abonnement Unibet Coolblue
pi_208577374
quote:
Zweden roept Russische ambassadeur op matje na dreigement
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68384006

Het Zweedse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Russische ambassadeur in Stockholm op het matje geroepen. Gisteren verscheen er een statement op de site van de Russische ambassade. Daarin stond dat Zweden en Finland "legitieme doelwitten" zouden zijn voor vergeldingsacties, als die landen toe zouden treden tot de NAVO.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208577559
met de huidge hoeveelheid himars aanvallen in het zuiden lijkt het nu wel duidelijk dat men een aanval aan ht voorbereiden is. Lijkt me nu inderdaad wel een goed moment, nu dat het offensief van de russen richting bakhmut letterlijk doodbloedt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208577634
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat is rusland toch ernstig geradicaliseerd.
pi_208577789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:25 schreef Bensel het volgende:
met de huidge hoeveelheid himars aanvallen in het zuiden lijkt het nu wel duidelijk dat men een aanval aan ht voorbereiden is. Lijkt me nu inderdaad wel een goed moment, nu dat het offensief van de russen richting bakhmut letterlijk doodbloedt.
Ik denk dat ze meerdere gebieden tegelijkertijd gaan doen waarvan er dan 1 de hoofdaanval is.
pi_208577869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wat is rusland toch ernstig geradicaliseerd.
ieder weldenkend mens is gevlucht of opgepakt. wat overblijft zijn of ware gelovigen of meelopers die niet het gevangeniswezen beter willen leren kennen. Voeg daarbij dat Rusland eeuwen ervaring heeft met het zichzelf voor de gek houden en achter vadertje staat aanlopen. of dat nu een czar, voorzitter van de communistische partij of een president is. enige vrije periode onder Jeltsin was zo schrikken dat ze er nooit meer aan willen terugdenken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208578131
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
pi_208578330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
Hij heeft nog 2 dagen he :D
_O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208578379
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hij heeft nog 2 dagen he :D
_O-
Misschien heeft ie wel een Wunderwaffe
pi_208578412
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:21 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
Misschien heeft ie wel een Wunderwaffe
NOEKS *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208578436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.

Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
pi_208578513
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.

Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
Officieren in het veld meer autonomie geven kan natuurlijk niet he.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208578529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.

Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 maart 2023 @ 12:44:42 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208578671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
&lt;signature here&gt;.
pi_208578729
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
Would pay to see that happen :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208578852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Officieren in het veld meer autonomie geven kan natuurlijk niet he.
Past niet in de doctrine. Het is allemaal extreem top-down.

Handig h, zo’n fhrerprinzip.
pi_208578868
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?
In ieder geval blijven Gerasimov en Shoigu tot nu toe altijd buiten schot, ja.
pi_208578872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Past niet in de doctrine. Het is allemaal extreem top-down.

Handig h, zo’n fhrerprinzip.
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn mening :T
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208578907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Would pay to see that happen :9
Deze coup wordt u aangeboden door Unibet :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208578909
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn mening :T
Press. If it doesn’t work: press harder.

Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
pi_208579022
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
3: Onrust bij andere vertrouwelingen rondom Poetin. Die zich, als ze zelf in de gevarenzone denken te komen, tegen Poetin zouden kunnen keren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208579046
Bespiegelingen van een keramist uit bucha

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208579106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
In ieder geval blijven Gerasimov en Shoigu tot nu toe altijd buiten schot, ja.
Loyaliteit staat op een, niet kundigheid. Stel dat die ze inwisselt nu, ondanks dat ze sowieso loyaal zijn tot op het bot....dat heeft vergaande gevolgen. Allereerst moet die er 100% van overtuigd zijn dat de plaatsvervanger net zo loyaal is, en dat weet je uiteindelijk alleen gedurende de jaren. En daarnaast geeft Poetin het signaal dan af met het laten vallen van een loyalist dat van Poetin's kant andere mensen die loyaal zijn aan hem ook geen zekerheid meer hebben of dat altijd wel zo blijft....wat weer direct invloed heeft op hun loyaliteit naar hem toe: "straks trapt die mij er net zo vanaf als dat die met Gerasimov onlangs heeft gedaan....laat ik dat maar voor zijn".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208579112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Press. If it doesn’t work: press harder.

Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
Dat is gebleken ja. En ze bereiken er helemaal niks mee.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208579263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Press. If it doesn’t work: press harder.

Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
Het is ook wat complexer. grotendeels van het russische leger in Oekraine bestaat uit huurlingen vanuit wagner. In de praktijk zullen deze twee organisaties met elkaar vermengd zijn, en is wagner niks meer dan de georganiseerde criminele arm van het kremlin. Met andere woorden, een leger die alle oorlogmisdaden voor Rusland kan plegen, zonder dat rusland zelf kan zeggen dat zij betrokken zijn (zie krim, zie syrie, zie don bas in 2014 etc). Rusland als land zelf heeft nog steeds geen oorlog verklaring gegeven of staat van beleg af gekondigd, bij mijn weten.

Zo is Dombas volgens russisch doctrine nu hun grondgebied, dus waarom meer dan een half jaar toestaan dat oekraine jou grondgebied heeft ingenomen?


Alles aan deze strategie / aanval vanuit Rusland is heel gefragmenteerd, er lijkt wel een impliciet einddoel te zijn (grootrusland), maar dit is geen duidelijk gecommuniceerde doelstelling met bij behorend plan van aanpak. Alles gebeurd impliciet, en ondanks Rusland de initiatief nemer is deze oorlog (al vanaf 2002), lijken ze vooral na hun eerste, 2 a 3 openingszetten vooral reactief te opereren. zie het een beetje als een lawine strategie waar ze op hopen.

Plus is er het probleem met autocraten, dat zij altijd denken dat hun heerschap gelijk staat aan de toekomst van het land. Dus wanneer hun heerschap stopt het land zal stoppen. Dit is een belangrijk gegeven omdat naast deze overtuiging, is de autocraat altijd alles weten en is er geen macht (behalve Goddedelijke macht, maar die staat gek genoeg altijd aan hun kant) wat boven hen staat of hen kan controleren. Het volk is er om te dienen en de leider te eren. Dus hun besluiten zijn zowel gestuurd door god en onfeilbaar, dus kan er door de leider geen fouten gemaakt worden (want ze zijn al heersend), dus wanneer er fouten worden gemaakt is het nooit de strategie of het plan maar altijd de uitvoerende die het verkeerd doen. Zo sloopt elk fascistische land of organistie zich zelf zodra ze geconfronteerd worden met nieuwe inzichten, feiten die de oorspronkelijke strategie / hypothese ontkrachten. Want al deze dingen komen door incompetentie van de uitvoerende nooit door verkeerde beleid of laat staan dat de leider het aan het verkeerde eind heeft met zijn overtuigingen.
pi_208579300
De minister van defensie zal vast een hoop (indirecte) invloed hebben, maar de meeste invloed zal toch uitgaan van de laagste rank sergeant en vanaf daar omhoog?
Als je 1e officier je al behandeld als kannonenvoer wat verwacht je dan van de mensen daarboven?

Verder lijkt de artillerie + drones combinatie dodelijk, en daar kan je als Rusland alleen iets tegen doen als je of minimaal gelijkwaardig bent op dat gebied of je moet de artillerie kunnen uitschakelen via de lucht.

Maar beide lijkt niet het geval te zijn.
pi_208579449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.

Natuurlijk is het wel zo, dat het russische leger een geforceerd winteroffensief heeft moeten doen, terwijl ze daar overduidelijk niet toe in staat waren.

Strategisch gezien kon dit weleens de fatale fout zijn, doet me een beetje denken aan Operatie Citadel. Er is vast een betere vergelijking waar ik nu ff niet kan opkomen.
pi_208579472
quote:
Hongarije vertraagt NAVO-aanvraag Zweden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68385836

Hongarije stemt nog niet over NAVO-toetreding van Zweden. Het land is niet blij met de Zweedse kritiek op het beleid van premier Orbn en wil eerst met Stockholm om de tafel om de problemen uit te praten.

Een woordvoerder van Orbn zegt dat Zweden zich jarenlang "vijandig" heeft opgesteld tegenover Hongarije. Ook zou de Zweedse kritiek op de rechtsstaat in Hongarije "de Hongaarse belangen schaden".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208579531
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208579635
twitter

twitter


[ Bericht 29% gewijzigd door Slayage op 29-03-2023 14:03:43 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:22:18 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208580099
Ok, over 2 weken dan? Het lijkt op geen enkele manier verstandig zo duidelijk het venster waarin het gaat gebeuren te telegraferen,

Tenzij rus er zo compleet doorheen zit, dat ze er toch niks aan kunnen doen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_208580114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.

Natuurlijk is het wel zo, dat het russische leger een geforceerd winteroffensief heeft moeten doen, terwijl ze daar overduidelijk niet toe in staat waren.

Strategisch gezien kon dit weleens de fatale fout zijn, doet me een beetje denken aan Operatie Citadel. Er is vast een betere vergelijking waar ik nu ff niet kan opkomen.
Ik denk niet dat deze een vergelijking nodig heeft.

Of het moeten voorbeelden zijn van eigenwijsheid. Je kan heel hard je best doen te geloven dat je capabel genoeg bent om doelen te bereiken, maar soms moet je je neerleggen bij de realiteit.
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:24:42 #33
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208580138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

"Field wives" Dit is geil.
@Wereldgozer
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:28:03 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208580196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.

Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
Die zijn in alles blijven hangen in begin 20ste eeuw.
pi_208580305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.

Natuurlijk is het wel zo, dat het russische leger een geforceerd winteroffensief heeft moeten doen, terwijl ze daar overduidelijk niet toe in staat waren.

Strategisch gezien kon dit weleens de fatale fout zijn, doet me een beetje denken aan Operatie Citadel. Er is vast een betere vergelijking waar ik nu ff niet kan opkomen.
Ik moet ondertussen meer denken aan Custer's last stand :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208580397
twitter

AMX-10 zijn ook in Oekrane.
pi_208580408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
"Field wives" Dit is geil.
@:wereldgozer
Lekker met het puddingbuksje schieten.
pi_208580419
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, over 2 weken dan? Het lijkt op geen enkele manier verstandig zo duidelijk het venster waarin het gaat gebeuren te telegraferen,

Tenzij rus er zo compleet doorheen zit, dat ze er toch niks aan kunnen doen.

[ twitter ]
Mwah, zal altijd een tactische reden hebben. Schijnen ze toch ook te doen wanneer ze opzoek zijn naar een verdachte? Aankondigen dat je dichtbij een arrestatie bent met de reden om de verdachte nerveus te maken en daardoor juist fouten uitlokt bij deze persoon.
pi_208580452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik moet ondertussen meer denken aan Custer's last stand :')
Als ik eens goed na denk kun je Rusland misschien nog het beste vergelijken met Itali in ww2. Hoop sterkte alleen op papier, hoop hooi op de vork.
pi_208580498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:38 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Mwah, zal altijd een tactische reden hebben. Schijnen ze toch ook te doen wanneer ze opzoek zijn naar een verdachte? Aankondigen dat je dichtbij een arrestatie bent met de reden om de verdachte nerveus te maken en daardoor juist fouten uitlokt bij deze persoon.
Minder verlof, minder slaap, meer spanning. Zal de militairen geen goed doen. Waarschijnlijk nog even wat extra weken wachten met wel de nodige dreiging..
pi_208580537
twitter


Goeie propaganda voor werven binnen Oekrane lijkt me.
  woensdag 29 maart 2023 @ 14:49:39 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208580605
quote:
9s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Aan het oostfront had je de vorige keer ook al niks aan die goulashvreters. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208580669
quote:
Organisatie Europese Spelen negeert IOC en blijft atleten uit Rusland en Belarus weren
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68389919

Sporters uit Rusland en Belarus blijven uitgesloten van deelname aan de Europese Spelen in de Poolse stad Krakau komende zomer. Het organisatiecomit geeft daarmee geen gehoor aan de aanbeveling van het IOC om Russen en Belarussen onder neutrale vlag weer te laten deelnemen aan internationale wedstrijden.

"Het standpunt van het organisatiecomit blijft ongewijzigd", melden de organisatoren woensdag aan het Duitse persbureau DPA. Het Europees Olympisch Comit besloot in oktober al dat atleten uit de twee landen niet aan de Europese Spelen mogen deelnemen vanwege de oorlog in Oekrane.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208580729
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, over 2 weken dan? Het lijkt op geen enkele manier verstandig zo duidelijk het venster waarin het gaat gebeuren te telegraferen,

Tenzij rus er zo compleet doorheen zit, dat ze er toch niks aan kunnen doen.

[
Iedere Oekrainsche informatie over het komende offensief is 100% deceptie.
pi_208580740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als ik eens goed na denk kun je Rusland misschien nog het beste vergelijken met Itali in ww2. Hoop sterkte alleen op papier, hoop hooi op de vork.
Heb je een punt 14.gif Enige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208580780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk niet dat deze een vergelijking nodig heeft.

Of het moeten voorbeelden zijn van eigenwijsheid. Je kan heel hard je best doen te geloven dat je capabel genoeg bent om doelen te bereiken, maar soms moet je je neerleggen bij de realiteit.
Een historische vergelijking is handig om te weten dat je niet moet aanvallen vlak na een serieuze nederlaag, terwijl je weet dat de tegenpartij een offensief voorbereidt.

Ondertussen meldt het kremlin dat de russische doelen in Oekraine niet via diplomatie kunnen worden bereikt.
pi_208580797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.

Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn mening :T
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
Natuurlijk past dat niet in de Russische doctrine, dat is eigen aan de staatsvorm. Autonomie voor de lagere commandanten geeft veel te veel risico dat ze logisch gaan nadenken en zich tegen je keren, dat kan je in een totalitaire en facistische politiestaat niet gebruiken. Het zou me niks verbazen als een Chinees leger hetzelfde geblunder zou laten zien, zelfstandig en kritisch denken wordt met alle macht uit de hoofden geramd door de vele propaganda.
pi_208580842
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je een punt 14.gif Enige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
De Italianen waren zeker geen lieverdjes.
pi_208580874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Een historische vergelijking is handig om te weten dat je niet moet aanvallen vlak na een serieuze nederlaag, terwijl je weet dat de tegenpartij een offensief voorbereidt.

Ondertussen meldt het kremlin dat de russische doelen in Oekraine niet via diplomatie kunnen worden bereikt.
Yeah, maar zelfs zonder voorbeelden had men dit kunnen weten.

Ik vind dat we de Russen prima als een op zichzelf staand stom gebeuren zien.
pi_208580894
twitter
pi_208580947
F16 komt tegen de tijd dat ze al bij de NAVO zitten (8>

twitter
pi_208580977
Ik kwam deze video tegen van een analist die ik nog niet kende:


Wellicht dat het al eerder voorbijgekomen is, maar ik vond zijn redenatie wel logisch klinken. Hij denkt dat Oekrane in Bachmoet is gebleven en zich niet heeft teruggetrokken naar betere posities om de Russen geen operationele pauze te gunnen. Het is in het belang van Oekrane om Rusland voortdurend zware verliezen toe te brengen, want die gemobiliseerden gaan niet vanzelf weg. Door in Bachmoet te blijven, worden de Russen gedwongen tegen zware verliezen te blijven vechten. Hiermee wordt de Russische gevechtskracht uitgeput.

Indien de Russen Bakhmut hadden ingenomen na een Oekraense terugtrekking, hadden ze ervoor kunnen kiezen om een pauze in te lassen om hun gevechtskracht te recupereren, in plaats van direct door te gaan tegen betere Oekraense posities. In feite hebben de Russen te maken met de sunk cost fallacy in Bachmoet. Er is al zoveel vlees en materieel in gestort dat ze niet meer kunnen stoppen zonder flinke consequenties, ook politieke. Daardoor kan Oekrane de Russen zich laten doodvechten bij Bachmoet, Andiivka, Vuhledar etcetera, totdat ze genoeg getrainde militairen en westers materieel heeft om een tegenoffensief te lanceren. Vanwege diezelfde reden kan dat tegenoffensief overigens ook nog wel even op zich kan laten wachten volgens hem.
pi_208581172
twitter

Kennen we hem nog?
twitter

twitter

Blijkbaar niet een hele lieve jongen.
pi_208581180
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:13 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam deze video tegen van een analist die ik nog niet kende:


Wellicht dat het al eerder voorbijgekomen is, maar ik vond zijn redenatie wel logisch klinken. Hij denkt dat Oekrane in Bachmoet is gebleven en zich niet heeft teruggetrokken naar betere posities om de Russen geen operationele pauze te gunnen. Het is in het belang van Oekrane om Rusland voortdurend zware verliezen toe te brengen, want die gemobiliseerden gaan niet vanzelf weg. Door in Bachmoet te blijven, worden de Russen gedwongen tegen zware verliezen te blijven vechten. Hiermee wordt de Russische gevechtskracht uitgeput.

Indien de Russen Bakhmut hadden ingenomen na een Oekraense terugtrekking, hadden ze ervoor kunnen kiezen om een pauze in te lassen om hun gevechtskracht te recupereren, in plaats van direct door te gaan tegen betere Oekraense posities. In feite hebben de Russen te maken met de sunk cost fallacy in Bachmoet. Er is al zoveel vlees en materieel in gestort dat ze niet meer kunnen stoppen zonder flinke consequenties, ook politieke. Daardoor kan Oekrane de Russen zich laten doodvechten bij Bachmoet, Andiivka, Vuhledar etcetera, totdat ze genoeg getrainde militairen en westers materieel heeft om een tegenoffensief te lanceren. Vanwege diezelfde reden kan dat tegenoffensief overigens ook nog wel even op zich kan laten wachten volgens hem.
En zie tweet even hierboven dus, als ze het verliezen zijn ze bang dat er internationale druk komt om maar een compromis te accepteren (gebied opgeven) en steun op het spel staat.
pi_208581196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je een punt 14.gif Enige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
De Italianen waren letterlijk de fascisten uit die tijd !

Geweld om anderen te onderdrukken was onderdeel van hun doctrine.
pi_208581298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:13 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam deze video tegen van een analist die ik nog niet kende:


Wellicht dat het al eerder voorbijgekomen is, maar ik vond zijn redenatie wel logisch klinken. Hij denkt dat Oekrane in Bachmoet is gebleven en zich niet heeft teruggetrokken naar betere posities om de Russen geen operationele pauze te gunnen. Het is in het belang van Oekrane om Rusland voortdurend zware verliezen toe te brengen, want die gemobiliseerden gaan niet vanzelf weg. Door in Bachmoet te blijven, worden de Russen gedwongen tegen zware verliezen te blijven vechten. Hiermee wordt de Russische gevechtskracht uitgeput.

Indien de Russen Bakhmut hadden ingenomen na een Oekraense terugtrekking, hadden ze ervoor kunnen kiezen om een pauze in te lassen om hun gevechtskracht te recupereren, in plaats van direct door te gaan tegen betere Oekraense posities. In feite hebben de Russen te maken met de sunk cost fallacy in Bachmoet. Er is al zoveel vlees en materieel in gestort dat ze niet meer kunnen stoppen zonder flinke consequenties, ook politieke. Daardoor kan Oekrane de Russen zich laten doodvechten bij Bachmoet, Andiivka, Vuhledar etcetera, totdat ze genoeg getrainde militairen en westers materieel heeft om een tegenoffensief te lanceren. Vanwege diezelfde reden kan dat tegenoffensief overigens ook nog wel even op zich kan laten wachten volgens hem.
Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.

Ook lijkt het me qua werven niet de beste impuls geven. Oekrane voelt de vele slachtoffers echt wel.
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:39:53 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208581318
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kennen we hem nog?
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijkbaar niet een hele lieve jongen.
Die kan maar beter goed uitkijken voor een loslopende (oud-)legionair uit Oekrane of Polen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208581349
quote:
Ok I stand corrected :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:42:50 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208581374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.

Ook lijkt het me qua werven niet de beste impuls geven. Oekrane voelt de vele slachtoffers echt wel.
Zijn verhaal klinkt goed, maar is het ook vol te houden als de Ruskies eens iets winnen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208581443
Oekrane maandag 397: Kernwapens in Belarus
https://www.bnr.nl/podcas(...)ernwapens-in-belarus

Interessante podcast van Boekestijn en De Wijk. De Wijk bralt zoals te doen gebruikelijk weer over nucleaire escalatie, maar er worden ook wel wat opvallende zaken opgemerkt. Ze stellen dat Poetin, door het aankondigen van het plaatsen van kernwapens in Belarus, Xi diplomatiek eigenlijk geschoffeerd heeft na z'n bezoek aan Moskou. Daarnaast garandeert hij op die manier ook nog eens dat de westerse steun van Oekrane niet zal afnemen omdat hij maar blijft escaleren.

Daarnaast suggereren ze dat Oekrane Russische raketaanvallen uitlokt door met drones in Rusland te vliegen. De Oekraners weten dat de Russen weinig raketten meer hebben en dat wat ze nog wel afvuren voor een aanzienlijk deel onderschept wordt. Op die manier zouden de Russen hun laatste raketten verspillen en hoeft Oekrane later minder rekening te houden met lange-afstandsraketten. Het past wel in de schijnbare Oekraense strategie die ze ook rond Bachmoet toepassen: het leeg laten lopen van Rusland. Bovendien lijkt het ook te werken, de voortdurende rakettenregens leiden er niet toe dat de water-/elektriciteitsvoorziening ontregeld raakt. Integendeel zelfs, Oekrane exporteert weer elektriciteit naar de EU.
pi_208581589
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208581824
quote:
According to "Baza", the cause of the fire in the FSB border guard building on March 16 might have been an explosion of a drone that was found in the region not long before. Special services tried to examine and dismantle the drone on their own. As a result, the drone exploded and three people died.
Whehehehe :') :')
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208581840
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:46 schreef J.B. het volgende:
Daarnaast suggereren ze dat Oekrane Russische raketaanvallen uitlokt door met drones in Rusland te vliegen. De Oekraners weten dat de Russen weinig raketten meer hebben en dat wat ze nog wel afvuren voor een aanzienlijk deel onderschept wordt. Op die manier zouden de Russen hun laatste raketten verspillen en hoeft Oekrane later minder rekening te houden met lange-afstandsraketten.
Klinkt als leuk (vergezocht) hersenspinsel maar niet heel waarschijnlijk.
pi_208581876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Whehehehe :') :')
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd om dat in je kantoor te doen tenzij je dacht dat het slechts een verkenningsdrone was zonder explosieven.
pi_208581902
twitter
pi_208581916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:08 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Klinkt als leuk (vergezocht) hersenspinsel maar niet heel waarschijnlijk.
Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?

Als ik het goed begrijp worden er zo af en toe drones gevonden diep in Rusland. Niets over explosieven of iets dergelijks.

Gewoon drones die ze zo ver mogelijk laten verkennen zonder dat men zich druk maakt over het terug vliegen?
pi_208581968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?

Als ik het goed begrijp worden er zo af en toe drones gevonden diep in Rusland. Niets over explosieven of iets dergelijks.

Gewoon drones die ze zo ver mogelijk laten verkennen zonder dat men zich druk maakt over het terug vliegen?
Volgens mij is de target fabrieken of militaire vliegvelden of andere objecten die tbv Russische leger zijn. Niet slechts verkennen, explosies.
pi_208581972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?

Als ik het goed begrijp worden er zo af en toe drones gevonden diep in Rusland. Niets over explosieven of iets dergelijks.

Gewoon drones die ze zo ver mogelijk laten verkennen zonder dat men zich druk maakt over het terug vliegen?
Kijken wat luchtverdediging (niet) doet. Spierballen laten zien. Russen nerveus maken. Ervaring opdoen.
pi_208582023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.

Ook lijkt het me qua werven niet de beste impuls geven. Oekrane voelt de vele slachtoffers echt wel.
In het begin waren alle Amerikaanse generaals er op tegen dat Oekrane Bahkmut niet ging laten vallen.

Maar gaandeweg herzagen steeds meer van hen hun visie en zagen ze er inmiddels wel het nut van, omdat het enorm veel Russische manschappen kostte.
Van zowel de conscripts als de reguliere en ervaren troepen.
Ondanks de hoge Oekranse kosten.

Het reguliere leger is zelf amper betrokken bij Bahkmut en er zitten vooral TDF troepen en diverse (buitenlandse) vrijwilligers milities.
Alleen de 93e Brigade oid is als reguliere legereenheid betrokken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:23:15 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208582094
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 16:46:53 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208582471
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 16:49:34 #72
8781 crew  Frutsel
pi_208582505
quote:
Oekrains leger valt spoorwegdepot Melitopol aan
Het Oekraense leger heeft woensdag een spoorwegdepot in de zuidelijke stad Melitopol aangevallen. Daarbij is de stroom in de door Rusland bezette stad en nabijgelegen dorpen uitgevallen.
In de stad hebben meerdere explosies plaatsgevonden. Dat laat Ivan Fedorov, de verbannen burgemeester van Melitopol, weten via Telegram. Volgens het Russische staatspersbureau TASS zijn er geen slachtoffers gevallen.

Melitopol is deel van de landbrug die Rusland met de sinds 2014 bezette Krim verbindt. De stad is daarmee een belangrijke plek voor de Russen voor de bevoorrading en de versterking van hun troepen.

Het is niet bekend welke wapens Oekrane bij de aanval heeft ingezet. Mogelijk heeft het leger nieuwe wapens gebruikt die het land van het Verenigd Koninkrijk heeft gekregen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 16:51:05 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208582519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Oekraine is lekker bezig deze week :D _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 16:52:04 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208582531
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Whehehehe :') :')
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bommetje onschadelijk maken op kantoor? :') Of hebben ze een schroevendraaier in de accu gemept? Russen zijn echt teringdom :|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208582551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:49 schreef Anton91 het volgende:
En blijkbaar een of meerdere doelen geraakt in Melitopol. Ze posten allemaal hetzelfde filmpje, maar bij een tweet staat dat er een luchthaven is geraakt, andere tweet een spoorweg depot en weer een andere dat de verlichting in de stad uit ging.
[ twitter ]
Volgens mij was dat gister en niet vandaag?
pi_208582594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Whehehehe :') :')
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellig bietje klussen en aanklooien joh :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208582730
twitter
pi_208582773
twitter
pi_208582782
twitter
pi_208582826
RIP
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208582884
De bever (die eerder voorbijkwam) wordt nu elke ochtend gebruikt om de loopgraaf te bezemen

twitter
pi_208582893
Knip
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 29 maart 2023 @ 17:45:10 #83
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208583184
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:23 schreef 3rr0r het volgende:
De bever (die eerder voorbijkwam) wordt nu elke ochtend gebruikt om de loopgraaf te bezemen

[ twitter ]
Lucky beaver. In een russische loopgraaf had het anders afgelopen.
(Borsjt van getrokken ofzo)
pi_208583271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Press. If it doesn’t work: press harder.

Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
Het meest effectieve wapen tegen Russen is hun eigen achterlijkheid.
pi_208583298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:45 schreef kibo het volgende:

[..]
Lucky beaver. In een russische loopgraaf had het anders afgelopen.
(Borsjt van getrokken ofzo)
Dat had een beaver shot opgeleverd :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208583584
quote:
'Geheimzinnig zwaarbewapend privleger vecht voor Rusland bij Krim'
Russische media maken melding van een relatief nieuwe paramilitaire eenheid die is opgericht op de Krim. Het zou gaan om een zwaar bewapend privleger dat banden heeft met de beruchte Wagnergroep. Al is voorlopig onduidelijk hoe groot hun rol is op het slagveld.

De eenheid wordt 'Convoy' (Konvooi) genoemd en is naar verluidt in november opgericht door Sergej Aksjonov, de man die door Rusland is aangewezen als gouverneur van het bezette Oekraense schiereiland. Vorige week maakten de Russische onderzoeksplatform Vazhniye Istorii en de onafhankelijke Russische nieuwssite Meduza voor het eerst melding van de groepering, die ook een eigen Telegramkanaal met een kleine 1700 leden heeft.

Aan het hoofd van de paramilitaire eenheid staat Konstantin 'Mazai' Pikalov. Hij is een voormalige leider van de omstreden Wagnergroep die volgens onderzoekscollectief Bellingcat eerder in Madagaskar en de Centraal-Afrikaanse Republiek actief was.

Convoy zou bij het dorp Perevalne op de Krim oefenen met onder meer sluipschutters en momenteel gelegerd zijn in de regio rond Cherson.

Stuk land beloofd
Het is onduidelijk hoe groot de eenheid op dit moment is. Een anonieme bron vertelt aan het Russische onderzoeksplatform Vazhniye Istorii dat de groep vlak na de oprichting uit ongeveer driehonderd mensen bestond. Leden van Convoy tekenen twee contracten: n bij het particuliere militaire bedrijf en n bij het Russische ministerie van Defensie. Per maand verdiende hij ongeveer 200.000 roebel, omgerekend zo'n 2400 euro. Ook belooft de groep aan iedereen die een volledig jaar dient een stuk land 'op de Krim of Abchazi'.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)land-oekraine-wagner
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:29:58 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208583763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:12 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Stel je voor dat ze die duizenden drones allemaal tegelijk inzetten om in een keer alle communicatie en command centra uit te schakelen. Daarna doen ze een tankrush blitzkrieg waarmee ze grote lappen grond met tienduizenden troepen isoleren doordat er geen info is niet weten wat ze moeten doen.

In een klap alles behalve de 2014 gebieden terugveroverd :Y)
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:38:57 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208583900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je een punt 14.gif Enige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
In 1937 jaagden ze 1/5 van de bevolking van de hoofdstad van Ethiopi over de kling.
https://newafricanmagazine.com/20904/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208583928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:23 schreef 3rr0r het volgende:
De bever (die eerder voorbijkwam) wordt nu elke ochtend gebruikt om de loopgraaf te bezemen

[
Nu is het zijn loopgraaf.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In het begin waren alle Amerikaanse generaals er op tegen dat Oekrane Bahkmut niet ging laten vallen.

Maar gaandeweg herzagen steeds meer van hen hun visie en zagen ze er inmiddels wel het nut van, omdat het enorm veel Russische manschappen kostte.
Van zowel de conscripts als de reguliere en ervaren troepen.
Ondanks de hoge Oekranse kosten.

Het reguliere leger is zelf amper betrokken bij Bahkmut en er zitten vooral TDF troepen en diverse (buitenlandse) vrijwilligers milities.
Alleen de 93e Brigade oid is als reguliere legereenheid betrokken.
Ja, inderdaad, en dat is al maanden zo. De laatste tijd zijn de grenswachters en een stuk of 3 Tsjetjeense battalions (?) bijgekomen. En nog een andere TDF brigade.


En over drones, even een oud linkje van januari over het oprichten van speciale drone eenheden.
Let op: je kunt lokaal de russische luchtverdediging verzadigen met genoeg drones.
pi_208584000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Twaalf kersverse weduwes/postorderbruidjes voor de export naar China of Saudi-Arabi.
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:59:17 #92
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208584151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:25 schreef Bensel het volgende:
met de huidge hoeveelheid himars aanvallen in het zuiden lijkt het nu wel duidelijk dat men een aanval aan ht voorbereiden is. Lijkt me nu inderdaad wel een goed moment, nu dat het offensief van de russen richting bakhmut letterlijk doodbloedt.
Dat het offensief doodbloedt heeft ook te maken met de recente aanvallen van Oekranse kant. Met name bij Ivanivske en vanuit het Noordwesten bij Orikhovo (niet succesvol) zijn er een aantal aanvallen geweesten.

Er zijn ook verschillende berichten voorbij gekomen dat de Russen troepen hebben weggehaald bij Bagmoet en naar andere delen van het front gestuurd hebben. Recentelijk is er wat meer actie bij Avdiivka.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 29 maart 2023 @ 19:11:18 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208584309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 1937 jaagden ze 1/5 van de bevolking van de hoofdstad van Ethiopi over de kling.
https://newafricanmagazine.com/20904/
Ethiopie heeft wel pech met alle oorlogen en massacres die ze meemaken:
The Ethiopian Civil War (1974-1991): a conflict between the Ethiopian government and various rebel groups that resulted in the overthrow of the government and the establishment of a new regime.

The Ogaden War (1977-1978): a conflict between Ethiopia and Somalia over the Ogaden region, resulting in the defeat of Somalia.

The Ethiopian-Eritrean War (1998-2000): a conflict between Ethiopia and Eritrea over their border, resulting in thousands of casualties.

The Tigray War (2020-present): a conflict between the Ethiopian government and the Tigray People's Liberation Front (TPLF) over political power in the Tigray region, resulting in thousands of deaths and displacements.

The Addis Ababa Massacre (1991): a massacre of civilians by the Ethiopian government during the overthrow of the Derg regime.
  woensdag 29 maart 2023 @ 19:15:05 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208584370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_dozens_of_requests/
Read this account from one military volunteer to understand why night vision is important and saves lives.
[..]

Context? ik zie het al :)

Goed dat ik deze week nog gedoneerd heb voor zulke spulletjes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 29 maart 2023 @ 19:37:20 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208584688
Ukrains graan dat normaal buiten de EU bleef en bedoeld was voor de rest van de wereld komt nu op de EU markt waardoor EU producenten met hun duurdere graan blijven zitten.

https://www.reddit.com/r/(...)limit_the_amount_of/
Poland has urged the EU to limit the amount of Ukrainian grain entering the bloc’s market
pi_208584899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrains graan dat normaal buiten de EU bleef en bedoeld was voor de rest van de wereld komt nu op de EU markt waardoor EU producenten met hun duurdere graan blijven zitten.

https://www.reddit.com/r/(...)limit_the_amount_of/
Poland has urged the EU to limit the amount of Ukrainian grain entering the bloc’s market
Prijsdaling *O*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 maart 2023 @ 19:53:37 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208585018
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:48 schreef Wantie het volgende:
Prijsdaling *O*
Positief voor de EU, niet zo voor de rest van de wereld. Egypte en Libanon zijn bijvoorbeeld zwaar afhankelijk van goedkoop Ukraine graan. Als de voedselvoorziening daar in gevaar komt heb je kans op rellen, een binnenlandse oorlog en daarna een vluchtelingenstroom naar de EU.
pi_208585190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Positief voor de EU, niet zo voor de rest van de wereld. Egypte en Libanon zijn bijvoorbeeld zwaar afhankelijk van goedkoop Ukraine graan. Als de voedselvoorziening daar in gevaar komt heb je kans op rellen, een binnenlandse oorlog en daarna een vluchtelingenstroom naar de EU.
Tijd dat ze Oekraene gaan steunen in de strijd tegen Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208585222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:23 schreef 3rr0r het volgende:
De bever (die eerder voorbijkwam) wordt nu elke ochtend gebruikt om de loopgraaf te bezemen

[ twitter ]
twitter
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:03:58 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208585226
Beetje laat.... hoeveel mensen hebben de Russen in de tussentijd wel niet kunnen inpalmen wat voorkomen had kunnen worden als de Duitse overheid eerder had ingegrepen.

twitter
pi_208585235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Positief voor de EU, niet zo voor de rest van de wereld. Egypte en Libanon zijn bijvoorbeeld zwaar afhankelijk van goedkoop Ukraine graan. Als de voedselvoorziening daar in gevaar komt heb je kans op rellen, een binnenlandse oorlog en daarna een vluchtelingenstroom naar de EU.
Prijsdaling is prijsdaling. Kunnen ze de iets duurdere Poolse graan kopen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:08:33 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208585334
Offtopic maar wel interessant, misschien is de aanstaande oorlog met Iran erop gericht dat Israel opent en dat de VS daarna een reden heeft om zich ermee te bemoeien. Op die manier zijn zij niet de aggressor zoals in Irak, Afghanistan waar het Amerikaanse volk geen zin in heeft.

https://www.msn.com/en-us(...)ith-iran/ar-AA19e5kP
Once again, the American right is pushing Israel into a war with Iran

They push this Israel-goes-first attack strategy because they know that Americans won’t politically support another preemptive American war in the Middle East. But without America in the fight, strikes against Iran’s nuclear facilities to prevent Iran from ever making the bomb will fail.
  Overall beste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 20:14:50 #104
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208585476
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Prijsdaling *O*
Nee, want de BBB zegt dat de boeren zielig zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:19:52 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208585589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Positief voor de EU, niet zo voor de rest van de wereld. Egypte en Libanon zijn bijvoorbeeld zwaar afhankelijk van goedkoop Ukraine graan. Als de voedselvoorziening daar in gevaar komt heb je kans op rellen, een binnenlandse oorlog en daarna een vluchtelingenstroom naar de EU.
Het is niet zozeer dat men afhankelijk is van puur Oekrans graan. Men is afhankelijk van de import uit Rusland n Oekrane. Bijvoorbeeld Egypte importeert voor 61% uit Rusland en 24% uit Oekrane.
Voor Libanon geldt: 80% uit Oekrane en 16% uit Rusland.

Het probleem daarnaast is dat de alternatieven (US, EU, Australi) veel duurder zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:23:42 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208585637
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tijd dat ze Oekraene gaan steunen in de strijd tegen Rusland.
Ze blijven neutraal aangezien ze afhankelijk zijn van beide landen qua graanimport. Rusland verzorgt 17% van de wereldwijde graanexport, Oekrane 10%.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208585833
quote:
A senior Russian-appointed official in Crimea said that Ukraine most likely used a jet-powered drone — known as a Strizh — in an attempt to strike an air base in the peninsula.

Oleg Kryuchkov, an adviser to the head of Crimea, also published footage from the purported crash site of the downed drone, showing an impact in an open field.

Sergey Aksyonov, the Russian-appointed head of Crimea, said on his Telegram channel earlier that a "UAV [drone] was shot down in the Simferopol region" and that there "were no casualties or damage."
quote:
Spain’s first shipment of six Leopard 2A4 tanks to Ukraine will be sent after the Easter holiday on April 9, Spanish Defense Minister Margarita Robles said on Wednesday.
CNN
  Overall beste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 20:47:32 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208585935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
CNNk
Spanje heeft er tien toegezegd, toch? Canada zal binnenkort hun acht tanks wel in Oekrane hebben. En er komen nog wat exemplaren van de Zweedse Leopard A5 variant aan. En Polen moet er nog tien leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:21:48 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208586408
twitter


Twitter gaat aardig los op het reactive armour.

Zouden ze de leo’s 1 er ook mee volhangen?
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:42:28 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208586651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Twitter gaat aardig los op het reactive armour.

Zouden ze de leo’s 1 er ook mee volhangen?
Ach, als het gewicht van die ladingen era niet al te heftig aantikt, en je hebt het, waarom niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_208586676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Twitter gaat aardig los op het reactive armour.

Zouden ze de leo’s 1 er ook mee volhangen?
Jaaaa wilde deze net posten. Typisch Oekrainsche MacGyvers lmfao.
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:44:14 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208586678
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Prijsdaling *O*
Whahahahaah

Grappig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:57:02 #114
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208586830
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ach, als het gewicht van die ladingen era niet al te heftig aantikt, en je hebt het, waarom niet.
Tja gewicht inderdaad.

Was de leo1 al niet te zwaar voor meer panzer?

Helemaal eens over het wel of geen meme zijn is men het ook niet

:D
  woensdag 29 maart 2023 @ 22:01:20 #115
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208586859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kennen we hem nog?
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijkbaar niet een hele lieve jongen.
Tijd om hem uit te leveren aan Oekrane.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208587003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:29 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Stel je voor dat ze die duizenden drones allemaal tegelijk inzetten om in een keer alle communicatie en command centra uit te schakelen. Daarna doen ze een tankrush blitzkrieg waarmee ze grote lappen grond met tienduizenden troepen isoleren doordat er geen info is niet weten wat ze moeten doen.

In een klap alles behalve de 2014 gebieden terugveroverd :Y)
^O^ :Y

"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 29 maart 2023 @ 22:36:29 #118
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208587118
twitter


_O-
  woensdag 29 maart 2023 @ 22:37:34 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:05:50 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:08:34 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:20:29 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208587483
Deze is akelig
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 23:45:31 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208587515
Beter gaan de Turken hem arresteren :D Of schiet zijn vliegtuig uit de lucht

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208587612
Nu we het toch over drones hebben, hier een Oekrainsche aankondiging van de vorming van "drone compagnien". Natuurlijk kan dit propaganda etc zijn, maar het laat zien dat Oekraine er serieus mee bezig is.

Een compagnie is ongeveer 100 man, 4+ compagnien vormt een battalion, zoiets.
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:25:26 #126
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208587620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:18 schreef oheng het volgende:
Nu we het toch over drones hebben, hier een Oekrainsche aankondiging van de vorming van "drone compagnien". Natuurlijk kan dit propaganda etc zijn, maar het laat zien dat Oekraine er serieus mee bezig is.

Een compagnie is ongeveer 100 man, 4+ compagnien vormt een battalion, zoiets.
Dus toch van die wolken drones zoals je wel bij sportevenementen ziet, alleen dan met allemaal kwaaie drones?
pi_208587627
quote:
84s.gif Op woensdag 29 maart 2023 23:45 schreef Starhopper het volgende:
Beter gaan de Turken hem arresteren :D Of schiet zijn vliegtuig uit de lucht

[ twitter ]
Dit zou een verkiezings propaganda dingetje zijn voor Erdogan. Zo van "Putin ik heb het moeilijk in de peilingen en als ik verlies gaat mijn opvolger opschuiven richting de Amerikanen, dus help a nigga out"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208587665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus toch van die wolken drones zoals je wel bij sportevenementen ziet, alleen dan met allemaal kwaaie drones?
Ja, dat is het logische gevolg. Zwermen met supergoedkope drones. Dan is een groot gedeelte van de russische luchtafweer in 1 klap overtollig en verouderd.

En het lost het decennia oude probleem van air superiority verkrijgen ook op.

De Switchblade 300 krijgt trouwens een performance upgrade, vermoedelijk op basis van de ervaringen in Oekraine.

Even terzijde; Prigozhin is gek geworden. "The battle for Artemovsk practically destroyed the army of Ukraine, said Prigozhin".

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 30-03-2023 01:34:55 ]
  donderdag 30 maart 2023 @ 01:04:40 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 maart 2023 @ 01:06:33 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208587668
quote:
Welnee, hij had afgelopen week nog een filmpje waarin hij minutenlang voorspelde waar en waar de Ukrainse counteroffensive zou plaatsvinden.
pi_208587874
Er hangt iets in de lucht. Steeds meer aanvallen op Russische bezette gebieden met moderner wapentuig zijn slechts een opmaat. Alles wat we tot nu toe gezien hebben, zelfs de aanval op de Krimbrug, zijn voor mijn gevoel slechts oefeningen geweest voor het echte werk. Terwijl de aandacht uitging naar Bakhmut heeft de rest van het Oekrainse leger de kans gehad om te trainen, wapens te verzamelen, te plannen en samen met het Pentagon een strategie en aanvalsplan te bedenken.

Misschien doe ik aan wensdenken maar wie weet...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208587971
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
  donderdag 30 maart 2023 @ 07:11:34 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208588037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
Hoe vind jij dat?
Ik lig er niet wakker van iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 30-03-2023 08:46:43 ]
pi_208588045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
Ach hou toch op man paniekpiet :')

Rusland gaat geen kernwapens inzetten. Het is zelfmoord.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 07:25:21 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208588086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
Heeft Rob de Wijk je weer bang zitten maken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 07:27:40 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208588102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 05:51 schreef Nielsch het volgende:
Er hangt iets in de lucht. Steeds meer aanvallen op Russische bezette gebieden met moderner wapentuig zijn slechts een opmaat. Alles wat we tot nu toe gezien hebben, zelfs de aanval op de Krimbrug, zijn voor mijn gevoel slechts oefeningen geweest voor het echte werk. Terwijl de aandacht uitging naar Bakhmut heeft de rest van het Oekrainse leger de kans gehad om te trainen, wapens te verzamelen, te plannen en samen met het Pentagon een strategie en aanvalsplan te bedenken.

Misschien doe ik aan wensdenken maar wie weet...
De raketaanvallen voeren ze wel flink op heb ik het idee. Een offensief kan niet lang meer duren zou je bijna denken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 maart 2023 @ 08:05:41 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208588287
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 07:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heeft Rob de Wijk je weer bang zitten maken?
Gisteren toevallig een stuk van mee zitten luisteren (mijn vader luistert het vrij standaard), klonk toch een heel stuk minder pro-Rusland-wappie dan sommige Twittermensen je willen doen geloven :+

Maakte ook weer erg duidelijk dat k De Wijk als een van de eindsituaties graag ziet dat, en ik citeer, 'Putin in de bak zit'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208588313
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 08:16:08 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208588342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gisteren toevallig een stuk van mee zitten luisteren (mijn vader luistert het vrij standaard), klonk toch een heel stuk minder pro-Rusland-wappie dan sommige Twittermensen je willen doen geloven :+

Maakte ook weer erg duidelijk dat k De Wijk als een van de eindsituaties graag ziet dat, en ik citeer, 'Putin in de bak zit'.
Dan heb je zitten luisteren naar een wat mildere podcast.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 maart 2023 @ 08:20:28 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208588369
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je zitten luisteren naar een wat mildere podcast.
Zoals toevallig elke keer dat ik meeluister dan, kennelijk. En ook elke keer dat mijn vader luistert (die dus vrijwel alles luistert), want die is cht net zo tegen Rusland als jij en ik, maar is toch best wel voorstander van De Wijk in het algemeen. Je zou bijna denken dat De Wijk helemaal niet zo pro-Russisch is als sommige Twittermensjes je willen doen geloven :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208588399
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zoals toevallig elke keer dat ik meeluister dan, kennelijk. En ook elke keer dat mijn vader luistert (die dus vrijwel alles luistert), want die is cht net zo tegen Rusland als jij en ik, maar is toch best wel voorstander van De Wijk in het algemeen. Je zou bijna denken dat De Wijk helemaal niet zo pro-Russisch is als sommige Twittermensjes je willen doen geloven :+
Hij is wel een stuk milder geworden hoor, afgelopen jaar kwam het er heel vaak vooral op neer dat het westen liefst geen wapens moest leveren vanwege het ENORME risico op een nucleaire escalatie. Vaak had ik gevoel dat hij vooral last had van angst waardoor z'n beoordelingsvermogen bepaald niet optimaal was. Nu luister ik ook weer regelmatig, en zo reageerde hij bij het nieuws dat Rusland kernwapens wil stationeren in Belarus reageerde tamelijk schouderophalend.
pi_208588500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:25 schreef J.B. het volgende:

[..]
Hij is wel een stuk milder geworden hoor, afgelopen jaar kwam het er heel vaak vooral op neer dat het westen liefst geen wapens moest leveren vanwege het ENORME risico op een nucleaire escalatie. Vaak had ik gevoel dat hij vooral last had van angst waardoor z'n beoordelingsvermogen bepaald niet optimaal was. Nu luister ik ook weer regelmatig, en zo reageerde hij bij het nieuws dat Rusland kernwapens wil stationeren in Belarus reageerde tamelijk schouderophalend.
Het is toch ook meer symbolisch, het verandert niets aan de slagkracht van Rusland qua nucleaire aanvallen.
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:01:50 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208588612
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je zitten luisteren naar een wat mildere podcast.
Helemaal niet. Hij heeft dat zo vaak aangegeven; tegen Rusland te zijn inzake Oekrane en dat Europa ook niets anders kan dan Oekrane militair steunen “want Poetin winnen is een ramp voor ons”. Enkel omdat hij wat minder in de polonaise meeloopt dat Rusland wel even makkelijk het onderspit gaat delven of “er toch geen escalatie gaat optreden waardoor NAVO direct betrokken raakt” levert hem constant allerlei negatieve shit op. Raar en typisch maar niet verbazingwekkend.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:11:46 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208588623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:09 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Helemaal niet. Hij heeft dat zo vaak aangegeven; tegen Rusland te zijn inzake Oekrane en dat Europa ook niets anders kan dan Oekrane militair steunen “want Poetin winnen is een ramp voor ons”. Enkel omdat hij wat minder in de polonaise meeloopt dat Rusland wel even makkelijk het onderspit gaat delven of “er toch geen escalatie gaat optreden waardoor NAVO direct betrokken raakt” levert hem constant allerlei negatieve shit op. Raar en typisch maar niet verbazingwekkend.
Dit. Dat geroutineerde gebash op van Wijk gebeurt imo toch vooral door mensen die hem niet beluisteren/begrijpen/kunnen plaatsen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 09:13:05 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208588629
twitter


Ach Orban
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 09:16:04 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208588645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
Wou je zeggen dat Poetin voordat ze daar lagen niet in staat was te escaleren met *O* ?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:20:52 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208588674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
Laat me geheel koud.
Huilen dan.
pi_208588714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 06:47 schreef quirina het volgende:
Hoe vind je het dat de kernkoppen al klaar liggen in Belarus om Oekrane aan te vallen?
hoe maakt niet echt uit of ze nou in Belarus of Rusland staan he?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:32:51 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208588752
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
hoe maakt niet echt uit of ze nou in Belarus of Rusland staan he?
Precies: ouwe meuk blijft ouwe meuk.
Huilen dan.
pi_208588852
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:02:32 #152
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208588954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ach Orban
Het is een lastige balanceer act die Ome Orban vol moet zien te houden.
pi_208589030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ach Orban
waarom dit dan? omdat Hongarije akkoord is met toetreding Finland tot de NAVO? Of is er nog iets?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:16:36 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208589042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het is een lastige balanceer act die Ome Orban vol moet zien te houden.
Denk dat het over is. Geen bijna gratis olie en of gas meer uit rus.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:21:29 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208589079
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zoals toevallig elke keer dat ik meeluister dan, kennelijk. En ook elke keer dat mijn vader luistert (die dus vrijwel alles luistert), want die is cht net zo tegen Rusland als jij en ik, maar is toch best wel voorstander van De Wijk in het algemeen. Je zou bijna denken dat De Wijk helemaal niet zo pro-Russisch is als sommige Twittermensjes je willen doen geloven :+
Pro-Rus is wat anders dan een conflictmijdende angsthaas natuurlijk ;) .

Overigens zien niet westerse culturen graag westerse conflictmijdende angsthazen. Want die zijn het makkelijkst opzij te bulldozeren.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 10:31:56 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208589151
Bovendien zijn ze sinds vorig jaar al vrolijk boven Belarus aan het vliegen met vliegtuigen die tactische nukes kunnen droppen. Tis gewoon weer even het kleine piemeltje laten zien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208589209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Pro-Rus is wat anders dan een conflictmijdende angsthaas natuurlijk ;) .

Overigens zien niet westerse culturen graag westerse conflictmijdende angsthazen. Want die zijn het makkelijkst opzij te bulldozeren.
Het is jammer dat sommige culturen die conflictmijdende houding zien als laf of zwakte, want dat is het niet. We weten uit ervaring dat conflict kut is en dat vrede en samenwerking d.m.v. afspraken en regels veel beter is. Maar ja, gebonden aan afspraken en regels vinden potentaten lastig en daarmee kunnen ze meestal niet lang aan de macht blijven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_208589212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 23:33 schreef Slayage het volgende:
Deze is akelig [ twitter ]
Die op het laatst zag er geen been meer in.
En dan heb je geen poot meer om op te staan :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:40:41 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208589237
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die op het laatst zag er geen been meer in.
En dan heb je geen poot meer om op te staan :7
Hij dacht nog de benen te nemen.

Lekker man bij je kopje koffie des morgens...
Oorlog is lelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:43:03 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:47:47 #161
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208589309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
mensen die hem niet beluisteren/begrijpen/
Ah, jij bent een De Wijk-versteher.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:48:09 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208589312
quote:
12s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, jij bent een De Wijk-versteher.
Fluisteraar, liever...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208589333
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die op het laatst zag er geen been meer in.
En dan heb je geen poot meer om op te staan :7
Bij nader inzien heb ik toch liever een kantoorbaan dan dronepiloot zijn
pi_208589743
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Bovendien zijn ze sinds vorig jaar al vrolijk boven Belarus aan het vliegen met vliegtuigen die tactische nukes kunnen droppen. Tis gewoon weer even het kleine piemeltje laten zien
Hij moet ook wel. Zijn speelveld waarin die nog wat kan is extreem klein geworden inmiddels en hij moet op verschillende borden schaken; voor eigen normale volk, voor de rechtse hardliners die hem openlijk uitmaken voor zwakkeling, en voor het Westen. Enige optie is naar Westen toe toch (subtiel) proberen te escaleren met dreiging van zijn nucleaire wapens, en daarmee vervreemd die ook China gelijk van zich. Maar die gaf die toch al de middelvinger het moment dat Xi laatst duidelijk maakte dat China hem niet militair flink gaat steunen.

Zodra Rusland significante gebieden gaat verliezen en de druk enorm wordt en het overduidelijk is dat Rusland gaat verliezen is de kans groot dat Poetin gewoon een kogeltje vangt of zelfmoord heeft gepleegd ofzo. En ergens tussenin dit moment zullen vast een paar hoge grote officials naar het Westen vluchten omdat ze zien dat het schip definitief zinkende is en ze hun hachje willen/denken kunnen te redden. Hopelijk kan Oekraine dit jaar doorstoten zodat we snel van dit gedoe af zijn en in een post-Poetin fase zitten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208589852
Putin Recruiting 400,000 More Troops For Ukraine War, Says British Intelligence
https://www.huffingtonpos(...)3aeae4b00c95175003cb
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 11:37:30 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208589900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:33 schreef Aether het volgende:
Putin Recruiting 400,000 More Troops For Ukraine War, Says British Intelligence
https://www.huffingtonpos(...)3aeae4b00c95175003cb
Het zal hem niet helpen. Behalve dat we meer kogels zullen moeten leveren aan Oekrane. Nou ja, dat moet dan maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208589904
quote:
Amerikaanse journalist opgepakt in Rusland op verdenking van spionage

De Russische geheime dienst heeft een Amerikaanse journalist gearresteerd op verdenking van spionage. Het gaat om Evan Gershkovich, een correspondent van de Wall Street Journal.

Volgens de Russische minister van Buitenlandse Zaken heeft de FSB "de illegale activiteiten van de correspondent" gestopt. De aantijging is dat de in 1991 geboren journalist gespioneerd zou hebben voor de Amerikaanse regering.

Het zou zijn "vastgesteld" dat hij informatie verzamelde over de activiteiten van een Russische militair-industrile onderneming. Rusland stelt dat het gaat om staatsgeheimen.
NOS
pi_208589940
twitter
pi_208589948
w/

twitter


Schijnt niet in Qatar te worden gemaakt, verbaasde mij ook al, maar in de UK.
  donderdag 30 maart 2023 @ 11:44:35 #170
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208589959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:38 schreef 3rr0r het volgende:
Amerikaanse journalist opgepakt in Rusland op verdenking van spionage

De Russische geheime dienst heeft een Amerikaanse journalist gearresteerd op verdenking van spionage. Het gaat om Evan Gershkovich, een correspondent van de Wall Street Journal.

Volgens de Russische minister van Buitenlandse Zaken heeft de FSB "de illegale activiteiten van de correspondent" gestopt. De aantijging is dat de in 1991 geboren journalist gespioneerd zou hebben voor de Amerikaanse regering.

Het zou zijn "vastgesteld" dat hij informatie verzamelde over de activiteiten van een Russische militair-industrile onderneming. Rusland stelt dat het gaat om staatsgeheimen.
Hostage diplomacy, pak onschuldige mensen op en gebruik ze als pion in de onderhandelingen.
Deed China ook een tijdje geleden met de 2 Michaels toen een hoge Huawei pief in Canada werd opgepakt
pi_208589969
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208589976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hostage diplomacy, pak onschuldige mensen op en gebruik ze als pion in de onderhandelingen.
Deed China ook een tijdje geleden met de 2 Michaels toen een hoge Huawei pief in Canada werd opgepakt
Ja als Amerikaan in Rusland loop je dat gevaar.
pi_208590020
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:45 schreef Aether het volgende:

[ twitter ]
  donderdag 30 maart 2023 @ 11:53:43 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208590043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:50 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vraag me af waarom die vent altijd zo'n misplaatst arrogante bek vol chagrijn en dedain moet trekken.

Zal wel aan mij liggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 11:58:28 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208590082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Onze Iris mag ook wel uitkijken dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208590118
Artikel over rekrutering = spionage, verzamelen staatsgeheimen

quote:
The Wall Street Journal maakt zich grote zorgen over de veiligheid van hun in Rusland opgepakte correspondent. Dat meldt de Amerikaanse krant in een verklaring over de arrestatie.

Evan Gershkovich zit vast op verdenking van spionage. De Russische autoriteiten beschuldigen hem van het "verzamelen van staatsgeheimen" in opdracht van de Amerikaanse overheid. Hij riskeert daarmee een celstraf van twintig jaar, schrijft de Britse krant The Guardian.

Het is onduidelijk wanneer Gershkovich is aangehouden in Jekaterinenburg. Volgens het mediakanaal Nexta zou de journalist daar een reportage hebben gemaakt over het rekruteren van mensen voor huurlingengroep Wagner:
twitter
pi_208590129
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Onze Iris mag ook wel uitkijken dus.
Die houdt het bij wat algemeenheden en wat mensen interviewen toch, niet een (diepgaand?) artikel over een onderdeel van hun militaire activiteit.
pi_208590151
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:45 schreef Aether het volgende:
]
[ twitter ]
Ik vraag me af wat zou de strategie zijn om op deze wijze te analyseren van het aankomend offensief? meestal gaat het over Satan2 bom, hypersonische raket aanvallen etc...

Het voelen van nattigheid, zal het waarschijnlijk niet zijn.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:15:54 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208590200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ook lekker om horizontaal te kunnen neerzetten en op russen te richten.

Blijft weinig van over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:16:05 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208590201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vraag me af waarom die vent altijd zo'n misplaatst arrogante bek vol chagrijn en dedain moet trekken.

Zal wel aan mij liggen.
Bipolar disorder, also known as manic-depressive illness, is a mental health condition characterized by extreme mood swings that include episodes of mania and depression. People with bipolar disorder can experience periods of high energy, euphoria, and creativity (mania or hypomania) followed by periods of sadness, hopelessness, and lethargy (depression).
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:16:39 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208590207
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:03 schreef 3rr0r het volgende:
Artikel over rekrutering = spionage, verzamelen staatsgeheimen
[..]
[ twitter ]
Tijd om alle journalisten PD weg te halen.
Laat dat stinkrusland lekker de pleuris krijgen zolang putin/lavrov daar zitten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:17:20 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208590208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik vraag me af wat zou de strategie zijn om op deze wijze te analyseren van het aankomend offensief? meestal gaat het over Satan2 bom, hypersonische raket aanvallen etc...

Het voelen van nattigheid, zal het waarschijnlijk niet zijn.
Misschien om het gevoel van controle te behouden?

Kijk, het is precies gegaan zoals wij voorspeld hebben!

Komt iig beter over dan: wow, wij zijn totaal verrast!
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:17:38 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208590210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Bipolar disorder, also known as manic-depressive illness, is a mental health condition characterized by extreme mood swings that include episodes of mania and depression. People with bipolar disorder can experience periods of high energy, euphoria, and creativity (mania or hypomania) followed by periods of sadness, hopelessness, and lethargy (depression).
Dat verklaard zijn bek nog niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208590481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:09 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Helemaal niet. Hij heeft dat zo vaak aangegeven; tegen Rusland te zijn inzake Oekrane en dat Europa ook niets anders kan dan Oekrane militair steunen “want Poetin winnen is een ramp voor ons”. Enkel omdat hij wat minder in de polonaise meeloopt dat Rusland wel even makkelijk het onderspit gaat delven of “er toch geen escalatie gaat optreden waardoor NAVO direct betrokken raakt” levert hem constant allerlei negatieve shit op. Raar en typisch maar niet verbazingwekkend.
Wat de Wijk doet is eerder andersom. Hij was/is ontzettend bang voor Rusland. Vlak na de invasie stelde hij voor om te onderhandelen met Poetin, en hem een gouden brug te bieden, daarbij was hij consequent tegen het sturen van militaire steun, want dat zorgt voor escalatie en we hebben de wapens hier hard zelf nodig (alsof het de slimme strategie is om Rusland in Oekrane te laten winnen en dan hier verder te vechten). En dan heb ik zijn angst voor nucleaire escalatie (dat is heel ernstig en gevaarlijk!) nog niet eens benoemd.

Ik denk er twee dingen van. Of De Wijk is nog van de oude school die de Sovjet-Unie (en nu zijn opvolger Rusland) ziet als echte wereldmacht. Of er lopen inderdaad wat lijntjes van het Kremlin naar hem (of zijn organisatie: het Haagse Centrum voor Strategische Studies).
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 12:56:44 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208590524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dit. Dat geroutineerde gebash op van Wijk gebeurt imo toch vooral door mensen die hem niet beluisteren/begrijpen/kunnen plaatsen.
Het is de toon die de muziek maakt. De man pro Russisch noemen is een zwaktebod in de categorie iemand wappie noemen, want die hoef je niet serieus te nemen.

Maar je kan niet ontkennen dat wat hij, zeker in het begin van het conflict riep, nogal eh.. Scherp verwoord en en vooral ingegeven was op angst. Dat is niet erg verder, maar om dat allemaal zo serieus te nemen als het toen werd gedaan vond ik ook wel een beetje jammer.

Maar goed. Dit is een vrij uniek conflict en als je dieper graaft complexer dan het lijkt. Je merkt vooral een verschil tussen generaties/zeitgeist.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208590561
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je zitten luisteren naar een wat mildere podcast.
Nee, Rob is helemaal niet Pro Rusland. Rob is wel iemand die graag gelijk heeft en hij heeft heel hard geloofd in de kracht van het Russische leger en heeft dit ook altijd zo verteld (niet alleen in de podcasts, ook in lezingen e.d.) Dus ieder strohalmpje dat zijn gelijk kan bewijzen wordt door hem aangegrepen.

Daarnaast is hij gewoon vervelend hoogdravend. Weet niet hoe vaak hij moet benoemen welke hooggeplaatste personen 'met hem' spreken en wat zijn invloed in rapporten en studies is...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_208590580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vraag me af waarom die vent altijd zo'n misplaatst arrogante bek vol chagrijn en dedain moet trekken.

Zal wel aan mij liggen.
Hij is een gay fish, het is zijn enige gelaatsuitdrukking.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:05:30 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208590583
De Wijk zit er van meet af aan al gigantisch naast maar dat weerhoudt hem er niet van zijn luisteraars deelgenoot van zijn meest apocalyptische angstbeeld te maken. Die man heeft zijn geloofwaardigheid allang verloren. Waarom hebben we het er nog over?
Huilen dan.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:07:41 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208590592
Hij wilt nog tijdens zijn presidentstermijn Taiwan weer terugkrijgen. Er is een window of opportunity van een paar jaar dat de VS en Japan niet klaar zijn om een Chinese aanval af te slaan, ook omdat ze veel van hun wapens aan Ukraine hebben gegeven.

De VS zal momenteel binnen een paar weken door al hun raketten, HIMARS etc... zijn en Japan is pas net begonnen met hun leger uit te breiden. 2027 gaat spannend worden.

twitter


https://www.hln.be/buiten(...)ote-oorlog~a86f797d/
Amerikaanse stafchef uiterst bezorgd: "Verenigde Staten hebben onvoldoende munitie voor grote oorlog"
De stafchef van het Amerikaanse leger, Mark Milley, heeft zijn bezorgdheid geuit over de snel slinkende munitievoorraden van de Verenigde Staten. Bij een oorlog tussen grootmachten zouden ze waarschijnlijk niet voldoende voorbereid zijn, waarschuwt hij. Minister van Defensie Lloys Austin heeft het Congres om extra middelen gevraagd.

[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 30-03-2023 13:23:09 ]
pi_208590797
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij wilt nog tijdens zijn presidentstermijn Taiwan weer terugkrijgen. Er is een window of opportunity van een paar jaar dat de VS en Japan niet klaar zijn om een Chinese aanval af te slaan, ook omdat ze veel van hun wapens aan Ukraine hebben gegeven.

De VS zal momenteel binnen een paar weken door al hun raketten, HIMARS etc... zijn en Japan is pas net begonnen met hun leger uit te breiden. 2027 gaat spannend worden.

[ twitter ]

https://www.hln.be/buiten(...)ote-oorlog~a86f797d/
Amerikaanse stafchef uiterst bezorgd: "Verenigde Staten hebben onvoldoende munitie voor grote oorlog"
De stafchef van het Amerikaanse leger, Mark Milley, heeft zijn bezorgdheid geuit over de snel slinkende munitievoorraden van de Verenigde Staten. Bij een oorlog tussen grootmachten zouden ze waarschijnlijk niet voldoende voorbereid zijn, waarschuwt hij. Minister van Defensie Lloys Austin heeft het Congres om extra middelen gevraagd.
Moet je straks eens opletten hoe snel die productie op gang gaat komen. Het Chinese defensiebudget is nog steeds een schijntje vergeleken met dat van de VS.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 13:34:32 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208590823
Wat betreft Taiwan maak ik me iets minder zorgen. Daar landen gaat China al enorme problemen opleveren, en ik verwacht -als het ze al lukt- daarna een asymmetrisch gevecht waar de PLA een probleem gaat hebben met bevoorrading. En de PRC kan niet all-in gaan, want ze hebben ook nog India in de gaten te houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208590845
Heb je berhaupt iets aan HIMARS raketten voor een oorlog op Taiwan? Volgens mij is de grootste slag op zee en in de lucht.
pi_208590966
Daar werd een paar weken geleden ook al geroepen, dat de VS binnen een paar weken door de (artillerie) munitie en raketten heen zou zijn.

Geloof daar niks van.
Als dat wel zo zou zijn dan zouden ze per direct stoppen met leveren.
Die zorgen er echt wel voor dat ze ten aller tijden meer dan genoeg voor zichzelf en hun belangen overhouden.

Zal wel voor de bhne geroepen zijn om meer geld los te krijgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 13:54:23 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208591047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:02 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Nee, Rob is helemaal niet Pro Rusland. Rob is wel iemand die graag gelijk heeft en hij heeft heel hard geloofd in de kracht van het Russische leger en heeft dit ook altijd zo verteld (niet alleen in de podcasts, ook in lezingen e.d.) Dus ieder strohalmpje dat zijn gelijk kan bewijzen wordt door hem aangegrepen.

Daarnaast is hij gewoon vervelend hoogdravend. Weet niet hoe vaak hij moet benoemen welke hooggeplaatste personen 'met hem' spreken en wat zijn invloed in rapporten en studies is...
Rob is niet pro rusland. Maar hij roept wel dingen die in het voordeel zijn van Rusland. Zoals bijv het angstzaaien voor nukes en het conflict willen beeindigen dmv onderhandelingen en opgeven van grondgebied.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208591065
quote:
84s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rob is niet pro rusland. Maar hij roept wel dingen die in het voordeel zijn van Rusland. Zoals bijv het angstzaaien voor nukes en het conflict willen beeindigen dmv onderhandelingen en opgeven van grondgebied.
Is volgens mij wel wat minder geworden de afgelopen weken. Hij heeft nu ook wel door dat het vooral blufpoker was.
pi_208591124
quote:
De vader die vluchtte nadat zijn dochter een oorlogstekening had gemaakt, is opgepakt. Dat laat zijn advocaat donderdag weten aan persbureau Reuters. Alexei Moskalyov is tot twee jaar strafkamp veroordeeld vanwege kritiek op de strijdkrachten, meldt mensenrechtenbeweging OVD-Info.

Zijn dochter Masha werd bij Moskalyov weggehaald toen hij begin deze maand onder huisarrest werd geplaatst. Het twaalfjarige meisje moest naar een kindertehuis. De zaak heeft tot grote verontwaardiging geleid onder Russische mensenrechtenactivisten. Ook is een online campagne gestart om vader en dochter te herenigen.

Moskalyov plaatste online ook zelf kritiek op de oorlog in Oekrane. Maar het onderzoek begon nadat Masha afgelopen april op school een tekening had gemaakt waarop Russische raketten op een moeder en kind uit Oekrane vallen. Het schoolhoofd belde daarop de politie.

De vader van het meisje kreeg aanvankelijk een boete voor zijn afkeurende opmerkingen over het Russische leger. In december werd een nieuwe zaak tegen hem geopend, dit keer vanwege een bericht op sociale media in juni waarin hij het leger in diskrediet zou hebben gebracht.
Het gidsland van Thierry Baudet, gaaf land man!

https://www.nu.nl/spannin(...)er-boekt-succes.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208591287
quote:
The Kremlin did not comment when asked if Gershkovich’s arrest was a tit-for-tat move following the arrest last week of Sergey Vladimirovich Cherkasov in the US, who is accused of being a Russian spy.

Kremlin spokesperson, Dmitry Peskov, was asked by CNN during a daily briefing Thursday if Gershkovich's arrest could be a "retaliatory measure" after the US arrested a Russian on espionage charges last week.

"I do not have such information. I have nothing to say on this topic," he replied.
CNN
pi_208591337
twitter
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:30:46 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208591410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Moet je straks eens opletten hoe snel die productie op gang gaat komen. Het Chinese defensiebudget is nog steeds een schijntje vergeleken met dat van de VS.
Ja, ik las 'binnen een paar jaar 5x artillery productie'. Dat is dus die windows of opportunity waar China gebruik van gaat maken in 2025~2027. Momenteel wordt alles opgevreten door Ukraine.

Maar de VS komt dus ook transportschepen tekort, ze hebben iets van 50 maar het moeten er meer dan 100 zijn om het VS leger in Azie vanuit de VS te bevoorraden.
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:31:57 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208591422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:36 schreef Simmertje het volgende:
Heb je berhaupt iets aan HIMARS raketten voor een oorlog op Taiwan? Volgens mij is de grootste slag op zee en in de lucht.
Zo te zien niet, 130 ligt ver boven de 80~90km van de HIMARS

The distance between Taiwan and China varies depending on the location, as they are separated by the Taiwan Strait. The shortest distance between the two points is approximately 130 kilometers (81 miles) from the coast of China to the coast of Taiwan. However, the distance can be much farther depending on the specific locations in each country.

Maar omgekeerd produceert China wel weer raketten die 400km halen. Dus ze kunnen op veilige afstand de verdediging kapotschieten op Taiwan maar omgekeerd kan die niets terugdoen.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 30-03-2023 14:44:30 ]
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:47:04 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208591546
quote:
quote:
Wie (na het Navalnydebacle, dat foei-Oekrane-rapport afgelopen zomer en het rapport van gisteren) nog twijfelde over de denkbeelden en intenties van Amnesty: dit staat op hun site. En op n Russische propaganda, onvoorstelbare verdraaiingen van de waarheid.
Dat beeld had ik al bij al die Israelische oorlogen. Altijd Israel afzeiken maar geen woord over de Arabische buurlanden die steeds zijn begonnen.

En Israel afzeiken over 'apartheid' (wat een logisch zelfbeschermings gevolg is van alle aanslagen tijdens de 2 intifada's) maar wederom geen woord over hoe Libanon en Syrie hun Palestijnen als stront behandelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 30-03-2023 14:52:51 ]
pi_208591584
Taiwan is geografisch ook een fort, dat valt niet zomaar in te nemen. Zolang men er in slaagt om China op zee en in de lucht tegen te houden mislukt een invasie. En China mag dan wel een grote marine hebben, ik moet nog maar zien hoe die zich verhoudt to van de US navy.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208591606
quote:
Benieuwd wat al die mensen die riepen dat de Krim zich vrijwillig bij Rusland wilde aansluiten nu te zeggen hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:00:43 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208591619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:
Taiwan is geografisch ook een fort, dat valt niet zomaar in te nemen. Zolang men er in slaagt om China op zee en in de lucht tegen te houden mislukt een invasie. En China mag dan wel een grote marine hebben, ik moet nog maar zien hoe die zich verhoudt to van de US navy.
De VS kan China niet tegenhouden bij een invasie van Taiwan. Sterker nog, de VS erkent Taiwan helemaal niet als zelfstandige natie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208591638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS kan China niet tegenhouden bij een invasie van Taiwan. Sterker nog, de VS erkent Taiwan helemaal niet als zelfstandige natie.
Ik denk niet dat de VS een aanzienlijke machtsuitbreiding van China in die regio gaan tolereren, erkenning van Taiwan of niet. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze China helemaal kapot gaan sanctioneren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208591640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS kan China niet tegenhouden bij een invasie van Taiwan. Sterker nog, de VS erkent Taiwan helemaal niet als zelfstandige natie.
Maar ze erkennen toch wel de legitimiteit van de regering in Taipei?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:07:00 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208591656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar ze erkennen toch wel de legitimiteit van de regering in Taipei?
Niet echt:

quote:
The United States approach to Taiwan has remained consistent across decades and administrations. The United States has a longstanding one China policy, which is guided by the Taiwan Relations Act, the three U.S.-China Joint Communiques, and the Six Assurances. We oppose any unilateral changes to the status quo from either side; we do not support Taiwan independence; and we expect cross-Strait differences to be resolved by peaceful means. We continue to have an abiding interest in peace and stability across the Taiwan Strait.
De VS erkent de autonome status van Taiwan binnen China.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:13:55 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208591683
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VS een aanzienlijke machtsuitbreiding van China in die regio gaan tolereren, erkenning van Taiwan of niet. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze China helemaal kapot gaan sanctioneren.
China kan niet kapotgesanctioneerd worden. Het is geen Rusland.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:15:03 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208591687
https://qr.ae/pr3i1C
Q: Don't Ukrainian soldiers feel any pity for killing Russian soldiers en masse?

A: I spoke with more than a dozen Ukrainian and foreign soldiers who described to me how they were killing Russian soldiers that were attacking their positions, wave after wave.

Not a single one of them voiced any regrets. I especially remember what one of my friends experienced during the battle for Severodonetsk last year:

“Man, they were appearing just in front of us without any cover, maybe nine guys. We killed them all. After three hours, another six were coming. Again, nobody survived. Then in the evening three more. Two got killed and one managed to run away.”

My buddy spoke to me with complete calm, without any emotions. It's what you have to do to survive: if you don’t get them before they reach your position, you’re dead meat.

The only emotion that sometimes registers on the face of a Ukrainian soldier when they tell you about those things is surprise. Surprise that there are so many Russians willing to run straight into their grave and surprise that the Russian tacticians are so stupid.
  donderdag 30 maart 2023 @ 15:21:00 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208591727
Er valt ook niet met die Russen te communiceren, ze zijn super opgefokt en agressief door de drugs die ze vlak voor de aanval slikken. Dus je gaat ze verbaal niet overtuigen dat ze zich moeten overgeven en zolang ze een wapen hebben ga je geen risico nemen terwijl ze op je af stormen

https://www.forbes.com/si(...)rs-act-like-zombies/
Are Drugs Making Russian Soldiers Act Like Zombies?
pi_208591768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Er valt ook niet met die Russen te communiceren, ze zijn super opgefokt en agressief door de drugs die ze vlak voor de aanval slikken. Dus je gaat ze verbaal niet overtuigen dat ze zich moeten overgeven en zolang ze een wapen hebben ga je geen risico nemen terwijl ze op je af stormen

https://www.forbes.com/si(...)rs-act-like-zombies/
Are Drugs Making Russian Soldiers Act Like Zombies?
Zal me niks verbazen als die onder die captagon drugs zitten, die massaal door het bevriende Assad regime gemaakt worden tegenwoordig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208591841
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 16:03:21 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208592064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
China kan niet kapotgesanctioneerd worden. Het is geen Rusland.
Ze leven van de export. Dat maakt ze kwetsbaar voor sancties.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208592173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS kan China niet tegenhouden bij een invasie van Taiwan. Sterker nog, de VS erkent Taiwan helemaal niet als zelfstandige natie.
Maar de VS is bij wet wel verplicht Taiwan te helpen in geval van oorlog. Erkenning of niet.
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:20:34 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze leven van de export. Dat maakt ze kwetsbaar voor sancties.
China heeft gigantische investeringen uitstaan in de VS, heeft qua omvang de tweede economie ter wereld, niet eens zo heel veel kleiner dan de VS en een groeiende middenklasse die groot genoeg is om als vliegwiel te dienen voor een meer intern gerichte economie.

China heeft zo'n beetje het hele middenlandse zeegebied in handen alsmede een grote vinger in de pap in landen als Brazilie, Mexico, Indonesie, Australie en landen in Afrika en Centraal Azie. China is de serieuze contender voor werelddominantie die Rusland potsierlijk en struikelend probeert te acteren. Rusland heeft alleen wat grondstoffen die ze inefficient delven en nukes waarvan niemand weet of ze die nog kunnen lanceren (waarschijnljik niet). Voor China gelden echt andere wetten dan voor Rusland, dat zie je nu natuurlijk al. Laat de VS zich vooral niet vergalloperen en onzin verkopen dat ze Taiwan zullen beschermen terwijl ze dat niet waar kunnen maken.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:20:51 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar de VS is bij wet wel verplicht Taiwan te helpen in geval van oorlog. Erkenning of niet.
Nee hoor, dat doen ze niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208592256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doen ze niet.
Ok niet verplicht maar wel dat de troepen gebruikt mogen worden en dat er jaarlijkse samenwerking moet plaatsvinden mocht Taiwan worden aangevallen. Dat is niet zomaar een dingetje.

Taiwan invasion act.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 16:25:51 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208592261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
China heeft gigantische investeringen uitstaan in de VS, heeft qua omvang de tweede economie ter wereld, niet eens zo heel veel kleiner dan de VS en een groeiende middenklasse die groot genoeg is om als vliegwiel te dienen voor een meer intern gerichte economie.

China heeft zo'n beetje het hele middenlandse zeegebied in handen alsmede een grote vinger in de pap in landen als Brazilie, Mexico, Indonesie, Australie en landen in Afrika en Centraal Azie. China is de serieuze contender voor werelddominantie die Rusland potsierlijk en struikelend probeert te acteren. Rusland heeft alleen wat grondstoffen die ze inefficient delven en nukes waarvan niemand weet of ze die nog kunnen lanceren (waarschijnljik niet). Voor China gelden echt andere wetten dan voor Rusland, dat zie je nu natuurlijk al. Laat de VS zich vooral niet vergalloperen en onzin verkopen dat ze Taiwan zullen beschermen terwijl ze dat niet waar kunnen maken.
Die Russische oligarchen hadden ook veel bezittingen in het Westen. Zou zonde zijn als Chinezen ook ineens hetzelfde meemaken.

Daarom ben ik een voorstander van het in beslag nemen van al het Russisch bezit hier -die 300 miljard- en dat in een fonds voor de heropbouw van Oekrane stoppen. Wat over is krijgen ze wel terug. Dat doen geeft ook gelijk een boodschap aan Xi dat het misschien niet verstandig is Taiwan aan te vallen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:31:56 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die Russische oligarchen hadden ook veel bezittingen in het Westen. Zou zonde zijn als Chinezen ook ineens hetzelfde meemaken.

Daarom ben ik een voorstander van het in beslag nemen van al het Russisch bezit hier -die 300 miljard- en dat in een fonds voor de heropbouw van Oekrane stoppen. Wat over is krijgen ze wel terug. Dat doen geeft ook gelijk een boodschap aan Xi dat het misschien niet verstandig is Taiwan aan te vallen.
Russen hebben niets, ja een paar bootjes. Chinezen hebben havens, zo'n beetje in het hele middenlandse zeegebied. Dergelijke sancties zullen betekenen dat Griekenland kapot is en de Euro waarschijnlijk valt. de VS schijt nu al in de broek voor China, en Duitsland ook. Voor Rusland is eigenlijk helemaal niemand bang omdat die echt niets voorstellen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:39:28 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_208592382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS kan China niet tegenhouden bij een invasie van Taiwan. Sterker nog, de VS erkent Taiwan helemaal niet als zelfstandige natie.
Toch ook niet nodig om iets of iemand te erkennen maar er wel zijn om gevestigde belangen te verdedigen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_208592408
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:44:12 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Toch ook niet nodig om iets of iemand te erkennen maar er wel zijn om gevestigde belangen te verdedigen ?
Dan heb je het over belangen en dan gaat het erover of die opwegen tegen de negatieve gevolgen van die verdediging.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208592500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Russen hebben niets, ja een paar bootjes. Chinezen hebben havens, zo'n beetje in het hele middenlandse zeegebied. Dergelijke sancties zullen betekenen dat Griekenland kapot is en de Euro waarschijnlijk valt. de VS schijt nu al in de broek voor China, en Duitsland ook. Voor Rusland is eigenlijk helemaal niemand bang omdat die echt niets voorstellen.
Ga eens mee op een busrit door Londen https://www.ad.nl/buitenl(...)n-sancties~a97bdd03/
of dit: https://www.europa-nu.nl/(...)_31?ctx=vh6ukzb3nnt0

Europese Commissie: Russen bezitten 31.000 bedrijven in EU
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:01:46 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208592580
Oplossing is onteigening.
Sowieso moeten we strategische bedrijven en vastgoed niet van de hand doen aan rijken uit een discutabel milieu. En als een land a la Rusland losgaat, als de wiedeweerga al het eigendom van rijken uit dat land onteigenen.

Zo creer je op voorhand gelijk een incentive bij de mensen met geld en macht uit zo een land, om de rust te bewaren en te remmen als iemand a la Poetin los wil gaan.
pi_208592587
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:03:13 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ga eens mee op een busrit door Londen https://www.ad.nl/buitenl(...)n-sancties~a97bdd03/
of dit: https://www.europa-nu.nl/(...)_31?ctx=vh6ukzb3nnt0

Europese Commissie: Russen bezitten 31.000 bedrijven in EU
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit stelt echt geen reet voor in verhouding tot China. De Atheense haven is bijvoorbeeld voor 100% in Chinese handen en die haven is enorm en enorm belangrijk voor de Griekse economie, en ook in Valencia en Genua hebben de Chinezen een meerderheidsbelang. Tevens is China de belangrijkste handelspartner van Duitsland. De Chinese economie is exact 10x zo groot als de Russische.

Europa en de VS zijn doodsbang voor China, dat die gewoon compleet ongestraft culturele genocide op de Oeigoeren mogen plegen en demonstranten tegen zulke wandaden bijvoorbeeld in Nederland door de politie worden opgepakt op aanwijzing van China is natuurlijk al veelzeggend. Rusland zou echt niet met datzelfde wegkomen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208592617
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:27:11 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208592791
amnesty :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208592796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:03 schreef -XOR- het volgende:
en demonstranten tegen zulke wandaden bijvoorbeeld in Nederland door de politie worden opgepakt op aanwijzing van China is natuurlijk al veelzeggend.
Lijkt me erg ongeloofwaardig dat de Nederlandse politie, op aanwijzing van China, demonstranten oppakt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:31:06 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208592823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lijkt me erg ongeloofwaardig dat de Nederlandse politie, op aanwijzing van China, demonstranten oppakt.
Rumor has it...

https://www.amnesty.nl/ac(...)ij-chinese-ambassade

https://www.omroepwest.nl(...)e-ambassade-ongekend
We have always been at war with Eastasia.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 17:32:07 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208592830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Russen hebben niets, ja een paar bootjes. Chinezen hebben havens, zo'n beetje in het hele middenlandse zeegebied. Dergelijke sancties zullen betekenen dat Griekenland kapot is en de Euro waarschijnlijk valt. de VS schijt nu al in de broek voor China, en Duitsland ook. Voor Rusland is eigenlijk helemaal niemand bang omdat die echt niets voorstellen.
Blij dat je toegeeft dat Rusland irrelevant is. Goed om te lezen op dit forum Een jaar geleden waren al die Trump-, Baudet- en Poetinfans die hier zitten nog aan het piepen dat we Oekrane niet te veel moesten helpen want anders zou Rusland ons kapot maken, weet je nog? Wat een stel kloothommels waren dat. Volkomen debiel. Echt de domste klootzakken die ooit op deze site hebben gepost. Zwaar imbeciel volk. Wat een domme eikels.

Maar goed, bij China is het blijkbaar anders. Dus wat gaat China dan doen? Niets meer verkopen in Europa? Hun eigen schepen vol goedkope meuk of nieuwe auto's terug laten keren? Iets anders?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208592866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit stelt echt geen reet voor in verhouding tot China. De Atheense haven is bijvoorbeeld voor 100% in Chinese handen en die haven is enorm en enorm belangrijk voor de Griekse economie, en ook in Valencia en Genua hebben de Chinezen een meerderheidsbelang. Tevens is China de belangrijkste handelspartner van Duitsland. De Chinese economie is exact 10x zo groot als de Russische.

Europa en de VS zijn doodsbang voor China, dat die gewoon compleet ongestraft culturele genocide op de Oeigoeren mogen plegen en demonstranten tegen zulke wandaden bijvoorbeeld in Nederland door de politie worden opgepakt op aanwijzing van China is natuurlijk al veelzeggend. Rusland zou echt niet met datzelfde wegkomen.
Dat een haven in handen is van China maakt in principe niet zoveel uit zolang je, behalve eigenaarschap, geen afhankelijkheid hebt van China. Als het personeel, de systemen etc gewoon Grieks zijn dan onteigen je de zaak en laat je het gewoon doordraaien.
pi_208592868
Geen sambal meer bij 😱 -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:37:54 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208592892
Leuk China topic. :O
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208592901
quote:
Moeite met begrijpend lezen? In het eerste geval moest een demonstrant zich legitimeren, en in het tweede geval zijn demonstranten aangehouden omdat ze met stenen hadden gegooid.

Dit is wel iets anders dan je eerdere quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:03 schreef -XOR- het volgende:
demonstranten tegen zulke wandaden bijvoorbeeld in Nederland door de politie worden opgepakt op aanwijzing van China is natuurlijk al veelzeggend.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:51:43 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Blij dat je toegeeft dat Rusland irrelevant is. Goed om te lezen op dit forum Een jaar geleden waren al die Trump-, Baudet- en Poetinfans die hier zitten nog aan het piepen dat we Oekrane niet te veel moesten helpen want anders zou Rusland ons kapot maken, weet je nog? Wat een stel kloothommels waren dat. Volkomen debiel. Echt de domste klootzakken die ooit op deze site hebben gepost. Zwaar imbeciel volk. Wat een domme eikels.

Maar goed, bij China is het blijkbaar anders. Dus wat gaat China dan doen? Niets meer verkopen in Europa? Hun eigen schepen vol goedkope meuk of nieuwe auto's terug laten keren? Iets anders?
Ik heb nooit iets anders beweerd over Rusland. Ook heb ik hier vanaf het begin meermaals geschreven dat ik voor Westerse interventie ben omdat ik er heilig van overtuigd ben dat je Rusland dan zo weer in het hok terugknuppelt en aangezien bij die lui niets volgens plan verloopt zullen die nukes van ze ook wel niet werken. Ben je daartoe echter niet bereid dan ontstaat er een speelveld waarbinnen een een gelimiteerde set mogelijkheden zijn.

Bij China is het inderdaad anders, officieel is de relatie tussen China en Taiwan een binnenlandse aangelegenheid. Uiteraard is het voor China ook niet lekker wanneer de export stokt maar de complete wereldeconomie stort in bij afkoppeling van China. Je kunt niet zomaar voor de lol halve economieen confisceren en denken dat de wereldeconomie overeind blijft. Als je dat doet neem je namelijk afscheid van de mondiale liberale handelsorde.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:53:28 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat een haven in handen is van China maakt in principe niet zoveel uit zolang je, behalve eigenaarschap, geen afhankelijkheid hebt van China. Als het personeel, de systemen etc gewoon Grieks zijn dan onteigen je de zaak en laat je het gewoon doordraaien.
je kunt niet zomaar ongestraft de halve wereld onteigenen. Waarom denk je dat wij zo rijk zijn?
We have always been at war with Eastasia.
pi_208593356
Is er iets wat ik heb gemist ??

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208593374
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
Is er iets wat ik heb gemist ??

[ twitter ]
Dat de equivalent van de FVD in Oostenrijk is opgestapt tijdens de speech? Nee, niks gemist.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:26:07 #242
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208593381
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
Is er iets wat ik heb gemist ??

[ twitter ]
Joost Lambal deelt dit bericht ook triomfantelijk, dus er zullen wel weer haken en ogen aan het nieuwsbericht zitten..
pi_208593389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Joost Lambal deelt dit bericht ook triomfantelijk, dus er zullen wel weer haken en ogen aan het nieuwsbericht zitten..
Nah het klopt, wat Baudetjes van Oostenrijk waren opgestapt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:28:15 #244
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208593398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Nah het klopt, wat Baudetjes van Oostenrijk waren opgestapt.
Tja, dat kan ik moeilijk een kerend tij noemen.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:28:49 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593403
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
Is er iets wat ik heb gemist ??

[ twitter ]
FPO, de Oostenrijkse CD/LPF/PVV/FVD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208593411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja, dat kan ik moeilijk een kerend tij noemen.
Dat is een wappie manier van nieuws brengen. Veel krachttermen en verkeerde interpuncties gebruiken ??
pi_208593418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat de equivalent van de FVD in Oostenrijk is opgestapt tijdens de speech? Nee, niks gemist.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Joost Lambal deelt dit bericht ook triomfantelijk, dus er zullen wel weer haken en ogen aan het nieuwsbericht zitten..
Geen idee wie die partij is, vond het alleen vreemd aangezien die vrijwel altijd met open armen ontvangen wordt, vandaar :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208593419
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:10 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
"the outcries of their own societies" _O-

Behalve bij een handjevol landverraders en collaborateurs hoeven de Russen volgens mij niet meer op enige vorm van sympathie te rekenen in de westerse wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door spicymchaggis op 30-03-2023 18:42:25 ]
pi_208593435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
FPO, de Oostenrijkse CD/LPF/PVV/FVD.
ah oke makes sence
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:32:55 #250
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208593439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat is een wappie manier van nieuws brengen. Veel krachttermen en verkeerde interpuncties gebruiken ??
Zoiets ja.
pi_208593442
twitter
pi_208593449
@Za ik was je net voor
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 18:34:16 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208593455
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
En daar komt de spreekbuis van Poetin nog even met hetzelfde clipje. Niemoller doel ik hier op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:35:04 #254
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208593462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En daar komt de spreekbuis van Poetin nog even met hetzelfde clipje. Niemoller doel ik hier op.
Dat deed ik ook al ja. Verschrikkelijke vent !
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:42:50 #255
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_208593558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
hahahahahahahahaha za
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:45:23 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593584
Overigens schitterde ook de halve SPO (Oostenrijkse PvdA/sociaal-democraten) door afwezigheid, dat is wel vrij schandelijk en walgelijk laf. De fractieleider was 'ziek', dan heb ik nog meer respect voor het statement van de FPO.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:46:40 #257
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208593603
Oostenrijk is nogal achterlijk.
Zo corrupt als Hongarije, en zo neutraal als Zwitserland.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:51:29 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208593648
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208593649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:45 schreef -XOR- het volgende:
Overigens schitterde ook de halve SPO (Oostenrijkse PvdA/sociaal-democraten) door afwezigheid, dat is wel vrij schandelijk en walgelijk laf. De fractieleider was 'ziek', dan heb ik nog meer respect voor het statement van de FPO.
denk dat ze niet per se jou wilde bereiken met hun 'statement'
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:52:49 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593661
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
denk dat ze niet per se jou wilde bereiken met hun 'statement'
Wie, de FPO? Nee, dat denk ik ook niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208593675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doen ze niet.
Biden heeft gezegd dat ze hen helpen hoor, is uitgebreid in het nieuws geweest. Met manschappen.

https://www.reuters.com/w(...)invasion-2022-09-18/
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:55:35 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Biden heeft gezegd dat ze hen helpen hoor, is uitgebreid in het nieuws geweest. Met manschappen.

https://www.reuters.com/w(...)invasion-2022-09-18/
Biden is bijna dood, die kan zulke dingen helemaal niet beloven. Dergelijke statements zijn gevaarlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208593706
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
Is er iets wat ik heb gemist ??

[ twitter ]
Waarom is het volgens deze debielen nooit de schuld van Poetin en Rusland en is het de schuld van Zelensky en Amerika? Zijn er echt zoveel mensen compleet gestoord?
pi_208593710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:45 schreef -XOR- het volgende:
Overigens schitterde ook de halve SPO (Oostenrijkse PvdA/sociaal-democraten) door afwezigheid, dat is wel vrij schandelijk en walgelijk laf. De fractieleider was 'ziek', dan heb ik nog meer respect voor het statement van de FPO.
Dat Oostenrijkers sympathie voor de nazi's van de 21e eeuw hebben verbaast me he-le-maal niets.
pi_208593714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Biden is bijna dood, die kan zulke dingen helemaal niet beloven. Dergelijke statements zijn gevaarlijk.
Amerika geeft toch al decennia lang aan dat ze Taiwan zullen helpen? Wat Biden zegt is niets nieuws onder de zon.
pi_208593754
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Amerika geeft toch al decennia lang aan dat ze Taiwan zullen helpen? Wat Biden zegt is niets nieuws onder de zon.
Dat is gewoon posturing natuurlijk. Of ze dat daadwerkelijk gaan doen bij een grote inval is de vraag. Niemand weet dat. Net zo min dat Rusland kernwapens gaat gebruiken of dat ze er alleen maar mee dreigen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 19:02:35 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208593770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is gewoon posturing natuurlijk. Of ze dat daadwerkelijk gaan doen bij een grote inval is de vraag. Niemand weet dat. Net zo min dat Rusland kernwapens gaat gebruiken of dat ze er alleen maar mee dreigen.
Natuurlijk doen ze het. Anders vertrouwt niemand de VS ooit nog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208593771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Biden is bijna dood, die kan zulke dingen helemaal niet beloven. Dergelijke statements zijn gevaarlijk.
Als het geen gegeven is binnen de Amerikaanse regering zou hij het heus niet zo duidelijk hebben gezegd.
pi_208593785
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
Is er iets wat ik heb gemist ??

[ twitter ]
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ach ja, de Russenvriendjes van de FP hebben weer eens wat aandacht nodig :') De rol van Oostenrijk is overigens per definitie nogal dubieus wanneer het over Russen gaat, geen Europese stad zit zo vol met Russische spionnen als Wenen, het is geen NAVO-lid en bovendien levert Oostenrijk ook geen wapens aan Oekrane.

Tekenend voor die situatie is ook dat de grootste Oostenrijkse bank zich niet heeft teruggetrokken uit Rusland en daardoor de toorn van de ECB over zich heeft afgeroepen:

Exclusive: ECB pressures Austria's Raiffeisen bank to quit Russia
https://www.reuters.com/m(...)-sources-2023-03-23/
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:04:01 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593786
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Amerika geeft toch al decennia lang aan dat ze Taiwan zullen helpen? Wat Biden zegt is niets nieuws onder de zon.
Als ze dat beloven moeten ze dat doen en Taiwan geen vals gevoel van veiligheid geven. Voor hetzelfde geld is de volgende president isolationistischer en als Taiwan zich in de ogen van China dan net iets teveel heeft gepermitteerd zijn ze de lul. Een president van de VS heeft hierin een grote verantwoordelijkheid en moet alleen dingen beloven die hij waar kan maken.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:04:43 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208593800
Das wel interessant, de Russen wilden tijdens WW2 bommenwerpers hebben maar de Amerikanen weigerden. Door pure pech en een verkeerde inschatting kwam er toch een in handen van de Russen.

Hoeveel technologie er wel niet via Amerika bij hun terecht kwam, zoals ook de atoombom waarvan ze de geheimen via spionnen gestolen hebben...

https://www.reddit.com/r/(...)_preparing_to_start/
They didn’t really steal a B-29. US pilots landed it in Russia after having damage from a bombing run over Japan. But because Russia was not at war with Japan at the time the plane and crew had to be interned for Russia to maintain neutrality with Japan. The US crews thought that since Russia was an ally in Europe they could land there if needed, but the politics were more complicated. Of course Russia was thrilled. They had been asking for heavy bombers in the lend lease agreements for a long time but we kept refusing. We ended up giving them one for free. They of course did reverse engineer it as you said before eventually returning it when they declared war on Japan in ‘45.
pi_208593834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk doen ze het. Anders vertrouwt niemand de VS ooit nog.
Zo natuurlijk is dat niet. Net zo min dat het natuurlijk is dat Rusland met kernwapens dreigt. De tijd zal het leren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:11:13 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208593874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk doen ze het. Anders vertrouwt niemand de VS ooit nog.
De VS vertrouw ik sowieso niet, die liegen er lustig op los.

De Amerikaanse regering heeft ook een verantwoordelijkheid naar de eigen burgers en als dat betekent dat die massaal straatarm worden zullen ze dat niet doen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208593875
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:11:39 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208593880
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
Oostenrijk is nogal achterlijk.
Zo corrupt als Hongarije, en zo neutraal als Zwitserland.
Oostenrijk staat letterlijk bekend bij alle inlichtingendiensten als volledig geinfiltreerd door de Russen. Je kan ze niet vertrouwen.
pi_208594046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Oostenrijk staat letterlijk bekend bij alle inlichtingendiensten als volledig geinfiltreerd door de Russen. Je kan ze niet vertrouwen.
Snap niet hoe Oostenrijk het zover heeft laten komen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208594053
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Leg eens uit, hoe moet zo’n “vredesplan” eruit zien?

En ten tweede: er lijkt onder de Oekraners voldoende draagvlak te zijn om door te vechten. Wie is Niemller dan om voor hen te beslissen dat ze het hoofd maar moeten buigen voor Rusland?
pi_208594108
twitter



Dat wagner is natuurlijk ook een recept voor extreme incidenten. Je stelt veroordeelde moordeNaars (vaak mensen die zelf al ernstig psychisch beschadigd zijn en of kampen met ernstige persoonijkheisstoornissen) bloot aan extreme stress en constante doodsangsten, dan moeten mensen niet raar opkijken dat dit soort gruwelijkheden vaker gaan gebeuren.
pi_208594109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Russen hebben niets, ja een paar bootjes. Chinezen hebben havens, zo'n beetje in het hele middenlandse zeegebied. Dergelijke sancties zullen betekenen dat Griekenland kapot is en de Euro waarschijnlijk valt. de VS schijt nu al in de broek voor China, en Duitsland ook. Voor Rusland is eigenlijk helemaal niemand bang omdat die echt niets voorstellen.
Het is niet alsof de Chinezen die havens even kunnen oppakken en naar China kunnen verhuizen, die worden t.z.t. gewoon onteigend en komen dan terug in westerse handen.
pi_208594121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Leg eens uit, hoe moet zo’n “vredesplan” eruit zien?

En ten tweede: er lijkt onder de Oekraners voldoende draagvlak te zijn om door te vechten. Wie is Niemller dan om voor hen te beslissen dat ze het hoofd maar moeten buigen voor Rusland?
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208594143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
je kunt niet zomaar ongestraft de halve wereld onteigenen. Waarom denk je dat wij zo rijk zijn?
Als je het wil kan dat prima. Mag lijen als we jn oorlog zijn met China dat we ze hier niet gewoon rustig allerlei bedrijven laten hebben :D
pi_208594169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @Za zelf natuurlijk.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:28:20 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als je het wil kan dat prima. Mag lijen als we jn oorlog zijn met China dat we ze hier niet gewoon rustig allerlei bedrijven laten hebben :D
Het kan inderdaad wel, de prijs die we ervoor betalen gaat enorm zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[ twitter ]


Dat wagner is natuurlijk ook een recept voor extreme incidenten. Je stelt veroordeelde moordeNaars (vaak mensen die zelf al ernstig psychisch beschadigd zijn en of kampen met ernstige persoonijkheisstoornissen) bloot aan extreme stress en constante doodsangsten, dan moeten mensen niet raar opkijken dat dit soort gruwelijkheden vaker gaan gebeuren.
Iamjackscompletelackofsurprise.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 19:29:48 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208594201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @:Za zelf natuurlijk.
Gewoon, dat Rusland mag houden wat ze eerlijk hebben gepikt. En dat Oekrane voortaan doet wat Moskou zegt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:31:01 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.

Niemoller krijgt gewoon een stijfje als 'zijn wereld' een stuk kan inpikken van het verdorven liberale Westen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @:Za zelf natuurlijk.
Donbas en Krim naar Rusland. Daarna vrede. En dan shockedpikachu.jpg zodra Rusland wederom aanvalt. Zoiets denk ik. En dan begint het hele riedeltje excuses opnieuw.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208594270
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het kan inderdaad wel, de prijs die we ervoor betalen gaat enorm zijn.
Ja dat is logisch. Maar als je in oorlog met China bent is de prijs sowieso al enorm...
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:33:46 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja dat is logisch. Maar als je in oorlog met China bent is de prijs sowieso al enorm...
Ja, daarom gaat er geen oorlog komen, dat zou echt heel erg dom zijn. Als China Taiwan wil pakken kunnen we daar niets tegen doen en dat wel proberen brengt ook Japan in gevaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.

Niemoller krijgt gewoon een stijfje als 'zijn wereld' een stuk kan inpikken van het verdorven liberale Westen.
De motivatie onder veel Oekraners is inmiddels zo groot dat, als Oekrane valt, er een hele nasty jarenlange guerrilla-oorlog volgt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 maart 2023 @ 19:35:42 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208594360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, daarom gaat er geen oorlog komen, dat zou echt heel erg dom zijn. Als China Taiwan wil pakken kunnen we daar niets tegen doen en dat wel proberen brengt ook Japan in gevaar.
Maar de Chinezen hebben dat probleem ook. Als wij Hong Kong pakken kan Xi niets doen want dan escaleert het.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:38:25 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594424
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar de Chinezen hebben dat probleem ook. Als wij Hong Kong pakken kan Xi niets doen want dan escaleert het.
Chinezen hebben inderdaad ook niets aan escalatie, dus zullen ze Taiwan ook niet zo snel aanvallen, maar de Taiwanezen moeten ook niet denken dat ze zo safe zijn dat ze onafhankelijkheid kunnen uitroepen, het evenwicht is namelijk wel wankel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.

Niemoller krijgt gewoon een stijfje als 'zijn wereld' een stuk kan inpikken van het verdorven liberale Westen.
Alleen de Oekraners zelf kunnen beslissen hoeveel offers "genoeg" zijn om hun vrijheid terug te winnen. Wij kunnen hen alleen maar zo veel mogelijk wapens leveren en de Russen totaal kapot sanctioneren. (wat we beiden overigens veel te min doen)
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:39:37 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594447
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:38 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Alleen de Oekraners zelf kunnen beslissen hoeveel offers "genoeg" zijn om hun vrijheid terug te winnen. Wij kunnen hen alleen maar zo veel mogelijk wapens leveren en de Russen totaal kapot sanctioneren. (wat we beiden overigens veel te min doen)
Wij gaan ook niet jaren ons halve defensiebudget uitgeven aan een paar lullige vierkante kilometer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij gaan ook niet jaren ons halve defensiebudget uitgeven aan een paar lullige vierkante kilometer.
Het gaat ook niet alleen om die "paar lullige vierkante kilometer", maar ook om het voor de komende decennia neutraliseren van de Russen.
pi_208594542
https://www.upinthesky.nl(...)n-terug-in-oekraine/

Ryanair hoopt dat na de zomer het luchtruim van Oekrane weer open gaat, maar dat lijkt me wat al te optimistisch :')

Ik zou eerder in jaren denken dan in maanden, ook voor wat betreft Rusland trouwens.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:46:27 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208594571
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het gaat ook niet alleen om die "paar lullige vierkante kilometer", maar ook om het voor de komende decennia neutraliseren van de Russen.
Die Russen gaan echt geen NAVO-landen aanvallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208594642
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[ twitter ]

Dat wagner is natuurlijk ook een recept voor extreme incidenten. Je stelt veroordeelde moordeNaars (vaak mensen die zelf al ernstig psychisch beschadigd zijn en of kampen met ernstige persoonijkheisstoornissen) bloot aan extreme stress en constante doodsangsten, dan moeten mensen niet raar opkijken dat dit soort gruwelijkheden vaker gaan gebeuren.
Die moeten ze dan maar vierendelen op het Rode Plein
pi_208594795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Russen gaan echt geen NAVO-landen aanvallen.
Maar wel destabiliseren en saboteren en hun civiele vliegtuigen uit de lucht schieten.
pi_208594813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:45 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)n-terug-in-oekraine/

Ryanair hoopt dat na de zomer het luchtruim van Oekrane weer open gaat, maar dat lijkt me wat al te optimistisch :')

Ik zou eerder in jaren denken dan in maanden, ook voor wat betreft Rusland trouwens.
1 april valt vroeg dit jaar :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208594849
vol
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')