abonnement Unibet Coolblue
pi_208536743
quote:
Vandaag, 17:00
Groeiende groep mensen met een baan tóch dakloos

Dieuwke van Ooij

verslaggever Nieuwsuur

Tessel Bruns

Werken of studeren, mentaal en fysiek in goede gezondheid verkeren, maar toch dakloos raken. Het overkomt steeds meer mensen in Nederland. De groep zogeheten economische daklozen groeit snel, dat bevestigen tenminste zes grote gemeenten aan Nieuwsuur. Het gaat dan vaak om alleenstaanden, maar ook om mensen met zeer jonge kinderen.

"Deze nieuwe groep heeft eigenlijk alleen een woonprobleem en heeft het vroeger altijd zelf kunnen rooien", zegt Boaz Adank, wethouder zorg en veiligheid in Breda. Omdat deze groep daklozen geen last heeft van een verslaving of een psychisch probleem, zijn ze volgens de gemeenten zelfredzaam en komen daarom niet in aanmerking voor de reguliere daklozenopvang.

Ze zijn op zichzelf aangewezen als het gaat om huisvesting. Door het grote tekort aan woningen, slapen steeds meer mensen bij familie of vrienden of zelfs in hun auto.

Richard Jardinier leefde maandenlang in zijn auto nadat hij zijn huis kwijtraakte. Het was steenkoud, maar hij durfde de auto niet te laten draaien. "Dan weten mensen dat er iemand in de auto zit. Ik schaamde me." En ook de hoogzwangere Esmeralda Schoenmaker belandde op straat, samen met haar 3-jarige dochter.

3:03Hoogzwanger en een dochter van drie: op straat gezet door de gemeente
Wethouder Adank erkent dat de groeiende groep daklozen in alle steden tussen wal en schip raakt. "Als je verslaafd bent, dan kunnen mensen in de opvang intern afkicken en tegelijkertijd kijken we naar passende woonruimte of begeleid wonen. Maar dat geldt niet voor deze nieuwe groep daklozen. Daar moet echt dringend wat voor gebeuren."

Sofahopper
De woningcrisis is de belangrijkste oorzaak voor de groeiende groep economische daklozen. Er is een tekort aan betaalbare woningen, particuliere huur is vaak te duur en er zijn te weinig sociale huurwoningen. "Hugo de Jonge is bezig met meer woningen, maar daar moet echt een tandje bij", zegt Adank.

"De wachtlijsten voor corporatiewoningen zijn heel erg lang en we hebben veel urgente doelgroepen. Dit is formeel niet een urgente groep, maar ik denk wel dat we voor deze doelgroep meer voorrang zouden moeten krijgen", zegt Adank. Andere redenen voor dakloosheid kunnen de stijgende inflatie en schulden zijn, die mensen boven het hoofd zijn gegroeid.

Een zelfredzame dakloze die bij de gemeente aanklopt voor hulp, wordt daarom gevraagd om het eigen netwerk aan te spreken. "We zien dat steeds meer mensen 'sofahopper' worden, dus bij vrienden van bank naar bank verhuizen omdat ze gewoon geen passende woning kunnen vinden", zegt Adaank.

Andere oplossingen
In verschillende gemeenten ontstaan initiatieven voor hulp aan economische daklozen. Bijvoorbeeld 'Onder de Pannen', een landelijk initiatief dat langdurige dakloosheid probeert te voorkomen. De organisatie biedt mensen tijdelijke huisvesting bij particulieren met 'een kamer over'.

In de gemeente Breda heeft Stichting De Herberg nog meer laagdrempelige mogelijkheden om mensen tijdelijk van de straat te houden. Volgens directeur Hanneke van Herwijnen van de stichting is het aantal - vaak jonge - daklozen met een baan dat niet in de traditionele opvang terecht kan, in Breda het afgelopen jaar met 50 procent gegroeid.

Zorgelijk is dat er geen structurele oplossingen zijn. "Het beeld van daklozen klopt niet meer. Het zijn inmiddels mensen zoals jij en ik. Het zijn gewoon mensen waaraan je niet meer kunt zien dat ze dakloos zijn. Dat vraagt andere oplossingen", zegt Van Herwijnen. Ze krijgt dagelijks veel telefoontjes van mensen met een baan, maar zonder huis.

Geen enkele dakloze meer in Nederland in 2030: dat is het doel van het kabinet. Eind 2022 werd daarom het Nationaal Actieplan Dakloosheid gepresenteerd. Daarin staat dat een vaste woning de meest effectieve methode is om dakloosheid te bestrijden. Geënt op de internationale en succesvolle 'housing first'-aanpak. Voor het plan is 65 miljoen uitgetrokken, bovenop de reguliere 385 miljoen die gemeenten ontvangen voor maatschappelijke opvang.

Van de regen in de drup
In sommige gevallen komen economische daklozen in een neerwaartse spiraal terecht. Volgens wethouder Adank een zorgelijke situatie, omdat het mensen zijn die eigenlijk heel goed voor zichzelf kunnen zorgen als ze een huis zouden hebben. "Maar als je in een auto woont, dan doet dat echt iets met je. Je raakt van de regen in de drup en de problemen worden alleen maar groter."

In het ergste geval belanden economische daklozen alsnog in de daklozenopvang, omdat ze verslavingen of psychische problemen ontwikkelen door de nijpende situatie waarin ze verkeren. Volgens gemeenten moet er snel iets gebeuren. "Het begint echt met méér woningen", benadrukt Adank nog maar eens.
Toch bijzonder dat in dit gaaf landje met goede economische groei, nog steeds goed vestigingsklimaat voor ondernemers, stijgende aandelenkoersen, stijgende huizenprijzen, aantrekkelijk belastingklimaat voor grote ondernemingen, stijgende vermogens en geld dat tegen de plinten aanklotst dit nog een probleem is.

De VVD-wethouder lijkt voor een raadsel te staan.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-baan-toch-dakloos
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 maart 2023 @ 21:44:45 #2
367000 roos94
pi_208536788
Sneu..
pi_208536819
Dakloos als in dat ze in een cabrio naar het werk rijden?
pi_208536843
Een asielzoeker/economisch migrant helpen geeft meer deugpunten, jammer dan.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:49:14 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208536866
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:58:39 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208537017
Er is gewoon te weinig gebouwd, punt. Had Sovjet-stijl appartementencomplexen aan randen van steden neergeplempt toen allang uitgerekend had kunnen worden dat er een woningtekort aan zat te komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208537019
Jip ik ben ook dakloos.

Maar gebruik een boot als woning.
Maar zo zijn er meerderen die een boot of een camper gebruiken.









Tja keuzes maken.
En nee het mag niet .
Maar dan moeten ze betaalbare woning neer gaan zetten .
En als ze gaan erkennen dat mensen in Nederland zo leven.
Dan is de overheid verplicht om er iets aan te doen.
Maar die zitten nu al met hun handen in haar wegens de asielbeleid voor mensen die in Nederland mogen blijven .


Optie die de overheid zal moeten aan bieden
Is dat je gewoon mag wonen in recreatiegebied en in de havens
Om er voor te zorgen dat de markt tot rust gaat komen.
Tiny home ook gewoon toe gaan laten.

Tenslotte meeste economische zwervers zijn vaak ingeschreven op een briefadres of nog volledig ingeschreven bij hun ouders.
En zijn technische gezien geen zwerver
pi_208537045
Stem VVD
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:01:40 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208537076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:00 schreef Cupfighter het volgende:
Stem VVD
Dit valt zeker niet alleen op het conto van de VVD te schrijven, alle partijen hebben hier te weinig aan gedaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208537226
quote:
Geen enkele dakloze meer in Nederland in 2030: dat is het doel van het kabinet. Eind 2022 werd daarom het Nationaal Actieplan Dakloosheid gepresenteerd. Daarin staat dat een vaste woning de meest effectieve methode is om dakloosheid te bestrijden.
Dit is me toch wel een onverwachte openbaring, hoor.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:29:26 #11
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208537485
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is me toch wel een onverwachte openbaring, hoor.
Inderdaad. Gewoon ff naar Funda, huisje kopen, klaar. Ik zie het probleem niet. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208537537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:

Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig Rutte IV wil graag achterlijke stikstofnormen (4000x zo scherp als de oosterburen) hanteren
FTFY.
pi_208537549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit valt zeker niet alleen op het conto van de VVD te schrijven, alle partijen hebben hier te weinig aan gedaan.
De VVD is wel de hoofdoorzaak
pi_208537573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
Jip ik ben ook dakloos.

Maar gebruik een boot als woning.
Maar zo zijn er meerderen die een boot of een camper gebruiken.

-knip in filmpjes-

Tja keuzes maken.
En nee het mag niet .
Maar dan moeten ze betaalbare woning neer gaan zetten .
En als ze gaan erkennen dat mensen in Nederland zo leven.
Dan is de overheid verplicht om er iets aan te doen.
Maar die zitten nu al met hun handen in haar wegens de asielbeleid voor mensen die in Nederland mogen blijven .


Optie die de overheid zal moeten aan bieden
Is dat je gewoon mag wonen in recreatiegebied en in de havens
Om er voor te zorgen dat de markt tot rust gaat komen.
Tiny home ook gewoon toe gaan laten.

Tenslotte meeste economische zwervers zijn vaak ingeschreven op een briefadres of nog volledig ingeschreven bij hun ouders.
En zijn technische gezien geen zwerver
Tering man. Knap hoe je het volhoudt.

[ Bericht 58% gewijzigd door Regilio_ op 26-03-2023 14:43:54 ]
pi_208537745
Ik zie inderdaad ook steeds meer van die gevallen die maar een kamer gaan wonen of van vriend naar vriend hoppen.

Ik vind het mensonterend.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 22:50:04 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208537759
Maar denk aan de natuur, de boeren, de asielzoekers, de weet ik veel wat voor andere politieke bullshit smoesjes ;(

Oprutte.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208537971
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Tering man. Knap hoe je het volhoudt.
Ik moest kiezen tussen mijn huizen te houden
Ik had een 45m2 woning in de verhuur.
Voor 700 euro in de maand
Dat was inclusief woz en verzekeringen voor riolering en boiler.
Glas verzekering en opstal verzekering.
Dit was mijn eerste woning maar door de vve werd er niks gedaan aan de gezamelijk hal.
Uiteindelijk deze verkocht met verlies.

Mijn eigen huidige woning van 60m2 met eigen grond verkocht .
Ik werd niet afgekeurd door de uwv .
Maar was niet meer in staat om te werken met volledige 40 uur werk week.
En de 24/26 uur werk week leverde te weinig op.
Kon dus dus hypotheek niet voldoen.
Met de ontslag geld overleeft tot het het verkocht werd.

De inkomsten van de flatje had ik maar 150 euro van over nadat alles was betaal.
En die 150 euro ging in de pot voor onderhoud. (Je blijft verantwoordelijk)

Keuze genomen om een boot te kopen.
Omdat het dramatische de prijs verlaagt.
Kwa maandelijks uitgave.
Aangezien ik al zag aankomen wegens de corona dat werk moeilijk te krijgen is.
Geluk dat ik de boel verkocht heb tijdens de corona.
Omdat na de energie crisis en de oorlog.
Zeker weet dat ik de stroom rekening niet meer kon betalen.

Ondertussen weer ontslagen .
En dan in de ww ook nog door me rug gegaan wegens de trap afvallen bij de laaste trede
Wegens een vaccinatie van de corona waar ik zwaar op reageer kwa maag en darmen
Laat ik het zo zeggen de wc niet meer gehaald bij mijn broertje zijn woning.

Nu bijna weer 2 jaar in de ziektewet .
En ondertussen weer scans gehad en nu ook artrose met hernias er bij.
Bukken en tillen is gewoon over.
Ondertussen al weer gehoord dat ze me niet willen afkeuren terwijl ik al 25% bent afgekeurd.
Omdat de minimale loon omhoog is gegaan vs mijn ouwe minimale loon.

Dus voor je het weet staat je leven op de kop.
En moet je keuze maken.
En de keuze was simpel.
Een boot dat kost het minste per maand
Ook al zal ik weer werken op 26 uur werk week.
En ja de boot om de 5 jaar er uit .
Gelukkige is deze al gedaan .
Dus elke maand 100 euro voor weg leggen zodat tegen de tijd het gedaan kan worden.


Waarom ik deze verhaal hier neer zit simpel .

Pas op voor je het weet is leven ze gedraait en de plannen die je had niet meer door gaan .
Dat je flex moet zijn en beter dingen voor kan wezen dan afwachten tot dat het te laat is.
En niet denken dat overkomt mij niet ?
Aangezien ik dat ook dacht maar ondertussen wel twee koop woning kwijt bent.
Terwijl ik in die tijd een salaris had van 2300 euro per maand ex vergoeding.
pi_208538040
Tsja als je 50 jaar lang woningen weggeeft aan niet westerse migranten moet je niet gek opkijken dat je nu in deze situatie verkeerd.
pi_208538259
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
NPC
  zaterdag 25 maart 2023 @ 23:33:15 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208538316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
We kunnen niet bouwen want we hebben twintig jaar lang doelbewust de andere kant op gekeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208539470
De Richard in de video is wel een triest geval, werkt gewoon en is door het afgelopen van z'n huurcontract op straat belandt. Hij lijkt weinig fout te doen maar heeft geen recht op hulp en moet daardoor in z'n auto wonen, daar heb ik echt medelijden mee.

Esmeralda daarentegen is een wat ander verhaal, bij haar lijken me vooral persoonlijke keuzes verantwoordelijk voor haar dakloosheid. Zwanger van de tweede op haar 23e en uit huis gezet zijn geworden omdat haar ex de wijk op stelten zette. Daarvoor moet je het wel behoorlijk bont maken in Nederland, dus om daar nou het woningtekort verantwoordelijk voor te houden... Wel knap klote voor de twee kleintjes, die kunnen er niks aan doen.
pi_208539558
Post adres zoeken, via de gemeente of familie en caravan of boot kopen. Jaarplaats huren en genieten van de vrijheid, nu een huis huren geeft alleen maar stress met die enorme prijzen.

En in de wintermaanden zijn er veel vakantiehuis eigenaren die liever kiezen voor een vaste huurder. Ook B&B eigenaren. En dat geldt ook voor grote vakantiepanden.
pi_208539602
Zat net reizen met Vaes te kijken LA, daar heb je veilige parkings voor mensen met een auto zonder huis maar met een baan. -O- Daar staat 80 wagens waarin mensen slapen op een parking met een hek en beveiliging s nachts.

Das geen trailer trash maar gewoon bizar normale mensen. Met goede diploma’s.
pi_208539656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik moest kiezen tussen mijn huizen te houden
Ik had een 45m2 woning in de verhuur.
Voor 700 euro in de maand
Dat was inclusief woz en verzekeringen voor riolering en boiler.
Glas verzekering en opstal verzekering.
Dit was mijn eerste woning maar door de vve werd er niks gedaan aan de gezamelijk hal.
Uiteindelijk deze verkocht met verlies.

Mijn eigen huidige woning van 60m2 met eigen grond verkocht .
Ik werd niet afgekeurd door de uwv .
Maar was niet meer in staat om te werken met volledige 40 uur werk week.
En de 24/26 uur werk week leverde te weinig op.
Kon dus dus hypotheek niet voldoen.
Met de ontslag geld overleeft tot het het verkocht werd.

De inkomsten van de flatje had ik maar 150 euro van over nadat alles was betaal.
En die 150 euro ging in de pot voor onderhoud. (Je blijft verantwoordelijk)

Keuze genomen om een boot te kopen.
Omdat het dramatische de prijs verlaagt.
Kwa maandelijks uitgave.
Aangezien ik al zag aankomen wegens de corona dat werk moeilijk te krijgen is.
Geluk dat ik de boel verkocht heb tijdens de corona.
Omdat na de energie crisis en de oorlog.
Zeker weet dat ik de stroom rekening niet meer kon betalen.

Ondertussen weer ontslagen .
En dan in de ww ook nog door me rug gegaan wegens de trap afvallen bij de laaste trede
Wegens een vaccinatie van de corona waar ik zwaar op reageer kwa maag en darmen
Laat ik het zo zeggen de wc niet meer gehaald bij mijn broertje zijn woning.

Nu bijna weer 2 jaar in de ziektewet .
En ondertussen weer scans gehad en nu ook artrose met hernias er bij.
Bukken en tillen is gewoon over.
Ondertussen al weer gehoord dat ze me niet willen afkeuren terwijl ik al 25% bent afgekeurd.
Omdat de minimale loon omhoog is gegaan vs mijn ouwe minimale loon.

Dus voor je het weet staat je leven op de kop.
En moet je keuze maken.
En de keuze was simpel.
Een boot dat kost het minste per maand
Ook al zal ik weer werken op 26 uur werk week.
En ja de boot om de 5 jaar er uit .
Gelukkige is deze al gedaan .
Dus elke maand 100 euro voor weg leggen zodat tegen de tijd het gedaan kan worden.


Waarom ik deze verhaal hier neer zit simpel .

Pas op voor je het weet is leven ze gedraait en de plannen die je had niet meer door gaan .
Dat je flex moet zijn en beter dingen voor kan wezen dan afwachten tot dat het te laat is.
En niet denken dat overkomt mij niet ?
Aangezien ik dat ook dacht maar ondertussen wel twee koop woning kwijt bent.
Terwijl ik in die tijd een salaris had van 2300 euro per maand ex vergoeding.
Ja, hier sla je een stevige spijker op de kop. Je kunt nog een leuk appartement kopen in de stad, vraagprijs is een ding maar de vve en het reservefonds zijn nog belangrijke twee dingen.

En ontslagen worden, mensen nu kunnen het zich niet eens voorstellen. In 2009 werd je gewoon ontslagen als de bedrijfscijfers terug liepen en je de laatste nieuwkomer was in het bedrijf. Snapt de generatie nu geen zak van. Vroeger had je een half jaar contract en hoe goed je ook was, hup bam weg want dat was wettelijk gezien makkelijk.

Je kon na 2008 ook niks kopen want bankencrisis en minimaal 3 jaar werken voor een vast contract bij een baas, dat was een eis toen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 26-03-2023 05:03:43 ]
pi_208539676
tis toch niet te geloven, tis echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_208539743
Gaaf land.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208539799
Mooi toch, Amerikaanse toestanden waarbij je gedwongen je auto je thuis moet noemen! ^O^
  zondag 26 maart 2023 @ 08:22:54 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208540064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:00 schreef Cupfighter het volgende:
Stem VVD
leve de marktwerking van de VVD van Stef Blok
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208540099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
Hahaha ja, nu hebben we alle problemen dankzij de boeren.
Leuke spin wel.
Go hard or go home
pi_208540114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Waarom ik deze verhaal hier neer zit simpel .

Pas op voor je het weet is leven ze gedraait en de plannen die je had niet meer door gaan .
Dat je flex moet zijn en beter dingen voor kan wezen dan afwachten tot dat het te laat is.
En niet denken dat overkomt mij niet ?
Aangezien ik dat ook dacht maar ondertussen wel twee koop woning kwijt bent.
Terwijl ik in die tijd een salaris had van 2300 euro per maand ex vergoeding.
Pff, wat vervelend om te lezen Suijkerbuijk. Ik moet binnenkort op voor de WIA, ben benieuwd wat daar van komen gaat.

Ik heb mijn woning nog, maar als ik niet afgekeurd wordt weet ik niet hoe ik het zou moeten doen. Dacht dat alles jn Nederland beter geregeld was eigenlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door KaheemSaid op 26-03-2023 08:44:48 ]
pi_208540176
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:11 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja als je 50 jaar lang woningen weggeeft aan niet westerse migranten moet je niet gek opkijken dat je nu in deze situatie verkeerd.
Sterker nog, deze groep is tegenwoordig bij voorbaat al gekenmerkt als 'urgent', dus als jij als woningzoekende Nederlander een huis wil binnen 5 jaar? Vergeet het maar...
(en 5 jaar is nog aan de lage kant, in veel gemeentes sta je al langer dan 7 jaar op de wachtlijst)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 26 maart 2023 @ 08:55:52 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208540228
Dit verscheen vandaag ook, over de toename van dertigminners die een einde aan hun leven maken.

Weinig perspectief zal vaak de reden zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)orgelijke-trend.html

Edit: topic aangemaakt --> NWS / Toename zelfmoorden onder mensen onder de 30

[ Bericht 22% gewijzigd door Eightyone op 26-03-2023 09:04:25 ]
  zondag 26 maart 2023 @ 08:56:27 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208540230
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:45 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Sterker nog, deze groep is tegenwoordig bij voorbaat al gekenmerkt als 'urgent'
Onzin.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208540303
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:55 schreef Eightyone het volgende:
Dit verscheen vandaag ook, over de toename van dertigminners die een einde aan hun leven maken.

Weinig perspectief zal vaak de reden zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)orgelijke-trend.html

Edit: topic aangemaakt --> NWS / Toename zelfmoorden onder mensen onder de 30
Of niet mee kunnen draaien in deze zeer veeleisende maatschappij. Het aantal psychische klachten laat niet voor niets al decennia een stijgende lijn zien.
  zondag 26 maart 2023 @ 09:57:57 #35
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_208540608
quote:
Dit is formeel niet een urgente groep, maar ik denk wel dat we voor deze doelgroep meer voorrang zouden moeten krijgen",
Wanneer ben je in Nederland wel urgent dan.?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_208540676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
Mensen willen ook overal kunnen vliegen, terwijl de Randstad al een vliegveld heeft, verbonden met de peperdure HSL.
https://www.rijnmond.nl/n(...)eken-voor-woningbouw
pi_208540718
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 07:58 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
De grootste thuisbasis die ik heb is in dat lege koppie van jou.
Ik woon daar nu al geruime tijd zonder huur te betalen.

Kerel, pak je koffers en vertrek.
Kleine mopperende pessimist dat je bent.
Maak je maar geen illusies hoor, maar die opmerking over thuiswonen vond ik wel hilarisch ja.

Zou ik graag willen doen, maar dat is me al praktisch onmogelijk gemaakt. Nu maar plan B dus.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208540719
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Pff, wat vervelend om te lezen Suijkerbuijk. Ik moet binnenkort op voor de WIA, ben benieuwd wat daar van komen gaat.

Ik heb mijn woning nog, maar als ik niet afgekeurd wordt weet ik niet hoe ik het zou moeten doen. Dacht dat alles jn Nederland beter geregeld was eigenlijk.
Het is simpel.
Je kan alleen in je koop woning blijven en een bijstandsuitkering krijgen.
Als deze voor waarden is voldaan.

Geen overwaarde op je huis.
Alleen Vrije belasting voet mag afgelost zijn.
Bank moet toestemming geven
Gemeenten moet toestemming geven
Singel max 6700 euro spaar geld of gezin 13400 euro.
Geen auto die boven de 6700 euro waard is

Zo niet.
Geen bijstandsuitkering.
Ga je maar werken.

https://www.rijksoverheid(...)is-recht-op-bijstand

Geld ook voor mij
De boot heeft een bepaalde waarde .
Daardoor krijg ik geen bijstand.
Dus moet ik het maar verkopen.

Enigste tip die ik kan geven
Nieuwe baan zoeken.
Tijdens proefperiode gewoon ziek worden.
Je word ontslagen .
En de uwv moet de ziekte wet overpakken.
De werkgever hoef jouw geen 2 jaar ziektewet betalen.
En op die manier gewoon de uwv gaan forceren op je afkeur.

Aangezien de meeste in Nederland niet genoeg premie heeft betaalt .
Anderen woorden dik 60% van de bevolking krijg geen afkeur .


https://www.brandmr.nl/bl(...)hiktheidspercentage/

Hier staat een berekening hoe het de afkeur % word berekent.


Ze proberen bij mij weer te flikken door onder werk beschikbaar als magazijnmedewerker.
Magazijn medewerkers doen tillen en verplaatsen.
Dat mag ik niet met mijn rug
Toch zetten ze het er in omdat ze schijt er aan hebben.
Dus je moet in verweer gaan tegen de de lijst van alternatieve beroep.
pi_208540828
De grootste groep die een huis nodig hebben zijn de eenpersoonshuishouden. Of 1 op de 3 huwelijken klapt na 5 jaar of mensen willen helemaal geen relatie meer. Lekker happy single toch?

Dus iedereen kan wel op asielzoekers gaan afgeven maar die aantal is maar weinig vergeleken met de "lekker happy single" mensen.

[ Bericht 27% gewijzigd door HSG op 26-03-2023 10:31:54 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208540892
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Het is simpel.
Je kan alleen in je koop woning blijven en een bijstandsuitkering krijgen.
Als deze voor waarden is voldaan.

Geen overwaarde op je huis.
Alleen Vrije belasting voet mag afgelost zijn.
Bank moet toestemming geven
Gemeenten moet toestemming geven
Singel max 6700 euro spaar geld of gezin 13400 euro.
Geen auto die boven de 6700 euro waard is

Zo niet.
Geen bijstandsuitkering.
Ga je maar werken.
Ja echt verschrikkelijk, want bijna iedereen heeft overwaarde tegenwoordig...

Ik probeer nu, helaas, in aanmerking te komen voor een WIA, dan geldt dit gelukkig niet. Maar mocht dit niet doorgaan dan zit ik flink in de stress inderdaad.

Gaaf land, om je dood te schamen!
pi_208540942
Mijn zoon huurt een flat van de sociale huur, hij heeft twee slaapkamers en een goed beloopbare zolder met vaste trap + een overloop, 1 grote en 1 kleinere kamer, zet daar nog 1 dakraam bij en verwarming en hoppa 2 slaapkamers extra.
Dus eigenlijk bewoont hij (na een kleine verbouwing) een 5 kamer flat in zijn uppie.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:48:50 #42
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_208541020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
Kunnen prima bouwen alleen niet opbouwen tegen al die gelukzoekers die d66 omarmt en knuffelt voor deugpunten
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_208541060
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:39 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon huurt een flat van de sociale huur, hij heeft twee slaapkamers en een goed beloopbare zolder met vaste trap + een overloop, 1 grote en 1 kleinere kamer, zet daar nog 1 dakraam bij en verwarming en hoppa 2 slaapkamers extra.
Dus eigenlijk bewoont hij (na een kleine verbouwing) een 5 kamer flat in zijn uppie.
gefeliciteerd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:55:07 #44
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_208541082
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:34 schreef Noek het volgende:

[..]
Hahaha ja, nu hebben we alle problemen dankzij de boeren.
Leuke spin wel.
Het is een ras d66er die zijn net als de forum stemmers niet goed bij hun hoofd.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_208541088
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:39 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon huurt een flat van de sociale huur, hij heeft twee slaapkamers en een goed beloopbare zolder met vaste trap + een overloop, 1 grote en 1 kleinere kamer, zet daar nog 1 dakraam bij en verwarming en hoppa 2 slaapkamers extra.
Dus eigenlijk bewoont hij (na een kleine verbouwing) een 5 kamer flat in zijn uppie.
Oke, en nu?
Sicker than your average.
pi_208541112
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja echt verschrikkelijk, want bijna iedereen heeft overwaarde tegenwoordig...

Ik probeer nu, helaas, in aanmerking te komen voor een WIA, dan geldt dit gelukkig niet. Maar mocht dit niet doorgaan dan zit ik flink in de stress inderdaad.

Gaaf land, om je dood te schamen!
Probleem is dat velen mensen die een koop woning hebben.
Nooit niet hebben na gedacht om zich zelf toch blijven in te schrijven voor een huurwoning.
Je staat bij verplicht verkoop gelijk gewoon op straat.
En zoek je verder zelf maar uit.

Dit is de reden dat ik zelf de keuze heb gemaakt om een boot te pakken.
En zoeken ze het maar uit.

Ik hoef geen woning meer te hebben.
En ja de gemeenten heeft een aangeboden.
Een 35m2 woning van 750 euro per maand in een flat die op instorten staat.

Maar er is een keuze die je kan maken
Dat zijn antikraak woningen
Die woning kan je huren .
Maar je moet wel flex blijven
Je weet dus niet hoelang je die woning kan blijven huren.
Dus minimaal bezit hebben wat je zo op een aanhanger kan zetten als je naar de volgende antikraak woning gaat huren .

Dit is een optie .
Maar je kan bij elke gemeente je uitkering gaan aanvragen wat tijd kost met verwerken en goedkeuren.
Als je van gemeenten van gemeenten gaat zwerven.
Dus die spaar pot van 6700 euro heb je echt nodig op dat moment

Wel laat ik het zo zeggen niet aan mij besteed.
Ik zal gek worden met de gedachten dat ik elke keer moet gaan bedelen er voor.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:59:27 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208541122
Gaaf land man.

Dit krijg je dus als je jaarlijks een bult gelukszoekers binnen laat. Je eigen volk kan de pleuris krijgen mag het uitzoeken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
De nieuwe scapegoat van d66, boeren.

Jullie zijn echt heel ziek daar. Wat een haat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 maart 2023 @ 11:00:51 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208541138
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:34 schreef Noek het volgende:

[..]
Hahaha ja, nu hebben we alle problemen dankzij de boeren.
Leuke spin wel.
Dat mensen dit gelul nog geloven ook...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208541157
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Kunnen prima bouwen alleen niet opbouwen tegen al die gelukzoekers die d66 omarmt en knuffelt voor deugpunten
Objectief gezien hebben we al ruim 13 jaar aan een stuk de VVD aan het roer. Dat emotionele mafklappers door hun subjectieve beleving D66 de schuld geven van falend beleid op alle vlakken waar regeringsdeelname voor vereist is, is wel triest. Laten we nog meer bezuinigen op scholing dat meer mensen emotionele subjectieve mafklappers worden.
pi_208541189
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 08:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Onzin.
Ik kan dit onderbouwen, jij ook?

quote:
Wanneer een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, verbindt het COA de vergunninghouder binnen 2 weken aan een gemeente. Het COA verbindt diegene aan een gemeente waar die de beste kans hebben om in te burgeren. Om te bepalen bij welke gemeente de vergunninghouder past, verzamelt het COA informatie.

...

Gemeenten hebben 10 weken de tijd om woonruimte te vinden. Gemiddeld duurt het momenteel langer voor ze een woning aangeboden krijgen, omdat er te weinig woningen zijn. Als de gemeente een woning heeft gevonden, hebben vergunninghouders 2 weken de tijd om te verhuizen.
Hieruit:
https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

Dus, zo goed als binnen 3 maanden, heeft een statushouder een huurwoning.
Zet dit even af tegen de gemiddeld 6 jaar wachttijd voor Nederlanders...

:N :N
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208541203
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:03 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Ik kan dit onderbouwen, jij ook?
[..]
Hieruit:
https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

Dus, zo goed als binnen 3 maanden, heeft een statushouder een huurwoning.
Zet dit even af tegen de gemiddeld 6 jaar wachttijd voor Nederlanders...

:N :N
de vraag is of ze zich hieraan houden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:05:22 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208541214
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Gaaf land man.

Dit krijg je dus als je jaarlijks een bult gelukszoekers binnen laat. Je eigen volk kan de pleuris krijgen mag het uitzoeken.
[..]
De nieuwe scapegoat van d66, boeren.

Jullie zijn echt heel ziek daar. Wat een haat.
Zegt meneer in dezelfde post waar hij anderen loopt te haten. :')
  Beste debater 2022 zondag 26 maart 2023 @ 11:11:01 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208541263
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief gezien hebben we al ruim 13 jaar aan een stuk de VVD aan het roer. Dat emotionele mafklappers door hun subjectieve beleving D66 de schuld geven van falend beleid op alle vlakken waar regeringsdeelname voor vereist is, is wel triest. Laten we nog meer bezuinigen op scholing dat meer mensen emotionele subjectieve mafklappers worden.
Die hekel aan D66 ligt dan ook meer aan het feit dat ze a) geen zak hebben uitgevoerd om VVD-beleid te veranderen, integendeel, ze hebben er ideologisch gigantisch aan bijgedragen met hun flex- en decentralisatiefetisj en b) ze ondanks alle problemen die Jan Modaal daardoor heeft zich vooral bezig houden met allerhande woke grachtengordelians wereldvreemd gekloot.

D66 is VVD met wat regenboogjes en eenhoorntjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 maart 2023 @ 11:11:15 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208541268
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zegt meneer in dezelfde post waar hij anderen loopt te haten. :')
Wat ik zeg is een van de werkelijke oorzaken. Dat is het verschil.

Wat jij zegt is een of ander vaag bedacht kul argumentje door je politbureau wat je blindelings opvolgt. Maar ga maar verder hoor met je boerenhaat. We hebben gezien wat het oplevert anderhalve week terug. Goed bezig dat Decimeer66.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208541329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit valt zeker niet alleen op het conto van de VVD te schrijven, alle partijen hebben hier te weinig aan gedaan.
Onjuist. Dit is als gevolg van het rampzalige beleid van meneer Blok, een VVD-minister
pi_208541338
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief gezien hebben we al ruim 13 jaar aan een stuk de VVD aan het roer. Dat emotionele mafklappers door hun subjectieve beleving D66 de schuld geven van falend beleid op alle vlakken waar regeringsdeelname voor vereist is, is wel triest. Laten we nog meer bezuinigen op scholing dat meer mensen emotionele subjectieve mafklappers worden.
Mja D66 heeft ook geregeld meegedaan, dan is het wel grappig om nu de schuld bij de boeren neer te leggen denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208541384
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief gezien hebben we al ruim 13 jaar aan een stuk de VVD aan het roer. Dat emotionele mafklappers door hun subjectieve beleving D66 de schuld geven van falend beleid op alle vlakken waar regeringsdeelname voor vereist is, is wel triest. Laten we nog meer bezuinigen op scholing dat meer mensen emotionele subjectieve mafklappers worden.
In hetzelfde jaar toen de Arabische Lente begon trouwens
pi_208541483
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die hekel aan D66 ligt dan ook meer aan het feit dat ze a) geen zak hebben uitgevoerd om VVD-beleid te veranderen, integendeel, ze hebben er ideologisch gigantisch aan bijgedragen met hun flex- en decentralisatiefetisj en b) ze ondanks alle problemen die Jan Modaal daardoor heeft zich vooral bezig houden met allerhande woke grachtengordelians wereldvreemd gekloot.

D66 is VVD met wat regenboogjes en eenhoorntjes.
Waarop ik antwoorde dat was toch echt een verwoorde hekel aan gelukszoekers die er veel zouden zijn door d66 beleid, jou verklaring gaat daar totaal niet over. Probeer het nog eens zonder je eigen obssessie jegens woke erin mee te nemen.
pi_208541718
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Het is een ras d66er die zijn net als de forum stemmers niet goed bij hun hoofd.
Beetje dom wel.
Net zo dom om steeds te roepen dat alles door asielzoekers komt want daar zijn zij zo wars van. Nu hebben ze hun asielzoekers gevonden in de vorm van boeren. Boeren zijn de nieuwe gelukszoekers
Go hard or go home
  zondag 26 maart 2023 @ 12:02:15 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208541764
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Beetje dom wel.
Net zo dom om steeds te roepen dat alles door asielzoekers komt want daar zijn zij zo wars van. Nu hebben ze hun asielzoekers gevonden in de vorm van boeren. Boeren zijn de nieuwe gelukszoekers
De Brusselse machthebbers die verbieden woningbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 12:20:38 #61
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_208541980
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief gezien hebben we al ruim 13 jaar aan een stuk de VVD aan het roer. Dat emotionele mafklappers door hun subjectieve beleving D66 de schuld geven van falend beleid op alle vlakken waar regeringsdeelname voor vereist is, is wel triest. Laten we nog meer bezuinigen op scholing dat meer mensen emotionele subjectieve mafklappers worden.
Je hebt gelijk die zijn feitelijk net zo schuldig maar het is cu en d66 die strenger beleid blokkeert.
Overigens is vvd onder rubberen mark net zo schuldig die kunnen ook hun rug recht houden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_208542222
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:55 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oke, en nu?
Ik bedoel er eigenlijk mee dat het eigenlijk waanzin is dat 1 persoon een appartement krijgt wat geschikt is voor een gezin.
pi_208542292
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat in dit gaaf landje met goede economische groei, nog steeds goed vestigingsklimaat voor ondernemers, stijgende aandelenkoersen, stijgende huizenprijzen, aantrekkelijk belastingklimaat voor grote ondernemingen, stijgende vermogens en geld dat tegen de plinten aanklotst dit nog een probleem is.

De VVD-wethouder lijkt voor een raadsel te staan.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-baan-toch-dakloos
Blijkbaar is het Mark Rutte geheugensyndroom besmettelijk. Die VVD-wethouder vergeet gemakkelijk dat het college onder leiding van zijn partij al jaren beleid maakt om het bouwen van sociale huur in de stad tegen te gaan en in te zetten op gentrificatie van de volkswijken. Goh, zouden kwetsbare mensen dan buiten de boot vallen?
pi_208542302
Misschien dat het eens tijd wordt voor een huiszoekerscentrum?
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:47:00 #65
206731 Mortaxx
Doomer
pi_208542305
komt doordat ze tegenwoordig allemaal de nieuwste iphone willen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 26 maart 2023 @ 12:54:03 #66
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208542381
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik moest kiezen tussen mijn huizen te houden
Ik had een 45m2 woning in de verhuur.
Voor 700 euro in de maand
Dat was inclusief woz en verzekeringen voor riolering en boiler.
Glas verzekering en opstal verzekering.
Dit was mijn eerste woning maar door de vve werd er niks gedaan aan de gezamelijk hal.
Uiteindelijk deze verkocht met verlies.

Mijn eigen huidige woning van 60m2 met eigen grond verkocht .
Ik werd niet afgekeurd door de uwv .
Maar was niet meer in staat om te werken met volledige 40 uur werk week.
En de 24/26 uur werk week leverde te weinig op.
Kon dus dus hypotheek niet voldoen.
Met de ontslag geld overleeft tot het het verkocht werd.

De inkomsten van de flatje had ik maar 150 euro van over nadat alles was betaal.
En die 150 euro ging in de pot voor onderhoud. (Je blijft verantwoordelijk)

Keuze genomen om een boot te kopen.
Omdat het dramatische de prijs verlaagt.
Kwa maandelijks uitgave.
Aangezien ik al zag aankomen wegens de corona dat werk moeilijk te krijgen is.
Geluk dat ik de boel verkocht heb tijdens de corona.
Omdat na de energie crisis en de oorlog.
Zeker weet dat ik de stroom rekening niet meer kon betalen.

Ondertussen weer ontslagen .
En dan in de ww ook nog door me rug gegaan wegens de trap afvallen bij de laaste trede
Wegens een vaccinatie van de corona waar ik zwaar op reageer kwa maag en darmen
Laat ik het zo zeggen de wc niet meer gehaald bij mijn broertje zijn woning.

Nu bijna weer 2 jaar in de ziektewet .
En ondertussen weer scans gehad en nu ook artrose met hernias er bij.
Bukken en tillen is gewoon over.
Ondertussen al weer gehoord dat ze me niet willen afkeuren terwijl ik al 25% bent afgekeurd.
Omdat de minimale loon omhoog is gegaan vs mijn ouwe minimale loon.

Dus voor je het weet staat je leven op de kop.
En moet je keuze maken.
En de keuze was simpel.
Een boot dat kost het minste per maand
Ook al zal ik weer werken op 26 uur werk week.
En ja de boot om de 5 jaar er uit .
Gelukkige is deze al gedaan .
Dus elke maand 100 euro voor weg leggen zodat tegen de tijd het gedaan kan worden.

Waarom ik deze verhaal hier neer zit simpel .

Pas op voor je het weet is leven ze gedraait en de plannen die je had niet meer door gaan .
Dat je flex moet zijn en beter dingen voor kan wezen dan afwachten tot dat het te laat is.
En niet denken dat overkomt mij niet ?
Aangezien ik dat ook dacht maar ondertussen wel twee koop woning kwijt bent.
Terwijl ik in die tijd een salaris had van 2300 euro per maand ex vergoeding.
Blijf er respect voor hebben Suiker. Hoe je de boel hebt aangepakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 26 maart 2023 @ 12:55:47 #67
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_208542407
Als het aan de VVD ligt verkopen we sociale woningen aan buitenlandse investeerders, de neoliberale droom. Succes is immers een keuze.
Maargoed, die neoliberale droom is in de VS en UK al realiteit geworden, Nederland zal de komende decennia volgen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_208542498
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:55 schreef Revanches het volgende:
Als het aan de VVD ligt verkopen we sociale woningen aan buitenlandse investeerders, de neoliberale droom. Succes is immers een keuze.
Maargoed, die neoliberale droom is in de VS en UK al realiteit geworden, Nederland zal de komende decennia volgen.
Dat is het probleem van liberale.
Dat is eigenlijk een andere woord ik , ik en ik.
De kosten van anderen hun kansen.

En zo word de kloof van rijk en arm grooter .
En ga je langzaam terug in tijd naar een klassen systeem op economisch basis.
pi_208542567
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit valt zeker niet alleen op het conto van de VVD te schrijven, alle partijen hebben hier te weinig aan gedaan.
Het CDA is een goede tweede inderdaad. Maar om nou te zeggen dat bijvoorbeeld de SP hier te weinig aan heeft gedaan is een beetje los van de waarheid.
pi_208542616
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Blijf er respect voor hebben Suiker. Hoe je de boel hebt aangepakt.
Bedankt
Dat is de reden dat ik onafhankelijk wilt zijn van stroom of gas
En moet de boot gewoon onafhankelijk van kunnen draaien.
Met zonnepanelen en hout / diesel kachel brander
Op die manier kan je meer.
Ook de boot zijn onderwater lijn is aangepast met verzinken van het staal .
Dit zorgt er voor dat de boot niet gaat roesten.

regenwater opvangen en een druppel chloor in je wateropslag .
Chloor kook je namelijk uit het water.
En kan je gewoon eten koken en of drinken na het koken van.

Ik zie de wereld erg negatieve omdat het steeds verder word door de spiraal die de instanties maar ook de maatschappij die verandert

Zoals ik al eerder zeg
Meeste gelukkig zijn vaak de zwervers die niet meer mee doen met de maatschappij.
Je heb die kop zorgen niet meer.

https://nos.nl/artikel/23(...)uinigingen-gemeenten

https://nos.nl/artikel/24(...)tschappelijke-opvang
pi_208542618
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:47 schreef Mortaxx het volgende:
komt doordat ze tegenwoordig allemaal de nieuwste iphone willen
volgens onderstaande bron is dat niet de nieuwste trend.

https://speld.nl/2022/06/21/nieuwste-trend-onder-jongeren-lijden/
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208542637
Goh wat een verrassing. Zagen we totaal niet aankomen.
pi_208542847
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:15 schreef Erasmus het volgende:
Goh wat een verrassing. Zagen we totaal niet aankomen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zet-door-de-gemeente

Hoogzwanger en een dochter van drie: op straat gezet door de gemeente
Door het woningtekort is er een nieuwe groep daklozen. Het gaat om mensen die volgens de gemeenten zelfredzaam zijn. Daarom kunnen ze niet terecht in de daklozenopvang en slapen ze noodgedwongen bij vrienden of in hun auto.

Filmpje in de link.

Nog een link.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-en-belastingregels

Stukje er uit.

Particuliere verhuurders zeggen hun woningen te verkopen omdat de huuropbrengst door kabinetsbeleid te laag wordt. Uit een rondgang van de NOS onder verhuurders blijkt dat het niet alleen gaat om de plannen van minister De Jonge om maximale huren in te voeren voor een groot deel van de huurwoningen in de vrije sector, maar ook om de verhoging van de vermogensbelasting op huizen die worden verhuurd. Die maatregel is dit jaar al ingegaan, de andere plannen moeten volgend jaar volgen.


Zie nog meer mensen op straat komen wegens verkoop van deze huizen
pi_208542954
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:45 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Blijkbaar is het Mark Rutte geheugensyndroom besmettelijk. Die VVD-wethouder vergeet gemakkelijk dat het college onder leiding van zijn partij al jaren beleid maakt om het bouwen van sociale huur in de stad tegen te gaan en in te zetten op gentrificatie van de volkswijken. Goh, zouden kwetsbare mensen dan buiten de boot vallen?
Ja en ondertussen iedereen maar roepen "het is de schuld van D66, zoals het eerst altijd de schuld van links was. Zijn die partijen echt zo knap dat ze vanuit een minderheid of zelfs zonder meeregeren heel het overheidsbeleid bepalen, of moeten we eens kijken naar het opheffen van het ministerie van vrom, de gentrificatie, de verhuurdersheffing op cooperaties, etc.

Maar het is gemakkelijker om boos te worden op links, op d66, op de assielzoekers en op wat dan ook dan te kijken naar gekozen beleid door de jaren heen.
pi_208542960
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Of niet mee kunnen draaien in deze zeer veeleisende maatschappij. Het aantal psychische klachten laat niet voor niets al decennia een stijgende lijn zien.
De maatschappij is veeleisend, ómdat je met een bescheiden baan tegenwoordig onmogelijk in basisbehoeften zoals wonen kan voorzien. Niet het beste uit jezelf halen qua diploma's en cv is de onzekerheid qua toekomst voor jezelf vergroten. Dus logisch dat er tegenwoordig nogal een druk op de schouders van mensen ligt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208543438
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja en ondertussen iedereen maar roepen "het is de schuld van D66, zoals het eerst altijd de schuld van links was. Zijn die partijen echt zo knap dat ze vanuit een minderheid of zelfs zonder meeregeren heel het overheidsbeleid bepalen, of moeten we eens kijken naar het opheffen van het ministerie van vrom, de gentrificatie, de verhuurdersheffing op cooperaties, etc.

Maar het is gemakkelijker om boos te worden op links, op d66, op de assielzoekers en op wat dan ook dan te kijken naar gekozen beleid door de jaren heen.
Er wordt electoraal heel effectief gebruik gemaakt van de problemen rond migratie. Na Fortuijn is dat het dominante thema geworden in de Nederlandse politiek, het is altijd op de achtergrond aanwezig. Het falende regeringsbeleid wordt verdedigd met het verhaal dat de andere partijen het nog erger zouden maken. Het lukt maar niet om dat narratief te doorbreken.
pi_208543953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De VVD is wel de hoofdoorzaak
Specifiek Blok met zijn rampzalige beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208543984
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Specifiek Blok met zijn rampzalige beleid.
Ja die Blok is een lopende ramp
  zondag 26 maart 2023 @ 15:15:37 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208543987
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Specifiek Blok met zijn rampzalige beleid.
na creditcrunch 2008 in de USA was de hele VVD in paniek vandaar de aanstelling van Blok tot minister van wonen
en kreeg iedere huurder jaarlijks extra huurverhogingen als straf

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-03-2023 15:34:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208544113
Sorry maar alle cruiseschepen zijn in gebruik voor Oekraïnse vluchtelingen en alle woningen die vrij komen gaan naar Somaliërs.

Maar gewoon lekker VVD of D66 blijven stemmen.
pi_208544715
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
na creditcrunch 2008 in de USA was de hele VVD in paniek vandaar de aanstelling van Blok tot minister van wonen
en kreeg iedere huurder jaarlijks extra huurverhogingen als straf
In het rijtje Kredietcrisis, Stef Blok, en Covid19, kun je je afvragen of het beleid van Stef Blok niet achteraf op lange termijn de grootste ramp voor Nederland zal zijn geweest.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:42:32 #82
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_208545300
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Beetje dom wel.
Net zo dom om steeds te roepen dat alles door asielzoekers komt want daar zijn zij zo wars van. Nu hebben ze hun asielzoekers gevonden in de vorm van boeren. Boeren zijn de nieuwe gelukszoekers
Het komt natuurlijk niet alleen door de asielzoekers of boeren.
Het is een combinatie van meerdere factoren gewoon jarenlang faal beleid.

Wat alleen niet helpt is wat wel gebeurd hun verplicht huisvesten omdat opvang locaties leeg moeten maar de eigen burgers hier geboren 15 jaar op de wachtlijst.

Maar volgens d66 tuig komt t door de boeren en alleen de boeren
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_208545357
Als je baan hebt en geen huis, dan moet je gewoon opzoek naar ander werk.

Als je nog geen 1100/1500euro per maand kan neerleggen voor een hypotheekje moet je misschien een andere baan zoeken.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_208545541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig de neoliberalen zien wonen als verdienmodel.
Gefixt ^O^
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 maart 2023 @ 17:01:48 #85
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208545599
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef epicbeardman het volgende:
Als je baan hebt en geen huis, dan moet je gewoon opzoek naar ander werk.

Als je nog geen 1100/1500euro per maand kan neerleggen voor een hypotheekje moet je misschien een andere baan zoeken.
En jij denkt dat zulke goed betaalde banen voor het oprapen liggen en zomaar aan komen waaien?

Als jij 1500 euro aan huur per maand normaal vindt moet je al zeker netto 2500 tot 3000 euro verdienen om een beetje rond te komen.
Dat kan niet zomaar. Als alleenstaande.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2023 @ 17:12:00 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208545749
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Gefixt ^O^
Why not both
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 26 maart 2023 @ 17:14:46 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208545800
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:00 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het rijtje Kredietcrisis, Stef Blok, en Covid19, kun je je afvragen of het beleid van Stef Blok niet achteraf op lange termijn de grootste ramp voor Nederland zal zijn geweest.
VVD / Rutte doet meer kwaad dan goed

maar Rutte is de grootste zetel klever uit de geschiedenis, en beroemd om lange speeches waarin niets gezegd wordt
Zijn enigste doel is het afschaffen van de dividend belasting voor Alex , zodat die helemaal niets meer hoeft te betalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 17:15:41 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208545820
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk niet alleen door de asielzoekers of boeren.
Het is een combinatie van meerdere factoren gewoon jarenlang faal beleid.

Wat alleen niet helpt is wat wel gebeurd hun verplicht huisvesten omdat opvang locaties leeg moeten maar de eigen burgers hier geboren 15 jaar op de wachtlijst.

Maar volgens d66 tuig komt t door de boeren en alleen de boeren
Ja de boeren dat is slecht volk, de D66 wandel elite die is volmaakt onschuldig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 17:16:09 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208545826
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Het is simpel.
Je kan alleen in je koop woning blijven en een bijstandsuitkering krijgen.
Als deze voor waarden is voldaan.

Geen overwaarde op je huis.
Alleen Vrije belasting voet mag afgelost zijn.
Bank moet toestemming geven
Gemeenten moet toestemming geven
Singel max 6700 euro spaar geld of gezin 13400 euro.
Geen auto die boven de 6700 euro waard is

Zo niet.
Geen bijstandsuitkering.
Ga je maar werken.

https://www.rijksoverheid(...)is-recht-op-bijstand

Geld ook voor mij
De boot heeft een bepaalde waarde .
Daardoor krijg ik geen bijstand.
Dus moet ik het maar verkopen.

Enigste tip die ik kan geven
Nieuwe baan zoeken.
Tijdens proefperiode gewoon ziek worden.
Je word ontslagen .
En de uwv moet de ziekte wet overpakken.
De werkgever hoef jouw geen 2 jaar ziektewet betalen.
En op die manier gewoon de uwv gaan forceren op je afkeur.

Aangezien de meeste in Nederland niet genoeg premie heeft betaalt .
Anderen woorden dik 60% van de bevolking krijg geen afkeur .

https://www.brandmr.nl/bl(...)hiktheidspercentage/

Hier staat een berekening hoe het de afkeur % word berekent.

Ze proberen bij mij weer te flikken door onder werk beschikbaar als magazijnmedewerker.
Magazijn medewerkers doen tillen en verplaatsen.
Dat mag ik niet met mijn rug
Toch zetten ze het er in omdat ze schijt er aan hebben.
Dus je moet in verweer gaan tegen de de lijst van alternatieve beroep.
Waarom typ je zo raar ben je autistisch?
pi_208545863
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Why not both
De een is als systeemfout de oorzaak. De ander een steentje in de motor van ongelimiteerde en eeuwige groei.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208546009
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:00 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het rijtje Kredietcrisis, engerd, en Covid19, kun je je afvragen of het beleid van engerd niet achteraf op lange termijn de grootste ramp voor Nederland zal zijn geweest.
Het beleid van die engerd doet mij meer denken aan de oliecrisis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208546032
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja die engerd is een lopende ramp
Alles waar die engerd mee in aanraking komt wordt een lopende ramp in wording.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:37:59 #93
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208546114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:
Er is gewoon te weinig gebouwd, punt. Had Sovjet-stijl appartementencomplexen aan randen van steden neergeplempt toen allang uitgerekend had kunnen worden dat er een woningtekort aan zat te komen.
Of zorg gewoon dat er minder mensen binnenkomen. Dat is de enige en echte oplossing. Die gezellige flats van jou daar creëer je banlieus mee waar alle sociaal-economisch zwakkeren in een soort van urban jungle terecht komen. Dat is een goed idee man. :')
  zondag 26 maart 2023 @ 17:38:27 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_208546120
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Specifiek Blok met zijn rampzalige beleid.
Dat beleid heeft anders prima gewerkt, het doel was tenslotte de huurbazen zo veel mogelijk spekken.
pi_208546143
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:37 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Of zorg gewoon dat er minder mensen binnenkomen. Dat is de enige en echte oplossing. Die gezellige flats van jou daar creëer je banlieus mee waar alle sociaal-economisch zwakkeren in een soort van urban jungle terecht komen. Dat is een goed idee man. :')
minder mensen is voor nagenoeg alles de beste oplossing inderdaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:41:51 #96
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208546165
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef epicbeardman het volgende:
Als je baan hebt en geen huis, dan moet je gewoon opzoek naar ander werk.

Als je nog geen 1100/1500euro per maand kan neerleggen voor een hypotheekje moet je misschien een andere baan zoeken.
Alsof iedereen de capaciteiten heeft om een baan waarin je ¤2500/¤3000 netto verdient aan te kunnen. :')
  zondag 26 maart 2023 @ 17:42:35 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208546171
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef epicbeardman het volgende:
Als je baan hebt en geen huis, dan moet je gewoon opzoek naar ander werk.

Als je nog geen 1100/1500euro per maand kan neerleggen voor een hypotheekje moet je misschien een andere baan zoeken.
Obvious troll is


Obvious.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 maart 2023 @ 17:43:24 #98
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208546177
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
minder mensen is voor nagenoeg alles de beste oplossing inderdaad.
En gek genoeg is dat een extreem taboe om dat soort dingen te opperen. Er is geen partij in de kamer die zijn vingers daar aan wil branden.
pi_208546185
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En gek genoeg is dat een extreem taboe om dat soort dingen te opperen. Er is geen partij in de kamer die zijn vingers daar aan wil branden.
klopt, dat komt door het verleden. Er waren toen meerdere mensen die dit riepen en deden en dat pakte niet zo goed uit op andere gebieden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:44:50 #100
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208546191
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En gek genoeg is dat een extreem taboe om dat soort dingen te opperen. Er is geen partij in de kamer die zijn vingers daar aan wil branden.
Volgens mij zijn er al partijen die de asielstroom willen stoppen.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:45:53 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208546205
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:38 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dat beleid heeft anders prima gewerkt, het doel was tenslotte de huurbazen zo veel mogelijk spekken.
Ja daar heb je ook weer gelijk in.
Werd toen trouwens wel voor gewaarschuwd wat de gevolgen voor het gewone volk zouden zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208546230
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:41 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Alsof iedereen de capaciteiten heeft om een baan waarin je ¤2500/¤3000 netto verdient aan te kunnen. :')
Zelfs als dat zo zou zijn, zou dat ook gewoon het nieuwe modaal worden met nog steeds dezelfde (on)mogelijkheden voor degenen die niet ook nog eens daarboven uit weten te stijgen.

Ongetwijfeld staan diezelfde users dan klaar om te oreren dat je dan maar eventjes moet zorgen dat je 4k, 5k, of 6k p/m verdient zodra blijkt dat het nieuwe modaal ook niet meer voldoende is om een modaal leven te bekostigen.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:52:14 #103
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208546300
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er al partijen die de asielstroom willen stoppen.
Dat is vaak veel geschreeuw weinig wol, en asielzoekers zijn maar een klein percentage van de instroom. Ook het hele vrij vervoer van personen en goederen in de EU is totaal niet meer van deze tijd. Dat zal op het gebied van personen drastisch op de schop moeten. Ik ben helemaal niet anti-eu hoor. Verre van. Maar op bepaalde gebieden zijn verdragen en afspraken totaal achterhaald waarmee we onszelf te gronde richten.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 26-03-2023 18:39:25 ]
  zondag 26 maart 2023 @ 17:57:46 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208546358
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er al partijen die de asielstroom willen stoppen.
dat kunnen ze wel willen maar dat kan niet


quote:
Bevolking groeit door buitenlandse migratie
In 2022 vestigden zich 402 duizend immigranten in Nederland, 150 duizend meer dan een jaar eerder. Dit is met name het gevolg van de situatie in Oekraïne.
Vooral in de eerste maanden na de inval van Rusland (24 februari 2022) kwamen relatief veel mensen vanuit Oekraïne naar Nederland.

Een deel van hen is inmiddels weer vertrokken, merendeels terug naar Oekraïne. Op 1 december stonden er 89 duizend ingeschreven bij een Nederlandse gemeente.
Ook het aantal emigranten nam toe, maar minder sterk.
Per saldo kwamen er door buitenlandse migratie naar verwachting 228 duizend inwoners bij.
Ook zonder migratie van en naar Oekraïne komt het migratiesaldo hoger uit dan in 2021.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 18:06:15 #105
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208546458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja we kunnen niet bouwen want de boeren zijn zo zielig
We kunnen er ook gewoon voor kiezen om te bouwen, hoeft weinig met de boeren te maken te hebben.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:15:18 #106
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208546583
Als we de ruim 100.000 buitenlandse studenten in Nederland huiswaarts sturen dan hebben ze in ieder geval een kamertje.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 maart 2023 @ 18:22:59 #107
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_208546677
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Waarom typ je zo raar ben je autistisch?
Dyslexie
  zondag 26 maart 2023 @ 18:52:16 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208547056
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Gefixt ^O^
Neuh, de woningbouw kreunt onder halfslachtig semi-socialisme, verstikkende bureaucratische regulering, bestuurders met goede bedoelingen en NIMBY-facilitatie.

De woningbouw zou beter af zijn met meer neoliberalisme en minder overheid, en dat zeg ik als die-hard sociaaldemocraat.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 26 maart 2023 @ 18:54:08 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208547085
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, de woningbouw kreunt onder halfslachtig semi-socialisme, verstikkende bureaucratische regulering, bestuurders met goede bedoelingen en NIMBY-facilitatie.

De woningbouw zou beter af zijn met meer neoliberalisme en minder overheid, en dat zeg ik als die-hard sociaaldemocraat.
Als je zeker wil weten dat Jan Modaal geen woning meer kan betalen moeten we vooral nog neoliberaler te werk gaan ja...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 maart 2023 @ 18:58:47 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208547147
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je zeker wil weten dat Jan Modaal geen woning meer kan betalen moeten we vooral nog neoliberaler te werk gaan ja...
Jan Modaal kan nergens wonen omdat er geen huizenaanbod is. Laat projectontwikkelaars maar vrij, als ze dan huizen in het hogere segment willen bouwen hebben ze daar waarschijnlijk een reden voor. Dat werkt nog altijd beter dan hoe we het nu doen.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 26 maart 2023 @ 18:59:37 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208547153
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jan Modaal kan nergens wonen omdat er geen huizenaanbod is. Laat projectontwikkelaars maar vrij, als ze dan huizen in het hogere segment willen bouwen hebben ze daar waarschijnlijk een reden voor.
Die leveren meer op.

En vrijlaten? Dan is de hele tent dus echt binnen no time volgestouwd met beton.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 maart 2023 @ 19:01:47 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208547176
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die leveren meer op.

En vrijlaten? Dan is de hele tent dus echt binnen no time volgestouwd met beton.
Niet overal, niet in echte natuurgebieden maar alles komt niet vol met beton, op een gegeven moment raken ze de huizen namelijk niet meer kwijt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208547204
Tja, voor het voortbestaan van het glorieuze kapitalisme betalen sommigen nu eenmaal de prijs. Meer VVD! :')
  zondag 26 maart 2023 @ 19:16:13 #114
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_208547312
Snap niet waarom we geen wolkenkrabbers bouwen .
Gewoon de lucht in gaan.
Daar is ruimte zat voor .
O wacht je kan zo wiek van een windmolen voor je smoel krijgen als je de raam open zet.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:54:39 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208547871
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
Snap niet waarom we geen wolkenkrabbers bouwen .
Gewoon de lucht in gaan.
Daar is ruimte zat voor .
O wacht je kan zo wiek van een windmolen voor je smoel krijgen als je de raam open zet.
hoogbouw is veel en veel duurder dan grond systeembouw of containers

enje kunt geen vergunning afegeven voor een half flatgebouw wel voor de helft van het aantal prefab woningen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 20:25:33 #116
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_208548336
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoogbouw is veel en veel duurder dan grond systeembouw of containers

enje kunt geen vergunning afegeven voor een half flatgebouw wel voor de helft van het aantal prefab woningen
Maar wel meer plaats kwa mensen in te laten wonen.

Maar goed een rijdjes huis van 500k is ook niet betaalbaar.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:26:48 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208548353
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:25 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Maar wel meer plaats kwa mensen in te laten wonen.

Maar goed een rijdjes huis van 500k is ook niet betaalbaar.
rijdjes huis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208548418
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, de woningbouw kreunt onder halfslachtig semi-socialisme, verstikkende bureaucratische regulering, bestuurders met goede bedoelingen en NIMBY-facilitatie.

De woningbouw zou beter af zijn met meer neoliberalisme en minder overheid, en dat zeg ik als die-hard sociaaldemocraat.
Het probleem is dat je ook niet zonder de overheid kunt. De markt is te cyclisch om te professionaliseren. Het aannemersmodel met al die kleine uitvoerders in de bouw is het enige dat overleeft, maar zij maken het hopeloos inefficient en kostbaar. Gezien de schaarste van grond krijg je ook te maken met marktfalen door o.a. speculatie.

Eigenlijk is er een anticyclische sociale woningbouwproductie nodig die vanuit de overheid wordt gefinancierd en gefaciliteerd met bestemmingsplannen. Ieder jaar een vaste productie die door woonfabrieken wordt aangeleverd die dankzij de stabiele vraag steeds efficiënter kunnen produceren. Over een periode van iedere vijftig jaar de voorraad vervangen.
pi_208548538
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dyslexie
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rijdjes huis
Ugh
Go hard or go home
pi_208551363
Is toch schitterend. Over ..... jaar zijn wij Amerika in het klein. Maar dan met een slecht leger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')