abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208800819
Wielercommentator Danny Nelissen weg bij NOS na ophef

Het contract van wielercommentator Danny Nelissen bij de NOS wordt niet verlengd. Dat bevestigt Nelissen, en de NOS heeft daar ‘niets aan toe te voegen’. De commentator lag onder vuur na een column waarin wieleranalist Marijn de Vries een niet bij naam genoemde collega van De Avondetappe beschuldigt van vulgaire taal.

Nelissen zegt tegen deze site dat hij heeft gesproken over zijn vertrek bij NOS met Shownieuwsdeskundige en oud-wielrenster Leontien van Moorsel. ,,Ik heb hem vrijdag gesproken. Hij was bij de Amstel Gold Race, maar hij doet normaal gesproken verslag van die koers, al jaren”, zei Van Moorsel daar zondagavond laat over bij het entertainmentprogramma. ,,Het is een van de betere commentatoren. Het is gewoon een gemis voor het wielrennen. Ik en heel wieler-Nederland vinden het echt heel erg dat hij aan de kant gezet is.”

Zelf wil Nelissen het nieuws niet verder toelichten. ,,Dat komt ter zijner tijd.” Hij vindt dat er ‘heel veel’ beweerd wordt zonder dat er sprake is van hoor- en wederhoor.

In de column van een maand geleden waarin De Vries de misstanden aan de kaak stelt, noemt zij de naam van haar collega niet, maar al snel ging wel Nelissens naam rond. Ze schreef in NRC onder meer hoe ze haar collega aansprak op de smerige taal die hij uitsloeg, en maakte daar melding van bij een eindredacteur. Een jaar later merkte ze wederom ‘een raar sfeertje’ op. ‘Er komt niemand naast je staan. Stel je voor dat je in dat sfeertje de leuke tv-analist moet zijn. Met de vieze praatjesmaker tegenover je aan tafel. Kun je je voorstellen hoe dat is?’ Als ze daarna niet meer welkom is bij De Avondetappe, en dat aankaart bij haar hoofdredacteur, wordt daar niets mee gedaan.

Publieke schandaal niet nodig’
De Vries zei vorige week nog dat de gevolgen van het openbaar maken van de misstanden bij NOS Sport groter zijn dan wat haar betreft nodig was. ,,In mijn geval staan de gevolgen voor de dader niet in verhouding tot het vergrijp. Hij wordt nu overal aangekeken op het verhaal, en nu zullen zich misschien deuren sluiten voor hém. Dat had helemaal niet moeten gebeuren als hij destijds gewoon een tik op de vingers had gekregen. Dan was het klaar geweest, had niemand er ooit wat van geweten, en was er nu niets aan de hand. Dit had helemaal niet zo hoeven te lopen. Voor smerige praatjes verdien je een berisping, geen publieke schandpaal.”

De Vries schreef de column over haar ervaringen naar aanleiding van een onderzoek naar tientallen meldingen over grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie van de NOS. De hoofdredactie van NOS Sport stapte daarop op.

https://www.ad.nl/show/wi(...)s-na-ophef~a4d9f712/

POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 17 april 2023 @ 13:19:01 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208800877
Ik zeg 'nee' maar alleen maar omdat die hele woke cancelcultuur me de keel uit begint te hangen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_208800880
En terecht, viespeukje.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208800885
Ik ken die vent niet, nog nooit van gehoord of ooit eerder gezien, met zo'n hoofd verdien je het om ontslagen te worden
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 april 2023 @ 13:19:47 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208800887
quote:
Ik en heel wieler-Nederland vinden het echt heel erg dat hij aan de kant gezet is.”
Zou Leontien even niet voor iedereen willen spreken aub?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 april 2023 @ 13:21:02 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208800898
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 13:19 schreef Gunner het volgende:
Ik zeg 'nee' maar alleen maar omdat die hele woke cancelcultuur me de keel uit begint te hangen
Oh, een of andere viespeuk eruit gooien is ook al 'woke' tegenwoordig. Blijft lastig om bij te houden wat een bepaalde hoek allemaal wel of geen 'woke' meer noemt, pff.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208800921
Danny is niet ontslagen. Derhalve nee gestemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208800924
Nou nu heeft mevrouw de Vries het voor elkaar hé!!! Onze Danny afgepakt omdat ze niet tegen een beetje vuile taal kon en ze haar baantje in rook op zag gegaan. Triest wijf.
U MAD?
pi_208800938
Eens met Marijn. De NOS had moeten ingrijpen. En nu is Danny de klos.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 17 april 2023 @ 13:24:31 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208800945
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, een of andere viespeuk eruit gooien is ook al 'woke' tegenwoordig. Blijft lastig om bij te houden wat een bepaalde hoek allemaal wel of geen 'woke' meer noemt, pff.
Hoe weet je het zo zeker dat het een viespeuk is? Nelissen zelf zegt dat er geen hoor- en wederhoor is toegepast ook nog eens.

Wat is nu waarheid.
  maandag 17 april 2023 @ 13:25:16 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208800957
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hoe weet je het zo zeker dat het een viespeuk is? Nelissen zelf zegt dat er geen hoor- en wederhoor is toegepast ook nog eens.

Wat is nu waarheid.
Dan kan hij toch een zaak aanspannen wegens laster of smaad? (ik haal die 2 altijd door elkaar)
pi_208800996
Als ik daar zou werken zou ik klagen dat ik me 'niet veilig voel', met al die roddel en achterklap terwijl je om het minste publiekelijk aan de schandpaal genageld kan worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 17 april 2023 @ 13:29:15 #13
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208801005
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:23 schreef de_boswachter het volgende:
Nou nu heeft mevrouw de Vries het voor elkaar hé!!! Onze Danny afgepakt omdat ze niet tegen een beetje vuile taal kon en ze haar baantje in rook op zag gegaan. Triest wijf.
Rox knetemann daarentegen, zit altijd geil mee te lachen om schuine grappen en sexueel getinte toespelingen bij VI Inside
  maandag 17 april 2023 @ 13:29:26 #14
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208801009
Wel grappig dat Nelissen klaagt om gebrek aan wederhoor om vervolgens geen wederhoor te geven.

Voor de rest kan ik mij best voorstellen dat Nelissen nu iets te hard wordt aangepakt als overcompensatie van het halfzachte beleid. Als Nelissen toen dit plaats vond voldoende gecorrigeerd was, had hij nu niet weg gehoeven.
I am a black hole shitting into the void
pi_208801039
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan kan hij toch een zaak aanspannen wegens laster of smaad? (ik haal die 2 altijd door elkaar)
Wat zou er dan gezegd over hem zijn dat zo'n zaak rechtvaardigt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 17 april 2023 @ 13:37:09 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208801090
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 13:19 schreef Gunner het volgende:
Waarom is dit ineens woke cancelcultuur?
  maandag 17 april 2023 @ 13:37:42 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208801094
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat zou er dan gezegd over hem zijn dat zo'n zaak rechtvaardigt?
Weet ik niet, ik ken alle details niet.
  maandag 17 april 2023 @ 13:39:19 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208801110
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 13:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waarom is dit ineens woke cancelcultuur?
Omdat met een beetje pech voor Nelissen hij nergens meer aan de bak komt omdat niemand het meer aandurft omdat ie , naar men zegt, iets 'vulgairs' heeft gezegd. Beetje vaag allemaal wat dat dan weer is.

En ik wil gewoon even interessant doen met wat mode-woorden.
  maandag 17 april 2023 @ 14:04:44 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208801357
Die kerel mag wel ffe een toontje later commentateren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208802187
Jammer allemaal. Danny is een van de weinige met verstand van wielrennen en gaf prima commentaar en analyses. Gelukkig hebben we de Belgen nog die ons van prima commentaar voorzien.
pi_208802402
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 13:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
Omdat met een beetje pech voor Nelissen hij nergens meer aan de bak komt omdat niemand het meer aandurft omdat ie , naar men zegt, iets 'vulgairs' heeft gezegd. Beetje vaag allemaal wat dat dan weer is.

En ik wil gewoon even interessant doen met wat mode-woorden.
Wat is vulgair en waar was het?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 april 2023 @ 16:43:36 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208803091
Zijn gedrag heeft aardig wat impact gehad op de carriere van Marijn de Vries, dus vind het niet verlengen van het contract wel proportioneel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208803277
quote:
2s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat is nu waarheid.
....en ik vraag me ook af wat er dan precies valt onder "vieze praatjes."

( Ik bedoel is dat seksistisch of vertelde hij moppen over poep? Zoiets.)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 17 april 2023 @ 17:06:40 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208803330
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
....en ik vraag me ook af wat er dan precies valt onder "vieze praatjes."

( Ik bedoel is dat seksistisch of vertelde hij moppen over poep? Zoiets.)
Hij vertelde met wie hij had geneukt, met wie hij nog wilde neuken en wie wie verder had geneukt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208803374
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij vertelde met wie hij had geneukt, met wie hij nog wilde neuken en wie wie verder had geneukt.
Okee.

Dat is inderdaad niet zo slim in deze tijd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')