abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:21:30 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208531186
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, als je al niet eens het fatsoen op kan brengen om iemand niet uit te schelden dan zal de inhoudt van wat je zegt vast wel kloppen. Toch?

Doe toch normaal, je projecteert hier gewoon.
Zodra mensen in een discussie beginnen over de vorm of toon, hebben ze inhoudelijks niets meer toe te voegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:26:55 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208531253
Ik denk dat dat eerder het geval is wanneer je termen als klimaatkabouter gaat gebruiken.
pi_208531486
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat dat eerder het geval is wanneer je termen als klimaatkabouter gaat gebruiken.
Deze bijnaam is een milde vorm van satire. Wie daar aanstoot aan neemt is wel zeer weinig weerbaar, binnen deze stijlfiguur zijn genoeg andere variaties mogelijk die "steviger" over komen.

De bekende selectieve verontwaardiging is hier aan de orde. Het is bon ton om rechts van het midden iedereen uit te maken voor van alles en nog wat.
Vergelijkbaar met hoe BBB politici en hun kiezers benaderd worden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:47:49 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208531533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:44 schreef quo_ het volgende:

[..]
Deze bijnaam is een milde vorm van satire. Wie daar aanstoot aan neemt is wel zeer weinig weerbaar, binnen deze stijlfiguur zijn genoeg andere variaties mogelijk die "steviger" over komen.
Het is verder totaal gebrek aan inhoud. Een hoop gescheld op Frans Timmermans maar geen van hen kan uitleggen wat er nou zou slecht is aan zijn beleid.

quote:
De bekende selectieve verontwaardiging is hier aan de orde. Het is bon ton om rechts van het midden iedereen uit te maken voor van alles en nog wat.
Vergelijkbaar met hoe BBB politici en hun kiezers benaderd worden.
Politici worden benaders op hun drijfveren. Die van de BBB zijn duidelijk gelijk aan de lobby van wat grootverdienders in de voedselsector die hun eigen belangen prevaleren boven de rest. Het is niet verplicht om dat maar allemaal kritiekloos te gaan slikken.
pi_208531565
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is verder totaal gebrek aan inhoud. Een hoop gescheld op Frans Timmermans maar geen van hen kan uitleggen wat er nou zou slecht is aan zijn beleid.

Uit het woord "verder' maak ik op dat je er toch iets van begrepen hebt. Chapeau !
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_208532685
quote:
Ja voor sommigen zijn de druiven wel erg zuur.
Nog een paar leuke:

van Roosmalen : Holocaust en Joodse raad
https://twitter.com/lientje1967/status/1638670473381789696

PvdD : miljoenencampagne
https://www.nieuwnieuws.n(...)it-aan-advertenties/

Wouke "ga toch koken" van Scherrenburg : niet meer stemmen door ouderen boven de 65
https://twitter.com/Sandervandam2/status/1639375320531738625

Een ding is zeker, het wordt extra leuk in de nederlandse politiek.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_208541152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja voor sommigen zijn de druiven wel erg zuur.
Nog een paar leuke:

van Roosmalen : Holocaust en Joodse raad
https://twitter.com/lientje1967/status/1638670473381789696

PvdD : miljoenencampagne
https://www.nieuwnieuws.n(...)it-aan-advertenties/

Wouke "ga toch koken" van Scherrenburg : niet meer stemmen door ouderen boven de 65
https://twitter.com/Sandervandam2/status/1639375320531738625

Een ding is zeker, het wordt extra leuk in de nederlandse politiek.
PvdD juist bijna onderaan qua uitgaves. Minder dan een ton. Hoezo miljoenencampagne?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 26 maart 2023 @ 11:14:43 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208541299
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:44 schreef quo_ het volgende:

[..]
Deze bijnaam is een milde vorm van satire. Wie daar aanstoot aan neemt is wel zeer weinig weerbaar, binnen deze stijlfiguur zijn genoeg andere variaties mogelijk die "steviger" over komen.

De bekende selectieve verontwaardiging is hier aan de orde. Het is bon ton om rechts van het midden iedereen uit te maken voor van alles en nog wat.
Vergelijkbaar met hoe BBB politici en hun kiezers benaderd worden.
Het zijn huilstruiken eerste klas daar.
Maar kan je het ze ook kwalijk nemen? Snap wel dat ze in zak en as zitten na zo'n dikke nederlaag :D

En ze weten ook dat de volgende er zit aan te komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208541304
BBB had hier in bijna ieder weiland langs de lokale wegen wel een reclamebord staan.
Dus die hadden vooral sponsoring voor advertentieruimte door boeren.
pi_208542993
Nieuwe peiling van Maurice de Hond.


https://twitter.com/mauricedehond/status/1639896215587373058

Volgens de peiling zou BBB nu 33 zetels krijgen als er Tweede Kamerverkiezingen waren. De BBB zou 17 zetels overhouden als Omtzigt met een eigen partij meedeed. Als Omtzigt zich bij BBB voegt, dan kan de partij 53 zetels halen.

Van der Plas zat vanochtend (uiteraard ;) ) bij een talkshow. Daarin gaf ze aan dat de deur openstaat voor Omtzigt. Hij zou een paar belangrijke dossiers volledig in handen krijgen en een batterij medewerkers. Volgens Van der Plas is dat iets wat Omtzigt nu ook al graag zou willen, maar heeft hij nu niet de middelen omdat hij een eenmanspartij heeft. Verder gaf Van der Plas aan dat, mocht de BBB ooit de grootste worden, dan ze dan waarschijnlijk geen premier wordt. Ze vindt zichzelf veel meer geschikt als fractievoorzitter en kamerlid. Ze heeft wel al een paar namen in gedachten voor de positie.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 13:49:19 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208543017
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef Jojoke het volgende:
Nieuwe peiling van Maurice de Hond.
[ afbeelding ]

https://twitter.com/mauricedehond/status/1639896215587373058

Volgens de peiling zou BBB nu 33 zetels krijgen als er Tweede Kamerverkiezingen waren. De BBB zou 17 zetels overhouden als Omtzigt met een eigen partij meedeed. Als Omtzigt zich bij BBB voegt, dan kan de partij 53 zetels halen.

Van der Plas zat vanochtend (uiteraard ;) ) bij een talkshow. Daarin gaf ze aan dat de deur openstaat voor Omtzigt. Hij zou een paar belangrijke dossiers volledig in handen krijgen en een batterij medewerkers. Volgens Van der Plas is dat iets wat Omtzigt nu ook al graag zou willen, maar heeft hij nu niet de middelen omdat hij een eenmanspartij heeft. Verder gaf Van der Plas aan dat, mocht de BBB ooit de grootste worden, dan ze dan waarschijnlijk geen premier wordt. Ze vindt zichzelf veel meer geschikt als fractievoorzitter en kamerlid. Ze heeft wel al een paar namen in gedachten voor de positie.
Omtzigt die geen programma heeft en geen partij zou 38 zetels krijgen? Dit slaat toch helemaal nergens meer op van de Hond?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208543043
Ik hoor telkens maar dat Omtzigt dit en dat en zus en zo niet kan omdat hij een eenmanspartij is, maar zo is Wilders toch ook ooit begonnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208543064
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt die geen programma heeft en geen partij zou 38 zetels krijgen? Dit slaat toch helemaal nergens meer op van de Hond?
Dit gaat ook nooit gebeuren, want een deel zal afhaken als ze Omtzigt's programma zouden weten. Daarnaast is de man een fantastisch kamerlid, maar zoals Van der Plas ook goed heeft gezien zou hij het beste functioneren als hij onderdeel is van een grotere fractie en de vrijheid krijgt op een paar dossiers die hem aan het hart gaan. De positie van premier of fractievoorzitter is eigenlijk niets voor hem.
pi_208543080
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt die geen programma heeft en geen partij zou 38 zetels krijgen? Dit slaat toch helemaal nergens meer op van de Hond?
Omtzigt pronkt lekker met de veren van Renske Leijten en vaart daar wel bij. Dat diezelfde Omtzigt 10 jaar lang VVD+CDA beleid heeft gemaakt en verdedigd zijn mensen blijkbaar alweer vergeten.

Mensen aan de onderkant van de samenleving kunnen echt beter SP stemmen dan BBB of Omtzigt. Die zijn er echt niet voor deze groep mensen. Maar ach, ik zit daar niet bij en ze moeten het zelf lekker weten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208543233
Die 'met Omtzigt' kunnen we gewoon negeren, we produceren ook geen andere lijsten met verzonnen politieke partijen.

Wat dat betreft was een peiling met PvdA en GL samen interessanter, als die niks verliezen komen die dan op 27 zetels en dan kom je in een echte premiersstrijd met BBB en dan kan er vanalles gebeuren.

De door mij meer genoemde BBB-VVD-CDA-JA21 combinatie, de meest waarschijnlijke volledig conservatieve optie, komt op 66, de 15 zetels voor PVV, FvD en BVNL voorkomen dat die een meerderheid hebben. BBB komt er in zo'n situatie dus niet onderuit om met PvdA, GL en/of D66 te praten. En die zullen niet als enige willen aanschuiven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208543308
Ik ben wel benieuwd welke premierskandidaten BBB in gedachten heeft. Daar hangt veel van af, want het is zeker iets wat de kiezer in de overweging meeneemt.
pi_208543401
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Omtzigt pronkt lekker met de veren van Renske Leijten en vaart daar wel bij. Dat diezelfde Omtzigt 10 jaar lang VVD+CDA beleid heeft gemaakt en verdedigd zijn mensen blijkbaar alweer vergeten.
10 jaar? Vanaf 3 juni 2003 t/m 21 juni 2021 bijna onafgebroken in de Kamer voor het CDA, daarbij de kabinetten Balkenende II, III, IV, Rutte I en Rutte III actief gesteund. Dat is 18 jaar CDA beleid verdedigen en vooral ook steeds eisen dat alles strenger moest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208544216
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
PvdD juist bijna onderaan qua uitgaves. Minder dan een ton. Hoezo miljoenencampagne?
Klik even de link aan zou ik zeggen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_208544945
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klik even de link aan zou ik zeggen.
Heb ik toch gedaan. Daarna gelezen en daar las ik PvdD minder dan een ton.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 26 maart 2023 @ 16:37:11 #120
408813 crew  trein2000
pi_208545236
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:46 schreef Jojoke het volgende:
Nieuwe peiling van Maurice de Hond.
[ afbeelding ]

https://twitter.com/mauricedehond/status/1639896215587373058

Volgens de peiling zou BBB nu 33 zetels krijgen als er Tweede Kamerverkiezingen waren. De BBB zou 17 zetels overhouden als Omtzigt met een eigen partij meedeed. Als Omtzigt zich bij BBB voegt, dan kan de partij 53 zetels halen.

Van der Plas zat vanochtend (uiteraard ;) ) bij een talkshow. Daarin gaf ze aan dat de deur openstaat voor Omtzigt. Hij zou een paar belangrijke dossiers volledig in handen krijgen en een batterij medewerkers. Volgens Van der Plas is dat iets wat Omtzigt nu ook al graag zou willen, maar heeft hij nu niet de middelen omdat hij een eenmanspartij heeft. Verder gaf Van der Plas aan dat, mocht de BBB ooit de grootste worden, dan ze dan waarschijnlijk geen premier wordt. Ze vindt zichzelf veel meer geschikt als fractievoorzitter en kamerlid. Ze heeft wel al een paar namen in gedachten voor de positie.
Wat is dit voor een fantasie’peiling’ dan :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 17:13:30 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208545778
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat is dit voor een fantasie’peiling’ dan :')
Mischien zou hij eens kunnen peilen hoe een verkiezing met de Kerstman zou verlopen? Lijkt mij minstens zo interessant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208547663
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
BBB had hier in bijna ieder weiland langs de lokale wegen wel een reclamebord staan.
Dus die hadden vooral sponsoring voor advertentieruimte door boeren.
Boer bij mij om de hoek had ook een gigantisch spandoek van BBB (vroeger altijd CDA). Dat is niks bijzonders, maar vond het wel apart dat hij er ook een gigantisch spandoek van Water Natuurlijk naast had gezet.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:11:42 #123
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208548121
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoor telkens maar dat Omtzigt dit en dat en zus en zo niet kan omdat hij een eenmanspartij is, maar zo is Wilders toch ook ooit begonnen.
Omtzigt downplayen gebeurt natuurlijk ook uit een soort angst verandering.
pi_208548518
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:11 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Omtzigt downplayen gebeurt natuurlijk ook uit een soort angst verandering.
Nee, vooral omdat hij nog geen enkel teken heeft gegeven dat hij zelf een partij gaat oprichten. De mensen die hem volgens geruchten zouden gaan helpen deden zelfstandig mee in de provincies en haalden 0 zetels, nadat Omtzigt duidelijk afstand van ze nam. Maar sindsdien zijn er niet eens meer geruchten, als hij een team om zich heen had verzameld om tientallen kandidaat kamerleden te screenen was dat echt wel uitgelekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 maart 2023 @ 20:54:41 #125
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208548751
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, vooral omdat hij nog geen enkel teken heeft gegeven dat hij zelf een partij gaat oprichten. De mensen die hem volgens geruchten zouden gaan helpen deden zelfstandig mee in de provincies en haalden 0 zetels, nadat Omtzigt duidelijk afstand van ze nam. Maar sindsdien zijn er niet eens meer geruchten, als hij een team om zich heen had verzameld om tientallen kandidaat kamerleden te screenen was dat echt wel uitgelekt.
Je voelt je wel aangesproken blijkbaar. Ik denk dat half Den Haag het wel degelijk dun in de broek loopt bij het idee dat Omtzigt al dan niet zelf met een partij meedoet met de verkiezingen. En dan gaat het niet eens per se om Omtzigt, maar omdat de gevestigde partijen diep van binnen ook wel weten dat ze op zijn zachtst gezegd heel veel steekjes hebben laten vallen. Ze zijn ontzettend kwetsbaar nu, iedereen prikt er doorheen. Doen alsof er niks aan de hand is, is wel degelijk een soort van zelfbescherming geleid door angst.
pi_208548858
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je voelt je wel aangesproken blijkbaar. Ik denk dat half Den Haag het wel degelijk dun in de broek loopt bij het idee dat Omtzigt al dan niet zelf met een partij meedoet met de verkiezingen. En dan gaat het niet eens per se om Omtzigt, maar omdat de gevestigde partijen diep van binnen ook wel weten dat ze op zijn zachtst gezegd heel veel steekjes hebben laten vallen. Ze zijn ontzettend kwetsbaar nu, iedereen prikt er doorheen. Doen alsof er niks aan de hand is, is wel degelijk een soort van zelfbescherming geleid door angst.
En Omtzigt was 20 jaar lang onderdeel van een partij die heel veel steken heeft laten vallen. Altijd voor gestemd, altijd meegedaan. Het is een charlatan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208548864
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je voelt je wel aangesproken blijkbaar. Ik denk dat half Den Haag het wel degelijk dun in de broek loopt bij het idee dat Omtzigt al dan niet zelf met een partij meedoet met de verkiezingen. En dan gaat het niet eens per se om Omtzigt, maar omdat de gevestigde partijen diep van binnen ook wel weten dat ze op zijn zachtst gezegd heel veel steekjes hebben laten vallen. Ze zijn ontzettend kwetsbaar nu, iedereen prikt er doorheen. Doen alsof er niks aan de hand is, is wel degelijk een soort van zelfbescherming geleid door angst.
Nee, ik voel me zeker niet aangesproken bij angst voor Omtzigt. Zoals ik ook niet bang ben voor een grote BBB. Geen probleem, zo werkt democratie. En beide kunnen enorm veel nutteloze boosrechtse zetels naar het midden trekken, naar de positie waar er wel compromissen worden gemaakt. Dat is alleen maar winst.

Maar ik zie het niet gebeuren, volgens mij is Omtzigt uiterlijk over 2 jaar klaar in de politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 maart 2023 @ 21:25:10 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208548999
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En Omtzigt was 20 jaar lang onderdeel van een partij die heel veel steken heeft laten vallen. Altijd voor gestemd, altijd meegedaan. Het is een charlatan.
Ik snap wat je zegt, maar Omtzigt is nu een individu en niet het systeem waar hij jarenlang onderdeel van was. Ik vind het relevanter wat hij nu doet en wat hij nu te bieden heeft.
pi_208549161
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt, maar Omtzigt is nu een individu en niet het systeem waar hij jarenlang onderdeel van was. Ik vind het relevanter wat hij nu doet en wat hij nu te bieden heeft.
En wie weet wat hij nu te zeggen heeft?

Ik heb zowel linkse als rechtse mensen hem zien claimen, zowel mensen die een federale EU willen als mensen die een nexit willen, zowel mensen die een humanitairdere asielketen willen als mensen die de grenzen willen sluiten, zowel mensen die de klimaatmaatregelen willen ophogen als mensen die denken dat klimaatverandering een hoax is.

Het enige wat we nu weten is dat Omtzigt nog geen mensen om zich heen heeft, geen programma heeft en al die tijd een fanatieke CDA'er was. En dat hij nu nog vrij veel gewoon met het kabinet mee stemt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 maart 2023 @ 21:45:19 #130
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208549210
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik voel me zeker niet aangesproken bij angst voor Omtzigt. Zoals ik ook niet bang ben voor een grote BBB. Geen probleem, zo werkt democratie. En beide kunnen enorm veel nutteloze boosrechtse zetels naar het midden trekken, naar de positie waar er wel compromissen worden gemaakt. Dat is alleen maar winst.

Maar ik zie het niet gebeuren, volgens mij is Omtzigt uiterlijk over 2 jaar klaar in de politiek.
Daar kan ik mij ook wel in vinden. Aan PVV en FVD heb je helemaal niks. Het gaat mij om de balans die nu compleet zoek is. Overheid en burgers moeten het samen doen. Het lijkt nu alsof alle belangen, tot aan belangen van aandeelhouders van multinationals aan toe zwaarder wegen dan bestaanszekerheid van huishoudens die niets anders willen dan gewoon leven. En dat komt in het gedrang. Er is is geld zat, maar huishoudens komen gewoon niet meer rond, omdat in dit economische systeem elke cent winst wordt afgeroomd ten gunste van de allerrijksten. En dan heb ik het nog niet eens over de staat van de verzorgingsstaat, de politiek mag zich dat wel stevig aanrekenen.
  zondag 26 maart 2023 @ 21:51:08 #131
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208549275
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
En wie weet wat hij nu te zeggen heeft?

Ik heb zowel linkse als rechtse mensen hem zien claimen, zowel mensen die een federale EU willen als mensen die een nexit willen, zowel mensen die een humanitairdere asielketen willen als mensen die de grenzen willen sluiten, zowel mensen die de klimaatmaatregelen willen ophogen als mensen die denken dat klimaatverandering een hoax is.

Het enige wat we nu weten is dat Omtzigt nog geen mensen om zich heen heeft, geen programma heeft en al die tijd een fanatieke CDA'er was. En dat hij nu nog vrij veel gewoon met het kabinet mee stemt.
Ik zei: 'wat hij te bieden heeft', niet wat hij te zeggen heeft.

Tuurlijk, maar ik ken ook mensen die bij een bouwmarkt werken en VVD stemmen. Mensen kijken niet naar die partijprogramma's. Mensen zien iemand die zich over de kop werkt om op te komen voor burgers die slachtoffer zijn van een systeem.
  zondag 26 maart 2023 @ 22:02:03 #132
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208549396
Tinfoil hat: deze peiling is verzonnen. BBB heeft middels steekpenningen Maurice opgedragen om een peiling uit zijn duim te zuigen om zodoende de kans op een samenwerking met Omtzigt te vergroten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208549405
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Daar kan ik mij ook wel in vinden. Aan PVV en FVD heb je helemaal niks. Het gaat mij om de balans die nu compleet zoek is. Overheid en burgers moeten het samen doen. Het lijkt nu alsof alle belangen, tot aan belangen van aandeelhouders van multinationals aan toe zwaarder wegen dan bestaanszekerheid van huishoudens die niets anders willen dan gewoon leven. En dat komt in het gedrang. Er is is geld zat, maar huishoudens komen gewoon niet meer rond, omdat in dit economische systeem elke cent winst wordt afgeroomd ten gunste van de allerrijksten. En dan heb ik het nog niet eens over de staat van de verzorgingsstaat, de politiek mag zich dat wel stevig aanrekenen.
Klopt, maar ik zou dan eerder links stemmen dan een partij waarvan we nog helemaal niet weten wat ze willen met de verzorgingsstaat, met de zorg, onderwijs, sociaal stelsel. En dat we het niet weten op die onderwerpen hebben BBB en Omtzigt met elkaar gemeen. Van der Plas geeft ook gewoon toe dat ze zich nu vaak pas verdiept in een onderwerp als er moties liggen, heeft ze geen tijd dan stemt ze met JA21 mee (dat is een deal: zij steunt JA21 bij een aantal onderwerpen, JA21 steunt haar bij alles rondom landbouw).

Dus wil je de verzorgingsstaat repareren, dan doe je dat volgens met een partij die een mening heeft over de verzorgingsstaat. Bijvoorbeeld PvdA, één van de grondleggers. Niet met partijen die zelf nog niet eens weten wat ze daar van vinden. En zeker niet met een partij als BBB, die in de zak lijkt te zitten van een paar hele grote multinationals.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 maart 2023 @ 22:03:26 #134
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208549414
Overigens heb ik deze ochtend ook e.e.a. gepeild. Thoughts?

Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 26 maart 2023 @ 22:21:57 #135
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208549600
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar ik zou dan eerder links stemmen dan een partij waarvan we nog helemaal niet weten wat ze willen met de verzorgingsstaat, met de zorg, onderwijs, sociaal stelsel. En dat we het niet weten op die onderwerpen hebben BBB en Omtzigt met elkaar gemeen. Van der Plas geeft ook gewoon toe dat ze zich nu vaak pas verdiept in een onderwerp als er moties liggen, heeft ze geen tijd dan stemt ze met JA21 mee (dat is een deal: zij steunt JA21 bij een aantal onderwerpen, JA21 steunt haar bij alles rondom landbouw).

Dus wil je de verzorgingsstaat repareren, dan doe je dat volgens met een partij die een mening heeft over de verzorgingsstaat. Bijvoorbeeld PvdA, één van de grondleggers. Niet met partijen die zelf nog niet eens weten wat ze daar van vinden. En zeker niet met een partij als BBB, die in de zak lijkt te zitten van een paar hele grote multinationals.
Ik zou ontzettend graag op de PvdA stemmen, maar die partij is voornemens zichzelf op te heffen.

Ik snap je kritiek op de BBB, maar die kritiek is ook een beetje voorbarig. BBB staat open voor samenwerking binnen het democratisch systeem, in plaats van er alleen tegenaan te schoppen. Ze moeten hun plaats nog vinden. Het is overigens niet zo dat partijen als VVD en D66 niet beïnvloed worden door lobbygroepen en Europese praatgroepjes. Het een is echt niet beter dan het ander.
pi_208549665
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik zou ontzettend graag op de PvdA stemmen, maar die partij is voornemens zichzelf op te heffen.

Ik snap je kritiek op de BBB, maar die kritiek is ook een beetje voorbarig. BBB staat open voor samenwerking binnen het democratisch systeem, in plaats van er alleen tegenaan te schoppen. Ze moeten hun plaats nog vinden. Het is overigens niet zo dat partijen als VVD en D66 niet beïnvloed worden door lobbygroepen en Europese praatgroepjes. Het een is echt niet beter dan het ander.
Het is niet zozeer kritiek op de BBB, meer op de mensen die er op stemmen of die aangeven er zeker op te gaan stemmen zonder dat er een echt programma ligt. Daar kan ik gewoon niet echt bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 maart 2023 @ 22:34:23 #137
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208549726
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is niet zozeer kritiek op de BBB, meer op de mensen die er op stemmen of die aangeven er zeker op te gaan stemmen zonder dat er een echt programma ligt. Daar kan ik gewoon niet echt bij.
Dat is toch vrij eenvoudig te verklaren?
Kiezers willen stemmen op een mens en niet op een beroepspoliticus die 5 andere belangen heeft en dan pas kijkt naar jou als burger.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 22:57:22 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208549915
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat is toch vrij eenvoudig te verklaren?
Kiezers willen stemmen op een mens en niet op een beroepspoliticus die 5 andere belangen heeft en dan pas kijkt naar jou als burger.
Want de BBB heeft geen belangen? Dat is wel heel naief
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:06:52 #139
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208549999
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Want de BBB heeft geen belangen? Dat is wel heel naief
Ik redeneer vanuit de kiezer. BBB zal zelf die belangen moeten afwegen als ze aan de macht komen. Volgende verkiezingen kunnen ze daar dan op afgerekend worden of niet.
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 01:19:08 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208550613
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 23:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik redeneer vanuit de kiezer. BBB zal zelf die belangen moeten afwegen als ze aan de macht komen. Volgende verkiezingen kunnen ze daar dan op afgerekend worden of niet.
Ik ook. Of zijn alleen BBB kiezers "echte kiezers" en alleen BBB politici "echte" mensen? Dat lijkt mij toch geen redelijk uitgangspunt.

Wat de BBB kiezer vooral gedaan heeft is een protest stem uitbrengen en dat is prima maar het is wel enigzins vreemd dat je uit protest stemt op een partij die gewoon de status quo van de afgelopen 20 jaar wil handhaven en die voornamelijk de belangen van grote agri bedrijven behartigt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 27 maart 2023 @ 01:50:51 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208550653
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 01:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ook. Of zijn alleen BBB kiezers "echte kiezers" en alleen BBB politici "echte" mensen? Dat lijkt mij toch geen redelijk uitgangspunt.

Wat de BBB kiezer vooral gedaan heeft is een protest stem uitbrengen en dat is prima maar het is wel enigzins vreemd dat je uit protest stemt op een partij die gewoon de status quo van de afgelopen 20 jaar wil handhaven en die voornamelijk de belangen van grote agri bedrijven behartigt.
Je legt me nu een hoop woorden in de mond. Ik denk dat jij ook best wel snapt waarom zoveel mensen op BBB gestemd hebben, dat gaat niet alleen over stikstof.
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 02:02:17 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208550688
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 01:50 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je legt me nu een hoop woorden in de mond. Ik denk dat jij ook best wel snapt waarom zoveel mensen op BBB gestemd hebben, dat gaat niet alleen over stikstof.
Dat zei ik, dacht ik, ook het is vooral een protest stem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208551016
Daarom zal een deel van de BBB kiezers ongetwijfeld teleurgesteld gaan worden. De huidige aanhang is een zeer heterogene groep met vele tegengestelde belangen. Die kun je niet allemaal bedienen. Uiteindelijk gaat het bij BBB toch vooral om winstmaximalisatie voor de Firma Krachtvoer en Kunstmest BV (vermoed ik).

Als je echt aan de onderkant van de samenleving zit zijn je belangen bij de SP beter behartigd, is mijn vermoeden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208551052
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 07:15 schreef Nielsch het volgende:
Uiteindelijk gaat het bij BBB toch vooral om winstmaximalisatie voor de Firma Krachtvoer en Kunstmest BV (vermoed ik).
Ik vermoed inderdaad dat het de top daarom gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het die 137 in de Provinciale Staten verkozen vertegenwoordigers daar ook allemaal om gaat. Daarom is het zo interessant om te zien hoeveel invloed die Henk Vermeer gaat hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208551176
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En Omtzigt was 20 jaar lang onderdeel van een partij die heel veel steken heeft laten vallen. Altijd voor gestemd, altijd meegedaan. Het is een charlatan.
Daar zijn mensen niet zo gevoelig voor, de VVD waar Wilders voor in de tweede kamer zat had ook net meegedaan aan kabinet kok 2 en balkenende 1.
  Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 08:55:03 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208551482
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 07:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vermoed inderdaad dat het de top daarom gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het die 137 in de Provinciale Staten verkozen vertegenwoordigers daar ook allemaal om gaat. Daarom is het zo interessant om te zien hoeveel invloed die Henk Vermeer gaat hebben.
Als dat mis gaat is een partijcrisis niet ver meer.

Toch wel het probleem van zo'n explosieve groei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208551648
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Heb ik toch gedaan. Daarna gelezen en daar las ik PvdD minder dan een ton.
Dit topic gaat over BBB.
De PvdD insinueerde dat de BBB een miljoenen campagne heeft gevoerd. Zoals zo vaak neemt de PvdD het niet zo nauw met de waarheid dus dan is het goed dat zo'n objectief lijstje gemaakt wordt.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_208551783
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit topic gaat over BBB.
De PvdD insinueerde dat de BBB een miljoenen campagne heeft gevoerd. Zoals zo vaak neemt de PvdD het niet zo nauw met de waarheid dus dan is het goed dat zo'n objectief lijstje gemaakt wordt.
Bron?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208551895
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als dat mis gaat is een partijcrisis niet ver meer.
Of een koersverandering: minder de belangen van de oorspronkelijke sponsors dienen, meer naar de leden luisteren. Dat zou ook het effect kunnen zijn. Toen de leden nog aan de zijlijn stonden konden ze ze negeren (zie hun bijeenkomst), nu een deel van de leden zetels hebben kun je ze niet negeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208552905
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Tinfoil hat: deze peiling is verzonnen. BBB heeft middels steekpenningen Maurice opgedragen om een peiling uit zijn duim te zuigen om zodoende de kans op een samenwerking met Omtzigt te vergroten.
BBB profiteerde van de hoge opkomst bij hun groep. Bij de TK komen ook andere groepen uit de samenleving er bij. Dat BBB dan relatief nog beter scoort dan bij de PS is erg twijfelachtig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')