Ah kijk.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:26 schreef StephanL het volgende:
Sprekerslijst voor debat van 16:30 - 23:58 uur over de uitslag van de verkiezingen. Duidelijk dat de regeringspartijen zich als laatste hebben ingeschreven. Lekker er door heen jassen op het einde.
[ afbeelding ]
Geen idee, maar Heerma is fractievoorzitter van het CDA jn de tweede kamerquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah kijk.
Hoekstra toch naar de Navo bijeenkomst in Brussel?
"Nieuw élan".quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:26 schreef StephanL het volgende:
Sprekerslijst voor debat van 16:30 - 23:58 uur over de uitslag van de verkiezingen. Duidelijk dat de regeringspartijen zich als laatste hebben ingeschreven. Lekker er door heen jassen op het einde.![]()
[ afbeelding ]
Als de oppositie zich even afmeldt en weer aanmeldt, staat de coalitie weer netjes vooraan de lijst.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Geen idee, maar Heerma is fractievoorzitter van het CDA jn de tweede kamer
Ik wil niks, maar ga wel kijken voor het vuurwerkquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de oppositie zich even afmeldt en weer aanmeldt, staat de coalitie weer netjes vooraan de lijst.
Spelletjes.
Of wil je dat de coalitie eerst luistert?![]()
Je begrijpt dat met deze sprekersvolgorde Rutte al met 1-0 voor staat.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik wil niks, maar ga wel kijken voor het vuurwerk
Caroline net bij Ongehoord Nieuws, dat ze bang is dat het een stikstof debat wordt. Zo wordt er wel naar gekeken volgens mij
Ja dat laatste klopt wel, maar Rutte zelf heeft heeft toch weinig aan dit debat, zo lang de regeringspartijen elkaar steunen blijft alles toch wel bij elkaar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Je begrijpt dat met deze sprekersvolgorde Rutte al met 1-0 voor staat.![]()
Dit is onderdeel van het spel.
Ja. En het is aan de oppositie om ze uit elkaar te spelen. En dat gaat lastig worden met deze volgorde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja dat laatste klopt wel, maar Rutte zelf heeft heeft toch weinig aan dit debat, zo lang de regeringspartijen elkaar steunen blijft alles toch wel bij elkaar.
Jaquote:Op dinsdag 4 april 2023 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En het is aan de oppositie om ze uit elkaar te spelen. En dat gaat lastig worden met deze volgorde.
Maar ik heb er ook wel zin in om te kijken vandaag! Half vijf toch?
quote:
Ja daar hebben we het al over gehad...quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Overigens ook interessant in het kader van de agenda van Hoekstra.
Idd. Die stond zelfs snip verkouden zijn corona-persconferentie te doen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
Kan me niet herinneren dat Rutte ooit eerder ziek was, eigenlijk.
Dit is geen duiken, voor het kabinet is het het beste als het maar zo snel mogelijk gebeurd is en deze timing (pas beginnen om 16:30, dus geen grote uitspraken voor het 20 uur journaal) was eigenlijk ideaal.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
De duikbrevetten waren in de aanbieding afgelopen weekend geloof ik.
Rutte is een veel betere debater dan Kaag en Hoekstra. Ik vraag me af of die laatsten verbaal wel opgewassen zijn tegen de oudgedienden uit de oppositie. En momenteel kan elk zetje voor het kabinet teveel zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:06 schreef StephanL het volgende:
Rutte hoeft toch niet aanwezig te zijn? Kan prima zonder hem.
Er komt geheid in eerste termijn een MvW en de ongeschreven regel is dat die niet boven de markt kan blijven hangen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:08 schreef kalinhos het volgende:
Rutte hoeft er toch niet bij te zijn? Doe je vandaag alleen de 1e termijn van de kamer, ben je rond 22:00 klaar en dan morgen reactie
Ja dat is waar.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte is een veel betere debater dan Kaag en Hoekstra. Ik vraag me af of die laatsten verbaal wel opgewassen zijn tegen de oudgedienden uit de oppositie. En momenteel kan elk zetje voor het kabinet teveel zijn.
Voor een MvW in eerste termijn moet een meerderheid van de kamer toestemming geven, kan me voorstellen dat ze het dan gewoon doen zoals het hoort: ook een MvW hoort in de tweede termijn. Waar ze ook meestal worden ingediend, trouwens.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er komt geheid in eerste termijn een MvW en de ongeschreven regel is dat die niet boven de markt kan blijven hangen.
Provinciale staten 2019 top 3:quote:Op dinsdag 4 april 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij bepaalt de samenstelling van de PS ook de samenstelling van de 1e kamer. En wetten moeten nu eenmaal ook door de 1e kamer goedgekeurd worden.
Verder is het ook een voorbode van hoe er gestemd gaat worden bij de volgende 2de kamerverkiezingen over 2 jaar.
NOS meldt uitstel naar morgenochtend 11 uur.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:13 schreef kalinhos het volgende:
Gaat nu Bergkamp trouwens beslissen of het wordt uitgesteld of wordt dit straks meegenomen in de Regeling van Werkzaamheden waarna de hele coalitie akkoord gaat met uitstel?
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NOS meldt uitstel naar morgenochtend 11 uur.
https://nos.nl/artikel/24(...)ens-ziekte-van-rutte
Ja ik ook, kutzooiquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]had vanmiddag en vanavond tijd, morgen niet
Alle popcorn weer opbergen..quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]had vanmiddag en vanavond tijd, morgen niet
Dat wil ik ook zien. Omdat zij wel degelijk sneller willen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:28 schreef BlackLining het volgende:
Ah mooi, dan heb ik wel tijd. Vanmiddag niet.
Ik ben vooral wel benieuwd naar de inbreng van GL-PvdA. Kijken of die zich constructief gaan opstellen en wat hun houding ten opzichte van BBB wordt.
Prima samenvatting, ik hoef morgen niet te kijken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben vooral wel benieuwd naar de inbreng van GL-PvdA. Kijken of die zich constructief gaan opstellen en wat hun houding ten opzichte van BBB wordt. De rest is vrij voorspelbaar.
De VVD gaat zeggen dat het nu allemaal anders moet, de Christenen gaan zagen en traineren, D66 gaat wijzen op het feit dat het probleem alleen maar groter en groter wordt en echt niet weg gaat (en daar hebben ze gelijk in). De rechtse oppositie wil het stikstofprobleem 'van tafel' wat dat ook moge betekenen en de motie van Wilders wordt gesteund door FVD, JA21 en die enge huisjesmelker.![]()
Nexit of een verbod op bemoeiende rechtzaken(kan iemamd deze laatste stemming nogmaals naar boven krijgen?)quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:28 schreef BlackLining het volgende:De rechtse oppositie wil het stikstofprobleem 'van tafel' wat dat ook moge betekenen
https://www.tweedekamer.n(...)03051&did=2023D07194quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nexit of een verbod op bemoeiende rechtzaken(kan iemamd deze laatste stemming nogmaals naar boven krijgen?)
Waarom? Al z'n coalitiepartijen staan op verlies en hebben absoluut geen belang bij verkiezingen, en z'n grootste tegenstander is Van der Plas, nog steeds maar in haar eentje in de TK. En hij kan mooi het CDA (terecht) de schuld scheven van het extra getreuzel wat we erbij gaan krijgen.quote:
SP steunt de MvW ook. Dat je die niet noemt geeft hun relevantie aan.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben vooral wel benieuwd naar de inbreng van GL-PvdA. Kijken of die zich constructief gaan opstellen en wat hun houding ten opzichte van BBB wordt. De rest is vrij voorspelbaar.
De VVD gaat zeggen dat het nu allemaal anders moet, de Christenen gaan zagen en traineren, D66 gaat wijzen op het feit dat het probleem alleen maar groter en groter wordt en echt niet weg gaat (en daar hebben ze gelijk in). De rechtse oppositie wil het stikstofprobleem 'van tafel' wat dat ook moge betekenen en de motie van Wilders wordt gesteund door FVD, JA21 en die enge huisjesmelker.![]()
Doggy bag van Soeboer op het aanrecht laten staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |