quote:23–25 March 2023: group stage, Matchday 1
26–28 March 2023: group stage, Matchday 2
16–17 June 2023: group stage, Matchday 3
19–20 June 2023: group stage, Matchday 4
7–9 September 2023: group stage, Matchday 5
10–12 September 2023: group stage, Matchday 6
12–14 October 2023: group stage, Matchday 7
15–17 October 2023: group stage, Matchday 8
16–18 November 2023: group stage, Matchday 9
19–21 November 2023: group stage, Matchday 10
21 March 2024: play-off semi-finals
26 March 2024: play-off finals
quote:Group A: Spain, Scotland, Norway, Georgia, Cyprus
Group B: Netherlands, France, Republic of Ireland, Greece, Gibraltar
Group C: Italy, England, Ukraine, North Macedonia, Malta
Group D: Croatia, Wales, Armenia, Türkiye, Latvia
Group E: Poland, Czechia, Albania, Faroe Islands, Moldova
Group F: Belgium, Austria, Sweden, Azerbaijan, Estonia
Group G: Hungary, Serbia, Montenegro, Bulgaria, Lithuania
Group H: Denmark, Finland, Slovenia, Kazakhstan, Northern Ireland, San Marino
Group I: Switzerland, Israel, Romania, Kosovo, Belarus, Andorra
Group J: Portugal, Bosnia and Herzegovina, Iceland, Luxembourg, Slovakia, Liechtenstein
quote:Tien groepen, twintig tickets
De opzet is in eerste instantie eenvoudig. Van alle tien poules plaatsen de beste twee landen zich direct voor de eindronde. Nederland is in groep B ingedeeld met Frankrijk, Griekenland, Ierland en Gibraltar.
Duitsland is als gastland al geplaatst en Rusland vanwege de inval in Oekraïne uitgesloten van deelname. Belarus doet wel gewoon mee.
Er zijn na de poulefase dus 21 van de 24 tickets vergeven. De verdeling van de laatste drie plaatsen verloopt via play-offs.
Aan de toewijzing van de ploegen die voor de play-offs in aanmerking komen, gaat wel een ingewikkeld rekenmodel vooraf. Daarvoor worden namelijk de prestaties uit de Nations League meegenomen.
Play-offs
Alle landen die hun groep in de Nations League hebben gewonnen, zijn al zeker van de play-offs als het ze niet lukt via de reguliere kwalificatie een ticket voor het EK af te dwingen. Als ze zich wel plaatsen, schuiven op basis van de Nations League-resultaten andere landen door naar de play-offs.
Waarom tag je onlogisch?quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:54 schreef 3rr0r het volgende:
Reeksen aub en #1 in de TT toevoegen aub @:onlogisch
@Novaquote:Op donderdag 23 maart 2023 17:54 schreef 3rr0r het volgende:
Reeksen aub en #1 in de TT toevoegen aub @:onlogisch
Ik hou het bij Italië - Engeland.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:01 schreef Coco het volgende:
We gaan natuurlijk voor schakelgenot.
@:maxi-mus
@:mexicanobakker
Kijk je ook morgen mee?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:07 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar de rest kan me op voorhand al niet boeien.
We zijn jou dus niet langer in deze reeks.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geloof dit eigenlijk wel. WK kwali is nog wel leuk, EK kwali is echt mokersaai omdat 24 landen mee kunnen doen.
Al zal volgend WK dus ook iets van 16 landen uit Europa zijn? Ook al meh
We zijn jou?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We zijn jou dus niet langer in deze reeks.
Erg jammer.
Sorry, ik was zó enthousiast dat je hier niet meer zou posten dat ik een foutje maakte. Het moet zijn 'We zien jou'quote:
Kan gebeuren maat. Incasseren en weer doorgaan.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:19 schreef Coco het volgende:
Forumbeest @:onlogisch maakt een uitglijder.
Ontopic graag.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kan gebeuren maat. Incasseren en weer doorgaan.
Mag ik vragen wat jij van de opgevoerde performance vindt @ 8:20?
Vooruit.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We keuvelen wat vooraf. Doe niet zo streng zeg
Mislukt experiment inderdaad.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nog nooit zo'n kutversie van het Italiaanse volkslied gehoord
Hasselgodquote:Op donderdag 23 maart 2023 21:04 schreef PowerLoungen het volgende:
Zou Southgate wat zeggen tegen 'kleurling' Jerrol H ?
quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:31 schreef chufi het volgende:
Wel makkelijk gegeven pingel... maar dat terzijde
En hoeveel van die goals waren pingels?quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:29 schreef Sked het volgende:
Kane topscorer aller tijden met de pingel.
Dat heb ik niet bijgehouden.quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoeveel van die goals waren pingels?
Ik ga meteen aan de slag!quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:49 schreef KingRoland het volgende:
[..]
misschien voor de volgende keer wel dan
Ohja die Santos is eindelijk weg, ik was het alweer vergetenquote:Op donderdag 23 maart 2023 21:47 schreef Slobeend het volgende:
Martinez dus direct met z'n 3-5-2 stokpaardje tegen Liechtenstein.
12!quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:27 schreef Zorro het volgende:
Dat waren twee fantastische minuten voor Foden
Geen POL hier.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:28 schreef 3rr0r het volgende:
Hopelijk verdedigen de Finnen binnen de NAVO wat beter als het moet.
Ga je mond spoelen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:37 schreef T3hTommay het volgende:
Hebben ze impossible nou verkeerd geschreven of is dat expres gedaan
Oh, het is Italiaans. KlotetaaL.
Vind je het gek als Nederland speeltquote:Op zaterdag 25 maart 2023 10:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
weinig aandacht hier voor de andere wedstrijden.
*Weer. Ze waren wel uitgesloten voor de Nations League vorig jaar volgens mij. Ik snap ook niet waarom ze nu weer doen alsof Belarus dikke prima is.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 20:33 schreef Oostblokkert het volgende:
Dat Belarus nog mag deelnemen aan de kwalificatie![]()
Zojuist hebben ze nog even kernwapens van Putin geïnstalleerd.
Bekijk het positief. Maandag misschien de grootste overwinning.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 23:10 schreef TLC het volgende:
En welk land heeft tot dusverre de grootste nederlaag geleden deze EK kwalificatie ?????
hint : Ronald Koeman
Ik wist niet dat Ronald Koeman uit Belarus kwamquote:Op zaterdag 25 maart 2023 23:10 schreef TLC het volgende:
En welk land heeft tot dusverre de grootste nederlaag geleden deze EK kwalificatie ?????
hint : Ronald Koeman
Wit-Rusland wordt later uit het kwalificatietournooi gezet, dus die telt niet meequote:Op zondag 26 maart 2023 00:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Ronald Koeman uit Belarus kwam
https://en.m.wikipedia.or(...)by_Cristiano_Ronaldoquote:
wikipidedia lolquote:Op zondag 26 maart 2023 21:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)by_Cristiano_Ronaldo
Keek hoeveelste doelpunt het voor hem was en zijn wikipidedia pagina is uitgebreider dan in dacht
Heeft hij een pagina op wikipidedia die hij persoonlijk bijhoudt dan?quote:Op zondag 26 maart 2023 21:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
wikipidedia lol
Maar dat is niet 'zijn pagina', dat is die voor zijn goals.
Ik zou ze niet missen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:04 schreef TLC het volgende:
Schotland, ik gun ze ook eens een eindtoernooi
Ja fantastisch zal dat zijn. Turkije kan er ook nu helemaal niks van. Kut landquote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:04 schreef TLC het volgende:
Schotland, ik gun ze ook eens een eindtoernooi
Ze hadden nog wel de beste kansen in het eerste half uur maar de Kroaten snijden er af en toe best aardig doorheen.quote:
2 kansen in 10 minuten ja. Daarna eenrichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden nog wel de beste kansen in het eerste half uur maar de Kroaten snijden er af en toe best aardig doorheen.
Füllkrug in de spits is niet uit weelde natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:07 schreef Marcoss het volgende:
De Duitsers zijn het echt wel helemaal kwijt he?
Uhh nee. Als je De Bruyne weghaalt dan krijg je een belgie dat ook enorm kut speelt. Zelfde met Musiala bij Duitsland.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:07 schreef Marcoss het volgende:
De Duitsers zijn het echt wel helemaal kwijt he?
Dat de Duitsers blijkbaar zo afhankelijk zijn van een jonkie, is helemaal goed, wil je zeggen?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 23:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Uhh nee. Als je De Bruyne weghaalt dan krijg je een belgie dat ook enorm kut speelt. Zelfde met Musiala bij Duitsland.
Nee maar dat is weer een ander probleem daar waar jij niet op doelde anders zou ik zeggen dat je helemaal gelijk hadquote:Op woensdag 29 maart 2023 08:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat de Duitsers blijkbaar zo afhankelijk zijn van een jonkie, is helemaal goed, wil je zeggen?
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:48 schreef chufi het volgende:
Hahaha die Noren worden in 1 minuut naar huis gespeeld ,,,, in Oslo
Wat een armoedige poule. En dan staat Noorwegen met een beter team nog op 0 punten... :quote:Op maandag 19 juni 2023 19:57 schreef hhh38 het volgende:
Die poule van Kroatië, Turkije, Wales en Armenië wordt wel interessant
Als die Grieken in september de bus gaan parkeren dan krijgt Oranje het ook zwaar.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:33 schreef LordVoldermort het volgende:
Die Grieken houden het makkelijk op 0-0 en Nederland krijgt even jantje van die ongemotiveerde Fransen..
Keeper stond nu ook nog met een voet achetr de lijn ...quote:Op maandag 19 juni 2023 22:01 schreef Zorro het volgende:
Belachelijk
De Spaanse keeper deed in de penaltyserie tegen Kroatië EXACT hetzelfde en dat werd goedgekeurd
precies. Daarom zeg ik ook exact hetzelfde. Maar nu moet ie over. Schandaligquote:Op maandag 19 juni 2023 22:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Keeper stond nu ook nog met een voet achetr de lijn ...
Jammer want Frankrijk idd .... en die steeds meer kasones krijgende Mpappiequote:Op maandag 19 juni 2023 22:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
precies. Daarom zeg ik ook exact hetzelfde. Maar nu moet ie over. Schandalig
Maar het ging om de verdedigers die al in de 16 stonden. De Griek die er al het verst in stond was zelfs degene die de bal wegwerkte.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:01 schreef Zorro het volgende:
Belachelijk
De Spaanse keeper deed in de penaltyserie tegen Kroatië EXACT hetzelfde en dat werd goedgekeurd
Dan maakte ik de klassieke fout de commentator te geloven.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar het ging om de verdedigers die al in de 16 stonden. De Griek die er al het verst in stond was zelfs degene die de bal wegwerkte.
onderzoek naar matchfixing daar graag, je weet het maar nooit daar van zo'n corrupt landquote:
Oui ouiquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Opa Vertonghen weer basis bij de Belgen zie ik?
Jub. Nu gestaakt ivm teveel regenquote:
bovenstequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Mannschaft ook niet meer, en het EK is nota bene in Duitslandquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:04 schreef LordVoldermort het volgende:
Die Belgen hebben ook geen top team meer.
En Portugal zoals altijd goeie spelers, maar 0 motivatie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Die Mannschaft ook niet meer, en het EK is nota bene in Duitsland
Servie heeft echt nog nooit iets laten zien op eindtoernooien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:12 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
En Portugal zoals altijd goeie spelers, maar 0 motivatie.
Erg mooi dat dat mensonterende volk onder leiding van Tadic ook in deze kneuzenpoule verliest.
Genotquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:15 schreef 3rr0r het volgende:
IJsland is ook niet meer wat het geweest is... Luxemburg 2-0 voor
Sympathie uiten naar Oekraïne.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ze spelen met Maguire en Henderson.
Wat willen ze dan.
Zou je gezien zijn hoofd niet zeggen.quote:
In '45 hadden ze het lek ook niet boven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:48 schreef 3rr0r het volgende:
Duitsland heeft het lek nog niet boven
Die haalt het EK in eigen land niet eensquote:Op zaterdag 9 september 2023 22:34 schreef wimderon het volgende:
Hans-Dieter Flick heeft een groot probleem.
Zouden ze Okudera nog kennen ?quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:31 schreef Sabata het volgende:
Nan da tè. Takuma Asano flikt het weer. 1-3, na balverlies Gosens. De eerste toeschouwers verlaten het pand, het Flick rot op rolt van de tribunes. En Samuari Blue ziet dat het goed is.
En Dusseldorf speler Aoi Tanaka maakt het allemaal duidelijk: 1-4, donderend gejuich van de Japanse fans, fluitconcerten van de weglopende Heimfans
Grinnik, zou helemaal grappig zijn natuurlijk als die cyclus zich voortzet na volgend jaarquote:
Nwah, welke dan?quote:Op zondag 10 september 2023 17:18 schreef Evangelion het volgende:
Nagelsmann kan beter wachten op een leuke club
Ik word hier zo blij van.quote:
Gezien de aantrekkingskracht van de Premier League tegenwoordig reken ik op een Wolves of Evertonquote:
Het grappigste, of eigenlijk idiote vond ik dit weekend wel om te lezen dat Lopetegui niet naar Villarreal wil omdat hij nog een Engels avontuur wil.quote:Op zondag 10 september 2023 17:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gezien de aantrekkingskracht van de Premier League tegenwoordig reken ik op een Wolves of Everton
Misschien kan ie naar Norwich, die promoveren altijd wel binnen 2 seizoenen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:40 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het grappigste, of eigenlijk idiote vond ik dit weekend wel om te lezen dat Lopetegui niet naar Villarreal wil omdat hij nog een Engels avontuur wil.
Ik denk dat Fulham een veilige gok is. Die hebben vorig seizoen flink overgepresteerd, en Shahid Khan blijft een zware drinker.quote:Op zondag 10 september 2023 17:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Misschien kan ie naar Norwich, die promoveren altijd wel binnen 2 seizoenen.
Dementerende Loewie die op zijn bek gaat met mofrika zou ik topvermaak vindenquote:
Autist is te veel in zichzelf gaan gelovenquote:Op zondag 10 september 2023 19:48 schreef De_Kraam het volgende:
De nieuwe Guipo Piede is uit.
[ twitter ]
Ik doe wat ik wil.
Die hebben ook echt een poule van nietsquote:Op zondag 10 september 2023 22:34 schreef Bezsen het volgende:
Polen, ga je schamen ga je schamen ga je schamen
WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS TJONGE JONGE JONGEN
Praat niet over EK kwalificatie als je zo slecht speelt
slechte ploeg, matig
jajaja verbeterd inmiddels ...quote:Op maandag 11 september 2023 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat andere land van voormalig Tsjechoslowakije
behalve taal en cultuurquote:Op dinsdag 12 september 2023 23:45 schreef KingRoland het volgende:
Duitsland wint weer van Frankrijk. Het is toch wel grappig hoe Duitsland elke keer Frankrijk de baas issport, technologie economie, of politiek. Gelachen.
tsja als je een keer naar de straten van Parijs, Lyon of Marseille gaat dan is van de Franse cultuur helemaal niks van over hoor.quote:
Frankrijk is wel iets groter dan alleen de shitholes in de grote steden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
tsja als je een keer naar de straten van Parijs, Lyon of Marseille gaat dan is van de Franse cultuur helemaal niks van over hoor.
Waren slechts voorbeelden. Kan nog een paar plaatsen noemen waar er enorm veel van dat soort kansenparels rondlopenquote:Op woensdag 13 september 2023 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frankrijk is wel iets groter dan alleen de shitholes in de grote steden.
Doe eens.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:00 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Waren slechts voorbeelden. Kan nog een paar plaatsen noemen waar er enorm veel van dat soort kansenparels rondlopen
Nu ook al gaan shinen bij Polenquote:
Vooral verbaasd dat ze weer in dat walgelijke La Cartuja spelen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:51 schreef Slobeend het volgende:
Heeft Spanje niets beters dan Laporte te bieden op het moment? @:alaphilippe_
Ik kijk Spanje op de TVE en de switch zacht op een ander schermpjequote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:06 schreef tong80 het volgende:
Hoe zo'n gruwelijke Sierd de Vos een voetbalavond kan verstieren.
Verder hup Schotland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |