Ja snap je, heeeerlijk vind ik datquote:Op donderdag 20 april 2023 22:43 schreef arvensis het volgende:
8:45 beginnen?Wat een luxe, haha.
Hier is het iedere dag van 8:30 tot 14:00, de jongsten zijn tot ze 5 worden op de woensdagen vrij.
Ik kijk ook en heb extra geluid van de buren.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:55 schreef Aure het volgende:
Beetje intens billenknijpen hier op de bank vanavond trouwensen laat naar bed
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakkenquote:
Voor het opstaan zou ik het fantastisch vinden, maar voor werk is nog een kwartier later je kinderen kwijt wel vet lastig zeg.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Dit dus. Ik zou echt hopeloos in de knel komen met werkquote:Op donderdag 20 april 2023 23:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hier beginnen ze ook om 8:45. Klinkt leuk, maar probeer maar eens op tijd op je werk te komen als je niet om de hoek woont. Zelfs als ik thuis werk moet ik racen om m'n eerste Zoom-meeting van 9:00 te kunnen halen. En dan heb ik geen tijd om eerst een kop koffie of thee te pakken
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?quote:Op donderdag 20 april 2023 23:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou ik al helemaal niet trekken. We staan nu om 7 uur op en dan redden we het net
Went allemaal toch. In Zuid Afrika begonnen de meiden om 7.40 en moesten we bijna een half uur rijden. Ik werkte toen niet, dus heel andere situatie.quote:
Opsom van de opsom.quote:
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?quote:
Dat lag een paar maanden geleden hier ook op tafel als mogelijk keuze maar toen verdween de directeur en nu konden we alleen kiezen tussen het huidige rooster en 5 gelijke dagen. Er hebben zover ik hoorde veel mensen tegen het nieuwe rooster gestemd omdat ze niet 5 gelijke dagen willen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:29 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Basisschool hier heeft continu rooster, als in ze eten allemaal op school, maar wel vrij op woensdagmiddag.
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:59 schreef amaranta het volgende:
Nou, de school hier in de wijk heeft dus middagpauze, en daardoor zijn die kinderen pas om 15:30! uit.
Als ik naar mezelf kijk als leerkracht. Een werkdag is van 8:00-16:30
Dat zou dus betekenen dat ik dagelijks zou moeten overwerken of maar een uur de tijd heb na het lesgeven elke dag om alles te doen.
Lekker!quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Zal ik de openingstijden van het kinderdagverblijf ook delen?
Baby was maar 2x wakker vannacht en ging na beide voedingen gewoon weer slapen.
Ja ik zou een groot deel van zijn tas in de avond kunnen doen inderdaad. Het douchen van de kinderen verplaatsen naar de avond zou eigenlijk al voldoende zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Meer voorbereiding in de avond om dat kwartiertje goed te maken?
Dat scheelt mij een hele hoop.
Wij hebben nu 1,5 jaar een continurooster en ik ben geen fan. Met het werk zijn we drie middagen in de knel gekomen. Dochter mist bovendien haar vrije middag en geniet niet echt van de iets langere vrije tijd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:27 schreef exode het volgende:
[..]
Opsom van de opsom.![]()
Wij zouden dus gisteren horen wat het rooster voor volgend schooljaar wordt. Vast alsnog vandaag, voor werk etc maakt het verder niet uit.
Ik was ervan overtuigd dat een meerderheid voor het continuerooster zouden stemmen maar inmiddels denk ik toch dat het aardig gelijk is. Die 5 gelijke dagen hebben het lastig gemaakt voor de continuerooster stemmers. Ik ben er ook geen voorstander van. 1 middag vrij is zoooooo fijn, voor de kinderen en mijzelf en zo gezellig.
Mogelijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dan doe je toch ook veel in de anderhalf uur "middagpauze" lijkt me?
Lesuren blijven hetzelfde, de tijd wordt alleen anders verdeeld.
Het hangt natuurlijk ook erg van je situatie af. Als we nog buitenschoolse opvang hadden gehad, was het geen punt geweest. Als we dichter bij school hadden gewoond, zouden de kinderen gewoon zelf naar huis zijn gegaan. Als mijn schoonmoeder geen gezondheidsproblemen had gekregen, hadden we een beter vangnet gehad.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:24 schreef Leandra het volgende:
Hier vanaf het begin een continuerooster maar wel op woensdagmiddag vrij (kleuters ook op vrijdagmiddag)
Ik vind het ideaal.
Ik weet niet of ik 5 dezelfde dagen ook zo handig had gevonden.
Uiteindelijk is het verschil op de andere dagen geloof ik een half uur.
Dat stamt nog uit de tijd dat moeders hele dagen thuis waren. De jaren 20 van de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:34 schreef pinquit het volgende:
Dat er nog scholen bestaan met tussen de middag naar huis! Is toch bijna niet meer haalbaar.
Dat is bij ons ook zo - de kleuters hebben elke dag tot 12.45 les, groep 3 en 4 ook nog op elke dagen. Pas vanaf groep 5 hetzelfde rooster als bij jullie. Dus als je een jonger en een ouder kind hebt, moet je een keer extra heen en weer fietsen (of je jongste kind 2 uur naar de BSO sturen).quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:43 schreef pinquit het volgende:
Roosteropsom;
Ma - 8:30 - 14:45
Di- 8:30 - 14:45, maar kleuters tot 12:30
Wo - 8:30 - 12:30
Do - 8:30 - 14:45, maar kleuters en middenbouw tot 12:30
Vrij - 8:30 - 14:45
Om t allemaal nog wat lastiger te maken 🫠
Ja dat vind ik wel onhandig. Logistiek is het een hele puzzel: schoolgaande kinderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo - de kleuters hebben elke dag tot 12.45 les, groep 3 en 4 ook nog op elke dagen. Pas vanaf groep 5 hetzelfde rooster als bij jullie. Dus als je een jonger en een ouder kind hebt, moet je een keer extra heen en weer fietsen (of je jongste kind 2 uur naar de BSO sturen).
Jij doucht je kinderen in de ochtend?quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:13 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ik zou een groot deel van zijn tas in de avond kunnen doen inderdaad. Het douchen van de kinderen verplaatsen naar de avond zou eigenlijk al voldoende zijn.
Ja nouja, in dit rooster gaat dat dus prima en zonder stressquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij doucht je kinderen in de ochtend?
Ja nee dan snap ik dat je stress krijgt
Hier zou ik zo ongelukkig van worden, korte dagen op twee van de drie gegarandeerde werkdagen. Vast bedoeld om het overzichtelijk te houden voor de kleintjes, maar erin resulterend dat ze de hele middag op de bso zitten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:43 schreef pinquit het volgende:
Roosteropsom;
Ma - 8:30 - 14:45
Di- 8:30 - 14:45, maar kleuters tot 12:30
Wo - 8:30 - 12:30
Do - 8:30 - 14:45, maar kleuters en middenbouw tot 12:30
Vrij - 8:30 - 14:45
Om t allemaal nog wat lastiger te maken 🫠
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
H
[..]
Hier zou ik zo ongelukkig van worden, korte dagen op twee van de drie gegarandeerde werkdagen. Vast bedoeld om het overzichtelijk te houden voor de kleintjes, maar erin resulterend dat ze de hele middag op de bso zitten.
'Parttime werkende moeders'quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersdus dan is het geen probleem. Ik werk zelf ook alleen tijdens schooltijden (maar als zzp'er kan ik makkelijker mijn eigen werktijden bepalen).
Ja dat mag niet meer tegenwoordig ofzoquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'Parttime werkende moeders'Ik werk ook parttime, maar dus wel op dinsdag en donderdag.
Lol ja dit. Ik werk parttime, maar op madidovr word ik wel geacht van 9 tot 5 aanwezig te zijnquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
'Parttime werkende moeders'Ik werk ook parttime, maar dus wel op dinsdag en donderdag.
Ook als je parttime werkt, is het onhandig om niet op dinsdag- en donderdagmiddag te kunnen werken. Dat zijn de dagen waarop tegenwoordig de meeste vergaderingen plaatsvinden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze school heeft wel vrij veel parttime werkende moedersdus dan is het geen probleem. Ik werk zelf ook alleen tijdens schooltijden (maar als zzp'er kan ik makkelijker mijn eigen werktijden bepalen).
Tja zo werkt het nou eenmaal bij bedrijvenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik geloof dat er bij ons veel parttime werkende moeders zijn die een eigen bedrijf hebben (zoals ik dus), dus dan is het wel handiger met de schooltijden. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe een 9 tot 5 baan is - dan ben je misschien 6 uur thuis, dan moet je nog koken, eten enz... dan ben je toch totaal afgedraaid daarna??
Ik overweeg dat steeds en doe het dan toch niet, omdat ze nu om kwart voor 6 vaak al een van de laatste is. Dan voel ik me toch schuldig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Lekker!
Toen mijn oudste echt nog een baby was bracht ik haar wel eens van half acht tot half zeven zodat ik na mijn werk een uur in stilte op de bank kon zitten
Zodra ze met de pot mee gaan eten werd dat wel lastiger.
naar wie? Ze is nog een baby he. Dit kun je nog een paar maanden doen. Pak het. Daarna kan het 10 jaar niet meer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik overweeg dat steeds en doe het dan toch niet, omdat ze nu om kwart voor 6 vaak al een van de laatste is. Dan voel ik me toch schuldig.
Ik raak al oververmoeid als ik het leesquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Doordeweeks dagschema:
Opstaan tussen 06:30 en 07:00 (wel/niet douchen. Nee ik douche niet dagelijks. Nee dat is niet vies. )
Tussen 7 en 8: kinderen uit bed jagen, aansporen om aan te kleden, aansporen om ontbijt te maken, the works.
08:15 de deur uit, kinderen op school droppen, doorfietsen naar werk
08:45 op kantoor, werk werk werk
17:30 naar huis, gelukkig korte reistijd en daarna meteen koken. Man haalt kinderen op.
18:30 aan tafel, eten.
20:00 laatste kind ligt op bed. Huishoudelijke bagger (afwasmachine, opruimen etc).
20:30 opgebrand op de bank ploffen.
22:00 naar bed.
En dan zijn er moeders die dit doen PLUS nog hobbies hebben EN iedereen elke dag douchen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik raak al oververmoeid als ik het lees
Naar baby en de opvang, want ondanks dat ze officieel geopend zijn tot 18:30 zijn in de praktijk meestal om 18:00 alle lichten uit en deuren op slot.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
naar wie? Ze is nog een baby he. Dit kun je nog een paar maanden doen. Pak het. Daarna kan het 10 jaar niet meer.
Ja ik voorzie wel problemen als man en ik allebei bij ons huidige werk willen blijven en baby naar school gaat. Dan moeten we met VSO gaan werken ofzo denk ik. Mijn reistijd naar werk is een uur, die van hem bijna anderhalf.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Maar echt, serieus, met een 32 uur contract. Vertel me maar hoe het minder kan dan
Want ik heb maar een kwartier reistijd enkele reis. Het enige alternatief is in de avonden en weekenden werken maar ik zie echt op geen enkele manier hoe dat beter is.
Je hoeft het ook niet ELKE DAG te doen he. Maar gewoon, soms ff.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Naar baby en de opvang, want ondanks dat ze officieel geopend zijn tot 18:30 zijn in de praktijk meestal om 18:00 alle lichten uit en deuren op slot.
Ik weet dat het nergens op slaat, maar toch voel ik me dan een loedermoeder als ik haar daar als enige nog 3 kwartier langer laat.
Eh.. ja?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik geloof dat er bij ons veel parttime werkende moeders zijn die een eigen bedrijf hebben (zoals ik dus), dus dan is het wel handiger met de schooltijden. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe een 9 tot 5 baan is - dan ben je misschien 6 uur thuis, dan moet je nog koken, eten enz... dan ben je toch totaal afgedraaid daarna??
En hoe gaat dat dan als iedereen op maandag wil werken en niemand op dinsdag?quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:28 schreef Nanukerst het volgende:
Op het werk doen wij nu aan zelfroosteren. En dat is wmb de absoute sleutel naar succes voor alle ouders: je kan letterlijk je agenda van desbetreffende maand erbij pakken en kijken wat wel/niet werkt en aan de hand daarvan je planning doorgeven.
Laatste kind alsnog pas om 20:30 op bed, heb dus de vaatwasser geskipt en ben meteen dood op de bank gaan liggen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:28 schreef SQ het volgende:
Ja ik kook ook niet elke dag vers meer.
Gisteren had mijn man een borrel, dan moet ik dus en de kinderen halen en daarna nog koken om half zeven? Neen. Ben doorgereden naar de Mac.
Ik ken in het echte leven eigenlijk niemand waarbij niet beide ouders 3 of meer dagen werken met redelijk vaste tijden en dus ook niemand die zich fitter voeltquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Tja zo werkt het nou eenmaal bij bedrijven
En ja, ik ben chronisch uitgeput maar ja, ik vertel mezelf maar dat dit ook eindig is. Lange werkdagen met 3 vrij jonge kinderen, dan moet je ook niet verwachten dat je daarna nog bruist van de energie.
Maar je opmerking verklaart wel waarom ik zoveel mensen om me heen zie die zich fitter voelen dan ik, die zullen allemaal wel minder werken
Voel ik me ook wat minder raar.
Beetje een wereldvreemde commentquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Nog niet gebeurd. Dit zijn mensen die al meer dan 20 jaar een onregelmatig rooster onder hun neus geduwd kregen, nu er zelf invloed mogelijk is verdeelt dat zich allemaal heel keurig eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
En hoe gaat dat dan als iedereen op maandag wil werken en niemand op dinsdag?
Ja nee da's waar. De mensen die ik nu aanhaal hebben volwassen kinderen, oppas oma's die ook koken of gewoon geen kinderen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ken in het echte leven eigenlijk niemand waarbij niet beide ouders 3 of meer dagen werken met redelijk vaste tijden en dus ook niemand die zich fitter voelt
Excel makenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:33 schreef amaranta het volgende:
Kunnen de schooltijden niet gewoon als vast onderdeel in de OP? Is al de 6533e keer dat ze voorbij komen.
Ik zie in de praktijk dat veel jonge ouders ofwel afspraken maken met hun werk of een baan dichter bij huis zoeken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja ik voorzie wel problemen als man en ik allebei bij ons huidige werk willen blijven en baby naar school gaat. Dan moeten we met VSO gaan werken ofzo denk ik. Mijn reistijd naar werk is een uur, die van hem bijna anderhalf.
Gelukkig hebben we wel allebei wat thuiswerkdagen waarvan alleen de maandag een overlappende kantoordag is. Dat scheelt nu ook al een hoop geplan.
Ja momenteel doe ik al werken in de trein, zodat niet mijn volledige reistijd in eigen tijd valt. Maar iets dichter bij huis zoeken is zeker ook een afweging.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie in de praktijk dat veel jonge ouders ofwel afspraken maken met hun werk of een baan dichter bij huis zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |