SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Zweden roept Russische ambassadeur op matje na dreigement
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68384006
Het Zweedse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Russische ambassadeur in Stockholm op het matje geroepen. Gisteren verscheen er een statement op de site van de Russische ambassade. Daarin stond dat Zweden en Finland "legitieme doelwitten" zouden zijn voor vergeldingsacties, als die landen toe zouden treden tot de NAVO.
Ik denk dat ze meerdere gebieden tegelijkertijd gaan doen waarvan er dan 1 de hoofdaanval is.quote:Op woensdag 29 maart 2023 11:25 schreef Bensel het volgende:
met de huidge hoeveelheid himars aanvallen in het zuiden lijkt het nu wel duidelijk dat men een aanval aan ht voorbereiden is. Lijkt me nu inderdaad wel een goed moment, nu dat het offensief van de russen richting bakhmut letterlijk doodbloedt.
ieder weldenkend mens is gevlucht of opgepakt. wat overblijft zijn of ware gelovigen of meelopers die niet het gevangeniswezen beter willen leren kennen. Voeg daarbij dat Rusland eeuwen ervaring heeft met het zichzelf voor de gek houden en achter vadertje staat aanlopen. of dat nu een czar, voorzitter van de communistische partij of een president is. enige vrije periode onder Jeltsin was zo schrikken dat ze er nooit meer aan willen terugdenkenquote:Op woensdag 29 maart 2023 11:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat is rusland toch ernstig geradicaliseerd.
Hij heeft nog 2 dagen hequote:Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
NOEKSquote:Op woensdag 29 maart 2023 12:21 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een Wunderwaffe
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
Volgens mij moest die Gerasimov voor eind maart resultaten boeken, die zal ook wel verdwijnen
Officieren in het veld meer autonomie geven kan natuurlijk niet he.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.
Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De insiders verwachten dat Gerasimov buiten schot blijft maar dat er een paar onderknuppels worden geslachtofferd.
Het draait ook alleen maar om straffen en niet om verbetering. We zijn een jaar en weet ik hoeveel commandanten verder en het is nog steeds een bende.
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?
Would pay to see that happenquote:Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
Past niet in de doctrine. Het is allemaal extreem top-down.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Officieren in het veld meer autonomie geven kan natuurlijk niet he.
In ieder geval blijven Gerasimov en Shoigu tot nu toe altijd buiten schot, ja.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geranium is toch ook een persoonlijke vriend van Putin?
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn meningquote:Op woensdag 29 maart 2023 12:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Past niet in de doctrine. Het is allemaal extreem top-down.
Handig h, zo’n fhrerprinzip.
Press. If it doesn’t work: press harder.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn mening
3: Onrust bij andere vertrouwelingen rondom Poetin. Die zich, als ze zelf in de gevarenzone denken te komen, tegen Poetin zouden kunnen keren.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
1: gezichtsverlies, als putin zo laat in de race dat figuur laat vallen 2: de kans dat het leger putin laat vallen. En het rus leger is weliswaar 3 x k*t tegen een ander leger wat terugvecht, maar de machthebbers en zelfs putin z'n eigen praetorians rollen ze natuurlijk zo op; rosvgardia heeft bv geen tanks.
Loyaliteit staat op een, niet kundigheid. Stel dat die ze inwisselt nu, ondanks dat ze sowieso loyaal zijn tot op het bot....dat heeft vergaande gevolgen. Allereerst moet die er 100% van overtuigd zijn dat de plaatsvervanger net zo loyaal is, en dat weet je uiteindelijk alleen gedurende de jaren. En daarnaast geeft Poetin het signaal dan af met het laten vallen van een loyalist dat van Poetin's kant andere mensen die loyaal zijn aan hem ook geen zekerheid meer hebben of dat altijd wel zo blijft....wat weer direct invloed heeft op hun loyaliteit naar hem toe: "straks trapt die mij er net zo vanaf als dat die met Gerasimov onlangs heeft gedaan....laat ik dat maar voor zijn".quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
In ieder geval blijven Gerasimov en Shoigu tot nu toe altijd buiten schot, ja.
Dat is gebleken ja. En ze bereiken er helemaal niks mee.quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Press. If it doesn’t work: press harder.
Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
Het is ook wat complexer. grotendeels van het russische leger in Oekraine bestaat uit huurlingen vanuit wagner. In de praktijk zullen deze twee organisaties met elkaar vermengd zijn, en is wagner niks meer dan de georganiseerde criminele arm van het kremlin. Met andere woorden, een leger die alle oorlogmisdaden voor Rusland kan plegen, zonder dat rusland zelf kan zeggen dat zij betrokken zijn (zie krim, zie syrie, zie don bas in 2014 etc). Rusland als land zelf heeft nog steeds geen oorlog verklaring gegeven of staat van beleg af gekondigd, bij mijn weten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Press. If it doesn’t work: press harder.
Er is 0,0 zelflerend vermogen bij de Russen. Het enige wat ze kunnen is al moordend en verkrachtend hele steden met de grond gelijk maken.
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef Neezoistniet het volgende:
quote:Hongarije vertraagt NAVO-aanvraag Zweden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68385836
Hongarije stemt nog niet over NAVO-toetreding van Zweden. Het land is niet blij met de Zweedse kritiek op het beleid van premier Orbn en wil eerst met Stockholm om de tafel om de problemen uit te praten.
Een woordvoerder van Orbn zegt dat Zweden zich jarenlang "vijandig" heeft opgesteld tegenover Hongarije. Ook zou de Zweedse kritiek op de rechtsstaat in Hongarije "de Hongaarse belangen schaden".
Ik denk niet dat deze een vergelijking nodig heeft.quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.
Natuurlijk is het wel zo, dat het russische leger een geforceerd winteroffensief heeft moeten doen, terwijl ze daar overduidelijk niet toe in staat waren.
Strategisch gezien kon dit weleens de fatale fout zijn, doet me een beetje denken aan Operatie Citadel. Er is vast een betere vergelijking waar ik nu ff niet kan opkomen.
Die zijn in alles blijven hangen in begin 20ste eeuw.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik moet ondertussen meer denken aan Custer's last standquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat waren vermoedelijk geruchten. Ik heb nooit bewijs kunnen vinden dat putin dat daadwerkelijk gezegd heeft.
Natuurlijk is het wel zo, dat het russische leger een geforceerd winteroffensief heeft moeten doen, terwijl ze daar overduidelijk niet toe in staat waren.
Strategisch gezien kon dit weleens de fatale fout zijn, doet me een beetje denken aan Operatie Citadel. Er is vast een betere vergelijking waar ik nu ff niet kan opkomen.
Lekker met het puddingbuksje schieten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
"Field wives" Dit is geil.
@:wereldgozer
Mwah, zal altijd een tactische reden hebben. Schijnen ze toch ook te doen wanneer ze opzoek zijn naar een verdachte? Aankondigen dat je dichtbij een arrestatie bent met de reden om de verdachte nerveus te maken en daardoor juist fouten uitlokt bij deze persoon.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, over 2 weken dan? Het lijkt op geen enkele manier verstandig zo duidelijk het venster waarin het gaat gebeuren te telegraferen,
Tenzij rus er zo compleet doorheen zit, dat ze er toch niks aan kunnen doen.
[ twitter ]
Als ik eens goed na denk kun je Rusland misschien nog het beste vergelijken met Itali in ww2. Hoop sterkte alleen op papier, hoop hooi op de vork.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik moet ondertussen meer denken aan Custer's last stand
Minder verlof, minder slaap, meer spanning. Zal de militairen geen goed doen. Waarschijnlijk nog even wat extra weken wachten met wel de nodige dreiging..quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mwah, zal altijd een tactische reden hebben. Schijnen ze toch ook te doen wanneer ze opzoek zijn naar een verdachte? Aankondigen dat je dichtbij een arrestatie bent met de reden om de verdachte nerveus te maken en daardoor juist fouten uitlokt bij deze persoon.
Aan het oostfront had je de vorige keer ook al niks aan die goulashvreters.quote:
quote:Organisatie Europese Spelen negeert IOC en blijft atleten uit Rusland en Belarus weren
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68389919
Sporters uit Rusland en Belarus blijven uitgesloten van deelname aan de Europese Spelen in de Poolse stad Krakau komende zomer. Het organisatiecomit geeft daarmee geen gehoor aan de aanbeveling van het IOC om Russen en Belarussen onder neutrale vlag weer te laten deelnemen aan internationale wedstrijden.
"Het standpunt van het organisatiecomit blijft ongewijzigd", melden de organisatoren woensdag aan het Duitse persbureau DPA. Het Europees Olympisch Comit besloot in oktober al dat atleten uit de twee landen niet aan de Europese Spelen mogen deelnemen vanwege de oorlog in Oekrane.
Iedere Oekrainsche informatie over het komende offensief is 100% deceptie.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, over 2 weken dan? Het lijkt op geen enkele manier verstandig zo duidelijk het venster waarin het gaat gebeuren te telegraferen,
Tenzij rus er zo compleet doorheen zit, dat ze er toch niks aan kunnen doen.
[
Heb je een puntquote:Op woensdag 29 maart 2023 14:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als ik eens goed na denk kun je Rusland misschien nog het beste vergelijken met Itali in ww2. Hoop sterkte alleen op papier, hoop hooi op de vork.
Een historische vergelijking is handig om te weten dat je niet moet aanvallen vlak na een serieuze nederlaag, terwijl je weet dat de tegenpartij een offensief voorbereidt.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze een vergelijking nodig heeft.
Of het moeten voorbeelden zijn van eigenwijsheid. Je kan heel hard je best doen te geloven dat je capabel genoeg bent om doelen te bereiken, maar soms moet je je neerleggen bij de realiteit.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als een doctrine niet werkt, moet je deze aanpassen. Maar das slechts mijn mening
Natuurlijk past dat niet in de Russische doctrine, dat is eigen aan de staatsvorm. Autonomie voor de lagere commandanten geeft veel te veel risico dat ze logisch gaan nadenken en zich tegen je keren, dat kan je in een totalitaire en facistische politiestaat niet gebruiken. Het zou me niks verbazen als een Chinees leger hetzelfde geblunder zou laten zien, zelfstandig en kritisch denken wordt met alle macht uit de hoofden geramd door de vele propaganda.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
De Italianen waren zeker geen lieverdjes.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heb je een puntEnige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Yeah, maar zelfs zonder voorbeelden had men dit kunnen weten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Een historische vergelijking is handig om te weten dat je niet moet aanvallen vlak na een serieuze nederlaag, terwijl je weet dat de tegenpartij een offensief voorbereidt.
Ondertussen meldt het kremlin dat de russische doelen in Oekraine niet via diplomatie kunnen worden bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |