Klopt, bij E91 moet hemel er uit (laten zakken). Was er 4u mee bezig ongeveer en deed ik rustig aan met pauzes. Heb het bij de 325i zelfs 2x gedaan want had eerst de lage LCI rails geplaatst en daarna toch alles er af.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:17 schreef Hyperdude het volgende: [..] Dat is mij te veel gedoe. Ik zie ook nergens schroefgaten, ben bang dat de hemel er uit moet ofzo.
![]()
Optielijst:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Bij F11 inderdaad al minder opvallend. Maar zonder is wel nóg mooier 😋
Haha ja en aan een leuke kleur!
Ik heb de optielijst even opgezocht en hij zit wel aardig vol. Zal als ik achter de computer zit even copy paste doen.
Het heeft zeker nadelen ja 😋 Maar ja, het is ook wel weer leuk!quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Best luuks.
Heeft ook nadelen; hier al bijna een jaar kapotte bochtverlichting. Wist niet eens dat het er op zat.Daar ga ik dus geen ¤500-1000 aan besteden.
Even de regelgeving bekeken;quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Best luuks.
Heeft ook nadelen; hier al bijna een jaar kapotte bochtverlichting. Wist niet eens dat het er op zat.Daar ga ik dus geen ¤500-1000 aan besteden.
Keertje aan het stuur draaien toch? Of moet er een bepaalde snelheid gereden worden?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Even de regelgeving bekeken;
Als het defect aan beide kanten is, kan je er mee door een APK. Echter als er aan 1 kant de bochtenverlichting niet werkt, dan is er een probleem.
Alhoewel ik mij afvraag of een keurmeester de werking van de bochtenverlichting daadwerkelijk test. Tenzij je hier een melding over krijgt op de boordcomputer, want dan is het euvel meteen zichtbaar.
Ik ook niet, net als die AliExpress M kleur covers over de spijlen van de nieren (bij voorkeur ook op een basis model zonder M-pakket).quote:Op maandag 27 maart 2023 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mooi zo. Snap dat ook nooit waarom mensen de grill zwart maken of zwart laten maken.
Zwarte spijlen zijn toch gewoon door BMW geleverd ook?quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik ook niet, net als die AliExpress M kleur covers over de spijlen van de nieren (bij voorkeur ook op een basis model zonder M-pakket).
Ooh dat zou best kunnen. Bij pre LCI al? Later sowieso ja.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Zwarte spijlen zijn toch gewoon door BMW geleverd ook?
Anyway ik heb de m kleuren in mijn grill en vind het wel mooi staanieder zijn ding
[ afbeelding ]
Rood geel vind ik dan weer minder (Duitsland denk ik?). M kleuren vanwege de m-motorsport vind ik logischer. En ik heb een 330i met m pakket dus vind het zeker niet raar bij mijne maar nog zijn er mensen (op reddit) die het echt vreselijk vinden en direct een hekel aan me hebben door die kleurtjesquote:Op zaterdag 8 april 2023 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW motorsport heeft zelf kleuren geplaatst in de grill.
https://www.goedmanautomo(...)m-pakket-dealer-ond/
Het is iets persoonlijks. Naar mijn mening is het niet iets wat gepast is op een 316i.
Ik heb geen hekel aan je hoor, lekker doen wat je wil tochquote:Op zaterdag 8 april 2023 14:21 schreef DX11 het volgende:
[..]
Rood geel vind ik dan weer minder (Duitsland denk ik?). M kleuren vanwege de m-motorsport vind ik logischer. En ik heb een 330i met m pakket dus vind het zeker niet raar bij mijne maar nog zijn er mensen (op reddit) die het echt vreselijk vinden en direct een hekel aan me hebben door die kleurtjes
Ah, de domeinenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef rival het volgende:
Ik heb die kerel van Jet Cars eens "ontmoet" ik was bij een veiling van domeinen omdat daar een hele mooie BMW tussen stond. Er stonden in totaal 14 auto's die dag. 12 gingen er mee met die kerel van Jet Cars
Toevallig 😋quote:Op maandag 19 juni 2023 23:43 schreef DX11 het volgende:
Android auto geïnstalleerd op mijn 2012 3er![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Absoluut een aanrader! Laten doen bij Nextgear Media (Eindhoven)
Wat een verschil qua entertainment onderweg, navigatie via waze werkt super goed, spotify, internet radio, alles. Echt heel erg fijn. Ga nooit meer terug.
Dit was overigens een mmi kastje (dus oude scherm gehouden, invoer via draaiknop of spraak), had eerder ook de touchscreen versie, dat was echt vele malen minder goed, daar had ik veel gedoe mee. Deze mmi is vrijwel perfect.
Ik had een hele lijst met problemen, waaronder dat bellen via de BMW microfoon niet meer werkte en daarom werd een microfoon in de scherm module gebruikt en die was bagger. Verder heel veel reflecties wat het standaard scherm zeker niet heeft (en dat maakt nogal wat verschil in een cabrio!) En ik had nog veel meer kleine issues, ik ben heel kritisch. Weet niet meer precies wat de kleine issues waren maar nu met de mmi heb ik ze in ieder geval niet meer!quote:Op maandag 19 juni 2023 23:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Toevallig 😋
Wat is er beter aan de MMI? Ik heb ook getwijfeld maar uiteindelijk juist wel blij met het scherm, ik gebruik het touchscreen meer dan ik dacht. Het is een simpel scherm, want kan alleen Apple CarPlay en Android Auto. Draadloos of via kabel.
Duidelijk. Microfoon was ik me van bewust ja, maar ik bel weinig in m’n auto dus geen issue voor mij. Scherm heeft inderdaad wat reflecties, tot nu toe nog niet storend geweest maar snap dat het in een cabrio een stuk onhandiger is. Ik heb voor 4,50 euro ofzo een matte screenprotector besteld die ook geen vingerafdrukken zou moeten laten zien. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:59 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik had een hele lijst met problemen, waaronder dat bellen via de BMW microfoon niet meer werkte en daarom werd een microfoon in de scherm module gebruikt en die was bagger. Verder heel veel reflecties wat het standaard scherm zeker niet heeft (en dat maakt nogal wat verschil in een cabrio!) En ik had nog veel meer kleine issues, ik ben heel kritisch. Weet niet meer precies wat de kleine issues waren maar nu met de mmi heb ik ze in ieder geval niet meer!
Ja het is echt een keuze, wil je touchscreen, of wil je (voor ongeveer het zelfde geld) een iets betere ervaring met bellen enz, maar zonder touchscreen. Ik ben zelf dus uiteindelijk blijer met optie 2 maar snap goed dat veel mensen liever optie 1 hebben. Al werkt "ok Google, navigeer naar huis" ook super goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Duidelijk. Microfoon was ik me van bewust ja, maar ik bel weinig in m’n auto dus geen issue voor mij. Scherm heeft inderdaad wat reflecties, tot nu toe nog niet storend geweest maar snap dat het in een cabrio een stuk onhandiger is. Ik heb voor 4,50 euro ofzo een matte screenprotector besteld die ook geen vingerafdrukken zou moeten laten zien. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Oh ja ik heb ook nog een originele draadloze telefoonlader in de armsteun gebouwd. Leuke upgrade!
Zeker, ieder z’n wensen. Ik hoop dat het touchscreen goed blijft bevallen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja het is echt een keuze, wil je touchscreen, of wil je (voor ongeveer het zelfde geld) een iets betere ervaring met bellen enz, maar zonder touchscreen. Ik ben zelf dus uiteindelijk blijer met optie 2 maar snap goed dat veel mensen liever optie 1 hebben. Al werkt "ok Google, navigeer naar huis" ook super goed.
Ik kan sowieso geen screenprotector plaatsen want heb een Cic met scheef bescherm glaskapje (net zoals ccc dus). Die bestaan ook al zijn er minder van.
Nee een touchscreen met beschermkap zou zeker niet handig zijn haha.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker, ieder z’n wensen. Ik hoop dat het touchscreen goed blijft bevallen.
Klopt, mijn originele CCC had ook een schuin glas er voor, maar het touchscreen niet, daar kan dus wel een folie op.
Oooh zo 😂 Ja het is wel goed voor de bescherming. Je ziet ze ooo vaak waar de coating van af was. Had het voorheen ook in m’n werkbus, dat iemand de navi iets te ijverig had schoongemaakt en hele scherm zat onder de krassen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:20 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nee een touchscreen met beschermkap zou zeker niet handig zijn haha.
Maar een origineel cic scherm zoals ik heb heeft meestal die kap niet. Ik heb die er extra later in gezet omdat mijn eerste scherm zonder kap echt veel krassen had van eerdere eigenaren die daar vermoedelijk hun zonnebrillen enz neerlegde. (Dus doe dat niet)
Had deze post even gemist. Mooie bak! De kleur is ook gaaf. Ik twijfelde tussen deze kleur en space grey, is uiteindelijk space grey worden omdat die beschikbaar was. Maar de lichtere kleur heeft zeker ook wat moois, wat meer opvallend zeker als die mooi schoon is.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Terug van een reisje Frankrijk met de 330i. Echt een fijne wagen! Erg genoten van het motorgeluid. Gelukkig paste alles er in, maar hij was wel echt afgeladen. Veel minder gereden dan we voorheen deden op vakanties, want toen maakten we altijd rondreizen via mooie weggetjes, maar nu met een kleintje achterin is dat gewoon niet handig. Toch nog wel wat mooie wegen kunnen rijden op de terugweg (veelal rustig aan binnendoor gereden).
De 330i heeft het goed gedaan. Op de terugweg de 250.000km aangetikt. Helaas heb ik de active cruise control niet kunnen fixen voor vakantie, maar na de vakantie wel. Moest opnieuw gekalibreerd worden en werkt nu gewoon weer. Voor de vakantie nog wel het iDrive scherm vervangen voor eentje met Apple CarPlay en een touchscreen (originele software is ook nog gewoon te gebruiken). Wel fijn met Google Maps op vakantie.
Hoop nu ik nog vrij heb de vergeelde koplampen nog te schuren en polijsten. Verder trillen de remmen een klein beetje, dus wil ze misschien nog uit elkaar halen en de schijven en blokken opschuren zodat ik ze opnieuw kan inremmen. Verder merk ik nog een bonk bij lastwissel, hopelijk is het niet iets ernstigs (koppeling/vliegwiel) maar een motorsteun oid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks! Ben er erg blij mee. Kleur was juist hetgeen waardoor ik twijfelde, maar de rest was allemaal positief dus toch gekocht. Ben niet zo gek op zilvergrijs, maar begin het wel steeds meer te waarderen naarmate ik 'm vaker ziequote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Had deze post even gemist. Mooie bak! De kleur is ook gaaf. Ik twijfelde tussen deze kleur en space grey, is uiteindelijk space grey worden omdat die beschikbaar was. Maar de lichtere kleur heeft zeker ook wat moois, wat meer opvallend zeker als die mooi schoon is.
Of zelf doen? Ik vind het wel een leuk klusje. Kost wat tijd en als je het materiaal niet hebt kost dat weer net zoveel als het laten doen waarschijnlijk. Of zo een setje voor koplampen. Ik heb Nu gewoon verschillende schuurpapiertjes besteld, met de hand nat geschuurd. 2 verschillende polijstpads van Monello (die goedkope vallen heel snel uit elkaar) en 2 verschillende polijstmiddelen van Monello. En Gyeon Trim had ik nog liggen voor de plastic delen en dat kan ook als bescherming op de koplampen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:19 schreef daNpy het volgende:
Netjes. Het wordt echt hoog tijd om dat bij die van ons ook eens te laten doen
Goedgekeurd.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Even de regelgeving bekeken;
Als het defect aan beide kanten is, kan je er mee door een APK. Echter als er aan 1 kant de bochtenverlichting niet werkt, dan is er een probleem.
Alhoewel ik mij afvraag of een keurmeester de werking van de bochtenverlichting daadwerkelijk test. Tenzij je hier een melding over krijgt op de boordcomputer, want dan is het euvel meteen zichtbaar.
Is prima uit te coderen zonder extra werk. Alleen even met de laptop eraanquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goedgekeurd.![]()
Zichtbaar driehoekje in display. 1-zijdig defect. Vergeten te bespreken/vragen aan garagist/keurmeester.
Weet ik, maar het is zo langzamerhand een ouwe bak, en het boeit mij niet zoveel meer. Twee weken geleden voor het eerst gewassen in een jaar, schat ik.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:05 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Is prima uit te coderen zonder extra werk. Alleen even met de laptop eraan
In zekere zin begrijpbaar, heb het laatst gedaaan bij een auto die wegging voor export. Vonden de kopers blijkbaar beter dan met een storing. Was maar aan 1 koplamp een probleem. Maar als je al dit soort kleine dingen laat liggen maak je zelf een verzameling van problemen met de steeds groter wordende ergernis hahaquote:Op zondag 23 juli 2023 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is zo langzamerhand een ouwe bak, en het boeit mij niet zoveel meer. Twee weken geleden voor het eerst gewassen in een jaar, schat ik.
I knowquote:Op zondag 23 juli 2023 11:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
In zekere zin begrijpbaar, heb het laatst gedaaan bij een auto die wegging voor export. Vonden de kopers blijkbaar beter dan met een storing. Was maar aan 1 koplamp een probleem. Maar als je al dit soort kleine dingen laat liggen maak je zelf een verzameling van problemen met de steeds groter wordende ergernis haha
N53 hier. Zelfde PCV truuk uitgehaald met alu deksel. Bij 215K kms.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:53 schreef -Richard- het volgende:
Ja, inderdaad. Maar ook kans op scheuren werd na 15 jaar wel wat groter. De PCV had ik al eens gereviseerd met het aluminium deksel en nieuw membraan, goed gelukt en functioneerde prima.
Dus die haal ik eruit en ga ik te koop aanbieden. Past op N52 en N53 motoren, bij die laatste gaan ze vreemd genoeg nog vaker stuk.
Ding heeft ook al 275k km gelopen, nooit problemen mee gehad.
Geen flauw idee.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Volgens mij is het vliegwiel van n'n E91 330i 2006 het aan het begeven.
Iemand goede tips als ik dat hele zwikkie laat vervangen? Misschien zijn er LCI onderdelen die beter zijn bijv., als alles daar toch open ligt? Shortshifter? Welk merk koppeling en vliegwiel zijn nou echt het beste? Of is er weinig verschil tussen LUK/Valeo/Sachs? CDV laat ik ook meteen onklaar maken dan.
Stuurhuis gewoon loshalen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag de waterpomp vervangen van m'n E90 LCI met N43 motor. wat een lastige klus.
De pomp zit net boven het stuurhuis. De moeren zijn bijna niet bij te komen.
Uiteraard heb ik nieuwe moeren van BMW, aangezien deze van aluminium zijn kan je ze eigenlijk slechts eenmalig gebruiken. De nieuwe pomp zit er nu in, echter ging de achterste onderste moer er gewoon niet meer in.
Foutcode 2E85 Electric coolant pump, communication is nu wel verholpen met de nieuwe waterpomp van Pierburg.
het is net alsof het subframe los moet om er goed te kunnen komen.
Je hebt helemaal gelijk, het stuurhuis had los gemoeten. toch maar eens het Haynes werkplaatshandboek bestellen, daar staat dat vast ook in.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:46 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Stuurhuis gewoon loshalen.
Thermostaat toch ook wel vervangen? Die gaan doorgaans 2 jaar nadien alsnog defect. Is ook elektrisch manipuleerbaar door verwarming van het wax element.
Wordt doorgaans als set vervangen vanwege, zoals jij al zegt, de beperkte bereikbaarheid.
Had dus een leenauto X3 M40i voor een weekje. Nieuwprijs >¤100.000. Dat is gewoon erg veel geld. 4-pitter is veel minder duur, maar vind ik toch wel een forse stap terug tov 6 cilinder. En dan komen er ook andere auto's/merken in de picture.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
De BMW afgelopen zaterdag ingeruild op een Seat Ateca. Helaas geen BMW meer. Jammer, was een fijne auto, sowieso de beste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers. Hoop dat we net zo veel plezier hebben van de Ateca
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers.
Wegenbelasting, verzekering scheelt niet heel veel voor mij.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:41 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-11-2023 14:09:27 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Kan best t/m weet ik niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat me raden: Zijn er zonnepanelen bij jou in de buurt geplaatst?
Deze torx is een veelgebruikte bij montage van zonnepanelen. De monteurs strooien met die dingen.
Onlangs werden hier zonnepanelen gemonteerd. In die week had vrijwel iedereen 1 lekke band door die klotetorx.
Er zijn een aantal motoren die grotendeels alleen software geknepen zijn, zoals de N53 motor die je van 325i (218pk) naar bijna 330i niveau (255pk van de 268pk) kan brengen met alleen maar software. Daarvoor zijn die tunes dus zeker niet gek.quote:Op maandag 8 april 2024 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij een occasion staat deze factuur in de foto-serie. Waarom bestaan deze 'tuningbedrijven' nog steeds?
[ afbeelding ]
Onderaan de factuur staat dat na deze zogenaamde stage1 tune er geen E10 getankt moet worden.
Joh. Ook zonder tuning heb je meer vermogen als je uitsluitend E5 tankt.
Los van de tune heeft deze klant voor 228 euro een nieuwe bougie en bobine gekregen. Bizar dat ze de klant hebben wijsgemaakt dat een bougie even duur is als een bobine.
Plus 224 euro betaalt voor een dubieuze aanpassing aan het motormanagementsysteem.
Zo denk ik er momenteel ook over.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 01:50 schreef -Richard- het volgende:
Zelf zou ik dan gewoon voor de B58 kiezen als dat in de portemonnee past. Geluid is mooi en hij is robuust ontwikkeld. Zie zelf geen reden om het niet te doen.
BMW wat doe je...quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Het lek is boven?
https://newatlas.com/automotive/bmw-concept-touring-coupe/
Voor een Clownshoe valt het toch wel mee?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
BMW wat doe je...![]()
Van een eens zo mooi merk tot... ja, wat?
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben...
Dit is wel echt een mooi concept alleen is al bekend dat dit geen productieauto gaat worden..quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor een Clownshoe valt het toch wel mee?
[ afbeelding ]
Goeien kont.
Dan toch maar een FF halen. Ook wat ruimer/praktischer.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit is wel echt een mooi concept alleen is al bekend dat dit geen productieauto gaat worden..
Mocht je er eerst een normale idrive in retrofitten (dat kan, met nieuw dashboard) dan is nextgearmedia een aanrader om er meer mogelijkheden aan te geven:quote:Op maandag 15 juli 2024 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik mis alleen de moderne infotainment enorm, het is helaas een uitvoering zonder iDrive dus ik heb alleen een cd-speler en aux-aansluiting. Zit nog een beetje te kijken of ik dat kan upgraden op een of andere manier, maar ik wil er wel eentje die er een beetje OEM uit ziet. Ik hou liever de huidige headunit met al zijn beperkingen dan dat ik er eentje inzet die veel te futuristisch oogt.
iDrive retrofitten is denk ik een iets te prijzige en iets te overdreven ingreep voor een auto die toch al aan de oude kant is en zoveel gereden heeft. Ik heb wel dit apparaat gezien waarvan het design me wel aanspreekt, dus wellicht dat ik daarvoor ga.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 00:11 schreef DX11 het volgende:
[..]
Mocht je er eerst een normale idrive in retrofitten (dat kan, met nieuw dashboard) dan is nextgearmedia een aanrader om er meer mogelijkheden aan te geven:
https://nextgearmedia.nl/(...)droid-auto-retrofit/
En dan ziet het er dus nog stock uit, zelfde scherm enz. Ben er erg blij mee.
Heb je een 2-deurs of 4-deurs 330? Bij 4-deurs denk ik niet dat je veel terugziet van je investeringen. Mijn E46 330 Touring vond ik een fijne auto, maar een E46 M3 is een heel ander verhaal qua rijden en kosten.Is een goeie E90 M3 niet makkelijker te vinden?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:29 schreef matigeuser het volgende:
GVD jongens ik wil een E46 M3. Zit er al jaren op te geilen maar ze worden alleen maar duurder.
...
Heb nu een 4 deurs sedan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je een 2-deurs of 4-deurs 330? Bij 4-deurs denk ik niet dat je veel terugziet van je investeringen. Mijn E46 330 Touring vond ik een fijne auto, maar een E46 M3 is een heel ander verhaal qua rijden en kosten.Is een goeie E90 M3 niet makkelijker te vinden?
Ja, ook daar komen weer kosten bij kijken. Het blijven oude auto's inmiddels natuurlijk. En het zal in onderhoud ook wel flink duurder zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dan heb je het alleen maar over de aankoopprijs.
Kijk met vier ogen kritisch naar het subframe.
Reserveer 1500 euro voor het vervangen van de drijfstanglagers.
Ben je niet wat te zuinig met de prijzen? Een auto geheel overspuiten voor 1500-2500 euro lijkt me erg laag als je al ziet dat je minimaal 1500 euro aan lak en 'overige materialen' kwijt bent voor een e46 sedan, vanuitgaande dat je geen goedkope mipa lak gebruikt maar de betere merken (ppg oid), en dat is als je de huidige kleur aanhoud, als je een andere kleur wil gaat het nog wel een stuk duurder worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:13 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb nu een 4 deurs sedan.
Het is wel 'the next best thing' zeg maar, voor mensen die een M3 niet kunnen betalen. Derhalve denk ik dat de waarde op zich wel redelijk in orde blijft. Volgens mij is hij nu ook al meer waard dan wat ik er 3 jaar geleden voor heb betaald als ik het aanbod zo zie.
Maar inderdaad:
- Roest fixen (800-1000)
- Overspuiten in zijn geheel (1500-2500)
- Nieuwe banden rondom (500-600)
- En dan eigenlijk nog een keer velgen + uitlaat + rubbers detaileren / herstellen (500?)
Dat is toch wel een smak geld om hier tegenaan te gooien. Helaas is het verschil met een M3 gewoon veel te groot geworden.
Ik heb niet gekeken naar E90's m3, maar ik denk niet dat ze veel goedkoper zijn aangezien die een v8 heeft die ook erg gewild is. En ik vind de e46 eigenlijk gewoon de mooiste auto die er bestaat. Heb zelf wel een e90 330i gehad. Absoluut niets mis mee, maar de e46 wint toch de kroon voor mij.
Ik had nog geen offertes opgevraagd dus het zou zeker kunnen dat ik te laag zit. Dan moet ik dat overspuiten misschien ook maar uit mijn hoofd gaan zetten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ben je niet wat te zuinig met de prijzen? Een auto geheel overspuiten voor 1500-2500 euro lijkt me erg laag als je al ziet dat je minimaal 1500 euro aan lak en 'overige materialen' kwijt bent voor een e46 sedan, vanuitgaande dat je geen goedkope mipa lak gebruikt maar de betere merken (ppg oid), en dat is als je de huidige kleur aanhoud, als je een andere kleur wil gaat het nog wel een stuk duurder worden.
Vandaag weer gestrand met exact dezelfde klachten, na dus een vervanging van de accu en dynamo een maand geledenquote:Op maandag 15 juli 2024 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Klein kickje. Sinds een maand of 5 ook in het bezit van mijn eerste BMW, een E90 om precies te zijn. Mijn private leasecontract liep af en wilde niet meer leasen, want ik betaalde 400 per maand voor een Kia Picanto. Wilde eigenlijk een modernere auto, maar ik ben gaan samen wonen met mijn vriendin en we hebben 4 maanden geleden een kindje gekregen dus het geld was op andere plekken nodig
Uiteindelijk kwam de E90 van een goede vriend beschikbaar die hem 10 jaar heeft gehad en prima onderhouden heeft, dus dat was wel een buitenkansje. Normaal zou ik niet zo staan te springen om zo'n oude auto met 230k op de klok, maar van hem durfde ik het wel aan.
Erg leuke auto moet ik zeggen (al is een sedan niet praktisch met een kinderwagen), ondanks de leeftijd en kilometer rijdt het frisser dan de Picanto die ik had en 12 jaar jonger was. Ik mis alleen de moderne infotainment enorm, het is helaas een uitvoering zonder iDrive dus ik heb alleen een cd-speler en aux-aansluiting. Zit nog een beetje te kijken of ik dat kan upgraden op een of andere manier, maar ik wil er wel eentje die er een beetje OEM uit ziet. Ik hou liever de huidige headunit met al zijn beperkingen dan dat ik er eentje inzet die veel te futuristisch oogt.
Nu eerst wachten tot ie terug is van de garage, want gisteren begaf het laatste nog originele onderdeel het en met de accu/dynamo was dat wel een redelijk cruciaal iets
Zoek anders op mobile.de in europa naar schade auto's. Of m3's met motorschade.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:29 schreef matigeuser het volgende:
GVD jongens ik wil een E46 M3. Zit er al jaren op te geilen maar ze worden alleen maar duurder.
Heb nu een E46 330i met M-pakket. Ofwel, the next best thing. Maar ja, het is het gewoon net niet allemaal. Ook een saaie kleur (zwart). Paar roetsplekjes bij de wielkasten en de lak zelf is ook niet meer zo mooi. Moet er eigenlijk gewoon een paar duizend euro tegenaan gooien om hem weer helemaal mooi te maken, binnen en buiten. Over laten spuiten in een mooie kleur wellicht. Maar zou ik die investering nog terug krijgen? Denk het niet.
Nieuwe banden rondom binnenkort ook nodig.
Had liever 5-10k bij gelegd voor een M3. Maar die dingen beginnen tegenwoordig bij 30k. Iemand hier nog eentje te koop staan?
Vreemd, is er nieuw dynamo geplaatst destijds?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vandaag weer gestrand met exact dezelfde klachten, na dus een vervanging van de accu en dynamo een maand geleden
Hopelijk een fix onder garantie en dat er verder niets met de auto aan de hand is, anders moet ik goed denken wat ik wil. Zoals ik in mijn eerste post al zei, de auto in februari gekocht omdat ik niet opnieuw wilde private leasen, maar mijn oorspronkelijke plan (een auto van max 8 jaar oud en max 150k op de klok) niet door kon gaan wegens geld dat op andere plekken nodig was. Ik wilde deze auto dan een tijdje gaan rijden, snel mijn spaarrekening weer aanvullen en alsnog voor zo'n jonge auto gaan. Momenteel is mijn spaarrekening alleen nog altijd niet genoeg aangevuld om voor een jonge auto te gaan (ik gok dat ik met mijn huidige budget een auto in het D-segment van 10-12 jaar oud met kilometerstanden tussen de 180k en 200k kan kopen), maar als ik deze E90 helemaal ga fixen dan ga ik er voor langere tijd mee door omdat ik het anders zonde van het geld van de reparatie vind.
Auto is verder overigens echt prima. Motor is goed, versnellingsbak is goed, koppeling is goed, remmen zijn goed, alle knopjes en opties werken zoals het hoort, geen roest.....
Yep, nieuwe accu en dynamo vorige maand. Zal dus wel een maandagochtendmodel geweest zijn en ze gaan het in principe onder garantie vervangen, maar ze gaan ook verder kijken of er geen verdere oorzaak is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vreemd, is er nieuw dynamo geplaatst destijds?
Die kans is best aanwezig. Als er een te hoge stroom loopt (parasitic draw) als de auto is afgesloten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, nieuwe accu en dynamo vorige maand. Zal dus wel een maandagochtendmodel geweest zijn en ze gaan het in principe onder garantie vervangen, maar ze gaan ook verder kijken of er geen verdere oorzaak is.
Ze hadden L-R gewisseld en toen bleek het probleem aan de klink te liggen, dus blijkbaar ging het probleem mee met de klink.quote:
Bij de Autodoktoren(YT, let op Duitse humorquote:Op donderdag 5 september 2024 13:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ze hadden L-R gewisseld en toen bleek het probleem aan de klink te liggen, dus blijkbaar ging het probleem mee met de klink.
Ik vraag altijd wel de defecte onderdelen terug, altijd interessant om zelf nog even "mee te kijken".
Waarom doe je die dan in godsnaam weg en koop je vervolgens een Kia zaadquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Bekende vanmiddag hier met een E92 M3, blijft wel mooie auto. Maar hij heeft gele remklauwen. Is dat tegenwoordig gebruikelijk bij BMW? Vroeger toch altijd rood of blauw?
Leuk 420 pk V8... maar hij is even snel als m'n M135i wasik mis dat bommetje wel nu ik in een Kia Ceed rij
Ja heb wel een beetje spijt, maar ik hou van zaaadquote:Op donderdag 5 september 2024 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom doe je die dan in godsnaam weg en koop je vervolgens een Kia zaad![]()
Tijd voor een M140i dan. B58 genot
Je had toch heel veel verschillende auto's tegelijk dacht ik? Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat je nu 'genoegen' neemt met een Kia station als je van een M135i afkomt. Moet zeggen dat ik ze nooit gereden heb die Ceeds, wel een Toyota Auris en dat komt que rijden absoluut niet in de buurt van een 1-serie. Niet alleen qua vermogen maar ook qua rijden. Beetje snel een bocht nemen met zo'n ding en je hebt geen idee hoeveel marge je nog hebt voordat je de grip verliest, echt niks geen gevoel gewoon, het gaf me weinig vertrouwen om nog harder te pushen. En de kont draait ook niet mee, je schuift gewoon rechtuit in een haakse bocht als het beetje vochtig is op klinkers.quote:Op maandag 9 september 2024 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja heb wel een beetje spijt, maar ik hou van zaaad![]()
![]()
Kijken af en toe wel rond naar een M4 cabrio maar een mooie auto rijden in NL is gewoon verhoudingsgewijs veel te duur gemaakt. Als je het narekent (en dat doe ik natuurlijk als boekhouder) dan is de conclusie bijna altijd dat het nergens op slaat. Ja lol, plezier of hoe je het wil noemen is ook wat waard maar hoeveel plezier geeft het je, want laten we eerlijk zijn, je went heel snel aan een snelle auto
Ik heb nu een full option Ceed station, met trekhaak, plugin hybride, 7 jaar garantie, en zo'n 1 op 19 verbruik. Een echte boekhoudersauto... maar wel heel praktisch![]()
![]()
![]()
Alleen voor erbij... 50/50 met iemand anders. Dan is het allemaal nog betaalbaar en ik rij toch niet zo vaak. Maar verdien ook niet zoveel meer als vroeger helaas.quote:Op maandag 9 september 2024 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je had toch heel veel verschillende auto's tegelijk dacht ik? Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat je nu 'genoegen' neemt met een Kia station als je van een M135i afkomt. Moet zeggen dat ik ze nooit gereden heb die Ceeds, wel een Toyota Auris en dat komt que rijden absoluut niet in de buurt van een 1-serie. Niet alleen qua vermogen maar ook qua rijden. Beetje snel een bocht nemen met zo'n ding en je hebt geen idee hoeveel marge je nog hebt voordat je de grip verliest, echt niks geen gevoel gewoon, het gaf me weinig vertrouwen om nog harder te pushen. En de kont draait ook niet mee, je schuift gewoon rechtuit in een haakse bocht als het beetje vochtig is op klinkers.
En zelf kijk ik ook best wel naar kosten van een auto, vandaar dat ik een gechipte 116i rij en geen M140i. Omdat je inderdaad een stuk meer betaalt voor dat extra vermogen terwijl je het 90% van de tijd niet kan gebruiken omdat je in druk verkeer rijdt en niet in kunt halen. Lekker hard over rotondes of door bochten blijft genot, en 220pk vind ik voldoende vlot. Met minder zou ik echter ook geen genoegen meer nemen bij een volgende auto.
Maar waarom kijk je naar een M4 als je vermogen nu niet meer boeiend vindt, dan kun je financieel gezien veel beter een 420i kopen toch?
"een soort leder"?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:59 schreef einzeinz het volgende:
Zouden jullie dit durven gebruiken om het interieur van jullie BMW schoon te maken?
https://www.action.com/nl(...)r-rozemarijn-gember/
Mijn dashboard is een soort leder. De binnenzijde van de deuren zijn hard plastic.
Ik denk dat het kunst leder is. 1 van bmw's manieren in geen dierlijke producten meer te gebruiken. Ik zou dit vanwege de geur ook niet snel gebruikenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"een soort leder"?
De geur lijkt mij het grootste risico.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:31 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik ben voornemens een BMW 5 serie te gaan kopen, harde eisen : automaat, sedan, titanium-look ( geen hout-look)
Ik rij max 60.000 per jaar, snelweg.
Ledere bekleding, face-lift, xenon koplampen, allemaal leuk als extra.
Budget ¤10.000.
Ik snap dat ik hiermee geen piepjonge wagen koop. Het enige waar ik nu enorm op gespinst ben is de hoeveelheid eigenaren. Een beamer met 180.000 op de teller en 2 eigenaren, het liefst één, lijkt mij dat er iemand, of twee, veel liefde (lees; grote&kleine beurten) erin gestopt heeft. (Naast NAP, uiteraard)
Mijn garagist is bwm-liefhebber ( ze racen er ook mee) ik wil een zoekopdracht bij hem uitzetten.
Is mijn bedrag haalbaar voor een nette beamer, met mijn eisen?
Qua onderhoud is er geld genoeg, maar wil niet na een maand alle schokbrekers vervangen (o.i.d.)
Ja, idd het is een kunstleder.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:46 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik denk dat het kunst leder is. 1 van bmw's manieren in geen dierlijke producten meer te gebruiken. Ik zou dit vanwege de geur ook niet snel gebruiken
Kunstleder en leder is het beste schoon te krijgen met driehoek-zeep (groene zeep)quote:
2011, tip van spectrumanalyser geprobeerd, gebeurd niets..quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
Stond bij mij wel in instructieboekje. F11 2011
Welk jaar is jouw 5?
Via usb stick dan waarschijnlijk opgeslagen op de harde schrijf van de BMW. Je kan wss via usb stick zelf mp3's opslaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:31 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Zit nu in een beamer waarin Celine Dion, Neill Diamond, en (oa) Adele opgeslagen zijn...
Huidige eigenaar(moi), creedence, gun's no roses, black keys, Johnny Cash, und soweiter...
Aaaarghh!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Via usb stick dan waarschijnlijk opgeslagen op de harde schrijf van de BMW. Je kan wss via usb stick zelf mp3's opslaan.
Kan je geen dongle gebruiken?
https://www.amazon.nl/dp/B01HXXJPWK
Deze werkte in mijn F20 destijds goed, je verbind bluetooth met deze dongle die dan geluid via aux afkan spelen. Zo kan je ook spotify en navigatie/flitsmeister gewoon gebruiken. Daarnaast werkt ook calls gewoon.
Bekijk deze YouTube-video
Als jouw F11 deze heeft dan gaat het wss werken.
[ afbeelding ]
Mooi, maar spotify via je telefoon muziek laten afspelen is toch veel fijner?quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:49 schreef Nielojram75 het volgende:
Gefixt vandaag! Je moet wat in wasstraat![]()
Vanaf vandaag alleen maar goede opgeslagen muziek in mijn beamertje!
Ben na 3 jaar betalen voor spotify en wellicht 4x gebruiken, gestopt met dat lidmaatschap.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooi, maar spotify via je telefoon muziek laten afspelen is toch veel fijner?
Don't judge the music by the car, she drivesquote:Op woensdag 6 november 2024 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met die muziek zou je eerder een Corvette of Dodge Challenger associëren. Maar fijn dat het opgelost is.
Ik zou hier wel mee oppassen, eigenlijk raad ik je aan om een ODB scanner mee te nemen waar bijvoorbeeld Carly of BIMMERCODE te gebruiken om zodoende enige gewiste errorcodes te achterhalen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Barneveld staat een BMW 316i in Estoril blauw te koop. iets geks met deze auto: 23 eigenaren! In 2016 is de auto 13 keer van eigenaar gewisseld.
Bekijk deze YouTube-video
Schaderapport heb ik nog niet opgevraagd, ben benieuwd.
Barneveld is een uur rijden, een proefrit aanvragen en naar de eerste beste garage rijden voor inspectie is een optie.
Stock is ie al wel sneller op de 0-100 dan mijn E90 320i volgens de fabriekquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:09 schreef epicbeardman het volgende:
Ik denk dat de reden is dat deze 23 eigenaren heeft gehad voornamelijk mee te maken heeft dat het een auto is die wel er mooi uitziet, maar uiteindelijk voor veel BMW rijders net iets te langzaam is.
Had zelf nog geen kenteken check gedaan, wel vreemd dat hij nu geregistreerd staat als particulier ingeschreven en niet bij autobedrijf. Mss bedrijf nog te klein om te registreren als autohandelaar?quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:33 schreef Irritatie100 het volgende:
23 eigenaren, waarvan 17 autobedrijven volgens de kentekenapp die ik altijd raadpleeg. Dan ziet het er al weer heel anders uit, al hebben ze hem niet allemaal heel lang gehad en is de huidige tenaamgestelde ook een particulier die hem pas 2 weken heeft. Dat is dan wel weer apart.
[..]
Stock is ie al wel sneller op de 0-100 dan mijn E90 320i volgens de fabriekEn daar heb je dus ook nog een 316i en 318i van. Mijne heeft wel 15pk meer en weegt 15kg minder, dus blijkbaar is zo'n geblazen 1.6 toch een stuk efficiënter dan mijn atmosferische 2.0.
In gedachte wel, zit hem al jaren te "overwegen" maar toch wel duurquote:Op vrijdag 29 november 2024 20:31 schreef Nielojram75 het volgende:
Iemand ervaring met deze training?
https://bmwdrivingexperience.nl/product/bmw-safety-training/
DOEN!quote:Op zondag 1 december 2024 12:32 schreef DX11 het volgende:
[..]
In gedachte wel, zit hem al jaren te "overwegen" maar toch wel duur
Deze is trouwens nog veel toffer:
https://bmwdrivingexperience.nl/product/m-race-track-training/
Ze hebben aardig wat keuzes:
https://bmwdrivingexperience.nl/
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er mooi uit. 13 jaar valt ook mee. Hoeveel kilometer op de teller? welk model is het btw (kon ik zo snel ook niet lezen).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:54 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Thx voor jullie input![]()
(Zit je op een voornamelijk mannelijk forum, vind je een BMW-pijlertje en iedereen blijft stil...)
Enfin, mijn garagemannetje heeft deze beauty vanmorgen opgehaald, na zijn zegeningen, want ik koop hem via hem, dus hij moet garantie verlenen. Geen nieuwe, maar wel 2 eigenaren, waarvan de laatste extra lief is geweest om haar 9 jaar 's nachts in de garage te laten slapen, geen poepelegein vbw APK (rapport gekocht via finnik) , dealer-onderhouden, amper-gelopen-continental bandjes, km-stand NAP, gewoon een knappe bak.
Maandag ga ik haar ophalen.
Je suis in love, maintenant
151.000 NAP, F10. Dealer (Dusseldorf) onderhouden, heb de printjes in de auto, van de uitgelezen sleutel.quote:Op zondag 1 december 2024 23:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er mooi uit. 13 jaar valt ook mee. Hoeveel kilometer op de teller? welk model is het btw (kon ik zo snel ook niet lezen).
Viel spass
F10 en dan welk model precies?quote:Op maandag 2 december 2024 20:26 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
151.000 NAP, F10. Dealer (Dusseldorf) onderhouden, heb de printjes in de auto, van de uitgelezen sleutel.
Ben zo blij met haar, maarja, mega-upgrade na een achttien-jarige polo![]()
Alsof je in een doos woont, en je opeens een villa kan ( en gaat) kopen
523.quote:Op maandag 2 december 2024 22:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
F10 en dan welk model precies?
520i?
Hoeveel kilometers heb je nu gereden (ongeveer) en wat zijn de plus- en minpunten? Leuk dat je een auto hebt kunnen kopen waar je echt gepassioneerd over bent. Hopelijk vallen de onderhoudskosten mee!
Dat is volgens mij gewoon afkeur...quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nouja, danmaar zonder werkende ruitensproeier naar de APK. Ik meld het wel even bij de monteur.
yup. zal even een nieuw pompje in moeten. het is nu verrot koud om dat hier buiten op de parkeerplaats te gaan rotzooien. laat het de garage doen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |