Geen flauw idee.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Volgens mij is het vliegwiel van n'n E91 330i 2006 het aan het begeven.
Iemand goede tips als ik dat hele zwikkie laat vervangen? Misschien zijn er LCI onderdelen die beter zijn bijv., als alles daar toch open ligt? Shortshifter? Welk merk koppeling en vliegwiel zijn nou echt het beste? Of is er weinig verschil tussen LUK/Valeo/Sachs? CDV laat ik ook meteen onklaar maken dan.
Stuurhuis gewoon loshalen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag de waterpomp vervangen van m'n E90 LCI met N43 motor. wat een lastige klus.
De pomp zit net boven het stuurhuis. De moeren zijn bijna niet bij te komen.
Uiteraard heb ik nieuwe moeren van BMW, aangezien deze van aluminium zijn kan je ze eigenlijk slechts eenmalig gebruiken. De nieuwe pomp zit er nu in, echter ging de achterste onderste moer er gewoon niet meer in.
Foutcode 2E85 Electric coolant pump, communication is nu wel verholpen met de nieuwe waterpomp van Pierburg.
het is net alsof het subframe los moet om er goed te kunnen komen.
Je hebt helemaal gelijk, het stuurhuis had los gemoeten. toch maar eens het Haynes werkplaatshandboek bestellen, daar staat dat vast ook in.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:46 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Stuurhuis gewoon loshalen.
Thermostaat toch ook wel vervangen? Die gaan doorgaans 2 jaar nadien alsnog defect. Is ook elektrisch manipuleerbaar door verwarming van het wax element.
Wordt doorgaans als set vervangen vanwege, zoals jij al zegt, de beperkte bereikbaarheid.
Had dus een leenauto X3 M40i voor een weekje. Nieuwprijs >¤100.000. Dat is gewoon erg veel geld. 4-pitter is veel minder duur, maar vind ik toch wel een forse stap terug tov 6 cilinder. En dan komen er ook andere auto's/merken in de picture.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
De BMW afgelopen zaterdag ingeruild op een Seat Ateca. Helaas geen BMW meer. Jammer, was een fijne auto, sowieso de beste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers. Hoop dat we net zo veel plezier hebben van de Ateca
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers.
Wegenbelasting, verzekering scheelt niet heel veel voor mij.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:41 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-11-2023 14:09:27 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Kan best t/m weet ik niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat me raden: Zijn er zonnepanelen bij jou in de buurt geplaatst?
Deze torx is een veelgebruikte bij montage van zonnepanelen. De monteurs strooien met die dingen.
Onlangs werden hier zonnepanelen gemonteerd. In die week had vrijwel iedereen 1 lekke band door die klotetorx.
Er zijn een aantal motoren die grotendeels alleen software geknepen zijn, zoals de N53 motor die je van 325i (218pk) naar bijna 330i niveau (255pk van de 268pk) kan brengen met alleen maar software. Daarvoor zijn die tunes dus zeker niet gek.quote:Op maandag 8 april 2024 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij een occasion staat deze factuur in de foto-serie. Waarom bestaan deze 'tuningbedrijven' nog steeds?
[ afbeelding ]
Onderaan de factuur staat dat na deze zogenaamde stage1 tune er geen E10 getankt moet worden.
Joh. Ook zonder tuning heb je meer vermogen als je uitsluitend E5 tankt.
Los van de tune heeft deze klant voor 228 euro een nieuwe bougie en bobine gekregen. Bizar dat ze de klant hebben wijsgemaakt dat een bougie even duur is als een bobine.
Plus 224 euro betaalt voor een dubieuze aanpassing aan het motormanagementsysteem.
Zo denk ik er momenteel ook over.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 01:50 schreef -Richard- het volgende:
Zelf zou ik dan gewoon voor de B58 kiezen als dat in de portemonnee past. Geluid is mooi en hij is robuust ontwikkeld. Zie zelf geen reden om het niet te doen.
BMW wat doe je...quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Het lek is boven?
https://newatlas.com/automotive/bmw-concept-touring-coupe/
Voor een Clownshoe valt het toch wel mee?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
BMW wat doe je...![]()
Van een eens zo mooi merk tot... ja, wat?
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben...
Dit is wel echt een mooi concept alleen is al bekend dat dit geen productieauto gaat worden..quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor een Clownshoe valt het toch wel mee?
[ afbeelding ]
Goeien kont.
Dan toch maar een FF halen. Ook wat ruimer/praktischer.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit is wel echt een mooi concept alleen is al bekend dat dit geen productieauto gaat worden..
Mocht je er eerst een normale idrive in retrofitten (dat kan, met nieuw dashboard) dan is nextgearmedia een aanrader om er meer mogelijkheden aan te geven:quote:Op maandag 15 juli 2024 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik mis alleen de moderne infotainment enorm, het is helaas een uitvoering zonder iDrive dus ik heb alleen een cd-speler en aux-aansluiting. Zit nog een beetje te kijken of ik dat kan upgraden op een of andere manier, maar ik wil er wel eentje die er een beetje OEM uit ziet. Ik hou liever de huidige headunit met al zijn beperkingen dan dat ik er eentje inzet die veel te futuristisch oogt.
iDrive retrofitten is denk ik een iets te prijzige en iets te overdreven ingreep voor een auto die toch al aan de oude kant is en zoveel gereden heeft. Ik heb wel dit apparaat gezien waarvan het design me wel aanspreekt, dus wellicht dat ik daarvoor ga.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 00:11 schreef DX11 het volgende:
[..]
Mocht je er eerst een normale idrive in retrofitten (dat kan, met nieuw dashboard) dan is nextgearmedia een aanrader om er meer mogelijkheden aan te geven:
https://nextgearmedia.nl/(...)droid-auto-retrofit/
En dan ziet het er dus nog stock uit, zelfde scherm enz. Ben er erg blij mee.
Heb je een 2-deurs of 4-deurs 330? Bij 4-deurs denk ik niet dat je veel terugziet van je investeringen. Mijn E46 330 Touring vond ik een fijne auto, maar een E46 M3 is een heel ander verhaal qua rijden en kosten.Is een goeie E90 M3 niet makkelijker te vinden?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:29 schreef matigeuser het volgende:
GVD jongens ik wil een E46 M3. Zit er al jaren op te geilen maar ze worden alleen maar duurder.
...
Heb nu een 4 deurs sedan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je een 2-deurs of 4-deurs 330? Bij 4-deurs denk ik niet dat je veel terugziet van je investeringen. Mijn E46 330 Touring vond ik een fijne auto, maar een E46 M3 is een heel ander verhaal qua rijden en kosten.Is een goeie E90 M3 niet makkelijker te vinden?
Ja, ook daar komen weer kosten bij kijken. Het blijven oude auto's inmiddels natuurlijk. En het zal in onderhoud ook wel flink duurder zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dan heb je het alleen maar over de aankoopprijs.
Kijk met vier ogen kritisch naar het subframe.
Reserveer 1500 euro voor het vervangen van de drijfstanglagers.
Ben je niet wat te zuinig met de prijzen? Een auto geheel overspuiten voor 1500-2500 euro lijkt me erg laag als je al ziet dat je minimaal 1500 euro aan lak en 'overige materialen' kwijt bent voor een e46 sedan, vanuitgaande dat je geen goedkope mipa lak gebruikt maar de betere merken (ppg oid), en dat is als je de huidige kleur aanhoud, als je een andere kleur wil gaat het nog wel een stuk duurder worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:13 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb nu een 4 deurs sedan.
Het is wel 'the next best thing' zeg maar, voor mensen die een M3 niet kunnen betalen. Derhalve denk ik dat de waarde op zich wel redelijk in orde blijft. Volgens mij is hij nu ook al meer waard dan wat ik er 3 jaar geleden voor heb betaald als ik het aanbod zo zie.
Maar inderdaad:
- Roest fixen (800-1000)
- Overspuiten in zijn geheel (1500-2500)
- Nieuwe banden rondom (500-600)
- En dan eigenlijk nog een keer velgen + uitlaat + rubbers detaileren / herstellen (500?)
Dat is toch wel een smak geld om hier tegenaan te gooien. Helaas is het verschil met een M3 gewoon veel te groot geworden.
Ik heb niet gekeken naar E90's m3, maar ik denk niet dat ze veel goedkoper zijn aangezien die een v8 heeft die ook erg gewild is. En ik vind de e46 eigenlijk gewoon de mooiste auto die er bestaat. Heb zelf wel een e90 330i gehad. Absoluut niets mis mee, maar de e46 wint toch de kroon voor mij.
Ik had nog geen offertes opgevraagd dus het zou zeker kunnen dat ik te laag zit. Dan moet ik dat overspuiten misschien ook maar uit mijn hoofd gaan zetten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ben je niet wat te zuinig met de prijzen? Een auto geheel overspuiten voor 1500-2500 euro lijkt me erg laag als je al ziet dat je minimaal 1500 euro aan lak en 'overige materialen' kwijt bent voor een e46 sedan, vanuitgaande dat je geen goedkope mipa lak gebruikt maar de betere merken (ppg oid), en dat is als je de huidige kleur aanhoud, als je een andere kleur wil gaat het nog wel een stuk duurder worden.
Vandaag weer gestrand met exact dezelfde klachten, na dus een vervanging van de accu en dynamo een maand geledenquote:Op maandag 15 juli 2024 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Klein kickje. Sinds een maand of 5 ook in het bezit van mijn eerste BMW, een E90 om precies te zijn. Mijn private leasecontract liep af en wilde niet meer leasen, want ik betaalde 400 per maand voor een Kia Picanto. Wilde eigenlijk een modernere auto, maar ik ben gaan samen wonen met mijn vriendin en we hebben 4 maanden geleden een kindje gekregen dus het geld was op andere plekken nodig
Uiteindelijk kwam de E90 van een goede vriend beschikbaar die hem 10 jaar heeft gehad en prima onderhouden heeft, dus dat was wel een buitenkansje. Normaal zou ik niet zo staan te springen om zo'n oude auto met 230k op de klok, maar van hem durfde ik het wel aan.
Erg leuke auto moet ik zeggen (al is een sedan niet praktisch met een kinderwagen), ondanks de leeftijd en kilometer rijdt het frisser dan de Picanto die ik had en 12 jaar jonger was. Ik mis alleen de moderne infotainment enorm, het is helaas een uitvoering zonder iDrive dus ik heb alleen een cd-speler en aux-aansluiting. Zit nog een beetje te kijken of ik dat kan upgraden op een of andere manier, maar ik wil er wel eentje die er een beetje OEM uit ziet. Ik hou liever de huidige headunit met al zijn beperkingen dan dat ik er eentje inzet die veel te futuristisch oogt.
Nu eerst wachten tot ie terug is van de garage, want gisteren begaf het laatste nog originele onderdeel het en met de accu/dynamo was dat wel een redelijk cruciaal iets
Zoek anders op mobile.de in europa naar schade auto's. Of m3's met motorschade.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:29 schreef matigeuser het volgende:
GVD jongens ik wil een E46 M3. Zit er al jaren op te geilen maar ze worden alleen maar duurder.
Heb nu een E46 330i met M-pakket. Ofwel, the next best thing. Maar ja, het is het gewoon net niet allemaal. Ook een saaie kleur (zwart). Paar roetsplekjes bij de wielkasten en de lak zelf is ook niet meer zo mooi. Moet er eigenlijk gewoon een paar duizend euro tegenaan gooien om hem weer helemaal mooi te maken, binnen en buiten. Over laten spuiten in een mooie kleur wellicht. Maar zou ik die investering nog terug krijgen? Denk het niet.
Nieuwe banden rondom binnenkort ook nodig.
Had liever 5-10k bij gelegd voor een M3. Maar die dingen beginnen tegenwoordig bij 30k. Iemand hier nog eentje te koop staan?
Vreemd, is er nieuw dynamo geplaatst destijds?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vandaag weer gestrand met exact dezelfde klachten, na dus een vervanging van de accu en dynamo een maand geleden
Hopelijk een fix onder garantie en dat er verder niets met de auto aan de hand is, anders moet ik goed denken wat ik wil. Zoals ik in mijn eerste post al zei, de auto in februari gekocht omdat ik niet opnieuw wilde private leasen, maar mijn oorspronkelijke plan (een auto van max 8 jaar oud en max 150k op de klok) niet door kon gaan wegens geld dat op andere plekken nodig was. Ik wilde deze auto dan een tijdje gaan rijden, snel mijn spaarrekening weer aanvullen en alsnog voor zo'n jonge auto gaan. Momenteel is mijn spaarrekening alleen nog altijd niet genoeg aangevuld om voor een jonge auto te gaan (ik gok dat ik met mijn huidige budget een auto in het D-segment van 10-12 jaar oud met kilometerstanden tussen de 180k en 200k kan kopen), maar als ik deze E90 helemaal ga fixen dan ga ik er voor langere tijd mee door omdat ik het anders zonde van het geld van de reparatie vind.
Auto is verder overigens echt prima. Motor is goed, versnellingsbak is goed, koppeling is goed, remmen zijn goed, alle knopjes en opties werken zoals het hoort, geen roest.....
Yep, nieuwe accu en dynamo vorige maand. Zal dus wel een maandagochtendmodel geweest zijn en ze gaan het in principe onder garantie vervangen, maar ze gaan ook verder kijken of er geen verdere oorzaak is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vreemd, is er nieuw dynamo geplaatst destijds?
Die kans is best aanwezig. Als er een te hoge stroom loopt (parasitic draw) als de auto is afgesloten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, nieuwe accu en dynamo vorige maand. Zal dus wel een maandagochtendmodel geweest zijn en ze gaan het in principe onder garantie vervangen, maar ze gaan ook verder kijken of er geen verdere oorzaak is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |