SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Polen is er alles aan gelegen om de Russen in het stof te laten bijten, die sturen desnoods hun nieuwste tanks er heen en gaat de NATO er nu vol inquote:Op zaterdag 15 april 2023 23:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nouja, in de praktijk krijgen ze van geen enkel land zoveel materieel als van hun grote buurman
Van mensen uit Polen die ik ken hoor je ook echt veel geschiet in de straten omdat er volop wordt getraind mocht het zover komen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Polen is er alles aan gelegen om de Russen in het stof te laten bijten, die sturen desnoods hun nieuwste tanks er heen en gaat de NATO er nu vol in
tegen die tijd zijn de nuchtere russen onder de 50 echt wel opquote:Op zondag 16 april 2023 00:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Van mensen uit Polen die ik ken hoor je ook echt veel geschiet in de straten omdat er volop wordt getraind mocht het zover komen.
Die daarboven kunnen nog altijd paspoorten uitdelen.quote:Op zondag 16 april 2023 00:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegen die tijd zijn de nuchtere russen onder de 50 echt wel op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die nazi's zitten ook overal.quote:Op zondag 16 april 2023 03:35 schreef Slayage het volgende:
De Russen zijn kennelijk ook bezig in Sudan [ twitter ]
Dat zijn er een heleboelquote:
Zagen we ook al tijdens Covid19..quote:Op zondag 16 april 2023 11:23 schreef spicymchaggis het volgende:
Prima Volkskrant column over hoe de achterlijke uiteindes van ons politieke spectrum, verblind door hun haat voor alles wat westers is, als nuttige idioten voor het Russische karretje laten spannen:
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
h, ik dacht al dat ik een gasturbine zag liggen, maar dat hout?quote:
Nou ben ik zeker geen expert op gebied van puin, maar die resten van de turbine zag ik ook liggen. En dat klopt, T-80 BVM model is turbine aangedreven. Oekraine heeft er daar ook aantal van kunnen jatten, hebben zelfs filmpjes gemaakt van de start, en dat klinkt vaag als een abrams die start.quote:Op zondag 16 april 2023 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
h, ik dacht al dat ik een gasturbine zag liggen, maar dat hout?
Is dat niet gewoon een tussenschot?
Altijd een succes, aan gort geschoten hout in de directe omgeving van lichamen.quote:Op zondag 16 april 2023 13:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vuurvast hout wat sterker is dan staal ofzo?
Het stemt ook niet bepaald vrolijk dat normale partijen langzaam, maar zeker ook steeds meer de extreme kant op gaan.quote:Op zondag 16 april 2023 13:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het maakt je wel somber over de toekomst.
Uit de magische door priesters gezegende oneindige Russische berkenbossen!quote:Op zondag 16 april 2023 13:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vuurvast hout wat sterker is dan staal ofzo?
Zeker niet nee.quote:Op zondag 16 april 2023 13:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het stemt ook niet bepaald vrolijk dat normale partijen langzaam, maar zeker ook steeds meer de extreme kant op gaan.
Ik was het gisteren al tegen gekomen en wou het al posten tot ik dit in de commens zag.quote:
Dus: een voorpost-land van NATO wordt rechtstreeks bedreigd... dat land kan wel eens van de map verdwijnen.quote:
Medvedev zat al weer vroeg aan de vodka die dag.quote:Op zondag 16 april 2023 15:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dus: een voorpost-land van NATO wordt rechtstreeks bedreigd... dat land kan wel eens van de map verdwijnen.
Gerapporteerd.
Benieuwd wat ome Elon hiermee doet.
(Niks natuurlijk, maar wel aardig om eens te kijken hoe ver deze zak op social media mag gaan.)
Precies.quote:Op zondag 16 april 2023 14:46 schreef ipa84 het volgende:
Ik was het gisteren al tegen gekomen en wou het al posten tot ik dit in de commens zag.
[ twitter ]
Die man is echt een diep triest figuur.quote:Op zondag 16 april 2023 15:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Medvedev zat al weer vroeg aan de vodka die dag.
De kill death ratio moet ook wel 3 op 1 zijn minimaal. Anders ga je het als Oekraine so-wie-so niet winnen.quote:
Musk, de eigenaar van Twitter, is dikke vriendjes met de Russen, dus ik zou geen actie verwachten nee.quote:Op zondag 16 april 2023 15:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die man is echt een diep triest figuur.
Maar ik geef het wel toe: als je als voornaam persoon van een regering op zo'n sociaal medium meldt dat je:
1. een land gelijkschakelt met 1 politicus.
2. en daarna dreigt zowel de politicus als het gehele land weg te vegen/vagen...
... dan mag dat gerapporteerd worden. Ook al was-ie weer eens dronken als een tor.
Ik heb trouwens zelf geen account, dus heb ik een mail gestuurd naar support@twitter.com.
Haha.
Daar komt natuurlijk niets van terecht. Maar ik had er gewoon ff zin an.
Nee, uiteraard verwacht ik er geen hol van.quote:Op zondag 16 april 2023 16:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Musk, de eigenaar van Twitter, is dikke vriendjes met de Russen, dus ik zou geen actie verwachten nee.
Zie je op dit forum ook veel terug.quote:Op zondag 16 april 2023 11:23 schreef spicymchaggis het volgende:
Prima Volkskrant column over hoe de achterlijke uiteindes van ons politieke spectrum, verblind door hun haat voor alles wat westers is, als nuttige idioten voor het Russische karretje laten spannen:
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
quote:'ik wil niet dat het zo is en dus is het niet zo'.
NOSquote:Gevangenenruil
Oekrane meldt dat er vandaag weer een gevangenenruil heeft plaatsgevonden. Een woordvoerder van Zelensky sprak een "grote Paas-ruil". 130 Oekraense gevangenen zijn door de Russen vrijgelaten en kunnen naar huis. Onduidelijk is hoeveel Russen er bij die ruil zijn vrijgelaten. Afgelopen maandag was er ook een ruil. Toen werden er over en weer zo'n honderd gevangenen uitgewisseld.
Vraag me eigenlijk af wat de Telegaar hiermee wil bereiken. Want ik denk niet dat iemand hiermee geholpen is.quote:Op zondag 16 april 2023 17:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-speciale-compagnie
De Telegraaf heeft wat meer info over die Nederlandse commando die in dat lek genoemd wordt. Zou deel uitmaken van een nieuwe eenheid (1 jan 2023) de “102-compagnie”.
Cognitive dissonantie noemt men dat.quote:Op zondag 16 april 2023 17:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zie je op dit forum ook veel terug.
[..]![]()
CNNquote:Russian forces are trying to remove children from their families in occupied southeast Ukraine in an effort to “intimidate people,” a Ukrainian military spokesperson claimed Sunday.
The warning from the official, Oleksii Dmytrashkivskyi, on Ukrainian national TV echoed claims from local Telegram groups in Enerhodar, a city in the occupied Zaporizhzhia region.
Users have shared unverified reports about children getting deported to Russian-occupied Crimea, using Zaporizhzhia nuclear power plant buses as transport.
Maar dan klopt die gelekte informatie op dit stuk dus iig wel, wat wss ook de bedoeling is als de lek opzettelijk was.quote:Op zondag 16 april 2023 17:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-speciale-compagnie
De Telegraaf heeft wat meer info over die Nederlandse commando die in dat lek genoemd wordt. Zou deel uitmaken van een nieuwe eenheid (1 jan 2023) de “102-compagnie”.
Walgelijkquote:
quote:Ukrainian special forces training on US-made Black Hawk helicopters have shown immediate promise, the Ukrainian Ministry of Defense said Sunday.
The Black Hawks are superior to helicopters Ukraine had been using, the Mi-8 and Mi-24 in “nearly all respects,” according to the ministry.
“Recently, the Ukrainian Defence Intelligence special forces have conducted regular training on the Black Hawk multi-purpose helicopter in one of the frontline areas. Special forces practiced landing combat groups on the battlefield, evacuation, landing from landing cables, and night flights,” it said in a statement.
Ukrainian pilots were impressed with the aircraft's “reliability, ease of operation and combat survivability," state media Ukrinform quoted a helicopter flight engineer as saying.
"Having experience operating the Mi-8 and Mi-24, we flew on the Black Hawk on the first day we received it. We just sat down and made the flight," Ukraine's military intelligence service quoted a Ukrainian pilot as saying.
CNNquote:Two teenagers were killed by Russian attacks on a town in Ukraine's southern Mykolaiv region early Sunday, the regional prosecutor's office said.
Russian missiles hit residential buildings and civilian infrastructure in Snihurivka, a town east of the city of Mykolaiv, around 2:10 a.m. local time (7:10 p.m. Saturday ET), the office said on Telegram.
A 17-year-old boy and an 18-year-old girl were killed, according to the office.
"It is estimated that the occupiers fired about ten S-300 missiles at the civilians of Snihurivka," it added, referring to Moscow's forces.
The shelling also damaged an education center, hospital and business, said Vitaliy Kim, the head of the Mykolaiv region military administration.
Of het was de halve waarheid, want er staat ook in het stuk dat er bronnen van de T zijn die “betwijfelen” of hij wel alleen is.quote:Op zondag 16 april 2023 17:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar dan klopt die gelekte informatie op dit stuk dus iig wel, wat wss ook de bedoeling is als de lek opzettelijk was.
Ok en die ene is dus net nieuw, dat ze het trainen en ervaringen ermee zo melden neem ik aan. Hopen misschien op een aantal van Amerika erbij.quote:Op zondag 16 april 2023 17:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze hebben er eentje, die is gekocht door particulieren.
Geen idee maar ik las gisteren of eergisteren dat ze sinds een week ofzo er eentje hebben. Dat oefenen klinkt meer als dat ze een paar rondjes hebben gevlogen in Oekrane.quote:Op zondag 16 april 2023 18:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok en die ene is dus net nieuw, dat ze het trainen en ervaringen ermee zo melden neem ik aan. Hopen misschien op een aantal van Amerika erbij.
Da's toch een super-oud filmpje van Medvedev?quote:Op zondag 16 april 2023 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
blijft toch bijzonder, die Medvedev dansen op de song American boy , take me to America
stelletje dwazen
[ twitter ]
Ja, net zo sneu om te gebruiken anno nu, als het filmpje van Zelensky op hoge hakkenquote:Op zondag 16 april 2023 18:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Da's toch een super-oud filmpje van Medvedev?
Volgens de Britten sturen de Russen steeds meer goede troepen uit andere delen naar Bakhmut. Mogelijk dat het Oekrane daar om te doen is.quote:Op zondag 16 april 2023 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat slachten in Bakhmut gaat gewoon door.
Wegwezen daar!
https://www.ad.nl/buitenl(...)-verder-op~a7a52480/
Ze rouleren ook veel. Het lijkt alsof ze, enigszins gecontroleerd gevechtservaring op willen laten doen.quote:Op zondag 16 april 2023 19:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens de Britten sturen de Russen steeds meer goede troepen uit andere delen naar Bakhmut. Mogelijk dat het Oekrane daar om te doen is.
China die partij kiest tegen de VS zou wel kut zijn. Voor ons dan.quote:Op zondag 16 april 2023 20:37 schreef Aether het volgende:
Ontmoeting Poetin met Chinese minister van Defensie
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68772446
De Russische president Poetin heeft vandaag de Chinese minister van Defensie Li Shangfu ontmoet. Dat heeft Kremlinwoordvoerder Peskov volgens het Russische staatspersbureau TASS bevestigd. Over wat er tijdens de ontmoeting besproken is, volgt later meer informatie zou Peskov gezegd hebben.
Dus eerst roept Prigozjin zaterdag om een keer te kappen en nu gaat XI er voor een tweede keer op zondag er nog even overheen?quote:Op zondag 16 april 2023 20:37 schreef Aether het volgende:
Ontmoeting Poetin met Chinese minister van Defensie
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68772446
De Russische president Poetin heeft vandaag de Chinese minister van Defensie Li Shangfu ontmoet. Dat heeft Kremlinwoordvoerder Peskov volgens het Russische staatspersbureau TASS bevestigd. Over wat er tijdens de ontmoeting besproken is, volgt later meer informatie zou Peskov gezegd hebben.
nou russinen moeten echt NIETS van Aziaten of Chinezen hebben hoor, of hij moet heel erg rijk zijnquote:
quote:Op zondag 16 april 2023 19:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens de Britten sturen de Russen steeds meer goede troepen uit andere delen naar Bakhmut. Mogelijk dat het Oekrane daar om te doen is.
nee dat is de doorbraak richting marioepol,quote:Op zondag 16 april 2023 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat slachten in Bakhmut gaat gewoon door.
Wegwezen daar!
https://www.ad.nl/buitenl(...)-verder-op~a7a52480/
Geen Taiwan?quote:
Het gros van de Chinezen bestaat uit smerig, ongemanierd volk dus dat lijkt me op dat gebied vast een prima match.quote:Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou russinen moeten echt NIETS van Aziaten of Chinezen hebben hoor, of hij moet heel erg rijk zijn
Ik kwam laatst wat uitspraken tegen van Chinezen die China waren ontvlucht en nu in Australie of de VS zitten. Ze waren blij dat ze niet meer in een samenleving zaten waar je een klootzak moet zijn om te overleven, als je aardig bent dan wordt er misbruik van je gemaakt, etc...quote:Op zondag 16 april 2023 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros van de Chinezen bestaat uit smerig, ongemanierd volk dus dat lijkt me op dat gebied vast een prima match.
nee , Russinnen houden niet van kleine mannetjes met spleetogenquote:Op zondag 16 april 2023 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros van de Chinezen bestaat uit smerig, ongemanierd volk dus dat lijkt me op dat gebied vast een prima match.
Daar zeg je het al: als je niet bereid bent om je te schikken naar het collectief dan is er voor jou dus eigenlijk geen plaats in China. Het staat haaks op alle diversiteit en inclusiviteit die hier in het Westen wordt gepredikt. Het individu ondergeschikt aan het collectief en het systeem. Dat sluit alleen niet aan bij de aard van de mens, daarom hebben ze een totalitaire controlestaat ingericht. Gaaf land hoor, dat Chinaquote:Op zondag 16 april 2023 21:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik kwam laatst wat uitspraken tegen van Chinezen die China waren ontvlucht en nu in Australie of de VS zitten. Ze waren blij dat ze niet meer in een samenleving zaten waar je een klootzak moet zijn om te overleven, als je aardig bent dan wordt er misbruik van je gemaakt, etc...
Als een mensenleven niets waard is, dan kan je een basaal grondrecht als lichamelijke integriteit natuurlijk ook wel vergeten.quote:Op zondag 16 april 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Thread over Russische "troostmeisjes" [ twitter ]
De hamvraag tav gelijkheid in deze is of je liever gepenetreerd wordt door een kogel of een lul.quote:Op zondag 16 april 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 april 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Ik hoor hierbij de stem van David Attenborough die het gedrag van n of andere primatensoort omschrijft.quote:7/ The 'field wife' tradition was revived during the Soviet war in Afghanistan (1979-1989), but with far fewer women in the Red Army then than during WW2, competition between officers for women was fierce and sometimes violent. In some cases, officers fought duels over women.
Het is blijkbaar nog steeds koud genoeg daar; 'freezing conditions'. Prima timing dus voor Oekraine om alles even op pauze te zetten voor een komend offensief en mother nature het verder af te laten handelen. Goeie keuze, niks aan doen dus.quote:
En daar zit je straks dan, na de oorlog, een getraumatiseerde dakloze zonder benen, die op straat zwerft.quote:
Dan is er veel verandert.quote:Op zondag 16 april 2023 00:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Van mensen uit Polen die ik ken hoor je ook echt veel geschiet in de straten omdat er volop wordt getraind mocht het zover komen.
Is overal wel zo.quote:Op zondag 16 april 2023 21:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik kwam laatst wat uitspraken tegen van Chinezen die China waren ontvlucht en nu in Australie of de VS zitten. Ze waren blij dat ze niet meer in een samenleving zaten waar je een klootzak moet zijn om te overleven, als je aardig bent dan wordt er misbruik van je gemaakt, etc...
quote:Op zondag 16 april 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens in de materie duiken want bv. een Zoopark is geen EW equipment...
Wellus.quote:Electronic warfare is any action involving the use of the electromagnetic spectrum or directed energy to control the spectrum, attack an enemy, or impede enemy assaults.
quote:What is NATO definition of EW?
As the combat arm of EMO, Electromagnetic Warfare (EW) activities provide military action that exploits electromagnetic energy to provide situational awareness and create offensive and defensive effects.
Ergo, precies wat ik zeg dus...quote:Op zondag 16 april 2023 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Wellus.
Ik snap wat je bedoeld. instinctief denk je meer aan bv jamming apparatuur. Maar wat is de definitie? Zie boven.
Ow, als bonus de NAVO definitie.
[..]
In de ogen van de Russen ligt dat vast allemaal aan het grote, boze westen en de NAVO ipv aan de zoveelste dictator die ze zelf in het Kremlin genstalleerd hebben.quote:Op zondag 16 april 2023 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En daar zit je straks dan, na de oorlog, een getraumatiseerde dakloze zonder benen, die op straat zwerft.
Voor ome Putin.
Ik hoop dat het het waard was voor ze
Gewoon naar Siberi sturen die lui. Getraumatiseerde beenloze daklozen verpesten het straatbeeldquote:Op zondag 16 april 2023 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En daar zit je straks dan, na de oorlog, een getraumatiseerde dakloze zonder benen, die op straat zwerft.
Voor ome Putin.
Ik hoop dat het het waard was voor ze
https://www.meteoblue.com(...)khmut_ukraine_713174quote:Op zondag 16 april 2023 22:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nog steeds koud genoeg daar; 'freezing conditions'. Prima timing dus voor Oekraine om alles even op pauze te zetten voor een komend offensief en mother nature het verder af te laten handelen. Goeie keuze, niks aan doen dus.
Wie had er hier trouwens gezegd dat het een lekker temperatuurtje was daar en het niet koud was.
Niet alleen in hun ogen. Ook deels gewoon waar en feitelijk te onderbouwen. Die cocktail heeft er voor gezorgd dat er een oorlog is. Maar het is makkelijker om het conflict eenzijdig te benaderen natuurlijk.quote:Op maandag 17 april 2023 06:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In de ogen van de Russen ligt dat vast allemaal aan het grote, boze westen en de NAVO ipv aan de zoveelste dictator die ze zelf in het Kremlin genstalleerd hebben.
Mwa, “zoveelste dictator”, er is meer sprake van “de zoveelste keer die dictator”.quote:Op maandag 17 april 2023 06:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In de ogen van de Russen ligt dat vast allemaal aan het grote, boze westen en de NAVO ipv aan de zoveelste dictator die ze zelf in het Kremlin genstalleerd hebben.
Na alle juich berichten druppelt nu de realiteit steeds meer binnen.quote:Op maandag 17 april 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een horrorverhalen als dat waar is :https://www.volkskrant.nl(...)n-slagveld~bd898684/
Soms vraag ik mi jwel eens af onze hulp niet te weinig was, en te laat komt.![]()
-nergens voor nodig-quote:Op maandag 17 april 2023 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Na alle juich berichten druppelt nu de realiteit steeds meer binnen.
Of de misinformatie ter voorbereiding van het nieuwe offensief. We gaan het zien.quote:Op maandag 17 april 2023 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Na alle juich berichten druppelt nu de realiteit steeds meer binnen.
Dat vermoed ik ook. Bakhmut is gewoon het lokaas om de Russen bezig te houden.quote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Zou mij overigens niets verbazen dat ze voor Bakhmut de meest onervaren soldaten hebben gebruikt, hoe keihard het ook is. Lijkt mij niet dat ze daar in het buitenland getrainde soldaten voor hebben ingezet.
Dat zie je al aan de hand van de berichten wie daar overlijden. Zitten niet de afdelingen bij die het tegenoffensief gaan vormen.quote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Zou mij overigens niets verbazen dat ze voor Bakhmut de meest onervaren soldaten hebben gebruikt, hoe keihard het ook is. Lijkt mij niet dat ze daar in het buitenland getrainde soldaten voor hebben ingezet.
Zelf zien ze er waarschijnlijk geen been in, maar ze zullen hun poot niet stijf houdenquote:Op maandag 17 april 2023 07:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon naar Siberi sturen die lui. Getraumatiseerde beenloze daklozen verpesten het straatbeeld
Er zou sprake van zijn dat 1 van die 2 generaals Shoygu of Gerasimov, verradende verraders zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 11:00 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin's paranoia is eigenlijk ook wel terecht gezien hoe veel de VS allemaal wereldleiders afluisterd, inclusief Merkel bijvoorbeeld of Zelesnky. Ze hebben echt een gigantisch goede intelligence diep in het Kremlin, maar rondom Poetin zelf kunnen ze niet komen. Bizar wel dat spionnenwereldje.
Dat is al vaker naar buiten gekomen, dat daar vrijwel geen officile leereenheid zit.quote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef Simmertje het volgende:
quote:Op maandag 17 april 2023 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is al vaker naar buiten gekomen, dat daar vrijwel geen officile leereenheid zit.
Daar wordt voornamelijk gevochten door Territorial Defence Forces, diverse buitenlandse vrijwilligers milities, en maar 1 brigade van het leger zelf.
John Wick 5 zal zich afspelen zich af in een kapot geschoten Oekranse stad en ook zal hij dan een lieve zwerfhond aan zijn zijde hebben.quote:
Direct aan het begin van de oorlog veranderde hij zijn UI en onderschrift.quote:Op maandag 17 april 2023 11:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd had ik dat idee eerder bij jou gezien je PI...
Wat is er met mijn PI?quote:Op maandag 17 april 2023 11:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd had ik dat idee eerder bij jou gezien je PI...
quote:Op maandag 17 april 2023 12:06 schreef quirina het volgende:
Een kennis wees mij op dit YouTube kanaal Red Pilled TV en dat het bij hem de ogen opende omtrent Oekrane.
quote:Op maandag 17 april 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een horrorverhalen als dat waar is :https://www.volkskrant.nl(...)n-slagveld~bd898684/
Soms vraag ik mi jwel eens af onze hulp niet te weinig was, en te laat komt.![]()
Ik las laatst nog een bericht over een Ukrainer die hoofd was van een kindertehuis die op z'n 1e dag in Bakhmut, 10 april door een Russische sniper werd doodgeschoten.quote:Oekraens leger worstelt met gebrek aan getrainde militairen: ‘We hadden geen idee hoe we ons moesten gedragen op een slagveld’
Nu veel ervaren militairen zijn uitgeschakeld, kraakt het in het Oekraense leger. Zonder veel training bevinden nieuwe rekruten zich soms opeens in de loopgraven. ‘Sommige jongens staan rechtop op het slagveld hun wapen te herladen.’
quote:Op maandag 17 april 2023 12:06 schreef quirina het volgende:
Een kennis wees mij op dit YouTube kanaal Red Pilled TV en dat het bij hem de ogen opende omtrent Oekrane.
Net als iedereen met meer dan 2 hersencellen.quote:
Daar heb ik nooit op gelet verder maar bij een dergelijk bericht de "quote:Op maandag 17 april 2023 11:42 schreef Anton91 het volgende:
Direct aan het begin van de oorlog veranderde hij zijn UI en onderschrift.
Scott Ritter is een mafklapper eerste klas... In het begin zei hij nog wel eens wat zinnige dingen maar hij is echt compleet doorgedraaid ondertussen.quote:Op maandag 17 april 2023 12:13 schreef quirina het volgende:
Heb je wel,de omschrijving gelezen en gehoord wat hij zegt voordat je pedo gaat roepen.
Hij zat hoog in de inteligence, hij weet veel van oorlogen. Het is geen wappie of zo.
Het enige "geluk" voor Oekrane is dat het Russische leger niet echt beter voorbereid is, zeker niet wat ze nu naar het front sturen.quote:Op maandag 17 april 2023 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Idd, Bakhmut is gewoon in een trench of gebouw campen en schieten op Russen die op je afkomen. Al die combined arms en squad tactics zijn hier niet van toepassing. Daar heb je geen 2 maanden training in de UK voor nodig.quote:Op maandag 17 april 2023 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Dit loopt die kerel nu al maanden te roepen.quote:
Iedereen luistert elkaar af. Of dacht je dat de VS de enige was? Poetin's paranoia komt eerder door zijn anti-democratische gedrag en zijn gewenste 'sterke man' imago. Alles wat dat aantast is gevaarlijk voor hen. Biden heeft daar geen last van. Laat mensen hem maar uitmaken voor seniele opa. Hij doet gewoon wat gedaan moet worden en of hij wordt herkozen of niet ziet hij later wel.quote:Op maandag 17 april 2023 11:00 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin's paranoia is eigenlijk ook wel terecht gezien hoe veel de VS allemaal wereldleiders afluisterd, inclusief Merkel bijvoorbeeld of Zelesnky. Ze hebben echt een gigantisch goede intelligence diep in het Kremlin, maar rondom Poetin zelf kunnen ze niet komen. Bizar wel dat spionnenwereldje.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de VS de beste positie heeft.quote:Op maandag 17 april 2023 14:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen luistert elkaar af. Of dacht je dat de VS de enige was?
Denk dan dat het Gerasimov is. Als... h.quote:Op maandag 17 april 2023 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zou sprake van zijn dat 1 van die 2 generaals Shoygu of Gerasimov, verradende verraders zijn.
Red Pill, hoe dan ook geschreven in alle soorten en maten, zou je al aan denken moeten zetten. Dat zijn grotendeels complotdenkers. Scott Ritter heeft dan zoals anderen hier al zeggen een zeer dubieuze reputatie.quote:Op maandag 17 april 2023 12:06 schreef quirina het volgende:
Die kerel in die laatste tweet ziet er in ieder geval uit of dat hij last van zijn geweten heeft.quote:
Matige set up wel zo met die schermen. Zou beter moeten kunnenquote:
Daar koop je nix voor als je 5-6 jarige kind overhoop is geschoten door een barbaar. Ga eens op een schoolplein staan en kijk naar de oudsten die de kleuterklassen uitgerend komen. Dat zijn 5-6 jarigen.... Misselijkmakend dit.quote:Op maandag 17 april 2023 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kerel in die laatste tweet ziet er in ieder geval uit of dat hij last van zijn geweten heeft.
Ok meid.quote:Op maandag 17 april 2023 12:06 schreef quirina het volgende:
Gewoon lekker naar het buitenland, eventjes onder de radar, goed je veiligheid op orde hebben en op die manier mooi je kritiek uiten.quote:Op maandag 17 april 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
Kritiek hebben op putler en dan 25 jaar de bak in verdwijnen, dan had ik niet alleen kritiek gehad maar als ik toch zo'n hoge straf had gekregen had ik t op zijn minst de moeite waard laten zijn
Maar de vsquote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Vorige week hadden we de onthoofdingen, en nu dit weer
[ twitter ]
Dit vind jij niet raar? Een gast die alles random zou toegeven.quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rustaaaggh. De man staat met naam en toenaam op het internet. Je mag best wel wat onderzoek doen voordat je een willekeurige complot theorie uitbraakt.quote:Op maandag 17 april 2023 16:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit vind jij niet raar? Een gast die alles random zou toegeven.
Denk eens even na wie er baat heeft bij dit soort filmpjes.
Ik denk dat jij de doelstelling van Navalny niet snapt. Hij zijn liever zijn eigen veiligheid en gezondheid op het spel dan dat hij n van de vele (irrelevante) oppositiefiguren in ballingschap is.quote:Op maandag 17 april 2023 16:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon lekker naar het buitenland, eventjes onder de radar, goed je veiligheid op orde hebben en op die manier mooi je kritiek uiten.
Die man is zo verschrikkelijk dom net als Navalny.
Dan moet het wel waar zijn wat ie zegt.quote:Op maandag 17 april 2023 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Rustaaaggh. De man staat met naam en toenaam op het internet. Je mag best wel wat onderzoek doen voordat je een willekeurige complot theorie uitbraakt.
Je weet wel, stevige bewering = stevige bron. Waar is jouw bron, waar is jouw bewijs?
Nee jij claimt hier dat het waarschijnlijk in scne is gezet zonder enige onderbouwing.quote:Op maandag 17 april 2023 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan moet het wel waar zijn wat ie zegt.
En het is aan jouw te bewijzen dat het niet waar is. Je vingers in je oren steken en "het is niet waar! het is niet waar!" is een complete en totale verspilling van onze waardevolle tijd.quote:Op maandag 17 april 2023 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan moet het wel waar zijn wat ie zegt.
Dat claim ik helemaal niet. Er zijn tientallen scenario's mogelijk.quote:Op maandag 17 april 2023 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee jij claimt hier dat het waarschijnlijk in scne is gezet zonder enige onderbouwing.
quote:Op maandag 17 april 2023 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Uh, Hans.quote:Op maandag 17 april 2023 16:26 schreef oheng het volgende:
[..]
En het is aan jouw te bewijzen dat het niet waar is. Je vingers in je oren steken en "het is niet waar! het is niet waar!" is een complete en totale verspilling van onze waardevolle tijd.
Dus bron of STFU.
Prigozhin is gewoon een psychopaat, als je z'n uitspraken hoort moeten dit soort orders geen verrassing voor je zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat claim ik helemaal niet. Er zijn tientallen scenario's mogelijk.
Maar 'directe orders van Prigozhin' zegt de beste man. Dat vind ik fishy, er zit nog een hele chain of command onder. Er zitten tevens veel losgeslagen gedetineerden in de wagner groep.
Om dit verhaal nu als zoete koek te slikken..
Nee je trekt een rookgordijn op en gaat vervolgens niet in op de vraag waarom je dat doetquote:Op maandag 17 april 2023 16:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uh, Hans.
Een losstaande video is op zichzelf geen bron h.
quote:Things started to unravel for Donbass Devushka when reputable members of the pro-Ukrainian online movement “NAFO” collaborated with reporters from Malcontent News. Our investigation into Donbass Devushka included analyzing open-source material, conducting interviews with multiple sources, and obtaining public records. We confirmed the true identity of the mysterious woman born in three places: former United States Navy Legal Clerk Sarah Bils. She was recently released from active duty.
Ze zijn niet dom, ze zijn idealistisch. Vanuit het buitenland kan je in 99% van de gevallen geen regering omgooien, laat staan in Rusland.quote:Op maandag 17 april 2023 16:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon lekker naar het buitenland, eventjes onder de radar, goed je veiligheid op orde hebben en op die manier mooi je kritiek uiten.
Die man is zo verschrikkelijk dom net als Navalny.
Wat voor rookgordijn? Ik zie een videocall met een gast die van alles beweert, zegt tussen neus en lippen door dat het van Prigozhin moest, en dit verspreid door Oekranse bronnen.quote:Op maandag 17 april 2023 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je trekt een rookgordijn op en gaat vervolgens niet in op de vraag waarom je dat doet
En doe je huiswerk even over de wagner groep, veel meer topdown structuur ga je niet vinden, zelfs niet in ruaf
Lenin lukte het juist welquote:Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze zijn niet dom, ze zijn idealistisch. Vanuit het buitenland kan je in 99% van de gevallen geen regering omgooien, laat staan in Rusland.
Zodra je de grens over gaat neemt niemand je serieus.
Dit bericht komt eens in de zoveel tijd voorbij. Ik geloof het helaas ook wel, deels. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit niet voorzien is.quote:Op maandag 17 april 2023 16:51 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)ombarderen~ac22ccf9/
Oekrane dreigt controle over luchtruim te verliezen: “Russen kunnen dan elke stad platbombarderen”
Ook niet helemaal. Hij is meerdere keren van het buitenland teruggegaan naar Rusland zonder resultaat. In 1917 kwam hij ook pas na de februarirevolutie terug, waar hij in principe niet zoveel mee te maken had. Hij maakte daarna gebruik van de chaos.quote:
Laffe honden zijn het.quote:Op maandag 17 april 2023 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Wagner word dus ingezet als einsatzgruppen. Verrassend..
quote:Op maandag 17 april 2023 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Trieste ironie... de mensen die niet waren gevlucht en nu zijn afgeslacht die waren pro Russisch en dachten dat het leven onder moeder Rusland beter zou zijn...
Net zo ironisch als de mensen in Donbas en andere bezette gebieden die blij waren dat de Russen het gebied overnamen... en daarna als eerste werden geconscript om de Ukrainse trenches te bestormen...
De mannen zijn nu wel allemaal dood en de vrouwen en kinderen worden naar Rusland ontvoerd...
[ twitter ]
1970 Isralquote:
Is Wagner eigenlijk al tot terroristische organisatie uitgeroepen?quote:Op maandag 17 april 2023 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Wagner word dus ingezet als einsatzgruppen. Verrassend..
Volgens mij wel door een aantal instituten, zoals de EUquote:Op maandag 17 april 2023 17:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is Wagner eigenlijk al tot terroristische organisatie uitgeroepen?
Nope. Nog niet. Wat eigenlijk onbegrijpelijk is. Maar men is er wel mee bezig: https://www.europarl.euro(...)-2023-000194_EN.htmlquote:Op maandag 17 april 2023 17:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij wel door een aantal instituten, zoals de EUquote:Op maandag 17 april 2023 17:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat er al doorheen was..quote:Op maandag 17 april 2023 17:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nope. Nog niet. Wat eigenlijk onbegrijpelijk is. Maar men is er wel mee bezig: https://www.europarl.euro(...)-2023-000194_EN.html
Voor zover ik weet nietquote:Op maandag 17 april 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij wel door een aantal instituten, zoals de EU
[..]
Ik dacht dat dat er al doorheen was..
Het geeft ze in ieder geval een moraal boost als ze zo samen met veel anderen en materiaal staan.quote:
Sluikreclame voor Karcherquote:Op maandag 17 april 2023 17:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Alles aids eraf wassen...
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 april 2023 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij wel door een aantal instituten, zoals de EU
quote:Het Europees Parlement heeft op 22 november 2022 alle landen van de Europese Unie opgeroepen om de Wagnergroep op de lijst van terroristische groepen te plaatsen. Anders dan in de Verenigde Staten bestaat er binnen de Europese Unie nog geen zwarte lijst van landen die terrorisme steunen. Als reactie stuurde Prigozjin het Europees Parlement een met kunstbloed besmeerde moker in een vioolkist.
Volgens berichten in de media zou ook de Verenigde Staten plannen hebben de groep als terroristische organisatie te brandmerken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wagnergroep
Who’s the leader of the club that’s made for you and me?quote:
Idioot.quote:
Hij wil goede maatjes met China en met de VS worden heeft ie gezegd. Nou, doe Rusland er dan ook maar gelijk bijquote:Op maandag 17 april 2023 18:21 schreef TheJanitor het volgende:
Bizar dat hij zegt wat China wil horen.
quote:Met het bezoek aan China, de belangrijkste handelspartner van Brazili, wil Lula de banden tussen beide landen versterken en laten zien dat Brazili weer een rol speelt op het wereldtoneel. Lula voert daarbij een balanceeract uit, want hij probeert ook de banden met Washington aan te halen. In februari had hij nog een ontmoeting met de Amerikaanse president Joe Biden.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-orthodox-pasen
Dat had Nazi-Duitsland ook.quote:Op maandag 17 april 2023 18:22 schreef quirina het volgende:
Rusland heeft nog steeds vriendelijke banden met landen h.
Weer die k*tmoffen.quote:
Leuk voor hem.quote:
Idealisme is vaak ook vermomd als domheid. Zo veel voorbeelden van te bedenken.quote:Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze zijn niet dom, ze zijn idealistisch. Vanuit het buitenland kan je in 99% van de gevallen geen regering omgooien, laat staan in Rusland.
Zodra je de grens over gaat neemt niemand je serieus.
Ja, dat heet dom. Ik snap hem heus wel. Maar hij moet het zelf weten h, nu lekker wegkwijnen in een donkere cel en langzaam vermoord worden. Als ie voor zichzelf daar vrede mee heeft, prima.quote:Op maandag 17 april 2023 16:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de doelstelling van Navalny niet snapt. Hij zijn liever zijn eigen veiligheid en gezondheid op het spel dan dat hij n van de vele (irrelevante) oppositiefiguren in ballingschap is.
Voorlopig hebben wij het over Navalny en is hij dus nog steeds relevant.quote:Op maandag 17 april 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat heet dom. Ik snap hem heus wel. Maar hij moet het zelf weten h, nu lekker wegkwijnen in een donkere cel en langzaam vermoord worden. Als ie voor zichzelf daar vrede mee heeft, prima.
CNNquote:Russia’s oil exports have bounced back to levels last seen before it invaded Ukraine, despite a barrage of Western sanctions.
Moscow’s exports of crude oil and oil products rose in March to their highest level since April 2020, jumping by 600,000 barrels a day, the International Energy Agency (IEA) said in its monthly oil report Friday. The rise lifted Russia’s estimated revenue from oil exports to $12.7 billion last month.
The revenue is still down 43% from a year ago, the IEA said, as Russia is forced to sell its barrels to a more limited pool of customers who can negotiate greater discounts.
Ze weten natuurlijk prima dat ze de bak in gaan als in ze Rusland blijven. Doel heiligt de middelen voor ze en dat kan je geen domheid noemen.quote:Op maandag 17 april 2023 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Idealisme is vaak ook vermomd als domheid. Zo veel voorbeelden van te bedenken.
Ik denk het wel hoor, waarom zou die dat niet zijn? In Rusland wordt hij toch uitgewist. En dat is het enige waar het Poetin om gaat, als ie z'n eigen volk maar onder de duim kan houden.quote:Op maandag 17 april 2023 19:04 schreef luxerobots het volgende:
Overigens is het de vraag of Poetin er blij mee kan zijn als Navalny sterft in de Russische cel.
Mwa, dat ben ik zeker niet met je eens. Beetje paradoxaal.quote:Op maandag 17 april 2023 19:10 schreef BEFEM het volgende:
Doel heiligt de middelen voor ze en dat kan je geen domheid noemen.
Wat hier nog niet bericht wordt is dat het prijsverschil tussen Brent en Urals flink is afgenomen, de kortingen zijn er nog altijd maar wel gedaald van ~30% naar ~20%.quote:
Ik kan dit bericht alleen maar hier terugvinden trouwens.quote:Lavrov dankt president Lula dat hij begrip heeft voor de situatie zoals die in Oekraine is ontstaan en is dankbaar dat Lula wil meedenken om te komen tot een oplossing in de huidige situatie.
Lula ziet zichzelf als onpartijdig en ziet voor zichzelf een rol als de neutrale bemiddelaar.
Lula stelt tevens dat beide landen schuldig zijn aan het ontstaan van de oorlog.
Lula wil trouwens de VS expliciet buiten sluiten in de bemiddeling.
(zie Volkskrant voor het hele statement)
Tuurlijk, het Russische leger is uitgeput en er komt een goed getrained Ukrains combined arms offensief aan.quote:Op maandag 17 april 2023 19:47 schreef Tengano het volgende:
Lavrov wil het Oekraine conflict zo snel mogelijk beeindigen.
Zouden ze bang zijn voor een vernietigende tegenaanval?
Pruductie verlaging door OPEC+ per 1 april?quote:Op maandag 17 april 2023 19:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vooral de opvering van de prijs sinds 1 april is opvallend en ik zie geen duidelijke achterliggende reden.
[ afbeelding ]
https://www.reuters.com/b(...)put-cuts-2023-04-02/quote:DUBAI, April 2 (Reuters) - Saudi Arabia and other OPEC+ oil producers on Sunday announced further oil output cuts of around 1.16 million barrels per day, in a surprise move that analysts said would cause an immediate rise in prices and the United States called inadvisable.
The pledges bring the total volume of cuts by OPEC+, which groups the Organization of the Petroleum Exporting Countries with Russia and other allies, to 3.66 million bpd according to Reuters calculations, equal to 3.7% of global demand.
Gaan ze de Krim niet heroveren dan denk jij?quote:Op maandag 17 april 2023 20:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Tuurlijk, het Russische leger is uitgeput en er komt een goed getrained Ukrains combined arms offensief aan.
Ik denk zelf dat het net zoals het Kharkiv offensief zal gaan, eenmaal een gat door de frontlinie gebeukt is er daarna niets wat hun tegenhoudt. Ze isoleren Mariupol en Melitopol (die geven zich na een paar weken/maanden wel over), pakken Zuid Ukraine terug en schieten de Kerchbrug kapot.
Dan is de situatie weer terug bij de in 2014 veroverde gebieden Crimea en Donbas en maakt tijd niet meer uit. Rusland heeft iig duidelijk de oorlog verloren maar blijven nog tot 2025 in de ontkenningsfase terwijl hun land economisch verder kapot gaat.
NOSquote:Ook Slowakije stopt tijdelijk met graanimport uit Oekrane
Ook Slowakije legt de import van onder meer Oekraens graan tijdelijk stil. Eerder deden Polen en Hongarije hetzelfde na protesten van Poolse en Hongaarse boeren. Zij zijn bang dat ze hun producten niet meer tegen een redelijke prijs kunnen verkopen vanwege een overvloed van Oekraens graan op de markt.
Vreemd dat Lavrov dat van Oekrane laat afhangen. Rusland kan zich immers per direct terugtrekken.quote:Op maandag 17 april 2023 19:47 schreef Tengano het volgende:
Lavrov wil het Oekraine conflict zo snel mogelijk beeindigen.
Zouden ze bang zijn voor een vernietigende tegenaanval?
[..]
Ik kan dit bericht alleen maar hier terugvinden trouwens.
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 april 2023 20:11 schreef xpompompomx het volgende:
Vreemd dat Lavrov dat van Oekrane laat afhangen. Rusland kan zich immers per direct terugtrekken.
Het hele verhaal en die opstelling rammelt aan alle kanten. En ook die van Lula inmiddels. Die probeert alleen maar even de grote man nu uit te hangen op het wereldtoneel.quote:
Ik hoop iig niet dat ze het proberen om dan zware verliezen te lijden in ruil voor een paar km Crimea. Rusland heeft letterlijk sinds 2014 de tijd gehad om zich voor te bereiden.quote:Op maandag 17 april 2023 20:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gaan ze de Krim niet heroveren dan denk jij?
Ook zo mooi hoe hij (en andere vredesduiven) altijd maar willen dat Oekrane en natuurlijk de universele boeman de VS, altijd maar concessies en alles moeten doen, maar dat Rusland nou nooit eens de eerste stappen hoeft te zetten, laat staan iets opgeven of god verhoedde, terugtrekken:')quote:Op maandag 17 april 2023 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het hele verhaal en die opstelling rammelt aan alle kanten. En ook die van Lula inmiddels. Die probeert alleen maar even de grote man nu uit te hangen op het wereldtoneel.
Met zijn verhaal dat het conflict is ontstaan door toedoen van beide partijenWat een mafkees.
Ja, dat is duidelijk, echter, het prijsverschil tussen Brent en Urals is daarna enorm teruggelopen. Een dergelijk effect kan toch niet enkel voortkomen uit een productieverlaging van die grootte.quote:Op maandag 17 april 2023 20:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pruductie verlaging door OPEC+ per 1 april?
[..]
https://www.reuters.com/b(...)put-cuts-2023-04-02/
Dat denk ik ook niet.quote:Op maandag 17 april 2023 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk, echter, het prijsverschil tussen Brent en Urals is daarna enorm teruggelopen. Een dergelijk effect kan toch niet enkel voortkomen uit een productieverlaging van die grootte.
dat veel van de vorig jaar in Bishkeke aangekomen russen inmiddels doorgereisd zijn naar India, Thailand , Dubai of andere bestemmingenquote:
Je hebt enorme urbane gebieden op dat schiereiland. En stadsgevechten zijn nooit leuk, kosten altijd veel aan alle kanten en gaan nooit snel.quote:Op maandag 17 april 2023 20:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gaan ze de Krim niet heroveren dan denk jij?
Niet erg, wel zeer essentieel voor de oorlog in Oekrane aangezien dit "detail" toch tussen de 3,5 en 5 miljard per maand extra oplevert voor Rusland.quote:Op maandag 17 april 2023 20:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet.
Had je opmerking/vraagstelling niet goed gelezen.
quote:Op maandag 17 april 2023 20:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt enorme urbane gebieden op dat schiereiland. En stadsgevechten zijn nooit leuk, kosten altijd veel aan alle kanten en gaan nooit snel.
Waarom zou je de moeite doen, als je ze kunt laten verhongeren en kunt laten uitdrogen.
Waarschijnlijk wordt er steeds meer Russische olie als niet-Russische olie verhandeld. Was ook wel te verwachten.quote:Op maandag 17 april 2023 20:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet erg, wel zeer essentieel voor de oorlog in Oekrane aangezien dit "detail" toch tussen de 3,5 en 5 miljard per maand extra oplevert voor Rusland.
Eens, dat gaat normaal echter geleidelijk. Dit was een kortingsvermindering van boven de 30% naar nipt 20% in hooguit 10 dagen.quote:Op maandag 17 april 2023 21:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt er steeds meer Russische olie als niet-Russische olie verhandeld. Was ook wel te verwachten.
Economische sancties… Rusland zwemt in het Afrikaanse goud van Soedan.quote:Op maandag 17 april 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kerchbrug kapotschieten en daarna op je gemak alle stroom, voedsel en water voorzieningen kapotschieten met drones en raketten.
De Kerchbrug zal 95% kapot zijn, treinen, vrachtwagens en auto's kunnen er niet meer overheen maar te voet is nog te doen en alle Russen die zo willen oprotten naar Rusland kunnen dat doen.
Dit gaat nog 2 jaar zo door en langzaam begint het in Rusland wel door te dringen dat ze gewoon verloren hebben terwijl de economische sancties door blijven gaan het land kapotmaken dus ze worden wel gedwongen de onderhandelingen in te gaan.
Kan het artikel niet lezen, maar poepoe wel ter waarde van 2 miljard euro.quote:Op maandag 17 april 2023 21:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Economische sancties… Rusland zwemt in het Afrikaanse goud van Soedan.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220803_97558820
Dat is net genoeg om een stukje van Kiev straks weer een beetje knap te krijgen.quote:Op maandag 17 april 2023 21:49 schreef Bartjes het volgende:
Kan het artikel niet lezen, maar poepoe wel ter waarde van 2 miljard euro.
Lijkt heel wat, maar stelt natuurlijk, ook voor Rusland niet veel voor. De kop is wel lekker sensatie belust.
quote:09 sep 2022
De Russische invasie van Oekrane zorgde tot juni al voor 97 miljard euro aan schade. Dat blijkt uit een rapport dat door de Wereldbank, de Europese Commissie en Oekrane zelf is opgesteld. Een veelvoudvan dat bedrag is nodig voor de wederopbouw van Oekrane.
https://www.nu.nl/economi(...)00-miljard-euro.html
Ze doen altijd weinig moeite om de connectie te verbergen, net als de Starbucks en McDonald's klonen.quote:
Ze lijken er trots op te zijn, maar je weet van tevoren al dat het een flinke verslechtering is van het origineel.quote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze doen altijd weinig moeite om de connectie te verbergen, net als de Starbucks en McDonald's klonen.
Gelukkig hebben ze er ondertussen een paar % aan land bij. Is het vast waard.quote:Op maandag 17 april 2023 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze lijken er trots op te zijn, maar je weet van tevoren al dat het een flinke verslechtering is van het origineel.
En dat weten de Russen zelf ook.
Ik ken wel Swedish House Mafiaquote:
Zo trots op iets zelf kunnen bedenken zijn ze ook weer niet ondanks de borstklopperijquote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze doen altijd weinig moeite om de connectie te verbergen, net als de Starbucks en McDonald's klonen.
Tasty period moet wel de meest smerige naam ooit zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat luisterde ik net nogquote:Op maandag 17 april 2023 22:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik ken wel Swedish House Mafia
[ afbeelding ]
Hoe danquote:
De ene tank die over de andere rijdt.quote:
quote:Op maandag 17 april 2023 08:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet alleen in hun ogen. Ook deels gewoon waar en feitelijk te onderbouwen. Die cocktail heeft er voor gezorgd dat er een oorlog is. Maar het is makkelijker om het conflict eenzijdig te benaderen natuurlijk.
quote:
Zo zien die burgers er dan ook uitquote:Op maandag 17 april 2023 23:05 schreef quirina het volgende:
Bij period moet ik altijd aan menstruatie denken,
Clown Lula. Wat is zijn voorstel dan? Gewoon stoppen met wapenleveranties en half UA aan Rusland geven?quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:02 schreef Aether het volgende:
Lula oogst lof van Russen na nieuwe plannen, strijkt VS tegen haren in
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68798492
De VS is niet blij met de recente uitspraken van de Braziliaanse president Lula. Hij zei zaterdag dat het Westen de oorlog in Oekrane heeft "aangemoedigd" door wapens te leveren. De Braziliaanse president heeft zichzelf voorgesteld als bemiddelaar voor vredebesprekingen om een einde te maken aan de oorlog. Hij suggereerde dat het Westen door wapenleveranties niet genteresseerd is in vrede.
Daar reageert de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov enthousiast op. Lavrov was op bezoek in Brazili en had een ontmoeting met de president. Hij bedankte Lula voor zijn inspanningen om het conflict op te lossen. Maar een woordvoerder van het Witte Huis beschuldigde Lula ervan "Russische en Chinese propaganda na te praten zonder naar de feiten te kijken."
"Dit doet alarmbellen rinkelen", zei een Europese anonieme ambassadeur in Brasilia tegen persbureau Reuters. Hij voegde eraan toe dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekrane gelijk staat aan partij kiezen voor Rusland. De Europese Unie verwierp eerder al de suggestie van Lula dat zowel Oekrane als Rusland verantwoordelijk is voor de oorlog. Een EU-woordvoerder zei in een reactie dat alle hulp gericht is op de "legitieme verdediging" van Oekrane.
Je zou denken dat het niet gekker kon na die Bolsonaro.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:02 schreef Aether het volgende:
Lula oogst lof van Russen na nieuwe plannen, strijkt VS tegen haren in
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68798492
De VS is niet blij met de recente uitspraken van de Braziliaanse president Lula. Hij zei zaterdag dat het Westen de oorlog in Oekrane heeft "aangemoedigd" door wapens te leveren. De Braziliaanse president heeft zichzelf voorgesteld als bemiddelaar voor vredebesprekingen om een einde te maken aan de oorlog. Hij suggereerde dat het Westen door wapenleveranties niet genteresseerd is in vrede.
Daar reageert de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov enthousiast op. Lavrov was op bezoek in Brazili en had een ontmoeting met de president. Hij bedankte Lula voor zijn inspanningen om het conflict op te lossen. Maar een woordvoerder van het Witte Huis beschuldigde Lula ervan "Russische en Chinese propaganda na te praten zonder naar de feiten te kijken."
"Dit doet alarmbellen rinkelen", zei een Europese anonieme ambassadeur in Brasilia tegen persbureau Reuters. Hij voegde eraan toe dat het stopzetten van wapenleveranties aan Oekrane gelijk staat aan partij kiezen voor Rusland. De Europese Unie verwierp eerder al de suggestie van Lula dat zowel Oekrane als Rusland verantwoordelijk is voor de oorlog. Een EU-woordvoerder zei in een reactie dat alle hulp gericht is op de "legitieme verdediging" van Oekrane.
Gewoon het standaardverhaal van zulke vredesduiven. Oekrane, VS, NAVO, EU, etc moeten van alles, en Rusland hoeft niks.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Clown Lula. Wat is zijn voorstel dan? Gewoon stoppen met wapenleveranties en half UA aan Rusland geven?
Door het innemen van dit standpunt is hij al af als neutrale partij, aangezien hij met het statement dat Oekrane ook verantwoordelijk is voor de invasie, de zijde van Rusland kiest.
Onderbouw het maar eens feitelijk dan. Ik wens je veel succes met het goedpraten van het Russische imperialisme, want dat is wat het is.quote:Op maandag 17 april 2023 08:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet alleen in hun ogen. Ook deels gewoon waar en feitelijk te onderbouwen. Die cocktail heeft er voor gezorgd dat er een oorlog is. Maar het is makkelijker om het conflict eenzijdig te benaderen natuurlijk.
Was ook niet de tofste keuze die de Brazilianen hadden bij de verkiezingen. Beetje gevalletje Hillary vs. Trump. Waarvan je denkt... ja maar allebei wil ik nietquote:Op dinsdag 18 april 2023 08:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je zou denken dat het niet gekker kon na die Bolsonaro.
Ja, en dus is Lula niet neutraal zoals hij zelf pretendeert.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon het standaardverhaal van zulke vredesduiven. Oekrane, VS, NAVO, EU, etc moeten van alles, en Rusland hoeft niks.
Probeer het eens.quote:Op maandag 17 april 2023 08:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wel lekker warm in de vrieskouquote:
Blaren op je reet lijkt me dan toch weer minder.quote:
FTFYquote:Op dinsdag 18 april 2023 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is daar net zo warm koud als hier.
Standaard reactie van een tankie: "Ik wil dat het niet waar is, dus is het niet waar."quote:Op maandag 17 april 2023 16:26 schreef oheng het volgende:
[..]
En het is aan jouw te bewijzen dat het niet waar is. Je vingers in je oren steken en "het is niet waar! het is niet waar!" is een complete en totale verspilling van onze waardevolle tijd.
Dus bron of STFU.
Brazili wil graag de rol van Argentini als safe haven voor oorlogsmisdadigers innemen denk ik.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon het standaardverhaal van zulke vredesduiven. Oekrane, VS, NAVO, EU, etc moeten van alles, en Rusland hoeft niks.
ftfy. Om in de sfeer te blijven.quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Brazili wil graag de rol van Argentini als safe haven voor oorlogsmisdadigers innemen behouden denk ik.
Was al bekend dat ze CV90's krijgen dan?quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:24 schreef ExTec het volgende:
Training van Leo's in Canada afgerond, training van CV90s in het VK (door Zweden) ook afgerond.
https://twitter.com/markito0171/status/1648229820541591552
Al zou Zweden daar ook trainingen gegeven kunnen hebben voor de Archers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |