Wij hebben inderdaad ook een kapstok bij de achterdeur omdat we daar altijd binnenkomen. Alleen als ik kind naar school brengen, neem ik de voordeur (want dat is 1/4e van de route korterquote:Op woensdag 12 april 2023 19:47 schreef Leandra het volgende:
Hier ook altijd achterom, via de garage, daar hebben we ook een kapstok en doen we de schoenen uit.
Vrijwel niemand komt of gaat via de voordeur.
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hebben ook een achterdeur. maar dan moet je over een ruim 2 meter hoge schutting. Geen goed idee![]()
En ik boekte een hotel, in MaastrichtDit jaar geen Londen want, dochter, stakingen in Frankrijk dus risico op uitval eurostar en het hotel waar we de laatste keer waren is gesloten tot eind december. Ik had al twijfels vanwege dochter, maar met die twee redenen erbij was het voor mij klaar. Nu dus 7 dagen Maastricht, nog wel ff bedenken wat we gaan doen
Deden we 2 jaar geleden, met zo`n boottocht over de Maas. Vond niet veel aan Luikquote:Op woensdag 12 april 2023 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Deden we 2 jaar geleden, met zo`n boottocht over de Maas. Vond niet veel aan LuikDit keer misschien Aken es proberen. En we gaan naar de outlet in Roermond
Ben zo`n muts met rijbewijs die niet durft te rijden waar ze nog nooit geweestquote:Op woensdag 12 april 2023 20:46 schreef LeSage het volgende:
Ben je met de auto? Dan is de mergellandroute echt een aanrader om te rijden
Nou, dat idd. Mooi van lelijkheidquote:Op woensdag 12 april 2023 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.
Je kunt het miljoenenlijntje wel pakken.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ben zo`n muts met rijbewijs die niet durft te rijden waar ze nog nooit geweestis dus we gaan met de trein. En de bus. Misschien dat er zo`n tocht met de bus is? Wil wel heel graag naar de mergelgrotten
[..]
Nou, dat idd. Mooi van lelijkheidEn stoffig, grijs... Zoon wil naar de outlet, die wil shoppen. Heeft ie niet van mij, ben geen shopper
![]()
We zullen wel weer een boottocht doen en oh ja, ik krijg een dag rust van zoon omdat we een hele week gaan
Oeh, heb al op de site geloerd en dat lijkt me gaaf. En toeristisch, boeien. Juist leukquote:Op woensdag 12 april 2023 20:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Je kunt het miljoenenlijntje wel pakken.
https://miljoenenlijn.nl/
Heel toeristisch, maar best leuk voor een keertje.
Ik houd ook van Luik.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.
Download een offline kaart dan verbruik je geen data en heb je altijd een kaart bij de hand. Pinpoint je eindpunt (bijvoorbeeld die boot of hotel/auto/station) dan kan je nooit echt verdwalen.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, wat ik van Luik gezien heb, was dit: boot meerde aan, we liepen over de brug, liepen die straat in, gingen rechts, terug en straat links, terug en toen weer naar de boot gelopen. Was als de dood dat we zouden verdwalen en de boot terug zou missen. En maps? Heb maar 2 gig per maand en je zit toch in het buitenland dus durfde mijn foon niet aan te zetten![]()
Zoon heeft nu 12 gig dus zou wel kunnen
Oeh, handig, dankquote:Op donderdag 13 april 2023 09:16 schreef Elleska het volgende:
[..]
Download een offline kaart dan verbruik je geen data en heb je altijd een kaart bij de hand. Pinpoint je eindpunt (bijvoorbeeld die boot of hotel/auto/station) dan kan je nooit echt verdwalen.
En ik gebruik bij stedentrips altijd deze boekjes als startpunt (voorheen 100% *stad*)
[ afbeelding ]
Kan best, maar neem toch liever geen risicoquote:Op donderdag 13 april 2023 09:21 schreef lily het volgende:
Binnen Europa betaal je dezelfde tarieven dus dat zou niet (meer) uit mogen maken.
Ze draait vandaag een dag mee in groep 4, ze wil zeker weten dat het een goede keuze is.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:18 schreef Hupje het volgende:
@:exode Hoe ging het gesprek over groep 4 of niet? Soms zijn afspraken zo niet flexibel, ze mogen blij zijn als ze met eigen personeel de boel kunnen draaien.
Zoals ik al zei, ik ben benieuwd voor mezelf. Ik wil (nee, moet) 1 specifieke dag vrij hebben, en verder zou ik graag een andere groep hebben (maar als dat niet zo is, is het geen ramp). Krijg ik die dag vrij niet, dan ga ik iets anders zoeken.
Het is maar net hoe het MT daar mee omgaatquote:Op donderdag 13 april 2023 10:34 schreef exode het volgende:
alleen die combinatie met haar coordinator rol is dus gedoe.
Fantastisch! Ik had veel eerder naar gr3 moeten gaan.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ze draait vandaag een dag mee in groep 4, ze wil zeker weten dat het een goede keuze is.
Ze beslist mee over de formatie, dus op zich is dat geen issue, alleen die combinatie met haar coordinator rol is dus gedoe.
Er gaan 3 collega's weg in de zomervakantie en het is een krimpschool, dus de toekomst is erg spannend.
Hoe bevalt groep 3 eigenlijk Amaranta? Jij draaide eerst toch ook hogere groepen?
Ja, ze denkt vooral dat ze er veel meer creativiteit in kwijt kan en ze is de halve pubers ook een beetje zat.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:10 schreef amaranta het volgende:
Groep 4 is ook een superleuk jaar trouwens
Ze is onderdeel van het MT, de stichting waar de school onder valt, doet moeilijk. Maar de directeur is voor....maar goed die gaat die strijd pas aan als zij er zeker van is.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is maar net hoe het MT daar mee omgaatHet hoeft geen probleem te zijn. Succes!
Zo, aangifte is ingevuld. Wel jammer dat het terug te krijgen bedrag een stuk lager is dan vorig jaar. Eens een nachtje over slapen en dan nog eens goed naar kijken en opsturen.
Ja, dat is wel het meest logische.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat het wel handig is, dat je lesgeeft in dezelfde bouw als waar je bouwleider van bent.
Wie had de huilbui? Jij jouw man of de baby?quote:Op donderdag 13 april 2023 15:38 schreef Bami het volgende:
Hallo hier iemand met 0 concentratie voor werk. Heeft misschien te maken met de baby die 4x wakker was afgelopen nacht, incl poepluier die verschoond moest worden en keiharde huilbui.![]()
Hoe maakt iedereen hier het?
quote:Op donderdag 13 april 2023 16:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wie had de huilbui? Jij jouw man of de baby?
Met Stiphout (boot) erheenquote:Op woensdag 12 april 2023 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.
Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt. Op onze oude basisschool gingen een juf van 3/4 mee naar 5/6 en werd het uiteindelijk dus zelfs 4 jaar. Het zal maar net niet klikken tussen kind en leerkracht dan.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:51 schreef Loj het volgende:
Ik vind groep 4 dus echt zo’n saai jaar
Hier wordt het weer bovenbouw, want te weinig bovenbouwers. Ik hoorde alleen vandaag via via dat het MT mij dit jaar weer mee wil met dezelfde groep. Maar dat zou dan het derde jaar zijn met dezelfde klas, dat vind ik eigenlijk niet goed voor mezelf en ook niet voor de kinderen.
Verder sta ik twee dagen voor de klas en twee dagen ambulante taken (ondersteuning ib op hb en gedrag niveau). Ben benieuwd of dat zo blijft…
Of de zeur-ouder.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt. Op onze oude basisschool gingen een juf van 3/4 mee naar 5/6 en werd het uiteindelijk dus zelfs 4 jaar. Het zal maar net niet klikken tussen kind en leerkracht dan.
Dat lijkt me erg vervelend voor de leerkracht.quote:
Ik heb het niet zelf aan de hand, maar zie het natuurlijk bij mijn zus wel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
N.a.v. het nieuws rondom de rechtszaak tegen massa-zaaddonor Jonathan, en ook omdat ik de laatste tijd met veel belangstelling luister naar een podcast over donorkinderen (gemaakt door 2 vrouwen die zelf ook zijn verwekt met behulp van (anoniem) donoren), vroeg ik me af hoe degenen hier die ook met behulp van een donor kinderen hebben gekregen omgaan met de donor. Ik snap dat het heel privé is hoor, dus voel je uiteraard niet verplicht te antwoorden. Maar als jullie er wel iets over willen delen: kennen jullie de donor? Hebben de kinderen daar ook al contact mee, of wachten jullie tot ze 16 zijn (dat is tegenwoordig de wettelijke leeftijd waarop ze in elk geval informatie zouden moeten kunnen krijgen over hun donor geloof ik?). Hoe kijken jullie tegen 't gebruiken van zaad van buitenlands spermabanken aan?
Definieer donor?quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
N.a.v. het nieuws rondom de rechtszaak tegen massa-zaaddonor Jonathan, en ook omdat ik de laatste tijd met veel belangstelling luister naar een podcast over donorkinderen (gemaakt door 2 vrouwen die zelf ook zijn verwekt met behulp van (anoniem) donoren), vroeg ik me af hoe degenen hier die ook met behulp van een donor kinderen hebben gekregen omgaan met de donor. Ik snap dat het heel privé is hoor, dus voel je uiteraard niet verplicht te antwoorden. Maar als jullie er wel iets over willen delen: kennen jullie de donor? Hebben de kinderen daar ook al contact mee, of wachten jullie tot ze 16 zijn (dat is tegenwoordig de wettelijke leeftijd waarop ze in elk geval informatie zouden moeten kunnen krijgen over hun donor geloof ik?). Hoe kijken jullie tegen 't gebruiken van zaad van buitenlands spermabanken aan?
Wij hebben basisinformatie, zoals uiterlijk, leeftijd en karaktertrekken op papier staan. Als Sjaak straks wil, mag hij op zoek naar de donor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de kinderen dan echt geen interesse hebben of dat dit ook mee beïnvloed is door een gevoel van loyaliteit aan de opvoed-ouders. Bedoel ik niet onaardig naar je zus hoor, maar het lijkt mij zulke basale informatie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het niet zelf aan de hand, maar zie het natuurlijk bij mijn zus wel.
De oudste, bijna 19, heeft nooit interesse gehad. De middelste, 16,5 wilde wel meer weten. Dus is er vorig jaar toen hij 16 is geworden een verzoek om informatie uit gegaan. Die informatie is gekomen, dat vond hij wel interessant. Helaas is de donor een jaar of drie geleden overleden, dus is er niet veel meer mogelijk dan de informatie die op papier beschikbaar is.
De jongste van 14 wilde het ook wel weten, en die had dezelfde donor.
Gezien het feit dat de ene het niet wilde weten, en de andere twee wel, denk ik dat het daar niet per se mee te maken heeft. Wat ik van hem begreep, zag hij er gewoon geen meerwaarde in. Hij heeft twee ouders, en wie dat zaadje heeft gedoneerd, is voor hem niet van belang.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:40 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de kinderen dan echt geen interesse hebben of dat dit ook mee beïnvloed is door een gevoel van loyaliteit aan de opvoed-ouders. Bedoel ik niet onaardig naar je zus hoor, maar het lijkt mij zulke basale informatie.
Bij mijn oudste waren zijn klasgenoten ook nieuwsgierig toen hij over zijn broertje vertelde; hoe dat dan werkt met twee vrouwen? Zoon heeft het uitgelegd en daarmee was het ook klaar.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:40 schreef exode het volgende:
Hier KID, met een vastgelegde donor (lang medisch verhaal). We hebben de basiskenmerken van de donor. De kinderen mogen inderdaad als ze 16 zijn de donor ontmoeten.
B is nu 9 en maalt er totaal niet naar. We zijn er heel open over en vertellen ook dat we deze man erg dankbaar zijn. Maar hij vindt het vooralsnog totaal niet interessant.
We merken nu wel dat vriendjes/vriendinnetjes van Juul vragen gaan stellen, dat was bij B ook in de kleuterklas. Juul staat daar vrij open in.
Elk kind is natuurlijk anders, en zal ook verschillend omgaan met deze toch wel bijzondere situatie. Het kan bijv zo zijn dat de een meer gevoelig is voor onbewust uitgezonden signalen van ouders dan de ander.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de ene het niet wilde weten, en de andere twee wel, denk ik dat het daar niet per se mee te maken heeft. Wat ik van hem begreep, zag hij er gewoon geen meerwaarde in. Hij heeft twee ouders, en wie dat zaadje heeft gedoneerd, is voor hem niet van belang.
Het kan basale informatie zijn, maar kennelijk ervaart hij dat (nog) niet als zodanig.
Kinderen zijn ook hele simpele wezens eigenlijk. Het is gewoon een gegeven, 2 moeders, punt. De nieuwsgierigheid is vaak gericht op dat ze het in hun eigen omgeving niet hebben. Tenminste dat is de ervaring die wij hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij mijn oudste waren zijn klasgenoten ook nieuwsgierig toen hij over zijn broertje vertelde; hoe dat dan werkt met twee vrouwen? Zoon heeft het uitgelegd en daarmee was het ook klaar.
Over loyaliteit maak ik niet zo'n zorgen, voor de oudste is er altijd ruimte om zijn vader te missen bijvoorbeeld, daar voel ik me op geen enkele manier vervelend bij en dat weet hij heel goed
Geen idee eerlijk gezegd. Sjaak is nu 8 en taalt er niet naar. Ik weet niet hoe dat zich gaat ontwikkelen verder. We zien wel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:37 schreef trui het volgende:
En mevrouw-cactus, vind je die leeftijdsgrens van 16 jaar niet laat? Ik kan me zo voorstellen dat veel kinderen al eerder benieuwd zijn. Lijkt me enorm vervelend als je zo lang moet wachten.
Natuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:49 schreef trui het volgende:
[..]
Elk kind is natuurlijk anders, en zal ook verschillend omgaan met deze toch wel bijzondere situatie. Het kan bijv zo zijn dat de een meer gevoelig is voor onbewust uitgezonden signalen van ouders dan de ander.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
Degene die zaad of eicel heeft afgestaan aan wens-ouders.
Andere situatie: mijn vader en moeder gingen uit elkaar voor mijn geboorte. Hij wilde ook niets met mij te maken hebben. Ik heb altijd geweten dat hij bestond en hoe ik hem zou kunnen vinden (via vrienden van mijn moeder). Maar heb daar nooit behoefte toe gevoeld. Mijn (bekende) familie is gewoon genoeg en daar herken ik voldoende van mezelf in. Was benieuwd of dat anders zou worden als ik zelf kinderen kreeg, maar dat blijkt van niet. Inmiddels weet ik dat hij is overleden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:54 schreef trui het volgende:
Ik bedoel de basale wens (en mijne inziens ook recht) om te weten van wie je afstamt. Er blijft nu toch een deel ongekend. Ik hoor in die podcast veel verhalen dat mensen zich niet volledig gezien voelen. Vaak wordt dat ook pas duidelijk nadat ze dan toch kennismaken met de donor of met ‘halfjes’. (Halfbroers/-zussen). Dat ze zich dan ineens pas volledig voelen. Geldt echt niet voor iedereen hoor. En het scheelt al enorm als er gewoon vanaf het begin eerlijk over gecommuniceerd is met de kinderen. De pijnlijkste verhalen zijn toch als ze er pas op latere leeftijd achter komen dat hun vader niet hun biologische vader is.
Ah mooi! Dat lijkt mij toch ook wel de fijnste oplossing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij hebben bewust gekozen voor een bekende donor. Als we het daarover niet eens zouden zijn geworden, hadden we geen kinderen gekregen. Wij vonden het heel belangrijk dat onze kinderen zouden weten wie ze verwerkt had, van jongs af aan.
Hij heeft beide kinderen voor het eerst gezien in de kraamweek en is inmiddels al jaren papa ipv *naam*. Ziet ze regelmatig.
Ja er kan natuurlijk in allerlei situaties iets gebeuren waardoor er geen contact is met een ouder. Maar om dat bij voorbaat al zo te regelen terwijl het in principe ingaat tegen de basale rechten van het kind, vind ik best ingewikkeld, ethisch gezien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Andere situatie: mijn vader en moeder gingen uit elkaar voor mijn geboorte. Hij wilde ook niets met mij te maken hebben. Ik heb altijd geweten dat hij bestond en hoe ik hem zou kunnen vinden (via vrienden van mijn moeder). Maar heb daar nooit behoefte toe gevoeld. Mijn (bekende) familie is gewoon genoeg en daar herken ik voldoende van mezelf in. Was benieuwd of dat anders zou worden als ik zelf kinderen kreeg, maar dat blijkt van niet. Inmiddels weet ik dat hij is overleden.
Dat ben ik met je eens hoor!quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:13 schreef trui het volgende:
[..]
Ja er kan natuurlijk in allerlei situaties iets gebeuren waardoor er geen contact is met een ouder. Maar om dat bij voorbaat al zo te regelen terwijl het in principe ingaat tegen de basale rechten van het kind, vind ik best ingewikkeld, ethisch gezien.
Corina Bomann https://www.boekbeschrijvingen.nl/bomann-corina/bomann.htmlquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom even binnenwalsen zonder bijlees. Ik ga morgen op weg naar de US voor een congres en heb boekentips nodig voor in het vliegtuig. Makkelijk leesbaar, niet te zwaar. Iets als Bridgerton bijvoorbeeld (maar die heb ik al uit). Historische romans of detectives vind ik leuk. Kudos als de boeken in Kobo-plus staan! Wie heeft de gouden tip?
Robert Bryndza detectivesquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom even binnenwalsen zonder bijlees. Ik ga morgen op weg naar de US voor een congres en heb boekentips nodig voor in het vliegtuig. Makkelijk leesbaar, niet te zwaar. Iets als Bridgerton bijvoorbeeld (maar die heb ik al uit). Historische romans of detectives vind ik leuk. Kudos als de boeken in Kobo-plus staan! Wie heeft de gouden tip?
Kate Marshall ken ik nietquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Robert Bryndza detectives
Zowel de Erica Foster serie als de Kate Marshal serie.![]()
Leest heerlijk weg.
Erika Foster
Het meisje in het ijs - The girl in the ice
De stalker in de nacht - The night stalker
Donker water - Dark water
Laatste adem - Last breath
Koud bloed - Cold blood
Doodsgeheim - Deadly secrets
Fatale waarheid - Fatal truth
Kate Marshall
Zonder gezicht - Nine elms
Schaduwland - Shadow Sands
Vallend duister - Darkness falls
Duivelsbocht - Devil's way
Allemaal op e-reader verkrijgbaar.![]()
Een kind uit mijn klas heeft ook 2 moeders. Weet ook wie haar donor is. Zij noemt hem ook papa.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij hebben bewust gekozen voor een bekende donor. Als we het daarover niet eens zouden zijn geworden, hadden we geen kinderen gekregen. Wij vonden het heel belangrijk dat onze kinderen zouden weten wie ze verwerkt had, van jongs af aan.
Hij heeft beide kinderen voor het eerst gezien in de kraamweek en is inmiddels al jaren papa ipv *naam*. Ziet ze regelmatig.
Mij ook uiteraard, maar het betekent wel ook dat we ergens een soort van gescheiden ouder relatie hebben zonder gescheiden ouders te zijn. Wij beslissen, maar overleggen wel belangrijke zaken. Overleggen over afspraken als hij ze heeft, doen we iets met vakanties, geef ze eens gezonder eten, dat soort.quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:11 schreef trui het volgende:
[..]
Ah mooi! Dat lijkt mij toch ook wel de fijnste oplossing.
Dit doet mijn jongste ookquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een kind uit mijn klas heeft ook 2 moeders. Weet ook wie haar donor is. Zij noemt hem ook papa.
Laatst gingen we via Google streetview alle huizen opzoeken, en we moesten zijn huis ook opzoeken, want dan kon zij ook “opscheppen” met 2 huizen.
Haar zus is ook van hem. En volgens mij heeft hij zelf ook nog een gezin.
Exact, en dat vind ik soms best ingewikkeld, een kind opvoeden met iemand met wie je geen liefdesrelatie hebt. Hoewel misschien weer anders met iemand met wie je bevriend bent. Ik zag ons dat niet met nog een partij doen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mij ook uiteraard, maar het betekent wel ook dat we ergens een soort van gescheiden ouder relatie hebben zonder gescheiden ouders te zijn. Wij beslissen, maar overleggen wel belangrijke zaken. Overleggen over afspraken als hij ze heeft, doen we iets met vakanties, geef ze eens gezonder eten, dat soort.
Baas!quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
Ik schepte als kind ook altijd op over mijn huizen. Ik had er vier
Gaat op de hele lange lijst..quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef BE het volgende:
[..]
Zeker opzoeken dan! Leest net zo lekker als Erica Foster.
Ik denk wel dat het anders is voor ons ja. Ik ben bijvoorbeeld nu onderweg om met 'papa' wat te gaan eten, alleen is ie dan nu even mijn vrind van vroegah toen we allebei net studeerden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Exact, en dat vind ik soms best ingewikkeld, een kind opvoeden met iemand met wie je geen liefdesrelatie hebt. Hoewel misschien weer anders met iemand met wie je bevriend bent. Ik zag ons dat niet met nog een partij doen.
Je hebt al heel veel tips gehad maar ik ga er toch nog een paar toevoegen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Herkenbaar. Ik voel me soms net een cultuurbarbaar als ik zeg dat ik boeken liever in het Nederlands lees. Maar omdat ik op mijn werk altijd in het Engels moet communiceren vind ik Nederlands praten, schrijven en (in mindere mate) lezen dan ineens extra ontspannend.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:38 schreef exode het volgende:
En nog steeds bezig in 'Generation Friends' maar ik heb echt moeite met Engels lezen in mijn vrije tijd. Op mijn werk gaat 99% in het Engels ook meetings. Dan wil ik in mijn vrije tijd toch liever in het Nederlands lezen, valt me op.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Camilla Läckberg - Fjallbäcka serie is ook een aanrader op Kobo plus.
Ah, dat wist ik niet, goede tip!quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]er is recent een nieuw boek verschenen, ik heb 'm net uit.
Tsja, dat doe ik dus niet meer zo gauw omdat ik de schrijvers gun dat mensen hun boeken gewoon kopen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:30 schreef Tink89 het volgende:
Mocht er iemand nog een ebook - en dan het liefst in de originele taal als dat NL'S of Engels is - wil delen: graag!
Oh, dat is wel fijn nieuws Mushanga. Eén zorgpuntje minder dus.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb alleen maar papieren boeken, kasten volWat dat betreft zijn ebooks een stuk ruimtebesparender
![]()
Zo dan. Mijn energierekening is van ruim 9600 euro naar 4700 euro gezakt. Maandbedrag had ik niet aangepast, vattenfaalook niet en onder de streep zal het wel kloppen. Paniek voor niks
Jup, eentje minderquote:Op zaterdag 15 april 2023 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat is wel fijn nieuws Mushanga. Eén zorgpuntje minder dus.
Dit is na de meterstanden van 1 april. Wordt met de nieuwe bedragen berekend maar de btw verlaging van vorig jaar zit er nog niet bij. Tis een zooitje, das duidelijk. In juni krijg ik de afrekening maar ik lig er niet (meer) wakker vanquote:Op zaterdag 15 april 2023 20:25 schreef Hupje het volgende:
Fijn @:Mushanga71 toch een geruststelling. Was dit je jaarafrekening of nav het doorgeven van je meterstanden van 1-4?
Hoe is het verder?
Ik koop best wat boeken elk jaar, maar zoals ik papieren boeken doorgeef (als ik ze uit heb en niet denk dat ik ze nog een keer ga lezen) of uitleen, doe ik dat ook met een ebook. Dus geen massa's klakkeloos kopiëren, maar een echte aanrader delen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:16 schreef trui het volgende:
[..]
Tsja, dat doe ik dus niet meer zo gauw omdat ik de schrijvers gun dat mensen hun boeken gewoon kopen.
Ik wissel alleen af en toe wat uit met mijn moeder omdat ik dat ook met papieren boeken doe.
Geef je je e-boek dan aan max 1 persoon door met de voorwaarde dat hij/zij het ook weer aan max 1 persoon mag doorgeven na het lezen? Want dat is natuurlijk wel een groot verschil, zo’n kopie vermenigvuldigt zich snel. En daarmee is het geen eerlijke vergelijking.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik koop best wat boeken elk jaar, maar zoals ik papieren boeken doorgeef (als ik ze uit heb en niet denk dat ik ze nog een keer ga lezen) of uitleen, doe ik dat ook met een ebook. Dus geen massa's klakkeloos kopiëren, maar een echte aanrader delen.
En fijn mushanga!
Willen jullie koningsdag voor zijn of zo?quote:Op zondag 16 april 2023 09:38 schreef amaranta het volgende:
Bij ons in de wijk is het garage sale. Begint officieel om 9 uur dacht ik.
Om 7:30 was de halve straat al aan het opbouwen, en toen ik rond 8:30 de hond even uitliet reden er al mensen rond met busjes en aanhangers.
Ik doe niet meer mee. Heb zeker wel spullen, maar geen zin om van 9:00-16:00 buiten te zitten.
Als ik zin heb gooi ik vanmiddag nog wat spul in de voortuin, maar ik denk het niet.
Heb ook voornamelijk meubels. Niet echt wat je koopt op een garage sale.
En ik wil ook meer dan 1 euro voor m’n fauteuil.
Ik wil niks.quote:Op zondag 16 april 2023 10:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Willen jullie koningsdag voor zijn of zo?
En van je eigen ereader verwijderen ook, uiteraardquote:Op zondag 16 april 2023 07:59 schreef trui het volgende:
[..]
Geef je je e-boek dan aan max 1 persoon door met de voorwaarde dat hij/zij het ook weer aan max 1 persoon mag doorgeven na het lezen? Want dat is natuurlijk wel een groot verschil, zo’n kopie vermenigvuldigt zich snel. En daarmee is het geen eerlijke vergelijking.
Dank, heb het opgeslagen voor later.quote:Op zondag 16 april 2023 11:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Nog een boekentip:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ype=featured_product
Ik ben nu bezig in het boek (nog 25 blz te gaan) en het boek grijpt me enorm aan, heb meerdere malen tranen in mijn ogen gehad. Maar het is geen zwaar op de hand boek. Ik wil het boek graag uitlezen en tegelijkertijd ook niet, want dan is het uit.......
En zelfs dat is niet voldoende.quote:Op zondag 16 april 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
[..]
En van je eigen ereader verwijderen ook, uiteraard
Ze zijn ook veel goedkoper, dus dat compenseert dan weer voor de beperktere rechten. Maar goed, ik houd me dus ook in feite niet 100% aan deze regel, omdat ik ze wel eens op mijn moeders e-reader zet.quote:
Ik ken dat wel jah en ga ik trager lezenquote:Op zondag 16 april 2023 11:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Nog een boekentip:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ype=featured_product
Ik ben nu bezig in het boek (nog 25 blz te gaan) en het boek grijpt me enorm aan, heb meerdere malen tranen in mijn ogen gehad. Maar het is geen zwaar op de hand boek. Ik wil het boek graag uitlezen en tegelijkertijd ook niet, want dan is het uit.......
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ge-Marie-Kondo'd een paar jaar geleden. Ik heb toen veel boeken weggedaan, waaronder veel van m'n jeugdboekenquote:Op zondag 16 april 2023 12:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik ken dat wel jah en ga ik trager lezenSoms ook, dan lees ik het later opnieuw en dan stiekem hopen dat het anders afloopt
![]()
![]()
En ik doe nóóit boeken weg. Leen ze wel es uit, maar moet ze echt terug hebben. Lees ook meestal een boek vaker.
Hasse Simonsdochter van Thea Beckman, heb ik 40+ keer gelezen
Oooooh! Snap dat je daar spijt van hebtquote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ge-Marie-Kondo'd een paar jaar geleden. Ik heb toen veel boeken weggedaan, waaronder veel van m'n jeugdboeken![]()
Maar Hasse Simonsdochter zal ik nooit wegdoen
ik ook niet, vind 't echt zo raar dat veel mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden om dingen illegaal te downloaden.quote:Op zondag 16 april 2023 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Verder koop ik gewoon wat ik wil lezen. Geldt, als ik het kan vinden, ook voor films en series. Die kijk ik betaald en download ik ook al jaren niet meer illegaal.
Erg hequote:Op zondag 16 april 2023 14:20 schreef SQ het volgende:
Veertig keer hetzelfde boek lezen![]()
Zelfs met mijn meest favoriete films ben ik er na een keer of tien wel klaar mee
20 jaar geleden was veel content alleen via illegale downloads te krijgen, ik kocht ook vage bootlegs van concerten. Nu kan je alles wel streamen of via Youtube bekijken.quote:Op zondag 16 april 2023 16:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen boeken kopen. Of nouja, bij informatieve boeken met veel afbeeldingen begrijp ik het wel, maar ¤20 neerleggen voor een roman die je 1 keer leest vind ik echt zonde van het geld. Ik lees illegaal mee op het bibliotheek-abo van mijn kinderen en haal veel uit die buurtbiebs en bij de kringloop, en dat gaat daarna ook weer (ergens) terug. Ik heb denk ik in totaal één plank boeken voor mezelf thuis. De kinderen hebben overigens wel een plank of vier, voor hen vind ik fysieke boeken wel belangrijk, maar het aantal nieuwe full price boeken daarop is ook zeer beperkt, ik denk max 1 per jaar, meestal rondom de kinderboekenweek.
Vroeger downloadde ik overigens vrijwel alles qua series, muziek en games. Tegenwoordig kost dat meer moeite dan gewoon een abo op een streamingdienst. Games koop ik tegenwoordig lang na de release bij een goede aanbieding, ook omdat ik er toch niet aan toe kom om het op dag 1 te spelen en veel minder speel. Muziek luister ik alleen nog in de auto, op de radio. Maar ik denk dat dit allemaal ook komt door ouder worden. Dan heb je minder tijd, maar wel meer geld. Vroeger was het veel meer tijd maar weinig geld.
Dat kan hier niet (kinderen mogen geen volwassenen boeken lenen), dus ik heb een eigen abonnement genomen. Eigenlijk ook wel prima, een fysiek boek op tafel hebben liggen motiveert me meer om te lezen. Al lees ik niet veel, vooral informatie boeken. Verder zijn buurtbiebs inderdaad handigquote:Op zondag 16 april 2023 16:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik lees illegaal mee op het bibliotheek-abo van mijn kinderen
Wie niet?quote:Op zondag 16 april 2023 18:36 schreef Vanyel het volgende:
Ommegot ik ben zo benieuwd naar de obscure DVDs van @:Clubsoda -vrouw
Ik heb Giesswein sloffen, die hebben een dunne zool. Ik ga er echter niet meer mee naar buiten sinds mijn vorige paar naar stront roken.....quote:Op zondag 16 april 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht dus door deze SC een klein half jaar geleden Falke cosysocks. Zijn die prutsokken nu al bovenop door aan het slijten![]()
Ik blijk het ook vervelender te vinden dan ik dacht om er niet mee naar buiten te kunnen. Wie had ook weer de toptip voor sloffige sloffen die toch net genoeg zool hebben voor een tripje naar je kliko?
Sowieso het gehele oeuvre van Alan Rickman. De beste man heeft naast een aantal enorme blockbusters vooral in heel veel obscure (en slechte!) films gespeeld. Ik denk dat Dark Harbour wel de meest obscure is. Blow Dry gaat over een kapperswedstrijd. Snow Cake is ook heel onbekend maar dat is een pareltjequote:Op zondag 16 april 2023 18:36 schreef Vanyel het volgende:
Ommegot ik ben zo benieuwd naar de obscure DVDs van @:Clubsoda -vrouw
Ik heb ook een paar huissokken versleten dit jaarquote:
Wij poepen niet op onze opritquote:Op zondag 16 april 2023 18:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb Giesswein sloffen, die hebben een dunne zool. Ik ga er echter niet meer mee naar buiten sinds mijn vorige paar naar stront roken.....
Ja ik vind nog geen half jaar voor sokken van 40 piek echt niet ok, gasbesparing of geen gasbesparing.quote:Op zondag 16 april 2023 18:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar huissokken versleten dit jaarmaar hey, wel 1/3e aan gas bezuinigd tov vorig jaar.
misschien omdat de schrijver er ook van moet zien rond te komen? je betaalt toch ook voor je brood bij de bakker? kun je ook maar 1x eten, en met een boek doe je meestal een stuk langer dan met een brood.quote:Op zondag 16 april 2023 16:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen boeken kopen. Of nouja, bij informatieve boeken met veel afbeeldingen begrijp ik het wel, maar ¤20 neerleggen voor een roman die je 1 keer leest vind ik echt zonde van het geld.
ik ben bang dat ik dat misschien was...quote:Op zondag 16 april 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht dus door deze SC een klein half jaar geleden Falke cosysocks. Zijn die prutsokken nu al bovenop door aan het slijten![]()
Ik blijk het ook vervelender te vinden dan ik dacht om er niet mee naar buiten te kunnen. Wie had ook weer de toptip voor sloffige sloffen die toch net genoeg zool hebben voor een tripje naar je kliko?
Nee hoor, het was die ene die er maar 1 draagt omdat ze anders te warme voeten krijgt waarvan we de naam niet weten die we daarom jeweetwel noemen.quote:Op zondag 16 april 2023 19:02 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben bang dat ik dat misschien was...ik ben nog steeds blij met m'n sok-sloffen van falke. Maar ik draag ze ook weer net elke dag hoor.
Das de mijne!quote:Op zondag 16 april 2023 19:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee hoor, het was die ene die er maar 1 draagt omdat ze anders te warme voeten krijgt waarvan er de naam niet weten die we daarom jeweetwel noemen.
Mijn voornaamste punt tegen het kopen van boeken is dat het het huis zo vol maakt. We hebben al genoeg zooi in huis, daar hoef ik geen boeken voor eenmalig lezen bij, en een boek van ¤20 weggeven vind ik kapitaalverspilling. Dus koop ik boeken van max ¤2 die ik daarna weggeef.quote:Op zondag 16 april 2023 19:01 schreef trui het volgende:
[..]
misschien omdat de schrijver er ook van moet zien rond te komen? je betaalt toch ook voor je brood bij de bakker? kun je ook maar 1x eten, en met een boek doe je meestal een stuk langer dan met een brood.
Ik heb meerdere bergschoenen gehad, maar dit was echt niet goed.quote:Op zondag 16 april 2023 20:03 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mijn voornaamste punt tegen het kopen van boeken is dat het het huis zo vol maakt. We hebben al genoeg zooi in huis, daar hoef ik geen boeken voor eenmalig lezen bij, en een boek van ¤20 weggeven vind ik kapitaalverspilling. Dus koop ik boeken van max ¤2 die ik daarna weggeef.
Schrijvers krijgen toch ook gewoon iets van een uitleenvergoeding via de bieb? En dat een boek wordt doorgegeven is ook iets waar in de wet zelfs rekening mee wordt gehouden en waar ook uitgevers bij de bepaling van hun prijs ook rekening mee houden. En voor het milieu is het ook nog eens veel beter. Als schrijvers daardoor niet rond kunnen komen is dat niet mijn fout.
Exode, is het niet een kwestie van inlopen? Voeten zetten wat uit als ze warmer worden, en schoenen moeten daar vaak ook even aan wennen. Zeker bij bergschoenen is inlopen erg belangrijk omdat die vaak nauwer sluiten. Misschien de winkel anders even bellen voor advies?
Ik ben echt fan van mijn überlelijke Haflinger Grizzly’squote:Op zondag 16 april 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
Giesswein dunne zool om even 4 stappen buiten te zetten, de wildpoldsried heb ik. Overigens beginnen er in die van mij nu gaten te vallen... na de 2e winter. Vind ik vrij snel... aan de andere kant, ik heb ze denk ik van september tot mei aan en dan dagelijks, dus... ze zijn goed gebruikt zeg maar. Maar er zit een scheurtje bij 1 voet waar de slof aan de zool zit. Geen idee of het te repareren is.quote:Op zondag 16 april 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
Ja, ik heb gewoon heimwee naar die tijd dat ik boeken steeds weer opnieuw las. Dat doe ik nu niet meer en ik bewaar nieuwe boeken nu ook niet meer. Als ik ze gelezen heb en ik schat in dat ik ze niet opnieuw wil lezen, dan doe ik ze weg naar een tweedehands boekenmarkt.quote:Op zondag 16 april 2023 14:33 schreef trui het volgende:
Als kind kon ik bepaalde boeken ook echt eindeloos opnieuw lezen. Daar heb ik nu de tijd (en het geduld) niet meer voor. Mijn stapel nog te lezen boeken lonkt dan altijd net wat meer.
Hum ja die had ik wel gezienquote:Op zondag 16 april 2023 20:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben echt fan van mijn überlelijke Haflinger Grizzly’s
Ik vond deze review. Denk niet dat ik hierna nog een ander paar kan kiezen.quote:Op zondag 16 april 2023 20:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Giesswein dunne zool om even 4 stappen buiten te zetten, de wildpoldsried heb ik. Overigens beginnen er in die van mij nu gaten te vallen... na de 2e winter. Vind ik vrij snel... aan de andere kant, ik heb ze denk ik van september tot mei aan en dan dagelijks, dus... ze zijn goed gebruikt zeg maar. Maar er zit een scheurtje bij 1 voet waar de slof aan de zool zit. Geen idee of het te repareren is.
quote:Heb je koude voeten? Splash dan op deze patta, pasvorm ziek goed.
Wat een reviewquote:Op zondag 16 april 2023 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond deze review. Denk niet dat ik hierna nog een ander paar kan kiezen.
[..]
Ik heb ze in Nunspeet gehaald bij een winkel die gespecialiseerd is in brede wandelschoenen, als ik deze vergelijk met de ANWB wandelschoenen die ik eerder had dan is het echt een wereld van verschil, dit is echt de beste koop van het afgelopen jaar.quote:Op zondag 16 april 2023 19:26 schreef exode het volgende:
Ik had vorige week goede (dure) wandelschoenen laten 'aanmeten' in de speciaalzaak in het dorp. Een uur bezig geweest, tig schoenen gepast en uitgeprobeerd. Een soort personal shopping experience want ik heb zelfs mijn schoenen niet hoeven strikken, zo'n service.
Gisteren eindelijk eens op gaan lopen, een half uur, gewoon in het dorp. PIJN daarna! Bloedhete voeten en verder pijn. Gewoon echt niet goed zeg maar.
En dan denk ik 'hoe dan?' Nou....dat dus. En ik kan ze wel terugbrengen maar dan krijg ik een tegoedbon en aangezien ik alle schoenen daar zo'n beetje heb uitgeprobeerd, heb ik geen idee wat ik daarmee moet.
Ik heb er in de winkel echt wel goed mee gelopen en vooraf zijn mijn voeten ook opgemeten en mijn voetstand etc. Ze verkopen gelukkig ook andere dingen, maar geen idee hoe ik met andere dingen aan dat bedrag moet komen.
Het zijn trouwens Iowa's, ik heb ook Meindl's aan gehad en al die andere merken. Steeds zaten ze niet lekker en deze dus wel. Tenminste in de winkel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze vind ik nog wel ok ogen ook.quote:Op zondag 16 april 2023 21:09 schreef livelink het volgende:
Qua wandelschoenen ben ik heel blij met mijn grisport's wandelschoenen.
Deze om precies te zijn.
Ik heb ze dus ook bij een speciaalzaak gekocht.quote:Op zondag 16 april 2023 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb ze in Nunspeet gehaald bij een winkel die gespecialiseerd is in brede wandelschoenen, als ik deze vergelijk met de ANWB wandelschoenen die ik eerder had dan is het echt een wereld van verschil, dit is echt de beste koop van het afgelopen jaar.
Die vind ik mooi!quote:Op zondag 16 april 2023 21:09 schreef livelink het volgende:
Qua wandelschoenen ben ik heel blij met mijn grisport's wandelschoenen.
Deze om precies te zijn.
Ja, loopfilmpje ook de hele rambam.quote:Op zondag 16 april 2023 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mee terug dan.
Hebben ze de binnenzool er wel uitgehaald en heb je daarop gestaan?
Comfeetquote:Op zondag 16 april 2023 18:42 schreef Vanyel het volgende:
Voor ¤ 250 wandelsokkenquote:Op zondag 16 april 2023 22:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik doe Disney juist altijd op mijn goedkope maar zeer goed ingelopen sketchers sneakers. Naar Disney World gaan die straks ook mee, met als back-up een paar teva sandalen.
Ik kan overigens wel aanraden om in goede wandelsokken te investeren. Wellicht kun je de schoenen daarvoor ruilen?
Die heb ik wel inderdaad, voornamelijk Falke.quote:Op zondag 16 april 2023 22:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik doe Disney juist altijd op mijn goedkope maar zeer goed ingelopen sketchers sneakers. Naar Disney World gaan die straks ook mee, met als back-up een paar teva sandalen.
Ik kan overigens wel aanraden om in goede wandelsokken te investeren. Wellicht kun je de schoenen daarvoor ruilen?
Eigenlijk niet nee, maar ik heb wel vaak panty’s aan door de dag. ‘s Ochtends wel gewoon blote voeten.quote:Op zondag 16 april 2023 20:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum ja die had ik wel gezien
Maar is dan de helft van je voet niet alsnog koud?
Ja....quote:Op zondag 16 april 2023 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor ¤ 250 wandelsokken
Hoef je iig nooit meer nieuwe te kopen
Ja, gelukkig krijgen ze wel iets als hun boek wordt uitgeleend via de bibliotheek. Maar als je geen abonnement betaalt voor jezelf wordt het lastig voor bibliotheken om zich nog staande te houden. En met papieren boeken doorgeven is inderdaad niet zoveel mis: maar digitale kopieën dus wel.quote:Op zondag 16 april 2023 20:03 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mijn voornaamste punt tegen het kopen van boeken is dat het het huis zo vol maakt. We hebben al genoeg zooi in huis, daar hoef ik geen boeken voor eenmalig lezen bij, en een boek van ¤20 weggeven vind ik kapitaalverspilling. Dus koop ik boeken van max ¤2 die ik daarna weggeef.
Schrijvers krijgen toch ook gewoon iets van een uitleenvergoeding via de bieb? En dat een boek wordt doorgegeven is ook iets waar in de wet zelfs rekening mee wordt gehouden en waar ook uitgevers bij de bepaling van hun prijs ook rekening mee houden. En voor het milieu is het ook nog eens veel beter. Als schrijvers daardoor niet rond kunnen komen is dat niet mijn fout.
Exode, is het niet een kwestie van inlopen? Voeten zetten wat uit als ze warmer worden, en schoenen moeten daar vaak ook even aan wennen. Zeker bij bergschoenen is inlopen erg belangrijk omdat die vaak nauwer sluiten. Misschien de winkel anders even bellen voor advies?
Of een fijne rugzak?quote:Op zondag 16 april 2023 22:21 schreef exode het volgende:
[..]
Ja....
Ze hebben ook heule dure verrekijkers, meteen een nieuwe hobby.
Mijn man-de-wandelschoenen-verkoper (dat was hij ten minste tot oktober) zegt: mee terug gaan. Ze kunnen altijd nog andere modellen voor je laten komen voor de tegoedbon en als je echt niet kunt slagen. Maar hij zegt ook: meteen een half uur flink gaan doorlopen, is ook niet zo slim. En wat voor sokken had je aan bij het passen en wat voor sokken nu?quote:Op zondag 16 april 2023 19:26 schreef exode het volgende:
Ik had vorige week goede (dure) wandelschoenen laten 'aanmeten' in de speciaalzaak in het dorp. Een uur bezig geweest, tig schoenen gepast en uitgeprobeerd. Een soort personal shopping experience want ik heb zelfs mijn schoenen niet hoeven strikken, zo'n service.
Gisteren eindelijk eens op gaan lopen, een half uur, gewoon in het dorp. PIJN daarna! Bloedhete voeten en verder pijn. Gewoon echt niet goed zeg maar.
En dan denk ik 'hoe dan?' Nou....dat dus. En ik kan ze wel terugbrengen maar dan krijg ik een tegoedbon en aangezien ik alle schoenen daar zo'n beetje heb uitgeprobeerd, heb ik geen idee wat ik daarmee moet.
Ik heb er in de winkel echt wel goed mee gelopen en vooraf zijn mijn voeten ook opgemeten en mijn voetstand etc. Ze verkopen gelukkig ook andere dingen, maar geen idee hoe ik met andere dingen aan dat bedrag moet komen.
Het zijn trouwens Iowa's, ik heb ook Meindl's aan gehad en al die andere merken. Steeds zaten ze niet lekker en deze dus wel. Tenminste in de winkel
Ik begrijp niet dat mensen de waarde van boeken niet zien. Lezen verbreedt je horizon, en compleet opgaan in een verhaal vind ik van een enorme rijkdom. Dat intens gevoel van geluk vind ik maar bij weinig andere dingen (misschien bij yoga). Ik vind een goed boek dus echt elke cent waard.quote:Op zondag 16 april 2023 16:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen boeken kopen. Of nouja, bij informatieve boeken met veel afbeeldingen begrijp ik het wel, maar ¤20 neerleggen voor een roman die je 1 keer leest vind ik echt zonde van het geld. Ik lees illegaal mee op het bibliotheek-abo van mijn kinderen en haal veel uit die buurtbiebs en bij de kringloop, en dat gaat daarna ook weer (ergens) terug. Ik heb denk ik in totaal één plank boeken voor mezelf thuis. De kinderen hebben overigens wel een plank of vier, voor hen vind ik fysieke boeken wel belangrijk, maar het aantal nieuwe full price boeken daarop is ook zeer beperkt, ik denk max 1 per jaar, meestal rondom de kinderboekenweek.
Ik ook! En als je nagaat wat er een tijd in gaat zitten om een echt goed boek te schrijven. Ik betaal echt vele malen liever 20 euro voor een goed boek dan 2 euro voor iets van flutkwaliteit.quote:Op maandag 17 april 2023 11:00 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen de waarde van boeken niet zien. Lezen verbreedt je horizon, en compleet opgaan in een verhaal vind ik van een enorme rijkdom. Dat intens gevoel van geluk vind ik maar bij weinig andere dingen (misschien bij yoga). Ik vind een goed boek dus echt elke cent waard.
Ik had met passen en met lopen Falke TK5 sokken aan.quote:Op maandag 17 april 2023 10:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn man-de-wandelschoenen-verkoper (dat was hij ten minste tot oktober) zegt: mee terug gaan. Ze kunnen altijd nog andere modellen voor je laten komen voor de tegoedbon en als je echt niet kunt slagen. Maar hij zegt ook: meteen een half uur flink gaan doorlopen, is ook niet zo slim. En wat voor sokken had je aan bij het passen en wat voor sokken nu?
Toch geef ik de voorkeur aan een e-reader met een daarbij behorend abonnement zodat ik veel goedkoper veel boeken kan lezenquote:Op maandag 17 april 2023 11:00 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen de waarde van boeken niet zien. Lezen verbreedt je horizon, en compleet opgaan in een verhaal vind ik van een enorme rijkdom. Dat intens gevoel van geluk vind ik maar bij weinig andere dingen (misschien bij yoga). Ik vind een goed boek dus echt elke cent waard.
Last van je heupen is niet gek, als je houding door je nieuwe schoenen ten goede verandert, kun je daar echt wel even last van hebben. Na 10 minuten is wel heel snel though, dat zou dan weer niet moeten... En te smal: heb je in de winkel misschien een pasmodel gepast? En nu nieuwe? Want dat kan écht veel schelen in hoe ze voelen, zeker bij leren schoenen. Die moeten zich echt nog gaan vormen naar je voet. Pijn is een no-go, dus ik zou toch terug gaan. Maar als jij in de winkel helemaal tevreden was, hoeft de winkel er niks mee te doen eigenlijk. Hopelijk hebben ze goede service. Succes!quote:Op maandag 17 april 2023 11:14 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had met passen en met lopen Falke TK5 sokken aan.
Voor de record: mijn linker grote teen is blauw na te lang op slechte schoenen lopen afgelopen zomer. Die deed behoorlijk pijn met lopen, daarnaast had ik het gevoel dat ze te smal waren, waren mijn voeten echt helemaal bezweet na dat half uur en ik had binnen 10 minuten behoorlijk pijnlijke heupen en ik heb echt nooit last van mijn heupen.
Ze zijn woensdag pas weer open en dan kan ik niet, dus ik ga proberen donderdag terug te gaan.
B heeft die ook Jagar, maar dan in het zwart, ze lopen volgens mij goed en mijnheer vindt ze 'niet lelijk'.
maar dan betaal je indirect (via dat abonnement) wel een eerlijke prijs voor die boeken, net als bij de bieb.quote:Op maandag 17 april 2023 11:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Toch geef ik de voorkeur aan een e-reader met een daarbij behorend abonnement zodat ik veel goedkoper veel boeken kan lezen
Dat is wel de insteek inderdaad. Maar mijn De Zwijger boek dat ik echt hardcover heb, daar heb je wel twee maanden een abonnement voorquote:Op maandag 17 april 2023 11:41 schreef trui het volgende:
[..]
maar dan betaal je indirect (via dat abonnement) wel een eerlijke prijs voor die boeken, net als bij de bieb.
Komt ook wel goed, ik heb er vaker dingen gekocht en de service is top. Voorheen verkochten ze ook sandalen, pantoffels en goede schoenen voor kinderen. Daar kwamen dus alle Teva's van de kinderen vandaan.quote:Op maandag 17 april 2023 11:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Last van je heupen is niet gek, als je houding door je nieuwe schoenen ten goede verandert, kun je daar echt wel even last van hebben. Na 10 minuten is wel heel snel though, dat zou dan weer niet moeten... En te smal: heb je in de winkel misschien een pasmodel gepast? En nu nieuwe? Want dat kan écht veel schelen in hoe ze voelen, zeker bij leren schoenen. Die moeten zich echt nog gaan vormen naar je voet. Pijn is een no-go, dus ik zou toch terug gaan. Maar als jij in de winkel helemaal tevreden was, hoeft de winkel er niks mee te doen eigenlijk. Hopelijk hebben ze goede service. Succes!
Ik had me twee maanden geleden ook vergist met wandelschoenen kopen. In de winkel zat het goed, maar toen ik er thuis langer op liep (advies van de winkel om er thuis een half uur mee rond te lopen), ging het ook zeer doen. Het bleek dat een half maatje groter van hetzelfde model de truc deed. In de winkel dacht ik dat ze iets te ruim waren, maar al lopende zijn ze dus precies goed. Ik kon er ook gelijk een uur op wandelen zonder pijn!quote:Op maandag 17 april 2023 11:54 schreef exode het volgende:
[..]
Komt ook wel goed, ik heb er vaker dingen gekocht en de service is top. Voorheen verkochten ze ook sandalen, pantoffels en goede schoenen voor kinderen. Daar kwamen dus alle Teva's van de kinderen vandaan.
Ik voelde me vooral oud 'Mijn heupen? jezus, nu takel ik echt af' dat gevoel.
Voor mij was dat wel een verschil, vorig zomer de fout gemaakt onze eerste trip naar Keulen en paar oude Skechers aan te doen die ik achterin een kast tegenkwam, de keer daarna gewoon m'n wandelschoenen aangedaan, was een stuk beter.quote:Op maandag 17 april 2023 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb nog nooit wandelschoenen gehad of willen hebben maar wel een krakkemikkig lijf waarmee ik echt niet lang kan lopen. Als ik hier zo lees zou ik bijna denken dat dat met wandelschoenen mogelijk ietwat meer gefaciliteerd zou kunnen worden.
Heeft nu nog weinig zin, en gelukkig kom ik de zomer wel door op de broeken die ik nog heb, want m'n kont wordt toch pas in oktober gedaan, alleen zitten ze dan deze zomer niet meer strak om m'n benenquote:Op maandag 17 april 2023 13:54 schreef exode het volgende:
Oh wat goed Leandra! Ik zou me gek gaan shoppen.![]()
Ik mag over 5 kilo van mezelf wat nieuwe dingen kopen. Mijn broeken beginnen af te zakken, maar zo zonde om nu al geld uit te geven.
Toch wel bij Rondom podotherapeuten hè!?quote:Op maandag 17 april 2023 13:52 schreef Aure het volgende:
2 kinderen verder zijn mijn voeten echt compleet doorgezakt, dus ik mocht vanochtend mijn eerste paar steunzolen ophalenJippie...
Ik stap zo in een lease auto met een sticker waar dat op staat 😇quote:Op maandag 17 april 2023 14:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, waaromIk ben naar Happy Feet gegaan
Waarom denk de huisarts aan een nekhernia?quote:Op maandag 17 april 2023 09:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ik mag naar fysio. Ha denkt aan een nekherniaMaar heb nu geen pijn in mn nek/schouders. Wél ook in mn rechter elleboog en knie. Gaat goehoed
![]()
Dus geen Beyonce kont voor de zomer?quote:Op maandag 17 april 2023 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft nu nog weinig zin, en gelukkig kom ik de zomer wel door op de broeken die ik nog heb, want m'n kont wordt toch pas in oktober gedaan, alleen zitten ze dan deze zomer niet meer strak om m'n benen
hahaha, ik vond de naam van deze organisatie leukerquote:Op maandag 17 april 2023 14:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik stap zo in een lease auto met een sticker waar dat op staat 😇
Ik heb daar Vinted voor gebruikt. Ik pas mijn broeken van voor de bevalling (nog?) niet, maar dacht ook niet op mijn langdurige nieuwe maat te zitten en wilde wel van de zwangerschapsbroeken af. Dus heb voor een tientje een broek van Vinted gekocht.quote:Op maandag 17 april 2023 13:54 schreef exode het volgende:
Oh wat goed Leandra! Ik zou me gek gaan shoppen.![]()
Ik mag over 5 kilo van mezelf wat nieuwe dingen kopen. Mijn broeken beginnen af te zakken, maar zo zonde om nu al geld uit te geven.
Zo heet de toko waar ik mijn steunzolen haal ookquote:Op maandag 17 april 2023 14:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, waaromIk ben naar Happy Feet gegaan
Vanwege mn tintelende onderarm en raar gevoel in wijsvinger en duim. Vorige maand toen ik er was, had ik wel last van schouder en nek maar nu is dat veel minder.quote:Op maandag 17 april 2023 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk de huisarts aan een nekhernia?
Ik ben zelf vanwege pijnklachten naar de longarts gestuurd. Normaal zou de huisarts iemand met mijn klachten naar de fysiotherapeut hebben gestuurd, maar vanwege m'n voorgeschiedenis lijkt het hem goed een en ander uit te laten zoeken. Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant wil ik het allemaal niet nog een keer.
Ik zou daar ook niet aan denken. Om ouders daarover te berichten.quote:Op maandag 17 april 2023 19:49 schreef Hupje het volgende:
![]()
![]()
Eerst moet ik mijn kind (op de fiets) meenemen vanaf de bso met een mega knutsel van school. Zowel juf als bso bedenkt niet dat het handig is om dat even te laten weten met een berichtje. Anders was ik met de auto gegaan...
Vervolgens wil ik meterstanden doorgeven voor mijn jaarafrekening en worden die niet geaccepteerd door het systeem omdat ik te veel gas bespaard heb en de meterstand dus lager is dan verwacht. Laat het maar gauw morgen zijn
Meen je dit? Ik kan me voorstellen dat een juf of BSO zich niet ook nog bezig kan houden met welk vervoersmiddel welke ouder gaat.quote:Op maandag 17 april 2023 19:49 schreef Hupje het volgende:
![]()
![]()
Eerst moet ik mijn kind (op de fiets) meenemen vanaf de bso met een mega knutsel van school. Zowel juf als bso bedenkt niet dat het handig is om dat even te laten weten met een berichtje. Anders was ik met de auto gegaan...
Vervolgens wil ik meterstanden doorgeven voor mijn jaarafrekening en worden die niet geaccepteerd door het systeem omdat ik te veel gas bespaard heb en de meterstand dus lager is dan verwacht. Laat het maar gauw morgen zijn
quote:Op maandag 17 april 2023 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk de huisarts aan een nekhernia?
Ik ben zelf vanwege pijnklachten naar de longarts gestuurd. Normaal zou de huisarts iemand met mijn klachten naar de fysiotherapeut hebben gestuurd, maar vanwege m'n voorgeschiedenis lijkt het hem goed een en ander uit te laten zoeken. Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant wil ik het allemaal niet nog een keer.
Ik heb een hekel aan wandelen, ooit teveel gedaan denk ikquote:Op maandag 17 april 2023 14:00 schreef amaranta het volgende:
Wandelen… nou nee… sowieso bewegen, sporten etc
Ik ben zo lui
Ik heb veel pijn in het middenrif, uitstralend naar rug, schouders en nek. Ik kan moeilijker ademhalen, hap naar adem als ik fiets, ben snel moe, heb tintelende vingers. Ademhalingsoefeningen helpen wel om de hyperventilatiesymptomen zoals tintelingen tegen te gaan, maar de andere problemen gaan niet weg. Ik zit er al sinds december mee. Toen ben ik voor het eerst naar een huisarts geweest. Ze sluiten steeds acute problemen op een grove manier uit (longembolie, hartproblemen) en daarna word ik naar huis gestuurd met de boodschap dat het wel vanzelf over zal gaan.quote:Op maandag 17 april 2023 19:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vanwege mn tintelende onderarm en raar gevoel in wijsvinger en duim. Vorige maand toen ik er was, had ik wel last van schouder en nek maar nu is dat veel minder.
Als ik lees over nekhernia, komt dat best in de buurt al is mijn vermoeden meer dat er iets klem zit in mn elleboog.
Andere elleboog en knie heb ik het idee dat dat slijtage is. Maar we gaan het zien, heb donderdag een afspraak![]()
Welke pijnklachten heb jij? En longarts is best heftig als fysio ook kan helpen. Maar, als het goed wordt uitgezocht?
Heb toen wel gelezen dat je lange tijd gezondheidsproblemen hebt gehad. Snap dat je niet zit te wachten op weer de malle molen
Dat klinkt heel vervelend. Goed om verder te kijken Claudia. Kan me voorstellen dat er gezien je historie wel wat angst bij komt ook. Moet je lang wachten voor je terecht kan, of heb je inmiddels een afspraak staan bij de longarts?quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb veel pijn in het middenrif, uitstralend naar rug, schouders en nek. Ik kan moeilijker ademhalen, hap naar adem als ik fiets, ben snel moe, heb tintelende vingers. Ademhalingsoefeningen helpen wel om de hyperventilatiesymptomen zoals tintelingen tegen te gaan, maar de andere problemen gaan niet weg. Ik zit er al sinds december mee. Toen ben ik voor het eerst naar een huisarts geweest. Ze sluiten steeds acute problemen op een grove manier uit (longembolie, hartproblemen) en daarna word ik naar huis gestuurd met de boodschap dat het wel vanzelf over zal gaan.
Jemig Claudia...quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb veel pijn in het middenrif, uitstralend naar rug, schouders en nek. Ik kan moeilijker ademhalen, hap naar adem als ik fiets, ben snel moe, heb tintelende vingers. Ademhalingsoefeningen helpen wel om de hyperventilatiesymptomen zoals tintelingen tegen te gaan, maar de andere problemen gaan niet weg. Ik zit er al sinds december mee. Toen ben ik voor het eerst naar een huisarts geweest. Ze sluiten steeds acute problemen op een grove manier uit (longembolie, hartproblemen) en daarna word ik naar huis gestuurd met de boodschap dat het wel vanzelf over zal gaan.
quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ai, dat duurt dan flink lang al. Zeker met jouw geschiedenis snap ik niet waarom de ha je steeds heeft weggestuurd? Dan vind ik de longarts best een vreemde keuze om mee te beginnen. Wel fijn als er vanalles wordt uitgesloten maar dat lost de pijn niet op, lijkt me.quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik snap het hoor. Maar als we wél om 15u aankomen en dan alsnog 2 uur moeten wachten, is onze tijd voorbijquote:Op dinsdag 18 april 2023 11:37 schreef hilliebillie het volgende:
Oei @:Claudia_x, dat klinkt niet prettig. Fijn dat acute dingen zijn uitgesloten. Hopelijk kun je snel terecht bij de longarts en hopelijk vanuit daar werken naar een oplossing![]()
@:mushanga71 als veel mensen (twee uur) eerder gaan dan de afgesproken tijd dan zullen er inderdaad lange rijen ontstaan, dat lijkt me juist niet wenselijk. Natuurlijk is het vervelend als je moet wachten, maar als je eerder gaat dan aangegeven, dan kom je met de massa aan die wel een afspraak had op dat tijdstip en wordt het alleen maar drukker. Ze plannen die tijden juist in om het zo veel mogelijk te spreiden, anders hadden ze net zo goed kunnen zeggen ‘kom maar op een tijdstip dat het jou uit komt’.
Maar dat is mijn idee er bij hoor
Ik ga zeker om ademhalingsoefeningen vragen bij fysio. Ik heb al eeuwen last van chronische hyperventilatie dus dat wil ik nu ook aanpakken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
@:exode en @:cathmar, de wachtlijst is 6 weken. De huisarts vond dat het niet zo lang kan wachten en adviseerde 2 weken. Het is nu 3,5 week geworden en ik denk dat ik er niet over mag klagen. Wat ik wel ellendig vind, is dat dan pas het traject begint. Mijn ervaring is dat het heel lang duurt: onderzoek, gesprek met arts, nieuw onderzoek of interventie een kans geven, merken dat er niks uitkomt of het niet werkt, en dan het riedeltje opnieuw doorlopen tot er een doorbraak is (als die er al komt). De vorige keer was ik er uiteindelijk een half jaar zoet mee.
@:mushanga71, doe je al ademhalingsoefeningen? Ik vind tintelingen naar, vooral in m'n mond. Met braaf oefeningen doen merk ik niet meteen verschil maar wel na een paar dagen. En pijnstilling is belangrijk om te voorkomen dat ik onbewust steeds oppervlakkig adem.
Dank allemaal verder.Ik ben er zelf niet echt gerust op dat iets serieus is uitgesloten. Die eerste screening is gewoon te grofmazig. Ik heb eerder meegemaakt dat ik geen verhoogde D-dimeer had, er niks op een thoraxfoto te zien was, al m'n vitale functies in orde leken en ik toch een longembolie had. Ik weet dat de kans klein is - ik slik bloedverdunners - maar ik ben al vaker een uitzondering geweest. En het kan ook iets anders zijn, zoals hartproblemen (die zich vaker asymptomatisch manifesteren bij vrouwen), kanker (waar eerdere verdenkingen op zijn geweest) of misschien toch een ontsteking. Het lukt me dus niet goed om te denken dat er vast iets onschuldigs is. De huisartsen - op een of andere manier zit er steeds een andere invaller - gaan daar trouwens prima mee om. Ik vind ze over het algemeen realistisch maar ook empathisch.
Aaaaah, liefquote:Op dinsdag 18 april 2023 15:00 schreef F_r het volgende:
Ging het nog even over actief zijn?
Ik ben het liefst net zoals onze kat
[ afbeelding ]
In 17½ jaar..... 2 van die notes waren overigens mod-op en mod-af.... verder zitten er nog een paar bij van sneue mods toen ik mod-af werd (op eigen verzoek)quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:52 schreef Vanyel het volgende:
En dan toch door naar waar ik eigenlijk voor kwam.
44 notes?
Vierenveertig?
Wtf @:leandra, wat ben jij voor vuige rellert![]()
Ik heb er in 18 jaar maar 7 weten te vangen waarvan 1 een cadeautje en 6 rare van iemand die niet snapte dat lapohunten geen lapohunten is als je het met je lesbeauvrinden doet.
Vierenveertig.
Baas.
Ik heb nog nooit een aangepaste post gehadquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
In 17½ jaar..... 2 van die notes waren overigens mod-op en mod-af.... verder zitten er nog een paar bij van sneue mods toen ik mod-af werd (op eigen verzoek)
Er zijn er zelfs een flink aantal waarvan de post niet eens aangepast is.... dus wel een note voor uitgedeeld maar kennelijk mocht het onveranderd blijven staan, zo erg was het tegen de policy
4,8 keer zoveel posts..... vergelijkbaar met 33 notes voor jou.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een aangepaste post gehad![]()
En mijn 7 spannen 18 1/4 jaar he.
Jij rebel
6,2 keer zoveel notes. Hoezo valt dat meequote:Op dinsdag 18 april 2023 21:56 schreef Leandra het volgende:
Ik heb overigens 4,8 keer zoveel posts als jij.... dus in dat licht gezien valt het verschil wel mee
quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:14 schreef Leandra het volgende:
Jammer Samzz, weer een goede mod weg
Maar ik kan meer dan genoeg redenen bedenken om te stoppen, dus ik begrijp het wel.
Thnx
Ik zou hierop willen zeggen dat ik alleen iets post als ik iets zinnigs bij te dragen heb.quote:
Oh ik las niet goedquote:
quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
6,2 keer zoveel notes. Hoezo valt dat mee
Ja dan moet je mijne er allemaal uithalen. Notes voor het plaatsen van een loos bericht op nr 301quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]....
Ten eerste moet je die 2 mod-op / mod-af er al afhalen, en dan kom je op 6 rond uit.... maar dan staan er dus ook dit soort dingen tussen zoals van mijn vorige post... die ik gewoon gequote heb en waar niets aan aangepast is, door niemand dus.
Ja vandaar de TLquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Topicreeks: De moderatiegrenzen schuiven op
Leesvoer.....
Ja, duidelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:15 schreef Aure het volgende:
Jullie moeten wel allemaal even op photoshopcursus hoor
Ja, doe maarquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:17 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja vandaar de TLIk moet slapen jongens!
Morgen maar even bijlezen.
quote:
Dit vat het voor mij wel samenquote:Op dinsdag 18 april 2023 11:52 schreef xxx het volgende:
Een soort shadowban, je kunt nog trollen maar niemand kan je posts zien want je bent iedereens foe
Ja super tof! En ik snap ook wel dat je kan denken dat het dezelfde foto's zijn, zeker als je nooit met dat soort programma's werkt of hebt gewerktquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, duidelijk.
Hoewel ik het wel heel tof van Fe2o3 vond dat hij een filmpje van het photoshoppen voor me gemaakt heeft
Fe2O3 ís tofquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, duidelijk.
Hoewel ik het wel heel tof van Fe2o3 vond dat hij een filmpje van het photoshoppen voor me gemaakt heeft
Ho wacht even. Waarom hebben dan beide foto's van Fe dezelfde onderlip? Heeft ie die ook mee geshopt?quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja super tof! En ik snap ook wel dat je kan denken dat het dezelfde foto's zijn, zeker als je nooit met dat soort programma's werkt of hebt gewerkt
Nee die hele onderlip heeft ie überhaupt niet geshopt, dat is dus wel van dezelfde foto. Hij heeft alleen de tanden van de ene foto over de andere gelegd.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ho wacht even. Waarom hebben dan beide foto's van Fe dezelfde onderlip? Heeft ie die ook mee geshopt?
Ja hoi. Dit dusquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:28 schreef SQ het volgende:
Gut, wat lees ik nu toch allemaal.
Het is dat er nog wel een paar leuke plekjes zijn op fok want voor het leeuwendeel is het gewoon kut met peren. Meeste subfora open ik al niet eens meer omdat mijn bloeddruk binnen 5 minuten alweer door het dak gaat.
Ja maar dat is dus minder goed te vergelijken doordat hij niet foto uit topic 1 ->tandenkopie van topic 1 op foto uit topic 2 in 1 post deed.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:37 schreef Aure het volgende:
Je ziet dus twee foto's in zijn post met Foto 1 (uit het ene topic) als basis. En uit foto 2 (uit het andere topic) heeft hij alleen de voortanden geknipt, die heeft hij over foto 1 gelegd. Hij heeft gespeeld met de opacity in beide foto's in zijn eigen post. Dus je moet niet die foto's uit Fe zijn post met elkaar vergelijken
Ja ik snap de verwarring dus ook heel goed. Maar neemt niet weg dat de foto's dus wel zeer waarschijnlijk dezelfde tanden zijnquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus minder goed te vergelijken doordat hij niet foto uit topic 1 ->tandenkopie van topic 1 op foto uit topic 2 in 1 post deed.
Of andersom.
Een goed plaatje hebben is niet genoeg, je moet de plaatjes ook het goede verhaal laten vertellen.
Mwah, er zijn op diverse fora foto's van diezelfde tanden opgedoken, en met allemaal dezelfde gebruikersnaam, alleen ging het vaak om de tanden van "een vriedin".quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:02 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ik snap de verwarring dus ook heel goed. Maar neemt niet weg dat de foto's dus wel zeer waarschijnlijk dezelfde tanden zijnHij had het even duidelijker moeten uitleggen voor de photoshopleken onder ons
Maar beide foto's kunnen natuurlijk nog steeds gejat zijn
Met een abo kun je 'friends' en 'foes' (lees; vijanden) toevoegen. Je friends krijgen een postkleurtje, net als de TS en je eigen posts en de berichten van je foes worden onzichtbaar gemaakt. Denk ik, want ik heb nooit foes gehadquote:Op woensdag 19 april 2023 07:00 schreef Vicky het volgende:
Nou loop ik al bijna 24 jaar mee hier.. maar @:Leandra wat is FOE??
Haha, maar ik doelde juist niet op OUD, dat is een van de weinige plekken die ik zeker nog wel trek (alleen niet altijd zin in het geneuzel).quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoi. Dit dus
Gr gr een stiekeme rellurker in OUD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |