abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214894851
Mijn comfort acces was ineens gestopt met werken (alleen deurklink linksvoor, maarja, rechtsvoor instappen is ook niet alles). Even nieuw klinkje er op, inclusief in kleur spuiten uiteraard: ¤444. Auw.

En nee ik weet geen goed alternatief voor de dealer met originele onderdelen in Gelderland ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 september 2024 @ 09:41:59 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214896733
Draadbreuk?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214898858
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
Draadbreuk?
Ze hadden L-R gewisseld en toen bleek het probleem aan de klink te liggen, dus blijkbaar ging het probleem mee met de klink.

Ik vraag altijd wel de defecte onderdelen terug, altijd interessant om zelf nog even "mee te kijken".
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 september 2024 @ 14:41:45 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214899425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:25 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ze hadden L-R gewisseld en toen bleek het probleem aan de klink te liggen, dus blijkbaar ging het probleem mee met de klink.

Ik vraag altijd wel de defecte onderdelen terug, altijd interessant om zelf nog even "mee te kijken".
Bij de Autodoktoren(YT, let op Duitse humor :') ) hadden ze een keer sluiting in een deurgreep van een f10 en dat veroorzaakte ook aardig wat shit. ABS storing en meer.

pi_214900612
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Bekende vanmiddag hier met een E92 M3, blijft wel mooie auto. Maar hij heeft gele remklauwen. Is dat tegenwoordig gebruikelijk bij BMW? Vroeger toch altijd rood of blauw?

Leuk 420 pk V8... maar hij is even snel als m'n M135i was >:) ik mis dat bommetje wel nu ik in een Kia Ceed rij :{
Waarom doe je die dan in godsnaam weg en koop je vervolgens een Kia zaad -O-
Tijd voor een M140i dan. B58 genot _O_
pindazakje
pi_214931642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waarom doe je die dan in godsnaam weg en koop je vervolgens een Kia zaad -O-
Tijd voor een M140i dan. B58 genot _O_
Ja heb wel een beetje spijt, maar ik hou van zaaad :o :9~

Kijken af en toe wel rond naar een M4 cabrio maar een mooie auto rijden in NL is gewoon verhoudingsgewijs veel te duur gemaakt. Als je het narekent (en dat doe ik natuurlijk als boekhouder) dan is de conclusie bijna altijd dat het nergens op slaat. Ja lol, plezier of hoe je het wil noemen is ook wat waard maar hoeveel plezier geeft het je, want laten we eerlijk zijn, je went heel snel aan een snelle auto :P

Ik heb nu een full option Ceed station, met trekhaak, plugin hybride, 7 jaar garantie, en zo'n 1 op 19 verbruik. Een echte boekhoudersauto... maar wel heel praktisch _O_ :blauwoog: :'( >:)
Facts don't care about your feelings
pi_214935250
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja heb wel een beetje spijt, maar ik hou van zaaad :o :9~

Kijken af en toe wel rond naar een M4 cabrio maar een mooie auto rijden in NL is gewoon verhoudingsgewijs veel te duur gemaakt. Als je het narekent (en dat doe ik natuurlijk als boekhouder) dan is de conclusie bijna altijd dat het nergens op slaat. Ja lol, plezier of hoe je het wil noemen is ook wat waard maar hoeveel plezier geeft het je, want laten we eerlijk zijn, je went heel snel aan een snelle auto :P

Ik heb nu een full option Ceed station, met trekhaak, plugin hybride, 7 jaar garantie, en zo'n 1 op 19 verbruik. Een echte boekhoudersauto... maar wel heel praktisch _O_ :blauwoog: :'( >:)
Je had toch heel veel verschillende auto's tegelijk dacht ik? Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat je nu 'genoegen' neemt met een Kia station als je van een M135i afkomt. Moet zeggen dat ik ze nooit gereden heb die Ceeds, wel een Toyota Auris en dat komt que rijden absoluut niet in de buurt van een 1-serie. Niet alleen qua vermogen maar ook qua rijden. Beetje snel een bocht nemen met zo'n ding en je hebt geen idee hoeveel marge je nog hebt voordat je de grip verliest, echt niks geen gevoel gewoon, het gaf me weinig vertrouwen om nog harder te pushen. En de kont draait ook niet mee, je schuift gewoon rechtuit in een haakse bocht als het beetje vochtig is op klinkers.

En zelf kijk ik ook best wel naar kosten van een auto, vandaar dat ik een gechipte 116i rij en geen M140i. Omdat je inderdaad een stuk meer betaalt voor dat extra vermogen terwijl je het 90% van de tijd niet kan gebruiken omdat je in druk verkeer rijdt en niet in kunt halen. Lekker hard over rotondes of door bochten blijft genot, en 220pk vind ik voldoende vlot. Met minder zou ik echter ook geen genoegen meer nemen bij een volgende auto.

Maar waarom kijk je naar een M4 als je vermogen nu niet meer boeiend vindt, dan kun je financieel gezien veel beter een 420i kopen toch?
pindazakje
pi_214937084
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je had toch heel veel verschillende auto's tegelijk dacht ik? Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat je nu 'genoegen' neemt met een Kia station als je van een M135i afkomt. Moet zeggen dat ik ze nooit gereden heb die Ceeds, wel een Toyota Auris en dat komt que rijden absoluut niet in de buurt van een 1-serie. Niet alleen qua vermogen maar ook qua rijden. Beetje snel een bocht nemen met zo'n ding en je hebt geen idee hoeveel marge je nog hebt voordat je de grip verliest, echt niks geen gevoel gewoon, het gaf me weinig vertrouwen om nog harder te pushen. En de kont draait ook niet mee, je schuift gewoon rechtuit in een haakse bocht als het beetje vochtig is op klinkers.

En zelf kijk ik ook best wel naar kosten van een auto, vandaar dat ik een gechipte 116i rij en geen M140i. Omdat je inderdaad een stuk meer betaalt voor dat extra vermogen terwijl je het 90% van de tijd niet kan gebruiken omdat je in druk verkeer rijdt en niet in kunt halen. Lekker hard over rotondes of door bochten blijft genot, en 220pk vind ik voldoende vlot. Met minder zou ik echter ook geen genoegen meer nemen bij een volgende auto.

Maar waarom kijk je naar een M4 als je vermogen nu niet meer boeiend vindt, dan kun je financieel gezien veel beter een 420i kopen toch?
Alleen voor erbij... 50/50 met iemand anders. Dan is het allemaal nog betaalbaar en ik rij toch niet zo vaak. Maar verdien ook niet zoveel meer als vroeger helaas.

Omdat ik niet zo veel meer rij neem ik idd genoeg met een Ceed. Rijdt inderdaad gevoelloos.... boeiend. Kom net terug van Londen ermee en dat ging prima. Dynamische cruise, lane assist, kofferbak vol bagage, lekker cruisen.
pi_214937675
Iets proberen te vinden dat aan BMW kan tippen is gewoon sowieso wel lastig. Ik heb een E90 uit 2006 met 231k op de klok, maar dat rijdt veel en veel strakker en fijner dan de gloednieuwe Opel Grandland X van m'n ouders. Natuurlijk is dat een SUV en niet echt vergelijkbaar met een 3-serie qua type auto, maar toch. Je verwacht toch wel een stap omhoog bij zo'n moderne auto, maar het tegendeel is waar. Het voelt allemaal zo kunstmatig vooral.

Al kan ik me ook voorstellen dat een G20 ook kunstmatiger aanvoelt dan een E90, toen ik ooit een 2002 Skoda Octavia had vond ik die ook fijner rijden dan de 2016 Octavia die m'n ouders destijds hadden.
pi_214940041
Jaaa... toch hoek je nog best wel in de Ceed hoor. Hij is laag en PHEV dus zwaar met accu onderin. Daarnaast 1 van de weinig hybrides met een 6 traps automaat. Ja, ook als je dus volledig elektrisch rijdt loopt ie te schakelen :') slaat nergens op natuurlijk, maar geeft iets meer rijbeleving bij sportief rijden dan een CVT of volledig elektrisch.

Maar genoeg vloeken in de kerk :') als ik ooit weer in een BMW rijd dan meld ik het hier.
pi_215083108
Ik ben voornemens een BMW 5 serie te gaan kopen, harde eisen : automaat, sedan, titanium-look ( geen hout-look)
Ik rij max 60.000 per jaar, snelweg.
Ledere bekleding, face-lift, xenon koplampen, allemaal leuk als extra.

Budget ¤10.000.

Ik snap dat ik hiermee geen piepjonge wagen koop. Het enige waar ik nu enorm op gespinst ben is de hoeveelheid eigenaren. Een beamer met 180.000 op de teller en 2 eigenaren, het liefst één, lijkt mij dat er iemand, of twee, veel liefde (lees; grote&kleine beurten) erin gestopt heeft. (Naast NAP, uiteraard)

Mijn garagist is bwm-liefhebber ( ze racen er ook mee) ik wil een zoekopdracht bij hem uitzetten.

Is mijn bedrag haalbaar voor een nette beamer, met mijn eisen?

Qua onderhoud is er geld genoeg, maar wil niet na een maand alle schokbrekers vervangen (o.i.d.)
pi_215213426
Zouden jullie dit durven gebruiken om het interieur van jullie BMW schoon te maken?
https://www.action.com/nl(...)r-rozemarijn-gember/

Mijn dashboard is een soort leder. De binnenzijde van de deuren zijn hard plastic.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:56:44 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215233098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:59 schreef einzeinz het volgende:
Zouden jullie dit durven gebruiken om het interieur van jullie BMW schoon te maken?
https://www.action.com/nl(...)r-rozemarijn-gember/

Mijn dashboard is een soort leder. De binnenzijde van de deuren zijn hard plastic.
"een soort leder"?
De geur lijkt mij het grootste risico. :)
pi_215234074
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
"een soort leder"?
De geur lijkt mij het grootste risico. :)
Ik denk dat het kunst leder is. 1 van bmw's manieren in geen dierlijke producten meer te gebruiken. Ik zou dit vanwege de geur ook niet snel gebruiken :D
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_215238611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:31 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik ben voornemens een BMW 5 serie te gaan kopen, harde eisen : automaat, sedan, titanium-look ( geen hout-look)
Ik rij max 60.000 per jaar, snelweg.
Ledere bekleding, face-lift, xenon koplampen, allemaal leuk als extra.

Budget ¤10.000.

Ik snap dat ik hiermee geen piepjonge wagen koop. Het enige waar ik nu enorm op gespinst ben is de hoeveelheid eigenaren. Een beamer met 180.000 op de teller en 2 eigenaren, het liefst één, lijkt mij dat er iemand, of twee, veel liefde (lees; grote&kleine beurten) erin gestopt heeft. (Naast NAP, uiteraard)

Mijn garagist is bwm-liefhebber ( ze racen er ook mee) ik wil een zoekopdracht bij hem uitzetten.

Is mijn bedrag haalbaar voor een nette beamer, met mijn eisen?

Qua onderhoud is er geld genoeg, maar wil niet na een maand alle schokbrekers vervangen (o.i.d.)

Thx voor jullie input ;)
(Zit je op een voornamelijk mannelijk forum, vind je een BMW-pijlertje en iedereen blijft stil...)

Enfin, mijn garagemannetje heeft deze beauty vanmorgen opgehaald, na zijn zegeningen, want ik koop hem via hem, dus hij moet garantie verlenen. Geen nieuwe, maar wel 2 eigenaren, waarvan de laatste extra lief is geweest om haar 9 jaar 's nachts in de garage te laten slapen, geen poepelegein vbw APK (rapport gekocht via finnik) , dealer-onderhouden, amper-gelopen-continental bandjes, km-stand NAP, gewoon een knappe bak.
Maandag ga ik haar ophalen.
Je suis in love, maintenant :S___D
pi_215241742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:46 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ik denk dat het kunst leder is. 1 van bmw's manieren in geen dierlijke producten meer te gebruiken. Ik zou dit vanwege de geur ook niet snel gebruiken :D
Ja, idd het is een kunstleder.
Cindy De Vuyst
pi_215256157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 23:25 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ja, idd het is een kunstleder.
Kunstleder en leder is het beste schoon te krijgen met driehoek-zeep (groene zeep)
Het product verwacht wel wat wrijving van de koper, maar met warm water, sponsje, en een echte zeem kan het weer als nieuw worden.
pi_215404124
Weet iemand hoe ik de opgeslagen cd's van de vorige eigenaar verwijder?

Zit geen cd-wisselaar in de auto.

Boekje bracht mij niet verder..
pi_215404255
Heb je al geprobeerd om met de iDrive-knop naar rechts te drukken als je een opgeslagen cd geselecteerd hebt? Er zou verwijderen in beeld moeten komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:00:20 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215404518
Stond bij mij wel in instructieboekje. F11 2011
Welk jaar is jouw 5?
pi_215413557
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
Stond bij mij wel in instructieboekje. F11 2011
Welk jaar is jouw 5?
2011, tip van spectrumanalyser geprobeerd, gebeurd niets..

Zou het aantal cd's opgeslagen de laatste verwijderen?

Zit nu in een beamer waarin Celine Dion, Neill Diamond, en (oa) Adele opgeslagen zijn...

Huidige eigenaar(moi), creedence, gun's no roses, black keys, Johnny Cash, und soweiter...
pi_215422448
Bekijk deze YouTube-video
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:31 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Zit nu in een beamer waarin Celine Dion, Neill Diamond, en (oa) Adele opgeslagen zijn...
Huidige eigenaar(moi), creedence, gun's no roses, black keys, Johnny Cash, und soweiter...
Via usb stick dan waarschijnlijk opgeslagen op de harde schrijf van de BMW. Je kan wss via usb stick zelf mp3's opslaan.

Kan je geen dongle gebruiken?
https://www.amazon.nl/dp/B01HXXJPWK

Deze werkte in mijn F20 destijds goed, je verbind bluetooth met deze dongle die dan geluid via aux afkan spelen. Zo kan je ook spotify en navigatie/flitsmeister gewoon gebruiken. Daarnaast werkt ook calls gewoon.

Als jouw F11 deze heeft dan gaat het wss werken.

[ Bericht 15% gewijzigd door epicbeardman op 30-10-2024 20:14:43 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215441652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Via usb stick dan waarschijnlijk opgeslagen op de harde schrijf van de BMW. Je kan wss via usb stick zelf mp3's opslaan.

Kan je geen dongle gebruiken?
https://www.amazon.nl/dp/B01HXXJPWK

Deze werkte in mijn F20 destijds goed, je verbind bluetooth met deze dongle die dan geluid via aux afkan spelen. Zo kan je ook spotify en navigatie/flitsmeister gewoon gebruiken. Daarnaast werkt ook calls gewoon.

Als jouw F11 deze heeft dan gaat het wss werken.
[ afbeelding ]
Aaaarghh!
Ik wil gewoon die ouwe meuk van de vorige eigenaar wissen!

Hoe dan???
pi_215450545
Gefixt vandaag! Je moet wat in wasstraat ;)
Vanaf vandaag alleen maar goede opgeslagen muziek in mijn beamertje!
pi_215488945
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:49 schreef Nielojram75 het volgende:
Gefixt vandaag! Je moet wat in wasstraat ;)
Vanaf vandaag alleen maar goede opgeslagen muziek in mijn beamertje!
Mooi, maar spotify via je telefoon muziek laten afspelen is toch veel fijner?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')