Ja snap je, heeeerlijk vind ik datquote:Op donderdag 20 april 2023 22:43 schreef arvensis het volgende:
8:45 beginnen?Wat een luxe, haha.
Hier is het iedere dag van 8:30 tot 14:00, de jongsten zijn tot ze 5 worden op de woensdagen vrij.
Ik kijk ook en heb extra geluid van de buren.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:55 schreef Aure het volgende:
Beetje intens billenknijpen hier op de bank vanavond trouwensen laat naar bed
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakkenquote:
Voor het opstaan zou ik het fantastisch vinden, maar voor werk is nog een kwartier later je kinderen kwijt wel vet lastig zeg.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Dit dus. Ik zou echt hopeloos in de knel komen met werkquote:Op donderdag 20 april 2023 23:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakken
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Went allemaal toch. In Zuid Afrika begonnen de meiden om 7.40 en moesten we bijna een half uur rijden. Ik werkte toen niet, dus heel andere situatie.quote:
Opsom van de opsom.quote:
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?quote:
Dat lag een paar maanden geleden hier ook op tafel als mogelijk keuze maar toen verdween de directeur en nu konden we alleen kiezen tussen het huidige rooster en 5 gelijke dagen. Er hebben zover ik hoorde veel mensen tegen het nieuwe rooster gestemd omdat ze niet 5 gelijke dagen willen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:29 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:59 schreef amaranta het volgende:
Nou, de school hier in de wijk heeft dus middagpauze, en daardoor zijn die kinderen pas om 15:30! uit.
Als ik naar mezelf kijk als leerkracht. Een werkdag is van 8:00-16:30
Dat zou dus betekenen dat ik dagelijks zou moeten overwerken of maar een uur de tijd heb na het lesgeven elke dag om alles te doen.
Lekker!quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?
Baby was maar 2x wakker vannacht en ging na beide voedingen gewoon weer slapen.
Ja ik zou een groot deel van zijn tas in de avond kunnen doen inderdaad. Het douchen van de kinderen verplaatsen naar de avond zou eigenlijk al voldoende zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?
Dat scheelt mij een hele hoop.
Wij hebben nu 1,5 jaar een continurooster en ik ben geen fan. Met het werk zijn we drie middagen in de knel gekomen. Dochter mist bovendien haar vrije middag en geniet niet echt van de iets langere vrije tijd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Mogelijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?
Lesuren blijven hetzelfde, de tijd wordt alleen anders verdeeld.
Het hangt natuurlijk ook erg van je situatie af. Als we nog buitenschoolse opvang hadden gehad, was het geen punt geweest. Als we dichter bij school hadden gewoond, zouden de kinderen gewoon zelf naar huis zijn gegaan. Als mijn schoonmoeder geen gezondheidsproblemen had gekregen, hadden we een beter vangnet gehad.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:24 schreef Leandra het volgende:
Hier vanaf het begin een continuerooster maar wel op woensdagmiddag vrij (kleuters ook op vrijdagmiddag)
Ik vind het ideaal.
Ik weet niet of ik 5 dezelfde dagen ook zo handig had gevonden.
Uiteindelijk is het verschil op de andere dagen geloof ik een half uur.
Dat stamt nog uit de tijd dat moeders hele dagen thuis waren. De jaren 20 van de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:34 schreef pinquit het volgende:
Dat er nog scholen bestaan met tussen de middag naar huis! Is toch bijna niet meer haalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |