https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Dood programma. Zeg ik al tijden. De waarheid is hard. Leve Roxquote:
Dan moet je niet gaan roepen dat je het 'om niet' doet. Dan ben je gewoon een smiecht.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:42 schreef superniger het volgende:
Was gewoon een prima zakelijke deal van Sywert.
En de altijd sympathieke Ray.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan laten we jou mooi alleen met Rutger stront.
Ziekquote:Op donderdag 13 april 2023 22:50 schreef nils_22 het volgende:
Sywert zou wel de laatste persoon zijn met wie ik medelijden zou hebben... die mag kapot, vrouw en kinderen zijn collateral damage
Ik vind dit heel raar allemaal.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:03 schreef DKUp het volgende:
Nog meer herhalingen, het is nog niet eens begonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noteer het evenquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bij ab osterhaus en co moet ik altijd aan dit nummer denken
dan weet je dat
doe even in een notequote:
Staat genoteerdquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
doe even in een note
ik vind dat dat moddagboek nogal eenzijdig is namelijk
wat eigen inbreng is wel goed voor het beeld
Tering nirvanaquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bij ab osterhaus en co moet ik altijd aan dit nummer denken
dan weet je dat
Ben je dronken?quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
doe even in een note
ik vind dat dat moddagboek nogal eenzijdig is namelijk
wat eigen inbreng is wel goed voor het beeld
Ze hebben een unplugged versie van dat nummer wat eigenlijk de bekendheid van Bowie zijn versie ontstijgtquote:
hoe dat zo?quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oke
Snapte je post verder niet dus ga het onderwerp veranderen. Ik ga zondag Irakees eten.
Moet je aan mijn moeder vragen maar sta er zeker voor open en verwacht een hoop kruiden en smaakquote:
ik woonde ooit vlakbij een afghaans restaurantjequote:Op vrijdag 14 april 2023 21:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Moet je aan mijn moeder vragen maar sta er zeker voor open en verwacht een hoop kruiden en smaak
Nederland is een smakeloos land.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik woonde ooit vlakbij een afghaans restaurantje
dat was erg lekker
het format is normaal wel lekker kort en best prima meestalquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nederland is een smakeloos land.
Wtf is er met vandaag inside aan de hand? Al heel lang niet gekeken maar snap er allemaal geen klote van
Pure aids maar snap dat hij geld nodig heeft voor een nieuw seizoen van Million dollar island.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het format is normaal wel lekker kort en best prima meestal
maar john de mol had opvulling nodig op sommige dagen ofzo dus dan moeten zij ineens langer
Snap ik nog wel maar dat belerende toontje is daarentegen fascinerendquote:Op vrijdag 14 april 2023 21:54 schreef Regilio_ het volgende:
Sywert is lekker aan het twitteren ja alsof er niets is gebeurd. Lekker politiek duiden elke dag. Totaal gestoord.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oke
Snapte je post verder niet dus ga het onderwerp veranderen. Ik ga zondag Irakees eten.
Al laat hij het op zijn borst tatoeëren, dan snapt ome Sjon nog steeds niet wat "waarde creëeren" inhoudt. Achterlijke parasiet dat het isquote:Op zaterdag 15 april 2023 14:58 schreef superniger het volgende:
JOHN DE MOL.
https://www.mediacourant.(...)t-een-flinke-daling/
Werd gesproken over een miljardairquote:Op zaterdag 15 april 2023 15:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Al laat hij het op zijn borst tatoeëren, dan snapt ome Sjon nog steeds niet wat "waarde creëeren" inhoudt. Achterlijke parasiet dat het is
quote:Op zaterdag 15 april 2023 14:58 schreef superniger het volgende:
JOHN DE MOL.
https://www.mediacourant.(...)t-een-flinke-daling/
Jup. Die langspeelplaat wordt wel vermoeiend zo langzamerhand. Tel daarbij op dat hij vrijwel altijd laat blijken niet goed op de hoogte te zijn ("dan had ze tegen Danny moeten zeggen dat ze er niet van gediend is" bijv.) maken het helemaal kolderiek.quote:Op maandag 17 april 2023 17:15 schreef superniger het volgende:
Derksen gaat het vanavond zeker opnemen voor Danny.
NWS / Wielercommentator Danny Nelissen weg bij NOS na ophef
Hij is ook altijd leidinggevende geweest, geen idee hoe vervelend of scheef sommige werkvloeren kunnen zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 17:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Jup. Die langspeelplaat wordt wel vermoeiend zo langzamerhand. Tel daarbij op dat hij vrijwel altijd laat blijken niet goed op de hoogte te zijn ("dan had ze tegen Danny moeten zeggen dat ze er niet van gediend is" bijv.) maken het helemaal kolderiek.
Doet pa gewoon zelf.quote:
Dit wist ik niet.quote:Op maandag 17 april 2023 22:16 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Presenteert de kids top 20 en daar doet ze vaak dansjes.
Goede nummers.
Ok, maar geen Kim-Lian van der Meij.quote:Op maandag 17 april 2023 22:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat de studio verder volstaat met kinderen
Kan je niet lekker fappen bedoel je?quote:Op maandag 17 april 2023 22:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat de studio verder volstaat met kinderen
Niet eens hard krijgen, kutkoters.quote:Op maandag 17 april 2023 22:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Kan je niet lekker fappen bedoel je?
Mooi dat je het zelf zegt anders moesten we je aangeven.quote:Op maandag 17 april 2023 22:20 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Niet eens hard krijgen, kutkoters.
Dit is te ordinair en wil mijn oprechte excuses aanbieden.
Stil blijven zitten, we zijn onderweg.quote:Op maandag 17 april 2023 22:20 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je komt mijn erectiestoornis verhelpen? Uhm... Tot zoquote:Op maandag 17 april 2023 22:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Stil blijven zitten, we zijn onderweg.
Hier moet ik helaas een TR voor plaatsen.quote:Op maandag 17 april 2023 22:20 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dan zou je in Engeland 100 TR's per topic plaatsen.quote:Op maandag 17 april 2023 22:23 schreef Coco het volgende:
[..]
Hier moet ik helaas een TR voor plaatsen.
Gadverdamme door haar vaderquote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef nils_22 het volgende:
Waarom luistert dat meisje van Wevers niet naar Johan en laat ze zich gewoon eens beffen?
Ze heeft liever die balk tussen haar benen.quote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef nils_22 het volgende:
Waarom luistert dat meisje van Wevers niet naar Johan en laat ze zich gewoon eens beffen?
quote:Op maandag 17 april 2023 22:28 schreef Regilio_ het volgende:
Achter Gijp die vent die vrijwel élke uitzending bij De Slimste Mens in het publiek zat.
quote:Op maandag 17 april 2023 22:30 schreef nils_22 het volgende:
Het is gewoon de oude lul die redeneert vanuit zijn beperkte wereldbeeld. Daarnaast prima vent juist omdat hij niks inslikt. Dát is zijn charme, niet perse de onzin die hij uitkraamt.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:25 schreef nils_22 het volgende:
Johan lijkt me wel een mooie vertrouwenspersoon.
"Ik ben verkracht in de bezemkast.."
"Overgevoelige slappeling, klager, ga werken trut!"
Johan verdiende als hoofdredacteur VI al tegen of meer dan 10.000 euro bruto per maand. Hij is al zeker decennia financieel behoorlijk onafhankelijk. Het dringt niet tot hem door dat de vermeende slachtoffers mensen zijn die blij mogen zijn met 2500 bruto zonder toeslagen en een huur van 1000 euro. Ja, dan heb je niet zo'n grote mond meer.quote:Op woensdag 19 april 2023 14:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is gewoon de oude lul die redeneert vanuit zijn beperkte wereldbeeld. Daarnaast prima vent juist omdat hij niks inslikt. Dát is zijn charme, niet perse de onzin die hij uitkraamt.
René is wel iemand waarvan de "formule" is uitgewerkt. Voegt werkelijk waar niks toe. Die grapjes van hem lacht ook niemand meer om. Als het serieus wordt komt hij intellect te kort en hoor je hem niet.
10.000bruto pm als hoofdredacteur? Das nog bar weinig.quote:Op woensdag 19 april 2023 17:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Johan verdiende als hoofdredacteur VI al tegen of meer dan 10.000 euro bruto per maand. Hij is al zeker decennia financieel behoorlijk onafhankelijk. Het dringt niet tot hem door dat de vermeende slachtoffers mensen zijn die blij mogen zijn met 2500 bruto zonder toeslagen en een huur van 1000 euro. Ja, dan heb je niet zo'n grote mond meer.
quote:Zielig! Johan Derksen leefde in de verkeerde tijd. Als zeer modale verdediger verdiende hij in de jaren zeventig een semi-prof vergoeding als speler bij Cambuur, Veendam en Go Ahead Eagles. De man die bekend stond om zijn vliegende tackels moest overdag werken als journalist om rond te komen. Zijn interviewstijl kwam toen al overeen met zijn manier van spelen trouwens. Derksen was zelfs nog even oppasser van René van der Gijp. Hij chauffeerde Gijpie ooit rond tijdens zijn voetbaljaren bij Veendam, de club waar Van der Gijp’s oom trainer was. Soms werd Renéétje daar gedropt door zijn ouders.
MEER VAN QUOTE
'We kunnen niet vrij feestvieren door die oorlog'
Video afspelen
Het echte cashen kwam voor Derksen pas decennia later. De oud-voetballer is altijd in loondienst geweest. Tot 2012 was hij journalist bij magazine Voetbal International, vanaf 2000 was hij de verschroeiend eerlijke hoofdredacteur van het blad.
Geld interesseert hem weinig, bezweert de workaholic altijd. Derksen verdient zijn geld met voetbalanalyses, maar met die werkzaamheden zou hij het liefst stoppen. Derksen zou het liefst al zijn tijd investeren in de propaganda van vergeten bluesartiesten. Dat is een dure hobby.
Derksen presenteerde lange tijd ‘om niet’ een radioshow bij RTV Rijnmond. Dat doet hij voor nu 40 Up, het nieuwe radiostation van Harry de Winter.
Daarnaast is de voetbaljournalist organisator van een bluesfestival in bluesbedevaartsoord Grolloo en instigator van magazine Voetbal Inside, de glossy die bij de succesvolle tv-show hoort. Volgens bronnen bij uitgeverij Pijper verdient Derksen daar zó weinig dat hij de gage weigert en liever voor niets werkt dan voor iets.
De ex-journalist kan het zich veroorloven om zich door journalistieke idealisme te laten leiden. Zijn geld staat op de bank en zit in vastgoed. Derksen verkocht een woning in het Utrechtse grefodorp Oudewater en zal - als hij al zijn bezittingen, verkoopt - net aan miljonair zijn.
Hij is de armste van het VI-trojka. De kleine jongen die hij ooit in zijn auto meevoerde, heeft het beter geregeld.
This content is imported from YouTube. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
René van der Gijp ¤2 miljoen.
‘Je gelooft het misschien niet, maar verleden jaar kreeg ik nog ¤150.000. Van dat eerste boek, hè!’ , zei voetbalanalyticus René van der Gijp recent tegen Maxim Hartman. ‘Wat moet je allemaal met dat geld? Ik kan ook maar één Porsche rijden, weet je wel. Dus ik heb Johan (Derksen) gebeld en zei: hou het maar. Waarop Derksen vraagt: ‘meen je dat?’ ‘Nee!’, waarna hij zijn karakteristieke schaterlach liet schallen.
De rebelse post-puber - hij liet zijn vader altijd z'n Porsches wassen terwijl hij zelf op de Atari ging spelen - maakte sneller carrière in de wereld van de media dan in de voetballerij. Met de biografie over zijn leven katapulteerde de status van Gijp naar de a-status categorie. Wat leverde dat Gijpie op?
Van der Gijp is in bezit van twee investeringsvehikels. In zijn oudste bv, die hij in 1997 oprichtte, vinden we een eigen vermogen van ¤9 ton, waarvan de helft uit vorderingen bestaat. Deze vorderingen zouden enerzijds de aflossingen op zijn hypotheken kunnen zijn, of gerelateerd zijn aan Gijp’s tweede bv, die hij in 2007 in het leven riep.
In het jaarverslag van 2014 zien we een vermogen van ¤1,3 miljoen, waarvan tevens zo’n ¤5 ton aan vorderingen. In 2008 kocht Gijp zijn huidige woning in Dordrecht, waar hij ¤520.000 voor neertelde met een hypotheek van ¤630.000. Omdat hij zijn wijlen vrouw en zoontje graag dichtbij had, kocht hij voor hen in 2010 een woning in de buurt voor ¤267.000, hypotheekvrij. Deze woning staat te koop.
Een aantal jaar later, in 2013, koopt Gijp nog twee vastgoedobjecten: een rijtjeshuis in Rotterdam van ¤240.000 (zonder hypotheek) en een appartement in Scheveningen van ¤215.000 met een hypotheek van ¤271.000. De laatste woning zou Gijp hebben aangeschaft om uit te buiken na de zomerse uitzendingen van Voetbal Inside tijdens het EK's en WK's.
Als we alle cijfers bij elkaar optellen, inclusief de meerwaarde op zijn woningen, minus de hypothecaire schulden, dan schatten we het vermogen van de schaterlach van de show op tenminste ¤2 miljoen..
Dat bedoel ik. Hij kan zich niet verplaatsen in die personen. Net zoals Gijp dat niet kan als simpele voetballer die echt meer dan genoeg centen heeft en daardoor dus ook de macht van keuze.quote:Op woensdag 19 april 2023 17:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Johan verdiende als hoofdredacteur VI al tegen of meer dan 10.000 euro bruto per maand. Hij is al zeker decennia financieel behoorlijk onafhankelijk. Het dringt niet tot hem door dat de vermeende slachtoffers mensen zijn die blij mogen zijn met 2500 bruto zonder toeslagen en een huur van 1000 euro. Ja, dan heb je niet zo'n grote mond meer.
Die grote bek is ook maar een act.quote:Op woensdag 19 april 2023 19:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Johan heeft op dat punt gewoon geen empathisch vermogen, misschien mede omdat hij in een hele andere cultuur opgroeide. Volgens mij denkt hij serieus dat als de VI-heren elke avond een grote bek hebben aan tafel, dan heeft de gemiddelde Nederlander dat ook. Alleen vergeet hij dat gewone mensen totaal niet zo zijn als zij.
lol Genee staat nog dichter bij de werkelijkheid joh, ik denk dat Derksen al sinds hij het management van Cuby&Blizzards deed los staat van de echte wereld.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die grote bek is ook maar een act.
Maar hij (Gijp niet) komt veel meer tussen de gewone lui dan een Hugo of Rutten.
Want hij is/was jaren op de radio (pro deo) als hobby, speelt in bandjes, zit in een paar muziek (blues) organisaties. Dan zit je veel tussen de “normale” mensen en praat je er ook veel mee.
En zoals dat stuk hierboven aangeeft. Als prof verdiende die geen cent (Itt nu) waarbij hij 2 banen had. Dus hij heeft wel een hele periode gehad van je redden met de hypotheek.
Nou dat denk ik dus niet. Hij weet echt wel wat er leeft op de wereld, en praat net zoals bijna elke 68+ die ik ken.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
lol Genee staat nog dichter bij de werkelijkheid joh, ik denk dat Derksen al sinds hij het management van Cuby&Blizzards deed los staat van de echte wereld.
Verklaart ook wel zijn standpunten, die man denkt dat we wereld sinds de vorige eeuw heeft stilgestaan
NRC was niet zo enthousiast over zijn boekquote:
quote:Het stikstofboek van Arnout Jaspers is een selectief pleidooi tegen vitale snippers groen
De kritiek van Arnout Jaspers op het strenge Nederlandse stikstofbeleid is een moreel pleidooi. Hij verkondigt halve waarheden en kiest alleen de feiten die hem uitkomen.
[...]
*
BBBedrog.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:40 schreef BobW het volgende:
[..]
NRC was niet zo enthousiast over zijn boek
[..]
Ja NRC, linkse wappie krantquote:Op woensdag 19 april 2023 21:40 schreef BobW het volgende:
[..]
NRC was niet zo enthousiast over zijn boek
[..]
He?quote:Op woensdag 19 april 2023 21:48 schreef monkyyy het volgende:
Op iedere hectare landbouw grond mag 60m3 koeienpoep uitgestort worden, ieder jaar. Dat komt neer dat er een plakkaat koeienstront van 6cm dik over alle landbouwgrond (de helft van de oppervlakte van Nederland) in Nederland wordt uitgesmeerd, ieder jaar weer.
We zitten letterlijk in de shit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |