Komt omdat het lastig is om die elektrische shit auto's aantrekkelijk te maken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Ja, maar niet genoeg. Omdat je, naar eigen zeggen, minder dan gemiddeld werkt en minder dan gemiddeld verdient. Dan betaal je dus ook minder dan gemiddeld belasting. Daarmee betalen andere mensen dus deels voor de voorzieningen waar jij gebruik van maakt. Geeft niet, maar dan is het op zijn zachtst gezegd wat ongepast om elke keer zo van leer te trekken tegen de sociale staat waar jij gebruik van maakt.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:09 schreef Pendule het volgende:
[..]
uhmm hallo? Daar betaal ik gewoon voor hoor,
IK BETAAL BELASTING
Mijn vriend is voor het geld binnen halen, werken is voor mij een hobby. Ik hoor eigenlijk helemaal niet te werken.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja, maar niet genoeg. Omdat je, naar eigen zeggen, minder dan gemiddeld werkt en minder dan gemiddeld verdient. Dan betaal je dus ook minder dan gemiddeld belasting. Daarmee betalen andere mensen dus deels voor de voorzieningen waar jij gebruik van maakt. Geeft niet, maar dan is het op zijn zachtst gezegd wat ongepast om elke keer zo van leer te trekken tegen de sociale staat waar jij gebruik van maakt.
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Ja maar ik rij voor mijn plezier. Het laatste wat den Roverheid mij af zal pakken al moet ik straks 10 euro per liter betalenquote:Op woensdag 19 april 2023 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij de hogeropgeleiden trouwens een groot gedeelte ook hoor. Alleen procentueel gezien iets minder dan bij de lageropgeleiden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een flink percentage daarvan zou ook prima op de fiets naar het werk kunnen. Desnoods met een ebike.
De grote bedrijven en taks laten betalen werkt ook helemaal niet. Dat extra geld wordt namelijk 2 keer bij de consument gepakt.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:35 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:32 schreef Pendule het volgende:
[..]
Mijn vriend is voor het geld binnen halen, werken is voor mij een hobby. Ik hoor eigenlijk helemaal niet te werken.
Echter slaat uw punt kant noch wal. U laat het blijken alsof er een keuze is in het wel of niet gebruiken van den sociale voorzieningen.
Dat is nou net het probleem van Nederland: jij wordt gedwongen: zorgverzekering verplicht, autoverzekering verplicht, belasting betalen verplicht, de condooms van willem alexander vergoeden verplicht, wegenbelasting verplicht.
Komt allemaal door wegkijkende struisvogels linkse honden.
Dat komt door linkse honden aan het roer.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.
En natuurlijk zijn er mensen die daar misbruik van maken. Maar die zijn er in elk systeem. Het staat je vrij om je heil ergens anders te zoeken, als je denkt dat het in bijvoorbeeld de VS beter toeven is. Lekker ieder voor zich, geen verplichtingen, en als je pech hebt dan kan je de tering krijgen.
Ja het is jouw logica. Je geeft dus gewoon toe dat je een laagopgeleide hondedrol bent.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik fiets een stuk meer én een stuk sneller dan de gemiddelde Nederlander. Volgens die logica zou ik dus extra laag opgeleid moeten zijn.
Ah, de wekelijkse 'knoopie goedpraatgelul' sessie is er weer. Ik miste hem al.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.
En natuurlijk zijn er mensen die daar misbruik van maken. Maar die zijn er in elk systeem. Het staat je vrij om je heil ergens anders te zoeken, als je denkt dat het in bijvoorbeeld de VS beter toeven is. Lekker ieder voor zich, geen verplichtingen, en als je pech hebt dan kan je de tering krijgen.
Maar de hamvraag is wat dan jouw oplossing is voor de lageropgeleiden, dus zonder leaseauto en tankpas, die niet op fietsafstand van hun werk wonen. Bovendien worden kilometers toch vaak pas vergoed vanaf 10 kilometer, dus als de meeste mensen er toch al geen gebruik van maken kan die maximaal onbelaste kilometervergoeding dus prima omhoog.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lageropgeleiden hoeven dus juist géén ander werk te zoeken, want die wonen meestal al in de buurt van hun werk. De meeste kunnen gewoon op hun fiets er naar toe. Het argument dat die dus niet meer naar hun werk kunnen als de benzine te duur wordt, is onwaar.
Bij de hogeropgeleiden trouwens een groot gedeelte ook hoor. Alleen procentueel gezien iets minder dan bij de lageropgeleiden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een flink percentage daarvan zou ook prima op de fiets naar het werk kunnen. Desnoods met een ebike.
De burgers straffen en afhankelijk maken is beste strategie, aldus de politiek.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:35 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.
Je bent zelf groot vervuiler, die produceert alleen goederen waar vraag naar is immers.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:43 schreef Aberkullie het volgende:
Ah ja, kut voor mij maar wel terecht. En is ook al bekend hoe de grootvervuilers aangepakt worden?
Haha okequote:Op donderdag 20 april 2023 07:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent zelf groot vervuiler, die produceert alleen goederen waar vraag naar is immers.
Dat is inderdaad een fair point. Het zou alleen werken voor bedrijven die diensten leveren die niet perse noodzakelijk zijn en waar de consument derhalve kritisch naar zou kijken om ze eventueel te schrappen als ze te duur worden.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De grote bedrijven en taks laten betalen werkt ook helemaal niet. Dat extra geld wordt namelijk 2 keer bij de consument gepakt.
Tijd voor die hut in het bos, kom je ff houthakken ik heb mijn pols net verneukt met een barbell squatquote:Op donderdag 20 april 2023 07:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De burgers straffen en afhankelijk maken is beste strategie, aldus de politiek.
Met als gevolg dat die diensten dan nóg duurder worden voor degene die ze wél nodig hebben.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:20 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een fair point. Het zou alleen werken voor bedrijven die diensten leveren die niet perse noodzakelijk zijn en waar de consument derhalve kritisch naar zou kijken om ze eventueel te schrappen als ze te duur worden.
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:45 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat komt door linkse honden aan het roer.
Compleet afgezien van hoog- of laagopgeleid zijn ben ik geen voorstander van een kilometervergoeding voor woon-werkverkeer. Of lease-auto’s voor woon-werkverkeer. Veel te veel gedoe en administratie, en een verkapte stimulans om maar met de auto te rijden (want ik betaal toch al bijtelling).quote:Op donderdag 20 april 2023 06:29 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is wat dan jouw oplossing is voor de lageropgeleiden, dus zonder leaseauto en tankpas, die niet op fietsafstand van hun werk wonen. Bovendien worden kilometers toch vaak pas vergoed vanaf 10 kilometer, dus als de meeste mensen er toch al geen gebruik van maken kan die maximaal onbelaste kilometervergoeding dus prima omhoog.
Ik woon 30km van Moerdijk, voor mijnen prima reisafstand maar als ik daar moet komen met openbaar vervoer dan kom ik elke dag te laat op mijn werk. En met mij vele duizenden anderen die daar werken. Of probeer voor de grap eens om 7 uur je shift in een ziekenhuis te starten als je niet in de stad zelf woont.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Compleet afgezien van hoog- of laagopgeleid zijn ben ik geen voorstander van een kilometervergoeding voor woon-werkverkeer. Of lease-auto’s voor woon-werkverkeer. Veel te veel gedoe en administratie, en een verkapte stimulans om maar met de auto te rijden (want ik betaal toch al bijtelling).
Als een werknemer een auto echt nodig heeft voor zijn werk (klanten bezoeken of iets dergelijks) is een ander verhaal, maar ik zie niet in waarom de werkgever compenseren moet voor waar ik besluit te gaan wonen. En waarom compenseert hij dan niet voor mijn duurdere woning in de stad, waardoor ik minder reisafstand naar het werk heb?
En als een werkgever niet voldoende werknemers kan vinden die uit de buurt komen, dan moet hij gewoon meer betalen. Wat mij betreft weg met al die regeltjes, compensatie, subsidies en leaseconstructies. Gewoon een goed loon betalen, en dan bepaalt iedereen zelf wel of hij dichtbij wil wonen of verder weg en met de auto gaat.
Waarom is dat kortzichtig? Wat ik schreef is op geen enkele manier in tegenspraak met wat jij wil. Maar ik zou het liever zonder allemaal moeilijk gedoe, subsidies, vergoedingen en bijtellingen zien. Iedereen moet gewoon een fatsoenlijk loon krijgen, waarvan je een auto kan kopen als je die nodig hebt. En als je bereid bent om voor je werk dichterbij te verhuizen, dan houd je meer geld over. Dat is naar mijn mening veel eerlijker.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik woon 30km van Moerdijk, voor mijnen prima reisafstand maar als ik daar moet komen met openbaar vervoer dan kom ik elke dag te laat op mijn werk. En met mij vele duizenden anderen die daar werken. Of probeer voor de grap eens om 7 uur je shift in een ziekenhuis te starten als je niet in de stad zelf woont.
Echt… ik kan niet eens beschrijven hoe kortzichtig dit is. Er is meer dan alleen een kantoorpand op loopafstand van het dichtstbijzijnde station.
Een leaseauto is ook gewoon loon, een werkgeversbijdrage voor ww-verkeer zou je ook kunnen zien als loon.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom is dat kortzichtig? Wat ik schreef is op geen enkele manier in tegenspraak met wat jij wil. Maar ik zou het liever zonder allemaal moeilijk gedoe, subsidies, vergoedingen en bijtellingen zien. Iedereen moet gewoon een fatsoenlijk loon krijgen, waarvan je een auto kan kopen als je die nodig hebt. En als je bereid bent om voor je werk dichterbij te verhuizen, dan houd je meer geld over. Dat is naar mijn mening veel eerlijker.
Maar wel een heel specifieke vorm van loon, die op geen enkele manier stimuleert om zelf na te denken over wat de goedkoopste, beste of meest efficiënte vorm van vervoer is. De bijtelling is tenslotte al betaald, dus pakken we voor elke scheet gewoon de leaseauto met tankpas.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een leaseauto is ook gewoon loon, een werkgeversbijdrage voor ww-verkeer zou je ook kunnen zien als loon.
Als we ophouden met alle moeilijke leaseconstructies, subsidies en regelingen, dan komt er heel wat personeel vrij die nu alleen maar papiertjes en excel-files heen en weer aan het schuiven zijn. Alleen bij leaseplan werken al 8000 medewerkers volgens Google voor 200.000 leaseauto’s. In totaal zijn er 1,2 miljoen leaseauto’s in Nederland, dus grof geschat werken er 48.000 mensen in de lease-industrie!quote:Werkgevers meer laten betalen voor überhaupt personeel is ook niet echt een optie tenzij je de inflatie nog even een handje wil helpen. Technisch personeel is in sommige regio’s amper te vinden dus zul je al snel buiten fietsafstand werknemers moeten vinden (als ze er al zijn). Zorg idem.
Ik ben met je eens dat we van de subsidies af moeten. Het is van de zotte dat zonder die subsidies er in NL nog geen 20% van de EV’s zouden rijden ten opzichte van wat er nu rijdt.
Sterker nog; zonder subsidie en leasecontracten denk ik niet dat de elektrische auto een voet aan de grond had gekregen. Misschien eens zorgen dat fabrikanten een betaalbaar product kunnen leveren ipv deze techgiganten te spekken met subsidies. Dáár ligt het probleem. Niet bij de welwillende burger.
Ik werk niet op Moerdijk maar wel in de industriële sector. Maak je over mij geen zorgen. Mij reiskosten kan ik best missen maar een elektrische kar kan en wil ik niet betalen.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:14 schreef knoopie het volgende:
Edit: Moerdijk? Nu komt de aap uit de mouw! Je werkt zelf in de petrochemische industrie. Dan maak ik me ook geen zorgen dat de medewerkers daar een auto kunnen betalen.
quote:Op donderdag 20 april 2023 09:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.
Want daar zijn ook helemaal geen dubbelfuncties of kruisverbanden tussen.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar wel een heel specifieke vorm van loon, die op geen enkele manier stimuleert om zelf na te denken over wat de goedkoopste, beste of meest efficiënte vorm van vervoer is. De bijtelling is tenslotte al betaald, dus pakken we voor elke scheet gewoon de leaseauto met tankpas.
[..]
Als we ophouden met alle moeilijke leaseconstructies, subsidies en regelingen, dan komt er heel wat personeel vrij die nu alleen maar papiertjes en excel-files heen en weer aan het schuiven zijn. Alleen bij leaseplan werken al 8000 medewerkers volgens Google voor 200.000 leaseauto’s. In totaal zijn er 1,2 miljoen leaseauto’s in Nederland, dus grof geschat werken er 48.000 mensen in de lease-industrie!
Of elke EV bak die niemand wil hebben zonder zware subsidie.quote:En laten we dan ook meteen de belastingvoordelen voor bijvoorbeeld de Petrochemische industrie aanpakken. Zodat we eindelijk een eerlijk vergelijk tussen elektrische brandstof en hybride-auto’s gaan zien.
Die knakworst denkt dat omdat hij op zijn omafiets naar zijn werk gaat, iedereen dat doet.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Echt… ik kan niet eens beschrijven hoe kortzichtig dit is. Er is meer dan alleen een kantoorpand op loopafstand van het dichtstbijzijnde station.
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?quote:Op donderdag 20 april 2023 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ben jij een onnozel kereltje. Was 'drogredenen verzinnen' een verplicht of optioneel onderdeel van je opleiding debiliologie?
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want daar zijn ook helemaal geen dubbelfuncties of kruisverbanden tussen.
Zoals met abn Amro. Of het consortium met oa pggm. Of het Franse ALD. Om maar eens wat te noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.quote:Of elke EV bak die niemand wil hebben zonder zware subsidie.
Leaseplan heeft 8500 werknemers maar is in 30 landen actief.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:15 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?
[..]
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |