En zie tweet even hierboven dus, als ze het verliezen zijn ze bang dat er internationale druk komt om maar een compromis te accepteren (gebied opgeven) en steun op het spel staat.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:13 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam deze video tegen van een analist die ik nog niet kende:
Wellicht dat het al eerder voorbijgekomen is, maar ik vond zijn redenatie wel logisch klinken. Hij denkt dat Oekrane in Bachmoet is gebleven en zich niet heeft teruggetrokken naar betere posities om de Russen geen operationele pauze te gunnen. Het is in het belang van Oekrane om Rusland voortdurend zware verliezen toe te brengen, want die gemobiliseerden gaan niet vanzelf weg. Door in Bachmoet te blijven, worden de Russen gedwongen tegen zware verliezen te blijven vechten. Hiermee wordt de Russische gevechtskracht uitgeput.
Indien de Russen Bakhmut hadden ingenomen na een Oekraense terugtrekking, hadden ze ervoor kunnen kiezen om een pauze in te lassen om hun gevechtskracht te recupereren, in plaats van direct door te gaan tegen betere Oekraense posities. In feite hebben de Russen te maken met de sunk cost fallacy in Bachmoet. Er is al zoveel vlees en materieel in gestort dat ze niet meer kunnen stoppen zonder flinke consequenties, ook politieke. Daardoor kan Oekrane de Russen zich laten doodvechten bij Bachmoet, Andiivka, Vuhledar etcetera, totdat ze genoeg getrainde militairen en westers materieel heeft om een tegenoffensief te lanceren. Vanwege diezelfde reden kan dat tegenoffensief overigens ook nog wel even op zich kan laten wachten volgens hem.

De Italianen waren letterlijk de fascisten uit die tijd !quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heb je een puntEnige verschil dat ik me direct kan bedenken is dat de Italianen niet als beesten tekeer gingen in door hun bezette gebieden. Als ik het mis heb hoor ik het graag.

Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:13 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam deze video tegen van een analist die ik nog niet kende:
Wellicht dat het al eerder voorbijgekomen is, maar ik vond zijn redenatie wel logisch klinken. Hij denkt dat Oekrane in Bachmoet is gebleven en zich niet heeft teruggetrokken naar betere posities om de Russen geen operationele pauze te gunnen. Het is in het belang van Oekrane om Rusland voortdurend zware verliezen toe te brengen, want die gemobiliseerden gaan niet vanzelf weg. Door in Bachmoet te blijven, worden de Russen gedwongen tegen zware verliezen te blijven vechten. Hiermee wordt de Russische gevechtskracht uitgeput.
Indien de Russen Bakhmut hadden ingenomen na een Oekraense terugtrekking, hadden ze ervoor kunnen kiezen om een pauze in te lassen om hun gevechtskracht te recupereren, in plaats van direct door te gaan tegen betere Oekraense posities. In feite hebben de Russen te maken met de sunk cost fallacy in Bachmoet. Er is al zoveel vlees en materieel in gestort dat ze niet meer kunnen stoppen zonder flinke consequenties, ook politieke. Daardoor kan Oekrane de Russen zich laten doodvechten bij Bachmoet, Andiivka, Vuhledar etcetera, totdat ze genoeg getrainde militairen en westers materieel heeft om een tegenoffensief te lanceren. Vanwege diezelfde reden kan dat tegenoffensief overigens ook nog wel even op zich kan laten wachten volgens hem.

Die kan maar beter goed uitkijken voor een loslopende (oud-)legionair uit Oekrane of Polen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kennen we hem nog?
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijkbaar niet een hele lieve jongen.

Ok I stand correctedquote:Op woensdag 29 maart 2023 15:02 schreef oheng het volgende:
[..]
De Italianen waren zeker geen lieverdjes.

Zijn verhaal klinkt goed, maar is het ook vol te houden als de Ruskies eens iets winnen?quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.
Ook lijkt het me qua werven niet de beste impuls geven. Oekrane voelt de vele slachtoffers echt wel.

Whehehehequote:According to "Baza", the cause of the fire in the FSB border guard building on March 16 might have been an explosion of a drone that was found in the region not long before. Special services tried to examine and dismantle the drone on their own. As a result, the drone exploded and three people died.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Klinkt als leuk (vergezocht) hersenspinsel maar niet heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:46 schreef J.B. het volgende:
Daarnaast suggereren ze dat Oekrane Russische raketaanvallen uitlokt door met drones in Rusland te vliegen. De Oekraners weten dat de Russen weinig raketten meer hebben en dat wat ze nog wel afvuren voor een aanzienlijk deel onderschept wordt. Op die manier zouden de Russen hun laatste raketten verspillen en hoeft Oekrane later minder rekening te houden met lange-afstandsraketten.

quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Whehehehe

[ twitter ]Vreemd om dat in je kantoor te doen tenzij je dacht dat het slechts een verkenningsdrone was zonder explosieven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Klinkt als leuk (vergezocht) hersenspinsel maar niet heel waarschijnlijk.

Volgens mij is de target fabrieken of militaire vliegvelden of andere objecten die tbv Russische leger zijn. Niet slechts verkennen, explosies.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?
Als ik het goed begrijp worden er zo af en toe drones gevonden diep in Rusland. Niets over explosieven of iets dergelijks.
Gewoon drones die ze zo ver mogelijk laten verkennen zonder dat men zich druk maakt over het terug vliegen?

Kijken wat luchtverdediging (niet) doet. Spierballen laten zien. Russen nerveus maken. Ervaring opdoen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is wat het doel van die drones is?
Als ik het goed begrijp worden er zo af en toe drones gevonden diep in Rusland. Niets over explosieven of iets dergelijks.
Gewoon drones die ze zo ver mogelijk laten verkennen zonder dat men zich druk maakt over het terug vliegen?

In het begin waren alle Amerikaanse generaals er op tegen dat Oekrane Bahkmut niet ging laten vallen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje wat bij de meeste analisten klinkt hoor. Alleen is niet iedereen het ermee eens dat het voor Oekrane verstandig is om te doen gezien de verliezen die ze zelf hebben.
Ook lijkt het me qua werven niet de beste impuls geven. Oekrane voelt de vele slachtoffers echt wel.

Rust was gewoon een "beetje gek".quote:

quote:Oekrains leger valt spoorwegdepot Melitopol aan
Het Oekraense leger heeft woensdag een spoorwegdepot in de zuidelijke stad Melitopol aangevallen. Daarbij is de stroom in de door Rusland bezette stad en nabijgelegen dorpen uitgevallen.
In de stad hebben meerdere explosies plaatsgevonden. Dat laat Ivan Fedorov, de verbannen burgemeester van Melitopol, weten via Telegram. Volgens het Russische staatspersbureau TASS zijn er geen slachtoffers gevallen.
Melitopol is deel van de landbrug die Rusland met de sinds 2014 bezette Krim verbindt. De stad is daarmee een belangrijke plek voor de Russen voor de bevoorrading en de versterking van hun troepen.
Het is niet bekend welke wapens Oekrane bij de aanval heeft ingezet. Mogelijk heeft het leger nieuwe wapens gebruikt die het land van het Verenigd Koninkrijk heeft gekregen.

Oekraine is lekker bezig deze weekquote:

quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Whehehehe

[ twitter ]Bommetje onschadelijk maken op kantoor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of hebben ze een schroevendraaier in de accu gemept? Russen zijn echt teringdom
 Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*

quote:
Volgens mij was dat gister en niet vandaag?quote:Op woensdag 29 maart 2023 08:49 schreef Anton91 het volgende:
En blijkbaar een of meerdere doelen geraakt in Melitopol. Ze posten allemaal hetzelfde filmpje, maar bij een tweet staat dat er een luchthaven is geraakt, andere tweet een spoorweg depot en weer een andere dat de verlichting in de stad uit ging.
[ twitter ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |