Als je eventueel een idee hebt mag t ook via tekst hoor, ik bouw t plattegrondje dan vanavond wel ffquote:Op donderdag 13 april 2023 13:40 schreef BE het volgende:
*meeleest!![]()
Ik ben geen plattegrondheld maar ben idd heel benieuwd waar, onder andere, @:SQ en @:Claudia_x mee komen.@:Leandra kan dit ook wel volgens mij.
Bij voorkeur de woonkamer.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:00 schreef Leandra het volgende:
Wil je de keuken aan de tuin hebben grenzen of juist de woonkamer?
Alles is gelijkvloers op elke verdieping. Er zijn enkel trappen om van verdieping naar verdieping te komen zoals op de plattegrond staat. Ik heb geen foto's gemaakt en wil geen funda foto's gebruikenquote:Op donderdag 13 april 2023 19:05 schreef lipje het volgende:
Ik zie dat de vloer aardig scheef loopt. Zijn er stapjes om rekening mee te houden? Foto’s van de begane grond mag ook
Dus dan zou je de keuken op de plek van de huidige woonkamer kunnen doen en de huidige keuken en eetkamer tot woonkamer kunnen verbouwen?quote:
Als dat haalbaar is is dat wel het tofste denk ikquote:Op donderdag 13 april 2023 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus dan zou je de keuken op de plek van de huidige woonkamer kunnen doen en de huidige keuken en eetkamer tot woonkamer kunnen verbouwen?
Ik wil zeker een plek voor mijn gereedschapquote:Op donderdag 13 april 2023 19:51 schreef tux87 het volgende:
Wil je de garage houden? Andere zou dat een mooie plek zijn voor de keuken..
De vaste kasten op de overloop kun je prima een toilet in maken. Dan ben je dat kwijt in de badkamer
Wij ook, daarom bij ons de keuken ook aan de voorkant, geeft ook gelijk privacy in de woonkamer.quote:Op donderdag 13 april 2023 19:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Als dat haalbaar is is dat wel het tofste denk ikIk heb het liefste de woonkamer bij de tuin, dat bevalt in dit huis ook prima.
Omdat rechts de buren van 2-1 kapper zitten en dan links alleen de garages tegen elkaar?quote:Op donderdag 13 april 2023 21:01 schreef Leandra het volgende:
Maar als het een tweekapper is die bij de garage verbonden is met de buren, waarom zitten er dan geen ramen aan de zijkant zonder buren?
Helemaal niks?
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:04 schreef Seven. het volgende:
Kantoor: je garagemuur niet inkorten maar juist gebruiken door het hele hoekje dicht te maken met een glazen wand. Maar wordt mogelijk wel wat proppen met je eethoek en megabank en keuken met eiland in de ruimte die dan overblijft.
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaidquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.
[ afbeelding ]
Manlief kwam met een wat meer basic ontwerp
[ afbeelding ]
Bovenverdieping standaard en out of the box, ook afhankelijk of beneden een kantoor komt. Dan kan het kantoor boven logeerkamer worden. Mogelijk op zolder 2 kamers maken, maar ik kan me voorstellen dat de directeur nog wat klein is om op zolder te slapen dus vandaar de andere optie. Bij beide wasoptie op de 1e verdieping. Nog liever heb ik die altijd op de begane grond, maar dan moet je een stuk van de schuur opgeven. Maar ik zelf vind de zolder echt een no go, dus die heb ik in ieder geval uitgesloten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas zit in de keuken weer een paal verstopt, waardoor eettafel lastig is (in ieder geval mij lukte het niet)quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaid
En als je die pilaar wegdenkt? Heb je dan nog leuke ideeen?quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Helaas zit in de keuken weer een paal verstopt, waardoor eettafel lastig is (in ieder geval mij lukte het niet)
Waarom zou je gaan eten in t donkerste deel van je huis? En gaan koken in het lichte deel? Ben wel benieuwd waarom je daar voor zou kiezenquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaid
Ikzelf kijk eigenlijk eerst naar de beschikbare ruimte en wat daar het beste past + de flow die dat dan oplevert in je woning.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan eten in t donkerste deel van je huis? En gaan koken in het lichte deel? Ben wel benieuwd waarom je daar voor zou kiezen
Als je op het eerste plaatje de deur van de garage naar die werkkamer handhaaft kan het bureau tegen de andere muur, kun je de muur waar op jouw plaatje de dubbele deuren zitten doortrekken en kan de bank gedraaid worden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.
[ afbeelding ]
Manlief kwam met een wat meer basic ontwerp
[ afbeelding ]
Bovenverdieping standaard en out of the box, ook afhankelijk of beneden een kantoor komt. Dan kan het kantoor boven logeerkamer worden. Mogelijk op zolder 2 kamers maken, maar ik kan me voorstellen dat de directeur nog wat klein is om op zolder te slapen dus vandaar de andere optie. Bij beide wasoptie op de 1e verdieping. Nog liever heb ik die altijd op de begane grond, maar dan moet je een stuk van de schuur opgeven. Maar ik zelf vind de zolder echt een no go, dus die heb ik in ieder geval uitgesloten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De deur handhaven kan inderdaad, maar je heb wel een deur nodig om het kantoor in te komen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat je die niet alleen vanuit de garage/schuur wil kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op het eerste plaatje de deur van de garage naar die werkkamer handhaaft kan het bureau tegen de andere muur, kun je de muur waar op jouw plaatje de dubbele deuren zitten doortrekken en kan de bank gedraaid worden.
De eettafel zou ik op de plek van de oude keuken doen en de keuken verder naar de voorkant.
Boven zou ik de badkamer idd verplaatsen naar de kleine slaapkamer en dan een inloopkast van de oude badkamer maken, met een doorgang naar de grote slaapkamer dus.
Nee, dat was juist bewust mijn idee, via de garage naar kantoor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De deur handhaven kan inderdaad, maar je heb wel een deur nodig om het kantoor in te komen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat je die niet alleen vanuit de garage/schuur wil kunnen bereiken.
Als de palen weg kunnen zijn er wel meer mogelijkheden om de bank te plaatsen.
Grappig hoe verschillende levenswijzes kunnen verschillen. Ik zou nooit buitenom willen ivm 3 redenen, schoenen, stof/vuil en honden. Ik loop thuis op sokken, in de garage is dat niet zo handig en loop je stof en vuil ook naar kantoor als je geen en weer loopt en de belangrijkste nu we op de begane grond werken kunnen de honden even komen kijken tijdens het werken en weer ergens anders in huis gaan liggen als ze dat willen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was juist bewust mijn idee, via de garage naar kantoor.
Wel een prima thuiswerkplek maar niet een die altijd in your face is, die altijd lonkt om "nog even" iets te doen.
Deur dicht, weekend.
Hoeft het bureau ook niet strak opgeruimd.
Als wij alle ideeen en gedachten aandragen mag Puala beslissen wat het beste bij haar past 😉quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Ik werk thuis ook het liefst midden in de woonkamer
Aan het eind van de dag je spulletjes in de kast en dan is het ook prima.
Ik was ook niet aan het bepalen wat het beste bij puala paste, ik reageerde gewoon op t gesprek, maar vooruit.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:58 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Als wij alle ideeen en gedachten aandragen mag Puala beslissen wat het beste bij haar past 😉
Ik heb een extra monitor en ben te lui die elke x in de kast te zetten. Is gewoon ook onhandig om elke x te doen. Maar daarnaast puzzel ik ook heel graag en is het soms gewoon handig dat aan het bureau te doen ivm afspraken waarbij de eettafel nodig is. Mijn bureau is ook gewoon de oude eettafel van t vorige huisquote:Op vrijdag 14 april 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Ik werk thuis ook het liefst midden in de woonkamer
Aan het eind van de dag je spulletjes in de kast en dan is het ook prima.
Dat wilde ik beamen, misschien niet zo handig geformuleerd 🤐quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het bepalen wat het beste bij puala paste, ik reageerde gewoon op t gesprek, maar vooruit.
Oh hahaquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:02 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat wilde ik beamen, misschien niet zo handig geformuleerd 🤐
Ik loop ook zo op sokken de garage in om iets uit de vriezer te pakken (de deur naar de garage zit bij de zithoek @Seven.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Grappig hoe verschillende levenswijzes kunnen verschillen. Ik zou nooit buitenom willen ivm 3 redenen, schoenen, stof/vuil en honden. Ik loop thuis op sokken, in de garage is dat niet zo handig en loop je stof en vuil ook naar kantoor als je geen en weer loopt en de belangrijkste nu we op de begane grond werken kunnen de honden even komen kijken tijdens het werken en weer ergens anders in huis gaan liggen als ze dat willen.
Lekker out of the box aubquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh hahaja ik ben ook niet op mijn scherpst hoor. Vrijdag
Maareh, puala, hoe wild wil je de ideeën hebben?
Wij hebben ook geen achterom en ik trek de groene container nooit door het huis. Ik gebruik zo'n tuinzak. Voordeel daarvan vind ik dat ik die niet te zwaar kan maken, daar is ie te klein voor. Soms moet je een paar keer door het huis, maar dat is een kleine moeite vind ik.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:22 schreef Puala het volgende:
Oh dat vergat ik nog te zeggen. Er is geen achterom en ik heb liever geen slalom met de groene kliko door t huis heen. Dit moet een zo kort en efficient mogelijke route zijn, bij voorkeur niet door leefruimtes als een woonkamer/keuken.
Kunnen de kliko's niet in de garage?quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:22 schreef Puala het volgende:
Oh dat vergat ik nog te zeggen. Er is geen achterom en ik heb liever geen slalom met de groene kliko door t huis heen. Dit moet een zo kort en efficient mogelijke route zijn, bij voorkeur niet door leefruimtes als een woonkamer/keuken.
Dat zou voor mij persoonlijk een no go zijn, maar ik ben heel blij dat het voor jou wel werktquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:30 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen achterom en ik trek de groene container nooit door het huis. Ik gebruik zo'n tuinzak. Voordeel daarvan vind ik dat ik die niet te zwaar kan maken, daar is ie te klein voor. Soms moet je een paar keer door het huis, maar dat is een kleine moeite vind ik.
Ja hoor, maar dan nog moet t afval er wel in komen. En dan rijd ik bij voorkeur de kliko's naar de plek waar ik bezig ben ipv mijn afval te sjouwen naar de plek van de kliko's. Ik sjouw genoeg met klussen, dat hoeft op zich niet extra met tuinierenquote:
Ik heb vooral dingen qua sfeer, hoogtes en praktische dingen als licht schakelaren die ik anders wil. Maar op zich ben ik qua ruimtes ed heel tevreden. De badkamer zou iets groter mogen aanvoelen, maar dat mag ook door een andere indeling en dezelfde m2's.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
@:puala, jij hebt vast een mentale lijst van dingen die je in je nieuwe huis anders zou willen doen. Wat zijn die dingen?
En waar ik benieuwd naar ben: van welke plekken in en om het huis word je blij?
Lijkt me gezellig, maar als t een no go is dan ben ik bereid die op te gevenquote:Op vrijdag 14 april 2023 14:52 schreef SQ het volgende:
ik ben echt mijn kop aan het breken over "out of the box" maar ik denk toch dat een plattegrond voor mij te abstract is![]()
Kookeiland maakt het ook wel een uitdaging, is er een specifieke reden dat dit een musthave is?
Das wel een saaie verbouwingquote:Op vrijdag 14 april 2023 15:56 schreef Seven. het volgende:
Dan zou ik de woonkamer en eetkamer gewoon omdraaien. Alleen moet je dan nog wel met je afval door de woonkamer.
Je bedoelt zoiets?quote:Op donderdag 13 april 2023 14:03 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op m'n werk, dus ga niet uitgebreid plattegronden nu, maar alvast:
Beneden:
• In welke staat is je schuur, heb je 'm nodig voor schuurspullen of heb je ook nog elders opslag? Want anders kun je misschien een mooie tuinkamer als thuiskantoor maken. Zo fijn als dat een ruimte beneden is, ook qua stoken en verbinding met buiten.
Edit: ik zie nu dat je de garage bedoelt. Dan zou ik misschien juist wel linksboven een mooie tuinkamer/thuiskantoor maken.
• Geen idee van de constructie in je gevel aan de bovenkant van het plaatje en of je daar openslaande deuren kunt maken, maar de keuken tegen de linkerwand bovenin en dan een eiland (waarin je dat stukje muur eventueel kunt verwerken) zou mooi kunnen passen, denk ik? Je krijgt dan een soort schiereiland:
[ afbeelding ]
Je bedoelt dit?quote:• De keuken met eiland kan ook voorin je huis, dan heb je achterin in het lagere gedeelte de woonkamer met ruimte voor je bank. Alleen mis je dan misschien je haard? Of zou je er een mooie doorkijkhaard van kunnen maken?
Er is al daglicht op de overloop, daar zit al een raamquote:• Eén logeerkamer creëren op zolder (eventueel met een douche en/of wastafel) en de eerste verdieping opnieuw inrichten, zodat je daar een fijne tweede logeerkamer, de grote badkamer en je eigen slaapkamer hebt. Door de badkamer te verplaatsen of te vergroten, kun je een aparte wc maken en misschien zelfs een inloopkast:
Voor je badkamer zie ik twee opties:
• Het toilet apart maken in de huidige kasten bij de trap, zodat je misschien niet eens heel ingrijpend in de badkamer hoeft te sleutelen en dan een stuk van de rechtsonder slaapkamer erbij trekken. Uitbreiden om daar een mooie inloopdouche of juist een wastafelnis te maken, kan relatief eenvoudig.
• De badkamer verplaatsen naar de kamer linksboven. Je huidige badkamer kan dat apart toilet of een gave inloopkast worden en je zou zelfs het raam van de huidige badkamer dan op de overloop kunnen laten uitkomen. Fijn om daglicht op de overloop te hebben
Bedoel je zoiets?quote:Op donderdag 13 april 2023 16:06 schreef Zedi het volgende:
Keuken naar de huidige woonkamer (openhaard weg?)
Achter WC een bijkeuken/voorraadkast maken (huidige muur keuken doortrekken tegen garagemuur en muur van de hal daar weer tegenaan) evt doorgang naar de garage daar ook nog heen verplaatsen maar dat is waarschijnlijk wel krap. Zo kan je ook je keuken afsluiten van je woonkamer.
Achter de garage een kantoor maken (al dan niet afgesloten van de woonkamer) maar dat kan ook boven.
Gezien je badkamer wensen ontkom je er niet aan om een deel van de voorste slaapkamer bij de badkamer te betrekken? Dan is er nog voldoende ruimte over voor een logeerkamer.
Kleine slaapkamer boven zou ook nog het kantoor kunnen worden, kan evt ook nog prima een 1p logeerbed staan. Maar eigenlijk is het natuurlijk een ideale inloopkast voor de grote slaapkamer.
Je bedoelt zo?quote:Op donderdag 13 april 2023 23:29 schreef Seven. het volgende:
Even er vanuit gaande dat dit allemaal kan technisch en budgettechnisch:
Muur bij de deur naar de garage inkorten. Megabank in die hoek. Deur naar de garage evt verplaatsen en het hoekje om want deur naar je garage in je zithoek is een beetje gek. Keuken met (schier) eiland naast de hal. En het stuk ertussen blijft dan over als eetkamer, evt met deur naar garage (nog steeds niet helemaal logisch maar beter dan vanuit je zithoek).
I like, niet verkeerd dit ideequote:Op vrijdag 14 april 2023 00:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De keuken en eettafel zo ver uit elkaar lijkt me wat minder handig. De keuken is wel heel vetquote:
Boven kom ik later op terugquote:Bovenverdieping standaard en out of the box, ook afhankelijk of beneden een kantoor komt. Dan kan het kantoor boven logeerkamer worden. Mogelijk op zolder 2 kamers maken, maar ik kan me voorstellen dat de directeur nog wat klein is om op zolder te slapen dus vandaar de andere optie. Bij beide wasoptie op de 1e verdieping. Nog liever heb ik die altijd op de begane grond, maar dan moet je een stuk van de schuur opgeven. Maar ik zelf vind de zolder echt een no go, dus die heb ik in ieder geval uitgesloten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hoor, vind ik geen probleemquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:25 schreef Seven. het volgende:
Wasmachine en droger in de garage een optie?
Zou idd kunnenquote:Op vrijdag 14 april 2023 15:56 schreef Seven. het volgende:
Dan zou ik de woonkamer en eetkamer gewoon omdraaien. Alleen moet je dan nog wel met je afval door de woonkamer.
Is ook een idee, maar op zich denk ik dat het deel van de garage genoeg is voor tuinkussens + gereedschap. Eventueel met de wasmachine en droger er bij dat het wat vol wordt, maar op zich denk ik dat de ruimte achter de garage geen bijkeuken functie hoeft te vervullen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:37 schreef Leandra het volgende:
En als je van die ruimte achter de garage nou bijkeuken maakt? Kun je daar je tuinkussens en dergelijke kwijt maar ook met de GFT kliko doorheen.
Desnoods de wasmachine en droger ook, mocht de de was dan buiten willen drogen ben je ook gelijk dichtbij de tuin.
Als de tuin op het zuiden is zou je de woonkamer misschien moeten laten waar hij is, als je donder reflectie op het scherm TV wilt kijken.
Ongeveer ja, alleen dan ook een ingang tot “opslag” vanuit de keuken. Dan denk ik alleen dat het zo’n 1.5m breed moet zijn wil je er doorheen kunnen lopen naar de garage en ook nog gebruiken als opslag/voorraadkast (mijn bijkeuken is denk ik zo’n 1.5 bij 4 en daar staan m’n wasmachine en droger ook nog in). Dan heb je de deur achterin de garage ook niet meer nodig.quote:
Oke, dan zit ik redelijk goed met de plattegrond. De deur achterin naar de garage zou idd kunnen vervallen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:05 schreef Zedi het volgende:
[..]
Ongeveer ja, alleen dan ook een ingang tot “opslag” vanuit de keuken. Dan denk ik alleen dat het zo’n 1.5m breed moet zijn wil je er doorheen kunnen lopen naar de garage en ook nog gebruiken als opslag/voorraadkast (mijn bijkeuken is denk ik zo’n 1.5 bij 4 en daar staan m’n wasmachine en droger ook nog in). Dan heb je de deur achterin de garage ook niet meer nodig.
Verder zou je de keuken nog af kunnen sluiten met een glazen wand maar dan is het lastiger om je eethoek kwijt te kunnen.
Die hoeft niet te blijven, het is wel een ingrijpende verbouwing maar zeker do-ablequote:Op vrijdag 14 april 2023 20:12 schreef sigme het volgende:
Die rare tuinkast die een hap uit de (nu) keuken neemt, moet die blijven? Of kan dat aan de binnenruimte getrokken worden?
Is een goede optie iddquote:Als je niet teveel door leefruimtes wil sjouwen met de kliko, maar de kliko wel in de tuin wil hebben, dan zou je eigenlijk de garage verder moeten uitbreiden naar achter. Bijvoorbeeld daar, met die drie kleine raampjes, een werkkamer maken.
Kan iddquote:Het licht zit het meest bij die schuine raampartij, dus ik zou daar de puzzeltafel zetten.
Aan de voorkant valt niet veel licht naar binnen, dus daar bank & tv? Dat laat dan de keukenruimte in het midden.
Ja, dat bedoelde ik! Alleen dan heb je ws niet genoeg licht bij je tafel. En ik zou de bank een kwartslag draaien (alleen dan wel lastig met tv kijken, bedenk ik me netquote:
Dan moet ik of via de rugleuning op de bank klimmen (wel grappig, niet handigquote:Op vrijdag 14 april 2023 20:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik! Alleen dan heb je ws niet genoeg licht bij je tafel. En ik zou de bank een kwartslag draaien (alleen dan wel lastig met tv kijken, bedenk ik me net)
Bijna alles kan, dus een tuindeur daar zekerquote:Op vrijdag 14 april 2023 20:39 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het idee van de bijkeuken in het verlengde van de garage trouwens echt heel goed. Kan je daar een tuindeur maken?
Slechts een suggestie maar mijn thuiskantoor heeft ook de volledige functie van bijkeuken (schoonmaakkast, wasmachine/droger, gootsteen en opslag). Het is maar net hoe je het inricht maar op zich verenigen die functies zich verrassend goed.
Een huis, gespiegeld aan het uit de OP. Al hebben zij geen uitbouw aan de achterkant.quote:Op zondag 16 april 2023 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zit er aan de rechterkant van het huis? Is dat tuin of een andere open ruimte? Zou daar nog een raam in kunnen, zowel in de huiskamer als in de keuken?
Ik ben ook zo goed in dat soort dingen (NOT!!!) ik dacht dat het andere huis aan de linkerkant zat, garages tegen elkaar aan.quote:Op zondag 16 april 2023 17:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Een huis, gespiegeld aan het uit de OP. Al hebben zij geen uitbouw aan de achterkant.
Wat jij dacht klopt ook, links aan de garage zit een garage met een woonhuis. En rechts zit een woonhuis gevolgd door een garage. Ingebouwd tussen burenquote:Op zondag 16 april 2023 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben ook zo goed in dat soort dingen (NOT!!!) ik dacht dat het andere huis aan de linkerkant zat, garages tegen elkaar aan.
Ik snap nu dat je geen raam aan de rechterkant kunt hebben, zullen de buren niet leuk vinden
De eettafel en puzzeltafel zijn hetzelfdequote:Op zondag 16 april 2023 17:32 schreef sigme het volgende:
Ziet goed uit. goede lijnen.
Maar laat nog veel open, zoals waar je dan de verschillende keukenonderdelen laat, en/of de eettafel.
En bank / tv / puzzeltafel.
Je haalt dus die tuinkast weg, en die schuine hoek. Dat laatste vind ik wel een beetje jammer, ik denk dat het je licht kost en het is zo ongeveer het enig beetje speelse aan dat hele huis.
Kleine meter zo te zien?quote:Op zondag 16 april 2023 18:05 schreef Puala het volgende:
Zoooo daar zit ff een fout in, de plattegrond incl keuken tov de plattegrond klopt niet
edit; ooooh ik heb ff errorpotjandorie
![]()
Is zeker een optie, of een tafel voor 4 ipv 6. Consessies. Even over nadenken.quote:Op zondag 16 april 2023 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kleine meter zo te zien?
Je zou de eettafel ook een kwart slag kunnen draaien wanneer er niet teveel mee-eters zijn.
De foto's zijn er nog niet, ik wil geen funda foto's hergebruiken ivm googlen van het adres. En ik heb er geen seconde aan gedacht zelf foto's te maken tijdens de bezichtiging.quote:Op zondag 16 april 2023 18:49 schreef Molo het volgende:
Zijn er ook foto's?
Die rechterkast, die hoge, in de keuken zie ik echt als visueel opstakel.
Waarom geen twee hoge kasten naast elkaar links? Dat geeft visueel veel ruimere beleving
Daar knal je echt niet tegenaan hoorquote:Op zondag 16 april 2023 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn eerste gevoel bij dat eiland is dat het een enorme sta in de weg is. Vanuit de huiskamer knal je er zo tegenaan.
Zo tekenen kan ik niet, maar ik zou aan de andere kant de hogere kastwensen plaatsen
De kleine directeur misschienquote:
Mooie plannen, mooi om te zien dat je het weer rigoureus wil aanpakken. Daar wilde ik niet van uitgaan in de tekeningen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:16 schreef Puala het volgende:
Ik denk dat de meeste inspiratie wel is gedeeld, dus dan is het tijd voor mijn plattegrond denk ik![]()
Voor beneden is dit het plan;
van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
De uitbouw achter recht trekken, de ruimte achter de garage als kantoor met ook kasten voor de stofzuiger ed.
De hal iets groter maken zodat de deur naar de garage vanuit daar bereikbaar is. De wc wat groter, mocht dit niet passen wordt de wc kleiner en komt de deur van de garage daarnaast uit. Dan wordt t alleen zigzaggen.
Voordeel is dat de muren die nodig zijn voor de steunbalken ivm vloerplaten/uitbouw die gemaakt is dan in die muren verwerkt kunnen worden. En dat is voor de constructeur wat fijner verwacht ik.
De keukenruimte wordt ongeveer net zo groot als in dit huis, dus of daar echt een eiland in past. Ik betwijfel t, de plattegrond zegt op zich van wel.
En dan boven;
van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
De badkamer wordt washok. De kamer onderin wat minder breed, wel net zo diep. De kamer achterin hetzelfde. En in het midden maak ik dan een grote inloopkast. Precieze afmetingen ga ik beslissen als ik de sleutel heb en de ruimtes leeg zijn. De huidige inloopkast voldoet prima (120x240) en dit is een stukje groter.
De badkamer staat nu al toegankelijk via de slaapkamer. Dit is wel vet, maar met een toekomstige verkoop niet handig denk ik. Dus mogelijk dat ik die deur verplaats naar de overloop, of de badkamer zo wil indelen dat een volgende bewoner dat heel makkelijk kan realiseren.
Of de kast groot genoeg is voor de wc, ik twijfel nav bezoek. De plattegrond zegt van wel. Ik ga t van de week wel zien als ik weer in het pand ben.
----
Tot zover het plan. Feedback is meer dan welkom
Snap ik, mocht je nog suggesties hebben heel graagquote:Op zondag 16 april 2023 20:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Mooie plannen, mooi om te zien dat je het weer rigoureus wil aanpakken. Daar wilde ik niet van uitgaan in de tekeningen.
2x vaatwasserquote:Op zondag 16 april 2023 19:16 schreef Puala het volgende:
[..]
De foto's zijn er nog niet, ik wil geen funda foto's hergebruiken ivm googlen van het adres. En ik heb er geen seconde aan gedacht zelf foto's te maken tijdens de bezichtiging.
De 2 hoge kasten kan, ik vind het wel tof om de wand te betegelen en 2 gave lampen er voor te hangen oid. Ik heb ook nog gekeken om de kast door te trekken naar rechts en er echt een XXL keukenwand van te maken, maar dat past niet icm tafel. En ziet er misschien ook wel raar uit.
Maar als iemand het leuk vind om te puzzelen met een keuken, ik wil eigenlijk hetzelfde qua apparatuur als in dit huis:
* kookplaat van 80 incl afzuiging
* 2x combimagnetron
* 2x vaatwasser
* 1x kokend water kraan
* 1x hoge vriezer
* 1x hoge koelkast
En dan 2 x 60 brede lades. En 1 hoge kast. Of vergelijkbare bergruimte verdeeld over een andere samenstelling.
Evt tafel onderdeel maken van het eiland? Ergens in een ander verbouwtopic had iemand dat ook (volgens mij met tafelblad van zelfde materiaal als keukenblad).quote:Op zondag 16 april 2023 18:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Is zeker een optie, of een tafel voor 4 ipv 6. Consessies. Even over nadenken.
Het idee van Tink om de keuken links achter te doen is ook interessant. Al weet ik niet of ik over de breedte alles naast me zie, zou ik moeten gaan puzzelen.
Je hebt verrassend goed getekend wat ik bedoelde op de bovenverdiepingquote:Op zondag 16 april 2023 12:16 schreef Puala het volgende:
Ik denk dat de meeste inspiratie wel is gedeeld, dus dan is het tijd voor mijn plattegrond denk ik![]()
Voor beneden is dit het plan;
van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
De uitbouw achter recht trekken, de ruimte achter de garage als kantoor met ook kasten voor de stofzuiger ed.
De hal iets groter maken zodat de deur naar de garage vanuit daar bereikbaar is. De wc wat groter, mocht dit niet passen wordt de wc kleiner en komt de deur van de garage daarnaast uit. Dan wordt t alleen zigzaggen.
Voordeel is dat de muren die nodig zijn voor de steunbalken ivm vloerplaten/uitbouw die gemaakt is dan in die muren verwerkt kunnen worden. En dat is voor de constructeur wat fijner verwacht ik.
De keukenruimte wordt ongeveer net zo groot als in dit huis, dus of daar echt een eiland in past. Ik betwijfel t, de plattegrond zegt op zich van wel.
En dan boven;
van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
De badkamer wordt washok. De kamer onderin wat minder breed, wel net zo diep. De kamer achterin hetzelfde. En in het midden maak ik dan een grote inloopkast. Precieze afmetingen ga ik beslissen als ik de sleutel heb en de ruimtes leeg zijn. De huidige inloopkast voldoet prima (120x240) en dit is een stukje groter.
De badkamer staat nu al toegankelijk via de slaapkamer. Dit is wel vet, maar met een toekomstige verkoop niet handig denk ik. Dus mogelijk dat ik die deur verplaats naar de overloop, of de badkamer zo wil indelen dat een volgende bewoner dat heel makkelijk kan realiseren.
Of de kast groot genoeg is voor de wc, ik twijfel nav bezoek. De plattegrond zegt van wel. Ik ga t van de week wel zien als ik weer in het pand ben.
----
Tot zover het plan. Feedback is meer dan welkom
Erkers horen niet bij een jaren 70 huis wmb, zeker niet de charme ronde die jij bedoelt. Dus dat gaat zeker niet gebeuren, nog even los van de andere bezwaren die er zijnquote:Op maandag 17 april 2023 10:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je hebt verrassend goed getekend wat ik bedoelde op de bovenverdieping![]()
En de benedenverdieping: de plattegronden die je gemaakt had op basis van mijn plan, was niet wat ik bedoelde. Maar dat lag aan mijn uitleg![]()
Jouw plattegrond is wel wat ik als tweede bedoelde: thuiskantoor in verlengde van de garage (eventueel met bijkeukenfunctie), keuken voorin met eiland en woonkamer achterin. De uitbouw groter maken is dan tof, maar ik zou dat misschien anders aanpakken: met een ronding ipv een rechte hoek en dan een mooie erker maken waarin je eventueel zelfs een mooie ronde bank met opbergruimte kunt maken. Moet je even kijken hoe je met de rest van je meubels uitkomt, je tv en je bank hebben dan niet meer per se een heel logische plek.
Je zou eventueel ook wel die toffe ronde erkerbank kunnen maken en dan een ronde eettafel kunnen kiezen. En dan de keuken in de hoek bij de garage/wc. Dan past er ook nog een eiland in. Maar dan heb je je woonkamer voorin en dat wilde je niet...
Edit: spuit elf, daar zit dus de tuin van de buren en je hebt niks aan dit idee...![]()
Zo'n soort opstelling is met de populariteit van het kookeiland wat uit de gratie geraakt, maar het is een ruimtelijke keuze. Als de wasmachine openstaat, knalt er bijvoorbeeld niemand tegenaan. Wij hebben een opstelling als hieronder gehad (links een halfhoge kastenwand) en ik vond niet dat de plek met de eettafel donker was.quote:Op maandag 17 april 2023 15:13 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, is het raam in de keuken aan de straatzijde? Dan zou ik in die hoek gewoon de keuken knallen.
Ik ben het hier helemaal mee eens eigenlijk. Ik zou nooit een huis kopen met een badkamer die alleen via een slaapkamer toegankelijk is. Dat is ook niet handig met de kleine directeur of een andere logee. Die moet dan of door jouw slaapkamer of jij moet door zijn slaapkamer om je tanden te gaan poetsen als hij al slaapt.quote:Op maandag 17 april 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
De benedenverdieping ziet er mooi uit! Op de eerste verdieping zie ik veel dingen waar een eventuele volgende koper mogelijk niet blij van zou worden:
- Je kunt maar vanuit één slaapkamer in de badkamer komen.
- Het toilet wordt op die verdieping waarschijnlijk veel gebruikt maar is erg klein.
- Een aparte kamer zonder raam.
Je richt het huis natuurlijk naar je eigen smaak en behoeftes in, maar misschien is het wel goed om erbij stil te staan dat je een verbouwing uit gaat voeren die door een eventuele volgende koper waarschijnlijk ongedaan gemaakt moet worden.
Je kunt ook de huidige badkamer vergroten en van de slaapkamer links bovenin een kastenkamer maken.
quote:Op maandag 17 april 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
De benedenverdieping ziet er mooi uit! Op de eerste verdieping zie ik veel dingen waar een eventuele volgende koper mogelijk niet blij van zou worden:
- Je kunt maar vanuit één slaapkamer in de badkamer komen.
- Het toilet wordt op die verdieping waarschijnlijk veel gebruikt maar is erg klein.
- Een aparte kamer zonder raam.
Je richt het huis natuurlijk naar je eigen smaak en behoeftes in, maar misschien is het wel goed om erbij stil te staan dat je een verbouwing uit gaat voeren die door een eventuele volgende koper waarschijnlijk ongedaan gemaakt moet worden.
Je kunt ook de huidige badkamer vergroten en van de slaapkamer links bovenin een kastenkamer maken.
Hier benoem ik al 2 van je 3 bezwaren, ik begrijp niet zo goed waarom je de behoefte voelt deze punten nogmaals zo expliciet te benoemen als ik ze al erkend heb.quote:Op zondag 16 april 2023 12:16 schreef Puala het volgende:
Zie bovenstaande reactie op Claudia. En daarnaast, je haalt de kleine directeur aan. Dat is niet mijn kind he? Dat is het kind van mijn zusje en die slaapt misschien 2 keer per maand bij mij. En als dat voor tanden poetsen, douchen of whatever een uitdaging gaat zijn. Vervelend, maar die 2 avonden per maand overleven we allebei heel goed hoorquote:Op maandag 17 april 2023 16:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens eigenlijk. Ik zou nooit een huis kopen met een badkamer die alleen via een slaapkamer toegankelijk is. Dat is ook niet handig met de kleine directeur of een andere logee. Die moet dan of door jouw slaapkamer of jij moet door zijn slaapkamer om je tanden te gaan poetsen als hij al slaapt.
Ik zou óf een raamloze badkamer maken met goede afzuiging of de badkamer uitbreiden op de huidige plek óf de indeling zo veranderen dat hij bereikbaar is vanaf de overloop.
Sorry, ik had de tekeningen bekeken en daarna de post van Claudia gelezen. Niet meer teruggelezen dat je die bezwaren zelf al getackeld had.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:57 schreef Puala het volgende:
[..]
[..]
Hier benoem ik al 2 van je 3 bezwaren, ik begrijp niet zo goed waarom je de behoefte voelt deze punten nogmaals zo expliciet te benoemen als ik ze al erkend heb.
En je punt over een kamer zonder raam. Ja valide. Maar een inloopkast is tegelijk ook de droom van menig vrouw en kan zo ook in t voordeel werken bij een eventuele verkoop.
[..]
Zie bovenstaande reactie op Claudia. En daarnaast, je haalt de kleine directeur aan. Dat is niet mijn kind he? Dat is het kind van mijn zusje en die slaapt misschien 2 keer per maand bij mij. En als dat voor tanden poetsen, douchen of whatever een uitdaging gaat zijn. Vervelend, maar die 2 avonden per maand overleven we allebei heel goed hoor![]()
Een badkamer zonder daglicht is voor mij uitgesloten en niet bespreekbaar.
Foto's doen het voor mij toch altijd weer beter dan plattegronden merk ik.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:31 schreef Puala het volgende:
Beneden;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mist alleen de hoek achter de garage op de foto. Die kon niet op de foto
Heb je ruimte om omhoog te komen met je vloer?quote:Op zondag 23 april 2023 21:13 schreef Puala het volgende:
Iemand hier verstand van vloerverwarming? Wat is beter?
Frees in de dekvloer?
Of dekvloer dr uit, slangen leggen en nieuwe dekvloer?
Afwerking is waarschijnlijk pvc. Of tijdelijk tapijt en daarna pvc.
Wij hebben gekozen voor frezen (en dat zelf gedaan) ivm de kosten van een nieuwe dek vloer. Nadeel is dat je de gefreesde sleuven dicht moet maken. Het stukje wat we in de waskamer/wc/provisiekast hebben gelegd was op netten en dan dek vloer erop dat is qua dichtmaken makkelijker (omdat we dat hebben laten doen.quote:Op zondag 23 april 2023 21:13 schreef Puala het volgende:
Frees in de dekvloer?
Keukenplaatje is supertof zoquote:Op zondag 23 april 2023 19:08 schreef Puala het volgende:
Vandaag een rondje woonboulevard gehad. Leverde een tekening op voor de badkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En echt een heel ander tof idee voor de keuken nav deze showroom keuken;
[ afbeelding ]
Als je dan zelf een beetje prutst kom je tot zoiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een nieuwe, zwevende dekvloer is m.i. het beste.quote:Op zondag 23 april 2023 21:13 schreef Puala het volgende:
Frees in de dekvloer?
Waarom? Ik mis wat onderbouwing.quote:Op zondag 23 april 2023 21:38 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Een nieuwe, zwevende dekvloer is m.i. het beste.
Zwevende dekvloer heeft als voordelen minder contactgeluid (al is dat minder van belang bij begane grond), minder kans op scheuren (kan onafhankelijk van de constructie uitzetten/krimpen) en omdat ie thermisch is geïsoleerd van de constructie, hoeft de vloerverwarming minder massa op te warmen en is dus wat sneller en zuiniger.quote:Op zondag 23 april 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarom? Ik mis wat onderbouwing.
Ik zou gewoon frezen in de dekvloer. Opstapjes in huis zijn bijzonder irritant. Levert een hoop gedoe op met inkorten deuren, verleggen drempels, etc. Frezen in een dekvloer is een koud kunstje (bij ons heeft iemand in de beton!vloer gefreesd en was een paar uur bezig met 40m2. Laat staan als je door een dekvloer heen sjeest).
Enige is dat als de vloer niet geïsoleerd is, je mogelijk wat meer warmte kwijt bent. Al vraag ik mij af of je dat wint met 2cm dikkere zandcement vloer.
Dichtsmeren van de gleuven stelt trouwens niets voor. Itt. Matten kopen, slang erin wikkelen, cementvloer er overheen, alles aanpassen door hogere vloer, etc.
Wel iets, niet veel.quote:Op zondag 23 april 2023 21:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je ruimte om omhoog te komen met je vloer?
Dekvloer moet je idd laten storten, lijkt het nu overigens wel op uit te draaien qua werkzaamhedenquote:Op zondag 23 april 2023 21:22 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben gekozen voor frezen (en dat zelf gedaan) ivm de kosten van een nieuwe dek vloer. Nadeel is dat je de gefreesde sleuven dicht moet maken. Het stukje wat we in de waskamer/wc/provisiekast hebben gelegd was op netten en dan dek vloer erop dat is qua dichtmaken makkelijker (omdat we dat hebben laten doen.
Die moest ik even googlen qua werkzaamheden maar ik lees:quote:Op zondag 23 april 2023 21:38 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Een nieuwe, zwevende dekvloer is m.i. het beste.
Als het te doen is qua vloer wordt t frezen, maar we gaan proberen om het plafond beneden in takt te laten en dan heb ik waarschijnlijk de dekvloer ruimte nodig voor wat elektra buizen van links/rechts of voor/achter. Maar anders is het een prima oplossing zie ik alquote:Op zondag 23 april 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarom? Ik mis wat onderbouwing.
Ik zou gewoon frezen in de dekvloer. Opstapjes in huis zijn bijzonder irritant. Levert een hoop gedoe op met inkorten deuren, verleggen drempels, etc. Frezen in een dekvloer is een koud kunstje (bij ons heeft iemand in de beton!vloer gefreesd en was een paar uur bezig met 40m2. Laat staan als je door een dekvloer heen sjeest).
Enige is dat als de vloer niet geïsoleerd is, je mogelijk wat meer warmte kwijt bent. Al vraag ik mij af of je dat wint met 2cm dikkere zandcement vloer.
Dichtsmeren van de gleuven stelt trouwens niets voor. Itt. Matten kopen, slang erin wikkelen, cementvloer er overheen, alles aanpassen door hogere vloer, etc.
Ja, ik zag de keuken staan en ik was gelijk enthousiast. De doorloop is een meter, dat is ook helemaal prima. En rondom t eiland op 90. Moet alleen nog even uitzoeken of dat met een rolstoel of rollator ook voldoende gaat zijn. Heb wat bezoek die met deze hulpmiddelen komen en het is ook stom als die niet je huis in kunnen.quote:Op zondag 23 april 2023 21:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Keukenplaatje is supertof zodenk dat het echt heel ruimtelijk wordt op deze manier.
Nou t was vooral een verkoper die voor redelijk degelijke keuzes ging.quote:Badkamer voelt voor mij een beetje saai / voorspelbaar met al die witte 30x60heb je daar nog andere ideeën voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoef niet uit te gaan van een beensteun, het is meer zoiets als dit;quote:Op maandag 24 april 2023 11:42 schreef Angelfrouk het volgende:
90 cm is volgens mij vrij krap met een rolstoel. Ik meen dat (met beensteunen) 100 tot 120 cm aangehouden wordt als draairuimte.
Ik ben laatst bij een filiaal geweest van Tegelsinhuis en daar heb ik wel heel gave dingen gezien. Ben er nog niet helemaal uit, maar dat is eventueel zelfs vandaag beslissen en morgen ophalen. Dus dat hoeft gelukkig bij hun ook niet.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef bleiblei het volgende:
Die douche is wel vet zo, met die ronding en tegels.
30 tinten greige... Over veilig en inspiratieloos gesproken. Gaan we daar echt weer naartoe?![]()
Ja t hoeft niet direct groen hoor, maar ik ben niet zo'n roze of blauw type. En gedurfd okergeel-caramellerig zoals Blei en SQ doen, vind ik heftig voor een badkamerquote:Op maandag 24 april 2023 13:11 schreef TaMieke het volgende:
Groene tegeltjes![]()
Het beige hoort bij de Japandi stijl blijkbaar. Ik volg iemand op insta met een beige huis. Ik krijg er de kriebels van.
Groen is altijd goedquote:Op maandag 24 april 2023 13:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja t hoeft niet direct groen hoor, maar ik ben niet zo'n roze of blauw type. En gedurfd okergeel-caramellerig zoals Blei en SQ doen, vind ik heftig voor een badkamer
Die zijn wel echt angstaanjagend duurquote:Op maandag 24 april 2023 13:43 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Groen is altijd goed
Ik vind die "zeemeerminnen"tegeltjes ook heel mooi. Die zijn vaak ook wel groen maar er zit misschien meer speling in de kleur.
Volgens mij is alles wat ik leuk vind sowieso duurquote:Op maandag 24 april 2023 13:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zijn wel echt angstaanjagend duur.
Overigens is dat gele ook wel serieus heftig. Komt daarom ook op 1 muurtje op de wc.
Die komt ook op 1 muurtje in de wcquote:Op maandag 24 april 2023 13:51 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Volgens mij is alles wat ik leuk vind sowieso duur
Ik vind die oude mannen net zo heftig, maar dat ben ik
Hiervoor had ik in m'n vorige badkamer zo'n soort voetensteun laten installeren:quote:En ergens ook een randje ivm benen scheren enzo.
quote:Op maandag 24 april 2023 14:18 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hiervoor had ik in m'n vorige badkamer zo'n soort voetensteun laten installeren:
[ afbeelding ]
Werkt prima en neemt een stuk minder ruimte in dan een rand.
Er bestaan ook andere voor als in een hoek niet handig is.
oh dan zijn dat caramelkleurige van een bekend merkje denk ik? Dan heb ik daar ook stil bij gestaan in de halquote:Op maandag 24 april 2023 13:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die komt ook op 1 muurtje in de wc.
Onze wc-tegels komen trouwens ook bij tegelsinhuis vandaan.
"Tuscany gold" hebben wequote:Op maandag 24 april 2023 16:47 schreef Puala het volgende:
[..]
oh dan zijn dat caramelkleurige van een bekend merkje denk ik? Dan heb ik daar ook stil bij gestaan in de hal
https://www.tegelsinhuis.(...)-caramel-geel-glans/quote:
quote:Op maandag 24 april 2023 10:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja, ik zag de keuken staan en ik was gelijk enthousiast. De doorloop is een meter, dat is ook helemaal prima. En rondom t eiland op 90. Moet alleen nog even uitzoeken of dat met een rolstoel of rollator ook voldoende gaat zijn. Heb wat bezoek die met deze hulpmiddelen komen en het is ook stom als die niet je huis in kunnen.
[..]
Nou t was vooral een verkoper die voor redelijk degelijke keuzes ging.
Ik wil dit nog wel toevoegen in de douche als dat lukt:
[ afbeelding ]
Wel met 1 douchekop, anders voel ik me helemaal zo'n sneu vrijgezellig persoon onder de XXL douche. En ergens ook een randje ivm benen scheren enzo. Dat lijkt me ook wel praktisch. En die ruimte is er gewoon. Al wil ik wel zorgen dat de mogelijkheid blijft om er een kleinere douche van te maken bij een eventuele nieuwe bewoner na mij. Dus het moet wel allemaal redelijk rechterkant van de inloopdouche gerealiseerd worden.
[ afbeelding ]
En zo'n effect bij de wastafel lijkt me wel gaaf. Dus een randje achter het meubel en de spiegel er boven. Mogelijk met dan 2 soorten tegels gecombineerd.Die grijze tegels......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben vorig jaar verhuisd en moet nog een nieuwe badkamer/toilet. Ik zie zo weinig moois. Het is 183 tinten grijs of beige en wat ik aan mooie kleur zie is glanzend en ik wil persé mat. Ben er nog steeds niet over uit wat ik moet gaan nemen en daardoor ook nog niks geregeld.
Niet per sequote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef bleiblei het volgende:
30 tinten greige... Over veilig en inspiratieloos gesproken. Gaan we daar echt weer naartoe?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 april 2023 17:22 schreef Puala het volgende:
Verkopers zijn maar vervelende mensen
Ik blijf mij verbazen dat er zoveel ketens zijn die zo werken. Blijkbaar verdienen ze er idd genoeg mee om er zo mee door te gaan. Belachelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
Bij die vragen heb je toch al meteen zoiets van krijg de tering maar keukenverkopertje?quote:Op maandag 24 april 2023 17:22 schreef Puala het volgende:
Uiteindelijk komt de filiaalleider er bij, want hij had al wat toezeggingen gedaan en sloeg zelf een flater. Gaat die man beginnen over hoe ik dan een auto koop. Of ik dan ook een nacht slaap ja of nee. En of ik dat met mijn huis kopen ook heb gedaan. En waar dan de grens ligt bij welk bedrag. Dus ik geef aan dat alles boven de 5000 euro een nachtje slapen is. Zegt ie, dus als ik er 3 offertes van maak slaap je er niet een nachtje over en teken je direct.
Heel eerlijk, op zo'n moment denk je er eigenlijk niet zo bij na. Dat komt echt pas als je de winkel uit loopt en nadenkt over wat je is gebeurd. Ik heb het wel heel duidelijk teruggegeven net dat het gedrag het probleem was. En niet de offerte of het product.quote:Op maandag 24 april 2023 17:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Bij die vragen heb je toch al meteen zoiets van krijg de tering maar keukenverkopertje?
quote:Op maandag 24 april 2023 17:22 schreef Puala het volgende:
Verkopers zijn maar vervelende mensen
Heerlijk dat soort types. Dat is bij mij ook direct een gevalletje toedeledokieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lui die te beroerd zijn om rekening te houden met een budget ook trouwens. Als ik een budget aangeef en je eerste tekening komt op zowat het dubbele uit? Toedeledokie
Geef ik aan dat ik even rond wil kijken en je blijft me lastig vallen?
Ik blijf tegenwoordig dus weg bij zaken als Keukenconcurrent, Seats & Sofa's, Beter Bed
A mind with a heart of it's own
Je moet vooral op plekken waar ze dat in gebruik hebben kijken of je dat echt wilt...quote:Op donderdag 27 april 2023 14:01 schreef Puala het volgende:
Ik vind dit echt heel tof, maar niet in zwart. Liever heb ik hout. Iemand tips waar ik zou moeten gaan kijken?
[ afbeelding ]
Mooi, vooral dat doorloopje van de keuken is supertof!quote:Op zondag 23 april 2023 19:08 schreef Puala het volgende:
Vandaag een rondje woonboulevard gehad. Leverde een tekening op voor de badkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En echt een heel ander tof idee voor de keuken nav deze showroom keuken;
[ afbeelding ]
Als je dan zelf een beetje prutst kom je tot zoiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt vooral aan de ondervloer. Hier is on de betonvloer gefreesd, ze hoopten nog dat de roodbruine tegels gefreesd konden worden maar die zijn er toch eerst uitgesloopt.quote:Op zondag 23 april 2023 21:13 schreef Puala het volgende:
Frees in de dekvloer?
Eigenlijk wil ik een meubel zoals dit (met die latjes) maar dan met een spoelbak er in ipv kommen en ook zo'n leeg stuk links. Maar.. ik kan t niet gevonden krijgen. En ook hoge kranen, want dat vind ik handiger dan dat lage sierspul.quote:Op donderdag 27 april 2023 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet vooral op plekken waar ze dat in gebruik hebben kijken of je dat echt wilt...
Zo'n kom is leuk maar persoonlijk vind ik het verre van praktisch, ik spoel altijd eerst mijn handen af voor ik zeep pak, en dan komen er altijd druppels op de plank, met een kraan aan de muur is het helemaal feest...
https://www.sanibell.nl/quote:Op donderdag 27 april 2023 14:01 schreef Puala het volgende:
Ik vind dit echt heel tof, maar niet in zwart. Liever heb ik hout. Iemand tips waar ik zou moeten gaan kijken?
[ afbeelding ]
Klopt en een deur van de hal naar de garage. En van de woonkamer naar t kantoorquote:Op zaterdag 29 april 2023 20:39 schreef sigme het volgende:
De wc krijgt een deur naar de hal denk ik?
Of een brandweerstang en dan vanuit de slaapkamer bereikbaar?
Ook nog een deur van het kantoor naar de garage voor de kortste weg met de groenbak?quote:Op zaterdag 29 april 2023 20:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt en een deur van de hal naar de garage. En van de woonkamer naar t kantoor
Ook nog iddquote:Op zaterdag 29 april 2023 21:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ook nog een deur van het kantoor naar de garage voor de kortste weg met de groenbak?
Het is dat je het vraagt: die van de keukenboer. Op welke punten vindt je jouw uitwerking beter/mooier?quote:Op zondag 30 april 2023 17:39 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
En de ikea variant van de keuken. Ik vind hem echt 87x mooier dan wat de keukenboer dr van gemaakt hadEn jullie?
Ik heb bij de keukenboer t idee dat het hout glimmend kersenhout is terwijl ik dat absoluut niet heb uitgezocht. En ik vind alle zwarte lijsten bij de grepen van de kastjes ook niet zo mooi als ik had verwacht.quote:Op zondag 30 april 2023 18:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Het is dat je het vraagt: die van de keukenboer. Op welke punten vindt je jouw uitwerking beter/mooier?
quote:Op zondag 30 april 2023 18:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb bij de keukenboer t idee dat het hout glimmend kersenhout is terwijl ik dat absoluut niet heb uitgezocht. En ik vind alle zwarte lijsten bij de grepen van de kastjes ook niet zo mooi als ik had verwacht.Smaken verschillen, ik vind de kleuren warmer, en dat spreekt mij meer aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de sierplint die ook horizontaal loopt ivm greeploze keukenquote:Op zondag 30 april 2023 18:32 schreef Bartjebart het volgende:
Die tekening van de keuken is flink opgefluft. Met het glansje, de schaduwen en zo. Qua tekening denk ik dat je met de IKEA-versie een erg goede kopie hebt gemaakt.
Waarom zit er bij de keukenboer tussen de twee hoge kasten telkens een spleet?
Welk front heb je van IKEA uitgekozen?
Oh nu begrijp ik jouw andere post ook.quote:Op zondag 30 april 2023 18:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is de sierplint die ook horizontaal loopt ivm greeploze keuken
Absoluut, maar dat is op een plaatje. Wat er toe doet is wat je er in het echt van vindt.quote:Op zondag 30 april 2023 17:39 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
En de ikea variant van de keuken. Ik vind hem echt 87x mooier dan wat de keukenboer dr van gemaakt hadEn jullie?
Waarschijnlijk niet als balk, maar wel als verlaging in t plafond. Maar dat hangt er vanaf hoe ze straks tevoorschijn komen, niet alles is in te schatten vanaf tekeningquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:49 schreef Seven. het volgende:
Mooi, keuken heeft zo ineens een mooie centrale plek ook. Ga je die balken nog zien in het eindplaatje?
Wij hebben het hele huis op Hue en Innr. Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:39 schreef Puala het volgende:
Lezen er hier users mee die handig zijn in SMART verlichting, schakelmateriaal en de mogelijkheden/onmogelijkheden die t bied? En mee zou willen denken?
Hoe schakel jij je verlichting?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben het hele huis op Hue en Innr. Wat wil je weten?
In sommige ruimtes hebben we de normale vaste schakelaars (dat zijn de slaapkamers van de meiden en die zijn er zelden).quote:
Met afstandsbedieningen zoals deze:quote:
Wij hebben in totaal 51 slimme lampen of zoiets, waarvan 20 van Innr. En als we ooit gaan verhuizen, dan vervang ik alles voor Hue. Bazen systeem is het gewoon.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:38 schreef Puala het volgende:
In mijn huidige huis ben ik heel enthousiast begonnen met Homey. Daar heb ik vervolgens 100 IKEA GU10 spotjes in gekoppeld, een LED strip en de nodige sensoren. Daarna ging mn homey in de corrupte modus en werkte dr niks meer. Dat is hersteld.. kon ik alles weer opnieuw koppelen![]()
Ik heb het toen beperkt tot de lampen die ik via telefoon/sensoren wilde kunnen schakelen. En uiteindelijk ging dat stupide systeem wederom softwarematig in de storing en kon ik geen nieuwe hardware meer toevoegen. Homey wilde t wel weer fixen door hem op te sturen en software te fixen. Ik heb bedankt, want ik heb echt geen zin in weer alles opnieuw koppelen![]()
Op dat moment was ik er klaar mee met als gevolg dat nieuwe lampen zijn aangeschaft via de action of calex.
Ofwel, een bende aan diverse platformen wat ik in t nieuwe huis niet meer wil. Maar wat wil ik dan wel? Hue ziet er leuk uit, maar is best prijzig om gelijk op in te stappen met tig lampen. Anderzijds hoor ik van iedereen wel dat het een top systeem is en absoluut aan te raden? Maar de investering remt me een beetje.
De wens die ik heb is een railsysteem beneden waarbij ik via de schakelaar 3 groepen wil kunnen bedienen (keukeneiland, tafel + sfeerverlichting). En liefst via een schakelaar en de telefoon. Maar ik twijfel dus op welk platform ik in wil stappen.
Hue is echt een heel mooi en stabiel systeem. Volgens mij kun je daar ook je IKEA-lampen mee koppelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:38 schreef Puala het volgende:
In mijn huidige huis ben ik heel enthousiast begonnen met Homey. Daar heb ik vervolgens 100 IKEA GU10 spotjes in gekoppeld, een LED strip en de nodige sensoren. Daarna ging mn homey in de corrupte modus en werkte dr niks meer. Dat is hersteld.. kon ik alles weer opnieuw koppelen![]()
Ik heb het toen beperkt tot de lampen die ik via telefoon/sensoren wilde kunnen schakelen. En uiteindelijk ging dat stupide systeem wederom softwarematig in de storing en kon ik geen nieuwe hardware meer toevoegen. Homey wilde t wel weer fixen door hem op te sturen en software te fixen. Ik heb bedankt, want ik heb echt geen zin in weer alles opnieuw koppelen![]()
Op dat moment was ik er klaar mee met als gevolg dat nieuwe lampen zijn aangeschaft via de action of calex.
Ofwel, een bende aan diverse platformen wat ik in t nieuwe huis niet meer wil. Maar wat wil ik dan wel? Hue ziet er leuk uit, maar is best prijzig om gelijk op in te stappen met tig lampen. Anderzijds hoor ik van iedereen wel dat het een top systeem is en absoluut aan te raden? Maar de investering remt me een beetje.
De wens die ik heb is een railsysteem beneden waarbij ik via de schakelaar 3 groepen wil kunnen bedienen (keukeneiland, tafel + sfeerverlichting). En liefst via een schakelaar en de telefoon. Maar ik twijfel dus op welk platform ik in wil stappen.
Geslooptquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:03 schreef TaMieke het volgende:
Hoe is het hier? Je hebt de sleutel al toch?
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Gesloopt![]()
21 juni heb ik na een heel hypotheek avontuur uiteindelijk de sleutels mogen ontvangen ipv de geplande 19 juni.
Zal binnenkort ff updaten.
Kale plekkenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:13 schreef bleiblei het volgende:
Gefeliciteerd! En hypotheekperikelen... als daar dingen niet vloeiend gaan. Dan krijg je echt grijze haren met bosjes tegelijk erbij.
Ze hadden nog 1-2 punten af te ronden op de vrijdag voor t transport. En die leggen ze dan neer bij iemand die op vrijdag niet werkt 🙄😤quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:13 schreef bleiblei het volgende:
Gefeliciteerd! En hypotheekperikelen... als daar dingen niet vloeiend gaan. Dan krijg je echt grijze haren met bosjes tegelijk erbij.
Er moest "wat" meer uit dan gepland. De bedoeling was de houten balken van de vloer te vervangen voor een stalen broodjesvloer, maar dat ging uiteindelijk niet. Dus de 2 platen beton van de keuken/hal moesten er uit. En daarmee ook de volledige wc beneden. En dat was niet helemaal geplandquote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:11 schreef Seven. het volgende:
Hehe, zelfs officieel in gebreke gesteld. Zucht.. hoop gedoe weer. Ging het slopen goed?
Nieuwe mogelijkheden? Of staat het plan al vast?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Er moest "wat" meer uit dan gepland. De bedoeling was de houten balken van de vloer te vervangen voor een stalen broodjesvloer, maar dat ging uiteindelijk niet. Dus de 2 platen beton van de keuken/hal moesten er uit. En daarmee ook de volledige wc beneden. En dat was niet helemaal gepland
Oepsssssquote:Op zondag 9 juli 2023 10:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Er moest "wat" meer uit dan gepland. De bedoeling was de houten balken van de vloer te vervangen voor een stalen broodjesvloer, maar dat ging uiteindelijk niet. Dus de 2 platen beton van de keuken/hal moesten er uit. En daarmee ook de volledige wc beneden. En dat was niet helemaal gepland
Jemig, gelukkig was er al een plan B dan. Had je genoeg puin?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:59 schreef Puala het volgende:
Beetje allebei @:Sigme. Het is wat improviseren binnen de bedachte kaders vooral. We hadden 2 opties voor de vloer en doordat we meer gingen breken werd het uiteindelijk een andere optie dan we vooraf als voorkeur hadden.
@:seven, de vloer wordt geen broodjesvloer. We houden simpelweg te weinig ruimte over om het een functionele kruipruimte te laten zijn. We hebben gekozen voor plan B, dat plan lag ook al klaar voor de verbouwing. Broodjes had de voorkeur ivm kruipruimte redelijk in takt.
Er komt uiteindelijk woonbeton op, daarvoor heb je 8-10 cm nodig. Hoe meer de cm's = hoe mooier de vloer, dus je rekent bij voorkeur met 10 en alleen als t niet anders kan met minder. Aldus de betonspecialist![]()
Daar onder wil je isoleren, een goede isolatie waarde halen en dat betekend ook 15 cm isolatie. Deze kun je verwerken in je broodjesvloer, dan wordt het pakket een 17 cm dik heb ik begrepen.
Maar je kan op de isolatie van de broodjesvloer niet direct je woonbeton storten. Broodjes hebben de eigenschap dat het nog wel eens in wilt storten als je er met machines op gaat die nodig zijn voor het afwerken van het woonbeton. Dus moet je eerst een laag beton storten, dat is een cm of 8-10 wederom. Ga je voor 8 betaal je aan uren voor de mannen om t goed te krijgen, ga je voor 10 doet t beton het min of meer zelf. Budgetair gezien kies je dus liever voor 10 cm.
Kom je uit op een pakket van
woonbeton 10
werkvloer beton 10
isolatie 17
Totaal; 37 cm
kruipruimte 70 = 33 ruimte over. Is te krap om functioneel te zijn.
Dus t werd puin de kruipruimte in (=stabiele basis), tussen het puin paden vrij voor riolering/groepen van de stroom voor div zaken. En daar overheen een pakket zand. Dan isolatie. Dan de werkvloer van 10 cm. Daar bovenop komt straks de vloerverwarming en t woonbeton.
Morgen wordt de werkvloer gestort.
Ohja de kruipruimte is een betonnen bak, dus uitgraven zodat er kruipruimte over bleef was geen optie.
Ja hoor, er is 1x 6 kuub weg gegaan. En ze denken zelfs nog een 2e bak te kunnen vullen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, gelukkig was er al een plan B dan. Had je genoeg puin?
Er stonden een paar vrienden en familie leden te trappelen om los te mogenquote:Op zondag 9 juli 2023 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Zo! Je gaat gelijk helemaal los!![]()
Wanneer ga je/moet je verhuizen?
Met thuisbezirgd en een tentje en een dixie in de achtertuin kom je een heel eind toch?quote:Op zondag 9 juli 2023 21:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Er stonden een paar vrienden en familie leden te trappelen om los te mogen![]()
half september moet ik de sleutel inleveren, t zal in het begin nog wel ff creatief wonen worden verwacht ik.
Mn zusje zit op 2 min, komt wel goedquote:Op zondag 9 juli 2023 22:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Met thuisbezirgd en een tentje en een dixie in de achtertuin kom je een heel eind toch?
Half september moet ik mijn huidige huis uit. En het is de bedoeling dan hier te gaan wonen, eventueel op de zolderverdieping waar niks gebeurt.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:18 schreef Essebes het volgende:
Ohhhhh, wat ongelofelijk rigoureus! Maar ben zeer benieuwd naar alle stappen voorwaarts.
Hoe lang denk je bezig te zijn voor je erin zou kunnen?
quote:Op zondag 16 juli 2023 20:07 schreef Puala het volgende:
Foto update
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
yesssss, heerlijk! Laat je de zijmuren nog staan?
Resistance is futile.
Wow, succes met de werkzaamheden. Ik geniet van afstand met je mee 😌quote:Op zondag 16 juli 2023 20:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Half september moet ik mijn huidige huis uit. En het is de bedoeling dan hier te gaan wonen, eventueel op de zolderverdieping waar niks gebeurt.
Voor t grootste gedeeltequote:Op zondag 16 juli 2023 20:22 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
yesssss, heerlijk! Laat je de zijmuren nog staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:24 schreef Puala het volgende:
Oh, dat valt nog best mee. Dan heb je nog tijd zatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik heb de betonvloer, vloerverwarming, stukadoor en cv ketel uitbesteed.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:10 schreef tux87 het volgende:
Zo, dat is behoorlijk heavy. Maar wel goede vooruitgang. Hoeveel doe je zelf in dit project?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:55 schreef Puala het volgende:
Niet lezen als je niet tegen bouwongelukjes kan
Holy shit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed gehandeld en gedacht allemaal!
Oeiiiiii, wat een mazzel dat hij het gelijk doorhad. Als je dan een nog een minuutje door staat te raggen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:24 schreef Puala het volgende:
Staat er uberhaupt nog iets overeind?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Sorry... Ik moest lachen... 🫣SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die kat moet wel geschrokken zijnquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:10 schreef BE het volgende:
Oh wauw, wat een megeklus weer!![]()
En die kattenpootjes!Voor jullie niet fijn, maar het ziet er wel ultiem schattig uit.
Volgens mijn nieuwe buurvrouw heb ik veel geld betaald voor een paar buitenmurenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Staat er uberhaupt nog iets overeind?
Ja daar moet je niet over nadenkenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oeiiiiii, wat een mazzel dat hij het gelijk doorhad. Als je dan een nog een minuutje door staat te raggen....
De bedoeling is dat de muren gesausd zijn in 1 kleur (wit) zodat het meeste stof weg is. De vloer ligt in de slaapkamer en bij voorkeur de badkamer af is. De keuken is nice to have voor de verhuizing en komt anders wel daarna. En het schilderwerk van trap/kozijnen is een mooi winter projectje.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 05:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, daar is een hoop werk verzet ! Moet het over 2 maand dan ook helemaal af zijn ? Ik vind het ondanks de vooruitgang wel erg optimistisch.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgens mijn nieuwe buurvrouw heb ik veel geld betaald voor een paar buitenmuren
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:42 schreef Puala het volgende:
Even een kleine inhaalslag, heb deze dagen wat meer tijd dan anders
Wow, gaat best snel! En kutkatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
T was eerst te heet, toen te nat, toen weer te heet. T waren bizarre maanden qua verbouwen en t weerquote:Op zondag 3 september 2023 07:53 schreef tux87 het volgende:
Goede voortgang, en mooie achtergevel!
Jij hebt vast met zoveel gemopperd over het weer als ik...
Na een hele week stevig aanpoten had ik mezelf een weekend vrij gegeven. Even geen klussen, even gewoon thuis dingen doen en misschien naar wat winkels toe. Met nog 2-3 dagen tot de stukadoor kwam had ik volgende week tijd genoeg om het toilet af te maken en boven een flink begin te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef Debsterr het volgende:
Wat een onheilspellende afsluiter in je spoiler… maar wauw wat wordt het gaaf zeg! Ben vooral heel benieuwd straks naar je interieur keuzes, die waren ook zeer geslaagd in het vorige huis.
Het risico wat je hebt als je ze te vroeg laat beginnen is dat ze tussendoor een ander klusje doen en dat je daar op moet wachten. Dus t is echt op dat moment doen wat je kan om te zorgen dat je ze voor blijft, maar dat is geluktquote:Op zaterdag 23 september 2023 12:15 schreef sigme het volgende:
! Maar beter te vroeg dan te laat...?
Is het je gelukt om het boven op tijd klaar te hebben om ze door te laten werken?
Ik kan deze stukadoor ook echt aan iedereen aanraden. Ze werken netjes, zijn flexibel, ruimen tussendoor op, denken mee etc.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:01 schreef Debsterr het volgende:
Vakmannen die meer doen en eerder kunnen dan besproken, dat is wel een ongekende luxe hoor
quote:
Nou, inderdaadquote:Op zaterdag 23 september 2023 18:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Je gaat echt als een speer. Wat een werk en vooral ook wat een resultaat
Werken ze ook in Apeldoorn?quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan deze stukadoor ook echt aan iedereen aanraden. Ze werken netjes, zijn flexibel, ruimen tussendoor op, denken mee etc.
Kan t vragenquote:
Mijn netwerk is zelf niet zo groot, maar met een zwager die zzp't in de bouw heb je wel makkelijker vaklui tot je beschikking. En redelijk flexibel ook, maar eigenlijk hebben we dat netwerk amper ingezet.quote:Op zondag 24 september 2023 08:42 schreef Seven. het volgende:
Wow Puala, jullie gaan echt als een malle! Wil je eens wat meer vertellen over jouw netwerk?
ook voor de klussen die je zelf doet. Ff de bestrating zelf leggen, hoppa! Hoe bereid je het zandbed voor?
En wat wordt het weer prachtig trouwens, er is echt een supermooie ruimte ontstaan met de aanbouw erbij. Erg benieuwd naar de na foto's en hoe jouw bank hier staat. Heb je genoeg licht bij je eettafel?
Dankjewelquote:Op zondag 24 september 2023 09:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
OMG!En je woont er al, dus ben erg benieuwd naar de volgende monsterupdate.
Petje af, hoor. Wat kun jij ontzettend snel plannen bedenken, beslissingen nemen over belangrijke dingen en dan ook nog uitvoeren. Wauw!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |