abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 april 2023 @ 22:44:36 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208832179

Het topic voor algemeen schaatsnieuws, transfernieuws, kleinere wedstrijden en mag het iets meer zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 19 april 2023 @ 22:47:37 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208832224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Best wel ja. Je hebt toch wel zo'n 15-16 weekenden per seizoen waarin prima geschaatst kan worden. Eén (uitgebreid) weekend voor een WK afstanden, één voor een WK allround en een WK sprint. Dan heb je er nog ruim tien over om eens een serieuze World Cup-cyclus op te zetten. In de winter elk weekeinde internationale wedstrijden is in een serieuze wintersport vrij normaal.
Je hebt ook nog een EK/4CC en minimaal 2 nationale weekenden. Dan nog een week ertussen als je een verre verplaatsing hebt zoals komend jaar tussen WB 2 en 3 en tussen de WK Afstanden en de WK Allround/Sprint.

Maar 8 WBs zou moeten lukken.
pi_208849158
Stukje schaatsboulevard:

Wesley Dijs en Ripsrud zijn een stel,als ik Instagram goed interpreteer.
pi_208862554
Koningskoppel bij de Koningsspelen

pi_208938910
De kalender ziet er inderdaad een stuk beter uit dan vorig seizoen! Mooi ook dat het Aziatische blok weer terug is. ^O^

Wel jammer dat er weer geen buitenwedstrijden zijn. -O-
leven zoals het leven is
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:32:35 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_208987930
Qua 'wat doen ze nu' is Femke Beuling nadat ze moest stoppen met een zwabbervoet wielrenster geworden en rijdt ze nu de Vuelta. Achtereekte heeft dit jaar nog geen wedstrijd gereden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:47:33 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208988090
Klinkt als een nachtkaarsverhaal van Visser
  maandag 8 mei 2023 @ 14:02:00 #9
262211 hhh38
pi_209057671
quote:
Sanne in ’t Hof sluit aan bij Team Gold van Johan de Wit

Olympiër Sanne in ’t Hof zal zich per direct als gewestelijk rijder aansluiten bij Team Gold, de internationale ploeg van Johan de Wit en de Japans olympisch kampioene Miho Takagi. De 25-jarige zal in het pak blijven rijden van Gewest Fryslân.

Bij Team Gold zal In ’t Hof trainen met de Japanners Takagi, Ayano Sato en Yuma Murakami. Twee buitenlandse rijders zullen Team Gold spoedig completeren. Wanneer de geboren Schalkhaarse in Nederland is, zal ze zich aansluiten bij het Gewest Fryslân en de mannen van marathonteam OKAY-KPMS. Hetgeen ze afgelopen jaar ook al deed, alleen nu op trainingsschema’s en onder verantwoordelijkheid van De Wit.

In ’t Hof, die sinds 2019 bij Gewest Fryslân traint, is erg blij met de unieke kans die haar is geboden. “Johan de Wit had tijdens de World Cup in Calgary afgelopen jaar al zijn interesse in mij uitgesproken. Hij had het plan om een nieuw team op te richten met Miho Takagi en wilde mij er graag bij hebben, maar hij wist niet of het ging lukken. Johan heeft dermate veel ervaring en al zoveel bereikt, hier heb ik veel bewondering voor. Ik vond het een eer dat hij belangstelling in mij toonde”, vertelt In ’t Hof, die bij die wereldbeker in topvorm verkeerde en de B-groep won, waarmee ze sneller was dan kampioene Irene Schouten.

De nummer zeven van de olympische 5000 meter in Beijing, met ondertussen een vijfde plek op het WK Afstanden in haar tas, had vele gesprekken gevoerd met Nederlandse commerciële ploegen die op niets uitliepen. “De teams zaten of vol of ze waren meer gericht op de sprint. Meetrainen met de Noren, wat ik vorig jaar tijdens trainingsstages deed, was wegens bezuinigingen in Noorwegen geen optie meer. Hierdoor ging ik nadenken over een nieuwe aanvulling, zonder de basis bij het Gewest los te laten.”

“Onlangs kreeg ik het verlossende belletje van Johan dat het gelukt was een team op te zetten met meerdere internationale rijders, een staf met zowel sporttechnische als medische begeleiding, de juiste trainingsfaciliteiten en trainingsmaatjes. Het team heeft alleen geen grote sponsor en bestaat daarom uit schaatsers die hun eigen route bekostigen”, aldus In ’t Hof.

De combinatie van het Gewest met Team Gold past de stayer als een handschoen. “Johan wilde met mij kijken hoe ik beter kon worden. De individuele aanpak maar ook het trainen in teamverband sprak mij erg aan. De afgelopen jaren gedijde ik erg goed onder de aanpak van coaches Henk Hospes en Ingo Bos, in combinatie met de trainingen bij het marathonteam van Ron Neyman. We hebben daarom besloten dat ik de trainingsblokken in het buitenland zal beleggen met Team Gold. Zodra ik weer in Nederland ben in aanloop naar een NK of belangrijke wedstrijd, zal ik terugkeren naar mijn vertrouwde thuishaven.”

Hoofdcoach van het Development Team Gewest Fryslân, Ingo Bos, ziet de samenwerking met Team Gold met vertrouwen tegemoet. “Het is een mooie stap die bij Sanne past en wat ze nodig heeft. Zij heeft baat bij afwisseling en fysieke uitdaging. Dat houdt haar vrolijk en mentaal fris. Het afgelopen seizoen was het qua trainingsschema’s weleens puzzelen. Nu zal ze volledig het programma van Johan volgen dat haar meer rust zal geven."

Bos vervolgt: "Verder is Sanne een heel positieve meid, die altijd haar steentje bijdraagt en dat gaat verder dan alleen haar eigen plekje in het team. Ze is ook betrokken bij zaken buiten de baan, zoals sponsordagen. Dan speelt zij altijd een voortrekkersrol én we hebben als Gewest met haar de Olympische Spelen gehaald. Het zou geweldig zijn als Sanne - met de constructie die we gecreëerd hebben - haar ontwikkeling kan doorzetten.”

Het is voor de 25-jarige een grote eer om olympisch kampioene Takagi als haar nieuwe trainingsmaatje te beschouwen. “Miho heeft superveel bereikt. Zij is een grootheid. Tijdens de eerste meeting die we hadden met Team Gold zei ze: ‘Ik ben zo dankbaar en blij dat jij in onze ploeg zit en dat ik met je mag trainen.’ Terwijl ik zoiets had van: Dat is andersom! De Japanners zijn dankbaar, verlegen, ingetogen maar toch ook heel sociaal. Dat past erg bij mijn persoonlijkheid en het klikt heel goed.”

Mocht In’t Hof zich plaatsen voor de World Cups, dan zal zij na de selectiewedstrijden direct terugkeren naar de trainingsbasis in Obihiro, waar ook de eerste wereldbekers van het seizoen verreden worden. De olympiër kan niet wachten en kijkt ambitieus vooruit. “Het WK in Calgary is mijn hoofddoel. Daar wil ik me voor plaatsen op de 5000 meter én goud winnen. Daarnaast wil ik me richten op de 3000 meter en me hierop plaatsen voor de World Cups. Ik hoop dat ik het aan het begin van het seizoen gelijk kan laten zien en niet pas eind december”, knipoogt ze.

De Wit kijkt eveneens uit naar de samenwerking met de enige Nederlandse rijdster in zijn ploeg. “Sanne regelt alles zelf en is heel volwassen. Hier houd ik wel van. Ze zal nooit vanuit een slachtofferrol zeggen: ‘Die andere ploegen hebben het allemaal zo goed.’ Zij gaat bij zichzelf te rade: ‘Wat kan ik eraan doen en hoe kan ik beter worden?’ Sanne heeft er een periode niet zo lekker voorgestaan, maar heeft zichzelf daar toch weer uitgeknokt en is op zo’n hoog niveau teruggekomen. Dat vind ik heel bewonderenswaardig. Ik hoop dat we kunnen helpen om haar nog harder te laten schaatsen. Ze is al wereldtop, dus als ze daar nog kleine stapjes in kan maken, kan dit best grote gevolgen hebben. Daar mikken we op.”

https://www.schaatsen.nl/(...)ld-van-johan-de-wit/
pi_209092759
Leen Pfrommer ;(
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:54:49 #11
194695 franklop
Fran knock
pi_209092903
Ach Leen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 14:09:20 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209276296
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209277759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:09 schreef borisz het volgende:
Esmee Visser doet haar verhaal
https://www.schaatsen.nl/(...)il-anderen-behoeden/
Fijn om te lezen dat het beter gaat. Ik hoop dat ze het goed gaat doen komend seizoen.
Spoilers!
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:33:10 #14
262211 hhh38
pi_209354594
quote:
Amerikaanse schaatssensatie Stolz maakt overstap naar ploeg Anema

De Amerikaanse sensatie Jordan Stolz schaatst vanaf komend seizoen voor Albert Heijn-Zaanlander. Het toptalent tekende woensdag een contract tot de Olympische Spelen van 2026 bij de ploeg van coach Jillert Anema.

"Ik denk dat dit nu de juiste move voor mij is", zegt Stolz. "Jillert draait al zo lang mee en heeft al zoveel kampioenen begeleid en olympische medailles gewonnen. Er is zoveel trainingsinformatie en kennis in dit team vol goede schaatsers en begeleiding. Ik geloof dat zij mij heel goed vooruit kunnen helpen."

De negentienjarige Stolz rijdt op dit moment niet voor een commerciële ploeg. Bij Albert Heijn-Zaanlander krijgt hij de mogelijkheid om te werken aan zijn allroundkwaliteiten.

Stolz maakte afgelopen seizoen indruk door bij de WK afstanden in Heerenveen drie wereldtitels te veroveren. Hij was de sterkste op de 500, 1.000 en 1.500 meter. Ook werd hij wereldkampioen allround bij de junioren.

'Samenwerking met Jordan biedt mogelijkheden voor het team'
Anema is zeer blij met de komst van Stolz. "De samenwerking met Jordan biedt mogelijkheden voor het hele team. Hij heeft een geweldige timing en beheersing in de binnenbocht op de 500 meter."

"Voor Nederlandse schaatsers is dat doorgaans de moeilijkste afstand om te domineren. Daarin kan Jordan heel waardevol zijn voor de andere schaatsers in ons team. Het doel is uiteraard dat de schaatsers elkaar nog beter gaan maken."
Stolz blijft voorlopig nog met zijn eigen coach Bob Corby in Milwaukee trainen. Anema en zijn ploeg geven op afstand advies aan de Amerikaan.

https://www.nu.nl/schaats(...)aar-ploeg-anema.html
:o
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:39:27 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209354752
Dan komt Anema weer op de Amerikaanse tv. Dat wordt lachen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:42:17 #16
262211 hhh38
pi_209354813
Stolz die marathons gaat rijden
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:43:11 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209354826
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:42 schreef hhh38 het volgende:
Die wint ie dan waarschijnlijk ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209355475
Mag natuurlijk niet in Thialf trainen tijdens de topsporturen van de KNSB. :')
pi_209355987
Vette transfer
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 22:49:38 #20
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209356022
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Oh dit wordt fantastisch. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209356449
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Wauw, wat tof!
Nu al zin in het nieuwe seizoen *O*
pi_209356669
quote:
Stolz blijft voorlopig nog met zijn eigen coach Bob Corby in Milwaukee trainen. Anema en zijn ploeg geven op afstand advies aan de Amerikaan.
Als dit het uitgangspunt is, waarbij Stolz dan met Anema meetraint als hij in Nederland/Europa is, lijkt het vooral een commerciële transfer.

Als het echt de bedoeling is dat hij vast in Europa gaat verblijven en volledig bij Anema gaan meetrainen vind ik het een ongelukkige toevoeging aan het artikel.
pi_209356687
quote:
Op afstand zal Anema hem begeleiden en adviseren en op meerdere momenten per jaar sluit Stolz zelf aan bij de ploeg van Anema en Schouten. ,,Het werkt niet zo dat wij het vanaf hier wel even volledig over gaan nemen”, verduidelijkt Anema, die benadrukt dat de schaatssport ‘heel voorzichtig’ moet zijn met zo’n megatalent dat nog in de groei is.

,,Hij rijdt nu al hard, dus onze eerste zorg is dat dat ook zo blijft. Dat houdt ook in dat we nauw gaan samenwerken met z’n Amerikaanse coach. En Jordan sluit op bepaalde momenten aan. We gaan kijken waar hij kan profiteren van onze trainingskampen, dan gaat hij mee. Naar de zomerkampen bijvoorbeeld, naar mooi weer in de winter, naar zomerijs op Thialf. We hebben al wel wat plannen, maar het is allemaal nog héél nieuw.”
Ah, wat meer info bij het AD. Die ook nog een groot interview beloven voor morgen.
pi_209356703
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:42 schreef hhh38 het volgende:
Sanneke gaat ook marathonnen!
  donderdag 1 juni 2023 @ 08:31:40 #25
11923 I.R.Baboon
pi_209358712
Chris Witty heeft ook marathons gewonnen. :s) .
pi_209362795
quote:
Megatalent Jordan Stolz onder de vleugels van Jillert Anema: ‘Er is maar één land waar je moet zijn als schaatser’

Schaatssensatie Jordan Stolz (19) maakt de komende drie seizoenen deel uit van Team Albert Heijn-Zaanlander. De Amerikaanse wereldkampioen op de 500, 1000 én 1500 meter hoopt nóg beter te worden bij de ploeg van Jillert Anema. ,,Ik denk dat dit nu de juiste move is.’’
Arjan Schouten 01-06-23, 06:00 Laatste update: 07:31

Hij was dé sensatie van de laatste WK afstanden. Met open mond keek iedereen in Thialf begin maart naar de gouden binnenbocht van Jordan Stolz op de 500 meter. Met ook nog eens wereldtitels op de 1000 én de 1500 meter bestormde de schuchtere Amerikaanse tiener de wereldtop met zevenmijlslaarzen, zoals Eric Heiden bijna een halve eeuw eerder deed. ,,Deze gast kan alles’’, sprak de verslagen Kjeld Nuis vol bewondering over Stolz. ,,Waar gaat deze progressie eindigen?’’, vroeg de geklopte Thomas Krol zich hardop af.

Drie dagen na die voor hem zo glorieuze wereldkampioenschappen sprak Stolz al een eerste keer met Jillert Anema. Bij de Zilveren Bal in Leeuwarden, de schaatsshow in de Elfstedenhal, kwamen de kersverse drievoudig wereldkampioen en de Friese kampioenenmaker al snel tot de conclusie dat een eventuele samenwerking een win-winsituatie zou opleveren.

,,Jillert draait al zo lang mee, heeft al zo veel kampioenen begeleid, olympische medailles gewonnen. Hij is een goede vent, ik mag hem wel. Ik geloof dat hij en zijn team mij heel goed vooruit kunnen helpen’’, vertelt Stolz, die een contract tot en met de Spelen van Milaan 2026 heeft getekend bij Albert Heijn-Zaanlander, telefonisch vanuit de Verenigde Staten.

Rond Pasen kwam Anema al op bezoek bij de familie van de jonge schaatsrevelatie, in West Bend, Wisconsin, om zijn plannen uit de doeken te doen. Van zijn fameuze optreden in Heerenveen was Anema diep onder de indruk, vertelde hij daar. Maar een van zijn zorgen is ook dat de schaatssport ‘heel voorzichtig’ moet zijn met zo’n mega-talent, die nota bene nog in de groei is. Die boodschap sprak Stolz, die deze week nog de Noorse Oscar Mathisen-trofee kreeg, zeer aan.

,,Jillert heeft zo veel trainingsinformatie, zo veel kennis, een team vol met goede schaatsers en begeleiding. Daarom denk ik dat dit nu de juiste move voor mij is’’, aldus Stolz, die voorlopig met zijn eigen coach Bob Corby zal blijven trainen in het Pettit National Ice Center in Milwaukee, met advies van Anema en co op afstand. Maar meerdere keren per jaar zal hij ook samen met de Nederlandse ploeg met blikvangers als Irene Schouten en Marijke Groenewoud optrekken.

,,Het is nog een beetje vroeg om heel gedetailleerd in te vullen hoe het er allemaal uit gaat zien, maar ik zie zeker wel een samenwerking voor me. De ploeg zit vol sterke schaatsers en mijn hoop is dat we elkaar nog beter kunnen maken. Dus ik ga ook zeker een paar keer die kant op. Misschien ook naar het zomerijs in Heerenveen’’, aldus Stolz, die bij de WK in het uitverkochte Thialf zijn geliefde sport op een heel andere manier leerde kennen. ,,Dat speciale sfeertje in Heerenveen heeft ook zeker een rol gespeeld in mijn beslissing, absoluut. Er is maar één land waar je moet zijn als schaatser, waar heel veel kennis en talent zit. Ik zou geen ander land kunnen bedenken waar ik veel beter kan worden.’’

Hij is niet de eerste Amerikaan die voor een samenwerking met Nederlanders kiest. Chad Hedrick, zijn leermeester Shani Davis, Heather Bergsma-Richardson; ze gingen Stolz allemaal voor. ,,Dit is mijn eigen besluit, maar natuurlijk heb ik eerst wel wat mensen geraadpleegd’’, bekent Stolz. ,,Ze hebben me allemaal gezegd dat dit nu het juiste is om te doen, ze zijn er allemaal ook niet slechter van geworden...’’

,,Voor ons zit er wat in, voor hem ook’’, verduidelijkt coach Anema, die zeker weet dat zijn schaatsers veel kunnen leren van Stolz. ,,Bijvoorbeeld die geweldige timing en beheersing bij die binnenbocht van hem op de 500 meter, op het mondiaal sterkste schaatsnummer. Voor Nederlanders is dat doorgaans de moeilijkste afstand om in te domineren, daarin kan hij heel waardevol zijn voor ons’’, gelooft Anema, die ook nog genoeg verbeterpunten bij Stolz ziet en daar al uren met hem over gesproken heeft via de telefoon.

,,Zijn fitheid bijvoorbeeld, dat kan beter. Maar dat is ook het grillige dat hoort bij de jeugdigheid, daar moet je niet van in paniek raken. Onze eerste zorg is nu dat hij voorlopig zo hard blijft schaatsen als hij nu doet’’, aldus Anema, die Stolz daarom grotendeels in zijn eigen omgeving laat trainen.

,,Het werkt niet zo van: wij nemen het vanaf hier wel even over. Nee, dat zou wel bijzonder arrogant zijn. Er is nauw contact en hij sluit op bepaalde momenten aan. We bekijken waar hij kan profiteren van onze trainingskampen, dan gaat hij mee. Naar de zomerkampen bijvoorbeeld, naar mooi weer in de winter, naar zomerijs op Thialf. We hebben al wel wat plannen, maar het is allemaal nog héél nieuw.’’

Neemt niet weg dat het geloof in het potentieel van Stolz gigantisch is. ,,Hij beschikt over de snelle vezels, maar weet ook door te raggen op de 1000 en 1500 meter. Kun je dat, dan moet een sterke 5 kilometer ook lukken, die is nog niet optimaal. Zijn lange afstanden zijn nog niet op het niveau van z’n andere afstanden’’, ziet Anema, die in potentie wel een toekomstig allrounder in de Amerikaan ziet. De niet-olympische discipline waar Stolz in Heerenveen zelf ook met liefde over sprak. ,,Eerst komt het besef en het geloof, dat heeft hij dus blijkbaar al’’, aldus Anema.

De Amerikaan zelf ziet er ook wel een uitdaging in om op alle afstanden sterk te zijn, maar beseft heel goed dat zijn algemene fitheid daar nu nog enorm voor moet verbeteren. ,,Want laten we eerlijk zijn: als ik nu ga allrounden, moet ik ’m winnen met m’n 500 meter en dat is niet eenvoudig. Qua uithoudingsvermogen ben ik niet extreem begaafd, dus een 10.000 wordt héél moeilijk’’, aldus Stolz. ,,Alle afstanden beheersen, het zou krankzinnig zijn als me dat lukt.’’

Eén complexe factor kleeft er wel aan het contract van Stolz bij de Nederlandse commerciële ploeg. Vanaf het seizoen 2024/2025 zijn buitenlanders wat de KNSB betreft niet meer welkom in de Nederlandse teams en op de speciale topsporturen in Thialf. ,,Ik heb die discussie hier wel een beetje meegekregen, ja’’, reageert Stolz, die zich er echter niet door laat afschrikken. ,,We moeten er maar gewoon een beetje omheen proberen te werken. Dat we elkaar allemaal beter maken, hoort ook bij een samenwerking, lijkt me zo.’’

Coach Anema, die vaker met buitenlanders werkte, gelooft er heilig in dat ook Nederlandse talenten beter worden van de samenwerking. ,,En als ik dat nou al zie, dan schat ik zo in dat de KNSB dat zelf ook wel gaat inzien. Dit is een heel speciaal geval, dus ik denk dat we daar in goed overleg wel uit gaan komen.’’
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 juni 2023 @ 20:02:46 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209525188
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_209525547
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:02 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ]
12 seizoenen, maar niet 12 jaar, want er ontbreken er een paar ;)
  donderdag 15 juni 2023 @ 20:42:09 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209525582
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:39 schreef franklop het volgende:

[..]
12 seizoenen, maar niet 12 jaar, want er ontbreken er een paar ;)
Welke missen dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_209525599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Welke missen dan?
2014, 2018 en 2023(al kan dat natuurlijk nog).
pi_209525615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 20:43 schreef Remco het volgende:

[..]
2014, 2018 en 2023(al kan dat natuurlijk nog).
2015 ipv 2014, stop de tijd
  donderdag 22 juni 2023 @ 07:30:32 #32
11923 I.R.Baboon
pi_209600144
Lijkt toch niet zulk goed nieuws dat Pechstein zich aan het oriënteren is op haar carrière na het schaatsen

(via https://twitter.com/adam_tooze/status/1671736989660467205)

(het zou natuurlijk wel een interessante twist zijn, dat Pechstein eigenlijk al 15 jaar wil stoppen met schaatsen, maar mensen steeds zeggen 'het is echt in het landsbelang dat je nog even doorgaat')

(de kandidaat waar ze het niet mee eens is heet Wüst trouwens)

[ Bericht 26% gewijzigd door I.R.Baboon op 22-06-2023 07:42:56 ]
pi_209642963
Emiel Hopman is overleden, nog maar net 60 jaar oud.
Weet iemand ook zijn doodsoorzaak?

https://www.schaatsen.nl/nieuws/2023/juni/emiel-hopman-1963-2023/

Hij was net in de cruciale elfstedentochtjaren van 1985 en 1986 naar de kernploeg. Misschien achteraf niet de juiste overstap gemaakt.
.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:59:17 #34
262211 hhh38
pi_209643028
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juni 2023 07:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt toch niet zulk goed nieuws dat Pechstein zich aan het oriënteren is op haar carrière na het schaatsen

[ afbeelding ]

(via https://twitter.com/adam_tooze/status/1671736989660467205)

(het zou natuurlijk wel een interessante twist zijn, dat Pechstein eigenlijk al 15 jaar wil stoppen met schaatsen, maar mensen steeds zeggen 'het is echt in het landsbelang dat je nog even doorgaat')

(de kandidaat waar ze het niet mee eens is heet Wüst trouwens)
Als Pechstein ooit premier van Duitsland wordt krijg je Rutte-taferelen daar :{
pi_209655386
twitter

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 juni 2023 @ 16:22:39 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209655432
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als Pechstein ooit premier van Duitsland wordt krijg je Rutte-taferelen daar :{
Huh wat, Rutte-taferelen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 26 juni 2023 @ 16:28:37 #37
262211 hhh38
pi_209655503
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 16:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Huh wat, Rutte-taferelen?
Iemand die niet wil stoppen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:21:56 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209663892
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 16:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ twitter ]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen.
Het PVV-geluid de kop ingedrukt. Heel mooi.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:24:18 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209663920

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 27-06-2023 10:24:38 (al besproken) ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_209664202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het PVV-geluid de kop ingedrukt. Heel mooi.
De volgende stap was het weren van niet-Friezen geweest.
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:36:48 #41
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_209685923
Jorrit Bergsma heeft zijn schouder gebroken door een val op skeelers toen hij moest uitwijken voor een scooter.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_209686144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:36 schreef pietkanarie het volgende:
Jorrit Bergsma heeft zijn schouder gebroken door een val op skeelers toen hij moest uitwijken voor een scooter.
Werd die bestuurd door Peter Sagan?
pi_209686508
Einde carriere
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:32:12 #44
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_209686512
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:54 schreef franklop het volgende:

[..]
Werd die bestuurd door Peter Sagan?
Het ging om een - citaat - "onvoorzichtige tegemoetkomende scooterrijder". Peter Sagan is meer een stuntman (al die trucjes op de fiets) maar wel voorzichtig?
Ah, je doelt hierop... dit bericht had ik gemist https://www.ad.nl/tour-de(...)omme-actie~a1d36aa6/
I believe i can fly!
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:35:01 #45
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_209686534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:32 schreef Steven184 het volgende:
Einde carriere
Valt mee denk ik! Ik weet niet hoe lang hij het langebaanschaatsen blijft doen maar marathons rijden kan nog wel even.
I believe i can fly!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 15:50:55 #46
262211 hhh38
pi_209798036
twitter
  Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 19:15:46 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209800332
Meneer Desmet (niet Stijn, maar Joey) nokt ermee. Gemeld op Threads, jawel! Threadsgod. *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 7 juli 2023 @ 19:17:10 #48
262211 hhh38
pi_209800348
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meneer Desmet (niet Stijn, maar Joey) nokt ermee. Gemeld op Threads, jawel! Threadsgod. *O*
Wie?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 19:20:08 #49
333483 Aguero
oooooooo
pi_209800366
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 19:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Wie?
Mantia.
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 19:20:21 #50