abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208700989
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!

Vorige topics
http://forum.fok.nl/topicchain/668

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208701490
Update van mij na het slapen. Ik ben wel tevreden over dag 2:

Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.

En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien :o! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 8 april 2023 @ 12:30:51 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208702581
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[ afbeelding ]

Het valt me wel steeds meer op dat ik veel verschillende types haar heb, van 2a t/m 3a en alles ertussen. Dat maakt dat ik rechts altijd wel goed vind zitten, maar links een beetje slonzig oogt. Maar dat is gewoon een ander type haar.

En ik zag gister dat er plukjes haar extra groeien :o! Net zoals een paar maanden na de bevalling zie ik rond mijn slapen en voorhoofd nieuwe plukjes. Yay voor de nieuwe producten O+.
Zeer herkenbaar! Ik ook verschillende krultypes, en na 1 of 2 dagen ziet het er niet meer uit. Alleen heeft bij mij het herstel van mijn haren na de bevalling zeker 2 jaar geduurd :') .
Resistance is futile.
pi_208703560
Haha eerlijk gezegd heb ik het verdrongen denk ik. Mijn laatste bevalling is ruim 8 jaar geleden en ik weet nog wel dat er plukjes terug groeiden ipv dat ik er plukken uit trok, maar wanneer dat precies was… oO<
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208718385
Ik ben twee maanden geleden naar een speciale krullenkapperette geweest. Leuke meid, eenmanszaakje. Ze doet niet aan curlygirl qua benadering van chemische verbodstofjes in de producten, maar de rest van de gewenste behandeling van krullend haar doet ze hetzelfde.

Van mijn haar wist ze best wat leuks te maken:

Sindsdien probeer ik het zelf zo te behandelen als de curly methode ongeveer voorschrijft, maar de details zijn me niet steeds even duidelijk. Maak je nou dagelijks het haar zeikenat om het dan opnieuw te stylen met conditioner en/of gel?
Mijn haar doet er ongeveer een halve dag over om dan weer droog te worden, dus zo'n routine vind ik helemaal niet geschikt, dan zit ik op kantoor met idioot haar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 april 2023 @ 20:13:45 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208718641
Jouw krullen! Wat staat dat je tof zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208719635
@sigme Prachtige krullen! En mooi geknipt hoor! Ik ben benieuwd bij wie je het hebt laten knippen, het ziet er goed uit. Mag ook via PM eventueel.

Ik maak m'n haar niet zeiknat, ik maak m'n handen een paar keer nat waarmee ik dan m'n haar nat maak en dan met natte handen en een beetje gel of crème inkneden. Dan is het vlot weer droog en weer wat netter qua krullen.
pi_208719878
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 21:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:sigme Prachtige krullen! En mooi geknipt hoor! Ik ben benieuwd bij wie je het hebt laten knippen, het ziet er goed uit. Mag ook via PM eventueel.
Daar heb je vast alleen wat aan als je in het noorden des lands woont :D
Maar het is geen geheim en ze heeft vast geen bezwaar tegen reclame.

quote:
Ik maak m'n haar niet zeiknat, ik maak m'n handen een paar keer nat waarmee ik dan m'n haar nat maak en dan met natte handen en een beetje gel of crème inkneden. Dan is het vlot weer droog en weer wat netter qua krullen.
Oh ok, dat doe ik ook als ik wat extra toonbaar wil zijn. Ik doe eenmaal per week wassen met shampoo (dat was ik helemaal niet meer gewend, ik deed al een jaar of tien ofzo shampoo-loos). Bij de wasbeurt na de shampoo conditioner, in laten trekken en die zachte kledder dan kammen. Uitspoelen en dan in nog steeds kleddernat haar een andere conditioner en daarachteraan dan gel.
En dan de zes dagen daarna doe ik denk ik twee keer wat jij beschrijft: haar een beetje nat maken en dan wat van die laatste conditioner en/of gel erin. De andere dagen doe ik niets. Ik douche altijd goed gemutst, dus dan blijft mijn haar droog.
Maar nu vraag ik me af of ik dan wel (volgens de theorie) m'n haar hiermee genoeg conditioneer.
Over de toestand van het haar ben ik ook nog wat in twijfel. Ik heb het idee dat men het wel ok vind, m'n nieuwe krulligheid, maar ikzelf vind het er wat raar en ongekamd uit zien. Ik moet er aan wennen denk ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208719882
De theorie is dat je de verzorgingsproducten weer activeert met een beetje water. Niet zeiknat (dan spoel je de producten er juist uit) maar licht vochtig. Bij mij werkt dat maar matig, mijn haar denkt dan dat ik in de regen heb gelopen en pluist als een gek.

Leuk, de krullenkapper! Het zit echt tof :Y. Ik heb er hier ook 1 gevonden op acceptabele afstand, dus daar wil ik mijn volgende knipbeurt heen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208720002
@sigme Ik woon inderdaad in het noorden, dus Haren (haha, toepasselijke naam!) is voor mij prima te doen.

Ik vind je haar er mooi uit zien, dus dat is voor jezelf inderdaad nog wennen denk ik.
  zondag 9 april 2023 @ 22:09:43 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208720618
quote:
5s.gif Op zondag 9 april 2023 19:54 schreef sigme het volgende:
Ik ben twee maanden geleden naar een speciale krullenkapperette geweest. Leuke meid, eenmanszaakje. Ze doet niet aan curlygirl qua benadering van chemische verbodstofjes in de producten, maar de rest van de gewenste behandeling van krullend haar doet ze hetzelfde.

Van mijn haar wist ze best wat leuks te maken:
[ afbeelding ]

Sindsdien probeer ik het zelf zo te behandelen als de curly methode ongeveer voorschrijft, maar de details zijn me niet steeds even duidelijk. Maak je nou dagelijks het haar zeikenat om het dan opnieuw te stylen met conditioner en/of gel?
Mijn haar doet er ongeveer een halve dag over om dan weer droog te worden, dus zo'n routine vind ik helemaal niet geschikt, dan zit ik op kantoor met idioot haar.
Die krullen! _O_

Refresh heb ik helaas nog niet onder de knie. Hoge staart helpt wel, dan hoef ik het eigenlijk pas op woensdag te refreshen (of gewoon vast doen, lazy girl refresh).
Resistance is futile.
  maandag 10 april 2023 @ 19:29:00 #12
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208729842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[ afbeelding ]

Hier ook! Dat maakt dat ik dit wel een lastige fase vind, het nieuwe haar krult ook echt dus het is met geen mogelijkheid vast te zetten als ik mijn haar in een hoge knot doe (zoals op het werk).

Verder heb ik hier zomaar ineens een routine te pakken die werkt en op dag 2 ook nog goed zit. O+ Wassen met co-wash, piepklein beetje leave-in (echt heeellll weinig, want anders wordt het inderdaad te zwaar), en na het ploppen een drupje haarolie erin scrunchen. Ik heb echt betere kruldefinitie en GEEN pluis! *O*

Vandaag op dag 2 heb ik het vochtig gesprayd met een flacon water en een ietsiepietsie curl custard erin gedaan. Ik geloof dat de ultieme truc bij mijn haar (2a/2b) is om weinig te gebruiken zodat het niet verzwaart en de krul eruit zakt. Ik heb zo enorm veel gelezen over hoe belangrijk moisturizing is bij CG maar dat verschilt natuurlijk per krultype.
pi_208731154
Ik heb ook krultype 2a/b en ga morgen dus voor het eerst naar een krullenkapper. Qua prijs ongeveer hetzelfde als een gewone hier in het dorp en ik ben al een jaar niet geweest.
Leek mij wel wat om te proberen.
Ik heb daarom het afgelopen jaar zelf regelmatig een paar cm eraf geknipt met een kappersschaar. Gaat prima maar de lagen zijn er een eind uit.
Ben benieuwd! *O*
pi_208731491
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook krultype 2a/b en ga morgen dus voor het eerst naar een krullenkapper. Qua prijs ongeveer hetzelfde als een gewone hier in het dorp en ik ben al een jaar niet geweest.
Leek mij wel wat om te proberen.
Ik heb daarom het afgelopen jaar zelf regelmatig een paar cm eraf geknipt met een kappersschaar. Gaat prima maar de lagen zijn er een eind uit.
Ben benieuwd! *O*
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208731527
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Laat je het resultaat ook zien hier? Succes!!
Weet ik nog niet. :P Mijn laatste foto online, ook Facebook, is bijna 6 jaar terug :P
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:26:12 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209014594
Ik gebruik sinds een tijdje dit spul

En vind het echt geweldig voor mijn haar. Tipje voor als je krullen hebt, die zowel verzorging als versteviging kunnen gebruiken
Achtergrond info, ik heb krullen maar heel dun haar dus het wordt snel vettig of slap. Hiermee opgelost, en het maakt je haar niet hard waar ik zelf persoonlijk een hekel aan heb

*O*
pi_209025437
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 21:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Weet ik nog niet. :P Mijn laatste foto online, ook Facebook, is bijna 6 jaar terug :P
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?

Ik kon een paar weken niet zoveel met mijn haar, veel van huis door werk en daarna vakantie. Een aaneenschakeling van bad hairdays, veel pluis en staarten. Gisteravond eindelijk weer eens tijd voor een goede wasroutine. En het zit weer mooi O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank :P. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:59:30 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209026208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 11:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe was het? Tevreden over het resultaat?

Ik kon een paar weken niet zoveel met mijn haar, veel van huis door werk en daarna vakantie. Een aaneenschakeling van bad hairdays, veel pluis en staarten. Gisteravond eindelijk weer eens tijd voor een goede wasroutine. En het zit weer mooi O+.

SPOILER
1,5 tot 2 uur ploppen is toch wel key voor mij. Dan was ik ‘s avonds mijn haar, dan hoef ik niet meer de deur uit en kan ik gewoon met handdoek blijven zitten op de bank :P. Voor het slapen nog föhnen en met cast nog in mijn haar ga ik dan slapen (sjaaltje erom gewikkeld). ‘s Ochtends scrunch ik pas.
Wauw _O_
Resistance is futile.
pi_209027586
Wat is dat 'ploppen' eigenlijk?
pi_209029973
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:12 schreef sigme het volgende:
Wat is dat 'ploppen' eigenlijk?
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209030437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat je met een microvezelhanddoek op je hoofd blijft zitten nadat je alle verzorgingsproducten in je haar hebt gedaan. Zo trekt alles optimaal in, terwijl het niet zwaar naar beneden hangt (met fijn haar heb je dat al snel).
Aha! Maar dan duurt het _nog_ langer voordat je de boel weer droog hebt?
pi_209030532
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat klopt, dus als je dingen te doen hebt totaal niet praktisch.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:56:03 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209031021
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Trekt het dan niet gewoon in die microvezeldoek?
pi_209031069
Toen ik plopte gebruikte ik gewoon een tshirt
pi_209033875
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja. Maar daarom ga ik na het avondeten douchen, dan laat ik de handdoek zitten met de kinderen naar bed brengen. Dan rustig koffie drinken en daarna föhnen. Ik merk wel dat ik een stuk sneller klaar ben met föhnen dan als ik dat direct na het douchen doe. En ik haat föhnen, dus win-win. Maar goed, op een ander moment van de dag is dit gewoon geen optie.

@Molo, dat is niet mijn ervaring. Maar ik drapeer de doek losjes om mijn haar, geen heel strakke knot.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209582547
Ik ben weer naar mijn krullenkapper geweest.

SPOILER: voor
SPOILER: na
Net als de vorige keer: ze heeft vrijwel niets afgeknipt :o
Misschien moet ik maar eens de loterij winnen en haar in huis nemen :P
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:50:04 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209582854
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:21 schreef sigme het volgende:

Wauw, wat een krullen!
Resistance is futile.
pi_209583246
Prachtig @sigme

Dit trekt mij over de streep: ik heb een afspraak gepland! Ik hoop dat ze er wat van kan maken. Er moet denk ik wel een heel stuk vanaf, zodat het ook weer wat meer krult bovenop en niet alleen in de uiteinden.

SPOILER
pi_209583400
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Prachtig @:sigme

Dit trekt mij over de streep: ik heb een afspraak gepland! Ik hoop dat ze er wat van kan maken. Er moet denk ik wel een heel stuk vanaf, zodat het ook weer wat meer krult bovenop en niet alleen in de uiteinden.

SPOILER
Ik ben heel benieuwd naar dat knippen, want ik dacht dus hetzelfde als jij maar zij knipt echt liever bijna niks er af en tovert gewoon de krul ook bovenin terug. Jouw haar is wel echt geweldig, ook zo al, dus ik ben ook heeeeel benieuwd hoe het er na betovering uitziet :D
  dinsdag 20 juni 2023 @ 20:10:46 #31
492145 Rupibma
Niet meer actief
pi_209583987
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:21 schreef sigme het volgende:

Ik vind before en after misleidend. Mijn haar krult (3b/c). Als ik naar de kapper ga is het in een knot. Dan gaan ze dat vergelijken met de after, lekker goedkoop scoren 😆

(Je haar zit goed, daarnietvan)
pi_209585040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik vind before en after misleidend. Mijn haar krult (3b/c). Als ik naar de kapper ga is het in een knot. Dan gaan ze dat vergelijken met de after, lekker goedkoop scoren 😆

(Je haar zit goed, daarnietvan)
Oh. Maar dit is niet jouw haar en niet jouw before en after dus je punt ontgaat me wat.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 21:21:10 #33
492145 Rupibma
Niet meer actief
pi_209585065
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh. Maar dit is niet jouw haar en niet jouw before en after dus je punt ontgaat me wat.
Maakt mij niet uit, meid. Probeer het morgen even opnieuw te lezen.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 21:29:25 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209585173
Ik snap hier even geen zak van geloof ik

Staat je prachtig Sigme! _O_
pi_209585239
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Prachtig @:sigme

SPOILER
Dat ligt aan hoe je föhnt. Kan prima vol bovenop zijn met lang haar. ☺
pi_209585311
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:34 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Dat ligt aan hoe je föhnt. Kan prima vol bovenop zijn met lang haar. ☺
Als ik het föhn wordt het te droog/pluizig, dus ik laat het aan de lucht drogen. Dan hangt het dus wel wat. Maar mogelijk heb ik bovenop gewoon minder krul? Ik ben iig erg benieuwd wat een goede knipbeurt en een beetje extra verzorging kan doen.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 21:43:14 #37
492145 Rupibma
Niet meer actief
pi_209585344
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Als ik het föhn wordt het te droog/pluizig, dus ik laat het aan de lucht drogen. Dan hangt het dus wel wat. Maar mogelijk heb ik bovenop gewoon minder krul? Ik ben iig erg benieuwd wat een goede knipbeurt en een beetje extra verzorging kan doen.
Heb je klipjes? Je kan daarmee volume en krullen creëren. Dat deel moet je goed scrunchen en rustig fohnen met je koppie naat beneden.
pi_209585411
quote:

[..]
Voor het slapen goed los verdelen en ploppen en daarna met je haar in een bonnet slapen wil ook wel helpen. Ons haar lijkt wel op elkaar qua slag en lengte en aan de lucht wordt het inderdaad wel sluik. Met föhn is het echt vol. Ik föhn dan niet tot het helemaal droog is, maar heel veel zit hem vooral in het goed in kleine stukjes ploppen of crunchen, weet ik hoe het heet. Het is even oefenen.

De achter delen borstel ik als ik op de kop hang wel nog goed los, die dragen je haar als het ware dus als die daar is veel volume te vinden.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:13:41 #39
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209589111
quote:

[..]
Als ik mijn haar gewoon was en aan de lucht laat drogen is het exact als jouw haar: vooral slag in de onderste regionen. Als ik de juiste verzorgingsproducten gebruik en een klein beetje diffuse (ik had youtube nodig om te ontdekken hoe je dat goed doet, ik diffuse overigens tot halfdroog) dan is het ook bovenop krullend. Na enkele maanden CG gebruiken hier nauwelijks nog pluis overigens.
pi_209591046
Wat vinden jullie van deze 2 shampoo bars?
Ik probeer maar weer eens wat gezonder te wassen maar het lijkt wel alsof mijn blonde futloze fijne haar alleen maar goed gaat op chemische meuk?
Van de 2 onderstaande krijg ik uiteindelijk vet goor haar, alsof het stapelt op mijn haar?
Na het wassen is het ook plat en stug.

Bar 1
Ingrediënten: Sodium Cocoyl Isethionate, Hydrogenated Vegetable Oil, Aqua, Glycerin, Parfum, Argania Spinosa Kernel Oil, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Coumarin, Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate.

Bar 2
Glycerin, Sodium Stearate, Sorbitol, Sodium Laurate, Propylene Glycol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Disodiul Lauryl Sulfosuccinate, Parfum, CI 77891, Sodium Chloride, Stearic Acid, Lauric Acid, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium Etidronate, Polyquarternium-7, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice Powder, Sodium Benzoate, LINALOOL.

En is de vloeibare shampoo van Nature Box goed? Mijn haar wordt hier wel schoon van, iig haalde het meteen de gore laag van de bar uit mijn haren en voelde het zacht aan.
  woensdag 21 juni 2023 @ 13:31:02 #41
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209591497
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 12:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Wat vinden jullie van deze 2 shampoo bars?
Ik probeer maar weer eens wat gezonder te wassen maar het lijkt wel alsof mijn blonde futloze fijne haar alleen maar goed gaat op chemische meuk?
Van de 2 onderstaande krijg ik uiteindelijk vet goor haar, alsof het stapelt op mijn haar?
Na het wassen is het ook plat en stug.

Bar 1
Ingrediënten: Sodium Cocoyl Isethionate, Hydrogenated Vegetable Oil, Aqua, Glycerin, Parfum, Argania Spinosa Kernel Oil, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Coumarin, Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate.

Bar 2
Glycerin, Sodium Stearate, Sorbitol, Sodium Laurate, Propylene Glycol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Disodiul Lauryl Sulfosuccinate, Parfum, CI 77891, Sodium Chloride, Stearic Acid, Lauric Acid, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium Etidronate, Polyquarternium-7, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice Powder, Sodium Benzoate, LINALOOL.

En is de vloeibare shampoo van Nature Box goed? Mijn haar wordt hier wel schoon van, iig haalde het meteen de gore laag van de bar uit mijn haren en voelde het zacht aan.
Geen van beide bars heeft een sterke reiniger, dus dat je build-up krijgt, verbaast me niet. Op dat fijne haar zie je dat ook nog eens extra snel.

Overigens zijn deze bars niet perse minder chemisch dan bijvoorbeeld een Nature Box (nog even los van dat uiteindelijk alles chemie is), zou gewoon kijken naar waar je haar het lekker op doet. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209595963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Geen van beide bars heeft een sterke reiniger, dus dat je build-up krijgt, verbaast me niet. Op dat fijne haar zie je dat ook nog eens extra snel.

Overigens zijn deze bars niet perse minder chemisch dan bijvoorbeeld een Nature Box (nog even los van dat uiteindelijk alles chemie is), zou gewoon kijken naar waar je haar het lekker op doet. :Y
Als ik mijn hand door mijn droge haar haalde overdag rook ik gewoon muffe zeep, alsof het aan mn haar plakt en niet goed uitspoelde.
Ik hoopte dat ik niet meer elke dag mijn haar hoefde te wassen met een van die bars maar het werkt averechts het voelde ook goor aan.

Nature box voelt op dit moment echt schoon aan dus die houd ik maar even aan...
Ik waste voorheen altijd met australian bodycare hair loss citrus daar deed mijn haar het ook heel goed op ook op lange termijn, maar ik dacht dat het gezonder kon :')

Zo jaloers op dames die maar 1x per week hun haar hoeven te wassen zonder goorheid c_/
  woensdag 21 juni 2023 @ 21:27:44 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209597361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:48 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Als ik mijn hand door mijn droge haar haalde overdag rook ik gewoon muffe zeep, alsof het aan mn haar plakt en niet goed uitspoelde.
Ik hoopte dat ik niet meer elke dag mijn haar hoefde te wassen met een van die bars maar het werkt averechts het voelde ook goor aan.

Nature box voelt op dit moment echt schoon aan dus die houd ik maar even aan...
Ik waste voorheen altijd met australian bodycare hair loss citrus daar deed mijn haar het ook heel goed op ook op lange termijn, maar ik dacht dat het gezonder kon :')

Zo jaloers op dames die maar 1x per week hun haar hoeven te wassen zonder goorheid c_/
Al eens een ACV rinse geprobeerd?
Resistance is futile.
pi_209598073
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 21:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Al eens een ACV rinse geprobeerd?
Nope, maar als ik dat al lees met boven een kom hangen en een douche muts op duurt dat mij al te lang. Ik vind het geklooi met een shampoo bar in een zakje al te lang duren laat staan apart mijn haar gaan spoelen boven de wasbak..niets voor mij maar thanx ^O^
  woensdag 21 juni 2023 @ 23:02:51 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209598701
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 22:16 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Nope, maar als ik dat al lees met boven een kom hangen en een douche muts op duurt dat mij al te lang. Ik vind het geklooi met een shampoo bar in een zakje al te lang duren laat staan apart mijn haar gaan spoelen boven de wasbak..niets voor mij maar thanx ^O^
Ik doe gewoon elke week voor het wassen een scheut appelciderazijn op een glas lauwwarm water voor ik mijn haren was. Goed inmasseren, uitspoelen en daarna de gewone wasroutine. Véél minder build-up, het duurt voor mij 1-2 dagen langer voor het vettig wordt.
Resistance is futile.
pi_209598725
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 23:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik doe gewoon elke week voor het wassen een scheut appelciderazijn op een glas lauwwarm water voor ik mijn haren was. Goed inmasseren, uitspoelen en daarna de gewone wasroutine. Véél minder build-up, het duurt voor mij 1-2 dagen langer voor het vettig wordt.
Hoort dat voor het wassen?
Misschien als ik het in een maatbeker mee de douche in kan nemen zou het een hoop geklooi schelen.
Het is het proberen waard in dat geval.
  woensdag 21 juni 2023 @ 23:12:33 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209598792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 23:05 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Hoort dat voor het wassen?
Misschien als ik het in een maatbeker mee de douche in kan nemen zou het een hoop geklooi schelen.
Het is het proberen waard in dat geval.
De meeste mensen doen shampoo>ACV><conditioner inderdaad en dan 50ml ACV op 450ml water. Ik gebruik dus een veel sterker concentraat. Dus zeker rustig opbouwen. Maar gedoe met in laten trekken enzo kun je ook achterwege laten.
Resistance is futile.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:01:19 #48
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209667736
The before:

The after:

-XOXO- Je maintiendrai
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 15:26:13 #49
5428 crew  miss_sly
pi_209668023
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:01 schreef datismijnmening het volgende:
The before:

[ afbeelding ]

The after:

[ afbeelding ]
Heel erg mooi :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 19:52:23 #50
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209671237
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heel erg mooi :Y
Thanks O-)
-XOXO- Je maintiendrai
abonnement bol.com Unibet Coolblue