Wij hebben inderdaad ook een kapstok bij de achterdeur omdat we daar altijd binnenkomen. Alleen als ik kind naar school brengen, neem ik de voordeur (want dat is 1/4e van de route korterquote:Op woensdag 12 april 2023 19:47 schreef Leandra het volgende:
Hier ook altijd achterom, via de garage, daar hebben we ook een kapstok en doen we de schoenen uit.
Vrijwel niemand komt of gaat via de voordeur.
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hebben ook een achterdeur. maar dan moet je over een ruim 2 meter hoge schutting. Geen goed idee![]()
En ik boekte een hotel, in MaastrichtDit jaar geen Londen want, dochter, stakingen in Frankrijk dus risico op uitval eurostar en het hotel waar we de laatste keer waren is gesloten tot eind december. Ik had al twijfels vanwege dochter, maar met die twee redenen erbij was het voor mij klaar. Nu dus 7 dagen Maastricht, nog wel ff bedenken wat we gaan doen
Deden we 2 jaar geleden, met zo`n boottocht over de Maas. Vond niet veel aan Luikquote:Op woensdag 12 april 2023 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Deden we 2 jaar geleden, met zo`n boottocht over de Maas. Vond niet veel aan LuikDit keer misschien Aken es proberen. En we gaan naar de outlet in Roermond
Ben zo`n muts met rijbewijs die niet durft te rijden waar ze nog nooit geweestquote:Op woensdag 12 april 2023 20:46 schreef LeSage het volgende:
Ben je met de auto? Dan is de mergellandroute echt een aanrader om te rijden
Nou, dat idd. Mooi van lelijkheidquote:Op woensdag 12 april 2023 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.
Je kunt het miljoenenlijntje wel pakken.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ben zo`n muts met rijbewijs die niet durft te rijden waar ze nog nooit geweestis dus we gaan met de trein. En de bus. Misschien dat er zo`n tocht met de bus is? Wil wel heel graag naar de mergelgrotten
[..]
Nou, dat idd. Mooi van lelijkheidEn stoffig, grijs... Zoon wil naar de outlet, die wil shoppen. Heeft ie niet van mij, ben geen shopper
![]()
We zullen wel weer een boottocht doen en oh ja, ik krijg een dag rust van zoon omdat we een hele week gaan
Oeh, heb al op de site geloerd en dat lijkt me gaaf. En toeristisch, boeien. Juist leukquote:Op woensdag 12 april 2023 20:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Je kunt het miljoenenlijntje wel pakken.
https://miljoenenlijn.nl/
Heel toeristisch, maar best leuk voor een keertje.
Ik houd ook van Luik.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind Luik echt geweldig. Mooi van lelijkheid. Aken is ook leuk. Die outlet lijkt me dan weer vreselijk.
Download een offline kaart dan verbruik je geen data en heb je altijd een kaart bij de hand. Pinpoint je eindpunt (bijvoorbeeld die boot of hotel/auto/station) dan kan je nooit echt verdwalen.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, wat ik van Luik gezien heb, was dit: boot meerde aan, we liepen over de brug, liepen die straat in, gingen rechts, terug en straat links, terug en toen weer naar de boot gelopen. Was als de dood dat we zouden verdwalen en de boot terug zou missen. En maps? Heb maar 2 gig per maand en je zit toch in het buitenland dus durfde mijn foon niet aan te zetten![]()
Zoon heeft nu 12 gig dus zou wel kunnen
Oeh, handig, dankquote:Op donderdag 13 april 2023 09:16 schreef Elleska het volgende:
[..]
Download een offline kaart dan verbruik je geen data en heb je altijd een kaart bij de hand. Pinpoint je eindpunt (bijvoorbeeld die boot of hotel/auto/station) dan kan je nooit echt verdwalen.
En ik gebruik bij stedentrips altijd deze boekjes als startpunt (voorheen 100% *stad*)
[ afbeelding ]
Kan best, maar neem toch liever geen risicoquote:Op donderdag 13 april 2023 09:21 schreef lily het volgende:
Binnen Europa betaal je dezelfde tarieven dus dat zou niet (meer) uit mogen maken.
Ze draait vandaag een dag mee in groep 4, ze wil zeker weten dat het een goede keuze is.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:18 schreef Hupje het volgende:
@:exode Hoe ging het gesprek over groep 4 of niet? Soms zijn afspraken zo niet flexibel, ze mogen blij zijn als ze met eigen personeel de boel kunnen draaien.
Zoals ik al zei, ik ben benieuwd voor mezelf. Ik wil (nee, moet) 1 specifieke dag vrij hebben, en verder zou ik graag een andere groep hebben (maar als dat niet zo is, is het geen ramp). Krijg ik die dag vrij niet, dan ga ik iets anders zoeken.
Het is maar net hoe het MT daar mee omgaatquote:Op donderdag 13 april 2023 10:34 schreef exode het volgende:
alleen die combinatie met haar coordinator rol is dus gedoe.
Fantastisch! Ik had veel eerder naar gr3 moeten gaan.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ze draait vandaag een dag mee in groep 4, ze wil zeker weten dat het een goede keuze is.
Ze beslist mee over de formatie, dus op zich is dat geen issue, alleen die combinatie met haar coordinator rol is dus gedoe.
Er gaan 3 collega's weg in de zomervakantie en het is een krimpschool, dus de toekomst is erg spannend.
Hoe bevalt groep 3 eigenlijk Amaranta? Jij draaide eerst toch ook hogere groepen?
Ja, ze denkt vooral dat ze er veel meer creativiteit in kwijt kan en ze is de halve pubers ook een beetje zat.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:10 schreef amaranta het volgende:
Groep 4 is ook een superleuk jaar trouwens
Ze is onderdeel van het MT, de stichting waar de school onder valt, doet moeilijk. Maar de directeur is voor....maar goed die gaat die strijd pas aan als zij er zeker van is.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is maar net hoe het MT daar mee omgaatHet hoeft geen probleem te zijn. Succes!
Zo, aangifte is ingevuld. Wel jammer dat het terug te krijgen bedrag een stuk lager is dan vorig jaar. Eens een nachtje over slapen en dan nog eens goed naar kijken en opsturen.
Ja, dat is wel het meest logische.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat het wel handig is, dat je lesgeeft in dezelfde bouw als waar je bouwleider van bent.
Wie had de huilbui? Jij jouw man of de baby?quote:Op donderdag 13 april 2023 15:38 schreef Bami het volgende:
Hallo hier iemand met 0 concentratie voor werk. Heeft misschien te maken met de baby die 4x wakker was afgelopen nacht, incl poepluier die verschoond moest worden en keiharde huilbui.![]()
Hoe maakt iedereen hier het?
quote:Op donderdag 13 april 2023 16:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wie had de huilbui? Jij jouw man of de baby?
Met Stiphout (boot) erheenquote:Op woensdag 12 april 2023 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Pak een dagje Luik mee. Heb je toch nog het buitenland-gevoel.
Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt. Op onze oude basisschool gingen een juf van 3/4 mee naar 5/6 en werd het uiteindelijk dus zelfs 4 jaar. Het zal maar net niet klikken tussen kind en leerkracht dan.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:51 schreef Loj het volgende:
Ik vind groep 4 dus echt zo’n saai jaar
Hier wordt het weer bovenbouw, want te weinig bovenbouwers. Ik hoorde alleen vandaag via via dat het MT mij dit jaar weer mee wil met dezelfde groep. Maar dat zou dan het derde jaar zijn met dezelfde klas, dat vind ik eigenlijk niet goed voor mezelf en ook niet voor de kinderen.
Verder sta ik twee dagen voor de klas en twee dagen ambulante taken (ondersteuning ib op hb en gedrag niveau). Ben benieuwd of dat zo blijft…
Of de zeur-ouder.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt. Op onze oude basisschool gingen een juf van 3/4 mee naar 5/6 en werd het uiteindelijk dus zelfs 4 jaar. Het zal maar net niet klikken tussen kind en leerkracht dan.
Dat lijkt me erg vervelend voor de leerkracht.quote:
Ik heb het niet zelf aan de hand, maar zie het natuurlijk bij mijn zus wel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
N.a.v. het nieuws rondom de rechtszaak tegen massa-zaaddonor Jonathan, en ook omdat ik de laatste tijd met veel belangstelling luister naar een podcast over donorkinderen (gemaakt door 2 vrouwen die zelf ook zijn verwekt met behulp van (anoniem) donoren), vroeg ik me af hoe degenen hier die ook met behulp van een donor kinderen hebben gekregen omgaan met de donor. Ik snap dat het heel privé is hoor, dus voel je uiteraard niet verplicht te antwoorden. Maar als jullie er wel iets over willen delen: kennen jullie de donor? Hebben de kinderen daar ook al contact mee, of wachten jullie tot ze 16 zijn (dat is tegenwoordig de wettelijke leeftijd waarop ze in elk geval informatie zouden moeten kunnen krijgen over hun donor geloof ik?). Hoe kijken jullie tegen 't gebruiken van zaad van buitenlands spermabanken aan?
Definieer donor?quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
N.a.v. het nieuws rondom de rechtszaak tegen massa-zaaddonor Jonathan, en ook omdat ik de laatste tijd met veel belangstelling luister naar een podcast over donorkinderen (gemaakt door 2 vrouwen die zelf ook zijn verwekt met behulp van (anoniem) donoren), vroeg ik me af hoe degenen hier die ook met behulp van een donor kinderen hebben gekregen omgaan met de donor. Ik snap dat het heel privé is hoor, dus voel je uiteraard niet verplicht te antwoorden. Maar als jullie er wel iets over willen delen: kennen jullie de donor? Hebben de kinderen daar ook al contact mee, of wachten jullie tot ze 16 zijn (dat is tegenwoordig de wettelijke leeftijd waarop ze in elk geval informatie zouden moeten kunnen krijgen over hun donor geloof ik?). Hoe kijken jullie tegen 't gebruiken van zaad van buitenlands spermabanken aan?
Wij hebben basisinformatie, zoals uiterlijk, leeftijd en karaktertrekken op papier staan. Als Sjaak straks wil, mag hij op zoek naar de donor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:57 schreef trui het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de kinderen dan echt geen interesse hebben of dat dit ook mee beïnvloed is door een gevoel van loyaliteit aan de opvoed-ouders. Bedoel ik niet onaardig naar je zus hoor, maar het lijkt mij zulke basale informatie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het niet zelf aan de hand, maar zie het natuurlijk bij mijn zus wel.
De oudste, bijna 19, heeft nooit interesse gehad. De middelste, 16,5 wilde wel meer weten. Dus is er vorig jaar toen hij 16 is geworden een verzoek om informatie uit gegaan. Die informatie is gekomen, dat vond hij wel interessant. Helaas is de donor een jaar of drie geleden overleden, dus is er niet veel meer mogelijk dan de informatie die op papier beschikbaar is.
De jongste van 14 wilde het ook wel weten, en die had dezelfde donor.
Gezien het feit dat de ene het niet wilde weten, en de andere twee wel, denk ik dat het daar niet per se mee te maken heeft. Wat ik van hem begreep, zag hij er gewoon geen meerwaarde in. Hij heeft twee ouders, en wie dat zaadje heeft gedoneerd, is voor hem niet van belang.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:40 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of de kinderen dan echt geen interesse hebben of dat dit ook mee beïnvloed is door een gevoel van loyaliteit aan de opvoed-ouders. Bedoel ik niet onaardig naar je zus hoor, maar het lijkt mij zulke basale informatie.
Bij mijn oudste waren zijn klasgenoten ook nieuwsgierig toen hij over zijn broertje vertelde; hoe dat dan werkt met twee vrouwen? Zoon heeft het uitgelegd en daarmee was het ook klaar.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:40 schreef exode het volgende:
Hier KID, met een vastgelegde donor (lang medisch verhaal). We hebben de basiskenmerken van de donor. De kinderen mogen inderdaad als ze 16 zijn de donor ontmoeten.
B is nu 9 en maalt er totaal niet naar. We zijn er heel open over en vertellen ook dat we deze man erg dankbaar zijn. Maar hij vindt het vooralsnog totaal niet interessant.
We merken nu wel dat vriendjes/vriendinnetjes van Juul vragen gaan stellen, dat was bij B ook in de kleuterklas. Juul staat daar vrij open in.
Elk kind is natuurlijk anders, en zal ook verschillend omgaan met deze toch wel bijzondere situatie. Het kan bijv zo zijn dat de een meer gevoelig is voor onbewust uitgezonden signalen van ouders dan de ander.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de ene het niet wilde weten, en de andere twee wel, denk ik dat het daar niet per se mee te maken heeft. Wat ik van hem begreep, zag hij er gewoon geen meerwaarde in. Hij heeft twee ouders, en wie dat zaadje heeft gedoneerd, is voor hem niet van belang.
Het kan basale informatie zijn, maar kennelijk ervaart hij dat (nog) niet als zodanig.
Kinderen zijn ook hele simpele wezens eigenlijk. Het is gewoon een gegeven, 2 moeders, punt. De nieuwsgierigheid is vaak gericht op dat ze het in hun eigen omgeving niet hebben. Tenminste dat is de ervaring die wij hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij mijn oudste waren zijn klasgenoten ook nieuwsgierig toen hij over zijn broertje vertelde; hoe dat dan werkt met twee vrouwen? Zoon heeft het uitgelegd en daarmee was het ook klaar.
Over loyaliteit maak ik niet zo'n zorgen, voor de oudste is er altijd ruimte om zijn vader te missen bijvoorbeeld, daar voel ik me op geen enkele manier vervelend bij en dat weet hij heel goed
Geen idee eerlijk gezegd. Sjaak is nu 8 en taalt er niet naar. Ik weet niet hoe dat zich gaat ontwikkelen verder. We zien wel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:37 schreef trui het volgende:
En mevrouw-cactus, vind je die leeftijdsgrens van 16 jaar niet laat? Ik kan me zo voorstellen dat veel kinderen al eerder benieuwd zijn. Lijkt me enorm vervelend als je zo lang moet wachten.
Natuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:49 schreef trui het volgende:
[..]
Elk kind is natuurlijk anders, en zal ook verschillend omgaan met deze toch wel bijzondere situatie. Het kan bijv zo zijn dat de een meer gevoelig is voor onbewust uitgezonden signalen van ouders dan de ander.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
Degene die zaad of eicel heeft afgestaan aan wens-ouders.
Andere situatie: mijn vader en moeder gingen uit elkaar voor mijn geboorte. Hij wilde ook niets met mij te maken hebben. Ik heb altijd geweten dat hij bestond en hoe ik hem zou kunnen vinden (via vrienden van mijn moeder). Maar heb daar nooit behoefte toe gevoeld. Mijn (bekende) familie is gewoon genoeg en daar herken ik voldoende van mezelf in. Was benieuwd of dat anders zou worden als ik zelf kinderen kreeg, maar dat blijkt van niet. Inmiddels weet ik dat hij is overleden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:54 schreef trui het volgende:
Ik bedoel de basale wens (en mijne inziens ook recht) om te weten van wie je afstamt. Er blijft nu toch een deel ongekend. Ik hoor in die podcast veel verhalen dat mensen zich niet volledig gezien voelen. Vaak wordt dat ook pas duidelijk nadat ze dan toch kennismaken met de donor of met ‘halfjes’. (Halfbroers/-zussen). Dat ze zich dan ineens pas volledig voelen. Geldt echt niet voor iedereen hoor. En het scheelt al enorm als er gewoon vanaf het begin eerlijk over gecommuniceerd is met de kinderen. De pijnlijkste verhalen zijn toch als ze er pas op latere leeftijd achter komen dat hun vader niet hun biologische vader is.
Ah mooi! Dat lijkt mij toch ook wel de fijnste oplossing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij hebben bewust gekozen voor een bekende donor. Als we het daarover niet eens zouden zijn geworden, hadden we geen kinderen gekregen. Wij vonden het heel belangrijk dat onze kinderen zouden weten wie ze verwerkt had, van jongs af aan.
Hij heeft beide kinderen voor het eerst gezien in de kraamweek en is inmiddels al jaren papa ipv *naam*. Ziet ze regelmatig.
Ja er kan natuurlijk in allerlei situaties iets gebeuren waardoor er geen contact is met een ouder. Maar om dat bij voorbaat al zo te regelen terwijl het in principe ingaat tegen de basale rechten van het kind, vind ik best ingewikkeld, ethisch gezien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Andere situatie: mijn vader en moeder gingen uit elkaar voor mijn geboorte. Hij wilde ook niets met mij te maken hebben. Ik heb altijd geweten dat hij bestond en hoe ik hem zou kunnen vinden (via vrienden van mijn moeder). Maar heb daar nooit behoefte toe gevoeld. Mijn (bekende) familie is gewoon genoeg en daar herken ik voldoende van mezelf in. Was benieuwd of dat anders zou worden als ik zelf kinderen kreeg, maar dat blijkt van niet. Inmiddels weet ik dat hij is overleden.
Dat ben ik met je eens hoor!quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:13 schreef trui het volgende:
[..]
Ja er kan natuurlijk in allerlei situaties iets gebeuren waardoor er geen contact is met een ouder. Maar om dat bij voorbaat al zo te regelen terwijl het in principe ingaat tegen de basale rechten van het kind, vind ik best ingewikkeld, ethisch gezien.
Corina Bomann https://www.boekbeschrijvingen.nl/bomann-corina/bomann.htmlquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom even binnenwalsen zonder bijlees. Ik ga morgen op weg naar de US voor een congres en heb boekentips nodig voor in het vliegtuig. Makkelijk leesbaar, niet te zwaar. Iets als Bridgerton bijvoorbeeld (maar die heb ik al uit). Historische romans of detectives vind ik leuk. Kudos als de boeken in Kobo-plus staan! Wie heeft de gouden tip?
Robert Bryndza detectivesquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom even binnenwalsen zonder bijlees. Ik ga morgen op weg naar de US voor een congres en heb boekentips nodig voor in het vliegtuig. Makkelijk leesbaar, niet te zwaar. Iets als Bridgerton bijvoorbeeld (maar die heb ik al uit). Historische romans of detectives vind ik leuk. Kudos als de boeken in Kobo-plus staan! Wie heeft de gouden tip?
Kate Marshall ken ik nietquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Robert Bryndza detectives
Zowel de Erica Foster serie als de Kate Marshal serie.![]()
Leest heerlijk weg.
Erika Foster
Het meisje in het ijs - The girl in the ice
De stalker in de nacht - The night stalker
Donker water - Dark water
Laatste adem - Last breath
Koud bloed - Cold blood
Doodsgeheim - Deadly secrets
Fatale waarheid - Fatal truth
Kate Marshall
Zonder gezicht - Nine elms
Schaduwland - Shadow Sands
Vallend duister - Darkness falls
Duivelsbocht - Devil's way
Allemaal op e-reader verkrijgbaar.![]()
Een kind uit mijn klas heeft ook 2 moeders. Weet ook wie haar donor is. Zij noemt hem ook papa.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij hebben bewust gekozen voor een bekende donor. Als we het daarover niet eens zouden zijn geworden, hadden we geen kinderen gekregen. Wij vonden het heel belangrijk dat onze kinderen zouden weten wie ze verwerkt had, van jongs af aan.
Hij heeft beide kinderen voor het eerst gezien in de kraamweek en is inmiddels al jaren papa ipv *naam*. Ziet ze regelmatig.
Mij ook uiteraard, maar het betekent wel ook dat we ergens een soort van gescheiden ouder relatie hebben zonder gescheiden ouders te zijn. Wij beslissen, maar overleggen wel belangrijke zaken. Overleggen over afspraken als hij ze heeft, doen we iets met vakanties, geef ze eens gezonder eten, dat soort.quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:11 schreef trui het volgende:
[..]
Ah mooi! Dat lijkt mij toch ook wel de fijnste oplossing.
Dit doet mijn jongste ookquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een kind uit mijn klas heeft ook 2 moeders. Weet ook wie haar donor is. Zij noemt hem ook papa.
Laatst gingen we via Google streetview alle huizen opzoeken, en we moesten zijn huis ook opzoeken, want dan kon zij ook “opscheppen” met 2 huizen.
Haar zus is ook van hem. En volgens mij heeft hij zelf ook nog een gezin.
Exact, en dat vind ik soms best ingewikkeld, een kind opvoeden met iemand met wie je geen liefdesrelatie hebt. Hoewel misschien weer anders met iemand met wie je bevriend bent. Ik zag ons dat niet met nog een partij doen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mij ook uiteraard, maar het betekent wel ook dat we ergens een soort van gescheiden ouder relatie hebben zonder gescheiden ouders te zijn. Wij beslissen, maar overleggen wel belangrijke zaken. Overleggen over afspraken als hij ze heeft, doen we iets met vakanties, geef ze eens gezonder eten, dat soort.
Baas!quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
Ik schepte als kind ook altijd op over mijn huizen. Ik had er vier
Gaat op de hele lange lijst..quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef BE het volgende:
[..]
Zeker opzoeken dan! Leest net zo lekker als Erica Foster.
Ik denk wel dat het anders is voor ons ja. Ik ben bijvoorbeeld nu onderweg om met 'papa' wat te gaan eten, alleen is ie dan nu even mijn vrind van vroegah toen we allebei net studeerden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Exact, en dat vind ik soms best ingewikkeld, een kind opvoeden met iemand met wie je geen liefdesrelatie hebt. Hoewel misschien weer anders met iemand met wie je bevriend bent. Ik zag ons dat niet met nog een partij doen.
Je hebt al heel veel tips gehad maar ik ga er toch nog een paar toevoegen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Herkenbaar. Ik voel me soms net een cultuurbarbaar als ik zeg dat ik boeken liever in het Nederlands lees. Maar omdat ik op mijn werk altijd in het Engels moet communiceren vind ik Nederlands praten, schrijven en (in mindere mate) lezen dan ineens extra ontspannend.quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:38 schreef exode het volgende:
En nog steeds bezig in 'Generation Friends' maar ik heb echt moeite met Engels lezen in mijn vrije tijd. Op mijn werk gaat 99% in het Engels ook meetings. Dan wil ik in mijn vrije tijd toch liever in het Nederlands lezen, valt me op.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Camilla Läckberg - Fjallbäcka serie is ook een aanrader op Kobo plus.
Ah, dat wist ik niet, goede tip!quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]er is recent een nieuw boek verschenen, ik heb 'm net uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |