abonnement Unibet Coolblue
pi_208791748


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
hardcoholic
pi_208791753
Enige redding voor de duo is om van dat valse gejank een gimmick te maken.

Geef overal interviews dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen zingen, dat ze zich er doorheen gebluft hebben, dat een ander de shit heeft ingezongen en versterk dat katten gejank een paar x zo veel/slecht.

Misschien dat er dan als idiote act nog een finale plaats inzit. Bewust vals zingen is immers nooit eerder vertoont :+
hardcoholic
  zondag 16 april 2023 @ 15:57:09 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208791774
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 15:55 schreef Ferdii het volgende:
Enige redding voor de duo is om van dat valse gejank een gimmick te maken.

Geef overal interviews dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen zingen, dat ze zich er doorheen gebluft hebben, dat een ander de shit heeft ingezongen en versterk dat katten gejank een paar x zo veel/slecht.

Misschien dat er dan als idiote act nog een finale plaats inzit. Bewust vals zingen is immers nooit eerder vertoont :+
En zet er het hele liedje dezelfde soort grijns bij op als deze vrouw. Die ook vals zong, maar zichzelf niet erg serieus leek te nemen (volgens mij wist zij het wel van zichzelf).

pi_208792109
Los van dat ik het een vreselijk kut nummer vind zijn Mia en Dion verre van sympathiek
pi_208792138
Ik vind dit maar een creepy stel. Met die kleren alsof zo een dagje naar de Kama Sutra beurs zijn geweest.

Typische GEN Z’s die altijd is verteld hoe geweldig en talentvol ze zijn en die zelfs een prijs wonnen als ze laatste werden bij een kleurplaten wedstrijd.
En dan moet het ineens live en in het echt en dan krijgt iedereen en zijn moeder de schuld als ze falen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 16 april 2023 @ 16:24:19 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208792185
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 16:21 schreef CoExist het volgende:
Ik vind dit maar een creepy stel. Met die kleren alsof zo een dagje naar de Kama Sutra beurs zijn geweest.

Beetje 90's. Die eerste persfoto's deden aan houseacts van toen denken.
pi_208792292
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 15:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En zet er het hele liedje dezelfde soort grijns bij op als deze vrouw. Die ook vals zong, maar zichzelf niet erg serieus leek te nemen (volgens mij wist zij het wel van zichzelf).

Maar dit is een kapper vrouw met veel charisma. Weet nog dat mijn vriend dit nummer erg boeiend vond ondanks de niet fantastische zang :'). Dit gaat hun niet redden vrees ik...
Edit: kapper is knapper
pi_208792293
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208792346
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 16:21 schreef CoExist het volgende:
Ik vind dit maar een creepy stel. Met die kleren alsof zo een dagje naar de Kama Sutra beurs zijn geweest.

Typische GEN Z’s die altijd is verteld hoe geweldig en talentvol ze zijn en die zelfs een prijs wonnen als ze laatste werden bij een kleurplaten wedstrijd.
En dan moet het ineens live en in het echt en dan krijgt iedereen en zijn moeder de schuld als ze falen.
Typische Gen Z's... daar zijn ze wel een beetje te oud voor hoor. Maar projecteer er lekker op los.
pi_208792653
Bij een uptempolied kom je veel makkelijker weg met een slecht nootje hier en daar, bij zo'n lied als Burning Daylight met van die hoge uithalen ga je echt nat als het er niet op zit, zeker als het ook nog tweestemmig is.

Waar de AVROTROS voor volgend jaar echt over na moet denken:

- selecteer mensen die in ieder geval ervaring hebben met spanning (bijv. een talentenjacht) en/of al op een groter podium hebben gestaan. Daar voldeden eigenlijk alle artiesten sinds Reunion wel aan als ik me niet vergis, maar nu voor het eerst eigenlijk niet. We zien meteen het risico.
- selecteer een lied wat ook de toets van de televoters moet kunnen volstaan, ook daar is Nederland maar 2 keer echt in geslaagd de afgelopen jaren (CATS; Arcade)

Op beide fronten lijken deze artiesten en het lied an sich wel tekort te schieten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208792808

''Als het top 10, top 20, top 30 of top 40 gaat worden, het gaat erom wat we neer gaan zetten''

Gevoel overbrengen is dus belangrijker dan laatste worden..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 17:13:25 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_208792990
quote:
6s.gif Op zondag 16 april 2023 17:01 schreef Thrts het volgende:

''Als het top 10, top 20, top 30 of top 40 gaat worden, het gaat erom wat we neer gaan zetten''

Gevoel overbrengen is dus belangrijker dan laatste worden..
Top 40 op het ESF moet lukken met 37 deelnemende landen ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208793145
quote:
6s.gif Op zondag 16 april 2023 17:01 schreef Thrts het volgende:

''Als het top 10, top 20, top 30 of top 40 gaat worden, het gaat erom wat we neer gaan zetten''

Gevoel overbrengen is dus belangrijker dan laatste worden..
Ik vind het toch wel een beetje apart dat ze over top 40 praat, alsof ze niet weet waar ze aan mee gaat doen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 april 2023 @ 17:29:13 #14
39237 crew  H_T
2733
pi_208793177
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 14:33 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Nou er is antwoord hoor:
[..]
:')
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2023 14:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Vroeger waren er ook geen mannen met lang haar in rockbands enzo en schijnbaar zijn ze niet bekend met het kortpittige kapsel dat zowat de helft van de Nederlandse vrouwen boven de 50 jaar heeft.
Ruim 35 jaar geleden deden ze nog gewoon normaal!

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208793190
Mia heeft inmiddels de reacties onder al haar insta posts uitgezet!
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 17:32:49 #16
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208793237
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 17:30 schreef Thrts het volgende:
Mia heeft inmiddels de reacties onder al haar insta posts uitgezet!
Waren er veel nare reacties?
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 17:32:57 #17
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208793238
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 17:30 schreef Thrts het volgende:
Mia heeft inmiddels de reacties onder al haar insta posts uitgezet!
Kan ik begrijpen met al aso - socialmediagebruikers
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208793243
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 17:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Waren er veel nare reacties?
Als je onder de posts van Dion kijkt wel
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 17:38:32 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208793297
quote:
6s.gif Op zondag 16 april 2023 17:33 schreef Thrts het volgende:

[..]
Als je onder de posts van Dion kijkt wel
Bijna allemaal anoniempjes van een foto van als een auto als profielfoto ofzo. Snap de behoefte niet zo van mensen om naar hun profiel te gaan en nog een schop na te geven, net alsof ze zelf niet door hebben dat het niet goed was.
pi_208793298
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 17:29 schreef H_T het volgende:

[..]
[..]
Ruim 35 jaar geleden deden ze nog gewoon normaal!

[ afbeelding ]
Op het ESF in die tijd bij Chris en @Moira uit Malta ook

De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 16 april 2023 @ 18:17:03 #21
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208793806
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 17:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Op het ESF in die tijd bij Chris en @:moira uit Malta ook

[ afbeelding ]
Dit is gewoon een foto van Dion en Mia.
  zondag 16 april 2023 @ 18:34:32 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208794024
Het is nu helaas wel duidelijk geworden dat je liedje alleen serieus wordt genomen als je banden hebt met het kliekje rond de kiescommissie. En dat gaat niet goed zijn voor de kwaliteit van de inzendingen in de toekomst want waarom zou je als serieuze artiest nog de moeite doen? Sowieso is stap 1 om iedereen uit de huidige nepotistische kiescommissie te trappen en opnieuw te beginnen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208794042
Nu bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208794070
Aran leest niet mee, hij heeft paars aan ipv groen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208794081
EiC montage schiet er ontzettend lekker met Cha Cha Cha O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 18:40:46 #26
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208794110
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 16:21 schreef CoExist het volgende:
Ik vind dit maar een creepy stel. Met die kleren alsof zo een dagje naar de Kama Sutra beurs zijn geweest.

Typische GEN Z’s die altijd is verteld hoe geweldig en talentvol ze zijn en die zelfs een prijs wonnen als ze laatste werden bij een kleurplaten wedstrijd.
En dan moet het ineens live en in het echt en dan krijgt iedereen en zijn moeder de schuld als ze falen.
Dit is heel veel projectie eigenlijk, van je. Dat hebben ze nou ook weer niet verdiend.


Overigens, in de periode 2007-2011 lag het ook altijd aan vanalles, dus dat gezever over Gen Z kan ook weer de kast in. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 16-04-2023 18:50:36 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 18:41:37 #27
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208794120
Boomer.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 18:45:37 #28
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208794185
Aran leest toch hiermee
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208794203
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Aran leest toch hiermee
Hij lijkt de superioriteit van UMK wel te snappen, hij pleitte net voor een NSF met dat format :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208794209
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:37 schreef koffieleuk het volgende:
Aran leest niet mee, hij heeft paars aan ipv groen.
Wel even opletten, die vrouw naast hem heeft wel een groene trui aan. :D
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zondag 16 april 2023 @ 19:01:29 #31
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208794371
En, wat zeiden ze?
:o)
  zondag 16 april 2023 @ 19:06:21 #32
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208794418
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 19:01 schreef Dave het volgende:
En, wat zeiden ze?
Ik kijk het nu even terug moment.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208794422
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 19:01 schreef Dave het volgende:
En, wat zeiden ze?
Dat het gewoon niet in orde is, en de hoop dat mentale en vocale coaching nog iets kan uitrichten.
Ook kritiek over de afwezigheid van Duncan (op EiC en de pre party in Madrid) en het ons-kent-ons gevoel van de selectie.

[ Bericht 1% gewijzigd door koffieleuk op 16-04-2023 19:14:41 ]
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208794426
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:46 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Hij lijkt de superioriteit van UMK wel te snappen, hij pleitte net voor een NSF met dat format :D
Ik heb niet gekeken, maar wat is er zo speciaal aan dat format dat sinds de introductie in 2012 nul Top 5-noteringen heeft opgeleverd, vier non-kwalificaties en twee laatste plaatsen in de semi?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208794437
twitter

De betting tip die je wist dat ging komen is daar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208794496
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb niet gekeken, maar wat is er zo speciaal aan dat format dat sinds de introductie in 2012 nul Top 5-noteringen heeft opgeleverd, vier non-kwalificaties en twee laatste plaatsen in de semi?
_O-
Hij zei dat hij een NF met een stuk of 5 kwaliteitsnummers wel zag zitten, dan komt mijn hoofd daar uit :D

Persoonlijk vind ik het gelimiteerde aantal nummers wel prettig, er is meer ruimte om bij elke act wat meer de diepte in te gaan zonder dat het te overweldigend wordt. Behalve Blind Channel hebben ze er nog niet echt van kunnen oogsten, maar dat gaat nu natuurlijk gebeuren.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 16 april 2023 @ 19:21:36 #37
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208794595
Ik heb zo'n beetje alles uitgetypt van het item van Boulevard:

Optreden moest goedgaan, maar wederom was het niet zuiver. Met nog 23 dagen te gaan is nog behoorlijk wat werk aan de winkel.

28 artiesten schitteren tijdens het grootste preparty EiC.

De zaal hoopt op het beste, maar het gaat weer mis.
Babette Labeij: 'Je hoort geen balans en hoort dat ze er niet bovenop zitten. Ik vind het een heel lastig liedje en je hoort heel erg dat het een Duncan Laurence liedje is. Wat ik hoor is dat hij heeft geschreven op zijn eigen stem'
Vervolgens vertelt ze iets over haar eigen ervaring en dat de preparties wel belangrijk zijn. Ze heeft het gevoel dat Nederlanders denken dat er een heel klein groepje is die bepaalt wie er naar het ESF gaat. En daar moeten we vanaf.
Volgens Babette kunnen ze niet veel meer doen. Een mental coach zou wel voor zekerheid kunnen zorgen.

Aram is geschrokken: "Het is erbarmelijk. We hopen allemaal dat het goed gaat. We weten dat ze los kunnen zingen, maar we wisten niet of ze goed konden zingen en of het een goed liedje was. Iedereen kreeg kramp, ze konden er niet vol voor gaan, zijn onzeker. Het is pijnlijk dat niemand iets hierover wil vertellen.
Mia wil niks zeggen. Duncan was niet eens aanwezig. Management paast alle vragen door naar avro tros."

Avro reactie: "Ik kan niet anders dan beamen dat het niet goed was. We werken er hard aan achter de schermen met een heel team. Ze worden ook gisteravond door ons begeleidt. We bespreken alles uitvoerig met elkaar. De komende weken gaan we ermee door."

Aram vindt het heel lastig er is den zangcoach en een mentalcoach aanwezig. Maar je kunt niet veel meer in dit stadium.

Prepaties zijn een krachtmeting om te horen of de artiesten het aankunnen. Nederland kan het dus niet aan.
Aram wil nog wel hoop geven. Hij refereert aan Joan Franka. EsF is een krachtgolf die ook negatief kan werken. We moeten ze toetsen hoe ze in Liverpool zijn. Duncan had er gister gewoon bij moeten zijn.

Joan franka reageert ook: 'Ik kan mij voorstellen dat zij zelf het hartste balen, en ik denk dat negatief commentaar ook niet helpt. Ik hoop dat de support krijgen die ze nodig hebben.'

Volgens Lex kan het ook tussen de oren zitten.

Aram geeft aan dat het lied wel door een klein deel is gekozen en dat er 400 inzendingen waren. Hij vraagt zich af of de commissie het lied wel live heeft gehoord.
Cornald geeft aan dat dit wel het geval is.
Aram is voor het nationaal songfestival van 5 liedjes, zodat we als Nederlanders kennis kunnen maken met de artiesten.

Sieneke zegt ook iets: ' Het is een nachtmerrie voor elke artiesten. Iedereen heeft een mening en ik hoop niet dat het vertrouwen kwijt raken, dan kunnen ze er niet meer van genieten.

Aram geeft aan dat Mia en Dion nog wat extra zangles moeten krijgen.

Conclusie:
Alle zeilen moeten worden bijgezet
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208794612
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:46 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Hij lijkt de superioriteit van UMK wel te snappen, hij pleitte net voor een NSF met dat format :D
Waar doet mij dat aan denken? Hmm.... ah ja ik weet het alweer!

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:32 schreef NailQueen het volgende:
Voor een nationale finale kun je denk ik beter kijken naar UMK dan naar Melfest. Dit jaar en ook vorig jaar was UMK een van de beste nationale finales. Daar wordt duidelijk gekeken naar kwaliteit en diversiteit en wat kan werken op het ESF. De show zit ook simpel in elkaar:

- Gewoon 5 goede artiesten met verschillende liedjes die niet met elkaar te vergelijken zijn.
- Goede staging waar duidelijk budget is ingestoken
- Voor het optreden een introfilmpje met kandidaten die zichzelf (veel te lang) voorstellen
- Prima presentatoren
- Een simpel intervalact van de inzending van vorig jaar.
- Puntentelling dat voor iedereen te volgen is.
- Plus een buitenlandse jury dat kennis heeft van het ESF. (Wiwiwilliam heeft zich al aangemeld)

Tuurlijk kan je ook kijken naar Melfest maar daar is jarenlang in geinvesteerd en is duidelijk op zijn retour. Zo'n finale als Finland kan je prima in een - misschien twee - jaar tijd opstellen.
*)
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 19:39:21 #39
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208794735
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:23 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Waar doet mij dat aan denken? Hmm.... ah ja ik weet het alweer!
[..]
*)
Ik zei het toch, Aran Bade leest hier mee
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208794758
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:06 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Dat het gewoon niet in orde is, en de hoop dat mentale en vocale coaching nog iets kan uitrichten.
Ook kritiek over de afwezigheid van Duncan (op EiC en de pre party in Madrid) en het ons-kent-ons gevoel van de selectie.
Dat ons kent ons roep ik hier al maanden maar wordt gezien als negatief :')
pi_208795108
Ach, de kansen dat ook dit duo straks in ruzie uit elkaar gaat nemen in ieder geval wel toe ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208795149
Verder wel eens met de kritiek op Duncan, die moet er nu gewoon ook echt zichtbaar voor ze zijn. Ik snap dat ie ze wellicht de ruimte wilde geven om het niet om hem te laten draaien, maar nu hebben ze hem gewoon hard nodig. En dat ie helemaal niets van zich laat horen in de media is wel een beetje zwak...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 16 april 2023 @ 20:18:11 #43
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208795191
Nou ja eigenlijk kan Duncan het ook niet echt goed doen. Want in het begin was het van 'waarom zit Duncan er telkens bij te koekeloeren' (toen met dat awkwarde introductiefilmpje) en nu is het weer van, waar is Duncan :P

Doe ik zelf ook aan mee hoor.

Ach het was gewoon een ongemakkelijk raar iets vanaf het begin.
Koel en donker bewaren
pi_208795232
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:18 schreef Guanabana het volgende:
Nou ja eigenlijk kan Duncan het ook niet echt goed doen. Want in het begin was het van 'waarom zit Duncan er telkens bij te koekeloeren' (toen met dat awkwarde introductiefilmpje) en nu is het weer van, waar is Duncan :P

Doe ik zelf ook aan mee hoor.

Ach het was gewoon een ongemakkelijk raar iets vanaf het begin.
Klopt wel, maar je mag best iets van je laten horen als je protegees zo door de mangel gaan. Sowieso was Eurovision in Concert ook wel een happening waar ze hun vuurdoop wilde beleven, daar hoor je dan in mijn ogen in ieder geval op de achtergrond bij te zijn. Je hoeft dan niet perse zelf in de spotlight te stappen, maar steun die mensen bij het grootste optreden van hun carriere tot dan toe.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 16 april 2023 @ 20:24:08 #45
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208795292
Is Grip 4 al afgekocht? Wat een nationale ramp / crisis is dit. Meteen kappen met die selectiecommissie met zogenaamd experts. Een voetbalvoorzitter, beginnnend presentatrice en wat radio DJ's. Wat is dit voor een grap geworden?

Ik ben het eens met die zangcoach bij het RTL roddeljournaal. Terug naar de nationale voorrondes met een (echte!) vakjury en publieksstemmen!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208795340
Ik hoef echt geen Nationaal Songfestival, maar een selectiecommissie die wat gevarieerder is qua achtergrond mag er wel komen ja. Zet er in ieder geval een extra producer en componist bij.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208795353
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoef echt geen Nationaal Songfestival, maar een selectiecommissie die wat gevarieerder is qua achtergrond mag er wel komen ja. Zet er in ieder geval een extra producer en componist bij.
NSF kan prima zie Zweden
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 20:29:18 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208795380
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:15 schreef TheVulture het volgende:
Verder wel eens met de kritiek op Duncan, die moet er nu gewoon ook echt zichtbaar voor ze zijn. Ik snap dat ie ze wellicht de ruimte wilde geven om het niet om hem te laten draaien, maar nu hebben ze hem gewoon hard nodig. En dat ie helemaal niets van zich laat horen in de media is wel een beetje zwak...
Wat moet ie zeggen dan? Het is vals en dat weet iedereen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 16 april 2023 @ 20:47:00 #49
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208795701
Voor de entertainment wil ik wel weer een NSF. Want of het is slecht, en iedereen is weer een tijdje de mond gesnoerd over dat we een NSF moeten hebben, of het wordt wat, en dan is het prima. Dus het is een win-win situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 16-04-2023 20:55:07 ]
Koel en donker bewaren
pi_208795747
Ik weet het efkes nie meer :'(

Ik wilde het jaarlijkse uitje met meneer Sjors dat weekend annuleren, maar dat hoeft eigenlijk niet meer :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 16 april 2023 @ 20:51:15 #51
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208795761
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 20:50 schreef GeorgeM het volgende:
Ik weet het efkes nie meer :'(

Ik wilde het jaarlijkse uitje met meneer Sjors dat weekend annuleren, maar dat hoeft eigenlijk niet meer :{
Het weekend van de finale?

Ach, Nederland is uiteindelijk maar een klein onderdeel van het hele ESF toch. (Hoewel de winnaar ook niet echt een verrassing wordt dit jaar |:) )
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 20:53:52 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208795793
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 20:50 schreef GeorgeM het volgende:
Ik weet het efkes nie meer :'(

Ik wilde het jaarlijkse uitje met meneer Sjors dat weekend annuleren, maar dat hoeft eigenlijk niet meer :{
Maar dat uitje kan toch wel bijna elk ander weekend? :)
Zelfs als Nederland het niet goed doet, je kijkt toch voor het songfestival zelf ?
pi_208795812
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat moet ie zeggen dan? Het is vals en dat weet iedereen.
Hij zou in ieder geval een soort van steun uit kunnen spreken als coach en teamlid. Maar ben er op zijn minst bij om ze te begeleiden en dat hoeft echt niet door de aandacht op jezelf te vestigen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 16 april 2023 @ 20:58:56 #54
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208795834
quote:
80s.gif Op zondag 16 april 2023 20:47 schreef Guanabana het volgende:
Voor de entertainment wil ik wel weer een NSF. Want of het is slecht, en iedereen is weer een tijdje de mond gesnoerd over dat we een NSF moeten hebben, of het wordt wat, en dan is het prima. Dus het is een win-win situatie.
"Doe dan maar Sieneke" O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208795950
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:51 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het weekend van de finale?

Ach, Nederland is uiteindelijk maar een klein onderdeel van het hele ESF toch. (Hoewel de winnaar ook niet echt een verrassing wordt dit jaar |:) )
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat uitje kan toch wel bijna elk ander weekend? :)
Zelfs als Nederland het niet goed doet, je kijkt toch voor het songfestival zelf ?
In vind het minder als Nederland niet meedoet :@
Ik kijk wel (op de hotelkamer), maar toch anders.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 16 april 2023 @ 21:48:35 #56
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208796517
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoef echt geen Nationaal Songfestival, maar een selectiecommissie die wat gevarieerder is qua achtergrond mag er wel komen ja. Zet er in ieder geval een extra producer en componist bij.
Ik vind nog steeds een systeem à la Zwitserland en Oostenrijk prima. Dan moeten er nog steeds wel goede nummers binnenkomen uiteraard ;) Maar daarna zal de selectie als het goed is prima verlopen (als ze niet ineens intern Salena inwisselen voor een Pia Maria zoals bij Halo is gebeurd :P )

Even voor de mensen die er niet zo bekend mee zijn:
Zij hebben elk jaar een 50%-50% systeem maar dan intern. Dus de artiesten die meedoen zijn niet voor iedereen bekend, alleen voor de mensen die aan die procedure meedoen, en moeten daar ook een contract over tekenen. Artiesten doen live-on-tape optredens die vervolgens getoond worden aan 50% een demoscopische jury (kan je jezelf voor opgeven in die landen) en 50% een professionele jury waarin ook composers en muzikanten uit ándere landen zitten.

Ik denk dat dat een heel sterk systeem is wat ook echt kan werken gewoon als je prima inzendingen ertussen hebt zitten (die er vast wel tussen zitten hoor :) )
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 21:51:24 #57
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208796559
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik vind nog steeds een systeem à la Zwitserland en Oostenrijk prima. Dan moeten er nog steeds wel goede nummers binnenkomen uiteraard ;) Maar daarna zal de selectie als het goed is prima verlopen (als ze niet ineens intern Salena inwisselen voor een Pia Maria zoals bij Halo is gebeurd :P )

Even voor de mensen die er niet zo bekend mee zijn:
Zij hebben elk jaar een 50%-50% systeem maar dan intern. Dus de artiesten die meedoen zijn niet voor iedereen bekend, alleen voor de mensen die aan die procedure meedoen, en moeten daar ook een contract over tekenen. Artiesten doen live-on-tape optredens die vervolgens getoond worden aan 50% een demoscopische jury (kan je jezelf voor opgeven in die landen) en 50% een professionele jury waarin ook composers en muzikanten uit ándere landen zitten.

Ik denk dat dat een heel sterk systeem is wat ook echt kan werken gewoon als je prima inzendingen ertussen hebt zitten (die er vast wel tussen zitten hoor :) )
Ik zou hier ook voor zijn, maar ik zie in Nederland wel voor mij dat tante Gerda in de demoscopische jury zit en voor een paar duizend euro de artiesten verklapt aan een rioolkrant zoals De Telegraaf.
  zondag 16 april 2023 @ 22:04:04 #58
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208796752
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2023 21:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zou hier ook voor zijn, maar ik zie in Nederland wel voor mij dat tante Gerda in de demoscopische jury zit en voor een paar duizend euro de artiesten verklapt aan een rioolkrant zoals De Telegraaf.
Even hardop denkend: zouden dan alleen geluidsfragmenten een optie zijn?
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 22:06:10 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208796780
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:04 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Even hardop denkend: zouden dan alleen geluidsfragmenten een optie zijn?
Ja, denk dat velen dan niet de artiesten herkennen, maar bijvoorbeeld een Di-rect zouden mensen er wel uit halen denk ik. Lastig hoor want ze horen gewoon aan contract te houden, maar toch zou ik het niet gaan vertrouwen als een demoscopische jury te groot wordt.
pi_208796811
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, denk dat velen dan niet de artiesten herkennen, maar bijvoorbeeld een Di-rect zouden mensen er wel uit halen denk ik. Lastig hoor want ze horen gewoon aan contract te houden, maar toch zou ik het niet gaan vertrouwen als een demoscopische jury te groot wordt.
Dit jaar was het in Griekenland ook uitgelekt uiteindelijk + fragmenten van de nummers.
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 22:08:27 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208796812
Trouwens mensen als het jullie nog opfleurt, wij zijn niet het slechts zingende land, die prijs gaat nog altijd naar Polen dit jaar *O*
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 22:09:22 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208796824
quote:
6s.gif Op zondag 16 april 2023 22:08 schreef Thrts het volgende:

[..]
Dit jaar was het in Griekenland ook uitgelekt uiteindelijk + fragmenten van de nummers.
Ja, die waren volgens mij door iemand met een telefoon opgenomen dacht ik toen ze in een ruimte ergens met die demoscopische jury luisterde naar de nummers.
pi_208796863
En 🔮 had Oostenrijk met een vage opname eerst.
  zondag 16 april 2023 @ 22:16:06 #64
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208796906
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 21:09 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
[..]
In vind het minder als Nederland niet meedoet :@
Ik kijk wel (op de hotelkamer), maar toch anders.
Dit heb ik ook hoor :@
:o)
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 22:21:37 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208797005
Duncan die even aankondigt iets te willen zeggen in zijn insta story, gaat het erover dat Khloe Kardashian op hem had gereageerd had :D Hij hoeft zijn steun niet perse openbaar te maken, maar ik hoop wel dat hij nu wel helpt en steun verleend achter de schermen aan Mia en Dion. Als er nog iets moet veranderen moet je nu doorpakken...
pi_208797110
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 20:50 schreef GeorgeM het volgende:
Ik weet het efkes nie meer :'(

Ik wilde het jaarlijkse uitje met meneer Sjors dat weekend annuleren, maar dat hoeft eigenlijk niet meer :{
Ai, waar gaan jullie heen?
pi_208797164
Ze staan flink onder vuur deze twee. >:)
Aan het typen...
pi_208797234
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:21 schreef Momo het volgende:
Duncan die even aankondigt iets te willen zeggen in zijn insta story, gaat het erover dat Khloe Kardashian op hem had gereageerd had :D Hij hoeft zijn steun niet perse openbaar te maken, maar ik hoop wel dat hij nu wel helpt en steun verleend achter de schermen aan Mia en Dion. Als er nog iets moet veranderen moet je nu doorpakken...
Sowieso toch wel een beetje apart dat als je ook verantwoordelijkheid bent voor de staging je dan in deze periode al weken in het buitenland zit? :@ blijkbaar niet nodig om dan bij repetities te zijn ofzo, maar het voelt wel een beetje vreemd allemaal.

Edit: oh nee hij was hier wel voor Paaspop, dus misschien is hij hier dan wel gewoon. :+
pi_208797251
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2023 19:08 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
De betting tip die je wist dat ging komen is daar.
Dat niemand op dit filmpje met Dion solo reageert.

Dit klinkt ook niet goed. Hier hoor je dezelfde problemen qua zang, minder heftig misschien, maar je hoort het.
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 22:50:29 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208797411
Kreeg nu deze suggestie van 7 jaar geleden
pi_208797442
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 22:50 schreef Momo het volgende:
Kreeg nu deze suggestie van 7 jaar geleden
Zonder hoge uithalen dus. Wordt niks.
pi_208797872
Wat een nare reacties op social media en onder sommige youtube videos. Hoe komt het toch dat er mensen zijn die zo naar kunnen reageren? Gebrek aan (zelf)liefde? Geen inlevingsvermogen? :N

Burning Daylight is niet mijn lied en het lied verdient wat mij betreft geen finaleplek, maar mijn steun hebben Mia en Dion nu meer dan ooit. Ik vind het erg sneu voor die twee. Ergens hoop ik dat ze 9 mei een dikke middelvinger opsteken zodra ze als 10e ( :+ ) uit de enveloppe komen :D :@ , maar ja...het ziet er idd niet gunstig uit voor ze. Nummer is al niet krachtig genoeg als je het mij vraagt + vocaal hebben ze zich samen ook nog steeds niet bewezen. Een eenheid vormen en dat ook uitstralen lukt ze gewoon nog niet tot op heden. Maar wie weet lukt het hen beide om in de eerste liveshow een knop om te zetten en het "gewoon" te doen. Daarom hoop ik vooral dat ze dit gezeik niet meekrijgen en zich blijven focussen op wat ze willen bereiken. Als (songfestival)artiest zul je altijd kritiek over je heen krijgen en het kan geen kwaad om het tot je nemen en er vervolgens voor jezelf uit te halen waar je iets mee kunt. Echter, wat ik nu veelal voorbij zie komen zijn reacties van mensen die Mia en Dion met de grond gelijk proberen te maken. :{w

Mocht het zo zijn dat ze ook in de liveshow opnieuw niet zuiver zingen, dan zie ik dat niet als afgang voor die twee (ik vind het eerder een afgang voor de avrotros en selectiecommissie). Als je in zo'n groot project bent gestapt en er niet klaar voor bent is dat gewoon k*t. Je kunt toch ook niet last minute eruit stappen? En ik vind dat dat ook hoeft. Het zijn twee mensen die hier sterker uit kunnen komen, afhankelijk van waar ze zich op focussen. Er valt uit een vervelende situatie altijd wel lering te trekken. Niet alleen zuiver leren zingen ;) , maar alles wat er nu gebeurt en ook de komende weken kunnen bijdragen aan persoonlijke groei. Dat kan voor hun heel waardevol zijn. Bovendien, door er op deze manier naar te kijken kunnen ze er hopelijk voor zichzelf iets positiefs uit halen. Ik geloof er ook niet zo in dat ze nooit meer aan de bak zouden komen als artiest wanneer het allemaal niet mocht lukken. Je groeit als mens en als artiest en de één is er klaar voor op zn 16e de ander pas als ie eind veertig is. Dat maakt ook niet uit. Ik hoop dat ze voor nu nog plezier kunnen ervaren in de aanloop naar de eerste liveshow w/
~The present is all there is~
pi_208797890
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hij zou in ieder geval een soort van steun uit kunnen spreken als coach en teamlid. Maar ben er op zijn minst bij om ze te begeleiden en dat hoeft echt niet door de aandacht op jezelf te vestigen.
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:21 schreef Momo het volgende:
Duncan die even aankondigt iets te willen zeggen in zijn insta story, gaat het erover dat Khloe Kardashian op hem had gereageerd had :D Hij hoeft zijn steun niet perse openbaar te maken, maar ik hoop wel dat hij nu wel helpt en steun verleend achter de schermen aan Mia en Dion. Als er nog iets moet veranderen moet je nu doorpakken...
Ik zou het aan de ene kant wel fijn vinden als hij van zich liet horen. Dat ik dus zelf zie dat hij Mia en Dion alle vertrouwen blijft geven en het voor ze opneemt. Maar dat is meer vanuit mijn eigen behoefte op dit moment :D . Ik denk dat hij achter de schermen er echt wel voor ze is. Hij zou toch als geen ander moeten beseffen hoe belangrijk het is om iemand te hebben die het grotere plaatje blijft zien en dat er iemand is die het hoofd koel houdt?
~The present is all there is~
pi_208797963
Naja, we weten in ieder geval waarom de officiële clip volledig autotuned en aardig overproduced is nu. Volgende keer wellicht verplicht live zingen voor de jury in een klein theatertje ofzo. Cornald zegt dat ze het live ook gehoord hebben maar dat kon net zo goed in een studio booth zijn geweest.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208798108
Ach wie weet komt het allemaal nog goed, ik vind het nummer niks maar een afgang zou erg jammer zijn
  maandag 17 april 2023 @ 01:06:24 #76
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208798109
Wat ik vind, is dat we volgend jaar iemand moeten sturen die zijn/haar nummer bij voorkeur in de Nederlandse taal zingt. Als je niet het taalgevoel hebt bij de taal waarin je zingt, en dus niet een 100% goede uitspraak hebt, dan sta je al op achterstand voor je begint, zeker als je nog wat onervarener bent. Waarom moet alles ook in het Engels, we mogen best trots zijn op onze taal, en dat ook uitdragen d.m.v. een lied in het Nederlands.

Ook moet er zeker weer een Nationaal Songfestival komen, waarbij gestemd kan worden op het beste liedje van bv.10 gekozen nummmers, waarbij er geen jury is die invloed heeft op de stemming, maar enkel het publiek, zoals ook het geval is tijdens de halve finales van het ESF, omdat publiek nou eenmaal heel anders stemt dan een vakjury, Zo heeft het winnende liedje waar het Nederlandse publiek massaal op stemt ook meer kans om door te komen tijdens de halve finale van het ESF, omdat daar vanaf nu enkel de stem van het dan internationale publiek van belang is, hoewel dat wel weer anders is in een evt. finale, maar dat zien we dan wel weer, eerst maar zien dat we er komen, en dat lukt het beste als we het beste liedje tijdens een evt. NSF enkel laten kiezen door het publiek lijkt me. (https://www.tvgids.nl/nie(...)invloed-halve-finale) Ik begrijp natuurlijik ook wel dat ze in het buitenland waarschijnlijk heel anders tegen een lied van ons aankijken dan hier in Nederland.

Voor dit jaar is het misschien dan maar het beste als ze worden bijgestaan door backing vocals. Maar helaas zie ik ook maar vrij weinig chemie tussen Mia en Dion. Daar zouden ze echt aan moeten werken de komende weken: (nog veel) meer interactie met elkaar dan nu het geval is (ik zie nu meer 2 individuen dan een team, ze moeten vooral steun aan elkaar hebben, en zo elkaar erdoorheen slepen. Uiteindelijk moeten ze het toch samen doen, 1+1 is in dit geval 3), zelfverzekerder proberen te worden, en echt werken aan hun stage presence. Vooral dat laatste is erg belangrijk lijkt me, het ESF is niet alleen maar een liedjesfestival, maar vooral ook een visueel spektakel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 17-04-2023 02:32:39 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_208798192
Hopelijk hebben we volgend jaar iets elektronisch. S10’s Dans Mij Naar Huis maar dan 10x zo gekker en wilder
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208798201
Hoop echt dat iemand (niet Avro) docu aan het opnemen is deze 2 maanden met ze :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 02:31:09 #79
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208798218
Heb het nog maar even bekeken (die laatste versie) en het is echt een hevige verbetering ten opzichte van de vorige performance. Als ze die lijn doorzetten vanaf toen en nu dan gok ik een goede top 40% eindklassement.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 17 april 2023 @ 06:14:46 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208798310
Iedereen bij AvroTros verschuilt zich blijkbaar/lult erom heen, volgens Shownieuws. AvroTros dreigt ook met het blokkeren van Shownieuws in Liverpool.

Ook de zangcoach (die hebben ze dus eentje) verstopt zich, en wist oude social media-berichten over Mia & Dion. Tamar Niamut, heet ze.

Eric van Stade gaf nog wel een licht geïrriteerde reactie op Facebook:



quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:21 schreef Momo het volgende:
Duncan die even aankondigt iets te willen zeggen in zijn insta story, gaat het erover dat Khloe Kardashian op hem had gereageerd had :D Hij hoeft zijn steun niet perse openbaar te maken, maar ik hoop wel dat hij nu wel helpt en steun verleend achter de schermen aan Mia en Dion. Als er nog iets moet veranderen moet je nu doorpakken...
Blijkbaar doet contact met een Kardashian er meer toe. :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Eightyone op 17-04-2023 07:00:34 ]
pi_208798338
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 06:14 schreef Eightyone het volgende:
Iedereen bij AvroTros verschuilt zich blijkbaar/lult erom heen, volgens Shownieuws.

Ook de zangcoach (die hebben ze dus eentje) verstopt zich, en wist oude social media-berichten over Mia & Dion.

Eric van Stade gaf nog wel een licht geïrriteerde reactie op Facebook, in de trant van 'je moet jonge beginnende mensen de kans geven'.
[..]
Blijkbaar doet contact met een Kardashian er meer toe. :')
Daar kan ik echt slecht tegen he, als ze dat weer gaan doen. Sowieso al Duncan en ook Cornald die niets meer over ze hebben gezegd op het moment dat ze wegzakten bij de bookmakers. Zij hebben ze gekozen en werden weggeblazen door hun nummer, nou own it en bescherm Mia en Dion dan ook. :{
  maandag 17 april 2023 @ 07:01:51 #82
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208798352
M'n bericht is inmiddels uitgebreid (heb via NLziet op de pc het stukje opnieuw opgezet, o.a. screenshotje toegevoegd).
pi_208798382
Duncan Laurence laat Mia & Dion stikken: ‘Hij steunt ze totáál niet!’

https://www.mediacourant.(...)eunt-ze-totaal-niet/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208798506
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 06:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Daar kan ik echt slecht tegen he, als ze dat weer gaan doen. Sowieso al Duncan en ook Cornald die niets meer over ze hebben gezegd op het moment dat ze wegzakten bij de bookmakers. Zij hebben ze gekozen en werden weggeblazen door hun nummer, nou own it en bescherm Mia en Dion dan ook. :{
De Avrotros gaat het er straks natuurlijk op gooien dat het duo nooit een eerlijke kans heeft gehad van het Nederlands publiek. Dat klopt ook wel 'n beetje, maar dat komt vooral omdat de Avrotros zoveel is gaan geloven in hun eigen aanpak van kwaliteitsmuziek door authentieke artiesten, dat het bij deze Mia & Dion gewoon belachelijk werd hoe ze werden neergezet. Zo kun je van iedereen wel een authentieke artiest maken.
  Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 08:17:24 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208798575
quote:
9s.gif Op zondag 16 april 2023 19:08 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
De betting tip die je wist dat ging komen is daar.
Dit is nu ook niet echt een heel gewaagde tip, he?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 08:19:45 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208798586
Dit gezeik is overigens totaal funest voor enige hoop op groei in performance. Zo maak je ze helemaal kapot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208798716
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gezeik is overigens totaal funest voor enige hoop op groei in performance. Zo maak je ze helemaal kapot.
Yup, het is een soort vicieuze cirkel geworden waarbij ik het niet meer veel beter zie worden.

AVROTROS en de selectiecommissie hadden dit echt moeten voorkomen, en ergens denk ik dat ze bewust dit risico genomen hebben en dat het nu in het gezicht is ontploft ten koste van die 2. De hele aanpak was er namelijk op gebaseerd om Mia en Dion zo lang mogelijk uit de schijnwerpers te houden. Geen live radio-optredens, geen spontane interviews. Dat doe je denk ik alleen als je daar schade mee denkt te kunnen oplopen. Stiekem zullen er dus echt wel twijfels zijn geweest, maar selecteer dan maar een ander lied van iemand die wel live kan leveren. Ik gok dat men gewoon geen nee aan Team Duncan heeft durven te verkopen, of dat ze helemaal geen live-versie van die twee samen hebben gehoord.

De dure misrekening is dat je mensen op deze manier denkt te beschermen, maar dat je dat nog 10 keer erger maakt qua afbreuk als het op het moment supreme niet goed is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208798728
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 07:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De Avrotros gaat het er straks natuurlijk op gooien dat het duo nooit een eerlijke kans heeft gehad van het Nederlands publiek. Dat klopt ook wel 'n beetje, maar dat komt vooral omdat de Avrotros zoveel is gaan geloven in hun eigen aanpak van kwaliteitsmuziek door authentieke artiesten, dat het bij deze Mia & Dion gewoon belachelijk werd hoe ze werden neergezet. Zo kun je van iedereen wel een authentieke artiest maken.
Dat zou wel een hele flauwe zijn. De afgelopen jaren is elke geselecteerde artiest omarmt door het publiek, juist doordat ze zo benaderbaar en ook zichtbaar waren. Arcade had daarbij natuurlijk helemaal de wind mee omdat het een winnend liedje leek en bleek.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208798810
Via onze vrienden van de Mediacourant:

quote:
Cornald Maas is woest omdat een Shownieuws-verslaggever hem onaangekondigd thuis heeft opgezocht. Hij wil het SBS 6-programma daarom de toegang tot het Songfestival ontzeggen.
(...)
Ook de redactie van Shownieuws slaagt er niet in om iemand te spreken te krijgen. “AvroTros heeft wel wát laten horen, maar zeer summier”, legt showkenner Bart Ettekoven uit in de uitzending van gisterenavond.

Collega Evert Santegoeds: “Ze waren behoorlijk boos, toch, op ons?”

Bart: “Ja, ze waren boos, want we kregen dus geen gehoor. Niet bij Cornald, niemand wilde eigenlijk reageren. Ze wilden het bij een heel summier statement houden en niemand nam zijn telefoon op, dus we hebben op een gegeven moment een verslaggever naar Cornald toegestuurd, gewoon om te kijken of hij thuis was en wat wilde zeggen.”


SBS op zwarte lijst?

En toen? Bart: “Toen werden wij inderdaad door een meneer van de persdienst gebeld bij AvroTros en die dreigde zelfs om onze accreditatie in te nemen. Dat betekent dus dat je niet meer welkom bent in Liverpool en nergens meer naar binnen mag. Eigenlijk wat VI heeft met het Nederlands elftal.”

Evert: “Wordt de soep zo heet gegeten, denk je, morgen?”

Bart: “Nou, ik hoop toch niet. Ik hoop toch dat ze verstandiger zijn dan dat, want dat zou natuurlijk een heel rare reactie zijn. Ik snap dat ze het niet leuk vinden hoe wij hier gisteren… Ik bedoel: Dyantha schoot bijna in de lach ervan, want het was zó pijnlijk. We konden het ook eigenlijk bijna niet geloven.”


Verstopholletje

Evert: “Maar die dreiging is vooral omdat wij niemand te spreken kregen en vervolgens maar eens naar Amsterdam gereden zijn om wat mensen op te zoeken, toch? Daarover zijn ze boos.”

Bart: “Dan hadden ze gewoon uit het kamp van AvroTros één iemand naar voren moeten schuiven en die gewoon het woord laten doen. Of iemand uit de jury of een Duncan of iemand van AvroTros. Desnoods de persvoorlichter zelf als niemand dan durft. Het is toch raar dat iedereen zich in zijn holletje verstopt op zo’n moment?”

Hypocriet

Die Cornald is gewoon een verschrikkelijke hypocriet, vindt Bart. “Luister: als ze het fantastisch hadden gedaan, dan had Cornald Maas voorop de barricades gestaan om te zeggen: ‘Ik heb het altijd al gezegd! Ik hoorde meteen dat het fantastisch was!’”
In de eerste plaats is het natuurlijk vrij ongepast dat Shownieuws Cornald gaat opzoeken op zijn privé-adres op het moment dat onze ESF-deelnemers een keer uit de maat hebben gezongen.

Maar goed, Cornald is wel het uithangbord van de selectiecommissie en hij heeft over alles in de wereld wel een (al dan niet licht pedante) mening klaar. Dan moet je nu ook zo professioneel zijn om op de situatie te reageren, en niet weg te duiken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208798811
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gezeik is overigens totaal funest voor enige hoop op groei in performance. Zo maak je ze helemaal kapot.
Zonet lieten ze het optreden een paar keer horen bij Veronica onder luid gelach. Ik heb er een berichtje aan gewaagd.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208798841
Ik baal er wel stevig van, waarom moet er áltijd IETS zijn? :(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 09:10:07 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208798856
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 07:15 schreef RipCity het volgende:
Duncan Laurence laat Mia & Dion stikken: ‘Hij steunt ze totáál niet!’

https://www.mediacourant.(...)eunt-ze-totaal-niet/
Steun gebeurt achter de schermen en niet voor een televisiecamera.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208798857
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 06:14 schreef Eightyone het volgende:
Iedereen bij AvroTros verschuilt zich blijkbaar/lult erom heen, volgens Shownieuws. AvroTros dreigt ook met het blokkeren van Shownieuws in Liverpool.

Ook de zangcoach (die hebben ze dus eentje) verstopt zich, en wist oude social media-berichten over Mia & Dion. Tamar Niamut, heet ze.

Eric van Stade gaf nog wel een licht geïrriteerde reactie op Facebook:

[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar doet contact met een Kardashian er meer toe. :')
ESF is totaal niet de plek om mensen de tijd te geven. Het is geen oefenpartijtje. Je moet er direct staan.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 09:11:12 #94
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208798861
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:01 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Zonet lieten ze het optreden een paar keer horen bij Veronica onder luid gelach. Ik heb er een berichtje aan gewaagd.
Goed hoor, heeft ook niet zoveel meer te maken met eerlijk zijn etc. Lijkt mij eerder pestgedrag zo. Ze hoeven er niet nog harder op te trappen
pi_208798867
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 06:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Daar kan ik echt slecht tegen he, als ze dat weer gaan doen. Sowieso al Duncan en ook Cornald die niets meer over ze hebben gezegd op het moment dat ze wegzakten bij de bookmakers. Zij hebben ze gekozen en werden weggeblazen door hun nummer, nou own it en bescherm Mia en Dion dan ook. :{
Het is natuurlijk makkelijker het ESF af te wachten. Nu is er maar één onderwerp: Mia en Dion die al dan niet vanwege de druk niet goed presteren, en had de selectiecommissie dat niet moeten voorzien. Een ieder die in de jaren ‘00 ook al keek, weet dat dit toen ook regelmatig gebeurde, maar dat ná het ESF de discussie alle kanten opvliegt. Dan kan je de reacties uittekenen van Oostblokfeestje, vriendjespolitiek, belastinggeldverslindend circus, we motten niet meer meedoen, schande dat Kroatië wel door is, we moeten Maan met een DJ sturen, enz. enz.

Dan kan je als omroep veel makkelijker met een statement komen dat je het jammer vindt dat het niet is gelukt, dat je er lering uit trekt voor volgend jaar, dat je de artiesten niet laat vallen (in de praktijk natuurlijk wel) en dat de inschrijving geopend is om volgend jaar beter dan ooit terug te komen. Nog wat opmerkingen over de televoting-only semi, want mét jury was Nederland zeker doorgegaan, dat het een prachtig ESF was met Zweden als een prachtige winnaar en dat de goede prestaties van Zwitserland en Italië aantonen dat de kijker onze radiovriendelijke inzendingen nog lang niet zat is. En je kan weer door.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208798891
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Goed hoor, heeft ook niet zoveel meer te maken met eerlijk zijn etc. Lijkt mij eerder pestgedrag zo. Ze hoeven er niet nog harder op te trappen
Dit dus. Andere jaren hoor je ze bijna niet.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 09:21:24 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208798917
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dit dus. Andere jaren hoor je ze bijna niet.
Ja, wel typisch dat mensen die je normaal nooit hoort en ook vaak benadrukken dat ze niet naar ESF kijken nu het hardste schreeuwen over Mia en Dion
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 09:28:03 #98
87554 Cee
Welluk?
pi_208798982
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gezeik is overigens totaal funest voor enige hoop op groei in performance. Zo maak je ze helemaal kapot.
Dat mensen hier ook smalend om lachen en Mia en Dion nog verder na trappen zegt ook wel wat over het karakter van dat soort ‘ramptoeristen’. Er zijn veel steken gevallen maar degenen die nu de meeste bagger over zich heen krijgen hebben daar het minst schuld aan wat mij betreft.
pi_208798990
Mensen lopen ook nog steeds te zeiken over dat S10 niet kan zingen, want die deed alleen oehoeh en aha. En als je vraagt in welk jaar ze zelf 11e waren geworden op het esf dan krijg je geen antwoord :') .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 09:30:18 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_208798999
Het zijn ook van die lui die nu roepen dat we niet gaan winnen, alsof dat überhaupt realistisch was. _O-
pi_208799052
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:07 schreef GeorgeM het volgende:
Ik baal er wel stevig van, waarom moet er áltijd IETS zijn? :(
Joh het is maar een songfestival hoor. Denk aan je hart ;-) je hebt nog steeds een leuk evenement.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208799082
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is natuurlijk makkelijker het ESF af te wachten. Nu is er maar één onderwerp: Mia en Dion die al dan niet vanwege de druk niet goed presteren, en had de selectiecommissie dat niet moeten voorzien. Een ieder die in de jaren ‘00 ook al keek, weet dat dit toen ook regelmatig gebeurde, maar dat ná het ESF de discussie alle kanten opvliegt. Dan kan je de reacties uittekenen van Oostblokfeestje, vriendjespolitiek, belastinggeldverslindend circus, we motten niet meer meedoen, schande dat Kroatië wel door is, we moeten Maan met een DJ sturen, enz. enz.

Dan kan je als omroep veel makkelijker met een statement komen dat je het jammer vindt dat het niet is gelukt, dat je er lering uit trekt voor volgend jaar, dat je de artiesten niet laat vallen (in de praktijk natuurlijk wel) en dat de inschrijving geopend is om volgend jaar beter dan ooit terug te komen. Nog wat opmerkingen over de televoting-only semi, want mét jury was Nederland zeker doorgegaan, dat het een prachtig ESF was met Zweden als een prachtige winnaar en dat de goede prestaties van Zwitserland en Italië aantonen dat de kijker onze radiovriendelijke inzendingen nog lang niet zat is. En je kan weer door.
Dat zou denk ik makkelijker waarheid kunnen zijn als ze daadwerkelijk goed live presteren, ik zie ze met deze vocalen ook bij de jury's niet heel hoog scoren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 april 2023 @ 09:46:10 #103
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208799094
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:28 schreef Cee het volgende:

[..]
Dat mensen hier ook smalend om lachen en Mia en Dion nog verder na trappen zegt ook wel wat over het karakter van dat soort ‘ramptoeristen’. Er zijn veel steken gevallen maar degenen die nu de meeste bagger over zich heen krijgen hebben daar het minst schuld aan wat mij betreft.
Dat ben ik dan wel met je eens, deze twee hadden nooit aangewezen mogen worden.
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 09:57:12 #104
163650 Greys
pi_208799151
Wat je er ook van vindt (het lied doet mij ook niets en nee ik vind de twee artiesten ook niet veel charisma hebben etc) de idiote heksenjacht die het nu is geworden is walgelijk.
En Cornald thuis opzoeken als roddelrubriek is net zo walgelijk. Wie denk je wel dat je bent joh, niemand is verplicht je op een door jou bepaald moment te woord te staan.

Mijn gevoel (!) zegt dat Duncan de grootste steek heeft laten vallen door te denken dat hij deze twee onervaren mensen bij elkaar kon gooien en het wel goed zou komen.
De selectiecommissie is (dénk ik!) te veel afgegaan op het oordeel van Duncan. Dat is immers een vrij recente ESF winnaar.
AvroTros heeft de twee veel te veel afgeschermd tot aan Spanje.
Etc.

Er zijn vele steken gevallen en opgeteld is het nu een jammerlijke heksenjacht geworden.
En nee, niemand hoeft het te bejubelen (ga ik ook niet doen, ik vind het lied nog steeds niksig en de artiesten charisma-loos) maar dit gaat veel te ver allemaal.

De officiële NLse media zouden wat mij betreft allemaal wel weg mogen blijven uit Liverpool dit keer.

Gelukkig zijn de repetities dit jaar besloten. Dat kan nog een voordeel zijn. Want ze krijgen daar als het goed is van seconde tot seconde te horen waar ze in de camera moeten kijken, waar ze moeten staan etc. Dus hopelijk biedt ze dat meer houvast en is het 'hulpeloze' op het podium eraf straks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208799173
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Greys het volgende:
Wat je er ook van vindt (het lied doet mij ook niets en nee ik vind de twee artiesten ook niet veel charisma hebben etc) de idiote heksenjacht die het nu is geworden is walgelijk.
En Cornald thuis opzoeken als roddelrubriek is net zo walgelijk. Wie denk je wel dat je bent joh, niemand is verplicht je op een door jou bepaald moment te woord te staan.

Mijn gevoel (!) zegt dat Duncan de grootste steek heeft laten vallen door te denken dat hij deze twee onervaren mensen bij elkaar kon gooien en het wel goed zou komen.
De selectiecommissie is (dénk ik!) te veel afgegaan op het oordeel van Duncan. Dat is immers een vrij recente ESF winnaar.
AvroTros heeft de twee veel te veel afgeschermd tot aan Spanje.
Etc.

Er zijn vele steken gevallen en opgeteld is het nu een jammerlijke heksenjacht geworden.
En nee, niemand hoeft het te bejubelen (ga ik ook niet doen, ik vind het lied nog steeds niksig en de artiesten charisma-loos) maar dit gaat veel te ver allemaal.

De officiële NLse media zouden wat mij betreft allemaal wel weg mogen blijven uit Liverpool dit keer.

Gelukkig zijn de repetities dit jaar besloten. Dat kan nog een voordeel zijn. Want ze krijgen daar als het goed is van seconde tot seconde te horen waar ze in de camera moeten kijken, waar ze moeten staan etc. Dus hopelijk biedt ze dat meer houvast en is het 'hulpeloze' op het podium eraf straks.
Eens hoor, wat ik al eerder zei: het gehijg en de clickbait-colonne in de media is echt walgelijk. Maar tegelijkertijd ook een hele sterke wake-up call voor de selectiecommissie denk ik. We hebben net het verhaal van Joan Franka gehoord, en dit zou zomaar eens dezelfde route kunnen volgen. Wijze lessen voor de komende jaren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 10:04:08 #106
163650 Greys
pi_208799201
"Ohhh wat erg hoe Joan behandeld is zeg destijds door de media (Albert en co) en het begeleidend team, vreselijk, mag nooit meer gebeuren"

"Mia en Dion zijn kut en ze zingen vals en alles is kut"

Binnen enkele dagen van elkaar.
Alles gebeurt gewoon opnieuw.
Niemand leert.

Ja, er zijn verkeerde keuzes gemaakt qua ervaring artiesten. Maar niemand weet wat het andere aanbod was. Op Twitter blijven ze nu schreeuwen 'had Suzan en Freek gestuurd', of Davina, etc. Steeds weer vergeten die mensen dat als die niets inzenden ze dus geen keuze waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 10:05:43 #107
163650 Greys
pi_208799218
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eens hoor, wat ik al eerder zei: het gehijg en de clickbait-colonne in de media is echt walgelijk. Maar tegelijkertijd ook een hele sterke wake-up call voor de selectiecommissie denk ik. We hebben net het verhaal van Joan Franka gehoord, en dit zou zomaar eens dezelfde route kunnen volgen. Wijze lessen voor de komende jaren.
Oh ik typte idd ook net over Joan haha (beetje traag want op mobiel).

Maar de NLse pers dit jaar is wel echt smeriger dan ooit. Die blijven olie op de fik smijten met emmers tegelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 10:08:20 #108
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208799247
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Joh het is maar een songfestival hoor. Denk aan je hart ;-) je hebt nog steeds een leuk evenement.
Voor mij is het wel belangrijk, dan mag ik dat toch wel vinden?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 17 april 2023 @ 10:11:27 #109
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208799275
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 10:04 schreef Greys het volgende:
"Ohhh wat erg hoe Joan behandeld is zeg destijds door de media (Albert en co) en het begeleidend team, vreselijk, mag nooit meer gebeuren"

"Mia en Dion zijn kut en ze zingen vals en alles is kut"

Binnen enkele dagen van elkaar.
Alles gebeurt gewoon opnieuw.
Niemand leert.

En dat vind ik het meest smerige van alles nu. De media is tegelijkertijd meedogenloos over Mia en Dion, en leeft mee met Joan. Heel bijzonder |:)
pi_208799302
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:11 schreef molloot200 het volgende:

[..]
En dat vind ik het meest smerige van alles nu. De media is tegelijkertijd meedogenloos over Mia en Dion, en leeft mee met Joan. Heel bijzonder |:)
Nou de showrubrieken zoals Boulevard en Shownieuws geven in ieder geval nog wel behoorlijk wat nuance dat het vooral aan AVROTROS en de commissie ligt dat deze mensen geselecteerd zijn. Bij de overige media (de vkmag's, geenstijls van deze wereld) is het vooral "hihaho kijk eens wat slecht en belachelijk wat we sturen".
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208799366
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Greys het volgende:
Wat je er ook van vindt (het lied doet mij ook niets en nee ik vind de twee artiesten ook niet veel charisma hebben etc) de idiote heksenjacht die het nu is geworden is walgelijk.
En Cornald thuis opzoeken als roddelrubriek is net zo walgelijk. Wie denk je wel dat je bent joh, niemand is verplicht je op een door jou bepaald moment te woord te staan.

Mijn gevoel (!) zegt dat Duncan de grootste steek heeft laten vallen door te denken dat hij deze twee onervaren mensen bij elkaar kon gooien en het wel goed zou komen.
De selectiecommissie is (dénk ik!) te veel afgegaan op het oordeel van Duncan. Dat is immers een vrij recente ESF winnaar.
AvroTros heeft de twee veel te veel afgeschermd tot aan Spanje.
Etc.

Er zijn vele steken gevallen en opgeteld is het nu een jammerlijke heksenjacht geworden.
En nee, niemand hoeft het te bejubelen (ga ik ook niet doen, ik vind het lied nog steeds niksig en de artiesten charisma-loos) maar dit gaat veel te ver allemaal.
Daar ben ik het zeker mee eens. Het lastige is dat we niet echt weten hoe het precies is gegaan in de voorselectie. Waarschijnlijk waren de 400 inzendingen die ze ontvingen allemaal erg matig. En dat geloof ik ook meteen eigenlijk. Het welbekende verhaal dat je al jaren nooit meer wat van die nummers hoort. Zelfs als 90% van de inzendingen van onbenullige volkszangers komt, zou er door toeval toch wel eens een hit uit moeten komen bovendrijven. Zeg maar zoals Never Nooit Meer van Gordon en Re-Play dat in 1999 werd afgekeurd door de toenmalige selectiecommissie. Maar het enige wat we nu hebben gehoord is een 13-in-dozijn liedje van Merol, wat misschien een inzending was, maar waar we de oorlog ook niet mee hadden gewonnnen.

En dan komt Duncan met een redelijk liedje en een goed verhaal over twee jonge talenten. Dan is het verleidelijk om daarvoor te gaan. En in tegenstelling tot in 2019 toen Duncan zelf ging, voelde niemand de drang om te gaan rondbellen of er nog een goed liedje was, want dit klonk goed genoeg. En vanaf dat punt is er blijkbaar veel mis gegaan, en zo zitten we in de situatie waar we nu in gekomen zijn. Dat is in de eerste plaats de selectiecommissie aan te rekenen. Maar ik weet ook weer niet precies wat hun rol in het begeleidingsproces normaal is. Zo'n Jan Smit bijvoorbeeld duikt meestal pas vlak voor de semi op in het gastland, en ik heb niet de indruk dat hij er momenteel heel erg mee bezig is. Maar dat is misschien ook helemaal niet zijn beoogde taak en misschien wordt hij daar ook helemaal voor betaald. Dus het is ook lastig voor buitenstaanders om te bepalen waar in het proces het misgaat. Hooguit is er wel een structureel probleem aan te wijzen dat de begeleiding onvoldoende is. Want dat valt bij grote artiesten niet zo op, maar dat is natuurlijk al wel zeker 20 jaar zo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208799377
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zou denk ik makkelijker waarheid kunnen zijn als ze daadwerkelijk goed live presteren, ik zie ze met deze vocalen ook bij de jury's niet heel hoog scoren...
Dat sowieso, maar met beter geluid en de backings op tape zou het normaal gesproken wel veel beter moeten klinken in Liverpool voor de kijker thuis.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208799413
Inmiddels pakken de JuiceChannels Mia en Dion ook hard aan, ook op tiktok zie ik de filmpjes van valszingende mia en dion viral gaan, best sneu.
pi_208799420
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208799423
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 10:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh ik typte idd ook net over Joan haha (beetje traag want op mobiel).

Maar de NLse pers dit jaar is wel echt smeriger dan ooit. Die blijven olie op de fik smijten met emmers tegelijk.
Je hebt ook honderd van die showrubriekjes en roddelsites he, er gebeurt natuurlijk geen reet in Nederland dus áls er dan een keer wat gebeurt wordt het gelijk enorm uitvergroot. Het blijft gewoon een matig liedje van twee mensen die niet zo goed kunnen zingen. Prima. Kraait normaal geen haan naar. Maar nu is het toevallig de songfestivalinzending en is het ineens een zaak van nationaal belang.
pi_208799427
In hun verdediging moet ik wel zeggen dat het optreden in Amsterdam wel beter was dan in Madrid. Ik dacht eigenlijk dat het vooral mis ging in de samenzang, maar het lijkt toch meer in de solostukken te zitten, dit keer met name bij Mia die zich overschreeuwt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208799438
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:29 schreef TheVulture het volgende:
In hun verdediging moet ik wel zeggen dat het optreden in Amsterdam wel beter was dan in Madrid. Ik dacht eigenlijk dat het vooral mis ging in de samenzang, maar het lijkt toch meer in de solostukken te zitten, dit keer met name bij Mia die zich overschreeuwt.
Het was niet eens supervals, maar de toon houden is niet hetzelfde als zingen natuurlijk. Er zit helemaal geen overtuiging in, klinkt als een middelbare school-karaoke.
pi_208799453
quote:
Waarom we Dion en Mia niet gewoon bij Beau, Humberto of Jinek hebben gezien is wel een groot raadsel, hetzelfde met de radiostations. Ik ben bang omdat men toch twijfels had over hun vocalen, want waarom zou je dat publiciteitsmoment dan wel afslaan?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 april 2023 @ 10:35:58 #119
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208799476
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 01:06 schreef Forumtijger het volgende:
Ook moet er zeker weer een Nationaal Songfestival komen, waarbij gestemd kan worden op het beste liedje van bv.10 gekozen nummmers, waarbij er geen jury is die invloed heeft op de stemming, maar enkel het publiek, zoals ook het geval is tijdens de halve finales van het ESF, omdat publiek nou eenmaal heel anders stemt dan een vakjury, Zo heeft het winnende liedje waar het Nederlandse publiek massaal op stemt ook meer kans om door te komen tijdens de halve finale van het ESF, omdat daar vanaf nu enkel de stem van het dan internationale publiek van belang is
Je weet dat Nederland vaak nogal een smakeloos land is dat vrij anders stemt dan de rest van Europa? Wij hadden bijvoorbeeld nauwelijks punten over voor Maneskin.

Het aan het Nederlandse publiek overlaten, dan krijg je Suzan en Freek.
Koel en donker bewaren
  maandag 17 april 2023 @ 10:37:40 #120
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799493
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Je weet dat Nederland vaak nogal een smakeloos land is dat vrij anders stemt dan de rest van Europa? Wij hadden bijvoorbeeld nauwelijks punten over voor Maneskin.

Het aan het Nederlandse publiek overlaten, dan krijg je Suzan en Freek.
Ik denk dat het probleem is dat dat caliber artiesten helemaal niet mee willen doen aan een nationaal songfestival. Dat was in ieder geval altijd het probleem en dan hou je 10 complete nobody's over of erger een nationaal songfestival met een Dries Roelvink en een John de Bever.
pi_208799499
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:29 schreef TheVulture het volgende:
In hun verdediging moet ik wel zeggen dat het optreden in Amsterdam wel beter was dan in Madrid. Ik dacht eigenlijk dat het vooral mis ging in de samenzang, maar het lijkt toch meer in de solostukken te zitten, dit keer met name bij Mia die zich overschreeuwt.
Ik vond het in de zaal ook best redelijk klinken. Niet dat Elvis en Céline daar nou in duet leken te zijn, maar wel beter dan verwacht. Het was verder een flutoptreden, maar pas op de filmpjes viel op dat de zang ook niet best was.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208799501
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom we Dion en Mia niet gewoon bij Beau, Humberto of Jinek hebben gezien is wel een groot raadsel, hetzelfde met de radiostations. Ik ben bang omdat men toch twijfels had over hun vocalen, want waarom zou je dat publiciteitsmoment dan wel afslaan?
Ik weet het ook niet. Iemand schreef laats dat het een raar jaar is en daar ben ik wel mee eens.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  maandag 17 april 2023 @ 10:42:10 #123
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799531
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 10:38 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet. Iemand schreef laats dat het een raar jaar is en daar ben ik wel mee eens.
Ook hoe iedereen eigenlijk al heel snel zijn handen ervan af lijken te hebben getrokken zoals een Cornald en een Duncan. Alsof ze echt blind dit nummer hebben gekozen op basis van een tape en er daarna achter kwamen dat ze 2 mensen hebben uitgekozen die het live niet zo goed kunnen zingen, slechte samenzang hebben, weinig charisma hebben en 0 chemistry met elkaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-04-2023 10:54:20 ]
  maandag 17 april 2023 @ 10:44:20 #124
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208799550
Ik zou bijna zeggen (en dan heb ik ook nog diep van binnen een hekel aan haar als zangeres): geef carte blanche aan Davina Michelle. Dan kunnen we ons herpakken met een goede zangeres en een prima nummer. Zal vast niet een hoogvlieger zijn maar dan pakken we vast zowel jury- als publiekspunten. Met als extra voordeel dat Davina al geliefd is binnen het ESF-fandom.

Gewoon even een jaartje wat minder risico. Zo kan de AVROTROS weer aan het ESF-merk bouwen. Want ik vrees dat na deze bak ellende vanuit de media er een stuk minder artiesten zullen zijn die zich inschrijven bij een open call voor volgend jaar.
  maandag 17 april 2023 @ 10:45:31 #125
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799561
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:44 schreef molloot200 het volgende:
Ik zou bijna zeggen (en dan heb ik ook nog diep van binnen een hekel aan haar als zangeres): geef carte blanche aan Davina Michelle. Dan kunnen we ons herpakken met een goede zangeres en een prima nummer. Zal vast niet een hoogvlieger zijn maar dan pakken we vast zowel jury- als publiekspunten. Met als extra voordeel dat Davina al geliefd is binnen het ESF-fandom.

Gewoon even een jaartje wat minder risico. Zo kan de AVROTROS weer aan het ESF-merk bouwen. Want ik vrees dat na deze bak ellende vanuit de media er een stuk minder artiesten zullen zijn die zich inschrijven bij een open call voor volgend jaar.
Eens, naam maakt me niet eens zoveel uit maar stuur gewoon een A-artiest of band volgend jaar. Winst van Duncan verbloemt toch wat redelijke middelmaat de afgelopen 8 jaar.
  maandag 17 april 2023 @ 10:47:10 #126
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208799574
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Eens, naam maakt me niet eens zoveel uit maar stuur gewoon een A-artiest of band volgend jaar.
Eigenlijk is het wat Israël dit jaar doet: na hun eerste NQ in jaren vorig jaar, het ESF-“merk” proberen te redden met een carte blanche voor een van de grootste artiesten in dat land.
pi_208799590
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:28 schreef Zigsky het volgende:
Mensen lopen ook nog steeds te zeiken over dat S10 niet kan zingen, want die deed alleen oehoeh en aha. En als je vraagt in welk jaar ze zelf 11e waren geworden op het esf dan krijg je geen antwoord :') .
S10 had een mooi nummer, bracht het ook goed, bij dit duo laat dat nog te wensen over helaa
  maandag 17 april 2023 @ 10:49:26 #128
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799592
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:47 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Eigenlijk is het wat Israël dit jaar doet: na hun eerste NQ in jaren vorig jaar, het ESF-“merk” proberen te redden met een carte blanche voor een van de grootste artiesten in dat land.
Carte Blanche moet je wel een beetje mee oppassen, Bij OG3NE beviel dat toch niet zo goed.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 10:54:24 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799632
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Eens, naam maakt me niet eens zoveel uit maar stuur gewoon een A-artiest of band volgend jaar. Winst van Duncan verbloemt toch wat redelijke middelmaat de afgelopen 8 jaar.
Onzin, als je naar de laatste 8 jaar kijkt zijn we een van de best presenterende landen op het ESF. Het kan niet elk jaar feest zijn.
  maandag 17 april 2023 @ 10:56:05 #130
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799646
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Onzin, als je naar de laatste 8 jaar kijkt zijn we een van de best presenterende landen op het ESF. Het kan niet elk jaar feest zijn.
Ik heb het niet over uitslagen maar over de algemene mening (en mijn eigen mening) in ieder geval in Nederland over act en nummer, dan is eigenlijk de laatste 8 jaar enkel Duncan, S10 en Douwe goed geweest en ons echt bevallen. Voor de rest Trijntje slecht, OG3NE een gemiste kans, Waylon was niks, Jeangu was niks (het tweede nummer dan) en nu is het helemaal een dieptepunt.
  Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 10:58:30 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208799667
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik heb het niet over uitslagen maar over de algemene mening (en mijn eigen mening) in ieder geval in Nederland over act en nummer, dan is eigenlijk de laatste 8 jaar enkel Duncan, S10 en Douwe echt goed geweest en ons echt bevallen. Voor de rest Trijntje slecht, OG3NE een gemiste kans, Waylon was niks, Jeangu was niks (het tweede nummer dan) en nu is het helemaal een dieptepunt.
Jeangu I toch ook wel? Tweede lied vond ik ook een stuk minder.

Dat maakt gewoon een score van 50%. Ik vond ook niet veel mis met Outlaw In 'Em op zichzelf, al had ik liever een ander dan Waylon de kans gegeven en vond ik het geen ESF-lied.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:00:16 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799682
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik heb het niet over uitslagen maar over de algemene mening (en mijn eigen mening) in ieder geval in Nederland over act en nummer, dan is eigenlijk de laatste 8 jaar enkel Duncan, S10 en Douwe goed geweest en ons echt bevallen. Voor de rest Trijntje slecht, OG3NE een gemiste kans, Waylon was niks, Jeangu was niks (het tweede nummer dan) en nu is het helemaal een dieptepunt.
Met enkel Trijntje hebben we de finale niet gehaald. Dat was de enige flop. Jeangu kon er ook niks aan doen dat hij binnen 6 maanden met een nieuw nummer moest komen. Grow was een sterk nummer.
  maandag 17 april 2023 @ 11:01:08 #133
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208799692
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem is dat dat caliber artiesten helemaal niet mee willen doen aan een nationaal songfestival. Dat was in ieder geval altijd het probleem en dan hou je 10 complete nobody's over of erger een nationaal songfestival met een Dries Roelvink en een John de Bever.
Als die nobody's veel talent en charisma hebben, en ook nog de juiste persoonlijkheid om het hele circus aan te kunnen, is dat niet erg.

Alleen is dat doorgaans niet de soort dat op zo'n Nationaal Songfestival af komt. Vaak hadden die in het verleden de combinatie van best wel kunnen zingen, maar ook weinig uitstraling (en/of wat belegen voor het Songfestival). De 'net niet'-categorie.

En als er wel eentje tussen zit die het hele pakket bezit, is de kans groot dat die voor veel stemmers net wat te uitgesproken is.
  maandag 17 april 2023 @ 11:02:51 #134
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799704
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Met enkel Trijntje hebben we de finale niet gehaald. Dat was de enige flop. Jeangu kon er ook niks aan doen dat hij binnen 6 maanden met een nieuw nummer moest komen. Grow was een sterk nummer.
Absoluut, maar het is ook meer kritiek op de selectiecommissie, ook in dat geval. Heel veel landen die wel een andere act hebben gekozen voor 2021. En als je als selectiecommissie er helemaal plat op gaat dat je een nummer kiest ipv een artiest dan is het gek om dat dan los te laten omdat je het zielig vindt voor de artiest.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:05:09 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799720
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem is dat dat caliber artiesten helemaal niet mee willen doen aan een nationaal songfestival. Dat was in ieder geval altijd het probleem en dan hou je 10 complete nobody's over of erger een nationaal songfestival met een Dries Roelvink en een John de Bever.
En je weet dat Nederlanders dan gewoon op John de Bever zouden stemmen. In Duitsland worden er ook al jaren rare keuzes gemaakt in hun NSF. Potentiële top 10 nummers (oprecht) en dan wordt er gestemd op iets dat laatste wordt. Voor het eerst heeft Duitsland dit jaar de goede keuze gemaakt, maar daar had ook bijna iemand gewonnen die bekend is om de uitspraak "Dicke Titte Kartoffelsalat". Ik vertrouw de Nederlanders geen NSF toe. En ook Cornald heeft eerder gezegd dat de meeste artiesten ook helemaal niet zouden meedoen met een NSF.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:07:33 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799737
Zo te zien gaan we Duncan sowieso zien in Liverpool want hij treed als interval op in de finale dit jaar is net bekend.

pi_208799746
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:44 schreef molloot200 het volgende:
Ik zou bijna zeggen (en dan heb ik ook nog diep van binnen een hekel aan haar als zangeres): geef carte blanche aan Davina Michelle. Dan kunnen we ons herpakken met een goede zangeres en een prima nummer. Zal vast niet een hoogvlieger zijn maar dan pakken we vast zowel jury- als publiekspunten. Met als extra voordeel dat Davina al geliefd is binnen het ESF-fandom.

Gewoon even een jaartje wat minder risico. Zo kan de AVROTROS weer aan het ESF-merk bouwen. Want ik vrees dat na deze bak ellende vanuit de media er een stuk minder artiesten zullen zijn die zich inschrijven bij een open call voor volgend jaar.
Geen carte blanche, dat dus juist niet. Davina heeft genoeg kutnummers. Ze schrijft alles met haar vriend annex drummer annex producer, en lang niet alles is goed. Dan krijg je weer dat familie Vol-familie Duncan verschijnsel dat er geen ruimte is voor kritiek als het misschien gewoon een slecht liedje is.

Ik ben niet tegen Davina, maar zet er dan misschien eens een Scandinavische producer naast ofzo. Het hoeft niks bijzonders te zijn, dat is het liedje van Loreen ook niet, maar het doet precies wat het moet doen. Nederlanders hebben daar weinig feeling voor.
pi_208799748
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:44 schreef molloot200 het volgende:
Ik zou bijna zeggen (en dan heb ik ook nog diep van binnen een hekel aan haar als zangeres): geef carte blanche aan Davina Michelle. Dan kunnen we ons herpakken met een goede zangeres en een prima nummer. Zal vast niet een hoogvlieger zijn maar dan pakken we vast zowel jury- als publiekspunten. Met als extra voordeel dat Davina al geliefd is binnen het ESF-fandom.

Gewoon even een jaartje wat minder risico. Zo kan de AVROTROS weer aan het ESF-merk bouwen. Want ik vrees dat na deze bak ellende vanuit de media er een stuk minder artiesten zullen zijn die zich inschrijven bij een open call voor volgend jaar.
Afhankelijk van hoe het komende maand gaat, kan het inderdaad belangrijk zijn om even rust in de tent te creëren en het voorkomen van een nieuwe flater prioriteit te geven. Maar goed, als Davina dan met een matig liedje 17e wordt, dan schiet je daar op lange termijn ook weer niet zo heel veel mee op.

Wat dat betreft is het sowieso verstandig om naar het verleden te kijken. Toen we in ons grootste Songfestivaldal in de historie zaten, was Anouk zo vriendelijk om de natie te redden. Maar in de jaren ‘90 hebben we ook al eens een mindere fase gehad, met erg wisselvallige resultaten en een jaar afwezigheid na Willeke en de dreiging dat dat weer zou gebeuren na de flop van Mrs.Einstein. Toen werd dat opgelost door tijd en geld te steken in componisten, in plaats van een grote naam te zoeken. Op het NSF van 1998 kwamen er liedjes langs, gemaakt door o.a. Fluitsma & Van Tijn, Huub van der Lubbe, Charly Lownoise & Mental Theo, John Ewbank en Henk Temming. Nogal logisch dat er dan kwaliteit tussen zit. En dat resulteerde in Hemel En Aarde van Edsilia, de enige inzending die tussen Teach-In en The Common Linnets om de winst meedeed. Hoewel een NSF niet hoeft, zou ik nu toch boven alles weer pleiten om energie te steken in mensen die een goed liedje kunnen maken, en de screening vooraf of mensen kunnen zingen iets scherper maken, zodat een herhaling van dit jaar op dat gebied minder waarschijnlijk wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 11:11:34 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208799757
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:07 schreef Momo het volgende:
Zo te zien gaan we Duncan sowieso zien in Liverpool want hij treed als interval op in de finale dit jaar is net bekend.

[ afbeelding ]
Mooi goedmakertje voor de coronaflop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208799758
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:07 schreef Momo het volgende:
Zo te zien gaan we Duncan sowieso zien in Liverpool want hij treed als interval op in de finale dit jaar is net bekend.

[ afbeelding ]
Ik weet niet goed wat ik hiervan vind. :@
pi_208799765
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:44 schreef molloot200 het volgende:
Ik zou bijna zeggen (en dan heb ik ook nog diep van binnen een hekel aan haar als zangeres): geef carte blanche aan Davina Michelle. Dan kunnen we ons herpakken met een goede zangeres en een prima nummer. Zal vast niet een hoogvlieger zijn maar dan pakken we vast zowel jury- als publiekspunten. Met als extra voordeel dat Davina al geliefd is binnen het ESF-fandom.

Gewoon even een jaartje wat minder risico. Zo kan de AVROTROS weer aan het ESF-merk bouwen. Want ik vrees dat na deze bak ellende vanuit de media er een stuk minder artiesten zullen zijn die zich inschrijven bij een open call voor volgend jaar.
We kunnen wel zeggen dat we met Davina de finale gaan halen maar daar heb ik oprecht mijn twijfels over. Ik denk dat zij het nog flink gaat onderschatten.
pi_208799766
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:07 schreef Momo het volgende:
Zo te zien gaan we Duncan sowieso zien in Liverpool want hij treed als interval op in de finale dit jaar is net bekend.

[ afbeelding ]
Toch nog Nederland in de finale.

Leuk voor hem :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:13:30 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799767
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 11:11 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan vind. :@
Nouja, is samen met een aantal andere oud-kandidaten zoals Mahmood en Dadi, denk dat ze weer elkaars nummer gaan zingen. Net als in 2019, een Switch Song
  maandag 17 april 2023 @ 11:14:30 #144
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208799775
Drie zinnetjes op z'n smartphone typen ter bescherming van die arme Mia en Dion is teveel, maar als er ergens wat egopuntjes vallen te scoren is Duncan er als de kippen bij, mooie boel is dat.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 17 april 2023 @ 11:14:38 #145
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208799776
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom we Dion en Mia niet gewoon bij Beau, Humberto of Jinek hebben gezien is wel een groot raadsel, hetzelfde met de radiostations. Ik ben bang omdat men toch twijfels had over hun vocalen, want waarom zou je dat publiciteitsmoment dan wel afslaan?
Ja maar juist met die programma's kun je toch best wat vingers in de pap doen. Flikker er een gigantische galm en autotune op. Als je het niet live uitzendt kun je het nog nabewerken ook. 80% van de kijkers tuint daar bij de beste zangers en alle andere talentenjachten ook gewoon in. En dan heb je in ieder geval nog een supergeregisseerd optreden, dat wél okay is en ze niet neerzet als totale incompetente zangers...

Nu hebben we alleen maar extreem vals gehoord, terwijl ze echt wel wát zullen kunnen... Maarja. Als dit de eerste indruk is, die ook nog 2x bevestigd wordt... Én je hebt niets positiefs waar je naar kunt verwijzen qua liveoptredens. Ja dan is het tij moeilijk te keren betreft reputatie/imago.

Ik begrijp er geen snars van (ook niet dat je je eigen liedje zo slecht beheerst, dit moeten wel gewoon echt de druk i.c.m. hele slechte dagen zijn) en vind het vooral heel zielig en mismanagement inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 11:17:09 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208799795
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Drie zinnetjes op z'n smartphone typen ter bescherming van die arme Mia en Dion is teveel, maar als er ergens wat egopuntjes vallen te scoren is Duncan er als de kippen bij, mooie boel is dat.
En hoe weet jij dat hij er helemaal niet is ter support? Omdat ie niet op tv verschijnt? :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 17 april 2023 @ 11:19:44 #147
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208799814
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat hij er helemaal niet is ter support? Omdat ie niet op tv verschijnt? :')
Hij verschijnt niet alleen niet op televisie, hij was er zelfs helemaal niet bij in Amsterdam.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 17 april 2023 @ 11:21:46 #148
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208799833
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
En je weet dat Nederlanders dan gewoon op John de Bever zouden stemmen. In Duitsland worden er ook al jaren rare keuzes gemaakt in hun NSF. Potentiële top 10 nummers (oprecht) en dan wordt er gestemd op iets dat laatste wordt. Voor het eerst heeft Duitsland dit jaar de goede keuze gemaakt, maar daar had ook bijna iemand gewonnen die bekend is om de uitspraak "Dicke Titte Kartoffelsalat". Ik vertrouw de Nederlanders geen NSF toe. En ook Cornald heeft eerder gezegd dat de meeste artiesten ook helemaal niet zouden meedoen met een NSF.
Dat was mijn punt, ik ken Nederland ook goed genoeg om te weten wie er dan zou winnen. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 11:21:59 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208799839
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hij verschijnt niet alleen niet op televisie, hij was er zelfs helemaal niet bij in Amsterdam.
Hij is hun schoothondje niet.

Jij was hier ook aan het zeiken geweest als ie wel op tv was verschenen, want dan trok hij alle aandacht naar zichzelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 17 april 2023 @ 11:24:21 #150
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208799862
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:13 schreef NailQueen het volgende:

[..]
We kunnen wel zeggen dat we met Davina de finale gaan halen maar daar heb ik oprecht mijn twijfels over. Ik denk dat zij het nog flink gaat onderschatten.
Ik denk dat ze toendertijd met die interval-act echt top-5 had kunnen scoren.
Ik vind davina een leuk mens en goede zangeres. Ben geen fan van der liedjes - ik vind ze behoorlijk generiek en wat saai- .... Maar ik ben er oprecht van overtuigd dat als iemand het kan, dat zij het is. Zelfs met een matig liedje, steekt ze vocaal echt wel boven het gemiddelde deelnemerveld uit.

En ik denk dat mensen onderschatten hoeveel alleen goede vocals (als ze écht goed en onderscheidend zijn) al doen voor een goed eindresultaat. Zie bv. Zwitserland 2021, waarvan (imo) het resultaat puur gebasseerd was op de stem en absurd goede zangkwaliteit (vooral live O+ ) van die gast, i.t.t. het liedje dat best generiek is.
  maandag 17 april 2023 @ 11:24:29 #151
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208799863
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij is hun schoothondje niet.

Jij was hier ook aan het zeiken geweest als ie wel op tv was verschenen, want dan trok hij alle aandacht naar zichzelf.
> ''Hoe weet je dat hij er niet was, omdat hij niet op televisie verschijnt?!?''
> Krijgt specifieke proeve van schittering in afwezigheid
> ''Ja, m-m-m-maar.''

Nee, in deze verschuiving van doelpalen trappen we niet.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 11:26:28 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208799888
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:24 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
> ''Hoe weet je dat hij er niet was, omdat hij niet op televisie verschijnt?!?''
> Krijgt specifieke proeve van schittering in afwezigheid
> ''Ja, m-m-m-maar.''

Nee, in deze verschuiving van doelpalen trappen we niet.
:')

Er voor iemand zijn betekent wat anders dan bij een optreden aanwezig zijn. Dat snap zelfs jij wel. Ik ga ook niet meer op je in verder, dit is meer blinde haat dan oprecht het beste voor hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 17 april 2023 @ 11:26:59 #153
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208799893
Laat anders Wouter Hardy weer iets doen. Die heeft nu drie keer bewezen met een goed nummer te kunnen komen. Het succes van Arcade was volgens mij ook minstens de helft door zijn inbreng. (Daarom hebben we misschien ook dit jaar Duncans invloed wat overschat, van 'het zal wel goed zijn').

Davina Michelle en Wouter Hardy, boh, Maastricht 2025.
Koel en donker bewaren
pi_208799907
Wat is er mis met Davina eigenlijk? Ze leeft zich in en zingt zo ongelooflijk zuiver. Deze bijvoorbeeld:
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208799914
Ergens nog bewonderenswaardig dat ze zich niet terugtrekken. Niet te doen deze druk lijkt me. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze het niet overtuigend live kunnen brengen. Ik bedoel; waarom zou je als Duncan L het risico nemen en je naam zo te grabbel gooien. Zeker iemand als Duncan weet hoeveel druk er op zit. Dan ga je dit toch alleen maar aan als je er echt zeker van bent? :?

Alleen het idee al dat ze naast hun zang óók nog moeten gaan letten op chemie, op het juiste moment in de camera kijken, bewegingen etc, zorgt bij mij voor plaatsvervangende zenuwen.
  maandag 17 april 2023 @ 11:32:14 #156
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208799940
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ergens nog bewonderenswaardig dat ze zich niet terugtrekken. Niet te doen deze druk lijkt me. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze het niet overtuigend live kunnen brengen. Ik bedoel; waarom zou je als Duncan L het risico nemen en je naam zo te grabbel gooien. Zeker iemand als Duncan weet hoeveel druk er op zit. Dan ga je dit toch alleen maar aan als je er echt zeker van bent? :?

Alleen het idee al dat ze naast hun zang óók nog moeten gaan letten op chemie, op het juiste moment in de camera kijken, bewegingen etc, zorgen bij mij al voor plaatsvervangende zenuwen.
Als het om terugtrekken gaat: volgens mij, als je dat nu nog doet, krijg je een dikke vette boete. Daarom kan dat al niet meer denk ik :)
  maandag 17 april 2023 @ 11:32:28 #157
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208799942
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')

Er voor iemand zijn betekent wat anders dan bij een optreden aanwezig zijn. Dat snap zelfs jij wel. Ik ga ook niet meer op je in verder, dit is meer blinde haat dan oprecht het beste voor hebben.
Pas op dat je niet door je rug gaat bij het optillen van deze doelpaal.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 17 april 2023 @ 11:33:00 #158
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208799948
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 11:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ergens nog bewonderenswaardig dat ze zich niet terugtrekken. Niet te doen deze druk lijkt me. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze het niet overtuigend live kunnen brengen. Ik bedoel; waarom zou je als Duncan L het risico nemen en je naam zo te grabbel gooien. Zeker iemand als Duncan weet hoeveel druk er op zit. Dan ga je dit toch alleen maar aan als je er echt zeker van bent? :?

Alleen het idee al dat ze naast hun zang óók nog moeten gaan letten op chemie, op het juiste moment in de camera kijken, bewegingen etc, zorgt bij mij voor plaatsvervangende zenuwen.
En verder snap ik het ook niet dat Duncan, die wij vooral kennen als extreme perfectionist (met nadruk op extreem), dan hiermee aan komt zetten.
pi_208799954
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Als het om terugtrekken gaat: volgens mij, als je dat nu nog doet, krijg je een dikke vette boete. Daarom kan dat al niet meer denk ik :)
Duncan en z’n vriend kunnen het dan toch doen? :P
Nee lijkt me ook niet dat dat kan, alhoewel een wissel van artiesten nog nooit heeft plaatsgevonden, geloof ik?
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:35:15 #160
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208799969
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Als het om terugtrekken gaat: volgens mij, als je dat nu nog doet, krijg je een dikke vette boete. Daarom kan dat al niet meer denk ik :)
En lijkt mij ook overdreven nu. Het nummer is best ok, geen hoogvlieger, maar je kan er best mee door als alles gewoon goed gaat.

Deze dame kon er in 2016 helemaal niks van live, maar toch hebben ze het gefixt met backings en zijn ze gewoon door gegaan naar de finale.
pi_208799996
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:35 schreef Momo het volgende:

[..]
En lijkt mij ook overdreven nu. Het nummer is best ok, geen hoogvlieger, maar je kan er best mee door als alles gewoon goed gaat.

Deze dame kon er in 2016 helemaal niks van live, maar toch hebben ze het gefixt met backings en zijn ze gewoon door gegaan naar de finale.
True, maar wel drie kanttekeningen. Het is wat meer uptempo, het is Azerbeidzjan en jury’s houden van deze Scandinavische sound :P
  maandag 17 april 2023 @ 11:38:07 #162
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208799997
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:33 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Duncan en z’n vriend kunnen het dan toch doen? :P
Nee lijkt me ook niet dat dat kan, alhoewel een wissel van artiesten nog nooit heeft plaatsgevonden, geloof ik?
Alleen in 1971. Nicole & Hugo werden vervangen door Lily Castel en Jacques Raymond omdat Nicole geelzucht had gekregen in de week voor de festival.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208799999
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
En je weet dat Nederlanders dan gewoon op John de Bever zouden stemmen. In Duitsland worden er ook al jaren rare keuzes gemaakt in hun NSF. Potentiële top 10 nummers (oprecht) en dan wordt er gestemd op iets dat laatste wordt. Voor het eerst heeft Duitsland dit jaar de goede keuze gemaakt, maar daar had ook bijna iemand gewonnen die bekend is om de uitspraak "Dicke Titte Kartoffelsalat". Ik vertrouw de Nederlanders geen NSF toe. En ook Cornald heeft eerder gezegd dat de meeste artiesten ook helemaal niet zouden meedoen met een NSF.
Ja want dat is zo ironisch, volk zoals Johan Derksen zeiken alles af, maar zijn dan de eersten met een mening en staan vooraan om mensen te gaan sturen/ophitsen bij een Nationale finale.

Áls ze het ooit weer zouden doen, dan zou ik echt maar 3 keuzes ofzo geven. :')
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 11:39:30 #164
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208800004
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:38 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
True, maar wel drie kanttekeningen. Het is wat meer uptempo, het is Azerbeidzjan en jury’s houden van deze Scandinavische sound :P
Maar toch, het is de gemiddelde kijker niet opgevallen dat de dame in het refrein zelf bijna niet zingt. We moeten er desnoods maar aan gaan poetsen. Want niks doen en dan hun zo naar Liverpool sturen is ook geen optie.
  maandag 17 april 2023 @ 11:42:11 #165
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208800027
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar toch, het is de gemiddelde kijker niet opgevallen dat de dame in het refrein zelf bijna niet zingt. We moeten er desnoods maar aan gaan poetsen. Want niks doen en dan hun zo naar Liverpool sturen is ook geen optie.
Bij Halo vorig jaar was ook ineens na de pre parties een blik achtergrondzangeressen opengetrokken :D
pi_208800042
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar toch, het is de gemiddelde kijker niet opgevallen dat de dame in het refrein zelf bijna niet zingt. We moeten er desnoods maar aan gaan poetsen. Want niks doen en dan hun zo naar Liverpool sturen is ook geen optie.
Helemaal eens! En ook niet vergeten dat we pas als 14e moeten optreden, waarmee je in deze televote only semi echt al een paar punten voorligt. Ik zie het nog steeds niet kansloos voor kwalificatie, maar als het allemaal zo moet, meh
pi_208800067
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:57 schreef Greys het volgende:
Wat je er ook van vindt (het lied doet mij ook niets en nee ik vind de twee artiesten ook niet veel charisma hebben etc) de idiote heksenjacht die het nu is geworden is walgelijk.
En Cornald thuis opzoeken als roddelrubriek is net zo walgelijk. Wie denk je wel dat je bent joh, niemand is verplicht je op een door jou bepaald moment te woord te staan.

Mijn gevoel (!) zegt dat Duncan de grootste steek heeft laten vallen door te denken dat hij deze twee onervaren mensen bij elkaar kon gooien en het wel goed zou komen.
De selectiecommissie is (dénk ik!) te veel afgegaan op het oordeel van Duncan. Dat is immers een vrij recente ESF winnaar.
AvroTros heeft de twee veel te veel afgeschermd tot aan Spanje.
Etc.

Er zijn vele steken gevallen en opgeteld is het nu een jammerlijke heksenjacht geworden.
En nee, niemand hoeft het te bejubelen (ga ik ook niet doen, ik vind het lied nog steeds niksig en de artiesten charisma-loos) maar dit gaat veel te ver allemaal.

De officiële NLse media zouden wat mij betreft allemaal wel weg mogen blijven uit Liverpool dit keer.

Gelukkig zijn de repetities dit jaar besloten. Dat kan nog een voordeel zijn. Want ze krijgen daar als het goed is van seconde tot seconde te horen waar ze in de camera moeten kijken, waar ze moeten staan etc. Dus hopelijk biedt ze dat meer houvast en is het 'hulpeloze' op het podium eraf straks.
Duncan en AvroTros hebben zich gewoon opgesteld als curlingouders
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208800077
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 11:28 schreef Zigsky het volgende:
Wat is er mis met Davina eigenlijk? Ze leeft zich in en zingt zo ongelooflijk zuiver. Deze bijvoorbeeld:
Haar liedjes zijn misschien niet allemaal echt hoogvliegers, dat het allemaal winnaars zijn ofzo, maar een 'veilige' top 10 is ook prima. En zij moet wel echt heel erg haar best doen wil ze niet een finale halen, want mensen zijn altijd wel gevoelig voor dat soort 'schreeuw'-zangeressen. Een soort vrouwelijke Sam Ryder.

Sweet Water als inzending zou top geweest zijn.
pi_208800114
Wat ik me ook wel afvraag, Jamie en Bas van DI-RECT zeiden in 2019 dat ze er weleens over nadachten en ze er wel over wilden praten. Maarrr.. de laatste jaren zegt de AVROTROS steeds dat ze (jonge) talenten de kans willen geven etc. Zouden ze dan serieus hun ook niet meer benaderen enzo, omdat ze echt alleen maar op talent/onbekendere artiesten gericht zijn nu :? 8)7
pi_208800120
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Haar liedjes zijn misschien niet allemaal echt hoogvliegers, dat het allemaal winnaars zijn ofzo, maar een 'veilige' top 10 is ook prima. En zij moet wel echt heel erg haar best doen wil ze niet een finale halen, want mensen zijn altijd wel gevoelig voor dat soort 'schreeuw'-zangeressen. Een soort vrouwelijke Sam Ryder.

Sweet Water als inzending zou top geweest zijn.
Volgend jaar iets als Sweet water sturen dan. Is mijn advies aan AvroTros. Mochten ze meelezen :7.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208800162
Of iets zoals dit lijkt me ook heel tof van Nederland. Hou de Nederlandse taal er lekker in maar maak het iets meer bombastisch maar nog steeds met het melancholische sausje waar we bekend om staan

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208800169
Even een berichtje van een trouwe meelezer die nooit zoveel schrijft hier…

Ik ben het helemaal eens met de algemene tendens hier hoor: selectieprocedure moet op de schop, niet onze beste inzending ever, waar is Duncan, hadden ze niet tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden, etc…

Maar wat ik vooral denk: deze druk en negativiteit moet toch killing zijn voor Mia en Dion? Denk je je land te vertegenwoordigen en werk je maanden aan iets moois, krijg je echt alleen maar bagger over je heen! Je hoeft je browser maar te openen, en iemand heeft iets te negatiefs te zeuren over je optreden op een preparty. Echt, zelfs de meest zuivere zangeres zou nog vals gaan klinken, met deze last op je schouders. We mogen blij zijn als er iets meer dan een piepgeluid uit komt in Liverpool, als we zo door blijven zaniken als Nederlanders, denk ik.

Dus ik hoop vooral dat we ook een klein beetje achter Mia en Dion kunnen gaan staan nu. Focussen op de goede dingen enzo. Het nummer is best prima, goed geproduceerd, Mia is een prachtige vrouw. Zingen kunnen ze heus wel (met een beetje coaching, en wat back op support van achteren). ‘Onderlinge chemie’ op het songfestival, waarbij iedere camerahoek doodgerepeteerd wordt, en elke verliefde blik is geacteerd, kun je prima faken. En mocht het dan toch niet loepie zuiver klinken, dan moeten we gewoon de staging zo prachtig maken (lekker fijn jaren 30 art deco sfeertje zoals die EiC letters op de backdrop, goede belichting), dat iedereen dat blijft onthouden! #teamgeenideeofhetgoedkomtmaarlatenwezevooralnietlatenvallen
pi_208800176
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:56 schreef Nexum het volgende:
Of iets zoals dit lijkt me ook heel tof van Nederland. Hou de Nederlandse taal er lekker in maar maak het iets meer bombastisch maar nog steeds met het melancholische sausje waar we bekend om staan

Eens!
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:01:51 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208800219
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:56 schreef Nexum het volgende:
Of iets zoals dit lijkt me ook heel tof van Nederland. Hou de Nederlandse taal er lekker in maar maak het iets meer bombastisch maar nog steeds met het melancholische sausje waar we bekend om staan

Dit soort muziek vind ik ook supertof voor ons. ^O^ Maar artiesten moeten wel willen he. Juist als ik nu als artiest zou zien hoe de media Mia en Dion aanpakt zou ik heel hard gaan twijfelen. Wat @Redlegs ook zegt, ik hoop dat mensen ook voor hun opkomen en er nog iets van proberen te maken. Als beginnend artiest is deze storm van kritiek echt killing.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 12:13:17 #175
163650 Greys
pi_208800325
Hoop ook echt dat - nu Duncan in Liverpool dus kennelijk zelf ook optreedt in de finale - hij zich nog genoeg kan focussen op het begeleiden van Mia en Dion en niet voornamelijk met z'n eigen optreden daar bezig moet zijn straks. Echt tof natuurlijk dat hij in de line up staat, maar oef. Had gehoopt dat hij er daar helemaal voor ze zou kunnen zijn. Nu moet ie daar zelf ook repeteren enzo natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 17-04-2023 12:35:02 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208800440
Vind het wel sneu voor Mia & Dion want ik denk echt dat ze na deze ervaring enorm zuur gaan terugkijken op hun ESF avontuur en ook hoe het impact gaat hebben op hun verdere carriere. -O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208800532
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:27 schreef Nexum het volgende:
Vind het wel sneu voor Mia & Dion want ik denk echt dat ze na deze ervaring enorm zuur gaan terugkijken op hun ESF avontuur en ook hoe het impact gaat hebben op hun verdere carriere. -O-
Jaa inderdaad, en hun mentale gezondheid. Qua commotie in het land lijkt het net alsof ze een moord hebben gepleegd ofzo, terwijl het maar een (in perspectief onbelangrijk) liedjeswedstrijd is. Ik heb wel met ze te doen. Hopelijk kan Mia nog wat rust vinden in Los Angeles hierna, maar bij Dion is dat wat lastiger.
  maandag 17 april 2023 @ 12:41:03 #178
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208800534
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:52 schreef Em31 het volgende:
Wat ik me ook wel afvraag, Jamie en Bas van DI-RECT zeiden in 2019 dat ze er weleens over nadachten en ze er wel over wilden praten. Maarrr.. de laatste jaren zegt de AVROTROS steeds dat ze (jonge) talenten de kans willen geven etc. Zouden ze dan serieus hun ook niet meer benaderen enzo, omdat ze echt alleen maar op talent/onbekendere artiesten gericht zijn nu :? 8)7
G*dsammûh, roep al tijden Di-Rect naar ESF
... en huiver mee
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:54:31 #179
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208800644

Terugkeer Nationaal Songfestival ‘zeker niet uitgesloten’


Het is niet ondenkbaar dat het Nationaal Songfestival op termijn terugkeert in Nederland. De verantwoordelijke omroep AvroTros voert daar regelmatig gesprekken over, zegt Eric van Stade, algemeen directeur en lid van de songfestivalselectiecommissie.
Showredactie 17-04-23, 12:39

Eigenlijk is er ieder jaar discussie, stelt Van Stade in gesprek met persbureau ANP. ,,We proberen natuurlijk te kijken of we het nog steeds goed doen en of we daar niet af en toe verandering in moeten brengen. We hebben het er regelmatig over maar tot nu toe leek het ons verstandiger dat we doorgaan op de weg die we nu zijn ingeslagen.”

Het Nationaal Songfestival werd in 2012 voor het laatst georganiseerd. Toen koos jury en publiek voor Joan Franka om Nederland te vertegenwoordigen in Azerbeidzjan. Een jaar later bood Anouk zich vrijwillig aan en sindsdien wordt de Nederlandse inzending steeds intern achter gesloten deuren gekozen. Met succes, want in de jaren daarna haalde alleen Trijntje Oosterhuis de finale niet.

Sinds de invoering van de halve finales in 2004 miste Nederland juist wel vaak de finale met een inzending die mede door het publiek werd gekozen. Glennis Grace (2005), Treble (2006), Edsilia Rombley (2007), De Toppers (2009), Sieneke (2010), 3JS (2011) en Joan Franka gingen allen vroegtijdig naar huis.

.....back to the dark ages...
pi_208800663
:X
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:59:34 #181
375570 crew  Cyan9
pi_208800686
Snollebollekes incoming. ;(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208800711
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:54 schreef Momo het volgende:

Terugkeer Nationaal Songfestival ‘zeker niet uitgesloten’


Het is niet ondenkbaar dat het Nationaal Songfestival op termijn terugkeert in Nederland. De verantwoordelijke omroep AvroTros voert daar regelmatig gesprekken over, zegt Eric van Stade, algemeen directeur en lid van de songfestivalselectiecommissie.
Showredactie 17-04-23, 12:39

Eigenlijk is er ieder jaar discussie, stelt Van Stade in gesprek met persbureau ANP. ,,We proberen natuurlijk te kijken of we het nog steeds goed doen en of we daar niet af en toe verandering in moeten brengen. We hebben het er regelmatig over maar tot nu toe leek het ons verstandiger dat we doorgaan op de weg die we nu zijn ingeslagen.”

Het Nationaal Songfestival werd in 2012 voor het laatst georganiseerd. Toen koos jury en publiek voor Joan Franka om Nederland te vertegenwoordigen in Azerbeidzjan. Een jaar later bood Anouk zich vrijwillig aan en sindsdien wordt de Nederlandse inzending steeds intern achter gesloten deuren gekozen. Met succes, want in de jaren daarna haalde alleen Trijntje Oosterhuis de finale niet.

Sinds de invoering van de halve finales in 2004 miste Nederland juist wel vaak de finale met een inzending die mede door het publiek werd gekozen. Glennis Grace (2005), Treble (2006), Edsilia Rombley (2007), De Toppers (2009), Sieneke (2010), 3JS (2011) en Joan Franka gingen allen vroegtijdig naar huis.

.....back to the dark ages...
Waarom zit Eric van Stade eigenlijk in de commissie?
Puur omdat hij de directeur is van de AVROTROS?
pi_208800759
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:54 schreef Momo het volgende:

Terugkeer Nationaal Songfestival ‘zeker niet uitgesloten’


Het is niet ondenkbaar dat het Nationaal Songfestival op termijn terugkeert in Nederland. De verantwoordelijke omroep AvroTros voert daar regelmatig gesprekken over, zegt Eric van Stade, algemeen directeur en lid van de songfestivalselectiecommissie.
Showredactie 17-04-23, 12:39

Eigenlijk is er ieder jaar discussie, stelt Van Stade in gesprek met persbureau ANP. ,,We proberen natuurlijk te kijken of we het nog steeds goed doen en of we daar niet af en toe verandering in moeten brengen. We hebben het er regelmatig over maar tot nu toe leek het ons verstandiger dat we doorgaan op de weg die we nu zijn ingeslagen.”

Het Nationaal Songfestival werd in 2012 voor het laatst georganiseerd. Toen koos jury en publiek voor Joan Franka om Nederland te vertegenwoordigen in Azerbeidzjan. Een jaar later bood Anouk zich vrijwillig aan en sindsdien wordt de Nederlandse inzending steeds intern achter gesloten deuren gekozen. Met succes, want in de jaren daarna haalde alleen Trijntje Oosterhuis de finale niet.

Sinds de invoering van de halve finales in 2004 miste Nederland juist wel vaak de finale met een inzending die mede door het publiek werd gekozen. Glennis Grace (2005), Treble (2006), Edsilia Rombley (2007), De Toppers (2009), Sieneke (2010), 3JS (2011) en Joan Franka gingen allen vroegtijdig naar huis.

.....back to the dark ages...
Het gaat gebeuren _O_ zin in. Wordt toch lachen jongens. Who cares als het nog een jaartje misgaat, de ervaring alleen om dat anno 2024 mee te maken wordt hi-larisch _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:10:33 #184
375570 crew  Cyan9
pi_208800769
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:09 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het gaat gebeuren _O_ zin in. Wordt toch lachen jongens. Who cares als het nog een jaartje misgaat, de ervaring alleen om dat anno 2024 mee te maken wordt hi-larisch _O-
Nee dank je, ik zit niet te wachten op een flinke dosis plaatsvervangende schaamte.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 17 april 2023 @ 13:10:59 #185
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208800775
En dan ook echt nu aankomen met dat Nationaal Songfestival. Man man man :')

Prima, maar alleen als er 3 (of zo) écht sterke songs staan, dat er eigenlijk niks mis kan gaan.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:11:35 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208800783
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:03 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Waarom zit Eric van Stade eigenlijk in de commissie?
Puur omdat hij de directeur is van de AVROTROS?
Hij vond de keuze voor De Diepte vorig jaar best risky
quote:
We steken met deze keuze onze nek uit en staan daar als selectiecommissie unaniem achter’, zei algemeen directeur van AVROTROS Eric van Stade daarover.
pi_208800805
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:14 schreef Saboo het volgende:

Ik begrijp er geen snars van (ook niet dat je je eigen liedje zo slecht beheerst, dit moeten wel gewoon echt de druk i.c.m. hele slechte dagen zijn) en vind het vooral heel zielig en mismanagement inderdaad.
Feit is wel dat het liedje natuurlijk door Duncan voor Duncan geschreven is, hij heeft later pas bedacht dat Dion dit ook wel zou kunnen zingen... dat is toch een beetje Trijntje goes Anouk 2.0
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208800818
10 liedjes.
Doe er een internationale jury + televote bij
Jong, fris talent.

Ja ja, nu ben ik te optimistisch. Maar ze hebben het echt wel in zich om er iets van te maken als ze er echt voor willen gaan _O_

#TeamNSF
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:15:04 #189
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208800828
Ik blijf het zeggen, we hadden ook niks fatsoenlijks te kiezen in die jaren. En het liedje van Joan was opzich oke, wie had verwacht dat zo vals zou zingen.

En bij de The Voice werd je geregeld emotioneel gemanipuleerd,bijv. als Anouk iemand weer eens volledig de grond in boorde of er een zielig jankverhaal was dus dat telt niet helemaal vind ik. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:15:59 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208800843
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:14 schreef Nexum het volgende:
10 liedjes.
Doe er een internationale jury + televote bij
Jong, fris talent.

Ja ja, nu ben ik te optimistisch. Maar ze hebben het echt wel in zich om er iets van te maken als ze er echt voor willen gaan _O_

#TeamNSF
Nexie, ik heb een gevoel dat we daar geen Bente´s of Slay Queens gaan zien.
pi_208800878
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:14 schreef Nexum het volgende:
10 liedjes.
Doe er een internationale jury + televote bij
Jong, fris talent.

Ja ja, nu ben ik te optimistisch. Maar ze hebben het echt wel in zich om er iets van te maken als ze er echt voor willen gaan _O_

#TeamNSF
Geloof me, dit wil je niet. :P Want dan vind je straks een up-tempo nummer leuk, maar dan wordt Jaap Reesema gekozen met een schattig, gevoelig liedje over zijn kinderen.
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 13:21:46 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_208800906
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:40 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Jaa inderdaad, en hun mentale gezondheid. Qua commotie in het land lijkt het net alsof ze een moord hebben gepleegd ofzo, terwijl het maar een (in perspectief onbelangrijk) liedjeswedstrijd is. Ik heb wel met ze te doen. Hopelijk kan Mia nog wat rust vinden in Los Angeles hierna, maar bij Dion is dat wat lastiger.
Ik denk wel eens aan de kritiek die ze kreeg over haar oude post op social media over Nederland. Wat dat betreft is het hier wel een smerige bende vaak. Het is nu een spelletje affikken-voor-de-clicks geworden.
pi_208800931
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:27 schreef Nexum het volgende:
Vind het wel sneu voor Mia & Dion want ik denk echt dat ze na deze ervaring enorm zuur gaan terugkijken op hun ESF avontuur en ook hoe het impact gaat hebben op hun verdere carriere. -O-
ESF kan een mooie springplank zijn voor je carrière. Kijk naar S10, Duncan, Jeangu, Douwe Bob. Zelfs Sieneke heeft een goede carrière aan overgehouden. Maar als het fout gaat, dan kan het compleet tegenovergestelde gebeuren zoals bij Joan Franka. En het lijkt of dit jaar alles wat fout kan gaan ook echt fout gaat. Tenzij het in Liverpool opeens de goede kant opkanteld denk ik niet dat Mia & Dion hier veel profijt van gaan krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 13:24:49 #194
163650 Greys
pi_208800947
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:03 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Waarom zit Eric van Stade eigenlijk in de commissie?
Puur omdat hij de directeur is van de AVROTROS?
AvroTros betaalt.
Dus niet zo heel gek dat ze ook een stem in het bepalen willen. Toch. Op zich. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 13:24:57 #195
87554 Cee
Welluk?
pi_208800951
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:14 schreef Nexum het volgende:
10 liedjes.
Doe er een internationale jury + televote bij
Jong, fris talent.

Ja ja, nu ben ik te optimistisch. Maar ze hebben het echt wel in zich om er iets van te maken als ze er echt voor willen gaan _O_

#TeamNSF
Alleen als alle 10 even ESF-waardig zijn.

Ik heb er alle vertrouwen in dat er in Nederland 10 acts zijn die ieder in hun genre best wat goeds kunnen maken maar ik heb er nul vertrouwen in dat de kijker weet wat werkt op ESF en puur op likeability stemt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 13:26:06 #196
163650 Greys
pi_208800969
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Alleen als alle 10 even ESF-waardig zijn.

Ik heb er alle vertrouwen in dat er in Nederland 10 acts zijn die ieder in hun genre best wat goeds kunnen maken maar ik heb er nul vertrouwen in dat de kijker weet wat werkt op ESF en puur op likeability stemt.
Jup. Kijk naar hoeveel er dit jaar alweer gillen dat Suzan en Freek hadden moeten gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 13:26:32 #197
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208800973
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2023 13:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Geloof me, dit wil je niet. :P Want dan vind je straks een up-tempo nummer leuk, maar dan wordt Jaap Reesema gekozen met een schattig, gevoelig liedje over zijn kinderen.
Oftewel een doorslagje van dit.


...en voor een dergelijke keuze vrees ik dus, bij een Nationaal Songfestival. Of voor een liedje van een stel Suzan & Freek-klonen. Óf het origineel zelfs, als die het aan zouden durven.
pi_208800985
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:23 schreef NailQueen het volgende:

[..]
ESF kan een mooie springplank zijn voor je carrière. Kijk naar S10, Duncan, Jeangu, Douwe Bob. Zelfs Sieneke heeft een goede carrière aan overgehouden. Maar als het fout gaat, dan kan het compleet tegenovergestelde gebeuren zoals bij Joan Franka. En het lijkt of dit jaar alles wat fout kan gaan ook echt fout gaat. Tenzij het in Liverpool opeens de goede kant opkanteld denk ik niet dat Mia & Dion hier veel profijt van gaan krijgen.
Daarom verbaast het me ook wel echt dat dit live zo misgaat, want de laatste jaren kreeg je echt het idee dat dat het allerbelangrijkste voor de commissie was. Wat mij betreft deden ze dat dan juist ook goed de afgelopen jaren. Lied kon bijv. je smaak niet zijn, maar live kwam het hoe dan ook goed.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 13:32:58 #199
163650 Greys
pi_208801051
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:27 schreef Em31 het volgende:

[..]
Daarom verbaast het me ook wel echt dat dit live zo misgaat, want de laatste jaren kreeg je echt het idee dat dat het allerbelangrijkste voor de commissie was. Wat mij betreft deden ze dat dan juist ook goed de afgelopen jaren. Lied kon bijv. je smaak niet zijn, maar live kwam het hoe dan ook goed.
Eerlijk is eerlijk, er was toen natuurlijk wel net een lange periode geweest waarin artiesten amper hadden kunnen optreden voor zalen/publiek door corona. Dus ergens kan ik me nog voorstellen dat ze dachten bij de commissie 'mjah, best een goed lied inderdaad Duncan en qua live gaan we dan maar uit dit keer van jouw oordeel/inschatting'. (Geen idee of ze zonder de coronajaren wél meer live hadden gespeeld hoor, bv als voorprogramma van Duncan ofzo). Maar het is wel van alle kanten een dik risico geweest om er twee bij elkaar te zetten die elkaar daarvoor niet kenden en nooit samen zongen. Snap daarin zelf ook echt niet waarom Duncan dat risico nam en de commissie dacht 'oké dan nemen wij dat risico ook wel'. Alleen als er geen betere inzendingen/opties waren, dan zou ik het snappen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208801088
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Alleen als alle 10 even ESF-waardig zijn.

Ik heb er alle vertrouwen in dat er in Nederland 10 acts zijn die ieder in hun genre best wat goeds kunnen maken maar ik heb er nul vertrouwen in dat de kijker weet wat werkt op ESF en puur op likeability stemt.
Stel er zit een heel goed nummer tussen waardoor we duidelijk hoog komen te staan bij de bookmakers, dan denk ik dat Nederlanders daar nog wel gevoelig voor zijn als ze dat heel vaak horen. Máár is dat dus niet zo en is het allemaal een beetje meh/wel oké, dan gaat het sowieso mis. :') _O-
pi_208801104
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:54 schreef Momo het volgende:

Terugkeer Nationaal Songfestival ‘zeker niet uitgesloten’


Het is niet ondenkbaar dat het Nationaal Songfestival op termijn terugkeert in Nederland. De verantwoordelijke omroep AvroTros voert daar regelmatig gesprekken over, zegt Eric van Stade, algemeen directeur en lid van de songfestivalselectiecommissie.
Showredactie 17-04-23, 12:39

Eigenlijk is er ieder jaar discussie, stelt Van Stade in gesprek met persbureau ANP. ,,We proberen natuurlijk te kijken of we het nog steeds goed doen en of we daar niet af en toe verandering in moeten brengen. We hebben het er regelmatig over maar tot nu toe leek het ons verstandiger dat we doorgaan op de weg die we nu zijn ingeslagen.”

Het Nationaal Songfestival werd in 2012 voor het laatst georganiseerd. Toen koos jury en publiek voor Joan Franka om Nederland te vertegenwoordigen in Azerbeidzjan. Een jaar later bood Anouk zich vrijwillig aan en sindsdien wordt de Nederlandse inzending steeds intern achter gesloten deuren gekozen. Met succes, want in de jaren daarna haalde alleen Trijntje Oosterhuis de finale niet.

Sinds de invoering van de halve finales in 2004 miste Nederland juist wel vaak de finale met een inzending die mede door het publiek werd gekozen. Glennis Grace (2005), Treble (2006), Edsilia Rombley (2007), De Toppers (2009), Sieneke (2010), 3JS (2011) en Joan Franka gingen allen vroegtijdig naar huis.

.....back to the dark ages...

Als je nu eens kijkt naar de afgelopen 10 jaar. Dan heeft Nederland 1x gewonnen, 1x 2e geworden en in totaal 6x het linkerrijtje gehaald.

Daarmee hebben WE vaker gewonnen, vaker de Top 2 bereikt én vaker het linkerrijtje gehaald dan de inzendingen die uit een Nationaal Songfestival kwamen uit onze omringende landen Ierland, UK, België, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland bij elkaar opgeteld. In totaal zijn dat 31 inzendingen. En je kan moeiteloos, IJsland, Portugal, Spanje, Denemarken, Polen, Oostenrijk en Slovenië toevoegen als de tweede ring van buren, want dan blijft het beeld hetzelfde. Net als wat toevalstreffers daargelaten in al die landen de prestaties significant beter waren in de jaren dat ze geen NSF hadden.

Ik zie ook dat uitzonderingen Zweden en Italië het beter doen met een festival dat al sinds 1959 en 1951 bestaat, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat wij met onze Nederlandse kennis en budgetten iets uit de grond zouden stampen dat wezenlijk afwijkt van wat de andere West-Europese landen het voorbije decennium hebben gedaan.

Kortom, nooit meer aan een NSF beginnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208801112
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Greys het volgende:

[..]
AvroTros betaalt.
Dus niet zo heel gek dat ze ook een stem in het bepalen willen. Toch. Op zich. :@
Dus we hebben een directeur, een songfestivalkenner, twee radio-DJ’s (Veronica/538/AVROTROS), een presentatrice, en Jan Smit in de commissie zitten. Die moeten bepalen wat op het ESF komt. :@
pi_208801120
Wij zouden geen enkele inzending sinds 2013 gekozen hebben in een nationale finale, enkel misschien Lights and Shadows vanwege Og3ne. Het publiek hier zou zelfs Arcade hebben laten verliezen ten opzichte van een Snollebollekes of Goldband :Y

Over die laatste gesproken, als je die ooit stuurt zullen de vocalen ook verschrikkelijk zijn... benieuwd of men dan ook zo vooraan staat om alles af te fikken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801132
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:32 schreef Greys het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, er was toen natuurlijk wel net een lange periode geweest waarin artiesten amper hadden kunnen optreden voor zalen/publiek door corona. Dus ergens kan ik me nog voorstellen dat ze dachten bij de commissie 'mjah, best een goed lied inderdaad Duncan en qua live gaan we dan maar uit dit keer van jouw oordeel/inschatting'. (Geen idee of ze zonder de coronajaren wél meer live hadden gespeeld hoor, bv als voorprogramma van Duncan ofzo). Maar het is wel van alle kanten een dik risico geweest om er twee bij elkaar te zetten die elkaar daarvoor niet kenden en nooit samen zongen. Snap daarin zelf ook echt niet waarom Duncan dat risico nam en de commissie dacht 'oké dan nemen wij dat risico ook wel'. Alleen als er geen betere inzendingen/opties waren, dan zou ik het snappen.
Ja dat is ook zo. En ik denk ook niet dat ze echt heel slecht zijn, want blijkbaar was Dion is het voorprogramma van Duncan wel goed. En Mia kan op de filmpjes die we zien ook echt wel zingen. Het is de combinatie met spanning waarschijnlijk, dat is verkeerd ingeschat. En ja, Duncan waarschijnlijk ook teveel vertrouwd, wat ik dan ook ergens nog wel kan begrijpen.

De hele combinatie van alles loopt alleen vanaf het begin al zo waardeloos en het wordt maar erger, dat is wel behoorlijk bizar.

Ik zou zeggen, doe er alles aan om te voorkomen dat ze echt afgaan en plaats er gewoon aardig wat backings bij. Wat maakt het nog uit ook. :P
pi_208801137
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:27 schreef Em31 het volgende:

[..]
Daarom verbaast het me ook wel echt dat dit live zo misgaat, want de laatste jaren kreeg je echt het idee dat dat het allerbelangrijkste voor de commissie was. Wat mij betreft deden ze dat dan juist ook goed de afgelopen jaren. Lied kon bijv. je smaak niet zijn, maar live kwam het hoe dan ook goed.
Exact dit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801157
Dat voorbeeld van die interne demoscopische jury die gisteren hier al werd geopperd (Oostenrijk) zou nog wel een mooie tussenoplossing zijn trouwens. Alleen zul je er flinke boetes op moeten zetten dat er dan niks uitlekt :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801177
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:45 schreef TheVulture het volgende:
Dat voorbeeld van die interne demoscopische jury die gisteren hier al werd geopperd (Oostenrijk) zou nog wel een mooie tussenoplossing zijn trouwens. Alleen zul je er flinke boetes op moeten zetten dat er dan niks uitlekt :P
Je moet in zo’n geval gewoon wat buitenlanders met kennis van zaken aanspreken, als een soort Eurojury. Dat is voor de roddelpers een stuk lastiger te achterhalen en voorkomt vriendjespolitiek.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 17 april 2023 @ 13:47:37 #208
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208801182
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:09 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het gaat gebeuren _O_ zin in. Wordt toch lachen jongens. Who cares als het nog een jaartje misgaat, de ervaring alleen om dat anno 2024 mee te maken wordt hi-larisch _O-
Eens :P

Wat ik eerder ook al zei, het is win-win. Of iedereen ziet dat het inderdaad nergens toe leidt en ze stoppen er snel weer mee (en we kunnen gezellig cringen), of het valt mee.

We zijn inmiddels ruim tien jaar verder, WELLICHT dat we eindelijk beter snappen hoe en wat.
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:48:26 #209
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208801189
Moeilijk nummer hoor, heb zelf ook even geprobeerd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208801193
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:45 schreef TheVulture het volgende:
Dat voorbeeld van die interne demoscopische jury die gisteren hier al werd geopperd (Oostenrijk) zou nog wel een mooie tussenoplossing zijn trouwens. Alleen zul je er flinke boetes op moeten zetten dat er dan niks uitlekt :P
Ik zou als ik de AVROTROS was hier mee beginnen, in plaats van meteen een nationale finale. Vraag desnoods aan de delegaties van Oostenrijk/Zwitserland hoe zij het aangepakt hebben met internationale journalisten/fans etc.

Proberen kan altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 13:49:42 #211
163650 Greys
pi_208801197
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:39 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Dus we hebben een directeur, een songfestivalkenner, twee radio-DJ’s (Veronica/538/AVROTROS), een presentatrice, en Jan Smit in de commissie zitten. Die moeten bepalen wat op het ESF komt. :@
Ja. En de laatste jaren werkte dat verdomd goed, stukken beter dan de nationale Songfestivals. Maar dat is iedereen altijd al rap weer vergeten zodra het een keer minder goed uitpakt haha.

Eens dat het anders/uitgebreider mag, zo'n commissie. Maar de laatste vele jaren waren we ze juist heel dankbaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 13:49:55 #212
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208801200
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Eens :P

Wat ik eerder ook al zei, het is win-win. Of iedereen ziet dat het inderdaad nergens toe leidt en ze stoppen er snel weer mee (en we kunnen gezellig cringen), of het valt mee.

We zijn inmiddels ruim tien jaar verder, WELLICHT dat we eindelijk beter snappen hoe en wat.
De talentenjachten van de laatste jaren zijn nog niet genoeg bewijs dat we er nog steeds geen FLUIT van begrijpen? :P
pi_208801201
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Eens :P

Wat ik eerder ook al zei, het is win-win. Of iedereen ziet dat het inderdaad nergens toe leidt en ze stoppen er snel weer mee (en we kunnen gezellig cringen), of het valt mee.

We zijn inmiddels ruim tien jaar verder, WELLICHT dat we eindelijk beter snappen hoe en wat.
Als er een NF komt en er doet iemand mee wiens hond een week daarvoor is overleden dan wint ie waarschijnlijk op basis van sympathiestemmen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801224
Lol Duncan die gaat optreden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208801230
Ik zie het helaas gebeuren dat een Carlo Boszhard, Frits Hufnagel of een Maurice wijnen in de jury gaat zitten.
pi_208801236
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. En de laatste jaren werkte dat verdomd goed, stukken beter dan de nationale Songfestivals. Maar dat is iedereen altijd al rap weer vergeten zodra het een keer minder goed uitpakt haha.

Eens dat het anders/uitgebreider mag, zo'n commissie. Maar de laatste vele jaren waren we ze juist heel dankbaar.
Ik zou niet weten waarom die commissie uitgebreid moet worden eigenlijk. Ronald Koeman maakt de selectie voor Oranje toch ook niet 15 man? En daar staat nog wel wat meer op het spel.

2 a 3 goede mensen lijkt me meer dan genoeg.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 13:54:05 #217
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208801239
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:52 schreef RipCity het volgende:
Lol Duncan die gaat optreden.
Masterplan Duncan 😤🤣
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208801244
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:53 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie het helaas gebeuren dat een Carlo Boszhard, Frits Hufnagel of een Maurice wijnen in de jury gaat zitten.
Als er al een NF komt dan is dat inderdaad de grootste fout die je kunt maken. Haal dan op zijn minst stemmen van internationale jury's erbij.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801255
Zie recent ook België. Ik vind Gustaph heel leuk hoor en ben nu blij dat hij het is geworden, maar als Alexander Rybak en Nikkie daar niet hadden gezeten was het dat flutlied van The Starlings geworden, in plaats van bijv. een Gala die België waarschijnlijk wel een hogere plek zou zijn opgeleverd.

Eigenlijk bepaalde Nikkie haar enthousiasme gewoon de winnaar daar. _O- dat kan hier ook gebeuren met een vage jury.
  maandag 17 april 2023 @ 13:56:16 #220
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208801260
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 13:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
De talentenjachten van de laatste jaren zijn nog niet genoeg bewijs dat we er nog steeds geen FLUIT van begrijpen? :P
Die kijk ik niet echt meer, dus weet niet precies waar je op doelt?

Maar, nee tuurlijk is de kans vrij groot dat het op zijn best een matig resultaat oplevert. Maar er wordt nu al zoveel jaar vanuit gegaan dat het een drama gaat worden, ik ben gewoon erg benieuwd wat we van een NSF zouden bakken twaalf jaar na de laatste.
Koel en donker bewaren
pi_208801262
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. En de laatste jaren werkte dat verdomd goed, stukken beter dan de nationale Songfestivals. Maar dat is iedereen altijd al rap weer vergeten zodra het een keer minder goed uitpakt haha.

Eens dat het anders/uitgebreider mag, zo'n commissie. Maar de laatste vele jaren waren we ze juist heel dankbaar.
Oh zo bedoelde ik het niet hoor. We hebben best toffe nummers gehad. Het was de laatste jaren alleen wel in hetzelfde straatje steeds. En dat komt deels ook door een commissie die voor het grootste deel uit AVROTROS mensen bestaat. Als het goed gaat, zoals de laatste jaren steeds het geval was, dan hoor je inderdaad geen commentaar. Nu gaat het minder en valt het meer op. Misschien is het dan tijd om dingen anders te doen.
Ik zou het toejuichen als ze zich uitbreiden met een aantal echte muzikanten bijvoorbeeld.
En dan niet Nick en Simon (of Simon zonder Nick of andersom) hè.
  maandag 17 april 2023 @ 13:56:30 #222
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208801263
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Greys het volgende:

[..]
AvroTros betaalt.
Dus niet zo heel gek dat ze ook een stem in het bepalen willen. Toch. Op zich. :@
Maar goed, AVROTROS huurt daar ook al de mensen voor in. Dat de directeur er per se ook bij moet zitten, komt toch een beetje over alsof de directeur van de KNVB samen met Ronald Koeman en z'n staf de selectie gaat bepalen in plaats van dat alleen over te laten aan de mensen die je daarvoor betaalt :P

En het merendeel van de commissie heeft zonder de directeur ook al directe banden met AVROTROS, dus ik vind dat wat dat betreft wel een beetje dubbelop. Dus ik zou zeggen: óf de directeur erbij en dan een sloot mensen toevoegen die niets met AVROTROS te maken hebben (graag een beetje divers ook en niet allemaal in het veilige Radio 2-straatje) óf de commissie net zo vol met leden vanuit AVROTROS als nu en de directeur eruit.
pi_208801268
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als er al een NF komt dan is dat inderdaad de grootste fout die je kunt maken. Haal dan op zijn minst stemmen van internationale jury's erbij.
Nee joh, dat wordt gewoon Cornald als deskundige, Carlo als ervaren kijker, Nikkie als oud-presentatrice, Giovanca als vrouwelijke muziekexpert met een kleurtje en Tim Douwsma met zijn Avrotros-hoofd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 17 april 2023 @ 13:59:26 #224
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208801291
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 13:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee joh, dat wordt gewoon Cornald als deskundige, Carlo als ervaren kijker, Nikkie als oud-presentatrice, Giovanca als vrouwelijke muziekexpert met een kleurtje en Tim Douwsma met zijn Avrotros-hoofd.
Gelukkig is Tatjana ('oostblok-kenner') inmiddels ver genoeg 'over the hill'.
pi_208801301
Qua NF ben ik er ook nog steeds niet overheen dat Ebonique in 2001 verloor van Michelle en haar blote voetjes. De hele jury ging zowat voor Michelle, terwijl we toen al wisten dat we het festival moesten openen. Dat het publiek vervolgens bevestigde was de kers op de taart :@
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801307
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:59 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Gelukkig is Tatjana ('oostblok-kenner') inmiddels ver genoeg 'over the hill'.
We kunnen Euvgenia Parakhyna wel vragen, of Victoria Koblenko :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801328
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
We kunnen Euvgenia Parakhyna wel vragen, of Victoria Koblenko :+
Of Poetin.
woef
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 14:03:05 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_208801337
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Moeilijk nummer hoor, heb zelf ook even geprobeerd.
:D

(Ja ik heb het ook een aantal keer geprobeerd, niet dat ik kan zingen of zo maar het is zelfs moeilijk om op z’n karaoke’s mee te zingen, zo van laag naar ineens AAAAAAAAAAHHHH en dan met een toonladder alsof je met gladde sokken van de trap af glijdt).
pi_208801348
Ik zie Johnny Logan al zitten. :') of Katrina van de Waves.
  maandag 17 april 2023 @ 14:04:51 #230
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801362
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:00 schreef TheVulture het volgende:
Qua NF ben ik er ook nog steeds niet overheen dat Ebonique in 2001 verloor van Michelle en haar blote voetjes. De hele jury ging zowat voor Michelle, terwijl we toen al wisten dat we het festival moesten openen. Dat het publiek vervolgens bevestigde was de kers op de taart :@
Ik ook niet dat Vulcano verloor van hoe heet ze :'(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208801400
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:04 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik ook niet dat Vulcano verloor van hoe heet ze :'(
Oh ja, was dat niet van Bernadette _O- ... ik was toen nog maar een kuiken trouwens :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208801420
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:03 schreef Em31 het volgende:
Ik zie Johnny Logan al zitten. :') of Katrina van de Waves.
Och gut, zeg dit nou niet te hard :'(

Straks nemen ze het plan van T_V nog over voor een internationale vakjury. En dan vullen ze die met al die beroepsschnabbelaars als Johnny Logan, Sandra Kim, Linda Martin, Nicole, Emmelie de Forrest, Alexander Rybak, Dana International, Ruslana, enz. die een beetje slap komen meelullen en de euro’s ophalen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 17 april 2023 @ 14:10:28 #233
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208801443
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh ja, was dat niet van Bernadette _O- ... ik was toen nog maar een kuiken trouwens :P
Ja, "Sing me a song" vs. "Een beetje van dit".
Ik geloof dat die laatste een grotere hit is geworden.
:o)
  maandag 17 april 2023 @ 14:10:41 #234
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801445
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh ja, was dat niet van Bernadette _O- ... ik was toen nog maar een kuiken trouwens :P
Ja, zij :(
Bedankt voor dat laatste. Ik was geen kuiken meer |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 17 april 2023 @ 14:13:22 #235
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208801474
Nederlandstalig overigens, was ik alweer vergeten. En best hoog.

:o)
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 14:14:17 #236
87554 Cee
Welluk?
pi_208801489
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 14:10 schreef Dave het volgende:

[..]
Ja, "Sing me a song" vs. "Een beetje van dit".
Ik geloof dat die laatste een grotere hit is geworden.
Teeeering, ik was destijds keihard fan van dat nummer, nu ben ik met terugwerkende kracht ziedend.
  maandag 17 april 2023 @ 14:14:32 #237
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801491
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 14:13 schreef Dave het volgende:
Nederlandstalig overigens, was ik alweer vergeten.

Doe dit nou niet Deef |:)
#nietgoedvoormijntraumaverwerking
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208801498

Dit was een top 5 geweest op zijn minst :P

Dit zou met televoters zelfs een potentiële winnaar zijn geweest
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 april 2023 @ 14:15:27 #239
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801499
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:14 schreef Cee het volgende:

[..]
Teeeering, ik was destijds keihard fan van dat nummer, nu ben ik met terugwerkende kracht ziedend.
Van ‘een beetje van dit’ of van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
:P
KWOAD. ZO KWOAD CEE }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door GeorgeM op 17-04-2023 14:37:03 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 17 april 2023 @ 14:15:46 #240
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801504
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:15 schreef TheVulture het volgende:

Dit was een top 5 geweest op zijn minst :P
JA :( :( :(

[ Bericht 4% gewijzigd door GeorgeM op 17-04-2023 14:24:35 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208801507
Laten we eerst afwachten wat er in Liverpool gebeurd. Daarna kunnen we speculeren over een eventuele NSF.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 14:16:25 #242
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208801516
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:03 schreef Cee het volgende:

[..]
:D

(Ja ik heb het ook een aantal keer geprobeerd, niet dat ik kan zingen of zo maar het is zelfs moeilijk om op z’n karaoke’s mee te zingen, zo van laag naar ineens AAAAAAAAAAHHHH en dan met een toonladder alsof je met gladde sokken van de trap af glijdt).
Precies, zeker niet makkelijk. Ook omdat je hem twee keer achter elkaar moet doen dus in één adem. Heb zelfs even gedaan met de optie in Windows dat je naar je eigen stemgeluid kan luisteren :D ja ook dat is schrikken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208801529
Ik zou het heel sterk vinden als Mia en Dion alle haters nu in de bek spugen en het aandurven om live bij Beau op te treden, er vanuitgaande dat ze het wél kunnen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 april 2023 @ 14:22:45 #244
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801573
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou het heel sterk vinden als Mia en Dion alle haters nu in de bek spugen en het aandurven om live bij Beau op te treden, er vanuitgaande dat ze het wél kunnen :P
Je ziet wel wat zenuwen kunnen doen als je dat ziet van Joan. Bij Better Than Ever zong ze de sterren van de hemel.
Wat dat betreft geeft het weinig vertrouwen voor Liverpool door het gebash nu en het feit dat het zo’n groot evenement is.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 14:24:33 #245
163650 Greys
pi_208801584
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom die commissie uitgebreid moet worden eigenlijk. Ronald Koeman maakt de selectie voor Oranje toch ook niet 15 man? En daar staat nog wel wat meer op het spel.

2 a 3 goede mensen lijkt me meer dan genoeg.
Al is het maar om van het gezeur af te zijn. Maar je hebt gelijk, toen de 2 DJ's er al bij kwamen was het ook nog niet genoeg. Dus waar stop je dan.

Ze deden het altijd prima. Sterker nog, het redde ons van de jarenlange blamage. En wat wij allebei al eerder zeiden (sorry voor weer die herhaling), als er geen winnend lied in de inzendingen zit kan je een commissie hebben met absolute toppers (arghhh) maar dan vált er gewoon weinig te kiezen.

Het pakt dit jaar niet zo goed uit tot nu toe. Wie weet na de repetities in Liverpool valt het mee. En die commissie weet inmiddels echt wel dat NL eens iets anders wil dan sad singer songwriter liedjes. Dus hopelijk gaan er in andere genres eens wat goede dingen ingezonden worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 14:26:52 #246
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801600
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou het heel sterk vinden als Mia en Dion alle haters nu in de bek spugen en het aandurven om live bij Beau op te treden, er vanuitgaande dat ze het wél kunnen :P
Eerst repeteren, repeteren, repeteren. Valdispertjes erin en GAAAN *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 17 april 2023 @ 14:32:25 #247
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_208801637
Op basis van een waarschijnlijk tegenvallend resultaat voor 2023 nu al een (vorm van) NSF als oplossing zien? Dan heb je inderdaad de dark ages niet meegemaakt of ze heel goed verdrongen / weten te verwerken / een plekje weten te geven. Het was miserabel.

Sinds 2013 slechts enkele keren een herinnering aan dat trauma hoeven doorstaan. De AvroTros heeft wat mij betreft een heleboel credit en vertrouwen.
  maandag 17 april 2023 @ 14:38:27 #248
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208801683
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:15 schreef TheVulture het volgende:

Dit was een top 5 geweest op zijn minst :P

Dit zou met televoters zelfs een potentiële winnaar zijn geweest
Organist Groothuizen had zich wat mij betreft bij de anderen mogen voegen, dan was het perfect O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 14:54:36 #249
375570 crew  Cyan9
pi_208801892
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Eens :P

Wat ik eerder ook al zei, het is win-win. Of iedereen ziet dat het inderdaad nergens toe leidt en ze stoppen er snel weer mee (en we kunnen gezellig cringen), of het valt mee.

We zijn inmiddels ruim tien jaar verder, WELLICHT dat we eindelijk beter snappen hoe en wat.
Je optimisme over het Nederlandse kijkerspubliek is te prijzen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 14:56:37 #250
163650 Greys
pi_208801926
Zo. Even retweeten en of liken graag.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208801995
@Greys @Cee hebben jullie mia en dion kunnen spreken zaterdag op de persmiddag?
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 15:04:07 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208802014
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:56 schreef Greys het volgende:
Zo. Even retweeten en of liken graag.

[ twitter ]
Cornald liket het ook zo te zien :)
pi_208802028
Ik ben even live optredens van zowel Dion als Mia gaan opzoeken, maar het is gewoon onzin dat ze niet kunnen zingen. Als ik hen was zou ik zsm aanschuiven bij Beau of Khalid&Sophie. Gitaartje, nummer akoestisch en gewoon laten zien dat je wel kunt zingen. En wees in het gesprek een beetje open over hoe funest dit alles is en hoe de voorbereidingen gaan. Dit verstoppen doet ze meer kwaad dan goed, en dat gun ik ze gewoon niet. Het is voor velen ook gewoon makkelijk schoppen en lachen omdat níemand ze kent waardoor het lekker onpersoonlijk blijft.

Zo niet dan gaat het in Shownieuws en co nog weken over dit optreden, niemand die een reactie wil geven, Duncan die ze niet goed begeleidt maar wel zelf optreed in de finale, showmedia die straks niet worden toegelaten bij de persmomenten etc. Ik zie de dramatrein al doordenderen. Dus hup, zorg er dan ten minste voor dat mensen je sympathiek vinden.

Forza Forza *O*
pi_208802035
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:56 schreef Greys het volgende:
Zo. Even retweeten en of liken graag.

[ twitter ]
Eens, het begint een beetje op de Britney Spears-aflevering van South Park te lijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 15:06:17 #255
163650 Greys
pi_208802055
quote:
6s.gif Op maandag 17 april 2023 15:02 schreef Thrts het volgende:
@:greys @:cee hebben jullie mia en dion kunnen spreken zaterdag op de persmiddag?
Nope, sorry. Het was best kort tijd, korter dan vorige keren, en dan moet je kiezen voor de minst lange rijen. We hebben Finland direct gedaan wegens veel fans hier en daarna wat er nog bij paste in de tijd. En eerlijk is eerlijk, Mia en Dion hadden hier in de media tijdje geleden al best veel vragen beantwoord en in de zoom met oa de weblog dus eigenlijk alles dat we wilden weten was al eens gevraagd!

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 17-04-2023 15:14:47 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 15:09:08 #256
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208802085
quote:
86s.gif Op maandag 17 april 2023 14:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je optimisme over het Nederlandse kijkerspubliek is te prijzen.
*)

Nee ik had het niet zozeer over het Nederlands publiek maar meer hoe we zo'n NSF organiseren, welke acts er meedoen en wie er in de jury zitten, etc.

Maar inderdaad, zal wel ijdele hoop zijn _O-
Koel en donker bewaren
  maandag 17 april 2023 @ 15:12:57 #257
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208802166
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:04 schreef aarontje112 het volgende:
Ik ben even live optredens van zowel Dion als Mia gaan opzoeken, maar het is gewoon onzin dat ze niet kunnen zingen. Als ik hen was zou ik zsm aanschuiven bij Beau of Khalid&Sophie. Gitaartje, nummer akoestisch en gewoon laten zien dat je wel kunt zingen. En wees in het gesprek een beetje open over hoe funest dit alles is en hoe de voorbereidingen gaan. Dit verstoppen doet ze meer kwaad dan goed, en dat gun ik ze gewoon niet. Het is voor velen ook gewoon makkelijk schoppen en lachen omdat níemand ze kent waardoor het lekker onpersoonlijk blijft.
Ik zie hier wel iets in ja.
Als ze nu een akoestische versie laten horen neem ik aan dat dat in ieder geval beter klinkt dan wat we eerder hebben gehoord en dan kunnen ze ook gewoon een open interview houden van 'joh, wij zijn ook nog niet tevreden maar we doen ons best'.
Koel en donker bewaren
pi_208802189
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 15:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Nope. Het was best kort tijd, korter dan vorige keren, en dan moet je kiezen voor de minst lange rijen. We hebben Finland direct gedaan wegens veel fans hier en daarna wat er nog bij paste in de tijd. En eerlijk is eerlijk, Mia en Dion hadden hier in de media tijdje geleden al best veel vragen beantwoord dus eigenlijk alles dat we wilden weten was al eens gevraagd.
Jammer, maar begrijpelijk!
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 15:15:06 #259
87554 Cee
Welluk?
pi_208802196
quote:
86s.gif Op maandag 17 april 2023 14:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Van ‘een beetje van dit’ of van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
:P
KWOAD. ZO KWOAD CEE }:|
Een beetje van dit!

KWOAD
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 15:29:11 #260
163650 Greys
pi_208802415
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Eens, het begint een beetje op de Britney Spears-aflevering van South Park te lijken.
Het is idd niet meer om aan te zien. En níemand hoeft het verplicht een toplied of topuitvoeringen te vinden - vond en vind ik ook niet - maar dat kan je ook normaal zeggen zonder te krijsen dat alles kut is en ze zich dood moeten schamen en dat ze sowieso gewoon niet kunnen zingen etc. Want dat kunnen ze heus wel.

Al laat onze tweet maar één iemand zich even achter de oren krabben. Hopelijk de NLse pers. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208802703
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 06:14 schreef Eightyone het volgende:
Iedereen bij AvroTros verschuilt zich blijkbaar/lult erom heen, volgens Shownieuws. AvroTros dreigt ook met het blokkeren van Shownieuws in Liverpool.

Ook de zangcoach (die hebben ze dus eentje) verstopt zich, en wist oude social media-berichten over Mia & Dion. Tamar Niamut, heet ze.

Eric van Stade gaf nog wel een licht geïrriteerde reactie op Facebook:

[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar doet contact met een Kardashian er meer toe. :')
Eric van Stade. :') .
We hebben het over de Champions League. Daar moet je gewoon leveren.

Jonge talentjes mogen zich ontwikkelen in de keuken kampioen divisie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208802799
Nu ook weer op npo2..
Ben hier voor het songfestivalforum.
  maandag 17 april 2023 @ 16:16:14 #263
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208802813
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 14:56 schreef Greys het volgende:
Zo. Even retweeten en of liken graag.

[ twitter ]
Dit is wel erg makkelijk nu het Joan Franka verhaal misbruiken om een slecht punt te maken. Dat gaat over slechte invloeden van managers en te veel luisteren naar mensen die niet het beste met je voor hebben. Kritiek toen ging ook puur over de act en zeker achteraf gewoon zeer terechte kritiek op een racistische act.

Daarnaast gaat de kritiek bij Boulevard en Shownieuws echt eigenlijk alleen over de selectiecommissie en wordt er juist benadrukt dat Dion en Mia ook weinig te verwijten valt (behalve dan wat overmoed).

Maar ja tegenwoordig is de mode om lekker makkelijk de media maar overal de schuld van te geven, nog even en Mia en Dion zingen vals vanwege de media.

Moeten de media dan net doen alsof het wel goede optredens waren? alsof het niet vals was? alsof er niet 0 chemistry is? Of moet er heel geforceerd niets bericht worden omdat het allemaal zo slecht is? En geldt dat dan alleen voor songfestivalkandidaten of mogen we ook geen kritiek meer hebben op andere afgevaardigden zoals politici?

Kan je de helft van dit forum ook wel opdoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-04-2023 16:31:13 ]
pi_208802908
quote:
18s.gif Op maandag 17 april 2023 16:14 schreef Zigsky het volgende:
Nu ook weer op npo2..
Ze hebben mijn bericht voorgelezen :P .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208802989
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 10:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh ik typte idd ook net over Joan haha (beetje traag want op mobiel).

Maar de NLse pers dit jaar is wel echt smeriger dan ooit. Die blijven olie op de fik smijten met emmers tegelijk.
Met Aran Bade voorop.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 16:42:20 #266
163650 Greys
pi_208803081
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 16:42:20 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803082
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dit is wel erg makkelijk nu het Joan Franka verhaal misbruiken om een slecht punt te maken. Dat gaat over slechte invloeden van managers en te veel luisteren naar mensen die niet het beste met je voor hebben. Kritiek toen ging ook puur over de act en zeker achteraf gewoon zeer terechte kritiek op een racistische act.

Daarnaast gaat de kritiek bij Boulevard en Shownieuws echt eigenlijk alleen over de selectiecommissie en wordt er juist benadrukt dat Dion en Mia ook weinig te verwijten valt (behalve dan wat overmoed).

Maar ja tegenwoordig is de mode om lekker makkelijk de media maar overal de schuld van te geven, nog even en Mia en Dion zingen vals vanwege de media.

Moeten de media dan net doen alsof het wel goede optredens waren? alsof het niet vals was? alsof er niet 0 chemistry is? Of moet er heel geforceerd niets bericht worden omdat het allemaal zo slecht is? En geldt dat dan alleen voor songfestivalkandidaten of mogen we ook geen kritiek meer hebben op andere afgevaardigden zoals politici?

Kan je de helft van dit forum ook wel opdoeken.
Voor jou
twitter
  maandag 17 april 2023 @ 16:47:00 #268
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208803125
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor jou
[ twitter ]
Maar dat is wat ik zeg, de NL pers is juist zeer gematigd tov Dion en Mia, ik hoor Shownieuws en Boulevard al dagenlang die disclaimer maken dat het ook niet geheel hun schuld is en ze juist naar de selectiecommissie en Duncan kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 16:47:38 #269
163650 Greys
pi_208803131
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dit is wel erg makkelijk nu het Joan Franka verhaal misbruiken om een slecht punt te maken. Dat gaat over slechte invloeden van managers en te veel luisteren naar mensen die niet het beste met je voor hebben.
En o.a. over Albert Verlinde - zo zag je in de uitzending van Joan bij Martijn Krabbe - die smakelijk zat te sneren over valse kraai op tv etc.

En over dat goede begeleiding heel belangrijk is bij een Songfestival deelname.

Dus er zijn absoluut overlappende punten hier.

quote:
Daarnaast gaat de kritiek bij Boulevard en Shownieuws echt eigenlijk alleen over de selectiecommissie en wordt er juist benadrukt dat Dion en Mia ook weinig te verwijten valt (behalve dan wat overmoed).
Nope. Er werd achter een presentatiedesk op nationale tv gehuild van het lachen om Mia en Dion. Letterlijk.

quote:
Moeten de media dan net doen alsof het wel goede optredens waren? alsof het niet vals was? alsof er niet 0 chemistry is? Of moet er heel geforceerd niets bericht worden omdat het allemaal zo slecht is? En geldt dat dan alleen voor songfestivalkandidaten of mogen we ook geen kritiek meer hebben op andere afgevaardigden zoals politici?

Kan je de helft van dit forum ook wel opdoeken.
Bestaat er in jouw wereld alleen zwart en wit en geen grijs? Dit is precies waar onze tweet over ging. Iedereen mag kritiek hebben of teleurgesteld zijn. Niemand hoeft te doen alsof. Dat hoor je niemand zeggen, dat maak je er zelf van. Maar blijf daarbij een beetje menselijk. Dat is ALLES. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 16:48:16 #270
163650 Greys
pi_208803138
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat is wat ik zeg, de NL pers is juist zeer gematigd tov Dion en Mia, ik hoor Shownieuws en Boulevard al dagenlang die disclaimer maken dat het ook niet geheel hun schuld is en ze juist naar de selectiecommissie en Duncan kijken.
Dan heb je lang niet alles gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 16:49:39 #271
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208803147
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 16:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Dan heb je lang niet alles gezien.
Laat maar zien.

quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 16:47 schreef Greys het volgende:
.
[..]
Nope. Er werd achter een presentatiedesk op nationale tv gehuild van het lachen om Mia en Dion. Letterlijk.
[..]
Dit is gewoonweg niet waar, dat meisje van Shownieuws was juist aan het huilen omdat ze het zo erg vond voor hen, ik geloof dat jij het bent die nog wat dingen moet terugkijken of gewoon niet gezien hebt of enkel op Insta of Tiktok fragmenten gezien hebt ipv de hele stukken inclusief de nuance.
  maandag 17 april 2023 @ 16:54:40 #272
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208803190
Net lieten ze het fragment op radio10 horen en werd er smakelijk om gelachen :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 16:59:21 #273
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803239
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Laat maar zien.
[..]
Dit is gewoonweg niet waar, dat meisje van Shownieuws was juist aan het huilen omdat ze het zo erg vond voor hen, ik geloof dat jij het bent die nog wat dingen moet terugkijken of gewoon niet gezien hebt of enkel op Insta of Tiktok fragmenten gezien hebt ipv de hele stukken inclusief de nuance.
https://www.shownieuws.nl(...)ptredens-mia-en-dion

Kijk zelf dan terug, ze zegt zelf dat alle emoties samen komen. Ze moest huilen van het lachen, maar ze vond het ook zielig. Al valt deze reactie nog mee bij shownieuws. Op meerdere plekken wel echt smakeloze koppen en reacties gezien. Mensen die naar hun social media gaan om te zeggen dat het talentloze niksnukken zijn. Echt nergens voor nodig om zo te reageren.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:00:21 #274
163650 Greys
pi_208803250
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ard-worden-aangepakt

Sietse doet ook even een grote duit in het zakje. _O_

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208803259
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Laat maar zien.
[..]
Dit is gewoonweg niet waar, dat meisje van Shownieuws was juist aan het huilen omdat ze het zo erg vond voor hen, ik geloof dat jij het bent die nog wat dingen moet terugkijken of gewoon niet gezien hebt of enkel op Insta of Tiktok fragmenten gezien hebt ipv de hele stukken inclusief de nuance.
Ik had ook niet het idee dat die Dyanta ze aan het uitlachen was, dat ging volgens mij ook over een opmerking over een verspreking "van een kale kut kun je niet plukken" _O-

En inderdaad, bij Boulevard en Shownieuws zat er in ieder geval nog wel wat nuance in het verhaal dat niet naar Dion en Mia zelf moet worden gekeken. Patty Brard (of all people) gaf zelfs nog wat nuttige tips om die mensen overeind te houden zoals met wat extra backingvocals etc.

Ik vind de snelle items bij Beau, Op1, allerlei roddelsites en op Tiktok, Twitter Instagram wel erg kwalijk en ze alleen maar afmaken en belachelijk maken om daarna weer door te gaan naar het volgende item.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 17:03:43 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803291
AvroTros-baas schaart zich achter songfestivalduo Mia Nicolai en Dion Cooper: ‘Het is nog niet goed, maar we gaan ze helpen’

Mia Nicolai en Dion Cooper houden ondanks twee wankele optredens het vertrouwen van AvroTros. Algemeen directeur Eric van Stade, tevens lid van het selectiecomité, stelt in een reactie dat voor de twee onervaren zangers de stap naar het songfestivalpodium groter is dan in voorgaande jaren.
Alexander van Eenennaam 17 apr. 2023 Laatste update: 16:55

Mia Nicolai en Dion Cooper krijgen intensieve begeleiding van een team met daarin onder meer een zangcoach en mentale begeleider. De afgelopen twee weekenden viel het duo bij de eerste liveoptredens letterlijk uit de toon. Vooral bij de preparty in Madrid ging het heel erg mis op vocaal vlak, maar ook in Amsterdam ging het afgelopen zaterdag niet goed bij Eurovision in Concert.

,,We hebben veel terechte kritiek gehoord’’, zegt Eric van Stade, algemeen directeur van AvroTros. Van Stade is ook lid van het selectiecomité dat jaarlijks de Nederlandse songfestivalkandidaat uitkiest. ,,Zoals elk jaar zijn we gegaan voor het beste liedje’’, zegt hij in een videoverklaring die de omroep maandag verspreidde. ,,Dit jaar zaten daar twee jonge artiesten bij, we zien dat de stap naar het grote podium veel groter is dan in voorgaande jaren. Daar zijn we nu keihard mee aan het werk.’’

Lees verder onder de video van het optreden van Mia Nicolai en Dion Cooper in Amsterdam:

Van Stade stelt dat de optredens in de afgelopen weekenden er juist waren om te oefenen. ,,We weten wat er nu aan schort, dat heeft heel Nederland kunnen zien. Het creatieve team gaat er nu verder mee, juist om de zang goed te krijgen. En met maar één doel, om in Liverpool een goede performance neer te zetten. We begeleiden ze intensief en hebben geloof in ze.’’

Mia Nicolai en Dion Cooper doen namens Nederland op 9 mei met het lied Burning Daylight mee aan de eerste halve finale van het songfestival in Liverpool. Als ze de finale bereiken, dan komen ze op 13 mei opnieuw in actie.

Met video erbij...
pi_208803323
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:59 schreef Momo het volgende:

[..]
https://www.shownieuws.nl(...)ptredens-mia-en-dion

Kijk zelf dan terug, ze zegt zelf dat alle emoties samen komen. Ze moest huilen van het lachen, maar ze vond het ook zielig. Al valt deze reactie nog mee bij shownieuws. Op meerdere plekken wel echt smakeloze koppen en reacties gezien. Mensen die naar hun social media gaan om te zeggen dat het talentloze niksnukken zijn. Echt nergens voor nodig om zo te reageren.
quote:
Je gebruikt een adblocker, zet deze uit om de leukste programma's, fragmenten en films te kunnen bekijken
Ik ga mijn adblocker niet uitzetten voor Patty Brard en David Harkema. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:16:21 #278
163650 Greys
pi_208803446
Mooi dat Sietze (niet voor het eerst) verstandige woorden spreekt, en ook mooi dat de Avrotrosbaas zich daarbij aansluit. ^O^

Dit is wat mij betreft echter ook wel het moment dat Cornald en/of Duncan ze een hart onder riem moeten steken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208803451
Mensen zijn te hard voor ons. Kweek wat ruggegraat zou ik zeggen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:23:04 #281
163650 Greys
pi_208803495
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:17 schreef Fred_B het volgende:
Mooi dat Sietze (niet voor het eerst) verstandige woorden spreekt, en ook mooi dat de Avrotrosbaas zich daarbij aansluit. ^O^

Dit is wat mij betreft echter ook wel het moment dat Cornald en/of Duncan ze een hart onder riem moeten steken.
Cornald deed dat van de week al een beetje, op tv toch. Voor ze opnemen bedoel ik. Ben het in alle chaos even kwijt waar maar werd hier ook nog besproken. Oh wacht dat was vorige week geloof ik.

Maar hopelijk komt er nog iets van Duncan en Cornald mag er best nog eens iets specifiek over zeggen, zeker nadat 'men' zelfs hem thuis kwam opzoeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208803496
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:59 schreef Momo het volgende:

[..]
https://www.shownieuws.nl(...)ptredens-mia-en-dion

Kijk zelf dan terug, ze zegt zelf dat alle emoties samen komen. Ze moest huilen van het lachen, maar ze vond het ook zielig. Al valt deze reactie nog mee bij shownieuws. Op meerdere plekken wel echt smakeloze koppen en reacties gezien. Mensen die naar hun social media gaan om te zeggen dat het talentloze niksnukken zijn. Echt nergens voor nodig om zo te reageren.
Ze zegt zelf op 6:53 dat ze in de lach schoot.Met de rest ben ik het eens.
Op NPO2 herhalen ze nu continu het stukje waarin Dion niet goed zingt :r .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:28:56 #283
163650 Greys
pi_208803533
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:29:51 #284
163650 Greys
pi_208803541
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:23 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ze zegt zelf op 6:53 dat ze in de lach schoot.Met de rest ben ik het eens.
Op NPO2 herhalen ze nu continu het stukje waarin Dion niet goed zingt :r .
Precies. En dat laatste is dus idd nergens voor nodig, dat emmers olie blijven smijten op de brand.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 april 2023 @ 17:34:44 #285
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208803579
Ze zijn onervaren, ja, en dat kan, maar telkens dat 'jonge'. Ze zijn 27 en 29. Sieneke was 18 en stond te slayen. (Goed, met een iets simpeler nummer :P).
Koel en donker bewaren
pi_208803581
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:28 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Los van de steun die goed is vind ik dit wel een tikkeltje een vreemde reactie eigenlijk. Cornald gaf volgens mij eerder aan dat het lied ook live aan ze is gebracht. Nu lijkt het net alsof ze enkel een tape-opname hebben beluisterd en zeggen "ja we konden toch ook niet weten of ze live wel zouden leveren". Dus dat de kwaliteit van de zangers voor de commissie zelf ondergeschikt is geweest aan het lied, terwijl ze in het verleden bij Duncan en S10 ook wel aangaven dat het erom ging dat het live overeind moet blijven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208803616
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:28 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Daar word je ook niet blij van als deelnemer. “Wij hebben de juiste keuze gemaakt voor het beste liedje en alles goed gedaan, maar tot onze teleurstelling blijkt dat ze er geen reet van kunnen.”

Zo zal die het niet bedoelen, maar dit is niet echt een hart onder de riem steken en uitstralen dat je er met de ESF-ploeg van Nederland alles aan gaat doen om deze situatie vlot te trekken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208803623
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Cornald deed dat van de week al een beetje, op tv toch. Voor ze opnemen bedoel ik. Ben het in alle chaos even kwijt waar maar werd hier ook nog besproken. Oh wacht dat was vorige week geloof ik.

Maar hopelijk komt er nog iets van Duncan en Cornald mag er best nog eens iets specifiek over zeggen, zeker nadat 'men' zelfs hem thuis kwam opzoeken.
Dat waren Hila en Cornald bij Beau afgelopen vrijdag!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:40:16 #289
163650 Greys
pi_208803626
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Los van de steun die goed is vind ik dit wel een tikkeltje een vreemde reactie eigenlijk. Cornald gaf volgens mij eerder aan dat het lied ook live aan ze is gebracht. Nu lijkt het net alsof ze enkel een tape-opname hebben beluisterd en zeggen "ja we konden toch ook niet weten of ze live wel zouden leveren". Dus dat de kwaliteit van de zangers voor de commissie zelf ondergeschikt is geweest aan het lied, terwijl ze in het verleden bij Duncan en S10 ook wel aangaven dat het erom ging dat het live overeind moet blijven.
Ik vind het niet klinken alsof ze het nooit live hebben gehoord eerlijk gezegd. Maar dat zal een hele andere live setting zijn geweest. Met een paar mensen. Ze konden het laatst in die oefenruimte in die tiktok toch ook prima zingen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208803632
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:34 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn onervaren, ja, en dat kan, maar telkens dat 'jonge'. Ze zijn 27 en 29. Sieneke was 19 en stond te slayen. (Goed, met een iets simpeler nummer :P).
Ja, dit. Ik vind dit een slap verhaal. Goed dat Cornald erachter gaat staan, maar dit zijn geen talenten en ze zijn ook niet jong. Je kunt best snel zien of iemand de x-factor heeft of niet. Dat heeft niks met leeftijd te maken. S10 was wel jong, en ook onervaren, maar daar spatte het talent vanaf. Zelfs al zat daar ook af en toe een vals nootje tussen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 17:42:00 #291
163650 Greys
pi_208803643
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Daar word je ook niet blij van als deelnemer. “Wij hebben de juiste keuze gemaakt voor het beste liedje en alles goed gedaan, maar tot onze teleurstelling blijkt dat ze er geen reet van kunnen.”

Zo zal die het niet bedoelen, maar dit is niet echt een hart onder de riem steken en uitstralen dat je er met de ESF-ploeg van Nederland alles aan gaat doen om deze situatie vlot te trekken.
Mjah. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar dat is volgens mij helemaal niet de taak van de commissie en nooit geweest ook? In Rotterdam zat Cornald ook gewoon in het perscentrum en hij is de tv commentator, daar heeft ie het druk zat mee qua voorbereiding aldaar. Hij is helemaal niet de artiestenbegeleider. De commissie kiest het lied. De rest is aan anderen.

Jan Smit hoor je bv sowieso nooit over het Songfestival tussen z'n keuze als commissielid en het moment dat ie als presentator 1 dag voor de semi aankomt. Cornald doet alle voorbereidingen daar. Die heeft helemaal geen tijd om artiesten te begeleiden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 17:44:32 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803668
Nu ook story van Duncan over Mia en Dion
pi_208803735
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:44 schreef Momo het volgende:
Nu ook story van Duncan over Mia en Dion
Ik zie het niet?
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 17:53:42 #294
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803755
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:52 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ik zie het niet?
19 minuten geleden nu, op insta
pi_208803763
Blijkbaar zijn ze ook bij Sander Lantinga langs gegaan
twitter


Je kan hier bijna een soap over schrijven.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208803768
Het songfestival avrotros instagramaccount heeft de story ook geplaatst.
pi_208803771
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Mjah. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar dat is volgens mij helemaal niet de taak van de commissie en nooit geweest ook? In Rotterdam zat Cornald ook gewoon in het perscentrum en hij is de tv commentator, daar heeft ie het druk zat mee qua voorbereiding aldaar. Hij is helemaal niet de artiestenbegeleider. De commissie kiest het lied. De rest is aan anderen.

Jan Smit hoor je bv sowieso nooit over het Songfestival tussen z'n keuze als commissielid en het moment dat ie als presentator 1 dag voor de semi aankomt. Cornald doet alle voorbereidingen daar. Die heeft helemaal geen tijd om artiesten te begeleiden.
Nee, dat geloof ik ook wel. Maar Cornald is door de jaren heen wel het ‘Songfestival-geweten’ van Nederland geworden en hij voelt zich ongetwijfeld prettig in die positie. Dat is prima als het goed gaat, en toen Duncan won, vonden wij het ook allemaal heel leuk voor hem, omdat het ESF en de Nederlandse prestaties daar hem aan het hart gaan.

Maar het betekent ook dat je in mindere tijden het eerste aanspreekpunt voor de media bent, en je de vraag kan verwachten hoe dit opgelost gaat worden. Dan is het niet het moment je handen er vanaf te trekken. Ook als het niet je directe taak is, wordt er binnen een project weleens naar iemand gekeken die er al 20 jaar bij betrokken is en die al ervaring heeft met hoe zaken mis kunnen gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208803795
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]
19 minuten geleden nu, op insta
Ik snap niks van Instagram en wil het ook zo laten, eigenlijk. Ik zie alleen Duncan-filmpjes over Duncan.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208803811
Heel veel vertrouwen *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')