SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.Venus in pocketformaat
© loveli
Zeer herkenbaar! Ik ook verschillende krultypes, en na 1 of 2 dagen ziet het er niet meer uit. Alleen heeft bij mij het herstel van mijn haren na de bevalling zeker 2 jaar geduurdquote:Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:
Update van mij na het slapen. Ik ben wel tevreden over dag 2:
[ afbeelding ]
Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.
En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten
.
Daar heb je vast alleen wat aan als je in het noorden des lands woontquote:Op zondag 9 april 2023 21:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:sigme Prachtige krullen! En mooi geknipt hoor! Ik ben benieuwd bij wie je het hebt laten knippen, het ziet er goed uit. Mag ook via PM eventueel.
Oh ok, dat doe ik ook als ik wat extra toonbaar wil zijn. Ik doe eenmaal per week wassen met shampoo (dat was ik helemaal niet meer gewend, ik deed al een jaar of tien ofzo shampoo-loos). Bij de wasbeurt na de shampoo conditioner, in laten trekken en die zachte kledder dan kammen. Uitspoelen en dan in nog steeds kleddernat haar een andere conditioner en daarachteraan dan gel.quote:Ik maak m'n haar niet zeiknat, ik maak m'n handen een paar keer nat waarmee ik dan m'n haar nat maak en dan met natte handen en een beetje gel of crème inkneden. Dan is het vlot weer droog en weer wat netter qua krullen.
Die krullen!quote:Op zondag 9 april 2023 19:54 schreef sigme het volgende:
Ik ben twee maanden geleden naar een speciale krullenkapperette geweest. Leuke meid, eenmanszaakje. Ze doet niet aan curlygirl qua benadering van chemische verbodstofjes in de producten, maar de rest van de gewenste behandeling van krullend haar doet ze hetzelfde.
Van mijn haar wist ze best wat leuks te maken:
[ afbeelding ]
Sindsdien probeer ik het zelf zo te behandelen als de curly methode ongeveer voorschrijft, maar de details zijn me niet steeds even duidelijk. Maak je nou dagelijks het haar zeikenat om het dan opnieuw te stylen met conditioner en/of gel?
Mijn haar doet er ongeveer een halve dag over om dan weer droog te worden, dus zo'n routine vind ik helemaal niet geschikt, dan zit ik op kantoor met idioot haar.
Hier ook! Dat maakt dat ik dit wel een lastige fase vind, het nieuwe haar krult ook echt dus het is met geen mogelijkheid vast te zetten als ik mijn haar in een hoge knot doe (zoals op het werk).quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:
Update van mij na het slapen. Ik ben wel tevreden over dag 2:
[ afbeelding ]
Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.
En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten
.
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!quote:Op maandag 10 april 2023 20:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook krultype 2a/b en ga morgen dus voor het eerst naar een krullenkapper. Qua prijs ongeveer hetzelfde als een gewone hier in het dorp en ik ben al een jaar niet geweest.
Leek mij wel wat om te proberen.
Ik heb daarom het afgelopen jaar zelf regelmatig een paar cm eraf geknipt met een kappersschaar. Gaat prima maar de lagen zijn er een eind uit.
Ben benieuwd!
Weet ik nog niet.quote:Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?quote:Op maandag 10 april 2023 21:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Weet ik nog niet.Mijn laatste foto online, ook Facebook, is bijna 6 jaar terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?
Ik kon een paar weken niet zoveel met mijn haar, veel van huis door werk en daarna vakantie. Een aaneenschakeling van bad hairdays, veel pluis en staarten. Gisteravond eindelijk weer eens tijd voor een goede wasroutine. En het zit weer mooi.
WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Resistance is futile.
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).quote:
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Dat klopt, dus als je dingen te doen hebt totaal niet praktisch.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?
Trekt het dan niet gewoon in die microvezeldoek?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Ja. Maar daarom ga ik na het avondeten douchen, dan laat ik de handdoek zitten met de kinderen naar bed brengen. Dan rustig koffie drinken en daarna föhnen. Ik merk wel dat ik een stuk sneller klaar ben met föhnen dan als ik dat direct na het douchen doe. En ik haat föhnen, dus win-win. Maar goed, op een ander moment van de dag is dit gewoon geen optie.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?
SPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als de vorige keer: ze heeft vrijwel niets afgeknipt![]()
Misschien moet ik maar eens de loterij winnen en haar in huis nemen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:21 schreef sigme het volgende:
Ik ben weer naar mijn krullenkapper geweest.SPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wauw, wat een krullen!SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als de vorige keer: ze heeft vrijwel niets afgeknipt![]()
Misschien moet ik maar eens de loterij winnen en haar in huis nemenResistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Prachtig @:sigme
Dit trekt mij over de streep: ik heb een afspraak gepland! Ik hoop dat ze er wat van kan maken. Er moet denk ik wel een heel stuk vanaf, zodat het ook weer wat meer krult bovenop en niet alleen in de uiteinden.Ik ben heel benieuwd naar dat knippen, want ik dacht dus hetzelfde als jij maar zij knipt echt liever bijna niks er af en tovert gewoon de krul ook bovenin terug. Jouw haar is wel echt geweldig, ook zo al, dus ik ben ook heeeeel benieuwd hoe het er na betovering uitzietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:21 schreef sigme het volgende:
Ik ben weer naar mijn krullenkapper geweest.SPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind before en after misleidend. Mijn haar krult (3b/c). Als ik naar de kapper ga is het in een knot. Dan gaan ze dat vergelijken met de after, lekker goedkoop scoren 😆SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als de vorige keer: ze heeft vrijwel niets afgeknipt![]()
Misschien moet ik maar eens de loterij winnen en haar in huis nemen
(Je haar zit goed, daarnietvan)
Oh. Maar dit is niet jouw haar en niet jouw before en after dus je punt ontgaat me wat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik vind before en after misleidend. Mijn haar krult (3b/c). Als ik naar de kapper ga is het in een knot. Dan gaan ze dat vergelijken met de after, lekker goedkoop scoren 😆
(Je haar zit goed, daarnietvan)
Maakt mij niet uit, meid. Probeer het morgen even opnieuw te lezen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Maar dit is niet jouw haar en niet jouw before en after dus je punt ontgaat me wat.
Dit trekt mij over de streep: ik heb een afspraak gepland! Ik hoop dat ze er wat van kan maken. Er moet denk ik wel een heel stuk vanaf, zodat het ook weer wat meer krult bovenop en niet alleen in de uiteinden.Dat ligt aan hoe je föhnt. Kan prima vol bovenop zijn met lang haar. ☺SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het föhn wordt het te droog/pluizig, dus ik laat het aan de lucht drogen. Dan hangt het dus wel wat. Maar mogelijk heb ik bovenop gewoon minder krul? Ik ben iig erg benieuwd wat een goede knipbeurt en een beetje extra verzorging kan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:34 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Dat ligt aan hoe je föhnt. Kan prima vol bovenop zijn met lang haar. ☺
Heb je klipjes? Je kan daarmee volume en krullen creëren. Dat deel moet je goed scrunchen en rustig fohnen met je koppie naat beneden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als ik het föhn wordt het te droog/pluizig, dus ik laat het aan de lucht drogen. Dan hangt het dus wel wat. Maar mogelijk heb ik bovenop gewoon minder krul? Ik ben iig erg benieuwd wat een goede knipbeurt en een beetje extra verzorging kan doen.
Voor het slapen goed los verdelen en ploppen en daarna met je haar in een bonnet slapen wil ook wel helpen. Ons haar lijkt wel op elkaar qua slag en lengte en aan de lucht wordt het inderdaad wel sluik. Met föhn is het echt vol. Ik föhn dan niet tot het helemaal droog is, maar heel veel zit hem vooral in het goed in kleine stukjes ploppen of crunchen, weet ik hoe het heet. Het is even oefenen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als ik het föhn wordt het te droog/pluizig, dus ik laat het aan de lucht drogen. Dan hangt het dus wel wat. Maar mogelijk heb ik bovenop gewoon minder krul? Ik ben iig erg benieuwd wat een goede knipbeurt en een beetje extra verzorging kan doen.
Als ik mijn haar gewoon was en aan de lucht laat drogen is het exact als jouw haar: vooral slag in de onderste regionen. Als ik de juiste verzorgingsproducten gebruik en een klein beetje diffuse (ik had youtube nodig om te ontdekken hoe je dat goed doet, ik diffuse overigens tot halfdroog) dan is het ook bovenop krullend. Na enkele maanden CG gebruiken hier nauwelijks nog pluis overigens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Geen van beide bars heeft een sterke reiniger, dus dat je build-up krijgt, verbaast me niet. Op dat fijne haar zie je dat ook nog eens extra snel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Wat vinden jullie van deze 2 shampoo bars?
Ik probeer maar weer eens wat gezonder te wassen maar het lijkt wel alsof mijn blonde futloze fijne haar alleen maar goed gaat op chemische meuk?
Van de 2 onderstaande krijg ik uiteindelijk vet goor haar, alsof het stapelt op mijn haar?
Na het wassen is het ook plat en stug.
Bar 1
Ingrediënten: Sodium Cocoyl Isethionate, Hydrogenated Vegetable Oil, Aqua, Glycerin, Parfum, Argania Spinosa Kernel Oil, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Coumarin, Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate.
Bar 2
Glycerin, Sodium Stearate, Sorbitol, Sodium Laurate, Propylene Glycol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Disodiul Lauryl Sulfosuccinate, Parfum, CI 77891, Sodium Chloride, Stearic Acid, Lauric Acid, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium Etidronate, Polyquarternium-7, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice Powder, Sodium Benzoate, LINALOOL.
En is de vloeibare shampoo van Nature Box goed? Mijn haar wordt hier wel schoon van, iig haalde het meteen de gore laag van de bar uit mijn haren en voelde het zacht aan.
Als ik mijn hand door mijn droge haar haalde overdag rook ik gewoon muffe zeep, alsof het aan mn haar plakt en niet goed uitspoelde.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Geen van beide bars heeft een sterke reiniger, dus dat je build-up krijgt, verbaast me niet. Op dat fijne haar zie je dat ook nog eens extra snel.
Overigens zijn deze bars niet perse minder chemisch dan bijvoorbeeld een Nature Box (nog even los van dat uiteindelijk alles chemie is), zou gewoon kijken naar waar je haar het lekker op doet.
Al eens een ACV rinse geprobeerd?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:48 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Als ik mijn hand door mijn droge haar haalde overdag rook ik gewoon muffe zeep, alsof het aan mn haar plakt en niet goed uitspoelde.
Ik hoopte dat ik niet meer elke dag mijn haar hoefde te wassen met een van die bars maar het werkt averechts het voelde ook goor aan.
Nature box voelt op dit moment echt schoon aan dus die houd ik maar even aan...
Ik waste voorheen altijd met australian bodycare hair loss citrus daar deed mijn haar het ook heel goed op ook op lange termijn, maar ik dacht dat het gezonder kon![]()
Zo jaloers op dames die maar 1x per week hun haar hoeven te wassen zonder goorheid
Nope, maar als ik dat al lees met boven een kom hangen en een douche muts op duurt dat mij al te lang. Ik vind het geklooi met een shampoo bar in een zakje al te lang duren laat staan apart mijn haar gaan spoelen boven de wasbak..niets voor mij maar thanxquote:
Ik doe gewoon elke week voor het wassen een scheut appelciderazijn op een glas lauwwarm water voor ik mijn haren was. Goed inmasseren, uitspoelen en daarna de gewone wasroutine. Véél minder build-up, het duurt voor mij 1-2 dagen langer voor het vettig wordt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:16 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Nope, maar als ik dat al lees met boven een kom hangen en een douche muts op duurt dat mij al te lang. Ik vind het geklooi met een shampoo bar in een zakje al te lang duren laat staan apart mijn haar gaan spoelen boven de wasbak..niets voor mij maar thanx
Hoort dat voor het wassen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe gewoon elke week voor het wassen een scheut appelciderazijn op een glas lauwwarm water voor ik mijn haren was. Goed inmasseren, uitspoelen en daarna de gewone wasroutine. Véél minder build-up, het duurt voor mij 1-2 dagen langer voor het vettig wordt.
De meeste mensen doen shampoo>ACV><conditioner inderdaad en dan 50ml ACV op 450ml water. Ik gebruik dus een veel sterker concentraat. Dus zeker rustig opbouwen. Maar gedoe met in laten trekken enzo kun je ook achterwege laten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:05 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Hoort dat voor het wassen?
Misschien als ik het in een maatbeker mee de douche in kan nemen zou het een hoop geklooi schelen.
Het is het proberen waard in dat geval.
Heel erg mooiquote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:01 schreef datismijnmening het volgende:
The before:
[ afbeelding ]
The after:
[ afbeelding ]
De kleur, en het is ook erg mooi geknipt.quote:
5 uur gezeten dus dat mag ook welquote:Op dinsdag 27 juni 2023 19:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De kleur, en het is ook erg mooi geknipt.
Nahhh, supermooiquote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:01 schreef datismijnmening het volgende:
The before:
[ afbeelding ]
The after:
[ afbeelding ]
Waar is je gezicht, lekker dingquote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:01 schreef datismijnmening het volgende:
The before:
[ afbeelding ]
The after:
[ afbeelding ]
SPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben voor het eerst bij een echte krullenkapper geweest, ik ben er erg blij meeSPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ha! Ik herken de achtergrond.SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat je er blij mee bent. Ziet er ook echt goed uit. Mooi lang haar heb je!
Heb je ook nieuwe/andere shampoo/conditioner/gel aangeschaft?
Ik ben nu tweemaal bij incurls geweest en het lukt me al wel beter om het zelf ook krulliger te laten zitten.
Heb je haar nog verteld hoe je er terecht gekomen bent? Ik heb al eens verteld dat ik iemand geïnspireerd had
Ja, ik dacht wel dat je het zou herkennen! Ik heb haar verteld dat ik via jou bij haar terecht ben gekomen, maar dat was wel een beetje gek uitleggen aangezien ik je echte naam niet kenquote:Op donderdag 6 juli 2023 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ha! Ik herken de achtergrond.
Leuk dat je er blij mee bent. Ziet er ook echt goed uit. Mooi lang haar heb je!
Heb je ook nieuwe/andere shampoo/conditioner/gel aangeschaft?
Ik ben nu tweemaal bij incurls geweest en het lukt me al wel beter om het zelf ook krulliger te laten zitten.
Heb je haar nog verteld hoe je er terecht gekomen bent? Ik heb al eens verteld dat ik iemand geïnspireerd had
quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben voor het eerst bij een echte krullenkapper geweest, ik ben er erg blij meeSPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Way een verschil! Mooi hoorSPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Resistance is futile.
Ik heb sinds december een Dyson airwrap, en dat is liefdequote:Op vrijdag 14 juli 2023 06:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg een nieuwe föhn. Is Dyson (of een rip-off hiervan) de moeite?
Wat bevalt jou er zo goed aan?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb sinds december een Dyson airwrap, en dat is liefde
Hij is heel handzaam. Je moet er wat handigheid in krijgen, maar ik creeer tegenwoordig in ongeveer een kwartier een mooi krullen/slagen kapsel (afhankelijk wat ik in mijn haar doe om het in model te houden). Het is meer Hollywood-haar dan echt een krullenkapsel, maar dat past ook bij me. Met de CG-methode vond ik toch dat mijn haar nooit zo mooi glansde en gezond en fris oogde.quote:
Dit trekt mij over de streep: ik heb een afspraak gepland! Ik hoop dat ze er wat van kan maken. Er moet denk ik wel een heel stuk vanaf, zodat het ook weer wat meer krult bovenop en niet alleen in de uiteinden.Jullie foto's trekken mij ook over de streep: ik ga met mijn dochter naar een krullenkapper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij is heel handzaam. Je moet er wat handigheid in krijgen, maar ik creeer tegenwoordig in ongeveer een kwartier een mooi krullen/slagen kapsel (afhankelijk wat ik in mijn haar doe om het in model te houden). Het is meer Hollywood-haar dan echt een krullenkapsel, maar dat past ook bij me. Met de CG-methode vond ik toch dat mijn haar nooit zo mooi glansde en gezond en fris oogde.
Net zo snel of zelfs wat sneller creeer ik een kapsel dat mooi stijl en glanzend valt.
's Nachts maak ik een knot bovenop mijn hoofd en de volgende dag zit het dan nog steeds goed. Met een beetje droogshampoo kan het wat langer mooi blijven. Ik was en föhn het ongeveer 2 keer per week. En dat is dan gewoon wassen, conditioner, beetje laten drogen aan de lucht en kwartiertje föhnen.
We gaan met de auto op vakantie (3 weken) en ik overweeg hem mee te nemen
Ik ook (over paar maanden) en dan zo'n knipbeurt waarbij er lok voor lok geknipt wordt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jullie foto's trekken mij ook over de streep: ik ga met mijn dochter naar een krullenkapper.
Ik heb het wel over deze dus:quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Ik overweeg ook nog de Laifen dus als iemand daar ervaring mee heeft..
Ik wil de Laifen kopen over een paar maanden. De afgelopen tijd al veel grote ongeplande uitgaven gehad, dus daarom even uitgesteld. Mijn huidige diffuser voldoet, maar ik hoor dat de Laifen de droogtijd aanzienlijk verkort en dat zou wel heel fijn zijn. Volg je wavydiede op instagram? Zij adverteert voor Laifen en soms heeft ze een kortingscode.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Ik overweeg ook nog de Laifen dus als iemand daar ervaring mee heeft..
Haha! Wel mooi dat ze daar zo bewust mee bezig is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter wil niet omdat ze het te duur vindt.![]()
Ik ga volgen. Curlykiet is ook zo'n account met kortingscodes.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil de Laifen kopen over een paar maanden. De afgelopen tijd al veel grote ongeplande uitgaven gehad, dus daarom even uitgesteld. Mijn huidige diffuser voldoet, maar ik hoor dat de Laifen de droogtijd aanzienlijk verkort en dat zou wel heel fijn zijn. Volg je wavydiede op instagram? Zij adverteert voor Laifen en soms heeft ze een kortingscode.
Het is nota bene mijn geld. Maar nee, "dat is het ook weer niet waard", zegt ze dan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha! Wel mooi dat ze daar zo bewust mee bezig is.
Zou mooi zijn als je die twee kunt combineren!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het wel over deze dus:
[ afbeelding ]
En niet de gewone föhn.
Dat kan, Je kunt bij de airwrap een opzetstuk kopen dat hetzelfde is als de föhnkop. De tweede van links is overigens ook een föhnkop.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als je die twee kunt combineren!
Ik had m bij mijn kapper gekochtquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Weet iemand hier bij elke betrouwbare webshop je Olaplex nr 3 kan kopen voor een ok prijs? Behalve bol etc, die vind ik duur :/
Haha. Misschien dan toch maar bij bol bestellenquote:Op woensdag 19 juli 2023 00:47 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik had m bij mijn kapper gekocht
Die hebben ook een webshop
Maar ik zie nu dat ie bij bol goedkoper is
ASOS had laatst de 250ml in de sale voor 48 euro. Meestal kijk ik even bij google shopping waar die in de aanbieding is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Weet iemand hier bij elke betrouwbare webshop je Olaplex nr 3 kan kopen voor een ok prijs? Behalve bol etc, die vind ik duur :/
Zie inderdaad dat bijna niets van bol zelf komt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:13 schreef -Spring het volgende:
Ik zou oppassen met bol. Er zitten veel dropshippers en de kans bestaat dat zij nep Olaplex verkopen. Schijnt op Amazon ook voor te komen helaas.
Die zag ik ook ja, zal even onderzoeken of de websshop betrouwbaar is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:07 schreef datismijnmening het volgende:
Deze is ook goedkoop, maar ken de webshop verder niet
https://www.deloox.nl/pro(...)CNmW6gxoCv7kQAvD_BwE
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb daar alleen niet altijd zin in. Soms wil ik m'n haar gewoon fohnen, zonder squish to condishen, te ploppen, de scrunch eruit te crunchen, enz. Dus dan fohn ik het droog met een ronde borstel en dan zit het zo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is, ondanks een goeie leave-in, droog, stug, half stijl, half slag, kortom nét niks. Maar toch zie ik potentie.
Zijn er manieren om ook deze structuur zonder stijltang of dure föhn een beetje glad en zacht te krijgen? Een fijne gladmakende crème of zo? Of ben ik voor de rest van m'n leven aangewezen op de curly girl methode?![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb jullie advies nodig.
Ik heb slag van mezelf en ben goed bekend met de cg-methode.
Als ik die toepas, zit m'n haar zo. (Sorry, ik kon geen minder geposeerde recente foto vinden.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb daar alleen niet altijd zin in. Soms wil ik m'n haar gewoon fohnen, zonder squish to condishen, te ploppen, de scrunch eruit te crunchen, enz. Dus dan fohn ik het droog met een ronde borstel en dan zit het zo:Wil je dan helemaal stijl haar? Er zullen toch wel producten zijn die CG approved zijn én de boel netjes glad maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is, ondanks een goeie leave-in, droog, stug, half stijl, half slag, kortom nét niks. Maar toch zie ik potentie.
Zijn er manieren om ook deze structuur zonder stijltang of dure föhn een beetje glad en zacht te krijgen? Een fijne gladmakende crème of zo? Of ben ik voor de rest van m'n leven aangewezen op de curly girl methode?Resistance is futile.
Als ik die toepas, zit m'n haar zo. (Sorry, ik kon geen minder geposeerde recente foto vinden.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb daar alleen niet altijd zin in. Soms wil ik m'n haar gewoon fohnen, zonder squish to condishen, te ploppen, de scrunch eruit te crunchen, enz. Dus dan fohn ik het droog met een ronde borstel en dan zit het zo:Hoe zit je haar zonder iets er in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is, ondanks een goeie leave-in, droog, stug, half stijl, half slag, kortom nét niks. Maar toch zie ik potentie.
Zijn er manieren om ook deze structuur zonder stijltang of dure föhn een beetje glad en zacht te krijgen? Een fijne gladmakende crème of zo? Of ben ik voor de rest van m'n leven aangewezen op de curly girl methode?
Depends, uiteraard. Er was er eentje die ik wel fijn vond en het gaf mijn haar ook echt meer volume. Geen idee meer welk merk dat was, dat zou ik moeten opzoeken. Ik heb ook bars gehad die ik echt níet chill vond en weinig deden. Als je van plastic verpakkingen en microplastics af wil, dan zou ik vooralsnog wel gewoon 'yea' antwoorden. Let ook even op: sommige bars 'moet' je echt heel erg over je haar wrijven: niet echt top voor je haar dit als dat stugger gaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:08 schreef Radegast het volgende:
Hoi hoi,
Ik wil eigenlijk van plastic verpakkingen af en al helemaal geen microplastics meer door het putje spoelen, dus
shampoobars.nl, Yea or Nay?
Haren wassen, haarmasker in laten trekken, uitspoelen, daarna leave-in, gel/foam duurt in totaal ca. 30 minuten. Daarna doe ik mijn haar in een microvezelhanddoek of een soort haarnetje (ploppen). De tijd hiervoor varieert van 30 minuten tot 1,5 uur. Dan nog 15-20 min föhnen….quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:24 schreef PizzaMens het volgende:
Leuk topic. Hoeveel tijd kost het jullie om je haar zo mooi te krijgen?
Ik ben een beetje zoekend, ik heb haar met slag, maar het krult het meest nadat het mishandelt is met highlights. Dat zorgt voor heerlijke knopen (die je er soms uit moet knippen).
Na een artikel over microplastics besloten dat zooi er niet meer in komt.
Dus ik wil graag met jullie mee lezen om te zien wat er allemaal is voor gezonder haar met slag. Door een gevoelige hoofdhuid werken leave in dingen niet zo fijn, daar krijg ik vaak een opleving van psoriasis van.
Zijn er mensen met slag die toch mooier haar krijgen van bepaalde shampoos of conditioners, die ook een gevoelige hoofdhuid hebben, en die er geen leave in producten hoeven in te smeren?
(Of kan ik ook beter gewoon een airwrap bij elkaar sparen?)
Dankje voor je antwoord. ik ga het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:42 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Depends, uiteraard. Er was er eentje die ik wel fijn vond en het gaf mijn haar ook echt meer volume. Geen idee meer welk merk dat was, dat zou ik moeten opzoeken. Ik heb ook bars gehad die ik echt níet chill vond en weinig deden. Als je van plastic verpakkingen en microplastics af wil, dan zou ik vooralsnog wel gewoon 'yea' antwoorden. Let ook even op: sommige bars 'moet' je echt heel erg over je haar wrijven: niet echt top voor je haar dit als dat stugger gaat.
Shampoo bar van HEMA vond ik best fijn!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:08 schreef Radegast het volgende:
Hoi hoi,
Ik wil eigenlijk van plastic verpakkingen af en al helemaal geen microplastics meer door het putje spoelen, dus
1x per week zit ik een uur in bad. Wassen met shampoo, daarna een appelciderazijn spoeling om buildup te verwijderen, dan crèmespoeling, vervolgens een haarmasker en daarna nog een Garnier spoeling.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:24 schreef PizzaMens het volgende:
Leuk topic. Hoeveel tijd kost het jullie om je haar zo mooi te krijgen?
Ik ben een beetje zoekend, ik heb haar met slag, maar het krult het meest nadat het mishandelt is met highlights. Dat zorgt voor heerlijke knopen (die je er soms uit moet knippen).
Na een artikel over microplastics besloten dat zooi er niet meer in komt.
Dus ik wil graag met jullie mee lezen om te zien wat er allemaal is voor gezonder haar met slag. Door een gevoelige hoofdhuid werken leave in dingen niet zo fijn, daar krijg ik vaak een opleving van psoriasis van.
Zijn er mensen met slag die toch mooier haar krijgen van bepaalde shampoos of conditioners, die ook een gevoelige hoofdhuid hebben, en die er geen leave in producten hoeven in te smeren?
(Of kan ik ook beter gewoon een airwrap bij elkaar sparen?)
Opvallend, jouw shampoo heeft ook appelciderazijn. Ik merk zelf ook dat dit iets doet met de haargroei, na 3 jaar is mijn haar eindelijk herstellende van de zwangerschap.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haren wassen, haarmasker in laten trekken, uitspoelen, daarna leave-in, gel/foam duurt in totaal ca. 30 minuten. Daarna doe ik mijn haar in een microvezelhanddoek of een soort haarnetje (ploppen). De tijd hiervoor varieert van 30 minuten tot 1,5 uur. Dan nog 15-20 min föhnen….
Ik vind het wel veel tijd, maar dit hele circus doe ik 1x per week. Het zit daarna echt wel een aantal dagen goed (ik slaap dan met mijn haar in een zijden sjaaltje). De laatste dagen zit het in een staart en dan begin ik weer opnieuw.
Een shampoo waar ik echt tevreden mee ben, is deze. Er groeien nu dus echt nieuwe plukjes haar rond mijn haargrens, heel cool! En het kalmeert mijn hoofdhuid net zo goed als mijn oude, niet cg-approved shampoo. Met deze fles heb ik 5 maanden kunnen doen.
Ik snap hier helemaal niks van. Fly away? Pixie diffuse regels? Hoveren? Ploppen? Een harde cast?quote:Op zondag 23 juli 2023 17:35 schreef Seven. het volgende:
@:Phaidra die Laifen is echt supergoed! Licht, handzaam en echt véél minder fly aways en pluis. Droogtijd doet het ook goed. Ik heb hier aantal pixie diffuse regels gebroken, max 1 minuutje gehovered en de föhn tussendoor nooit uitgezet. Ook maar 15 minuten geplopt met krullen crème (voor het föhnen nog gel erin gescruncht). Ik krijg normaal nooit een harde cast, deze keer wel. En het werd echt behoorlijk snel droog ook. En ik heb het deze keer zonder olie de crunch eruit geknepen (geen pluis meer dus niet nodig), en dat maakt dat mijn haar veel lichter blijft.
Als ik die toepas, zit m'n haar zo. (Sorry, ik kon geen minder geposeerde recente foto vinden.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb daar alleen niet altijd zin in. Soms wil ik m'n haar gewoon fohnen, zonder squish to condishen, te ploppen, de scrunch eruit te crunchen, enz. Dus dan fohn ik het droog met een ronde borstel en dan zit het zo:Net niks? Het is prachtig. Gewoon altijd zo doen als op de tweede foto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is, ondanks een goeie leave-in, droog, stug, half stijl, half slag, kortom nét niks. Maar toch zie ik potentie.
Zijn er manieren om ook deze structuur zonder stijltang of dure föhn een beetje glad en zacht te krijgen? Een fijne gladmakende crème of zo? Of ben ik voor de rest van m'n leven aangewezen op de curly girl methode?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Bedoel je dat het sneller groeit? Of doel je op de dikte van het haar?quote:Op zondag 23 juli 2023 17:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Opvallend, jouw shampoo heeft ook appelciderazijn. Ik merk zelf ook dat dit iets doet met de haargroei, na 3 jaar is mijn haar eindelijk herstellende van de zwangerschap.
Ga ik onthouden!quote:Op zondag 23 juli 2023 17:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Shampoo bar van HEMA vond ik best fijn!
Ik heb sowieso al wel een hoge haarlijn dus ik draag mijn haar altijd schuin om dat te maskeren. En dan had ik ook altijd van die inhammen waar het haar aanzienlijk dunner was. Dat werden echt kale plekken na de zwangerschap.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bedoel je dat het sneller groeit? Of doel je op de dikte van het haar?
Mijn haar is nog steeds voor mijn gevoel erg weinig haar. Geen kale plekken oid, maar gewoon erg dun en vlassig. Ik zou dat echt graag zien veranderen.
Dankjewel! Ja, al die termen zijn idd niet vanzelfsprekend.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap hier helemaal niks van. Fly away? Pixie diffuse regels? Hoveren? Ploppen? Een harde cast?
Maar het ziet er goed uit.![]()
quote:Op zondag 23 juli 2023 18:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net niks? Het is prachtig. Gewoon altijd zo doen als op de tweede foto.
100% eens. @-Spring heeft geweldig haar, met en zonder krullen!quote:Op zondag 23 juli 2023 18:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja hou op met me hoor, ik zou een paar -niet al te belangrijke- vingers opofferen voor zulk haar!
Ik heb ook wel goede verhalen gehoord over de shampoobars van Lush. Maar zelf heb ik ze nooit uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:08 schreef Radegast het volgende:
Hoi hoi,
Eerst net als met normale zeep tussen je handen heen-en-weren, veel efficiënter.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:39 schreef Meke het volgende:
Ik deed wellicht iets verkeerd met shampoobars maar het duurde zooo lang voor je een beetje goed schuim had. Stond steeds per bar 5 minuten te wachten ofzo
Eens, maar shampoo en zeep zijn natuurlijk wel relatief makkelijk om aan te pakken.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:57 schreef Molo het volgende:
Ik snap werkelijk die focus op shampooflessen en hun plastic nooit zo. Ik gebruik persoonlijk twee flessen shampoo per jaar denk ik.
Als ik zie hoeveel plastic er qua verpakking rond hele andere producten zit. Die volumes zijn veel interessanter om aan te pakken in de keten
Microplastics zijn overigens inmiddels toch wel uit de meeste merken shampoo gehaald denk ik?
Niet per se. Dimethicone, bijvoorbeeld, zit nog in aardig wat shampoos. Maar goed, geldt natuurlijk niet voor elk merk.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:57 schreef Molo het volgende:
Ik snap werkelijk die focus op shampooflessen en hun plastic nooit zo. Ik gebruik persoonlijk twee flessen shampoo per jaar denk ik.
Als ik zie hoeveel plastic er qua verpakking rond hele andere producten zit. Die volumes zijn veel interessanter om aan te pakken in de keten
Microplastics zijn overigens inmiddels toch wel uit de meeste merken shampoo gehaald denk ik?
Op reis vond ik ze ook altijd ideaal! Vielen ook vaak niet onder de '100 ml' regel (was mijn ervaring dan). Plus, als je langer reist is het ook veel efficiënter. Ding wordt natuurlijk enkel kleiner, neemt af in formaat, terwijl je met een shampoo die hele fles alsnog loopt mee te zeulen (ook als je een reisformaat hebt) ook al zit er nog maar de helft of minder in.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik vind zelf shampoo bars vooral handig op reis, lekker compact en kan niet gaan lekken.
[..]
Eerst net als met normale zeep tussen je handen heen-en-weren, veel efficiënter.
Maar dimethicone is toch geen microplastic? Het is een silicone, een olie-achtig spul geen plastic bolletjes. Of je siliconen in je haar wilt is een ander verhaal maar het heeft iig niet met microplastics te makenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Niet per se. Dimethicone, bijvoorbeeld, zit nog in aardig wat shampoos. Maar goed, geldt natuurlijk niet voor elk merk.
Zover mij bekend is het alsnog een micro-plastic (is in elk geval wel wat ik overal heb gelezen en zag in rapporten). Maar misschien is er dan iets veranderd?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar dimethicone is toch geen microplastic? Het is een silicone, een olie-achtig spul geen plastic bolletjes. Of je siliconen in je haar wilt is een ander verhaal maar het heeft iig niet met microplastics te maken
Oeh dat neemt wel veel tijd in beslag! Maar als het een keer per week is, is het te overzien. Die shampoo ziet er goed uit! Ook fijne prijs! Bedankt!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haren wassen, haarmasker in laten trekken, uitspoelen, daarna leave-in, gel/foam duurt in totaal ca. 30 minuten. Daarna doe ik mijn haar in een microvezelhanddoek of een soort haarnetje (ploppen). De tijd hiervoor varieert van 30 minuten tot 1,5 uur. Dan nog 15-20 min föhnen….
Ik vind het wel veel tijd, maar dit hele circus doe ik 1x per week. Het zit daarna echt wel een aantal dagen goed (ik slaap dan met mijn haar in een zijden sjaaltje). De laatste dagen zit het in een staart en dan begin ik weer opnieuw.
Een shampoo waar ik echt tevreden mee ben, is deze. Er groeien nu dus echt nieuwe plukjes haar rond mijn haargrens, heel cool! En het kalmeert mijn hoofdhuid net zo goed als mijn oude, niet cg-approved shampoo. Met deze fles heb ik 5 maanden kunnen doen.
het is inderdaad een silicone maar een die niet biologisch afbreekbaar is en daarom op de rode lijst staatquote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar dimethicone is toch geen microplastic? Het is een silicone, een olie-achtig spul geen plastic bolletjes. Of je siliconen in je haar wilt is een ander verhaal maar het heeft iig niet met microplastics te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 27-07-2023 13:40:39 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:35 schreef -Spring het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ik heb even een filmpje gemaakt, dat laat iets beter zien wat ik precies bedoel.
Dit is vlak na het wassen en föhnen met een ronde borstel. Het heeft echt de structuur van uitgekamde krullen: het oogt stug en stro-achtig ondanks een voedend masker en een gladmakende spray. Omdat het eigenlijk slag is/krullen zijn, lijkt het droog en ongezond, terwijl ik het al jaren niet (ont)kleur, geen sulfaten, siliconen en hitte gebruik.
Ik ben eergisteren naar de kapper geweest; daar is het flink uitgedund en is er zo'n 5 cm afgehaald. Als ik er cg-producten in doe, oogt het wel gezond en gevoed. Ik zou alleen wel eens wat gladder haar willen hebben zonder de stijltang te hoeven gebruiken. Na het föhnen valt het op zich best steil, alleen die structuur oogt nog zo stug.
Er zat na het föhnen ook direct een dikke klit in.Dit is voor mij wel herkenbaar. Als ik het wel eens steil maak met zo'n tang, dan valt het ook heel stug en onnatuurlijk. Het valt gewoon nooit zo mooi/natuurlijk als echt steil haar in laagjes. En na een half uur zit de eerste pluis er alweer in. Ik doe het daarom eigenlijk nooit meer. Omarm de krulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:35 schreef -Spring het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ik heb even een filmpje gemaakt, dat laat iets beter zien wat ik precies bedoel.
Dit is vlak na het wassen en föhnen met een ronde borstel. Het heeft echt de structuur van uitgekamde krullen: het oogt stug en stro-achtig ondanks een voedend masker en een gladmakende spray. Omdat het eigenlijk slag is/krullen zijn, lijkt het droog en ongezond, terwijl ik het al jaren niet (ont)kleur, geen sulfaten, siliconen en hitte gebruik.
Ik ben eergisteren naar de kapper geweest; daar is het flink uitgedund en is er zo'n 5 cm afgehaald. Als ik er cg-producten in doe, oogt het wel gezond en gevoed. Ik zou alleen wel eens wat gladder haar willen hebben zonder de stijltang te hoeven gebruiken. Na het föhnen valt het op zich best steil, alleen die structuur oogt nog zo stug.
Er zat na het föhnen ook direct een dikke klit in.Zulks haar heb ik ook en nu ik de 50 ben gepasseerd en de helft grijs is geworden is het stugger dan ooit. Maar ik heb het geaccepteerd en het is wat het is. Ik fohn het nooit en doe er ook niks in. Toch vinden veel mensen het mooi omdat het wel een hele dikke bos is. Lange en dikke bos onhandelbaar stro zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To BG or not to BG!
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 16:21 schreef Phaidra het volgende:
De krullenkapper was leuk! Enthousiaste dame die precies snapte wat er bij andere kappers niet goed ging. En wat een volume had ik na het diffusen! Ik heb thuis pas foto’s gemaakt en door het fietsen is er toch weer een deel uit. Maar mooie lagen zitten erin en ik ben heel benieuwd wat eruit komt als ik het zelf ga stylen.
Prachtig haar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
Dit vind ik ook veel tijd eigenlijk. Ik ben met shampoo, leave-in, ploppen en fohnen bij elkaar een kwartier kwijt. Maar ik heb dus gewoon niet de tijd het geduld om een half uur met een microvezelhanddoek op mijn hoofd te zitten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 16:21 schreef Phaidra het volgende:
De krullenkapper was leuk! Enthousiaste dame die precies snapte wat er bij andere kappers niet goed ging. En wat een volume had ik na het diffusen! Ik heb thuis pas foto’s gemaakt en door het fietsen is er toch weer een deel uit. Maar mooie lagen zitten erin en ik ben heel benieuwd wat eruit komt als ik het zelf ga stylen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooi!
Resistance is futile.
Je kunt nog eens keratine proberen, als je er allemaal nog zin in hebt.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 17:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zulks haar heb ik ook en nu ik de 50 ben gepasseerd en de helft grijs is geworden is het stugger dan ooit. Maar ik heb het geaccepteerd en het is wat het is. Ik fohn het nooit en doe er ook niks in. Toch vinden veel mensen het mooi omdat het wel een hele dikke bos is. Lange en dikke bos onhandelbaar stro zeg maar.
Kun je dat gewoon in een potje kopen? Bij het kruidvat enzo? Heb 25 jaar niks in mn haar gedaan en wastte het 2 maal per week maar sinds ik 3 of 4 maal per week zwem, was ik het iedere keer na het zwemmen. Vroeger kreeg ik altijd jeuk als ik er gel, wax, schuim of lak in had en vieze kussen dus ben daar mee gestopt. Voelde altijd zo vies. Maar als ik het savonds toch was kan ik er smorgens best wat in smeren. Toch nog keer proberen dan, wie weet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt nog eens keratine proberen, als je er allemaal nog zin in hebt.
Neeeee, ik bedoel echt de keratinebehandeling in een salon! En dan ook nog de goede salon, want je hebt verschillende soorten. Het duurt lang en is keiduurquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:16 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kun je dat gewoon in een potje kopen? Bij het kruidvat enzo? Heb 25 jaar niks in mn haar gedaan en wastte het 2 maal per week maar sinds ik 3 of 4 maal per week zwem, was ik het iedere keer na het zwemmen. Vroeger kreeg ik altijd jeuk als ik er gel, wax, schuim of lak in had en vieze kussen dus ben daar mee gestopt. Voelde altijd zo vies. Maar als ik het savonds toch was kan ik er smorgens best wat in smeren. Toch nog keer proberen dan, wie weet.
Nee dat is niks voor mij. Vroeger wel eens een permanent gehad en dat was wel lekker, zat een jaar best prima. Misschien doe ik dat wel dan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Neeeee, ik bedoel echt de keratinebehandeling in een salon! En dan ook nog de goede salon, want je hebt verschillende soorten. Het duurt lang en is keiduur![]()
Je hebt behandelingen die helemaal organisch en ditdatalles zijn, maar ik wil juist altijd die chemische, omdat die eerste geen zoden aan de dijk zet bij mijn droge/stugge/pluishaar.
Ik moet wel zeggen, het klinkt met hoe vaak jij wast, wel risicovol.
Ik probeer dat onderdeel zo te timen dat ik het ’s avonds op de bank met een theetje kan doen en ondertussen Netflix kijkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit vind ik ook veel tijd eigenlijk. Ik ben met shampoo, leave-in, ploppen en fohnen bij elkaar een kwartier kwijt. Maar ik heb dus gewoon niet de tijd het geduld om een half uur met een microvezelhanddoek op mijn hoofd te zitten.
Maar deed je dan voorheen conditioner laten intrekken, daarna uitspoelen, en daarna een leave-in?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik probeer dat onderdeel zo te timen dat ik het ’s avonds op de bank met een theetje kan doen en ondertussen Netflix kijken. Of anders in het weekend als ik toch aan het rommelen ben met opruimen en wasjes draaien.
Van de krullenkapper heb ik nu een conditioner die als leave-in gebruikt kan worden en ik dus niet hoef uit te spoelen. Eentje die niet verzwarend werkt (volgens kapper). Dus dat scheelt alweer 10-15 min.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:50 schreef sigme het volgende:
Ik krijg het steeds vaker voor elkaar om m'n haar goed kort te laten lijken, wat betekent dat het flink is opgekruld
Dit was de dag na wassen:
[ afbeelding ]Wat een mooie bos haar heb je, Sigme! En als dit voor je werkt, dan niks meer aan doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ja, conditioner of masker afwisselend. En dan maar héél weinig leave-in (dat is een spray, dus kan heel gedoseerd). Net genoeg om de pluis een beetje tegen te houden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:25 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar deed je dan voorheen conditioner laten intrekken, daarna uitspoelen, en daarna een leave-in?
Ik verdeel een paar druppels jojoba-olie in nat haar, dat maakt het bij mij zacht. Het is even de kunst om precies genoeg te gebruiken. Te weinig = klitten, te veel = vettig. Mijn haar is dunner/fijner dan het jouwe, ik doe ook niet aan cg of föhnen.quote:
Poeh. Mooi haar hoorquote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:56 schreef Aure het volgende:
Mijn haar is in de afgelopen 10 jaar ofzo van 3a naar 2c gegaan denk ik. Deels omdat ik maar wat doe qua verzorging en deels misschien ook wel door hormonen? I dunno, maar ik was benieuwd of de krullenkappert er nog wat mee kon:
[ afbeelding ]
Er is meteen een heel stuk af, ook al zie je dat niet zo goed op de foto. En ik ga denk ik toch maar eens een cg achtige routine erin gooien denk ik. Heb een boel tips gekregen van haar dus wie weet wordt het nog wel beter dan dit
En ja de kapper was sowieso wel nodigwas al een jaar niet geweest denk ik
Nou en of! Ik volg nu een paar krullenkappers op instagram en er zitten soms echt bizarre voor en na portretjes bijquote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Poeh. Mooi haar hoor
En wat fascinerend wat zo'n kapper kan doen, vind je niet?
Holy, wat een mooie bos heb jequote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:56 schreef Aure het volgende:
Mijn haar is in de afgelopen 10 jaar ofzo van 3a naar 2c gegaan denk ik. Deels omdat ik maar wat doe qua verzorging en deels misschien ook wel door hormonen? I dunno, maar ik was benieuwd of de krullenkappert er nog wat mee kon:
[ afbeelding ]
Er is meteen een heel stuk af, ook al zie je dat niet zo goed op de foto. En ik ga denk ik toch maar eens een cg achtige routine erin gooien denk ik. Heb een boel tips gekregen van haar dus wie weet wordt het nog wel beter dan dit
En ja de kapper was sowieso wel nodigwas al een jaar niet geweest denk ik
Heb ook de Laifen net besteldquote:Op zondag 23 juli 2023 17:35 schreef Seven. het volgende:
@:Phaidra die Laifen is echt supergoed! Licht, handzaam en echt véél minder fly aways en pluis. Droogtijd doet het ook goed. Ik heb hier aantal pixie diffuse regels gebroken, max 1 minuutje gehovered en de föhn tussendoor nooit uitgezet. Ook maar 15 minuten geplopt met krullen crème (voor het föhnen nog gel erin gescruncht). Ik krijg normaal nooit een harde cast, deze keer wel. En het werd echt behoorlijk snel droog ook. En ik heb het deze keer zonder olie de crunch eruit geknepen (geen pluis meer dus niet nodig), en dat maakt dat mijn haar veel lichter blijft.
Volgende keer besteed ik nog wat meer tijd aan styling, voor meer volume bij m'n roots. En dan ga ik eens de tijd nemen om echt goed te diffusen.
[ link | afbeelding ]
Dikke vette aanrader!
Volgens mijn ex-kapper is geen enkel product dat je haarstructuur verandert, organisch.Maar misschien is het spul tegenwoordig anders dan wat ik gebruikte.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Neeeee, ik bedoel echt de keratinebehandeling in een salon! En dan ook nog de goede salon, want je hebt verschillende soorten. Het duurt lang en is keiduur![]()
Je hebt behandelingen die helemaal organisch en ditdatalles zijn, maar ik wil juist altijd die chemische, omdat die eerste geen zoden aan de dijk zet bij mijn droge/stugge/pluishaar.
Ik moet wel zeggen, het klinkt met hoe vaak jij wast, wel risicovol.
Ik had 'm ook daar besteld idd!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:47 schreef Flori het volgende:
[..]
Heb ook de Laifen net besteld![]()
Föhns genoeg, maar geen diffuser, wil ook wel eens met krul/slag proberen dus dan maar gelijk een goede![]()
Waar kopen jullie hem? Heb hem hier besteld, is 159,95 min 10 euro kortingcode.
En je hebt krullen?quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moet je nou als je geen idee hebt wat je met je haar moet doen? Als man wil ik wel wat nieuws, maar ik heb gewoon geen idee wat bij mijn hoofd past. Ik heb halflang haar trouwens.
Mooi haar hoorquote:Op woensdag 13 september 2023 01:15 schreef Hitomi het volgende:
Hoe de £&^$ verzorg je dit en houd je dit netjes? Als ik het borstel dan zit ik met een vogelnest op m'n hoofd, als ik het niet borstel dan zitten er klitten in? Ik heb 30 jaar lang voor stijl haar gezorgd, dus dit haartype is een mysterie voor mij
Ik zou een goeie krullen crème kopen. Direct na het wassen in je haar verdelen en vervolgens krullen knijpen. Als je dan ook nog een diffuser föhn hebt: eerst de bovenkant föhnen door er een minuut of 5 boven te hangen. Dan krijg je minder pluis.quote:Op woensdag 13 september 2023 01:15 schreef Hitomi het volgende:
Ik heb hulp nodig.![]()
Mijn hele leven lang heb ik stijl haar gehad, soms met wat slag als het in een gekke bui was. Maar ik heb onlangs mijn haar geknipt (was heel hard nodig, was al 1,5 jaar niet geknipt) en ben erachter gekomen dat mijn haar dus niet meer stijl is.
Links is hoe het nu is, enige wat er op de foto mee is gebeurd is gewassen/conditioner en vervolgens laten drogen. Rechts is hoe het ooit was.
[ afbeelding ]
Hoe de £&^$ verzorg je dit en houd je dit netjes? Als ik het borstel dan zit ik met een vogelnest op m'n hoofd, als ik het niet borstel dan zitten er klitten in? Ik heb 30 jaar lang voor stijl haar gezorgd, dus dit haartype is een mysterie voor mij
Dus als ik het goed begrijp helpt het als ik mijn doucheroutine omgooi? Ik douche nu normaal 's avonds, maar dit klinkt alsof ik beter 's morgens kan douchen, voordat ik mijn dag begin?quote:Op woensdag 13 september 2023 07:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi haar hoor
Mijn haar -en ik denk dat dat voor veel krulhaar geldt- moet je ten eerste niet *droog* kammen/borstelen. Ik doe dat alleen als het kletsnat is: onder de douche is perfect.
Ten tweede borstel ik het niet. Ik kam alleen maar, en dan ook nog alleen maar met een kam met hele dikke tanden.
Tegenwoordig kam ik (kleddernat dus, want altijd kleddernat, daar valt niet mee te marchanderen anders krijg ik een mislukt afrokapsel), tegenwoordig kam ik met een kwak conditioner. Dat is wel extra makkelijk de klitten eruit krijgen. Ik kam een- of tweemaal per week en er zitten eigenlijk altijd wel een paar klitten in.
Als je nooit nat haar gekamd/geborsteld hebt: nat haar rekt. Enorm. Maar het knoopt een stuk minder.
Heb je voorbeelden voor een goede krullencreme? Of is dat heel specifiek per persoon?quote:Op woensdag 13 september 2023 07:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou een goeie krullen crème kopen. Direct na het wassen in je haar verdelen en vervolgens krullen knijpen. Als je dan ook nog een diffuser föhn hebt: eerst de bovenkant föhnen door er een minuut of 5 boven te hangen. Dan krijg je minder pluis.
Verder zou je je in kunnen lezen op de curly Girl methode (CG). Dan gebruik je producten zonder sulfaten en siliconen, dat zorgt voor een betere structuur in je krullen.
Ik gebruik de krullencreme van Cantu. Maar is idd heel persoonlijk.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp helpt het als ik mijn doucheroutine omgooi? Ik douche nu normaal 's avonds, maar dit klinkt alsof ik beter 's morgens kan douchen, voordat ik mijn dag begin?
[..]
Heb je voorbeelden voor een goede krullencreme? Of is dat heel specifiek per persoon?
Ik ben ook een avonddoucher. Meestal douche ik met zo'n charmante douchemuts opquote:Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp helpt het als ik mijn doucheroutine omgooi? Ik douche nu normaal 's avonds, maar dit klinkt alsof ik beter 's morgens kan douchen, voordat ik mijn dag begin?
Kam door nat haarquote:Op woensdag 13 september 2023 07:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi haar hoor
Mijn haar -en ik denk dat dat voor veel krulhaar geldt- moet je ten eerste niet *droog* kammen/borstelen. Ik doe dat alleen als het kletsnat is: onder de douche is perfect.
Ten tweede borstel ik het niet. Ik kam alleen maar, en dan ook nog alleen maar met een kam met hele dikke tanden.
Tegenwoordig kam ik (kleddernat dus, want altijd kleddernat, daar valt niet mee te marchanderen anders krijg ik een mislukt afrokapsel), tegenwoordig kam ik met een kwak conditioner. Dat is wel extra makkelijk de klitten eruit krijgen. Ik kam een- of tweemaal per week en er zitten eigenlijk altijd wel een paar klitten in.
Als je nooit nat haar gekamd/geborsteld hebt: nat haar rekt. Enorm. Maar het knoopt een stuk minder.
Sowieso is borstelen en kammen niet goed voor je haar, of je dat nou op nat of droog haar doet. Maar een keer moet je toch je producten verdelen en de klitten eruit halen. Met krullen is een kam vaak helemaal geen verkeerde optie.quote:Op zondag 17 september 2023 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kam door nat haar![]()
Een kam geeft niet mee dus je krijgt heel veel breakage.
Een borstel verdeelt mijn haar veel te veel. Zo zie je maar: iedereen moet op zoek naar z'n eigen oplossingquote:Op zondag 17 september 2023 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kam door nat haar![]()
Een kam geeft niet mee dus je krijgt heel veel breakage.
Ik denk niet dat er verschil in zit. Ik heb de curl activator cream en daar ben ik blij mee. Ik zeg er wel bij: ik zet 'm op de kop zodat het product zelf alvast zakt, anders wil het de fles niet uitquote:Op maandag 18 september 2023 20:06 schreef Hitomi het volgende:
Zit er nog verschil tussen een 'curl activator cream' en een 'curling cream'? (Bijvoorbeeld van Cantu)
Zo ja: wat is het verschil en wat moet ik precies hebben?![]()
Heb in elk geval m'n borstel de laatste paar dagen links laten liggen en heb alleen nat haar met wijde kam gekamd en moet zeggen dat ik nu inderdaad een stuk minder Coupe Vogelnest dagen heb, dus dat is al positief
Ik heb beide gebruikt en ik merkte geen verschil in effect. Het is denk ik een kwestie van uitproberen om te merken wat voor jou werkt, zoals met alles in het hele CG-proces.quote:Op maandag 18 september 2023 20:06 schreef Hitomi het volgende:
Zit er nog verschil tussen een 'curl activator cream' en een 'curling cream'? (Bijvoorbeeld van Cantu)
Zo ja: wat is het verschil en wat moet ik precies hebben?![]()
Heb in elk geval m'n borstel de laatste paar dagen links laten liggen en heb alleen nat haar met wijde kam gekamd en moet zeggen dat ik nu inderdaad een stuk minder Coupe Vogelnest dagen heb, dus dat is al positief
Neequote:Op zondag 17 september 2023 14:27 schreef Seven. het volgende:
@:Phaidra heb je nog een Laifen besteld?
Snap ik. En yoga is ook een mooi kado voor jezelf.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee. Na de vakantie kwam weer een nieuw seizoen yoga dat in 1x afgetikt moest worden voor een heel jaar. Dan heb ik toch moeite met een tweede grote(re) uitgave. Blijft een dingetje, geld uitgeven voor mezelf.
Wow, heel mooi! En herkenbaarquote:Op woensdag 27 september 2023 22:51 schreef Aure het volgende:
Ik kom voorlopig niet verder dan dit:
[ afbeelding ]
En dag 2 wil dan ook nog wel een beetje en daarna gaat het weer 5 dagen in een knot
Minoxidil shampoo gebruiken?quote:Op donderdag 28 september 2023 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb ontzettend last van haaruitval: als ik het borstel of met mijn hand er doorheen of was komen er gewoon plukken uit. Ik weet niet wat ik eraan kan doen? Of hoe het komt? Ik ben al multivitamine gaan bijslikken, dus daar ligt het niet aan. Ik heb de bijsluiters van mijn nieuwe medicatie gelezen, ook geen schuldige... maar het wordt echt dun en daar baal ik enorm van...
Dus tips alstublieft
Ik zal eens kijken naar die shampoo! Dankquote:Op donderdag 28 september 2023 13:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Minoxidil shampoo gebruiken?
En uitzoeken wat de oorzaak is. Stress misschien.
Seizoen, leeftijd.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken naar die shampoo! Dank
En ik heb niet buitengewoon veel stress heb ik het idee... maar ja... anderzijds roep ik dat altijd
Dat laatste. Als iemand altijd stress heeft ben jij het. Omstandigheden zijn gewoon heel erg hard en heftig in jouw leven, en daar werk je altijd keihard aan maar je bent ook maar een mens.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken naar die shampoo! Dank
En ik heb niet buitengewoon veel stress heb ik het idee... maar ja... anderzijds roep ik dat altijd
Dit.quote:Op donderdag 28 september 2023 15:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste. Als iemand altijd stress heeft ben jij het. Omstandigheden zijn gewoon heel erg hard en heftig in jouw leven, en daar werk je altijd keihard aan maar je bent ook maar een mens.
Bespreek het eens met je huisarts, middeltjes lukraak proberen is iig het laatste wat je moet doen
Ja... klinkt verstandig wat je zegt... als het wat rustiger is maak ik even een afspraak bij de HA... want dit is echt niet leukquote:Op donderdag 28 september 2023 15:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste. Als iemand altijd stress heeft ben jij het. Omstandigheden zijn gewoon heel erg hard en heftig in jouw leven, en daar werk je altijd keihard aan maar je bent ook maar een mens.
Bespreek het eens met je huisarts, middeltjes lukraak proberen is iig het laatste wat je moet doen
Heb je er een kop voor? Dan doenquote:Op zondag 1 oktober 2023 21:48 schreef Ponsai het volgende:
Man.
Al jaren dun haar bovenop.
Soms denk ik ... tondeuse erover.
Anderzijds denk ik ... afwachten.
Advies?
Ik ben twee meter. Robuust gebouwd. Daar hoort ook een fors hoofd bij. Geen vet overigens. Maar vraag me vooral af of ik dan niet als een crimineel rond loop
Haartransplantatie geen optie?quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:48 schreef Ponsai het volgende:
Man.
Advies?
Ik ben twee meter. Robuust gebouwd. Daar hoort ook een fors hoofd bij. Geen vet overigens. Maar vraag me vooral af of ik dan niet als een crimineel rond loop
Nee.quote:Op zondag 1 oktober 2023 23:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Haartransplantatie geen optie?
Finasteride/dutasteride met eventueel minoxidil.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:48 schreef Ponsai het volgende:
Man.
Advies?
Te duur kerelquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:27 schreef Intint het volgende:
[..]
Finasteride/dutasteride met eventueel minoxidil.
Wanneer je er iets tegen wil doen natuurlijk.
Ik betaal voor finasteride per maand ongeveer hetzelfde als één biertje in de kroeg tegenwoordig…quote:
Ik moet ook altijd nee roepen tegen uitdunnen en laagjes... Leuk dat ze dat willen doen, maar niet aan mijn hoofdquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Na enkele jaren was ik afgelopen voorjaar weer eens bij de kapper geweest en toen ik niet op zat te letten had ze de uitdunschaar te pakken. 'ja dat moet even' NEE, dat MOET helemaal niet. Als je je haar stylt dan kan het wel mooi zijn maar ik doe dat niet en ben gewend om een flinke wilde bos te hebben. Nu heb ik de hele zomer dus rondgelopen met een 'dun' bosje haar. Het groeit als een malle dus inmiddels begint het weer wat 'normaal' te worden. Wat is dat toch met sommige kappers?
Probeer eens alleen je hoofdhuid te wassen, en was het twee keer. Dan blijft je haar veel langer schoon voelen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 08:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik merk dat ik CG-shampoo's heel lastig uitgespoeld krijg, hebben meer mensen daar last van?
Er blijft maar schuim uit mijn haren komen, ondanks dat ik maar een beetje shampoo gebruik. Mijn haar wordt erna ook veel sneller vettig door de Shampooresten heb ik het idee, ik kan het niet 2 dagen los dragen
Welke shampoo gebruik je? Ik herken het totaal niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 november 2023 08:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik merk dat ik CG-shampoo's heel lastig uitgespoeld krijg, hebben meer mensen daar last van?
Er blijft maar schuim uit mijn haren komen, ondanks dat ik maar een beetje shampoo gebruik. Mijn haar wordt erna ook veel sneller vettig door de Shampooresten heb ik het idee, ik kan het niet 2 dagen los dragen
Ik vind naar de kapper gaan om die reden vreselijk. Ze lijken altijd ideeën te hebben over wat 'mooi' is bij mij, wat in de verste verte niet aansluit bij wie ik ben. En ik ben heel assertief en zeg heel makkelijk nee, maar sommige kappers zijn daar doof voor blijkbaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Na enkele jaren was ik afgelopen voorjaar weer eens bij de kapper geweest en toen ik niet op zat te letten had ze de uitdunschaar te pakken. 'ja dat moet even' NEE, dat MOET helemaal niet. Als je je haar stylt dan kan het wel mooi zijn maar ik doe dat niet en ben gewend om een flinke wilde bos te hebben. Nu heb ik de hele zomer dus rondgelopen met een 'dun' bosje haar. Het groeit als een malle dus inmiddels begint het weer wat 'normaal' te worden. Wat is dat toch met sommige kappers?
Toen ik 15 was, nu ruim 35 jaar geleden, wilde ik eens 2 kleuren lokjes (kreeg je met een muts met gaatjes over je hoofd en deed ontzettend zeer) 1 keer wilde ik het 2 tinten lichter en 1 keer 2 tinten donkerder dan mijn haarkleur en dan dus tegelijk. Nee, zegt ze, dan ben je net een kerstboom en daar wil ik niet aan verbonden zijn. Nou, ok. Ik dacht echt van zo gek is mijn vraag toch niet? Maar enkele jaren later las ik dat het 'in de mode' was en deed iedereen het. Heb nooit meer 'lokjes' gehad. Kapper bepaald blijkbaar.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik vind naar de kapper gaan om die reden vreselijk. Ze lijken altijd ideeën te hebben over wat 'mooi' is bij mij, wat in de verste verte niet aansluit bij wie ik ben. En ik ben heel assertief en zeg heel makkelijk nee, maar sommige kappers zijn daar doof voor blijkbaar.
Communicatie is een een dingetje. Ooit kwam ik met een arm in het verband om m'n haar te laten wassen en opsteken (kon zelf niks). Staat ze opeens met een schaar achter me hoeveel eraf moet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Wat is dat toch met sommige kappers?
Ik heb een stuk of 5 verschillende CG-shampoos gebruikt, allemaal met hetzelfde teaultaat.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:20 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Welke shampoo gebruik je? Ik herken het totaal niet eigenlijk.
Hoe vaak was je je haren? Gebruik je styling producten? En heb je wel eens een appelciderazijn spoeling geprobeerd?quote:Op donderdag 9 november 2023 06:48 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik heb een stuk of 5 verschillende CG-shampoos gebruikt, allemaal met hetzelfde teaultaat.
Maar ik ga de tip van @:datismijnmening testen, dank je wel!
Ik hou 2x per week wassen aan, geen styling producten.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe vaak was je je haren? Gebruik je styling producten? En heb je wel eens een appelciderazijn spoeling geprobeerd?
Die appelcider is voor de geur, het gaat om de azijn. Maar die gaat shampoo niet uitspoelen.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:36 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Ik hou 2x per week wassen aan, geen styling producten.
Appelciderazijn heb ik eens iets over gelezen, ga ik me eens in verdiepen!
Chrisquote:Op vrijdag 10 november 2023 15:21 schreef quirina het volgende:
https://products.live-love-locks.com/optin1665595826484
Hier kan je aan de hand van een quizje advies krijgen over welke producten je het beste kan gebruiken voor je haar.
Hij heeft ook een YouTube kanaal the blowout professor.
Ik gebruik nou redken volume injection shampoo en conditioner en Olaplex 6 en 7 en mijn haar is helemaal in topconditie.
Heel af en toe krijg je een mailtje met tips maar je wordt niet kapot gespammed hoor,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet volgende keren toch echt zorgen dat er minder af gaat; nu is mijn haar dit jaar eerder korter dan langer geworden en dat is niet mijn bedoeling.
En ik word steeds grijzer... Kan ik niet gewoon weer jong worden?ik moet verrassend weinig
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:40 schreef sigme het volgende:
Ik ben maar weer eens naar de kapper geweest.Mooi jouw haar! Mooie krullen en het ziet er ook lekker dik uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet volgende keren toch echt zorgen dat er minder af gaat; nu is mijn haar dit jaar eerder korter dan langer geworden en dat is niet mijn bedoeling.
En ik word steeds grijzer... Kan ik niet gewoon weer jong worden?![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:40 schreef sigme het volgende:
Ik ben maar weer eens naar de kapper geweest.Het werkt natuurlijk ook dubbelop. Er is wat lengte af, maar op de tweede foto zijn de krullen veel compacter, waardoor ze nog korter lijken. Wel mooi hoor! Ik ben stiekem wel fan van natural highgrey-lightsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet volgende keren toch echt zorgen dat er minder af gaat; nu is mijn haar dit jaar eerder korter dan langer geworden en dat is niet mijn bedoeling.
En ik word steeds grijzer... Kan ik niet gewoon weer jong worden?.
Venus in pocketformaat
© loveli
Update! Eind vorig jaar heb ik 'm eindelijk besteld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje aan moest wennen. Hij blaast veel harder dan mijn vorige, waardoor het met mijn fijne haar niet lukt om het haar er goed in te krijgen als hij aanstaat. Het waait gewoon weg.. Dus nieuwe routine: eerst uitzetten, haar erin, föhn weer aanzetten. Dat vind ik wel wat gedoe, maar het resultaat is wel minder pluizig. En véél sneller droog. Ik druk wel vaak per ongeluk op het andere knopje als ik 'm aan- of uitzet. Is hij opeens weer loeiheetquote:Op zondag 17 september 2023 14:27 schreef Seven. het volgende:
@:Phaidra heb je nog een Laifen besteld?
Ik was daar sinds een tijd mee, en werd vorige week door mijn kapper aangesproken dat het haar toch wel heel droog wasquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige week was Andrélon in de aanbieding bij AH, 3 flessen voor 9 euro. Ik zag dat ze de nieuwe lijn verkopen waarbij geen siliconen en sulfaten verwerkt worden in de shampoos en conditioners. Één fles kost al 8.99 dus ik had er twee gratis. Wilde het wel proberen voor die deal. Ik heb voor mijn dochter shampoo en conditioner gekocht met kokos en nog een fles shampoo met rozemarijn.
Ik zou het persoonlijk niet weer kopen, in ieder geval niet de shampoo. Het voelt als snot en je hebt voor mijn gevoel aardig wat nodig om je haar schoon te krijgen. Misschien is dat niet zo, maar ik vind het fijn dat een shampoo wat schuimt. Dat doet deze niet erg veel. Conditioner voelt wel gewoon als conditioner aan.
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Ga je er nog mee verder? Ik maak ze wel op, want ik vind het zonde om ze weg te gooien oid. Maar zodra ze op zijn ga ik weer over op het oude. Ik koop voor mijn dochter normaalgezien een shampoo bij de kapper voor vet haar (dan was de kokos shampoo niet zo'n goed idee geweest misschienquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik was daar sinds een tijd mee, en werd vorige week door mijn kapper aangesproken dat het haar toch wel heel droog was![]()
Ik dacht gewoon dood omdat ik al best lang niet naar de kapper was geweest
Ik heb het overwogen, nu niet meer.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige week was Andrélon in de aanbieding bij AH, 3 flessen voor 9 euro. Ik zag dat ze de nieuwe lijn verkopen waarbij geen siliconen en sulfaten verwerkt worden in de shampoos en conditioners. Één fles kost al 8.99 dus ik had er twee gratis. Wilde het wel proberen voor die deal. Ik heb voor mijn dochter shampoo en conditioner gekocht met kokos en nog een fles shampoo met rozemarijn.
Ik zou het persoonlijk niet weer kopen, in ieder geval niet de shampoo. Het voelt als snot en je hebt voor mijn gevoel aardig wat nodig om je haar schoon te krijgen. Misschien is dat niet zo, maar ik vind het fijn dat een shampoo wat schuimt. Dat doet deze niet erg veel. Conditioner voelt wel gewoon als conditioner aan.
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Ja ik maak ze ook wel opquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ga je er nog mee verder? Ik maak ze wel op, want ik vind het zonde om ze weg te gooien oid. Maar zodra ze op zijn ga ik weer over op het oude. Ik koop voor mijn dochter normaalgezien een shampoo bij de kapper voor vet haar (dan was de kokos shampoo niet zo'n goed idee geweest misschien) en die gebruik ik ook. 16 euro een fles, maar wel fijn. Kadus professional is het merk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister alleen even snel leave in gedaan, maar ziet er al heerlijk uit toch![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:12 schreef Phaidra het volgende:
@:Aure, ik had het zo leuk gevonden als 1 van mijn jongens mijn krullen hadden gekregen. Dus wel een klein beetje jaloers op de haren van jouwes. Maar echt heel tof dus!
Ik heb een hard hold gel gekocht en tot nu toe ben ik best tevreden met het resultaat. Uiteraard is er altijd een plukje dat niet mee wenst te werken (zie spoiler), maar het is al heel wat dat mijn krullen niet zo uitzakken gedurende de dag.
Mooi! Het ziet er minder droog uit dan op je eerdere foto's. Voelt je haar nog soepel nu of is het echt hard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je! Het valt nu wel soepel, maar het bleef langer hard dan anders. Zelfs met scrunshen kreeg ik niet alles in 1x soepel.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:21 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mooi! Het ziet er minder droog uit dan op je eerdere foto's. Voelt je haar nog soepel nu of is het echt hard?
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:12 schreef Phaidra het volgende:
@:Aure, ik had het zo leuk gevonden als 1 van mijn jongens mijn krullen hadden gekregen. Dus wel een klein beetje jaloers op de haren van jouwes. Maar echt heel tof dus!
Ik heb een hard hold gel gekocht en tot nu toe ben ik best tevreden met het resultaat. Uiteraard is er altijd een plukje dat niet mee wenst te werken (zie spoiler), maar het is al heel wat dat mijn krullen niet zo uitzakken gedurende de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wauw!
Welke gel gebruik je?Resistance is futile.
Thanks! Deze is het: https://curlyellie.eu/col(...)strong-hold-hair-gelquote:
Oh ja, dat was het!quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens mij was alleen de haver crèmespoeling CG. Geen idee hoe het nu is.
Sanex antiroosshampoo met octopirox, mijn man gebruikt deze.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef summer2bird het volgende:
Hey heeft er iemand een goeie tip voor roos?
Ik zwem 2x per week dus dat helpt ook al niet
Maar roos heb ik al mijn hele leven en is nu weer flink bezig.
Buiten shampoo en conditioner gebruik ik nooit iets in mijn haar.
Ik heb wel eens head and shoulders geprobeerd maar daar werd het gort droog van
Wat een mooie verzorgde bos krullenquote:Op maandag 22 juli 2024 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend haar gedaan met alleen een curl refresher spray en ik ben blij verrast.
@:seven. ik had via de zoekfunctie gezien dat jij de denman brush hebt uitgeprobeerd. Vond je het wat?
Prachtig!quote:Op maandag 22 juli 2024 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend haar gedaan met alleen een curl refresher spray en ik ben blij verrast.
Ik heb nu een moisturizer die ik als leave-in conditioner gebruik. Ik doe dit na het wassen in mijn haar, borstel het goed door en wikkel mijn haar daarna in een microvezeldoek. In die tijd was ik mijn lijf of scheer ik mijn benen. Na een minuut of 5-10 doe ik er gel in.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:05 schreef Smart_ass het volgende:
Vraagje aan de krullenbollen hier: gebruiken jullie een detangler spray, of gebruiken jullie leave-in conditioner om te detanglen? En voor degenen die detangler spray gebruiken: gebruik je dan daarna wel leave-in conditioner? Sommige sprays zeggen namelijk dat het conditioning detanglers zijn maar ik kan me niet voorstellen dat dat soort sprays net zo goed conditionen als echte leave-in conditioners?
Ik heb eigenlijk altijd gedetangled met leave-in conditioner en gebruik sinds kort ook een spray maar ik ben er nog niet echt van overtuigd.
Ja, natuurlijk! Het is deze:quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Prachtig!
Wil je ook het merk/verkooppunt van de curl refresher spray verklappen?
Oke, klinkt goed! Ik vraag me ook af in hoeverre het nodig is om twee keer conditioner te doen (in de douche en daarna uit de douche). Hoevaak was jij het en wat doe je tussen de wasdagen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nu een moisturizer die ik als leave-in conditioner gebruik. Ik doe dit na het wassen in mijn haar, borstel het goed door en wikkel mijn haar daarna in een microvezeldoek. In die tijd was ik mijn lijf of scheer ik mijn benen. Na een minuut of 5-10 doe ik er gel in.
Ik gebruik geen conditioner meer die je nog moet uitspoelen. Ik vind het heel fijn werken (overigens gewoon gekocht bij mijn krullenkapper voor iets goedkoper dan in de link).
Ik was het meestal 1x per week. Bij voorkeur doe ik tussen de wasdagen helemaal niksquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk! Het is deze:
[ afbeelding ]
Ik heb ‘m via amazon besteld. Ik woon wel in het buitenland dus ik weet niet of het overal te koop is!
[..]
Oke, klinkt goed! Ik vraag me ook af in hoeverre het nodig is om twee keer conditioner te doen (in de douche en daarna uit de douche). Hoevaak was jij het en wat doe je tussen de wasdagen?
Geen krullenmeid maar kan Pureology leave in aanradenquote:Op zondag 30 juni 2024 18:05 schreef Smart_ass het volgende:
Vraagje aan de krullenbollen hier: gebruiken jullie een detangler spray, of gebruiken jullie leave-in conditioner om te detanglen? En voor degenen die detangler spray gebruiken: gebruik je dan daarna wel leave-in conditioner? Sommige sprays zeggen namelijk dat het conditioning detanglers zijn maar ik kan me niet voorstellen dat dat soort sprays net zo goed conditionen als echte leave-in conditioners?
Ik heb eigenlijk altijd gedetangled met leave-in conditioner en gebruik sinds kort ook een spray maar ik ben er nog niet echt van overtuigd.
Head and shoulders mint. gebruik ik. De truck is om shampoo alleen op je hoofdhuid te gebruiken. Anders strip je je haar van alle natuurlijke olie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef summer2bird het volgende:
Hey heeft er iemand een goeie tip voor roos?
Ik zwem 2x per week dus dat helpt ook al niet
Maar roos heb ik al mijn hele leven en is nu weer flink bezig.
Buiten shampoo en conditioner gebruik ik nooit iets in mijn haar.
Ik heb wel eens head and shoulders geprobeerd maar daar werd het gort droog van
Ik wil ook toe naar een routine waarbij we tussen de wasdagen zo min mogelijk doen hoor, dus no shamequote:Op woensdag 24 juli 2024 15:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik was het meestal 1x per week. Bij voorkeur doe ik tussen de wasdagen helemaal niks. Ik slaap wel met een zijden sjaaltje om mijn haar om het zo netjes mogelijk te houden. Na een dag of 3/4 is dat niet voldoende meer en gaat het toch pluizen. Dan gaat het in een staart tot de week om is
.
Ik heb wel eens een poging tot refreshen gedaan, maar het wordt er zelden mooier van (wat doe ik fout?). Wel gebruik ik soms een root refresh spray. Dit is een alternatief voor droogshampoo en gebruik ik als ik last van jeuk krijg of mijn haar wat muf wordt.
Wat een prijsquote:Op woensdag 24 juli 2024 16:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Geen krullenmeid maar kan Pureology leave in aanraden
Tijdens het douchen buiten wasdagen om doe ik mijn haar in een losse knot op mijn hoofd en gebruik ik de handdouche. Ik maak het dan niet nat idd. Ik doe er echt letterlijk niks mee. Vandaar dat soms die root refresh wel fijn is (als ik gesport heb bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:14 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik wil ook toe naar een routine waarbij we tussen de wasdagen zo min mogelijk doen hoor, dus no shame. En dan wanneer je doucht en het niet wasdag is, maak je je haar wel nat, of wat doe je dan?
Wij wassen ook 1x per week met shampoo en conditioner, maar de andere dagen dat ze in bad gaan co-washen we wel (gevolgd door leave-in en soms krullencrème). Maar misschien is dat ook wel een beetje too much, ik weet het allemaal niet zo goed.
Dit is voor iedereen anders.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:14 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik wil ook toe naar een routine waarbij we tussen de wasdagen zo min mogelijk doen hoor, dus no shame. En dan wanneer je doucht en het niet wasdag is, maak je je haar wel nat, of wat doe je dan?
Wij wassen ook 1x per week met shampoo en conditioner, maar de andere dagen dat ze in bad gaan co-washen we wel (gevolgd door leave-in en soms krullencrème). Maar misschien is dat ook wel een beetje too much, ik weet het allemaal niet zo goed.
Ik heb de shampoo en cremespoeling (,Yari Green Curls), bij Kruidvat gehaald. Ik vind de shampoo echt pure ellendequote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:47 schreef Seven. het volgende:
Iemand trouwens ervaring met Yari? Mijn kapster raadde dat aan ipv Cantu (dat is eerder voor vrouwen met krullen/kroes, ik heb slag/krullen).
Ik had 'm al besteld dus zojuist m'n haren gewassen. Op zich wel eens, de shampoo is lastig te verdelen. Dat is met Cantu overigens niet anders en ondertussen ben ik daar wel aan gewend. Wat een geur explosie, je kunt echt verschillende fruitsoorten ruiken. Met Cantu ruik je vooral kokos.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb de shampoo en cremespoeling (,Yari Green Curls), bij Kruidvat gehaald. Ik vind de shampoo echt pure ellendeHet is dik, compact en is heel moeilijk te verdelen op je haar. Cremespoeling vind ik wel weer ok, maar ik vind het niks bijzonders eerlijk gezegd.
Ik had de shampoo voor mijn dochter gekocht, maar ze kan er door bovenstaande redenen niet mee overweg, vandaar dat ik 'm nu verder op maak
Jaaaaarenlang pixie kort haar gehad.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:14 schreef Serinde het volgende:
Ik heb (super)kort haar en nu begint het bijna de lengte te krijgen dat ik er bovenop “iets” mee kan. Zijn hier dames met (ervaring met) kort haar? Welke stylingproducten zijn een must? Ik zou iets warrigs/piekerigs bijvoorbeeld wel willen proberen maar wat gebruik je dan?
Stug en niet uitharden klinkt goed.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jaaaaarenlang pixie kort haar gehad.
Probeer haarproducten met clay, dat is met kort haar veruit het makkelijkst om een warrig effect te creëren. Wax wil ook wel maar dan heb je al snel teveel en dan gaat het plat liggen. Met clay blijft het stug, hardt ook niet uit dus gedurende dag ff keertje je haren door de war doen en klaar.
Mijn enige influence is fok, dus ik ben benieuwd naar wat jij ervan vindt. Misschien wil ik 'm dan ook welquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 07:57 schreef Seven. het volgende:
Iemand trouwens al ervaring met de viral tension brush?
Na maanden influencing: ik heb besteld
Is deze CG approved?quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:54 schreef Smart_ass het volgende:
Laatst een nieuwe leave-in geprobeerd, deze stond al een tijdje in de kast.
[ afbeelding ]
Vind ‘m wel fijn! Had er weinig van nodig, detangled echt super goed, en ruikt heel lekker (vind ik dan). Die kokosgeur van veel haarproducten gaat me soms een beetje tegenstaan en deze ruikt lekker fris.
Mooie tip!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Misschien een tip;
Er zijn wat Cantu artikelen bij de Action te koop momenteel.
Een pot Define and Shine custard kost 2,99
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de afgelopen 5 jaar al heel wat geprobeerd, en er zit nog steeds vooruitgang in. De grootste ontdekkingen:
- Laifen föhn met stip op 1
- Ploppen met hamamdoek
- Gel aanbrengen na het ploppen
- Beginnen met hoveren voorkomt 80% van de pluis
- Leave-in conditioner weglaten
- Niet crunchen met olie
- Mijn haar gaat echt lekker op Yari
En morgen na het crunchen voeg ik de tension brush er waarschijnlijk aan toe.
Dus de wekelijkse routine nu:
Yari green curls shampoo
Yari green curls conditioner
Yari maskertje (niet de green curls)
Yari krullencreme in zeiknat haar
Tension brushen
Crunch en pulse
Half uur tot een uurtje ploppen met hamamdoek![]()
Yari green curls curl maker erin crunchen
Diffusen doe ik met de Laifen:
Even hover op de heetste stand.
Daarna de onderkant heetste stand diffusen.
Bovenkant diffuse ik al modulerend met de hitte.
Slapen: gewoon zacht elastiekje en scrunchie met een grote pineapple, verder geen gekkigheid.
Refreshing: doe ik niet. Zondag wassen, woensdag of donderdag half omhoog, en dan de dag erna een rommelige knot.
Ik ben wel redelijk streng in de leer geworden.
Resistance is futile.
Olaplex no. 7 heeft 90% van mijn haarpluis verholpenquote:Op maandag 2 september 2024 03:56 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat fijn dat ‘ie zo goed bevalt!
Wat betekent dit precies?Heb ondertussen al aardig wat producten geprobeerd maar de pluis hier is toch vrij hardnekkig.
Ik krijg met een föhn heel snel pluis. Hoveren betekent eerst een paar minuten met de föhn boven het haar hangen (10-20cm. Alles wat dan al losser zit, wordt dan gefixeerd. Als ik direct diffuse, dan heb ik dus heel veel losse haartjes.quote:Op maandag 2 september 2024 03:56 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat fijn dat ‘ie zo goed bevalt!
Wat betekent dit precies?Heb ondertussen al aardig wat producten geprobeerd maar de pluis hier is toch vrij hardnekkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ik merk ook verschil als ik de föhn uitzet, nieuw plukje haar in de diffuser stop, dan pas weer aanzetten. En dan ca. 30 seconden föhnen op de automatische stand (die zelf heet en koud afwisselt). Uitzetten en dan losmaken en nieuw plukje pakken. Het is meer werk maar het resultaat is minder pluizig.quote:Op maandag 2 september 2024 08:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik krijg met een föhn heel snel pluis. Hoveren betekent eerst een paar minuten met de föhn boven het haar hangen (10-20cm. Alles wat dan al losser zit, wordt dan gefixeerd. Als ik direct diffuse, dan heb ik dus heel veel losse haartjes.
Zou kunnen dat dit vooral werkt voor slag.
Fantastische krullenbol!quote:Op maandag 2 september 2024 09:13 schreef sigme het volgende:
Mooi hoor @:seven
Ik ben vorige week naar de kapper geweest. Bijna een half jaar niet geweest, en voor straf moet er dan dus wat meer af dan ik leuk vind![]()
Gister doorweekt en gekamd en behandeld met wat conditioner en gel; dit is het resultaat vandaag.
[ afbeelding ]
't Zit misschien niet perfect maar het krult wel
Ik fohn niet en ben echt veel te lui voor gedoe met pluk voor pluk behandelen enzo, dus dit is het wel zo'n beetje wat er voor mij haalbaar is.
Jij hebt al die poespas heul niet nodig, het zit zo ook al tof!quote:Op maandag 2 september 2024 09:13 schreef sigme het volgende:
Mooi hoor @:seven
Ik ben vorige week naar de kapper geweest. Bijna een half jaar niet geweest, en voor straf moet er dan dus wat meer af dan ik leuk vind![]()
Gister doorweekt en gekamd en behandeld met wat conditioner en gel; dit is het resultaat vandaag.
[ afbeelding ]
't Zit misschien niet perfect maar het krult wel
Ik fohn niet en ben echt veel te lui voor gedoe met pluk voor pluk behandelen enzo, dus dit is het wel zo'n beetje wat er voor mij haalbaar is.
© loveli
quote:Op maandag 2 september 2024 22:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jij hebt al die poespas heul niet nodig, het zit zo ook al tof!
Als ik niet föhn met diffuser zit er veel minder slag/krul in mijn haar. Hier even het verschil tussen op vakantie (beetje gel en niet geföhnd) en afgelopen zaterdag thuis (gel, haarspray, föhn).Ook zonder föhn al mooi resultaat, toch!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Dank je! Het zakte nog wel meer uit later, maar daar heb ik geen foto meer vanquote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook zonder föhn al mooi resultaat, toch!
Ik heb dit dus nu 2x gebruikt en voor mijn haren is dit serieus wonderspulquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Misschien een tip;
Er zijn wat Cantu artikelen bij de Action te koop momenteel.
Een pot Define and Shine custard kost 2,99
quote:Op maandag 2 september 2024 22:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jij hebt al die poespas heul niet nodig, het zit zo ook al tof!
Als ik niet föhn met diffuser zit er veel minder slag/krul in mijn haar. Hier even het verschil tussen op vakantie (beetje gel en niet geföhnd) en afgelopen zaterdag thuis (gel, haarspray, föhn).Ik vind het inderdaad ook allebei erg mooi hoor, zowel met als zonder föhn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het nog steeds een beetje trial en error. Ondertussen dus Mielle uitgeprobeerd en ook de curls blueberry lijn maar eigenlijk vind ik hier ook dat cantu minstens net zulke goede resultaten geeft en het is een stuk goedkoper. Die olaplex 7 staat zeker nog op het lijstje om te proberen tegen de pluis, maar ik wil nu eerst eigenlijk opmaken wat ik nog heb staan. Mijn meiden hebben allebei ook echt heel andere krullen dus dat maakt het ook wel uitdagend (benieuwd naar het haar van nummer 3 straks).
Ja, de eerste ervaring met goede producten maakt wel verschilquote:Op zaterdag 7 september 2024 09:43 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik heb dit dus nu 2x gebruikt en voor mijn haren is dit serieus wonderspul
Ik heb sinds enige tijd een klein beetje slag in mijn (vrij lange) haren en dit doet echt veel, ook dagen daarna nog.
Meteen nog 2 potten bij Action erbij kunnen scoren
(Die pot met wit spul van Cantu vind ik daarentegen dan weer niets, dat droogt in het haar van mij en mijn dochter hard op)
Thanks voor het advies!quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, de eerste ervaring met goede producten maakt wel verschil.
Als het hard wordt, heb je wel betere hold. Als het helemaal droog en hard is, gewoon je krullen nog een keer goed knijpen (crunchen). Resultaat is dan zachte bouncy krullen die langer blijven zitten.
Cantu is in de regel wat te zwaar voor haar met slag. Ik heb met mijn slag veel betere resultaten sinds ik Yari gebruik (te koop bij Kruidvat, qua prijs vergelijkbaar met Cantu dus best nog betaalbaar, alleen niet voor Action prijzen).
Ik gebruik de green curl lijn. Wat heb je nu van Cantu?quote:Op zondag 15 september 2024 09:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Thanks voor het advies!
Nog een specifiek product ter aanbeveling van Yari wat prettig is voor na het haren wassen?
Alleen de divine&shine custardquote:Op zondag 15 september 2024 10:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik gebruik de green curl lijn. Wat heb je nu van Cantu?
Wat doet zo'n custard eigenlijk? Is het een soort gel?quote:Op zondag 15 september 2024 10:08 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Alleen de divine&shine custard
Ja, het voelt als jelly en ruikt naar Pina colada vind ik.quote:Op zondag 15 september 2024 10:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat doet zo'n custard eigenlijk? Is het een soort gel?
En doe je dan ook je krullen erin knijpen (of is dat wat je bedoelt met kneden)?quote:Op zondag 15 september 2024 10:38 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ja, het voelt als jelly en ruikt naar Pina colada vind ik.
Ik gebruik ong een '2 euromunt grootte' en kneed het in zeiknat haar, alleen de haar aanzet niet bij de wortels.
Als het nog aan het opdrogen is zie je al slag in mijn haar.
Eenmaal opgedroogd is het niet echt hard en nog dagen daarna (ik was maar 2x in de week mijn haar) doet het ook nog zn werk, helemaal als ik kan haar dan licht vochtig maak.
Ik scrunch/knijp eerst het meeste water eruit, dan knijp ik die custard erin. Alles met mn hoofd voorover gebogenquote:Op zondag 15 september 2024 13:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
En doe je dan ook je krullen erin knijpen (of is dat wat je bedoelt met kneden)?
Ik zag een filmpje met het verschil tussen (handdoek)droog en zeiknat haar:quote:Op maandag 16 september 2024 13:26 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik scrunch/knijp eerst het meeste water eruit, dan knijp ik die custard erin. Alles met mn hoofd voorover gebogen
CG werkt prima op kort haarquote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haai![]()
Ik heb behoorlijk kort haar trouwens
Thx voor het meedenken hoor!
Love him. Mijn krullenkapper doet exact hetzelfde idd!quote:Op zondag 15 september 2024 10:11 schreef Seven. het volgende:
De beste krullenkapper is curl_cymru (kapper in Wales). Hij post dagelijks krullentransformaties en hoe hij het knipt:
https://www.instagram.com/reel/C_1C6ifoRyb/?igsh=MnBuOXdhYzMyYjUy
Helaas geen afspraak te boeken, zijn vaste klanten boeken zijn agenda helemaal vol.
Herkennen diegenen die naar krullenkappers gaan zijn technieken?
Is dit curlsys? Ik zie wel eens tags voorbij komen maar ik weet nog niet precies wat dat is.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Love him. Mijn krullenkapper doet exact hetzelfde idd!
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:25 schreef Serinde het volgende:
Clay (heb die van Syoss gekocht) werkt super met de huidige lengte. Leuk! Andere mensen reageren ook enthousiast op mijn haarPaar maanden verder: hoe gaat het nu met je haar, tevreden over de groei?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Wat leuk dat je ernaar vraagt!quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Paar maanden verder: hoe gaat het nu met je haar, tevreden over de groei?
Lijkt me ook best gek om te wennen aan een andere structuur. Maar fijn dat het weer groeitquote:Op zondag 1 december 2024 19:39 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wat leuk dat je ernaar vraagt!
Ik ben best tevreden. Het groeit niet heel snel vind ik zelf, anderen vinden van welhet enige dat ik niet zo fijn vind is dat het ongelijk groeit. In het midden van mijn voorhoofd wat langzamer en links en rechts daarvan zo’n dikke dot
Kapster heeft het bovenop ook al uitgedund, de structuur is wat anders dan het was. Wat stugger, touw achter. Ik gebruik nog steeds de clay. Het was supermakkelijk gewoon warrig omhoog. Daar is het nu te lang voor dus ik worstel nog wel eens wat in de ochtend, maar al met al krijg ik vooral reacties dat het zo leuk is.
Mijn ogen komen veel mooier uit, vind ik zelf ook![]()
Maar toch ga ik vooralsnog wel sparen voor weer een wat langer kapsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eind sep 23 - eind aug 24 - begin nov 24Dat stugge is denk ik wel wat het nu lastig maakt.quote:Op zondag 1 december 2024 19:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lijkt me ook best gek om te wennen aan een andere structuur. Maar fijn dat het weer groeit.
Misschien goed om naar wax over te stappen, dat maakt je haar wat gladder waar clay eerder stug maakt.
Maakt merk (of soort?) nog iets uit bij wax? Ik heb er zó geen verstand van. Gebruikte nagenoeg nooit iets in mijn haar, soms alleen iets anti-statisch
[ Bericht 17% gewijzigd door Serinde op 02-12-2024 16:01:45 ]
quote:Op zondag 1 december 2024 19:45 schreef Serinde het volgende:
Het is dan niet by choice maar het staat je supergoed, zo'n kort koppie. Maar weinig vrouwen kunnen dat hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eind sep 23 - eind aug 24 - begin nov 24
[..]
Dat stugge is denk ik wel wat het nu lastig maakt.
Maakt merk (of soort?) nog iets uit bij wax? Ik heb er zó geen verstand van. Gebruikte nagenoeg nooit iets in mijn haar, soms alleen iets anti-statisch
Voor de wax is het een beetje trial and error. Als je zoekt op welke wax voor stug haar, kom je op allerlei mannen sitesmaar evengoed is dit wel een goed artikel over het verschil tussen wax, clay en pommade.
https://hairlust.nl/blogs(...)van%20de%20hoofdhuid.
Je hebt een kruin bij je haarlijn waardoor je haren omhoog gaan staan. Het zal wel even duren voor het weer zwaar genoeg zodat het weer naar beneden valt. Zou kunnen dat je over een paar maanden een beetje creatief moet worden met schuifjes. Of hopen dat de kuif een comeback maakt(zou me niks verbazen trouwens, het is tenslotte zo'n 25-30 jaar geleden).
Resistance is futile.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |