schuldig.
Ik raak al oververmoeid als ik het leesquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Doordeweeks dagschema:
Opstaan tussen 06:30 en 07:00 (wel/niet douchen. Nee ik douche niet dagelijks. Nee dat is niet vies. )
Tussen 7 en 8: kinderen uit bed jagen, aansporen om aan te kleden, aansporen om ontbijt te maken, the works.
08:15 de deur uit, kinderen op school droppen, doorfietsen naar werk
08:45 op kantoor, werk werk werk
17:30 naar huis, gelukkig korte reistijd en daarna meteen koken. Man haalt kinderen op.
18:30 aan tafel, eten.
20:00 laatste kind ligt op bed. Huishoudelijke bagger (afwasmachine, opruimen etc).
20:30 opgebrand op de bank ploffen.
22:00 naar bed.
En dan zijn er moeders die dit doen PLUS nog hobbies hebben EN iedereen elke dag douchen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik raak al oververmoeid als ik het lees
Naar baby en de opvang, want ondanks dat ze officieel geopend zijn tot 18:30 zijn in de praktijk meestal om 18:00 alle lichten uit en deuren op slot.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
naar wie? Ze is nog een baby he. Dit kun je nog een paar maanden doen. Pak het. Daarna kan het 10 jaar niet meer.
Ja ik voorzie wel problemen als man en ik allebei bij ons huidige werk willen blijven en baby naar school gaat. Dan moeten we met VSO gaan werken ofzo denk ik. Mijn reistijd naar werk is een uur, die van hem bijna anderhalf.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Maar echt, serieus, met een 32 uur contract. Vertel me maar hoe het minder kan dan
Want ik heb maar een kwartier reistijd enkele reis. Het enige alternatief is in de avonden en weekenden werken maar ik zie echt op geen enkele manier hoe dat beter is.
Je hoeft het ook niet ELKE DAG te doen he. Maar gewoon, soms ff.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Naar baby en de opvang, want ondanks dat ze officieel geopend zijn tot 18:30 zijn in de praktijk meestal om 18:00 alle lichten uit en deuren op slot.
Ik weet dat het nergens op slaat, maar toch voel ik me dan een loedermoeder als ik haar daar als enige nog 3 kwartier langer laat.
Eh.. ja?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik geloof dat er bij ons veel parttime werkende moeders zijn die een eigen bedrijf hebben (zoals ik dus), dus dan is het wel handiger met de schooltijden. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe een 9 tot 5 baan is - dan ben je misschien 6 uur thuis, dan moet je nog koken, eten enz... dan ben je toch totaal afgedraaid daarna??
En hoe gaat dat dan als iedereen op maandag wil werken en niemand op dinsdag?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:28 schreef Nanukerst het volgende:
Op het werk doen wij nu aan zelfroosteren. En dat is wmb de absoute sleutel naar succes voor alle ouders: je kan letterlijk je agenda van desbetreffende maand erbij pakken en kijken wat wel/niet werkt en aan de hand daarvan je planning doorgeven.
Laatste kind alsnog pas om 20:30 op bed, heb dus de vaatwasser geskipt en ben meteen dood op de bank gaan liggen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:28 schreef SQ het volgende:
Ja ik kook ook niet elke dag vers meer.
Gisteren had mijn man een borrel, dan moet ik dus en de kinderen halen en daarna nog koken om half zeven? Neen. Ben doorgereden naar de Mac.
Ik ken in het echte leven eigenlijk niemand waarbij niet beide ouders 3 of meer dagen werken met redelijk vaste tijden en dus ook niemand die zich fitter voeltquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Tja zo werkt het nou eenmaal bij bedrijven
En ja, ik ben chronisch uitgeput maar ja, ik vertel mezelf maar dat dit ook eindig is. Lange werkdagen met 3 vrij jonge kinderen, dan moet je ook niet verwachten dat je daarna nog bruist van de energie.
Maar je opmerking verklaart wel waarom ik zoveel mensen om me heen zie die zich fitter voelen dan ik, die zullen allemaal wel minder werken
Voel ik me ook wat minder raar.
Beetje een wereldvreemde commentquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Nog niet gebeurd. Dit zijn mensen die al meer dan 20 jaar een onregelmatig rooster onder hun neus geduwd kregen, nu er zelf invloed mogelijk is verdeelt dat zich allemaal heel keurig eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
En hoe gaat dat dan als iedereen op maandag wil werken en niemand op dinsdag?
Ja nee da's waar. De mensen die ik nu aanhaal hebben volwassen kinderen, oppas oma's die ook koken of gewoon geen kinderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ken in het echte leven eigenlijk niemand waarbij niet beide ouders 3 of meer dagen werken met redelijk vaste tijden en dus ook niemand die zich fitter voelt
Excel makenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:33 schreef amaranta het volgende:
Kunnen de schooltijden niet gewoon als vast onderdeel in de OP? Is al de 6533e keer dat ze voorbij komen.
Ik zie in de praktijk dat veel jonge ouders ofwel afspraken maken met hun werk of een baan dichter bij huis zoeken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja ik voorzie wel problemen als man en ik allebei bij ons huidige werk willen blijven en baby naar school gaat. Dan moeten we met VSO gaan werken ofzo denk ik. Mijn reistijd naar werk is een uur, die van hem bijna anderhalf.
Gelukkig hebben we wel allebei wat thuiswerkdagen waarvan alleen de maandag een overlappende kantoordag is. Dat scheelt nu ook al een hoop geplan.
Ja momenteel doe ik al werken in de trein, zodat niet mijn volledige reistijd in eigen tijd valt. Maar iets dichter bij huis zoeken is zeker ook een afweging.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie in de praktijk dat veel jonge ouders ofwel afspraken maken met hun werk of een baan dichter bij huis zoeken.
Haha wij ook 😎quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:37 schreef Donna het volgende:
Wij gaan vandaag trouwens naar de Mac. Start vakantie = vrijdags Mac (ophalen).
Scheelt weer 1 dag verzinnen wat we moeten eten deze week.
Wij zijn gister geweest.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:37 schreef Donna het volgende:
Wij gaan vandaag trouwens naar de Mac. Start vakantie = vrijdags Mac (ophalen).
Scheelt weer 1 dag verzinnen wat we moeten eten deze week.
Wij gebruiken ouderschapsverlof om totdat ze een jaar is allebei 28 uur te werken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik werk sinds begin dit jaar nog maar 24 uur met ongeveer een half uur reistijd. Voorheen 32 met 1,5 uur reistijd en regelmatig opleidingsdagen van 11 uurDat was met een baby niet te combineren geweest dus met deze nieuwe baan vallen alle puzzelstukjes op hun plek
én mijn vrouw neemt straks ouderschapsverlof op en dan werken we straks allebei tot baby een jaar is maar 24 uur
Jouwes worden ook volwassenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nee da's waar. De mensen die ik nu aanhaal hebben volwassen kinderen, oppas oma's die ook koken of gewoon geen kinderen.
Ik ben blij dat ik mijn leven zo kan indelen dat ik dit niet hoef te doen.quote:
Ik heb het mijne fulltime achter mijn zwangerschapsverlof geplakt, dat is voor mijn werk handiger (er is een vervanger) en twee dagen werken vond ik wel heel karig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij gebruiken ouderschapsverlof om totdat ze een jaar is allebei 28 uur te werken.Daarna gaan we allebei weer naar 32, en dan-dreumes een dag extra naar de opvang.
Ahja snap ik, 2 is wel echt weinig idd. Ook fijn, zo lang thuis zijn bij baby.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het mijne fulltime achter mijn zwangerschapsverlof geplakt, dat is voor mijn werk handiger (er is een vervanger) en twee dagen werken vond ik wel heel karig.
Jaquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahja snap ik, 2 is wel echt weinig idd. Ook fijn, zo lang thuis zijn bij baby.
Dit zorgt er wel voor dat er eentje óp en eentje náast mij slaapt terwijl ik eigenlijk wilde douchenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Javrij vanaf de voorjaars- tot de zomervakantie
ook heel fijn voor mijn grote trouwens, dat er altijd iemand thuis is. Mijn vrouw heeft ook het maximale geboorteverlof opgenomen, dus we zijn al bijna zes weken thuis samen. Zo heerlijk.
Daarom wachten wij met de 3de tot de opvang gratis wordt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het mijne fulltime achter mijn zwangerschapsverlof geplakt, dat is voor mijn werk handiger (er is een vervanger) en twee dagen werken vond ik wel heel karig.
Ik ben zo blij met de nieuwe regeling. Loont duidelijk de moeite om heel lang te wachten met een tweede kind![]()
Het is ook lastig, in 90% van de banen. Minder dan 32 uur werken is vaak ook 'minder' werk. In mijn team werken vooral vrouwen en allemaal werken we 32 of meer. Mijn officiele contracturen zijn 40 overigens.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Maar echt, serieus, met een 32 uur contract. Vertel me maar hoe het minder kan dan
Want ik heb maar een kwartier reistijd enkele reis. Het enige alternatief is in de avonden en weekenden werken maar ik zie echt op geen enkele manier hoe dat beter is.
In mijn sociale kring is het de norm dat ouders met jonge kinderen beiden 4 dagen werken. Dat gaat goed zolang het werk niet te rigide of veeleisend is. Ik ben zelf nooit oververmoeid geweest. Wat ik wel soms vervelend vond, was dat ons gezin functioneerde als een bedrijf met taakverdeling, werkafspraken en planningen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik mijn leven zo kan indelen dat ik dit niet hoef te doen.
Maar serieus, als ik jullie zo hoor, is het toch niet haalbaar om naast een gezin met kleine kinderen ook nog 30 of meer uur te werken per week? Volgens mij is iedereen hier oververmoeid... Die mensen die zeggen dat mensen minder parttime moeten werken, die hebben er echt niks van begrepen.
Mensen maken keuzes in het leven. Soms heel bewust, soms ingegeven door de omstandigheden. Ik ga er vanuit dat volwassenen een en ander inregelen op de manier die het beste past bij hun en bij hun kinderen. Dat dat er vervolgens anders uitziet dan jij zou doen houdt toch niet in dat de rest het verkeerd doet? Of dat het iedereen te veel is?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maar serieus, als ik jullie zo hoor, is het toch niet haalbaar om naast een gezin met kleine kinderen ook nog 30 of meer uur te werken per week? Volgens mij is iedereen hier oververmoeid... Die mensen die zeggen dat mensen minder parttime moeten werken, die hebben er echt niks van begrepen.
Of tot er ergens een plek vrij isquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom wachten wij met de 3de tot de opvang gratis wordt.
*grapje he.
Mensen moeten vooral kiezen wat ze zelf fijn vinden. Ik maak me alleen wel zorgen over de mensen in mijn eigen omgeving en ook hier, die allemaal zo'n druk leven hebben en oververmoeid zijn. Is het dan nog wel echt je eigen keuze of word je gedwongen door omstandigheden (van je baas mag je niet minder werken, of je verdient niet genoeg als je minder werkt etc.). Moeten we als samenleving niet wat beter voor elkaar zorgen?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:49 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mensen maken keuzes in het leven. Soms heel bewust, soms ingegeven door de omstandigheden. Ik ga er vanuit dat volwassenen een en ander inregelen op de manier die het beste past bij hun en bij hun kinderen. Dat dat er vervolgens anders uitziet dan jij zou doen houdt toch niet in dat de rest het verkeerd doet? Of dat het iedereen te veel is?Ik heb toevallig het geluk dat ik in de GGZ werk EN dat ik nu zelf kan roosteren. Met een kind wat niet meer naar school gaat is dat heel fijn, anders hadden wij grote problemen met werk. Ik wil maar zeggen: er is geen one size fits all.
Hoe zou dat er uit zien, dat beter voor elkaar zorgen?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mensen moeten vooral kiezen wat ze zelf fijn vinden. Ik maak me alleen wel zorgen over de mensen in mijn eigen omgeving en ook hier, die allemaal zo'n druk leven hebben en oververmoeid zijn. Is het dan nog wel echt je eigen keuze of word je gedwongen door omstandigheden (van je baas mag je niet minder werken, of je verdient niet genoeg als je minder werkt etc.). Moeten we als samenleving niet wat beter voor elkaar zorgen?
Het is best pittig ja, maar aan de andere kant is het ook maar tijdelijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Neequote:Op vrijdag 21 april 2023 10:53 schreef exode het volgende:
Zal ik mijn weekschema erin gooien? Gaan we die ook nog doen
Goeie vraag... misschien meer flexibiliteit van werkgevers om minder uren te kunnen werken (eventueel met meer ouderschapsverlof) of meer thuis te werken, langer zwangerschapsverlof, mogelijkheden om onbetaald verlof te nemen...quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:55 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hoe zou dat er uit zien, dat beter voor elkaar zorgen?
Wij hadden de oudste op het juiste moment, toen was er nog voldoende plek. Broertjes en zusjes gaan voor.quote:
Ik heb inderdaad ontdekt dat ik ontzettend depri wordt van grotendeels thuiswerken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:04 schreef exode het volgende:
Maar heeft Corona niet ook dingen ten positieve veranderd? Ik ga maar 1 keer per week naar kantoor, soms 2 keer. Ik lees hier best veel users die naar hun werk gaan. (even alleen de kantoormensen he)
Dat scheelt tijd, ook al is je reistijd maar 15 minuten.
Haha, dat kan ook natuurlijkquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ontdekt dat ik ontzettend depri wordt van grotendeels thuiswerken.
Hahaha nou dat laatste is zeker wel valide.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Goeie vraag... misschien meer flexibiliteit van werkgevers om minder uren te kunnen werken (eventueel met meer ouderschapsverlof) of meer thuis te werken, langer zwangerschapsverlof, mogelijkheden om onbetaald verlof te nemen...
En minder gezeur in de media dat vrouwen verwende prinsessen zijn die alleen maar parttime willen werken
ik zou persoonlijk echt suicidaal worden van zoveel thuiswerken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:04 schreef exode het volgende:
Maar heeft Corona niet ook dingen ten positieve veranderd? Ik ga maar 1 keer per week naar kantoor, soms 2 keer. Ik lees hier best veel users die naar hun werk gaan. (even alleen de kantoormensen he)
Dat scheelt tijd, ook al is je reistijd maar 15 minuten.
Ik ga een pantosti makenquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ik eet al sinds eind januari vrij weinig he, aan mij heb je niets.
Ik kwam vorige week in een podcast de term voltijdprinsjes tegen. Vond ik wel een beterequote:Op vrijdag 21 april 2023 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En minder gezeur in de media dat vrouwen verwende prinsessen zijn die alleen maar parttime willen werken
Ja, dat speelt ook nog wel eens door mijn hoofd, als mijn jongste naar school gaat, om dan op woensdag 5 uur te werken en die uren op de andere dagen te minderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:10 schreef Donna het volgende:
Ik werk trouwens 's avonds en in het weekend ook nog wel eens wat. Maar dat is niet verplicht. Ik moet niks.
Als de peuter naar de basisschool gaat, ga ik misschien wel wat meer werken. Geen idee.
Ja precies. Het zou bij mij dan gaan om 1 of 2 middagen wel werken ipv dat ik die nu om 14:00 vrij ben. Mijn moeder wil op vrijdagmiddag wel oppassen (als haar gezondheid dat tegen die tijd toe laat) en dan misschien een middag BSO (maken we nu geen gebruik van). Mijn compleet vrije donderdag wil ik eigenlijk ook niet opgeven hoor.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat speelt ook nog wel eens door mijn hoofd, als mijn jongste naar school gaat, om dan op woensdag 5 uur te werken en die uren op de andere dagen te minderen.
Maarrr feitelijk haal ik dan alleen een klein stukje druk van de dag, wat er waarschijnlijk enkel in resulteert dat de huishoudelijke balans tussen mij en mijn man verschuift (als in: hij blijft gewoon elke dag tot half zes werken waardoor ik mijn extra uur dan moet gaan gebruiken voor dingen die hij anders zou doen.)
Dan heb ik liever gewoon mijn vrije woensdag
Dat is fijn!quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was gisteren om 18.15 uur thuis, kon meteen aan tafel aanschuiven (vriend kookte), plofte daarna op de bank (kinderen ruimden de tafel af) en kreeg een kopje koffie en chocola aangeboden van de kinderen. Dat zijn fijne avonden.
Vast nietquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies. Het zou bij mij dan gaan om 1 of 2 middagen wel werken ipv dat ik die nu om 14:00 vrij ben. Mijn moeder wil op vrijdagmiddag wel oppassen (als haar gezondheid dat tegen die tijd toe laat) en dan misschien een middag BSO (maken we nu geen gebruik van). Mijn compleet vrije donderdag wil ik eigenlijk ook niet opgeven hoor.
Vind dat een hele fijne dag, maar wie weet verveel ik me wel dood als er geen kind meer thuis is.
Ik vind het wel fascinerend, ik ken mensen die echt zoveel mogelijk thuiswerken en juist mensen die elke dag naar kantoor gaan. Daartussen lijkt weinig te zitten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
ik zou persoonlijk echt suicidaal worden van zoveel thuiswerken.
Ja ik krijg energie van mensen om me heen en thuis heb ik dat niet. Ik krijg GEEN energie van excels en outlook en de hele dag alleen achter mijn scherm.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het wel fascinerend, ik ken mensen die echt zoveel mogelijk thuiswerken en juist mensen die elke dag naar kantoor gaan. Daartussen lijkt weinig te zitten.
Helemaal niet naar kantoor zou ik ook vreselijk vinden, maar 1 keer vind ik genoeg.
Mijn zwager is al 3 jaar niet op kantoor geweest, die vind het wel prima zo en een vriendin van mij gaat alleen als ze moet en dat is 1 a 2 keer per maand.
Op maandag en vrijdag loopt verloofde ook rond dus ik ben niet alleen thuis, dat scheelt ook denk ik.
Ik heb best vaak webcasts of meetings waar ik alleen mee moet luisteren, dan ga ik dus ondertussen de was doen, schoonmaken of wandelen. HEERLIJK.
Ik zou mijn huidige leven ook om moeten gooien als ik weer elke dag naar kantoor moest.
Ik ook. Wij werkten destijds volledig thuis en aanvankelijk leek me dat fantastisch, want ik ben een echte huismus en lekker de hele dag in een joggingbroek etc.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ontdekt dat ik ontzettend depri wordt van grotendeels thuiswerken.
Met zoveel schermwerk snap ik het wel ja, dan zou ik ook gillend gek worden thuis.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik krijg energie van mensen om me heen en thuis heb ik dat niet. Ik krijg GEEN energie van excels en outlook en de hele dag alleen achter mijn scherm.
Naar kantoor gaan
Maar ja, de was schiet er wel vaak bij in ja.
? Nee, thuis KAN ik alleen maar met een scherm werken, juist omdat mijn collega's daar niet zijnquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:28 schreef exode het volgende:
[..]
Met zoveel schermwerk snap ik het wel ja, dan zou ik ook gillend gek worden thuis.
Mijn school ook. En ik moest ook nog best een stukje fietsen die bleef al snel over. Op woensdagen zat er ook een half uur verschil in. Leuk in een combigroep de helft ging 30 minuten eerder wegquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:53 schreef SQ het volgende:
Dat soort roosters zijn ook geweldig als je kinderen van verschillende leeftijden hebt.
Op mijn basisschool hadden de kleuters middagpauze van 11:30 tot 13:00 en groep 3-8 van 12:00 tot 13:00, was ook erg leuk voor mijn moeder
(Maar goed, eighties, dus ik liep uiteindelijk gewoon altijd alleen naar huis).
Ik heb altijd hele gesprekken met mijn kat hoor.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:30 schreef SQ het volgende:
[..]
? Nee, thuis KAN ik alleen maar met een scherm werken, juist omdat mijn collega's daar niet zijn
Scherm dus.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:11 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb altijd hele gesprekken met mijn kat hoor.
Ik heb vandaag 5 online meetings, op zich een scherm maar dus niet tikken of muizen of of of.
Ja, bij 1 kan ik ondertussen iets anders doenquote:
De organisatie waar ik voor werk is daar heel actief mee bezig, hence het zelfroosteren, ook krijgen we jaarlijks extra uren om in te zetten wanneer wij dat nodig achten, goede ouderschapsverlofregeling, etcetera. Maar, dit is een grote zorgorganisatie waarvan zo'n driekwart van alle medewerkers vrouw (en een groot deel daarvan moeder) is. Ik heb het gevoel dat in andere takken van sport het anders loopt. Het leeft wel onder een deel van de werkgevers, maar in bepaalde sectoren is er vermoedelijk nog heel wat winst te behalen op dat gebied.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Goeie vraag... misschien meer flexibiliteit van werkgevers om minder uren te kunnen werken (eventueel met meer ouderschapsverlof) of meer thuis te werken, langer zwangerschapsverlof, mogelijkheden om onbetaald verlof te nemen...
Ja ik ben dus zo’n muts die dat dan niet doet omdat het ivm veiligheid afgeraden wordt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Die 5 minuutjes door de wijk durfde ik wel aan hoor.
Dit heeft mijn man ook heel erg.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:
Ik werk 24 uur en ben echt dolgelukkig met de verdeling kantoor/thuis. Ik start van thuis op en ga na de files naar kantoor. En ga ook voor de files weer naar huis om thuis verder te werken. Inmiddels hebben we onze ene dag bso er ook uitgedaan dus 1 dag p/w is het wel thuiswerken icm kinderen.
Ik vind het vooral handig dat ik om half 6 mijn laptop dichtklap, de kinderen zin dan toch al thuis dus rustig koken met n beetje opruimen. Man is niet voor half 7 thuis (tenzij hij thuiswerkdienst heeft voor de kinderen) dus eten doen we sowieso later.
Ik moet sowieso uren schrijven dus dat maakt het ook makkelijker om even tussendoor naar school te gaan voor een gesprek oid. En ook op mijn partime dagen haak ik nog wel eens aan bij een online vergadering. Flexibiliteit van beide kanten.
Op den duur wil ik wel wat meer werken maar mijn vrije dagen zitten vaak zo volgepland met clubjes, afspraken, regeldingen, sporten etc.
Geen 9 tot 5 hier, maar mijn pauze is inderdaad op kosten van de werkgever omdat wij de afdeling niet kunnen verlaten tijdens onze pauze. Dus het is geen eigen tijd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:43 schreef Bami het volgende:
Trouwens. Al dat 9-5, hebben jullie dan lunchpauze op kosten van de werkgever? Want ik heb een half uur lunchpauze maar word ook geacht 8 uur te werken, dus dat is van half 9-5 of van 9-half 6.
9-5 is matter of speech inderdaad. Er wordt een half uur pauze gekort, dus in de praktijk is het 9 tot half 6.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:43 schreef Bami het volgende:
Trouwens. Al dat 9-5, hebben jullie dan lunchpauze op kosten van de werkgever? Want ik heb een half uur lunchpauze maar word ook geacht 8 uur te werken, dus dat is van half 9-5 of van 9-half 6.
Check.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:16 schreef SQ het volgende:
[..]
9-5 is matter of speech inderdaad. Er wordt een half uur pauze gekort, dus in de praktijk is het 9 tot half 6.
Hier ook genieten, ik vind pubers geniaal.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:18 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is fijn!
Hier ga ik eerder naar bed dan 2 vd 4 dames. Die avonden dat ze allemaal voor 20.00 uur sliepen![]()
Maar ben blij waar we nu zijn, echt genieten met die tieners (tot nu toe, klop het even af..)
Mijn draagzak is een keer losgegaan tijdens het wandelen, kind viel zo op straatquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Die 5 minuutjes door de wijk durfde ik wel aan hoor.
Lieve hemel, wat doodeng! Dat zou toch niet moeten kunnen? Wat hield het kind er aan over?quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn draagzak is een keer losgegaan tijdens het wandelen, kind viel zo op straat![]()
Het was een Manduca, die hebben zo'n gleufje in de gesp achterin waardoor de bovenste rugband dus losschoot. Andere dragers hebben dat niet geloof ik. Maar desondanks zou ik nooit met een draagzak fietsen
Mijn werk is gewoon aan en uit, dus ik ken dat niet. Maar bij vriend is dat minder en die hoeft gelukkig niet de minuten bij te houden. Grappige is ook dat dat motiveert om veel effectiever te werken. Als je tot 5 uur moet zitten doe je het laatste klusje gewoon wat langzamer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:24 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb soms wel moeite met een strikte verdeling tussen werktijd en privetijd. Soms ben ik bijvoorbeeld met iets bezig en heb ik een stukje nadenk/uitwerktijd. Ik kan dat niet stoppen als mijn laptop uitgaat, ik blijf daar wel mee bezig. Soms heb ik na een hele tijd een oplossing bedacht en schrijf ik dat op. Op zich was ik niet aan het werk, maar het heeft wel mijn werktijd van de volgende dag verkort. Hoe gaan jullie hiermee om?
Dat vond ik ook. Maar gelukkig liep ik niet hard en kon ik haar nog een beetje opvangen. Dus alleen een beetje schrik (ze sliep, dus dat was even bruut wakker wordenquote:Op vrijdag 21 april 2023 13:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Lieve hemel, wat doodeng! Dat zou toch niet moeten kunnen? Wat hield het kind er aan over?
quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn draagzak is een keer losgegaan tijdens het wandelen, kind viel zo op straat![]()
Het was een Manduca, die hebben zo'n gleufje in de gesp achterin waardoor de bovenste rugband dus losschoot. Andere dragers hebben dat niet geloof ik. Maar desondanks zou ik nooit met een draagzak fietsen
Horeca, dus geen lunchpauzequote:Op vrijdag 21 april 2023 12:43 schreef Bami het volgende:
Geen kinderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Bij ons stond iedereen bij het apparaat te wachten tot het precies vijf uur was.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:56 schreef exode het volgende:
Ik heb ooit een baan gehad waarbij ik moest klokken, ik ben dan zo'n vreselijk type die expres te vroeg uitklokt om te kijken wat er dan gebeurde.
Nou niets dus....behalve zeurende collega's.
Dat compenseert voor mij dat ik op thuiswerkdagen ook eens een was in de machine stop, de vaatwasser uitruim of dagdroom over de zomervakantie. Of met collega's klets bij het koffiezetapparaat over noet werkgerelateerde dingen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:24 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb soms wel moeite met een strikte verdeling tussen werktijd en privetijd. Soms ben ik bijvoorbeeld met iets bezig en heb ik een stukje nadenk/uitwerktijd. Ik kan dat niet stoppen als mijn laptop uitgaat, ik blijf daar wel mee bezig. Soms heb ik na een hele tijd een oplossing bedacht en schrijf ik dat op. Op zich was ik niet aan het werk, maar het heeft wel mijn werktijd van de volgende dag verkort. Hoe gaan jullie hiermee om?
Wat erg!quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh ja, dat deden ook veel mensen, daarom zeurden ze, omdat ik dan te vroeg uitklokte en naar huis gingen en zij naar die klok aan het turen waren.quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij ons stond iedereen bij het apparaat te wachten tot het precies vijf uur was.
Tell ik mezelf als leven, dan ken je er 1 met minder uur en losse tijden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ken in het echte leven eigenlijk niemand waarbij niet beide ouders 3 of meer dagen werken met redelijk vaste tijden en dus ook niemand die zich fitter voelt
Zo heb ik het ook iddquote:Op vrijdag 21 april 2023 13:00 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit heeft mijn man ook heel erg.Wij hebben vaker dan gemiddeld gesprekken op school of met andere betrokken partijen, hij heeft er in al die jaren nog nooit 1 gemist. Maar, hij is ook wel eens op zondag naar kantoor gegaan omdat de hel was uitgebroken, is wel eens tijdens een week vrij naar kantoor gegaan omdat er veel bleef liggen door overlijden moeder van directe collega, en hij blijft regelmatig langer als dat nodig is. Een werkgever waarmee je dat allemaal fijn kan regelen is goud waard.
Dit was wel een echte, wel een ouder model. Ik zocht een plaatje, maar dat is lastig te vinden! In elk geval zit er een gleufje in dat schuifje aan de rugband, waaraan de strap vastzit die over je schouderblad gaat. En toen daar kracht op stond, schoof dus die strap door het gleufje los. Zoals ik het zie lijkt het of dit bij nieuwe modellen anders is.quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Wat erg!
ik snap niet zo goed over welk gleufje het gaat?
En het was ook echt een echte manduca?
de neppers zijn zo goed en het is zo jammer dat manduca daar niet heel veel aan lijkt te doen ik zou daarom nooit meer een manduca aanraden.
Ik ga vanaf mei van 28 naar 32 uur maar nu voel ik een soort van spijtquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Ik trek om 16:30 de deur achter me dicht. Bij hoge uitzondering 17:00quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:50 schreef Hupje het volgende:
In mijn studententijd heb ik via een uitzendbureau fabriekswerk gedaan. Geestdodend, zoveel uur achter elkaar dezelfde handeling en om x ging de zoemer, had je 5 min om de ruimte op te ruimen en ging je naar huis. Ging de machine stuk, zat je daar te wachten tot je iets kon doen.
In het onderwijs vind ik het dan weer het andere uiterste, je moet als (perfectionistische) leerkracht goed je eigen grenzen bewaken anders werk je veel meer dan waar je voor betaald krijgt. Word wel makkelijker als je kinderen hebt, trouwens, want anders loopt het thuis in de soep.
Jep.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:41 schreef PoesInDoos het volgende:
Het is binnen gewoon kouder dan buiten
Dat is een voordeel van in de grensregio wonen. In Duitsland is dat spul echt veel goedkoper.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:21 schreef PoesInDoos het volgende:
Waarom is zonnebrandcrème zo godsgruwelijk duur?!
Had dan wel 1+1 gratis maar alsnog ¤24,- moeten betalen voor (imo) fatsoenlijk spul..
Ik had eerder ergens op FOK! gelezen dat Duitsland normale prijzen hanteert en NL de 1+1 gratis. Nu heb ik er 2 terwijl ik maar 1 nodig hadquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat is een voordeel van in de grensregio wonen. In Duitsland is dat spul echt veel goedkoper.
Hier hebben ze 2 weken geleden in de stromende regen gekampeerd. Prima kamp geweest. Zijn eerste scoutingkamp was ook met onweer, in het bos. Ik heb geen oog dicht gedaan maar hij vond het prachtig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:22 schreef exode het volgende:
B gaat zo naar zijn Scoutingkamp, gelukkig slapen ze in een Scouting gebouw en niet in tenten. Het gaat onweren vanavond begreep ik.
Maar die normale prijzen liggen in Duitsland een stuk lager. Ik ben in elk geval voor haarverf in Duitsland goedkoper uit dan met de 1+1 acties.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik had eerder ergens op FOK! gelezen dat Duitsland normale prijzen hanteert en NL de 1+1 gratis. Nu heb ik er 2 terwijl ik maar 1 nodig had
Dan vind ik het helemaal stomquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:07 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar die normale prijzen liggen in Duitsland een stuk lager. Ik ben in elk geval voor haarverf in Duitsland goedkoper uit dan met de 1+1 acties.
Ik ging altijd 1x per maand mijn auto volladenquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
Jaik laat ook steeds vrachten babydoekjes en luiers importeren
Ik zou echt moeten nadenken om te bedenken wat in mijn kring de norm is. Dat interesseert me toch wel zo verdomd weinig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In mijn sociale kring is het de norm dat ouders met jonge kinderen beiden 4 dagen werken.
Dat zou beginnen met stoppen met iets stoms als normen voor een gezinslevenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:55 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hoe zou dat er uit zien, dat beter voor elkaar zorgen?
Het is voor ons een stukje verder rijden dan voor jou en nu krijgen we veel bezoek uit Duitsland dus die nemen het mooi voor ons meequote:Op vrijdag 21 april 2023 17:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ging altijd 1x per maand mijn auto volladen?
quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
ik zou persoonlijk echt suicidaal worden van zoveel thuiswerken.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:53 schreef Vicky het volgende:
DLD is veel te ver voor ons.. de kosten die het zou schelen ben ik kwijt aan benzine🤣
[ afbeelding ]
Mijn passieflora heeft een bloem ❤️❤️
Nu al? Die van mij heeft nog niet eens blad!quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:53 schreef Vicky het volgende:
DLD is veel te ver voor ons.. de kosten die het zou schelen ben ik kwijt aan benzine🤣
[ afbeelding ]
Ja echt heel snel. Woensdag in de pot gezet, nu al een bloem.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu al? Die van mij heeft nog niet eens blad!
Net gekocht?quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja echt heel snel. Woensdag in de pot gezet, nu al een bloem.
Ja dat vraagteken was er tussen gekomen en eigenlijk was mijn post nog niet af maar ja, kinderen he.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is voor ons een stukje verder rijden dan voor jou en nu krijgen we veel bezoek uit Duitsland dus die nemen het mooi voor ons mee
Zondagquote:
Tja, bij mij bloeien ze daarna vaak nooit meer. #geengroenevingersquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:22 schreef SQ het volgende:
Planten recht uit het tuincentrum bloeien altijd prematuur, dat verkoopt beter
Mijn team houdt ook van thuis werken. Nu is het even wat drukker met verplicht op (een) locatie voor dingen, maar zij komen ook omdat nodig en niet omdat gewoonte.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Huuu.
Met mijn werk ook echt geen doen trouwens
Ik wil dat ook.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:53 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
De magnolia staat voor het 3e jaar in bloeiquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:22 schreef SQ het volgende:
Planten recht uit het tuincentrum bloeien altijd prematuur, dat verkoopt beter
Voor ons is Duitsland tegenwoordig 16 minuten rijden, dus wij slaan daar ook een en ander in. Ook kaas bijvoorbeeld, dat is de helft goedkoper over de grens.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja dat vraagteken was er tussen gekomen en eigenlijk was mijn post nog niet af maar ja, kinderen he.
Maar ik bedoelde meer, ik snap je volledigDaarom ging ik ook elke maand even heen en weer. Tanken scheelde toen ook een boel.
Is ook een waanzinnig intens en overheersend verlies om je moeder kwijt te raken. Veel sterkte.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:04 schreef Amsel het volgende:
Hier heeft de passieflora ook nog niet eens blad. Maar dat gaat nog wel komen, en bloemen ook, en dat zit de haag helemaal vol
Mijn man werkt vier dagen. Ik werk maandag, dinsdag en woensdag totdat ik de kinderen uit school moet halen. Donderdag de hele dag, en vrijdag tot ergens in de middag wanneer ik er geen zin in heb. Ik ben gaan freelancen zodat ik m'n tijd zelf kan indelen. Zo hoeven de kinderen minder vaak naar de BSO (want die trekken ze niet zo goed) en heb ik tijd voor alle psychologenafspraken die ons gezin op de been houdenIk heb wel vaste opdrachtgevers, en dus ook gewoon overleggen en Zoom-calls en dat soort dingen, maar als ik een keer wat minder kan werken dan hebben ze gewoon pech - en de vrijheid om iemand anders in te schakelen natuurlijk, maar dat doen ze dan gelukkig weer niet.
En verder ben ik vandaag helemaal ondersteboven door het overlijden van Cynix en brengt dat natuurlijk weer een hoop naar boven over mijn eigen moeder en dat is allemaal gewoon even flink klote.
Maar een magnolia hoort nu ook te bloeienquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
De magnolia staat voor het 3e jaar in bloei
[ afbeelding ]
En de hortensia zit echt vol.
Ik heb geen groene vingers.. mijn man wel 🤣
Oh jee. Beterschap @:nijna
En hoe laat begint je dan?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik trek om 16:30 de deur achter me dicht. Bij hoge uitzondering 17:00
Maar langer dan dat werk ik niet.
Je hebt het zelf in de hand.
Ja die ken ik nog welquote:Op zaterdag 22 april 2023 03:44 schreef Viv het volgende:
Voor wie Flugeltje nog kent![]()
https://forum.fok.nl/topic/2677916
Tussen 7:50 en 8:00quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:22 schreef Hupje het volgende:
[..]
En hoe laat begint je dan?![]()
Klopt hoor, maar de tijd is zó om. Zoveel verplichte administratie en als je dan je lessen nog een beetje wil voorbereiden en boeiend wil maken, kost dat best wat tijd, vind ik.
Wat ik zeg, perfectionisme
quote:Op zaterdag 22 april 2023 03:44 schreef Viv het volgende:
Voor wie Flugeltje nog kent![]()
https://forum.fok.nl/topic/2677916
Welk forum is dat?quote:Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Dat verklaart het. Kijk er in ieder geval niet van op als de passiebloem volgend jaar later bloeit. De plant loopt in vergelijking met andere planten laat uit, waardoor mensen zich regelmatig afvragen of-ie dood is. De bloei begint doorgaans pas over een paar maanden.quote:
Krijg je daar vanzelf toegang als je boven de 40 bent? Ik kan er gewoon inquote:
Volgens mij moet je 10 jaar geregistreerd zijn en limone is van 2012 zo te zien.quote:Op zaterdag 22 april 2023 08:37 schreef Limone het volgende:
Ik kan met dit account ook gewoon in oo. Misschien omdat ik een abo heb?
Ow…quote:Op zaterdag 22 april 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij moet je 10 jaar geregistreerd zijn en limone is van 2012 zo te zien.
Post je dan nog wel met je oude account? Ben nu wel benieuwd. Ergens weet je wel dat 90% van OUD uit kloons bestaat, maar ik blijf het soms lastig vindenquote:Op zaterdag 22 april 2023 08:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ow…![]()
Ik maakte dit account voor de conceptie van de oudste, die wordt dit jaar natuurlijk tien..
Ohnee, dat oude account war einmal. Ging ik dronken baggeren. Of heel expliciet posten in sex.quote:Op zaterdag 22 april 2023 08:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Post je dan nog wel met je oude account? Ben nu wel benieuwd. Ergens weet je wel dat 90% van OUD uit kloons bestaat, maar ik blijf het soms lastig vinden
Dit is een nickchange, dus kan niet meer.quote:
Volgend jaar in juni kan je er met dit account ook weer inquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:15 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dit is een nickchange, dus kan niet meer.
Kan wel m’n allereerste erbij pakken.
Tuurlijk! Om 6 uur!quote:Op zondag 23 april 2023 06:22 schreef Tink89 het volgende:
Verdien ik vandaag de moeder van-het-jaar-award? Ik sta al een kwartier wentelteefjes te bakken... Gaaaaap
Ik vind je in elk geval een bikkel! Vielen ze in de smaak?quote:Op zondag 23 april 2023 06:22 schreef Tink89 het volgende:
Verdien ik vandaag de moeder van-het-jaar-award? Ik sta al een kwartier wentelteefjes te bakken... Gaaaaap
Het is 10+ jaar én 1000+ posts.quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:52 schreef Bami het volgende:
[..]
Toch kom ik er met mijn oude account ook niet bij.
Haha, heftig dreigement.quote:Op zondag 23 april 2023 09:51 schreef Aure het volgende:
De kleuter is boos omdat hij niet op de tablet mag en kwam met een heus dreigement. "Maar ik wil op de taahaablet, anders ga ik GEWOON spelen OKAY?!???!!!"
Nou dat moet dan maar he. Hij zit nu met de magnetische bouwstenen te spelen en denkt dat ik dat niet leuk vind![]()
Boh, das kutspul. Heel de straat lag hier laatst vol, leek wel of het gehageld hadquote:Op zondag 23 april 2023 14:05 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb net de tuin stofgezogen, omdat onze nieuwe buren van 2 deuren verder nieuwe dakgoten hadden laten monteren en werkelijk waar OVERAL piepschuim bolletjes lagen. Echt een fijne klus…
Dat heeft hij met de andere kleinzoons ook voor hun 12de verjaardag gedaan, alleen 17-19 jaar geleden was het nog niet zo'n gedoe met een minderjarige die zonder ouders reist.quote:Op zondag 23 april 2023 15:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra wat tof dat Soneal met z'n opa op reis gaat.
Yup… echt overal tussen gaat het zitten. En ik wil niet dat vogeltjes het allemaal oppakken en de hond moet ook gewoon in de tuin kunnen rond dartelen zonder piepschuim op te eten.quote:Op zondag 23 april 2023 14:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, das kutspul. Heel de straat lag hier laatst vol, leek wel of het gehageld hadGelukkig niet in mijn tuin gekomen maar in mans auto ligt wel het nodige
Net als met de andere 3 naar Londen, alleen deze keer een wat duurder hotel, want hij wilde in hetzelfde hotel als waar hij zo'n 25 jaar geleden met mijn moeder geweest was.quote:Op zondag 23 april 2023 15:48 schreef hilliebillie het volgende:
Wat leuk zo’n reisje samen met opa! Quality time! Waar gaan ze naar toe?
Hier zitten 5 10-12 jarigen samen te gamen aan mijn keukentafel. Erg gezellig, maar wat een herrie maken ze.quote:Op zondag 23 april 2023 13:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is aan het gamen met zn gamevriendje via weet ik veel welke game. Heb tijd om een film te kijken, of een serie. Boek lezen...maar ik zit te niksen
Nope. Ze zijn in een ander straatje wel aant verbouwen maar daar ligt niks. Het ligt hier tussen de auto's, heel weirdquote:Op zondag 23 april 2023 15:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yup… echt overal tussen gaat het zitten. En ik wil niet dat vogeltjes het allemaal oppakken en de hond moet ook gewoon in de tuin kunnen rond dartelen zonder piepschuim op te eten.
Enig idee waar het bij jou vandaan kwam?
Morgen is er weer een dag. Lekker op zondag blijven niksen.quote:Op zondag 23 april 2023 17:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope. Ze zijn in een ander straatje wel aant verbouwen maar daar ligt niks. Het ligt hier tussen de auto's, heel weirdGemeente heeft wel schoonmakers langs gestuurd en die hebben de bergjes in de hoeken verwijderd maar de rest laten liggen
De veegwagen is niet langs geweest.
Goeie tip wel, mocht het in mn tuin waaien, weg stofzuigeren![]()
Je moet er niet aan denken dat dieren dit binnenkrijgen![]()
Whaaa @:Deepfreeze daar gaat je rustige zondag!
Stomme fok!wet. Zat te niksen, kreeg ik mail dat er boekhoudstukken missen. Daar ging mijn niksdoedagje![]()
Dat was ook de afspraak met zoon. Maar dit wordt dinsdag opgehaald dus ik moest welquote:Op zondag 23 april 2023 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Morgen is er weer een dag. Lekker op zondag blijven niksen.
Oooh, lekker! Geniet ervanquote:Op zondag 23 april 2023 18:49 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 gelukkig kan ik me aardig afsluiten. De kinderen hebben 2 weken vrij, mijn man vanaf woensdag ook een ik werk niet, genoeg tijd om bij te komen
Die hebben wij vandaag ook gedaan. Nadat we om 11 uur vanochtend al in de bioscoop hadden gezetenquote:Op zondag 23 april 2023 19:23 schreef Donna het volgende:
Ik bedenk me hierdoor dat ik nog btw aangifte moet doen.
Goed bezig. Belastingaangifte maak ik in mei of juni klaar. Dat is de bedoeling tenminste.quote:Op zondag 23 april 2023 19:27 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die hebben wij vandaag ook gedaan. Nadat we om 11 uur vanochtend al in de bioscoop hadden gezeten![]()
Nu alleen de belastingaangifte nog. Die staat al klaar voor verzenden, dat scheelt.
Ik kan geen postcount vinden mobiel, maar het lijkt me echt heel sterk dat ik dat niet red met mijn oude account.quote:
Staat ook mobiel gewoon op je profiel.quote:Op zondag 23 april 2023 20:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik kan geen postcount vinden mobiel, maar het lijkt me echt heel sterk dat ik dat niet red met mijn oude account.
2761quote:Op zondag 23 april 2023 20:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik kan geen postcount vinden mobiel, maar het lijkt me echt heel sterk dat ik dat niet red met mijn oude account.
Thanks! 23k aan posts en geregistreerd in mei 2011, dus dat gaat ergens mis dan denk ik.quote:Op zondag 23 april 2023 20:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Staat ook mobiel gewoon op je profiel.(deze link, maar dan met jouw nummer)
Viv
Als je geen toegang hebt, maar dat wel zou moeten hebben, kan een (forum) admin dat wel aanpassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |