Als je eventueel een idee hebt mag t ook via tekst hoor, ik bouw t plattegrondje dan vanavond wel ffquote:Op donderdag 13 april 2023 13:40 schreef BE het volgende:
*meeleest!![]()
Ik ben geen plattegrondheld maar ben idd heel benieuwd waar, onder andere, @:SQ en @:Claudia_x mee komen.@:Leandra kan dit ook wel volgens mij.
Bij voorkeur de woonkamer.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:00 schreef Leandra het volgende:
Wil je de keuken aan de tuin hebben grenzen of juist de woonkamer?
Alles is gelijkvloers op elke verdieping. Er zijn enkel trappen om van verdieping naar verdieping te komen zoals op de plattegrond staat. Ik heb geen foto's gemaakt en wil geen funda foto's gebruikenquote:Op donderdag 13 april 2023 19:05 schreef lipje het volgende:
Ik zie dat de vloer aardig scheef loopt. Zijn er stapjes om rekening mee te houden? Foto’s van de begane grond mag ook
Dus dan zou je de keuken op de plek van de huidige woonkamer kunnen doen en de huidige keuken en eetkamer tot woonkamer kunnen verbouwen?quote:
Als dat haalbaar is is dat wel het tofste denk ikquote:Op donderdag 13 april 2023 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus dan zou je de keuken op de plek van de huidige woonkamer kunnen doen en de huidige keuken en eetkamer tot woonkamer kunnen verbouwen?
Ik wil zeker een plek voor mijn gereedschapquote:Op donderdag 13 april 2023 19:51 schreef tux87 het volgende:
Wil je de garage houden? Andere zou dat een mooie plek zijn voor de keuken..
De vaste kasten op de overloop kun je prima een toilet in maken. Dan ben je dat kwijt in de badkamer
Wij ook, daarom bij ons de keuken ook aan de voorkant, geeft ook gelijk privacy in de woonkamer.quote:Op donderdag 13 april 2023 19:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Als dat haalbaar is is dat wel het tofste denk ikIk heb het liefste de woonkamer bij de tuin, dat bevalt in dit huis ook prima.
Omdat rechts de buren van 2-1 kapper zitten en dan links alleen de garages tegen elkaar?quote:Op donderdag 13 april 2023 21:01 schreef Leandra het volgende:
Maar als het een tweekapper is die bij de garage verbonden is met de buren, waarom zitten er dan geen ramen aan de zijkant zonder buren?
Helemaal niks?
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:04 schreef Seven. het volgende:
Kantoor: je garagemuur niet inkorten maar juist gebruiken door het hele hoekje dicht te maken met een glazen wand. Maar wordt mogelijk wel wat proppen met je eethoek en megabank en keuken met eiland in de ruimte die dan overblijft.
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaidquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.
[ afbeelding ]
Manlief kwam met een wat meer basic ontwerp
[ afbeelding ]
Bovenverdieping standaard en out of the box, ook afhankelijk of beneden een kantoor komt. Dan kan het kantoor boven logeerkamer worden. Mogelijk op zolder 2 kamers maken, maar ik kan me voorstellen dat de directeur nog wat klein is om op zolder te slapen dus vandaar de andere optie. Bij beide wasoptie op de 1e verdieping. Nog liever heb ik die altijd op de begane grond, maar dan moet je een stuk van de schuur opgeven. Maar ik zelf vind de zolder echt een no go, dus die heb ik in ieder geval uitgesloten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas zit in de keuken weer een paal verstopt, waardoor eettafel lastig is (in ieder geval mij lukte het niet)quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaid
En als je die pilaar wegdenkt? Heb je dan nog leuke ideeen?quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Helaas zit in de keuken weer een paal verstopt, waardoor eettafel lastig is (in ieder geval mij lukte het niet)
Waarom zou je gaan eten in t donkerste deel van je huis? En gaan koken in het lichte deel? Ben wel benieuwd waarom je daar voor zou kiezenquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je eerste plaatje en dan met keuken en eethoek omgedraaid
Ikzelf kijk eigenlijk eerst naar de beschikbare ruimte en wat daar het beste past + de flow die dat dan oplevert in je woning.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan eten in t donkerste deel van je huis? En gaan koken in het lichte deel? Ben wel benieuwd waarom je daar voor zou kiezen
Als je op het eerste plaatje de deur van de garage naar die werkkamer handhaaft kan het bureau tegen de andere muur, kun je de muur waar op jouw plaatje de dubbele deuren zitten doortrekken en kan de bank gedraaid worden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad waar ik ook tegenaan liep. De verschillende muurtjes en kolommetjes maken de begane grond niet makkelijker.
[ afbeelding ]
Manlief kwam met een wat meer basic ontwerp
[ afbeelding ]
Bovenverdieping standaard en out of the box, ook afhankelijk of beneden een kantoor komt. Dan kan het kantoor boven logeerkamer worden. Mogelijk op zolder 2 kamers maken, maar ik kan me voorstellen dat de directeur nog wat klein is om op zolder te slapen dus vandaar de andere optie. Bij beide wasoptie op de 1e verdieping. Nog liever heb ik die altijd op de begane grond, maar dan moet je een stuk van de schuur opgeven. Maar ik zelf vind de zolder echt een no go, dus die heb ik in ieder geval uitgesloten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De deur handhaven kan inderdaad, maar je heb wel een deur nodig om het kantoor in te komen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat je die niet alleen vanuit de garage/schuur wil kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op het eerste plaatje de deur van de garage naar die werkkamer handhaaft kan het bureau tegen de andere muur, kun je de muur waar op jouw plaatje de dubbele deuren zitten doortrekken en kan de bank gedraaid worden.
De eettafel zou ik op de plek van de oude keuken doen en de keuken verder naar de voorkant.
Boven zou ik de badkamer idd verplaatsen naar de kleine slaapkamer en dan een inloopkast van de oude badkamer maken, met een doorgang naar de grote slaapkamer dus.
Nee, dat was juist bewust mijn idee, via de garage naar kantoor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De deur handhaven kan inderdaad, maar je heb wel een deur nodig om het kantoor in te komen. Ik ga er in ieder geval vanuit dat je die niet alleen vanuit de garage/schuur wil kunnen bereiken.
Als de palen weg kunnen zijn er wel meer mogelijkheden om de bank te plaatsen.
Grappig hoe verschillende levenswijzes kunnen verschillen. Ik zou nooit buitenom willen ivm 3 redenen, schoenen, stof/vuil en honden. Ik loop thuis op sokken, in de garage is dat niet zo handig en loop je stof en vuil ook naar kantoor als je geen en weer loopt en de belangrijkste nu we op de begane grond werken kunnen de honden even komen kijken tijdens het werken en weer ergens anders in huis gaan liggen als ze dat willen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was juist bewust mijn idee, via de garage naar kantoor.
Wel een prima thuiswerkplek maar niet een die altijd in your face is, die altijd lonkt om "nog even" iets te doen.
Deur dicht, weekend.
Hoeft het bureau ook niet strak opgeruimd.
Als wij alle ideeen en gedachten aandragen mag Puala beslissen wat het beste bij haar past 😉quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Ik werk thuis ook het liefst midden in de woonkamer
Aan het eind van de dag je spulletjes in de kast en dan is het ook prima.
Ik was ook niet aan het bepalen wat het beste bij puala paste, ik reageerde gewoon op t gesprek, maar vooruit.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:58 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Als wij alle ideeen en gedachten aandragen mag Puala beslissen wat het beste bij haar past 😉
Ik heb een extra monitor en ben te lui die elke x in de kast te zetten. Is gewoon ook onhandig om elke x te doen. Maar daarnaast puzzel ik ook heel graag en is het soms gewoon handig dat aan het bureau te doen ivm afspraken waarbij de eettafel nodig is. Mijn bureau is ook gewoon de oude eettafel van t vorige huisquote:Op vrijdag 14 april 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Ik werk thuis ook het liefst midden in de woonkamer
Aan het eind van de dag je spulletjes in de kast en dan is het ook prima.
Dat wilde ik beamen, misschien niet zo handig geformuleerd 🤐quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het bepalen wat het beste bij puala paste, ik reageerde gewoon op t gesprek, maar vooruit.
Oh hahaquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:02 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat wilde ik beamen, misschien niet zo handig geformuleerd 🤐
Ik loop ook zo op sokken de garage in om iets uit de vriezer te pakken (de deur naar de garage zit bij de zithoek @Seven.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Grappig hoe verschillende levenswijzes kunnen verschillen. Ik zou nooit buitenom willen ivm 3 redenen, schoenen, stof/vuil en honden. Ik loop thuis op sokken, in de garage is dat niet zo handig en loop je stof en vuil ook naar kantoor als je geen en weer loopt en de belangrijkste nu we op de begane grond werken kunnen de honden even komen kijken tijdens het werken en weer ergens anders in huis gaan liggen als ze dat willen.
Lekker out of the box aubquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh hahaja ik ben ook niet op mijn scherpst hoor. Vrijdag
Maareh, puala, hoe wild wil je de ideeën hebben?
Wij hebben ook geen achterom en ik trek de groene container nooit door het huis. Ik gebruik zo'n tuinzak. Voordeel daarvan vind ik dat ik die niet te zwaar kan maken, daar is ie te klein voor. Soms moet je een paar keer door het huis, maar dat is een kleine moeite vind ik.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:22 schreef Puala het volgende:
Oh dat vergat ik nog te zeggen. Er is geen achterom en ik heb liever geen slalom met de groene kliko door t huis heen. Dit moet een zo kort en efficient mogelijke route zijn, bij voorkeur niet door leefruimtes als een woonkamer/keuken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |