Oh ja, tofu kan natuurlijk ook door de curry. Gooi je dat gewoon in blokjes er door en dan even laten pruttelen?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gele. Currypasta van de toko dus aardig pittig. Ik doe iets van een eetlepel-met-kop-erop per portie (ik schat dat altijd in als ik het erin gooi). Probleem is dat het ook erg erg zout wordt als je te veel currypasta erin doet, de pittigheid maakt me niet zo uit.
[ afbeelding ]
Kokosmelk ook van de toko, de goeie volvette
Ik had nu linzen, wortel, courgette en aubergine in de curry. Liever tofu ipv linzen, maar ik had geen tofu in huis.
Ooit had ik citroengras in de vriezer voor extra erdoorheen, dat was wel een goeie. Of limoen. Maar woensdag heb ik zo hersenloos en simpel mogelijk gekookt
Mae Ploy is wel de lekkerst curry uit pot.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gele. Currypasta van de toko dus aardig pittig. Ik doe iets van een eetlepel-met-kop-erop per portie (ik schat dat altijd in als ik het erin gooi). Probleem is dat het ook erg erg zout wordt als je te veel currypasta erin doet, de pittigheid maakt me niet zo uit.
[ afbeelding ]
Kokosmelk ook van de toko, de goeie volvette
Ik had nu linzen, wortel, courgette en aubergine in de curry. Liever tofu ipv linzen, maar ik had geen tofu in huis.
Ooit had ik citroengras in de vriezer voor extra erdoorheen, dat was wel een goeie. Of limoen. Maar woensdag heb ik zo hersenloos en simpel mogelijk gekookt
Ja eindelijk!quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Mae Ploy is wel de lekkerst curry uit pot.
Ja, gewoon in blokjes erdoor. Of grof verkruimelen (gewoon met je handen) als ik te lui ben om te snijden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, tofu kan natuurlijk ook door de curry. Gooi je dat gewoon in blokjes er door en dan even laten pruttelen?
Vind ik ookquote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Mae Ploy is wel de lekkerst curry uit pot.
Ik heb heeeeeeeel lang geleden al besloten dat ik me never nooit op die manier ging laten 'vangen' door werk. Dat is een van de allerbeste beslissingen ooit geweest.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Dat is allemaal heel grappig als het werk betreft met een functionaris aantal > zeg... 2 of 3 ofzo.
Maar in n=1 functies is minder werken gewoon jezelf een probleem bezorgen omdat het werk niet verdwijnt en fte-uitbreiding in het huidige zorgverzekeraars-plaatje geen optie is.
Ik zou mezelf eigenlijk het meest helpen door 40 uur te gaan werken...
Voor zaterdag ziet het er best goed uit nu en dat is voor het eerst deze week, zondag helaas weer kut en volgende week zelfs weer minus temps.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 23:26 schreef borisz het volgende:
Buienradar... Ieder uur een totaal andere voorspelling qua regen waar ik wil wandelen.![]()
Afijn ik ga voor een veilige optie. Sportief doen in de sportschool, huishouden en bij tijd over/goed weer een blokkie om in de regio.
Neen ik heb niet eens een PSquote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je een account daar?
https://www.playstation.c(...)compromised-account/
Heb je ook wel eens oorpijn?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:47 schreef Candaasje het volgende:
Nu wel rugpijn en last van een soort oorsuizingen. (Geen piep of hard geluid , maar een beetje het gevoel/geluid wanneer je half onder water ligt en het water in/tegen je oorschelp heen en weer beweegt. ) Heb ik de laatste tijd vrij vaak. Beetje irritant wel.
Ik ben benieuwd naar de auto volquote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga zometeen een 18 km rondje polder en bos rennen met m'n broer.
Dan wat boodschapjes halen en dan komen ouders+oma lunchen. (en de auto vol cadeaus van m'n moeder)
Dan naar concert van m'n broers orkest.
Vanavond rustig aan doen.
En dan morgen gordijnen ophangen en plinten leggen met B
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:00 schreef Tuindier het volgende:
Wafeldag dus ik bakte wafels. Nu zit het wafelijzer vol met gespleten plakkend beslag en maak ik pannekoeken.
Wat handy die kast! Nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 10:18 schreef AnneX het volgende:
Kadootjes van je eigen lijst kan niet veel mis mee zijn, denk ik zo.
Alhoewel met Tele’s moeder weet je het niet.![]()
@:vlindertje89 hebben je buren niet een kast in kast?
Half fok met trapkasten zijn hier razend enthousiast over: https://handigekasten.nl/(...)VEAAYASAAEgIGwvD_BwE
Vanmiddag ‘soepdag’ met de buren. In een schuur. Daarvoor wilde ik tussen plensbuien door nog een plantje kopen voor de gastvrouw.
Morgen een lunch in de buurt van Amsterdam met kennissen.
En eigenlijk wil ik niks van dat allemaal, want beetje beroerd.
Affijn, dat gaat wel weer over. Vast.
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:00 schreef Tuindier het volgende:
Wafeldag dus ik bakte wafels. Nu zit het wafelijzer vol met gespleten plakkend beslag en maak ik pannekoeken.
De VIP-variant: https://eu.store.ui.com/collections/unifi-protectquote:Op zaterdag 25 maart 2023 11:06 schreef Barreltje het volgende:
hier staan ook wafels op de planning..
EN het uitzoeken van een deurbel met camera![]()
denk dat ik maar met een goedkope begin die ik evt later uit kan breiden...
oh, en het uitzoeken van de badkamer staat nu ECHT op de to-do-lijst
Neem jij ook wat meer tijd voor jezelf.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
De VIP-variant: https://eu.store.ui.com/collections/unifi-protect
Ik zocht een motorfiets uit. Viel van m'n stoel van de TCO.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Neem jij ook wat meer tijd voor jezelf.
Gewoon 'maken'
total cost of ownershipquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:06 schreef Blues het volgende:
TCO zou ik op moeten zoeken.
Wel eenharly met zo'n hoog stuur he
![]()
Kom op fiets !quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
total cost of ownership
aanschaf, jaarlijks onderhoud, 2 setjes banden, wat accessoires, twee sets kleding enz enz
en needaar moet een karretje onder met een olie opvangbak en een karretje achter wat de losrammelende onderdelen opvangt
![]()
Ik heb een collega die zijn hele leven alles veilig heeft gedaan, zijn hobby is wandelen en hij doet super gezond, eet voornamelijk vegetarisch, drinkt niet, gaat nooit op vakantie buiten de provincie. En is nu 57, vader van twee en terminaal.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm mijn zus had in 11 dagen ziekenhuis 7 verschillende kamergenoten, 1 man met een nieuwe knie waar iets niet goed was gegaan, een 90 jarige dame met een gebroken enkel en 5! mannen met diverse verwondingen opgelopen door motor ongelukken in de afgelopen jaren (dus verse ellende en hersteltrajecten). Best wel een gevaarlijke hobby
Hoe is het met zus nu?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm mijn zus had in 11 dagen ziekenhuis 7 verschillende kamergenoten, 1 man met een nieuwe knie waar iets niet goed was gegaan, een 90 jarige dame met een gebroken enkel en 5! mannen met diverse verwondingen opgelopen door motor ongelukken in de afgelopen jaren (dus verse ellende en hersteltrajecten). Best wel een gevaarlijke hobby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 25-03-2023 12:44:57 ]
Jeetje MeMo wat een schrikquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:40 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier 'n enerverende nacht... Man werd gister ineens onwel, gaf aan het gevoel flauw te gaan vallen, paar snurkende ademhalingen en daar ging ie.. Een vriend was hier en ivm de hartritmestoornissen in 't verleden hem direct 112 laten bellen. Ambulance kwam en ze zagen de hartslag van de lage synusknoop niet dus toch voor de zekerheid mee naar 't ziekenhuis. Die vriend had 'n speciaalbiertje op dus ik moest wel rijden achter de ambu aan. Uiteindelijk alles gecheckt en hartslag was wel versneld maar gelukkig niet de stoornis hoewel man zei dat 't wel even precies zo voelde aan de monitor.
Hopelijk is 't nu ff klaar dit jaar met medisch gedoe, eerst de clusterperiode, toen last van herniapijn (komt ook af en toe terug voor 'n periode). Deze week ging dat weer beter en nu dit.
En zelf is m'n oog chronisch ontstoken volgens mij, vorige keer voelde ik me niet zo serieus genomen meer bij de oogarts dus hield aan zolang ik geen pijn heb, geloof ik 't wel maar maandag toch maar weer bellen geloof ik
Dat zou ook met type zijn wat ik wil ja. Ligt toch ook een 6 cilinder onder toch?quote:
Wie?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:49 schreef Blues het volgende:
![]()
IK HEB EEN LIKE OP FACEBOOK VAN DEBBIE HARRY
![]()
Ja. Zag dat m'n post niet heel duidelijk was dus had 'm nog wat aangepast maar om 3 mocht ie weer mee terug naar huis.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Jeetje MeMo wat een schrik
Is ie wel thuis nu?
Jouw oog![]()
Ik voel je pijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:00 schreef Tuindier het volgende:
Oh Blondie, daar ken ik twee plaatjes van.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:52 schreef Blues het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deborah_Harry
Deed ikquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh Blondie, daar ken ik twee plaatjes van.
Gefeliciteerd. Screenshot maken
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:49 schreef Blues het volgende:
![]()
IK HEB EEN LIKE OP FACEBOOK VAN DEBBIE HARRY
![]()
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:40 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier 'n enerverende nacht... Man werd gister om 23 uur ineens onwel, gaf aan het gevoel te hebben flauw te gaan vallen, paar snurkende ademhalingen en daar ging ie.. Een vriend was hier en ivm de hartritmestoornissen in 't verleden hem direct 112 laten bellen. Ambulance kwam en ze zagen de hartslag van de lage synusknoop niet ofzo dus toch voor de zekerheid mee naar 't ziekenhuis. Die vriend had 'n speciaalbiertje op dus ik moest wel rijden achter de ambu aan. Uiteindelijk alles gecheckt en hartslag was wel versneld maar gelukkig niet de stoornis hoewel man zei dat 't wel even precies zo voelde aan de monitor. Dus rond 3 naar huis. Na nacht slapen is 't weer 'n stuk beter.
Hopelijk is 't nu ff klaar dit jaar met medisch gedoe, eerst de clusterperiode, toen last van herniapijn (komt ook af en toe terug voor 'n periode). Deze week ging dat weer beter en nu dit.
En zelf is m'n oog chronisch ontstoken volgens mij, vorige keer voelde ik me niet zo serieus genomen meer bij de oogarts dus hield aan zolang ik geen pijn heb, geloof ik 't wel maar maandag toch maar weer bellen geloof ik
Nee boxertwin; de K1600 types zijn met 6 cylinder lijn. En zijn exit-rijbewijs modelletjesquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou ook met type zijn wat ik wil ja. Ligt toch ook een 6 cilinder onder toch?
Nou heb ik er geen verstand van.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee boxertwin; de K1600 types zijn met 6 cylinder lijn. En zijn exit-rijbewijs modelletjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Straks toch naar de huisartsenpost voor m'n oog, vertrouw het niks
Nou heb ik er geen verstand van.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee boxertwin; de K1600 types zijn met 6 cylinder lijn. En zijn exit-rijbewijs modelletjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een onzeker gedoe zeg.
Na zo’n nacht. Sterkte voor jullie beiden 💐
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou heb ik er geen verstand van.Hoe leuk die oudjes ook zijn; ik ga er woon-werk op doen dus kijk naar actueel en goed continue-belastbaar, met veeeeel bagagecapaciteit.. (2016 of nieuwer)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
Oh nog een nieuwtje op werkgebiedTé gek. 🎉 🎶 👍🏼SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, het is meer een tour motor.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe leuk die oudjes ook zijn; ik ga er woon-werk op doen dus kijk naar actueel en goed continue-belastbaar, met veeeeel bagagecapaciteit.. (2016 of nieuwer)
Nee zodat naar en van werk gaan al vrije tijd is, in plaats van noodzakelijk in de auto hangen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, het is meer een tour motor.
Wil je ww met motor vanwege files?
O1 Onderbegroeiing - boszoom : Zakje voor 15-25M2quote:
Thanks! Even neuzen. Ik heb nog een stukje tuin waar iets mee moet.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:57 schreef sigme het volgende:
[..]
O1 Onderbegroeiing - boszoom : Zakje voor 15-25M2
A6 Akkerbloemen : Zakje voor 15-25M2
G1 Bloemrijk grasland - lichte grond : Zakje voor 15-25M2
Van https://www.cruydthoeck.nl, dus allemaal 'echte' zaden/varianten (geen gekweekte licht gecultiveerde soorten dus).
De eerste bladeren zijn zichtbaar!quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat vind ik ieder Voorjaar een wondertje zoals de plant uit de aarde krult.
Voor de kwaliteit van de zaden zijn ze niet duur. Ik had voor m'n schaduwstuk ook wel een ander mengsel willen hebben, maar dat mag niet buiten de bebouwde komquote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks! Even neuzen. Ik heb nog een stukje tuin waar iets mee moet.
Waarom is dat ongeschikt en mag het niet?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de kwaliteit van de zaden zijn ze niet duur. Ik had voor m'n schaduwstuk ook wel een ander mengsel willen hebben, maar dat mag niet buiten de bebouwde kom
Wat voor iets zoek jij?
Mn.Xquote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:55 schreef AnneX het volgende:
Dat is knap van de buxus. Hier een prachtbol in de achtertuin, geen andere in de buurt.
En poef 2-3 maanden later was het alsnog raak. 😢
In het dorp is ook een kwekerij. Voetbalvelden vol. Geen idee hoe het daar is verlopen.
Helaasch. De tuinhulp gevraagd om de postzegel te komen verticuteren.
Heeft de held een liesbreuk.
Nu zegt mn.X dat hij dat ook kan na de afgelopen maanden werken op de sportschool 💪
Is vanmiddag ook gegaan.😂 .
Ik weet ut ook nietquote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is dat ongeschikt en mag het niet?
#stadsmeisje
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is dat ongeschikt en mag het niet?
#stadsmeisje
quote:
Dus om geen zeldzame planten in te slepen. denk ik.quote:[het mengsel] bevat landelijk gezien zeldzame soorten zoals Wilde akelei en Slanke sleutelbloem, waarmee het niet geschikt is voor toepassing in bermen of buiten de bebouwde kom.
Ja had ik gelezen, maar ik snap de boodschap nietquote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus om geen zeldzame planten in te slepen. denk ik.
Misschien mogen ze er niet aankomen als die plant gesignaleerd is? Beetje het das-idee?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja had ik gelezen, maar ik snap de boodschap niet
Als ze zeldzaam zijn, dan juist lekker meer verspreiding aanjagen?
Ik heb een stuk border waar ik ook in moestuinnier waar nog wel wat bloemen bij mogen en er ligt een stuk "braak". Daar groeit nu brandnetel, zevenblad en akkerwindequote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de kwaliteit van de zaden zijn ze niet duur. Ik had voor m'n schaduwstuk ook wel een ander mengsel willen hebben, maar dat mag niet buiten de bebouwde kom
Wat voor iets zoek jij?
Vlinder- en bijmengsels zijn er bij de vleet, maar in dat geval is een 'eetbare bloemen-mengsel' misschien ook wel leuk.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb een stuk border waar ik ook in moestuinnier waar nog wel wat bloemen bij mogen en er ligt een stuk "braak". Daar groeit nu brandnetel, zevenblad en akkerwindeIk heb er liever bloemen/planten die er ietsje toffer uitzien en waar de insecten blij van worden.
Dit klinkt best logisch jaquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Misschien mogen ze er niet aankomen als die plant gesignaleerd is? Beetje het das-idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |