Ik zou niet veel waarde toekennen aan HA materieel. Het is sowieso een momentopname en meestal een erg zachte zekerheidquote:Op donderdag 23 maart 2023 17:46 schreef DialMforMoney het volgende:
Wederom dank voor alle reacties! Deze topics zijn een goudmijn aan informatie![]()
Volgende vraag:
Hoe solide is een HA zekerheid wanneer de geldnemers van materiële waarde zijn?
Qua zekerheden ga ik voornamelijk af op 1e hypotheken en materiële HA (uiteraard speelt de LTV ook een rol).Is dit correct gedacht of zitten hier haken en ogen aan?
Dit lijkt mij een goed voorbeeld vaneen mogelijke reaktie op de algemene mail van MAX. Ik heb er zelf ook nog wel een paar en andere forumleden waarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:56 schreef Aster1X het volgende:
Ook mail van MAX over een Bl**t**ch lening (687369). Deze is eerst 4 maanden verlengd i.v.m. aanvullende plannen, daarna (na stemming) met 3 maanden en 2 % extra rente omdat de aflosdatum niet gehaald zou worden en nu een verzoek tot verlenging met nogmaals 6 maanden + omzetting naar full bullet. Daarbij de gebruikelijke 'dreiging' dat bij tegenstemmen er het risico is van een lang executietraject waarbij het risico op kapitaalverlies voor de investeerder hoog is. Taxatiewaarde zou wel gestegen zijn van 350 naar 420 k. Ik stem tegen (iets met vertrouwen, een paard en een voet) maar verwacht dat de meerderheid wel mee zal gaan.
Je vraagt je af hoe vaak/lang ze een lening blijven verlengen? Het originele project liep 9 maanden en we komen nu al uit op 22 maanden. De vraag is gesteld.
Thanks! Welke zaken hecht je zelf, als ervaren investeerder, de meeste waarde aan?quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:49 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zou niet veel waarde toekennen aan HA materieel. Het is sowieso een momentopname en meestal een erg zachte zekerheid
Ik kijk vooral naar harde zekerheden, voornamelijk hypotheken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:58 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Thanks! Welke zaken hecht je zelf, als ervaren investeerder, de meeste waarde aan?
In combinatie met goede zekerheid en een krachtige geldlener (EV en winst) is dit een passend rendement.quote:
Ik ken jouw afwegingen, zijn niet de mijne.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
In combinatie met goede zekerheid en een krachtige geldlener (EV en winst) is dit een passend rendement.
Beter zul je niet gauw krijgen. En vooralsnog is er geen deposito dat daar tegenop kan of je moet ergens een Servische of Moldavische bank of zo weten
daar moet je om vragen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:59 schreef dyna18 het volgende:
Voor wie bij Matching Capital investeren, missen jullie ook nog het financiële jaaroverzicht?
Je kan het jaaroverzicht van Matching Capital opvragen door een mail te sturen naar: ellen@matchingcapital.comquote:Op donderdag 23 maart 2023 20:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
daar moet je om vragen.
ik zal het nu live even in het seminar vragen
MC verstrekt in principe geen jaaroverzichten, ze gaan er vanuit dat je dit zelf bij de aangifte opgeeft obv. eigen administratie. Op verzoek maken ze volgens mij wel een overzicht voor je aan.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:59 schreef dyna18 het volgende:
Voor wie bij Matching Capital investeren, missen jullie ook nog het financiële jaaroverzicht?
Breda vandaag binnengekomenquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
Breda idd
Dongen
Gross Plasten vandaag binnengekomen
Voor een IB aangifte is het vermogen op 1-1-2022 maatgevend en daarmee ook de dubieuze debiteurenstand op die datum. Dus volgens mij speelt dat dit jaar nog niet (gesteld dat je de IB 2022 aangifte bedoelt). Voor een bv aangifte lijkt me jouw idee heel logisch.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:59 schreef dyna18 het volgende:
Nog een vraagje over hoe jullie de belastingaangifte doet met SiG projecten van N*ck van S*mmeren.
Stel je zit in schijf 1A? Voor welke % geef je dan deze waarde op voor je Box 3 vermogen?
Ik zit zelf voor 50% in schijf 1A en 50% in schijf 3. Voor de belastingaangifte zat ik dus te denken om 1A voor 100% te waarderen en schijf 3 voor 0%. Je hebt namelijk de mogelijkheid om een lening af te waarderen als een volledige terugbetaling niet meer te verwachten is. Hoe doen jullie dit?
quote:Op donderdag 23 maart 2023 11:26 schreef Inductor het volgende:
[..]
Investeringslinkje:Mbt Eyewish. In de pitch staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vraag me af wat er te herfinancieren valt. De lening wordt toch afgelost tot 0? In de laatste 6 maanden is het leningbedrag zeer laag. Iemand een idee?quote:Aanvullend heeft geldnemer de mogelijkheid om in de laatste zes maanden van de looptijd, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente, als de geldnemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders in deze lening krijgen in dat geval een eerste investeringskans in de nieuwe lening.
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 24-03-2023 05:27:05 ]
Omdat ze totaal in een andere wereld leven, en denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om ALLE leningen te verlengen en rentebetalingen achterwege te laten.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 07:27 schreef Crowdmeister het volgende:
Bad Honn*f bij MCF (grote lening van 1.3 mio) heeft vandaag vervaldatum rente. 24/1 en 24/2 zijn ook nog niet betaald. Nog geen enkele communicatie van het platform waarom niet etc.
Als ik de financiele analyse bekijk van de Tamboerlaan 81 dan blijft er aan het eind van het jaar 330 euro over.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:45 schreef quepos het volgende:
[..]
Schijf 1a geen probleem volgensmij. Die zit weer zo vol!
dat is nog ruim in vergelijking met andere projecten, laatst was het 45 euro. en bij lex was het 145 euro ofzo. dan moet je wel heel veel panden bezitten wil je hier iets leuks aan over houden,, zeker nu de huizenprijzen niet meer als een gek stijgen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:53 schreef Joopiepoopie het volgende:
[..]
Als ik de financiele analyse bekijk van de Tamboerlaan 81 dan blijft er aan het eind van het jaar 330 euro over.
En daar is volgens mij nog geen rekening gehouden met betalen van belasting over een verhuurd huis in box 3?
Dat zou kort door de bocht ook nog zo'n 2%*200.000 = 4000 euro zijn.
Zie ik iets over het hoofd of is dit verlieslatend voor de verhuurder?
hij is dinsdag al gepasseerd... gelukkig krijgen we dubbele dagrente vergoed...even opletten dat dat niet tot dinsdag is straks.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:47 schreef Slingervinger het volgende:
SiG Heerder Groenweg 15 Herfinanciering 2 had op 20-3 afgelost moeten zijn, Herfin 3 is onlangs gepasseerd
woendag 22-3 gepasseerd. Komt vandaag in de wallet.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:52 schreef cubje het volgende:
[..]
hij is dinsdag al gepasseerd... gelukkig krijgen we dubbele dagrente vergoed...even opletten dat dat niet tot dinsdag is straks.
verwerking daar duurt 4/5 dagen meestal dus dan zullen we maandag wel bericht krijgen gok ik, jammer dat ze daar niet rapper mee zijn.quote:
Zou inderdaad fijn zijn als het geld snel weer beschikbaar komt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:41 schreef nvaonline het volgende:
[..]
verwerking daar duurt 4/5 dagen meestal dus dan zullen we maandag wel bericht krijgen gok ik, jammer dat ze daar niet rapper mee zijn.
Nu 2 dagen verder en sindsdien nog een half miljoen binnengeharkt. Maar ze komen nog 1 miljoen tekort voor het streefbedrag van 2,5m. Wellicht nemen ze inderdaad genoegen met dit lagere bedrag, maar anders moeten ze de rente maar iets verhogen. Bij de mevrouw van het hondenpension heeft een verhoging van 8 naar 9% wonderen gedaan. Ik denk dat voor S&A een half procent al voldoende zou zijn. Maar ja, de rente verhogen is 1 ding, maar je moet daarnaast natuurlijk wel zien dat je de exploitatie nog steeds rond kunt krijgen...quote:Op woensdag 22 maart 2023 12:05 schreef obligataire het volgende:
Ik ben benieuwd of S&A het gaat halen. Al een miljoen ingelegd maar die laatste anderhalf is toch wel een kluif ....... Maar goed ze spreken over maximaal 2.500.000 dus met een lager bedrag nemen ze blijkbaar ook wel genoegen mits niet al te laag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat die nog niet zichtbaar had moeten zijn gezien de onbekende waarde op het einde, vandaar maar even in de spoiler.
Misschien willen ze de mogelijkheid open houden om dat toch nog te herfinancieren en mogelijk dan ook het leningbedrag te verhogen voor verdere uitbreiding, werkkapitaal of iets anders tegen die tijd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 05:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mbt Eyewish. In de pitch staat:
[..]
Ik vraag me af wat er te herfinancieren valt. De lening wordt toch afgelost tot 0? In de laatste 6 maanden is het leningbedrag zeer laag. Iemand een idee?
Staat nu open.quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:36 schreef zeeland6 het volgende:
Weer eens een nieuwe bij SIG
https://investeren.sameni(...)eveen-tamboerlaan-81
Energielabel C in de tekst, B volgens de taxatierapport. Ach ja. Wat maakt het uit.
Was te laat voor 1A. Dan maar NIET. Op naar de volgende.quote:
idem, nog circa 40k to go, 1a & 3 full, 1B kan nog, 105k + 42k worst case zal het altijd wel opbrengenquote:
Heb deze standaard mee gepakt. Zit al op 87%.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:24 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Misschien willen ze de mogelijkheid open houden om dat toch nog te herfinancieren en mogelijk dan ook het leningbedrag te verhogen voor verdere uitbreiding, werkkapitaal of iets anders tegen die tijd.
Ik had wel verwacht dat deze sneller zou gaan, ik overweeg nog om deze mee te nemen.
die gaan rap door met het verbranden van geld voor 40.000 klanten (die nauwelijks iets verbruiken). M.I. een potentiele omvaller binnen een paar jaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:59 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een stukje 50+ via Collin:
50plus Mobiel
¤ 200.000 | 9,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-8/
Staat nu op de wallet. Valt me op dat stortingen heel vaak op vrijdagmiddag gebeurd, waardoor er een weekend overheen gaat voordat je over het geld kan beschikken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:47 schreef Slingervinger het volgende:
SiG Heerder Groenweg 15 Herfinanciering 2 had op 20-3 afgelost moeten zijn, Herfin 3 is onlangs gepasseerd
Ik zit ff te zoeken of dit dezelfde Tetteroo is als het bouwbedrijf wat 1 a 2 jaar geleden failliet is gegaan, ook Leidschendam . Kan het nog niet goed vinden eigenlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin:
Haagse Bos Holding B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/haagse-bos-holding-b-v/
CRE site over de rentebetaling van maart voor Dongen Oostvleugel:quote:
Bedoel je T*tter*o Bouw en Projectontwikkeling B.V ?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:43 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik zit ff te zoeken of dit dezelfde Tetteroo is als het bouwbedrijf wat 1 a 2 jaar geleden failliet is gegaan, ook Leidschendam . Kan het nog niet goed vinden eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet echt dat ze dat denken, maar het is meer de onontkoombare realiteit. In de postcast werd het ook al gezegd: het o/g is te duur gekocht, er zijn de nodige kosten verspijkerd, en ja als je dan ook nog eens een dubbelcijferige rente moet betalen dan houdt het gauw op. Ofwel er zijn zelfs geen liquiditeiten meer om de rente te betalen dus dan blijft er niets anders over dan de kosten door te schuiven naar een toekomstige verkoop. En het is MAX die ons de boodschap moet vertellen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:16 schreef quepos het volgende:
[..]
Omdat ze totaal in een andere wereld leven, en denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om ALLE leningen te verlengen en rentebetalingen achterwege te laten.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:14 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE DongenUpdate van Houten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de waarde van hun updates is zeer beperkt; de toegezegde aflossing van Houten is ook nog steeds niet uitbetaald....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:53 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedoel je T*tter*o Bouw en Projectontwikkeling B.V ?Inderdaad, in de faillissementsverslagen kom ik andere namen tegen. Lijkt dus los van deze te staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:53 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedoel je T*tter*o Bouw en Projectontwikkeling B.V ?Nico Tetteroo was de laatste familieman van het bouwbedrijf. http://www.nicotetteroo.com/index.phpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 2001 is het bedrijf verkocht aan de directeur en de Aat van Herk groep uit Rotterdam. https://www.cobouw.nl/86776/bouwer-tetteroo-in-andere-handen
Kennelijk is het later overgegaan naar Pronk en Batenburg.
Do Tetteroo is de zoon van Nico (http://www.nicotetteroo.com/index.php/25), maar heeft volgens mij nooit voor het bouwbedrijf gewerkt.
Nice dat je dit hebt gevonden. Moet nog ff werken aan mijn Google-skills blijkbaar 😇quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Nico Tetteroo was de laatste familieman van het bouwbedrijf. http://www.nicotetteroo.com/index.php
In 2001 is het bedrijf verkocht aan de directeur en de Aat van Herk groep uit Rotterdam. https://www.cobouw.nl/86776/bouwer-tetteroo-in-andere-handen
Kennelijk is het later overgegaan naar Pronk en Batenburg.
Do Tetteroo is de zoon van Nico (http://www.nicotetteroo.com/index.php/25), maar heeft volgens mij nooit voor het bouwbedrijf gewerkt.
En daarom wordt de lening omgezet in full bullit zo wordt tijd gekocht in de hoop dat de markt herstelt wat niet eens volstrekt onmogelijk is omdat de economische vooruitzichten voor het VK relatief gunstig zijn. Maar het kan ook anders uitpakken en dan zijn de probleem alleen maar toegenomen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:53 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk niet echt dat ze dat denken, maar het is meer de onontkoombare realiteit. In de postcast werd het ook al gezegd: het o/g is te duur gekocht, er zijn de nodige kosten verspijkerd, en ja als je dan ook nog eens een dubbelcijferige rente moet betalen dan houdt het gauw op. Ofwel er zijn zelfs geen liquiditeiten meer om de rente te betalen dus dan blijft er niets anders over dan de kosten door te schuiven naar een toekomstige verkoop. En het is MAX die ons de boodschap moet vertellen.
Voor die 6.5% laat ik hem in ieder geval lopen. Naar mijn idee kan hij beter die 2 garages verkopen om zijn liquiditeits problemen op te lossen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 18:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Door de aankoop van het onroerend goed uit eigen middelen is er liquiditeitskrapte ontstaan.
https://www.collincrowdfund.nl/sissing/
1e hypotheek op 2 garageboxen tegen 6,5%, 100% ltv
Heet de leningnemer nou Do of Theoquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin:
Haagse Bos Holding B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/haagse-bos-holding-b-v/
Ben toch benieuwd hoe snel die vol loopt.quote:Op zondag 26 maart 2023 01:44 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Heet de leningnemer nou Do of Theo
https://vlietnieuws.nl/20(...)-oosteinde-voorburg/
En het pand waar nu gedeeltelijk hyp op afgegeven wordt is destijds getransformeerd door :
https://www.westendmanage(...)acht-17-19-den-haag/
Wat er met die partij is gebeurd is duidelijk terug te vinden.
Mij dus iets te veel rook na wat zoekwerk.
Het pand op de Herengracht Den Haag is werkelijk een prachtig pand!quote:Op zondag 26 maart 2023 01:44 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
En het pand waar nu gedeeltelijk hyp op afgegeven wordt is destijds getransformeerd door :
https://www.westendmanage(...)acht-17-19-den-haag/
Wat er met die partij is gebeurd is duidelijk terug te vinden.
Mij dus iets te veel rook na wat zoekwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |