Snap niet hoe Oostenrijk het zover heeft laten komen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Oostenrijk staat letterlijk bekend bij alle inlichtingendiensten als volledig geinfiltreerd door de Russen. Je kan ze niet vertrouwen.
Leg eens uit, hoe moet zo’n “vredesplan” eruit zien?quote:
Het is niet alsof de Chinezen die havens even kunnen oppakken en naar China kunnen verhuizen, die worden t.z.t. gewoon onteigend en komen dan terug in westerse handen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Russen hebben niets, ja een paar bootjes. Chinezen hebben havens, zo'n beetje in het hele middenlandse zeegebied. Dergelijke sancties zullen betekenen dat Griekenland kapot is en de Euro waarschijnlijk valt. de VS schijt nu al in de broek voor China, en Duitsland ook. Voor Rusland is eigenlijk helemaal niemand bang omdat die echt niets voorstellen.
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leg eens uit, hoe moet zo’n “vredesplan” eruit zien?
En ten tweede: er lijkt onder de Oekraners voldoende draagvlak te zijn om door te vechten. Wie is Niemller dan om voor hen te beslissen dat ze het hoofd maar moeten buigen voor Rusland?
Als je het wil kan dat prima. Mag lijen als we jn oorlog zijn met China dat we ze hier niet gewoon rustig allerlei bedrijven laten hebbenquote:Op donderdag 30 maart 2023 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
je kunt niet zomaar ongestraft de halve wereld onteigenen. Waarom denk je dat wij zo rijk zijn?
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @Za zelf natuurlijk.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.
Het kan inderdaad wel, de prijs die we ervoor betalen gaat enorm zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je het wil kan dat prima. Mag lijen als we jn oorlog zijn met China dat we ze hier niet gewoon rustig allerlei bedrijven laten hebben
Iamjackscompletelackofsurprise.gifquote:Op donderdag 30 maart 2023 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[ twitter ]
Dat wagner is natuurlijk ook een recept voor extreme incidenten. Je stelt veroordeelde moordeNaars (vaak mensen die zelf al ernstig psychisch beschadigd zijn en of kampen met ernstige persoonijkheisstoornissen) bloot aan extreme stress en constante doodsangsten, dan moeten mensen niet raar opkijken dat dit soort gruwelijkheden vaker gaan gebeuren.
Gewoon, dat Rusland mag houden wat ze eerlijk hebben gepikt. En dat Oekrane voortaan doet wat Moskou zegt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @:Za zelf natuurlijk.
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er gaat geen vredesplan zijn zolang Putin er nog zit en er Russen in Oekrane zijn, lijkt me.
Donbas en Krim naar Rusland. Daarna vrede. En dan shockedpikachu.jpg zodra Rusland wederom aanvalt. Zoiets denk ik. En dan begint het hele riedeltje excuses opnieuw.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik vraag me af wat zo’n Niemller dan wil zien. Of user @:Za zelf natuurlijk.
Ja dat is logisch. Maar als je in oorlog met China bent is de prijs sowieso al enorm...quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het kan inderdaad wel, de prijs die we ervoor betalen gaat enorm zijn.
Ja, daarom gaat er geen oorlog komen, dat zou echt heel erg dom zijn. Als China Taiwan wil pakken kunnen we daar niets tegen doen en dat wel proberen brengt ook Japan in gevaar.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat is logisch. Maar als je in oorlog met China bent is de prijs sowieso al enorm...
De motivatie onder veel Oekraners is inmiddels zo groot dat, als Oekrane valt, er een hele nasty jarenlange guerrilla-oorlog volgt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.
Niemoller krijgt gewoon een stijfje als 'zijn wereld' een stuk kan inpikken van het verdorven liberale Westen.
Maar de Chinezen hebben dat probleem ook. Als wij Hong Kong pakken kan Xi niets doen want dan escaleert het.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, daarom gaat er geen oorlog komen, dat zou echt heel erg dom zijn. Als China Taiwan wil pakken kunnen we daar niets tegen doen en dat wel proberen brengt ook Japan in gevaar.
Chinezen hebben inderdaad ook niets aan escalatie, dus zullen ze Taiwan ook niet zo snel aanvallen, maar de Taiwanezen moeten ook niet denken dat ze zo safe zijn dat ze onafhankelijkheid kunnen uitroepen, het evenwicht is namelijk wel wankel.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de Chinezen hebben dat probleem ook. Als wij Hong Kong pakken kan Xi niets doen want dan escaleert het.
Alleen de Oekraners zelf kunnen beslissen hoeveel offers "genoeg" zijn om hun vrijheid terug te winnen. Wij kunnen hen alleen maar zo veel mogelijk wapens leveren en de Russen totaal kapot sanctioneren. (wat we beiden overigens veel te min doen)quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk wel een grens. Je gaat niet honderdduizenden Oekraiense jonge mannen opofferen wanneer Rusland krampachtig zou blijven vasthouden aan een honderd kilometer Donbas en standhouden natuurlijk, maar dat punt is nog lang niet bereikt.
Niemoller krijgt gewoon een stijfje als 'zijn wereld' een stuk kan inpikken van het verdorven liberale Westen.
Wij gaan ook niet jaren ons halve defensiebudget uitgeven aan een paar lullige vierkante kilometer.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alleen de Oekraners zelf kunnen beslissen hoeveel offers "genoeg" zijn om hun vrijheid terug te winnen. Wij kunnen hen alleen maar zo veel mogelijk wapens leveren en de Russen totaal kapot sanctioneren. (wat we beiden overigens veel te min doen)
Het gaat ook niet alleen om die "paar lullige vierkante kilometer", maar ook om het voor de komende decennia neutraliseren van de Russen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij gaan ook niet jaren ons halve defensiebudget uitgeven aan een paar lullige vierkante kilometer.
Die Russen gaan echt geen NAVO-landen aanvallen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het gaat ook niet alleen om die "paar lullige vierkante kilometer", maar ook om het voor de komende decennia neutraliseren van de Russen.
Die moeten ze dan maar vierendelen op het Rode Pleinquote:Op donderdag 30 maart 2023 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[ twitter ]
Dat wagner is natuurlijk ook een recept voor extreme incidenten. Je stelt veroordeelde moordeNaars (vaak mensen die zelf al ernstig psychisch beschadigd zijn en of kampen met ernstige persoonijkheisstoornissen) bloot aan extreme stress en constante doodsangsten, dan moeten mensen niet raar opkijken dat dit soort gruwelijkheden vaker gaan gebeuren.
Maar wel destabiliseren en saboteren en hun civiele vliegtuigen uit de lucht schieten.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Russen gaan echt geen NAVO-landen aanvallen.
1 april valt vroeg dit jaarquote:Op donderdag 30 maart 2023 19:45 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)n-terug-in-oekraine/
Ryanair hoopt dat na de zomer het luchtruim van Oekrane weer open gaat, maar dat lijkt me wat al te optimistisch
Ik zou eerder in jaren denken dan in maanden, ook voor wat betreft Rusland trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |