Ik zit op m'n werk, dus ga niet uitgebreid plattegronden nu, maar alvast:
Beneden:
• In welke staat is je schuur, heb je 'm nodig voor schuurspullen of heb je ook nog elders opslag? Want anders kun je misschien een mooie tuinkamer als thuiskantoor maken. Zo fijn als dat een ruimte beneden is, ook qua stoken en verbinding met buiten.
Edit: ik zie nu dat je de garage bedoelt. Dan zou ik misschien juist wel linksboven een mooie tuinkamer/thuiskantoor maken.
• Geen idee van de constructie in je gevel aan de bovenkant van het plaatje en of je daar openslaande deuren kunt maken, maar de keuken tegen de linkerwand bovenin en dan een eiland (waarin je dat stukje muur eventueel kunt verwerken) zou mooi kunnen passen, denk ik? Je krijgt dan een soort schiereiland:
![55871d350867474a3c8dd9fc0b7e7a5c--kitchen-ware-penthouse.jpg]()
• De keuken met eiland kan ook voorin je huis, dan heb je achterin in het lagere gedeelte de woonkamer met ruimte voor je bank. Alleen mis je dan misschien je haard? Of zou je er een mooie doorkijkhaard van kunnen maken?
• Eén logeerkamer creëren op zolder (eventueel met een douche en/of wastafel) en de eerste verdieping opnieuw inrichten, zodat je daar een fijne tweede logeerkamer, de grote badkamer en je eigen slaapkamer hebt. Door de badkamer te verplaatsen of te vergroten, kun je een aparte wc maken en misschien zelfs een inloopkast:
Voor je badkamer zie ik twee opties:
• Het toilet apart maken in de huidige kasten bij de trap, zodat je misschien niet eens heel ingrijpend in de badkamer hoeft te sleutelen en dan een stuk van de rechtsonder slaapkamer erbij trekken. Uitbreiden om daar een mooie inloopdouche of juist een wastafelnis te maken, kan relatief eenvoudig.
• De badkamer verplaatsen naar de kamer linksboven. Je huidige badkamer kan dat apart toilet of een gave inloopkast worden en je zou zelfs het raam van de huidige badkamer dan op de overloop kunnen laten uitkomen. Fijn om daglicht op de overloop te hebben
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....maandag 30 september 2013 07:58 schreef
Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)