Het voelt wat minder 'episch' en wauw (komt misschien nog), maar ik vind het wel weer heel erg leuk en fun. Veel gelachen deze aflevering.quote:Op zondag 16 april 2023 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind dit seizoen stiekem toch wat tegenvallen. Er zitten (te?) veel twists in, er wordt steeds opgedeeld in kleine groepjes, de opdrachten houden mijn aandacht niet vast…
Ik kan niet begrijpen hoe Lancelot het nog kan zijn nadat-ie willens en wetens 5000 euro in de pot heeft gebracht.quote:Op woensdag 19 april 2023 15:57 schreef trui het volgende:
Ik denk ook dat 't wel Thomas MOET zijn. Maar we gaan 't beleven. Bij de mensen van 'TrustNobody' zitten ze nu op Lancelot, hoorde ik vanmorgen. Voor mij ligt zijn gemol er wat te dik bovenop.
precies, ook dat!quote:Op woensdag 19 april 2023 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen hoe Lancelot het nog kan zijn nadat-ie willens en wetens 5000 euro in de pot heeft gebracht.
Je weet wat de Mol in die aflevering gezegd heeft.quote:Op woensdag 19 april 2023 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen hoe Lancelot het nog kan zijn nadat-ie willens en wetens 5000 euro in de pot heeft gebracht.
Was best een leuke kandidaat vond ik, zeker door haar standpunt van het weigeren van vrijstellingen/pasvragen.quote:Op woensdag 19 april 2023 16:02 schreef Pino112 het volgende:
Ach, het slagersmeisje. We zullen je niet missen.
Jawel, ik had wel een zwak voor haar...quote:Op woensdag 19 april 2023 16:02 schreef Pino112 het volgende:
Ach, het slagersmeisje. We zullen je niet missen.
Daar geloof ik echt niks van. Het was helemaal niet opvallend geweest als Lancelot daar gewoon voor die pasvragen was gegaan.quote:Op woensdag 19 april 2023 16:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je weet wat de Mol in die aflevering gezegd heeft.
Dat 'ie (m/v/o) niet anders kon om niet op te vallen.
Dat kan dus ook Lancelot zijn geweest...
Geloof, daar vind ik ook wel wat van...quote:Op woensdag 19 april 2023 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik echt niks van. Het was helemaal niet opvallend geweest als Lancelot daar gewoon voor die pasvragen was gegaan.
Met name in aflevering 1 en 2 was hij behoorlijk uit de hoogte aan het doen. Nu wel iets minder aanwezig in die zin.quote:Op woensdag 19 april 2023 16:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geloof, daar vind ik ook wel wat van...
Ik hoop wel dat hij de Mol is, al was het alleen maar omdat hij dan niet de winnaar is en dus geen geld mee naar huis neemt. Mijn gun factor voor hem is 0,0...
Ik denk dat Toos ook nog wel kan. In die supermarkt vond ik 'm met name verdacht. Lancelot gooide daar die stapel om, maar hij had op dat moment al drie items. Toos had er toen maar twee en Comfort een.quote:
Zou kunnen, maar 't was denk ik ook niet echt makkelijk om die items allemaal te vinden, en hij was dus nog wel op tijd bij de kassa met die twee dingen, maar allez. Ook bij het vliegen gaf hij de informatie allemaal best goed door, terwijl Ruben alleen maar alles een looping noemde.quote:Op woensdag 19 april 2023 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Toos ook nog wel kan. In die supermarkt vond ik 'm met name verdacht. Lancelot gooide daar die stapel om, maar hij had op dat moment al drie items. Toos had er toen maar twee en Comfort een.
Ik heb het idee dat Toos extra lang de lader geblokkeerd heeft waardoor de robot van Comfort leeg kwam te staan. Vervolgens heeft zij een hele tijd moeten klooien om d'r robot weer opgeladen te krijgen, maar ondanks dat wist ze nog wel een extra item te vinden. Toos daarentegen kwam op het einde ook met twee items aanzetten, dus wat hij daar nou al die tijd gedaan heeft
Ja, bij dat vliegen was Toos zeker goed bezig. Al denk ik ook dat het veroordelen van Thomas daar wel veel met onze kennis achteraf te maken heeft. Hij had ook best als kandidaat oprecht kunnen geloven dat iedereen gevlogen had.quote:Op woensdag 19 april 2023 17:21 schreef trui het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar 't was denk ik ook niet echt makkelijk om die items allemaal te vinden, en hij was dus nog wel op tijd bij de kassa met die twee dingen, maar allez. Ook bij het vliegen gaf hij de informatie allemaal best goed door, terwijl Ruben alleen maar alles een looping noemde.
Had vanmiddag wel iets anders vaags met fullscreen streamen naar tv, ook via iPad. Kwam er opeens ondertiteling bij van verderop in de uitzendingquote:Op woensdag 19 april 2023 19:37 schreef Slobeend het volgende:
Lukt het jullie wel om op GoPlay.be de afleveringen in full screen te kijken? Ik kijk op m’n iPad en telkens als ik op fullscreen klik wordt het beeld zwart…
Ja, dat lukt prima, ook op een iPad zelf én ook via mirroring vanaf die iPad naar de TV...quote:Op woensdag 19 april 2023 19:37 schreef Slobeend het volgende:
Lukt het jullie wel om op GoPlay.be de afleveringen in full screen te kijken? Ik kijk op m’n iPad en telkens als ik op fullscreen klik wordt het beeld zwart…
ik heb hetzelfde! irritant he?quote:Op woensdag 19 april 2023 19:37 schreef Slobeend het volgende:
Ik denk dat je juist bij het maken van de hotdogs weinig controle had. In de supermarkt is het een stuk makkelijker om stuntelig te doen en je blinddoek overal de schuld van te geven. Bovendien kon je in de supermarkt elkaar in de weg zitten door de lader te gebruiken terwijl een ander 'm juist nodig had.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ook in de supermarkt wil je niet zijn als Mol. Omdat je blinddoek op krijgt heb je geen enkele controle.
Klopt. Daarom ben ik er van overtuigd dat Toos niet de Mol is.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist bij het maken van de hotdogs weinig controle had. In de supermarkt is het een stuk makkelijker om stuntelig te doen en je blinddoek overal de schuld van te geven. Bovendien kon je in de supermarkt elkaar in de weg zitten door de lader te gebruiken terwijl een ander 'm juist nodig had.
Ik denk juist dat Toos het daarom wel isquote:Op donderdag 20 april 2023 13:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik er van overtuigd dat Toos niet de Mol is.
Oh ja, ik draai het omquote:Op donderdag 20 april 2023 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Toos het daarom wel is
Ik heb hetzelfde met het vliegen. Ik denk dat Toos de mol is, maar bij de vliegopdracht deed-ie het gewoon heel goed en leek er weinig mols aan.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:04 schreef PicoMMP het volgende:
Ik bedoelde dus te zeggen dat ik vol op Thomas zit, maar dat ik het niet snapte dat hij ging 'koken'.
Toos' verdenking schiet enkel omhoog door zijn actie bij de hotelopdracht, maar omdat Lancelot hetzelfde deed denk ik dat deze groep echt bang is om voor eigen gewin te gaan.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met het vliegen. Ik denk dat Toos de mol is, maar bij de vliegopdracht deed-ie het gewoon heel goed en leek er weinig mols aan.
Ik snap wel dat Thomas daar verdacht overkomt trouwens. Het zou ook best Thomas kunnen zijn natuurlijk. Maar voorlopig heb ik een langere lijst van verdachte momenten van Toos dan van Thomas en is het moeilijker de rare acties van Toos als kandidatengedrag te verklaren imho.
Nee, er is een groot verschil tussen wat Lancelot deed en wat Toos deed. De keuze die Lancelot maakte leverde 5000 euro voor de pot op. Als hij de pasvragen had gepakt, was dit verloren gegaan. Dat maakt het imho heel onwaarschijnlijk dat hij de mol is, want welke mol pakt nou 5000 euro als het niet nodig is?quote:Op donderdag 20 april 2023 14:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Toos' verdenking schiet enkel omhoog door zijn actie bij de hotelopdracht, maar omdat Lancelot hetzelfde deed denk ik dat deze groep echt bang is om voor eigen gewin te gaan.
Scherp. Lancelot zei dat die een filmkenner was. Maar dat bleek tegen te vallen.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef PicoMMP het volgende:
Iemand enig idee wat de filmquotes en titels zouden kunnen betekenen? De afgelopen aflevering merkten wij ook op dat de zwarte balken onder en boven het beeld vaak veranderden van grootte. Misschien een soort morse code.
En Toos zat ook bij de bingo, terwijl je in de dierentuin ook veel beter kon mollen.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met het vliegen. Ik denk dat Toos de mol is, maar bij de vliegopdracht deed-ie het gewoon heel goed en leek er weinig mols aan.
Ik snap wel dat Thomas daar verdacht overkomt trouwens. Het zou ook best Thomas kunnen zijn natuurlijk. Maar voorlopig heb ik een langere lijst van verdachte momenten van Toos dan van Thomas en is het moeilijker de rare acties van Toos als kandidatengedrag te verklaren imho.
Klopt, maar had een goede Mol dan niet gestuurd dat Liselotte ook de vrijstelling had gepakt?quote:Op donderdag 20 april 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, er is een groot verschil tussen wat Lancelot deed en wat Toos deed. De keuze die Lancelot maakte leverde 5000 euro voor de pot op. Als hij de pasvragen had gepakt, was dit verloren gegaan. Dat maakt het imho heel onwaarschijnlijk dat hij de mol is, want welke mol pakt nou 5000 euro als het niet nodig is?
Maar wat Toos deed was veel bizarder: hij liet een vrijstelling liggen én zorgde er daarmee voor dat er 'slechts' 2000 euro in de pot belandde ipv 5000. Hij had dus zowel een vrijstelling kunnen hebben en daar bovenop had de groep dan meer geld ontvangen. Maar toch koos hij daar niet voor. Dat is eigenlijk compleet onverklaarbaar als-ie daar rationeel heeft gehandeld, tenzij hij de mol is.
Dat zal het plan van Toos zijn geweest (als hij de mol is), maar dat mislukte. Daarom was-ie ook zo aan het vloeken.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt, maar had een goede Mol dan niet gestuurd dat Liselotte ook de vrijstelling had gepakt?
Als je terugkijkt lijkt het er op alsof de rest eerst hun partner gekozen heeft en dan hoor je Lieselot vragen "Toos, ik ga bij u?". De Mol heeft niet alles in de hand natuurlijk. Bovendien, Lieselot had dat dan vlak na haar caravan-ervaring wel geroepen, maar dat wil niet zeggen dat je niet overstag gaat als je de vrijstelling zo voor het oprapen hebt. Achteraf weten we dat ze daarin heel standvastig was, maar dat was op dat moment nog helemaal niet duidelijk. In feite was dit moment het eerste teken dat Lieselot meende wat ze had gezegd.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:05 schreef PicoMMP het volgende:
Lieselot had vantevoren aangegeven niet meer voor vrijstellingen te gaan, dus als Toos de Mol is heeft hij echt een verkeerde keuze gemaakt door met haar op de kamer te gaan. Of hij heeft zich overschat door te denken dat hij haar zou overtuigen, maar heb hem ook niet heel erg z'n best zien doen wat dat betreft.
Dat klopt, maar vergeet menselijkheid niet. Als observator is het heel makkelijk om dit te analyseren en te vertellen, maar de daadwerkelijke situatie kan heel anders zijn. Mogelijk kan Toos compleet in de war zijn geweest. Gezien de andere acties, lijkt dit me logischer dan wat anders.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je terugkijkt lijkt het er op alsof de rest eerst hun partner gekozen heeft en dan hoor je Lieselot vragen "Toos, ik ga bij u?". De Mol heeft niet alles in de hand natuurlijk. Bovendien, Lieselot had dat dan vlak na haar caravan-ervaring wel geroepen, maar dat wil niet zeggen dat je niet overstag gaat als je de vrijstelling zo voor het oprapen hebt. Achteraf weten we dat ze daarin heel standvastig was, maar dat was op dat moment nog helemaal niet duidelijk. In feite was dit moment het eerste teken dat Lieselot meende wat ze had gezegd.
Anyway, het besluit van Toos om ook geen vrijstelling te pakken, en daarmee ook 3000 euro te laten liggen voor de pot, is totaal onverklaarbaar als hij de mol niet is. Hij zei dat hij het deed omdat anders de groep hem niet meer zou vertrouwen, maar er was zo'n makkelijk excuus (geld voor de pot), dat dat geen hout snijdt. En zoals Tijn al zei, hij stond ook enorm te vloeken in die kamer en dat kwam bij mij echt over als de mol die baalt dat 'ie iets totaal onlogisch moet doen en bang is ontmaskerd te worden.
Die opdracht is gewoon verzonnen met het idee dat élke kandidaat altijd een vrijstelling neemt. Maar ze hadden buiten Lieselot gerekend, die toch een trauma opgelopen had van haar eerste poging er een te bemachtigen.
Nou ja, dat is eigenlijk de enige andere verklaring. Of Toos handelde niet rationeel, of hij is de mol. Andere smaken zijn er imho niet.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mogelijk kan Toos compleet in de war zijn geweest.
Dat klopt wel. Het was een gouden kans voor een vrijstelling. Bedenk wel: kandidaten met vrijstellingen gaan vaak sneller naar huis. Dit omdat je mogelijk je test volkomen verkeerd maakt en toch wat laconiek. Als je een groen scherm tussendoor krijgt, kan je puzzelen en weet je meer op welk spoor je zit.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat is eigenlijk de enige andere verklaring. Of Toos handelde niet rationeel, of hij is de mol. Andere smaken zijn er imho niet.
Ja, maar een vrijstelling én 3000 euro laten liggen? Welke kandidaat doet dat nou?quote:Op donderdag 20 april 2023 16:05 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Het was een gouden kans voor een vrijstelling. Bedenk wel: kandidaten met vrijstellingen gaan vaak sneller naar huis. Dit omdat je mogelijk je test volkomen verkeerd maakt en toch wat laconiek. Als je een groen scherm tussendoor krijgt, kan je puzzelen en weet je meer op welk spoor je zit.
Ik zit ook op Ruben vanaf aflevering 1.quote:Op zondag 16 april 2023 23:32 schreef jcdragon het volgende:
Ik blijf ook maar bij Thomas. Wel bizar dat 23% van de kijkers volgens Cafe de Mol Ruben het meest verdacht vinden. Heb ik iets gemist?
Blijft echt heel lastig te volgen inderdaad. Maar ik denk dat het inderdaad best plausibel is dat kandidaten op zulke momenten niet altijd heel helder kunnen nadenken. Je moet in korte tijd besluiten wat de beste keuze zou zijn in allerlei opzichten. En vergeet niet dat Lieselots stelligheid enorm was, en hij daar misschien ook wat door in de war is gebracht. Misschien wilde hij zich nog verdacht maken, geen idee. Maar waarschijnlijk was hij (als hij dus een kandidaat is, waar ik nu toch wel steeds meer van uit ga) toch gewoon zoals hij zei echt bezorgd wat dat met zijn positie in de groep zou doen als hij 2x een vrijstelling zou nemen.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar een vrijstelling én 3000 euro laten liggen? Welke kandidaat doet dat nou?
Dat kan wel, maar ik vind het toch maf. Want zo'n vrijstelling is na een ronde weer verdwenen, maar die 3000 euro krijgen ze nooit meer terug. Dus hoe je daar nou het vertrouwen van de groep mee wint?quote:Op donderdag 20 april 2023 20:00 schreef trui het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk was hij (als hij dus een kandidaat is, waar ik nu toch wel steeds meer van uit ga) toch gewoon zoals hij zei echt bezorgd wat dat met zijn positie in de groep zou doen als hij 2x een vrijstelling zou nemen.
Gewoon even in de juiste richting werekeren nu, Georgequote:Op donderdag 20 april 2023 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
'Werekeren'Hoe kun je nu iemand op zo'n manier de weg proberen te wijzen
Ik zou vrij snel een bloedhekel aan zo iemand krijgen denk ik. Tenzij zo iemand dat doet om te doen alsof ze molt, maar ik denk niet dat dat zo was.
Ik had ooit iemand aan de telefoon die me de weg uitlegde terwijl ik reed: "Als je bij dat benzine-station bent, dan moet je de weg daarvoor rechts". Handig.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon even in de juiste richting werekeren nu, George
Oké, het was niet de meest gestructureerde instructie, maar 'werekeren' was toch duidelijk gewoon 'omkeren' of 'weder keren'?quote:Op donderdag 20 april 2023 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
'Werekeren'Hoe kun je nu iemand op zo'n manier de weg proberen te wijzen
Ik zou vrij snel een bloedhekel aan zo iemand krijgen denk ik. Tenzij zo iemand dat doet om te doen alsof ze molt, maar ik denk niet dat dat zo was.
Sowieso wel vermakelijk dat men elkaar soms amper tot niet begrijpt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oké, het was niet de meest gestructureerde instructie, maar 'werekeren' was toch duidelijk gewoon 'omkeren' of 'weder keren'?
Zou je op zich in Nederland ook wel hebben met een Drent en een Limburger erbij die weigeren ABN te sprekenquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sowieso wel vermakelijk dat men elkaar soms amper tot niet begrijpt.
Hij zei wel tig keer dat hij niet snapte wat werekeren was. Maar Liselotte bleef gewoon brullen dat hij moest werekerenquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oké, het was niet de meest gestructureerde instructie, maar 'werekeren' was toch duidelijk gewoon 'omkeren' of 'weder keren'?
Je bedoelt: "beeje weejekeen"quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij zei wel tig keer dat hij niet snapte wat werekeren was. Maar Liselotte bleef gewoon brullen dat hij moest werekeren
Maar zei sprak door een portofoon omdat ze op aardige afstand stond en hij zei het zonder portofoon, dus kan goed zijn dat ze dat niet goed gehoord heeft.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij zei wel tig keer dat hij niet snapte wat werekeren was. Maar Liselotte bleef gewoon brullen dat hij moest werekeren
Nou we zijn eruit: Lieselot is de mol. Oh wachtquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar het wordt al snel lastig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Bij mij is het terug keren, maar ben dan ook geen westvlaming.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar het wordt al snel lastig.
A: "Werekeren"
B, naar zijn mening keert om, maar naar mening A niet of niet genoeg.
A: "Werekeren!" (moet B nu nog steeds dezelfde richting inkeren, of nog meer in die richting, of weer terug?)
B, keer weert terug naar de oorspronkelijk richting volgens zijn gevoel, maar A ziet hem nu de verkeerde kant naar toe keren.
A:"Werekeren!"
Is er dan nog niemand die weet welke richting daarmee bedoeld wordt?
Maar als iemand 2 keer terugkeren zegt, moet je dan ook 2 keer terugkeren, oftewel, Je was op 1, ging naar 2. Je hoort 'terugkeren', dus ga je terug naar 1 (voor je gevoel), je hoort weer alleen maar 'terugkeren'. Moet je nu nog steeds terug naar 1, of weer naar 2? Zeg gewoon 'naar voren', 'naar rechts', etc. Tegen een blinde zeggen om terug te gaan waar ie vandaan komt, dan heb je niet echt inlevingsvermogen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:49 schreef Jockari het volgende:
[..]
Bij mij is het terug keren, maar ben dan ook geen westvlaming.
Dit subforum heet Wie is de mol, deze topicreeks heet De Mol.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:51 schreef Jockari het volgende:
Waarom de topic "Wie is de Mol" (nederland) blijven noemen, terwijl "De Mol" meer algemeen is ?
Ik heb een Drentse collega die ik zelfs als ie ABN probeert te spreken soms nauwelijks snapquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou je op zich in Nederland ook wel hebben met een Drent en een Limburger erbij die weigeren ABN te spreken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een misvatting. Je weet exact niks meer dan je medekandidaten als je door bent. Je weet niet of je de test goed of slecht gemaakt hebt. Je weet niet of je op de juiste mol zit. En je weet al helemaal niet welke vragen juist zijn zodat je ermee kan puzzelen. Je weet precies niks. Behalve dat je niet de slechtste was.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:05 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Het was een gouden kans voor een vrijstelling. Bedenk wel: kandidaten met vrijstellingen gaan vaak sneller naar huis. Dit omdat je mogelijk je test volkomen verkeerd maakt en toch wat laconiek. Als je een groen scherm tussendoor krijgt, kan je puzzelen en weet je meer op welk spoor je zit.
Er was ooit een Belg die tegen Nederlanders zei te zijn aangereden. Paniek.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik had ooit iemand aan de telefoon die me de weg uitlegde terwijl ik reed: "Als je bij dat benzine-station bent, dan moet je de weg daarvoor rechts". Handig.
Als je later terugkijkt kan dat ook via NPO, mocht dat beter werken voor je. Duurt wel lang voordat het erop verschijnt.quote:Op woensdag 19 april 2023 19:37 schreef Slobeend het volgende:
Aangereden is niet alleen Vlaams maar ook Brabants. En betekent dat je vertrokken bent..quote:Op zondag 23 april 2023 15:45 schreef Cirilico het volgende:
Er was ooit een Belg die tegen Nederlanders zei te zijn aangereden. Paniek.Betekent in het Vlaams blijkbaar "aangekomen" op de bestemming. :
quote:Op zondag 23 april 2023 15:51 schreef tralalala het volgende:
Ik moest wel even terugdenken aan die jatopdracht in de supermarkt. Beste opdracht ooit.Stokbroden stelen
Onderweg?quote:Op zondag 23 april 2023 15:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Aangereden is niet alleen Vlaams maar ook Brabants. En betekent dat je vertrokken bent..
(Aangefietst, aangelopen, aangereden. Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het elders in het land genoemd wordt)
Op pad…quote:Op zondag 23 april 2023 15:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Aangereden is niet alleen Vlaams maar ook Brabants. En betekent dat je vertrokken bent..
(Aangefietst, aangelopen, aangereden. Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het elders in het land genoemd wordt)
quote:
Dan vind ik de Brabantse variant beter, dan weet je ook meteen of ze met de auto fiets of te voet onderweg zijnquote:
Aangereden kan toch zowel met de auto als fiets zijn?quote:Op zondag 23 april 2023 16:41 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
[..]
Dan vind ik de Brabantse variant beter, dan weet je ook meteen of ze met de auto fiets of te voet onderweg zijn![]()
Maar goed, verder over de mol
Klopt, kan wel inderdaad. Maar in de praktijk wordt dan (hier in de regio tenminste) aangefietst gezegdquote:Op zondag 23 april 2023 16:43 schreef tralalala het volgende:
[..]
Aangereden kan toch zowel met de auto als fiets zijn?
de mijne ook, maar amai, wat hebben die Belgen leren de mollen, de afgelopen jaren zeg..quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:52 schreef Jockari het volgende:
Thomas blijft nu mijn hoofdverdachte, zit overal waar geld wordt verloren.
Variaties op "ik kom eraan" heb je wel. Ik kom (nu) aanfietsen/aanlopen/aanrijden. Al zou ik dat alleen zeggen als ik er bijna ben.quote:Op zondag 23 april 2023 16:41 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
[..]
Dan vind ik de Brabantse variant beter, dan weet je ook meteen of ze met de auto fiets of te voet onderweg zijn![]()
Maar goed, verder over de mol
8 uur en neequote:Op zondag 23 april 2023 19:42 schreef Japepk het volgende:
Hoe laat begint het ook alweer? En iemand die bij Het Laatst Nieuws betaalartikelen kan lezen? Daar staat een theorie van oud-winnaars
Wij vonden juist Thomas meerdere keren erg vreemde dingen doenquote:Op zondag 23 april 2023 20:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fuck-ups van vrijwel iedereen behalve Thomas. Al was het wel raar dat die niet voor de klas wilde staan.
Misschien wilde hij liever subtiel mollen, dat kon voor de klas minder makkelijk.quote:Op zondag 23 april 2023 20:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fuck-ups van vrijwel iedereen behalve Thomas. Al was het wel raar dat die niet voor de klas wilde staan.
Wat was daar?quote:Op zondag 23 april 2023 21:17 schreef zorro28 het volgende:
Deze had ik zien aankomen na de Cafe de Mol vooraf
quote:Op zondag 23 april 2023 21:18 schreef Moira het volgende:
[..]
Wat was daar?ik heb de eerste 5 minuten gemist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje maarquote:
Volgens de Follow the Money adepten heeft Lancelot veruit het meeste geld gekost.quote:Op zondag 23 april 2023 21:31 schreef Legoblokje het volgende:
Pffft... Rare montage wel. Thomas was mijn mol, maar door zijn laatste biecht wist ik zeker dat hij af ging vallen. Ruben is echt extreem verdacht gemaakt deze aflevering, die is het niet. Comfort ook niet.
Ik ga maar weer terug naar Toos, die ook mijn schot voor de boeg was. Heeft wel best wat steken laten vallen, maar Lancelot ook. Die heeft meermaals de optie gehad om de groep heel veel geld te kosten en dat is niet gebeurd. Bij Toos is dat toch een stuk minder.
Daar ben ik minder van op de hoogte, ik kijk vrijwel nooit naar FTM.quote:Op zondag 23 april 2023 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens de Follow the Money adepten heeft Lancelot veruit het meeste geld gekost.
Ook het meest binnen gebracht, maar zelfs als je het ene van het andere gaat aftrekken, heeft hij nog steeds het meeste verloren..
De absolute grootverdiener was eigenlijk Lieselot.
Dit ook jaquote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Toos had heel simpel per ongeluk te langzaam kunnen gaan rijden. Ik vond hem daarin onmols.
Het was Toos die uiteindelijk koos voor het foute antwoord van Rubenquote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Toos had heel simpel per ongeluk te langzaam kunnen gaan rijden. Ik vond hem daarin onmols.
Lancelot raakte bij die lanceerbasis nog wel even de vrijstelling/pasvraag (ik ben even kwijt wat het was) aan. Kan zijn dat hij hoopte dat het daarmee af zou gaan? Hoezo ga je het anders aanraken?quote:Op zondag 23 april 2023 22:20 schreef Mortaxx het volgende:
Mijn mol eruit
Dan wordt het nu lastig. Geen Comfort, Lancelot kan echt niet door de 5000 euro die hij pakte op de lanceerbasis.
Dat vind ik ook het manco aan deze opdracht, want dat had hij op seconde 1 al kunnen doen; weg 1/3 aflevering. Ik vraag me af hoe dat gebrieft is aan de Mol, want zoals wij het zagen had iedereen achter het stuur kunnen belanden. Toos zat er toevallig toen de FBI belde en het spel dus van start ging.quote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Yep, ik denk alleen dat Thomas in die 6 meter naar achter lopen nog 4x van kleur had kunnen wisselen. Toos had hier geen goede molpositie voor wat betreft de bom. Wel voor de snelheid, maar daar heeft hij niets mee gedaan.quote:Op zondag 23 april 2023 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was Toos die uiteindelijk koos voor het foute antwoord van Ruben
Ik vind het juist heel mols om ogenschijnlijk goed mee te doen en uiteindelijk toch de opdracht doen mislukken. Hij wilde ook duidelijk invloed hebben op de keuze, hij protesteerde toen de groep aanvankelijk voor het antwoord van Comfort wilde gaan.quote:Op zondag 23 april 2023 22:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Yep, ik denk alleen dat Thomas in die 6 meter naar achter lopen nog 4x van kleur had kunnen wisselen. Toos had hier geen goede molpositie voor wat betreft de bom. Wel voor de snelheid, maar daar heeft hij niets mee gedaan.
Ik vind het tof hoe iedereen met zijn eigen bril naar zo’n opdracht kan kijken en er een eigen resultaat uit kan halenquote:Op zondag 23 april 2023 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel mols om ogenschijnlijk goed mee te doen en uiteindelijk toch de opdracht doen mislukken. Hij wilde ook duidelijk invloed hebben op de keuze, hij protesteerde toen de groep aanvankelijk voor het antwoord van Comfort wilde gaan.
Ja, dat is de lolquote:Op zondag 23 april 2023 22:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik vind het tof hoe iedereen met zijn eigen bril naar zo’n opdracht kan kijken en er een eigen resultaat uit kan halen
Hij ging voor Ruben nadat Ruben had gezegd dat hij absoluut zeker was dat het geel was, dan Comfort zei dat ze dacht dat het groen was en nadat zowel Thomas als Lancelot al voor Ruben hadden gekozen.quote:Op zondag 23 april 2023 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel mols om ogenschijnlijk goed mee te doen en uiteindelijk toch de opdracht doen mislukken. Hij wilde ook duidelijk invloed hebben op de keuze, hij protesteerde toen de groep aanvankelijk voor het antwoord van Comfort wilde gaan.
Ze wilden aanvankelijk wel voor het groen van Comfort gaan en toen riep Toos "hey hey hey" vanuit de chaffeurspositiequote:Op zondag 23 april 2023 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij ging voor Ruben nadat Ruben had gezegd dat hij absoluut zeker was dat het geel was, dan Comfort zei dat ze dacht dat het groen was en nadat zowel Thomas als Lancelot al voor Ruben hadden gekozen.
Ja, dat je niet onder de 20 mocht gold pas vanaf de bommelding.quote:Op zondag 23 april 2023 22:54 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat de snelheid vd bus sowieso niets had uitgemaakt tot het telefoontje.
Je wist de limiet niet en je begint natuurlijk al vanaf 0 he.
Dat zou misschien te opvallend zijn...De mol moet juist in dit soort opdrachten niet opvallen..quote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Maar dat is geen leuke tv. In de Vlaamse Mol worden de sabotages van de mol vooraf uitgebreid besproken. De makers vertellen de mol wat hij/zij moet proberen te doen en wat niet. Door te langzaam te rijden verpest je gelijk de hele opdracht, dus ik denk dat men liever niet heeft dat de mol dat doet.quote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 april 2023 22:42 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het manco aan deze opdracht, want dat had hij op seconde 1 al kunnen doen; weg 1/3 aflevering. Ik vraag me af hoe dat gebrieft is aan de Mol, want zoals wij het zagen had iedereen achter het stuur kunnen belanden. Toos zat er toevallig toen de FBI belde en het spel dus van start ging.
Ook als een kandidaat per ongeluk direct onder de snelheid zou komen gaan ze daar echt niet de opdracht op laten mislukken. Er wordt volgens mij stiekem heel wat gescriptquote:Op zondag 23 april 2023 23:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dat is geen leuke tv. In de Vlaamse Mol worden de sabotages van de mol vooraf uitgebreid besproken. De makers vertellen de mol wat hij/zij moet proberen te doen en wat niet. Door te langzaam te rijden verpest je gelijk de hele opdracht, dus ik denk dat men liever niet heeft dat de mol dat doet.
Verder is het ook gewoon te lomp voor een echte mollenstreek, imho.
Dat had weinig met montage te maken. De dingen die hij deed, waren zo fundamenteel voor het spel dat je dat op geen andere manier kon brengen.quote:Op zondag 23 april 2023 23:25 schreef Tijn het volgende:
Ruben wordt door de montage enorm verdacht neergezet. Wat mij betreft kun je daaruit concluderen dat hij niet de mol is.
Is ook wel m'n zwakste analyse, hoor. Ruben kan wat mij betreft ook best de mol zijn. Eigenlijk is de enige die ik écht afschrijf Lancelot. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hem nog kunnen verdenken.quote:Op maandag 24 april 2023 00:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat had weinig met montage te maken. De dingen die hij deed, waren zo fundamenteel voor het spel dat je dat op geen andere manier kon brengen.
Scherpe analyse. Ik kom uit de Thomas-tunnel en moet even hergroeperen. Ik zat even op Lancelot, maar die 5000 euro he... de 'kandidaten' daar stonden wisten niet dat de vrijstelling geld zou kosten dus kan je altijd pakken.quote:Op zondag 23 april 2023 23:25 schreef Tijn het volgende:
Lancelot liet de pasvragen liggen in de bunker en pakte daarmee 5000 euro voor de groepspot. Hij is dus niet de mol.
Comfort kreeg een rood scherm. Is zij de mol dan is de scene in de DeLorean een toneelstukje. Ik denk niet dat de redactie zoiets zou doen. Zij is dus niet de mol.
Ruben wordt door de montage enorm verdacht neergezet. Wat mij betreft kun je daaruit concluderen dat hij niet de mol is.
Blijft over Toos. Die een hele waslijst verdenkingen op z'n naam heeft, met als toppunt het laten liggen van een vrijstelling én daarmee de groep 3000 euro door de neus boort.
[ afbeelding ]
Toen we alles terugkeken viel het @:Jane op dat Toos als enige een zwarte hoed droeg toen hij voor de eerste keer in Amerika in beeld kwam: het klassieke symbool in westernfilms voor de schurk.
Toos is de mol
quote:Op zondag 23 april 2023 13:10 schreef Jockari het volgende:
Nee dus ... Je gaat dat nie opvallend etaleren dus zoals hijof wel, hij is er brutaal en eigenzinnig genoeg voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik zit wat Lancelot betreft toch nog wel echt met die 5000 euro die hij dan niet uit de pot gehouden heeft. Dat vind ik echt moeilijk te rijmen als hij de mol zou zijn.in de haak.
maar zoals Japepk ook al zegt, ik denk dat de Mol misschien ook wel instructies heeft gekregen om - als hij achter het stuur zou belanden - het niet op die snelheid mis te laten gaan. Zou voor het programma echt jammer zijn als de opdracht al zo vroeg zou mislukken.quote:Op zondag 23 april 2023 22:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Yep, ik denk alleen dat Thomas in die 6 meter naar achter lopen nog 4x van kleur had kunnen wisselen. Toos had hier geen goede molpositie voor wat betreft de bom. Wel voor de snelheid, maar daar heeft hij niets mee gedaan.
Ik vind Lancelot in veel opzichten best heel verdacht. Alleen die 5000 euro is echt een probleem. Maar hij is ook wel een eigengereid type, misschien heeft ie hier een heel eigen redenering gevolgd of was hij toch bang om te verdacht te worden op dat moment. Geen idee.quote:Op maandag 24 april 2023 00:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook wel m'n zwakste analyse, hoor. Ruben kan wat mij betreft ook best de mol zijn. Eigenlijk is de enige die ik écht afschrijf Lancelot. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hem nog kunnen verdenken.
Hoe eet ik het makkelijkst een schoen op?quote:Op donderdag 20 april 2023 13:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik er van overtuigd dat Toos niet de Mol is.
Als Thomas het niet is dan vreet ik m'n schoen op.
quote:Op maandag 24 april 2023 08:57 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoe eet ik het makkelijkst een schoen op?
Ik vond dit dus juist fantastisch, ook hoe ze het in beeld brachten. De schrik op het gezicht van Commyquote:Op zondag 23 april 2023 22:02 schreef Japepk het volgende:
Het spelen tegen de Mol was ook leuk, maar het voorgesprekje met de taxichauffeur kwam een beetje lame in beeld.
Alles kan, maar ik vind 5000 euro wel erg veel. Dat is bijna 1/3 van de pot. Als je als mol de kans hebt zo'n bedrag te laten verdwijnen dan doe je dat, lijkt me.quote:Op maandag 24 april 2023 08:55 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vind Lancelot in veel opzichten best heel verdacht. Alleen die 5000 euro is echt een probleem. Maar hij is ook wel een eigengereid type, misschien heeft ie hier een heel eigen redenering gevolgd of was hij toch bang om te verdacht te worden op dat moment. Geen idee.
Hij deed absoluut dingen verkeerd, maar bv zo prominent in beeld brengen dat-ie al die donuts op zit te eten en de biecht met Comfort waarin ze zegt dat Ruben veel doet, maar weinig toevoegt, zijn wel echt montage-keuzes om de verdenking op hem aan te dikken.quote:Op maandag 24 april 2023 00:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat had weinig met montage te maken. De dingen die hij deed, waren zo fundamenteel voor het spel dat je dat op geen andere manier kon brengen.
Kon ie ook mee wachten tot ie zeker wist dat er niks anders misluktequote:Op zondag 23 april 2023 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die theorie kan de prullenbak in. Ze dachten allemaal Thomas.quote:Op zondag 23 april 2023 19:42 schreef Japepk het volgende:
En iemand die bij Het Laatst Nieuws betaalartikelen kan lezen? Daar staat een theorie van oud-winnaars
Haha, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ruben komt op mij over als zeer wantrouwend t.o.v. z'n medekandidaten. En natuurlijk moet je in De Mol niet al te goed van vertrouwen zijn, maar met de manier waarop hij het doet schiet hij niet veel op, vrees ik. Het was ook zo duidelijk in de mijn, toen hij z'n nummer niet wilde laten zien. Volgens mij alleen maar uit angst dat Thomas en Toos logen en dan pasvragen zouden verdienen. Uiteindelijk denk ik niet dat hij daar van z'n actie veel wijzer geworden is.quote:Op maandag 24 april 2023 15:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gebeurt niet vaak dat ik een deelnemer vervelend vind, maar ik ben toch geen fan van Ruben. Komt nogal dom over en als dat de mol is, dan is 't toch een heel matige. Mogelijk is het een rolletje, maar daar waar een Lennert enkele jaren terug de aimabele onschuld zelve was, komt Ruben toch over als iets te opzichtige kluns. Kan natuurlijk gewoon een speler zijn die 7D-chess aan het spelen is, Comfort verdenkt en bewust de verkeerde kleur zei (wetende dat zij zeker groen heeft gezien) en wilde testen hoe hard die haar standpunt ging verdedigen.
quote:Het huidige seizoen van ‘De mol’ is nog niet eens afgelopen, maar inmiddels zijn de makers van het populaire Play4-programma al volop bezig met de voorbereidingen voor de komende editie. Dat vertelde redactielid Koen De Poorter in de ‘Achter De Schermen’-podcast.
“We zijn gisteren begonnen met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen”, aldus Koen De Poorter, die zelf voornamelijk bezig is met het verzinnen van proeven en monteren. “Een nieuw seizoen maken, duurt zo’n veertien maanden, dus er moet al een ploeg bezig zijn op voorhand.” Volgens het redactielid, wiens telefoon blijkbaar vol staat met mogelijke ideeën, is zelfs de bestemming al geweten. “Ik ken de locatie al een tijdje.”
Nou "amper geld", de pot staat op meer dan 17.000 euro toch? Kan nog makkelijk boven de 20k komen en dan is het zeker niet de laagste pot waar ze ooit mee zijn geëindigd.quote:Op maandag 24 april 2023 19:03 schreef Jockari het volgende:
Geen vrijstellingen, geen pasvragen, maar ook amper geld. Dit is wel een zure "De Mol".
Volgens mij konden ze de kaarten niet zien, dus dat laatste hoop ik ookquote:Op dinsdag 25 april 2023 01:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn reservemol eruit, dus dat wordt nog dieper de Toos-tunnel in voor mij. Voor de rest kan ik allemaal redenen bedenken waarom ze het wat mij betreft absoluut niet kunnen zijn. En Thomas was mijn reservemol omdat ik die redenen voor hem niet kon bedenken, niet eens omdat ik hem verdachte dingen vond doen.
Wel een uitstekende aflevering deze week overigens, erg toffe opdrachten
Vraag me trouwens af in hoeverre de kandidaten die niet speelden zicht hadden op de gedraaide kaarten. Anders zou ik als kandidaat de mol gaan mollen en zeggen dat ie -1000 heeft getrokken als er -100 ligt, dan stopt ie en kan jij lekker de pot spekken
Dat zei iemand na afloop toch ook toen Commy maar bleef draaien, 'die 2000 is zeker gedraaid' oidquote:Op dinsdag 25 april 2023 01:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn reservemol eruit, dus dat wordt nog dieper de Toos-tunnel in voor mij. Voor de rest kan ik allemaal redenen bedenken waarom ze het wat mij betreft absoluut niet kunnen zijn. En Thomas was mijn reservemol omdat ik die redenen voor hem niet kon bedenken, niet eens omdat ik hem verdachte dingen vond doen.
Wel een uitstekende aflevering deze week overigens, erg toffe opdrachten
Vraag me trouwens af in hoeverre de kandidaten die niet speelden zicht hadden op de gedraaide kaarten. Anders zou ik als kandidaat de mol gaan mollen en zeggen dat ie -1000 heeft getrokken als er -100 ligt, dan stopt ie en kan jij lekker de pot spekken
Ja ik hoop ergens ook dat hij het is.quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:58 schreef Nostalgist het volgende:
Al weer vrijdag, de zondag nadert rap..
Ik denk nu Toos vanwege het niet kiezen van de vrijstelling en geen 5000 euro de pot inbrengen. Iedere kandidaat had dat geaccepteerd.
Incongruent gedrag imho.
Ik had ook al een paar op rij sinds het begin goed, dus ja eensquote:Op zaterdag 29 april 2023 01:40 schreef NailQueen het volgende:
Stiekem ook wel eens fijn om op de verkeerde mol te zitten. Sinds 2020 heb ik het bij WIDM en De Mol bijna altijd goed gehad.
(Bijna wel te verstaan. Philippe had ik niet door)
Ik krijg een foutmeldingquote:Op zondag 30 april 2023 19:54 schreef Moira het volgende:
[..]
Nu welhttps://www.goplay.be/vid(...)flevering-7#autoplay
Ja bij mij doettie 't gewoon?quote:Op zondag 30 april 2023 19:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik krijg een foutmelding![]()
Heb een nieuwe laptop dus misschien iets qua locatie, maar wil eerst checken of jullie er wel op komen??
Ik heb beeldquote:Op zondag 30 april 2023 19:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik krijg een foutmelding![]()
Heb een nieuwe laptop dus misschien iets qua locatie, maar wil eerst checken of jullie er wel op komen??
quote:
Ik ben geswitcht van browser, en dat werktquote:
mijn stream loopt ook achter, gewoon postenquote:Op zondag 30 april 2023 19:58 schreef Moira het volgende:
Wij kijken op de tv en die stream loopt iets achter dus ga weer niet live meeposten denk ik
ok ik zal tegen @Treinhoer zeggen dat ik speciaal voor jou m'n laptop bij onze bankchill houquote:Op zondag 30 april 2023 19:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
mijn stream loopt ook achter, gewoon posten
Alleen Commie verdenk ik nietquote:Op zondag 30 april 2023 20:23 schreef Moira het volgende:
Ik dacht Lancelot en anders misschien Toos, maar eigk gwn geen idee
Die oude westernfilms duren toch ook altijd uuuuuuuren? Wel toepasselijk...quote:
Dit vooral. Waarom zouden ze haar een rood scherm geven dan, en een complete executie compleet voor de bühne doen? Moet voor de andere finalist wel top geweest zijn, die hoeft zich maar op 1 iemand te focussen.quote:
Ik vind het rode scherm zelf niet zo'n issue, maar het zou wel jammer zijn dat de hele scene in de DeLorean een toneelstukje was en dat ze nooit het risico liep daadwerkelijk naar huis te gaan.quote:Op zondag 30 april 2023 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoop eigenlijk dat het Comfort is, begrijp dat gezeur over haar rood scherm niet.
Elke eliminatie, vrijstelling en pasvraag is toch een toneelstukje zonder risico's? Voor de mol dan.quote:Op zondag 30 april 2023 21:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het rode scherm zelf niet zo'n issue, maar het zou wel jammer zijn dat de hele scene in de DeLorean een toneelstukje was en dat ze nooit het risico liep daadwerkelijk naar huis te gaan.
Maar dit was wel een aparte. Commy werd eruit gehaald, in een wagen gezet met een extra spel om kans te hebben terug te komen. Als zij de mol is, was dat dus allemaal voor niks en kwam ze sowieso terug.quote:Op zondag 30 april 2023 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Elke eliminatie, vrijstelling en pasvraag is toch een toneelstukje zonder risico's?
Dat vind ik dan punt 2, zo is het nu eenmaal bedacht. Maar waarom zou de Mol daar eerst in een normale executie een rood scherm voor krijgen? Als er nu nog een spel om het eerste rode scherm was geweest had het gekund, nu is dat toch gek?quote:Op zondag 30 april 2023 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dit was wel een aparte. Commy werd eruit gehaald, in een wagen gezet met een extra spel om kans te hebben terug te komen. Als zij de mol is, was dat dus allemaal voor niks en kwam ze sowieso terug.
Niet voor niets, want velen denken dat zij het niet kan zijn om die reden. En het enige wat nog belangrijker is dan kandidaten op het verkeerde spoor zetten, is kijkers op het verkeerde spoor zetten.quote:Op zondag 30 april 2023 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dit was wel een aparte. Commy werd eruit gehaald, in een wagen gezet met een extra spel om kans te hebben terug te komen. Als zij de mol is, was dat dus allemaal voor niks en kwam ze sowieso terug.
Daar ben ik het niet mee eens, dan had het niet eerst een reguliere eliminatie moeten zijn, maar ook al een spel of iets. Waarom zouden ze dan de mol het eerste rode scherm geven? Dat hele spel in de delorean wordt toch wel gespeeld. Comfort wekt ook niet de indruk dat ze tegen een halve mental breakdown aan zat en even een oppepper nodig had, en de mensen die er rond die aflevering uit zijn gegaan zaten compleet verkeerd met hun mol.quote:Op zondag 30 april 2023 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet voor niets, want velen denken dat zij het niet kan zijn om die reden. En het enige wat nog belangrijker is dan kandidaten op het verkeerde spoor zetten, is kijkers op het verkeerde spoor zetten.
En binnen het spel was Leila dan altijd de afvaller geweest, maar ze doen een intermissie-spel om twijfel te zaaien en om de mol een optie te geven om nog wat geld weg te spelen.
Omdat het risico dan niet meer kan worden afgezet tegen het 'voorgehouden' voordeel. Het spel is uitgelegd als: je kunt het risico nemen om vol voor 1 persoon te gaan, als je dan als slechtste uit de test komt dan heb je extra informatie (de kans wordt een stuk groter dat die persoon niet de mol is) met als risico dat je als één na slechtste uit de test komt en naar huis moet.quote:Op zondag 30 april 2023 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet voor niets, want velen denken dat zij het niet kan zijn om die reden. En het enige wat nog belangrijker is dan kandidaten op het verkeerde spoor zetten, is kijkers op het verkeerde spoor zetten.
En binnen het spel was Leila dan altijd de afvaller geweest, maar ze doen een intermissie-spel om twijfel te zaaien en om de mol een optie te geven om nog wat geld weg te spelen.
En daarmee ook in één klap alle verdenking op zich gehad zou hebben. En onderschat Lieselot daarbij niet, die heeft het bij Toos ook voor elkaar gekregen. Volgens mij is zij zó oprecht gebleken dat andere kandidaten niet voor voordeel willen gaan als zij het niet doet.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:58 schreef Tijn het volgende:
Wow wat verdenken veel mensen Lancelot, terwijl hij toch had kunnen voorkomen dat er 5000 euro in de pot belandde in de bunker.
Mensen kunnen blijven zeggen dat de situatie van Lancelot met de pasvragen in de mijn hetzelfde is als die van Toos met de vrijstelling in de hotelkamer, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
En daarmee ook in één klap alle verdenking op zich gehad zou hebben. En onderschat Lieselot daarbij niet, die heeft het bij Toos ook voor elkaar gekregen. Volgens mij is zij zó oprecht gebleken dat andere kandidaten niet voor voordeel willen gaan als zij het niet doet.
Zou me niet eens verbazen. Hoe goed de Vlaamse De Mol ook is, de daadwerkelijke mol vind ik de laatste jaren vaak maar lafjes.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:58 schreef Tijn het volgende:
Wow wat verdenken veel mensen Lancelot, terwijl hij toch had kunnen voorkomen dat er 5000 euro in de pot belandde in de bunker.
Ik denk dat het helemaal niet verdacht is om als kandidaat een of twee jokers te pakken eerlijk gezegd. Ze wisten op dat moment volgens mij niet eens dat dat zou betekenen dat die 5000 euro dan door de neus geboord zou gaan worden.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
En daarmee ook in één klap alle verdenking op zich gehad zou hebben. En onderschat Lieselot daarbij niet, die heeft het bij Toos ook voor elkaar gekregen. Volgens mij is zij zó oprecht gebleken dat andere kandidaten niet voor voordeel willen gaan als zij het niet doet.
Klopt. Lance en Liselot waren niet geïnformeerd dat het geld zou kosten. Dit kan je wel aannemen. Ik moet wel zeggen dat dit moment het enige is waarom ik Lance afschrijf, dus verwarring alom.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal niet verdacht is om als kandidaat een of twee jokers te pakken eerlijk gezegd. Ze wisten op dat moment volgens mij niet eens dat dat zou betekenen dat die 5000 euro dan door de neus geboord zou gaan worden.
Die uitspraak was opmerkelijk. En ze deed ook heel goed mee met het whiskeyglaswerpen en kaarsen aansteken. Maar net iets minder dan Toos.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Opmerkelijke uitspraak van Commy gisteren. Toos en Ruben vertellen aan Lancelot en Commy dat één van de doelwitten met z'n vieren naar de finale gaan was. Ze noemen het geld dat daarmee in de pot gaat niet. Toch weet Commy dat blijkbaar, want ze vat wat zij vertellen samen met 'met vier naar de finale en geld'. Hoe weet ze dat terwijl Toos en Ruben dat niet genoemd hebben?
Terugkijken: rond 59 minuten.
Veel succes met het ontwijken van spoilers!quote:
ik zou niet hier komenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:10 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Veel succes met het ontwijken van spoilers!
Ja hopelijk lukt het later op zondagavond. Of anders maandagochtend. Geen internet lezen en gelijk de aflevering opzetten bij de koffie 's ochtends.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:10 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Veel succes met het ontwijken van spoilers!
zolang het maar niet Commy is, dat zou ik pure armoede vinden, hoezeer ik ook gek ben op het programmaquote:
Hoop t ook niet. Ik vind Commy leuk maar zou te suf zijn als de *auto* totaal fake was..quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:12 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zolang het maar niet Commy is, dat zou ik pure armoede vinden, hoezeer ik ook gek ben op het programma
Helemaal mee eens, ik zie deze makers dit echt niet doen. Daar komt bij dat de afvaller in dat geval ook helemaal geen tweede kans kreeg ondanks dat dat wel gezegd is, en ook nog dat Gilles specifiek tegen Commy zei ''Je was daarnet de afvaller met een rood scherm'' toen ze opnieuw bij de eliminatie zat. Als Commy daadwerkelijk de mol is, is dit gewoon niet waar en had hij wel gewoon ''Je was daarnet degene met een rood scherm'' gezegd.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:41 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Hoop t ook niet. Ik vind Commy leuk maar zou te suf zijn als de *auto* totaal fake was..
Dit denk ik ook. In 'Trust nobody' concludeerden ze dat Commy fluitend moet winnen, omdat zij na haar rode scherm waarschijnlijk vrij goed zit. Maar ik ga er vanuit dat zij de Mol niet is, dan weet een van de heren die óók de Mol niet is toch ook voor 99% zeker dat zijn mannelijke tegenspeler de verrader is?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:32 schreef Legoblokje het volgende:
Zeer waarschijnlijk ook de reden waarom er dit seizoen ineens de optie was voor een finale met 4. De makers hebben er denk ik op voorgesorteerd dat Commy toch door bijna iedereen wel afgeschreven zou worden, en dan heb je in de finale nog 3 mensen die je kunt verdenken.
Hier ook die verdelingquote:Op zondag 7 mei 2023 10:49 schreef PicoMMP het volgende:
Mijn vriendin zit diep in de Lancelottunnel, ik ga vol voor Toos. Wordt een leuke ontknoping vanavond
Veel plezier!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
Morgen lekker op tijd naar Antwerpen, lekker bakkie doen en lunchen, beetje rondlopen en 's avonds naar Kinepolis
We hebben de terugblik nog volgende week. Daar heb ik ook nu al zin in, want stiekem is er weer een hoop uit te leggen!quote:Op zondag 7 mei 2023 18:10 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik ben nog niet klaar voor het Zwarte Gat na vanavond....
Same! Wie de mol ook is, er zijn sowieso rare dingen gebeurd.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:18 schreef Japepk het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nu al zin in, want stiekem is er weer een hoop uit te leggen!
Presentator Gilles De Coster is klaar voor finale van ‘De mol’, volg hier de aankomsten op de rode loperquote:Op zondag 7 mei 2023 19:12 schreef Japepk het volgende:
Is er misschien (online) al iets van voorbeschouwing te zien van Kinepolis ofzo?
it's crazy it's party. Veel plezier straks.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
Morgen lekker op tijd naar Antwerpen, lekker bakkie doen en lunchen, beetje rondlopen en 's avonds naar Kinepolis
Om 20:00 uur begint het. Dus de Mol is over meer dan een uur bekendquote:Op zondag 7 mei 2023 19:44 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de zekerheid: we hebben net aflevering 7 gekeken (met die schietduels enzo), nu kan ik veilig in dit topic komen toch? Nog een uur ofzo?
Meer iets van 10 minuten voordat aflevering 8 begint.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:44 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de zekerheid: we hebben net aflevering 7 gekeken (met die schietduels enzo), nu kan ik veilig in dit topic komen toch? Nog een uur ofzo?
Living on the eeedgequote:Op zondag 7 mei 2023 19:46 schreef Cirilico het volgende:
Nog ff snel naar de super terwijl de friet vast in de airfryer gaat.
Nee in Kinepolis is meer een live viewing, ik ga ervanuit dat wij daar vanavond echt niks van merkenquote:Op zondag 7 mei 2023 19:34 schreef MadMaster het volgende:
Hopelijk dit keer niet al te veel geouwehoer en tijdverspilling, zoals vorig jaar…
[ afbeelding ]
Nu eerst nog even matzes eten…quote:Op zondag 7 mei 2023 19:51 schreef usagi414 het volgende:
En ze zijn live
https://www.goplay.be/vid(...)flevering-8#autoplay
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |