abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2023 @ 14:12:42 #276
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208836610
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die wel staatsrechtelijk door de beugel kunnen.
Uiteindelijk kan alles bij nieuwe wetten natuurlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208836839
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is waar hoor. Dus het zal uitdraaien op een tussenkabinet dat snel valt door onderlinge ruzie, maar daarna kan er wel een nieuwe start worden gemaakt onder nieuwe partijleiders.
#Hoedan

Doen alsof nieuwe partijleiders ineens wel het ei van Columbus weten te vinden is voor mij nogal lachwekkend.
pi_208836844
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uiteindelijk kan alles bij nieuwe wetten natuurlijk.
Niet echt. Er staat nog wat boven, he?
pi_208836884
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
#Hoedan

Doen alsof nieuwe partijleiders ineens wel het ei van Columbus weten te vinden is voor mij nogal lachwekkend.
Dat zeg ik nergens. Wel heb ik goede hoop dat nieuwe partijleiders wellicht het vertrouwen in de politiek kunnen herstellen. Waardoor het ook beter mogelijk is om draagvlak te creëren voor noodzakelijke hervormingen. Dat zie ik onder Rutte, Kaag en Hoekstra niet meer gebeuren.

Doorgaan op deze weg is ook geen optie, de koek is op. Het enige waar dat toe leidt is nog meer zetels voor protestpartijen.
pi_208836954
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens. Wel heb ik goede hoop dat nieuwe partijleiders wellicht het vertrouwen in de politiek kunnen herstellen. Waardoor het ook beter mogelijk is om draagvlak te creëren voor noodzakelijke hervormingen. Dat zie ik onder Rutte, Kaag en Hoekstra niet meer gebeuren.

Doorgaan op deze weg is ook geen optie, de koek is op. Het enige waar dat toe leidt is nog meer zetels voor protestpartijen.
Grappig, de hele BBB en de huidige onrust komt vooral voort uit het feit dat dit kabinet nu eindelijk eens wil hervormen.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:34:06 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208836956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt. Er staat nog wat boven, he?
Ik ben niet zo gelovig.

Nee, wat mij betreft kiezen wij zelf een parlement en maken wij wetten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208836983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Grappig, de hele BBB en de huidige onrust komt vooral voort uit het feit dat dit kabinet nu eindelijk eens wil hervormen.
Wij worden het niet eens.
pi_208837003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij worden het niet eens.
Nee, dat klopt.
pi_208838377
Probleem is vooral dat een groot deel van het electoraat onrealistische verwachtingen koestert en wispelturig is. Voldoet een regeerakkoord niet aan de eigen wensen dan wordt bij de volgende opiniepeiling gelijk een oppositiepartij ingevuld.

Waarna een groot deel van diezelfde kiezers toch weer VVD stemt, waardoor de weg vrij is voor het volgende kabinet Rutte. En dat proces blijft zich herhalen.

Tussentijds klampt de zwevende kiezer zich vast aan partijen die beweren dat er hapklare, pijnloze oplossingen bestaan voor complexe vraagstukken. En wat mij betreft krijgen die nou een keer de ruimte. Anders blijft het hierboven omschreven proces zich herhalen.

Overigens denk ik dat het huidige kabinet van goede wil is en in principe de juiste attitude heeft. Het probleem is echter dat een groot deel van de kiezers dus niet is geïnteresseerden in werkbare oplossingen die pijn en moeite kosten. Alles moet direct worden opgelost, zonder ook maar een centje pijn voor de burger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208838538
Qua ideeen rondom beleid (regeerakkoord, tussenakkoorden als de rijksbegroting) is dit misschien wel het beste kabinet ooit, wat mij betreft. Alleen: als ze dat beleid niet kunnen uitvoeren omdat de coalitiepartijen er steeds ruzie over maken, schiet dat niet veel op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208839202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens denk ik dat het huidige kabinet van goede wil is en in principe de juiste attitude heeft.
De juiste attitude absoluut niet, althans, de hoofdrolspelers niet. De ministers die vakbekwaam op hun post zitten en proberen hun werk te doen zijn prima. Maar Kaag, Rutte en Hoekstra moeten echt niet denken dat er nog ruimte voor hen is bij een volgende verkiezing. Hun partijen, de tweede kamer en dus indirect het land zouden er beter van worden als zij en hun gekonkel de aftocht blazen.
't Echte en 't ware!
pi_208839261
twitter

Oké....
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2023 @ 17:43:17 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208839272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oké....
Doe maar, erger kan niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208839273
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oké....
En dan is BBB, VVD, GL, PvdA zelfs maar 75... wat een enorme versnippering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin donderdag 20 april 2023 @ 17:46:24 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208839291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het tekenend voor de "samen"leving waar we vandaag de dag in leven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 20 april 2023 @ 17:50:17 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208839318
Kabinet Caroline-I. Lijkt me hilarisch.

Overigens snijdt Koos wel een vrij terecht punt aan:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
Probleem is vooral dat een groot deel van het electoraat onrealistische verwachtingen koestert en wispelturig is. Voldoet een regeerakkoord niet aan de eigen wensen dan wordt bij de volgende opiniepeiling gelijk een oppositiepartij ingevuld.
Dit is natuurlijk wel waar - althans voor een substantieel deel van het electoraat dat van de ene schreeuwlelijk naar de andere rent of VVD inwisselt voor Groen Links als dat zo uitkomt. De kiezer gaat echt niet vrijuit in de politieke ellende die we op dit moment mogen aanschouwen. Echter - de diverse partijen die de afgelopen jaren de touwtjes in handen gehad hebben geven ons nou ook niet echt veel om het vertrouwen te behouden. Dat heeft niet alleen maar met het uitvoeren van het verkiezingsprogramma te maken - maar ook met het uitleggen van je verhaal, (gebrek aan) feeling met de samenleving en veel te veel bezig zijn met naar binnen gekeerde politieke spelletjes. Vul dat aan met het chronische wantrouwen dat de overheid tegenwoordig in zijn burgers heeft en de manier waarop ministers vooral bezig lijken te zijn met het redden van hun eigen hachje en het is nu ook weer niet zó raar dat kiezers weglopen bij het klassieke midden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208839485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hey, met de PvdD erbij zit je zelfs boven de 80 zetels, lijkt mij geen enkel probleem om daar een regeerakkoord mee te maken.
pi_208839681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:34 schreef Japepk het volgende:

[..]
De juiste attitude absoluut niet, althans, de hoofdrolspelers niet. De ministers die vakbekwaam op hun post zitten en proberen hun werk te doen zijn prima. Maar Kaag, Rutte en Hoekstra moeten echt niet denken dat er nog ruimte voor hen is bij een volgende verkiezing. Hun partijen, de tweede kamer en dus indirect het land zouden er beter van worden als zij en hun gekonkel de aftocht blazen.
Je hebt gelijk, 'juiste attitude' klopt niet.
pi_208841705
twitter

Ik word zo moe van dit soort gelul. Deze uitlatingen zijn natuurlijk niet nieuw en het gaat ook niet om de persoon die dit post. Het is bovenal exemplarisch voor de veeleisende houding van de gemiddelde Nederlander.

We beleven in West-Europa een decennialange periode van ongekende welvaart en veiligheid. Godzijdank. En ja, er zijn problemen en voor (sommige) minima is het leven absoluut geen pretje. Maar dan nog is deze tijd ongekend wanneer je het beziet vanuit welvaartsniveau van de gemiddelde burger. Ook mijn ouders - beiden van na de oorlog - kenden niet zulk comfort en luxe als mijn generatie.

Maar o wee als er offers gebracht moet worden. Dat is niet alleen vervelend en klote: nee, het kabinet HAAT ons en wil de gewone burger KAPOT maken.

Terwijl de harde waarheid is dat we in een tijd leven waarin we voor enorme uitdagingen staan. Er woedt een verwoestende, ontwrichtende oorlog bij ons op steenworp afstand. Er zijn enorme milieu-opgaven, we hebben net een pandemie achter de rug die gigantisch veel impact had, ook op de economie. En dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Maar de gemiddelde Nederlanders wil geen euro welvaart inleveren. Problemen moeten worden getackeld, maar dan alleen zonder centje pijn voor de burger. En leiders die zich daadkrachtig tonen en spijkers met koppen durven slaan wordt verweten de burger te haten, waardoor anderen denken een vrijbrief te hebben om die bestuurders uit te schelden, bedreigen of erger.

We gaan in het westen ten onder aan ons eigen succes. Onze welvaartsgroei brengt ons paradoxaal genoeg juist dichterbij de afgrond.

En voor alle duidelijkheid: dit is geen steunbetuiging voor alle maatregelen die het kabinet wil doorvoeren. Je kunt het daar ook prima mee oneens zijn, als je argumentatie maar verder reikt dan problemen negeren en daarom simpelweg afserveren.
  donderdag 20 april 2023 @ 20:42:12 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208841938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]

Ik word zo moe van dit soort gelul. Deze uitlatingen zijn natuurlijk niet nieuw en het gaat ook niet om de persoon die dit post. Het is bovenal exemplarisch voor de veeleisende houding van de gemiddelde Nederlander.

We beleven in West-Europa een decennialange periode van ongekende welvaart en veiligheid. Godzijdank. En ja, er zijn problemen en voor (sommige) minima is het leven absoluut geen pretje. Maar dan nog is deze tijd ongekend wanneer je het beziet vanuit welvaartsniveau van de gemiddelde burger. Ook mijn ouders - beiden van na de oorlog - kenden niet zulk comfort en luxe als mijn generatie.

Maar o wee als er offers gebracht moet worden. Dat is niet alleen vervelend en klote: nee, het kabinet HAAT ons en wil de gewone burger KAPOT maken.

Terwijl de harde waarheid is dat we in een tijd leven waarin we voor enorme uitdagingen staan. Er woedt een verwoestende, ontwrichtende oorlog bij ons op steenworp afstand. Er zijn enorme milieu-opgaven, we hebben net een pandemie achter de rug die gigantisch veel impact had, ook op de economie. En dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Maar de gemiddelde Nederlanders wil geen euro welvaart inleveren. Problemen moeten worden getackeld, maar dan alleen zonder centje pijn voor de burger. En leiders die zich daadkrachtig tonen en spijkers met koppen durven slaan wordt verweten de burger te haten, waardoor anderen denken een vrijbrief te hebben om die bestuurders uit te schelden, bedreigen of erger.

We gaan in het westen ten onder aan ons eigen succes. Onze welvaartsgroei brengt ons paradoxaal genoeg juist dichterbij de afgrond.

En voor alle duidelijkheid: dit is geen steunbetuiging voor alle maatregelen die het kabinet wil doorvoeren. Je kunt het daar ook prima mee oneens zijn, als je argumentatie maar verder reikt dan problemen negeren en daarom simpelweg afserveren.
Uhhuh...

De 'gewone werkende Nederlander' is gewoon klaar met het neoliberale gesloop en het in bed liggen met het bedrijfsleven van dit kabinet, een kabinet, zonder twijfel, met wellicht Balkenende I als uitzondering, dat de meest destructieve in de naoorlogse geschiedenis is geweest.

Decentralisering en privatisering hoor ik je niet over, terwijl juist DAT de oorzaak is voor de totale chaos die op zo ongeveer elk maatschappelijk niveau thans speelt: zorg, onderwijs, woon- en arbeidsmarkt en ga zo maar door. Kun je wel babbelen over de welvaart alhier, dat doet me altijd denken aan die drogreden van "in Somalië is de bijstand een vermogen!" Ja, leuk, alleen wonen Nederlanders in Nederland en moeten ze het doen met het wanstaltige beleid van dit kabinet.

Voor VVD en D66 telt enkel de economie, (lees: de portefeuilles van de meest kapitaalkrachtigen) en daar is alles voor opgeofferd; grote overheid is jakkie bah, flikker alles maar over de schutting van gemeenten en zoek het uit. En dan nu heel verrast zijn dat het land een bureaucratische puinhoop is en burgers daar LAST VAN HEBBEN. En dankzij die pipo's van D66 wordt ze nog allerlei woke gekloot door de strot geduwd ook.

De enorme kaalslag die dit kabinet veroorzaakt heeft zal de geschiedenisboeken in gaan. Kabinetten Mammon 1, 2 en 3.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-04-2023 20:48:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208842117
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhhuh...

De 'gewone werkende Nederlander' is gewoon klaar met het neoliberale gesloop en het in bed liggen met het bedrijfsleven van dit kabinet, een kabinet, zonder twijfel, met wellicht Balkenende I als uitzondering, dat de meest destructieve in de naoorlogse geschiedenis is geweest.

Decentralisering en privatisering hoor ik je niet over, terwijl juist DAT de oorzaak is voor de totale chaos die op zo ongeveer elk maatschappelijk niveau thans speelt: zorg, onderwijs, woon- en arbeidsmarkt en ga zo maar door. Kun je wel babbelen over de welvaart alhier, dat doet me altijd denken aan die drogreden van "in Somalië is de bijstand een vermogen!" Ja, leuk, alleen wonen Nederlanders in Nederland en moeten ze het doen met het wanstaltige beleid van dit kabinet.

Voor VVD en D66 telt enkel de economie, (lees: de portefeuilles van de meest kapitaalkrachtigen) en daar is alles voor opgeofferd; grote overheid is jakkie bah, flikker alles maar over de schutting van gemeenten en zoek het uit.

De enorme kaalslag die dit kabinet veroorzaakt heeft zal de geschiedenisboeken in gaan.
Zucht. Je mist echt compleet het punt en denkt blijkbaar dat ik elke kritiek op het kabinet in de kiem probeer te smeren. Misschien je tranen drogen en nogmaals mijn bijdrage lezen.

Verder zijn zaken zoals decentralisatie en liberalisering tientallen jaren geleden in gang gezet. Het is mij ook niet helemaal duidelijk op welke 'kaalslag' je doelt, want het huidige kabinet heeft onderaan de streep nog niet gek veel bereikt, laat staan fundamentele hervormingen doorgevoerd (dat is juist ook het probleem).

En ik wil best een keer met je stoeien over het neoliberalisme en de negatieve gevolgen daarvan - ben daar zelf ook kritisch op. Maar m'n vorige post staat juist los van ideologisch getouwtrek, heeft daar geen reet mee te maken.
  donderdag 20 april 2023 @ 20:50:29 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208842129
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Kabinet Caroline-I. Lijkt me hilarisch.

Overigens snijdt Koos wel een vrij terecht punt aan:
[..]
Dit is natuurlijk wel waar - althans voor een substantieel deel van het electoraat dat van de ene schreeuwlelijk naar de andere rent of VVD inwisselt voor Groen Links als dat zo uitkomt. De kiezer gaat echt niet vrijuit in de politieke ellende die we op dit moment mogen aanschouwen. Echter - de diverse partijen die de afgelopen jaren de touwtjes in handen gehad hebben geven ons nou ook niet echt veel om het vertrouwen te behouden. Dat heeft niet alleen maar met het uitvoeren van het verkiezingsprogramma te maken - maar ook met het uitleggen van je verhaal, (gebrek aan) feeling met de samenleving en veel te veel bezig zijn met naar binnen gekeerde politieke spelletjes. Vul dat aan met het chronische wantrouwen dat de overheid tegenwoordig in zijn burgers heeft en de manier waarop ministers vooral bezig lijken te zijn met het redden van hun eigen hachje en het is nu ook weer niet zó raar dat kiezers weglopen bij het klassieke midden.
Kan nooit een groter theaterstuk worden dan Rutte 1 t/m 56.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 april 2023 @ 20:53:11 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208842184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zucht. Je mist echt compleet het punt en denkt blijkbaar dat ik elke kritiek op het kabinet in de kiem probeer te smeren. Misschien je tranen drogen en nogmaals mijn bijdrage lezen.

Verder zijn zaken zoals decentralisatie en liberalisering tientallen jaren geleden in gang gezet. Het is mij ook niet helemaal duidelijk op welke 'kaalslag' je doelt, want het huidige kabinet heeft onderaan de streep nog niet gek veel bereikt, laat staan fundamentele hervormingen doorgevoerd (dat is juist ook het probleem).

En ik wil best een keer met je stoeien over het neoliberalisme en de negatieve gevolgen daarvan - ben daar zelf ook kritisch op. Maar m'n vorige post staat juist los van ideologisch getouwtrek, heeft daar geen reet mee te maken.
Misschien vooral mijn post nog eens lezen.

Het gaat me om je dodelijk vermoeiende hautaine visie op 'de burger'. Schimmelpennick vibes.

Maar wellicht is er een vakbron die deze bijzondere uitspraak onderschrijft: "Maar de gemiddelde Nederlanders wil geen euro welvaart inleveren. Problemen moeten worden getackeld, maar dan alleen zonder centje pijn voor de burger."

Overigens levert 'de burger' al jaren in. En niet enkel centjes... vooral stabiliteit, zekerheid en veiligheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 april 2023 @ 20:57:45 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208842280
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als het je te doen is klimaatdoelen te halen, kun je bijvoorbeeld op alle vluchten <1000 km extra belasting heffen en daarmee de internationale treinen goedkoper maken en investeren in snellere treinverbindingen.

Daarnaast zou je sowieso in het fijnmazige OV moeten investeren, zowel voor de leefbaarheid als om OV voor meer mensen een redelijk alternatief te maken.
klimaat doelen te halen

o gaan we de wereld redden , ons Nederland
leuk , alles dank zij Yetten
benzine 20 cent duurder, de BPM omhoog , vliegen voor nederlanders fors duurder
zal best wel schelen in de temperatuur van het zeewater volgend jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208842305
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien vooral mijn post nog eens lezen.

Het gaat me om je dodelijk vermoeiende hautaine visie op 'de burger'. Schimmelpennick vibes.
Dat blijkt uit niets. Je zette namelijk direct je vuisten op en probeerde een of andere vechtdiscussie over het neoliberalisme en rechts kabinetsbeleid te ontketenen.

Maar ik zie mijn visie niet als hautain. Verder denk ik dat mijn verhaal helder is voor een ieder die zich niet op zijn ideologische teentjes is getrapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')